به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1089:: پنج شنبه 31 ارديبهشت 1388

www.mobin-group.com

استعداد نوجوان ایرانی در
 Britain's Got Talent (استعدادهای بریتانیا)

برنامه‌ی Britain's Got Talent یکی از برنامه‌های مجموعه‌ی Got Talent است که بینندگان زیادی در سراسر جهان دارد. Simon Cowell که خالق این مجموعه برنامه‌هاست پیش از این با برنامه‌ی American Idol که یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی در سراسر جهان است شناخته شده بود.
روال برنامه‌های Got Talent یا American Idol به این صورت است که افراد علاقه‌مند به خوانندگی در برابر داوران حضور یافته و قسمت کوتاهی می‌خوانند و داوران تصمیم می‌گیرند که آن‌ها به مرحله بروند یا نه. در American Idol معمولا چهار داور حضور داشتند که چنانچه شرکت‌کننده می‌توانست حداقل ۳ رای موافق از ۴ رای را به‌دست آورد به مرحله‌ی بعدی راه می‌یافت. در مراحل بعدی که با حضور تماشاگران انجام می‌شود شرکت‌کنندگان باید روی استیج و با موزیک بخوانند و در این مراحل بینندگان هم می‌توانند با SMS به شرکت‌کننده‌ی موردعلاقه‌شان رای بدهند.

چندی پیش در برنامه‌ی Britain's Got Talent یک نوجوان ۱۲ ساله ایرانی به نام شاهین جعفرقلی شرکت کرد و به اجرای برنامه پرداخت که تحسین داوران و حاضران را برانگیخت.
کسانی که مجموعه برنامه‌های American Idol یا مجموعه‌های Got Talent را دنبال کرده باشند می‌دانند که سایمون به طور کلی آدم صریح و سخت‌گیری است و با کسی تعارف ندارد. بارها شده که به شرکت‌کننده‌ای گفته باشد صدایت فاجعه است. بنابراین این‌گونه به‌وجدآوردن او نشان از کشف استعدادی تازه دارد. او ابتدا ترانه‌ای خواند که سایمون آن را قطع کرد و از او خواست کار دیگری بخواند که شاهین این بار ترانه‌ی Who's Loving You از مایکل جکسون را به زیبایی هرچه تمام‌تر اجرا نمود. در حین این اجرا سایمون و ۲ داور دیگر برنامه به احترام صدا زیبای شاهین از جا برخاستند. اجرای زیبای او به طور کلی در ویدیوهای مختلف حدود ۱۰ میلیون بار در یوتیوب دیده شده است.
براي مشاهده این اجرای زیبای شاهین در برنامه‌ی Britain's Got Talent روي اين لينک کليک کنيد
 

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • 150 تصوير برتر از تلسکوپ هابل
  • بهجت عارفان
  • 10 توالت لوکس و مدرن!
  • ويدئو جوک گفتن خاتمي در مورد آذري ها!
  • 100 عکس برتر معماري سايت فليکر
  • پرتاب موفقيت آميز موشك دوربرد سجيل2 با فنآوري پيشرفته و سوخت جامد
  • جدول پخش مناظره كانديداهاي انتخابات دهم
  • حلقه مفقوده نظریه تکامل داروین کشف شد!
  • دختر افغانی مسلمان، ملکه زیبایی انگلستان شد!
  • معرفي و دانلود فيلم : پرتقال دزد
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي : راهنماي تصويري شهر لندن
  • دانلود انيميشن : Missing Lynx
    آلبوم جدید و زیبای رادمهر راستین با نام ناقوس
  • آهنگ زیبای بهار عشق باصداي عليرضا افتخاري
  • با Virtual Piano 3.0 یک پیانو مجازی داشته باشید
  • اطلاعات جامع گردشگری ایران
  • بازي جذاب Bugs Bunny and Taz Time Busters
  • همراهی با مردم
  • غزلی برای یوزارسیف با تضمین حافظ
  • قربانی عزیزترین پاره وجود
  • مادر بزرگ اوباما تلاشها برای تغییر دینش از اسلام به مسیحی را ناکام گذارد!
  • گوناگون‌های بی‌ربط!
  • به موسوي راي نمي دهم، شوخي کردم مي دهم!
  • مادر 50 ساله با 10 هزار پوند شبيه دخترش شد
  • چه زمانی رابطه دوستانه را متوقف کنیم؟
  • مسافت دیوار خانه موسوی...
  • جديدترين شماره از ماهنامه Saveur
  • ماشين سگ شويی
  • هفت‌آسمان سابق: «چرا علاقمندان با پدر خود به نمایشگاه كتاب می‌روند؟»
  • آقاي احمدي مقدم شما داوري کنيد
  • سخنرانی به سبک حرفه‌ای‌ها‌
  • ۹ نکته در باره کاغذدیواری
  • جراحی زیبایی؛ منحنی رو به بالا
  • با این رژیم غذایی به جنگ سرطان پروستات بروید
  • اعتیاد به عشق و سکس
  • مکالمه با تلفن همراه، بدون آنتن دهی!
  • همه چيز در مورد انجمن حجتيه
  • پانزده درصد دختران زیبای کانادایی، ایرانی‌اند/ معرفي شش کاندیدای ایرانی دختر شایسته کانادا 2009
  • و ....

 

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

150 تصوير برتر از تلسکوپ هابل
بهجت عارفان
گنجينه اي ارزشمند از فايلهاي صوتي و ويدئويي از آيت الله بهجت
پوسترهاي زيبائي با کيفيت 300 dpi
تصاوير پیروزی تاریخی زنان کویتی
گزارش تصويري از شليک موشک سجيل 2
10 توالت لوکس و مدرن!
همه جا را با روشنائی زیبا کنید حتی داخل آب استخر را
بدون نگراني از برق گرفتگی و حتی هزینه برق
وقتي عکاس يادش بره که بگه «بگيد سيب!»
طرحهاي ابتکاري در گوشه خيابان در برزيل
ويدئو جوک گفتن خاتمي در مورد آذري ها!
نسخه کامپيوتر | نسخه موبايل
100 عکس برتر معماري سايت فليکر
اين سایت یک صد قطعه از بهترین عکس های معماری سایت فلیکر را
در ۱۱ بخش مختلف گردآوری کرده
جدول پخش برنامه نامزدها از شبکه های صدا وسیما

 

 

www.mobin-group.com

پرتاب موفقيت آميز موشك دوربرد سجيل2
با فنآوري پيشرفته و سوخت جامد

رئيس‌جمهور از شليك موفق موشك پيشرفته و زمين به زمين سجيل 2 خبر داد.
به گزارش فارس، محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور كشورمان پيش از ظهر ديروز طي سخناني در جمع مردم استان سمنان كه جزو برنامه‌هاي سفر دوم هيات دولت به اين استان بود، با اشاره به پيشرفت‌هاي علمي استان سمنان گفت: يكي از پيشرفت‌هاي ملت ايران در بخش هوا و فضا است و امروز سكوهاي پرتاب موشك‌هاي ايران در سمنان مستقر است و ماهواره اميد كه اميد و آرزوي ملت ايران است از اين استان به آسمان پرتاب شد و در آينده نه چندان دور نيز موشك‌هايي با قدرت بيشتر و موشك‌هاي دوربردتر به فضا پرتاب خواهيم كرد.
احمدي‌نژاد با اشاره به گفتگوي خود با سردار نجار وزير دفاع كشورمان كه در مسير حركت به استان سمنان انجام شده است، گفت:‌ مي‌دانيد كه موشك‌هاي شهاب و سجيل جزو موشك‌هاي زمين به زمين محسوب مي‌شوند. سجيل موشكي چند مرحله‌اي است و پس از اينكه وارد جو شد به ماوراي جو وارد مي‌شود و پس از آن از جو خارج شده و به نقطه هدف برخورد مي‌كند.
رئيس‌جمهور در ادامه اظهار داشت: وزير دفاع در مسير حركت من به اين استان در تماسي كه با من داشت خبر خوشي را اعلام كرد و گفت: به لطف خداوند و امام عصر موشك سجيل 2 كه داراي فناوري پيشرفته‌اي است از استان سمنان شليك شده و دقيقا به هدف مورد نظرش برخورد كرده است.
احمدي‌نژاد همچنين افزود: ‌اين موشك با سوخت جامد كار مي‌كند لذا قدرت تحرك و برد بالايي دارد و بخش مهمي از فناوري موشكي ما مسئله سوخت آن است و وزير دفاع به من گفت كه پيش از اينك اين موشك را آزمايش كنيم از قرآن كريم مدد گرفتيم كه آيه 68 سوره هود آمد كه در آن خداوند فرموده است، وقتي اراده خداوند براي نابودي دشمن حضور پيدا كند، خداوند افرادي كه بي‌جهت در صدر و بالا قرار گرفته‌اند را به زير خواهد كشيد و باراني از سنگ كه در قرآن به سجيل تشبيه شده است، بر سر آنها فرود خواهد آورد. اين موشك نيز امروز نام سجيل را بر خود دارد و امروز پيروزي كامل نصيب ملت ايران و سازمان هوافضاي ايران شده است.

جدول پخش مناظره كانديداهاي انتخابات دهم

برنامه پخش مناظره‌ها‌ي تلويزيوني نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري از 12 خرداد ماه آغاز مي‌شود.
به گزارش خبرنگار سياسي فارس، برنامه پخش مناظره‌ها‌ي تلويزيوني نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري از 12 خرداد ماه آغاز مي‌شود. نخستين مناظره بين حجت‌الاسلام والمسلمين مهدي كروبي و دكتر محسن رضايي در 90 دقيقه و روز 12 خردادماه ساعت 22:30 تا ساعت 24 و هم‌چنين آخرين مناظره 18 خردادماه بين دكتر محمود احمدي‌نژاد و دكتر محسن رضايي از شبكه 3 سيما در ساعت 22:30 تا 24 پخش خواهد شد.
بر اين اساس مناظره‌ها‌ي تلويزيوني نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري به اين شرح است:
روز 13 خردادماه مناظره بين دكتر محمود احمدي‌نژاد و مهندس ميرحسين موسوي از شبكه 3 سيما در ساعت 22:30 تا 24 به روي آنتن خواهد رفت.
روز 14 خردادماه مناظره بين دكتر محسن رضايي و مهندس ميرحسين موسوي از شبكه 3 سيما در ساعت 22:30 تا 24 به روي آنتن خواهد رفت.
روز 16 خرداد ماه مناظره بين دكتر محمود احمدي‌نژاد و حجت‌الاسلام والمسلمين مهدي كروبي از شبكه 3 سيما در ساعت 22:30 تا 24 به روي آنتن خواهد رفت.
روز 17 خردادماه مناظره بين حجت‌الاسلام والمسلمين مهدي كروبي و مهندس ميرحسين موسوي را از شبكه 3 در ساعت 22:30 تا 24 شاهد خواهيم بود.
هم‌چنين آخرين مناظره 18 خردادماه بين دكتر محمود احمدي‌نژاد و دكتر محسن رضايي از شبكه 3 سيما در ساعت 22:30 تا 24 پخش خواهد شد.
برنامه‌هاي تبليغي نامزدهاي دهمين دوره‌ي رياست جمهوري همچنين در قالب مستند، گفت‌وگوي ويژه‌ي خبري، پاسخ به كارشناسان، گفت‌وگوي يك نفره از شبكه‌هاي يك، دو، سه، چهار، خبر و شبكه جام جم به روي آنتن خواهد رفت.
 

حلقه مفقوده نظریه تکامل داروین کشف شد!
فسیل 47 میلیون ساله از یک پستاندار نخستین

گروهی از دانشمندان برای دو سال به طور محرمانه در حال انجام تحقیقات و بررسی هایی بودند که نتیجه آن دیروز دنیا را شگفت زده کرد. مدت زمان زیادی است که محققان و دانشمندان به دنبال یافتن این موجود در جستجو بوده اند و آن را در چرخه تکامل، حلقه مفقوده بین انسان و میمون می دانسته اند و حتی به افتخار چارلز داروین آن را Darwinius masillae نامیده بودند.
این موجود ظاهری مانند لمور دارد، اما انگشتان آن بسیار شبیه انگشتان انسان هستند و در عوض ناخن هایی مانند پنجه جانوران دارد. دانشمندان این فسیل را جام مقدس تکامل انسانی نامیده اند. آنها می گویند پاهای عقبی این جانور گربه-جثه شاهدی برای تایید تغییرات تکاملی نخستین یان است که به آنها اجازه داده بر روی دو پا بایستند و این کشف سرانجام می تواند تئوری تکامل داروین را ثابت نماید.

اهمیت این موضوع چنان زیاد است که امروز حتی گوگل لوگوی خود را به این مناسب تغییر داد و عبارت Missing Link found! در صدر اخبار علمی قرار گرفته است.
 

در نتیجه نظرسنجی مجله Vanity Fair
دختر افغانی مسلمان، ملکه زیبایی انگلستان شد!

دختری که از والدینی افغانی به دنیا آمده و مدعی شده که مسلمان است، توانست تاج ملکه زیبایی انگلستان را بر سر بگذارد.حماسه کوهستانی، ۱۸ ساله، اعلام کرد که خوشحال است که "تاریخ ساز" شده و مشتاقانه منتظر است تا در رقابت‌های دختر شایسته جهان در چین به رقابت بپردازد.
خانم کوهستانی بعد از آن که پدر و مادرش ناگزیر به فرار از افغانستان شدند، در تاشکند ازبکستان به دنیا آمده است.
وی که به شش زبان از جمله روسی و فارسی صحبت می‌کند، از میان ۴۰ رقیب برگزیده شد. وی پس از مراسمی دو روزه در لیورپول شنبه شب، سوم سپتامبر تاج ملکه زیبایی را بر سر گذاشت.
خانم کوهستانی که می‌گوید مادرش در انتخاب و تهیه لباسش نقش داشته بود، اعلام کرد: "وقتی آنها گفتند که من برنده شده‌ام، فکر کردم که اشتباه شنیدم. دعا می‌کردم اشتباه نکرده باشند، یک لحظه طول کشید تا باورم شود".
به خانم کوهستانی که توانست بر یک رقیب دیگر، سارا مندلی، ۲۳ ساله از ناتینگهام غلبه کند، برای بازی در یک فیلم بالیوودی پیشنهاد شده است.

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

پرتقال دزد
The Orange Thief

کارگردان: ويني انجل، بوگي دين، آرتور ويلينسکي. فيلمنامه: ويني انجل، بوگي دين، آرتور ويلينسکي. موسيقي: ايلور ‏کاتکومبو. مدير فيلمبرداري: ويني انجل، بوگي دين، آرتور ويلينسکي، جيم ريد. تدوين: ويني انجل، بوگي دين، آرتور ‏ويلينسکي. طراح صحنه: آرتور ويلينسکي. بازيگران: آندرئا کالابرزه[دزد]، آلسيو جيوتولي[توريدو لامافينا]، ميکله آ ‏هلوتيکا ساکسار[رزآلبا]، چزاره رياتي[فروشنده]، توچيو اينچنزي[نگهبان زندان]، ژان مارک بورژه[گردشگر ‏فرانسوي]. 84 دقيقه. محصول 2007 آمريکا. ‏
پسري جوان، تنها و اهل سيسيل مانند همه اهالي آن منطقه خود را بدون داشتن زميني که بتوان روي آن زراعت کرد، ‏خود را هيچ کس مي پندارد و در آرزوي دست يافتن به يک تکه زمين است. براي او هيچ کاري غير از کار روي زمين ‏معني ندارد، پس اگر خود نمي تواند بکارد لااقل مي تواند پرتقال ديگران را بدزدد. اين کار تبديل به همه چيز وي شده و ‏بديهي است که بارها به دام مزرعه دارها و پليس افتاده است. کتک خورده و يا زنداني شده و در يکي از همين به دام ‏افتادن ها ست که با قاتلي به اسم توريدو لامافينا هم سلولي مي شود. قاتلي خونسرد که به وفاي عهد نيز شهرت دارد. ‏توريدو به وي مي گويد اگر بتواند آواز محبوبش را با صداي نامزدش ضبط کرده و براي وي بياورد، قطعه زميني به ‏وي هديه خواهد کرد و در غير اين صورت او را خواهد کشت. پرتقال دزد ابتدا اين پيشنهاد را جدي نمي گيرد، ولي ‏سختي زندگي در بيرون از زندان و کتک هاي مدوام از سوي مزرعه دارها او را مصمم به پذيرش پيشنهاد ظاهراً ساده ‏توريدو مي کند. اما رزآلبا نامزد وحشي و تندخوي توريدو به اين راحتي ها حاضر به آوازخواندن نيست. پرتقال دزد ‏براي ترغيب وي شروع به آزمودن راه هاي مختلف مي کند، تا اينکه آشنايي و همراهي اش با گردشگري فرانسوي او ‏را براي يافتن روش درست هدايت مي کند...‏

چرا بايد ديد؟
ويني انجل، بوگي دين، آرتور ويلينسکي نام هايي تازه هستند که مشترکاً فيلم پرتقال دزد را نوشته، تهيه، فيلمبرداري، ‏تدوين و کارگرداني کرده اند. سه دوست اهل فيلادلفيا، ميلواکي و نيويورک که اولين فيلم شان در ايتاليا مي گذرد و ‏لاجرم به زبان ايتاليايي!‏
پرتقال دزد يک کمدي غير متعارف است. همان طور که ساخته شدنش به دست سه جوان آمريکايي در ايتاليا در قالب ‏فيلمي مستقل نامعتارف است. آنها نه فيلمنامه اي داشته اند و نه بودجه اي و نه حتي بازيگري و عملاً همه کارها را با ‏شراکت انجام داده اند. ولي خوشبختانه حاصل کار يکدست است و مي تواند قلب شما را بربايد(مراقبت از پرتقال هايتان ‏به عهده خودتان است!). آيا همه اينها خود معجزه اي نيست تا شما را ترغيب به تماشاي اين فيلم کند؟
بسيار خوب، پرتقال دزد قصه يک ضد قهرمان است، جواني رويابين که همان روياي ابتداي فيلم عمق خيالبافي هاي او ‏را به نمايش مي گذارد. براي او زمينه همه چيز است و سيسيلي بدون زمين هيچ! اما شوربختانه از لحظه تولد نه ‏صاحب زميني بوده و نه توانسته به دست بياورد. به همين خاطر پيشه شريف سرقت پرتقال هاي صاحبان زمين را ‏برگزيده است. او عاشق ايتاليا است و مانند خيلي از ايتاليايي ها شيفته موسيقي[اگر به ايتاليا رفته باشيد مي فهميد از چه ‏صحبت مي کنم. جايي که فروشنده هاي مغازه هاي بزرگ لباس هم لحظه اي از آواز خواندن دست نمي کشند] و توريدو ‏نيز چنين است. شايد بشود فيلم را يک کمدي موزيکال سيسيلي لقب داد که وامدار سينماي جيم جارموش است. نگاه ميني ‏ماليستي حاکم بر فيلم و شخصيت هاي غريب آن-گردشگر فرانسوي که مي فهميم قاتلي فراري و عاشق ايتاليا ست يا ‏فروشنده دوره گرد عجيب تر از پرتقال دزد- هارموني زيبايي خلق کرده اند که ويژگي اصلي نگاه آماتوري به رسانه ‏است. هنگام تماشاي آن بي اختيار ياد حال و هواي فيلم هاي سينماي آزاد و کانون سينماگران آماتور خودمان و نمونه ‏سينمايي اش ياد و ديدار رجب محمدين افتادم. نگاهي که گاه تک بعدي مي شود، اما قصه جذاب و شخصيت هاي جذاب ‏تر آن فيلم را ديدني و به ياد ماندني مي کند. فيلم از نگاه مردانه سيسيلي خالي نيست، اما زيبايي وحشي و صداي بهشتي ‏ميکله آ هلوتيکا ساکسار هنگام خواندن آوازهاي محلي را نيز نمي شود ناديده گرفت. شک ندارم پرتقال دزد خيلي زود ‏گل سر سبد جشنواره هاي فيلم هاي مستقل در سراسر دنيا خواهد شد!‏
ژانر: کمدي. ‏

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

The.Orange.Thief.2007.DVDRip.XviD-VH-PROD.part1.rar 
The.Orange.Thief.2007.DVDRip.XviD-VH-PROD.part2.rar 
The.Orange.Thief.2007.DVDRip.XviD-VH-PROD.part3.rar 
The.Orange.Thief.2007.DVDRip.XviD-VH-PROD.part4.rar
 

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

راهنماي تصويري شهر لندن
London City Guide

مستند «راهنمايي تصويري شهر لندن»
محصول Lonely Planet

Jonathan Atherton finds himself among snap-happy tourists on the trail of famous landmarks such as Trafalgar Square and Soho, then explores the alternative London of Gay Pride and Bangladeshi Brick Lane.

لينکهاي دانلود

Lonely_Planet_-_London_City_Guide.avi.001
Lonely_Planet_-_London_City_Guide.avi.002
Lonely_Planet_-_London_City_Guide.avi.003
Lonely_Planet_-_London_City_Guide.avi.004
Lonely_Planet_-_London_City_Guide.avi.005
Lonely_Planet_-_London_City_Guide.avi.006
Lonely_Planet_-_London_City_Guide.avi.007
Lonely_Planet_-_London_City_Guide.avi.008
Lonely_Planet_-_London_City_Guide.avi.009
Lonely_Planet_-_London_City_Guide.avi.010
Lonely_Planet_-_London_City_Guide.avi.011

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Missing Lynx


لينکهاي دانلود (با کيفيت DVD-Rip)

chupa-missinglynx.part1.rar
chupa-missinglynx.part2.rar
chupa-missinglynx.part3.rar
chupa-missinglynx.part4.rar
chupa-missinglynx.part5.rar
chupa-missinglynx.part6.rar
chupa-missinglynx.part7.rar
chupa-missinglynx.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

ناقوس
باصداي
رادمهر راستين

آلبوم جدید و زیبای رادمهر راستین با نام ناقوس
 

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زیبای بهار عشق
باصداي عليرضا افتخاري  

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

با Virtual Piano 3.0 یک پیانو مجازی داشته باشید

اگر علاقه مند به موسیقی و پیانو هستید می توانید پیانو مجازی را به کامپیوتر خود بیاورید و از ساخت موسیقی لذت ببرید! نرم افزار Virtual Piano با ابزار های قدرتمند برای کاربران یک پیانو تمام عیار و حرفه ای را فراهم کرده است. با این نرم افزار علاوه بر ساخت موسیقی، اعمال انواع افکت و جلوه ویژه به موسیقی امکان پذیر شده است. از صفحه کلید خود به عنوان یک پیانو استفاده کرده و با امکانات این نرم افزار همچون یک کاربر حرفه ای اقدام به ساخت موسیقی مورد علاقه خود کنید.


لينک دانلود
(حجم فايل حدود 2 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل
اطلاعات جامع گردشگری ایران

برای سفر به نقاط مختلف ایران اطلاعات جامع از نقاط دیدنی و گردشگری شهر ها نیاز می باشد. همچنین شما با دانستن اطلاعات آثار و مناطق دیدنی مختلف می توانید برای سفر خود انتخاب بهتری داشته باشید. هم اکنون اطلاعات کاملی از استان ها و شهر های کشور عزیزمان قابل استفاده بر روی تلفن های همراه آماده شده است.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازي جذاب
Bugs Bunny and Taz Time Busters


کارتون Bugs Bunny که يادتون مياد؟ حالا مي تونيد اين کارتون زيبا را خودتون بازي کنيد و لذت ببريد!
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 90 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

اثر محمود آزادنیا/ برنده جایزه ویژه بخش خودرو آینده

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام باقر (ع) می فرمایند:
مَثَلُ الْحَریصِ عَلَى الدُّنْیا مَثَلُ دودَةِ القَزِّ: كُلَّمَا ازْدادَتْ مِنَ القَزِّ عَلى نَفْسِها لَـفّـا کانَ أَبْعَدَ لَها مِنَ الْخُروجِ حَتّى تَموتَ غَمّا

حریص به دنیا، همانند کرم ابریشم است که هر چه بیشتر دور خود مى ‏تند، خارج شدن از پیله بر او سخت‏تر مى‏شود، تا آن‏که از غصه مى ‏میرد.

کافى، ج 2، ص 316

 

جديدترين پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

اقساط
صبح اول وقت دفترچه قسطامو ورق زدم، تمومى نداره... تا آخر عمر بدهکار مهربونیاتم!


یادت باشه
کسی که باورت داره، همیشه یک قدم جلوتر از کسیه که دوستت داره .
اما مهم اینه که چطور بفهی کی دوستت داره و کی باورت کرده


نصیحت
شرط دل دادن ٬ دل گرفتنه وگرنه یکی بی دل میشه و یکی دو دل !


پرواز
عزیزم بیا با قایق عشق با هم پرواز کنیم.... پیتیکو ! پیتیکو ! پیتیکو !!


فصل خوشحالي فرشتگان
تولدت بهانه اي شد تا اين فصل را بيشتر دوست داشته باشم
زيرا فصل خوشحالي فرشتگان ، روز تولد توست .
از طرف دوست دار تو و آرزو هاي تو .

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

ما پشتیبان شما هستیم

برادر سید محمد شیرازی نقل می کند:
یکی از تشرفات ایشان در سرداب مطهر سامرا بود. یک مدتی حرم سامرا خیلی غریب شد و شیعیان کم به زیارت می رفتند. مرحوم برادرم در ماه رمضان یک برنامه ای راه انداختند و تشویق کردند که بعد از نماز ظهر و عصر که روزه ها باطل نشود به سامرا برویم. یک روز که با این ماشینها به سامرا رفته بودیم من در خدمت مرحوم برادرم به سرداب مطهر حضرت رفتیم زیرا درب سرداب را شب می بستند ولی حرم تا صبح باز بود.
آن موقع نماز مغرب را مرحوم برادرم در صحن حضرت هادی(ع) اقامه می کردند و بعد از افطار می رفتند. موقع غروب که به سرداب رفته بودیم شاید دو سه نفری بیشتر در انجا نبودند و همه برای نماز رفته بودند و مرحوم برادرم هم فرمودند شما بروید من می آیم. من احتمال دادم مسئله ای در کار باشد، لذا بالا آمدم و منتظر شدم. چند دقیقه ی بعد ایشان از سرداب بالا آمدند اما حالشان خیلی متغیر و غیر طبیعی بود و موقع نماز هم صدای ایشان صدای معمولی و صاف نبود با اینکه در بقیه ی اوقات حتی تا آخر عمر صدای ایشان صاف بود اما آن شب صدای ایشان جور دیگری بود به ایشان گفتم: چیزی شده؟ فرمودند: نه، (آن موقع زمانی بود که بعثی ها قصد جان ما را کرده بودند و همه ی ما را به اعدام تهدید کرده بودند. عده ای را هم گرفته و حبس نموده بودند. خلاصه هر لحظه ممکن بود علیه ما کاری کنند) ما در چنین وضعیتی به سر می بردیم بعده ها ایشان به مناسبتی قضیه ی آن شب را فرمودند که پس از توسلات ایشان حضرت امام عصر(عج) به ایشان فرموده بودند « شما کار خودتان را بکنید ما هم پشتیبان شما هستیم و بلایی سرتان نمی آید.»(1)

پی نوشت:
1ـ ملاقات با امام عصر(ع)، ص93

 

 

داستانهایی از تاریخ ایران
yasamin-atashi.persianblog.ir

همراهی با مردم

شبی بازرگانان شیراز میهمان یعقوب لیث صفار پادشاه ایران بودند . بازرگانی با نیش خند گفت مردم بدنبال بیچارگی هستند آن ها نام شما را هر روز هزار بار بر زبان می آورند چون می پندارند شما دشمن خلیفه هستید . حال آنکه ما از داد و ستد با دربار خلیفه سود کلانی می بریم . یعقوب بدو گفت مردم نیک می گویند من هم همان می کنم که می گویند . بازرگان به آرامی گفت ولی قربان مردم سود و زیان خویش را نمی دانند . یعقوب گفت مردم به من می گویند چه کنم نه سود و زیان آنها . من سرباز مردم هستم و دست خلیفه را از ایران کوتاه کرده و می کنم . همراه بودن نظر یعقوب با دیدگاه مردم مرا به یاد این جمله اندیشمندانه ارد بزرگ می اندازد که : خواست فرمانروا باید هم آهنگ با مردم باشد پیشداری او به نابودی اش می انجامد .
یعقوب لیث صفار آزاد مردی بود که به ندای مردمش گوش فرا داد و آنها را در راه آزادی از چنگال خلیفه بغداد رهبری کرد . برای همین در تمام زمان ها محبوب ایرانیان است

یاسمین آتشی

 

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 


بايد از مظلوميت شهداي گمنام خون گريست آنان كه براي اعتلاي كلمه الله خانه و كاشانه خود را رها كردند و رفتند تا ما آزاد باشيم .
كدام كلام مي تواند بيانگر عمق مظلوميت اين گمنامان نام آور باشد. مهم نيست كه اصحاب گمنام امام زمان (عج ) و شهداي والامقام ما چه كساني هستند , و از كدام سرزمينند , مهم آن است كه اينان جوانان پاك باخته اي بودند كه عليه دقيانوس زمانشان به هجرت روي آوردند و جهاد كردند و اخلاص را به نهايت رسانده و حتي با پلاك هم قهر كردند.
مهم آن است كه حنابندان خون و حجله گاه خاك و دامادي آخرت را بر همه دنيا و متاع آن ترجيح دادند تا به ما بگويند كه رسم جواني و جوانمردي چيست .
آنها سفير غفلت زدائي هستند. شايد اگر اين گلهاي گمنام آن روزها به خاك سپرده مي شدند امروز ما براي غبارزدائي از جان و دل , هيچ نداشتيم . اگر اينها نبودند نسل امروز با شهادت و خون و ايثار ارتباطش قطع مي شد. شهداي عزيز ما نيز از نام داري و اسم و رسم دل خوشي ندارند و گمنامي را انتخاب كرده اند تا از هر آنچه غير خداست دل ببرند.
 

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الأحقاف آيات: 35 محل نزول: مکه
 
وَوَصَّيْنَا الْإِنسَانَ بِوَالِدَيْهِ إِحْسَانًا حَمَلَتْهُ أُمُّهُ كُرْهًا وَوَضَعَتْهُ كُرْهًا وَحَمْلُهُ وَفِصَالُهُ ثَلَاثُونَ شَهْرًا حَتَّى إِذَا بَلَغَ أَشُدَّهُ وَبَلَغَ أَرْبَعِينَ سَنَةً قَالَ رَبِّ أَوْزِعْنِي أَنْ أَشْكُرَ نِعْمَتَكَ الَّتِي أَنْعَمْتَ عَلَيَّ وَعَلَى وَالِدَيَّ وَأَنْ أَعْمَلَ صَالِحًا تَرْضَاهُ وَأَصْلِحْ لِي فِي ذُرِّيَّتِي إِنِّي تُبْتُ إِلَيْكَ وَإِنِّي مِنَ الْمُسْلِمِينَ 15 أُوْلَئِكَ الَّذِينَ نَتَقَبَّلُ عَنْهُمْ أَحْسَنَ مَا عَمِلُوا وَنَتَجاوَزُ عَن سَيِّئَاتِهِمْ فِي أَصْحَابِ الْجَنَّةِ وَعْدَ الصِّدْقِ الَّذِي كَانُوا يُوعَدُونَ 16 وَالَّذِي قَالَ لِوَالِدَيْهِ أُفٍّ لَّكُمَا أَتَعِدَانِنِي أَنْ أُخْرَجَ وَقَدْ خَلَتْ الْقُرُونُ مِن قَبْلِي وَهُمَا يَسْتَغِيثَانِ اللَّهَ وَيْلَكَ آمِنْ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ فَيَقُولُ مَا هَذَا إِلَّا أَسَاطِيرُ الْأَوَّلِينَ 17 أُوْلَئِكَ الَّذِينَ حَقَّ عَلَيْهِمُ الْقَوْلُ فِي أُمَمٍ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِهِم مِّنَ الْجِنِّ وَالْإِنسِ إِنَّهُمْ كَانُوا خَاسِرِينَ 18 وَلِكُلٍّ دَرَجَاتٌ مِّمَّا عَمِلُوا وَلِيُوَفِّيَهُمْ أَعْمَالَهُمْ وَهُمْ لَا يُظْلَمُونَ 19 وَيَوْمَ يُعْرَضُ الَّذِينَ كَفَرُوا عَلَى النَّارِ أَذْهَبْتُمْ طَيِّبَاتِكُمْ فِي حَيَاتِكُمُ الدُّنْيَا وَاسْتَمْتَعْتُم بِهَا فَالْيَوْمَ تُجْزَوْنَ عَذَابَ الْهُونِ بِمَا كُنتُمْ تَسْتَكْبِرُونَ فِي الْأَرْضِ بِغَيْرِ الْحَقِّ وَبِمَا كُنتُمْ تَفْسُقُونَ 20

 

ترجمه فارسي مکارم

ما به انسان توصيه كرديم كه به پدر و مادرش نيكى كند، مادرش او را با ناراحتى حمل مى‏كند و با ناراحتى بر زمين مى‏گذارد; و دوران حمل و از شير بازگرفتنش سى ماه است; تا زمانى كه به كمال قدرت و رشد برسد و به چهل سالگى بالغ گردد مى‏گويد: «پروردگارا! مرا توفيق ده تا شكر نعمتى را كه به من و پدر و مادرم دادى بجا آورم و كار شايسته‏اى انجام دهم كه از آن خشنود باشى، و فرزندان مرا صالح گردان; من به سوى تو بازمى‏گردم و توبه مى‏كنم، و من از مسلمانانم!» «15» آنها كسانى هستند كه ما بهترين اعمالشان را قبول مى‏كنيم و از گناهانشان مى‏گذريم و در ميان بهشتيان جاى دارند; اين وعده راستى است كه وعده داده مى‏شدند «16» و كسى كه به پدر و مادرش مى‏گويد: «اف بر شما! آيا به من وعده مى‏دهيد كه من روز قيامت مبعوث مى‏شوم؟! در حالى كه پيش از من اقوام زيادى بودند (و هرگز مبعوث نشدند)! و آن دو پيوسته فرياد مى‏كشند و خدا را به يارى مى‏طلبند كه: واى بر تو، ايمان بياور كه وعده خدا حق است اما او پيوسته مى‏گويد:» اينها چيزى جز افسانه‏هاى پيشينيان نيست! «17» آنها كسانى هستند كه فرمان عذاب درباره آنان همراه اقوام (كافرى) كه پيش از آنان از جن و انس بودند مسلم شده، چرا كه همگى زيانكار بودند! «18» و براى هر كدام از آنها درجاتى است بر طبق اعمالى كه انجام داده‏اند، تا خداوند كارهايشان را بى‏كم و كاست به آنان تحويل دهد; و به آنها هيچ ستمى نخواهد شد! «19» آن روز كه كافران را بر آتش عرضه مى‏كنند (به آنها گفته مى‏شود:) از طيبات و لذائذ در زندگى دنيا خود استفاده كرديد و از آن بهره گرفتيد; اما امروز عذاب ذلت‏بار بخاطر استكبارى كه در زمين بناحق كرديد و بخاطر گناهانى كه انجام مى‏داديد; جزاى شما خواهد بود! «20»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

goleroz_red

غزلی برای یوزارسیف با تضمین حافظ

می‌رسد مجموعه یوسف به پایان غم مخور
می‌شود سیمای ما روزی گلستان غم مخور

ای زلیخا! جعفر دهقان اگر شوهر نشد
آخر شب می‌رسد بهرام رادان غم مخور

مدرک زیبایی یوسف اگر قلابی است
اصل آن را می‌دهد آقای کردان غم مخور

هر کجا خشکیده شد رودی بسان رود نیل
می زند سدی بر آن فتاح ایران غم مخور

گر نشد قسمت به یوسف گردش ایران زمین
می‌رود محمود ما استان به استان غم مخور

 

 

ib_goleyakh

عاقبت جوبزی

جان به لب افتاده یکی جوب زی
سر به زبان شد که : بسی خوب زی!
بوسه به عریانی آتش مزن
چاه چنین بهر امانت مکن
از پی این پرسش مردم بمیر :
کز چه سبب قامت تو گشته زیر ؟!
سیخ برافروخته بر لب گذار
دست ز آلات رذالت بدار
جامه به هر تیغ فلاکت مکن
راه زمینی به قیامت مزن
گفته ام و باز... ؛ بسی خوب زی
تیره بُوَد عاقبت جوبزی

ایمان . ب

 

 

vfathi

با سلام
ضمن تشكر از برخي مطالب مفيد كه ارئه مي دهيد يك گله و در حقيقت اعتراض دارم به اين كه چرا برخي مطالب نامناسب را منتشر مي كنيد
در مورد انتخابات اصلا صحيح و منصفانه نيست چرا تفكر افراد خاصي رو ارائه ميدهيد چرا مي خواهيد تلاشهاي يك عده را نديد بگيريد اگه جوانمرد هستيد بجاي كوبيدن كه هدف مخالفان ايران است منصف باشيد و ارج گذاريد به تلاشهاي كساني كه خدمت مي كنند
مطلبي كه در مورد ايرانيان آمده(1088): شخص نويسنده خيلي مغرضانه به ميهن خود نگاه ميكند البته من شك دارم كه چشمهايش را واقعا باز كرده و مي بيند يا به او تلقين ميكنند؟ اين همه صلابت ايران در اين سالها، نمونه بارز اون در دفاع مقدس و .... چطور به خودشان اجازه مي دهند كه همه چيز را زير سوال ببرند؟ اگه راست ميگن !!! اگه مي تونند ذره اي مثل اونهايي باشند كه به مملكتشان خدمت كردند
انسانهاي دنيا الان هر چه دارند از انقلاب ايران دارند يادتان نرود انسانها
و خيلي چيزهاي ديگر كه چشم باز انها را ميبيند
شما !!! چرا اين مطالب رو نشر ميدهيد ؟ مي شويد شريك جرم!!!؟

 

 

eliluck

خسته ام از آرزوها، آرزوهای شعاری
شوق پرواز مجازی، بال های استعاری
لحظه های كاغذی را روز و شب تكرار كردن
خاطرات بایگانی، زندگی های اداری
آفتاب زرد وغمگین، پله های رو به پایین
سقف های سرد و سنگین، آسمان های اجاری
عصر جدول های خالی، پارك های این حوالی
پرسه های بی خیالی، نیمكت های خماری
رونوشت روزها را روی هم سنجاق كردم:
شنبه های بی پناهی، جمعه های بی قراری
عاقبت پرونده ام را با غبار آرزوها
خاك خواهد بست روزی، باد خواهد برد باری
روی میز خالی من، صفحه باز حوادث
درستون تسلیت ها، نامی از ما یادگاری .

شاد باشيد و كامروا - الهه-ل

 

 

rajaby

قربانی عزیزترین پاره وجود

روزی پسر بچه ای نزد شیوانا عارف بزرگ آمد و گفت : ” مادرم قصد دارد برای راضی ساختن خدای معبد و به خاطر محبتی که به کاهن معبد دارد. خواهر کوچکم را قربانی کند. لطفا خواهر بیگناهم را نجات دهید .” شیوانا سراسیمه به سراغ زن رفت و با حیرت دید که زن دست و پای دختر خردسالش را بسته و در مقابل در معبد قصد دارد با چاقو سر دختر را ببرد. جمعیت زیادی زن بخت برگشته را دوره کرده بودندو کاهن معبد نیز با غرور و خونسردی روی سنگ بزرگی کنار در معبد نشسته و شاهد ماجرا بود. شیوانا به سراغ زن رفت و دید که زن به شدت دخترش را دوست دارد و چندین بار او را در آغوش می گیرد و می بوسد. اما در عین حال می خواهد کودکش را بکشد. تا بت اعظم معبد او را ببخشد و برکت و فراوانی را به زندگی او ارزانی دارد. شیوانا از زن پرسید که چرا دخترش را قربانی می کند. زن پاسخ داد که کاهن معبد گفته است که باید عزیزترین پاره وجود خود را قربانی کند تا بت اعظم او را ببخشد و به زندگی اش برکت جاودانه ارزانی دارد. شیوانا تبسمی کرد و گفت : ” اما این دختر که عزیزترین بخش وجود تو نیست.
چون تصمیم به هلا کش گرفته ای. عزیزترین بخش زندگی تو همین کاهن معبد است که به خاطر حرف او تصمیم گرفته ای دختر نازنین ات را بکشی. بت اعظم که احمق نیست. او به تو گفته است که باید عزیزترین بخش زندگی ات را از بین ببری و اگر تو اشتباهی به جای کاهن دخترت را قربانی کنی . هیچ اتفاقی نمی افتد و شاید به خاطر سرپیچی از دستور بت اعظم بلا و بدبختی هم گریبانت را بگیرد !” زن لختی مکث کرد. دست و پای دخترک را باز کرد. او را در آغوش گرفت و آنگاه درحالی که چاقو را محکم در دست گرفته بود به سمت پله سنگی معبد دوید.اما هیچ اثری از کاهن معبد نبود. می گویند از آن روز به بعد دیگر کسی کاهن معبد را در آن اطراف ندید

 

 

alireza1384

مادر بزرگ اوباما تلاشها برای تغییر دینش
از اسلام به مسیحی را ناکام گذارد!

یک کلیسای پروتستان واقع در کنیا برای تغییر دین مادربزرگ "باراک اوباما" رییس‌جمهور آمریکا که مسلمان است ناکام ماند.
یکی از نمایندگان جامعه مسلمانان کنیا اعلام کرد: یکی از کلیساهای پروتستان در تلاش بوده است تا "ساره" مادربزرگ کنیایی و مسلمان "اوباما" را برخلاف میل باطنی او مسیحی کند.
شماری از نزدیکان مادربزرگ اوباما نیز در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرده‌اند یکی از کلیساهای پروتستان در منطقه "کیسیمو" واقع در غرب کنیا "ساره اوباما" را برای شرکت در مراسمی مذهبی حود در روز شنبه که قرار بود وی در این مراسم تغییر دین دهد دعوت کرده بودند که "ساره اوباما" که در روستای دورافتاده کوگلو به "ماما ساره" معروف است با ابراز تعجب از این دعوت آن را رد کرده است.
"شیخ محمد خلیفه" از اعضای شورای روحانیون و وعاظ کنیا در این باره اعلام کرد: من از این تلاش دین مسیحیت که قصد دارد افراد را به زور و اجبار مسیحی کند متاسفم .
وی ضمن تحریک‌آمیز دانستن اقدام این کلیسیا اعلام کرد که چرا این تلاش فقط درقبال مادر بزرگ اوباما صورت گرفته و چرا این تلاش قبل از انتخاب اوباما انجام نشد و آیا انها این زن را پیش از انتخاب شدن نوه اش در آمریکا نمی‌شناختند؟
"سعید اوباما" برادر ناتنی "باراک اوباما" نیز اعلام کرد: کشیشان این کلیسا با مراجعه به "ساره اوباما" به او اعلام کرده بودند که وی می‌تواند مسیحی شود.
وی در ادامه و در گفتگو با خبرگزاری فرانسه تاکید کرده است: "ماما ساره‌" مسلمان متولد شده است و قصد دارد مسلمان بمیرد. مساله تغییر دین او نیز اصلا مطرح نیست.
"ساره اوباما" سال 2006 پس از دیدار "باراک اوباما" از کنیا و به ویژه حضور او در روستای دورافتاده "کوگلو" به شهرت رسید. این روستا پس از پیروزی اوباما در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نوامبر سال 20087 به یکی از جاذبه‌های گردشگری تبدیل شد.
دولت کنیا ماه گذشته "کوگلو" را به عنوان یکی از مناطق میراث ملی ثبت کرده است."ساره اوباما" سومین همسر پدربزرگ "باراک اوباما" است او و باراک اوباما هیچ ارتباط خونی با هم ندارند اما "باراک اوباما" او را به مانند مادربزرگ واقعی خود می‌داند.

 

 

vipnad12

مبین عزیز در این زمان که انتخابات ریاست جمهوری در پیش است مطلب زیر را برای درج در آن رسانه عمومی ارسال می کنم استدعا دارم برای توجه کاندیداها در مجله اینترنتی روزانه درج گردد
خوب است آقایان کاندیداهای ریاست جمهوری موضع خود را در خصوص اجرای قوانین مصوب جاری کشور خصوصا ماده 22 قانون ثبت اسناد و املاک کشور روشن کنند
(ماده 22 – همینکه ملکی مطابق قانون در دفتر املاک به ثبت رسید دولت فقط کسی را که ملک باسم او ثبت شده و یا کسی که ملک مزبور باو منتقل گردیده و این انتقال نیز دردفتر املاک به ثبت رسیده یا اینکه ملک مزبور از مالک رسمی ارثا باو رسیده باشد مالک خواهد شناخت .)
که رافع کلیه اختلافات ملکی است اما در عمل و اجرا با مشکلات بسیار زیادی رودر رو است به طور مثال وقتی سند مالکیت برای اعضاء تعاونی های دهگانه قوه قضائیه صادر و تحویل گردیده است(((( شرح ما وقع در وبلاگ www.dadnad12.blogfa.com درج شده است )))) عده ای برای خود در آن حقوقی (غیر مشروع ) تصور کرده و اعضاء 5000 نفری این تعاونی ها را مدت ده سال تمام است که از استفاده از حقوق قانونی خود مانع گردیده اند این اشخاص که افرادی حقیقی هستند با منسوب کردن خود به ارگانی حقوقی و تمسک به حیله ها و حقه های روانی علیرغم صدور احکام قطعی و لازم الاجرا از طرف دادگاههای صالحه با زور و قلدری حتی تحریف سخنان رهبر معظم انقلاب را نیز در دستور کار خود قرار داده و از این را ه توانسته اند تا این دقیقه منویات ناشایست خود را عملی ساخته و اعضاء تعاونیهای دهگانه قوه قضائیه و خانواده آنها را از هستی ساقط نمایند چنانچه با دید بازتری مسئله به وجود آمد ه را ناظر باشیم حتی می توان به این اعمال آقایان لقب قتل و جنایت خاموش نیز اتلاق کرد چرا که تا کنون بیش از دویست نفر از اعضاء و بیش از یکهزار نفر از خانواده آنان به خاطر نداشتن تمکن مالی و از همین گذر عدم دسترسی به دارو و درمان دار فانی را وداع گفته و ساکن سر پل صراط گردیده منتظر این افراد هستند تا یقه آنان را در محضر الهی بگیرند
و ما اعضاء زنده تعاونیها به آنها غبطه می خوریم که می توانند آزادانه یقه اینان را بگیرند و ما راه به جائی نداریم به جز انتظار ظهور و فرج آقا امام زمان (عج)
در متن ماده 22 که شرح آن درج شد صراحتا دولت را مجری این ماده قرار داده اند پس لازم است آقایانی که کاندید ریاست جمهوری یعنی ریاست دولت شده اند در این مورد صراحتا نظر خود را بیان کنند که آیا خود راموظف به اجرای بی چون و چرای این ماده می دانند یا خیر
لازم به ذکر است چنانچه این ماده قانونی ارزش اجرائی خود را از دست بدهد نه تنها مالکیت افراد و شهروندان از بین می رود و به قول معروف سنگ روی سنگ بند نخواهد شد بلکه نمی توان فاجعه ای را که با عدم ارزش اسناد نکاح و طلاق به وجود خواهد آمد را توصیف و تعریف نمود ده سال است اعضاء تعاونی های دهگانه قوه قضائیه صدای حق خواهی شان به جائی نرسیده است وای به حال مردم عادی

 

 

alirezamajidi

گوناگون‌های بی‌ربط!

- هر دقیقه، ۲۰ ساعت ویدئو در یوتیوب آپلود می‌شود: این خبری است که وبلاگ تک‌کرانچ نقل کرده است. خودتان حساب کنید که هر روز، چند ساعت ویدئو در یوتیوب آپلود می‌شود!

- تغییرات جزئی آیکون فایرفاکس: ظاهرا موزیلا قبل از انتشار نسخه نهایی مرورگر فایرفاکس ۳/۵، به دنبال ایجاد تغیراتی در آیکون این مرورگر محبوب است. تغییرات، البته، جزئی خواهند بود و شامل تغیرات جزئی در دم روباه آتشین خواهند بود!

- از آخرین کارهای خواننده مورد علاقه‌تان مطلع شوید: هر کدام از ما به خواننده‌های خاصی علاقه داریم و دوست داریم به آلبوم‌های تازه آنها بلافاصله بعد از انتشارشان گوش کنیم. اما، مطلع شدن از انتشار کارهای تازه این خواننده‌ها، چندان ساده نیست و گاهی مدت‌ها بعد از ارائه یک کار جدید، متوجه می‌شویم. سایت ساده Blyper این کار را بسیار ساده می‌کند. کافی است در این سایت ثبت نام کنید و نام خوانندگان مورد علاقه‌تان را به خورد سایت بدهید تا بلافاصله بعد از انتشار کار تازه آنها به شما از طریق ایمیل اطلاع داده شود! دانلود آلبوم‌های تازه از اینترنت هم که این روزها کاری ندارد!

- لاست و باز هم لاست: تماشای لاست بیش از حد پیچیده شده است و دیگر از حوادث چیزی سر در نمی‌آورید؟! این هم راهنمای به روز شده برای شما:

این هم توضیحات متنی!

عکس را در هاردتان ذخیره کنید و در نمای بزرگ‌تر ببینید. اگر سریال را به طور کامل تماشا نکرده‌اید، اصلا به این عکس نگاه نکنید، چون ممکن است، داستان را برایتان لو بدهد!

- هیچ گلی را از دست ندهید: تا حالا پیش نیامده که من تبلیغ یک انجمن ایرانی را بکنم. اگر از مشتاقان فوتبال هستید، اگر دوست دارید گل‌های تیم محبوبتان را با بهترین کیفیت در هاردتان ذخیره و آرشیو کنید، اگر شب قبل کار داشتید و نتوانسته‌اید، مسابقه مهمی را ببینید، سایت footiran به شما کمک خواهد کرد. بعد از عضویت در footiran، می‌توانید، آخرین گل‌های لیگ‌های مهم فوتبال، از لیگ برتر خودمان گرفته تا لیگ‌های اروپایی را دانلود کنید.

 

 

alireza1384

به موسوي راي نمي دهم،
شوخي کردم مي دهم!

نوشتاري از سيدابراهيم نبوي براي سومين همايش موج سوم

من قصد ندارم مستقیماً هیچ دفاعی از یک نامزد انتخاباتی مثل آقای میرحسین موسوی بکنم. نامزدی که دوازده سال پای نامزدی‌اش مو سفید کردیم تا بالاخره ایشان بله را گفت، حالا دیگر چه فایده! بعد از این همه مهرورزی، حالا چه وقت آمدن بود؟
من به آقای موسوی رای نخواهم داد، چرا که ایشان هنوز در جریان مسائل بیست سال اخیر نیست و نمی‌داند که حداقل اگر سیب‌زمینی و شیر ارزان نمی‌دهد، لااقل نفری شصت هزار تومان پول بدهد.. به نظر می‌رسد آقای موسوی هنوز در جریان مسائل سه چهار سال اخیر نیست و نمی‌داند که یک نامزد محترم حداقل باید چهار تا دروغ بگوید و چهار تا آمار الکی بدهد و ده تا وعده دروغ بدهد تا مردم مطمئن شوند که واقعا این نامزد محترم عزم راسخی دارد که رئیس جمهور شود.
من به آقای موسوی رای نخواهم داد، چون به منافع صنفی خودم فکر می‌کنم. من به همان کسی رای می‌دهم که زودبازده‌ترین بنگاههای اقتصادی از تولید به مصرف را برای طنزنویسان کشور نه‌تنها ایجاد کرد، بلکه طنز ما را به جهان هم صادر کرد. درست است که در این چهار سال تعداد بسیاری بیکار شدند، اما طنزنویسان کشور نه‌تنها بیکار نشدند، بلکه همچون من و سخنگوی دولت مجبورند در چهار پنج شغل فعال باشند و تازه باید پشت دیوارخانه شما هم رانندگی کنیم.
آقای موسوی! من به کسی رای می‌دهم که هر سال حداقل ده کتاب طنز می‌توانم در موردش بنویسم، هر ماه سوژه یک رمان طنز را از رفتارش می‌گیرم، هر هفته برایم یک سخنرانی کامل طنز اجرا می‌کند، به مردی رای می‌دهم که صبح سرزده از خواب بیدار می‌شود و هر روز بین 18 تا 28 ساعت زحمت می‌کشد تا ما
بتوانیم بخندیم، همو که اس‌ام‌اس‌ها نامش را تکرار می‌کنند، نامی که مطمئنم تا یک روز پس از اعلام نتیجه انتخابات همچنان در ذهن مردم باقی می‌ماند.
شوخی دیگر بس است.........! نه، شوخی کردم، هنوز چند ماهی به پایان رسمی شوخی مانده است. اما من، به‌خاطر خاتمی بزرگ، به‌خاطر موسوی که رفیق سال‌های سختی این ملت بود، به‌خاطر شور و امید یک ملت، به‌خاطر بازگشت احترام به میهن، به‌خاطر افزایش آزادی زنان کشورم، به‌خاطر احترام به امنیت و صلح جهانی، به‌خاطر معلمان، به‌خاطر کارگران، به‌خاطر جانبازان، به‌خاطر دانشجویانی که سختی و فشار را تحمل کردند، به‌خاطر روزنامه‌نگاران، به‌خاطر فیلمسازان، به‌خاطر داستان‌نویسان و به‌خاطر همه کسانی که چند سال است مجبورند دست به دست هم بدهند و کار و زندگی را کنار بگذارند و جوک بسازند، از خودم و
منافع ناچیز شخصی خودم گذشت می‌کنم و به میرحسین موسوی رای می‌دهم.
ایمان دارم و امیدوارم که میرحسین موسوی تحمل آن را داشته باشد که بشود درباره دولت او طنز نوشت. برای پیروزی میرحسین موسوی که اگر چه کمی دیر آمد ولی خوش آمد، از همه می‌خواهم دست به دست هم بدهند و اراده یک ملت را نشان دهند.
زنده باد ایران، زنده باد استقلال، زنده باد آزادی، زنده باد تمامیت ارضی و اقتدار ملی، زنده باد زبان زیبای فارسی و زنده باد جنبش عظیم اصلاحات.

 

 

saman.hm

مادر 50 ساله با 10 هزار پوند شبيه دخترش شد

به گزارش عصر ايران نشريه ديلي ميل انگليس با انتشار اين خبر نوشت: "تصاوير «جانت گاليف» و دخترش «جين» نشان مي دهد آنها اكنون شباهت ظاهري بسياري از نظر وزن، رنگ مو و چهره پيدا كرده اند و شايد تفاوت آنها در رنگ چشم و اندكي اختلاف قد باشد."
براساس اين گزارش جانت 10 هزار پوند براي جراحي هاي متعدد زيبايي خود هزينه كرده كه اين جراحي ها در كرواسي انجام شده است.
جانت با بيان اينكه وي سال ها احساس مي كرد شبيه يك «كيسه كهنه» است مي گويد: "ما اكنون شبيه دو خواهر دوقلو شده ايم و در مركز توجه مردم قرار داريم."
وي مي افزايد: "شايد اندكي احمقانه به نظر برسد كه من براي شبيه شدن به دخترم جراحي زيبايي كرده ام اما او زيبا و جذاب است و چه كسي دوست ندارد شبيه جين شود؟!"
مادر 50 ساله (تصوير سمت چپ بالا) اضافه مي كند: "ما در حال حاضر به جاي يك دختر و مادر شبيه دو خواهر دوقلو شده ايم. مردم در خيابان ما را اشتباهي مي گيرند و مي پرسند آيا شما خواهر هستيد؟"
جين دختر اين زن انگليسي با ابراز خوشحالي از سيماي جديد مادرش مي گويد: "ما اكنون از هر زمان ديگري به هم نزديك تر شده ايم. مادرم از مدونا (خواننده آمريكايي)ي 50 ساله نيز بهتر است."
وي مي افزايد: "تنها اختلاف در رنگ چشم و سايز كفش است. رنگ چشم من قهوه اي است و مال مادرم آبي. اندازه كفش هاي او نيز بزرگ تر است."

 

 

siavash_shadow

بگذر از نی، من حكايت ميكنم
وز جدايی ها شكايت ميكنم
ناله های نی ، از آن نی زن است
ناله های من ، همه مال من است
شرحه شرحه سينه ميخواهی اگر
من خودم دارم ، مرو جای دگر
اين منم كه رشته هايم پنبه شد
جمعه هايم ناگهان يكشنبه شد
چند ساعت ، ساعتم افتاد عقب
پاك قاطی شد سحر با نيمه شب
يك شبه انگار بگرفتم مرض
صبح فردايش زبانم شد عوض
آن سلام نازنينم شد «هلو»
وآنچه گندم كاشتم ، روييد جو
پای تا سر شد وجودم «فوت» و«هد»
آب من«واتر» شد و نانم«برد»
وای من! حتي پنيرم «چيز» شد
است و هستم ، ناگهانی «ايز» شد
من كه با آن لهجه و آن فارسی
آنچنان خو كرده بودم سال سی
من كه بودم آنهمه حاضر جواب
من كه بودم نكته ها را فوت آب
من كه با شيرين زبانيهای خويش
کار خود در هر كجا بردم به پيش
آخر عمری ، چو طفلي تازه سال
از سخن افتاده بودم ، لال لال
كم كمك ،‌ گاهي «هلو» ، گاهي «پيليز»
نطق كردم! خرده خرده ، ريز ريز
در گرامر همچنان سردرگمم
مثل شاگرد كلاس دومم
گاه «گود مورنينگ» من جای سلام
از سحر تا نيمه شب دارد دوام
با در و همسايه هنگام سخن
لرزه می افتد به سر تا پای من
مي كنم با يك دو تن اهل محل
گاهگاهي يك «هلو» رد و بدل
گر هوا خوبست يا اين كه بد است
گفتگو درباره اش صد در صد است
جز هوا ، هر گفتگويی نابجاست
اين جماعت ، حرفشان روی هواست
بگذر از نی ، من حكايت مي كنم
وز جدايی ها شكايت مي كنم
نی كجا اين نكته ها آموخته
نی كجا داند نيستان سوخته
نی كجا از فتنه های شرق و غرب
داغ بر دل دارد و تيشه به فرق
بشنو از من ، بهترين راوی منم
راست خواهی ، هم نی و هم نی زنم
سوختند آنها نيستان مرا
زير و رو كردند ايران مرا
كاش ميماندم در آن محنت سرا
تا بسوزانند در آتش مرا
تا بسوزانندم و خاكسترم
در هم آميزد به خاك كشورم
ديدی آخر هر چه رشتم پنبه شد
جمعه هايم ناگهان يكشنبه شد

"هادی خرسندی"

 

 

Karami.Amir

با سلام
با توجه به شروع فصل گرما و احتمالا نياز به تهيه كولر مطالبي در اين خصوص به عرض دوستان ميرسانم.
اين مطالب در سال گذشته نيز در همين اوقات براي درج در مجله ارسال شده است. اما اين بار بسيار مختصر و كاربردي به اين مطالب ميپردازم.
صرف نظر از ساختمانهايي كه داراي سيستم هواساز مركزي و يا چيلر ميباشند، به طور كلي جهت سيستم سرمايش منازل مسكوني كولرهاي گازي و آبي مورد استفاده قرار ميگيرند. كولرهاي آبي با استفاده از تبخير آب بر روي سطحي متخلخل همچون صفحات سلولزي و يا پوشالهاي حاصل از رنده چوب حرارت هواي عبوري را گرفته و هوايي با دماي پايينتر از محيط را با فشار يك دمنده وارد فضاي داخلي ساختمان مينمايند و همانگونه كه بديهي است كاركرد اين سيستم به شدت تابع رطوبت محيط ميباشد و هواي خروجي از كولرها حاوي بخار آب قابل توجهي نيز هست.
اما در شهرهايي كه از رطوبت كمي برخوردار هستند اين كولرها مشتاقان بسياري دارد و با توجه به هزينه اوليه و بهره برداري و نگهداري كمتر از كولرهاي گازي بازار اين شهرها را پر نموده اند.
براي انتخاب يك كولر آبي مناسب از نظر ظرفيت روشهاي مهندسي دقيقي وجود دارد و همچنين نرم افزارهاي كامپيوتري بسياري نيز توليد شده اند.
اما در اينجا يك روش كاربردي و قابل استفاده ارائه ميگردد كه با آن ميتوان ظرفيت كولر آبي مورد نياز منزل خود را به راحتي انتخاب نماييم.
در اين روش زير بناي منزل را در عدد 60 ضرب نموده و رقم حاصله همان ظرفيت كولر مناسب ميباشد.
به طور مثال براي يك اپارتمان 100 متري كولر 6000 پيشنهاد ميگردد. لازم به توضيح است در اين روش ضرائب اطمينان و همچنين افتهاي احتمالي در نظر گرفته شده و نيازي به افزايش مقدار نميباشد همچنين در اين روش از مقدار ماكزيمم واقعي استفاده شده است. يعني دماي گرمترين روز در ماه اگوست (مرداد) برابر با 40 درجه سانتيگراد فرض شده و رطوبت حداكثر 35درصد در نظر گرفته شده است.
چنانچه مبناي طراحي عوض شود(اعداد فوق) ضريب معرفي شده نيز عوض خواهد شد. البته هم اكنون كولرهاي آبي با ظرفيت كمتر نصب ميگردد و اين امر سبب ميشود در چند هفته گرم سال در ساعات نيمه روز كولر نتواند پاسخ گوي نياز سرمايشي منزل باشد.
همچنين كولر آبي براي رطوبت بالاتر پيشنهاد نميگردد. در اين روش ميزان حركت عمودي كانال نيز در حد 6 متر (دو طبقه) فرض شده است بنابراين چنانچه كولر در همان طبقه نصب باشد ميتوان حداكثر يك سايز كوچكتر انتخاب شود.
در خصوص كولرهاي گازي ضريب پيشنهادي عدد 500 ميباشد و بدين ترتيب براي يك آپارتمان 100 متر مربعي يك كولر 50000 هزار مورد نياز است. در اينجا بهتر است توضيحي در خصوص ظرفيتهاي ذكر شده داده شود در بحث ظرفيتهاي كولر آبي اين ظرفيت بر حسب CFM (فوت مكعب بر دقيقه) بيان ميشود كه در حقيقت توان هوادهي (دبي) فن كولر ميباشد.
واضح است كه اين ظرفيت تابع توان حرارتي نميباشد و دماي هواي خروجي از كولر فقط تابع دماي خشك و تر هوا ميباشد. اما در كولرهاي گازي ظرفيت بر حسب BTU بيان ميشود كه يكي از واحدهاي انرژي حرارتي ميباشد.
جهت لمس بهتر موضوع بايد گفت كه هر 12000 BTU معادل يك تن تبريد بوده و يا هر 3500 BTU تقريبا معادل يك كيلو وات است.
بنابراين يك كولر 12000 تقريبا سه و نيم كيلو وات توان حرارتي دارد كه البته بايد دقت شود اين رقم با مصرف الكتريكي كولر اشتباه گرفته نشود.
برگرديم به مثال بالا كه يك اپارتمان 100 متر مربعي بود طبق رابطه ذكر شده اين اپارتمان يك كولر 50000 نياز دارد كه البته در بازار اين ظرفيت در قالب VRF موجود است و كولرهاي گازي معمولي در مدل پنجره اي حداكثر تا ظرفيت 24000 و در مدل اسپيليت (مجزا و يا دو تكه )حداكثر تا ظرفيت 30000 وجود دارند. پس بديهي است كه در صورت استفاده از كولرهاي گازي معمولي بايد از دو كولر 24000 استفاده كرد. كولرهاي گازي در شكل اسپيليت را ميتوان با تعداد پانل 2 و يا 3 پانله نيز تهيه كرد كه در اين صورت ميتوان براي هر فضا (اتاق) يك پانل جدا نصب نمود.
تقريبا ميتوان گفت تنها مزيت كولر آبي به غير از قيمت همان كانال كشي براي هر اتاق ميباشد. كه در صورت بسته بودن درب ورودي با توجه به داشتن انشعاب كانال مجزا باز هم اتاق خنك ميشود.
در انتها چنانچه هر يك از دوستان در اين خصوص سوالي داشته باشند بنده خوشحال ميشوم كه پاسخگو باشم.
با سپاس

 

 

ahalizadeh2000

چه زمانی رابطه دوستانه را متوقف کنیم؟

برای بسیاری از افراد قطع ارتباط دوستانه می تواند به اندازه اتمام یک ارتباط عاشقانه سخت و غم انگیز باشد. به هر حال در این شرایط شما کسی را از دست می دهید که قبلاً با وی اوقات خوشی را سپری می کردید. ممکن است ساعات طولانی را در کنار هم سپری می کردید و در حال حاضر باید تمام آن خاطرات خوب را در گذشته به دست فراموشی بسپارید.
وقتی دوستی را از دست می دهید همان نقطه ای که قبلاً به عنوان منبعی برای حمایت عاطفی شما محسوب می شده تبدیل به یک خلاء بزرگ احساسی می شود. اما گاهی اوقات دلایلی وجود دارند که شما را مجبور می کنند تا در روابط خود با دوستانتان مرز و محدوده قائل شوید و قدری ارتباطتان را کم کنید. برخی از این موارد به شرح زیر می باشند؛
اگر دوستتان همیشه کاری انجام می دهد که شما احساس بدی نسبت به خودتان پیدا کنید، شاید زمان آن رسیده باشد که دوستی خود را با او قطع کنید. این احتمال وجود دارد که دائماً شما را مسخره کند و هنگامیکه از او سوال می کنید: "چرا یک چنین کاری می کنی؟" به شما پاسخ می دهد که تو جنبه شوخی نداری و زیاد از حد خشک و جدی هستی. اگر دوستتان ارزش ادامه رابطه را داشته باشد زمانیکه می بیند شما از رفتار و طرز برخورد او ناراحت می شوید آن را متوقف می نماید حال چه شوخی کند چه جدی باشد.
شاید دوستتان به شما بگوید که از همسر و فرزندتان خوشش نمی آید و شما را تنهایی به مهمانی و یا مکان های دیگر دعوت کند. این یک بی احترامی مسلم نسبت به شماست؛ چراکه با این کار خود اولاً احساس بدی در شما بوجود می آورد و در ثانی به انتخاب شما توهین کرده به شما می گوید که همسر مناسبی برای خود انتخاب نکرده اید و نتوانسته اید بچه هایتان را به درستی تربیت نمایید.
اگر فکر می کند که شغل فعلی تان اصلاً مناسب نیست باید دنبال کار جدیدی باشید و دائماً در مورد شغل خودش با شما صحبت کرده و از آن تعریف می کند، در حقیقت با این طرز برخورد در حال کوچک کردن شماست و تصمیمات اساسی زندگی تان را زیر سوال می برد. البته اگر شما از کارتان راضی نباشید و خودتان از آن شکایت کنید آنوقت او این حق را پیدا می کند که به شما پیشنهاد کند تا شغل دیگری را برای خود انتخاب کنید. اما اگر شما شغلتان را دوست دارید و او کاری می کند تا از آن متنفر شوید و کاری را انجام دهید که او می خواهد، بنابراین بهتر است که تا حدی از او فاصله بگیرید.
ممکن است به بقیه دوستانتان حسادت کند و شما را در شرایطی قرار می دهد که مجبور شوید میان او و سایرین یکی را انتخاب کنید. .او از نظر احساسی شما را مورد آزار و اذیت قرار می دهد و احتمال تشدید اینگونه آزار و اذیت ها در آینده بیشتر خواهد شد.
اگر از شما دزدی کرد آنوقت است که باید حواس خود را جمع کنید، خیلی مراقب باشید و تصمیم درستی اتخاذ نمایید. شاید در نگاه اول قدری دلسوزی به خرج دهید و با خود بگویید شاید به آن نیاز داشته[!] اما دیگر رشته اعتماد شما پاره می شود و هرگز قادر نخواهید بود که مجدداً به او اعتماد کنید.
یکی دیگر از رفتارهایی که سبب نقض مقررات ارتباط دوستانه می باشد این است که وقتی دوستتان متوجه رازی در مورد شما می شود آنرا یکمرتبه افشا می کند و از آن بر علیه شما استفاده کرده و ماجرا را با سایرین مطرح نماید. این کار فرقی با دزدی ندارد و در این حالت وی اطلاعات شما را به نوعی دزدیده است.
اگر دوستتان با همسر و یا نامزد شما ارتباط برقرار کند چه؟ ابتدا نباید دوستتان را مقصر بدانید. باید در یک فرصت دیگر همسرتان را امتحان کنید و ببینید که آیا او دو مرتبه این کار را انجام می دهد یا نه. آنوقت اگر او این کار را تکرار نمود می توانید دوستتان را ببخشید و دوباره به او اعتماد کنید.
اگر با او برخورد فیزیکی داشتید و دعوا کردید هم باید در رابطه مرز و محدوده قائل شوید. برخی از افراد هستند که در بزرگسالی هم به جان هم می افتند و دعوا می کنند. اگر به موارد اینچنینی برخورد کردید می توانید یک کلاس مدیریت خشم به آنها معرفی نمایید. اما اگر دوستتان هم اتاقی تان است و به شما توهین میکند، بهتر است جای جدید برای زندگی پیدا کنید. گاهی اوقات حتی دیده شده که کار این افراد به پلیس کشیده شده است.
اصولاً افراد دوست ندارند که به ارتباط دوستانه خود پایان دهند اما گاهی اوقات انجام یک چنین کاری لازم و ضروری است. البته در ابتدا کارهای زیادی برای متوقف ساختن یک چنین مشکلاتی می توان انجام داد. مثلاً می توانید برخورد رو در رو داشته باشید، برایش نامه بنویسید، و یا با او حرف نزنید، و به تلفن هایش جواب ندهید. اگر یکمرتبه ارتباط خود را با او قطع کنید شاید کار درستی نباشد، به هر حال تصمیم نهایی با خودتان است. به خاطر داشته باشید که خاتمه دادن به ارتباط دوستانه مانند اتمام روابط رمانتیک یک واقعه ناخوشایند محسوب می شود به همین دلیل باید زمان لازم برای فراموش کردن او را به خودتان بدهید. می توانید با افراد جدید ملاقات داشته باشید و دوستان تازه ای پیدا کنید. با تقویت سایر جنبه های زندگی می توانید فضای خالی دوستتان را احساس نکنید. جهان پر است از انسانهای متفاوت و مطمئن باشید که دوست دیگری پیدا خواهید کرد.

 

 

salimeh_khiltash

مسافت دیوار خانه موسوی...

درج این مقاله از طرف من بدون هیچ جانبداری ای می باشد فقط برای ایجاد انگیزه برای تامل می باشد و بر صحت آن هم تایید نمی گذارم
به نقل از سایت هم میهن

نویسنده: فاطمه رجبی

در مدتی که میرحسین موسوی برای احیای مرده اصلاح‌طلبی قد علم کرده، بسیاری از جوانان - دانشجویان - از سراسر کشور تماس می‌گیرند و می‌پرسند: موسوی کیست؟ سوابق او چیست؟ تاکنون کجا بوده است؟
به این پرسش‌ها چگونه می‌توان پاسخ داد که موسوی ناشناخته‌ای است برای 25‌ساله‌ها، و فراموش‌شده‌ای است برای سنین بالاتر!؟
بر آن شدم تا بنویسم موسوی کیست؟ و تاکنون کجا بوده است؟

- موسوی عضوی از حزب انحلال‌یافته جمهوری اسلامی است، که نزديك به 8‌سال نخست‌وزیر ایران بوده است. امروز آشکارا اعتراف می‌کنم که حتی مَنِ فعال سیاسی بسیار دچار اشتباه بوده‌ام که وی را «توانمند و دارای برنامه اقتصادی یا سیاسی» می‌دیده‌ام. چرا؟ زیرا در حاکمیت امام، شخص امام برنامه‌سازی، تصمیم‌گیری و اداره جامعه و رهبری می‌کردند و مجریان را هر چند ناتوان یاری می‌نمودند و به ایستادگی و عدم فرار از مسؤولیت تشویق می‌کردند یا نهیب‌زده و اخطار می‌دادند.

- موسوی همان‌گونه که یکی از اصلاح‌طلبان گفته است، به درستی «پدر اصلاح‌طلبی برانداز» است. «تحکیم وحدت» یا همان «دسته وحشت‌آفرین و فاسدالعقیده» در حمایت او جان گرفت و پای‌گیر شد، و با امداد مالی و معنوی اعضای دولت وی، علیه ولایت‌فقیه، در سال‌های رهبری امام ترکتازی کرد. اشاره می‌کنم به تعدادی از موتورهای وارداتی که مشهور بود به این گروه وحشت‌زا اهدا شد تا با فروش آن هزینه ستیزه‌گری با اسلام‌ناب را فراهم آوردند.

- موسوی کسی است که در یک چالش درونی، توان ایستادگی نداشت یا لجاجت داشت یا... و به دلیل آن در بحران جنگ در سال 67 با «استعفای ناگهانی» موجب خشم امام گردید و امام در پاسخ، وی را هشدار دادند: «حق این بود که اگر تصمیم بدین کار داشتید، لااقل من یا مسؤولین رده بالای نظام را در جریان می‌گذاشتید. در زمانی که مردم حزب‌الله برای یاری اسلام، فرزندان خود را به قربانگاه می‌برند، چه وقت گله و استعفا است. شما در سنگر نخست‌وزیری، در چهارچوب اسلام و قانون اساسی، به خدمت خود ادامه دهید.»

و در پایان یاداور شدند: «همه باید به خدا پناه بریم، و در مواقع عصبانیت دست به کارهایی نزنیم که دشمنان اسلام از آن سوء استفاده کنند. مردم ما از این‌گونه مسایل در طول انقلاب زیاد دیده‌اند. این حرکات هیچ تأثیری در خطوط اصیل و اساسی انقلاب اسلامی ایران نخواهند داشت.»

علت استعفای ناگهانی و بدون اطلاع امام و رئیس‌جمهور چه بود؟ کدام مسایل حاد و حادتر از جنگ، و کدام مصلحت بالاتر از نگهداشت اساس نظام اسلامی، موجب آن شده بود، به خود موسوی باز می‌گردد. اما این استعفا نشان داد:

اولاً میزان ولایت‌پذیری موسوی چقدر است؟و ثانیاً او توان مقابله با مشکلاتی که بار مسؤولیت اصلی آن را هم امام بر دوش داشت، ندارد! این حداقل برداشت خوش‌بینانه است.

- موسوی در 16‌سال «مشاور رئیس‌جمهور» بوده است. هم مشاور هاشمی رفسنجانی و هم مشاور محمد خاتمی! او در تباهی اقتصادی، سیاسی و فرهنگی توسعه، دارای مسؤولیت بوده، و اوج براندازی اسلام و نظام را توسط محمد خاتمی و دولتش از نزدیک شاهد و ناظر بوده است. اما هرگز به اندازه یک «ایرانی ساده و کم‌سواد» به آن اعتراض نداشته و از این امواج بنیان‌فکن خم به ابرو نیاورده است. تورم %49 زمان هاشمی او را غمگین نکرده، و شبه‌کودتای آمریکایی 18 تیر 78 ایرانیت و نه حتی اسلامیت او را حساس ننموده است. بدتر آنکه وی در «تقدیرنامه خود به محمد خاتمی»، دوران سیاه 8سال حاکمیت این فرد را برای خود «افتخارآمیز» می‌خواند. مگر نه آنکه موسوی امروز با هجمه به روحانیت که آن را «روحانیت دولتی» می‌نامد، به میدان آمده است؟

- موسوی در 16‌سال گذشته سر راحت بر زمین گذارده و از همه برکات دولت‌های هاشمی و خاتمی برای کشور و ملت و نظام اسلامی، احساس آسودگی خیال کرده است. او نه «قتل‌های زنجیره‌ای و پیامدهایش» را دید و شنید، و نه «هتاکی به ائمه اطهار - ع - و امام خمینی و جنگ و غیره» را! وی نه از ساختارشکنی خانواده هاشمی خشمگین شد و نه اعتراض چندباره حزب‌الله در نمازجمعه به گوشش رسید!

موسوی قبیله‌گرایی، رانت‌خواری، رشوه‌گیری در معاملات دولتی، و بسیاری از مفاسد مافیایی را هنوز هم نمی‌بیند و نمی‌شنود. چرا؟ اما علیه دولت پاک احمدی‌نژاد خشمگین شده و احساس مسؤولیت می‌کند؟!

- موسوی 8سال افتخارآمیز دولت خاتمی را در «تعطیلی ذلت‌بار و ضد ملی هسته‌ای» می‌داند، زیرا او با یک «دروغ بزرگ» در نامه‌ای به «خاتمی» از «پیشرفت هسته‌ای دوران خاتمی»! سخن به میان می‌آورد. موسوی مسأله «جاسوسی هسته‌ای» را می‌پذیرد، زیرا توسط مدیران لایق و با تجربه 16‌ساله انجام گرفته است.

- موسوی بنگاه اقتصادی سیاسی دانشگاه آزاد را با کمرشکنی برای میلیون‌ها خانواده ایرانی، ارج می‌نهد زیرا «هیچ همدردی با این طیف عظیم از ملت ایران» ندارد. موسوی خاطرات بسیار خوشی از 16‌سال دارد، زیرا نه در «رقابت با هاشمی» به میدان آمد، و نه در خرداد 76 هوس ریاست‌جمهوری کرد، و نه در سال 80، و نه حتی در انتخابات نهم!

موسوی آسوده‌خیال بود که همواره «هاشمی سکان‌دار دولت‌هاست» و «برنامه توسعه آمریکایی» و «اصلاح‌طلبی برانداز» قدم به قدم پیش می‌رود. ناله اقتصادی و سیاسی ملت به گوشش نرسید، و خروش رهبری در «تهاجم» و سپس «شبیخون فرهنگی» کمترین حساسیتی برایش ایجاد نکرد. روزگار سیاهی که اصلاح‌طلبان با پشتیبانی هاشمی برای «دین و دنیای این ملت» پیش آوردند، موسوی را نه به عنوان یک مسلمان و نه در زمره یک ایرانی، نگران نکرد.

- موسوی امروز از اسلام‌ناب سخن می‌راند. اسلام نابی که در آن «عدالت به مسلخ رفت»، «دین به جنگ گرفته شد»، «مردم پایمال شدند». «امام مورد هتاکی قرار گرفت»، «مذهب‌سوزی به اوج رسید»، و «جنگ و بسیج آماج لگدهای بیگانه‌پرستان قرار داده شد» و اصلاح‌طلبی این مولود شوم توسعه و سازندگی این راهکارها را با ریاست محمد خاتمی دنبال کرد، مورد توجه موسوی است! آیا این اسلام، اسلام ناب امام خمینی است یا در «جنگ بی‌امان با آن است».

- راستی موسوی به سفر خاتمی به آمریکا هم افتخار می‌کند؟ تایید اسرائیل توسط او، تایید هولوکاست توسط او، سجده در پیشگاه انگلیس برای گرفتن «شال قرمز» از سوی او، و به طور کلی تلاش آمریکا برای بازگشت خاتمی و اصلاح‌طلبان را چگونه دیده و شنیده، و یا اصلاً دیده یا شنیده است؟ سفرهای قبیله‌ای هاشمی با بیت‌المال از نظر او چگونه است؟

- موسوی در تمام این دوران «آسوده بی‌خیال»، «مرفه و عافیت‌جوی» در کنج «فرهنگستان هنر» آرمید، و حتی ذره‌ای از هنرش را به عنوان یک مسلمان یا یک ایرانی به جامعه عرضه نکرد.

دیروز به دانشجویی گفتم: وقتی «تابلوی ذوالجناح» و «ضامن آهوی» استاد فرشچیان شیعه را به وجد می‌آورد، موسوی گاه‌به‌گاه «گالری نقاشی‌های غربی خود را می‌گشاید» تا ایرانی را در مسیر سر سپردگی هر چه بیشتر غرب راهنما شود.

همین دیروز یک نفر از نزدیکان و همراهان موسوی برایم پیغام داد که برای مردم بنویسم: من شاهدم 20 سال است موسوی در نمازجمعه شرکت نکرده است. صحت و سقم مسأله با گوینده است. اما مردم هم هیچ اثری از حضور او در نماز ندیده‌اند. چرا؟ آیا «هاشمی» به عنوان امام‌جمعه که مورد تأیید و تحسین او است، وی را ترغیب به حضور در جمع مسلمانان در طول 20 سال نکرده است؟

- موسوی امروز با شعارهای احمدی‌نژاد به میدان آمده است! چه بدعاقبت و چه غیرصادقانه! او از پابرهنگان سخن می‌گوید، کسانی که 20 سال وی را ندیده‌اند و از او نشانی ندارند. از عدالت حرف می‌زند، عدالتی که هاشمی آن را زیر چرخ‌های توسعه کشت، و خاتمی با آزادیش مرده آن را سوزاند و خاکسترش را به باد داد. و این همه «دوران پر افتخاری» است که موسوی «در نامه‌اش به خاتمی» از آن سخن یاد می‌کند.

- موسوی ساده‌زیست است!؟ کدام ساده‌زیستی؟چه کسی با او همراه بوده است! من مدتی در خانه‌ای زندگی کردم که 20‌سال پیش خانه موسوی بوده است. چرا او از آن خانه نقل مکان کرد؟ اگر موسوی «در کاخ‌نشین یا شاه‌نشین جماران» سکنی ندارد، معنایش ساده‌زیستی است؟ روزی با ماشین، مسافتی را از پشت یک دیوار در منطقه پاستور طی کردم، به من گفته شد «این مسافت دیوار خانه مسکونی موسوی» است! به عمل کار بر آید به سخن‌دانی نیست.

- امروز «موسوی» با شنیدن شعار آمریکا و اسرائیل مبنی بر این که «هرکس غیر از احمدی‌نژاد» و برای نجات «مرده اصلاح‌طلبی» خود را «سپربلا» کرده است. اما «نامه او به خاتمی» و «نامه خاتمی به او» افشاکننده باطن، غرض و مقصود وی گردید که این امداد الهی است.

- موسوی رؤسای برخی ستادهایش را تعیین کرد تا آنجا که من می‌شناسم یک نماینده فحاش و ردصلاحیت‌‌شده اصلاح‌طلب و کسی از مریدان منتظری در زمره این افرادند. حمایت «علی‌رضا بهشتی» از او، که سابقه‌ای در دفاع از بی‌فرهنگی‌های 16‌ساله - قلمی- دارد، نوعی از «خانواده‌سالاری» را توسط موسوی برملا می‌کند. کدام عدالت؟ کدام اسلام ناب؟ کدام پا برهنگان؟ و کدام ملت و نظام؟

- تا همین‌جا برای این نوشته کافی است - اما همه این مسایل بیانگر آن است که موسوی یک «رفاه‌طلب عافیت‌جوی» بوده است که از آنجا که هرگز با این ملت در طول 20 سال همراهی نداشته، نسل سوم - دانشجویان - او را نمی‌شناسند. چه رسد به دیگران!

- اینک وی «مأمور نجات» است. «نجات راست ناراست و چپ منحرف»، «نجات هاشمی و خاتمی». «نجات توسعه و اصلاحات» و نجات «دولت ائتلاف ملی» و «دولت وحدت ملی». اما چه بدفرجام که در بدترین امتحانات الهی وارد شد و خود را به آزمون گذارد. اما آیا موسوی آخرین مهره هاشمی است یا دیگرانی در راهند؟

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

31 ارديبهشت / 21 مي / 26 جمادي الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
 30 ارديبهشت ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
سالگرد درگذشت روزبهان فسايي

برخي از كرونيكلهاي رويدادهاي جهان، فوت ابو محمد روزبهان فسايي را پس از تطبيق تقويم ها، 21 ماه مه سال 1209 ميلادي ذكر كرده اند. اين عارف و انديشمند ايراني درشيراز درگذشت. تاليف مهم او «لطائف البيان» عنوان دارد.

 

پيشنهاد تقسيم ايران از سوي داماد چرچيل، و اين بار در عصر سازمان ملل!

D. E. Duncan - Sandys

21 ماه مه 1952 (ارديبهشت 1331و 14 ماه پس از ملي شدن نفت ايران) دانكن سندز (ساندز) سياستمدار، دولتمرد انگليسي و داماد وينستون چرچيل نخست وزير وقت پيشنهاد كرد كه آسانترين راه حل مسئله اي به نام «ايران» كه به وجود آمده است اين است كه ايران بارديگر ميان دولتهاي لندن و مسكو قسمت شود!. وي كه در پارلمان انگلستان سخن مي گفت، اضافه كرده بود: «محاصره اقتصادي ايران موثر واقع نخواهد شد. مروري بر تاريخ ايران نشان مي دهد كه چگونه ايرانيان ياد گرفته اند كه در جريان سختي ها خود را با هر وضعيت روز تطبيق و بدون خم آوردن به ابرو به زندگاني عادي ادامه دهند. آنان بدون صادرات و واردات هم مي توانند دوام يابند؛ به همان گونه كه در يك سال اخير (سال 1951) زندگاني عادي خود را ادامه دادند و به گزارش روزنامه نگاراني كه از ايران ديدار كرده اند سرزنده و مبارزطلب هم شده اند. بنابراين، به زانو در آمدن دولت ايران از راه محاصره اقتصادي و انزواي سياسي، تصوري بيهوده است. تبليغ رسانه اي بر ضد دولت ايران (دولت مصدق)، با هدف تغيير تفكر مردم نسبت به آن نيز سودي ندارد، زيرا كه اولا اين تبليغات به گوش عوام الناس ايران كه شيفته سخنان دكتر مصدق شده است نمي رسد و ثانيا، طبقه متوسط ايران كه تبليغات ما را مي شنود و يا مي خواند ذاتا متمايل به ناسيوناليسم ايراني است و سخني جز به سود وطن به گوشش فرو نمي رود.».
     سندز افزوده بود: «مشاهده درهم شكسته شدن ناسيوناليسم ايراني؛ آرزوي مشترك ما (غرب) و شوروي است و آسانترين راه وصول به آن، مذاكره با مسكو براي تقسيم مجدد ايران، ميان ما دو دولت به دو منطقه نفوذ است، تقريبا با همان فرمول 1907(قرارداد سن پترز بورگ) و يا هر شكلي ديگر».
     وي تاكيد كرده بود كه اگر به ناسيوناليسم ايراني فرصت ادامه حيات داده شود، فردا از يك سوي در صدد احياء ايرانزمين بر خواهد آمد و به استناد اطلس جغرافياي تاريخي ادعاي ارضي نسبت به چندين كشور خواهد كرد و از سوي ديگر به حمايت شيعيان در كشورهاي عربي برخواهد خاست كه براي غرب و شوروي، هردو، درد سري بزرگ و پايان ناپذير خواهد بود.
    دانكن سندز گفته بود كه بايد از فرصت جنگ كره (گرفتاري آمريكا و چين - آمريكا در آن زمان رقابت با انگلستان بر سر نفوذ در خاور ميانه را آغاز كرده بود) براي رسيدن به آن هدف استفاده كنيم و ....
    دانكن سندز (سنديز - ساندز) شوهر ديانا دختر چرچيل سالها نماينده پارلمان و وزير وزارتخانه هايي از جمله دفاع، مستعمرات، ساپلاي (تداركات) و خانه سازي بود. وي بود كه اعلام كرد عصر هواپيماهاي شكاري و بمب افكن به پايان رسيده و بايد روي موشك سازي تمركز كرد و چون «قدرت» از اين پس ناشي از تسليحات اتمي است، بايد پا به پاي آمريكا و شوروي بمب اتمي ساخت كه دست كم سلاحي بازدارنده است و هر دو انديشه خود را به اجراء گذارد.
    دانكن در عين حال از حاميان اصلي تشكيل اتحاديه اي از اروپاييان غير اسلاو (روسيه، لهستان، يوگوسلاوي و ...) بود تا قدرتي در برابر مسكو و واشنگتن باشد و به علاوه ممالك اروپايي وارد جنگ ديگري با خود نشوند.
     برخي مطبوعات وقت تهران بعدا به اين پيشنهاد داماد چرچيل اعتراض و از آن انتقاد كردند و نوشتند كه محافظه كاران انگلستان هنوز در رؤياهاي قرون 18 و 19 هستند و تحولات تازه جهان را درك نكرده اند. روزنامه هاي آمريكا نيز تفسيرهاي انتقاد آميز بر پيشنهاد «سندز» منتشر ساختند كه همين سر و صدا، توجه مورخان را جلب كرد و متن اظهارات داماد چرچيل را در تاريخ ضبط كرده اند. اين مورخان اظهار نظر كرده اند كه اين پيشنهاد مآلا فشار ديگري به دولت واشنگتن بود تا تسليم خواست لندن مبني بر براندازي دولت دكتر مصدق شود.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس
در چنين روزي

31/02/58
اعتراض وزارت خارجه ايران به موضعگيري سني امريكا در رابطه با انقلاب اسلامي و تلقي آن بعنوان مداخله در امور داخلي ايران (اعتراض امريكا به اعدامها در ايران.)


تشكيل جلسات طولاني مقام‌هاي سياسي ـ امنيتي ، نميندگان سازمان خلق عرب و طبقات مختلف مردم خرمشهر بري پيدا كردن شيوه مناسبي جهت تخليه مسالمت‌آميز ساختمان‌هاي دولتي در آخرين مهلت تعيين شده و نيافتن راه‌حل .
پيام شيخ شبير خاقاني از قم به مردم خوزستان و درخواست حفظ آرامش و اعلام خبر اعزام برادرش و يكي از روحانيان حوزه علميه قم براي رسيدگي به مشكلات و مسائل جاري منطقه .

بازتاب و بزرگنميي امتناع سازمان‌هاي سياسي خلق عرب از تخليه اماكن دولتي و تحصن اعضاي آنها در ساختمان‌هاي تحت تصرف در خبرگزاري‌ها و راديوهاي خارجي .
مصاحبه اختصاصي نشريه پيكار ( ارگان سازمان پيكار در راه آزادي طبقه كارگر ) با عزالدين حسيني درباره حقوق خلق‌هاي ايران ، خودمختاري كردستان و سانسور در راديو تلويزيون و مطبوعات .

گزارش مطبوعات از كشته شدن فجيع يكي از همراهان هيئت حسن نيت استانداري آذربايجان غربي به دست عوامل ضد انقلاب و اعتراض مردم بانه به اين اقدام .
تلفنگرام آوارگان ترك نقده خطاب به امام خميني ، نخست وزير ، استاندار آذربايجان غربي و مطبوعات و درخواست اعزام گروهي براي رسيدگي به وضع آنها و تهديد به اعتصاب غذا .

مصاحبه مطبوعاتي دكتر يزدي وزير امورخارجه و اظهار نظر درباره رويه سناي آمريكا و دخالت آن در امور داخلي ايران ؛ لغو قراردادهي به جاي مانده از رژيم گذشته ؛ نقل قسمتي از نامه وزير خارجه آمريكا و تأكيد بر ينكه قطعنامه سني آمريكا خدشه‌ي در دوستي دو دولت ايران و آمريكا وارد نخواهد ساخت و تشكيك در صلاحيت و مسئوليت يت الله خلخالي به عنوان رئيس دادگاه‌هي انقلاب و …
واكنش تند آيت الله خلخالي در مورد مصاحبه دكتر يزدي و تكذيب خبر بركناري وي از رياست دادگاه‌هاي انقلاب ، تأكيد بر خط‌مشي ملت و امام خميني در ضرورت اعدام شاه و جنايتكاران رژيم گذشته .

بازتاب گسترده درخواست ايران براي تأخير در اعزام سفير جديد آمريكا به ايران در رسانه‌ها و خبرگزاري‌هاي بين‌المللي ؛ واكنش وزارت امور خارجه آمريكا در مورد اين اقدام .
پيشنهادهاي قرارگاه سيا در تهران به رئيس سازمان سيا در واشنگتن بري برقراري ارتباط با جريان‌ها و اشخاص ميانه‌رو در ايران و يافتن كانال مخفي با آيت الله شريعتمداري و …

گزارش مؤسسه بين‌المللي تحقيقات استراتژيك لندن درباره تأثير سياست‌هي آمريكا در سقوط شاه ايران از جمله گسترش فساد ، توزيع ناعادلانه ثروت ، فقدان وسيله ابراز عقيده سياسي ، سركوب شديد مخالفان و …
مصاحبه مطبوعاتي سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا درباره اقدامات آن كشور براي نزديكي با دولت موقت ايران ، مشكلات موجود بر سر راه گسترش مناسبات دو كشور و ابراز اميدواري براي موفقيت دولت موقت در بهتر شدن زندگي مردم ايران .

31/02/63
عمليات امام علي و امام مهدي (عج)

عمليات امام علي (ع) محور شوش – سوسنگرد.
31/02/64
ديدار هيات بلندپايه نظامي فلسطيني طرفدار عرفات از بغداد و جبهه‌هاي جنگ
آغاز نزديكي رسمي بين تهران و رياض (در پي سفر سعودالفيصل وزيرخارجه سعودي) يك پيروزي براي ميانه‌روهاي ايران.

Mobin_s2004@yahoo.com
 21 مي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
پيروزي بزرگ هانيبال

21ماه مه سال ۲۱۶ پيش از ميلاد نيروهاي كارتاژ به فرماندهي هانيبال كه وارد شمال ايتاليا شده بود، در اين منطقه ارتش روم را شكست دادند. در اين جنگ بيش از 45 هزار سرباز رومي كشته شدند. هانيبال قبلا اسپانيا و قسمتي از فرانسه را گرفته بود.

 

اصلاحات نظامي «ماريوس» بر پايه تشکيلات ارتش ايران باستان

ژنرال «گايوس ماريوس» فرمانده ارتش روم، در اين روز در ماه مه سال ۱۰۷ پيش از ميلاد سياستمداران و دولتمردان رومي را قانع كرد كه اين كشور ارتشي مشابه ارتش ايران دوران هخامنشيان لازم دارد تا ابر قدرت واقعي و دائمي شود.
تا آن زمان ارتش روم مركب از مردان داوطلب طبقات اول و دوم جامعه اين كشور بود كه بدون دريافت دستمزد، و صرفاً به منظورخدمت به وطن به جنگ مي رفتند و پس از پايان هر جنگ، ديگر عملاً ارتشي وجودنداشت. ماريوس كه تاريخ هخامنشيان ، نوشته مورخان يوناني ، را خوانده و در يك جنگ نيز با ايرانيان روبه رو شده بود عقيده داشت كه روم به ارتشي دائم مركب از همه داوطلبان از طبقه پايين تا بالا لازم دارد كه سپاهيگري را شغل و منبع درآمد قرار دهند و به مدت ۲۰ سال، شب و روز آماده خدمت باشند و در سربازخانه ها بسر برند. اين پيشنهاد ژنرال ماريوس به تصويب رسيد و روم در سايه آن داراي يك ارتش دائمي نيرومند شد و ابر قدرت گرديد. اين رويداد در تاريخ عهد باستان «رفورم نظامي ماريوس» عنوان گرفته است.

 

آغاز حمله نظاميان به کمون پاريس

در اين روز در سال 1871حمله نظاميان فرانسوي به كمون پاريس آغاز شد كه در اين جنگ خياباني و تن به تن خونين و طولاني بيش از 20 هزار كمونارد كشته و 38 هزار تن ديگر اسير شدند. بسياري از كموناردها را كه مدتي بر پاريس حكومت كردند زنان تشكيل داده بودند. پايتخت فرانسه از زمان شکست ارتش اين کشوراز آلمان عملا در کنترل کمون پاريس بود که خيابانها و کوچه ها را براي دفاع، به صورتي که در عکس ديده مي شود سنگربندي کرده بودند.

 

سوهارتو و بازي سرنوشت

سوهارتو پير و متهم ـــ سوهارتو كودتاگر

ژنرال سوهارتو 21 ماه مه 1966 با كودتا در اندونزي قدرت را به دست گرفت. وي ظرف سه ماه بيش از يكصد هزار كمونيست را در آن كشور نابود كرد.
     سورهارتو 32 سال بعد در همين روز بر اثر فشار مخالفان كه اورا متهم به فسادمالي و ديكتاتوري كرده بودند و نيز تظاهرات پي گير مردم مجبور به كناره گيري شد و بعدا نيز تحت تعقيب قضايي قرار گرفت.
     در پي اين رويداد به تدريج گروهي از همان دسته اي كه توسط سوهارتو و همدستانش بر كنار شده بودند به قدرت باز گشتند و دختر سوكارنو براي يک دوره بر جاي پدرش كه سوهارتو او را بر كنار كرده بود نشست. دكتر احمد سوكارنو بنياد گذار جمهوري اندونزي بود كه سوهارتو قدرت حكومتي را از او گرفت. سوهارتو و همدستانش به خواست و حمايت غرب سوکارنو را از کار برکنار کردند تا نه تنها به نفوذ چين و شوروي در اندونزي پايان داده شود، بلکه جنبش عدم تعهد که سوکارنو يکي از بنيادگذاران آن بود تضعيف و بي دندان شود و هر دو هدف با برکناري سوکارنو تامين شد.

 

افشاگري شبكه «اي. بي سي» در باره سوابق مستشاران آمريكايي زندان ابوغريب (عراق)

شبكه تلويزيوني «اي بي سي» آمريكا در بخش اخبار مشروح ساعت شش و نيم بعد از ظهر بيستم مه 2004 خود از قول خبرنگار ويژه اش گزارش داد كه برخي از مستشاران زندان ابو غريب كه در آمريكا استخدام و اعزام شده بودند در آمريکا هم سابقه اذيت و آزار زندانيان را داشته اند. اين عده براي راه اندازي مجدد و رو به راه كردن زندان «ابوغريب» به عراق فرستاده شده بودند.
    «اي بي سي» اضافه كرد كه «لين مك كاتر» يكي از اين كميسيونرها قبلا در ايالت يوتا مدير زندان بود و در سال 1997 يك امريكايي زنداني به نام «مايكل والنت» را كه مشكل رواني داشت و به حرف زندانبابان اعتنا نمي كرد به مدت 16 ساعت به صندلي بسته بود كه بر اثر لخته شدن خون درگذشت. يكي ديگر «گري دلاند» بوده است كه در آمريکا به او برچسب ساديستيك بودن زده بودند. يك مستشار هم به نام«جان آرامسترانگ» تا سال 2003 رئيس زندان ايالت كانكتيكت بود كه اجراي تاكتيك او در اين زندان منجر به مرگ سه زنداني شده بود. از او براي آموزش زندانبانان ابو غريب استفاده شده است و ....
    اين شبكه همچنين عكس هاي تازه اي را كه از زندان ابوغريب به دست آورده بود منتشر ساخت كه نشان مي داد مامور آمريكايي پس از معاينه يك زنداني بر زمين افتاده (عراقي) و اطمينان از مرگ او، انگشت شست خود را به علامت پيروزي بلند كرده بود (عکس پايين).

برخي ديگر از رويدادهاي 21 مي

  • 1951:   در سال 1330 خورشيدي تهراني ها در ميدان بهارستان بر ضد مداخلات انگلستان و در همين روز درسال 1358(درست 28 سال بعد) بر ضد مداخلات آمريكا وسيعا تظاهرات كردند!.

  • 2003:   در الجزاير در يك زمين لرزه شديد بيش از 2 هزار تن كشته شدند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     26 جمادي الاول هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com
    نداريم!

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    22
    31

    اهواز

    28
    43

    تبريز

    14
    27

    شيراز

    19
    34

    مشهد

    15
    26

    بندرعباس

    27
    41

    کرمان

    16
    30

    اصفهان

    16
    32

    يزد

    21
    35

    کرمانشاه

    14
    31

    اراک

    17
    28

    رشت

    18
    21

    دبی

    28
    38

     

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1335 تومان
    984 تومان
    1520 تومان
    1020 تومان
    267 تومان
    269 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    215000 تومان
    111000 تومان
    56500 تومان
    212000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:15
    طلوع خورشيد : 05:56
    اذان ظهر : 13:00
    غروب خورشيد : 20:04
    اذان مغرب : 20:26
    نيمه شب شرعي : 00:10
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    Saveur
    ماه مي

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Saveur

    تاريخ انتشار: مي 2009
    تعداد صفحات مجله: 68
    حجم فایل: 24 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    ماشين سگ شويی

     

    يک مبتکر خوش ذوق و حیوان دوست فرانسوی دستگاهي برای شستشو و استحمام سگ ها طراحي کرده است. نام اين دستگاه dog-o-matic است.
    شايد در لحظه اول حيوان بی نوا وحشت کند و به زحمت وارد حمام ديجيتالي اش بشود. اما به گفته طراح, بازه زمانی شستشوي بدن حيوان بسیار کوتاه و در حد چند دقیقه است. تنها ممکن است سگ در مرحله خشک شدن موها و پوست تنش کمي معطل شود.
    اگر سگ دارید می توانيد او را به فرانسه ببرید و با پرداخت 47$ حيوان خوش شانس تان را به یک حمام گرم و آب تني حسابی دعوت کنید.
    واقعا که چه افکار خلاق و مبتکري پیدا مي شود.
    منبع  

    ربات آلمانی گم شده،
     با راهنمایی عابران به مقصد می رسد

    محققین دانشکده تکنولوژی دانشگاه مونیخ موفق به طراحی و ساخت رباتی شده اند که می تواند با پرسش سوال از عابران مقصد خود را پیدا کند. نام این رباتACE است که با یک GPS داخلی و در دست داشتن یک نقشه از شهر مونیخ حال و هوای فردی را دارد که در مونیخ گم شده است.
    در قدم اول این ربات با مجهز بودن به چندین دوربین و تکنولوژی تشخیص چهره، عابرانی را که از کنارش در حال عبور هستند شناسایی میکند. تبادل اطلاعات بین عابران و این ربات از طریق یک صفحه نمایشگر تمام لمسی امکان پذیر می شود.
    پس از آن شکل دهانی به صورت انیمیشن بر روی صفحه نمایشگر نقش می بندد و ربات داستان ما به طرح پرسش از چگونگی رسیدن به مقصدش می پردازد.
    عابران علاقمند می توانند از طریق نمایشگر لمسی در پیدا کردن مقصد ربات بی نوا را کمک کنند.
    نتایج آزمون اولیه نشان داد که این ربات قادر است در یک بازه زمانی 5 ساعته با پرسیدن از 38 نفر مسافت 1.5 کیلو متری را طی نموده و خود را به مقصدش برساند.
    قصه ما به سر رسید. رباته این دفعه به خونش میرسه!
    منبع
     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    هفت‌آسمان سابق: «چرا علاقمندان با پدر خود به نمایشگاه كتاب می‌روند؟»

    جلال سمیعی

    یكم: چرا علاقمندان با پدر خود به نمایشگاه كتاب می‌روند؟
    نمایشگاه كتاب امسال هم در مصلی تهران با هجوم علاقمندان برگزار شد و این هجوم آن‌قدر شدید بود كه در سطح آمار موجب خوشحالی مسؤولان و درآمدن پدر علاقمندان شد؛ یك ناشر كه از حضور در نمایشگاه منع شده بود، كتاب‌های خود را در فروشگاهش ارائه كرد؛ یك وزیر چیز خاصی درباره‌ی آن همه كتب منحرف دولت قبلی نیفزود؛ یك نامزد انتخاباتی خودش را كنترل كرد تا به نمایشگاه نرود؛ یك انتشارات اطلاعات مورد هشدار واقع شد؛ یك علاقمند به مطالعه هم در حالی كه نمی‌توانست از بن الكترونیكی كتابش استفاده كند، خوشحال توی صف دستشویی سه طبقه ایستاد.


    دوم: انگشت نكن رنجه به فیلم ساختن كس
    هجوم انتخابات به عرصه‌ی فرهنگ و برعكس، باعث شد تا شایعات زیادی درباره‌ی كارگردان‌هایی كه قرار است فیلم انتخاباتی نامزدها را بسازند، پراكنده شود؛ یك مشاور فرهنگی یك مقام عالی‌رتبه افزوده است كه فیلم ایشان را خودش می‌سازد؛ یك سازنده‌ی سریال‌های تاریخی با اشاره به مطلومیت خود تاكید كرد كه فیلم ایشان را شاید خودش بسازد؛ یك كارگردان پرفروش سكوت كرد؛ یك مقام عالی‌رتبه هم با ایما و اشاره افزود كه خب چه كاری‌ست وقتی صدا و سیما هی می‌سازد؟


    سوم: جیب‌برها به بهشت می‌روند
    دادگاه شكایت ایران‌خودرو از یك داستان‌نویس، با مصالحه‌ی طرفین ختم به خیر شد؛ در این كیفرخواست، متهم به اتهام زیر سؤال بردن آتش‌سوزی‌های غیرعمدی پژوهای 405 و تلاش برای تخریب آن شركت بزرگوار، تفهیم اتهام و سپس پشیمان شد؛ در همین راستا پیشنهاد شده است كه طرح دادگاه ویژه‌ی ادبیات هم به مجلس برود تا شركت‌ها، صاحبان صنایع، اصناف و بازاریان عزیز بتوانند از هر اثر ادبی‌ای كه دل‌شان می‌خواهد شكایت كنند. شنیده‌ها حاكی از آن است كه یك كلاهبردار محترم از جلال آل‌احمد به‌خاطر توهین به این صنف كوشا در داستان بلند «مدیر مدرسه» شكایت كرده است.


    چهارم: نكن
    زد و خوردهای رسانه‌ای افراد بافرهنگ در عرصه‌ی فوتبال برتر مملكت همچنان ادامه دارد؛ یك مربی باسابقه و متعهد كه تلاش می‌كند با بیانیه‌هایش تكلیف بهشت و جهنم عموم افراد درگیر در فوتبال را روشن كند، همچنان به صدور بیانیه ادامه می‌دهد؛ یك مقام فرهنگی ـ ورزشی (كه دقیقا نفهمیدیم ایشان چه می‌كنند) اعلام كرده است كه آنچه در ورزشگاه‌ها و بخصوص هنگام بازی تیم‌های پرطرفدار صورت می‌گیرد، كاملا با فضای مدیریتی و فرهنگی حاكم بر باشگاه‌ها ارتباط دارد و این واقعیتی كاملا ملموس است؛ یك تماشاگرنما افزود: گروهبان قندلی.


    پنجم: ما آزادیم
    رسانه‌ی ملی با تولید و پخش تریبون‌های آزاد دانشجویی با نام «منطقه‌ی آزاد»، توانست اثبات كند كه ما آزادی بیان داریم، از نوع مرغوبش را هم داریم؛ منتهی حرف‌های بسیاری از دانشجویان به دلیل كمبود وقت پخش نشد. ما معتقدیم كه اگر شائبه‌هایی هم درباره‌ی نبود آزادی بیان در كشورمان هست، فقط به‌ خاطر همین كمبود وقت است و انتظار می‌رود مسؤولان وقت همه‌ی برنامه‌ها را آن‌قدر زیاد كنند كه این شائبه‌ها هم از بین برود. با توجه به این كه این روزها بازار شكایت داغ است، ستون را ترك می‌كنیم و به پناهگاه می‌رویم.
     

     

     

     

     

     

     
      u شير تو شير


    ارشاد


    ميلاد مصطفوي
    sorkhpoosh@yahoo.com

    روز شنبه مورخ 26 اردیبهشت مقاله ای از صبا آذر پیک در روزنامه اعتماد به چاپ رسید که بی کمی و کاست در این ستون می آورم ، فقط نکته ای که امروز در روزنامه ها به آن اشاره شد ازافزایش گشت های ارشاد حکایت میکرد .


    نامه يي خطاب به فرمانده نيروي انتظامي
    آقاي احمدي مقدم شما داوري کنيد

    گروه سياسي؛صبا آذرپيک؛ونک 17/17 عصر پنجشنبه 24 ارديبهشت؛ وقتي با عجله از تاکسي پياده شدم تا براي عيادت يکي از دوستان به بيمارستان خاتم الانبيا بروم، فکر نمي کردم که تنها نداشتن کارت ملي و موبايل قطع شده بهانه يي شود تا «تذکر لساني» دوستان گشت ارشاد به «برخورد فيزيکي» و ... منجر شود. خانم محترم، چند لحظه صبر کنيد. بعداً فهميدم خانم «سميرا ن.» از نيروهاي ارشادي صدايم کرد. مانتوي شما چهار انگشت باز بالاي زانويتان است. گفتم؛ اما جلب توجه نمي کند. توضيح داد که طبق ضوابط مانتو نبايد بالاي زانو باشد. پذيرفتم و گفتم چند قدم ديگر (روبه روي پاساژ ونک) ماشين هاي کرج را سوار مي شوم و مي روم خانه. همکار شما گفت از کجا بداند ساکن مهرشهر هستم و بعد کارت شناسايي خواست تا به گفته خودش آدرسم را ببيند. توضيح دادم که در کارت شناسايي آدرس منزل نمي نويسند. گفت شايد دروغ بگوييد و نمي توانيم پشت سر شما مامور راه بيندازيم تا کرج. کارت شناسايي بدهيد تا استعلام کنيم که ساکن کجا هستيد. گفتم تا جايي که من مي دانم مرکز آمار هنوز اطلاعات کامل ما را ندارد چه برسد به آدرس محل سکونت و چند قدم فاصله نيست. ببينيد که سوار ماشين هاي کرج مي شوم. همکار دوم که باز هم بعداً فهميدم خانم فاطمه م. است به اين جمع اضافه شد که بايد مشخص شود سابقه دار هستم يا نه. به خاطر چهار انگشت باز مانتوي بالاي زانو؟ اسم و فاميلم را گفتم. خانم «م» گفت؛ از کجا معلوم راست بگويي؟ خانم «ن» گفت موبايلت را بده. گفتم موبايلم را وزير مخابرات قطع کرده... اما تا گفتم موبايلم قطع شده، خانم «ن» با لحني تند گفت مسخره مي کني و از پشت سر هل داد و به زمين افتادن و کشيده شدن روي آسفالت پياده رو تا درون ون گشت ارشاد... دست چپ من براي هدايت به راه راست در دستان همکاران شما بود و با تمام قوايشان کشيده مي شد. اميدوارم هيچ وقت چنين دردي را تجربه نکنيد. جناب سردار، درد بالاتر شايد وقتي بود که جلوي چشم ده ها مرد و به قول دوستان شما چشم نامحرم اين طور کشيده مي شدم و مانتوي بالاي زانو که هيچ، روسري هم از سرم افتاد. نمي خواستم وارد ون شوم. دست و پاهايم را گرفتند و داخل ون پرتابم کردند.... نمي دانم سرم به چند جا خورد؟، هنوز پايم را جمع نکرده بودم که در ون بسته شد و وقتي ديدند پاهايم مانع است، پايم را به زور به داخل ون هل دادند و در را بستند... شاهدي براي ضربه هايي که به کتفم وارد شد در داخل ون ندارم. ديگر ده ها چشم شاهد نبود که وقتي مي خواستم در ون را باز کنم و بيرون بيايم، چطور مشت همکاران شما به کمرم مي خورد؛ البته بازوهايم کبود شده، به کبودي همين خط هايي که مي نويسم؛ جاي چند ناخن هم هست هم بر روي گلويم، هم روي بغض گلويم. شايد تنها خدا شاهد بود؛ شاهد صحنه هاي ضرب و شتم و هم شاهد لحظه يي که شما در مجلس روبه روي من ايستاديد و گفتيد هيچ نيرويي برخورد فيزيکي نمي کند فقط ارشاد و تذکر، گفتم چنين صحنه هايي را مردم ديدند. گفتيد اگر شما برخورد فيزيکي ديديد، دست مامور من را قلم کنيد و من خوشحال شدم که سردار احمدي مقدم اينقدر مطمئن تضمين مي دهد هيچ کس نگران «شايعات» نباشد.
    خلاصه مي کنم جناب سردار، پرسيدم من را کجا مي برند و به چه اتهامي؟ حکم جلب يک شهروند را دارند؟ همان خانم «ن» که ديگر مي دانستم از همه قوي تر هم هست، گفت لباسش حکم جلب است. شرمنده آقاي سردار اما من ترسيده بودم. و ترسم وقتي بيشتر شد که خانم «ن» مدام تهديدهاي عجيب و غريب مي کرد؛ از اينکه مرا کجا مي برد و با من چه مي کند. فکر اينکه حتي يکي از اين تهديدها راست باشد، آنقدر هراس انگيز بود که بي اختيار انگشتم روي دکمه ضبط رفت تا اگر چشمي شاهد نبود، شايد گوشي شنوا باشد... نمي نويسم چه تهديدهايي، که تصور امنيت در خاطر ديگران خراش نبيند و خداي ناکرده به قول شما «شايعه» نشود. اين صدا اگر تا امروز صبح پاک نشود، اميدوارم امروز و فردا بشنويد. شايد در هراس آن لحظه حداقل شريک شويد.
    وزرا، هنوز هم نمي دانم ساعت چند است؟، فکر کنم حياط معروف به وزرا بود. ون جلوي پله هاي سنگي نگه داشت. پياده نشدم. دوستان ديگرتان هم آمدند. دوستان سروان يا نمي دانم سرگرد يا سرهنگ مي پرسيدند چرا پياده نمي شوي. گفتم با پاي خودم سوار نشدم که با پاي خودم پياده شوم. اگر جلوي چشم ده ها مرد رهگذر ميدان ونک مباح است که آن طور سوار ون شوم، جلوي چشم چند مامور شما هم حرام نيست که همان طور پياده شوم. دوست سرهنگ شما آمد و خواهش کرد آرام شوم و پياده تا رسيدگي کند. يک ربع گذشت. سرهنگ آمد. پرسيد چه کار کرده؟
    - مانتو کوتاه.
    -چقدر؟
    -چهار انگشت باز بالاي زانو...
    - آرايش؟
    - نه نداشت...
    - با پسري بود؟
    - نه...
    - توي پارتي گرفتيد؟
    - نه... ميدان ونک.
    -پر رويي کرد کارت شناسايي و موبايل نداد آورديم اينجا...
    گفتم؛ «نيامدم به زور آوردند.» گفت؛ «يک مدرک بده که بدانم که هستي؟» گفتم؛ «به خدا ندارم. فقط کارت محل کارم است به دردتان نمي خورد...» نمي خواستم از موقعيتم سوء استفاده کنم؛ کارت خبرنگاري حوزه مجلس روزنامه «اعتماد»...
    کارت را دادم و سرهنگ رفت. چند دقيقه بعد خانم «م» گفت بايد بروي زيرزمين... براي بازجويي... نه قاتل بودم و نه دزد.
    - ... بازجويي نمي روم.
    - ... به هر قيمتي؟
    باز هم هلم دادند. اما اين بار انگار من قوي تر شده بودم. صندلي هاي سالن اجتماعات ضريح نجات از من و از دوستان شما کشيدن و هل دادن. کوتاه آمدند اما خانمي آمد با يک دوربين... مي خواست از من عکس بگيرد... برادر محترم جناب سردار، اينجا چه خبر است؟ دستم را جلوي صورتم گرفتم تا عکسي گرفته نشود... سرهنگ آمد و گفت بازجويي لازم نيست.
    روبه رويم نشست و از من پرسيد چه چيزي را ضبط کردي؟
    - «تهديد مامورهاي شما را.»
    -«چرا؟»
    - «چون ترسيده بودم. چون مي گفت مي خواهم تو را...»
    ضبط را خواست... صدا پخش شد. چند مامور ديگر هم بودند. سرهنگ شما گفت نيروي من تازه کار بوده و اشتباه کرده. ... رفت. وقتي برگشت گفت به بالا گفتم شما را گرفتند. گفتند ضبط و کارت را بگيريم تا شنبه جناب سردار با حضور شما آن را بشنوند. مطمئن باشيد دروغ نمي گويم... اما اگر صدا را پاک کنند؟ گفت داخل گاوصندوقم مي گذارم... نيروي ما هم اشتباه کرده... براي چي پاک کنم... شنبه هشت صبح سردار رسيدگي مي کند... با خنده گفت مي گويند تو هم مامور من را سيلي زدي؟...
    جناب سردار، گفتند حق نداري به کسي زنگ بزني. يک برگه پر کردم به اسم متهم خوانده و نوشتم شرح ماوقع و ماجراي ضبط و گرفتن آن را تا صبح شنبه. اميدوارم صدا بماند تا شما بشنويد... کبودي ها بماند براي من.
    و سرانجام ساعت 9 شب ميدان ونک، آزاد شدم...
    سردار احمدي مقدم، آنجا به من انگ زدند که مي خواهم دم انتخابات کار سياسي کرده و جو درست کنم؛ جو سياسي وقتي نه دوربيني دستم بود، نه همراهي. تنها سندم چند دقيقه کوتاه داخل ون هاي سبزرنگ... که آخرين بار مامور شما داخل گاوصندوقي در يکي از اتاق هاي وزرا گذاشت. نمي دانم شايد امروز آن صدا پاک شده باشد اما کبودي هاي تنم شايد چند روزي بماند. اما سوالم از شما به يقين اگر پاسخي نداشته باشد، روي دل خبرنگاري مي ماند که فرمانده نيروي انتظامي سرزمينش چشم در چشمش دوخت و گفت هر جا ديديد ماموري ضرب و شتم مي کند، دستش را قلم کنيد. امروز از آن جمله شما از «قلم کردن» تنها قلمي در دستم مانده که وقتي براي نوشتن همين چند خط روي کاغذ مي فرسايم مثل دستم، گردنم و شانه ام درد مي کند.

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    سخنرانی به سبک حرفه‌ای‌ها‌

    از سخنرانی اوباما در آمریکا و برلین به عنوان یکی از تاثیرگذارترین سخنرانی‌ها در تاریخ آمریکا نام برده شده است. می‌دانید چرا؟ به نوشته روزنامه آلمانی‌زبان «برانشویگر تساتیونگ» این سخنرانی تنها ۲۷ دقیقه طول کشید. زبان گفتاری آن بسیار ساده بود و طی آن وعده‌ای داده نشد...
    بر مشکلات انگشت گذاشته شد و در آن اوباما چنان وانمود کرد که به نحو احسن امور را اداره خواهد کرد و تصویری جذاب از آینده‌ای روشن ساخت و اما دیگر قوانین یک سخنرانی تاثیرگذار:

    ▪ شناخت مخاطب
    یک سخنرانی خوب باید مخاطب خود، دغدغه‌های ذهنی، جنبه و حوصله او را بشناسد و دقیقا انگشت بر همان مطالبی بگذارد که مخاطب خواهان شنیدن آن است. بیان موضوعات مهمی که برای مخاطب اهمیتی ندارد تنها سبب می‌شود مخاطب از سخنران کناره گرفته و به صحبت‌های او بی‌توجه شود.

    ▪ صریح و ساده صحبت کردن
    سخنران ابتدا باید مطالبی را که می‌خواهد در مورد آن صحبت کند، خود درک کرده باشد تا در تفهیم آن به مخاطب با مشکلی روبه‌رو نشود، در ضمن بیان مطلب به شکل ساده و صریح با جملات کوتاه قابل فهم برای مخاطبان جذاب‌تر خواهد بود.

    ▪ داشتن اعتماد به نفس
    آشنایی کامل با مطلبی که قرار است در مورد آن سخنرانی شود سبب می‌شود سخنران عصبی نباشد اما اگر شما جزو آن دسته از سخنرانانی هستند که صحبت‌هایشان را فراموش می‌کنند، سعی کنید از عکس، اسلاید یا تابلو در سخنرانی خود کمک بگیرید.

    ▪ جاذبه
    اولین برخورد با مخاطب بسیار مهم است. طی ۲ تا ۳ دقیقه اول هر سخنرانی، سخنران این فرصت را دارد که بهترین رابطه را با مخاطب برقرار کرده و او را به سمت خود جذب کند. معمولا معرفی‌های طولانی و خودستایی بیش از حد می‌تواند این شانس را از سخنران بگیرد.

    ▪ دور شدن از بلندگو
    میکروفن معمولا از سوی مخاطب سدی میان سخنران و او محسوب می‌شود. هر چه یک سخنران از میکروفون دورتر شده و به مخاطبان نزدیک‌تر شود، توجه مخاطبان به او بیشترجلب‌ خواهد شد. می‌توان به جای استفاده از میکروفن‌های ثابت از میکروفن‌های سیار که به یقه کت می‌چسبند استفاده کرد تا صدا برای تمامی حضار شفاف و واضح باشد
    .
    ▪ برقراری رابطه چشمی
    نگاه کردن به اطراف به جای چشم دوختن به مخاطب سبب بی‌توجهی و کسالت مخاطب یک سخنرانی خواهد شد. هر گاه به کمک یک صفحه یا تابلو سخنرانی می‌کنید به خود صفحه نگاه نیندازید بلکه نگاهتان به مخاطب باشد و لبخند به لب داشته باشید.
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    ۹ نکته در باره کاغذدیواری

    ۱) یکی از انواع پوشش دیواری، کاغذدیواری است که در انواع مختلف با طیف رنگی وسیع در بازار موجود است. کاغذ دیواری امروزه به دلیل داشتن نقش‌های متفاوت و زیبا می‌تواند تنها روی یکی از دیوارهای نشیمن یا پذیرایی نقش‌آفرینی کند و مکمل وسایل خانه و رنگ دیگر دیوارها باشد.

    ۲) کاغذ دیواری به دلیل نداشتن بوی رنگ و نصب سریع و آسان می‌تواند جایگزین خوبی برای رنگ‌های معمولی باشد. بسیاری از افراد به دلیل داشتن آلرژی به بوی رنگ، کاغذدیواری را به دیگر پوشش‌ها ترجیح می‌دهند. در ضمن در ساختار برخی رنگ‌ها سرب وجود دارد که برای سلامت کودکان مضر است‌ ولی کاغذ‌دیواری‌ها غالبا سلامت‌محورند.

    ۳) کاغذدیواری‌های جدید که در بازار وجود دارند، معمولا الیافی، قابل شستشو، ضدخش و ضربه، آکوستیک و با طول عمر بالا و مرغوب هستند و می‌توانند جایگزین خوبی برای دیگر پوشش‌های دیواری باشند.

    ۴) کاغذدیواری‌هایی که رنگ گرم مانند زرد، نارنجی، قرمز، آجری، زرشکی و هلویی دارند، محیط را دلنشین و جذاب می‌کنند. با استفاده از این رنگ‌ها می‌توانید فضا را غیر رسمی، دنج و خوشایند کنید. بهتر است از این رنگ‌ها در اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری و محلی که برای دور هم جمع شدن در نظر گرفته‌اید، استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های گرم در اتاق‌های شمالی هم توصیه می‌شود.

    ۵) به یاد داشته باشید که اگر الگوی کاغذدیواری‌تان خیلی نزدیک به هم و مرتب در خطوط افقی و عمودی قرار داشته باشد، نقش کاغذدیواری بر جلوه محیط غلبه خواهد کرد؛ به نحوی که مبلمان و و سایل داخل اتاق کمتر دیده می‌شوند.

    ۶) با استفاده از طرح‌های قطری و زیگزاگ می‌توانید محیط را زنده‌ و پویا جلوه ‌دهید. چنین طرح‌هایی به عنوان طرح‌های انرژی‌زا شناخته می‌شوند.

    ۷) با استفاده از کاغذدیواری‌هایی که طرح‌های شلوغ و گُل‌دار دارند، می‌توانید فضا را کوچک‌تر نشان دهید.

    ۸) با استفاده از طرح‌های افقی، می‌توانید خانه را وسیع‌تر و پهن‌تر از آنچه که هست، نشان ‌داده و در عین حال، با ایجاد خطای دید، سقف را به کف نزدیک‌تر نشان دهید.

    ۹) با استفاده از طرح‌های عمودی و با فاصله می‌توانید دیوارها را بلندتر جلوه داده و این حس را القا کنید که انگار سقف در فاصله‌ای مرتفع‌تر از ارتفاع واقعی‌اش قرار گرفته است.
     

     

     

     

     

     
      u آرايشي بهداشتي


    جراحی زیبایی؛ منحنی رو به بالا

    شهرنشینان زیبایی پسند هندی، فقط به زیبا بودن بسنده نمی‌کنند، آنها در هر سن و سالی که باشند، دوست دارند به‌طور افسانه‌ای، بی‌نقص به‌نظر برسند.
    زیبایی به یکی از عقده‌های روانی در کشورهای آسیایی تبدیل شده و در این میان هند صاحب رکورد شده است. روزنامه‌های هندی پیش‌بینی کرده‌اند این کشور سال ۲۰۱۰ شاهد افزایش ۲۵ درصدی در این زمینه خواهد بود.
    امروزه، بسیاری از خانواده‌های متمول و متوسط هندی، خواهان تغییر اجزای صورت خود هستند و جراحی ترمیمی انجام می‌دهند. حتی بسیاری از بیماران نومیدانه به مرکز لیزر آمریکا مراجعه می‌کنند و خواهان رفع برآمدگی یا فرورفتگی‌های ریز و کوچک هستند.
    متخصص پوست، دکتر‌ام ام آمر آزاد، می‌گوید: درمان فرکسل (FRAXEL) پوست، یکی از آخرین متدها در دنیاست. تنها ۲ یا ۳ سال است که این روش در دنیا و ۲ تا ۳ ماه است که در هند مورد استفاده قرار می‌گیرد. درام ویر یاداو، بیماری است که در این باره می‌گوید: من ۶۰ سال دارم اما از لحاظ جسمی، فکر نمی‌کنم بیش از ۳۵ تا ۴۰ ساله باشم، بنابراین می‌خواهم صورتم هم به اندازه جسمم جوان باشد و نمی‌خواهم چهره‌ام بیش از این به‌نظر بیاید.
    برای جوان‌تر به‌نظر رسیدن، فقط کرم و پماد کافی نیست. این جراحی تقریبا بدون درد، باعث کاهش ترس از جراحی در بین زیبایی پرستان شده است.
    درمان فرکسل می‌تواند نقاط میکروسکوپی پوست را با استفاده از اشعه متمرکز لیزر مورد هدف قرار دهد و سلول‌های پوستی پیر و آسیب دیده را از بین ببرد. با درمان لایه زیرین سطح پوست، فرآیند طبیعی خود درمانی بدن تحریک می‌شود و پوست تازه و سالم به جای پوست آسیب دیده رشد می‌کند. بهترین نکته در این مورد این است که این نوع عمل جراحی هیچ گونه عوارض جانبی ندارد و تقریبا بعد از ۳ هفته، نتیجه عمل مشخص می‌شود.
    اما قیمت جوان‌تر شدن، به صورت جلسه‌ای محاسبه می‌شود و داوطلبان این نوع عمل جراحی باید جلسه‌ای ۲۵ هزار روپیه بپردازند و هر بیمار به ۳ تا ۵ جلسه درمانی احتیاج دارد. البته کسانی که از نتیجه راضی نباشند، باید عمل جراحی دیگری برای لیفتینگ (کشیدن پوست) صورتشان انجام دهند که در این صورت، هزینه دیگری هم متقبل خواهند شد.
    دکتر سونیل چودهاری، جراح زیبایی می‌گوید: آخرین تغییرات در عمل لیفتینگ صورت، استفاده از روشی نسبتا تهاجمی به نام «بخیه نیمه سطحی» است. در این روش، از کاغذهای چروک پُرکن استفاده می‌شود که به جای استفاده از روش قدیمی، روی خط رویش موها قرار می‌گیرند. او در مورد این عمل این گونه توضیح می‌دهد: بخیه‌ها گره‌هایی دارند که اصولا در بافت فرو می‌روند که در قسمت زیرین صورت، در برش کوچکی که در خط رویش موها ایجاد شده، قرار می‌گیرند و اثر زخم قابل رویت نیست؛ به همین ترتیب بخیه‌ها در سطح زیر پوست صورت قرار می‌گیرند و همان جا ثابت می‌شوند.
    دکتر چودهاری همچنین می‌افزاید: پیشرفت دیگری که ایجاد شده در مورد ایمپلنت‌های سیلیکونی جدیدی است که هفته گذشته به هندوستان رسیده است. این ایمپلنت‌های جدید دارای ژل‌های چسبناکی هستند که به مدل‌های قبلی هیچ شباهتی ندارند. در واقع ژل‌های سیلیکونی قدیمی در حال حاضر حالت چسبندگی دارند و این بدین معناست که حتی درصورت شکستن ایمپلنت سینه، نمی‌افتند و در این مورد، سایز ایمپلنت‌ها حین عمل جراحی قابل تنظیم است. شهرنشینان زیبایی پسند هندی، فقط به زیبا بودن بسنده نمی‌کنند، آنها در هر سن و سالی که باشند، دوست دارند به‌طور افسانه‌ای، بی‌نقص به‌نظر برسند. در واقع به‌نظر می‌رسد در جامعه امروز هند، زیبایی بر سلامت حکمفرماست!
     

     

     

     

     

     

     
      u تغذيه و سلامتي


    با این رژیم غذایی
    به جنگ سرطان پروستات بروید

    با وجود اینکه سرطان پروستات عامل مرگ و میر تنها ۳ درصد از مردان است ولی با توجه به شیوع نسبتا بالای آن که حدود ۱۷ درصد خطر ابتلا در طول زندگی مردان است همواره مورد توجه پزشکان و جامعه بوده است...
    دانشمندان حداقل ۸ ژن را تاکنون در بروز یا جلوگیری از سرطان پروستات دخیل دانسته‌اند ولی آیا تنها عامل سرطان پروستات وجود یا نبود این ژن‌هاست؟
    همان‌طور که حدس می‌زنید، پاسخ منفی است. این موضوع به ویژه زمانی آشکار شد که محققان مشاهده کردند که شیوع سرطان پروستات بین افرادی که از مناطق غیرشایع (چین) به مناطق شایع بیماری (آمریکا) مهاجرت کرده‌اند افزایش یافته است؛ حتی مشاهده شد با صنعتی شدن کشور ژاپن و غربی شدن سبک زندگی آنها سرطان پروستات نیز شایع‌تر شد.
    این یافته‌ها دانشمندان را ترغیب کرد تا به دنبال عوامل محیطی مستعدکننده و یا عوامل پیشگیری از ابتدا باشند به‌طوری که تا کنون فهرست نسبتا بلندی از عوامل ارایه شده است و تحقیقات در این مورد همچنان ادامه دارد.
    در اینجا اشاره‌ای گذرا به جدیدترین یافته‌های علمی در این زمینه داریم.

    ۱) چربی رژیم غذایی: تحقیقات نشان می‌دهد شیوع سرطان پروستات و میزان کشندگی آن به طور مستقیم با میزان چربی مصرفی مرتبط است. این ارتباط به ویژه با چربی‌های اشباع واضح‌تر بوده است. این چربی‌ها به ویژه در گوشت قرمز (و نیز محصولات پر چرب) دیده می‌شوند با جایگزین کردن گوشت قرمز با ماهی این خطر کاهش می‌یابد.

    ۲) چاقی: برخی مطالعات توانسته‌اند ارتباط (هر چند اندک) بین چاقی و شیوع و درجه سرطان پروستات پیدا کنند، آنچه مسلم است کاهش وزن در افراد چاق که به واسطه ورزش و فعالیت بدنی و کاهش چربی انجام می‌گیرد با کاهش مواد اکسیدان (مواد سمی سرطان‌زا) موجب کم شدن خطر بروز بسیاری از سرطان‌ها می‌شوند.

    ۳) سیگار کشیدن: هرچند ارتباط آن با سرطان پروستات به وضوح ارتباط آن با برخی دیگر از سرطان‌ها مانند سرطان مثانه و یا ریه نبوده است ولی همچنان در مظان اتهام است.

    ۴) سویا: مطالعات در مورد مصرف سویا و ارتباط آن با سرطان پروستات بسیار محدود بوده است هر چند از آن به عنوان یکی از مواد ضد سرطان نام برده می‌شود.

    ۵) توکوفرول (شکل فعال ویتامین E): منابع غذایی سرشار از سلنیم و ویتامین E در پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات موثر بوده اند اگر چه در آخرین مطالعات در مورد مکمل‌های دارویی حاوی این ویتامین ارتباط واضح دیده نشده است یعنی مصرف قرص‌های حاوی این مواد سبب کاهش شیوع سرطان پروستات نشده است.

    ۶) امگا ۳: نقش رژیم غذایی سرشار از امگا � ۳ در جلوگیری از سرطان پروستات نشان داده شده است. این ماده نیز در بسیاری از محصولات دریایی (ماهی‌ها) وجود دارد و مصرف آنها موجب کاهش شیوع سرطان پروستات شده است. (این موضوع احتمالا یکی از عوامل پایین بودن شیوع سرطان پروستات در کشورهای آسیای شرقی است).

    ۷) چای سبز: مصرف روزانه چای سبز باعث کاهش بروز سرطان پروستات و حتی جلوگیری از پیشرفت آن می‌شود؛ چای سبز حاوی نوعی ماده آنتی اکسیدان است که نقش آن در جلوگیری از این بیماری نشان داده شده است.

    ۸) ویتامین D: تحقیقات مختلفی ارتباط واضح بین سطح این ویتامین و بروز و پیشرفت سرطان پروستات را نشان داده‌اند برای تولید این ویتامین به اندازه کافی در بدن باید لااقل روزانه ۱۵ دقیقه در معرض آفتاب باشید (در غیر این صورت از مکمل‌های حاوی آن استفاده کنید.)

    ۹) اسید فولیک: مطالعات اپیدمولوژیک گذشته نشان می‌داد که رژیم غذایی حاوی فولات کم احتمال ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می‌دهد؛ این موضوع همچنان پا برجاست ولی موضوع جالبی که آخرین مطالعات نشان داده‌اند این است که مقادیر زیاد از حد اسیدفولیک که از طریق مکمل‌های دارویی تامین می‌شود نه تنها شانس این سرطان را کاهش نمی‌دهد بلکه موجب افزایش آن نیز می‌شود. بنابراین مصرف مکمل اسیدفولیک (بیش از مقدار نیاز روزانه بدن) سبب افزایش احتمال ابتلا به سرطان پروستات می‌شود.

    ۱۰) لیکوپن: ماده‌ای است که در گوجه‌فرنگی و سایر سبزیجات و میوه‌های قرمز به وفور یافت می‌شود. محصولاتی که از گوجه فرنگی به دست می‌آید مانند سس و رب نیز حاوی مقادیر زیادی از آن است. این ماده به طور موثر و واضح سبب کاهش بروز سرطان پروستات می‌شود. مصرف مقادیر بیشتر گوجه‌فرنگی و یا سس آن با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات همراه است شاید در هیچ‌کدام از موارد قبلی چنین ارتباط واضحی اثبات نشده است.
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    اعتیاد به عشق و سکس

    کسانیکه به نوعی معتاد عشق می شوند تمام لحظه های زندگی خود را با ناامیدی و ترس سپری می کنند. همواره با ناکامی، هراس از عدم پذیرش ، دردهای احساسی، و تجربیات ناآشنا و غیر ملموس همراه هستند. این افراد به توانایی های فردی خود اعتقاد ندارند و احساس میکنند که هیچ گاه نمی توانند از طرف مقابل عشقی که درخورشان باشد را در حد مطلوب دریافت نمایند. آنها همچنان می نشینند و منتظر عشق می مانند و متاسفانه کمتر اتفاق می افتد که در زندگی خود عشق حقیقی را تجربه کنند.
    اعتیاد به سکس نیز مانند سایر عادات وسواسی پی آمد های خاص خود را به همراه دارد: یک ناهنجاری مخرب که آثار منفی آن بر روی کلیه عملکردهای نرمال زندگی سایه می افکند و انگیزه و اراده فرد را به طور کامل نابود می سازد.
    معتادان به سکس توانایی کنترل و یا به تعویق انداختن احساسات و رفتارهای جنسی خود را از دست می دهند. در این افراد نیاز به رضایت جنسی جای نیاز به صمیمت را می گیرد و شهوت اولویت اول را به خود اختصاص داده و سایر ارکان مهم زندگی نظیر ارتباطات خانوادگی، فامیلی و دوستانه، مسائل شغلی و به تدریج سلامت فردی و ایمنی شخصی به کلی اهمیت خود را از دست می دهد.
    آنها حاضرند هر کاری انجام دهند تا نیاز خود را برآورده سازند، اما پس از انجام عمل دچار شرم و پشیمانی، و ناامیدی و پریشانی می شوند.
    معتادان معتقدند که این معضل بزرگ به واسطه اجبار و التزام حاکم بر جو زندگیشان به آنها تحمیل شده است و از نظر روحی به جایی می رسند که برخلاف رویکردهای اجتماعی عمل کرده و رفتارهای جامعه ستیز از خود بروز می دهند. معمولاً (نه همیشه) اعتیاد پس از مدتی با وابستگی جسمی شدید همراه می شود.
    در این زمان فرد خواست و اراده ی خویش را از دست می دهد، همه تلاش هایش نتیجه معکوس می دهند و به همین دلیل برای درپوش گذاشتن بر روی آلام فردی دوز رفتارهای مخرب خود را افزایش داده و به مثابه آن تاثیرات مخرب بیشتری را نیز به جان می خرد. اما انجام این کار هم دیگر برایش آن تاثیر ابتدایی را ندارد ولی آز آنجایی که در وهله اول از نظر ذهنی و بعد از نظر روانی به آن کار اعتیاد پیدا کرده نمی تواند از آن دست کشیده و ترکش کند.


    Ûعلائم
    برای معتاد به عشق
    - وسواس و از پادرآمدن
    - جلوگیری از بروز احساسات واقعی
    - اجتناب از هر گونه تغییر
    - عدم ریسک پذیری
    - فقدان صمیمیت واقعی
    - وابستگی بیش از حد
    - خواستار وقف کامل طرف مقابل


    افرادی که دچار اعتیاد جنسی هستند نیز علائم زیر را تجربه می کنند:
    - خیال پردازی: توهم های جنسی و تصور موقعیت های جنسی که سبب افزایش انگیزه می شود.
    - عادت کردن: مبنا قرار دادن یک عمل خاص و تکرار آن به صورت پی در پی
    - اجباری ساختن: برقراری دائمی ارتباط جنسی بدون در نظر گرفتن عواقب منفی و بدون داشتن هیچ گونه میلی برای متوقف ساختن آن.
    - ناامیدی: احساس گناه یا خجالت در کنترل احساسات و یا رفتار مخرب
    - سایر مشکلات رفتاری به ویژه اعتیاد ذهنی و اختلالات تغذیه ای


    Ûدلایل
    اصولاً رشد و پرورش افرادیکه معتاد به عشق می شوند در دوره های قبلی زندگیشان به صورت ناخوشایند متوقف شده است. این افراد خود را سرخورده می پندارند و هیچ امیدی به یافتن عشق حقیقی در زندگی ندارند. به طور مشابه کسانی که به سکس معتاد می شوند جزء آن دسته از افرادی هستند که در دوران کودکی مورد توجه والدین و اطرافیان خود قرار نمی گرفته اند و دائماً آزار و اذیت می شدند. باید گفت که والدین این افراد نیز در گذشته به گونه ای قربانی آسیب های شدید جنسی بوده اند.
    استرس نیز نقش بسزایی در تقویت و تهییج رفتارهای وسواسی دارد و در این مورد خاص نیاز فرد معتاد به خیال پردازی را دو چندان می کند.
    فنیلتیلامین (PEA) یک نوع ماده شیمیایی است که وجود آن در مغز شور و نشاط و هیجان افراد را افزایش می دهد. افراد معتاد به عشق با عشق ورزیدن نادرست حس شیفتگی و شیدایی خود را افزایش می دهند و خوشحالی و برانگیختگی کاذب در بدن خود ایجاد می نمایند.
    معتادان به عشق و سکس نیازمند تحریک های فیزیکی و روانی می شوند که نشئت گرفته از کم و زیاد شدن میزان PEA و استرسی که بر روی انتقال دهنده های عصبی است می باشد.


    Ûدرمان
    اولین مرحله از درمان این است که تشخیص دهید دچار یک چنین عارضه ای شده اید. باید نگاه دقیقی به رفتار فردی و مشکلاتی که به مثابه آن برای خود ایجاد می کنید – مشکلات احساسی، جسمانی، و یا اقتصادی- داشته باشید.
    اگر احساس می کنید که درگیر یک ارتباط عاشقانه ی اعتیادآور شده اید حتماً باید به دنبال کمک گرفتن از کارشناسان حرفه ای باشید. مشاوره های روانشناسی برای کسانیکه به طور مستقیم و یا غیر مستقیم دچار چنین عارضه ای هستند پیشنهاد می شود.

    درمان باید حداقل چند مورد از موارد زیر را در بر بگیرد:
    قطع مصرف دخانیات و مشروبات الکلی
    بازسازی روابط
    مدیریت استرس
    کمک به خویشتن

    در اختلال اعتیاد به سکس نیز اغلب افراد دچار یک دور تسلسل می شوند و هر چه تلاش می کنند قادر به متوقف ساختن آداب ضد ارزشی خود نیستند. در طول دوره ترک حتماً این سه مورد باید مورد توجه قرار بگیرد:
    دلیل برقراری رابطه جنسی
    قضاوت فردی
    رفتارهای بازدارنده

    رفتارهای فرد معتاد در حین درمان تاثیر پذیر از موارد زیر هستند:
    محیط درمانی
    همکاری اطرافیان
    فعالیت های گروهی
    کسب آگاهی
    کمک به خویشتن

    قرار گرفتن در محیطی که بتوان مراحل درمان را به راحتی طی کرد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. افراد باید بتوانند رفتارهای خود را بدون وجود هیچ گونه ترسی به دقت ارزیابی نموده و اطمینان داشته باشند که اطرافیانشان با آنها حس همدردی می کنند و برایشان ارزش و اهمیت قائل هستند.
    ضمن گفتگو با کارشناسان و مشاوران مشکل به صورت ریشه تشخیص داده می شود و بعد یک برنامه زمانبندی شده برای درمان ایجاد می گردد.
    در طول این بازه فعالیت های فردی شخص زیر ذره بین برده می شود و هر مانعی از سر راه درمان برداشته می شود. مشاور ارتباط نزدیکی را با بیمار برقرار می کند و سپس یک برنامه درمانی مدون تهیه نموده و هر تغییری که لازم باشد بعداً در آن اعمال می کند.
     

     

     

     

     

     

     
      u علم و فناوري


    مکالمه با تلفن همراه، بدون آنتن دهی!

    ● فناوری IDEN
    شبکه یکپارچه دیجیتالی یا به اصطلا‌ح IDEN ، فناوری برای ارتباطات سیار است که به وسیله شرکت موتورولا‌ ایجاد شده و توسعه یافته است و به کاربران اجازه استفاده از یک شبکه رادیویی ترانک و تلفن همراه را به صورت همزمان می‌دهد.
    این شبکه براساس روش TDMA یا دسترسی چندگانه تقسیم زمانی عمل می‌کند و از این رو قادر است تا روی هر کانال ۲۰ کیلوهرتزی ارتباط همزمان سه تا شش نفر را در حالت تلفنی یا ۶ تا ۱۲ نفر را در حالت رادیوی دوطرفه (بیسیم) برقرار کند.
    گوشی‌های سیستم IDEN درست مثل تلفن‌همراه از سیم‌کارت استفاده می‌کنند اما در واقع آنها پنج سرویس را در قالب یک دستگاه و یک شبکه به صورت یکپارچه ارائه می‌کنند.
    یک تلفن بدون سیم دیجیتال، یک رادیوی دوطرفه (بیسیم) با قابلیت ارتباط بین‌المللی یا ملی، سیستم انتقال داده بسته‌ای جهت دسترسی به شبکه اینترنت، ارسال و دریافت نامه‌های الکترونیکی و پیام‌های متنی و در نهایت یک مودم بدون سیم از جمله خدمات این گوشی است.


    ● چگونگی عملکرد سیستم
    شرکت موتورولا‌ فناوری IDEN را به طور اختصاصی در دهه ۱۹۹۰ میلا‌دی معرفی کرد. این فناوری شیوه نوینی را برای ارسال همزمان صوت و دیتا در قالب یک کانال و در نتیجه افزایش کارایی از طیف فرکانسی ارائه می‌کرد.
    این فناوری از روش ترانک ایده گرفته شده بود و از سیستم TDMA بدین منظور استفاده می‌کرد. فناوری IDEN از روش داده بسته‌ای جهت تبادل داده و استفاده حداکثر از ظرفیت کانال و فراهم آوردن یک ارتباط پایدار اینترنتی بهره می‌گرفت.


    ● سیر تکامل گوشی‌های IDEN
    موتورولا‌ با ابتکار خود توانست ارتباط push-to-talk را به منظور امکان ارتباط لحظه‌ای در سیستم IDEN ترکیب کرده و برای نخستین بار به نیازهای گروهی از کاربران که علا‌وه بر تماس‌های تلفنی رایج نیاز به ارتباطات لحظه‌ای و متناوب اما متعدد با گروه‌های کاری خود را داشتند، پاسخ دهد.
    امروزه این گوشی‌ها از نظر ابعاد بسیار کوچک و جمع و جور شده‌اند و امکاناتی را نظیر پخش موسیقی، دوربین دیجیتالی و دیگر سرگرمی‌ها برای کاربران به ارمغان می‌آورند.
    در اختیار داشتن خدمات مختلف بدون سیم در قالب یک دستگاه کوچک، قطعا قابلیت تحرک کاربر و رضایت وی از خدمات را در پی خواهد داشت به علا‌وه آنکه امکان ارتباط رادیویی دوطرفه به کاربر اجازه می‌دهد تا ارتباطی سریع و آنی را تنها با فشردن یک کلید با دیگر کاربران تا فواصلی دور و در کشورهای مختلف مشترک خدمات برقرار سازد و هم از هزینه‌های ارتباطی خود کاسته و هم آنکه بر سرعت ارتباطات خود بیفزاید.
    IDEN علا‌وه بر ارائه خدمات PTT سلولی، خدمت مشابه دیگری را تحت عنوان <مکالمه مستقیم> به صاحبان گوشی‌های NEXTEL عرضه می‌کند.
    این خدمت در حقیقت همان PTT است با این تفاوت که کاربران را قادر می‌سازد تا به صورت مستقل از شبکه و یا در شرایطی که خارج از شبکه قرار گرفته‌اند (مثلا‌ عدم آنتن‌دهی گوشی) باز هم بتوانند از ویژگی مکالمه تلفن همراه خود لذت ببرند. البته در این شرایط برد این خدمت حداکثر شش کیلومتر (میزان برد بستگی زیادی به محیط دارد) خواهد بود.
    بدین منظور تعداد ۱۰ کانال رادیویی و ۱۵ کد کاهش تداخل برای هر یک از کانال‌ها درون گوشی تعبیه شده است و کاربران با تنظیم کد و کانال مشابه روی گوشی‌های خود قادر خواهند بود تا ارتباط دو یا چندطرفه را بدون هزینه برقرار سازند.
    در صورتی که کاربران بخواهند به صورت دو به دو با هم مکالمه‌ای را انجام دهند که از دسترس شنود و دریافت دیگر کاربران پنهان بماند، می‌توانند از ویژگی منحصر به فردی به عنوان <تماس پوشیده> استفاده کنند.
    در این روش مبدا ارتباط باید جهت مکالمه با شخص موردنظر از شماره تلفن همراه وی به عنوان یک کد دسترسی استفاده کند.
     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    همه چيز در مورد انجمن حجتيه

    .: سوال:

    انجمن حجتيه چه كساني هستند و عقايدشان داراي چه اشكالاتي است؟ توضيح بفرماييد
     

    .: پاسخ:

    مقدمه: در زمان پهلوي بالاخص پهلوي دوم بهائيت رشد بسيار داشت و فرصتي پيدا كرد تا جمعيت خود را سه برابر كند و در دستگاه دولتي و شاه نفوذ فراوان بكند. رييس راديو تلويزيون وقت دكتر شاه قلي، وزير بهداري، وزير آموزش و پرورش و... هويدا نخست وزير و بسياري ديگر بهايي بودند و به سفارش اربابان و شاه در همة امور دخالت داشتند.
    در ميان ملت، روحانيت و مذهبيون كشور به مقابله با بهائيت پرداختند از جمله آقاي فلسفي (خطيب معروف) با اجازه حضرت آيت الله بروجردي عليه بهائيت شروع به سخنراني مي كند و حتي از راديو پخش مي شود (سخنراني ايشان چنان تأثير مي گذارد كه تيمسار باتمانقليچ رييس ستاد ارتش كلنگي را بر روي شانه اش گذاشت و به سوي مركز بهائيت در تهران حركت كرد و آن جا را تصرف و سپس تخريب كرد). علماء نيز از جمله امام خميني(ره)، پس از فوت آيت الله بروجردي به صورت فعال از سال 1340 شمسي با مشاركت فعال در اعتراض عليه لايحه انجمن ولايتي و ايالتي در صحنه حضور پيدا كرد و در مواقع مختلف براي آگاهي دادن مردم عليه بهائيان اقدام نمودند، از ديگر معترضين بهائيت در كشور، مرحوم شيخ محمود (ذاكر زاده) تولايي معروف به شيخ محمود حلبي بود. او از اعضاي فعال انجمن تبليغات اسلامي مشهد بود و مأموريت يافت دربارة فرقه بهائيت تحقيق كند. ايشان در سال 1335 اقدام به تشكيل انجمن خيريه حجتيه مهدويه كرد و برخي دو علت براي تأسيس آن عنوان كرده اند: 1. دوست و همكار حلبي به نام سيد عباس علوي كه همراه او مأمور براي تحقيق در مورد بهائيت مورد شده بود، جذب بهائيت شده و از مبلغان آنان گشت؛ 2. مرحوم حلبي در سال 32 مدعي بود كه امام زمان ـ عليه السّلام ـ به او امر فرمودند كه گروهي را براي مبارزه با بهائيت تشكيل بدهد.
    هدف از تشكيل انجمن اصلي ترين و عمده ترين هدف، فعاليت هاي فرهنگي براي پيشگيري از تبليغ و ترويج بهائيت و منزوي نمودن بهائيان در جامعه و دعوت به دين مبين اسلام بود.


    vكارگردانان انجمن
    الف. شيخ محمود ذاكر زادة تولايي معروف به شيخ محمود حلبي؛ ب. سيد رضا آل رسول؛ ج. سيد محمد حسين عصار؛ د. سيد حسين سجادي؛ هـ . غلام حسين حاج محمد تقي تاجر.
    عمده ترين نيروهاي انجمن معلمان و افراد باسواد بودند به علت حساسيت رژيم شاه، روحانيون كمي در اين انجمن حضور داشتند و يا اين كه چون مرحوم حلبي مخالف سرسخت فلسفه بود اعضاي انجمن را از غير روحاني انتخاب مي كرد.
    انجمن از بعد تشكيلات تمام دوره هاي آموزشي خود را كه شامل 4 دوره مقدماتي و يك دوره نهايي مي شد بر مبناي بهائيت برنامه ريزي كرده بود: [1]. تاريخچه تشكيل بهائيه و بابيه؛ [2]. قائميه و رد اشكالات در مورد حضرت مهدي (عج)؛[3]. خاتميت و رد اشكالات در مورد خاتميت دين اسلام؛[4]. ردّيه بر اصول 12 گانه بهائيه و به اصطلاح خودشان منشور بهائيت. در پايان هم دوره اي ويژه مدرسين بود.


    vافكار و عقايد انجمن
    1. با توجه به تبصره 2 از ماده دوم كه در سال 1335 تدوين و تصويب شد به هيچ وجه انجمن در امور سياسي مداخله نخواهد داشت چون كه دخالت در سياست زيبنده پيشوايان ديني نيست.
    2. مرحوم حلبي تأكيد مي كرد كه دشمن اصلي اسلام بهائيت است. و امروز تكليف شرعي و ديني همه ما آن است كه با بهائيت مبارزه كنيم.2
    3. قبل از امام زمان (عج) هر پرچمي كه بلند شود در ضلالت است و به شكست مي انجامد (تمسك به روايات رأيت) بايد منتظر بود تا خود حضرت بيايند.
    4. تشكيل حكومت خالص در زمان امام مهدي (عج) است: استناد به روايت امام صادق ـ عليه السّلام ـ كه مي فرمايد: "ما خرج و لا يخرج منا اهل البيت الي قيام قائمنا احد ليدفع ظلما او ينعش حقا الا اصطلمة البلية و كان قيامه زيادة في مكر و هنا و شيعتنا".3
    5. بايد گناه و ستم و معصيت به اوج خود برسد تا زمينه قيام آن حضرت فراهم شود و حضرت بيايند.
    6. جهاد در دوران غيبت معنا ندارد، گفتار مرحوم حلبي: شيعه مي گويد در عصر غيبت امام زمان (عج) جهاد نيست چرا و پاسخ مي دهد چون كه حاكم اسلامي بايد معصوم باشد مصداق پيدا نكرده است.4
    7. تقيه را در مقابل مبارزه قرار مي دادند و معتقد بودند كه مبارزه هدر دادن نيروهاست. [5]
    8. در عصر غيبت تمام مسئوليتها و وظايف يك انسان مسلمان، انتظار است و نديدن امام معصوم از بزرگترين مصيبت هاست .
    9. بهايي ها وجود امام زمان (عج) را منكرند، انجمني ها آثار وجودي حضرت را نفي مي كنند. [6]
    10. يكي ديگر از برخوردها و روش هاي انجمن كه پس از پيروزي انقلاب و حتي هم اكنون به آن دامن مي زنند بحث اختلاف شيعه و سني است.[7]
    11. فلسفه را نوعي بدعت و ورود فلسفه يونان را به اسلام از طرح هاي استعماري مي دانند. [8]
    12. هر گونه مبارزه با استعمار و استبداد نه تنها سودي ندارد بلكه مايه نيرومندي وپيشرفت بهائيها خواهد و پيوسته اين انديشه را پراكنده مي ساختند كه مبارزه با زورمندان و قدرت هاي جهاني ويژه حضرت مهدي (عج) است [9] و قرآن با صداي رسا اعلام مي دارد كه خود را به دست خويش هلاك نكنيد. و لا تلقوا بايديكم الي التهلكه.
    13. خود را از علما و فقها، اسلام شناستر، آگاه تر، عالم تر و دلسوزتر براي اسلام مي دانستند. [10]
    14. رهبر و ولي و حاكم جامعه فقط بايد معصوم باشد، عدالت تنها كافي نيست، عصمت هم مي خواهد. [11]
    16. اصول سه گانه: 1. خودداري از تعرض به شاه؛ 2. خودداري از تعرض به آمريكا و اسراييل؛ 3. خودداري از تعرض به مسايل سياسي.


    vروش برخورد شاه با انجمن
    حكومت از آنها حمايت مي كرد زيرا از يك سو كاري به سياست نداشتند و خطري براي رژيم به حساب نمي آمدند و از طرفي نيز مي توانستند بستري براي مبارزه با رشد كمونيسم باشند.[12]
    مرحوم حلبي مي گفت شاه از همه سلاطين قبلي با عفت تر است[13] و در سال 1357 كه مردم فوج فوج در خون خويش غوطه ور بودند انگشتري را كه روي سطح آن نوشته بود يدالله فوق ايديهم براي سلامت شاه ارسال كرد.[14]


    vامام و انجمن حجتيه
    امام خميني(ره) در خواست اجازه مصرف سهم امام را در انجمن در 28 ديماه 1349 برابر شعبان 1390 مي دهند ولي در سال 1351 اين اجازه را لغو مي كند. و امام پس از انقلاب آيت الله خزعلي كه براي تهيه گزارش و تكميل اطلاعات خودشان درباره انجمن به امام مراجعه كرد و امام ايشان را براي نظارت جهت تهيه گزارش بر اين گروه تعيين كردند تا انجمن را زير نظر گرفته وگزارش فعاليت هاي آن را به امام تقديم نمايد. انجمن نيز اقدام به چاپ و تكثير سخنراني هاي آيت الله خزعلي در تأييد خود نموده و كوشيد وانمود كند كه امام و نماينده ايشان هوادار انجمن است و امام اين نظارت را در 12 رمضان 60 شمسي لغو مي كند و به آقاي خزعلي مي فرمايند شما ديگر در رابطه با آنها ارتباطي نداشته باشيد.[15]


    vو امّا جواب از عقايد انجمن حجتيه

    1. عدم مداخله در امور سياسي:
    دخالت نكردن در سياست به اين معنا بود كه در مقابل شاه و رژيم او ساكت باشد و در حالي كه امام تقيه را حرام كرده بودند.

    2. بزرگ نمايي بهائيت و تكليف فقط مبارزه با بهائيت است:
    علت قوت و پرورش بهائيت، شاه و رژيم اسراييل و آمريكا بود اگر شاه از بين مي رفت بهائيت هم از بين مي رفت، پس بايد مبارزه با شاه مي شد تا با رفت علت، معلول هم از بين برود.

    3. قبل از امام زمان (عج) هر پرچمي بلند شود در ضلالت است و به شكست مي انجامد مراد پرچمي است كه به نام امام مهدي و با ادعاي مهدويت برپا گردد نه هر پرچمي كه براي برطرف كردن ظلم و جور برپا شود.

    4. بايد گناه و ستم و معصيت زياد بشود تا امام زمان (عج) بيايد
    امام در پيام خودشان فرمودند يك دسته ديگر هم كه تزشان اين است كه بگذاريد كه معصيت زياد شود تا حضرت صاحب بيايد حضرت صاحب مگر براي چه چيزي مي آيد، حضرت صاحب مي آيد معصيت را بردارد ما معصيت كنيم كه او بيايد اين اعوجاجات را برداريد، اين دسته بندي ها را براي خاطر خدا اگر مسلمان هستيد و براي كشورتان اگر ملي هستيد، اين دسته بندهاي را برداريد. در اين موجي كه الان اين ملت را به پيش مي برد در اين موج خودتان را وارد كنيد و برخلاف اين موج حركت نكنيد كه دست و پايتان خواهد شكست (پيام امام در 26 تيرماه 1362).

    5. جهاد در دوران غيبت معنا ندارد
    اولاً كه قيامها در زمان شاه، دفاع از اسلام بوده است و ثانياً دليل آنها بر عدم جهاد اين بود كه مي گفتند رهبر معصوم نبوده و مصداق حاكم اسلامي وجود ندارد. در جواب بايد گفته شود كه خود امامان هم نايب داشتند و وكالت در امور را به بعضي از امنا و فقها سپرده بودند و در دوران غيبت امام معصوم امور را به فقها سپرده شده است.

    6. تقيه را در مقابل مبارزه قرار دادن و گفتن اين كه مبارزه، هدر دادن نيروهاست
    امام راحل مي فرمايد: و الله گنهكار است كسي كه ساكت بنشيند.[16]

    7. تمام مسئوليت و وظيفه يك انسان انتظار است و نديدن امام بزرگترين گناه است تمام وظيفه يك انسان عمل به تكليف است و تكليف در هر زمان فرق مي كند و امام زمان (عج) از ما انجام وظيفه را مي خواهد و ديدن آن حضرت تكليف نيست.

    8. جدايي دين از سياست
    امام راحل فرمود: ديانت ما عين سياست ماست، دين بدون سياست كه معنا ندارد يعني فقط از ما يك نماز و روزه را خواستند شيوه امامان معصوم هم و دخالت در امور اجتماعي و رهبري جامعه را به عهده داشتن اين سياست است پس ائمه ـ عليهم السّلام ـ هم دين و سياست را با هم عمل مي كردند و در سال 1362، 26 تيرماه امام راحل در پيامي كه يك دسته ديگر هم تزشان اين است كه بگذاريد كه معصيت زياد بشود تا حضرت صاحب بيايد حضرت صاحب مگر براي وحي مي آيد، حضرت صاحب مي آيد كه معصيت را بردارد ما معصيت كنيم كه او بيايد اين اعوجات را برداريد اين دسته بندي ها را به خاطر خدا اگر مسلميد و براي كشورتان اگر ملي هستيد اين دسته بندي ها را برداريد در اين موج كه الآن اين ملت به پيش مي برد در اين موج خودتان را وارد كنيد و برخلاف اين موج حركت نكنيد كه دست و پايتان خواهد شكست.
    و پس از اين بود كه با پيام مرحوم حلبي جلسات انجمن حجتيه تعطيل اعلام شد. در ضمن بايد گفت كه انجمن كه قبل از انقلاب تز جدايي دين از سياست را مي زد پس از انقلاب رو به پُست هاي كليدي آورد كه مورد مخالفت شديد روشنفكران قرار گرفت و پس از انقلاب بسياري از اسناد را در مركز ساواك كه به ضرر خودشان بود از بين بردند.
    ما بايد به اين نكته توجه داشته باشيم كه خط و تز و فكر انجمن خراب بود و عده اي از آقايان به خاطر اعتقاد به وجود امام زمان(عج) شايد چند روزي هم با آنها همكاري مي كردند ولي بعد از اين كه مخالفت انجمن و امام را ديدند از انجمن جدا شدند.

    با عرض معذرت اين خلاصه و گوشه اي از فعاليت انجمن حجتيه بود در صورت علاقه بيشتر لطفا به كتب و منابع زير رجوع كنيد:
    1. در شناخت حزب قاعدين، عماد الدين باقي.
    2. نهضت امام خميني، سيد حميد روحاني، ج 3.
    3. چشم براه مهدي، نوشته گروهي از محققين، نشر دفتر تبليغات اسلامي قم.
    4. در جستجوي قائم مجيد پور طباطبايي.
    5. مجله پگاه، شماره هاي 71، 72 و 73، آبان 1381.
    6. روزنامه اعتماد، دوشنبه 6 آبان 1381.

    ------------------------------
    [1] . روزنامه جمهوري اسلامي ايران، 9 آبان 1381 ولي آقاي طاهر احمد زاده در نشريه چشم انداز ايارن صفحه اول، ش دوم، 1378 سال تأسيس انجمن را 1336 به بعد مي گويد.
    [2] . كتاب نهضت امام خميني، ج 3، سيد حميد روحاني، ص 134.
    [3] . در شناخت حزب قاعدين، ص 40، روزنامه اعتماد، ص 3، سال 1381، 6آبان.
    [4] . پگاه، ش 71، 4 آبان 1381.
    [5] . در شناخت حزب قاعدين، ص 44.
    [6] . كيهان، 26 / 10 / 68.
    [7] . روزنامه اعتماد، ص 3، سال 1381، 6 آبان.
    [8] . روزنامه اعتماد، ص 3، سال 1381، 6 آبان.
    [9] . نهضت امام خميني، ج 3، حميد روحاني، ص 134.
    [10] . همان، ص 137.
    [11] . شناخت حزب قاعدين، ص 118.
    [12] . روزنامه اعتماد، دوشنبه 6 آبان، 1381، ش صفحه 3 ضميمه.
    [13] . شناخت حزب قاعدين، ص 239.
    [14] . همان، ص 239.
    [15] . در شناخت حزب قاعدين، ص 236.
    [16] . در شناخت حزب قاعدين، ص 46.

     

     

     

     

     

     

     
      u گزارش روزانه

    پانزده درصد دختران زیبای کانادایی، ایرانی‌اند

    به همراه معرفي شش کاندیدای ایرانی دختر شایسته کانادا 2009

    آن کدام رویداد است که سالیانه نزدیک به 10 میلیون نفر از سراسر دنیا پای تلویزیون‌هایشان به تماشای آن می‌نشینند و خبرش تمام دنیا را پر می‌کند؟ نه منظورمان مراسم اختتامیه المپیک یا فینال جام جهانی فوتبال نیست که مراسم انتخاب "دوشیزه‌ی عالم" یا همان دختر شایسته‌ی سال است.
    حدود نیم قرن پیش در کارخانه‌ی سرگرمی و رویاها، ایالات متحده‌ی آمریکا، بود که این رسم شروع شد که هر سال دخترانی از سراسر ایالت‌ها و سپس کل کشور و سپس کل دنیا انتخاب شوند و عنوان "دختران سال" بگیرند. جالب این‌جاست که با گذشت بیش از نیم قرن و جنجال‌های بسیاری که حول این مراسم بوده این مراسم هنوز پابرجا مانده است. طبیعی است که انتخاب دختران بر اساس زیبایی به مذاق بسیاری از فعالان حقوق زن خوش نیاید اما پس از کوران انقلاب جنسی و به قول بعضی‌ها دوران پست-فمینیسم، این مراسم هنوز پابرجا و محبوب مانده است گرچه دو انشعاب مهم هم داده است و در نتیجه در حال حاضر سه مراسم بین‌المللی بزرگ برای انتخاب دختر شایسته وجود دارد.
    این سه را با تلاش برای ترجمه‌ی فارسی می‌توان اینچنین نامید: دختر جهان (Miss World)، دختر عالم (Miss Universe) و دختر زمین (Miss Earth). "دختر عالم" در سال 1951 به این مناسبت تشکیل شد که که یکی از شرکت‌کنندگان در "دختر جهان" حاضر به پوشیدن مایوی شنا نبود و از رقابت‌ها کنار گذاشته شد و این‌جا بود که مراسمی جدید تاسیس شد تا پوشیدن مایو و بیکینی برای شرکت‌کنندگان در آن اجباری نباشد. "دختر زمین" نیز از اختراعات اوایل قرن بیست و یکم و افزایش نگرانی‌های محیط‌زیستی است. برنده‌ی آن در واقع سفیر محیط‌زیستی است که در سراسر دنیا سفر می‌کند و محافظت از محیط زیست را تبلیغ می‌کند. (نمونه‌ی چهارمی به نام "دختر بین‌المللی" (Miss International) نیز هست که بیش از چهل سال سابقه دارد و در سی سال گذشته هر سال در ژاپن برگزار شده است اما به علت بُعد و محبوبیت و شهرت کمتر نمی‌توان آن را همپای سه رقابت بزرگ‌تر دانست).
    در جهان قرن بیست و یکم تاکید هر سه‌ی این مراسم‌های بزرگ بر این است که بر خلاف آن‌چه به آن معروف هستند تنها به دنبال زیبایی نیستند و دختر شایسته‌ی سال باید باهوش، باسواد و موقر نیز باشد. دخترهای شایسته تقریبا همیشه تحصیلات دانشگاهی دارند و در ورزش و امور خیریه نیز فعال هستند. در ضمن دخترها پس از انتخاب سفیری بین‌المللی می‌شوند که موضوعاتی مثل کنترل بیماری‌ها، صلح و اطلاع عمومی از بیماری ایدز را تبلیغ و تشویق می‌کنند. بعضی‌ها حتی قدم به فعالیت‌های سیاسی گذاشته‌اند (و البته بعضی‌ها هم سر از آگهی‌های تلویزیونی در می‌آورند!).


    »دختران شایسته‌ی ایرانی
    عنوان "دختر شایسته" ترجمه‌ای نیست که مترجمان خوش‌ذوق برای این مراسم‌های "خارجی" انتخاب کرده‌اند! در ایران نیز از سال 1344 (1965) انتخاب "دختر شایسته" باب شد و به سرعت بسیار محبوب گشت. آغاز این مسابقه در ایران از ابتکارات مجله‌ی "زن روز" وابسته به موسسه مطبوعاتی-انتشاراتی کیهان بود. یکی از نمونه‌های جالب وقتی بود که در سال 1974، گوگوش به انتخاب مردم به این عنوان گزیده شد. البته این مورد استثنا بود و در سال‌های دیگر دختر شایسته از میان مردمی که از سراسر ایران داوطلبِ شرکت بودند، انتخاب می‌شد.
    میترا منصوری، کارگردان ایرانی مقیم هالیفکسِ کانادا، در دهه‌ی 70 میلادی در کرمان زندگی می‌کرده است و با این‌که آن دوره مربوط به سال‌های نوجوانی اوست آن را به خوبی به خاطر می‌آورد. او می‌گوید: "از همه‌ی ایران درخواست می‌دادند و اول 50، 60 نفر انتخاب می‌شدند و عکس‌شان در مجله‌ی زن روز چاپ می‌شد و هفته‌ی بعد از بین آن‌ها 20 نفر و بعد 16 نفر و بعد 12 نفر و همین‌طور تا انتخاب نفر اول. آخرین فینالیست‌ها را در ضمن به اردوی رامسر نیز می‌بردند. علاوه بر دختر شایسته، دختر هوش و دانایی نیز انتخاب می‌شد. دختر شایسته از طرف ایران به مسابقات جهانی می‌رفت".
    مراسم دختر شایسته‌ی ایران تا آخرین سال قبل از انقلاب نیز ادامه داشت. ترانه کی‌سر آخرین دختر شایسته‌ی ایرانی بود که در روز 9 مرداد 1357 (چند ماه قبل از انقلاب) در مراسمی در هتل هیلتون تهران این عنوان را از آن خود کرد.
    اما یکی از نکات جالب و در ضمن عجیب اینست که علیرغم حرفی که من از خانم منصوری و هزاران نفر دیگر شنیدم هر چه به تاریخ مسابقات دختر شایسته‌ی جهان انتخاب می‌کردم نامی از ایران و ایرانیان نمی‌دیدم. علت این امر اشتباه حافظه‌ی این دوستان نبوده است. نگاه به آرشیو قدیمی روزنامه‌ی کیهان و مجله‌ی زن نشان می‌دهد که آن‌ها هم در آن موقع همین را گزارش کرده بودند. تیتر روی جلد زن روز مورخ 20 مرداد 1354 دختر شایسته‌ی آن سال را روی جلد دارد و نوشته است: "شهره نیک‌پور، برنده مسابقات دختر شایسته ایران در حال سفر به مسابقات ملکه زیبایی جهان".
    کمی تحقیقات نشان داد که این هم از آن سوتفاهم‌های مفرح است. در واقع خانم شهره نیک‌پور (و چندین نفر از سایر دختران شایسته که "مقام‌های بین‌المللی" کسب کردند) به قدری کم سن و سال بودند که در بعضی رقابت‌های بین‌المللی برای "دختر نوجوان شایسته‌ی سال" (Miss Teen International) شرکت کردند و فاتح آن شدند. اهمیت و شهرت این رقابت‌ها بسیار پایین‌تر از رقابت‌های اصلی جهانی بود و ارتباطی با آن‌ها نداشت. در ضمن این رقابت‌ها به شکل منظم نبود و دختران شایسته‌ی ایرانی هر سال به یکی از آن‌ها فرستاده می‌شدند و معمولا هم مقام می‌آوردند.


    »بعد از انقلاب...
    با وقوع انقلاب و روی کار آمدن متعاقب جمهوری اسلامی قاعدتا بساط مراسم دختر شایسته جمع شد. از خانم منصوری نظرش را در این باره می‌پرسم. او می‌گوید: "خوب وقتی کودک بودم این مراسم برای خیلی جذاب بود ولی الان فکر می‌کنم شیوه‌ی امتیاز دادن بسیار بر اساس ویژگی‌های جنسیتی (سکشوآلیته) است و تفکیک آدم‌ها به این شکل خوب نیست". آیا این به این معنی است که ایشان دوست ندارد این رقابت‌ها دوباره در ایران برگزار شود؟ خانم منصوری می‌گوید: "خوب اگر در همه‌ی دنیا هست، در ایران هم باشد بد نیست. اما کل سیستم جهان باید عوض شود تا این ایراد هم از بین برود".
    اما بهرحال حضور ایرانی‌ها در مراسم دختر شایسته‌ پس از انقلاب به عنوان مهاجرین در کشورهای غربی ادامه یافت و در واقع تازه در این هنگام و تحت پوشش کشورهای جدیدشان بود که آن‌ها موفق شدند به مقام‌های جهانی در این راه دست پیدا کنند. این روند بخصوص در یکی دو دهه‌ی گذشته بالا گرفت و دختران ایرانی در اروپای غربی و آمریکای شمالی به مقام‌های کشوری و جهانی دست پیدا کردند.
    عجیب نیست که کانادا و تورنتو، مرکز زنده‌ترین جامعه‌ی ایرانی خارج از کشور، نقش مهمی در این داستان داشتند و بالاترین مقام در این میان در سال 2003 به نازنین افشین‌جم رسید که در مراسم "دختر جهان" (Miss World) شرکت کرد و نه تنها در کانادا اول شد که در جهان نیز تا فینال پیش رفت و به مقام دوم رسید. نازنین پس از آن به فعالی سیاسی و اجتماعی بدل شد و از جمله علیه اعدام دختری در ایران که هم‌اسم خودش بود (نازنین فاتحی) کارزاری بین‌المللی به راه انداخت. او در تماس با مینا احدی، فعال مشهور ضداعدام در آلمان، حتی موفق شد از کانادا با نازنین فاتحی نیز ارتباط برقرار کند.
    پس از نازنین تنها دو سال بعد، در سال 2005، دوباره فردی ایرانی (رامونا امیری) نماینده‌ی کانادا در مسابقات "دختر جهان"‌ شد. همین پارسال نیز سامانتا تاجیک از ریچموند هیل بود که در مسابقات "دختر عالم" (Miss Universe) در کانادا اول شد. جالب‌تر آن‌که سال پیش سحر بی‌نیاز و صحرا خوش‌نوازی از ونکوور نیز در فهرست 20 نفر اول بودند و پائولین رنجبر، دیگر دختر ایرانی از کبک، در رشته‌ی دیگری اول شد. با این حساب از بین 20 نفر اول این مسابقات در سال قبل 3 نفر ایرانی بودند، یعنی رقم باورنکردنی 15 درصد! پس می‌توان گفت 15 درصد دختران زیبای کانادایی، ایرانی‌الاصل هستند! (در حالی که ایرانیان حدود 0.5 درصد جامعه‌ی کانادا را تشکیل می‌دهند).


    »مسابقات امسال: باز هم پنج ایرانی
    حدود دو هفته‌ی دیگر، ساعت 8 شب، مراسم انتخاب دختر شایسته‌ سال کانادا برای شرکت در مسابقات جهانی "دختر عالم" (Miss Universe) انتخاب می‌شود. این بار نیز از بین 60 نفر فینالیست، 5 نفر ایرانی هستند که از این میان 3 نفر در ایران به دنیا آمده‌اند و 2 نفر متولد کانادا هستند. در ضمن 2 نفر تورنتویی هستند و 3 نفر دیگر از کالگری و ونکوور و وودریل (حومه‌ی مونترال) می‌آیند.
    باید ببینیم از بین آن‌ها چند نفر می‌تواند به فهرست 20 نفر اول راه پیدا کند و آیا امکان دارد برای دومین سال پیاپی دختر شایسته‌ی سال در کانادا،‌ ایرانی‌الاصل باشد؟
    مراسم دختر شایسته به حق بحث‌های زیادی را پیش می‌آورد. آیا انتخاب آدم‌ها بر اساس ویژگی‌های زیبایی ظاهری، که به قول خانم منصوری اساسا به "سکشوآلیته" مربوط می‌شود، و دادن جوایز بین‌المللی به این سبک کاری شایسته است؟ البته چنانکه گفته شد این مسابقات سعی می‌کنند تاکید کنند که معیار آن‌ها فقط زیبایی نیست اما همه می‌دانند که برندگان این مراسم به عنوان مدل و ملکه‌ی زیبایی (Beauty Pageant) مشهور می‌شوند و فعالیت‌های آن‌ها برای "صلح" و مسائل اجتماعی اغلب جدی نیست و اگر هم جدی می‌شود با گذر از مراسم‌های معمول است (مورد نازنین افشین جم و همچنین دختران شایسته‌ی سال 2002 که به حکم سنگسار آمنه لاوال، زنی از نیجریه، اعتراض کردند به یاد ماندنی است).
    بهرحال بحثی "اخلاقی" در مورد این مراسم فرصتی بیشتر می‌طلبد. به عقیده‌ی نگارنده، نگاهی واقع‌گرا و رادیکال حتی اگر بخواهد بنیادهای اخلاقیات جنسی که وجود چنین مراسمی را ممکن می‌سازد، نقد کند آن را به عنوان بخشی از فرهنگ سرگرمی موجود می‌پذیرد.
     

    تارا مبین از تورنتو
    Tara Mobayen

    تارا متولد شیراز است و دبیرستان خود را نیز در این شهر به پایان رسیده است و پس از آن به تورنتو مهاجرت کرده است. او از 17 سالگی کار مدلی را شروع کرده است ودر حال حاضر در دانشگاه تورنتو درسِ زیست‌شناسی انسانی و فیزیک نجومی می‌خواند. او سابقه کسب مقام در شنا و ریاضیات و نقاشی نیز دارد. از سایر علاق او شعر و رقص و پختن کیک است.
    بهترین جایی که تابحال رفته است: دوبی. "مفهوم بالا آوردن سطح اقیانوس برای ایجاد جای زندگی از نظر استراتژیک، اقتصادی و طبیعی معقول است. دوبی بندری بدون مالیات و بهشت خرید برای همه چیز از لباس و لوازم آرایش تا ماشین و لوازم برقی است".
    سن: 21 سال
    قد: 170 سانتیمتر
     

    طناز آل سفر از ونکوور
    Tannaz Alesafar

    طناز متولد تهران است. او دوره‌ی متوسطه‌ی خود را در دبیرستان معراج به پایان رساند و سپس به کانادا مسافرت کرد. در حال حاضر در رشته‌ی ارتباطات و رسانه‌های عمومی در دانشگاه سیمون فریزر درس می‌خواند. در آینده نیز می‌خواهد فوق لیسانس خود را در ارتباطات بگیرد و در صنعت رسانه‌ و سرگرمی مشغول باشد. او علاقه‌ی بسیاری به ورزش‌هایی همچون فوتبال و بسکتبال دارد. از سایر علاق او شعر، آشپزی، ورزش و رقاصی است. طناز سابقه‌ی حرفه‌ای رقص شکم نیز دارد.
    بهترین جایی که تابحال رفته است: مونترال. "ساختار شهر و سبک ساختمان‌ها را دوست دارم".
    سن:‌ 24 سال
    قد: 178 سانتیمتر
     

    سارا ساعی از وودریل (حومه‌ی مونترال)
    Sarah Saei

    سارا متولد کانادا است و ریشه‌های ایرانی و بلژیکی دارد و خود می‌گوید همین باعق شده به سنت‌های فرهنگی و زبان‌های مختلف علاقمند باشد. یکی از اهداف او در زندگی برابری برای زنان و اقلیت‌ها است. با 19 سال سن او هنوز دبیرستانی است و قرار است سال دیگر به دانشگاه برود.
    بهترین جایی که تابحال رفته است: خرابه‌های خط ساحلی مایا در مکزیک
    سن: 19 سال
    قد: 170 سانتیمتر
     

    یاسمین معاونیان
    Yasmin Moavenian

    یاسمین متولد و بزرگ‌شده‌ی یکی از ایرانی‌نشین‌ترین شهرهای کانادا یعنی نورت یورکِ انتاریو است (که چند سال پیش درون تورنتو ادغام شد تا یاسمین هم تورنتویی به حساب بیاید). او از 3 سالگی به مدرسه‌ی فرانسوی تورنتو رفته است و تا دبیرستان در همانجا بوده و به همین علت انگلیسی و فرانسوی را خوب صحبت می‌کند و اسپانیایی نیز می‌داند. او لیسانس خود را در علوم سیاسی و مذهب از دانشگاه تورنتو دریافت کرده است. او اکنون به دانشکده‌ی حقوق وارد شده است و امیدوار است تا سال 2011 وکالت را آغاز کند. از علایق او ورزشِ اسنوبرد، امور خیریه و هنر است.
    سن: 24 سال
    قد: 170 سانتیمتر
     

    ندا درخشان
    Neda Derakhshan

    ندا متولد ایران است و در 13 سالگی به همراه والدین و 3 برادر کوچکترش به کانادا آمده. خانواده‌ی آن‌ها پس از حدود یک سال زندگی در تورنتو به دلیل شغل پدر به کالگری مهاجرت کرد. ندا در کالگری به دبیرستان رفت و در همان‌جا به کالج رفت و پس از دریافت فوق دیپلم مدیریت بیزینس، در حل حاضر در نهادی مالی کار می‌کند. ندا دوست دارند در آینده‌ی نزدیک سالنی زیبایی افتتاح کند. او علاقمند به رقص، انواع موسیقی، شنا، اسب‌سواری، وقت‌گذرانی با خانواده و دوستان و بخصوص مسافرت است.
    بهترین جایی که تابحال رفته است: کوبا چون دارای بیشترین زیبایی طبیعی است و علاوه بر آن فرهنگ، صداقت، دلخوشی مردم،‌ رقص، غذا، زبان و فضای کلی بینظیرند.
    سن: 25 سال
    قد: 173 سانتیمتر
     

    آیلار مکی
    aylar macky

    آیلار متولد تهران و در 9 سالگی به همراه پدر و مادر به كانادا و شهر انتاریو مهاجرت کرد.
    خانواده آیلار پس از مدتی به کلگری كوچ كرده و آیلار تحصیلات خودش رو در این شهر ادامه داد.
    به زبانهای انگلیسی، فارسی و تركی تسلط كامل دارد و در حال یادگیری زبانهای فرانسوی و ایتالیایی هست. آیلار دانشجوی رشته تجارت بین االمللی با گرایش جامعه شناسی هست و در موسیقی و ورزش هم استعدادهای خودش رو نشان داده و در نوجوانی سه سال متوالی برنده بهترین ورزشكار زن شده است. به ورزش های فوتبال ، والیبال و بسكتبال علاقه دارد و چندین مدال در رشته شنا به دست آورده است. آیلار به موسیقی علاقه زیادی دارد و برای 14 سال هست كه پیانو می نوازد.

    سن: 20 سال
     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان