به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1045 :: چهارشنبه 11 دي 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

شک کرده ام!

با سلام
ديروزي ايميلي از سوي يکي از دوستان گروه (moat1368) با عنوان «دیگر در مسلمانی خودم شک کرده ام» دريافت کرده بودم. ايشان در خواست کرده بودند که مطلب ارساليشان را در قسمت سخن مبين قرار دهم که عينا در زير قرار مي دهم، توجه بفرمائيد:


سلام
من دیگر در مسلمانی خودم شک کرده ام آیا من مسلمانم؟
دارم می بینم یهودیهای سراسر دنیا سالیانه 1میلیارد دلار به اسراییل کمک می کنند ولی من داریم توی خودم می پیچم
افرادی توی کشورمان هستند که حتی از داشتن اب هم عاجز هستند ولی من ساکتم حالا هم که داریم حرف می زنیم همه حرفها سیاسی است چه کسی رییس جمهور بشه که حالا ما دانشجو راحت تر باشم یا چه کسی رییس جمهور بشود که حجاب سختگیری نشود
من به آن یهودی که از ایران پول ارسال میکنه برای اسراییل خرده نمیگیرم چون آن فرد به هم کیش خودش کمک میکنه به خودم ایراد می گیرم که چرا من میتوانم به هم دین خودم کمک کنم ولی نمی کنم
ما حرف میزنیم یعنی ایمان داریم ولی آنها عمل میکنند ولی مسلمان نیستند پس هردو زیانکاریم یا حداقل آنها توی دنیا سودمندند ولی من چه؟
توی خیابون آنقدر گرم چهره وصدای دوست دخترم هستم که صدای گریه دختر 5 ساله ای که فالهاشو نفروخته و سردش هم هست به گوشم نمیرسه یا خودمو گول میزنم و به خودم میگم : به من چه اونم خدا داره من نباید بر خلاف سرنوشت عمل کنم ولی یه کم فکر نمیکنم شاید اون بچه امتحانی برای من باشه از طرف خدا.
ولی یکبار به خودم حق میدم و میگم من هیچوقت دوست ندارم به خودم بگم نباید یک اتفاق مانند فلسطین را سرپوشی بر اتفاق دیگر مانند بیچارگی افرادی در داخل ایرانمان کنم.
می بینم که دارند توی فلسطین یا هرجای دیگه آدمهارو میکشند ولی من چون از حالا از یک شخص داخلی خوشم نمیاد و آن شخص در حمایت از فلسطین حرف میزنه من به خودم میگم همشون از یه قماش هستند مگر بزرگترین ثروت من عقلم نیست ؟ پس چشمام و احساساتم چرا تصمیم میگیرند؟چرا تمام زندگیم فقط شده 2 تا چیز: دختریا ارتباط با اون و سیاست مشقی
کاری ندارم به اینکه طرفدار خاتمی هستم یا احمدی نژاد یا..... فقط فکر میکنم در نقش یک انسان ازاد
نمیدانم
نمیدانم.......
پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) : هر مسلمانی که صدای مسلمانی دیگر را بشنود که فریاد میزند : ای مسلمانان به فریادم برسید ، وساکت بماند او به خدا قسم دیگر مسلمان نیست
باشد که تقوای من خاموشی نباشد فرقی نمیکند در کجای این دنیا باشد.


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (1044) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • دیگر در مسلمانی خودم شک کرده ام
  • 7 آكواريوم منحصر بفرد در دنيا
  • 15تصوير ديدني از اوريگامي
  • 50 عکاس ديدني و زيبا از طبيعت
  • دانشجويان، باغ قلهک انگليس را تسخير کردند
  • معرفي و دانلود فيلم : کلک ها‏‎‎‎‏
  • دانلود فيلم مستند : نوجوان آمريکايي
  • دانلود انيميشن : The Phantom Tollbooth
  • کامل ترین نرم افزار رایت که تا به حال دیده اید! Nero Burning Rom 9.2.6.0
  • بازی Grand Theft Auto IV
  • RTL Winter Sports 2009
  • تلاوت سراسري سوره مباركه حشر
  • سینمای استراتژیک
  • آیا اگر مسیح بود او هم سکوت می کرد؟ در مقابل بزرگترین گناه
  • اينجا محرم، با طهارت جان و تن وارد شويد
  • تایلندی‌ها زودتر از اپل، دست به کار شدند!
  • غزه در محاصره است، جهان در اشغال
  • درباره كريسمس و سال نو ميلادي چه مي‌‌دانيد؟
  • مصاحبه با سپیده خواننده جوان لس آنجلسی و باقي قضايا
  • اهل بيت پيامبر و عزاداري سيدالشهداء
  • جديدترين شماره از ماهنامه Scientific American
  • دستمال ضد گلوله برای حفاظت از قلب
  • 14 راه برای لذیذ نمودن موادغذایی مفید
  • چرا امام حسين (علیه السلام) به هيچ وجه حاضر نبود، ولو از روي مصلحت با يزيد بيعت كند؟
  • نصب ویندوز بدون سوال‏
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

ويژه نامه روز سوم محرم: حضرت رقیه(س) و حربن یزید ریاحی
7 آكواريوم منحصر بفرد در دنيا
درخت كريسمس شناور در ريودوژانيرو برزيل
حیوانات فاقد رنگدانه
هولوكاست واقعي درآثار كاريكاتوريست هاي جهان
15تصوير ديدني از اوريگامي
تجهیزات نوین استخرهای شنا و جکوزی
یک میز همه کاره
پادکست: بايد ايستاد!
50 عکاس ديدني و زيبا از طبيعت
6 تصویر از گردبادهای فوق العاده زیبا و هولناک (Nationalgeographic)

مقالات محرم

ويژه تلفن همراه

متن کامل کتابهای محرم

مداحی و سخنرانی ويژه محرم

دانلود فیلم و پخش مستقیم حرم ها

کاغذ دیواری، کارت پستال و تصاوير ويژه محرم

متن، ترجمه و صوت زيارت عاشورا


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانشجويان، باغ قلهک انگليس را تسخير کردند
اولتيماتوم 24 ساعته به دولت مصر براي عذرخواهي

خبرنگار رجانيوز گزارش داد، تعداد 40 نفر از دانشجويان متحصن در مقابل دفتر حفاظت از منافع مصر با استفاده از غافلگيري نيروي انتظامي وارد باغ قلهک و سفارت انگليس شدند.
حدود ساعت 22 سه شنبه شب، دانشجويان پس از قرائت زيارت عاشورا و برافراشتن پرچم فلسطين به جاي پرچم بريتانيا، به آرامي و بدون درگيري با پليس و با وساطت رئیس سازمان بسیج دانشجویی باغ قلهک را ترک کردند.
دانشجويان تسخيرکننده به همراه ديگر دانشجوياني که پشت در باغ قلهک تجمع کرده بودند، به سمت دفتر حافظ منافع مصر حرکت کردند.
این دانشجویان که از گستاخی وزیر امور خارجه مصر نسبت به رهبر معظم انقلاب اسلامی آگاه شده بودند، ضمن تأکید بر اولتیماتوم 24 ساعته به دولت مصر برای عذرخواهی تصریح کردند تا تعطیلی دفتر حافظ منافع مصر به تحصن خود ادامه خواهند داد.
اما درگیری نیروی انتظامی با دانشجویان در این تجمع نیز ادامه یافت تا طی روزهای اخیر ناجا شدیدترین برخوردها را با دانشجویان اصولگرایی که در دفاع از مردم بی دفاع غزه به سیاست های حامیان صهیونیست، معترض هستند، به نمایش گذاشته باشد.
اگرچه فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ تأکید کرد نیروی انتظامی با دانشجویان همدرد است اما در حفاظت از سفارتخانه ناچار به انجام وظیفه.

براي مشاهده گزارش نصويري مربوطه روي اين لينک کليک کنيد

اظهارات گستاخانه حسني مبارك
و وزير خارجه‌اش عليه ايران

حسني مبارك، رئيس جمهور مصر و وزير امور خارجه كابينه وي، جمهوري اسلامي ايران و حزب‌الله لبنان را با اظهارات گستاخانه هدف توهين‌هاي خود قرار دادند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، مبارك با تأكيد بر اينكه گذرگاه رفح را هرگز به روي ساكنان نوار غزه نخواهد گشود، نسبت به ايران و حزب‌الله لبنان گستاخانه سخن گفت.
رئيس جمهور مصر در حالي اين سخنان را بر زبان مي‌آورد كه مردم غزه با ابراز خشم از مواضع دولت مصر، خواستار بازگشايي گذرگاه‌هاي مرزي شده‌اند.
دولت مصر با باز نكردن گذرگاه‌هاي مرزي به روي مجروحان فلسطيني، باعث افزايش شمار شهداي حمله به غزه شده است.
از سوي ديگر، احمد ابوالغيط، وزير امور خارجه مصر نيز در گفت‌وگو با تلويزيون رسمي اين كشور، اظهاراتي گستاخانه عليه ايران به زبان آورد و سيد حسن نصرالله، دبيركل حزب‌الله لبنان را نيز تهديد كرد.

مسئولان بايد داوطلبان را به غزه اعزام كنند

يكي از فرماندهان دوران دفاع مقدس خطاب به مسئولين نظام اسلامي، اظهار داشت: شما مسئوليد تا راهكار ايجاد كرده و ما را به غزه بفرستيد.
به گزارش فارس، سعيد قاسمي از فرماندهان دفاع مقدس كه در جمع دانشجويان متحصن در فرودگاه مهرآباد سخن مي‌گفت با بيان اينكه دست و پاي شما مجاهدين را كه براي استحاله نشدن پيام حضرت آقا وارد ميدان شده‌ايد، مي‌بوسم، افزود: با وجود اينكه بيش از 48 ساعت از پيام مقام معظم رهبري عقب هستيم اما همين حركت شما در اين زمان نيز قابل تقدير است.
وي با انتقاد از برخي حركت‌ها در مقابل دفتر حافظ منافع مصر و سفارت‌هاي عربستان و اردن، تصريح كرد: متاسفانه در اثر اين خطا، حزب‌الله از دانشگاه و حزب‌الله از نيروي انتظامي در برابر هم قرار گرفته‌اند در صورتي كه ما بايد مواظب باشيم چرا كه دشمن مي‌خواهد ما را به اهداف بيخود بكشاند.
قاسمي با بيان اينكه عاشورا و كربلا با طعنه‌زدن به امام حسين(ع) و اهلبيت ايشان همراه بوده‌است، گفت: اكنون نيز برخي افراد، دانشجويان شهادت‌طلب و استشهادي را مسخره كرده و به آنها طعنه مي‌زنند.
اين فرمانده دوران دفاع مقدس با بيان اينكه دشمن به دنبال تخليه انرژي و بغض شما دانشجويان در اهداف ناچيز است، اظهار داشت: بايد انرژي، بغض و كينه خود نسبت به دشمنان را در درون خود حفظ كرده و در اهداف اصلي به كار ببريد.
وي با تاكيد بر اينكه همه بايد آمادگي داشته و به مرز برويم، افزود: نقطه مرز نقطه رهايي و پرواز است يعني همين‌جايي كه شما نشسته‌‌ايد، وصيت‌نامه نوشته، وداع كرده و آماده پروازيد و روزي نيز حاج‌ احمد متوسليان از همين جا با عده‌اي به سمت سوريه و لبنان حركت كرد.
قاسمي با بيان اينكه عده‌اي در جبهه خودي «سرباز گيج» محسوب مي‌شوند، افزود: كسي كه جنايات را مي‌بيند و مي‌شنود بايد احساس تكليف كند، اگر خط و آتش را نمي‌بيني، گيج هستي و سرباز كسي است كه 20 كيلومتر جلوتر از رهبر خود مي‌جنگد تا رهبر بتواند فرماندهي كند.
اين فرمانده دوران دفاع مقدس با تاكيد بر اينكه پاسداري و بسيجي بودن واقعي، مقام بسيار بالايي دارد، تصريح كرد: ما بايد در قبال كارهاي خود در زمينه غزه به خدا و امام زمان پاسخ دهيم و در مقابل طعنه‌ها صبور باشيم.
وي با بيان اينكه از پاسپورت، پول و پارتي هيچ كدام را نداريم، اضافه كرد: اما چند ليتر خون روشن و شفاف از مال حلال داريم كه آماده‌ايم كه آنرا تقديم كنيم.
قاسمي در ادامه خطاب به مسئولين نظام اسلامي، اظهار داشت: شما مسئوليد تا راهكار ايجاد كرده و ما را به غزه بفرستيد، حضرت آقا به شما دستور داده‌اند تا ما را بفرستيد.
اين فرمانده دوران دفاع مقدس با بيان اينكه NGOهاي واقعي، بسيجي‌ها و حزب‌اللهي واقعي هستند، عنوان كرد: بسيجي‌ها غيرت، شرف، ناموس و ... دارند و مانند برخي افراد لاابالي بي‌غيرت نيستند.
وي با اشاره به جمله امام راحل مبني براينكه رژيم صهيونيستي را غده سرطاني دانسته بود، افزود: براي رفع اين غده سرطاني نياز به جراحي سنگين است.
قاسمي با بيان اينكه افرادي كه قصد تعامل با رژيم صهيونيستي را دارند، احمق هستند، اظهار داشت: رژيم صهيونيستي بر اساس تفكر ريشه‌اي خود هيچ كس را آدم حساب نمي‌كنند و آنها مي‌خواهند كار را يكسره كنند.
اين فرمانده دوران مقدس با انتقاد شديد از برخورد برخي مسوولين كشور در قبال كشورهايي مانند مصر، اردن، عربستان و ... تصريح كرد: متاسفانه اين اشتباه پيوسته در پيوسته تكرار شده است.
وي با بيان اينكه اگر چراغ سبز سعودي‌ها، مصر، اردن و ... نبود رژيم صهيونيستي جرأت اين كارها را نداشت، افزود: البته خون مظلوم هدر نمي‌رود و دامن ظالم را خواهد گرفت.
قاسمي در پايان با بيان اينكه نمي‌دانيم راه براي رفتن ما به غزه باز مي‌شود يا به دانشگاه برمي‌گرديم يا اتفاق ديگري مي‌افتد، اظهار داشت: ما با خون، صداقت، ايثار و ... آماده فداكاري هستيم و منتظر مي‌مانيم.
دانشجويان حاضر در اين تحصن پس از برگزاري نماز جماعت مغرب و عشا و سخنراني سعيد قاسمي به عزاداري پرداختند.
پنج كميته سياسي و بيانيه، ارتباطات، فرهنگي، رسانه‌اي و پشتيباني تشكيل شده تا دانشجويان از فرصت خود حداكثر استفاده را بكنند.
پتو در بين دانشجويان حاضر در اين تحصن توزيع شده و دانشجويان قرار است به تحصن خود ادامه دهند.

هزار پزشك و پرستار ايراني
آ‌ماده اعزام به غزه هستند

وزير بهداشت گفت: بيش از هزار پزشك و پرستار ايراني براي اعزام به غزه و كمك به مجروحان اين منطقه اعلام آمادگي كرده‌اند، بيمارستان‌هاي دولتي و خصوصي كشور نيز آماده پذيرش مجروحان فلسطيني در غزه هستند به شرط آ‌نكه مصر راه عبور را باز كند.
به گزارش فارس، كامران باقري لنكراني ساعتي پيش در ديدار با اسامه المعطي، نماينده جنبش حماس در تهران، با ابراز تأثر از فجايع ضد انساني در غزه، افزود: فجايعي كه اكنون در غزه عليه انسانهاي بي گناه اتفاق مي‌افتد، قلب هر انساني را كه انسانيت در او نمرده باشد به درد مي‌آورد چه رسد به قلب مسلمانان و قلب مردم ايران اسلامي كه همگي از اين فجايع احساس حزن و اندوه دارند.
وي اضافه كرد: در كنار اين احساس حزن و اندوه وقايعي در غزه در حال رخ دادن است كه آن مقاومت، صبر و توكل به خدا در بين مردم اين كشور است كه صحنه‌هاي پر افتخاري است كه خاطرات صدر اسلام و جنگ بدر، احد و خيبر را تداعي مي‌كند جنگي كه در آن پرده نفاق فرو مي‌افتد و منافقان كه با شعار صلح و انسان دوستي به دنبال منابع خودشان هستند رسوا مي‌شوند.
باقري لنكراني گفت: وزارت بهداشت جمهوري اسلامي ايران از 45 روز پيش با شروع محاصره غزه طي مكاتباتي كه با وزراي همه كشورهاي جهان اعم از كشورهاي اسلامي و غير اسلامي و نيز مدير كل سازمان سلامت جهاني خانم چان و دكتر جزايري مدير سازمان سلامت جهاني منطقه مديترانه شرقي كه اتفاقاً دفتر آن در مصر قرار دارد در اين زمينه اطلاع رساني كرد و فجايع ضد انساني كه در اين منطقه در حال رخ دادن هست را به اطلاع جهانيان رساند و از آنها درخواست كمك كرد.
وزير بهداشت افزود: اكنون وزارت بهداشت از طرف بيش از 100 پزشك و اطباء متخصص و بيش از هزار پرستار تحت فشار است كه مي‌خواهند براي كمك به مردم غزه به اين منطقه بروند اما مصر، كشور همسايه غزه راه را بسته است و امكان و وسيله انتقال اين افراد فراهم نيست، البته هلال احمر جمهوري اسلامي ايران ديروز اولين محموله كمك خود را شامل دارو و مواد غذايي به منطقه غزه رساند.
وي ادامه داد: علاوه بر آن ظرفيت مازاد بيمارستان‌هاي كشور براي پذيرش بيماران و مجروحان غزه كاملاً آماده هستند و حتي بيمارستان‌هاي خصوصي نيز در اين زمينه احساس مسئوليت كرده و براي پذيرش اين افراد اعلام آمادگي كرده‌اند، اما در صورتي امكان ارائه اين خدمات را به مجروحان فلسطيني ساكن غزه فراهم مي‌شود كه مصر همسايه جنوبي غزه راه را باز كند.
اسامي المعطي، نماينده جنبش حماس در تهران نيز در اين ديدار با تشريح وضعيت مردم غزه گفت:‌ يك تا 2 ميليون نفر از مردم غزه در غزه محاصره هستند و به جز كمبود شديد مواد غذايي و دارو و كمبود تخت بيمارستاني به خصوص تختهاي ويژه، قطع برق هم مزيد بر علت شده است كه البته در برخي جاها تلاش شده با ژنراتور جبران شود.
وي گفت: سازمان ملل تعداد كشته شدگان غير نظامي غزه را با كمال تعجب 65 نفر اعلام كرده است، در حالي كه اين فقط آمار زنان و كودكان است، آيا مردان غير نظامي و پليس جزء افراد غير نظامي محسوب نمي‌شوند، تعداد كشته‌هاي غزه اكنون از 370 نفر بيشتر است و 1750 نفر مجروح نيز اكنون هستند كه امكانات درماني و دارو در اختيار ندارند و اين به جز زناني است كه بايد زايمان كنند يا كودكان نارس و بيماران كليوي و قلبي كه نيازمند مراقبت‌هاي ويژه هستند.
وي افزود: اكنون نه تنها راهروهاي بيمارستان‌هاي غزه محل مداواي مجروحان شده است بلكه اتاقهاي عادي هم بدون هيچگونه امكاناتي محل بستري مجروحان شده است و اين برخلاف مقررات بين‌المللي است كه حتي در زمان هيتلر نيز اجازه كمك‌هاي انسان دوستانه صليب سرخ به مصدومان جنگي داده مي‌شد.
المعطي گفت: براي تامين مواد غذايي و دارو به مردم غزه روزانه بايد 700 كاميون از مرز رفع عبور كنند اما روز گذشته فقط 17 كاميون عبور كرد اين به معناي باز شدن راه نيست.
وي از وزير بهداشت كشورمان خواست تا تلاش‌هاي خود را براي كمك به مجروحان و بيماران نيازمند غزه را ادامه دهد.
نماينده جنبش حماس اضافه كرد: رژيم صهيونيستي مي‌خواهد با اين كارها مردم را عليه دولت غزه بشوراند و مقاوت مردم فلسطين را از بين ببرد اما مردم غزه ديندار، متعهد و مقاوم هستند و حتي يك نفر آنها هم در اين مدت از غزه فرار نكرده يا اعتراضي نكرده است در حالي كه شاهد اين بوديم كه حتي خانه مردم غزه را بعد از 10 دقيقه هشدار به ساكنانش، ويران كردند يا حتي اگر خارج نشدند خانه را بر سرشان خراب كردند چنانچه در يكي از اين وقايع از يك خانواده با 9 فرزند پدر و 5 فرزند زير آوار كشته شدند اما مادر خدا را شكر مي‌كرد كه 4 فرزندش زنده هستند.
وي گفت: در مقابل اين مقاومت و صبر مردم غزه، رئيس يك حزب تندور صهيونيستي با شنيدن صداي آژير به زير ماشين پناه مي‌برد كه نشانه ترس و ذلت آنهاست بنابراين به اراده خدا مانند جنگ33 روزه لبنان اين بار هم پيروز نهايي و قطعي اسلام است.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

کلک ها‏‎‎‎‏ ‎‎‏‎‎‏‎‎‏ ‎‎‏
Sztuczki


 

نويسنده و کارگردان: آندري ياکيمووسکي. موسيقي: توماش گاسووسکي. مدير فيلمبرداري: آدام بايرسکي. تدوين: ‏چزاري گرژسيوک. طراح صحنه: اوا ياکيمووسکا.. بازيگران: توماش اسپريک[پدر استفک و الکا]، يوآنا ‏ليژووسکا[ويولکا]، مارزينا ژتوکا[مادر ويولکا]، اولينا والندژياک\الکا]، داميان يو1[اشتفک]، رافال ‏گوزنيچاک[يرژي]. 95 دقيقه. محصول 2007 لهستان. نام ديگر: ‏Tricks‏. برنده جايزه فيپرشي و نامزد جايز بزرگ ‏جشنواره براتيسلاوا، نامزد جايزه بزرگ جشنواره سينماي جوان اروپاي شرقي- ‏Cottbus، برنده جايزه بهترين ‏فيلمبرداري و شير طلايي جشنواره فيلم لهستاني، برنده جايزه ويژه داوران و نامزد جايزه داوران بين المللي از جشنواره ‏سائو پولو، برنده جايزه بهترين بازيگر/داميان يو1 و نامزد جايزه بزرگ جشنواره توکيو، برنده پلاک سينماي اروپا و ‏جايزه لانترنا ماجيکا از جشنواره ونيز. ‏
استفک 6 ساله، به همراه مادر و خواهر 18 ساله اش الکا زندگي مي کند. پدرشان سال ها قبل آنها را ترک کرده و با ‏زني ديگر زندگي مي کند. مادر فروشنده مغازه است و الکا که با يرژي مکانيک دوست است، در صدد به دست آوردن ‏کاري در يک شرکت بزرگ است. براي اين کار دانستن زبان ايتاليايي و قبول شدن در مصاحبه حضوري الزامي است. ‏الکا و استفک که مرتباً براي رفت و آمد به شهر از ايستگاه راه آهن نزديک محله استفاده مي کنند، همواره مردي را مي ‏بينند که استفک يقين دارد پدر اوست. اما الکا انکار مي کند. بنابر اين استفک که زندگي خودشان را بدون حضور پدر ‏کم رمق مي داند، تصميم مي گيرد با استفاده از کلک هايي که بلد است مسافر هر روزه قطار را به سوي مغازه محل ‏کار مادر و در نتيجه به بازگشت به سوي خانواده پيشين هدايت کند. قماري پر مخاطره که سرانجامي خوش خواهد ‏يافت...‏

چرا بايد ديد؟
آندري ياکيمووسکي متولد 1963 ورشو، فارغ التحصيل فلسفه از دانشگاه همين شهر و دانشکده راديو و تلويزيون ‏دانشگاه سيلسيا در کاتوويچ است. از سال 1991 با ساختن فيلم هاي کوتاه شروع به کارگرداني کرده و بعدها به ‏مستندسازي روي آورده است. فيلم هاي کوتاه و مستندش جوايز زيادي از جشنواره هاي داخل و خارج لهستان کسب ‏کرده اند. اولين فيلم بلندش را با نام چشم هايت را لوچ کن/دزدکي نگاه کن در سال 2002 ساخت که 14 جايزه محلي و ‏بين المللي معتبر از جمله جايزه فيپرشي جشنواره مانهايم-هايدلبرگ براي بيان شاعرانه اش به دست آورد. حقه ها دومين ‏فيلم او بعد از کارگرداني اپيزودي کيف از فيلم همبستگي، همبستگي.. در سال 2005 است. ‏
يکي از موفق ترين فيلم هاي سينماي لهستان در سال گذشته که سرانجام به پخش جهاني نيز يافت. فيلمي سرشار از ‏طنزي ظريف درباره اتومبيل ها، زن ها و عشق...‏
آندري ياکيمووسکي از چشم استفک 6 ساله و الکاي 18 ساله نشان مي دهد که چگونه مي توان به سرنوشت رشوه داد! ‏تعجب نکنيد راز فيلم در همين جمله نهفته است. اين دو نفر مي کوشند با راه هايي عجيب و غريب مسير پدري فراري ‏را عوض کنند. باعث مي شوند تا قطار را از دست بدهد و بعد از گشتي در شهر، سرانجام سر از مغازه همسر سابق ‏دربياورد. ياکيمووسکي در نار اين داستان به ظاهر براي کودکان و نوجوان ها، تابلويي دقيق و زيبا از زندگي در ‏لهستان امروز و مخصوصاً در ميان محلات فقير و متعلق به طبقه کارگر ترسيم مي کند. تصويري که با وجود فقر ‏محلات دل نشين است، چون زندگي در آن جاري است. ‏
لحن فيلم ميان جدي و شوخي در نوسان است[صحنه دلخواه من تلاش خواهر و برادر مشتري جور کردن براي سيب ‏فروشي دوره گرد است] و گاه جنبه شاعرانه نيز به خود مي گيرد. بنابر اين اگر تنها به دنبال کمدي هستيد، اين فيلم را ‏نبينيد. اما دوستداران سينماي روپاي شرقي و کارگردان هاي جوان لهستاني که به زودي جاي فيلمسازان مکتب ‏لودز(لوژ) را پر خواهند کرد، از اين قاعده مستثني هستند!‏
ژانر: درام. ‏ ‏ ‏
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال با کيفيت DVD Rip)

http://rapidshare.com/files/73577930/ebi-tricks.2007.12.01.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/73586306/ebi-tricks.2007.12.01.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/73594155/ebi-tricks.2007.12.01.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/73602273/ebi-tricks.2007.12.01.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/73609707/ebi-tricks.2007.12.01.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/73617330/ebi-tricks.2007.12.01.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/73622879/ebi-tricks.2007.12.01.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/73622889/ebi-tricks.2007.12.01.sfv

رمز فايل: slimdick


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

نوجوان آمريکايي
American Teen

مستندي در مورد زندگي نوجوانان آمريکايي

A mediocre movie that depicts a series of true life characters in their senior high school year. Unfortunate for the viewer that wants to see a more in-depth understanding as to why the teens behavioral patterns are how they are depicted - the writer/director fail(s) at showing why the most successful teens have the gift of having non-broken "quote on quote" normal families. Not much perspective in to family backgrounds, though hard to do in approx 1.5 hrs of film. I feel for Hanah's character, she seems like a very bright yet confused girl, and Jake was my favorite, perhaps because I felt like him at times in my high-school years, though my circumstance was quite different, being the only Caucasian boy in my school.
Some points missed are a character of a substance abusing person, most schools have them as well ; and teacher-student bonding, which is much more prevalent in closely knit communities like the one in this movie

لينکهاي دانلود


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

The Phantom Tollbooth


 

لينکهاي دانلود

flair-phantoll.part1.rar
flair-phantoll.part2.rar
flair-phantoll.part3.rar
flair-phantoll.part4.rar
flair-phantoll.part5.rar
flair-phantoll.part6.rar
flair-phantoll.part7.rar
flair-phantoll.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

نام موزیک خواننده

دانلود

خورشيد عاشورا محسن روح افزا دانلود
خيمه هاي تشنه لب محمد عبدالحسيني دانلود
دشت بلا سعيد خوانساري دانلود
دشت عطش محمد گلريز دانلود
دل شوريده مهرداد كاظمي دانلود
دلم گرفته جمشيد نجفي دانلود
رحمت حق داود فراهاني دانلود
رهرو عشق حميد غلامعلي دانلود
روز عاشورا محسن حسن زاده دانلود
ساربان ساربان محسن حسن زاده دانلود
ساز ني نوا محسن حسن زاده دانلود

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

کامل ترین نرم افزار رایت که تا به حال دیده اید! Nero Burning Rom 9.2.6.0

همه نرم افزار های لازم برای یک رایانه ای قدرتمند با دانلود یک بسته نرم افزاری به ارمغان بیاورید. نسخه ی جدید معروف ترین نرم بسته نرم افزاری در زمینه رایت و کپی لوح های فشرده منتشر گردید.
فکر نمی کنم کسی پیدا شود که با رایانه سروکار داشته باشد، دیسکی را رایت یا کپی نموده باشد اما نام نرم افزار بسیار معروف Nero Burnning ROM را به گوش خود نشینده باشد یا یا آن کار نکرده باشد.
نرم افزاری بسیار معروف، بسیار کاربردی ، بسیار کامل می باشد . هرچه که یک کاربر از یک نرم افزار کپی بخواهد در این بسته می تواند پیدا کند. البته این بسته خود شامل بسیاری نرم افزار دیگر هم می باشد.
برای این که خصوصیات بسته نرم افزار کمپانی Nero را که نسخه ی جدید آن به تازگی منتشر شده است بیان نمود باید این جور توصیف کرد که ساخت، کپی به هر شکل مختلف ، خارج کردن فایل از لوح فشرده، پشتیبان گیری، به اشتراک گذاری، اجرای فایل های مالتی مدیا و ... همه و همه در یک بسته جای گرفته اند.
استفاده بسیار آسان از تمامی بخش های نرم افزار ، محیط کاربری بسیار زیبا و کاربر پسند Nero باعث گردیده تا انتخاب کاربران Nero باشد.
نرم افزار هایی که در این بسته جای گرفته اند بسیار متعدد می باشند. به طوری که با اطمینان می توان بیان نمود که هریک از این ابزارها به تنهایی یک نرم افزار مجزا را تشکیل می دهند. بسته Nero شامل ابزارهای زیر است:
Nero Express: نرم افزاری جهت کپی رایت انواع فرمت ها و فایل ها به شکل های مختلف Data و MultiMedia و ساخت ایمیج از لوح های فشرده
Nero Burning ROM: ابزاری بز هم جهت کپی رایت با محیطی متفاوت
Nero BackItUp: نرم افزاری جهت پشتیبان گیری از فایل ها و لوح های فشرده
Nero CoverDesigner: ابزاری بسیار کامل و در عین حال کاربردی جهت طراحی و پیاده سازی انواع طرح ها و لوگو ها برروی انواع لوح های فشرده.
Nero MediaHome: ابزاری بسیار کاربردی در جهت مدیریت فایل های مالتی مدیا و خانه ای برای آن ها.
Nero Home: ابزاری شبیه به یک درایو برای ذخیره سازی فایل های مربوط به نرم افزار Nero.
Nero PhotoSnap Viewer: با این نرم افزار دیگر خیال کاربران از بابت مدیریت و تا حدودی ویرایش تصاویر راحت خواهد شد .
Nero Recode: ابزاری که کاربران را قادر می سازد تا اقدام به ضبط فایل های مالتی مدیا بر روی لوح فشرده نمایند .
Nero ShowTime: یکی از ابزارهایی که به طور چشم گیر در این بسته خود نمایی می کند و هر کاربری به آن احتیاج پیدا خواهد کرد همین نرم افزار است . نرم افزاری که قادر است تا اکثر فرمت های رایج صوتی و تصویری را پخش نماید . DVD ها را با بالاترین کیفیت ممکن به حرکت در آورد.
Nero SoundTrax: اگر به کار میکس صدا هم علاقه دارید می توانید از این ابزار برای انجام کار های خود استفاده نمائید .
Nero WaveEditor: همان طور که از نامش پیداست نرم افزاری برای ویرایش محدود انواع فرمت های صوتی می باشد و دستیاری برای کاربران در جهت تغییر صداها محسوب می شود.
Nero Vision: نرم افزاری برای آن ها که دوست دارند فیلم های خود را با ویرایش و منو هایی زیبا با فرمت های DVD و VCD رایت نمایند . این نرم افزار همچنین قادر است تا تصاویر را به شکل اسلاید شو هایی زیبا در آورد.
اما قابلیت های این بسته به همین جا ختم نمی شود . چراکه ابزارهای مفید دیگری هم وجود دارند. این نرم افزار ها قادرند تا درایو مجازی بسازند ، دیسک ها را شخصی نمایند، برروی لوح های فشرده قفل قرار دهند و سرعت گردش درایو دیسک گردان را مورد سنجش قرار دهند.
قابلیت جدیدی که به این بسته اضافه شده است قابلیت هک کردن لوگو برروی دیسک های می باشد. این قابلیت LightScribe نام دارد و کاربران قادرند با رایتر های مخصوص اقدام به هک کردن لوگو ها و طرح های خود نمایند.


مهم ترین قابلیت های بسته نرم افزاری Nero Burning Rom 9.2.6.0 :
- سادگی کار با نرم افزار
- سرعت در انجام عمل کپی رایت دیسک ها
- رایت انواع لوح های فشرده با فرمت ها و شکل های مختلف
- ارتباط با انواع موبایل ها و دستگاه های همراه پخش صوت و تصویر
- تبدیل فرمت های صوتی و تصویری به یکدیگر
- پشتیبانی از فرمت های رایج لوح های فشرده نظیر ISO
- قابلیت پشتیبان گیری از لوح های فشرده
- پشتیبانی از لوح های فشرده Blu-rey
- پخش انواع فرمت های صوتی و تصویری
- ساخت منوهایی دو بعدی و سه بعدی برای فیلم ها
- محیطی بسیار کاربر پسند و جالب
- مدیریت آسان تصاویر
- مدیریت آسان موزیک ها و فیلم ها
- ساخت ایمیج از دیسک ها
- به اشتراک گذاری فایل ها و آپلود آن ها در سایت هایی مانند Youtube
- تماشای شبکه ای تلویزیونی به صورت زنده
- ضبط صدا و تصویر
- ویرایش موزیک ها
- پشتیبانی از چندین زبان زنده دنیا
- قابلیت قفل گذاری برروی دیسک ها
- قابلیت شخصی کردن دیسک ها
- سرعت سنج برای دیسک گردان ها
- ساخت درایو مجازی
- قابلیت رایت بر روی انواع لوح فشرده نظیر CD و DVD و blu-rey و ...
- بهینه سازی شده نسخه جدید با ویندوز محبوب ویستا
- سازگاری کامل با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز ویستا
- و ...


قابليت هاي نرم افزار در يک نگاه :
- Easy Wizard Setup & User interface
نصب آسان و استفاده براي هر کاربر .
- Support for all Popular Media Formats
پشتيباني از هر نوع Format : قبلا مي نوشتيم اکثر Format ها ، اما الان به جرأت ميشه گفت همه ي Format ها .
- Powerful Database for Storing & Organizing of Media Files into Playlists
قدرتمند در ذخيره و سازماندهي کردن File هاي Media به صورت Playlist .
- Advanced Search Options with Nero Scout
قابليت جستجوي جزئيات توسط Nero Scout .
- Redesigned to Maximize ease-of-use , efficiency & speed
طراحي منحصر به فرد و قرار دادن هر چيز براي دسترسي سريع آن در سر جاي خود :
مي توان گفت يکي از دلايلي که باعث محبوبيت اين نرم افزار نسبت به ساير نرم افزار هاي مشابه شده است طراحي آن
بوده است .

توجه:
ممكن است كرك برنامه به عنوان ويروس شناخته شود پس بهتر است آنتي ويروس خود را غير فعال كنيد و بعد از كرك كردن برنامه آنتي ويروس خود را اجرا نمائيد.


لينکهاي دانلود (حجم فايل حدود 380 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل زيپ قرار دارد)

Nero_Burning_Rom_9.2.6.0.part1.rar
Nero_Burning_Rom_9.2.6.0.part2.rar
Nero_Burning_Rom_9.2.6.0.part3.rar
Nero_Burning_Rom_9.2.6.0.part4.rar

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دنياي موبايل

بازی Grand Theft Auto IV

همزمان با عرضه شدن بازی GTA IV برای پی سی نسخه موبایل این بازی پرطرفدار و فوق العاده نیز به بازار بازی های موبایل آمد. این بازی توسط شرکت Rockstar ساخته شده است.
اين بازی به صورت جاوا می باشد و بر روی اکثر گوشی هایی که جاوا پشتيبانی می کند قابل نصب می باشد.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

اقسام جهاد

رُوِی عَنْ أَبی عَبْدِاللهِ الْحُسَيْن(عليه السلام):
«أَلْجِهادُ عَلی أَرْبَعَةِ أَوْجُه: فَجِهادانِ فَرْضٌ وَ جِهادُ سُنَّةٌ لا يُقامُ إِلاّ مَعَ فَرْض وَ جِهادٌ سُنَّةٌ، فَأَمّا أَحَدُ الْفَرْضَيْنِ فَجِهادُ الرَّجُلِ نَفْسَهُ عَنْ مَعاصِی اللّهِ وَ هُوَ مِنْ أَعْظَمِ الْجِهادِ، وَ مُجاهَدَةُ الَّذينَ مِنَ الكُفّارِ فَرْضٌ.
وَ أَمَّا الْجِهادُ الَّذی هُوَ سُنَّةٌ لا يُقامُ إِلاّ مَعَ فَرْض فَإِنَّ مُجاهَدَةَ الْعَدُوِّ فَرْضٌ عَلی جَميعِ الاُْمَّةِ لَوْ تَرَكُوا الْجِهادَ لاََتاهُمُ الْعَذابُ وَ هُوَ مِنْ عَذابِ الاُْمَّةِ وَ هُوَ سُنَّةٌ عَلَی الاِْمامِ، وَحَدُّهُ أَنْ يَأْتِی مَعَ الاُْمَّةِ فَيُجاهِدَهُمْ. وَ أَمَّا الْجِهادُ الَّذی هُوَ سُنَّةٌ فَكُلُّ سُنَّة أَقامَهُ الرَّجُلُ وَ جاهَدَ فی إِقامَتِها وَ بُلُوغِها وَ إِحْيائِها، فَالْعَمَلُ وَ السَّعْی فيها مِنْ أَفْضَلِ الاَْعْمالِ لاَِنـَّها إِحْياءُ سُنَّة وَ قَدْ قالَ رَسُولُ اللّهِ(صلی الله عليه وآله وسلم): «مَنْ سَنَّ سُنَّةً حَسَنَةً فَلَهُ أَجْرُها وَ أَجْرُ مَنْ عَمِلَ بِها إِلی يَوْمِ الْقِيمَةِ مِنْ غَيْرِ أَنْ يَنْقُصَ مِنْ أُجُورِهِمْ شَيْئًا.»

حضرت ابی عبداللّه الحسين(عليه السلام) فرمودند:
جهاد بر چهارگونه است: دوتی آن فرض، و يكی سنّت كه جز با فرض برپاداشته نشود، و ديگر جهاد سنّت.
امّا آن دوتايی كه فرض است، يكی جهاد شخص با نفس خود در مقابل معصيتهی الهی است، و آن بزرگترين جهاد است، و جهاد با كفّار كه هم مرز با شمايند فرض است.
و امّا جهادی كه سنّت است و جز با فرض برپا نشود، جهاد با دشمن است، و واجب است بر همه امّت، و اگر جهاد را ترك كنند عذاب بر آنان آيد و اين عذابی است كه از خود امّت است.
و چنين جهادی بر امام سنّت است و حدّ آن اين است كه امام با امّت به سراغ دشمن روند و با آنها جهاد كنند.
و امّا جهادی كه سنّت مطلق است عبارت از هر سنّتی است كه شخص آن را برپا می دارد و در برپايی و اجرا و زنده كردن آن تلاش می كند.
بنابراين، هر نوع كار و كوشش در اقامه آن از بهترين اعمال خواهد بود، زيرا كه آن زنده نمودنِ سنّت است و پيامبر اكرم(صلی الله عليه وآله وسلم)فرموده است: «هر كه سنّت و روش نيكويی را به وجود آوَرَد پاداشش بری او خواهد بود و نيز ثواب هر كه تا روز قيامت بدان عمل كند، بدون آن كه از ثواب آنها هم چيزی كاسته شود.»
 

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا ميدانستي که در هيچ کشور اروپي به مانند سوئد طلا توليد نمي شود. در سوئد ساليانه 7 تن طلا توليد ميشود.
  • آيا ميدانستي که آب تخم شبيت بري جلوگيري از ابتلاء به سرطان معده خوب است و اسيد معده را تا 73 درصد کاهش ميدهد و حالت اسيدي معده را خوب ميکند.
  • آيا ميدانستي که گرانترين درخت کريسمس جهان در توکيو به 10 ميليون دلار به فروش گذاشته شده بود.
  • آيا ميدانستي که 2 ميليارد نفر در جهان خواندن و نوشتن بلد نيستند با اين توضيح که جمعيت دنيا 6 ميليارد است.
  • آيا ميدانستي که آب ليمو ترش از ابتلاء به سرطان سينه جلوگيري ميکند.

 

جديدترين پيامک ها و جوک ها
ali_laila_live@yahoo.com

گاه باید نرفت
هر از گاهی توقف در ایستگاه بین راه ، فرصت خوبیست برای دیدن مسیر طی شده و نگریستن به راهی که پیش روست . گاهی برای رسیدن باید نرفت!


زندگی
زندگی تاس خوب آوردن نیست! زندگی تاس بد را خوب بازی کردن است!


بی مصرف ترین روزها
بی مصرف ترین روز ها روزی است که در ان نخندیده باشیم


سه طریق اجابت دعا
خداوند به سه طریق به دعاها جواب می دهد : او می گوید آری و هرچه می خواهی به تو می دهد. او می گوید نه و چیز بهتری به تو می دهد. او می گوید صبر کن و بهترین را به تو می دهد...


اداره کردن
براي اداره كردن خودت از عقلت استفاده كن وبراي اداره كردن ديگران از دلت

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

انتظار

زمان: امروز، عصر احتضار عدل در دنيا
مكان: كل زمين، برنامه: قتل عام انسانها
عدالتخواه: مجرم، تحت تعقيب دموكراسي
و آزادي طلب: بر دار، يا در خاك يا دريا
زنان زنداني مد ـ تحت عنوان حقوق زن ـ
و مردان گيج مطبوعات ـ يا آزادي دعوا ـ
عدالت واژه اي محذوف از متن لغتنامه
و آزادي فقط تنديس منفوري در آمريكا
براي پيشرفت علم تنها بمب مي سازند
و از هر بمب مي رويد نهال مرگ يا إغما
به كلي منع شد جيغ تظلم، جز دو ـ سه مورد
فقط فريادهاي زير آب و جيغ در نجوا
و مظلومان كه در عصر اتم هم گوش بر جاده
به اميد سواري .... يا اباصالح، بيا آقا
بيا اي مضطر أمن يجيب، اي قائم بالحق
بيا اي آخرين تكرار نور حضرت زهرا
بيا اي وارث پيغمبران، ميراث پيغمبر
بيا خورشيد پشت ابر، اي صبح شب يلدا
بيا اين آخرين نامه است، ديگر خشك شد اشكم
بيا آقا ... بيا آقا ... بيا ... امضا: الف. پارسا

شاعر: الف ـ پارسا

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

 سیاوش در فكر حكومتی جهانی است كه در آن جنگ و دشمنی و كینه را، راه نباشد. پس بر دیوار كاخ خویش این آرزوی بزرگ را نقش می كند. جهانی بدون كینه و جنگ كه همه با یاری یكدیگر آن را بنا نهند:
بیاراست شهری ز كاخ بلند
ز پالیز و از گلشن ارجمند
به ایوان نگارید چندین نگار
ز شاهان و از بزم و از كارزار
نگار سر گاه كاوس شاه
نبشتند با یاره و گرز و گاه
بر تخت او رستم پیلتن
همان زال و گودرز و آن انجمن
ز دیگر سو افراسیاب و سپاه
چو پیران و گرسیوز كینه خواه
به ایران و توران بر راستان
شچ آن شهر خرم یكی داستان
به هر گوشه ای گنبدی ساخته
سرش را به ابر اندر افراخت
نشسته سراینده رامشگران
به هرجا ستاده گوان و سران
سیاوخش گردش نهادند نام
همه مردمان زان به دل شادكام

و بدین سان بار دیگر ستم و سیاهی دست در دست هم می نهند تا این درخت زیبا را از ریشه بركنند. تبه كاران تاریخ كه تاب روییدن درخت سیاوش را ندارند، تبر بر می گیرند تا از پای درش آورند:
جدا كرد از سرو سیمین سرش
همی رفت در طشت، خون از برش
گیاهی برآمد همانگه ز خون
بدانجا كه آن طشت شد سرنگون
گیا را دهم من كنونت نشان
كه خوانی همی خون اسیااوشان

سیاوش نیكخواه و دادگر با دسیسه و بد دلی به كشتارگاه می رود تا ستم و تباهی چند روزی دیگر بر تخت بمانند و فاجعه بار دیگر به پایان تلخ خویش می رسد.
مردمان هنوز كه هنوز است سوگ سیاوشان را بر دل دارند و تا كاوس و افراسیاب در كارند، چنین است.
تاریخ و استوره را به یاد داشته باشیم و ریشه های درد و رنج را بیابیم و آگاهانه پای در ركاب جستجو در هزار راهه ی آینده بگذاریم.
از خون سیاوش گیاهی بر می آید. از سیاوش فرزندی باقی می ماند كه كیخسرو است. كیخسرو همان عارف وارسته و دلاوری است كه راه پدر را پی می گیرد.
بیا تا كیخسرو زمان خویش باشیم.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة ص آيات: 88 محل نزول: مکه
 
 
أَفَمَن شَرَحَ اللَّهُ صَدْرَهُ لِلْإِسْلَامِ فَهُوَ عَلَي نُورٍ مِّن رَّبِّهِ فَوَيْلٌ لِّلْقَاسِيَةِ قُلُوبُهُم مِّن ذِكْرِ اللَّهِ أُوْلَئِكَ فِي ضَلَالٍ مُبِينٍ 22 اللَّهُ نَزَّلَ أَحْسَنَ الْحَدِيثِ كِتَابًا مُّتَشَابِهًا مَّثَانِيَ تَقْشَعِرُّ مِنْهُ جُلُودُ الَّذِينَ يَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ ثُمَّ تَلِينُ جُلُودُهُمْ وَقُلُوبُهُمْ إِلَي ذِكْرِ اللَّهِ ذَلِكَ هُدَي اللَّهِ يَهْدِي بِهِ مَنْ يَشَاء وَمَن يُضْلِلْ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِنْ هَادٍ 23 أَفَمَن يَتَّقِي بِوَجْهِهِ سُوءَ الْعَذَابِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَقِيلَ لِلظَّالِمِينَ ذُوقُوا مَا كُنتُمْ تَكْسِبُونَ 24 كَذَّبَ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ فَأَتَاهُمْ الْعَذَابُ مِنْ حَيْثُ لَا يَشْعُرُونَ 25 فَأَذَاقَهُمُ اللَّهُ الْخِزْيَ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَلَعَذَابُ الْآخِرَةِ أَكْبَرُ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ 26 وَلَقَدْ ضَرَبْنَا لِلنَّاسِ فِي هَذَا الْقُرْآنِ مِن كُلِّ مَثَلٍ لَّعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ 27 قُرآنًا عَرَبِيًّا غَيْرَ ذِي عِوَجٍ لَّعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ 28 ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا رَّجُلًا فِيهِ شُرَكَاء مُتَشَاكِسُونَ وَرَجُلًا سَلَمًا لِّرَجُلٍ هَلْ يَسْتَوِيَانِ مَثَلًا الْحَمْدُ لِلَّهِ بَلْ أَكْثَرُهُمْ لَا يَعْلَمُونَ 29 إِنَّكَ مَيِّتٌ وَإِنَّهُم مَّيِّتُونَ 30 ثُمَّ إِنَّكُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ عِندَ رَبِّكُمْ تَخْتَصِمُونَ 31

 

ترجمه فارسي مکارم

آيا كسي كه خدا سينه‏اش را بري اسلام گشاده است و بر فراز مركبي از نور الهي قرار گرفته (همچون كوردلان گمراه است؟!) وي بر آنان كه قلبهايي سخت در برابر ذكر خدا دارند! آنها در گمراهي آشكاري هستند! «22» خداوند بهترين سخن را نازل كرده، كتابي كه آياتش (در لطف و زيبايي و عمق و محتوا) همانند يكديگر است; آياتي مكرر دارد (با تكراري شوق‏انگيز) كه از شنيدن آياتش لرزه بر اندام كساني كه از پروردگارشان مى‏ترسند مى‏افتد; سپس برون و درونشان نرم و متوجه ذكر خدا مى‏شود; اين هدايت الهي است كه هر كس را بخواهد با آن راهنمايي مى‏كند; و هر كس را خداوند گمراه سازد، راهنمايي بري او نخواهد بود! «23» آيا كسي كه با صورت خود عذاب دردناك (الهي) را در روز قيامت دور مى‏سازد (همانند كسي است كه هرگز آتش دوزخ به او نمى‏رسد)؟! و به ظالمان گفته مي شود: «بچشيد آنچه را به دست مى‏آورديد (و انجام مى‏داديد)!» «24» كساني كه قبل از آنها بودند نيز (آيات ما را) تكذيب نمودند، و عذاب (الهي) از جايي كه فكر نمى‏كردند به سراغشان آمد! «25» پس خداوند خواري را در زندگي اين دنيا به آنها چشانيد، و عذاب آخرت شديدتر است اگر مى‏دانستند «26» ما بري مردم در اين قرآن از هر نوع مثلي زديم، شايد متذكر شوند «27» قرآني است فصيح و خالي از هر گونه كجي و نادرستي، شايد آنان پرهيزگاري پيشه كنند! «28» خداوند مثالي زده است: مردي را كه مملوك شريكاني است كه درباره او پيوسته با هم به مشاجره مشغولند، و مردي كه تنها تسليم يك نفر است; آيا اين دو يكسانند؟! حمد، مخصوص خداست، ولي بيشتر آنان نمى‏دانند «29» تو مى‏ميري و آنها نيز خواهند مرد! «30» سپس شما روز قيامت نزد پروردگارتان مخاصمه مى‏كنيد «31»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

Mohammad-Hossein.Farrokhi@spgc45.ir

تلاوت سراسري سوره مباركه حشر

سلام
تلاوت سراسري سوره مباركه حشر براي رهايي مردم مظلوم غزه
اين سوره در هنگام پيروزي سپاه اسلام بر يهود نازل شده است

براي مشاهده متن، ترجمه و صوت سوره مبارک حشر
روي اين لينک کليک کنيد

لطفا اين پيغام را از طريق ايميل و يا اس.ام.س براي ديگر دوستان خود نيز بفرستيد.

 

 

zamanizh@yahoo.com

خیرات

سفره افطارش در بین آشنایان و اقوام معروف بود. روزهای تاسوعا و عاشورا، دو نوع غذا نذری می‌پخت و شب عید به همه معلمان فرزندش سکه طلا هدیه می‌داد.
زمانی که همسایه‌اش فوت کرده بود دسته گل سفارشی‌اش آنقدر بزرگ بود که از درب منزل کوچک متوفی، رد نشد و مجبور شدند آن را دم در بگذارند.
وقتی مردی که در مراسم ختم کنار او نشسته بود و از بدبختی و بیچارگی مرد فوت شده و آینده نامعلوم دو بچه یتیم باقی مانده صحبت می‌کرد، او در فکر این بود که کارت ویزیتش را فراموش کرده روی دسته گل بگذارد؛ و باید حتما موقع خروج این کار را انجام دهد.

 

 

a_f_57@yahoo.com

پاسخ به سوالات شرعي

مساله:برپایی مجالس سوگواری سالار شهیدان(علیه السلام) از جمله کارهای مستحب و از افضل قربات است اما شرایطی دارد:
الف. آنچه خوانده میشود مشتمل بر مطالب دروغ نباشد
ب.همراه با کار حرام مثلا موسیقی لهوی نباشد
ج. همراه با مطالبی که وهن مذهب یا تنقیص و تحقیر حضرات است نباشد
د. موجب اضرار به نفس(ضرر قابل توجه) نباشد
ه. سبب ترک واجب نباشد که گاهی سبب ترک نماز یا قضا شدن آن می شود
استفتائات امام خمینی قدس سره ج3،ص 579/ ترجمه اجوه الاستفتائات ص 223 و 222
دوستان عزیز سوالات شرعی و نظرات خود را به آدرس ایمیل ذیل ارسال فرمایند

a_f_57@yahoo.com

 

 

king_of_world_888@yahoo.com

سینمای استراتژیک

حسن عباسی در گفتگویی نسبتا طولانی با مجله آیینه ی هنر، به بسط و شرح اصطلاح "سینمای استراتژیک" پرداخت. این اصطلاح برای نخستین بار توسط وی طرح گردیده و در آن سینما با نگاهی راهبردی به دقت مورد بررسی قرار گرفته است. این نوع نگاه، متفاوت از نگاه فنی و تکنیکی یا سیاسی و فرهنگی است و درعین حال، شامل جمیع این نگاه ها می شود.

متن کامل این گفتگو را به صورت پی دی اف از لینک زیر دانلود کنید:
http://andishkadeh.ir/documents/download.aspx?id=2083&fn=sc.pdf

عکسهای مربوط به جلسه تدریس استاد در رابطه با سینمای استراتژیک:
http://andishkadeh.ir/course/showteaching.aspx?TID=150

 

 

parande9parvaz@yahoo.com

آیا اگر مسیح بود او هم سکوت می کرد؟ در مقابل بزرگترین گناه

اين روزها سرزمين فلسطين در معرض بزرگ‌ترين و وحشيانه‌ترين نسل‌كشي تاريخ در نوار غزه قرار دارد. دست‌هاي آلوده‌ دژخيمان صهيونيستي در ادامه جنايات هولناك خود، غزه را به يك قتلگاه بزرگ و تمام‌عيار
تبديل كرده‌ و قتل عام مردم بي‌پناه آن در روزهاي اخير يكي از بي‌سابقه‌ترين و وحشيانه‌ترين
جنايات ضد بشري عنوان شده است؛ كه طي آن صدها تن شهيد و مجروح شده‌اند. اين جنايات در دنياي به اصطلاح متمدني صورت مي‌گيرد كه در برابر اين وحشي‌گري‌ها و ددمنشي‌هاي رژيم اشغالگر قدس دم فرو بسته و به تماشا
نشسته‌اند و با سكوت خود راه را براي جنايات اين رژيم مخوف هموار ساخته‌‌اند. اينك فلسطين سرزمين پاك و مقدس پيامبران الهي و ملت بي‌پناهش، شاهد يكي از
بي‌سابقه‌ترين جنايات بشري است
و من اسم اين كار و مي گذارم هديه مخوف. غير منتظره و کثیف
و این بزرگترین بی احترامی است به حضرت عیسی(ع )که برای آزادی انسان ها از این همه گناه آمدو حالا توی جشن تولدش باید شاهد این همه خون بی گناه باشه وشاهد سکوت پیروانش از این همه جنایت ضد انسانیت و بشریت باشه و پیروانش رو ببینه که با رخ دادن این آزمایش الهی به جای اعتراض و همراهی و یاری دادن این قومستم دیده (فلسطین) و پیروزی در آزمایش الهی ببینه که با سکوتشون از جنایت از ظلم از نافرمانی واز گناه حمایت میکنند
و دعا مي كنم تو اين
كريسمس زیبا تولد سروش پاکی (عیسی(ع)) خداوند هديه اي هم
جنس و بلكه هزاران مرتبه مخوف تر
بر اسرائیل نازل كنه و عیسی (ع)از خداوند بخواهد که این گناه بزرگ را از جهان پاک گرداند
تا سالگرد تولدش ( روز زیبای نیکی ها) همیشه پاک و مقدس بماندآمين
شما هم مثل من دعا

 

 

sockoott@yahoo.com

سلام
سکس بی سایقه را خواندم [در شماره 1044 روزانه] جالب بود بارها این اتفاقات در زندگیهای ما اتفاق می افتد و ما بی خبر از همه جا به دنبال دلیل و فکر بد شانسیهایمان هستیم
برای خود من هم بارها این اتفاقات افتاده است آنهم در مورد سکس . داستان از این قرار است :
روزی از روزهای دوران جوانی من ، خونه خالی شد آنهم برای چند روزومن فرصت کافی برای اجرایی کردن نقشه برای لذت بردن از سکس را داشتم. یکی از دوستان را خبر کردم و میدانست کسی خونه نیست و من تنها و منتظریار،یادم می آید روز جمعه تابستان بود او با ماشینش پرسه میزدو من منتظر او تا اینکه ساعت یک ظهر زنگ زد به من گفت :کجایی که هر چی زنگ میزدم در را باز نکردی ! گفتم: من منتظرت بودم بیا خونه من هستم .گفت :من پیاده اش کردم و رفت چون یک ساعت علاف تو خیابونها داریم دور میزنیم تا تو بیایی خونه و در بازکنی .
من هرچی قسم خوردم که بابا جان من خونه بودم حتی تلفن زنگ زد و من صحبت کردم و فلانی هم آمد دم در و زنگ زد من هم ردش کردم رفت تا مزاحم نشود، اما او گفت: حدود یک ساعت قبل من یک خانومی را پیدا کردم و ماجرا را به او گفتم و قبول کرد حتی به او گفتم :این رفیق ما بار اولش است و باید به او یاد بدی. آن خانوم هم قبول کرد بعد آوردمش دم در هرچی زنگ خونه را زدم و در زدم در را باز نکردی گفتم: من صدایی نشنیدم.
بعد ادامه دادو گفت: رفتم از باجه تلفن سر کوچه زنگ زدم باز هم جواب تلفن را ندادی بعد یک ساعت چرخیدیم و دوباره اومدیم، باز هر چی زنگ خونه را زدیم در را باز نکردی که دیگر خود آن خانوم گفت :مثل اینکه قسمت نیست و رفت
برای خود من خیلی عجیب بود همان لحظه بسیار حالم گرفته شد وناراحت بودم اما پس از آن واقعه بسیار خوشحال شدم که کسی هست که مراقب من است اما بعد که فکر کردم دائما خدارا شکر کردم که مرا از گناه بزرگی بازداشت در آن لحظه ها مرا کورو کر کرده بود تا آلوده نشوم و این میسر نمشد مگر به لطف خودش

 

 

rooholahartaneh@yahoo.com

اينجا محرم، با طهارت جان و تن وارد شويد

سلام
اينجا محرم ، با طهارت جان و تن وارد شويد ...
دوستان خوبم ، همه شمائي كه دوستدار اهل بيت هستيد و همه كساني كه دوست داريد كاري براي اهل بيت عليهم السلام انجام بدين ، نمي دونم تا حالا شما هم به اين سوالي كه چند وقته ذهن من رو مشغول كرده فكر كردين ؟ داشتم به اين فكر ميكردم كه اگر من تو روزگار امام حسين ( عليه السلام ) زندگي ميكردم ، يعني تو همون زمان با همون مختصات سياسي و اجتماعي و تبليغات و همه چيز ديگه تو دسته يزيديا بودم يا حسيني ها ؟ يا شايد هم تو دسته بي خبر ها ؟ خدائيش به اينجا كه ميرسم ترس تمام وجودم رو ميلرزونه ، اي كاش كه تو دسته يزيدي ها نباشم . و حتي اگه تو اون زمانم بي خبري رو ترجيح ميدم به ظالم بودن . اما يه چيز ديگه ، اينو ادم بزرگها ميگن ، اونها كه سرشون به تنشون مي ارزه ، اونها كه به قولي يه چيزي بارشونه ، ميگن الان هم همون زمان ، استناد ميكنن به اين جمله ، كل يوم عاشورا و كل ارض كرببلا ، به نظرت راست ميگن ؟ ميگن امام حسين امروز نام مباركش مهدي فاطمه است ( عليها السلام ) ميگن اونم تنهاست ، ميگن ايشون هم گريه ميكنن ، - قال الحسين ( عليه السلام ) : انا القتيل العبرة - من كشته گريانم - كسي كه بارها براي هدايت قاتلانش گريه كرد و از خدا طلب ببخشش كرد - ميگن ايشون هم منتظر هستند ؛ به خدا سخت برام اما ميگن انگار هر لحظه اصغر هاشون روبروي چشمانشون پر پر ميزنه ، و ميگن ايشون هنوزم اميد واره ... راستي به نظرتون ما الان تو كدوم دسته ايم ؟ مهدويون ؟ يا ... به نظرتون ميصرفه بي خبري ؟ نمي خواستم طولاني بشه اما شد ، اينجا محرمه ، با وضو وارد بشيم ، يه كمي روسري مون رو جلوتر بكشيم ، يه كم صداي خنده هامون رو پايين تر بياريم ، يه خرده دلهامون رو بيشتر باور كنيم ، يه كم صداي ضبط ماشينمون رو كمتر كنيم ، بيايم آب نريزيم به چرخ ادم بدا ، بيايم يه كم حواسمون رو بيشتر جمع كنيم ، تو رو خدا بيايم از اون دسته آدمهائي نباشيم كه با نيت قربت الي الله روي امام خودشون شمشير كشيدن نباشيم ، بچه ها به خدا محرم يه نعمته ، يه رزقه ، يه سفره است براي من و شما ، محرم خودش يه هيئته ، از همونهائي كه تابلو ميزنن با وضو وارد شويد ... بيائيد حواسمون رو جمع كنيم ، نكنه محرم بياد و بره و ما ازش به جز صداي طبل و زنجير ، هاي و هوي و قيمه و علامت و ... به جز يه فرصت براي اينكه شبها يه ساعت بيشتر تو خيابون بمونيم و به جز يكي دوبار هيئت رفتن چيزي عايدمون نشه ، يه جائي خوندم " گر شبي در خانه جانانه مهمانت كنند گول نعمت را نخور مشغول صاحبخانه باش " اي كاش تو اين محرم ما دستمون به صاحب خونه برسه ... بچه ها مي خوام يه خواهشي ازتون بكنم ، نمي دونم چقدر اما ميدونم همه دوست دارن يه كاري براي امام حسين عليه السلام انجام بدن ، ميدونم ميگي امام حسين (ع) نيازي به ما نداره ، بيا اينجوري به پيشنهادم نگاه كنيم ، شايد اينم روزي امسال محرم ما باشه ، شايدم اين يه راه تا به خاطرش يه دستي به دل ما بكشن ، يا ... من ديشب زمان گرفتم ، 10 دقيقه بيشتر وقت نمي بره ، روزي صدتا صلوات با " وعجل فرجهم " نذر نگاه مبارك امام حسين ( ع) تا آخر محرم ، اگه بعدش حسش اومد يعني پذيرفتن ، يعني تا هر وقت كه بهمون اجازه بدن ... خيلي اينجا حرف تو ذهنم مياد ، اما اگه تو هم يه حس قشنگ داري مثل اون حسي كه الان من دارم به جاي اين سه نقطه حرفاي قشنگ دلت رو بنويس ...
دوستان خوبم اگه دوست داشتين تو اين طرح با هم شريك بشيم و از همديگه انر‍ژي بگيريم يه ياعلي بگو و يه شماره برام ايميل
salavat.shomar@yahoo.com كن مثل 1-يا علي ...
اين ايميل فقط براي اين كار درست شده يا علي

 

.

alirezamajidi@gmail.com

تایلندی‌ها زودتر از اپل، دست به کار شدند!

در همایش مک‌ورلد، شرکت اپل جدیدترین محصولات خود را معرفی می‌کند. مک‌ورلد آتی که در ژانویه برپا می‌شود، تحت‌الشعاع عدم حضور «استیو جابز» قرار گرفته است. ظاهرا مشکلات ناشی از سرطان پانکراس جابز عود کرده است و دیگر از تماشای شوهای او محروم خواهیم بود.
خبری که فعلا درز کرده است که این است که اپل، نسخه جدید و کوچک‌تری از آی‌فون به نام آی‌فون نانو معرفی خواهد کرد. این خبر وقتی فاش شد که عکس‌هایی از کیس این گوشی موبایل، منتشر شد.
کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا ید طولایی در ساختن محصولات تقلبی دارند که از لحاظ ظاهر بسیار شبیه محصولا واقعی ساخته می‌شوند. فاصله زمانی بین معرفی شدن یک محصول در بازار جهانی تا کپی ماهرانه ظاهری آن در کارگاه‌های این کشورها، بسیار کم است.
اما این بار تایلندی‌ها گام محکم‌تری برداشته‌اند، در شرایطی که آی‌فون نانو هنوز وارد بازار نشده، تایلندی‌ها آی‌فون نانوی تقلبی را وارد بازار کرده‌اند و هم‌اینک در ویترین‌های فروشگاه‌های موبایل این کشور می‌توان آی‌فون نانو را با رنگ‌های مختلف دید و خرید!

 

 

shahrzad66b@yahoo.com

آنچه همه باید بدانند!

فرض کنید ساعت 6:15 بعد از ظهر است و شما بعد از یک روز کاری سخت غیر معمول به خانه تان برمی گردید (البته به تنهایی). شما به شدت خسته و غمگین هستید. ناگهان یک درد شدید در ناحیه سینه خود احساس می کنید که به طرف بازو و نیز به آرواره شما زبانه می کشد. فاصله خانه شما تا نزدیکترین بیمارستان فقط 5 مایل (حدود 8 کیلومتر) است. متاسفانه، نمیدانید که آیا می توانید تا رسیدن به بیمارستان تحمل کنید یا نه. شما آموزش کمک های اولیه (CPR) را بلدید، اما نمی دانید چگونه این کمک ها را روی خودتان انجام دهید.
چگونه وقتی تنها هستیم از یک حمله قلبی جان سالم به در ببریم بسیاری از مردم، زمانی که با حمله قلبی مواجه می شوند، تنها و بدون کمک هستند. شخصی که ضربان قلب او نا منظم است و کسی که شروع به احساس ضعف می کند، تنها حدود 10 ثانیه پیش از از دست دادن هوشیاریش وقت دارد. به هر حال، این قربانیان می توانند با سرفه های مکرر و شدید به خود کمک کنند. پیش از هر سرفه باید نفس عمیق بکشید، و سرفه باید عمیق و کش دار باشد و خلط سینه را از عمق سینه ایجاد کنید. توالی یک نفس و یک سرفه باید حدودا هر 2 ثانیه یکبار بدون توقف تکرار شود تا کمک برسد و یا ضربان قلب دوباره به حالت عادی باز گردد. نفس های عمیق اکسیژن را به داخل شش ها می کشد و حرکت های سرفه موجب فشار به قلب و تداوم جریان گردش خون توسط آن می شود. همچنین این فشار فشرده کننده روی قلب موجب بازیابی ریتم نرمال ضربان آن می شود. بدین طریق، قربانیان حملات قلبی می توانند تا رسیدن به بیمارستان حیات خود را حفظ کنند.

 

 

mtymeta@gmail.com

غزه در محاصره است، جهان در اشغال

بسم الله
 
http://daavar.persiangig.ir/image/matn/gaza.jpg
 

 
غزه در محاصره است، جهان در اشغال

وحيد جليلي

طنطاوي دست برادر ديني‌اش، شيمون پرز را به گرمي مي فشارد.خادم حرمين شريفين جايزه ترور نصرالله را هر روز بالاتر مي برد.انجمن حجتيه در واکنش به درگيري جهودها با فلسطيني‌هاي ناصبي! اللهم اشغل الظالمين بالظالمين مي خواند.
مناديان ذوب در ولايت بالاخره اختلافاتي را که نداشتند با دوستان جدا افتاده‌شان کنار مي‌گذارند و در برابر "دشمن" مشترک نداي وحدت سرمي‌دهند. استالينيست ها در دانشگاه تهران با فرياد مرگ بر ديکتاتور، منجي آزادي خواهشان درگوانتانامو و ابوغريب را صدا مي‌کنند. جهانشاهي دوباره چفيه به دوش مي اندازد تا به هم بندانش در اوين هشدار دهد که به مقدسات توهين نکنند.

*

غزه در محاصره است.
هنيه چفيه جهانشاهي را به دوش مي گيرد
و بر ظلم زمين خواران مي خروشد: "يا للمسلمين"
عبدالله جردني از خنده ريسه مي رود.
حسني‌مبارک با ضجه مادران فلسطيني، عربي مي رقصد.
شيخ کويت تصوير "عماد" را تيرباران مي کند.
سعد حريري براي ليوني، بوسه مي فرستد.

*

غزه در محاصره است.
مصر قلب خاورميانه عربي
در چنگال شوم مبارک دست و پا مي زند.
جردن به پادشاه انگليسي‌اش زبان عربي مي آموزد...
در دوحه هواپيماهاي فوق پيشرفته آمريکا قطر شيخ قطر را صبح به صبح اندازه مي گيرند و دبي براي پذيرايي از روسپي هاي اروپايي و خوانندگان لس آنجلسي اش، به کارگران فيليپيني و پاکستاني و بنگلادشي آماده باش داده است. طالبان زير سايه عمو جرج، بنياد تمدن اسلامي شان را با خشت هاي خشخاش بالا مي برند.
ازبکستان به جايگاه پختاکور در ليگ باشگاه هاي آسيا مي انديشد و تاجيکستان و قرقيزستان و ترکمنستان و قزاقستان با ته لهجه روسي، متون وهابيت را حفظ مي کنند و يا دنبال ماهواره هاي ترکي مي گردند.
اخباري که از غزه مي رسد روايت گر اوضاع وحشتناک ديگر اقاليم رو به قبله است. در فرياد جانخراش هر مادر فلسطيني کنگره اي در آسيب شناسي جهان اسلام برپاست. و در چشمهاي منتظر کودکان غزه، طومار سرمقاله نويسان حراف پايتخت هاي اسلامي در هم پيچيده شده است.

*

غزه در محاصره است.
و جهان اسلام در اشغال!
روياي از نيل تا فرات محقق شده است. صهيونيست هاي دشداشه پوش و فينه به سر و کروات به گردن تمام قد به ياري عشيره عبري شان ايستاده اند.غزه آزادترين و زنده ترين اقليم جغرافياي اسلامي در غم اشغال جهان اسلام ضجه مي زند وخود را در عملياتي استشهادي به خط زده است تا محاصره را بشکند. در حالي که حاجيان به شيطان کوچک، ريگ مي کوبند، فرزندان کوچک ابراهيم، سنگ در مشت به مصاف شيطان بزرگ رفته‌اند. و جبرئيل بر کرانه عرش فرياد مي کشد: "ما لکم لا تقاتلون في سبيل الله والمستضعفين من الرجال والنساء والولدان الذين قالوا ربنا اخرجنا من هذه القريه الظالم اهلها ..." در ملکوت ما لکم، ما لکم پيچيده است.
پروردگار حجت سکوت و قعود را مي پرسد و ما براي جهاد، حجت مي جوييم. با سقوط هر دولت صهيونيست اسلامي، يکي از ارکان اسرائيل فرو خواهد ريخت. اسرائيل نام ديگر آل سعود است. حسني اولمرت و ايهود مبارک، کارگزاران يک دولتند و ريشه شيطان بزرگ در خاک اسلام آمريکايي است.

*

چه بايد کرد؟

1. عناصر و آثار و مراکز بيداري اسلامي در کشورهاي مختلف بايد به يکديگر برسند(به هر دو معنا) هر حرکتي در جهت رفع اين گسل و گسترش اطلاع ما از هم و ارتباطمان با هم گامي بلند در شکل گيري بنيان مرصوصي است که قرار است قتال في سبيل الله را به وصفي پروردگار پسند پيش برد.
هر کدام از ما مي توانيم فردي و گروهي، سطح اطلاع و ميزان ارتباطمان با عناصر،‌آثار و مراکز بيداري اسلامي در جهان را در يک دوره‌ي زماني مشخص ارتقاء بخشيم و براي ارتقاء آن در کل امت برنامه ريزي و کار کنيم. هر کدام بايد ظرفيت هاي موجود و در دسترس در اين زمينه را شناسايي و فعال کنيم.
2. هويت منطقه اي و جهاني انقلاب اسلامي بايد بازسازي شود. فعالان جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي چقدر در فضايي جهاني تنفس مي کنند.
از مصطفي چمران تا مرتضي آويني، همه شهداي ما جهان وطن بودند و از لبنان تا بوسني و از فيليپين تا افغانستان و از نيجر تا سورينام، عرصه تکليف است.آنچه را از آنها آموخته ايم کي به کار خواهيم گرفت؟ قبسات غزه آنقدر هست که شام تاريک محافظه کاري در جهان اسلام را به پگاه پر نور آرمانگرايي پيوند دهد.
3. جداي از آگاهي ها و آرمان هاي جهاني توان ها را نيز به همين نسبت توسعه بايد داد. حصار زبان را بايد برداشت. در کنار اين همه اردوها و دوره هاي اپيستومولوژيک نمي توان دوره هاي فشرده زبان هاي مختلف را برگزار و امکان ارتباط مستقيم با عناصر و منابع همدل اما ناهمزبان را فراهم کرد؟ و دهها نوع دوره هاي کوتاه و بلند و فشرده و مفصل ديگر براي جبران گسل عظيمي که اسلاميان جهان را از هم دور و دورتر کرده است.

*

غزه در محاصره است.
و جهان در اشغال.
و طنين ما لکم، ما لکم در گوش جان مومنان.
غزه، قبضه شمشير بيداري اسلامي است.
ذوالفقاري که پرده آمريکا و اسلام آمريکايي را همزمان خواهد دريد.

منبع: ماهنامه راه
لینک مطلب در رجانیوز

 

 

rrpzgm@yahoo.com

درباره كريسمس و سال نو ميلادي چه مي‌‌دانيد؟

آداب و رسوم مذهبی نمی تواند متاثر از فرهنگ بومی نباشد. از همین رو، آداب و رسوم اعیاد دینی و از جمله جشن های سال نو میلادی و میلاد حضرت عیسی مسیح نیز در جوامع گوناگون اندکی تفاوت دارند. زیرا در گذر زمان دین و فرهنگ از یکدیگر متاثر می شوند اما این تاثیر در کلیسای ارمنی و مسیحیان ارمنی پر رنگ تر از دیگر ملت هاست و این به دلیل ملی بودن کلیسا نزد ارامنه است.
سال نو میلادی و جشن میلاد حضرت مسیح را ارامنه جهان، مثل فرقه های مختلف، در اصل به یک صورت انجام می دهند. تنها تفاوت در تاریخ برگزاری ولادت حضرت مسیح است. مسیحیان ارتدکس و کلیساهای ملی و شرق، بنا بر اعتقادات مسیحیان اولیه، روز ششم ژانویه، و مسیحیان کاتولیک و پروتستان روز٢٤ دسامبر را به عنوان میلاد آن حضرت تلقی می کنند.
این نه به دلیل اختلاف عقیدتی مذاهب بوده، بلکه صرفا به این دلیل است که حتی چهار قرن پس از پذیرش مسیحیت، مسیحیان روم باستان نتوانستند روز ٢٤ دسامبر را که روز ولادت الهه مهر (میترا) بود به فراموشی بسپارند. بر اساس تصمیمات شورای کلیسائی روم، از آن پس روز ٢٤ و شب ٢٤ دسامبر را به عنوان میلاد حضرت مسیح پذیرفتند.


درخت کاج
از زمان های بسیار کهن، درخت و گیاه مورد پرستش مردمان بوده اند. کلیسای ارمنی نیز پس از پذیرش مسیحیت نه تنها عیدی را برای تقدس گیاه به عنوان جزئی از طبیعت در تقویم کلیسائی قرار داد، بلکه به تقدیس آن پرداخت. بدین ترتیب هیچ عید و جشنی نمی توانست بدون تبرک گیاه انجام نشود.
اما آغاز تزیین درخت در ایام سال نو میلادی بنا بر گفته ها و روایات به سال ١٦٠٥ در آلمان بر می گردد. به روایتی تزئین درخت کاج به صورت امروزی را برای نخستین بار مارتین لوتر آلمانی باب نمود.
وی عادت داشت، که در شب میلاد حضرت عیسی مسیح، شاخه های درختان کاج به خانه بیاورد و برای شادمانی کودکان آن را تزئین کند و همین عادت، بعد ها به یک رسم و آئین عمومی تبدیل شد و در سال ١٨٤٠ میلادی مراسم آراستن درخت به انگلستان و سپس به آمریکا وسایر کشورها راه یافت.
با توجه به این که کودکان و بزرگسالان هر دو به یک اندازه به تزئین درخت کریسمس علاقه دارند، شاید یاد آوری عناصرتشکیل دهنده تزئینات درخت کاج مفید باشد.
مهم ترین آنها ستاره ای درخشان بر نوک و ستیغ درخت است که نشانه ولادت و راهنمائی برای یافتن محل ولادت حضرت مسیح را تداعی می کند. ازدیگر ویژگی های درخت کاج، بابانوئلی است که با کیسه هدایا بردوش زیر درخت ایستاده است.
اما دیگر اجزای این درخت، تندیس های کوچک فرشته، عصا، کیسه و جوراب های رنگی، نوارهای رنگی درخشان و نیز ستاره ها، گوی ها، میوه رنگ شده درخت کاج و چراغ های ریز الوان است که تمامی درخت و اطراف آنرا در بر می گیرد. هدیه هائی را که برای افراد خانواده و خویشاوندان تهیه شده نیز زیر درخت می گذارند.


بابانوئل
یکی دیگر از رسوم شب سال نو و میلاد حضرت عیسی، کاقاند پاپا، بابا زمستان و یا همان بابانوئل است.
در پیدایش این پدیده زیبا نیز نظری قطعی وجود ندارد. برخی از محققین، اصل بابا نوئل را هم به آلمان ویا هلند نسبت می دهند. نام سانتا کلوز هم که به بابانوئل اطلاق می شود، توسط هلندی ها در امریکا رواج پیداکرد.
داستان سانتا کلوز که شهرت فراوان دارد، از جوانی حکایت می کند که در قرن چهارم میلادی می زیسته است. در آن روزگاران دوشیزگان تنگدست به سبب نداشتن جهیزیه، از رفتن به خانه بخت محروم می شدند.
شبی از شب ها سانتا کلوز، کیسه هائی را که پر از طلا کرده بود، پنهانی از سوراخ بخاری به خانه دختران دم بخت می ریخت و آنان هم با استفاده از این هدیه پنهانی جهیزیه مناسبی را برای خود فراهم می نمودند. از این جهت سانتا کلوز مظهر هدایایی شد که پنهانی و ناگهانی آماده می شوند.
به جهت این ویژگی است که کودکان علاقه بسیاری به بابا نوئل دارند. زیرا وقتی صبح کريسمس از خواب بیدار می شوند، هدیه خود را که بنا به اعتقادشان بابانوئل شب هنگام خواب آورده است، زیر درخت کریسمس و یا زیر بالش خود پیدا می کنند.
تحویل سال نو که همواره ساعت ١٢ شب ٣١ دسامبر هر سال تحقق می یابد ریشه دینی ندارد، اما به دلیل تقارب دو مناسبت ( ٢٥ دسامبر و ٦ ژانویه) با ٣١ دسامبر این روز نیز جنبه دینی به خود گرفت و بلافاصله پس از تحویل سال در همه کلیساها مراسم دینی باداراک (قربانی مقدس) و عشي ربانی انجام می گیرد و برای تبرک سال نو نیز همان مراسم در روز اول ژانویه نیز در کلیساها برگزار می شود.
مراسم میلاد حضرت عیسی مسیح، نزد ارامنه شب پنجم ژانویه و تعمید آن حضرت صبح روز ششم ژانویه در کلیساها با آئین ویژه مذهبی برگزار می شود. در پایان این مراسم آب در ظرفی بزرگ با روغن مقدس تبرک داده شده و برای شفای بیماران و همچنین تبرک خانه، بین مومنین حاضر در کلیسا توزیع می شود.
گرچه همه مسیحیان در باره روز میلاد مسیح با هم توافق ندارند، اما مراسم جشن های آن ها بسیار به هم شبیه است.

اس ام اس های مخصوص سال نو میلادی

 

 

aminfazlkazemi@yahoo.com

فلسطين در نگاه شهيد مطهري

قسمت دوم و پاياني

شنيده ‏ام يهوديان ايران خودمان در سال گذشته معادل پول دو فانتوم‏ فرستادند . سی و شش ميليون دلار پول از يهوديان ايران خودمان برای آنها به عنوان كمك رفت . و من آن يهوديها را به عنوان اينكه يهودی هستند ، ملامت نمی‏كنم ، ما خودمان را بايد ملامت كنيم ، او به همكيشش كمك كرده‏ است ، با كمال افتخار پول می‏فرستد ، رسيدش هم از موشه‏دايان می‏آيد و آن‏ را در بازار هم نشان می‏دهد ، می‏گويد بيا رسيدش را ببين . مگر همين دو سه‏ شب پيش ننوشتند ( من بريده‏اش را از " اطلاعات " دارم ) كه الان فقط يهوديان مقيم امريكا روزی يك ميليون دلار به اسرائيل كمك می‏كنند ؟ !
آنوقت تلاش ما مسلمين در اين زمينه چه بوده است ؟ به خدا خجالت دارد ما خودمان را مسلمان بدانيم ، خودمان را شيعه علی بن ابی طالب بخوانيم .
اصلا من بايد بگويم بعد از اين داستانی را كه ما از علی بن ابی طالب نقل‏ می‏كنيم ، حرام است كه ديگر در منابر نقل كنيم كه : روزی علی بن ابی‏ طالب شنيد دشمن به كشور اسلامی حمله كرده است ، و هذا اخو غامد و قد وردت خيله الانبار . بعد فرمود : شنيده‏ام زينت يك زن مسلمان يا زنی كه‏
در حمايت مسلمانان است را گرفته‏اند . شنيده‏ام دشمن ، سرزمين مسلمين را غارت كرده است ، مردانشان را كشته است ، اسير كرده است ، متعرض زنان‏ آنها شده است ، زيورها را از گوش و دست زنها جدا كرده است . بعد همين‏ علی بن ابی طالب كه ما اظهار تشيع او را می‏كنيم و نسبت به او حساسيتهای‏ بی معنی و دروغين نشان می‏دهيم گفت : « فلو ان امرءا مسلما مات من بعد هذا اسفا ما كان به ملوما بل كان به عندی جديرا » (نهج البلاغه ، خطبه . 27) . اگر يك مرد مسلمان با شنيدن اين خبر دق كند و بميرد سزاوار است و مورد ملامت نيست .
آيا ما وظيفه نداريم كه كمك مالی به آنها بكنيم ؟ آيا اينها مسلمان‏ نيستند ، عزيزان ندارند ؟ آيا اينها برای حق مشروع بشری قيام نمی‏كنند ؟
كيست كه امروز منكر شود كه فلسطينيهای آواره حق بازگشت به وطن خود را ندارند ؟
من در سفر مكه بعضی از اينها را ديدم . يك جوانهائی ! فقط می‏گفتند : دماء الشهداء ، ما اميدمان فقط به خون شهدايمان است . افرادی‏ در ميان آنها هستند كه والله برای لباسشان محتاجند و برهنه می‏جنگند . اگر هفتصد ميليون جمعيت مسلمان دنيا ، هر فرد روزی يك ريال بدهد ، در سال‏ نزديك به سيصد ميليارد دلار می‏شود . اگر فقط مردم ايران كه بيست و پنج‏ ميليون نفر هستيم ( در زمان سخنرانی شهید مطهری) و نود و هشت درصد ما مسلمان است ، هر فرد روزی يك‏ ريال به فلسطينيها كمك كند ، در سال حدود نود ميليون تومان می‏شود . اگر يك عشر مسلمانان هم هر كس روزی يك ريال كمك كند در سال نه ميليون‏ تومان می‏شود
. « فضل الله المجاهدين باموالهم و انفسهم (سوره نساء ، آيه . 95 ) الذين‏ آمنوا و هاجروا و جاهدوا فی سبيل الله باموالهم و انفسهم »( سوره توبه ، آيه . 20 )
به وسيله مال كه می‏توانيم كمك كنيم . والله اين انفاق واجب است ، مثل نماز خواندن و روزه گرفتن واجب است . اولين سئوالی كه بعد از مردن‏ از ما می‏كنند همين است كه در زمينه همبستگی اسلامی چه كرديد ؟ پيغمبر فرمود : « من سمع مسلما ينادی يا للمسلمين فلم يجبه فليس بمسلم » ( 1 )
هر كس بشنود صدای مسلمانی را كه فرياد می‏كند ياللمسلمين مسلمانان به‏ فرياد من برسيد ، و او را كمك نكند ، ديگر مسلمان نيست ، من او را مسلمان نمی‏دا نم . چه مانعی دارد كه ما برای اينها حساب باز كنيم ؟ چه‏ مانعی دارد كه مقدار كمی از درآمد خودمان را اختصاص به اينها بدهيم ؟ چرا يهوديان دنيا حتی يهوديان ايران كمك بكنند و ملتهای ديگر آنها را حسين كنند ، بارك الله بگويند ، ملت بيدار بگويند : ولی ما نكنيم ؟
مردم بيدار آن مردمی هستند كه فرصت شناس باشند ، دردشناس باشند ، حقايق شناس باشند .
من وظيفه خودم را عمل كردم . وظيفه من فقط گفتن بود و خدا می‏داند جز تحت فشار وجدان و وظيفه خودم چيز ديگری نبود . اين كمك مالی را وظيفه‏ شما می‏دانم . و وظيفه خودم و هر خطيب و واعظی می‏دانم كه اين را بگويد ، بر هر خطيب و واعظی من واجب می‏دانم كه چنين حرفی را بزند . مراجع تقليد بزرگی مثل آيت الله حكيم و ديگران رسما فتوی داده‏اند كه كسی كه در آنجا كشته می‏شود ، اگر نماز هم نخواند شهيد در راه خداست .
پس بيائيم به خودمان ارزش بدهيم ، به كار و فكر خودمان ارزش بدهيم ، به كتابهای خودمان ارزش بدهيم ، به پولهای خودمان ارزش‏ بدهيم ، خودمان را در ميان ملل دنيا آبرومند بكنيم . علت اينكه دولتهای‏ بزرگ جهان چندان درباره سرنوشت ما نمی‏انديشند ، اينست كه معتقدند مسلمان غيرت ندارد . آمريكا را فقط همين يكی جری كرده است . می‏گويد مسلمان جماعت غيرت ندارد ، همبستگی و همدردی ندارد .
می‏گويد يهودی كه‏ برای پول می‏ميرد، جز پول چيزی نمی‏شناسد، خدايش پول است ، زندگيش پول‏ است ، حيات و مماتش پول است ، به يك چنين مسئله حساسی كه می‏رسد روزی‏ يك ميليون دلار به همكيشانش كمك می‏كند ولی هفتصد ميليون مسلمان دنيا كوچكترين كمكی به همكيش خود نمی‏كنند !


استاد مطهري حسابي بانكي به نام خود و علامه طبابايي و آيت الله سيد ابوالفضل زنجاني گشودند و اين امر را در يك سخنراني با عنوان احياي تفكر اسلامي اعلام كردند كه پس از ان دستگير شدند و مورد بازجويي قرار گرفتند .
از بيانات استاد مطهري چند نكته برداشت مي شود :
1- غيرت ديني و اسلامي ايشان .كه در الفاظ سبك سخن ايشان آشكار است
2- آگاهي و آشنايي كامل ايشان با تاريخچه ي فلسطين و چگونگي ريشه داوندن صهيونيسم كه باعث شده است تا كلام ايشان كارشناسانه و علمي باسشد و با ارائه سند هاي تاريخي به محكوميت صهيونيسم بپردازد .
3- انديشه ي اقدام عملي براي كمك رساني به ملت مظلوم فلسطين كه اقدام مالي نظامي و غيره را شامل مي شود.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد .

حالا امروز ما چه می کنیم؟
کمک مالی حداقل کمک ما به مردم مظلوم فلسطین و لبنان است. به خاطر آن کسی ما را نمی زند، ما را نمی کشد، خانه هامان را بمباران نمی کند .
از همین هم دریغ می کنیم!؟ ما که ادعای انتظار داریم ادعا داریم جانمان را برای مهدی فاطمه می دهیم از کمترین کمک ممکن برای مبارزه با بزرگترین دشمن امام زمان (عج) دریغ داریم؟

امروز مظلوم ترین مسلمانانی که با فریاد دادخواهیشان از ما کمک می طلبند مردم بی پناه فلسطین و لبنان هستند.
کمک های مختلفی می شود کرد از جمله: شرکت مستقیم در جبهه های نبرد با اسرائیل، اعلام حمایت از طریق راهپیمایی ها بیانیه هاو ...، بالابردن اطلاعات خود و کمک به آگاه کردن دیگران در نشان دادن چهره ی کریه صهیونیسم و ...
اما شاید راحتترین راه کمک که از عهده ی همه در هر شرایط و با هر توانایی بر می آید و شاید به همین دلیل، حداقل وظیفه ی همه ی ما باشد کمک مالی به مظلومین مقاوم فلسطین است.
در نظر بگیرید اگر فقط مردم ایران ماهیانه به طور میانگین نفری هزار تومن کمک کنند هرماه یک کمک حدودا ۷۰ میلیون دلاری می شود

التماس دعای فرج
به امید دیدار مهدی موعود(عج) در حالیکه از ما خشمگین نباشند
به امید ظهور

 
 

www.gahvareh@gmail.com

در هامش یک مطلب ماهواره ای
مصاحبه با سپیده خواننده جوان لس آنجلسی و باقي قضايا

یکی از دوستان که آنتن ماهواره داره/ برای من تعریف کرد / من هم همان موقع نوشتم تا برای شما نقل کنم:

علیرضا امیر قاسمی مجری تلویزیون تپش (ماهواره ای هاتبرد) با سپیده خواننده جوان لس آنجلسی گفتگو می کرد. از همان گفتگوهای طولانی و سریالی تپشی. سپیده با یک تاپ نیمه برهنه و آرایش فوق العاده غلیظ روبروی امیر قاسمی نشسته بود و با هم گپ می زدند. بخشی از گفتگو ،به نقل از یکی از دوستان که به صداقت وی اطمینان دارم.
در حالی که امیر قاسمی با زیرکی و انرژی خاص خودش مشغول گفتگو بود کار به آنجا رسید که از سپیده سوالی پرسید و او پاسخ گفت:
(سپیده): من هر کاری بکنم / همون رو به بقیه توصیه می کنم/ آدم ریا کاری نیستم/یه حدیثی بگم از حضرت علی/ شاه مردان / یه روز یه خانمی با بچه ش رفت پیش حضرت علی گفت : بچه من بیش از اندازه خرما می خوره .... اگه می شه شما نصیحتش کن شاید گوش کنه و خرما نخوره ...حضرت علی (ع) هم گفت برو فردا بیا...

***************

قیافه امیر قاسمی دیدنی بود.... انگار همه سوالاتش یهو یادش رفت.... عقلش هم نرسید بگه آبجی این حدیث منتسب به پیامبره، نه حضرت علی.... سپیده ادامه داد:...

*****************

(سپیده): آخرش هم حضرت علی گفت : چون من دیروز خودم یه عالمه خرما خورده بودم ... اگه دیروز می گفتم تاثیر نمی کرد ولی امروز هیچی خرما نخوردم.....(سپیده ادامه داد): پدرم همیشه این حدیث رو برای ما می گفت... پدرم خیلی مرد بزرگی بود..... شغل خوبی داشت... مسئول کاروانهای حج بود.... همیشه داشت مردم رو می برد مکه ..... خیلی مذهبی بود.... خیلی معتقد بود.... مادرم هم همینطور بود/ ولی هیچوقت ما رو محدود نکردن .... طبیعیه که منم توی یه خونه معتقد بزرگ شدم.... با اعتقادات مذهبی....

******************

اینجا امیرقاسمی تقریبا شوکه شده بود و کاملا به صندلی تکیه داده بود.(اینطور که دوستم می گفت) با یه حالت عجیبی داشت به اندام بیرون زده نیمه برهنه سپیده نگاه می کرد که میکروفون کوچک بی سیم رو در اون جای داده بود.اما این مجری توانا برای تغییر دادن جو مصاحبه با زیرکی خاصش یه سوال جدید مطرح کرد. امیرقاسمی پرسید : حالا از اینا بگذریم/ تو معمولا توی خونه وقتت رو چطوری می گذرونی؟

******************

سپیده پاسخ داد: من توی خونه 2 تا کار خیلی وقتم رو می گیره/ اولی آرایش کردن جلوی آینه س/ دومی قرآن خوندن/ من هر روز سعی می کنم قرآن بخونم/ این خیلی بهم کمک می کنه/ از بچگی عادت داشتم/مادرم هم همینطور بود/ خود شما وقتی تسبیح دستت می گیری چه حالی بهت دست می ده/ مطمئنم پسری که تسبیح دستش می گیره نمی ره وسط چهارراه به دختر مردم تیکه بندازه/ شما هم اگه تسبیح دستت بگیری ذکر می گی و آروم می شی/ مگه نه ؟! .....

******************

اینجا دوربین یه کلوزآپ از امیرقاسمی داد . مثل کسی بود که بعد از 12 ساعت خواب به زور پاشده/ بعد تا چشماش رو باز کرده یه نفر بهش فحش خواهر و مادر داده ...... یا پارچ آب یخ بعد از خواب ریختن روی سرش .....(دوستم می گفت) در حالی که امیر قاسمی داشت همینطوری به سپیده نگاه می کرد ..........

******************

سپیده انگشتش رو برد وسط اندام نیمه برهنه برآمده ش و گفت: من آدم معتقدی هستم .... دوباره انگشتش رو بیشتر برد توی ... و گفت: اعتقاد و ایمان توی دل آدمه..... من خیلی مذهبی و معتقدم.... من اتحاد و بسیج آدما رو دوس دارم ... عشق توی دلمه..... همه چی که به ظاهر نیست...

******************

دوستم می گفت: اینجا دوباره دوربین رفت که علیرضا امیرقاسمی رو نشون بده که ما تلویزیون و ماهواره و ریسیور و همه چی رو خاموش کردیم.... آخه دلمون واسه امیرقاسمی سوخت..... البته طبق جدول خاموشی......

******************

بچه ها همون موقع پیش بینی کردن سپیده با همون لباس نیمه برهنه و آرایش زننده آخر مصاحبه گفته:
الگوی من در زندگی حضرت فاطمه س که نقش موثری در نهضت عاشورا ....
و .....امیرقاسمی هم شاهرگش رو زده......

 
 

gofteman_ebgh@yahoo.com

غزه ، حجاب ، نفت ، دویست !

صفر ) گروهی از دوستان عادت کرده اند بدون خواندن کامل و تامل در نوشتن نظرات اشخاص ، همینطور کیبورد در دست بگیرند و کیبورد فرسایی کنند و آن نگارنده هم مجبور شود دوباره برای تفهیم مطالبش به این دوستان کیبورد فرسا !!! دوباره بنویسد و دوباره آن دوستان کیبورد فرسایی کنند و همینطور این زنجیره ادامه پیدا می کند تا دوستان دیگر ، دچار استفراغ شده و مبین عزیز هم کلا در این مطالب سریالی را تخته کند .
یک ) در مورد غزه بنده نوشته ام که کمک های انسانی در هر حالی خوب است و بر هر انسانی ( از دیدگاه من ) حتی واجب است که به دیگران کمک کند ، اما وظیفه دولت ها مشخص است و ربطی به اصول شخصی و انسانی ندارد . در مملکتی که سال پیش عده ای از مردم چند تا استان از بی نفتی و سرما تلف شدند و کشاورزان سرمایه زندگی شان را از دست دادند ، در مملکتی که مردم برای هزار تومان سر همدیگر را می برند تا شکم خود را سیر کنند ، در مملکتی که در استان سیستان و بلوچستانش بدوی ترین وسایل زندگی و امرار معاش و شکم سیر کردن وجود ندارد ، در مملکتی که دختران ترکمن استان گلستان را به قیمت یک میلیون یا کمتر به حراج گذاشته اند ، در مملکتی که دختران اش برای داشتن حداقل ها به نخجوان ، پاکستان ، ترکیه و امارات می روند ، در مملکتی که جانبازانش برای خرید یک قرص یا یک اسپری تنفسی مشکل دارند ، در مملکتی که صرعی ها هیچ جایی ندارند ، در مملکتی که سرطانی ها قادر به پرداخت هزینه درمانشان نیستند ، در مملکتی که میلیونها معتاد وجود دارد ، در مملکتی که اگر بخاطر نداشتن پول در گوشه بیمارستانش بمیری و برای هیچ دکتری اهمیت نداشته باشد ، در مملکتی که ام اس ها نمی توانند یک آمپول بخرند ، در مملکتی که ... دوست عزیز رضا رضا یا سر خود را در زیر برف کرده ای یا آنقدر پول چاپلوسی به مذاقت خوش آمده که هیچ چیز را نمی بینی و احساس نمی کنی . رضا رضای عزیز ، وقتی در مملکتی مردمش توان خرید دو کیلو گوجه ، یک کیلو مرغ ، چهار تا دونه تخم مرغ را ندارند ، مردم غزه تکه تکه هم بشوند به دولت ربطی ندارد . کی گفته دولت اسلامی وظیفه اش ساخت خانه برای جوانان ونزویلایی است ؟ کدامین آیه گفته است که به جای مهم بودن جان و گشنه بودن جوانان و کودکان سیستانی و ترکمن و آذری و کرد و بلوچ و عرب و فارس و ... باید شکم کودکان غزه را سیر کرد ؟ دوست عزیز در همان شماره ای که برای من نامه فدایت شوم نوشته ای ، در نوشته دوست خبرنگارمان چند عکس است که مادری فلسطینی نوزادی مرده را در بغل گرفته است و دل هر ظالمی را بدرد می آورد ولی هیچکس از خودش نمی پرسد این مادر فلسطینی کی وقت کرده است چشمهایش را سرمه و سایه بکشد ؟ کی وقت کرده است رژ لب بمالد ؟ کی وقت کرده است موهایش را فشن کند ؟ رضا رضای عزیز ، شما که استاد سرچ در گوگل هستی ، شما که باید بهتر بدانی فاجعه غزه از کی بوجود آمد . شما که باید بهتر بدانی سه تا شهرک اسراییل نشین در سه عملیات انتحاری به هوا رفت که اسراییل دارد جبران مافات می کند . اگر دوست نداری سرچ کنی ، عکس های نوزادان اسراییلی را برایت می فرستم که در دستان مادران اسراییلی ( شهروند اسراییلی و نه نظامی اسراییلی ) به وحشیانه ترین وضع ممکن تیکه پاره شده اند و سید حسن نصرالله و خالد مشعل که دلت برایشان می تپد در ماشین های ضد گلوله شان با شبکه های مختلف ماهواره ای در حال خوش و بش و مانیفست صادر کردن هستند .
دوست عزیز می گویی اگر غزه ای ها نبودند اکنون اسراییلی ها ایران را هم گرفته بودند . اگر اینچنین است درزمان شاه که شما به او می گویی بی لیاقت و بی کفایت ، و طبق نوشته مورخان آبدوغ خیاری این بلاد ، هیچ آدم درست و حسابی در کابینه شاه نبود و هر کس از راه می رسید چیزی از ایران می کند !!! چرا اسراییلیان از این فرصت استفاده نکرده و ایران را نگرفتند ؟؟؟
دو ) در مورد داستان باید خدمت شما عرض کنم که از اتفاق بنده هیچ پینوشت و پسنوشتی در ستون داستانم نداشتم که شما پی به بزرگ بودنش برده اید !!! یا هیچگاه از داستانم سخنی به میان نیاورده ام که بزرگ است یا نیست ، اما جالب اینجاست که به لطف قلم فرسایی شما ، دوستانی هم که داستان من را نخوانده بودند با تبلیغات رایگان شما ، همه خواندند و آمار وبلاگ من ، هزار نفر صعود کرد ( که از شما متشکرم ) .
سوم ) در مورد حجاب هم اگر اکثریت جامعه ما بی حجاب نبودند ، شما مطمینا وقت برای درصدی کمی نمی گذاشتید و گلوی خود را پاره نمی کردید که حجاب در مملکت اسلامی ما دارد به یغما می رود . پس حداقل نود درصد این جامعه بد حجابند و البته باز هم می گویم که نه به من ربطی دارد و نه به سرکار . در ضمن اگر شما اعتقادی به الهیات خواندن بنده ندارید ، حق ندارید در مورد جمع هم ابراز عقیده بفرمایید که باز می گویم افعال دیگران و عقاید دیگران به خودشان ربط دارد و نه به من و نه به شما و وظیفه ما احترام به آن است .
چهارم ) دوست عزیز رضا رضا ، بنده هیچگاه در گفتارم علیه شما نبوده ام . انتقاد بسیاری به حرفهای شما دارم ولی هیچگاه به خودم اجازه نداده ام به شما یا دوستان دیگر با الفاظ و صفات استهزایی و تمسخر آمیز برخورد کنم . شما از ابتدای صحبتتان با نشانه رفتن آیدی من شروع به سخن کرده اید و در لابلای صحبت هایتان هم از جملاتی مانند اینکه برای من مهم نیست ، من نمی فهمم ، من درک ندارم ، همه می دانند که من که هستم و ... استفاده کرده اید . دوست عزیز ابدا فکر نکنید من از این صفات ناراحت می شوم ، بلکه خوشحال هم می شوم ، چون می فهمم سخنانم حقیقی بوده است و لاجرم شما که ضد حقیقت و ضد واقعیت گرایی هستید ، به تب و تاب می افتید که حقایق را ماستمالی کنید . از طرفی در همان شماره که نوشته شما منتشر شده بود ، آغاز هزار و چهارصد و سی امین سال هجرت پیامبر بود که اگر با مدت زمان بعثت پیامبر جمع بکنیم ، می شود عمر دقیق اسلام که چیزی در حدود هزار و پانصد سال می شود و نه هزار و سیصد سال که شما فرموده اید . پس بنده با کسیکه حداقل دویست سال اختلاف برایش پچیزی نیست ، اجازه بدهید با زبان همان دویست سال قبل صحبت بکنم که حداقل شاید چیزی بفهمد . آمین .
پنجم ) در قدرت بالای اسلام که فرموده اید قدرت علم خدای بزرگ است که شکی نیست اما خداوند دانشمند نیست که نظریه اش را تغییر بدهد ! از اینجهت عرض کردم که ادیان ابراهیمی دیگر هم باید شامل قدرت علم خداوند بشوند و لزوما اسلام ما علم نیست . مگر اینکه نعوذ بالله خداوند متعال ، مانند دانشمندان در هر دوره ای ، یک نظریه داده باشند که فکر می کنم بعید است .
ششم ) در مورد عناد با نظام اسلامی ، از ریشه بی ربط با انتقاد من بوده است . چون انتقاد اقتصادی از یک دولت وابسته به هر جناحی ربطی به عناد با نظام اسلامی یا غیر اسلامی ندارد و این اتهام مطمینا فقط برای ایجاد جو علیه بنده توسط شما به نگارش در آمده است ، که البته از خواص دولت پوپولیسم و پوپولیست ، حامیان اینچنینی هم بعید نیست . بحث دویست و پنجاه میلیارد دلار پولی است که از فروش نفت به صندوق ایران آمده است و اکنون نیست . نبودن این پول هم ربطی به عناد ندارد . لطفا شما که عنادی با هیچ سوسول گرایی و اصول گرایی ندارید بفرمایید این پول چه شده است که شاید من حقیر هم بفهمم که این پول چه شده است و از نگرانی در بیایم . البته تا جاییکه بنده خبر دارم ، فعلا روابط خوبی هم با کشورهای آمریکای لاتین برقرار نیست که بگوییم خرج خانه سازی در آنجا یا سد سازی در کشورهای همسایه شده است !!! همین .

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

11 دي / 31 دسامبر / 3 محرم

Mobin_s2004@yahoo.com
11 دي ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
بازداشت خسروپرويز
و آغاز پايان امپراتوري توانمند ايرانيان

تصوير سنگي خسرو پرويز در طاق بستان

31 دسامبر سال 628 ميلادي خسرو پرويز ( خسرو دوم ) شاه وقت ايرانيان از دودمان ساساني كه به خاطر اطفاء حس جاه طلبي خود و رسانيدن مرزهاي ايران به روزگار داريوش بزرگ دست به جنگهاي غير ضروري ازجمله تصرف مصر و محاصره قسطنطنيه و تصرف همه آسياي غربي زده بود و صليبي را كه مسيح به آن مصلوب شده بود به تيسفون آورده بود و ارتش را فرسوده و مردم را زير بار مالياتهاي سنگين قرار داده بود در كاخ تيسفون بازداشت شد و اين اقدام كه به خواست ژنرالهاي ايران و تصويب شيرويه پسر او صورت گرفت آغاز پايان امپراتوري توانمند ايرانيان بشمار مي رود.
    خسرو پرويز پس از شكست نظامي 9 دسامبر سال 627 از هراكليوس امپراتور روم شرقي در جنگ نينوا و عقب نشيني به تيسفون براي فراموش كردن غم شكست به شراب و باده گساري پناه برده بود و در اين كار دست به افراط زده بود و عمل او ژنرالهاي ايران را در برابر دشمن بلاتكليف گذارده بود به گونه اي كه تصميم به بازداشت او و نصب پسرش به پادشاهي گرفتند . خسرو پرويز در حال مستي كامل در جلسات نظامي حضور مي يافت و اتخاد تصميم دشوار بود و نيروهاي هراكليوس به دروازه هاي تيسفون رسيده بودند.
    بازداشت خسرو پرويز ، زياد مسئله را حل نكرد زيرا مقامات سياسي و بزرگان كشور تا او زنده بود حاضر به پذيرش پسرش به عنوان شاه نبودند.
    پس از چند هفته سرگرداني و بحراني، ناگهان در تيسفون اعلام شد كه خسرو پرويز در بازداشتگاه كاخ در گذشته است كه بعدا معلوم شد به اشاره افسران گارد ، زندانبان او را كشته بود و قتل او در سال ششم هجرت صورت گرفت و 9 سال بعد در 637 ميلادي ، ارتش ايران درقادسبه شكست خورد.
    پس از قتل خسرو پرويز ، پسر او با هراكليوس آشتي كرد و ضمن قرارداد صلح مورخ سوم آوريل سال 628 ميلادي ، ايران از همه متصرفات خسرو پرويز از جمله مصر ، سوريه و فلسطين صرف نطر كرد و صليب را كه بهانه جنگ بود به روميان پس داد. ارتش روم نيزدر اين جنگها چنان تضعيف شده بود كه هراكليوس پس از بازگشت به قسطنطنيه پايتخت خود عنوان امپراتوري روم را به پادشاهي بيزانس (بيزانتين شامل يونان و قسمتي از آناتولي و سوريه ) تبديل كرد و در جنگ سال636 در يرموك ( شام ) از اعراب مسلمان شكست خورد و سوريه و بعدا فلسطين را از دست داد و به اين صورت سالهاي 736 و 737 را بايد افول هردو امپراتوري و برقراري وضعيت تازه اي در جهان بشمار آورد.
    حكومت خسرو پرويز از همان آغاز كار با نا آرامي همراه بود ؛ بر ضد پدرش كودتا كرده با كمك رومي ها بهرام چوبين بزرگترين و ماهرترين ژنرال ايران پس از « سورنا » را شكست داده و رنجانده بود و ....
    پس از قتل خسرو پرويز كه از رويدادهاي دگر گون كننده تاريخ جهان است در طول چهار سال و چند ماه ده نفر از اين قرار بر ايران حكومت كردند:
    شيرويه كه به قباد دوم تغيير نام داده بود، اردشير سوم ، خسرو سوم ، جوانشير ، پوراندخت ، گشتاسب ، آذرميدخت ، هرمز پنجم ، فيروز ، خسرو پنجم و آنگاه در سال 632 يزدگرد سوم به سلطنت رسيد كه آخرين شاه دودمان ساساني بود و پس از چند شكست از اعراب در سال 650 در مرو كشته شد.
    پوراندخت و آذرميدخت دختران خسرو پرويز بودند . پوراندخت 17 ماه سلطنت كرد ، ولي دوره سلطنت آذرميدخت بسيار كوتاه بود و هر دو نيز مانند بسياري از اين شاهان چند روزه در جريان مبارزه برسر قدرت و اختلافات خانوادگي ( داخل قصري ) كشته شدند.

 

تقسيمات كشوري ايران

31 دسامبر سال 1937 (10 دي ماه 1316) ايران داراي تقسيمات كشوري تازه شد و به ده استان ، 49 شهرستان و 290 بخش تقسيم گرديد. اين تقسيمات بر پايه عرف قديم بود. در دي ماه سال 1338( ژانويه 1960) اين تقسيمات تغيير كرد و استانهاي ده گانه 17 استان شدند . تعداد شهرها نيز به 145 شهر افزايش يافت . ايجاد استانهاي تازه از كوچك كردن استانهاي دهگانه صورت گرفت كه نارضايتي به بار آورد . براي مردم فارس و كرمان كوچك شدن اين دو استان پس از قرنها قابل قبول نبوده است و تقسيمات بعدي هم از همين دست بوده است.

وقايع دفاع مقدس در چنين روزي

11/10/58
راي شوري امنيت به طرح آمريكا مبني بر تحريم اقتصادي عليه ايران (11 راي موافق و 4 راي ممتنع).

11/10/59
گزارشي از عمليات و اقدامات پيشمرگان كرد عراقي در مناطق شاخه ، قلعه ديزه و حاجي عمران عراق .

گزارش خبرنگار آسوشيتدپرس از قصر شيرين : عراقي ها شهر را ويران كرده كسب امتياز در مذاكرات ، قصر شيرين را ميخواهند .

تلگراف آيت ا … منتظري به علماي اهواز درباره كشتار مردم بي دفاع اين شهر توسط ارتش عراق و انتقاد تلويحي از فرماندهي خودي در جنگ و توصيه به روحانيون مزبور كه اوضاع را به رهبر انقلاب و مجلس شوراي اسلامي گزارش كنند كه تا دير نشده براي رفع قواي متجاوز فكري اساسي بشود .

گزارش راديو لندن از پاسخ و توجيهات مقامات انگليسي درباره عدم تحويل ناوهاي خريداري شده از انگليس به ايران.

گزارش هفته نامه ميدل ايست و خبرگزاري روسي تاس از مراحل مقدماتي تشكيل يك اتحاديه امنيتي در خليج فارس با پيشنهاد آمريكا و سعودي .

بر اساس خاطرات پير سالينجر ، امروز آخرين پيشنهادات آمريكائيها توسط واسطه هاي الجزايري به ايران داده شد و ظاهراً توافقي همه جانبه حاصل گرديد .

Mobin_s2004@yahoo.com
31 دسامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
امپراتور را كشتند
و از سنا تقاضاي بخشودگي كردند

31 دسامبر سال 192 ميلادي رئيس گارد امپراتوري روم « كومودوس » امپراتور اين كشور كه سلطنت خود را از جانب يكي از خدايان رومي( هركولس ) مي دانست و معتقد بود كه همه اسيران جنگي بايد در بازي هاي گلادياتوري يكديگر را بكشند و مي گفت كه امپراتور بايد به جاي همسر « مترس » داشته باشد، چند ساعت پس از اين كه شهر رم را به نام خود « كوموديانا » تغيير نام داد به دست يك پهلوان كشتي در حمام به قتل رسانيد. در اين عمل « مارسيا » مترس امپراتور به فرمانده گارد كمك كرده بود . رئيس گارد سپس به سناي روم رفت و كار خود را عملي لازم براي حفظ امپراتوري و اختيارات سنا به عنوان انتخاب كننده امپراتور اعلام كرد و در خواست بخشدگي براي خود و همدستانش كرد. كومودوس (لوسيوس اورليوس كومودوس ) از سال 180 تا سال 192 بر روم رياست كرده بود.

 

آغاز استعمار انگلستان در آسيا

31 دسامبر سال 1600 ميلادي دولت انگلستان در راستاي سياست استعماري اش در اسيا ، فرمان ايجاد كمپاني هند شرقي را صادر كرد و همه بازرگانان و ماموران و دريانوردان انگليسي را كه در قاره آسيا و آبهاي آن فعاليت داشتند اجبارا عضو اين كمپاني كرد كه روزي سياه براي اين قاره ومردم آن بشمار مي رود.
     در آن زمان ، دو سال از ورود آنتوني و رابرت شرلي با 26 انگليسي ديگر به ايران مي گذشت كه موفق شده بودند خود را در دل شاه عباس كه هدفش احياي امپراتوري ايران با عقب راندن پرتغاليها از خليج فارس و تضعيف هرچه بيشتر عثماني بود جاي دهند.شاه عباس براي رسيدن به هدفهايش نياز به دوستي با اروپاييان داشت.
    277 سال پس از ايجاد كمپاني هند شرقي ، و تصرف تدريجي شبه قاره هند توسط انگليسي ها ، ملكه ويكتوريا ، اول ژانويه سال 1877 ميلادي خود را پادشاه انگلستان و امپراتور ( امپرس ) هند خواند . بسياري از مسائل جاري مشرق زمين ناشي از استعمار انگلستان بر هند است كه به خاطر حفظ هند از تعرض ساير قدرتهاي اروپايي ، از انجام هر توطئه اي در ايران ، افغانستان و همه خاورميانه ، آسياي ميانه و آسياي جنوبي خود داري نورزيد.

 

مادام دو پمپادور؛ زني كه عملا زمام امور فرانسه در دست داشت

به نوشته مولفان تاريخ فرانسه ، از سا ل 1745 تا 1764 به مدت 19 سال حكمران واقعي فرانسه مادام دو پمپادور رفيقه لويي 15 پادشاه فرانسه بود. اين زن از روزي كه يك پيشگو گفته بود كه مترس شاه فرانسه خواهد شد به هر تدبير و نيرنگي از جمله برگزاري ميهماني هاي بزرگ و دعوت مشاهير وقت از جمله ولتر و مونتسكيو به انها دست زده بود تا به دربار فرانسه راه يابد و با پادشاه آشنا شود .
     وي سر انجام به اين هدف خود رسيد و چون همسر لوئي 15 درگذشته بود و وي به دليل منع مذهبي نمي توانست ازدواج مجدد كند مادام دو پمپادور را به عنوان مترس خود انتخاب كرد و او از آن زمان نخست در پشت پرده و سپس علني مشار لوئي 15 شد . از زماني كار پمپائور براي فرانسه مشكل آفرين شد كه دوستان و بستگان خود را در راس كارها گمارد تا قدرت را از دست ندهد و آنان مردماني آزمند و نالايق بودند . مشكلاتي كه مادام دو پمپادور كه نام اصلي او Jeane Antionette Poisson بود از اين رهگدر براي فرانسه به وجود آورد تا انقلاب فرانسه باقي بود و به عقيده مورخان ، اين مشكلات به دوران پادشاهي لويي 16 منتقل و از علل انقلاب شد.

 

پارلماني كه همه اعضاي آن جز دو نفر به جرم خيانت به وطن به زندان محكوم شدند!

31 دسامبر سال 1907 ميلادي به دستور نيكلاي دوم تزار روسيه 167 تن از اعضاي 169 گانه دوماي روسيه به اتهام خيانت به كشور بازداشت و تحويل دادگاه شدند . بعدا دادگاه با رعايت تخفيف هر كدام را به سه ماه زندان محكوم كرد. اين تخفيف به اشاره انگشت تزار منظور شده بود. خيانت اين عده آن بود كه ضمن مذاكرات پارلمان گفته بودند كه اگر چنين نشود ممكن است مردم ماليات ندهند و اگر چنان شود احتمال دارد عده اي از خدمت سربازي شانه خالي كنند و....كه تزار همه اين حرفها را خيانت به كشور تلقي كرده بود و انان را جز دونفر كه اصلا حرف نزده بودند به دادگاه تحويل داد .
     با بازداشت و تحويل اعضاي دوما به دادگاه اين دوره مجلس منحل شد و تزار با اعضاي دوره ديگر دوما هم همين معامله را البته به طرزي ديگر انجام داد و پس از انحلال سه دوره پي در پي دوما از خير تشكيل آن براي مدتي صرف نظر کرد.

برخي ديگر از رويدادهاي 31 دسامبر

  • 1857:   ملكه ويكتوريا شهر اوتاوا را براي پايتختي مهاجرنشين انگليسي كانادا انتخاب كرد.

  • 1902:   دولت ونزوئلا راي دادگاه بين المللي لاهه را براي پرداخت غرامت به اتباع انگلستان و آلمان كه در جريان كودتاي سال 1899 آن كشور آسيب ديده و شركتهاي راه آهنشان ملي شده بود پذيرفت و ناوگان دو كشور سواحل ونزوئلا را ترك گفتند.

  • 1915:   نيروي دريايي آلمان كشتي مسافربر انگليسي « پرشيا » را غرق كرد كه 335 نفر كشته شدند . در آن زمان كه نيمي از ايران منطقه نفوذ انگلستان بود ، نامگذاري كشتي به نام پرشيا ( ايران ) آزاد بود ولي اينك رسانه هاي انگليسي خليج فارس را هم خليج و يا خليج عربي مي نويسند !!! .

  • 1930:   ركود اقتصادي ، شمار بيكاران ايالات متحده را به 4 ميليون و 800 هزار رسانيد.

  • 1971:   دولت عراق كه اختلافاتش بادولت وقت ايران گسترش يافته بود هزاران ايراني و ايراني زاده را از آن كشور بيرون راند.

  • 1973:   دولت وقت پرو شركتهاي امريكايي زغال سنگ را در آن كشور ملي كرد.

  • 1981:   در غنا يك افسر جزء كودتا كرد.
     

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    3 محرم هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     رسيدن «عمربن سعدابن ابي وقّاص»
    به نينوا به همراه 4000سرباز

    3 محرم 61 - «عمربن سعدابن ابي وقّاص»همراه 4000سربازبه نينوا رسيد تا با امام حسين (ع) وارد جنگ شود. ابن زياد ابتدا به او وعده حكومت ري را داد اما چون ازورود امام به كوفه آگاه شد پيكي به جانب عمرسعد روانه كرد و به اودستورداد كه نخست به كربلا رود و بعد ازسركوبي حضرت امام حسين (ع) روانه ري شود. عمرسعد ابتدا ازاين كارامتناع ورزيد اما سرانجام به طرف كربلا روانه شد. بعد ازورود عمرسعد به كربلا حرّبن يزيد رياحي همراه سپاهش زيرنظراو قرارگرفتند. عمربن سعد ابن ابي وقّاص ازاين پس بطورمستقيم رودرروي امام حسين (ع) سرورشهيدان ايستاد تا بتواند به حكومتي دست يابد اما تنها آتش دوزخ را براي خود مهيّا ساخت.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    -2
    11

    اهواز

    13
    21

    تبريز

    -4
    3

    شيراز

    4
    20

    مشهد

    2
    12

    بندرعباس

    14
    26

    کرمان

    3
    21

    اصفهان

    2
    14

    يزد

    6
    18

    کرمانشاه

    2
    11

    اراک

    2
    11

    رشت

    7
    10

    دبی

    17


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1394 تومان
    986 تومان
    1495 تومان
    1080 تومان
    260 تومان
    270 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    225000 تومان
    105000 تومان
    54000 تومان
    202000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:43
    طلوع خورشيد : 07:14
    اذان ظهر : 12:07
    غروب خورشيد : 17:01
    اذان مغرب : 17:23
    نيمه شب شرعي : 23:22
     

     

     

     

     

     

    Ãروزشمار عاشورا

    eshge.mahdi@gmail.com

    7 روز تا «روز واقعه»

    تصاویر ویژه محرم   

    اهل بيت پيامبر و عزاداري سيدالشهداء


    * ما عزادار حسينيم
    امام صادق عليه السلام در حديثي فرمود: ي زرارة، آسمان چهل صبح بر حسين خون گريست، زمين چهل بامداد با سياهي بر حسين گريست، خورشيد چهل بامداد با كسوف و قرمزي گريست، كوهها پاره پاره شد، درياها منفجر شد و ملائكه چهل صبح بر حسين گريستند.
    هيچ زني از ما (اهل البيت) خضاب نكرد، آرايش نكرد و زينت ننمود مگر وقتي كه سر عبيدالله ابن زياد را آوردند (در زمان امام سجاد، عبيدالله توسط سپاه مختار كشته شد، و سر او را نزد حضرت سجاد فرستادند)
    هيچ زني از ما (اهل البيت) خضاب نكرد، آرايش نكرد و زينت ننمود مگر وقتي كه سر عبيدالله ابن زياد را آوردند (در زمان امام سجاد، عبيدالله توسط سپاه مختار كشته شد و سر او را نزد حضرت سجاد فرستادند)
    و ما زلنا في دمعة بعده، ما همواره بعد از حسين گريان اوئيم، جد من (امام سجاد) هر گاه حسين را ياد ميكرد چنان ميگريست كه محاسن حضرت از اشك پر ميشد، هر كه ميديد نيز دلش ميسوخت و گريان ميشد.

    * امام صادق عليه السلام جلسه روضه خانگي بر پا ميكند
    ابوهارون گويد: نزد امام صادق عليه السلام رفتم حضرت فرمود: ي ابا هارون، برايم (از مصيبت) حسين بخوان، من شروع كردم شعري خواندن حضرت فرمودند: همچنانكه خودتان ميخوانيد، همچنانكه در سر قبر او ميخوانيد، (معلوم ميشود كه در زمان امام صادق عليه السلام مجالس روضه آنهم با شور و حال رائج بوده است) يعني با سوز و حال بخوان، من هم شروع كردم بخواندن
    يك شعر خواندم، حضرت گريان شد، من ادامه ندادم، حضرت فرمود: بگذر، سپس فرمود: برايم بيشتر بخوان برايم بيشتر بخوان، من ادامه دادم، حضرت گريست، بانوان نيز مضطرب شدند و شور گرفتند، وقتي آرام شدند حضرت گويا (بعنوان جايزه و پاداش به اين مداح اهل البيت) فرمود: ي اباهارون هر كه بري حسين شعر بگويد و ده نفر را بگرياند بهشت بري اوست، سپس حضرت تعداد را يكي يكي كم نمود تا اينكه فرمود: هر كه بري حسين شعر بگويد و يك نفر را بگرياند، بهشت بري اوست، سپس فرمود: هر كه حسين را ياد كند و گريان شود، بهشت بري اوست. (1)
    مؤلف گويد: اين حديث شريف نكات ارزنده ي در بردارد و شيعيان را تشويق ميكند، تا هر چه ميتوانند جلسه روضه تشكيل دهند، شعرا تا ميتوانند در رثي حضرت شعر بسرايند، مردم به ياد حضرت باشند و بگريند، مداحان اهل البيت در جلسات با شور و حال، روضه بخوانند، و سعي كنند مردم را در مصيبت سيدالشهداء منقلب كنند و بگريانند، و از روايات بدست ميآيد كه اين روش اهل بيت عليهم السلام بوده است و از فرصتهي گوناگون بري اقامه عزي سيدالشهداء استفاده ميكردند گاهي كه مداحان همانند ابي عماة متشد و يا جعفر ابن عفان و يا عبدالله ابن غالب و يا ابي هارون مكفوف و يا دعبل خزاعي بر امام صادق عليه السلام و امام رضا وارد ميشدند، حضرت ميفرمود: برايم روضه حسين را بخوان.

    * با حضرت فاطمه هم ناله شويد
    امام صادق عليه السلام فرمود: هيچ چشمي نزد خداوند و هيچ اشك چشمي نيست كه جاري شود؛ و هيچ گريه كننده ي نيست كه بر حسين بگريد مگر اينكه به حضرت فاطمه كمك ميدهد، به رسول الله صله داده، حق ما را ادا كرده است، در روز قيامت تمام مردم گريان هستند مگر گريه كنندگان بر جدم حسين، كه چشمشان روشن است و مژده به آنهاست و شادي در صورت آنها نمايان است، و اين در حالي است كه مردم در اضطراب هستند، اما آن ها در امانند، از مردم اعراض ميشود ولي اينها با حسين در زير عرش و در سايه عرش هم صحبت هستند، از سختي حساب واهمه ندارند، به آنها ميگويند: وارد بهشت شويد، اما آنها هم صحبت و همنشيني با حسين را بر بهشت ترجيح ميدهند. (2)


    ---------------------------------
    (1). كامل الزيارات ص 105
    (2). كامل الزيارات ص 80




    مداحی و سخنرانی
    شب سوم محرم87

     

    حجت الاسلام عالی

    سخنرانی

    دانلود

    حجت الاسلام مؤمنی

    سخنرانی1

    دانلود

    حجت الاسلام مؤمنی

    سخنرانی2

    دانلود

    حجت الاسلام مؤمنی

    سخنرانی3

    دانلود

    حاج محمود کریمی

    قسمت اول

    دانلود

    حاج محمود کریمی

    قسمت دوم

    دانلود

    حاج محمود کریمی

    قسمت سوم

    دانلود

    حاج محمود کریمی

    قسمت چهارم

    دانلود

    حاج محمود کریمی

    قسمت پنجم

    دانلود

    حاج محمود کریمی

    قسمت ششم

    دانلود

    حاج محمد رضا طاهری

    قسمت اول

    دانلود

    حاج محمد رضا طاهری

    قسمت دوم

    دانلود

    حاج محمد رضا طاهری

    قسمت سوم

    دانلود

    حاج محمد رضا طاهری

    قسمت چهارم

    دانلود

    حاج محمد رضا طاهری

    قسما پنجم

    دانلود


    لينکستان محرم:


     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Scientific American
    ماه ژانويه

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Scientific American

    تاریخ انتشار: ژانويه 2009
    تعداد صفحات مجله: 100
    حجم فایل: 12 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    دستمال ضد گلوله برای حفاظت از قلب

    شاید به جرات بتوان گفت که بعد از نعمت سلامتی , امنیت جانی بزرگترین نعمتی است که باید قدرش را بدانیم. نظرتان در مورد خودتان چیست؟ آدمی مهمی هستید یا نه؟ گاهی اوقات پوشیدن انواع جلیقه های ضد گلوله برای آدم های مهم چندان خوشایند و راحت نیست. البته با پوشیدن جلیقه هم نمی توانند مطمئن باشند که از ناحیه دیگری مورد هدف قرار نخواهند گرفت.
    این یکی نوعی دستمال ضد گلوله است که می تواند به راحتی دولا شده و در جیب بغل کت جای گیرد. البته این دستمال برای کسانی در نظر گرفته شده که احتمال هدف قرار گرفته شدن قلب خود را میدهند. چون اگر در جیب گذاشته شود تنها می تواند قلب افراد را در برابر اصابت گلوله حفاظت کند. این دستمال با استفاده از استاندارد های نظامی در ساخت اقلام ضد گلوله ساخته شده و قرار است برای استفاده عموم مردم به بازار عرضه شود. به نظر من ممکن است برای آدم های خوش شانس در دوئل مفید واقع شود!
    منبع

    فرشی برای مراقبت از سالمندان

    آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که در حالی که سرتان حسابی شلوغ است مجبور شوید در خانه بمانید و از پدربزرگ یا مادر بزرگ پیرتان مراقبت کنید؟ در چنین شرایطی مجبور می شوید بارها بین اتاق خودتان و اتاق او رفت و آمد کنید و چک کنید که مشکلی برایش پیش نیامده باشد. مثلا زمین نخورده باشد و دوباره با عجله به اتاقتان برگردید و به کارتان ادامه دهید. آن وقت است که آرزو می کنید ای کاش وسیله ای وجود داشت که اگر مادر بزرگ یا پدر بزرگ دچار مشکلی می شدند، به نحوی شما مطلع می شدید.
    محققین دانشگاه
    Missouri  در حال ساخت فرشی هستند که این آرزوی شما را به واقعیت نزدیک می سازد. این فرش به نحوی طراحی شده است  که موقعیت فرد را ارزیابی می کند و در صورت بروز حادثه ای مانند زمین خوردن، با ایجاد صدا به اطرافیان اطلاع می دهد. سنسورهای موجود در این فرش در ضخامت بسیار کم در لابه لای صفحات فرش قرار گرفته اند.
    علاوه بر این محققین در حال کار بر روی سیستمی هستند که بتواند اطلاعات جمع آوری شده به وسیله این سنسورها را جهت آنالیز به کامپیوتر منتقل کنند تا بدین طریق بتوانند نتیجه گیری کنند که آیا فردی که روی این فرش زمین خورده است ، نیاز به کمک فوری دارد یا خیر.

    اگر همه چیز به خوبی پیش رود، این فرش تا دو سال آینده برای استفاده عموم به بازار عرضه خواهد شد.

    منبع
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    ريزش ها و رويش ها


    نويسنده: محمد باقر پوراميني

    معرفی کتاب:
    عریزیش و رویش دو واقعیت تلخ و شیرینی هستند كه در دوران حكومت امیرالمؤمنین (ع) پدیدار شد. در آن عرصه، گروهی از نام آوران در گرداب گمراهی كشانده شدند و از آن سوی، تعدادی سیر صعودی داشته و راه سعادت پیش گرفتند. “ریزش ها” شامل مجموعه ایی از دنیاگرایان بي وفا بود كه نفاق، كینه، حسد، بي خردی، عدل گریزی، كژفهمی، و صفات نكوهیده دیگر، آنان را از صف ابرار دور كرد و به تباهی كشاند.
    در این گروه افرادی مانند اشعری، طلحه، زبیر و … دیده مي شوند. “رویش ها” نهاد مهر و دوستي اند، نیك سیرتانی كه بر پیمان خود با ولایت پای فشردند و در برابر طوفان تیره و تار دنیاطلبان، چونان كوه استوار ماندند و بي هیچ تغییر و تبدیلی راه راست خویش را پاس داشتند. این گروه با خدامحوری، بصیرت، اطاعت و تسلیم، انتقادپذیری، دشمن شناسی و آخرت نگری، بهترین سیر را در زندگی خود انتخاب كرده و به رستگاری رسیدند. مالك اشتر، حجربن عدی و … از جمله این گروه بودند.
    این كتاب كه از مجموعه “ از چشم انداز امام علی (ع) ” مي باشد، با بررسی ویژگي های این دو گروه، به معرفی چهره های مبارز آن ها در این دو عرصه مي پردازد.
    فهرست مطالب مطالب کتاب به شرح زیر است:

    مقدمه
    فصل اول/ سپهر راستي
    رنج كژ راهه
    آغازي ناميمون
    راهي ناهموار
    بناي خودكامگي
    دولت عدالت
    غوغاي بيعت
    دگرگوني و اصلاح
    دلدادگي و دلتنگي
    دو بانگ در جهان
    يار مهر
    جار جور
    حكايت «ريزش» و «رويش»

    فصل دوم/غُصّه ريزش ها
    فرهنگ چهره ها
    ريشه هاي فصل

    فصل سوم/ قِصّه رويش ها
    فرهنگ چهره ها
    ريشه هاي وصل

    پي نوشت
    منابع و مآخذ


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    14 راه برای لذیذ نمودن
    موادغذایی مفید

    می دانیم که بعضی از موادغذایی برای سلامتی ما خیلی خوب است، اما اگر ندانیم با آنها چطور غذا درست کنیم، چه؟ یا حتی بدتر از این، اگر از مزه آنها خوشمان نیاید چه؟ کلاه و پیشبند آشپزیتان را ببندید و چاقو چنگال هایتان را هم آماده کنید. وقتی یکبار این روش های آشپزی را برای خوشمزه کردن موادغذایی مفید امتحان کنید دیگر راه برگشت ندارید.


    سبزیجات با برگ های سبز تیره
    کلم بروکسل، کلم پیچ، اسفناچ و سایر سبزیجاتی که برگ های سبز تیره دارند حاوی مواد گیاشیمی مهمی هستند که طبق گفته های دکتر الیزابت جانسون، متخصص آزمایشگاه تغذیه معدی-روده ای در تافتز (Tufts) می تواند از کوری ناشی از بالا رفتن سن جلوگیری کند. این نوع سبزیجات همچنین سرشار از ویتامین A و C، فیبر، فولات و منیزیم هم می باشند.


    نکات آشپزی زیر را برای پخت این نوع سبزیجات امتحان کنید:
    برای شیرین کردن مزه از کلم بروکسل های کوچک و روشن تر استفاده کنید. کمی هم ساقه کرفس به غذا اضافه کنید تا بوی کلم گرفته شود.
    برای بهتر کردن مزه کلم بروکسل یا کلم پیچ می توانید کمی چاشنی لیمو-فلفل یا پنیر پارمسان رنده شده به آن اضافه کنید.
    ساقه های سفت کلم پیچ را جدا کنید و فقط برگ های نرم آنرا بخورید. خیلی راحت می توانید کلم پیچ را همراه با سایر سبزیجات در سالاد استفاده کنید یا کمی کلم پیچ خردشده به سوپ مورد علاقه تان اضافه کنید.
    سبزیجات نرمی مثل برگ چغندر یا اسفناچ وقتی پژمرده تر باشند، خوشمزه تر می شوند. آنها را با آب سرد خوب بشویید، بعد همه را در یک قابلمه بزرگ ریخته و 3 تا 5 دقیقه با حرارت متوسط بجوشانید. بعد آب آن را کامل گرفته و خرد کنید. سپس به همراه سیر خردشده، پنیر پارمسان، زنجبیل تازه یا پیاز خرد شده سرخ کنید.
    سبزیجات تلخ تر مثل کلم پیچ یا سبزیجات خردل مزه قوی تری دارند. پس به جای دور ریختن این نوع سبزیجات، آنها را 8 تا 12 دقیقه بپزید تا مزه دلپذیرتری پیدا کنند. برای آنها می توانید از چاشنی ابلیمو، سیر، فلفل قرمز، یا سس گوجه فرنگی و سرکه استفاده کنید.
    سبزیجات تازه را جایگزین سبزیجات خردشده فریزری کنید و آنها را به سوپ و سالاد اضافه کنید.


    سویا
    به نظر می رسد که این روزها همه جای دنیا تبلیغات در جهت فواید غذایی سویا شایع است. انجمن قلب در امریکا، اخیراً به مصرف 25 گرم پروتئین سویا در روز توصیه کرده است و عقیده دارد برای کاهش خطر احتمال ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی، این ماده غذایی را باید بخشی از رژیم غذایی خود درآورید. نکات زیر را برای استفاده از این ماده غذایی مفید در غذاهای هر روزتان به کار گیرید.
    در همبرگر، کوفته، سس اسپاگتی و ماکارونی یا لازانیا، نیمی از گوشت مصرفیتان را با پروتئین سویا جایگزین کنید. ابتدا پروتئین سویا را با مایعی تشکیل شده از سوس گوجه فرنگی و شیر مخلوط کنید که مزه بهتری پیدا کند و بعد آنرا با مابقی گوشتتان مخلوط کنید. مطمئن باشید هیچکس تفاوت آن را نخواهد فهمید.
    به جای شیرهای معمولی، یکبار هم شیر سویا را امتحان کنید. میوه یا آبمیوه مورد علاقه خود را به همراه کمی عسل یا شیره افرا برای شیرین تر کردن آن به شیرسویا اضافه کنید و خواهید دید که در کمتر از یک دقیقه نوشیدنی فوق العاده خوشمزه و سالم خواهید داشت.
    برای تنقلات از آجیل سویا مه شبیه به بادام زمینی است استفاده کنید. می توانید این آجیل را به میکس آجیل خود، سیریال صبحانه تان یا حتی چوب شور یا شکلات خود اضافه کنید.


    حبوبات
    حبوبات که شامل عدس، نخود، لوبیا قرمز و لوبیا چشم بلبلی می شود، منبع بسیار عالی از فیبر هستند و می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی کمک کند. اگر خوراک لوبیا چندان راضیتان نمی کند، از ایده های زیر استفاده کنید:
    برای بالا بردن سرعت و تسهیل استفاده می توانید از کنسرو این حبوبات استفاده کنید. فقط کایف است آن را زیر آب سرد بگیرید و قبل از اضافه کردن به غذا آن را آبگیری کنید.
    آش و سوپ هایی انتخاب کنید که حاوی حبوبات باشد. سوپ عدس، آش رشته یا سوپ لوبیا و ماکارونی انتخاب های بسیار خوبی هستند.
    لوبیا پخته را با کمی سس تورتیلا، مرغ، سبزیجات، سالسا و پنیر مخلوط کنید و غذایی فوق العاده خوشمزه خواهید داشت. برای خوشمزه تر کردن لوبیا چشم بلبلی هم می توانید موقع استفاده کمی سس سالسا تند به آن اضافه کنید.
    به غذاهایی که معمولاً می خورید، حبوبات اضافه کنید. عدس پلو، اضافه کردن نخود به سالاد و لوبیا قرمز به سس ماکارونی انتخاب های بسیار خوبی است
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    چرا امام حسين با يزيد بيعت نکرد؟ ‏


     

    سوال:
    به چه دليل و با كدامين توجيه منطقي، امام حسين (علیه السلام) به هيچ وجه حاضر نبود، ولو از روي مصلحت با يزيد بيعت كند؟
     

    پاسخ:
    نخست بايد دانست هر تصميم تاريخ‏ساز، در يك موقعيت حساس و در پي مجموعه‏ي از علل و حوادثي اتخاذ مى ‏شود كه طرفين منتظر چنين فرصتي از قبل بوده ‏اند.
    زاويه انحراف از سنت نبوي و عدالت علوي، از زمان گذشته آغاز شده بود اما با ظاهرفريبي روند خود را ادامه مى‏داد. اهل‏بيت (ع) و صحابه پاك- همچون سلمان، ابوذر، عمار و- در هر فرصتي به ابراز حق و آگاه كردن مردم مى‏پرداختند. اما نقطه‏ي از تاريخ فرا مى‏رسد كه طرفين احساس مى‏كنند، بايد حرف آخر را بزنند و كار را يكسره كنند. پس از درگذشت معاويه و روي كار آمدن يزيد، چنين موقعيتي ظاهر شد. از يك سو يزيد منكر همه چيز شد و اعلام كرد:
    لعبت هاشم بالملك فلا
    خبر جاء و لا وحي نزل(1)
    ‏«بنى‏هاشم با حكومت بازى‏كردند و هيچ خبري از آسمان نيامد و هيچ وحيي نازل نشد».
    او تصميم قاطع گرفته بود كه با تهديد و يا قتل، اجازه هيچ گونه فعاليت را به ديگران ندهد به طوري كه قبل از انتشار خبر مرگ معاويه سعي داشت از امام حسين (ع)، عبدالله بن زبير و عبد الله بن عمر بيعت بگيرد حتي با تهديد به قتل. اينجا بود كه امام حسين (ع) نيز بايد تصميم جدي خود را بگيرد. هنر آن حضرت در اين بود كه «حقانيت» خود را با پاسخ به دعوت كوفيان، با تدبير و «عقلانيت» پيش برد به گونه‏ي كه بر همگان اتمام حجت شد و نهضت خود را با «مظلوميت» آميخته كرد تا چهره ظالمان هر چه منفورتر در طول تاريخ باقي بماند و قابل محو شدن و كم رنگ شدن نباشد. لذا اين رنگ الهي تنها با «شهادت و اسارت» جاودانه ماند.
    از ديدگاه امام حسين (ع)- كه آيينه وحي است و در خانه وحي و محل رفت و آمد فرشتگان الهي است- امامت و رهبري امت اسلامي صلاحيت‏هايي را مى‏طلبد كه يزيد و هر كس كه مثل يزيد فاقد آن بوده است. امام حسين (ع) مى‏فرمود: «ما الإْمام الا الْعامل بالْكتاب و الْقائم بالْقسْط بدين الْحق و الْحابس نفسه‏علي ذات اللّه».
    وقتي وليد استاندار مدينه طيبه، امام حسين (ع) را به سوي استانداري دعوت كرد و خبر مرگ معاويه را به آن حضرت داد و نامه‏ي را كه يزيد بري گرفتن بيعت به او نوشته بود قرائت كرد(2) امام در پاسخش فرمود: اينكه من در پنهاني و خلوت بيعت كنم، بري تو كافي نخواهد بود مگر آنكه آشكارا بيعت كنم و مردم آگاه شوند. وليد گفت: آري فرمود: تا بامداد صبر كن و در اين موضوع تصميم بگير
    مروان گفت: به خدا سوگند اگر حسين در اين ساعت بيعت نكند و از تو جدا شود، ديگر بر او قدرت نخواهي يافت. او را حبس كن و نگذار از اينجا خارج شود مگر آنكه بيعت كند يا گردنش را بزن
    امام حسين (ع) فرمود: وي بر تو ي پسر زرقاء آيا تو امر مى‏كني به كشتن من؟ دروغ گفتي و پستي كردي. سپس روي به وليد كرد و فرمود:
    «ي امير ما خاندان نبوت و معدن رسالتيم. محل آمد و شد فرشتگان و محل فرود رحمت خدا هستيم. خدا با ما (فيض وجود را) آغاز كرده و با ما به پايان مى‏رساند. يزيد فاسق، فاجر، شرابخوار، قاتل بي گناهان و متجاهر به فسق و فجور است. كسي مانند من با مثل او بيعت نكند ولي بامدادان خواهيم ديد كه كدام يك از ما سزاوار و شايسته بيعت و خلافت است».
    وقتي امام (ع) از نزد وليد بيرون رفت، مروان گفت: خلاف گفته من كردي به خدا ديگر چنين فرصتي به دست تو نخواهد افتاد. وليد گفت: وي بر تو تو به من مى‏گويي دين و دنيي خود را از دست بدهم به خدا سوگند دوست ندارم كه مالك دنيا باشم و حسين را كشته باشم. سبحان الله آيا حسين را بكشم بري اينكه مى‏گويد: من بيعت نمى‏كنم به خدا كسي كه خدا را به خون حسين ملاقات كند، ميزان عملش سبك است و خدا روز قيامت به او نظر نمى‏كند و به او رحمت ننمايد و بري او عذابي دردناك هست(3)
    اين فراز از تاريخ، امام حسين (ع) بري درك علّت قيام و خودداري آن حضرت از بيعت و تعيين هدف و مبدأ آن امام شهيد، بسيار حساس و مهم است زيرا مواردي را يادآور شده كه هر يك بري ردّ بيعت و وجوب قيام كافي است.
    مواردي كه امام حسين ( ع) مستند و دليل امتناع از بيعت و تصميم بر مخالفت قرار داد، چيزهايي بود كه كسي در صحت و درستي آن شك نداشت و صغري و كبري آن مورد قبول و اتفاق همه بود حتي وليد عموزاده يزيد و استاندار او، درستي اين سخنان را انكار نكرد و در برابر قوّت منطق و صحت استدلال و احتجاج امام حسين (ع) هيچ ايراد و اشكالي ننمود.
    عبارت: «و مثلي لا ي بايع مثله» نتيجه دلايل مستندي است كه راجع به صلاحيت بي نظير و شخصيت ممتاز خود و سوابق و احوال ننگين يزيد فرمود يعني «كسي مثل من، با اين گذشته درخشان و با مقام رهبري به حقي كه نسبت به جامعه دارد، با كسي مثل يزيد بيعت نمى‏كند زيرا بيعت با خليفه در اصطلاح مسلمين، تعهد اطاعت و انقياد به كسي است كه مركز تحقق هدف‏هي عالي اسلامي، مصدر عزّت و اعتلي مسلمين و اعلي كلمه اسلام، حامي قرآن، آمر به معروف، ناهي از منكر و به عبارت ديگر قائم مقام و جانشين پيغمبر باشد.
    معني بيعت صحيح، ابراز آمادگي در فرمان‏بردن از اوامر خليفه واقعي و فداكاري در راه انجام اوامر او است كه بر هر مسلمان به حكم «اطيعوا الله وا طيعوا الرسول و اولي الاْمْر منْكمْ» واجب است و اين بيعت با مثل يزيد- هر چند صورت‏سازي و بري دفع ضرر باشد- امضي قانوني شدن فسق و فجور، تجاهر به منكرات و معاصي، تضييع حقوق، اتكا به ظالمان، ستمكاران، فاسقان و فاجران است و صدور آن از مثل امام حسين (ع) امكان شرعي و عرفي نداشت.
    اين بيعت، تعّهد همكاري در قتل مردم بى‏گناه و بردن آبرو و عزّت اسلام است و ساحت مقدس امام حسين (ع) به اين بيعت ننگين آلوده نخواهد شد. لذا آن حضرت جمله «مثلي لا يبايع مثله» را مانند يك حكم بديهي و مورد اتفاق و مسلم همه فرمود زيرا احدي از مسلمانان با وجدان نمى‏گفت: شخصيتي مثل حسين (ع) با ناكسي مثل يزيد بيعت كند.
    اين يك نتيجه مورد قبول همه بود كه آن حضرت پس از بيان سوابق ديني و معنوي خود و پيشينه پرننگ يزيد اعلام فرمود.
    آري اگر فرضاً تمام مسلمانان به اين ذلّت و پستي تن در دهند و با مثل يزيد بيعت كنند و به زمامداري امثال او ري دهند امام حسين (ع)- كه صاحب آن مكارم، فضايل ومقامات است و چشم اسلام و اسلاميان به مساعي و كوشش او در نجات دين و برنامه‏هي قرآني دوخته است- با كسي كه مركز شرارت، قساوت، فسق و گناه است، بيعت نمى‏كند.
    حساب امام حسين (ع) از حساب همه جدا است. او اهل بيت نبوت، معدن رسالت، مركز آمد و شد ملائكه، محل هبوط رحمت و پس از برادرش حسن (ع) پسر منحصر به فرد دختر پيغمبر بود. آن حضرت در يكي از منازل به فرزدق فرمود: «اين مردم ملازم اطاعت شيطان شده و اطاعت خدي رحمان را ترك كرده و فساد را ظاهر و حدود را باطل نموده‏اند. شراب مى‏نوشند واموال فقيران و بينوايان را به خود اختصاص داده‏اند و من سزاوارترين افراد هستم به قيام بري ياري دين و عزت و شرع، و جهاد در راه خدا از بري اعلي كلمه خدا».(4)
    پس وقتي كار به اينجا كشيد كه كسي مانند يزيد بخواهد بر مسند پيغمبر بنشيند و خود را رهبر ديني و سياسي مسلمين و پيشوي عالم اسلام بداند، بري امام جز اعلام خطر و قيام واعلان شرعي نبودن حكومت، وظيفه‏ي ديگر نيست زيرا در نظر مردم بيعت او و هر يك از بزرگان صحابه و تابعين با اين عنصر ناپاك، امضي صحت حكومت، ابطال حقيقت خلافت، عدول از تمام شرايط زعامت اسلامي و جانشيني پيغمبر و كشاندن جامعه به ضلالت بود. اين بيعت در گردن مردان خدا، مانند سلسله‏ها و زنجيرهي عذاب است و سنگيني و فشار آن بر روح آنان از سنگيني كوه‏ها بيشتر است.
    امام حسين (ع) با اين منطق قيام كرد و بر سر اين سخن ايستاد و فرمود: «ما الاْمام الا الْعامِل بِالْكِتابِ، و الْقائِم بِالْقِسْطِ، و الدّائِن بِدينِ الْحق، و الْحابِس نفسه علي ذات الله»(5) «امام نيست مگر آنكه به كتاب خدا حكم كند و عدل و داد بر پا نمايد و دين حق را گردن نهد و خويشتن را وقف رضي خدا كند».
    آن حضرت در روز عاشورا كه باران مصيبت‏ها بر سرش مى‏باريد، همان منطق را تكرار كرد و فرمود: «اما و الله لااجيبهم الي شى‏ء
    مما يريدون حتّي القي الله و انا مخضب بدمي»(6)
    «به خدا سوگند به خواسته‏هي اين مردم پاسخ موافق نمى‏دهم تا خدا را ديدار كنم، در حالي كه صورتم به خونم رنگين و خضاب شده باشم».
    بري آشنايي بيشتر و منصفانه‏تر با وضعيت جامعه اسلامي در زمان امام حسين (ع) به ديدگاه يكي از انديشمندان روشنفكر اهل سنت يعني، سيد قطب (مفسر و متفكر انقلابي مصري) اشاره مى‏كنيم:
    «حكومت امويان، خلافت اسلامي نبود بلكه سلطنت استبدادي بود و منطبق با وحي اسلام نبود بلكه ناشي از افكار جاهليت بود. بري اينكه بدانيم حكومت بنى‏اميه بر چه اساسي استوار شد كافي است كه همان صورت بيعت يزيد را ببينيم. معاويه گروه‏هايي از مردم را احضار كرد تا راجع به گرفتن بيعت بري يزيد نظر بدهند. مردي كه او را يزيد بن مقفع مى‏گفتند، برخاست و گفت: اميرالمؤمنين اين است و اشاره به معاويه كرد.
    سپس گفت: اگر معاويه مرد، اميرالمؤمنين اين است و اشاره به يزيد كرد. پس از آن گفت: هر كس اين را نپذيرد، پس اين است [و اشاره به شمشير كرد]. معاويه گفت: بنشين تو سيد خطبايي».
    پس از آن، داستان بيعت گرفتن معاويه را بري يزيد در مكه ذكر مى‏كند كه چگونه با زور و شمشير و قدرت سرنيزه و خدعه و نيرنگ از مردم بيعت گرفت.(7)
    بعد از آنكه شرحي از نابكارى‏هي يزيد- مانند مى‏گساري، زنا و ترك نماز- را نقل كرده، مى‏گويد:
    «اعمال يزيد مانند: قتل حسين و محاصره خانه كعبه و رمي آن به سنگ و تخريب خانه و سوزاندن آن و واقعه حرّه، همه شهادت مى‏دهد كه هر چه درباره او گفته شده، مبالغه و گزاف نيست تعيين يزيد بري خلافت يك ضربت كاري به قلب اسلام و نظام اسلامي و هدف‏ها و مقاصد اسلام بود».(8)
    در زمان حكومت معاويه روز به روز، روش زمامداري از روش اسلامي دورتر گشته و تحولي عجيب در شكل حكومت ظاهر مى‏شد و معاويه آن را با ولايت عهدي يزيد تكميل كرد و همان طور كه سيد قطب گفت، ضربت كاري به قلب اسلام و به نظام اسلام واردشد. پس بر امام حسين (ع) واجب بود كه آن را جبران نمايد و مرهمي به جراحاتي كه بر پيكر اسلام رسيده بود، بگذارد و به عموم مردم بفهماند كه اين شكل حكومت شرعي نيست و با حكومت اسلام ارتباط و شباهت ندارد.
    آن حضرت با قيام خود نظر دين را درباره حكومت يزيد اعلام كرد. با سكوت يا بيعت امام (ع)، مردم بيش از پيش در مورد اسلام و نظام اسلامي به اشتباه مى‏افتادند و اسلامي باقي نمى‏ماند.
    محمد غزالي (نويسنده و دانشمند معروف اهل سنت) درباره مفاسد نظام حكومتي بنى‏اميه مى‏نويسد: «واقعيت اين است كه حركت و تكاني كه اسلام از ناحيه فتنه‏هي بنى‏اميه ديد، به طوري شديد بود كه به هر دعوت ديگر اين گونه صدمه رسيده بود آن را از ميان مى‏برد و اركان آن را ويران مى‏ساخت».(9)
    اين بود مختصري از زيان‏هي آفت خطرناكي كه به نام يزيد و حكومت اموي به جان حكومت اسلامي افتاد و شكل حكومت را- كه عالى‏ترين نمايش عدالت اسلامي بود- به آن صورت وحشت زا و منفور درآورد.
    اگر قيام امام حسين (ع) در آن هنگام به فرياد اسلام نرسيده بود و انفصال آن حكومت را از زمامداري اسلامي آشكار نساخته بود بزرگ‏ترين ننگ و عار دامن اسلام را لكه دار مى‏ساخت و عدالت و نظام ممتاز حكومتي دين خدا پايمال و نابود مى‏گشت.

    ---------------------------------
    پي نوشت :
    (1) مقتل خوارزمي، ج 2، ص 58 تذكرة الخواص، ص 261.
    (2) بنا به نقل يعقوبي و خوارزمي يزيد صريحاً به وليد نوشته بود: اگر حسين و ابن زبير از بيعت خودداري كنند، گردنشان را بزند و سرهايشان را به نزد او بفرستد.) تاريخ يعقوبي، ج 2، ص 15 مقتل خوارزمي، ج 1، ص 180).
    (3) سموالمعني، ص 113 و 114 مقتل الحسين خوارزمي، ص 184 ف 9.
    (4) تذكرة الخواص، ص 252.
    (5) تاريخ طبري، ج 4، ص 262.
    (6) سمو المعني، ص 118.
    (7) العدالة الاجتماعية في الاسلام، ص 180 و 181.
    (8) العدالة الاجتماعية في الاسلام، ص 181.
    (9) الاسلام و الاستبداد السياسي، ص 187 و 188.

     

     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    نصب ویندوز بدون سوال
    روش نصب ویندوز xp به‌صورت خودکار به طوری که در حین نصب، سوالی از کاربر نپرسد حتی شماره سریال ویندوز!

    اکثر کاربران به خوبی به این نکته واقف هستند هنگامی که قصد نصب ویندوز را داشته باشند (Clean Install) در حین نصب لازم است سوالاتی پیرامون نام کامپیوتر، نوع رزولوشن، کلمه عبور Admin، شماره سریال ویندوز و... را پاسخ دهند. این مسئله باعث می‌شود که شما دقایقی طولانی را کنار سیستم باشید تا نصب ویندوز به مراحل نهایی نزدیک شود. تصور کنید اگر نیاز باشد روزانه این مراحل را روی تعداد زیادی کامپیوتر اجرا کنید چه مدت‌زمانی از شما به هدر خواهد رفت به هرحال برای حل این مشکل ما به شما راهکاری پیشنهاد می‌کنیم.
    با استفاده از ابزاری که در سی‌دی ویندوز xp در فولدر support قرار داده شده، آن هم در یک فایل Cabبه راحتی نسبت به نصب خودکار ویندوز خود اقدام کنید.
    برای نصب ویندوز از این طریق کافی است مراحل زیر را به طور دقیق دنبال کنید.

    ۱) در سی‌دی ویندوز xp به مسیر زیر مراجعه کنید:
    Supportools

    ۲) فایل deploy.cab را روی یکی از درایوهای هارد کپی کنید. سپس آن را باز کرده (از طریق برنامه zip magic یا winzip یا در خود ویندوز xp اگر روی فایل کلیک کنید باز می‌شود ) و فایل setupmgr.exe را از درون این فایل cab کپی کرده و درون یک درایو از هارد کپی کنید.

    ۳) روی setupmgr.exe کلیک کنید. پنجره‌ای باز می‌شود. آنرا next کنید. سپس گزینه زیر را انتخاب کرده و next کنید:
    Create a new answer file

    ۴) مطمئن شوید که گزینه windows unattended installation علامت زده شده باشد سپس next کنید.

    ۵) در این صفحه نوع ویندوز خود را انتخاب کنید در اینجا ویندوز xp پروفشیونال را انتخاب می‌کنیم. سپس next می‌کنیم.

    ۶) گزینه Fully automated را علامت بزنید و next کنید.

    ۷) در اینجا صفحه Distribution Folder نمایش داده می‌شود. در این صفحه به شما اجازه داده می‌شود که تعیین کنید که آیا پوشه توزیعی را روی درایو شبکه‌ای که شامل سورس فایل‌های ویندوز است ایجاد کنید.
    نکته ! ساخت یک پوشه توزیعی نه تنها به شما اجازه نصب ویندوز بدون استفاده از cd را می‌دهد بلکه اجازه افزودن فایل‌های اضافی (همانند درایوهای قطعات) برای انجام یک نصب سفارشی را می‌دهد. اگر قصد انجام نصب خودکار را به دفعات زیاد دارید و درایو یا پوشه مناسب را در اختیار دارید، می‌توانید از این گزینه استفاده کنید.
    ما در این آموزش گزینه زیر را انتخاب کرده سپس next می‌کنیم:
    No, this answer file will be used to install from a CD

    ۸) در این صفحه گزینه مربوط به I Accept … را علامت زده و next می‌کنیم.

    ۹) حال شما صفحه‌ای را مشاهده می‌کنید که با کمی دقت متوجه می‌شوید گزینه‌هایی درون این صفحه وجود دارند که شما در حین نصب ویندوز با آن برخورد می‌کنید. شروع به تکمیل گزینه‌ها به دلخواه خود کنید.

    ۱۰) بعد از اتمام کار گزینه finish را بفشارید. در این قسمت مسیری برای ذخیره تنظیماتی که انجام داده‌اید در قالب یک فایل پرسیده می‌شود. شما باید نام فایل را که به صورت UNATTEND.TXT انتخاب شده به WINNT.SIF تغییر دهید و یک نسخه روی یک فلاپی ذخیره کنید.

    ۱۱) از منوی FILE گزینه EXIT را انتخاب کنید.

    ۱۲) اکنون شما فایل اصلی را ساخته‌اید. فایل برای انجام عملیات نصب آماده بوده اما ممکن است قبل از شروع عملیات مایل باشید که نگاهی به محتویات فایل بیندازید. (ممکن است بخواهید پارامترهای اضافه‌تری را نیز به فایل بیفزایید. در صورت امکان با بخش HELP برنامه SETUP MANAGER مشورت‌های لازم را انجام دهید.) برای این کار فایل ساخته شده را در برنامه NOTEPAD باز کنید. شما می‌توانید خطوط دیگری را نیز برحسب نیاز برای فعالیت‌های دیگر مثل تعیین پارتیشن نصب دیسک سخت یا تبدیل سیستم فایل به NTFS معین کنید.
    جزئیات مربوط به چگونگی انجام این کارها را می‌توانید در داخل فایل‌های کمکی موجود در داخل Deploy.CAB مشاهده کنید. اگر داخل فایل هرگونه تغییری را اعمال کردید، فایل را ذخیره کرده و آنرا ببندید.

    ۱۳) فایل را روی فلاپی دیسک کپی کنید. سپس کامپیوتر را از طریق سی‌دی راه‌اندازی کرده و فلاپی را در داخل درایو فلاپی قرار دهید.
    اکنون ویندوز به صورت خودکار، تنظیمات معین شده را مورد استفاده قرار می‌دهد.
     

     

     

     

     

    Ãيادداشتهاي لبنان
    در خصوص ساخت مستند براي شاخه سازندگي «جهاد البناء» (حزب‌الله لبنان)

    sobhan13564@yahoo.com

    قسمت چهارم

    مهدي شيرزادي

    كنار مسجد، نيمچه پاركي است كه دو پسر، با دختري سيگار به دست نشسته‌اند، هِي جرأت مي‌كنم بروم و از نزديك، خوش و بشي بكنم و اسم مسجد را بپرسم، نمي‌توانم. استغفرا... اگر پليس 110 اين‌ها را ببيند، چه مي‌كند؟...
    از پيرمردي كه شكل و شمايل و قيافه و اَدا و راه رفتنش، به نظامي‌ها، يا فرهنگي‌ها مي‌خورد، اسم مسجد را مي‌پرسيم. تأمّلي مي‌كند و كاملاً شمرده شمرده مي‌گويد: «بومسجيدين آدي، اُوراجامي دي.» يعني اسم اين مسجد، «اوراجامي» است، «قربونِ آقايي» مي‌گوييم و راه مي‌افتيم.
    تاريكي شب، با چراغ‌ها و روشنايي‌هاي هتل‌ها و آپارتمان‌ها و رستوران‌هاي داخل پياده‌رو، تقريباً فقط آسمان را تاريك كرده.
    كمي جلوتر، پارك بزرگي جلومان سبز مي‌شود كه كلي حضرات مذكر و مؤنث، دور هم، يا جفت جفت و يا قدم‌زنان و در حال سير كردن هستند. بالاخره، جاي مناسبي پيدا مي‌كنيم و سفره و بساطمان را از بقچه‌ي چوپاني، باز كرده و روي ميز كنار پارك، پهن مي‌كنيم.
    مسعود كه هِي چشمش به كباب تركي و مخلّفات رنگ‌وارنگش افتاده بود، تا چشمش به خوارك كنسرو لوبيا با سس مي‌افتد، چشم‌هايش درشت مي‌شود و نمي‌دانم چند تا ته دلش يا به ما يا اين كنسروها كه از صوفيان، هِي به خوردش مي‌دهيم... مي‌فرستد.
    البته، چون جنس ايراني، از مواد غذايي گرفته تا لباس و اين‌جور چيزها – مورد اطمينان است -، بايد در اولويت مصرف ايراني‌ها باشد؛ به ياد آن دختر كوچولوي تبليغاتِ جنسِ ايراني مي‌افتم كه مداد پاك‌كن و خط‌كش و كيف و فرش و شلوار و كفش و... را به باباجونش نشان مي‌دهد و مي‌پرسد: «اينا ساخت خودمونه؟» و در جواب مي‌شنود: «نه، خارجيه! نه خارجيه! نه خارجيه!» آخرش هم دختر عصباني مي‌شود و به بابا جونش مي‌گويد: «آخه ساختن اينا سخته؟ هَمَش خارجي، خارجي، خارجي!»

    ادامه دارد ...
     

    بيانيه دانشجويان دانشگاه فردوسي مشهد
    غزه در آتش و خون

    بسم ا... القاسم الجبارین
    بارخدایا تو شاهد باش که ما فریادهای به خون نشسته مان را بر گوش جهانیان طنین انداز کردیم و صدای اعتراضمان را در جای جاي این کره خاکی به ثبت رساندیم .
    خدایا توشاهد باش که دیگر بار گوساله سامری فرعون ، سر از مرداب نیل برآورده و در غیاب موسی (ع) سرمست از سرکشی ها و سکوت مرد نمایان دول عربی ، زنان و مردان و کودکان مسلمان فلسطینی را سر می برند و به شادباش سران بی غیرت عرب از مصریها و آل سعودیها ، حکم خون نان فطیرشان را می گیرند. امروز غزه یادآور شعب ابوطالبیست که ندای یاللمسلمین فرزندان محمد(ص) وجدان تاریخ را به درد آورده و بغض فرو خورده شصت ساله فلسطین را با چشمانی گریان به ثبت می رساند. تاریخ خواهد نوشت از تکرار دوباره سازشهای ننگین، از سکوت حقیرانه دولتهای عرب، از تکه تکه شدن اجساد بی گناهان و مظلومان فلسطینی.
    بارخدایا شاهد باش که ما به تبعیت از ندای "هل من ناصر ینصرنی" حسین (ع) و اشاره رهبر و مولایمان امام خامنه ای، خود را برای نبردی همه جانبه با دجالان زمان آماده کرده ایم و با تمام اعتقاد و باورمان، فریاد می زنیم: «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو گردد»
    بگذارید اعراب در پشت پرده های نیرنگشان به پابوسی سران کفر روند و حیثیت چند ساله امت مسلمان عربی را به سخره بگیرند. یادمان نمی رود که موشه دایان (وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی) بعد از پیروزی جنگهای شش روزه در میدان مسجدالاقصی فریاد کشید که «امروز انتقام خیبر را از علی (ع) گرفتیم» و ثبت هزاران عقده و کینه چند ساله این قوم پست و نافرمان خدا که در تاریخ ثبت میگردد.
    اما دیروز سیلی که فرزندان امام خمینی (ره) در جنگ 33 روزه بر گوش این قصابان بی رحم دوران کوبیدند، ضرب شصتی بود که تمام مشتهای گره کرده کوچکی که سالها انتظار چنین انتقامی را می کشیدند. و این آغاز راهی بود که امروز کودکان بیدار فلسطینی در غزه با سنگهای کوچک شان بر سینه تانکها و بولدزرهای اسرائیلی حک می کنند و ابابیلانی هستند که تمام موجودیت ابرهه کفر و الحاد را لرزانیده اند.
    ما جمعي از دانشجويان دانشگاه فردوسي مشهد امروز با حسین زمان بيعت می بندیم که تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خونمان از هویت اسلامی انقلابی جهان اسلام دفاع خواهیم کرد و تا زمینه سازی ظهور حضرت ولی عصر(عج) به همت تمام امت اسلامی از پای نخواهیم نشست و ضمن اظهار همدردی و همدلی خود با مسلمانان مظلوم غزه آماده ایم تا به فرمان ولی فقیه مان حضرت امام خامنه ای، هر آنچه در توان داریم به طبق اخلاص بگذاریم.

    والسلام من التبع الهدی
     

     

     

     

    Ãاس.ام.اس روزانه

    roozane.sms@gmail.com

    1471-
    زهرا كه عنايتش به دنيا برسد
    باشد كه به فرياد دل ما برسد
    يارب سببي سازكه در روز جزا
    پرونده ما به دست زهرا برسد (9444-0912)

    1472- زندگي عشق است عشق افسانه نيست انكه عشق را افريد ديوانه نيست عشق ان نيست كه كنارش باشي عشق ان است كه به يادش باشي (8146-0936)

    1473- زندگی چهارتاپیچ داره!تولد،عشق،ازدواج، مرگ،سركدوم پیج منتظرت بمونم؟ (8878-0912)

    1474- ز مردم دل بكن ياد خدا كن خدا را وقت تنهايى صدا كن در آن حالت كه اشكت مىچكد گرم غنيمت دان و من را هم دعا كن (3559-0936)

    1475- ذهن مثل چترنجات است فقط وقتي عمل میكندكه بازشده باشد.(8878-0912)

    1476- دوصتت دارم با ص صابون تا همه تو کفش (‎( Kafesh‎بمونن. (8878-0912)

    1478- دهقان فداكار: پيرشده‎!‎چوپان دروغگو: عزيزشده‎!‎شنگول و منگول‎!‎ گرگ‎ ‎شدن‎!‎كوكب: حوصله مهمون نداره‎!‎كبرا: تصميم گرفته دماغش رو عمل كنه‎!‎روباه وكلا غه: دستشون تويه كاسه است‎!‎ حسنك: گوسفنداش روول كرده‎!‎ تو يه شركت‎ ‎آبدارچى شده‎!‎شيرين:خسرو و فرهاد روپيچونده وبا دوست پسرش رفته اسكى‎!‎ رستم: اسبش روفروخته‎ ‎يه‎ ‎موتور خريد وبا اسفنديار ميرن كيف قاپى‎!‎واقعأ چه به سر ايرانی آمد‎ ‎ (5964-0913)

    1479- دهان زشتگوی رابایدبا خاموشی وقاربست. (8878-0912)

    1480- درپلکهای چشمانت لانه کردم پلک نزن خرابم میکنی (5769-0912)


    شماره برای ارسال اسم ام اس : 09125698059
     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان