1022

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1022 :: پنجشنبه 2 آبان 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

پرداخت قبوض تلفن ثابت و همراه
از طريق خط تلفن

از  آنجایی که همواره یکی از مهمترین علل تردد مشترکان تلفن ثابت به مراکز مخابراتی و بانک‌ها، دریافت فهرست مکالمات، صورتحساب، قبوض المثنی و نیز پرداخت وجوه قبوض بوده است، از چندي پيش سرویس پیام رسان (1818) راه اندازی شد که با استفاده از آن، مشترکان می‌توانند علاوه بر پرداخت غیرحضوری هزینه قبوض، از وضعیت ریزمکالمات و صورتحساب خود به شکل شنیداری یا به صورت نمابر آگاه شوند.

مزایا و قابلیت های سرویس 1818:
- امکان پرداخت صورتحساب برای دارندگان کارتهای شبکه شتاب، با ارایه رمز دوم کارت و بدون نیاز به قبض.
- اعلام عدم بدهی مشترک بلافاصله پس از پرداخت توسط وی (تا چندی قبل، این اعلام چند روز پس از پرداخت صورت میگرفت)
- پخش صوتی اطلاعات مندرج بر روی صورتحساب.
- پخش صوتی ریزمکالمات بین شهری، بین الملل و تماسهای انجام شده از تلفن ثابت به همراه.
- ارسال ریزمکالمات میان دوره و آخرین دوره مشترک به نمابر وی.
- اعلام کارکرد میان دوره علی الحساب مشترک.
- اعلام صورتحساب آخرین دوره و نیز دوره های قبل (تا 6 دوره)

چگونگی انجام مراحل کار و استفاده از سرویس 1818:
با استفاده از این سرویس، هم می توان از وضعیت صورتحساب و ریزمکالمات اطلاع یافت و هم می توان نسبت به پرداخت وجه قبض اقدام کرد. مراحل انجام کار به شرح زیر می‌باشد:

تماس با 1818
طبق پیام سیستم، بایستی شماره تلفن خود را وارد کرده و کلید # را فشار دهید.
شماره، توسط سیستم 1818، تکرار و نهایتاً تأیید می‌شود.
درصورت تأیید شماره وارد شده، مبلغ بدهی شما اعلام می‌شود.

در ادامه اعلام می‌شود که برای پرداخت صورتحساب، عدد (1) و برای دریافت ریزمکالمات، و سایر خدمات، عدد (2) شماره گیری شود. برای پرداخت صورتحساب قبض، پس از شماره گیری عدد (1) که در پیام اعلام شده بود، مراحل زیر طی میشود:
بایستی شماره کارت شتاب را وارد کرده و سپس کلید # را فشار دهید. (این شماره 16 رقمی است).
سیستم، از شما رمز دوم را درخواست می‌کند.
توجه : فعال کردن رمز دوم از طریق دستگاههای خودپرداز بانک (ATM) مقدور است و این رمز فقط برای اینگونه پرداختها و نیز پرداخت اینترنتی قبوض، فعال می‌شود.
رمز دوم اعلام می‌کند که شما قبض را پرداخت کرده‌اید.
پس از پرداخت، شماره رهگیری به مشترک اعلام می‌شود که در صورت اعلام بدهی یا هرگونه مشکل در دوره های بعدی، میتوان با استفاده از این شماره، موضوع را پیگیری کرد.

چند نکته:
- برای اطلاع و دریافت ریزمکالمات؛ چنانچه مشترک برای اطلاع از وضعیت ریزمکالمات و صورتحساب تلفن خود، با سیستم تماس بگیرد و اطلاعات همان تلفن را بخواهد، نیازی به وارد کردن رمز عبور نیست، در غیر این صورت مشترک باید نسبت به دریافت یک عدد پنج رقمی بعنوان رمز عبور از مرکز مخابراتی اقدام کند. این دریافت اطلاعات از طریق نمابر نیز امکان‌پذیر است. (دریافت اطلاعات از طریق نمابر نیز نیاز به رمز عبور دارد).
- درصورتی که تلفن دولتی و یا شماره‌ای باشد که در سیستم صورتحساب موجود نباشد، شماره وارد شده "غیر معتبر" اعلام می‌شود.
- درصورتی که مشترک بدهی نداشته باشد، هیچگونه پیامی جهت پرداخت، پخش نمی‌شود ولی برای دریافت ریزمکالمات، پیام رسانی ادامه می‌یابد.
 


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (1021) اينجا را کليک کنيد


  • ويدئو: مستند ديدني نجف زاده از نيويورک
  • کاخهای صدام به روایت تصویر
  • ميترا حجار به ايران بازگشت
  • بحران مثل برق فرار كرد
  • معرفي و دانلود فيلم : روز قيامت
  • دانلود فيلم مستند : Incredible Human Machine
  • دانلود انيميشن : Spirited Away
  • آلبوم جدید و زیبای عباس بلوچی به نام سرگیجه
  • آهنگ زيباي پايان انتظار باصداي بهرام حصيري
  • جدول کلمات متقاطع فارسی Persian Crossword Puzzle 1.0
  • بازی بسیار جذاب و هیجان انگیز سفر به اعماق زمین Journey to the Center of the Earth 3D
  • بازي پرطرفدار MotoRacer 3 Gold Edition
  • ورود مواد مخدر جديد
  • متن نامه یک مادر به گلشیفته فراهانی
  • تبلیغات نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا در گیم‌های محبوب
  • داستان واقعي جوان دانشجويي كه با مادر همكلاسي خود ازدواج كرده است
  • آريو برزن مظهر دلاوري ايرانيان
  • جديدترين شماره از ماهنامه Scientific American
  • دکوراسیون اتاق خواب و بازی کودکان خیال پرداز
  • مرگ تدریجی یک آبگوشت بزباش!
  • ۵ باور‌ موفق‌ترین ‌آدم‌های ‌روی ‌زمین‌
  • دربارۀ علائم ظهور حضرت مهدی (عج) و حوادث پس از ظهور
  • راهنمای خرید Camcorder: دریچه ای رو به جهان
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

تصاویر دیدنی
ويدئو: مستند ديدني نجف زاده از نيويورک
قطارهای روسی
تصاويري از حضور بانوان در مسابقه فوتبال نمایشی
بافتنی های عجیب
کروبی در اولین کنگره حزب خودش هم خوابش برد !
کاخهای صدام به روایت تصویر
مجردها به بهشت نمي روند!
مجموعه عکس هایی از پاییز در سراسر دنیا
لندن، پورتلند،شیکاگو، کنیا،چین و ....  
24 تصوير HDR زيبا از مکانهاي متروک

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

ميترا حجار به ايران بازگشت

ميترا حجار، بازيگر سينما و تلويزيون كه چندي پيش ايران را ترك كرده بود، بازگشته و در حال حاضر در ايران به سر مي‌برد.
به گزارش فارس، اين بازيگر ايراني به تازگي در سريال تلويزيوني آمريكايي به نام «اسميت» بازي‌ كرده است.
او پيش از ترك ايران در فيلم‌هاي اين ترانه عاشقانه نيست، زمستان است، بازنده، رازها، جنايت، ملاقات با طوطي، صورتي، فراري، رخساره، قارچ سمي، مزاحم ، سگ كشي، شب‌هاي تهران، اعتراض، متولد ماه مهر، فرياد، غريبانه حضور داشت.
حجار در سال 84 ايران را به قصد فرانسه ترك كرد و پس از حضور سه ساله در محافل فرهنگي خارج از كشور توانست در يك قسمت از سريال تلويزيوني آمريكايي به نام «اسميت» بازي كند.
گزارش خبرنگار فارس حاكي است، وي در حال حاضر در ايران است و به نظر مي‌رسد با توجه تجربه فضاي خارج از كشور، خواهان ادامه فعاليت هنري خود در ايران باشد.

در همين رابطه بد نيست سخن مبين شماره 1019 روزانه را مطالعه نمائيد!

بحران مثل برق فرار كرد

تنها خط تیره جدول لیگ برتر هم در پایان هفته یازدهم پاك شده تا پنج ضلعی قهرمانی با حضور پیكان و ذوب‌آهن 24 امتیازی، برق شیراز با 19 و البته استقلال و پرسپولیس 18 امتیازی تشكیل شود. قطبی برای فرار از بحران به همان عنصری نیاز داشت كه می‌تواند شرایط لازم و كافی فرار از منطقه خطر و اخراج قلمداد شود، یك تیم نه‌چندان سرحال مثل برق، شیرازی‌ها همان روند بازی جمعه مقابل استقلال را ادامه دادند، اما این‌بار شانس یار آنها نبود. پرسپولیس چندان به آب و آتش نزد، آنها در نیمه اول و از دو موقعیت مسلم گلی كه داشتند، دو گل زدند. هرچند روی گل دوم، برقی‌ها اعتراض داشتند كه دی‌كارمو زیر بیرانوند را خالی كرده است. نیمه اول یك بازی متعادل و البته بدون صحنه‌های جذاب بود، برقی‌ها به همان یك امتیاز راضی بودند و پرسپولیس هم ترجیح داده بود تا به جای حملات پردامنه به محكم كردن میانه زمین و قلب خط دفاعش بپردازد تا در فرصت لازم ضربه را بزند. آنها برای این اتفاقات تا دقیقه 24 صبر كردند تا بالاخره فرار دی كارمو از تله آفساید و فعل و انفعال پس از آن، علی كریمی را به گل برساند. حالا كریمی پس از فقط پنج هفته بازی برای پرسپولیس پنج بار گلزنی كرده و سوال این است كه اگر راحتی قطر ادامه داشت و جادوگر در آنجا می‌ماند تكلیف قطبی با این مهاجمان طراز اول مثل توره، همیشه غایب یا دی‌كارمو اصولا گل نزن چه بود؟
در نیمه دوم اما برقی‌ها برای جبران دو گل عقب‌مانده جلو كشیدند، آنها تا مرز مساوی كردن بازی هم پیش رفتند اما یك‌بار ستار زارع با بی‌دقتی محض تك به تك را هدر داد و یك‌بار هم همت عابدی‌نژاد مقهور سوپر واكنش واعظی شد. آنچه در تركیب برق جالب بود و به چشم می‌آمد عصبیت بسیار زیاد بازیكنان تاثیرگذاری مثل فرید عابدی و ستار زارع بود كه باعث شده بود عیار كیفی امثال كریمیان و شیری هم به پایین‌ترین حد ممكن برسد. مشخص نبود كه عابدی به چه علت هربار كه زمین می‌افتاد، معترض به داور می‌شد و البته هیچكس هم نفهمید زارع چرا اینقدر سر بازیكنان خودی داد و فریاد می‌كند، شاید چون خودش یك توپ صددرصد گل را هدر داده بود. برق روی پاس استثنایی شیری و ضربه تمام‌كننده نظرزاده، در دقیقه 73 به گل رسید و امیدوار شد تا با به تساوی كشاندن بازی همچنان خط تیره را در ستون باخت‌هایش حفظ كند، اما فقط چهار دقیقه بعد بود كه یك پنالتی مشكوك هم رویاهای عباسی و شاگردانش را نقش برآب كرد.
پرسپولیس پس از دو باخت پی‌درپی به پیروزی رسید تا افشین قطبی هم نفس راحتی بكشد. به نظر می‌رسد، تاوان آن دو هفته سخت و بحرانی را ابراهیم توره با خروجش از لیست تیم بدهد و دی‌كارمو همچنان بماند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

روز قيامت
Doomsday

نويسنده و کارگردان: نيل مارشال. موسيقي: تايلر بيتس. مدير فيلمبرداري: سام مک کوردي. تدوين: اندرو مک ريچي، نيل مارشال. طراح صحنه: سايمون باولز. بازيگران: رونا ميترا[ادن سينکلر]، باب هاسکينز[بيل نلسون]، آدرين لستر[نورتون]، الکساندر سيديگ[جان هچر]، ديويد اوهارا[مايکل کاناريس]، ملکوم مکداول[کين]، کريگ کانوي[سول]. 105 دقيقه. محصول 2008 انگلستان، آمريکا، آفريقاي جنوبي.
ويروسي مرگبار در بريتانيا شيوع پيدا کرده و جان ميليون ها انسان را مي گيرد. دولتمردان براي جلوگيري از گسترش بيشتر ويروس، با اتخاذ سياستي غير انساني بخش جنوبي کشور-اسکاتلند- را قرنطينه افراد آلوده اعلام کرده و پس از کشيدن ديواري فلزي در سراسر شبه جزيره در قسمت شمالي آن ساکن مي شوند. سي سال بعد، ويروس کشنده بار ديگر در شهرهاي بزرگ ظاهر مي شود. تنها راه اعزام گروهي از مامورين زبده به آنسوي ديوار فلزي و داخل قرنطينه است. چون اطلاعات موثقي در باب نجات برخي انسان ها در آن قرنطينه به دست آمده است. سرپرستي اين گروه به عهده ادن سينکلر است که سي سال قبل هنگام شيوع ويروس مرگبار، مادرش را از دست داده و اينک قاتلي بي رحم در خدمت سيستم است. گروه از ديوار عبور کرده و در اولين توقف شان در گلاسکو با گروهي از اوباش آدم خوار به رهبري سول برخورد کرده و تعدادي از نفرات کشته مي شوند. سينکلر به همراه تني چند و دختري به نام کالي که يکي از نجات يافتگان ويروس به شمار مي رود، بعد از کشتن دوست دختر سول از آنجا مي گريزد. اما مدتي بعد همگي به دام کسي مي افتند که گفته مي شود واکسن ضد ويروس را کشف کرده است: دکتر کين، کسي که سينکلر و افرادش براي يافتن او پا در راه اين ماموريت نهاده بودند. اما کين با افرادش که همگي زره هاي فلزي قديمي بر تن دارند، در يک قلعه زندگي مي کند. و از همه مهم تر کين به زندگي کساني که آن سوي ديوار زندگي مي کنند هم اهميتي قائل نيست. همزمان در آن سوي ديوار، نخست وزير هچر نيز آلوده شده و خودکشي مي کند. معاون وي کاناريس جاي او را مي گيرد، اما جنگ قدرت ميان او و رئيس سينکلر به نام بيل نلسون نيز شکل گرفته است. سينکلر موفق مي شود از چنگ کين و افرادش گريخته و بعد از رويارويي مجدد با سول، دختر نجات يافته را تحويل کاناريس بدهد.

چرا بايد ديد؟
يک فيلم پسا آخرزماني ديگر و اين بار با طعم اسکاتلندي!
روز قيامت يک فيلم علمي تخيلي و آينده نگرانه است. چيزي در سبک و سياق اهريمن مقيم که در آينده اي نزديک رخ مي دخد. بار ديگر پس از 28 روز و 28 هفته، انگلستان صحنه شيوع ويروسي کشنده شده و شکل هاي قديمي زندگي جمعي نيز در آن ظاهر مي شود. مانند زندگي فئودالي کين دانشمند سابق که شخصيتي شاه لير گونه هم دارد و به گفته کارگردانش از روي شخصيت کورتز در رمان دل تاريکي جوزف کنراد گرفته شده است. مارشال دوست داشت اين نقش را کانري بازي کند، اما ظاهراً کانري نپذيرفته، ولي در عوض سازمان گردشگري اسکاتلند با آغوش باز مقداري از هزينه فيلم را تقبل کرده است.
مارشل مدتي قبل گفته بود که دليل رو آوردنش به ترسناک سازي علاقه سرمايه گذاران به اين ژانر است، چون راهي مطمئن براي پول در آوردن محسوب مي شود. به همين خاطر اين بار بودجه اي متناسب با داستان فيلم در اختيار وي گذاشته شده تا اداي ديني به فيلم هاي دوران نوجواني اش بنمايد. فيلم هايي مانند مکس ديوانه و فرار از نيويورک، اما به نظر مي رسد اين بار بر خلاف دو فيلم پيشين بخت چندان با مارشال يار نبوده است.
بازيگر اصلي فيلم کوشيده تا پا جاي پاي کساني چون سيگورني ويور، آنجلينا جولي، کيت بکينسل و ميلا يوويچ بگذارد، اما سرماي چهره اش اجازه همذات پنداري که سهل است، حتي همراهي با وي را نمي دهد. فيلمنامه نيز با وجود تلاش هاي مارشال در سکانس مربوط به قلعه کين اندکي باسمه اي و ناهمرنگ با ديگر قسمت هاي فيلم ديده مي شود. پانک هاي گلاسکويي که قسمت عمده اي از زد و خوردهاي قهرمان مونث فيلم به آنها اختصاص داده شده، چهره هايي پذيرفتني تر و آخر زماني تر دارند و مخوف تر هم ديده مي شود. کساني که به آدمخواري روي آورده اند.
روز قيامت بر خلاف دو فيلم پيشين مارشال چندان از قالب ژانر رها نشده و نکته بديعي ندارد. اين فيلم مي توانست در دهه 1980 ساخته باشد و با حضور قهرمان مذکر تا کابوس هاي پس از جنگ اتمي ميان دو ابرقدرت شرق و غرب را رنگي تازه ببخشد. فيلم کمي نوميد کننده و ديرهنگام است، اما دوستداران آثار مارشال دلايل کافي براي تماشاي آن خواهند يافت. شخصاً حضور دو بازيگر کار کشته چون مکداول و هاسيکنز مرا جذب فيلم کرد، شما هم دلايل خودتان را جست و جو کنيد!
ژانر: اکشن، درام، علمي تخيلي، مهيج.

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/130155419/Doomsday.LMG.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/130155376/Doomsday.LMG.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/130155284/Doomsday.LMG.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/130155412/Doomsday.LMG.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/130156414/Doomsday.LMG.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/130156587/Doomsday.LMG.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/130155373/Doomsday.LMG.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/130155184/Doomsday.LMG.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

Incredible Human Machine

مستندي در مورد بدن انسان
محصول نشنال جئوگرافيک

From close-ups of Aerosmith front man Steven Tyler’s vocal cords to initiation rituals of the tribes of Papua New Guinea, take an exhilarating tour of the human body—from the inside out—to reveal the miraculous everyday workings of the human machine. Featuring cutting edge medical technology and groundbreaking CGI, National Geographic provides an unparalleled snapshot of the inner workings and extreme capabilities of the human body.
The human body is an amazing machine with complicated systems for sensing, adapting, reproducing, regenerating, and thinking and this scientific exploration provides an in-depth look at how the various systems of the body work. This voyage through one typical day begins with an exploration of the body’s largest organ, the skin, and its amazing regenerative powers and function as both protective armor and heat regulator. The journey continues with a look at all the senses and includes both a look at how those senses are utilized in a typical day and an internal view via computer generated models and actual inside-the-body footage obtained by special mini-cameras and camera pills of how the eyes, ears, nose, and mouth work. Next the film explores the heart, blood, muscles, bones, joints, reproductive system, and brain. A multitude of specialized doctors and research scientists present contemporary developments in stem cell research, cell reproduction, and understanding the brain and perform real-life medical procedures including the implantation of extracellular matrix (or ECM) tissue to aid in joint regeneration and an intricate brain surgery to remove a cancerous tumor while preserving the patient’s ability to speak. The footage is graphic, intense, and fascinating. Especially enlightening is the discussion of aging in which the cell regeneration that happens constantly in the body is compared to a series of photocopies in which each generation of copies looses resolution and becomes increasingly imperfect. From its power plant to its copying, security, and reproductive systems, the human body is a complex machine that is only just beginning to be understood thanks to extensive research and scientific programs like this.


لينکهاي دانلود
http://rapidshare.com/files/153183206/NG.TIHM.part1.rar
http://rapidshare.com/files/153183044/NG.TIHM.part2.rar
http://rapidshare.com/files/153183226/NG.TIHM.part3.rar
http://rapidshare.com/files/153183098/NG.TIHM.part4.rar
http://rapidshare.com/files/153183215/NG.TIHM.part5.rar
http://rapidshare.com/files/153183087/NG.TIHM.part6.rar
http://rapidshare.com/files/153183231/NG.TIHM.part7.rar
http://rapidshare.com/files/153182227/NG.TIHM.part8.rar

رمز فايل: ندارد
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

سرگيجه
باصداي بلوچي

آلبوم جدید و زیبای عباس بلوچی به نام سرگیجه

 

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ زيباي پايان انتظار
باصداي بهرام حصيري

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

جدول کلمات متقاطع فارسی
Persian Crossword Puzzle 1.0

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که به حل جدول علاقه دارید ، وقت آن رسیده که روش های قدیمی را کنار بگذارید و به حل جدول با روش های جدید و امروزی بپردازید!
استفاده از جدول کلمات متقاطع فارسی یکی از همین روش هاست.با استفاده از این نرم افزار شما می توانید در زمان های بیکاری با استفاده از رایانه به حل جدول بپردازید و سرگرم شوید و یا اگر خیلی حرفه ای هستید یک جدول طراحی کنید و دیگران را سرگرم کنید.
برای دریافت جدول های جدید فقط کافیست به اینترنت متصل شوید و به بخش دریافت جدول های جدید مراجعه کنید، نام جدول جدید مورد نظر خود را وارد کنید و چند ثانیه صبر کنید.
با وارد کردن ID یاهوی خود در همین بخش از برنامه می توانید در خبرنامۀ برنامه عضو شوید تا از ایجاد شدن جدول های جدید مطلع شوید.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Persian Crossword Puzzle 1.0:
- بازکردن جداول به صورت مستقیم با کلیک روی فایل مربوط به هر جدول
- امکان ذخیره کردن کار انجام گرفته روی جدول در هر زمان
- دریافت جدول های جدید ، از داخل برنامه و به طور مستقیم فقط با وارد کردن نام جدول جدید
- امکان طراحی جدول در برنامه و به اشتراک گذاشتن آن ، برای استفادۀ سایرین
- ثبت نام در خبرنامه موجود در برنامه جهت مطلع شدن از جدول های جدید طراحی شده
- راهنمایی توسط برنامه برای حل هر جدول و پاسخ به سوالات دشوار
- اطلاع دهی در مورد تعداد سلول های پاسخ داده نشده یا اشتباه پاسخ داده شده
- و ..

توجه:
- در صورتی که از ویندوز ویستا برای اجرای این برنامه استفاده می کنید نیاز است که پس از نصب برنامه روی آیکون برنامه در دسکتاپ کلیک راست کنید و روی Run as administrator کلیک نمایید.
- کاربران ویندوز Xp برای اجرای این برنامه نیاز به نصب Microsoft .NET Framework 2.0 دارند.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دنياي موبايل

بازی بسیار جذاب و هیجان انگیز سفر به اعماق زمین
Journey to the Center of the Earth 3D

کیفیت نمایش تصاویر بازی فوق العاده بالاست. کیفیتی که هرکاربری را مجذوب خود خواهد کرد. و کاربر را برای ادامه بازی و انجام مراحل بالاتر ترغیب می نماید. در این بازی سرعت عمل و دقت در بازي نقش مهمی را ایفا خواهد کرد
چراکه باید با توجه به موانع نسبتا سخت با دقت و سرعت عملی بالا مراحل را یکی یکی پشت سر گذاشته و راز اعماق زمین را کشف نماييد. در نهایت حتما از انجام این بازی در اوقات فراغت با گوشی های موبایل لذت خواهید برد .


لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازي پرطرفدار
MotoRacer 3 Gold Edition

این بازی بازیکن را به فضای فرا واقع گرایانه دنیای مسابقات هیجان انگیز موتور سواری می برد. فضا سازی حقیقی مسابقات و شبیه سازی بی نظیر موتور سیکلت ها و صدا گذاری خوب از ویژگیهای مختص به این بازی می باشد.
*با وجود گرافیک بالای بازی سیستم نسبتا پایین مورد نیاز برای این بازی و توانایی آن برای هماهنگ شدن با بیشتر سیستمهای موجود نیز یکی از نقاط قوت آن به شمار می رود.
*موتو ریسر 3 با وجود کمپانی های عظیم گیم ، توانسته امتیاز بالای 8.5 را از کارشناسان بازیهای رایانه ای کسب کند.
*این بازی توانایی قرار گرفتن با هفت نفر در سیستم های LAN و گیم نت را دارد.

سیستم مورد نیاز:
Windows: 98/2000/xpSp2
CPU: P3 600 MHz
RAM: 128 MB
Graphic: 32 MB With 3d card
HDD: 650 MB free - DirectX: DirectX 9.0
 

لينکهاي دانلود

قسمت اول
MotoRacer3_20-_20By_20ThE_20MaYsTrO_HiMa.part1.rar.001 
MotoRacer3_20-_20By_20ThE_20MaYsTrO_HiMa.part1.rar.002 
MotoRacer3_20-_20By_20ThE_20MaYsTrO_HiMa.part1.rar.003 
MotoRacer3_20-_20By_20ThE_20MaYsTrO_HiMa.part1.rar.004 

قسمت دوم
MotoRacer3_20-_20By_20ThE_20MaYsTrO_HiMa.part2.rar.001 
MotoRacer3_20-_20By_20ThE_20MaYsTrO_HiMa.part2.rar.002 
MotoRacer3_20-_20By_20ThE_20MaYsTrO_HiMa.part2.rar.003 
MotoRacer3_20-_20By_20ThE_20MaYsTrO_HiMa.part2.rar.004 

قسمت سوم
MotoRacer3_20-_20By_20ThE_20MaYsTrO_HiMa.part3.rar.001 
MotoRacer3_20-_20By_20ThE_20MaYsTrO_HiMa.part3.rar.002 

رمز فايل: ندارد


لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام محمدباقر علیه السلام فرمودند:

قولوا للناس احسن ما تحبون ان یقال لكم

بهترین چیزی را كه دوست دارید درباره شما بگویند، درباره مردم بگویید.


(بحارالانوار،ج65،ص152)

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا ميدانستي که آب در نيمکره جنوبي بيشتر از نيمکره شمالي ست ، به عبارت ديگر هشتاد و يک درصد نيمکره جنوبي و شصت و يک درصد نيمکره شمالي را آب پوشانده است.
  • آيا ميدانستي که عمر گلبولهاى سفيد حداکثر دويست روز است. بد نيست بدانيم که تعداد گلبولهاى سفيد در بدن يک انسان بالغ به سي و پنج ميليارد ميرسد.
  • آيا ميدانستي که درجه حرارت کره ماه بين منفي صد و پنجاه درجه سانتيگراد در شب و مثبت صد درجه سانتيگراد در روز متغير است.
  • آيا ميدانستي که هفتاد درصد جمعيت ايران زير سي سال ميباشد. بد نيست بدانيم که ايران جوانترين جمعيت دنيا را دارد.
  • آيا ميدانستي که اولين خط راه آهن به سال هزار و دويست و شصت و پنج شمسي بين تهران و رى توسط يک شرکت بلژيکي در زمان ناصرالدين شاه قاجار ساخته شد و طول آن به هشت هزار و هفتصد متر ميرسيد.

 

جديدترين پيامک ها و جوک ها
ali_laila_live@yahoo.com

ماه
مردم سرشونو ميگيرن بالا ماهو ببينن نميدونن ماه سرشو گرفته پايين داره اس ام اس ميخونه

دانس از عشق
بر سر راهت دامی از عشق پهن کردم ولی تو با سرعت رد شدی و گفتی : میگ میگ!!!

شکارم کن
من مست غم عشقم
باخنده خمارم كن
صياد اگر هستي
بابوسه شكارم كن

من صفرم
من صفرم تو دویي! با تو بيستم بي تو نيستم!!!

پهلوانان
دلم می خواد برات بمیرم ولی حیف که پهلوانان نمی میرند

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

آیا امام مهدی(ع) احکام جدیدی می آورد؟

در برخی از روایات آمده است که امام زمان(ع) هنگام ظهور، امر جدیدی خواهد آورد؛ همان گونه که پیامبر(ص) در آغاز اسلام، امر جدید آورد.(1)
مراد از امر جدید احکامی نیست که خارج از دستورهای قرآن و اسلام باشد؛ چون احکام اسلام از زمان پیامبر(ص) بوده است، گرچه برخی از آنها بنا به علت و مصلحت هایی، هنوز گفته نشده یا به مرحلۀ اجرا گذاشته نشده است.
ظهور آن حضرت با قرآن و اسلام کاملا بیگانه خواهند بود و با آمدن حجت خدا، فکر می کنند آن حضرت احکام جدیدی را آورده است.
امام صادق(ع) در این باره فرمودند:«وهداهم إلی أمر قد دثر»(3)؛ آن ها را به چیزی که پنهان شده بود، هدایت خواهد کرد.(4)

پی نوشت:
1- امام باقر(ع) فرمود: «إن قائمنا إذا قام دعا الناس إلی أمر جدید کما دعا إلیه رسول ا...».غیبة نعمانی، ص321 /// 2- غیبة نعمانی، ص321 /// 3- إعلام الوری، ص431

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

نامه ی پهلوان
کلمه ( پهلو) معنای فراخ نگری و مدارایی داشته است. این واژه از خشت و خشتره به معنای آمیزش و مهرورزی و همبستگی آمده و خشتر در فارسی باستان، شاه و پهلوانی است که شهر و کشور و جهان را با مهر و مدارا می آراید. از همین واژه خشت که بنیاد خانه است،وخشت به معنی نی که در دست پادشاهان بر سنگ نگاره ها دیده می شود ، می توان پی برد که پهلوان، شاه جهان آراست:
نشسته بر آن باره خسروی
بپوشیده آن جوشن پهلوی ( گرشاسب نامه)
کلمه پارت نیز از همین کلمه گرفته شده است و پهلو، پرتوه، پهله و پارت از یک جا آمده است و اشکانیان که همان پارت ها باشند، نامشان از اشک گرفته شده و اشک و خشت و عشق از یک ریشه و همه معنای مدارا و مهر و همبستگی دارد. پس پهلوانی کیش مدارا و مهر بوده است:
تبه کردی آن پهلوی کیش را
چرا ننگریدی پس و پیش را ( اسدی)
در یشت ها و بویژه یشت نهم و دوازدهم و سیزدهم و نوزدهم كه در زمان هخامنشیان و اشكانیان نوشته شده، از پهلوانان ایران یاد شده است.
كتاب یادگار زریر، داستان های دوره ساسانی چون بهرام چوبین، كارنامه اردشیر بابكان، سكسیكین، پیكار، مزدك نامه، التاج، دینكرد، بندهشن، اردای ویراف نامه، مینوی خرد و آیین نامه ها نیز داستان های پهلوانان ایرانی در آن روزگار را باز می گویند.
پهلوان و پهلوانی در ایران از قاف می آغازد و از همانجا با عرفان پیوند می خورد. كوه و حیوان و انسانی كه در این داستان های پهلوانی می آیند، همه در تاریخ عرفان حضوری چشمگیر دارند.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة فاطر آيات: 45 محل نزول: مکه
 
 
وَالَّذِي أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ مِنَ الْكِتَابِ هُوَ الْحَقُّ مُصَدِّقًا لِّمَا بَيْنَ يَدَيْهِ إِنَّ اللَّهَ بِعِبَادِهِ لَخَبِيرٌ بَصِيرٌ 31 ثُمَّ أَوْرَثْنَا الْكِتَابَ الَّذِينَ اصْطَفَيْنَا مِنْ عِبَادِنَا فَمِنْهُمْ ظَالِمٌ لِّنَفْسِهِ وَمِنْهُم مُّقْتَصِدٌ وَمِنْهُمْ سَابِقٌ بِالْخَيْرَاتِ بِإِذْنِ اللَّهِ ذَلِكَ هُوَ الْفَضْلُ الْكَبِيرُ 32 جَنَّاتُ عَدْنٍ يَدْخُلُونَهَا يُحَلَّوْنَ فِيهَا مِنْ أَسَاوِرَ مِن ذَهَبٍ وَلُؤْلُؤًا وَلِبَاسُهُمْ فِيهَا حَرِيرٌ 33 وَقَالُوا الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي أَذْهَبَ عَنَّا الْحَزَنَ إِنَّ رَبَّنَا لَغَفُورٌ شَكُورٌ 34 الَّذِي أَحَلَّنَا دَارَ الْمُقَامَةِ مِن فَضْلِهِ لَا يَمَسُّنَا فِيهَا نَصَبٌ وَلَا يَمَسُّنَا فِيهَا لُغُوبٌ 35 وَالَّذِينَ كَفَرُوا لَهُمْ نَارُ جَهَنَّمَ لَا يُقْضَى عَلَيْهِمْ فَيَمُوتُوا وَلَا يُخَفَّفُ عَنْهُم مِّنْ عَذَابِهَا كَذَلِكَ نَجْزِي كُلَّ كَفُورٍ 36 وَهُمْ يَصْطَرِخُونَ فِيهَا رَبَّنَا أَخْرِجْنَا نَعْمَلْ صَالِحًا غَيْرَ الَّذِي كُنَّا نَعْمَلُ أَوَلَمْ نُعَمِّرْكُم مَّا يَتَذَكَّرُ فِيهِ مَن تَذَكَّرَ وَجَاءكُمُ النَّذِيرُ فَذُوقُوا فَمَا لِلظَّالِمِينَ مِن نَّصِيرٍ 37 إِنَّ اللَّهَ عَالِمُ غَيْبِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ إِنَّهُ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ 38

 

ترجمه فارسي مکارم

و آنچه از كتاب به تو وحى كرديم حق است و تصديق‏كننده و هماهنگ با كتب پيش از آن; خداوند نسبت به بندگانش خبير و بيناست! «31» سپس اين كتاب (آسمانى) را به گروهى از بندگان برگزيده خود به ميراث داديم; (اما) از ميان آنها عده‏اى بر خود ستم كردند، و عده‏اى ميانه رو بودند،و گروهى به اذن خدا در نيكيها (از همه) پيشى گرفتند، و اين، همان فضيلت بزرگ است! «32» (پاداش آنان) باغهاى جاويدان بهشت است كه در آن وارد مى‏شوند در حالى كه با دستبندهايى از طلا و مرواريد آراسته‏اند، و لباسشان در آنجا حرير است! «33» آنها مى‏گويند: «حمد (و ستايش) براى خداوندى است كه اندوه را از ما برطرف ساخت; پروردگار ما آمرزنده و سپاسگزار است! «34» همان كسى كه با فضل خود ما را در اين سراى اقامت (جاويدان) جاى داد كه نه در آن رنجى به ما مى‏رسد و نه سستى و واماندگى! «35» و كسانى كه كافر شدند، آتش دوزخ براى آنهاست; هرگز فرمان مرگشان صادر نمى‏شود تا بميرند، و نه چيزى از عذابش از آنان تخفيف داده مى‏شود; اين گونه هر كفران‏كننده‏اى را كيفر مى‏دهيم! «36» آنها در دوزخ فرياد مى‏زنند: «پروردگارا! ما را خارج كن تا عمل صالحى انجام دهيم غير از آنچه انجام مى‏داديم!» (در پاسخ به آنان گفته مى‏شود:) آيا شما را به اندازه‏اى كه هر كس اهل تذكر است در آن متذكر مى‏شود عمر نداديم، و انذاركننده (الهى) به سراغ شما نيامد؟! اكنون بچشيد كه براى ظالمان هيچ ياورى نيست! «37» خداوند از غيب آسمانها و زمين آگاه است، و آنچه را در درون دلهاست مى‏داند! «38»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

ali_suzi35@yahoo.com

چرا سهراب سپهري گفت تا شقايق هست زندگي بايد کرد؟
شايد آن روز سهراب که نوشت:تا شقايق هست زندگي بايد کرد خبري از دل
پر دردگل ياس نداشت بايد اينجور نوشت هر گلي هم باشي چه شقايق چه گل پيچک و ياس
زندگي اجباريست !!!!!

 

 

moshka22000@yahoo.com

بایزید گفت:بعد از ریاضات چهل ساله شبی حجاب برداشتند
زاری کردم که:"راهم دهید"
خطاب آمد که:"با کوزه ای که تو داری و پوستینی تورابار* نیست"
کوزه و پوستین بینداختم ندایی شنیدم که"بایزیدبعد از چهل سال ریاضت و
مجاهدت با کوزه ای شکسته و پوستینی پاره پاره تا نینداخت بار نیافت چه رسد
به شما که چندین علایق به خود بسته اید و طریقت را دانهء دام هوای نفس ساخته اید
- کلا و حاشا که هرگز بار* یابید -

*بار=اجازهءشرفیاب شدن
<<التماس دعا>>

 

 

hamid_shafiekhani@yahoo.com

ورود مواد مخدر جديد

نام اين ماده «پان پراگ»است و در بسته‌بندي زيبا و با عکس‌هاي هنرپيشه‌هاي هندي و پاکستانی به صورت آدامس، پاستيل و پودرهايي با طعم نعنا و خوشبو کننده دهان وارد کشور مي‌شود. قيمت اين ماده مخدرالان در مشهد 50 تومان تا 300 تومان ميباشد.
دليلي که مصرف‌کنندگان «پان پراگ»ها را به سمت آن مي‌کشد، احساس گرمي، سرخوشي موقت، سبکي سر، گيجي و شادي کاذب است..
این ماده بسیار بسيار سرطان زا هم هست.

 

 

takhiany@yahoo.co.uk

یک داستان واقعی

اين يک داستان واقعي است که در ژاپن اتفاق افتاده.
شخصي ديوار خانه اش را براي نوسازي خراب مي کرد. خانه هاي ژاپني داراي فضايي خالي بين ديوارهاي چوبي هستند. اين شخص در حين خراب کردن ديوار در بين آن مارمولکي را ديد که ميخي از بيرون به پايش فرو رفته بود.
دلش سوخت و يک لحظه کنجکاو شد. وقتي ميخ را بررسي کرد متعجب شد؛ اين ميخ ده سال پيش، هنگام ساختن خانه کوبيده شده بود!!!
چه اتفاقي افتاده؟
در يک قسمت تاريک بدون حرکت، مارمولک ده سال در چنين موقعيتي زنده مانده!!!
چنين چيزي امکان ندارد و غير قابل تصور است.
متحير از اين مساله کارش را تعطيل و مارمولک را مشاهده کرد.
در اين مدت چکار مي کرده؟ چگونه و چي مي خورده؟
همانطور که به مارمولک نگاه مي کرد يکدفعه مارمولکي ديگر، با غذايي در دهانش ظاهر شد!!!
مرد شديدا منقلب شد.
ده سال مراقبت. چه عشقي! چه عشق قشنگي!!!
اگر موجود به اين کوچکي بتواند عشقی به اين بزرگي داشته باشد پس تصور کنيد ما تا چه حد مي توانيم عاشق شويم، اگر سعي کني.

 

 

m_sep@yahoo.com

درکتب موسیقی ایرانی از شخصی بنام مشتاق علی شاه فرزتد میرزا مهدی تربتی یاد شده که در خردسالی پدرش را از دست داد وبرادران بزرگش هیچگونه مسئولیتی در قبال او احساس نکرده و برعکس در صددآزار وی بودند
میرزا محمد یا همان مشتاق علی که رشیدو زیبا روی بود به توصیه دوستانش به نواختن سه تار روی آورد بلکه کمبود محبت خانواده را بتواند درموسیقی بیابد.وی درایام عاشورای حسینی مرثیه سرائی مینمود وخواندن برای سالار شهیدان را یکی از افتخارات خود قلمداد میکرد اینکار میرزا او را در دل مردم به مرور زمان جای داد وقدرومنزلتی نزد عام یافت.دراصفهان معروف شدوآنگاه همانطور که محبوبیت را بدست آورد آسیبهای نامردان روزگار راهم تحمل مینمود تا جائیکه دچار رخوت وسستی گردید.به توصیه دوستان برای صیقل دادن روحش به ورزش ÷رداخت÷هلوانی اصفهانی که مردی بی نظیر بود فنون کشتی را به او اموخت÷هلوان صادق هر چه میدانست بدون چشمداشت بوی یادداد.اما آنقدر عرصه بر مشتاق تنگ آمد که ناچار به ترک اصفهان شد وبه شیراز رفت.دراین شهر بود که لقب مشتاق علی شاه را بوی دادند(چگونگی این کار هم خودداستانی دارد کز حوصله خارج است)چندین دست نوشته ازدوران زندگی در شیرازش موجود میباشد که درآنها اینگونه گفته:
مدت زمانی درخدمت کریم خان زند بودم وساز میزدم بعداز مدتی نواختن را ترک نموده و بعد اینکار دچار ناراحتی روحی وروانی گشتم حکیمان علت را ننواختن من تشخیص دادند میگفتند باید بنوازم از برای همین روزی 2 بارتنهای تنهاوفقط برای رضای ÷روردگار ساز میزدم.
ازاین نوشته میتوان فهمید مشتاق ازآن عده افرادی بود که موسیقی را جزئی از عرفان میدانند.
خلاصه بعد از جزئیات فراوان بدستور شیخ بالا دست خود معصوم علی شاه به کرمان رفت درآنجا کارش با رونق بسیاری شروع شد بسیاری دیگر از کساتی را که استعداد داشتند به ساز زدن مشغول کرد البته مثل همیشه اول جذب صدا ونواختن دل انگیز وی می شدند بعد درس سه تار فرا میگرفتند.منظورم از اینهمه داستان سرائی این بود که بدانید سیم چهارم سه تار را مشتاق اضافه کرد و ناقل از آن سه تا 3 سیم داشت واین همان سیم سفید بین سل و سیم زرد بم است(البته به سیم مشتاق یا زنگ شتر نیز نامیده میشود)
مشتاق علی شاه در موسیقی به جایگاه استادی رسیده بود.بخیلان چندین بار به او سرمه خورانده بودند به نقل از خودش چون برای حسین (ع)میخواند لال نگشت.آنروزها در کرمان مذهب از اهمیت بیشتری برخوردار بود. دشمنان مختار که نمی توانستند یکه تازی وی را ببینند شروع به توتئه و شایعه ÷راکنی کردند که مشتاق آیات کلام ا... مجید را با ساز میخواند وای حرف در درون مساجد دهان به دهان گشت وآنگاه عده ایبه حضور ÷یش مناز مسجد رفته واین دروغ هم او رابرآشفت منتظر فرصت ماند ملا عبداله را میگویم تا روزیکه وی سر منبر بود ومشتاق وارد مسجد شد ودر گوشه ئی تنها به نماز ایستاد
آنشب 21رمضان 1206قمری ملا عبدا...از بالای منبرحکم سنگسار وقتل را از برای مشتاق صادر نمود و مردم درون مسجد با یورش بردن به او مشتاق را کف زمین کشیده وبه شبستان شمالی بردند تا آنجا حکم سنگسار را اجرا کنند.یکی از مریدان مشتاق درویش جعفری هنگام سنگسار خود را بروی مرشدش انئاخت که او هم کشته شد .
تاریخدان نور علی شاه صاحب کتاب خسارت الوصال میگوید:
بود جعفر نام آنجا صادقی برجمال دوست محوعاشقی چون به خون غلطان تن مشتاق دید رفت واز خونش به زلفان درکشید
خون او راهم به ناحق ریختند تا دو خون با یکدگر امیختند

 

 

raha_3d@yahoo.com

30 مطلب كوتاه و خواندني

1- داوينچي همزمان با يك دست مي نوشت و با يك دست نقاشي مي كرد !
2- هيتلر از مكان هاي بسته وحشت داشت !
3- مار مي تواند تا نيم ساعت بعد از قطع شدن سرش نيش بزند !
4- هر انسان تا 8 دقيقه بعد از قطع گردنش هنوز به هوش است !
5- اغلب مارها 6 رديف دندان دارند !
6- وقتي به خورشيد نگاه مي كنيد 8 دقيقه قبل از آن را مشاهده مي كنيد !
7- قلب ميگو در سر آن واقع است !
8- ظروف پلاستيكي تقريبا 50 هزار سال در برابر تجزيه مقاومند !
9- حدود 250 نفر از محققان ناسا ايراني هستند و رئيس كامپيوتر ناسا يك ايراني است !
10- دانشمندان دريافته اند مورچه ها هم مانند انسان ها صبح ها خميازه مي كشند !
11- حس بويايي مورچه با سگ برابري مي كند !
12- آيا مي دانستيد تصميم بر اين بود كه كوكا كولا به عنوان دارو استفاده شود !
13- با 30 گرم طلا مي توان نخي به طول 81 كيلومتر درست كرد !
14- فنلاند از 170 هزار و 585 جزيره تشكيل شده است !
15- زمين در آغاز پيدايش 2000 بار بزرگتر از حجم كنوني اش بود !
16- در زبان عربي براي كلمه شمشير 850 واژه مختلف وجود دارد !
17- گرانترين كفش دنيا 1 ميليارد و 700 ميليون تومان است !
18-براي تخمين زدن حشره هاي روي زمين كافيست به ازاي هر انسان 200 ميليون حشره ريز و درشت در نظر بگيريم !
19- كوسه با شنيدن ضربان قلب طعمه خود آن را پيدا مي كند !
20- فيل تنها حيواني است كه نمي تواند بپرد !
21- قلب وال در هر دقيقه فقط 9 بار مي زند !
22- ايرانيان در انگليس ثروتمندترين قشر هستند حتي ثروتمندتر از ملكه اليزابت !
23- در سال 1380 تعداد گوسفندان زلاندنو 44 ميليون راس اعلام شد در حالي كه جمعيت اين كشور 4 ميليون نفر بود !
24- قوه چشايي پروانه در پاهاي آن تعبيه شده است !
25- جوانان هندي شادترين و ژاپني ها افسرده ترين هاي جهان هستند !
26- مغز در هنگام خواب فعالتر از وقتي است كه تلويزيون مي بينيد !
27- 90% سم مار از پروتئين تشكيل شده است !
28- چشم انسان معادل يك دوربين 135 مگا پيكسل عمل مي كند !
29- آب دريا بهترين ماسك صورت است !
30- سرعت عطسه يك انسان برابر است با 160 كيلومتر در ساعت !

 

 

alireza_34_teh@yahoo.com

متن نامه یک مادر به گلشیفته فراهانی

سلا‌م گلشیفته جان؛ این روزها نام تو را از خیلی‌ها می‌شنوم و در هر مجلس و مهمانی‌ای نقل زبان‌هایی. شنیده‌ام رفته‌ای به ینگه دنیا و حجابت را از سر برداشته ای و...
گلشیفته جان، وقتی ۲ سال پیش با پسر بزرگم رفتم به سینما كه فیلم میم مثل مادرت را ببینم، از بازی گرم و صمیمانه تو همه صورتم از اشك خیس شد، آن لحظه شك نداشتم كه همه مادران ایرانی شبیه گلشیفته‌اند و گلشیفته، نقش پنهانی است از تصویر مادری كه هر ایرانی در ضمیرش دارد. مادری كه همه وجودش ایثار و از خود گذشتگی است، می‌سوزد تا نور و گرمی‌ و محبت و حیات ببخشد، "هست" برای آن كه فرزندش "باشد". مادری كه یك زیبایی آسمانی در رخسارش موج می‌زند و ترنم لبانش به ذكری الهی، در خانه نور می‌پراكند.
یادت هست هنگامی ‌كه تو با مشت به شیشه كوبیدی و دستت غرق خون شد تا فرزندت نجات یابد، چگونه رسول ملا‌قلی‌پور در پشت صحنه زار زار گریست؟ رسول، چهره مادر خودش را در تو ترسیم كرد. تو زنی شدی به شكل مادر رسول، به شكل مادر همه ایرانی‌ها. این تاج افتخار را رسول بر سرت گذاشت پیش از آن كه آن حادثه، آن خبر شوم رخ دهد.
اما حالا‌ تو رفته‌ای آن‌ور دنیا و عوض شده‌ای. می‌گویند می‌خواهی ستاره فیلم‌های ‌هالیوود شوی.
گلشیفته جان، نمی‌دانم كه مادرت در قید حیات هست یا نه، اما می‌خواهم به عنوان یك مادر با تو حرف بزنم.
دخترم،تو می‌دانی كه‌هالیوود كجاست؟
می‌دانم كه هنرپیشه هستی و به اندازه همه گیس‌های سفید من در شباب عمرت فیلم دیده‌ای، عمرت دراز باد مادر، اما خبر از دنیای ‌هالیوودی‌ها داری؟ می‌دانی این اختاپوس بر هر زنی كه چنگ بیندازد تا چه منجلا‌ب‌هایی سقوطش می‌دهد؟ دخترم، دنیای غربی كه تو اكنون به آنجا رفته‌ای، ترمز بریده است. غرق شدن در تنعمات عجیب و تهوع‌آور جسمی، دارد مثل موریانه پایه‌های خانواده‌ها رادر غرب می‌جود... می‌دانم، می‌دانم كه آنها پیشرفته‌اند، اما این پیشرفت‌ها چشمت را كور نكند.
دخترم، برای من كه مادرم قابل تصور نیست كه چگونه یك هنرپیشه زن غربی، در حالی كه از استودیو به خانه می‌آید و تنش به ننگ بوی مردی غریبه آغشته است، می‌تواند آغوشی پر از عشق را به همسرش هدیه دهد؟ چگونه چنین زنی همراه فرزندش، در برابر پرده سینما یا تلویزیون می‌نشیند و صحنه هم آغوشی خود و هنرپیشه‌ای بیگانه را تماشا می‌كند؟ گلشیفته جان، دنیای رسانه و تبلیغات، خیلی پر هیاهوست. مادر جان! مبادا زرق و برق‌ هالیوود چشمت را كور كند كه گوهر عصمت و عفافت را بدزدند. شهرت، طعم خوشایندی دارد در شباب عمر. شهرت، یعنی پول، احترام، فلشهای پرنور دوربین‌های عكاسی و هلهله و هورای میلیون‌ها هوادار در سراسر جهان. دخترم، ‌هالیوود می‌تواند تو را به قله شهرت جهان برساند، می‌تواند نام تو را در تاریخ سینمای جهان جاودانه كند، می‌تواند حساب بانكی تو را با ارقام نجومی ‌پر كند، دستشان درد نكند، خیلی هم خوب است كه به این چیزها می‌رسی مادر. اما به یاد داشته باش كه حتی اگر لباسی از یاقوت برتنت كنند، تاجی از الماس بر سرت بگذارند و در قصری پر از جواهرات رنگین و افسانه‌ای ساكنت كنند، جای خانه‌ای گرم از محبت و هلهله شادمانه كودكت را نخواهد گرفت. این درسی بود كه رسول ملا‌قلی‌پور به تو یاد داد، اما خیال می‌كنم خوب این درس را یاد نگرفته‌ای. از تو خواهش می‌كنم یك بار دیگر بنشین و فیلم میم مثل مادر را ببین؛ ببین رسول می‌خواسته در این فیلم چه چیز را به تو و به همه دختران ما حالی كند؟
فراموش نكن گلشیفته جان كه تو اول یك مادر هستی، بعد یك هنرپیشه، اول یك مادر هستی بعد یك شهروند، اول یك مادر هستی بعد یك...حتی همسر. گلشیفته، هیچ چیز، هیچ چیز در دنیا وجود ندارد كه بخواهی برای آن لذت یك مادر پاك و نورانی بودن را از دست بدهی. تمام فرصت‌های درخشان ‌هالیوود هم نمی‌تواند لذت یك لحظه از تجربه شگفتی را كه امثال مادر ملا‌قلی‌پور درك كرده‌اند به تو هدیه بدهد. هنرپیشه باش گلشیفته جان، به فكر ترقی و پیشرفت باش عزیزم، اما قبل از هر چیز یك "مادر" باش.

 

.

alirezamajidi@gmail.com

تبلیغات نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا
در گیم‌های محبوب

۱- برای نخستین بار در تاریخ رقابت‌های انتخاباتی آمریکا جهت تصدی مقام ریاست جمهوری، یکی از نامزدها از تبلیغ در گیم‌های محبوب استفاده می‌کند. باراک اوباما، نامزد دموکرات‌ها، در ویدئوگیم‌های شرکت بازی‌ساز Electronic Arts آگهی داده است.
شرکت
EA این خبر را تأیید کرده است، آگهی‌های انتخاباتی اوباما در بیلبوردهای مجازی این بازی‌ها از ۶ اکتبر تا روز انتخابات در ماه نوامبر، به نمایش گذاشته خواهد شد.

آگهی‌ها در نسخه «آنلاین» Xbox 360 این بازی‌ها در ۱۰ ایالت مهم از نظر انتخاباتی گنجانده خواهند شد. این تبلیغات مردان بین سنین ۱۸ تا ۳۴ سال را هدف خواهند گرفت. روی هم، ۱۸ ویدئو گیم برای دادن آگهی‌های انتخاباتی باراک اوباما انتخاب شده‌اند. از بین این بازی‌ها می توان به اینها اشاره کرد: Madden NFL، NBA، NHL،Need For Speed و Nascar.
عکسی که می‌بینید از بازی Burnout Paradise گرفته شده است.
منابع: cnet و CrunchGear

2- بالاخره به چه کسی رأی بدهم؟!
فناوری اطلاعات نقش مهم در انتخابات امسال ریاست جمهوری آمریکا دارد. سایت‌های بسیار زیادی، هر یک با شیوه منحصر به فردی، سعی در تبلیغ کاندیدها دارند و یا جهت‌گیری‌های مختلف نامزدها را جمع‌بندی کنند و برای مقایسه در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.
یکی از سایت‌های جالب glassbooth نام دارد. واقعیت این است که هر رأی‌دهنده در روز رأی‌گیری می‌تواند به ۲ شیوه عمل کند:
- می‌تواند به صورت کاملا تکانه‌ای و بدون مطالعه روی مواضع نامزدها رأی خود را به صندوق بریزد.
- می‌تواند با توجه به جهت‌گیری‌های نامزدها که در آمریکا از ماه‌ها قبل مشخص هستند، نامزد مورد نظر را انتخاب کند. هر رأی‌دهنده می‌تواند، با توجه به چیزهایی که برایش اهمیت دارند و برنامه‌های اعلام شده کاندیدها، رأی دهد.
سایت glassbooth، سایتی است که برای کمک به رأی‌دهنده‌های آمریکایی، بر پا شده است. موضوعاتی که برای هر کس اهمیت دارند با دیگری متفاوتند و
هر کس، شاخص‌های مختلفی برای رأی دادن دارد و ممکن است از عهده جمع‌بندی امتیازات مثبت و منفی هر نامزد برنیاید. سایت glassbooth در این راه به رأی‌دهنده‌های امریکایی کمک می‌کند.
با رفتن به صفحه اول این سایت، نخست بایست موضوعاتی که اهمیت بیشتری برای رأی‌دهنده دارند، انتخاب شوند، مثلا مالیات‌ها، حقوق شهروندی، اینترنت، اقتصاد و تجارت، مهاجرت، کنترل سلاح گرم، محیط زیست و انرژی.
در مرحله دوم سایت با پرسیدن سؤال‌هایی متوجه سلیقه و علاقه‌مندی‌های هر رأی‌دهنده در هر یک از موضوعات بالا می‌شود و دست آخر آنها را با برنامه‌ها و مواضع اعلام‌شده قبلی نامزدها مقایسه می‌کند و نامزدی را که بیشترین تطابق را با شاخص‌های رأی‌دهنده دارد، به او پیشنهاد می‌کند.

۳- کاسه داغ‌تر از آش از نوع  آمریکایی!: این عکس جالب را هم دیروز دیدم. هیچ توضیحی در مورد تکنیک آرایش موی این شخص داده نشده بود!

 

 

saghiwonderland@yahoo.com

وداع گابریل گارسیا مارکز نویسنده معاصر آمریکای جنوبی از زندگی بعد از اعلان رسمی و تأیید سرطان وی

اگر خداوند برای لحظه ای فراموش می کرد که من عروسکی کهنه ام و قطعه کوچکی زندگی به من ارزانی می‌داشت،شاید همه آنچه را که به ذهنم می رسید را بیان نمی‌‌داشتم، بلکه به همه چیزهائی که بیان می‌کردم فکر می کردم. اعتبار همه چیز در نظر من، نه در ارزش آنها که در معنای نهفته آنهاست.
کمتر می‌خوابیدم و دیوانه‌وار رویا می دیدم، چرا که می‌دانستم هر دقیقه‌ای که چشمهایمان را برهم می‌گذاریم٬ شصت ثانیه نور را از کف می‌دهیم، شصت ثانیه روشنایی. هنگامی که دیگران می‌ایستند٬ من قدم برمی‌داشتم و هنگامی که دیگران می‌خوابیدند بیدار می ماندم. هنگامی که دیگران لب به سخن می‌گشودند٬ گوش فرا می‌دادم و بعد هم از خوردن یک بستنی شکلاتی چه حظّی که نمی بردم . اگر خداوند ذره‌ای زندگی به من عطا می‌کرد٬ جامه‌ای ساده به تن می کردم. نخست به خورشید خیره می شدم و کالبدم و سپس روحم را عریان می‌ساختم. خداوندا٬اگر دل در سینه ام همچنان می تپید تمامی تنفرم را بر تکه یخی می‌نگاشتم و سپس طلوع خورشیدت را انتظار می کشیدم. روی ستارگان با رویاهای "وان گوگ" وار ٬ شعر "بندیتی" (شاعر معاصر اروگوئه ای) را نقاشی می کردم و با صدای دلنشین "سرات" (خواننده ای معروف اهل اسپانیا) ترانه عاشقانه‌ای به ماه پیشکش می‌کردم . با اشکهایم گلهای سرخ را آبیاری می کردم تا زخم خارهایشان و بوسه گلبرگ ها‌یشان در اعماق جانم ریشه زند. خدواوندا ٬اگر تکه‌ای زندگی می‌داشتم ٬ نمی‌گذاشتم حتی یک روز از آن سپری شود بی‌آنکه به مردمانی که دوستشان دارم ٬ نگویم که "عاشقتتان هستم"
آن گونه که به همه مردان و زنان می‌باوراندم که قلبم در اسارت (یا سیطره) محبت آنهاست. اگر خداوند فقط و فقط تکه‌ای زندگی در دستان من میگذارد٬ در سایه‌سار عشق می‌آرمیدم. به انسانها نشان می دادم که در اشتباهند که گمان کنند وقتی پیر شدند دیگر نمی توانند دلدادگی کنند و عاشق باشند.آه خدایا! آنها نمی دانند زمانی پیر خواهند شد که دیگر نتوانند عاشق شوند. به هر کودکی دو بال هدیه می دادم٬ رهایشان می کردم تا خود بال گشودن و پرواز را بیاموزند. به پیران می‌آموزاندم که مرگ نه با سالخوردگی که با نسیان از راه می‌رسد. آه انسانها، از شما چه بسیار چیزها که آموخته‌ام. من یاد گرفته‌ام که همه می‌خواهند درقله کوه زندگی کنند٬ بی آنکه به خوشبختی آرمیده در کف دست خود نگاهی انداخته باشند. چه نیک آموخته‌ام که وقتی نوزاد برای نخستین بار مشت کوچکش را به دورانگشت زمخت پدر میفشارد او را برای همیشه به دام خود انداخته است. دریافته ام که یک انسان تنها زمانی حق دارد به انسانی دیگر از بالا به پائین چشم بدوزد که ناگزیر است او را یاری رساند تا روی پای خود بایستد.
من از شما بسی چیزها آموخته ام و اما چه حاصل٬ که وقتی اینها را در چمدانم می‌گذارم که در بستر مرگ خواهم بود ...

saghi bashiri
 

 

orkide_83@yahoo.fr

داستان واقعي جوان دانشجويي كه با مادر همكلاسي خود ازدواج كرده است

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، روزي كه دانشگاه قبول شدم فكر مي كردم تمام مشكلات زندگي ا م حل شده است و خيلي خوشحال از شهرستان راهي مشهد شدم تا در دانشگاه درس بخوانم . من كه با ورود به شهري بزرگ احساس غربت مي كردم در همان روز هاي اول ترم، با يكي از هم كلاسيهايم صميمي شدم وكم كم دوستي ما باعث شد تا پا به خانه آنها بگذارم كه اي كاش پاهايم قلم مي شدند و هيچ وقت به آن جا نمي رفتم!پسر جوان در حالي كه اشك مي ريخت به كارشناس اجتماعي كلانتري ميدان جهاد مشهد گفت: « پيام» چهار خواهر و برادر دارد و چند سال قبل پدرش را از دست داده بود .من از همان لحظه اول كه وارد منزل آنها شدم متوجه رفتار عجيب و غريب و محبت بي حدو اندازه مادر وي شدم اما فكر نمي كردم در چه تله اي افتاده باشم! چون مادر دوستم از نظر سني جاي مادر خودم بود. مدتي گذشت و وابستگي خانواده پيام به من خيلي زياد شد تا جايي كه اگر يك روز به خانه شان نمي رفتم مادرش تماس مي گرفت و حالم را مي پرسيد.او بالاخره يك روز با مكر و حيله مرا كه پسري 22 ساله هستم را در حلقه هوس هاي شيطاني گرفتار كرد و گفت : مي توانيم با هم از دواج موقت كنيم !با شنيدن اين حرف از زني كه مادر دوستم بود ناراحت شدم مي خواستم گوشي را قطع كنم كه او مرا خام كرد و با وعده و وعيد سرم را كلاه گذاشت . چند ماه از اين ازدواج موقت گذشت و او كه با محبت هاي خودش مرا گول زده بود گفت بايد با هم ازدواج دائم كنيم . ديگر نمي فهميدم چكار مي كنم و چه بلايي قرار است به سرم بيايد لذا دست زني كه 21 سال از من بزرگتر است را گرفتم و با هم به محضر رفتيم و او را با مهريه 1000 سكه طلا به عقددائم خودم درآوردم.اما چشمتان روز بد نبيند چون از فرداي آن روز مشكلات من شروع شد و همسرم سر ناسازگاري گذاشت . از طرفي مادر و پدرم از شهرستان مدام تماس مي گرفتند و مي گفتند دختر يكي از اقوام را مي خواهيم به عقد تو در بياوريم زودتر بيا و شناسنامه ات را هم بياور.الان من و همسرم با هم درگير هستيم و جالب اين جاست كه دوستم پيام نيز كه حالا پسر خوانده ام شده است نسبت به اين ماجرا و اختلافات ما هيچ گونه حساسيت و عكس العملي نشان نمي دهد . شايد باور نكنيد من دو سه بار از دست اين زن كتك مفصلي خورده ام . او شناسنامه ام را گرفته است و مي گويد با پدر و مادرت تماس بگير تا بيايند و عروس شان را ببينند و مهريه ام را نيز با خود بياورند چون بايد مرا طلاق بدهي!تازه مي فهمم اين حيله براي نقد كردن مهريه اي سنگيني است كه طوق آن را بگردن نهاده ام. امروز به كلانتري آمده ام تا راهنمايي بگيرم ضمن اين كه از آبرويم خيلي مي ترسم و نمي دانم جواب پدر و مادرم كه اين قدر برايم زحمت كشيده اند و با هزار اميد و آرزو مرا به دانشگاه فرستاده اند را چه بدهم و چه طور توي چشمان شان نگاه كنم. در ارتباط با اين پرونده نظر عليرضا حميدي فر، كارشناس ارشد روان شناسي را جويا شديم وي معتقد است در بروزاين مشكل، پسر دانشجو به خاطر ضعف درقدرت « نه» گفتن، ناآگاهي از مهارت هاي اجتماعي و بين فردي و تشخيص موقعيت ها، عقده هاي ناگشوده دوران نوجواني و عدم گذار موفقيت آميز از بحران هاي دوران نوجواني كه پيش نياز موفقيت در دوران جواني( همسر گزيني) مي باشد و همسر وي نيز به دلايلي مانند جبران شكست ها و ناكامي هاي قبلي كه باعث ترغيب وي به ازدواج شده است نقش دارند . وي توصيه كرد افراد و به ويژه جوانان بايستي مولفه هاي مهارت ابراز وجود كه برخي از آنها عبارتست از جلوگيري از پايمال شدن حقوق خود و رد تقاضا هاي نامعقول ديگران، برخورد درست و موثر با واقعيت ها، حفظ اعتماد به نفس و انتخاب آزادانه، مواضع خود را بياموزند وآنها را در زندگي به كار بندند تا شاهد اين گونه موارد نباشيم!

 

 

ba_shokooh@yahoo.com

قابل توجه ايرانيان قرن 21 و سازندگان فيلم 300
آريو برزن مظهر دلاوري ايرانيان

برپايه يادداشتهاي روزانه "كاليستنسCallisthenes " مورخ رسمي اسكندر، 12 اوت سال 330 پيش از ميلاد، نيروهاي اين فاتح مقدوني در پيشروي به سوي "پرسپوليس" پايتخت آن زمان ايران، در يك منطقه كوهستاني صعب العبور (دربند پارس، تكاب در كهگيلويه) با يك هنگ ارتش ايران (1000 تا 1200 نفر) به فرماندهي سردار آريوبرزن رو به رو و متوقف شدند و اين هنگ چندين روز مانع ادامه پيشروي ارتش دهها هزار نفري اسكندر شده بود كه مصر، بابل و شوش را قبلا تصرف و در سه جنگ، داريوش سوم را شكست و فراري داده بود. سرانجام اين هنگ با محاصره كوهها و حمله به افراد آن از ارتفاعات بالاتر از پاي درآمد و فرمانده دلير آن نيز برخاك افتاد.
مورخ اسكندر نوشته است كه: اگر چنين مقاومتي در گاوگاملا Gaugamela (كردستان كنوني عراق) در برابر ما صورت گرفته بود، شكست مان قطعي بود. در گاوگاملا با خروج غير منتظره داريوش سوم از صحنه، واحدهاي ارتش ايران نيز كه درحال پيروز شدن بر ما بودند ؛ در پي او دست به عقب نشيني زدند و ما پيروز شديم.
داريوش سوم در جهت شمال شرقي ايران فرار كرده بود و « آريو برزن » در ارتفاعات جنوب ايران و در مسير پرسپوليس به ايستادگي ادامه مي داد.
دلاوري هاي سردار ايراني آريو برزن، يكي از فصول تحسين برانگيز تاريخ وطن ما را تشكيل مي دهد و نمونه اي از جان گذشتگي ايراني در راه ميهن را منعكس مي كند.
آريو برزن و مردانش 90 سال پس از ايستادگي لئونيداس در برابر ارتش خشايارشا در ترموپيل، كه آن هم در ماه اوت روي داد مقاومت خود را به همان گونه در برابر اسكندر آغاز كرده بودند. اما تفاوت ميان مقاومت لئونيداس و آخرين ايستادگي آريو برزن در اين است؛ كه يونانيان در ترموپيل، در محل برزمين افتادن لئونيداس، يك پارك و بناي ياد بود ساخته و مجسمه او را برپا داشته و آخرين سخنانش را بر سنگ حك كرده اند تا از او سپاسگزاري شده باشد، ولي از «آريو برزن» ما جز چند سطر ترجمه از منابع ديگران اثري در دست نيست.چرا؟. اگر به فهرست درآمدهاي توريستي يونان بنگريم خواهيم ديد كه بازديد از بناي ياد بود و گرفتن عكس در كنار مجسمه لئونيداس براي يونان هرسال ميليونها دلار درآمد گردشگري داشته است. همه گردشگران ترموپيل اين آخرين پيام لئونيداس را با خود به كشورهايشان مي برند:
اي رهگذر، به مردم لاكوني ( اسپارت ) بگو كه ما در اينجا به خون خفته ايم تا وفاداريمان را به قوانين ميهن ثابت كرده باشيم.
(قانون اسپارت عقب نشيني سرباز را اجازه نمي داد).
لئونيداس پادشاه اسپارتي ها بود كه در اوت سال 480 پيش از ميلاد، دفاع از تنگه ترموپيل در برابر حمله ارتش ايران به خاك يونان را برعهده گرفته بود.
Ario Barzan

کنون گويمت رويدادي دگر
زتاريخ ديرين اين بوم وبر
چواسکندرآمد به ملک کيان
يکي گرد فرمانده قهرمان
به ايرانيان داد درس وطن
در اين ره گذشت از سروجان وتن
که فرزند نام آور ميهن است
مر آن شيردل آريو برزن است
چو اسکندر آهنگ ايران نمود
همه آگهان را هراسان نمود
جهانگستري فکر وسوداي او
جهانگيري انديشه و راي او
چو موج شتابنده ميراند پيش
بشد کار دارا به سختي پريش
سر انجام, دارا در آمد زپا
از اين بار شد پشت ايران دو تا
بسي شهرها را سکندر گشود
به جز پارس, چون راه دشوار بود
گذرگاه او تنگه اي بود تنگ
دو سويش همه صخره و کوه و سنگ
همه سنگها بود ره ناپذير
همه صخره هايش کهنسال و پير
در آن تنگه سردار ايران سپاه
بر اسکندر و لشکرش بست راه
چو کوهي سر افراشت بر آسمان
که تا ره بود بسته بر دشمنان
پس از روزها پايداري و جنگ
پس از هفته ها کارزار و درنگ
سکندر نيارست از آن ره گذشت
بکارش فرو ماند و درمانده گشت
سر انجام فکري سکندر نمود
پي چاره تدبير ديگر نمود
بگفتا به سردار ايران سپاه
که بگذر ز پيکار و بگشاي راه
ببخشم تو را بر همه مهتري
از اين پس تو سردار اسکندري
ولي آريو برزن پاکدل
پي پاس اين خاک و اين آب و گل
به اسکندر از خشم پاسخ نداد
چو کوهي فراروي او ايستاد
سرانجام نابخرد گمرهي
به دشمن نشان داد,ديگر رهي
چو اسکندر از تنگه آمد فراز
ز نو آريو برزن چاره ساز
گران پاتر از صخره هاي بلند
بپا ايستاد اندر آن, تنگ بند
بدين گونه ره بر سکندر ببست
بر او آشکار و مسلم شکست
بدانست جز مرگ در پيش نيست
ورا تا عدم يک قدم بيش نيست
چو نزديک شد لحظه واپسين
به ميدان آورد گفت اين چنين:
<<بدان اي سکندر پس از مرگ من
پس از ريزش آخرين برگ من
تواني گشايي در پارس را
نهي بر سرت افسر پارس را
به تخت جم و کاخ شاهنشهان
قدم چون نهي با دگر همرهان
مبادا شوي غره از خويشتن
که ايران بسي پرورد همچو من>>
چو اسکندر اين جانفشاني بديد
سرانگشت حيرت به دندان گزيد
به آهستگي گفت با خويشتن
که اينست مفهوم عشق وطن
اگر چند آن آريا مرد گرد
پي پاس ايران زمين, جان سپرد
ولي داد درسي به ايرانيان
که در راه ايران چه سهل است جان!

 

 

saeid_jaraghe@yahoo.com

سلام چه طورین ؟؟  خوج میگذزه ؟   چه خبرااااااااااااااااااااا  ؟
چند روز پیش که با    تویوتا کمری بابام   رفته بودم به یکی از دهـــــــــــــــــات های اطراف کرمونشاه  واسه سر کشی  باغ ماق ها و زمین ها و ....    ( به خاطر مسایل امنیتی از گفتن اسمش خود داری میکنم )   یه هو   چشمونم به یه  جانوری خورد که خیلی شبیه به مرغ   بود ،، البته نه این مرغ هایی که میرین و لخت مادر زاد کیلویی  2800  از سوپری میخرید  !!! 
این جوجه مرغ  700   گرمی که اسمش   جینا   هستش  ((  جینا یکی از اسم های کردی  قدیمیه ))  یه طور هایی  متفاوته با بقیه جوجه ها   !!    جینا از روزی که سرش رو از تخم  بیرون آورد   با  بقیه خواهر برادر هاش فرق داشت      و مادرش از ترس اینی که   شوهرش  اونو   طلاق بده     ؛؛ جینا رو  میبره و   اونو سر   راه میزاره  .   (((  مث داستان جوجه اردک  زشت    که کارتونش رو  اون قدیم ها میداد))
یکی از بچه ها ی  روستا  هم که عاشخخخخخخخخخخ  مرغ و جوجه بوده به تصادف جینا رو پیدا میکنه و اونو  پیش خودش میبره   و از اون نگهداری میکنه .  جینا  دوران  پیش دبستانی  رو توی یک کارتن کفش آدیداس سپری میکنه و از اونجاییی   که   خیلی خوب  غذا میخورده به سرعت  رشد  و نمو میکنه و دوران  دبستان رو در حیاط خونه       حشمت   اینا    سپری میکنه   .  ((  حشمت همون فرد نیکو کاریه که جینا رو پیدا کرد ))
حشمت خیلی   جینا رو  دوست داره   و  میگه که  جینا هم خیلی اون رو دوست داره       تا اونجاییی که  جدیدن شب ها پیش هم     میخوابن.
وقتی  من جینا رو دیدم خیلی ازش خوشم اومد   ؛؛؛    نه از اون جهت   !!!   به خاطر اینی   که تمام مو های   تن جینا یه طوراییی      فشن    هستشششششششششش  !!!   (( میدونم  بابا منظورم همون  پر های  جینا   بودش ))
از حشمت خواستم که جینا رو به من بده     ؛؛                  اون قبول نکرد
 ازشششششششششششش  خواهش کردم      ؛؛      اون قبول نکرد
گفتم  اجاره زمین امسال رو از بابات  نمیگیرمممم    ؛؛          اون قبول نکرد
گفتم  نصف محصول امسال هم  نمیگیرممممممم  ؛؛          اون قبول نکرد
گفتم  از زمین و خونتون بیرونتون میکنممممممممممم ،،     اون قبول نکرد
گفتم نظرت چیه که سعید .....................   ،،                 اون قبول نکرد
گفتم  چیکار کنم     جینا رو میدی به من   ؛؛                         اون قبول کرد
گفت فقط جینا رو با  اون سالار   دم در  عوض میکنم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
با صدای بلند سرش داد زدم    :
جد و آبادت همه با هم جمع شن     نمیزارم  دستتون به رینگ      تویوتا کمری     من بخوره    
 حالا   نی دونم      خواستم نظر شما برو بچچچچچچچچچچچچچچ  کلوپ رو بپرسم  
به نظر شما  جینای 700  گرمی رو با یه تویوتای کمری 2200 کیلوییی    اتومات   سفید    با چراغ های   سکسی    عوض کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 (((((    یه هو دیدین که جینا هم خیلی گرون قیمت بود !!!!!!!!!       میدونستین که تنها 2 تا خروس توی   جهان هستند که تخم  میزارند   و گرون  ترین موجودات  دنیا هستند ؟؟   و یکیشون توی   شیرازه         که  هر روز   به طور متوسط   100  تا   توریست میان و تخم گذاشتنش رو میبیننن        صاحب اون خروس  دومین   هتل خودش رو هم از پول تخم های   خروسش   ساخته      ؛؛  میتونی    کلمه    ٌٌ"""خروس  تخم گزار  """" رو همین الان  سرچ کنی))))
اگر کسی هم  میدونست که علت  پر هایی   فشن     شده   جینا    چیه بهم بگه
اگه کسی   با شبکه های    فشن    اون ور  آبی    ارتباط داره   من میتونم   ترتیب  یک     فشن مرغ      رو توی  کرمانشاه   در کنار     طاق  بستان    بدم     ((   طاق بستان رو که میشناسید ؟؟؟   ))
 اگه پول دار شدم    یه دونه کمری 2800   جایزه میدم    به کسی  که  زود تر از همه    خبر خوبی بهم بده .
 راستی  حشمت   گذاشت  چند تا عکس از  جینا بگیرم   که  واسه شما هم میزارمشون .
توی  یکی از عکس ها      یک مرغ  کنار جینا  هستش   با اسم   "  سیندرلا    " اون   صمیمی ترین دوست    جیناست        که   حالت کاملن   طبیعی داره  .
ببخشید که خستتون کردم  
 
cyhc7j5p690oc4heqid.jpg
 
2esleluv9vjymv3y9a.jpg 
 
این   سیندرلا خانومه که گفتم   : 
 
gesqm51xzv325ycubxa.jpg
 
i7ir2meb5kchlhdxdc1.jpg
 
 mn5sy31oa3cghnv2gc.jpg

 

 

less10mah@gmail.com

لایحه طرح تحول اقتصادی یا هوا کردن فیل
توسط دولت مهرورز

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، كلیات پیش نویس لایحه پیشنهادی هدفمند كردن یارانه ها كه مقدماتی است و هنوز در دولت و مجلس نهایی نشده است، بر اساس چهار اصول كلی تحقق عدالت، جلوگیری از اسراف در منابع و لزوم مدیریت مصرف، لزوم تحول بخش انرژی برای مدیریت مناسب و تحولات ساختاری در اقتصاد تهیه و تنظیم و 20 روز پیش به مجلس ارسال شده است.
متن فوق دست پخت عزیزان خبرگزاری فارس است که قرار است روی لوح زرین حک  و برای ثبت در تاریخ به موزه ارائه گردد.
البته این خبرگزاری فقط نامش فارس است و عزیزان این خبرگزاری از خبرنگار و گزارش نویس و تایپیست گرفته تا مدیر خب و سردبیر  قادر به تکلم صحیح به زبان فارسی نیستند . به عنوان مثال این خبرنگار اقتصادی خبرگزاری عزیز فارس  که بخشی از شاهکارش را در بالا ملاحظه کردید احتمالا تا کلاس پنجم دبستان هم تحصیل نکرده است وگرنه می دانست که در زبان فارسی معدود جمع  بسته نمی شود و چهار اصول غلط است. (احتمالا  چهار اصل صحیح است)
معلوم نیست لایحه ای که هنوز در دولت  نهایی نشده برای چه  20 روز پیش به مجلس ارسال شده است...
بگذریم این لایحه ظاهرا همان طرح تحول اقتصادی که مرتب وعده آن توسط رئیس محترم دولت اصولگرای مهرورز  عدالتخواه به خلق الله داده می شد و از آن به عنوان جراحی اقتصادی و تحولی تاریخی در اقتصاد کشور یاد می شد.بالاخره دولت فیلش را هوا کرد و چشم خلایق به جمال این قانون موعود روشن شد.
این پیش نویس علاوه بر اقتصاد تحولی در عرصه ادبیات و قانون نویسی هم محسوب می شود .
برای  این پیش نویس مقدمه ای نوشته شده که در نوع خود شاهکاری است :
الف - تحقق عدالت آرزوی دیرین بشریت، وعده مشترك ادیان الهی و وجهه همت موحدان در طول تاریخ بوده است.
نظام جمهوری اسلامی برآمده از تلاش و كوشش پیگیر مردم ایران در قانون اساسی در مواد ...* عدالت را هدف خویش می‌شمرد
*نقطه چین از نویسنده محترم پیش نویس است.
ظاهرا از ایشان خواسته شده تا خلایق را موعظه کنند و پند و اندرز دهند و به ایشان گفته شده که هدف  قانون اساسی هم  عدالت بوده و در موادی به آن اشاره شده است  اما این عزیز چون تا کنون قانون مذکور را نخوانده نقطه چین گذاشته تا بعدا یکی پیدا شود و آن را پر کند.
..... از آنجا كه میزان یارانه‌ها بیش از سی درصد تولید ناخالص ملی یعنی در نظام فعلی سالانه معادل بیش از بیست درصد تولید ناخالص ملی از منابع قابل استحصال بصورت كمك بلاعوض به سه دهك ثروتمند جامعه تعلق گرفته است. انباشت این ثروت در طول سالها در گذشته فاصله رفاه آحاد جامعه را به شدت متفاوت كرده است و شاخصهای اقتصادی، آنگونه كه شایسته است ما را به عدالت نزدیك كرده است.
 یکبار دیگر این نصفه پاراگراف را بخوانید ببنید چیزی از این اظهار فضل ها سر در می آورید .  اگر آنگونه که شایسته است به عدالت نزدیک شده ایم دیگر چه مرضی است که قانون جدید تدوین شود . ربط30 درصد تولید ناخالص داخلی که به عنوان یارانه پرداخت می شود  با 20 درصدی که به عنوان کمک بالاعوض به سه دهک ثروتمند جامعه تعلق گرفته است چیست ؟
شاهکارهای این مقدمه پایانی ندارد:
...با هدفمند سازی یارانه‌ها در یك افق زمانی مشخص می‌توان با حمایت و توانمندسازی اقشار نیازمند ، ایجاد فرصتهای برابر اقتصادی و اجتماعی، بهبود خدمات بهداشتی و درمانی و گسترش برنامه‌های تامین اجتماعی رنج محرومیت و فقر را از پیشانی ملت ایران زدود.
احتمالا زودن رنج فقر از پیشانی ملت ایران هم از ابتکارات ادبی نوین دولت مهرورزی و لایحه نویسان محترم آن است.
اشتباهات انشایی نویسنده محترم پیش نویس لایحه یکی دوتا نیست . بنده خدا حتی نمی داند صفت و موصوف را در کجای جمله باید استفاده کند .
دوران  تحصیل را به خاطر بیاورید. آن زمان که 9 ساله بودید و در کلاس سوم دبستان درس می خوانید اگر جمله زیر را قرار بود شما بنویسید و شما واژه  سریع  را در جایی از جمله که لایحه نویس دولت مهرورزی نوشته است می نوشتید خانم معلم شما چه جریمه ای برایتان در نظر می گرفت؟
‌بسترسازی برای تحقق اهداف سند چشم‌انداز بیست ساله كشور و سریع در اجرای سیاستهای كلی اصل 44 قانون اساسی
البته در دولت مهرورزی همه دکتر و مهندس هستند حتی اگر به اندازه کودک سوم دبستانی سواد نداشته باشند.
این تازه بخشی از مقدمه بود ، متن قانون شاهکاری بی نظیر در تاریخ محسوب می شود :
الف - قیمت فروش داخلی بنزین، نفت، گاز، نفت كوره، نفت سفید و گاز مایع متناسب با قیمت فوب خلیج فارس و شرایط اقتصادی كشور به گونه‌ای تعیین شود كه حداكثر پس از سه سال از ابلاغ این قانون قیمت حاملهای فوق بیش از ده درصد از قیمتهای فوب خلیج فارس با احتساب هزینه‌های مترتب (شامل حمل و نقل، توزیع و مالیات و عوارض قانونی) كمتر نباشد.
این جمله آخر از آن جملاتی است که برای فهمش باید به رمل و اسطرلاب پناه برد . به هر حال در وضعیت فعلی با این جمله بندی معنی فارسی متن فوق می شود که بعد از سه سال قرار است قیمت سوخت در کشور حداقل 90 درصد قیمتی باشد که در خلیج فارس به فروش می رسد.
البته نباید خوش باور بود و تصور کرد در صورتیکه قیمت جهانی این محصولات پایین بیاید قیمت آنها در داخل هم کاهش خواهد یافت در این قانون تاکید  شده است از این میزان کمتر نباشد  و صحبتی از اینکه از چه میزانی بالاتر نباید بشود نیست. به زبان ساده قیمت بالا خواهد رفت و هرگز و تحت هیچ شرایطی پایین نخواهد آمد.
 تبصره 1- قیمت فروش نفت خام به پالایشگاه‌های داخلی حداقل 95 درصد قیمت فوب (ترجمه شود)* خلیج فارس تعیین می‌شود و قیمت فرآورده ها متناسب با قیمت فوب خلیج فارس تعیین می‌گردد و بخشهای غیر دولتی مجاز به تجارت و فعالیت در بخش بالادستی خواهد بود.
*تقاضا برای ترجمه واژه فوب (تحویل کالا روی عرشه کشتی) از نویسنده محترم پیش نویس لایحه است.
چقدر خوب می شد اگر   نهضت سواد آموزی یک جلسه توجیهی برای اعضای محترم دولت مهرورزی که همگی به لطف خداوند دکتر و مهندس هستند می گذاشت و به این عزیزان یاد می داد در زبان فارسی -و بیشتر زبان های رایج دنیا - فعل باید از فعال  تبعیت کند. برای فاعل جمع (بخش های غیر دولتی ) فعل مفرد (خواهد بود)نمی آید.
 تبصره2- قیمت تمام شده برق، مجموع هزینه‌های تبدیل انرژی، انتقال و توزیع و هزینه سوخت با راندمان حداقل 38 درصد نیروگاه‌های كشور و رعایت استانداردها محاسبه می‌شود و هرساله حداقل یك درصد به راندمان نیروگاه‌های كشور افزوده شود به طوری كه تا پنج سال به راندمان 35 درصد برسد.
این هم ریاضی نوین ابداع شده توسط دولت مهرورز عدالتخواه . اگر راندمان هر سال حداقل یک درصد اضافه شود پس از پنج سال حداکثر  3 درصد کم می شود و از 38 درصد به 35 درصد می رسد. تازه همه این شاهکار با رعایت استانداردها انجام می شود.
اغلب کشورهای غرب زده بدبخت که یا حاکمان زورگو بر آنها حکومت می کنند یا مرعوبان دنیای پلید غرب با حماقت دنبال آن هستند که تا آنجا که ممکن است راندمانشان را بالا ببرند . آن از خدا بیخبران کجا هستند که ببینند در این سر دنیا حکومت آزاده ایران قانون نویسانی دارد که برای کاهش 3 درصدی راندمان برنامه ریزی کنند . و آنرا  با افتخار اعلام می نمایند. آن هم به این شیوه نوین در عرصه ریاضیات .  
 این هم نمونه ای از شاهکار های نوابغ عالیقدر کشورمان.
تبصره بعدی  در نوع خودش یک ایده نایاب در این کره خاکی است. :
تبصره3- در خصوص قیمت برق و گاز طبیعی دولت مجاز است در موارد خاص قیمت‌های ترجیحی را اعمال نماید.
یعنی هرچی در بالا برای گفته و محاسبه شده کشک درجه یک فرد اعلا است . دولت اجازه دارد  هر موقع دلش خواست هر قیمتی دلش خواست اخذ کند.
خیال نکنید که معجزات این لایحه نویسان دولت مهرورز عدالتخواه به همینجا ختم می شود . اگر بخواهیم به بقیه این شاهکار ادبی ،تاریخی ،حقوقی، اقتصادی، ریاضی  و.... بپردازیم احتمالا مثنوی هفتاد منی تولید می شود.
اگر وقت کردید خودتان  آن را بخوانید مطمئن باشید که لحظات مفرحی را تجربه خواهید کرد و سپاسگزار این دولت مهرورز، عدالتخواه با سواد و کمدی خواهید شد. البته به شرطی که برای سال های تحصیلتان افسوس نخورید وقتی می بینید لایحه این مملکت توسط افرادی با سطح سوادی کمتر از سوم دبستان نوشته می شود.

 

 

pelkbaran@yahoo.com

دوري از پروردگار و شيوع هيستري
و اختلالات اضطرابي

قسمت دوم و پاياني

همچنين پروفسور "آرتور آربرى" كه يكى از مترجمان مشهور قرآن به زبان انگليسى است، مى‏گويد: "زمانى كه به پايان ترجمه قرآن نزديك مى‏شدم، سخت در پريشانى به سر مى‏بردم؛ اما قرآن آنچنان آرامش خاطرى به من مى‏بخشيد كه براى هميشه به خاطر خواهم داشت. من در حالى كه مسلمان نيستم، قرآن را خواندم تا آن را درك كنم و به تلاوت آن گوش دادم تا مجذوب آهنگ‏هاى نافذ و مرتعش كننده‏اش شوم و تحت تأثير آهنگش قرار گيرم و به كيفيتى كه مسلمانان واقعى و نخستين داشتند، نزديك گردم تا آن را بفهمم."
"ارنست رنان" فيلسوف معروف فرانسوى نيز مى‏گويد: "در كتابخانه من هزاران جلد كتاب سياسى، اجتماعى، ادبى و ... وجود دارد كه هر كدام را بيش از يك‌بار نخوانده‏ام؛ اما يك جلد كتاب هست كه هميشه مونس من است و هر وقت خسته مى‏شوم و مى‏خواهم درهايى از معانى و كمال به رويم باز شود، آن را مطالعه مى‏كنم، اين كتاب، قرآن - كتاب آسمانى مسلمانان - است."
غوغاي زندگي آنچنان تب و تاب مادي به خود گرفته كه توجه هر انسان غافل را به خود جلب مي‌كند و افكار و ذهن انسان‌ها را متشتت كرده به استخدام خود درمي‌آورد، در اثر غفلت از خدا و توجه بيش از حد به ماديات، قلب انسان به تدريج سياه و مكدر مي‌شود و در اين حال زندگي معنوي‌اش را سخت و تيره مي‌‌كند.
انسان از خود بيخود شده و احساس پوچي و بيهودگي سراسر زندگي او را فرامي‌گيرد؛ در اين ميان تنها چيزي كه مي‌تواند به او آرامش داده و انسان را از دلهره خلاصي بخشد، توجه به خدا و راز و نياز با اوست و اين راز و نياز (عبادت) هرچه در خلوت و دور از جمعيت انجام شود نشاط بيشتري به انسان مي‌دهد كه آيه 70 سوره "اسرا" نيز مويد اين مطلب است.

*تاثير عبادت بر فرد
در آغاز اسلام نيز پيامبر (ص) با استفاده از همين برنامه روحاني، مسلمانان را پرورش داد و شخصيت آنان را آنقدر بالا برد كه گوئي ديگر انسان‌هاي سابق نيستند؛‌ يعني از آنها انسان‌هاي تازه‌اي با ماهيت تازه آفريد.
در اثر عبادت انسان به مقامي مي‌رسد كه قرآن مجيد از او بدين‌گونه تعبير مي‌‌كند كه "تنها كساني به آيات ما ايمان مي‌آورند كه هر گاه متذكر‌(بياد خدا) شوند به سجده رخ بر خاك نهند و تسبيح و تنزيه پروردگار كنند و به كبر و نخوت هرگز سر از فرمان حق سرپيچي ننمايند (شبها‌) پهلو از بستر خواب حركت دهند ( و در دل شب ) خداي خود را با بيم و اميد بخوانند و از آنچه روزي آنها كرديم انفاق مي‌كنند، هيچكس نمي‌داند كه پاداش نيكوكاري‌اش چه نعمت‌ها و لذت‌هاي بي‌نهايت و روشني دل و ديده است كه در عالم غيب براي او ذخيره شده است‌." (سوره سجده آيه 16-18)
"بهراد" مرد ميانسالي كه 21 سال از بهترين دوران زندگي خود را در باطلاق اعتياد سپري كرده است نيز تاكيد دارد: زماني كه اين ماده افيوني را به عنوان مرهم دردهايم انتخاب كردم ايمانم از يك تار مو هم نازكتر بود و در زمان بيماريم خدا را به كل فراموش كرده بودم.
اين مرد ميانسال دوري از پروردگار و سستي در ايمان را عامل بيماري خود به اعتياد مي‌‌داند و معتقد است، به لطف خدا و با تقويت ايمان واقعي از گنداب اعتياد رها شده است.
"بهراد" كه چندي پيش جشن 3 سالگي خود را با عنون 3 سال پاكي برگذار كرد مي‌گويد: ازآغاز اين زندگي دوباره تاكنون، هميشه و همه جا خدا را در ظريفترين لحظات زندگي خود يافته‌ام و باور دارم كليد رهايي همه مردم از مشكلات بيماري‌ها فقط در دستان اين قادر مطلق است.
با استناد به اين مضامين مي‌توان گفت كه عبادت‌هاي فردي و جمعي تأثير زيادي بر از بين بردن استرس يا همان فشار رواني مي‌گذارد و آنچه ذكر آن ضرورت دارد اين است كه عبادت مومن فقط براي رها شدن از مشكل‌ها نيست بلكه چون عبادت را مي‌شناسد و خداوند را شايسته نيايش مي‌داند او را مي‌پرستد و در پرتو اين پرستش به آرامش مي‌رسد.
با در نظر گرفتن اين مسئله كه "موسيقي‌درماني" يك روش درماني سالم و كم هزينه است، بايد گفت، يكي از صداهاي دلنشين و جذاب، آواي دلنشين و عرفاني قرآن كريم است، كلام الهي با قدرت نفوذ فراوان خود، آنچنان بر روح و جسم اثر مي‌كند كه گويي بعد از شنيدن آن انسان تازه متولد شده و احساس سبكي، سرزندگي و رهايي از قيد و بندهاي مادي مي‌كند، هراس و نگراني را از دل مي‌زدايد و در فرد شنونده ايجاد آرامش مي‌كند.
همانگونه كه خداوند در سوره "رعد" آيه 28 مي‌فرمايد "الَّذِينَ آمَنُواْ وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِكْرِ اللّهِ أَلاَ بِذِكْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ؛ همان كسانى كه ايمان آورده‏اند و دلهايشان به ياد خدا آرام مى‏گيرد آگاه باش كه با ياد خدا دل‌ها آرامش مى‏يابد."


* نقش قرآن در روان درماني
مطالعات انجام شده با مضمون تاثير آواي قرآن بر اضطراب و درد بيماران تحت عمل جراحي يا آزمون‌هاي تشخيصي، بيانگر تأثير مثبت آواي قرآن بر بهداشت روان و جسم است. لذا براي برخورداري از آثار معنوي قرآن، بهره‌گيري از اين كلام الهي به‌عنوان يك روش تسكين‌دهنده مفيد و قابل دسترسي براي كاهش اضطراب پيش از آزمون دانشجويان پيشنهاد مي‌شود چراكه نظم آهنگ واژگان قرآن، نغمه دلكش و نوايي دلپذير مي‌آورد؛ نوايي كه احساسات آدمي را برمي‌انگيزد و دل‌ها را شيفته خود مي‌كند.
در ميان تمام ادياني كه در طول تاريخ به وجود آمده‌اند، قرآن به نحو مطلوب و بي‌نظيري موفق شد كه تغييرات بسيار مؤثري در شخصيت مسلمانان و جامعه اسلامي به وجود آورد و در مدتي كوتاه از مسلمانان، افرادي باشخصيت، انساني كامل، متعادل، آرام و مطمئن بسازد كه آنها نيز توانستند با نيروي خارق‌العاده اين تغيير، دنيا را تكان دهند و مسير تاريخ را دگرگون سازند، حال اين سؤال پيش مي‌آيد كه قرآن، چگونه توانست روان عرب‌ها را درمان كند و شخصيت آنها را تغيير دهد زيرا قرآن آرامش و امنيت را، راه دستيابي به سلامت روان مي‌داند و در حدود شش‌هزار و 236 آيه در زمينه پرورش صحيح انسان و حفظ بهداشت روان در آن ثبت شده است.
نماز لفظ و واژه‌اي است كه در متون ديني ما به‌عنوان "صلاة" از آن ياد شده و داراي معاني متعددي بوده كه يكي از آن معاني، همين عمل مخصوص است كه به نام "نماز" در دين اسلام تشريح شده است.
البته قابل تأكيد است كه آنچه به نماز معني مي‌بخشد حركات ظاهري آن نيست بلكه آن روح نماز است و خداوند نمازگزاري را كه با حضور قلب، بدون ريا و خودنمايي به مناجات بپردازد را تعالي و كمال مي‌بخشد.
بنابراين قيام به ظاهر آن، تحركي در نمازگزار ايجاد نخواهد كرد و از سوي ذات باري به اين نماز اقبال و توجهي نيست، چنانچه در آيات چهار تا شش سوره "ماعون" خداوند اين قبيل از نمازگزاران را وعده عذاب سختي داده است: "فَوَيلٌ لِّلْمُصَلِّينَ* الَّذِينَ هُمْ عَن صَلَاتِهِمْ سَاهُونَ* الَّذِينَ هُمْ يرَاؤُونَ؛ پس واى بر نمازگزارانى كه از نمازشان غافلند، آنان كه ريا مى‏كنند."
نماز در بهترين حالت يك روش زندگي و سيره فراگيري است كه اخلاق، ارزش‌ها و فضايل رفتاري را دربرمي‌گيرد، از اين طريق است كه فرد مؤمن به نماز با برون‌ريزي هيجاني خود و با تخليه از همه ناپاكي‌ها و افكار منفي گام به سوي پالايش رواني خود برمي‌دارد، پالايش رواني يك نتيجه مشخص دارد و آن سلامت روحي و رواني فرد است، اين جهت‌گيري معنوي مي‌تواند آثار گسترده‌اي در وحدت دادن به شاكله خانواده داشته باشد.
بسياري از روانشناسان و روانپزشكان دريافته‌اند كه خواندن دعا و داشتن يك ايمان محكم به دين، باعث رفع نگراني، تشويش و يا حس ترس كه موجب بيشتر بيماري‌هاست، مي‌شود، چراكه رويگرداني از مشكلات زندگي و اشتغالات فكري كه در حين نماز ايجاد شده و گاهاً تا مدتي پس از نماز هم ادامه دارد و توجه كامل به خداوند با تمام اعضا و حواس، باعث به وجود آمدن حالتي از آرامش رواني مي‌شود، آنچنان كه خداوند مي‌فرمايد: "الا بذكر الله تطمئن القلوب"
براين اساس مي‌توان گفت چون احساس به يك تكيه‌گاه محكم و امنيت و آرامش در پناه آن تنها عنصري است كه مي‌تواند به افراد يك جامعه اعتماد و اطمينان بخشيده و او را از اضطراب‌هاي دروني و تشويش‌هاي ذهني رها سازد؛ معضلات روحي و رواني كه هويت او را در معرض خطر انداخته و ثبات شخصيت او را از كفش ربوده و خلأ عظيمي را در او ايجاد كرده ناشي از نداشتن يك ملجأ و دست نيافتن به يك پناهگاه دائمي و مستحكم است.
از آنجا كه امسال با نگاه تيزبينانه رهبر معظم انقلاب به نام نوآوري و شكوفايي مزين شده است لازم است تا مسئولان و متوليان امر ترويج فرهنگ قرآني با شيوه‌هايي نو و ابتكاري زمينه مهجوريت‌زدايي از قرآن را فراهم كنند تا چون سال گذشته كه موضوع اتحاد ملي و انسجام اسلامي به دليل جهل و تحجر عده‌اي با بي‌مهري روبه‌رو نشود و در سايه‌سار ساحت حضرت آيت‌الله خامنه‌اي شاهد شيرين شدن كام مردم از ثمره اين نامگذاري در امر ترويج كلام الهي و كتاب رسول خدا باشيم.

----------------------------------
*منابع و مآخذ:
1.قرآن مجيد؛
2.روش‌هاي پرورش احساس مذهبي نماز؛
3.تاريخ تمدن ويل دورانت؛
4.رابطه راهبردهاي مقابله‌اي مذهبي با تنيدگي؛
5.اسلام و افكار انديشه؛
6.مجموعه مقالات نخستين همايش انسان معاصر، دين و كاركردهاي آن؛
7.پاسخ ما به مشكلات جوانان؛
8.نقش الگوها در پيشگيري از تعارض‌هاي رواني در كودكان و نوجوانان؛
9.راه تكامل؛
10.ضرورت ارزيابي مستمر از تأمين نيازهاي اساسي و بهداشت رواني دانش‌آموزان؛
11.حقيقت اسلام در نظر ديگران؛
12.بررسي رشد اجتماعي و سلامت رواني در دانش‌آموزان داراي پدر و فاقد آن؛
13.نماز در سيماي خانواده؛
14.اسلام‌شناسي غرب؛
15.عوامل مؤثر در رشد گرايش‌هاي مذهبي در كودكان و نوجوانان تهران
16.مكتب اسلام سال 14 ش 2 و 4؛
17.بررسي رابطه ميان نگرش‌هاي مذهبي، مهارت‌هاي مقابله‌اي و سلامت رواني در دانشجويان
18.اسلام در زندان اتهام؛
19.فرهنگ برليان؛
20.تأثير تلاوت قرآن در كاهش اضطراب و ايجاد امنيت رواني؛
21.معراج‌السعاده؛
22. پژوهش مجيد ملك محمدي

نويسنده: امين صبحي

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2008  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

2 آبان / 23 اکتبر/ 23 شوال

Mobin_s2004@yahoo.com
2 آبان ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
حكمران گرجستان و مسئله ماليات معوقه

حكمران گرجستان كه دو سال بود از پرداخت ماليات اين سرزمين به خزانه ايران (در اصفهان) تعلل كرده بود پس اين كه شنيد، شاه وقت صفوي سپاهي از مركز روانه گرجستان كرده است در نامه اي كه به تاريخ 23 اكتبر 1580 ميلادي به «ميرزا سلمان» وزير مربوط دولت صفوي نوشت آمادگي خود را براي تاديه ماليات معوقه اعلام داشت و از تاخيري كه حاصل شده بود پوزش خواست. اين تاريخ پس از تطبيق تقويمها توسط مورخان روس به دست داده شده است.

 

عهدنامه رعايت بيطرفي و تامين متقابل ميان ايران و شوروي

23 اكتبر 1927 ( اول آبان 1306 خورشيدي) عهدنامه رعايت بي طرفي و تامين متقابل كه ميان تهران و مسكو امضاء شده بود مبادله شد. اين عهدنامه هشتم مهرماه همين سال ميان دوكشور تنظيم شده بود كه پارلمان ايران با تصويب يك ماده واحده در 27 مهرماه مبادله و اجراي آن را قانوني ساخته بود. تا كنون به لغو اين عهدنامه كه داراي هشت فصل است اشاره نشده است.

 

استخدام مستشار براي ماليه ايران از آمريكا

23 اكتبر 1943 ( اول آبان سال 1322 خورشيدي) مجلس شوراي ملي با استخدام 60 كارشناس امور ماليات، استخدام و دارايي از آمريكا براي وزارت دارايي موافقت كرد. استدلال شده بود كه اين امور نه تنها نياز به نوسازي دارد بلكه از شهريور 1320 به دليل ضعف دولت و نا امن شدن كشور، كار جمع آوري ماليات مختل شده و دولت عمدتا كسري بودجه را از محل انتشار اسكناس جديد تامين مي كند.

 

داستان دوساله شدن دوره سناي ايران

23 اكتبرسال1952 (اول آبان 1331) در پي انتشار مقاله اي در روزنامه "باختر امروز " كه سناتورها مجري سياست هاي انگلستان در ايران هستند كه نوعي خيانت است، مجلس با تصويب يك طرح فوري دوره سنا را به دو سال تقليل داد.
    سناتور ها براي اعتراض به اين مصوبه به بهارستان رفتند، ولي آنان را به مجلس راه ندادند.
    مجلسيان و احزاب براي جلوگيري از خودداري شاه از امضاي مصوبه از مردم خواستند كه كمك كنند و مردم به خيابانها ريختند و شاه را تهديد كردند كه اگر مصوبه را امضاء نكند خواهان لغو سلطنت خواهند شد و شاه مصوبه را پنجم آبان امضاء كرد.
     اين قانون نيز همانند ساير قوانين مصوب در دوران حكومت دكتر مصدق ، بعدا لغو شد.

 

تاسيس تلويزيون دولتي ايران و گسترش آن

مصطفي قريب

23اكتبر سال 1966(آبان 1345) نخستين فرستنده تلويزيون دولتي به نام شبكه ملي (عنواني در برابر تلويزيون غيردولتي آن زمان كه از 1337 فعاليت مي كرد) آغاز بكار كرد و با جذب ماهرترين روزنامه نگاران وقت از جمله «مصطفي قريب(عكس بالا)» موفق شد با پخش اخباري جامع و بدون خود سانسوري، بينندگان وقت را به خود جلب كند و همين امر كمك به تصويب قانون يكي شدن راديو ـ تلويزيونهاي ايران كرد كه اجراي آن در سال 1350 تكميل و صدا وسيما با خبرگزاري مستقل خود به وجود آمد و در محل فعلي ــ جام جم ــ مستقر شد.
     پس از ادغام راديو با تلويزيون، تورج فرازمند سردبير اسبق روزنامه اطلاعات و مفسر راديو ايران مدير اخبار راديو و ايرج گرگين مدير اخبار تلويزيون شد. غلامحسين صالحيار سردبير پيشين روزنامه اطلاعات و خبرگزاري پارس و اولين سردبير آيندگان نيز براي سازمان راديو ــ تلويزيون ملي، يك خبر گزاري مستقل به وجود آورد كه به نام « واحد مركزي خبر » هنوز باقي است.

 

قرارداد مارس 1857 (هرات) منحوستر از معاهده تركمن چاي

هر استاد تاريخ معاصر ايران و هر نويسنده تاريخ عهد قاجاريه در بيانات و نوشته هايش از قرارداد چهارم مارس 1857 انگلستان با ايران كه در پاريس تنظيم و امضا و در بغداد مبادله شد به عنوان نمونه بارزي از تحميلات عصر استعمار ( به سبك قديم ) و منحوستر از عهدنامه تركمن چاي نام برده و از ايرانيان خواسته است كه آن را به دقت بخوانند و از ياد نبرند كه «ضعف» بدبختي بزرگي برايشان خواهد بود.
     سي ام مهرماه 1331 خورشيدي روزنامه هاي تهران به مناسبت قطع مناسبات ايران با انگلستان و بسته شدن ساختمان سفارت در خيابان فردوسي، براي دومين بار پس از 93 سال، به ماجراي نخستين قطع رابطه كه مربوط به لشكر كشي انگلستان به ايران و جدا كردن هرات و مناطق اطراف آن از پيكر ايران بود مشروحا اشاره كرده و متن قرارداد مورخ چهارم مارس 1857 دو كشور را به چاپ رسانده و از باب تهديد، يادآور شده بودند كه فصل هفتم اين قرارداد كه منجر به جدايي هرات شد به دولت ايران اين حق را داده است كه اگر از ناحيت افغانستان احساس خطر كند بتواند لشكر به افغانستان بكشد و منطقه خطر را متصرف و اصحاب خطر را تنبيه و مجازات كند.
    تنها در فصل هفتم از اين قرارداد 15 فصلي چنين امتيازي به ايران داده شده بود و اين كوتاه آمدن هم به اين سبب بود كه سربازان ايراني سريعا مناطق شرقي افغانستان امروز را كه انگليسي ها مي خواستند براي جلوگيري از پيشروي روسها به سوي آسياي جنوبي در اختيار گيرند تخليه كنند. انگليسي ها كه به منظور فشار وارد آوردن بر ايران بوشهر ، چند جزيره و مناطق ديگري در جنوب وطن ما را تصرف كرده بودند نيروي زميني كافي در هند نداشتند كه براي خلع يد از ايران به افغانستان بفرستند. به علاوه احتمال كمك نظامي روسيه هم به ايران مي رفت. خواندن ساير فصول قرارداد دردآور است ازجمله اصل چهارم مبني بر مجبور كردن ايران به عفو ايرانياني كه در اين جريانات از انگليسي ها حمايت كرده بودند و ....

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

02/8/60
بازديد يك هيات از شوراي عالي روسيه بنا به دعوت مجلس عراق، از اين كشور.

02/8/62
انفجار مقر تفنگداران آمريكايي در بيروت توسط مسلمانان

02/8/63
ادامه فعاليت هوايي دشمن در منطقه عملياتي ميمك با 4 نوبت بمباران اين منطقه؛ بمباران جزيره مجنون اعلام نتايج عمليات ميمك در مطبوعات توسط قرارگاه عملياتي مشترك ارتش و سپاه در غرب كشور؛ ستاد تبليغات جنگ از فرماندهان عراقي كه به خاطر شركت در عمليات ميمك در خطر اعدام قرار گرفته اند دعوت كرد كه به جمهوري اسلامي ايران پناهنده شوند.

بازديد بيش از سي تن از خبرنگاران كشورهاي خارجي از منطقه عملياتي؛ ميمك؛ ابلاغيه فرماندهي كل سپاه به فرماندهي منطقه شمالغرب در خصوص تدارك امكانات لازم براي بازديد خبرنگاران خارجي.

ادامه شناسايي خودي در هور در ادامه مقدمات عمليات بزرگ آتي.

گزارش استفاده عراق از گازهاي خفه كننده و اشك آور در منطقه نوسود وسيله توپخانه.

گزارش معاونت عمليات و اطلاعات نزاجا به فرماندهي قرارگاه مركزي سپاه پاسداران در خصوص سلاحهاي ارسالي همسايه هاي عراق به اين كشور طي روزهاي گذشته درگيري تردد و تحركات ايذايي ضدانقلاب در نقده، مياندوآب، بوكان، سردشت و مريوان؛ ادامه روند تسليميها درگيري نيروهاي حزب دمكرات عراق با نيروهاي بعثي؛ پيام رهبر اين حزب به رهبر ليبي و درخواست از وي براي وساطت نزد كشورهاي ذيربط جهت متوقف نمودن تجاوز عليه ملت كرد و پاسخ قذافي.

02/8/65
حمله شديد هواپيماهاي دشمن به مناطق غيرنظامي و نظامي غرب كشور، از جمله: باختران، اسلام آباد، سرپلذهاب، گيلانغرب، هرسين، سردشت، همدان و اراك. در بمباران منطقه سردشت 30 تن شهيد و 50 تن مجروح شدند. در اين حملات دو هواپيماي دشمن سرنگون شد. اظهارات خلبان هواپيماي ساقط شده عراقي درباره حملات امروز دشمن.

تمرينهاي نظامي و آماده باش واحدهاي نظامي دشمن در شرق بصره. حمله اتحاديه ميهني كردستان عراق به مراكز نظامي دشمن در منطقه دوكان.

حملات ناموفق ارتش عراق به مواضع اتحاديه ميهني كردستان عراق، انهدام قواي دشمن، از دست دادن تجهيزات و سرنگوني سه هليكوپتر عراقي در اين حملات. انهدام يك نيروگاه و يك پايگاه نظامي عراق در شهر دهوك به دست كردهاي عراقي.

آقاي هاشمي رفسنجاني در خطبههاي نمازجمعه تهران به تشريح وضعيت فعلي جنگ، عمليات فتح1 و بروز ترديد در حاميان عراق پرداخت و به مقامات تركيه در مورد چشمداشت به شمال عراق هشدار داد و درباره اجلاس اخير اوپك و حمله دشمن به هواپيماهاي غيرنظامي مطالبي بيان كرد.

وزير خارجه عراق با ادعاي وجود 60هزار اسير جنگي عراقي در ايران و 13هزار اسير جنگي ايراني در عراق، خواستار بازگشت همه اسيران به كشورهايشان شد.

درخواست سناي امريكا از كابينه ريگان براي تعيين استراتژي نظامي امريكا در خليج در مدت 30 روز.

02/8/66
اجلاي وزراي خارجه كشورهاي شوراي همكاري خليج در رياض در اين جلسه طرح قطع رابطه سياسي اعراب با ايران در اجلاي آتي سران عرب در امان مورد بررسي قرار گرفت.

Mobin_s2004@yahoo.com
23 اکتبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
ديانا دورس

«ديانا دورس» بازيگر انگليسي فيلمهاي سينمايي 23 اكتبر 1931 به نام «ديانا فلاك» به دنيا آمد و چهارم مه 1984 از بيماري سرطان درگذشت. وي به اصرار مادرش وارد حرفه نمايش شده بود و زيبايي او كمك كرد كه در اين حرفه شهرت يابد. خودماني رفتار كردن او در فيلمها و به زبان عاميانه و گاهي به شوخي حرف زدنش سبب شد كه نتواند در هاليوود آمريكا باقي بماند و به انگلستان باز گشت.
     توليد كنندگان فيلمهاي سينمايي آمريكا در باره او گفته بودند كه ديانا كار بازي در فيلم را جدي نمي گيرد و چون در آرزوي جايزه هنري نيست حس رقابت و انگيزه پيشرفت ندارد. ولي كارگردانان انگليسي خلاف اين عقيده را داشتند.
     ديانا پس از خودكشي سومين شوهرش دچار اندوهي طولاني شده بود و با اين كه چند سال با داشتن سرطان به كار هنري ادامه داد نتوانست بيش از 53 سال زندگي كند.

انفجار همزمان قرارگاههاي نظاميان آمريکايي و فرانسوي در بيروت که 299 کشته، تلفات داشت

آن چه كه از ساختمان قرار گاه باقي مانده بود

قرارگاه سربازان اعزامي رونالد ريگن رئيس جمهوري وقت آمريكا به لبنان 23 اكتبر 1983 در نزديكي فرودگاه بيروت منفجر شد و بر اثر فرو ريختن اين ساختمان چهار طبقه 241 سرباز كشته شدند. راننده يك وانت پر از مواد منفجره با کوبيدن خودرو خود به ساختمان ، اين انفجار را به وجود آورده بود. دو دقيقه پس از اين رويداد، انفجار مشابهي در قرارگاه سربازان اعزامي فرانسه در گوشه ديگري از بيروت روي داد كه باعث مرگ 58 تن شد.

 

برخي ديگر از رويدادهاي 23 اكتبر

  • 1021:   سلطان محمود غزنوي تصرف كشمير را تكميل كرد. وي قبلا مناطق غربي هندوستان (پاكستان امروز) را تصرف كرده بود.

  • 1944:   ارتش سرخ ( شوروي) در تعقيب نيروهاي آلمان وارد مجارستان شد.

  • 1954:   چهار دولت فاتح جنگ جهاني دوم موافقت كردند كه به حالت اشغال نظامي آلمان پايان دهند و با حفظ نيروهاي خود در دو قسمت آلمان در امور دو آلمان مداخله نكنند. نيروهاي نظامي آمريکا ، انگلستان و فرانسه بعدا به نام " ناتو " در آلمان غربي و نظاميان شوروي تحت نام پيمان ورشو در آلمان شرقي ماندگار شدند که پس از فروپاشي شوروي و تامين وحدت آلمان ، نظاميان روسيه به تصميم يلتسين از از آلمان خارج شدند اما نيروهاي ديگر همچنان در آنجا مانده اند!.

  • 1956:   برخي مردم از مجارستاني ها بر ضد استالينيسم و ادامه استقرار نيروهاي شوروي در آن کشور ــ نه سوسياليسم ــ بپا خاستند. اين قيام كه از سي ام اكتبر با ورود تانكهاي شوروي به خيابانها سركوب شد در پي مخالفت شوروي با عقايد «ايمر ناگي» نخست وزير مجارستان كه دم از «دمكراسي سوسياليستي» زده بود آغاز شد. سران شوروي «دمكراسي سوسياليستي» را يك ميان بر به سوي كاپيتاليسم خوانده بودند. اين واقعه همزمان با بحران آبراه سوئز روي داده بود.

  • 1956:   براي نخستين بار به جاي فيلم، شبكه هاي تلويزيوني آمريكا كاست ويديويي مغناطيسي براي تهيه برنامه هاي خود بكار بردند.

  • 2004:   در سن دياگو ( كاليفرنيا ) تني چند از افراد خانواده نظاميان به شبكه سي بي اس گفتند كه دريافتي ماهانه نظاميان كافي نيست و متوسط آن با اين گراني ها يكهزار و يكصد دلار است و بعضي اوقات آنان مجبور مي شوند از «فود لاكر» هاي پايگاه مواد غذايي رايگان دريافت دارند.

  • 2004:   فيلمهاي مربوط به آزمايش موشكي تازه ايران از شبكه هاي تلويزيوني آمريكا پخش شد. از حجم خبر و فيلم پرتاب موشك از شبكه هاي تلويزيوني آمريكا چنين بر مي آمد كه آن را بيش از حد چشمگير كرده بودند. آمريكائيان عادت نداشته اند كه ببينند موشك كشور كوچك و ضعيفي به مانند موشكهاي كروز آنها از سكوي متحرك به آسمان زبانه بكشد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    23 شوال هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    علّامه جليل القدرسيّد نعمت الله جزايري بدرود حيات گفت.

    23 شوال 1112 -  علّامه جليل القدرسيّد نعمت الله جزايري بدرود حيات گفت. نَسَب اين فقيه عاليمقام و پژوهشگربزرگ شيعه با12واسطه به امام موسي بن جعفر)ع( مي‎رسيد. سيد نعمت الله تحصيلات خود را درجزايرجنوب و فارس آغازكرد؛ سپس دردارُالعلم اصفهان ادامه داد و عاقبت درفقه، حديث، تفسيرو ادبيات عرب استادي برجسته و صاحبنظرشد. سيد نعمت الله جزايري شوشتري سالها براي تبليغ احكام دين و تربيت و تعليم شاگردان كوشيد. ازآثارارزنده وي« شرح تهذيب، شرح صحيفه سجاديّه، قِصَصُ الاَنبياء و هِدايَةُ المؤمنين» را مي‎توان برشمرد.))((«صباغيه» يكي از جزاير پيرامون بصره، در حدود سال 1050 ق شاهد تولد نوزادي بود كه خانة سيد عبدالله را در شادماني فرو برد. سيد عبدالله كه از نوادگان امام كاظم ـ عليه السّلام ـ به شمار مي آمد فرزند دلبند خويش را نعمت الله ناميد و او را در نخستين فرصت به مكتب سپرد.
    نعمت الله روزهاي كودكي را شتابان پشت سر نهاد و با بهره‌گيري از دانشوران صباغيه به يازده سالگي رسيد. در اين هنگام همراه برادرش سيد نجم الدين رهسپار شيراز شد و به ياري شيخ جعفر بحراني در مدرسة منصور اقامت گزيد. تهيدستي بسيار سيد نعمت الله، سرانجام وي را از انزواي ويژة روزگار آغازين درس برون آورد، به نسخه برداري از كتابها، تصحيح نسخه‌ها وحاشيه نويسي كشاند. وي گاه تا بامداد كار مي‌كرد، درس مي‌خواند و پس از نماز صبح و مطالعة ويژة بامدادي سر بر كتاب نهاده، لحظه‌اي مي‌آراميد. آنگاه تا نميروز تدريس مي‌كرد و پس از نماز ظهر به درس يكي از استادان مي‌شتافت و بدين ترتيب تحصيلات خود را ادامه ميداد.
    سرانجام بواسطه پيامهاي پيوستة پدر، سيد نعمت الله به سمت صباغيه رهسپار شد. پدر و مادر، كه براي ديدار فرزند روزشماري مي‌كردند براي آنكه او را در روستا ماندگار سازند مراسم ازدواج برپا داشتند و پيوند سيد نعمت الله با دختر عمويش را جشن گرفتند. ولي وي پس از گذشت مدت کوتاهي جهت ادامه تحصيل به شيراز بازگشت و پس از آن به اصفهان رفت.
    وي در اصفهان از محضر اساتيدي چون محقق سبزواري ، شيخ علي عاملي ، شيخ حسين خوانساري ، ملا محسن فيض كاشاني و علامه محمد باقر مجلسي بهره گرفته و تا قله‌هاي كمال پيش رفت.
    سيد نعمت الله جزايري كتابهاي گرانبهايي كه فراتر از 55 عنوان است، از خود به يادگار نهاد . وي در سن 62 سالگي آنگاه كه به سمت خوزستان ادامه مسير مي‌داد به شدّت بيمار شد كاروانيان چون به جايدر (منزلگاهي نزديك پلدختر) رسيدند سيد را فرو آوردند تا لختي بياسايد، ليكن در اين وادي بيماري شدت يافت و سرانجام در شب جمعه 22 شوال 1112 ق ديدگاني كه به بركت خاك مقبرة امامان معصوم ـ عليهم السّلام ـ فروغي آسماني يافته بود، براي هميشه بسته شد.))

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    17
    24

    اهواز

    22
    35

    تبريز

    9
    16

    شيراز

    11
    28

    مشهد

    8
    22

    بندرعباس

    22
    33

    کرمان

    9
    28

    اصفهان

    6
    26

    يزد

    14
    29

    کرمانشاه

    12
    26

    اراک

    11
    24

    رشت

    17
    19

    دبی

    27


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1310 تومان
    1003 تومان
    1720 تومان
    985 تومان
    265 تومان
    275 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    230000 تومان
    101000 تومان
    51000 تومان
    195000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:53
    طلوع خورشيد : 06:19
    اذان ظهر : 11:48
    غروب خورشيد : 17:18
    اذان مغرب : 17:38
    نيمه شب شرعي : 23:05
     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Scientific American
    ماه نوامبر

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Scientific American

    تاریخ انتشار: نوامبر 2008
    تعداد صفحات مجله: 112
    حجم فایل: 18 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    دکوراسیون اتاق خواب
    و بازی کودکان خیال پرداز 

    همه کودکان خیال پردازند. مخصوصا اگر از  کار تون و یا سی دی های داستانی زیاد استفاده کنند مرتبا در رویا هایشان خود را به جای شخصیت های کار تونی سی دی هایشان فرض می کنند. شاید گاهی هم از رفتار هایشان خنده تان بگیرید! ولی من  که به شدت به عوالمشان حسادت میکنم!
    اشتباه نکنید. تصویر بالا یک سالن تئاتر نیست. ماکت هم نیست! قرار است اتاق خواب کودکی خیال پرداز باشد که مثل قهر مان های کار تون هایش از درختی بالا رود و در یک اتاقک چوبی بر روی رخت خوابی از جنس پوست حیوان بخوابد! گاهی هم در اطراف اتاق قدم بزند و خود را در دهکده ای سر سبز تصور کند که به دنبال گوسفندانش می دود. اگر شما هم از قوه خلاقیت بالایی بر خوردار هستید می توانید دکوراسیون اتاق خواب و بازی کودکانتان را شبیه به طرح این طراح خلاق ایتالیایی آماده کنید. ذوق و شوقشان دیدنیست اما به شرط آنکه هوس نکنند از اتاقک چوبی و رخت خواب عجیبشان به آسمان پرواز کنند!
    منبع و تصاویر بیشتر

    اینتل سری جدید پردازشگر دو هسته ای خود را معرفی کرد

    همگی باید پردازشگر جدید اینتل centrino 2 را به خوبی بشناسید. امروز هم خبر جدیدی از اینتل و چیپ ست های جدیدش  به گوشمان رسید که دیر یا زود دوباره شرکت های سازنده لپ تاپ ها رابه میدان رقابتی میکشاند.
    با پردازشگر دو هسته ای جدید اینتل Core DUO S processor آشنا شوید.این چیپ ست برای لپ تاپ هایی نظیر MacBook Air  و Voodoo Envy 133 ساخته شده است. این پردازنده 45nm دارای باس سیستم 1,066MHZ و 6MB حافظه  از نوع LEVEL 2 cache می باشد. قرار است در دو ورژن 1.6GHZ-SL9300 و 1.86GHZ-SL9400 از سپتامبر 2008 به بازار عرضه شود. چند لحظه ای از معرفی مشخصات این پردازنده توسط اینتل نگذشته بود که شرکت های Apple و  lenovo آمادگی خود را برای استفاده این محصول در نوت بوک های در دست تولیدشان اعلام کردند. آینده خوبی برای پردازنده جدید اینتل آرزومندیم.
    منبع
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    نظريه تعليم اخلاقي مجازات


    نويسنده: جين هامپتن
    مترجم: حميد محبوبي

    معرفی کتاب:
    کوشش نظرية تعليم اخلاقي، ارائة تبييني از مجازات بر اساس موضعي متفاوت با ساير نظريه‌هاي مربوط به مجازات است. بر اساس اين نظريه، مجازات به جز بازداشتن مجرمان از ارتکاب جرم و آسيب رساندن به ديگران، هدف والايي دارد که بنياد اين نظريه را در توجيه مجازات فراهم مي‌آورد. جامعه با مجازات بزهکاران مي‌خواهد به آنها و ديگران بفهماند که: اولاً عمل انجام شده به ‌وسيلة مجرم، بر خلاف قانون و لذا مستوجب مجازات است، و ثانياً نادرستي اخلاقي اين عمل، دليل خلاف بودن آن است. بر اين اساس، هدف مجازات نه قصاص فرد مجرم، و نه معالجة اوست، بلکه هدف نهايي، بهبود بخشيدن اخلاقي مجرم و کل افراد جامعه است. از اين‌رو، مجازات عملي است براي مجرم و به نفع او، و نه در برابر و عليه او. البته‌ از آنجا که مقتضاي اين نظريه، پذيرفتن واقعيت اختيار‌ انسانها و احترام نهادن به آن است، فرد مجرم مي‌تواند از قبول اين درس اخلاقي سر باز زند. در هر حال، جامعه حق ندارد فرد مجرم را مجبور به پذيرفتن اين درس اخلاقي کند.
    نویسنده در این کتاب در تلاش است پس از ارائه نظریه به پرسش های زیر پاسخ گوید:
    1) ضابطة نظرية تعليم اخلاقي در مورد مجازات چيست؟
    2) آيا انتظار تعليم اخلاقي اکثر بزهکاران صرفاً رؤيايي واهي بيش نيست؟
    3) آيا نظرية تعليم اخلاقي نبايد روية صدور احکام نامعيّن در مورد مجازاتها را در پيش بگيرد؟
    4) آيا نظرية تعليم اخلاقي به‌واقع درستي [اصل] مکافات را پيش فرض مي‌گيرد؟


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

     

     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    مرگ تدریجی یک آبگوشت بزباش!

    رویا صدر

    مجموعه‌ی تلویزیونی "مرگ تدریجی یک رویا" تا کنون توانسته بینندگان بیشماری را از گوشه و کنار ایران و سایر نقاط جهان در رابطه با مسخ فرهنگی مارال و ساناز و توطئه‌های استکبار جهانی، متنبه و هوشیار و آگاه سازد و برگ زرین دیگری را در رابطه با سریال‌های سفارشی متعهد آلود بگشاید.
    پیرنگ داستانی این مجموعه‌ی تلویزیونی، تاکیدی است معصومانه بر نقش کلیدی زنان آگاه و بیدار و همیشه در صحنه، در شیر دادن نوزاد که در سخنان حکیمانه‌ی حامد با تاکید بر ساختارهای محکم اخلاقی متجلی می‌شود و در آن، به تعبیر امبرتو اکو، "معصومیت به انتها می‌رسد."
    به یاد بیاوریم سخنان حامد را به زن خودباخته و بی‌شعور و نویسنده‌ی خود:
    - آیا تو از خواص شیر مادر به جای شیر گاو خبر داری؟ تو نباید فرزندان دلبند این مرز و بوم را از نوشیدن حداقل چهار لیتر شیر مادر در شبانه‌روز محروم سازی. شیر مادر حاوی پروتئینه، حاوی کلسیمه، طبق گفته‌ی دکتر کیمیاگر حاوی املاح معدنیه، برای رشد استخونا خوبه، برای دندونا خوبه، برای چاقی خوبه، برای لاغری خوبه...
    متاسفانه حامد به خاطر ابتلا به ضعف عمومی و سوء هاضمه، در این بخش دچار تنگی نفس شده و امکان ادامه‌ی سخن را پیدا نمی‌کندریا؛ ولی سریال، در لحظاتی پر ارتعاش تلاش دارد برای بازنمایی گرمای از دست رفته‌ی کانون خانواده‌ی حامد، لحظات خنکی را رقم بزند، از ماهیت پلید محفل ادبی آریان برای کلیه‌ی حامدها و مارال‌های تاریخ پرده بردارد و چراغی شود فراسوی عصرها و قرن‌ها و کهکشان‌ها.
    به یاد بیاوریم سخنان مارال را که:
    - من زن سنتی نیستم... من زن تحصیلکرده و روشنفکر هستم... من یک زن نویسنده‌ام که آدم‌های با فکر بسته نمی‌توانند مرا بفهمند.
    این تاکید زشت و شنیع و حرمت‌شکنانه بر تحصیل‌کردگی و روشنفکری، آن هم از سوی زنی که به شیوه‌‌ی مذبوحانه‌ای داعیه‌ی نویسندگی دارد، گویای تلاش مشئوم زنانی است که به شکل مبتذلی، کتاب می‌نویسند و مطالعه می‌کنند و با محافل ادبی معلوم‌الحال ارتباط دارند.
    به یاد بیاوریم تلاش مشترک نویسنده و کارگردان و بازیگر و مدیر شبکه و سازمان سفارش دهنده و مسئول خدمات و مونتاژ و تدوین و بقیه‌ی عوامل را در ارائه‌ی تصویری واقعی و درست و رئالیستی از مدافعان خود‌باخته‌ی حقوق منحط زنان.
    یقه جر دادن‌ها و حنجره پاره کردن‌ها و خودزنی‌ها و دیگر زنی‌های ساناز را می‌توان در همین راستا ارزیابی کرد. تلاشی که به رویکردی شوونیستی از میل به هجوم و یورش و پاره کردن حنجره و دراز کردن بستگان سببی و نسبی حامد می‌انجامد تا با فریادهایی رعد آسا و مدرن، مو را در ساعات پایانی شب بر اندام مخاطب سیخ نموده، او را به دریافتی عینی از جدال پنهان و آشکار مرزهای سنت با مدرنیته‌ی خاک بر سر منحط بکشاند و نوستالژی پیشامدرن زن و اخلاق و جنسیت را در لحظات محزون و پاک و پاکدامنانه‌ی زنان پستونشین یادآور شود.
    پاکدامنی فارغ از شیرخشک و پیتزا و کالباس، با آرامشی ایمن در راستای امتداد مولفه‌های زیبایی شناختی در کشک بادمجان یا حداکثر مسمای بادمجان و آبگوشت بزباش.
    به یاد بیاوریم صحنه‌ی شام خوردن مارال و ساناز و هلن را که روزنامه پهن می‌کنند و کالباس می‌خورند و به یاد بیاوریم حضور زشت و پلید آنها را در ساحل دریا، در آن وقت شب آن هم بدون مرد و تنها و بی‌سرپرست.
    از این روست که می‌گوییم "مرگ تدریجی یک رویا"، روایتی است از دنیای زنانه و مردانه و بچگانه.
    زنانگی(به ویژه در متن سنت) با خودداری از بازنمایی و گریز از حضور متمایز می‌شود؛ ولی در این سریال، با تلاش مذبوحانه و حضور فرافکنانه در صحنه‌ی چاپ و نشر است که سعی می‌کند خود را بازنمایی کند. حضوری برجسته اما مشئوم، حضوری که با عمل شنیع خواندن اشعار آن شاعره‌ی معلوم‌الحال در مراسم ختم مادر عنصر منحط فیلم (که انحطاط، در کراوات و عینک آفتابی نامبرده در دل شب نیز به روشنی هویداست) متجلی می‌شود.
    به یاد بیاوریم تاکید شاعره‌ی مذکور را روی گل‌ها و ماهی‌ها و پرندگان و حیوانات و پرواز و دیگر ایماژهای مذبوحانه.
    حرکتی زشت و شنیع در پاسخی نمادین به اندیشه‌های فرافکنانه‌ی ساختار روایتی بازدارنده در تفاوت‌ها و تقابل‌ها و حرکت‌ها ازنادانستگی به دانستگی در بازنمایی توطئه‌های استکبار جهانی!
     

     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    ۵ باور‌ موفق‌ترین ‌آدم‌های ‌روی ‌زمین‌

    مترجم: رزیتا شاهرخ‌
    منبع: readers digest

    آیا هیچ وقت آدم‌های شاد و موفقی را که به رویاهایشان رسیده‌اند ،‌ دیده‌اید؟ تا حالا دلتان خواسته از آنها بپرسید نظرشان درباره خودشان چیست و اصلا دنیا را چطوری می‌بینند؟ سال‌هاست که درخصوص افراد استثنایی که در تجارت، ورزش و دیگر رشته‌ها موفقند، تحقیق می‌شود. در این سال‌ها بعضی باورهای مهم و اساسی درباره این انسان‌های موفق سالم و شاد به اثبات رسیده است.
    اگر شما هم دوست دارید شادتر باشید و زندگی در کنترل خودتان باشد،‌ بهتر است با ما همراه شوید و چند هفته‌ای را با این ۶ باور مهم طی کنید. باروهای ما پنجره‌ای هستند که ما از آن به دنیا نگاه می‌کنیم.
    آنها تمام زمینه‌های زندگی‌مان را شکل می‌دهند. اگر تصمیم بگیرید با نظر مثبت به زندگی نگاه کنید، دیدگاه شما خوش‌بینانه و قدرتمند می‌شود و خیلی زود از این طرز برخورد با دنیای اطرافتان بهره می‌برید.


    ۱) خودتان بهتر از هر کسی خودتان را می‌شناسید:
    مردی یک شب کلید خانه‌اش را گم کرده بود و نمی‌توانست وارد خانه شود. او بیرون منزل در نور چراغ کوچه دنبال کلیدش می‌گشت. کمی بعد همسایه‌اش او را دید و به کمک او آمد تا با هم کلید را پیدا کنند. اما بی‌فایده بود. پس از کلی جستجو همسایه از او پرسید: اگر تو کلید را در منزل گم کرده‌ای،‌ چرا در خیابان دنبال آن می‌گردی؟ مرد پاسخ داد: چون در خیابان نور بیشتر است! حالا تصور کنید شما جهت و معنای زندگی را گم کرده‌اید. اگر از مردم بپرسید اهداف شما در زندگی چه باید باشد، درست مثل این است که در خیابان دنبال کلیدی بگردید که درخانه جا گذاشته‌اید. هیچ‌کس به شما نمی‌تواند بگوید چطور به زندگی‌تان معنا ببخشید. روش دیگران به درد شما نمی‌‌خورد. شما باید درون خودتان را جستجو کنید. حتی اگر یک عمر برای یافتن پاسخ‌های خود جای دیگری را جستجو کرده‌اید، به محض این که به درون خودتان رجوع کنید، می‌بینید که پاسخ سوال‌های زندگی برای شما روشن می‌شود.


    ۲) اگر گام به گام پیش بروید، به هر چه بخواهید می‌رسید:
    حقیقت این است که هر نوع مهارتی را می‌توان یاد گرفت، هر مشکلی را می‌شود حل کرد و هر کاری را می‌توان به نتیجه رساند، فقط اگر مرحله به مرحله پیش بروید و کارهای بزرگ را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم کنید. وقتی یک کار بزرگ را به چند مرحله کوچک‌تر تقسیم کنید، انجام آن آسان‌تر می‌شود و دیگر به نظرتان سنگین نیست. ما ناخودآگاه در بسیاری موارد این کار را انجام می‌دهیم. مثلا وقتی قرار است یک شماره تلفن را به خاطر بسپاریم، اعداد آن را ۳ تا ۳ تا یا ۲ تا ۲ تا حفظ می‌کنیم.
    نکته مهم آن است که اگر می‌خواهید دیوار بین خود و رویاهای زندگی‌تان را بردارید، بهترین کار آن است که آجر به آجر پیش بروید تا به هدفتان برسید.


    ۳) اگر روش شما جوابگو نیست، آن را عوض کنید:
    دکتر اسپنسر جانسون، نویسنده کتاب چه کسی پنیر من را برداشت، فرق بین آدم‌ها و موش‌ها را این طور توصیف می‌کند. وقتی یک موش حس می‌کند تلاش‌هایش به نتیجه نمی‌رسد، روش خود را عوض می‌کند، اما وقتی آدم‌ها حس می‌کنند کاری که انجام می‌دهند به نتیجه نمی‌رسد، عصبانی و خسته می‌شوند و دوست ندارند روش خود را عوض کنند. حتی گاهی اگر کسی راهکار تازه‌ای را به آنها نشان دهد، حالت دفاعی به خود می‌گیرند و می‌گویند: «من همیشه این کار را همین طور انجام داده‌ام. «یا» من آدمی این مدلی هستم.» در اصل این آدم‌ها از پذیرفتن راهکار تازه و انجام آن می‌ترسند و حس می‌کنند ترسشان به این معناست که دیگر روش‌ها اشتباه است. همیشه آنچه به نظر ما طبیعی و صحیح به نظر می‌رسد، در اصل محصول باورهایتان است و به ندرت نشان دهنده همه احتمالات و امکانات پیش رویمان یا تخمین صحیحی از توانایی‌هایمان است. اگر واقعا می‌‌خواهید در زندگی خود نتایج متفاوتی به دست بیاورید باید از حصاری که به منظور راحتی دور خود کشیده‌اید، پا را فراتر بگذارید و راهکارهای متفاوتی را امتحان کنید.


    ۴) شکست وجود ندارد:
    تنها شکستی که در زندگی وجود دارد، این است که دست از یادگیری بردارید. جز این‌ مورد هر نتیجه‌ای که پیش رویتان می‌آید، بازتابی است که به شما می‌گوید آیا راهکار انتخابی شما را به هدف نزدیک‌تر کرده یا دورتر. آدم‌هایی که به اهدافشان می‌رسند، یک خصوصیت مشترک دارند، آنها از شکست و اشتباه نمی‌ترسند، چون می‌دانند هر اشتباه یا شکست فرصتی است برای یادگیری که باید از آن استفاده کرد شکست، لازمه یاد گرفتن است.


    ۵) شما همین حالا در حال شکل دادن به آینده‌تان هستید:
    تفاوت بارزی که میان افراد موفق و ناموفق وجود دارد، این است که افراد موفق در حال زندگی می‌کنند اما افراد ناموفق در گذشته سیر می‌کنند. اگر دائم به گذشته بچسبید، تمام زیبایی‌ها و فرصت‌هایی را که زندگی در حال حاضر به شما ارزانی کرده از دست می‌دهید. اگر هم در حال زندگی کنید بسرعت می‌توانید فرصت‌های رسیدن به اهدافتان را صید کنید. مهم نیست در گذشته چقدر تلاش کرده‌اید. هر لحظه از هر روز زندگی فرصت تازه‌ای است تا به خوشبختی و موفقیت نزدیک‌‌تر شوید. اگر بار دیگر ترس‌های قدیمی و باورهای محدودکننده مانع شادی و موفقیت شما شدند، آنها را در ذهن‌تان متوقف و در درون‌تان افکار مثبت و خوش‌بینانه را جایگزین افکار منفی کنید. قدرت باورهای مثبت آنقدر زیاد است که می‌‌توانید به کمک آنها از تمام لحظات زندگی پلی برای موفقیت بسازید.
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    دربارۀ علائم ظهور حضرت مهدی (عج) و حوادث پس از ظهور


     

    سوال:
    من شنیده ام که پس از ظهور عده ای از مسلمانان شیعه درجه یک کافر می شوند و بعضی از مسیحیان پس از دیدن اینکه حضرت مسیح پشت سر امام زمان نماز می خواند مسلمان می شوند. و در زمان ظهور نیمی از علم های دنیا کشف می شود. لطفا درباره نشانه های ظهور حضرت مهدی توضیح دهید.
     

    پاسخ:
    سؤال شما به 4 محور قابل تقسيم است:
    اول) تقسیم بندی های گوناگونی پیرامون "علایم ظهور" صورت گرفته، كه از جملۀ آنها: علایم حتمی و غیر حتمی است.پنج علامت – طبق برخی احادیث – از علایم حتمی شمرده شده که در اينجا تنها به ذكر اسامي بسنده مي شود:[1]
    ابی حمزه ی ثمالی می گوید: "به حضرت امام جعفر صادق (ع) عرض کردم که پدرتان حضرت امام محمد باقر (ع) می فرمودند: خروج شخصی به نام سفیانی از امور حتمی است و انعکاس ندایی در آسمان نیز حتمی است و طلوع خورشید از مغرب حتمی است و چند چیز دیگر هم نام بردند که آن را حتمی می دانستند.
    حضرت امام جعفر صادق (ع) نیز گفتار پدر بزرگوارشان را این گونه تکمیل فرمودند: و نیز اختلاف بنی فلان ]شاید بنی امیه یا همان جبهۀ باطل است[ از امور حتمی است؛ و کشته شدن "نفس زکیه" حتمی است و خروج و قیام قائم (عج) هم حتمی، بلکه میعاد یقینی است. پرسیدم: دربارۀ علامت ندای آسمانی توضیح دهید!؟ پاسخ فرمودند: در آغاز روزی منادی با صدایی بلند – آن گونه که هر ملتی با زبان خودش آن را می فهمد – فریاد می زند:
    "الا إن الحق في علی و شیعته؛ بدانید که حق با علی (ع) و شیعیان اوست". و در آخر روز هم ابلیس ندا می دهد: "الا إن الحق في سفیاني و شیعته؛ بدانید که حق با سفیانی و پیروان اوست".
    این موقع است که نااستواران در حق (اهل باطل) به شک می افتند".[2]،[3]
    دوم) اعتقاد راسخ و ماندگار به وجود حضرت مهدي (عج) و ثبات قدم در دورۀ آخرالزمان نياز به خودسازي، مبازه با هواهاي نفساني، توجه و توكل به خدا، تمسك به قرآن و اهل بيت (ع) و تعميق ارتباط با اهل الذكر و علما و فقها كه امناء و جانشينان امامان (ع) هستند دارد؛ زيرا در زمانۀ غيبت كبري وسوسه هاي شياطين و شبهه هاي دشمنان دين افزايش يافته و جاذبه هاي فراوان مادي و امكانات رو به رشد دنيايي سرتاسر زندگي عموم مردم را فرا مي گيرد. و در اين ميان ثابتين قدم و راسخان در عقيده به مهدي موعود (عج) حقيقت ظهور مصلح جهاني بسيار اندكند به گونه اي كه پيامبر اكرم (ص) در روايت زير اين گروه اندك را به كبريت احمر و كيميا تشبيه مي كنند: "... قسم به آن خدايي كه مرا بحق بشارت دهنده و انذار كننده برانگيخت، همانا كساني كه در زمان غيبت او (حضرت مهدي «عج») بر امامت او ثابت قدم باشند از كيميا كمياب ترند."[4]
    در دوران غیبت عده ای از منحرفان و معاندان، احکامی از قرآن و اسلام را بر طبق میل خود تأویل و تغییر می دهند که بسیاری از حدود و احکام چنان فراموش می شوند که گویا اصلاً از اسلام نبوده است.[5]
    قرائت های گوناگون از دین خطرناک ترین حربه ای است که در عصر غیبت با آن مواجه می شویم، هنگامی که امام زمان (عج) تشریف می آورند نه با بت پرستان جاهل که با عالم نمایانی رو به رو می شوند که قرآن را تفسیر به رأی می کنند و قرائت های گوناگون از دین، آن چنان رواج می یابد که همۀ مردم آن را می پذیرند.[6] مردمی که ارکان و اصول مسلم اسلام را رها کرده و به بعضی ظواهر آن اکتفا نموده اند، از اسلام جز نماز، روزه و اجتناب از نجاسات چیزی نمی دانند، اخلاقیات و دستورات اجتماعی را اصلاً از اسلام محسوب نمی دارند. صفات زشت در نظرآنها هیچ اهمیت ندارد. به بهانۀ این که واجبات و محرمات اختلافی هستند از زیر بار آنها شانه خالی می کنند. محرمات الاهی را با حیله های گوناگون و تأویلات صوری جایز می شمارند. بنابر این، اگر امام زمان (عج) ظاهر شوند و به آنان بگویند شما از حقیقت و گوهر دین به دور افتاده اید و آیات قرآن و احادیث پیغمبر را بر خلاف واقع تفسیر و تأویل کرده اید و حقیقت نورانی اسلام را رها کرده به بعضی ظواهرش قناعت کرده اید، چنین دین و برنامه ای برایشان تازگی داشته، از آن وحشت می نمایند و آن را اسلام نمی دانند؛ زیرا اسلام را جور دیگری تصور کرده بودند.[7]،[8] در نتيجه، با اين تصور اشتباه عدۀ زيادي از مردم و حتي گروهي از عالم نمايان به ظاهر دين مدار در مقابل حضرت مي ايستند و دين و عقايد خود را حق و اسلام حقيقي امام را باطل مي شمرند و به اين صورت دچار كفر و گمراهي مي شوند.
    در روايتي نيز امام صادق (ع) می فرمایند: "وقتی قائم ما قیام کرد مردم را از نو به اسلام دعوت می نماید و به سوی چیزی که مردم از آن دور شده اند هدایت می کند.[9]
    سوم) طبق روايات وارده پس از ظهور حضرت حجت (عج) حضرت عيسي (ع) به اذن خداوند به زمين نزول خواهد كرد و در حضور همگان بعنوان يكي از ياران حضرت قائم (عج) پشت سر او به نماز خواهد ايستاد. چنانكه در روايتي از پيامبر اكرم (ص) آمده است: "سوگند به آن كسي كه مرا مژده آور راستين قرار داد، اگر از عمر جهان، جز يك روز نمانده باشد، خداوند همان يك روز را آن قدر طولاني مي كند، تا فرزندم مهدي خروج كند. پس از خروج او، عيساي روح الله فرود مي آيد و در پشت سر وي نماز مي گزارد، آن گاه زمين با فروغ پروردگار خويش روشن مي شود و حكومت مهدي به شرق و غرب گيتي مي رسد."[10]
    از آنجا که در اين دوران عده بسيار زيادي از مردم را پيروان حضرت عيسي (ع) تشكيل مي دهند و ايشان، آن حضرت را بعنوان منجي و مصلح جهاني مي دانند با ديدن اين صحنه و به پيروي از پيامبر خود به حضرت مهدي (عج) علاقمند شده و به حضرتش گرايش و ايمان مي آورند و اين مطلب، خود يكي از اسباب پيروزي آن حضرت، در اين حركت و قيام عظيم جهاني او است.
    چهارم) همانطور كه پيامبر اكرم (ص) آخرين پيامبر و دين او كاملترين اديان است، حضرت مهدي (عج) نيز آخرين امام معصوم است كه با قيام خود تحولي عظيم در جهان ايجاد مي كند و بشر را به كمال نهايي و اوج علم و دانش و عالي ترين سطح تقوا و معنويت و عدالت مي رساند.
    امام صادق (ع) در باره تكامل علم و دانش در اين دوران مي فرمايد: " علم و دانش 27 حرف (27 نوع) است. تمام آنچه كه پيامبران براي مردم آوردند، دو حرف بيش نبود و مردم تا كنون جز آن دو حرف را نشناخته اند. هنگامي كه قائم ما قيام كند، 25 حرف ديگر آن را آشكار و در ميان مردم منتشر مي سازد و دو حرف ديگر را نيز به آن اضافه مي كند تا 27 حرف كامل را منتشر گرداند."
    اگر منظور از حرف در اين روايت، را رشته و يا شاخه هاي علم فرض كنيم، يعني تا زمان ظهور حضرت مهدي (عج) تمام دانشهايي كه بشر به آن دست مي يابد به اندازۀ دو رشته از 27 رشته دانشِ در زمان ظهور آن حضرت مي باشد و ايشان 25 رشتۀ ديگر از علم و دانش را براي مردم آشكار مي سازند.[11]

    ------------------------------------------
    [1] براي اطلاع بيشتر ر.ك: نمايه: علایم ظهور امام زمان (عج)، سؤال 219 (سایت: 2032).
    [2] کمال الدین، ج 2، ص 652.
    [3] اقتباس از سؤال 219 (سایت: 2032)، نمايه: علایم ظهور امام زمان (عج).
    [4] محمدي ري شهري، محمد، ميزان الحكمة، ج 1، ص 282.
    [5] دادگستر جهان، ابراهیم امینی، ص 325.
    [6] آفتاب ولایت، محمدتقی مصباح یزدی، ص237
    [7] دادگستر جهان، ابراهیم امینی، ص326.
    [8] براي اطلاع بيشتر ر.ك: نمايه: حضرت مهدی(عج) و دین جدید، سؤال 1424 (سایت: 1636).
    [9] کشف الغمه، ج3، ص254 و ارشاد مفید ص343.
    [10] شيخ صدوق، كمال الدين، ص 163، بنقل از در انتظار خورشيد ولايت، نوشته عبدالرحمن انصاري، انتشارات دفتر تبليغات اسلامي، سال 1373.
    [11] عبدالرحمن انصاري، در انتظار خورشيد ولايت، انتشارات دفتر تبليغات اسلامي، سال 1373، ص 322 با كمي تغييرات.
     

     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    راهنمای خرید Camcorder:
    دریچه ای رو به جهان

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان