1143
 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1143 :: چهارشنبه 12 اسفند ماه 1388

www.mobin-group.com

نخستین اتفاقات اینترنت را می دانید؟!

باسلام
پیشگامان و نوآوران اینترنت، از بدو ایجاد آن، مسیر آن را به جایی کشاندند که الآن ما در آن حضور داریم. این مطلب که برگرفته از Pingdom است، به معرفی تعدادی از نخستین اتفاقات این دنیای مجازی، از زمان تشکیل آن تا کنون پرداخته است که مطمئنا خواندن آن برای شما خالی از لطف نخواهد بود!
این ۱۵ مورد به ۳ بخش: اولین اتفاقات قابل توجه در اینترنت، اولین اتفاقات قابل توجه در در وب و برخی از نخستین اتفاقات قابل توجه سرویس های وب، تقسیم می شود.

1- اولین های اینترنت

اولین پست الکترونیکی:
Ray Tomlinson اولین ایمیل را در سال ۱۹۷۱ ارسال کرد و در آن از نماد @ برای جداسازی نام کاربر از نام دستگاه کاربر استفاده نمود. نکته قابل توجه این است که چنین سیستمی از اوایل دهه ۶۰ میلادی وجود داشته اما صرفا به کاربرانی که از یک رایانه مرکزی استفاده می کردند، محدود بوده است و اولین ایمیل در همان سال ۱۹۷۱ به شکل امروزی در بین کاربران یک شبکه ارسال شد. لازم به ذکر است که در آن زمان، اینترنت هیچ وجود خارجی نداشته است اما ARPANET که از اجداد آن به حساب می آید ایجاد شده بود.

اولین نام دامنه: اولین نام دامنه ای که در اینترنت ثبت شد، symbolics.com بود که توسط شرکت تولید کننده کامپیوتری با همین نام ثبت شده بود.

اولین هرزنامه (اسپم) ایمیل: تاریخ اولین هرزنامه ارسال شده به سوم می سال ۱۹۷۸ برمی گردد که آن را Gary Thuerk برای ۳۹۳ کاربری که از ARPANET استفاده می کردند ارسال کرد و در آن تبلیغی از تاسیس یک شرکت تجهیزات دیجیتالی را قرار داد. کاری که حتی نام او را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد!

اولین تلفن همراه با قابلیت دسترسی به اینترنت: اولین تلفنی که امکان اتصال به اینترنت را داشت مربوط به شرکت نوکیا بود. این تلفن همراه در سال ۱۹۹۶ در فنلاند ساخته شد که در آن زمان، ارائه چنین خدماتی از سوی اپراتورهای تلفن همراه بسیار گران بود. سال ۱۹۹۹، شرکت i-Mode در ژاپن اولین سرویس اینترنت متعلق به تلفن های همراه را ایجاد کرد.


2- اولین های وب

اولین وب سایت: اولین وب سایت در اواخر سال ۱۹۹۰ با نام info.cern.ch روی یک کامپیوتر NeXT ایجاد شد. اولین صفحه وب نیز http://info.cern.ch/hypertext/WWW/TheProject.html بود که شامل اطلاعاتی در مورد پروژه وب جهان گستر (World Wide Web) بود. هرچند که این صفحه در دسترس نیست اما نسخه کپی شده آن در سال ۱۹۹۳، در سایت W۳C موجود است.

اولین سایت تجارت الکترونیک: هرچند که در حال حاضر Amazon و eBay بزرگ ترین سایت های تجارت الکترونیکی هستند اما اولین نیستند. اولین مورد در این مجموعه NetMarket است که اولین فروش خود را در ۱۱ آگوست سال ۱۹۹۴ با فروش یک سی دی به قیمت ۱۲.۴۸ دلار آغاز کرد.

اولین بانک آنلاین: اولین موسسه ای که به ارئه خدمات اینترنتی انلاین به مشتریان خود کرد، اتحادیه اعتباری فدرال استفورد بود در سال ۱۹۹۴ بود.

اولین موتور جستجو: هرچند که سابقه وجود موتورهای جستجو به قبل از ایجاد WWW برمی گردد اما از طرفی هم آن ها تنها معمولا به جستجوی عنوان صفحه ها محدود بودند. اولین موتور جستحویی که توانایی کامل برای فهرست کردن صفحات را داشت، WebCrawler بود که در سال ۱۹۹۴ تاسیس شد.

اولین وبلاگ: Justin Halls در سال ۱۹۹۴ دفتر خاطرات مبتنی بر وبی را با عنوان لینک های جاستین از زیر زمین ایجاد کرد در اوایل به ارائه راهنماهایی در مورد وب می پرداخت اما رفته رفته شخصی تر شد. البته از مجله نیویورک تایمز هم به عنوان پدر وبلاگ نویسی شخصی یاد می شود. البته وازه وبلاگ هنوز در ان زمان ابداع نشده بود (کلمات «وبلاگ» در ۱۹۹۷ و «بلاگ» در ۱۹۹۹ به کار برده شد).

اولین پادکست: در ادامه این بحث، Dave Winer که پیشگام در وبلاگ نویسی بود، در سال ۲۰۰۰ قابلیت اضافه کردن ارجاعات در RSS به فایل های صوتی را داد و در سال ۲۰۰۱ نیز آن را گسترش داد. از سال ۲۰۰۳ نیز دانلود فایل های صوتی برای گوش دادن به آن ها در دستگاه های آی پاد محبوبیت یافت. اصطلاح پادکست اولین بار در سال ۲۰۰۴ برای وبلاگ های صوتی معرفی شد.


 

3- اولین های سرویس های وب

اولین وسیله فروخته شده در eBay: برمی گردیم به سال ۱۹۹۵. زمانی که سایت eBay، AuctionWeb نامیده می شد. این وسیله، یک نشانگر لیزر شکسته بود که به قیمت ۱۴.۸۳ دلار فروخته شد. طرف خریدار، وقتی سوالی را از جانب مدیر سایت، پیر امیدیار مبنی بر اینکه آیا آگاه است که لیزر خریداری شده توسط او شکسته است، پاسخ داد که من یک گردآورنده از نشانگرهای لیزری شکسته هستم!

اولین کتاب فروخته شده در آمازون: اولین کتاب فروخته شده در سایت amazon.com که فعالیت خود را از سال ۱۹۹۵ آغاز کرد، به نام Fluid Concepts and Creative Analogies نوشته Douglas Hofstadter بود.

اولین ویرایش در ویکی پدیا: اولین ویرایش در ویکی پدیا یک ویرایش آمایشی با متن "Hello, World!" بود که توسط Jimmy Wales مالک سایت ایجاد شد اما دیگر در دسترس نیست. قدیمی ترین سند ویرایش شده در این سایت مربوط به ۱۶ ژانویه ۲۰۰۱ است که متعلق به اضافه کردن اطلاعاتی به فهرست کشور هاست.

اولین ویدیو در یوتیوب: اولین ویدیوی ارسال شده در یوتیوب مربوط در ۲۳ آوریل سال ۲۰۰۵ توسط Jawed Karim از موسسین آن سایت فرستاده شد. ویدیویی با نام من در باغ وحش (Me at the zoo) که حکایت رفتن به به باغ وحشی در سن دیگو را روایت می کند! این ویدیو هنوز هم در سایت موجود است و بیش از ۱.۵ میلیون بار توسط کاربران دیده شده است.

اولین پیام در توییتر: اولین پیام ارسال شده در این سایت که هنوز هم موجود است مربوط به Jack Dorsey است. او همان کسی بود که ایده توییتر را در سر داشت و آن زمان پیام خود را با این عنوان ارسال کرد که " just setting up my twttr". البته با توجه به این پیام باید بدانید که این سایت برای مدت کوتاهی با الهام از سایت Flickr، twttr نامیده می شد.

در انتها باید یاد آور شد نوشتن تاریخ اولین کاری که اغاز شده، گاه حتی برای موارد تازه اتفاق افتاده هم کار سختی است پس اگر شما کاری را برای نخستین بار انجام می دهید، سعی کنید که رویداد آن را در جایی یادداشت کنید تا بعد بتوانید از آن بهره ببرید!



 



 

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • تصاويري ديجيتال ديدني با موضوعات مختلف
  • سايتي که عکستون را با مداد طراحي ميکند
  • تصاويري از مراسم Top 100 مجله «اهلان» دبي
  • جزئیاتی از علل دستگیری جعفر پناهی
  • اختصاص 260 ليتر بنزين براي نوروز و 3 ماه اول 89
  • معرفي و دانلود فيلم : سگ های پیر
  • دانلود فيلم مستند : Super Snake
  • دانلود انيميشن : Fantastic Mr. Fox
  • آلبوم Grammy Awards 2010
  • کنسرت دی‌جی تییِستو - لندن 2009
  • آهنگ جديد، شاد و فوق العاده زيباي تمين (25 Band) با نام وقت پرواز
  • مديريت وب.كم و ارسال تصاویر جعلی در آن با WebcamMax v7.1
  • تقویم سال 1389 برای کلیه گوشی های موبایل
  • بازي سرگرم کننده و کاملاً فارسی و رایگان Snake
  • دورى از چهار صفت
  • مهمترین پشتوانه فرمانروایان
  • حکایت ناصرالدین شاه و عمه اش
  • پسرک 12 ساله و سکس در خانه فساد!
  • هشت ماه دفاع مقدس
  • فرمول 5 دقیقه ای آرامش
  • گوشه ‏اى از اخلاق عظيم پيامبر (ص)
  • دستگاهی برای تخمین سن افراد
  • چگونه یك بازیگر نمونه شوید
  • نتیجه زندگی با باورهای منفی عقب‌ماندگی است
  • بهبود دكوراسيون داخلي با آنتيك و عتيقه
  • هماهنگ کردن اندازه لب به وسیله آرایش
  • آقایان، چرا و چگونه جلیقه بپوشید؟
  • ۱۵نکته که باید در مورد پستان زنان بدانید
  • چگونه یک کیف نوت بوک بخریم؟
  • ريزه کاري هاي نخستين روزهاي زندگي مشترک
  • دیدن اجسام پشت دیوار هم امکان‌پذیر شد
  • دبی؛ رشد و شكوفایی با سرعت شگفت‌آور
  • دیپلماسی روباه
  • و....

 

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

محمد؛ منجی هستی
ويژه نامه ولادت حضرت محمد (صل الله عليه و آله)

صادق آل نبی
ويژه نامه ولادت حضرت امام صادق (عليه السلام)
تصاويري ديجيتال ديدني با موضوعات مختلف
25 عکس زیبای گرفته شده در شب
سايتي که عکستون را با مداد طراحي ميکند
تصاويري دردناک! از افتادن روي زمين هنگام اسکي روي يخ
خانه با دیوارهای رویایی داشته باشیم
تصاويري از مراسم Top 100 مجله «اهلان» دبي
24 کاغذ ديواري زيبا با موضوع خودرو
تصاوير زلزله مهيب شيلي
به نظر شما سوژه اصلي در اين عکس ماشينه يا خانومه؟؟
آموزش تجارت الکترونیک به روش نوین کاملا ایرانی و هدفمند
ويژه نامه اي در مورد رحيم مشايي
20 سال با ادوب فتوشاپ
تصاويري از المپيک زمستاني ونکوور
يه عالمه نرم افزار مذهبي براي موبايل

 

 

www.mobin-group.com

کمیسیون تلقیق: درآمد هدفمندکردن،
20000 میلیارد تومان

کمیسیون تلفیق مجلس پیشنهاد دولت مبنی بر دو برابر کردن درآمد ناشی از هدفمندکردن را رد کرد.
به گزارش "الف"، کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز صبح خود، پیشنهاد دولت مبنی بر کسب درآمد 40000 میلیارد تومانی از محل هدفمندکردن یارانه ها را رد کرد.
بنابراین گزارش، کمیسیون در این جلسه درآمد خالص ناشی از هدفمندکردن را 20000 میلیارد تومان مقرر کرد که 16000 میلیارد آن برای جبران هدفمندکردن یارانه ها اختصاص خواهد یافت.
احمد توکلی، نماینده مردم تهران پیشنهاد کسب 10 هزار میلیارد تومان از محل هدفمندکردن یارانه ها را مطرح کرده بود که این پیشنهاد در کمیسیون رد شد. توکلی دلیل خود برای طرح این پیشنهاد را جلوگیری از تشدید رکود و کاهش شوک تورمی طرح عنوان کرده بود.

جزئیاتی از علل دستگیری جعفر پناهی

به دنبال دستگیری جعفر پناهی، فیلمساز، برخی رسانه‌های معاند اقدام به خبرسازی گسترده و شانتاژ درباره وی و علت دستگیری‌اش کردند.
به گزارش خبرنگار "تابناک" در حالی که پسر جعفر پناهی در گفت‌وگو با رسانه‌های ضد انقلاب اعلام کرده که در منزل آنها مهمانی برپا بوده، اطلاعات رسیده از منابع آگاه از جزئیات جدیدی حکایت دارد.
یک منبع آگاه در این باره به خبرنگار ما گفت: در مراسم کذایی که به ادعای پسر جعفر پناهی مهمانی اعلام شده، جعفر پناهی به همراه دوستان و همکاران خود در حال تهیه فیلمی علیه نظام بوده‌اند که با هوشیاری دستگاه‌های امنیتی و با عملیاتی به هنگام، پرده از اقدامات آنها برداشته شده و وی به همراه همکاران خود دستگیر می‌شود.
وی همچنین گفت: محل زندگی جعفر پناهی از مدت‌ها پیش از انتخابات و به ویژه پس از 22 خرداد امسال به محل ساخت فیلم علیه نظام در راستای کمک به اهداف جریانی خاص تبدیل شده و وی و همکارانش هنگام دستگیری، با هماهنگی بیگانگان و مخالفان نظام در حال ساخت فیلمی علیه نظام بوده و همه دستگیرشدگان (از جمله نزدیکانش) که با حکم قضایی صورت گرفته، همگی از عوامل تهیه فیلم بوده‌اند.
بنابر این گزارش این منبع آگاه همچنین افزود: این فیلم که آقای پناهی و دوستان سرگرم ساختن آن بودند، قرار بوده برای پخش به خارج از کشور فرستاده شود.
گفتنی است، در همین زمینه دادستان تهران نیز درباره دستگیری جعفر پناهی گفته است که وی در مظان ارتکاب برخی جرایم بوده که در پی گزارش‌های رسیده، به دستور قاضی پرونده دستگیر شده و تحقیقات درباره وی در حال انجام است.
 

برقراری اینترنت Wi-Fi
در تمامی پروازهای هواپیمایی آلاسکا

به گزارش پایگاه اینترنتی “Electronista” شرکت هواپیمایی آلاسکا اعلام کرد که برای تمامی پروازهای خود سرویس اینترنت پرسرعت WiFi برقرار کرده است.
این خدمات اینترنت پر سرعت به وسیله اپراتور مخابراتی “Gogos3G” که اپراتور نسل سومی است برای مسافران این خطوط مهیا شده است.
البته قیمت این خدمات با توجه به مدت زمان پرواز و همچنین سرعت سرویس اینترنتی متغیر خواهد بود.
به گزارش شبکه ایران این اولین راه‌اندازی این سرویس بر روی هواپیمای بوئینگ مدل ۷۳۷ است که به محض دریافت تائیدیه از اتحادیه جهانی هواپیمایی یا همان FAA راه اندازی گردید.
هزینه خدمات از ۵ دلار تا ۱۳ دلار نیز برای استفاده از این سرویس در طول پرواز متغیر است.
شایان ذکر است این گونه خدمات اینترنتی به ندرت در خطوط هواپیمایی دیده می‌شود و این برای اولین بار است که یک شرکت هواپیمایی برای تمام خطوط خود این امکانات را فراهم می‌کند.

هشدار سردار رادان درباره چهارشنبه‌سوری
دستگيرشدگان چهارشنبه سوري تا پايان
تعطيلات نوروزي بازداشت مي‌شوند

جانشين فرمانده نيروي انتظامي اعلام كرد: مزاحمان چهارشنبه آخر سال در صورت دستگيري تا پايان تعطيلات نوروزي بازداشت مي‌شوند.
به گزارش فارس، سردار احمدرضا رادان در حاشيه شانزدهمين همايش سراسري مديران مراكز بهداري ناجا در جمع خبرنگاران درباره چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: اقدامات كنترلي پليس در مرزها براي جلوگيري از ورود موادمحترقه تشديد شده است.
وي اظهار داشت: امسال نيز همچون سال‌هاي گذشته، پليس با خط قرمزهايي مانند ايجاد مزاحمت براي شهروندان، راهبندان در خيابان و ... برخورد قانوني مي‌كند.
سردار رادان افزود:‌ معتمدان محلات مي‌توانند در اجراي مراسم چهارشنبه آخر سال نظارت بيشتري داشته باشند.
جانشين فرمانده ناجا گفت: خانواده‌ها مراقب استفاده از وسايل محترقه خطرناك و غيراستاندارد باشند زيرا جان فرزندانشان را به خطر مي‌اندازد، در سال‌هاي اخير شهروندان مراسم چهارشنبه آخر سال را به خوبي اجرا مي‌كنند، و با توجه به هشدارهاي پليس و مسئولان ذيربط سعي مي‌كنند از بروز هر گونه حوادث احتمالي جلوگيري كنند.
اين مقام ارشد پليس اعلام كرد: با افرادي كه با عبور از خط قرمزها براي شهروندان مزاحمت ايجاد مي‌كنند، برخورد قانوني مي‌شود،‌ مانند سال‌هاي گذشته، ضمن هماهنگي با مقامات قضايي اگر كسي با اين ناهنجاري‌ها قصد ايجاد مزاحمت، راهبندان و آزار و اذيت شهروندان را فراهم كند پس از دستگيري تا پايان تعطيلات نوروزي در بازداشت مي‌ماند.
وي اظهار داشت: خودروهاي توقيفي نيز تا پايان تعطيلات در پاركينگ متوقف خواهند شد.
جانشين فرمانده ناجا افزود: موادمحترقه بيشتر از مرزهاي شمال غرب و بعضاً جنوب شرق وارد كشور مي‌شود، پليس اقدامات كنترلي خود را در مرزها براي جلوگيري از ورود هرگونه موادمحترقه افزايش داده است.
سردار رادان گفت: كشفيات موادمحترقه از ابتداي سال تاكنون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزايش يافته كشف موادمحترقه و برخورد با واردكنندگان آن از اولويت‌هاي مهم نيروي انتظامي است.

اختصاص 260 ليتر بنزين براي نوروز و 3 ماه اول 89

سرانجام تكليف سهميه بنزين براي سال 89 و نيز بنزين نوروز از سوي رييس‌جمهور مشخص شد و سردار محمد رويانيان رييس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور در كنفرانس مطبوعاتي از اختصاص 260 ليتر بنزين براي 3 ماهه اول سال 89 خبر داد.
وي سهميه 260 ليتر را شامل 3 سهميه 80 ليتري براي 3 ماه اول و 20 ليتر سهميه بنزين نوروزي عنوان كرد و گفت كه البته تصميم‌گيري در خصوص 3 ماهه دوم سال 89 به بعد از اجراي قانون يارانه‌ها موكول شده و چنانچه قرار باشد هدفمند كردن يارانه‌ها اجرا شود، قطعا سهميه بنزين نيز تغيير خواهد كرد.
به گفته رويانيان، سهميه 80 ليتري ماهانه براي سه ماه اول سال 89 تغيير نكرده و 20 ليتر هم براي نوروز در نظر گرفته شده است.
مشاور رييس جمهور در نشست ديروز گفت كه دولت منتظر تصويب لايحه بودجه 89 نمانده و براي تعيين تكليف دوم، تصميم خود را اعلام كرد.
وي افزود: در خصوص سهميه بنزين منتظر شديم تا در لايحه بودجه 89 تكليف بحث درخواستي دولت در رابطه با درآمد 40 هزار ميليارد توماني حاصل از اجراي قانون يارانه‌ها، روشن شود؛ اما به دليل آنكه تعيين تكليف آن دير شده و لازم است مردم براي سفرهاي نوروزي برنامه‌ريزي كنند، لذا به دستور رييس‌جمهور، سناريوهاي مورد نظر بنزين ارائه شد.
رويانيان، سناريوهاي مدنظر دولت را سه سناريو عنوان كرد و گفت: در سناريوي اول قرار بود فقط براي نوروز به مردم سهميه بنزين اختصاص يابد، در سناريوي دوم، تخصيص سهميه فروردين و ارديبهشت بود و سناريوي سوم شامل اختصاص سهميه بنزين به 3 ماه اول سال 89 بود كه نهايتا تصميم رييس‌جمهور بر آن شد اولا سهميه سه ماه اول سال 89 را به مردم اختصاص دهيم كه ميزان آن هم هيچ تغييري نكرده و 240 ليتر است.
وي افزود: به منظور سهميه بنزين نوروز هم 20 ليتر در نظر گرفته شده كه مردم استفاده كنند. رييس ستاد حمل و نقل و سوخت كشور همچنين در توضيح بيشتر اين مطلب گفت: اين تصميم بدين معنا است كه ما سهميه 80 ليتر را صددرصد تاييد نمي‌كنيم، اما ميزان 260 ليتر را تاييد مي‌كنيم. يعني ممكن است اينگونه برداشت شود كه سهميه بنزين ماهانه به 60 ليتر كاهش يافته و دولت 80 ليتر بنزين نوروزي اختصاص داده است يا به تعبير ديگر يك سهميه 100 ليتري براي فروردين و دو سهميه 80 ليتر براي ارديبهشت و خرداد. وي برداشت از اين موضوع را به مردم واگذار كرد.
به گفته رويانيان، نهايتا در جمع‌بندي سناريوهاي پيشنهادي، 260 ليتر بنزين از ساعت 24 روز 29 اسفند در كارت‌هاي مردم شارژ خواهد شد.
وي درخصوص گزينه‌هاي مدنظر دولت براي سهميه‌بندي بنزين تصريح كرد: يكي از گزينه‌ها اين بود كه تنها براي نوروز 80 ليتر سهميه در نظر گرفته شود و 40 ليتر هم عيدي اختصاص يابد. اما رييس‌جمهور تصميم گرفتند كه گزينه سوم يعني اختصاص بنزين 3 ماه اول را در نظر بگيرند.

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

Old Dogs
سگ های پیر

سبک فیلم : کمدی | خانوادگی
کارگردان : Walt Becker
زمان فیلم: 88min
محصول: USA
تاریخ انتشار: 25November 2009


داستان فیلم: داستان حکایت زندگی دو دوست با نام های چارلی( جان تراولتا ) و دن( روبین ویلیامز) ، یکی خوش گذران و دیگری ناموفق در زندگی زناشویی است ! آنها در شرف بستن بزرگترین قرارداد تجاری خود به ناگاه با دوست دختر سابق دن برخورد کرده که ادعا میکند از وی دو فرزند دوقلوی 7 ساله دارد ! ورود این دو فرزند به زندگی دن و قبول سرپرستی آنها زندگی دن را از این رو به اون رو خواهد کرد ! نکته ی جالب توجه در این فیلم بازی دختر جان تراولتا در کنار پدرش است !…!
 

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال با کيفيت خوب)

Old_Dogs_DVDRip_XviD-DiAMOND.part1.rar 
Old_Dogs_DVDRip_XviD-DiAMOND.part2.rar 
Old_Dogs_DVDRip_XviD-DiAMOND.part3.rar 
Old_Dogs_DVDRip_XviD-DiAMOND.part4.rar

رمز فايل: Hermiod
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

Super Snake

همانطور که می دانیم تاکنون مستندهای مختلفی در مورد مارها ساخته شده اند که هرکدام جذابیتهای خاص خود را داشتند ولی بی اغراق باید گفت که این مستند به دلیل ویژگیها و تکنیک ساختش جز محصولات منحصر بفرد و انحصاری (Exclusive) شبکه National Geographic قرار گرفته است و هر بیننده ای از تماشای آن لذت خواهد برد. در این مستند اعضاء تیم سازنده شبکه National Geographic به سراغ ماری می روند که شاید به دلیل نداشتند زهر چندان خطرناک به حساب نیاید ولی فیزیولوژی و ساختار بدن آن به گونه ایست که کارشناسان به آن لقب سوپر مار داده اند. داشتن بیش از 100 دندان، 300 مهره، 30 فوت طول و بدنی هیولایی در کنار شیوه حمله و شکار جانور و سابقه به دام انداختن انسانها و بلعیدنشان، همچنین شکار کروکودیلهای عظیم الجثه که خود شکارچیان خطرناکی به حساب می آیند و … آنرا در زمره خطرناک ترین مارهای دنیا قرار داده است که هیچ جانوری پس از گرفتار شدن در دام آن قادر به فرار نیست چرا که در اولین ثانیه های به دام افتادن به کمک عضلات فوق العاده قوی آن فشاری برابر با وزن یک خودرو بر بدنش وارد می گردد و در چشم بهم زدنی بدن طعمه له و سپس بلعیده می شود.
 

لينکهاي دانلود

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Fantastic Mr. Fox


لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال با کيفيت DVD Rip)

http://rapidshare.com/files/356888252/F.M.F.2009.DvDrip-aXXo.part1.rar
http://rapidshare.com/files/356888290/F.M.F.2009.DvDrip-aXXo.part2.rar
http://rapidshare.com/files/356888323/F.M.F.2009.DvDrip-aXXo.part3.rar
http://rapidshare.com/files/356888021/F.M.F.2009.DvDrip-aXXo.part4.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: انگليسي

آلبوم Grammy Awards 2010

آلبوم فوق العاده زیبای Grammy Awards 2010
شامل مجموعه ای از اجراهای ارجینال خوانندگان در این مراسم
 

براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


دانلود کنسرت

DJ Tiesto - Victoria Park
(live at London 2009)

کنسرت دی‌جی تییِستو - لندن 2009

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

تک موزيک

آهنگ جديد، شاد و فوق العاده زيباي
تمين (25 Band) با نام وقت پرواز

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

مديريت وب.كم و ارسال تصاویر جعلی در آن با WebcamMax v7.1

مديريت يك وب كم مستلزم استفاده از نرم افزاريست كه بتواند ارتباط نرم افزاري و سخت افزاري را به خوبي برقرار كرده و امكانات جانبي ديگري هم به كاربران ارائه دهد. ابزارهاي متعددي در اين زمينه وجود دارند كه هريك بسته به نياز كاربران خدماتي ارائه مي دهند ؛ هرچند اكثر نرم افزارهايي كه قابليت برقراري ارتباط به وبكم ها را دارند تا حدودي هم امكان مديريت آن را فراهم مي كنند اما براي نمونه نرم افزاري به نام WebcamMax ابزاريست كه در كنار مديريت افكت هاي بسيار زيبايي را هم در كنار تصاوير وب كم قرار مي دهد كه به جذابيت كار كمك زيادي مي كند. قابليت ساخت وبكم مجازي در اين نرم افزار يكي از مهم ترين خصوصيات اين ابزار است ؛ يعني حتي اگر كاربري به صورت سخت افزار هم يك وبكم نداشته باشد مي تواند از تصاوير مجازي به عنوان تصاوير خروجي وبكم استفاده كند. قراردادن افكت هاي مختلف در كنار تصاوير خروجي از وبكم يكي ديگر از خصوصياتي است كه اهميت ويژه اي براي جذاب تر شدن كار ارتباط هاي آنلاين دارد ؛ كاربر مي تواند در كنار تصوير خود انواعي از افكت ها را جاي دهد تا طرف مقابل از نمايش اين تصاوير متعجب شود. امكان ذخيره سازي تصاوير خروجي از وبكم در نرم افزار WebcamMax ، قابليت عكس گرفتن با وبكم ،‌ محيط كاملا انيميشني نرم افزار ، سهولت در استفاده از نرم افزار و سازگاري با اكثر نرم افزارهاي رايج نظير Yahoo Messenger كه رايج ترين پل ارتباطي است بخشي از ديگر قابليت هاي اين ابزار به شمار مي رود.

قابليت هاي كليدي نرم افزار WebcamMax v7.1.2:
- واسط كاربري فوق العاده جذاب
- وجود ده ها افكت در زمينه هاي مختلف
- امكان عكس گرفتن با وبكم
- قابليت ساخت وبكم مجازي
- امكان ذخيره كردن خروجي وبكم به صورت فيلم
- سازگار با انواع پيام رسان ها نظير ياهو مسنجر
- قابليت نمايش ميز كار به عنوان وبكم
- امكان نمايش تصاوير ويدئويي به عنوان خروجي وبكم
- سازگار با نسخه هاي مختلف ويندوز از جمله ويندوز محبوب 7
- و ...
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 25 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

تقویم سال 1389 برای کلیه گوشی های موبایل

طبق معمول سال های گذشته با نزديک شدن به سال نو، تقويم سال جديد هم برای کليه گوشی های موبايل آماده شده است. اين تقويم در سايز های مختلف براي دانلود آماده شده است. ويژگی های جديد تقويم :

- امکان گذاشتن يادداشت بر روی تاريخ دلخواه
- اضافه شدن تاريخ ميلادی
- پشتيبانی کامل از گوشی های صفحه لمسی


لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فيل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip ميباشد. لذا بعد از دريافت فيل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث يا کابل و يا دستگاه کارت ريدر برروي گوشي موبايل خود Install نماييد.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازي سرگرم کننده و کاملاً فارسی و رایگان Snake

 این بازی سرگرم کننده کاملا فارسی و رایگان بوده و شما می‌توانید هم‌اکنون آن را دانلود نمائید. قابلیت جالب این برنامه، ثبت نتایج بازی در سایت بوده و شما می‌توانید پس از اتمام بازی، امتیاز خود را به صورت آنلاین و به نام خود ثبت نمائید.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 42 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالي نويسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

دورى از چهار صفت

دورى از چهار صفتمن مواعظ علي «عليه السلام»:
من استطاع أن يمنع نفسه من أربعة اشياء فهو خليق بأن لاينزل به مكروهٌ أبداً قيل: وما هنّ يا أميرالمؤمنين! قال: العجلة واللجاجة والعُجب والتّواني.
(تحف العقول صفحه 222)

هركس اين چهار صفت را از خود دوركند خواه فرد باشد، خواه مجموعه دست‏اندركاران و رؤسأ جامعه، هيچ‏گاه حادثه و واقعه ناخوشايندى، متوجه او نخواهدشد:
1- عجله، بدون تأنّى و دقت، تصميم‏گيرى كند يا كارى را اجراء نمايد (عجله غير از سرعت در عمل است).
2- لجاجت، يكى از مسائل خطرناك و بلاهاى دامن‏گير، اصرار و پافشارى ناحق، در مسأله‏اى است كه چون اين حرف را گفته و يا چنين موضعى اتخاذ كرده حاضر نيست عقب‏نشينى كند و لو خلاف آن ثابت شود.
3- مغرورشدن و خودشگفتى، كه انسان نقص‏ها و ضعف‏هاى خود را نديده و احياناً محسناتش را بزرگ بشمرد.
4- كاهلى و سستى، كار امروز را به فردا افكندن و تأخير انداختن.
بنده، در اثر تجربياتى كه در سالهاى متمادى پيدا كردم به اين نتيجه رسيدم كه اين سخن على (عليه السلام) واقعاً حكمت تمامى است و همه ضرر و زيان‏هايى كه متوجه جامعه شده است در اثر اين امور بوده. خداوند ان شاءاللّه ما را با مجاهدت خودمان و با توفيق خودش از اين صفات دور بدارد.

 

 

داستانک
mobini1386@yahoo.com

آبرو

به فرشته ها فرمود: «خذوه فغلوه، ثم الجحیم صلوه» (بگیریدش، او را به غل و زنجیر بکشید و در آتش بیافکنید)... وقتی خواستند او را بگیرند، به خدا گفت: «خواهش می کنم جلوی خانواده و دوستانم آبرویم را نریز! دست کم بگو مرا از راهی ببرند که کسی مرا نبیند». فرمود: «تو در دنیا چقدر به فکر آبروی من بودی؟ آنگاه که فرشته ات پیوسته اعمال زشت تو را به من گزارش می داد و می گفت جانشینت گناه کرد...»

 

 

 اس.ام.اس روزانه
roozane.sms@gmail.com

2204- يه شاخه گل يه دنيا مهربوني تقديم به تو كه هم گلي هم مهربوني (7311-0918)

2205- یه سلام صمیمی و یه صبح بخیر ساده، یه عمر لحظات شاد و شیرین و دلنشین و ماندگار . هدیه به تو که با نور آشنائی و به خورشید امیدوار. (4435-0935)

2206- يه پسره داشته به مرغش آب گرم مي داده، مادرش بهش ميگه:چرا داري آب گرم به مرغت ميدي ميگه:به خاطره اينكه مرغم تخم مرغ آب پز بذاره!-يه شب دو تا خالي بند داشتن از كنار يه كوه مي گذشتند اولي به دومي ميگه:اون مورچه رو ميبيني داره رو كوه راه ميره دومي ميگه:آره،ولي منظورت اونيه كه چشماش بازه يا اوني كه چشماش بستست؟! (4065-0936)

2207- یکدم غریق بحر خدا شو گمان مبر کز آب هفت بحر به یک موی تر شوی (0146-0918)

2208- يكي ميره خواستگاري ميپرسن دامادچه كاره اس؟ميگن بيكاره اماجزء خوشه يكه! (2237-0914)

2209- يكي درآرزوي ديدن توست يكي درحسرت بوييدن توستولي من ساده وبي ادعايم تمام هستي ام خنديدن توست (0341-0912)

2210- يك شبى مجنون نمازش را شكست بی وضودركوچه ى ليلانشست.عشق،آن شب مست مستش كرده بود...فارغ از جام الستش كرده بود..!گفت يارب از چه خوارم كرده اى برصليب عشق دارم كرده اى...خسته ام زين عشق دل خونم نكن..من كه مجنونم، تومجنونم نكن... مرداين بازيچه ديگر نيستم...اين تو و ليلاى تو...من نيستم !!گفت اى ديوانه،ليلايت منم... در رگت پنهان و پيدايت منم... سالها با جورليلا ساختى...من كنارت بودم ونشناختى...! (7311-0918)

2211- يك پايان تلخ، بهتر از تلخي بي پايانه (0198-0912)

2212- يامهدي!مپسندبي بهاررخت غنچه هاي باغ\نشكفته سربه جيب محن آشناكنند\آهسته چون نسيم گذركن درين چمن\ تاغنچه هابه شوق تو آغوش واكنند (2237-0914)

2213- یادمان باشدازامروز خطائی نكنیم، گركه درخویش شكستیم صدائی نكنیم،پرپروانه شكستن هنر انسان نیست، گرشكستیم زغفلت منومائی نكنیم،یادمان باشداگرشاخه گلی راچیدیم، وقت پرپر شدنش سازونوائی نكنیم،یادمان باشداگر خاطرمان تنهاماند، طلب عشق زهربی سروپائی نكنیم،یادمان باشد اگرحال خوشی دست بداد، جز برای فرج یاردعائی نكنیم‎.‎التماس دعا (8878-0912)

2214- يادمان باشد كه ما خون داده ايم،صدهزاران مرد مجنون داده ايم؛. . . (2237-0914)

2215- یادت همیشه سبزاست درخلوت خیالمخوبم به خوبی توهرچندنپرسی حالم. (7314-0915)

شماره براي ارسال مسيج: 09125698059

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

من قائم آل محمد(ص) هستم!

در همدان طایفه ای زندگی می کردند که معروف به«بنی راشد» بودند و همه ی آنها شیعه بودند و پیرو مذهب امامیه. کنجکاو شدم و پرسیدم: چطور بین همه ی اهل همدان فقط شما شیعه هستید؟
پیرمردی که متشخص به نظر می رسید، گفت: جد ما راشد ـ که طایفه ی ما به او منسوب است ـ سالی به حج مشرف شد. پس از بازگشت از سفر، قصه ی خود را چنین نقل کرد:
هنگام بازگشت، چند منزل در بیابان پیموده بودیم که از شتر فرود آمدم تا کمی پیاده روی کنم. مدت زیادی پیاده حرکت کردم تا این که خسته شدم. پیش خود گفتم بهتر است برای استراحت و خواب کمی توقف کنم، آنگاه که انتهای قافله به نزد من رسید، برمی خیزم.
به همین جهت خوابیدم. وقتی بیدار شدم دیدم هنگام ظهر است و هیچ کس دیده نمی شود. ترسیدم، نه جاده دیده می شد و نه رد پایی مانده بود. ناچار به خدا توکل کردم و گفتم: به هر طرف که او بخواهد می روم!
هنوز چند قدمی راه نرفته بودم که به منطقه ای سبز و خرم رسیدم، گویا آنجا به تازگی باران باریده، خاکش معطر و پاک بود. در میان آن باغ قصری بود که چون شمشیر می درخشید.
با خود گفتم: خوب است که این قصر را بهتر بشناسم. به طرف آن رفتم. وقتی مقابل در قصر رسیدم، دیدم دو نفر خادم آنجا ایستاده اند.
سلام کردم و آنها با لحن زیبایی پاسخ دادند و گفتند: بنشین که خداوند خیری به تو عنایت فرموده است.
یکی از آنها وارد قصر شد. بعد از اندک زمانی بازگشت و گفت: برخیز و داخل شو.
وارد شدم. جوانی را دیدم که چهره اش همچون ماه در شب تاریک می درخشید، بالای سرش شمشیر بلندی از سقف آویزان بود که فاصله ی کمی با سر مبارک او داشت.
سلام کردم و او با مهربانی و زیباترین لحن پاسخ داد و پرسید: آیا مرا می شناسی؟
ـ نه وا...!
ـ من قائم آل محمد(ص) هستم که در آخرالزمان با همین شمشیر ـ اشاره به آن شمشیر کرد ـ قیام می کنم و زمین را بعد از آنکه انباشته از ظلم و جور شده باشد، پر از عدل و داد می کنم.
با شنیدن این کلمات نورانی، به پای حضرت(ع) افتادم و صورت به خاک پای مبارکش می ساییدم.
فرمود: این کار را مکن! سرت را بلند کن. تو فلانی از ارتفاعات همدان نیستی؟
ـ آری! ای آقا و مولایم!
ـ دوست داری به نزد خانواده ات بازگردی؟
ـ آری مولایم، می خواهم مژده ی آنچه را که خداوند به من ارزانی داشته، به آنها برسانم.
آنگاه حضرت به خادم اشاره کرد. او دست مرا گرفت و کیسه ی پولی به من داد و با هم از خدمت امام(ع) مرخص شدیم. چند قدم که رفتیم. سایه ها و درختان و مناره ی مسجدی را دیدم. او گفت: آیا اینجا را می شناسی؟
گفتم: نزدیک همدان شهری است که اسدآباد نام دارد. اینجا شبیه آنجاست.
او گفت: اینجا اسدآباد است. برو که هدایت یافتی و واقعا راشد شدی!
من که به منظره ی پیش روی خود خیره شده بودم، وقتی بازگشتم او را ندیدم. وارد اسدآباد شدم. به کیسه نگاه کردم، 54 سکه ی طلا در آن بود و تا زمانی که آنها را داشتم خیر به ما روی می آورد.(1)

----------------------------------
پی نوشت:
1ـ کمال الدین، ج2، ص453؛ بحارالانوار، ج52، ص40؛ داستانهایی از امام زمان(عج)، حسن راشد، ص218

 

 

داستان هايي از تاريخ ايران
yasamin-atashi.persianblog.ir

مهمترین پشتوانه فرمانروایان

ارد بزرگ اندیشمند سرشناس کشورمان می گوید : تنها کسانی از آرزوهای نیک جوانان واهمه دارند که بر جایگاه خویش بیمناکند . سخن ارد بزرگ در دل تاریخ ایران در رفتار بسیاری دیده می شود و از جمله امیرفاتح خان حاکم خیوه ! (خیوه شهری در نزدیکی خوارزم و در کشور فعلی ازبکستان)
پس از پاک سازی خیوه از اشرار فاتح خان بدست با کفایت پادشاه ایران زمین نادرشاه افشار حاکمرانی آنجا به طاهرخان سپرده شد .
چون طاهرخان فرمانروای خیوه ، بدنبال آدم با کفایت برای دستگاه دیوانی گشت دید هیچ کس در خیوه مناسب کار نیست . چون از پیران بپرسید گفتند امیرفاتح خان ، کسی را اجازه درس و بحث نداده و همه را به کشاورزی ، باغداری و دامداری تشویق می نمود ! در حالی که بسیاری از جوانان در آرزوی کسب دانش و معرفت بودند . طاهر خان به آنها گفت اگر امیرفاتح جوانان باهوش دیار خویش را به کسب دانش و خرد بیشتر تشویق می نمود شاید همچنان بر کرسی ریاست شهر تکیه داشت ...

ياسمين آتشي

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 

 

خوابش برده بود! 

عمليات محرم بود . توی نفربرِ بی سیم، نشسته بودیم ، آقا مهدی (باکری) دو سه شب بود نخوابيده بود.
داشتیم حرف می زدیم. یک مرتبه دیدم جواب نمی دهد.
همان طور نشسته، خوابش برده بود. چیزی نگفتم .
پنج شش دقیقه بعد، از خواب پرید. کلافه شده بود. بد جوری.
جعفری پرسید چی شده ؟ جواب نداد. سرش را برگردانده بود طرف پنجره و بیرون را نگاه می کرد.
زیر لب گفت: اون بیرون بسیجی ها دارن می جنگن ، زخمی می شن، شهید می شن، اونوقت من گرفتم خوابیدم. بعد از اون تا یک ساعت ، با کسی حرف نزد.

epelak.blogfa.com


 

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

براي شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد
 و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة التغابن آيات: 18 محل نزول: مدینه
 
وَالَّذِينَ كَفَرُوا وَكَذَّبُوا بِآيَاتِنَا أُوْلَئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ خَالِدِينَ فِيهَا وَبِئْسَ الْمَصِيرُ 10 مَا أَصَابَ مِن مُّصِيبَةٍ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ وَمَن يُؤْمِن بِاللَّهِ يَهْدِ قَلْبَهُ وَاللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ 11 وَأَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ فَإِن تَوَلَّيْتُمْ فَإِنَّمَا عَلَى رَسُولِنَا الْبَلَاغُ الْمُبِينُ 12 اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ وَعَلَى اللَّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ 13 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّ مِنْ أَزْوَاجِكُمْ وَأَوْلَادِكُمْ عَدُوًّا لَّكُمْ فَاحْذَرُوهُمْ وَإِن تَعْفُوا وَتَصْفَحُوا وَتَغْفِرُوا فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ 14 إِنَّمَا أَمْوَالُكُمْ وَأَوْلَادُكُمْ فِتْنَةٌ وَاللَّهُ عِندَهُ أَجْرٌ عَظِيمٌ 15 فَاتَّقُوا اللَّهَ مَا اسْتَطَعْتُمْ وَاسْمَعُوا وَأَطِيعُوا وَأَنفِقُوا خَيْرًا لِّأَنفُسِكُمْ وَمَن يُوقَ شُحَّ نَفْسِهِ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ 16 إِن تُقْرِضُوا اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا يُضَاعِفْهُ لَكُمْ وَيَغْفِرْ لَكُمْ وَاللَّهُ شَكُورٌ حَلِيمٌ 17 عَالِمُ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ 18

 

ترجمه فارسي مکارم

اما كسانى كه كافر شدند و آيات ما را تكذيب كردند اصحاب دوزخند، جاودانه در آن مى‏مانند، و (سرانجام آنها) سرانجام بدى است! «10» هيچ مصيبتى رخ نمى‏دهد مگر به اذن خدا! و هر كس به خدا ايمان آورد، خداوند قلبش را هدايت مى‏كند; و خدا به هر چيز داناست! «11» اطاعت كنيد خدا را، و اطاعت كنيد پيامبر را; و اگر روى‏گردان شويد، رسول ما جز ابلاغ آشكار وظيفه‏اى ندارد! «12» خداوند كسى است كه هيچ معبودى جز او نيست، و مؤمنان بايد فقط بر او توكل كنند! «13» اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! بعضى از همسران و فرزندانتان دشمنان شما هستند، از آنها برحذر باشيد; و اگر عفو كنيد و چشم بپوشيد و ببخشيد، (خدا شما را مى‏بخشد); چرا كه خداوند بخشنده و مهربان است! «14» اموال و فرزندانتان فقط وسيله آزمايش شما هستند; و خداست كه پاداش عظيم نزد اوست! «15» پس تا مى‏توانيد تقواى الهى پيشه كنيد و گوش دهيد و اطاعت نماييد و انفاق كنيد كه براى شما بهتر است; و كسانى كه از بخل و حرص خويشتن مصون بمانند رستگارانند! «16» اگر به خدا قرض‏الحسنه دهيد، آن را براى شما مضاعف مى‏سازد و شما را مى‏بخشد; و خداوند شكركننده و بردبار است! «17» او داناى پنهان و آشكار است; و او عزيز و حكيم است! «18»

آيات امروز را مي توانيد از طريق اين لينک هم مطالعه کنيد


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پيمان خداست بر خلق او و براي شخص مسلمان شايسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آيه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

kabootaran_ar74

با سلام
دانلود سخنراني بسيار زيبا و تاثير گذار از استاد دانشمند در ارتباط با مظلوميت حضرت ابا صالح المهدي (عج) كه مصرا تاكيد ميكنم كه لطف كنيد و براي اعضاي گروه ارسال بفرماييد.لينكهاي دانلود از سرورهاي مختلف هستند براي سهولت دانلود توسط اعضاي محترم.زمان سخنراني حدودا 22 دقيقه ميباشد

http://www.multiupload.com/UX12E6FN37

با تشكر از شما

 

 

mobasher1386

من فقط عاشق اینم حرف قلبتو بدونم الکی بگم جدا شیم تو بگی که نمیتونم

من فقط عاشق اینم بگی از همه بیزاری دو سه روز پیدام نشه تا ببینم چه حالی داری

من فقط عاشق اینم عمری از خدا بگیرم انقدر زنده بمونم تا بجای تو بمیرم

من فقط عاشق اینم روزای که با تو تنهام کارو بار زندگیمو بزارم برای فردا

من فقط عاشق اینم وقتی از همه کلافم بشینم یه گوشی دنج موهای تورو ببافم

عاشق اون لحظه هم که پشت پنجره بشینم حواست به من نباشه دزدکی تو رو ببینم

من فقط عاشق اینم عمری از خدا بگیرم انقدر زنده بمونم تا بجای تو بمیرم

 

 

mastoor_313

نامه هشتم

بوی عید و هفت سین که می اید مادربزرگ دوباره کاسه ی سفالی را برمی دارد و گندم هایی که خیس کرده با کمی خاک توی کاسه می ریزد و سبزه ی سفره را اماده می کند.
هرسال چند هفته قبل از عید راه پله های گوشه ی خانه شان پر از سبزه های هفت سین است!
دلم می خواهد از گندم هایی که هر جمعه برای کبوترهای امامزاده می برم کمی را هم سوا کنم و نذر امدنت سبزه ای سبز کنم.تا هروقت کنار هفت سین می نشینم سبزی حضورت را در ذهنم تداعی کنم!
اقا...دمدمه های عید است.نگو که امسال هم بدون تو تحویل می شود...بیچاره ان سالی که هیچکس بدون تو تحویلش هم نمیگیرد!
خانه تکانی هم بکنم...همه جا را هم که گردگیری کنم نام تو را که نمی توانم از دلم بتکانم.
بیا و رونق امسالمان باش...بیا و طراوت سبزه های هفت سینمان باش...اقا بیا...منتظرت هستیم!

عطیه پاک آیین

 

 

aarya.m2007

حکایت ناصرالدین شاه و عمه اش

من در درستی‌ این واقعه زیاد مطمئن نیستم اما یک حقیقتی در این داستان هست این است که در کشور ما کسانی که در اریکه قدرت هستند هر کاری که میخواهند میکنند و برای قدرتمندان ایران هر کاری شدنی است پاینده باشید:

آورده اند که ناصرالدین شاه را عمه ای بود به غایتِ زیبایی و رعنایی و حسن و جمال. از قضای روزگار سلطان قَدَر قدرت را به رغم حرمسرایی عریض و طویل آکنده از همه قسم خوبرویانِ سیم تنِ پری چهره رای بر آن افتاد که با عمه ی خویش مزاوجت نماید و از شهد وصل عمه خانم خویش کامیاب شود. لذا تمامی علما و فقهای مملکت را فراخواند و ازشان صیغه ای، حدیثی، روایتی، آیه ای چیزی طلب نمود که معاشقت وی و عمه اش را روا گرداند. همگان انکار کردند که این خلاف نص شریعت است و اصلاً امکانش نیست که عمه از محرمان است و دین مبین نزدیکی با آنان را حرام اعلام کرده. هر آن چه علما اصرار کردند که ممکن نیست سلطان صاحبقران را پذیرفته نیامد و امر ملوکانه فرمودشان که بروند و بگردند و تفحص کنند بلکه چاره ای بیابند.
جمیع علما و فقهای قلمرو همایونی مدت ها گشتند و جستند و تحقیق نمودند و پس از ماه ها تلاش بی حاصل به محضر شاه رسیدند و عرض کردند: "قبله ی عالم، به فرموده ی همایونیِ حضرتعالی گشتیم تا جهت حلال گرداندن وصال حضرت والا و عمه ی اولیا راه چاره ای بیابیم، اما نشد".
ناصرالدین شاه دستی به سبیل خویش کشید و با لبخندی فاتحانه گفت: شما گَشتید و نشد، ولی ما کردیم و شد.

 

 

mahdi864

پسرک 12 ساله و سکس در خانه فساد!

یک روز پسری دوازده ساله که لاک پشت مرد ه ای را که ماشین از رویش رفته بود را با نخ می کشید وارد یکی از خانه های "فساد" اطراف آمستردام شد و گفت:
- من می خواهم با یکی از خانم ها سکس داشته باشم. پول هم دارم و تا به مقصودم نرسم از اینجا نمی روم
گرداننده آنجا که همه "مامان" به او می گفتند و کاری با اخلاقیات و اینجور حرفها نداشت اندکی فکر کرد و گفت:
- باشه یکی از دخترها رو انتخاب کن
پسر پرسید: هیچکدامشان بیماری مسری که ندارند؟
"مامان" گفت: نه ندارند
پسر که خیلی زبل بود گفت:
- تحقیق کردم و شنیدم همه آنهایی که با لیزا میخوابند بعدش باید یک آمپول بزنند. من هم لیزا را میخواهم
اصرار پسرک و پول توی دستش باعث شد که "مامان" راضی بشه. در حالی که لاک پشت مرده را می کشید وارد اتاق لیزا شد . ده دقیقه بعد آمد بیرون و پول را به "مامان" داد و می خواست بیرون برود که "مامان" پرسید:
- چرا تو درست کسی را که بیماری مسری آمیزشی دارد را انتخاب کردی؟
پسرک با بی میلی جواب داد:
- امروز عصر پدر و مادرم میروند رستوران و یک خانمی که کارش نگهداری بچه هاست و بهش کلفت میگیم میاد خونه ما تا من تنها نباشم.. این خانم امشب هم مثل همیشه حتما با من خواهد خوابید و کارهای بد با من خواهد کرد. در نتیجه این بیماری آمیزشی به او هم سرایت خواهد کرد
بعدا که پدر و مادرم از رستوران برگشتند پدرم با ماشینش کلفت را به خونه اش میرسونه و طبق معمول تو راه ترتیب اونو خواهد داد و بیماری به پدرم سرایت خواهد کرد
وقتی برگشت آخر شب پدرم و مادرم با هم اختلاط خواهند کرد و در نتیجه مادرم هم مبتلا خواهد شد. فردایش که پستچی میاد طبق معمول مادرم و پستچیه قاطی همدیگر خواهند شد
هدفم مبتلا کردن این پستچی پست فطرت هست که با ماشینش روی لاک پشتم رفت و اونو کشت.

 

 

par_619

بسم الله العلی الاعلی

سلآم دوستان............ ..
با موضوعی تحت عنوان "تاخیر" ..........
یکی از دلایل عقب ماندگی بشر در دنیای کنونی علل "تاخیر" است، اینکه مدام فردا فردا می کنیم.
هر حرکتی ،هر تصمیمی را مدام به عقب می اندازیم و می گوییم :بگذار این کار م تمام شود بعد از آن شروع خواهم کرد.بگذار این زمان بگذرد و از این مرحله بگذرم بعد فلان کار را انجام می دهم .مثلا :درس میخوانم،آشتی میکنم،هدایت می شوم،توبه میکنم،کار نیک انجام میدهم،به دیگران خوبی میکنم ووو....
بگذار اول این مشکلاتم را حل کنم .
بگذار اول آینده ام را بسازم
بگذار اول از لحاظ مالی واجتماعی تامین بشوم.
بگذار اول مدرکم را بگیرم. هنوز وقتش نشده...هنو زآمادگی اش را ندارم ووو
هزاران دلائل یا خود توجیهی کاذب ...
باید صبر کنم باید، ارزیابی کنم،باید زیاد فکر کنم ووو.....
این همه تاخیر؟!.....
همه حربه ها و فریب های شیطان است که زمان حال را از دست میدهیم .
در حالی که همین زمان حال آینده دیروز بوده....
در حالی که انسان میداند و واقف و آگاه است به همین لحظه حال.اما دست دست میکند و زمان حال را می کشد به امید آینده ای که تضمینی برایش نیست که انسان از فردا هیچ خبری ندارد.
چرا به این راحتی از زمان اکنون غافل؟!!!!!!!
اگر امروز تصمیم نگیریم که از همین لحظه و اکنون شروع کنیم مطمئن باشیم که این (بگذارها) تا لحظه مرگ با ما خواهند بود.
پس بیاییم از هیمن امروز و از همین چیزی یا کسی که هستیم و همین موقعیتی که داریم همه ء استفاده را کامل و وافع ببریم و بدانیم که زندگی در اکنون است و در همین دم و بازدم ...
نیک بدانیم که خدا در همین نفسهای ما جاریست ........
و سهراب که یادش گرامی باید ،اینگونه سرود:
زندگی آب تنی کردن در حوضچه ء اکنون است.

*******

ایام گوارایتان
http://mazandaran87.blogfa.com/
نویسنده: دانشجوی روانشناسی عمومی
باقرنژاد
 
 

alirezamajidi

نُه

فرانک مجیدی: بالاخره موفق شدم آخرین کار «راب مارشال» را، که در اسکار هشتاد و دوم در چهار رشته‌ی بهترین بازیگر زن نقش مکمل (پنه‌لوپه کروز)، بهترین کارگردانی هنری، بهترین طراحی لباس، بهترین ترانه‌ی نوشته شده نامزد شده ببینم. فیلمی که در میان فیلم‌نامه نویسانش، نام «آنتونی مینگلا»ی فقید، خالق «بیمار انگلیسی» هم دیده می‌شود. فیلم، بازسازی اثر فدریکو فلینی، «هشت و نیم»، در سال ۱۹۶۳ است.
گوییدو کُنتینی (دنیل دی‌لوییس) کارگردان مشهوری است که در مراحل پیش‌تولید آخرین فیلمش قرار دارد، اما فشارها از سوی تهیه‌کننده‌اش، همسرش لوییزا (ماریون کوتیارد)، معشوقه‌اش کارلا (پنه‌لوپه کروز)، هنرپیشه‌ی محبوبش، کلودیا (نیکول کیدمن) و کاردینال زیاد است و باعث شده که او مدام بین واقعیت و رویا زندگی ‌کند. در واقعیت او یک دوست خوب، لی‌لی (جودی دنچ) دارد که طراح لباس فیلم‌هایش است دارد و در رویا، مادر فقیدش (سوفیا لورن) را می‌بیند. این عدم تفکیک زندگی خیالی و حقیقی او باعث می‌شود که…

نُه، یک فیلم درام موزیکال است. در مقایسه با فیلم‌های موزیکال دهه‌ی گذشته «مولن روژ»، و داستان سیاه «سویینی تاد»، داستانی متفاوت دارد اما چیزی که همان ابتدای کار به چشم می‌آید جسورانه و گستاخانه بودن بسیاری از صحنه‌های فیلم است. به نظر می‌آید راب مارشال، که عشق معصومانه‌ی «خاطرات یک گیشا» را خلق کرده، این‌بار دیگر چندان خجالتی نیست!
دنیل دی‌لوییس، که در فیلم «خون به‌پا می‌شود»، نقش «آقای پلین‌ویو»، یک نوع «چارلز فاستر کین» طالب قدرت اما بسیار تنها و تلخ را چنان ایفا کرده ‌بود که چون خورشید می‌درخشید، خشونت و بی‌زن بودن آن فیلم را از همان ابتدا به طرز باشکوهی جبران می‌کند! محدودیت همواره‌ی داستان فیلم‌های موزیکال، دامن نقش‌های بازیگر زن فیلم را گرفته و اغلب نقش‌های زن (غیر از کاراکتر لوییزا که ماریون کوتیارد آن را بازی می‌کند)، هیچ بُعد و عمقی ندارند. گویا آن‌ها آفریده شده‌اند تا گوییدو را اغوا کنند و عوامل محرک فیلم باشند. مخصوصاً کیت هادسن در نقش استفانی که رسماً فلسفه‌ی وجودیش در فیلم همین است! اما سبکسرانه‌ترین قسمت فیلم ترانه‌ای است که پنه‌لوپه کروز اجرا می‌کند، آن هم چه اجرایی! فیلم رسماً می‌تواند سنگ‌قبری بر توانایی بازیگری نیکول کیدمن باشد. آن کیدمن تکان‌دهنده‌ی «ساعت‌ها» و «دیگران» گم شده‌است، او باید بپذیرد که آثار سن و سالش دارد کم‌کم روی گردنش پدیدار می‌شود و دیگر نقش محبوبه‌های رویایی برایش زیادی جوان هستند. اصلاً نمی‌شود تصور کرد روی چه حسابی کسی که یک اسکار برده، چنین نقش سطحی‌ای را می‌تواند بپذیرد!

با این‌حال این فیلم، نکات مثبتی هم دارد. کارگردانی هنری خوب، طراحی رقص‌های عالی با توجه به محیط لوکیشن و ترانه‌های کاملاً مناسب هر بخش، بار موزیکال فیلم را به‌خوبی به دوش می‌کشد. ماریون کوتیارد به‌عنوان زنی که خیانت‌های شوهرش را می‌بیند و غم سنگینی را تحمل می‌کند، بسیار عالی ظاهر شده. او دو ترانه اجرا می‌کند و ترانه‌ی “Take It All” که اتفاقاً جزو نامزدهای بهترین ترانه در مراسم اسکار هم هست، به‌خوبی طغیان زن را پس از زندگی سراسر سکوت نشان می‌دهد. در مجموع لیست بلندبالایی از افتخارات به دنبال بسیاری از نام‌های فیلم است، مانند: نیکول کیدمن برنده‌ی جایزه‌ی اسکار برای «ساعت‌ها» و نامزدی آن برای «مولن‌روژ»، دنیل دی‌لوییس برنده‌ی دو اسکار برای «پای چپ من» و «خون به‌پا می‌شود» و دو بار نامزدی برای «به نام پدر» و «دار و دسته‌ی نیویورکی»، جودی دنچ برنده‌ی اسکار نقش مکمل زن در «شکسپیر عاشق» و نامزدی برای «خانم براون»، «شکلات»، «آیریس»، «هدایای خانم هندرسن» و «یادداشت‌هایی بر یک رسوایی»، سوفیا لورن برنده‌ی اسکار برای ” La Ciociara” و جایزه‌ی افتخاری اسکار برای یک عمر فعالیت هنری و نامزدی برای “Matrimonio All’Italiana”، ماریون کوتیارد برنده‌ی اسکار برای “La Mome”، پنه‌لوپه کروز برنده‌ی اسکار برای «ویکی کریستینا بارسلونا» و نامزدی برای «وولور». طراح صحنه، جان مایر هم برنده‌ی دو اسکار برای «شیکاگو» و «خاطرات یک گیشا» شده و دو بار نامزدی آن بخاطر «الیزابت» و «دختران رویایی» را تجربه کرده‌است. اما درخشان‌ترین نقطه‌‌ی عطف فیلم، حضور دنیل دی‌لوییس است. بسیار متعجبم از این‌که نام او میان نامزدهای بازیگر مرد امسال اسکار نیست! تا به‌حال فرصتی نشده از او چیزی بنویسم و حال، وقتش هست ادای احترامی هم به او بکنیم.
دنیل دی‌لوییس، بازیگر ۵۲ ساله‌ی متولد لندن… بازی‌های این مرد شگفت‌زده‌ام می‌کند. مادر او، «جیل بالکن»، هم هنرپیشه بود. دی‌لوییس در زمان دانش‌آموزی، بخاطر نیمه یهودی و نیمه ایرلندی بودنش هرگز بین هم‌کلاسی‌هایش محبوب نبود. او در ۱۵ سالگی پدرش را بخاطر ابتلا به سرطان از دست داد. برای همین هنگام اجرای نقش هملت در تئاتر، آن‌جا که روح پدر با هملت سخن می‌گوید، نقش را رها می‌کند. او همزمان تابعیت بریتانیایی و ایرلندی دارد. اولین باری که واقعاً توانست به منتقدان بفهماند چه بازیگر بااستعدادی است، بازی دقیقاً همزمانش در «رختشوی‌خانه‌ی زیبای من» (My Beautiful Laundrette) و «اتاقی با چشم‌انداز» (A Room With A View) بود که دو نقش و دنیای متفاوت را نشان می‌داد. بازیگر محبوب «جیم شرایدن» در «پای چپ من»، چنان درخشید که در اولین نامزدی‌اش در اسکار این جایزه را از آن خود کرد. غیر از او دو بازیگر انگلیسی دیگر، «آنتونی هاپکینز» و «جرمی آیرونز» به چنین افتخاری رسیدند. دومین نامزدی او برای اسکار، بخاطر فیلم زیبای «به نام پدر» بود. علی‌رغم درخشش چشم‌گیرش، جایزه‌ی آن سال، به «تام هنکس» در «فیلادلفیا» رسید. دی‌لوییس برای فیلم «مصائب مسیح» در نقش حضرت مسیح در نظر گرفته شده‌بود، اما «مل گیبسن» اعتقاد داشت قیافه‌ی او برای این نقش زیادی اروپایی است. همچنین او بسیار علاقمند به بازی در «قصه‌های عامه‌پسند» در نقش وینسنت وگا بود، اما نقش به «جان تراولتا» رسید. «پیتر جکسن» بارها به او پیشنهاد داد در فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» در نقش آراگورن بازی کند، این‌بار خود او نپذیرفت. همچنین کارکتری را که «جرج کلونی» در «سولاریس» بازی می‌کند، قرار بود او بازی کند، که منتفی شد. دی‌لوییس معمولاً برای بازی در هر نقش مدتی را در تنهایی می‌گذراند. گفته می‌شود برای آن‌که نقش قصاب را در «دار و دسته‌ی نیویورکی» بازی کند، به ترانه‌های «امی‌نم» گوش می‌داد تا به‌ اندازه‌ی کافی عصبانی شود. خودش می‌گوید برای بازی در «خون به‌پا می‌شود»، برای رسیدن به صدای مناسب با انواع لحن‌ها دیالوگ‌هایش را اجرا می‌کرد، آن‌ها را ضبط می‌کرد و گوش می‌داد تا به لحن نهایی رسید و بعد از فیلمبرداری، تا مدت‌ها نمی‌توانست از کارکتر و صدای پلین‌ویو رها شود. او پس از پایان روابطش با «ایزابل آجانی»، حین کار کردن با نمایشنامه‌نویس بزرگ فقید «آرتور میلر» برای فیلم «بوته» (Crucible)، با دخترش، ربکا، آشنا می‌شود و با هم ازدواج می‌کنند. حاصل این ازدواج تا امروز، دو پسر است. از دی‌لوییس به نام «رابرت دنیروی انگلیسی» نام می‌برند. او با تمام وجودش در نقش‌هایش حل می‌شود. دنیل دی‌لوییس اولین بازیگر غیر آمریکایی است که دو بار برنده‌ی اسکار شد. در همین فیلم می‌توانید لهجه‌ی انگلیسی- ایتالیایی کار شده، بازی‌های فیزیکی و میمیک چهره‌های درخشانش را ببینید، فقط همان دو ترانه‌ای که می‌خواند و آمادگی بدنیش در این سن و سال که داربست‌ها را با بارفیکس و پرش بالا می‌رود می‌توانست او را برای پنجمین بار نامزد اسکار کند.
همیشه به فیلمی بزرگ فکر می‌کنم، فیلمی که همزمان آل پاچینو، مریل استریپ و دنیل دی‌لوییس در آن بازی کنند. فیلمی که آن‌قدر بدرخشد که بشود از ظرایف بازی ابرستاره‌هایش صدها صفحه نوشت!

 

 
armanshafie

آخرين كلمات!!!!!!

آخرين کلمات يک الکتريسين: خوب حالا روشنش کن...
آخرين کلمات يک انسان عصر حجر: فکر ميکنی توی اين غار چيه؟
آخرين کلمات يک بندباز: نميدونم چرا چشمام سياهی ميره...
آخرين کلمات يک بيمار: مطمئنيد که اين آمپول بيخطره؟
آخرين کلمات يک پزشک : راستش تشخيص اوليه‌ام صحيح نبود. بيماريتون لاعلاجه...
آخرين کلمات يک پليس: شيش بار شليک کرده، ديگه گلوله نداره...
آخرين کلمات يک پيشخدمت رستوران: باب ميلتون بود؟
آخرين کلمات يک جلاد: ای بابا، باز تيغهء گيوتين گير کرد...
آخرين کلمات يک جهانگرد در آمازون: اين نوع مار رو ميشناسم، سمی نيست...
آخرين کلمات يک چترباز: پس چترم کو؟
آخرين کلمات يک خبرنگار: بله، سيل داره به طرفمون مياد...
آخرين کلمات يک خلبان: ببينم چرخها باز شدند يا نه؟
آخرين کلمات يک خون‌آشام: نه بابا خورشيد يه ساعت ديگه طلوع ميکنه!
آخرين کلمات يک داور فوتبال: نخير آفسايد نبود!
آخرين کلمات يک دربان: مگه از روی نعش من رد بشی...
آخرين کلمات يک دوچرخه‌سوار: نخير تقدم با منه!
آخرين کلمات يک ديوانه: من يه پرنده‌ام!
آخرين کلمات يک سرنشين اتوموبيل: برو سمت راست راه بازه...
آخرين کلمات يک شکارچی: مامانت کجاست کوچولو؟.
آخرين کلمات يک غواص: نه اين طرفها کوسه وجود نداره...
آخرين کلمات يک فضانورد: برای يک ربع ديگه هوا دارم...
آخرين کلمات يک قصاب: اون چاقو بزرگه رو بنداز ببينم...
آخرين کلمات يک قهرمان: کمک نميخوام، همه‌اش سه نفرند...
آخرين کلمات يک قهرمان اتوموبيلرانی : پس مکانيکه ميدونه که با ...
آخرين کلمات يک کارآگاه خصوصی: قضيه روشنه، قاتل شما هستيد!
آخرين کلمات يک کامپيوتر: هاردديسک پاک شده است...
آخرين کلمات يک کوهنورد: سر طناب رو محکم بگيری ها...
آخرين کلمات يک گروگان: من که ميدونم تو عرضهء شليک کردن نداری...
آخرين کلمات يک گيتاريست: يه خرده ولوم بده...
آخرين کلمات يک مادر: بالأخره سی‌دی‌هات رو مرتب کردم...
آخرين کلمات يک متخصص آزمايشگاه: اين آزمايش کاملاً بيخطره...
آخرين کلمات يک متخصص خنثی کردن بمب : اين سيم آخری رو که قطع کنم تمومه...
آخرين کلمات يک متخصص کامپيوتر: معلومه که ازش بک‌آپ گرفتم!
آخرين کلمات يک معلم رانندگی: نگه دار! چراغ قرمزه!
آخرين کلمات يک ملوان: من چه ميدونستم که بايد شنا بلد باشم؟
آخرين کلمات يک ملوان زيردريايی: من عادت ندارم با پنجرهء بسته بخوابم...
آخرين کلمات يک نارنجک‌انداز : گفتی تا چند بشمرم؟

 

 

h_jafari65

هشت ماه دفاع مقدس

بسم الله الرحمن الرحیم
بعد از گذشت هشت ماه از انتخابات،با نگاهی رو به عقب و مرور آنچه پشت سر گذاشته ایم نکاتی روشن می شود که شاید در فضای پر التهاب ماه های اخیر به آنها توجه نشده باشد و یا کمتر مورد توجه واقع شده باشد.خوب یادمان هست که هفته اول پس از انتخابات چه روزهایی بود.روزهایی پر تنش و حساس که هر لحظه اش آبستن حوادث گوناگونی بود.آنچه آن روزها بیش از هر چیز خودش را در احوال مردم نشان می داد،اضطراب و نگرانی ناشی از وضعیتی بود که به وجود آمده ویا به عبارت بهتر به وجود آورده بودند.در آن شرایط کسانی که به وجود سکان و سکان داری برای این انقلاب قائل بودند،خوب می دانستند که باید منتظر چه باشند.در روزهای پایانی همان هفته اول که اعلام شد نماز جمعه به امامت مقام معظم رهبری اقامه خواهد شد،خیلی خیالم راحت شد و بی صبرانه منتظر روز جمعه و خطبه های نماز بودم.چون با تمام وجود اعتقاد داشتم که راه حل تمام مشکلات در آن دو خطبه بیان خواهد شد.
بالاخره روز جمعه فرارسید و نماز جمعه ای که از نظر کمیت و کیفیت در تاریخ انقلاب بی نظیر است،برگزار شد.رهبری عزیز خطبه ها را با آیه چهارم سوره فتح آغاز نمودند:
"هُو الَّذی اَنزَلَ السَّکینةَ فی قُلُوبِ الْمُوْمِنین لِیَزدادُو اِیمَاناً مَعَ اِیمَانِهِم و لِلّهِ جُنُودُ السَّماواتِ و الْاَرض و کانَ اللهُ عَلیماً حَکیماً"
ترجمه:"او کسی است که سکینه و آرامش را در دل های مومنان نازل کرد تا ایمانی بر ایمانشان افزوده شود،لشگر آسمانها و زمین از آن خداست،وخداوند دانا و حکیم است."
در این آیه خداوند مومنان را به سکینه و آرامش قلبی بشارت می دهد.آرامشی که باعث ازدیاد ایمان خواهد شد.البته خداوند از قلوب مؤمن به عنوان زمینه دریافت سکینه یاد می کند و متذکر می شود که تنها راه آسوده شدن از تلاطم ها،نزول سکینه الهی است.همان طور که مقام معظم رهبری در ادامه خطبه فرمودند،این آیه به صلح حدیبیه مربوط می شود.در سال ششم هجری هنگامی که پیامبر(ص) با چند صد نفر از مسلمانان به قصد عمره عازم مکه شده بودند،مسایلی پیش آمد که باعث شد پیامبر(ص) و مسلمین نتوانند به مکه برسند.همین مسایل و اتفاقات از چند جهت سبب پریشان شدن دل های مومنین گردید.مجهز بودن دشمنان اسلام از یک طرف و حذف بسم الله الرحمن الرحیم از نوشته و کوتاه آمدن پیامبر(ص) در برابر کفار از طرف دیگر،باعث مشوش شدن دل ها گردید.در چنین شرایط پر اضطرابی آیه فوق نازل شد و دل های مومنان را به آرامش و آنها را به یاری خداوند و جنود سماوات و ارض بشارت داد.درست یک سال پس از صلح حدیبیه پیامبر(ص) که با هزار و چهرصد تن از مسلمانان نتوانسته بود حج را به جای آورد،با ده هزار نفر عازم مکه می شود.در حقیقت خداوند با نزول آرامش و اطمینان به قلوب مومنین آنها را به یاری و نصرت الهی امیدوار می سازد و فتح مبین را که همان فتح مکه است،به انان بشارت می دهد.
اکنون بعد از گذشت هشت ماه می توان به وضوح اثرات آرامش و اطمینان الهی را در جامعه مشاهده نمود.آرامشی که زمینه بصیرت دل ها گردید تا در فضای غبارآلود فتنه حق را از باطل تشخیص دهند.ملتی که با آرامش و اطمینان قلبی و امیدواری به وعده نصرت الهی خود را مستحق یاری خداوند و جنود سماوات و ارضش می گرداند،نهم دی ماه را می آفریند.یقیناً آنچه این فتح عظیم و پیروزی بزرگ را نصیب ملت ایران کرد چیزی جز پایداری بر "فَاسْتَقِم کَما اُمِرت" نیست.آن زمان که مقام معظم رهبری،مردم عزیز را با "الَّذی اَنزَلَ السَّکینةَ فی قُلُوبِ الْمُوْمِنین" به آرامش دعوت می کرد،منتظر این فتح مبین بودیم.هنگامی که شیرینی حضور چهل میلیونی مردم در انتخابات به کاممان تلخ شد،به "وَ یَنْصُرَکَ الله نَصراً عزیزاً " ایمان داشتیم و یدالله را فوق ایدیهم می دانستیم تا اینکه "اِنا فَتَحنا لَکَ فَتْحاً مُبینا" رقم خورد وحضور چهل میلیونی مردم در انتخابات به خاطر " لِیَزدادُو اِیمَاناً مَعَ اِیمَانِهِم " به حضور پنجاه میلیونی در راهپیمایی بیست و دوم بهمن بدل گردید.به امید فتح و پیروزی بزرگ تحت لوای ولی الله الاعظم روحی فداه.

 

 

setayesh_new

فرمول 5 دقیقه ای آرامش

نفس عميق بکشيد
براي چند دقيقه کارتان را رها کنيد، يک جاي راحت و خلوت بنشينيد. نوک انگشت مياني و شست‌تان را به هم بچسبانيد. چشمان‌تان را ببنديد و چند نفس عميق بکشيد. ممکن است اين توصيه کمي تکراري به نظر برسد اما تجربه نشان داده که کاملا موثر است. اين روش يکي از روش‌هاي تمرکزي است که در يوگا ياد مي‌دهند. خوبي اين روش اين است که در هر جايي مي‌توانيد انجام دهيد، حتي در وسط غرفه سوپرمارکت

به يک سفر خيالي برويد
خيلي‌وقت‌ها ناراحت و مضطرب هستيد و ممکن است فکر کنيد که کاش مي‌شد به جاي همه اين مشغوليت‌ها به يک مسافرت برويد.
طبق روش، براي انجام اين کار همان پنج دقيقه کافي است. چشمان‌تان را ببنديد و خودتان را در دلپذيرترين جايي که تا به حال مسافرت کرده‌ايد يا دوست داريد به مسافرت برويد تصور کنيد. تصوير ذهني يک ساحل شني با شن‌هاي طلايي و گرم و موج‌هاي آبي دريا که به کف پاهايتان مي‌خورد مي‌تواند موجب احساس آرامش شود. سعي کنيد حتي جزييات جايي که در ذهن به آنجا مسافرت مي‌کنيد را هم تصور کنيد، صداي موج دريا، بوي ساحل و گرمي آفتاب.

کمي آهنگ گوش کنيد
آهنگ‌هايي که با آنها خاطره خوب داريد را براي اينجور مواقع کنار بگذاريد. خيلي از آدم‌ها با آهنگ‌هايي که در جواني گوش کرده‌اند خاطره دارند و واکنش‌ خوبي به شنيدن آن نشان مي‌دهند. دکتر سوزان هانسر، مسوول بخش موزيک درماني دانشگاه برکلي مي‌گويد: "فرقي نمي‌کند که چه آهنگي باشد، فقط آهنگي را انتخاب کنيد که به شما حس خوبي مي‌دهد."

برعکس حرف بزنيد
وقتي خيلي عصباني هستيد يا استرس داريد سعي کنيد حروف الفبا را از آخر به اول بگوييد يا از صد برعکس به پايين بشماريد. تمرکز روي اينکار موجب مي‌شود که ذهن‌تان عامل استرس و فکر ناراحت کننده را براي مدتي فراموش کند. از آخر خواندن شعر و يا حتي برعکس حرف زدن مي‌تواند همين تاثير را داشته باشد.

بالانس بزنيد!
در يک مطالعه عنوان شده است که در بعضي افراد، بالانس زدن و وارونه شدن براي چند ثانيه تا چند دقيقه مي‌تواند موجب آرام شدن آنها شود. بازگشت سريع‌تر و راحت‌تر خون به داخل مغز و يا کم رسيدن خون حاوي اکسيژن مي‌تواند موجب يک‌جور حالت سرخوشي شود. برعکس ديدن تصاوير و دنياي اطراف در اين وضعيت هم مي‌تواند توجه شما را از مساله استرس‌زا منعطف کند. حفظ تعادل در وضعيت وارونه هم بيشتر موجب متمرکز شدن و آرامش شما مي‌شود.

از ته‌دل بخنديد
از نظر روان‌شناسان اين مساله که خنده مي‌تواند موجب آرامش شود کاملا ثابت شده است. خنده با پايين آوردن سطح کورتيزول در خون موجب کنترل استرس مي‌شود. در مواقع نگراني و استرس، سعي کنيد از ته‌دل بخنديد. براي خودتان جوک تعريف کنيد، به يک خاطره بامزه فکر کنيد و اگر هيچ‌کدام از اينها هم گيرتان نيامد همين‌طور الکي بخنديد.

آفتاب بگيريد
وقتي آفتاب با پوست بدن، تماس پيدا مي‌کند عملکرد مواد شيميايي و هورمون‌هايي مانند سروتونين که موجب پايدار شدن خلق مي‌شود بهبود پيدا مي‌کند. کمي آفتاب بگيريد، حتي اگر شده يک قرار کاري را در فضاي باز انجام ‌دهيد يا ماشين‌تان را کمي دورتر پارک کنيد و کمي زير آفتاب قدم بزنيد. اگر در خانه هستيد، پرده‌ها را کنار بزنيد، از نور روز استفاده کنيد و کمي کنار پنجره بايستيد.

طناب بزنيد
طناب زدن فقط براي بدن‌سازها يا کساني که به خاطر بيماري قلبي بايد ورزش کنند مناسب نيست. بررسي‌ها نشان داده است که 20 دقيقه طناب زدن مقدار زيادي اندروفين در بدن آزاد مي‌کند. اندروفين هورموني است که موجب به وجود آمدن سرخوشي مي‌شود. به غير از اين، حرکت تکراري و مداوم طناب موجب ريلکس شدن عضلات و تمرکز و آرامش اعصاب مي‌شود.

با دوستانتان تماس بگيريد
حمايت گرم يک بزرگ‌تر يا صحبت کردن با يک دوست در شرايط بحراني مي‌تواند کمک زيادي براي رسيدن به آرامش بکند. حمايت اجتماعي يکي از موثرترين روش‌هايي است که براي کنار آمدن با شرايط استرس‌زا و ناراحتي شناخته شده است. چند دقيقه صحبت کردن با پدر و مادر يا دوستي که حرف‌تان را مي‌فهمد از هر آرام‌بخشي سريع‌تر عمل مي‌کند. حتي اگر نمي‌توانيد با آنها صحبت کنيد برايشان پيغام بگذاريد يا پيامک بفرستيد.

ماساژدرماني را فراموش نکنيد
اگر چه ماساژ درماني مي‌تواند موجب آرامش شما شود اما اين ‌بار ماساژ دادن براي رسيدن به آرامش پيشنهاد شده است. اين توصيه آخر، مخصوص مادراني است که فرزند کوچک دارند.

 

 

amhaf2006

صدا و سیمای اسلامی !!!!

بسم الله الرّحمن الرّحیم

سلام و درود بر همه ی دوستان عزیز
امشب به طور اتفاقی داشتم کانال تلویزیون را عوض میکردم که رسیدم به شبکه 3 و صحنه ای نظرم را جلب کرد !
اول خیلی جا خوردم و فکر نمیکردم شخصی که دارم میبینم همان شخصی باشه که قبلا ممنوع التصویر شده بود و حالا دوباره سر از صدا و سیمای به اصطلاح اسلامی جمهوری اسلامی ایران در آورده است !!!!
واقعا از اینکه دوباره این شخص را در صدا و سیما دیدم به حال صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تاسف خوردم .
اصلا دوست نداشتم که اسم این شخص را بیاورم ولی فکر میکنم کار صحیح این است که اول از همه این شخص را معرفی کرده سپس علت ناراحتی خود از صدا و سیما و شخص نامبرده را به صورت مختصر توضیح بدهم.
این شخص کسی نیست جز : آقای فرزاد حسنی
باید در ابتدا این توضیح را بدهم که اینجانب تا به حال با این شخص هیچگونه برخوردی از نزدیک نداشته و از دور با شخصیت ایشان آشنا هستم . آشنایی جزیی من با ایشان هم مربوط میشود به برنامه ای با نام " کوله پشتی " که ایشان مجری این برنامه بودند.
میخواهم از ایشان این سوال را بپرسم که مگر نا سلامتی شما مرد نیستید ؟؟!!!
اگر خود را به عنوان جنس مذکر در جامعه قبول دارید پس این ابرو برداشتن شما و باریک کردن آنها برای چیست ؟؟!!!
اگر خود را مرد میدانید پس چرا کارهای زنانه انجام داده و خود را شبیه خانم ها میکنید ( تا آنجایی که من اطلاع دارم برداشتن ابرو ها از زمان قدیم مربوط به خانم ها بوده است نه آقایان !!! ) ؟؟!!

اگر هم با جنسیت خود مشکل دارید و اصلا دوست ندارید در جامعه به چشم یک مرد به شما نگاه شود هم راه حل وجود دارد ( از دادن راه حل اجتناب میکنم چون فکر میکنم جای این صحبت ها در این وبلاگ نیست . )
واقعا نمیدانم چرا صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با این همه ادعا به خود اجازه میدهد از چنین مجریان و بازیگران استفاده شود !!؟؟!!
باید فکری اساسی برای صدا و سیما بشود تا حداقل از ورود افرادی با چنین قیافه ممانعت به عمل آید تا حداقل از انتشار این نوع آرایش ها در جامعه جلوگیری شود.
فکر میکنم بیش از 80 درصد مشکلات فرهنگی ای که ما در حال حاظر در جامعه داریم مربوط میشود به صدا و سیما و صنعت سینمای کشورمان.
در آخر هم از رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر ضرغامی یک خواهش دارم : ( البته امیدی به اجرا شدن و حتی شنیدن این سخن ندارم ولی به علت احساس مسئولیت بر خود واجب میدانم که این متن را نوشته شاید به گوش مسئولین مربوطه برسد !!! )
خواهشا کمی به محتوای برنا مه ها و حتی تبلیغات بیشتر توجه کنید زیرا که اینجانب به عنوان یک شهروند عادی اصلا از برنامه های صدا و سیما راضی نبوده و فکر میکنم این برنامه ها علاوه بر اینکه اسلامی نیست بلکه بر خلاف اسلام و دستورات آن است .
برای گفته ی خود به چند مورد بسیار کوتاه اشاره میکنم :
1-تبلیغات صدا و سیما فقط و فقط حس تجمل گرایی را در جامعه زیاد میکند .
2-فیلم ها وسریال ها ی پخش شده سعی در عادی جلوه دادن روابط بین جنس مخالف در دوستی های خیابانی را داشته که از نظر نویسنده ی این متن هرگز این چنین نیست و بر خلاف آموزه های صریح دین شریف اسلام میباشد.
3-تبلیغ شرکت های صهیونیستی از قبیل نستله با وجود آگاهی به این موضوع !!!
4-استفاده از مجریان و بازیگران با انواع آرایش !!
و ... .

نویسنده :
یکی از افسران جبه ی جنگ نرم
( حسین اقبالی )

--
هرگز خدارا از یاد مبر چون تنها اوست که همیشه بیاد توست.

 

 

adel_nik

گوشه ‏اى از اخلاق عظيم پيامبر (ص)

استاد محمد جواد مهرى

روزهايى بس شيرين و به‏يادماندنى و تاريخ ساز پيامبر را نمى‏توان با الفاظ و سخنان ناقص انسانهاى ناقص‏توصيف و تعريف كرد.
او هرگز در اين واژه‏ها نمى‏گنجد و فراتر از آن است. انسان‏كاملى كه تمام افلاك و موجودات را خدا به خاطر او آفريد واگر او نبود، هيچ چيز نبود. «لولاك لما خلقت الافلاك‏» و الاانسانى كه تا قاب قوسين او ادنى بالا رفت و به جايى رسيد كه‏جبرئيل آن ملك مقرب و واسطه وحى الهى به آنجا هرگز نرسد وبا صراحت‏به او عرض كرد: اگر يك مو بالاتر روم به نور تجلى‏بسوزد پرم. ولى رسول الله رفت و به جايى رفت كه نه در خرد آيدو نه بر ورق نگاشته شود و نه حتى در وهم وخيال! اوست كسى كه‏خدايش درباره‏اش فرمود: «و انك لعلى خلق عظيم‏» پس مابه جاى‏اينكه حرفى بزنيم كه نه آغازش و نه انجامش ما را به جايى‏مى‏رساند چرا كه جز آفريده‏اش و برادرش كسى او را نخواهد شناخت‏«يا على ما عرف الله الا انا و انت و ما عرفنى الا الله وانت و ما عرفك الا الله و انا» پس روا است كه لب فرو بنديم وسخن كمتر گوئيم.
بيائيم در اين سخن ربانى كه پيامبر را داراى منشى سترگ واخلاقى عظيم معرفى مى‏كند بيانديشيم و از زبان روايت نمى از اين‏اقيانوس پرفيض برگيريم، شايد برخى عزيزان به كار بندند و ازرسول الله الگوى زندگى بگيرند كه قرآن فرمود: «و لكم فى رسول‏الله اسوه حسنه‏» .
جمله‏هايى كوتاه در منش و روش زندگى حضرت بيان مى‏شود كه هم‏بركت است و پر مايه بركتى است و هم برنامه به زيستى وخداپسندانه:

1 آن قدر حضرت متواضع و فروتن بود كه متن روايت او را«خاضع الطرف‏» مى‏نامد يعنى به زمين نگاه مى‏كرد و سر را كمتربالا مى‏برد، اين چنين با وقار و متين... با ادب و فروتن. چنان‏در برابر خالقش خاضع و خاشع بود كه بيشتر سرفرود مى‏آورد و كمترسر را بلند مى‏كرد چه پيوسته خدا را حاضر و ناظر مى‏ديد و لحظه‏اى‏بلكه كمتر از لحظه‏اى هم از ياد و ذكر خدا غافل نبود.

2 يكى ديگر از نشانه‏هاى بارز تواضع و خوى نيكويش اين بود كه‏به هر كه مى‏رسيد، پيشقدم در سلام كردن بر او بود، سلام كه خودتحيت اسلامى است و پيامبر آن را به ما ياد داده، خود نيز بيش ازهمه و پيش از همه به آن عمل مى‏كرد و قبل از آنكه ديگرى بر اوسلام كند، او خود سلام مى‏كرد. هرگز پيامبر ملاحظه نمى‏كرد كه آن‏فرد بزرگ است‏يا كوچك، دانشمند است‏يا بى‏سواد، ثروتمند است‏يافقير. آرى حضرت آنقدر عظمت داشت كه بر همه افراد بدون ملاحظه‏هاى‏ايسمى، شغلى، خطى، مسئوليتى، مالى و... سلام مى‏كرد و او بااينكه بزرگترين از هر نظر بود بر كوچكترين انسانها از هرنظر سلام مى‏كرد و بيشتربراى اينكه ما را به اين سنت‏حسنه‏تشويق كند مى‏فرمود: سلام را نود و نه حسنه است و جوابش يك حسنه.

3 پيامبر هرگز بدون جهت‏سخن نمى‏گفت، و اگر سخنى مى‏گفت‏بيشترجنبه موعظه و پند داشت، يا مطلبى را مى‏آموخت و يا به معروف وخيرى امر مى‏كرد و يا از شر و منكرى مردم را باز مى‏داشت، تمام‏سخنانش سودمند و يك كلمه، نه بلكه يك حرف، پوچ و بى‏ارزش نبود،زيرا خوب مى‏دانست كه: «و ما يلفظ من قول الا لديه رقيب عتيد»وانگهى پيامبر اسوه است و الگو و اوست انسان كامل. پيامبر كسى‏است كه نخستين آفريده پروردگار، نور مباركش است: «اول ما خلق‏الله نورى‏» پس، از اين نور كامل چيزى تراوش نمى‏كند جز نور، وهرچه مى‏گويد گفته خدا است «و ما ينطق عن الهوى ان هو الا وحى‏يوحى‏» .

4 و پيامبر هرگز از ذكر خدا غافل نمى‏شد. در روايت است: «ولايجلس و لايقوم الا على ذكر» او نمى‏نشست و برنمى‏خاست جز با ذكرو ياد خدا. پيامبر در هر آن قرين و همنشين ذكر خدا بود چه برزبان آورد و چه در دل گويد. او خود ذكر خدا را كفاره مجلس‏مى‏دانست و اعلام مى‏داشت كه اگر در مجلسى ياد خدا نباشد يا ذكرى‏از اهل بيت كه آن نيز ياد خدا است، پس آن مجلس بر اهلش وزر ووبال است و نحس است و شوم. و اگر حضرت مى‏خنديد از تبسم تجاوزنمى‏كرد «جل ضحكه التبسم‏» زيرا قهقهه و خنده با صدا با شئون‏انسان مودب منافات دارد چه رسد به انسان كامل و چه رسد به اشرف‏مخلوقات.

5 يكى ديگر از موارد تواضع و فروتنى حضرت اين بود كه هر وقت‏وارد مجلس مى‏شد، هر جا كه جاى خالى بود مى‏نشست، مانند ماخودخواهان يا نادانان نبود كه دنبال صدر مجلس هستيم، و خيال‏مى‏كنيم كه بايد بالا و بالاتر نشست. اصلا آن جا كه انسان والامى‏نشيند والا است نه آنكه انسان والا بايد در جاى والا نشيند.

عزيزانم! قطعا اين از تواضع است كه انسان در جايى كه خالى‏است‏بنشيند و هرگز منتظر نباشد كه ديگران در برابرش قد علم‏كنند و برخيزند تا آن جناب را در صدر مجلس بنشانند. اين حالت‏بدون ترديد برخاسته از هواى نفس است و تكبر كه بايد زدوده شودو گاهى بلكه بيشتر به خاطر عقده‏هاى درونى و محروميت‏هاى ديرينه‏است كه شخص مى‏خواهد از اين راه خودى را نشان دهد!!

6 پيامبر آرام و آهسته سخن مى‏گفت و هيچ گاه فرياد نمى‏زد وصدا را بلند نمى‏كرد. و مجلس آن حضرت نيز از چنان آرامشى‏برخوردار بود كه عين ادب و تواضع است و كسى در مجلس پيامبربلند سخن نمى‏گفت «و اغضض من صوتك‏» و دستور هم همين بود كه‏كسى صدايش را بالاتر از صداى رسول الله نكند «لاترفعوا اصواتكم‏فوق صوت النبى‏» و چون خود حضرت آهسته و آرام سخن مى‏گفت لذامجلسش بسيار آرام و باوقار بود كه حتى صداى به هم زدن بال‏پرنده به گوش مى‏رسيد.

7 «لايقطع على احد كلامه‏» هرگز سخن كسى را قطع نمى‏كرد و تاشخصى مشغول سخن گفتن بود، به او خوب گوش مى‏داد و پس از تمام‏شدن سخنش آرام پاسخش را مى‏گفت. و چنان اصحابش را تربيت كرده‏بود كه هرگاه لب مباركش به سخن وا مى‏شد، تمام حاضران ساكت‏مى‏شده و سراپا گوش مى‏شدند «كان على رووسهم الطير» و هرگاه‏سخن حضرت تمام مى‏شد بدون آنكه سخنانشان با هم تزاحم كند، با هريك به نوبت‏حرف مى‏زد.

8 نكته ديگرى كه بسيار جالب و ارزنده است و بايد مدنظر قرارگيرد اين است كه حضرت در هنگام سخن گفتن، به افراد يكسان نگاه‏مى‏كرد «و كان يساوى فى النظر والاستماع للناس‏» و بايدسخنگويان محترم اين مطلب را دقت كنند كه يكسان و مساوى درحال حرف زدن به اين طرف و آن طرف نگاه كنند زيرا اين نكته‏ظريف اخلاقى است كه در نگريستن به افراد(هنگام صحبت كردن)انسان‏فرق بين اين و آن نگذارد و همه را به يك ديد بنگرد كه‏اميدواريم در موارد ديگر نيز اين تساوى و يكسان‏نگرى حفظشود.راستى چه زيبا است تربيت رسول الله! بنابراين، هر كه‏بخواهد بيشتر به پيامبر نزديك گردد، بايد رفتار و اخلاقش را باآن حضرت نزديكتر كند.

9 «و كان يجالس الفقراء و يواكل المساكين‏» او نه تنها بامالداران و دارايان مجالست مى‏كرد بلكه با فقرا و مستمندان نيزهمنشين بود. بلكه قطعا حضرت از نشستن با فقرا بيشتر لذت مى‏بردو اگر با ثروتمندان مى‏نشست‏به خاطر هدايت كردن آنان بود نه چيزديگر.

10 هرگاه پيامبر مى‏خواست‏به مجلس وارد شود و با مردم‏برخورد كند، خود را طبق موازين اسلامى آرايش مى‏داد يعنى درآينه مى‏نگريست و موهاى خود را شانه مى‏زد و چنين در روايت آمده‏است «و كان ينظر فى المرآه و يتمشط‏» و نه تنها حضرت لباس‏تميز و مرتب مى‏پوشيد و محاسن مبارك را شانه مى‏زد بلكه پيوسته‏بوى خوش عطر از حضرت از مسافتى دور استشمام مى‏شد. بگذريم‏كه خود حضرت خوشبو بود و بوى خوشش دوست و دشمن را جذب مى‏كرد،كه همواره از عطر نيز استفاده مى‏نمود. راوى مى‏گويد: قبل ازآنكه حضرت به مسجد وارد شود، ما خبردار مى‏شديم زيرا بوى عطرش‏از مسافتى به مشاممان مى‏خورد و متوجه ورود حضرت مى‏شديم. خودحضرت نيز مى‏فرمايد: «ان الله يحب من عبده اذا خرج الى اخوانه‏ان يتهيا لهم و يتجمل‏» خداوند دوست دارد كه بنده‏اش هرگاه‏مى‏خواهد با برادرانش ملاقات كند، خود را آماده كند و براى آنهاآرايش نمايد.
اسلام دستور آراستن داده است نه مانند برخى ساده لوحان كه باموهاى ژوليده و لباس نامرتب مى‏آيند و خيال مى‏كنند اين از زهداست. نه! اين از زهد اسلامى كاملا به دور است. زهد اين است كه به‏دنيا و ملذاتش دل نبنديم نه اينكه صوفى منشانه زندگى كنيم وژوليده سيما در ميان مردم حاضر شويم!

11 پيامبر اگر سواره بود هرگز نمى‏پذيرفت كه شخصى همراه وهمگام او پياده راه رود. از او مى‏خواست كه بر مركبش در كنارش‏سوار شود و اگر قبول نمى‏كرد يا امكان نداشت، به او مى‏فرمود:
از من جلوتر برو تا من در پس تو آيم و به تو برسم. اين چه عظمت‏و بزرگوارى است انسان‏ها را سرگردان مى‏كندو به حيرت وامى‏دارد.

12 اگر سه روز مى‏گذشت و دوستش يا برادر دينى‏اش را نمى‏ديد ازاو سؤال مى‏كرد، پس اگر به مسافرت رفته بود برايش دعا مى‏كردواگر در شهر بود حتما از احوالش تفقد مى‏نمود و به زيارتش مى‏رفت‏واگر بيمار بود به عيادتش مى‏شتافت.

13 پيامبر آنقدر مهمان نواز بود و مهمانش را احترام و تقديرمى‏كرد كه هرگاه كسى بر او وارد مى‏شد، حضرت متكا و مسند خود رابه او مى‏داد و اگر نمى‏پذيرفت آنقدر اصرار مى‏كرد تا قبول كند.

14 حضرت ضمن اينكه بسيار هيبت داشت، براى اينكه حاضرين ازديدارش هراس نكنند و ديدارش آنان را نرنجاند، گاهى شوخى مى‏كردو لطيفه‏اى در حد ميزان شرعى مى‏گفت كه هيبتش حاضران را به‏وحشت نياندازد و جرات سخن گفتن را از آنان سلب نكند. بويژه‏اگر مى‏يافت كه يكى از يارانش ناراحت و غمگين است‏با او شوخى‏مى‏كرد تا غمش را بزدايد. و اصلا پيامبر آن گونه با افراد سخن‏مى‏گفت كه مناسب با وضعيت علمى و حالت روانى آنان بود. در روايت‏آمده است: «و كان يخاطب جلساءه بما يناسب‏» و به اندازه عقل ودركشان با آنان سخن مى‏گفت و مى‏فرمود: «ما پيامبران ماموريت‏داريم كه با مردم به اندازه عقولشان سخن بگوئيم‏» .

15 مى‏فرمود: «اكرم اخلاق النبيين و الصديقين البشاشه اذاتراووا و المصافحه اذا تلاقوا» برترين اخلاق پيامبران ورادمردان خوشروئى است هنگامى كه به هم مى‏رسند و مصافحه و دست‏دادن به يكديگر است هنگامى كه با هم ملاقات مى‏كنند و لذا هر وقت‏پيامبر مسلمانى را مى‏ديد فورا با او مصافحه مى‏كرد وبه او دست‏مى‏داد و بر اين امر بسيار تاكيد مى‏نمود. در روايت است كه‏هرگاه دو مؤمن به هم مى‏رسند و مصافحه كنند گناهانشان مى‏ريزدمانند برگ درختان(در فصل خزان).

اين بود چند جمله كوتاه ولى پرفايده از سيره و منش ‏پيامبر كه براى استفاده عموم عرض شد تا شايد در اين هفته وحدت ‏به كار گيريم و با هم پيوند صلح وصفا بنديم و دلها را از رشك وحسد و زيغ و رين پاك كنيم و گذشته‏ها را به خاطر خدا ناديده‏بگيريم و از لغزش‏هاى برادرانمان بگذريم(كه خود نيز بسيار لغزش‏ داريم)و وحدت را نه در سخن و گفتار كه در عمل و كردار اجراكنيم و قلبها را از كينه و عداوت دور سازيم و با هم چنانكه خداو رسولش خواهد برادروار زندگى كنيم و اگر از ديگرى انتقادداريم تلاش كنيم كه انتقادمان سازنده و برادرانه باشد نه كينه‏ توزانه و انتقام‏گرانه. باشد كه روح رسول الله و روح فرزندش‏روح‏الله از ما خشنود گردد و كشورمان رنگ صفا و محبت‏به خودگيرد و راه نفوذ دشمنان قطع شود و دوستان، دشمنى را كنارگذارند و ولى حميم گردند و عهد اخوت و برادرى را دوباره تجديدكنيم والسلام.

 

 

hamed.1360

-- قسمت بيست و پنج --

صهیونیسم، مذهب سازی و جوانان

بنیانگزار فرقه شیطان پرستی یک یهودی از خاندان لوی به نام آنتوان لوی است و در کلیسای شیطان آنتوان لوی ، مناسک جنسی جایگاه خاصی دارد. همان رقص ها و کار های جنسی که به وسیله فرانکسیست ها ، به طور مخفی انجام می شد ، امروز از طریق گروه های شیطان پرست مثل متالیکا در سطح عموم رواج داده می شود.
صنعت سکس و بازرگانی تن که در ردیف سود آورترین تجارت های جهان است به همراه صنایع مشروب سازی ، قاچاق مواد مخدر ، قمار و صنعت سینما در انحصار یهود است.
شبکه وسیعی از کلوبهای شبانه و فاحشه خانه ها توسط ویلیام ساموئل رزنبرگ ، مشهور به بیلی رز ، که از یهودیان مهاجر به آمریکا است ، تاسیس شد.
سران صهیونیسم جهانی عزم جدی بر نابودی هر عقیده ای دارند ، آنان تمامی اصول و تئوریها را بهم می ریزند ، نظامها و حاکمیت ها را لرزان می سازند ، خانواده ها را ویران و نقش مدیریتی پدرها و مادرها را لگدمال می کنند .
آنان تصمیم گرفته اند که به هیچ کس اجازه اظهار وجود ندهند ، رسما اعلام می کنند همه باید تحت اداره یهود باشند ، همه باید به شنیدن صدای آنان عادت کنند . همه چیز را آنگونه که خود می پسندند ، می خواهند .
جوانان را در دنیایی از خیالات و اوهام شاعرانه گرفتار می سازند و به وقت استیصال و سر خوردگی لحظه ای که جوان به هر چیزی چنگ می زند تا خود را از مهلکه نجات دهد ، مذهب جعلی ای که سران یهودی از پیش طراحی کرده اند در اختیار او می گزارند .

بر این اساس می گوییم :
شیطان پرستی مذهبی است ساختگی که توسط سران یهودی ای که مدیریت افکار و اندیشه ها را در انحصار خود می پندارند بوجود آمده است .
یهود با صرف مبالغ هنگفت و با خدمت گرفتن هنرپیشگان ، خوانندگان ، نوازندگان ، انتشار سی دی های آموزشی ، مجلات ، روزنامه ها و کاباره ها ... در صدد پر کردن خلاء روحی و معنوی جوانان
غرب و به تبع جوانان شرق برآمده است .
تا جایی که بگفته رئیس بیمارستان نوجوانان نیویورک ، شیطان پرستی یکی از شایع ترین تهدیداتی است که در مقابل بچه های امروز قرار گرفته است .
پر واضح است وقتی کلیسا نتواند در مقابل خواسته های معنوی جوانان الگوی مناسبی ارائه دهد ، آنانی که خود را گرگ می خوانند هدایت گله های گوسفند را بعهده خواهند گرفت .
و کیست که متوجه استخوانهای شکسته کلیسا نشده باشد .
رئیس بخش تحقیقات سری پلیس ایالات متحده می گوید : می توانید مرگ را در بیشتر کلیسا ها لمس کنید ، چیزی برای ادامه حیات وجود ندارد .
شیطان پرستی دنیایی را ترسیم می کند که هیچ روزنه امیدی برای آن متصور نیست . به همین جهت شیطان پرستی را جهان تاریک نیز میگویند.
شیطان پرستی آنگونه که خود می گوید حقیقتی را جستجو می کند که در این جهان یافت نمی شود . خود کشی که از موارد رایج این آیین است ، توجیهی اینگونه دارد : اگر بپرسی چرا خودت را می کشی ؟ می گوید می خواهم به حقیقت برسم و حقیقت در این دنیا به دست نمی آید .
پیامبر عزیز اسلام (ص) عبارتی دارد که می فرمایند : در آخر الزمان ، دنباله روها از نابخردان پیروی می کنند .
مذهب سازان عصر جدید بسیار زیرک هستند . آنان به این حقیقت رسیده اند که همیشه گروهی در دنیا وجود دارند که از هیچ گونه استقلال فکری برخوردار نیستند و متاسفانه این گروه کمتر به خردمندان تمایل دارند ، بلکه میل بیشترشان به کسانی است که هوی و هوس را سر لوحه کار خود قرار داده اند . پروتکل های دانشوران یهود به صراحت به تربیت و آموزش افراد اشاره دارد ، می گوید : تا زمانی که افراد جوامع مختلف مطابق الگو و انگاره های تربیتی ما دوباره تربیت نشوند ، نمی توانیم برنامه هایمان را در این گونه جوامع مطابق با روشی کلی و یکسان پیاده کنیم . اما اگر برنامه ها را محتاطانه و توام با آموزش آغاز کنیم می توانیم در کمتر از یک دهه منش و خلق و خوی سر سخت ترین افراد را تغییر داده و آنها را مانند افرادی که از پیش مطیع ساخته ایم به زیر سلطه خویش در آوریم .
به شیطان پرست تفهیم می کنند که دنیای شیطان پرستی زندگی در میان لجن است و هیچ وقت نمی شود در لجن زندگی کرد و به لجن آلوده نشد و هیچ چاره ای برای پاک شدن نیست جر مردن و رهایی از این دنیا .
به شیطان پرست می فهمانند زندگی در این دنیا بر پایه دروغ است و همه باورهای مردم بر پایه همین دروغ شکل گرفته است ، همه عادت کرده اند دروغ بگویند ، لذا اگر حرف راست هم بزنید کسی آن را باور نمی کند .
شیطان پرستی آیینی است که همه چیز را منفی ارائه می دهد . آدم شیطان پرست عمر شب را بلند می داند . او حتی خورشید را مانع از تابش نور می پندارد . آنان همه چیز را منفی می خواهند ، اگر به باغ سیب بروند همه سیب ها را کال می بینند و اگر به تئاتر بروند همه بازیگر ها را لال می پندارند. به شیطان پرست می گویند چشمهایت را باز کن ، فقط ببین . مغزت را ببند ، فکر نکن . نقش تو ، نقش تماشا چی تئاتر در این دنیاست .
آدم وقتی در دام ابلیس هایی که طراح و مدیران اجرایی احکام شیطان پرستی اند قرار می گیرد ، به مثابه مواد خامی خواهد بود که هر شکلی را اراده کنند ، از او می سازند.
پروتکلهای دانشوران صهیونیسم جهت دادن به فکر و اندیشه مردم غیر یهودی را به کمک سخن پردازی و تئوریهای وسوسه انگیز ، کار متخصصان و مدیران یهودی می داند.
آنان آنچنان به تبدیل آدمها می پردازند که بسیاری از افراد از اینکه موجود دیگری شده اند که خودشان نیستند ، خبر دار نمی شوند.
حتی آنانی که فکر می کنند مدیر و طراح و برنامه ریز حداقل بخشی از شیطان پرستها هستند ، تنها عاملی ناچیز و بی مقدارند که کورکورانه در خدمت ابلیس بزرگ قرار گرفته اند.
راهی که برای شیطان پرست ترسیم می کنند معجونی است که هر آدم گرفتاری را به وحشی گری و نفرت سوق می دهد. اولا راه نیست ، کوره راه است. مسیری است که به هیچ جا راه ندارد. بن بست است. رسما اعلام می کنند ما به مقصد نمی رسیم. برای شیطان پرست تفهیم می کنند جاده ای که در آن قرار دارد پر از خط کشی های در هم و بر هم است. و او در یافتن راه خروج تا سر حد جنون و دیوانگی پیش می رود و سر انجام مطمئن می شود راه بازگشتی وجود ندارد.
احیاء اخلاق مصیبت بار قوم لوط امروز از طریق گروههای شیطان پرست و وابسطه به آن ترویج می شود. پیشرفت هم جنس خواهی باور کردنی نیست. حمایت مقامات ارشد کلیسای انگلیس ، پارلمان اتحادیه اروپایی ، انجمن اطلاعات جنسی و انجمن آموزش و پرورش ایالات متحده ... ننگ آور است.
امروز دیگر صلیب های وارونه ، ستاره پنج پر ، خفاش ، صورتهای نقاشی شده ، ماسک های حیوانات درنده ی شاخ دار ، برهنه پوشی ... تنها نشانه ها و سمبل های شیطان پرستی نیست. عمده ترین نشانه شیطان پرستی را در تجاوز و قتل به ویژه در تجاوز به کودکان و نوجوانان به همراه قتل آنان باید دید. مدتی پیش روزنامه های آمریکا نوشتند جمعی شیطان پرست دستگیر شدند که نوجوانان و حتی کودکان را وحشیانه مورد تجاوز قرار داده و با ساتور تکه تکه می کرده اند. استفاده افراطی از مشروبات الکلی ، مواد مخدر ، قرص های روان گردان و انرژی زا ، استفاده و استعمال آلات مصنوعی ، خوردن و آشامیدن ادرار و مدفوع ... معجونی از بیماری های روحی ، روانی و جسمی بخصوص بیماری های عفونی و ایدز را برای شیطان پرست ها به ارمغان آورده است. ایدز شایع ترین بیماری نزد شیطان پرستان است. و 75 در صد عامل آلودگی شش هزار نفری که روزانه مبتلا به این درد بی درمان می شوند انتقال از طریق تماس جنسی است.
توصیه ای که شیطان پرست ها ناگزیر به انجام آنند. شنیدن آهنگ های تند همراه با خشونت است. که وحشت و نفرت را با خود دارد. آنان موظفند همیشه خشم و نفرت خود را نسبت به مسیح و سایر مقدسات اعلام کنند. خود را بی خانمانی بیابانگرد بپندارند که از عشق و محبت متنفرند. آنان خوانندگان بسیار خشنی ، که در صدایشان می توان غرش حیوانات وحشی را شنید ، سمبل قدرت شیطان پرستی می دانند. که کمبود و نیاز خود را با خشونت زیاد رفع می کنند. اهانت به ادیان به عنوان آزادی بیان در تصنیف های خوانندگان شیطان پرست ترویج و تبلیغ می شود. اکنون موسیقی بی ریشه جاز که از موسیقی Yidish یهودیان گرفته شده در همه زوایای ذهن جوان آمریکایی و ... رخنه کرده ، به طوری که مایکل جکسون یهودی را از تمام مقدسین کلیسا بر تر می دانند. روزی گروه بیتل ها از سر مزاح اعلام کرده بود که از خدا نیز معروف تر است و امروز گروه های موسیقی شیطان پرست عملا پرچم جنگ با خدا را بر افراشته اند.
بنیانگزار فرقه شیطان پرستی یک یهودی از خاندان لوی به نام آنتوان لوی است و در کلیسای شیطان آنتوان لوی ، مناسک جنسی جایگاه خاصی دارد. همان رقص ها و کار های جنسی که به وسیله فرانکسیست ها ، به طور مخفی انجام می شد ، امروز از طریق گروه های شیطان پرست مثل متالیکا در سطح عموم رواج داده می شود.
صنعت سکس و بازرگانی تن که در ردیف سود آورترین تجارت های جهان است به همراه صنایع مشروب سازی ، قاچاق مواد مخدر ، قمار و صنعت سینما در انحصار یهود است.
شبکه وسیعی از کلوبهای شبانه و فاحشه خانه ها توسط ویلیام ساموئل رزنبرگ ، مشهور به بیلی رز ، که از یهودیان مهاجر به آمریکا است ، تاسیس شد.
غول صنایع مشروب سازی ، یهودی مهاجر ، ساموئل برنفمن است. که امروزه دفتر مرکزی کمپانی مشروبات الکلی برونفمن ها ، به نام سیگرام در نیویورک است و در 120 کشور جهان شعبه دارد و فروش سالانه آن بیش از یک میلیارد دلار است.
سلطان دنیای پنهان شخصی است یهودی ، به نام روچیلد ، که بزرگترین امپراطوری قمار را در ایالات متحده ایجاد کرد او در قاچاق مشروبات الکلی و مواد مخدر ، سرمایه گزاری عظیمی نمود.
اولین فیلم تاریخ سینما که در آن حریم اخلاق شکسته شد ، ماه آبی است نام دارد که توسط یک یهودی به نام اتوپرمینگر بسال 1953 کارگردانی شد و برای اولین بار واژه هایی مانند ، آبستن و باکره را بکاربرد.
سه سال بعد همین کارگردان یهودی فیلم مردی با دست های طلایی را عرضه کرد و یک تابوی اخلاقی دیگر را شکست. او برای اولین بار به نمایش اعتیاد به هرویین پرداخت.
پرمینگر در فیلم بعدی اش که در سال 1959 ساخته شد برای نخستین مرتبه ، صحنه تجاوز جنسی را به نمایش درآورد.
انسانیت زدایی ، هدف اصلی همه فیلم های این کارگردان یهودی بوده است.
و اینک شیطان پرستی با اسطوره سازی و با ارائه مطالب گمراه کننده و پورنوگرافیک سعی در تحقیر جوانان و برده داری نوین دارد.
 

ادامه دارد...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، ممنونم! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

12 اسفند / 3 مارس / 16 ربيع الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
 12 اسفند هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
برخي دلايل پيروزي ايرانيان
در جنگ حران بر روميان

يك قسمت از مذاكرات جلسه سوم مارس سال 52 پيش از ميلاد سناي روم حاوي اظهارات چند افسر رومي در باره شكستشان از ايران در جنگ كارهه ( حران ) كه در بهار سال 53 پيش از ميلاد (حدود 9 ماه قبل از آن) صورت گرفته بود و ضمن آن كراسوس كنسول روم كشته شده بود به اين شرح است:
 سپهبد سورنا فرمانده ارتش ايران در اين جنگ از تاكتيك و سلاحهاي تازه استفاده كرد. هر سرباز سوار ايراني با خود مشك كوچكي پر از آب حمل مي كرد و مانند ما دچار تشنگي نمي شد. به پيادگان با مشكهايي كه بر شتر ها بار بود آب و مهمات مي رساندند. سربازان ايراني به نوبت با تاكتيك خاصي كه براي ما تازگي داشت از ميدان خارج مي شدند وبه استراحت مي پرداختند. سواران ايران قادر به تير اندازي از پشت سر هستند كه ما تجربه آن را نداريم . ايرانيان كمانهاي تازه اختراع كرده اند كه با آنها توانستند پاي پيادگان مارا كه باسپرهاي بزرگ در برابر انها و براي محافظت از سوارانمان قلعه درست كرده بوديم به زمين بدوزند. ايرانيان داراي زوبين هاي دوكي شكل بودند كه با دستگاه كاملا تازه اي تا فاصله دور پرتاب مي شد. شمشيرهاي آنان شكننده نبود. هر واحد تنها از يك نوع سلاح استفاده مي كرد و مانند ما خود را سنگين نمي كرد. سربازان ايراني حق عقب نشيني و تسليم شدن ندارند و تا آخرين نفس بايد بجنگند . اين بود كه ما شكست خورديم و هفت لژيون را به طور كامل از دست داديم و به چهار لژيون ديگر تلفات سنگين وارد آمد.

 

دستور ساختن شهر « ايوان كي » در ايالت ري

فرهاد اول شاه ايران از دودمان اشكاني درمارس سال 178 پيش از ميلاد (2182 سال پيش در اسفندماه ) دستور ساختن «ري» نوين را در غرب شهر ري ( منطقه ورامين ) صادر كرد كه بعدا « ايوان كي » خوانده شده است . درتاريخهاي يوناني آن را« گاراكس يا خاراكس » نوشته اند . يونانيان « ري » را هم راگس مي نوشتند.

 

انگلستان حاضر به فروش هواپيماي نظامي
به ايران نشد

دولت انگلستان در اين روز از ماه اسفند سال 1318( مارس 1940) درخواست دولت وقت ايران را براي فروش هواپيماي نطامي رد كرد. نيروي هوايي ايران سالها پيش از آن با خريد هواپيما از آلمان و شوروي تاسيس شده بود . دلخوري انگليسي ها بيشتر از اين بابت بود كه ايران با كمك ايتالياي موسوليني براي خود يك نيروي دريايي كارامد به وجود آورده بود و در خليج فارس موي دماغ انگلستان شده بود. به علاوه ، تمايل به آلمان در بين بسياري ازمقامات وقت ايران ديده مي شد.

 

 لغو همه عهدنامه‎ها و قراردادهاي دوران تزاري، با انعقاد قرارداد مودّت ميان ايران و روسيه

12 اسفند 1299 - با انعقاد قرارداد مودّت ميان ايران و روسيه، اين كشور همه عهدنامه‎ها و قراردادهاي دوران تزاري را باايران ملغي اعلام كرد. درپي اين تصميم روسيه متعهد شد كليّه قواي خود را ازايران خارج كند و بنا برهمين تصميم ولايات فيروزآباد خراسان و جزيره آشوران درخليج استرآباد واقع دردرياي خزر به ايران بازپس داده شد.

Mobin_s2004@yahoo.com
 3 مارس ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
پيمان سن استفانو و بذل و بخشش هاي كنگره برلن

ديسراييلي ____________________ بيسمارك

سوم مارس 1878 برغم مخالفت انگلستان ، قرار داد پايان جنگ روسيه و عثماني معروف به پيمان « سن استفانو » ميان دو دولت امضاء شد.
    روسيه از اين جنگ كه تا دروازه هاي استانبول گسترش يافته بود ، دو هدف داشت ؛ يكي اجبار كردن عثماني به تاييد استقلال صربستان ، مونته نگرو ، مقدونيه و بلغارستان بود كه اكثريت جمعيت اين منطقه اسلاو و همنژاد روسها هستند و ديگري بسط نفوذ خود از طريق اين اسلاوها ( اسلاوهاي جنوبي ) تا مديترانه.
    انگلستان رقيب قديمي روسيه مايل به اين امر نبود ، مخصوصا نمي خواست كه بلغارستان به درياي سياه و درياي اژه راه پيدا كند.
    با اين كه انگلستان براي ادامه جنگ با روسيه به كمك عثماني كشتي جنگي فرستاده بود و اين كشتي ها به تنگه « بسفور » (استانبول) رسيده بودند ، سران عثماني ترجيح دادند كه با روسيه سازش كنند ، زيرا مي دانستند كه انگلستان تنها به منافع خودش مي انديشد . عثماني با امضاي پيمان « سن استفانو » روسيه و انگلستان را در برابر يكديگر قرار داد.
    سياست آلمان در آن زمان بر اين مدار بود كه ميان قدرتهاي اروپايي به جاي معارضه سازش بر قرار باشد ، لذا كنگره برلن را براي حل اختلاف اروپائيان در قبال ساير سرزمين ها را و ازجمله رفع بحران تازه روابط انگلستان و روسيه و ايجاد تفاهم ميان قدرتهاي اروپاي در 13 ژوئيه 1878 تشكيل داد . در اين كنگره بود كه تمامي قفقاز به روسيه ، بوسني ــ هرزگوين به اتريش وقبرس به انگلستان داده شد. همچنين قرار شد كه بلغارستان ، مقدونيه و آلباني با حفظ استقلال خود ؛ اسما ( تشريفاتي ) جزيي از امپراتوري عثماني به شمار آيند.
    در كنگره برلن ديسراييلي نخست وزير يهودي انگلستان از فرصت استفاده كرد و انديشه روسيه از ايجاد يك اتحاديه سراسري « پان اسلاو » از خاوردور تا درياي آدرياتيك را افشاء كرد . اما، اين افشا گري با مداخله بيسمارك به حمايت از روسيه به جايي نرسيد.
    انگلستان به تحريكات خود در خارج از جلسات كنگره ادامه داد و صربستان و بلغارستان را به جان هم انداخت و هنگامي كه روسيه براي پايان دادن به جنگ اين دو كشور همسايه به مياجيگري پرداخت انگلستان نيز وارد مذاكرات شد كه از سوم مارس 1886 در بوخارست آغاز گرديده بود . مذاكرات بوخارست موفق به برقراراي صلح ميان صربها و بلغارها شد ولي ، ديگر انگلستان از منطقه بالكان خارج نشد و اثر انگشتش همه جا در رويدادهاي بعدي بالكان مشاهده مي شد.

 

انگلستان به دنبال نفت و سلطه برجهان عرب « بغداد » را تصرف كرد

نقشه بغداد

نيروهاي انگليسي كه با هدف بيرون آوردن عراق از دست عثماني وارد اين سرزمين شده بودند از سوم مارس 1917 حمله به شهر بغداد را آغاز كردند و هشت روز بعد ( 11 مارس ) اين شهر را تصرف كردند . از نظر انگليسي ها بغداد كليد تصاحب نفت عراق و سلطه بر سرزمين هاي عربي بشمار مي رفت.
     بايد توجه داشت كه منطقه بغداد از زمان تاسيس تيسفون و استقرار پايتخت ايران در آنجا در سال 135 پيش از ميلاد مركز قدرت در شرق بوده است . پس از اشكانيان و ساسانيان ، عباسيان آنجا را پايتخت خود قرار دادند و دولت عثماني كه با دادن امتيازات فراوان آن را از ايران گرفت از آنجا بر مناطق عربي حكومت مي كرد. حكومت انگليسي ها بر بغداد آسان نبود و دائما گرفتار جنگ و طغيان بودند.

برخي ديگر از رويدادهاي 3 مارس

  • 1193:   صلاح الدين ايوبي حاكم كرد مصر و سوريه و مدافع جهان اسلام در برابر هجوم صليبيون اروپايي در گذشت.

  • 1259:   هلاكوخان ايلخان مغول ايران دمشق را تصرف كرد. وي 10 فوريه 1258 بغداد را متصرف شده بود و آخرين خليفه عباسي را كشته بود.

  • 1837:   دولت واشنگتن استقلال جمهوري تكزاس را برسميت شناخت.

  • 1847:   الكساندر گراهام بل اسكاتلندي مخترع تلفن به دنيا آمد.

  • 1871:   كنگره آمريكا با وضع يك قانون به استقلال سرخپوستان ( بوميان ) اين كشور در اراضي محصور خود پايان داد.

  • 1815:   دولت آمريكا به الجزاير كه كشتي ها و اتباع اين كشور را بازداشت كرده بود اعلان جنگ داد.

  • 1917:   نيكلاي اول تزار روسيه تفويض اختيار كرد و دولت موقت قدرت را به دست گرفت كه هشت ماه بعد انقلاب بلشويكي اين دولت موقت را بركنار ساخت.

  • 1928:   نيروي هوايي انگلستا ن وهابيون مسلح را كه از كشور سعودي به مرزهاي عراق و كويت رخنه كرده بودند بمباران كرد . در آن زمان عراق و كويت تحت الحمايه انگلستان بودند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     16 ربيع الاول هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com
    نداريم!

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    6
    14

    اهواز

    14
    23

    تبريز

    3
    12

    شيراز

    5
    16

    مشهد

    3
    12

    بندرعباس

    17
    25

    کرمان

    3
    17

    اصفهان

    3
    16

    يزد

    8
    18

    کرمانشاه

    4
    15

    اراک

    2
    12

    رشت

    8
    11

    دبی

    19
    24

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1360 تومان
    1006 تومان
    1523 تومان
    1112 تومان
    270 تومان
    275 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    287000 تومان
    135000 تومان
    68000 تومان
    268000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعي (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:07
    طلوع خورشيد : 06:31
    اذان ظهر : 12:16
    غروب خورشيد : 18:00
    اذان مغرب : 18:20
    نيمه شب شرعي : 23:33
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    New Women
    فوريه 2010

    جديدترين شماره از ماهنامه New Women

    تاريخ انتشار: فوريه 2010
    تعداد صفحات مجله: 180
    حجم فايل: 36 مگابايت


    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    دستگاهی برای تخمین سن افراد

    با جراحی های جور واجور و مواد آرایشی مختلف، اين روزها ديگر کمتر می شود از روی ظاهر، به سن و سال افراد پی برد. اما يک مبتکرخوش ذوق ژاپنی، با تکنيکی جالب یک دستگاه پيش بینی سن افراد را طراحی کرده است.
    این دستگاه که Toshibareru Mosquito نام دارد با انتشار صداهای با دامنه فرکانسی بالا، شبیه به صدای وز وز پشه، به سنجش دامنه شنوايی افراد و مقایسه آن با استانداردهای شنوايی در دهه های مختلف سنی می پردازد.
    تواناييی افراد در شنيدن صدا با شدت های متفاوت و آستانه تحمل آنها می تواند دهه عمر افراد را به صورت تقريبی مشخص کند. هرچه که عمر افراد بیشتر باشد، قدرت شنوایی آنها کمتر خواهد بود.
    با وجود آنکه محاسبه سن افراد با اين روش خطاهایی را هم به دنبال دارد، اين دستگاه تخمین زننده ی بدصدا 10$ بیشتر قيمت ندارد. البته احتمالا استفاده از آن خیلی ها را ناراحت خواهد کرد.
    صفحه محصول

    استفاده از کابل ها به عنوان دکور 

    اغلب ما ذهنیت جالبی از نمای سیم گجت هایمان نداریم به طوری که همواره به دنبال راهی برای مخفی کردن آنها پشت کتابخانه ها، مبلمان و حتی زیر قالی ها هستیم. اما اگر کمی خلاقیت به خرج دهید، می توانید با شلوغی این سیم ها کنار بیایید. چرا که این سیم ها بخش جدایی ناپذیری از زندگی ما شده اند.
    همان طور که می بینید در این طرح از گیره هایی استفاده شده است که علاوه بر نگه داری کابل بر روی دیوار، به راحتی توانسته اند دکور مناسبی را برای آن فراهم کنند. کافی است که کمی ذوق و سلیقه داشته باشید، اگر شما هم کابلهای اطرافتان را با خلاقیت تزئین کردید، می توانید عکس آن را برای ما بفرستید تا ادامه همین پست منتشر کنیم.
    گیزمودو
     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    چگونه یك بازیگر نمونه شوید

    علیرضا لبش

    - برای بازیگر شدن كافی است صدا یا چهره زیبایی داشته باشید و در یك میهمانی خصوصی به یك كارگردان معرفی شوید. گاهی به چهره و صدا هم نیازی نیست. می توانید از جراحی پلاستیك و گریم استفاده كنید. علاوه بر این خیلی از بازیگران سوپر استار، چهره و صدای خوبی ندارند ولی برای ورود به این عرصه حتماً باید شرط معرفی به یك كارگردان در یك میهمانی خصوصی را داشته باشید.

    - همیشه نقش بازی كنید. سرصحنه فیلمبرداری یا مراسم خواستگاری هیچ فرقی با هم ندارند. شما نقشتان را بازی كنید. فیگورها و ژست های عجیب و غریب بگیرید و فكر كنید هر لحظه می خواهند از شما عكس بگیرند.

    -با مجلات زرد همكاری كنید. هر چه عكس شما بیشتر پشت جلد مجلات برود، بیشتر محبوب می شوید. هر روز با یك مجله مصاحبه كنید و فردای آن روز در یك مجله دیگر مصاحبه خود را تكذیب كنید. در متن خبری نیست، سعی كنید همیشه در حاشیه باشید.

    - متفاوت باشید. لباس هایی را بپوشید كه تا به حال حتی هیچ حیوانی نپوشیده است. موهایتان را جوری آرایش كنید كه شبیه مدل موهای هیچ موجود زنده ای نباشد. جوری راه بروید كه مانند هیچ موجود دست و پاداری نباشد. طوری رفتار كنید كه هیچ موجود ذی شعوری تا به حال چنین رفتاری از خود بروز نداده باشد.

    - جواب سلام و احوال پرسی هیچكس را ندهید. هیچكس را نبینید و با كسی صحبت نكنید. شما تنها هنرمند دنیا هستید و با آسمان ها ارتباط دارید. شان شما بالاتر از آن است كه با موجودات پستِ خاكی دمخور شوید. اگر خیلی لطف كردید به چند نفر امضا بدهید و چند خبرنگار را كه زیاد مزاحمتان می شوند، كتك بزنید.

    - اگر یكی از سوپر استارهای كشور هستید، به هیچ دردی نمی خورد، به هالیوود بروید و یك نقش پیش پا افتاده و كوچك و توهین آمیز به خودتان بازی كنید. حالا شما یك بازیگر بین المللی هستید و فراتر از مرزها دیده می شوید و می توانید با بازیگر های بزرگ هالیوود عكس بگیرید.

    - از قید و بندِ خانواده آزاد باشید. خانواده شما كار شماست. هر روز در حال تجدید فراش باشید و زندگی با یكی از بازیگران را امتحان كنید. اگر جواب نداد می توانید به كارگردان، صدا بردار، گریمور، نودال، سینه موبیل و دیگر عوامل فیلم هم فكر كنید.
     

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    نتیجه زندگی با باورهای منفی عقب‌ماندگی است

    گاهی اوقات باورهای ما نسبت به مسائل شکلی منفی به خود می‌گیرد و شاید هم واقعیت باشد اما باعث ایجاد نگرش منفی ما نسبت به مسائل روزمره زندگی می‌شود. برای مثال اگر ما باورمان این است که فقط پول است که آرامش می‌آورد، این باور تبدیل به تفکر منفی و نگرشی کاملا اشتباه نسبت به زندگی می‌شود. تفکر منفی هم خود باعث بروز مسائلی دیگر می‌شود.
    هر فکر و نیتی که ما در ذهن و دلمان می‏گذرانیم دارای انرژی است پس ما با فکر کردن و نیت کردن در ذهن و دل، یک پرتو انرژی به کائنات ساطع می‏نماییم که آن انرژی به صورت تجسم یافته به ما بازخواهد گشت و ما در واقع شکل تجسم یافته و مادی آن انرژی (فکر و نیت) را جذب می‏کنیم.
    اما در مورد باورها مصداق تعریف قانون جذب بسیار پررنگ تر است. زیرا دیگر ما فکری را از ذهن خود نمی‌گذرانیم. بلکه شبانه روز با همان فکر (باور) زندگی می‌کنیم و هر روز به آن بیشتر بال و پرداده و چاق‌ترش می‌کنیم. باورها در واقع فکرهایی بسیار قوی و محکم و ریشه دار در اعماق مغز ما هستند که به سختی تغییر می‌کنند. پس ما با همین افکار شبانه روز مسائل و اتفاقاتی را جذب می‌کنیم که شکل عینیت یافته باورهای ما هستند.
    به طور یقین در مورد باورها فکر نمی‌کنیم. زیرا آن‌ها در ژرفای وجود ما شکل گرفته و محکم شده اند و ناخودآگاه آنها را مبنای تصمیم گیری‌های خود قرار می‌دهیم. حال زمانی را تصور کنید که با اینکه باورهایی منفی داریم، آگاهانه فکری مثبت از ذهن ما ساطع شده و بر اساس قانون جذب، پس از مدتی کوتاه یا بلند نتیجه ای مثبت میگیریم؛ دلیل این نتیجه مثبت در واقع چیره شدن فکر آن لحظه ما بر باورمان بوده است.
    اما آیا با خود فکر نمی‌کنید که همین فکر مثبت اگر تبدیل به باور شود چه می‌شود؟ تبدیل به جذب روزانه مسائل مثبت و خوب می‌شود. در اینجاست که بحث تفکر مثبت به میان می‌آید. تفکر مثبت باید تبدیل به باور مثبت شود.
    زندگی با باورهای منفی غیر از پسرفت و عقب‌ماندگی هیچ نتیجه دیگری نخواهد داشت. باورهای غلط در مورد همه چیز، از خرافات گرفته تا مسائل زندگی باعث دید منفی و اشتباه نسبت به زندگی شده و در نتیجه زندگی ما را در یک مکعب کوچک محدود خواهد نمود. باید باورهای خود را شناخته، مثبت و صحیح آن‌ها را پرورش داده و باورهای غلط و منفی را پاک کنیم.
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    بهبود دكوراسيون داخلي
    با آنتيك و عتيقه

    يکی از محبوب ترین عناصر دكوراسيوني در طول زمان همواره وسايل آنتيك و عتيقه بوده و هست و اين وسايل مي توانند به دكوراسيون خانه شما هويت و اعتبار بخشند. استفاده از وسايل آنتيك مختلف در دكوراسيون مانند ديگر اقدامات داراي اصول خاص خود است. در اين مطلب سعي داريم تا حد زيادي در خصوص نحوه استفاده از وسايل آنتيك در دكوراسيون جهت ارتقا و بهبود جلوه كلي خانه برايتان صحبت كنيم.
    مبلمان عتیقه و وسايل دکوري عتيقه علاوه بر اينكه مي توانند به دكوراسيون زيبايي و هويت ببخشند نوعي سرمايه گذاري محسوب مي شوند زيرا بها و ارزش چنين وسايلي با مرور زمان بيشتر و بيشتر مي شود. وسايل عتيقه و آنتيك را از فروشگاه هاي خاص و عتيقه فروشي ها مي توان خريداري كرد البته شناخت وسايل عتيقه اصل نياز به قدري مهارت دارد كه مي توانيد هنگام خريد از يك فرد خبره كمك بگيريد.
    هر يك از وسايل عتيقه تاريخچه و داستان هاي جالبي را در خود نهفته دارند اينكه چه كسي آن را ساخته است و در گذشته متعلق به چه فرد مهم تاريخي بوده اند و وسيله چه دوران و عصري را به خود ديده است مي تواند يكي از جالب ترين رازهاي نهفته در آن باشد. قيمت وسايل عتيقه به نسبت قدمت آن ها و جايي كه در گذشته استفاده مي شدند متفاوت است. در حقيقت هرچه قديمي تر و اصيل تر باشند گرانترند.

    • وسايل عتيقه در اتاق خواب: از جمله وسايل عتيقه اي كه مي تواند جلوه اتاق خواب را متحول و دگرگون كند دراور هاي عتيقه يا حتي دراورهايي كه به سبك قديمي و آنتيك ساخته شده اند هستند. اگر از جمله افرادي هستيد كه چيدمان سنتي و آنتيك را دوست داريد اتاق خواب بهترين فضا براي اجراي دكور دلخواه شماست. مي توانيد علاوه بر دراور از تخت و كمد آنتيك هم استفاده كنيد. در اين صورت ممكن است مجبور باشيد هزينه گزافي را صرف كنيد به همين دليل توصيه مي كنيم در وسايلي استفاده كنيد كه به سبك وسايل آنتيك ساخته شده اند.

    البته براي غني كردن جلوه دكوراسيون اتاق خواب استفاده از تمام وسايل به صورت عتيقه الزامي نيست! قرار دادن حتي يك آباژور عتيقه روي ميزي با روميزي ترمه و يا گلداني آنتيك پر از رزهاي خشك نيز مي تواند تاثير لازم و كافي را بر دكوراسيون اتاق بگذارد.

    • اتاق غذاخوري از ديگر فضاهاييست كه با كمك وسايل آنتيك مي تواند شكيل و بسيار اصيل شود. يك ميز غذاخوري و بوفه آنتيك مي تواند جلوه اي رويايي به دكوراسيون اتاق غذاخوري ببخشد. اگر بوفه خود را نيز با ظروف چيني آنتيك پر كنيد و يك آينه عتبقه نبز بر ديوار اتاق غذاخوري بياويزيد جلوه اتاق صد چندان مي شود. به همين دليل قرار دادن شمعدان هاي انتيك روي ميز غذاخوري را بسيار توصيه مي كنيم.

    • در اتاق نشيمن لازم نيست فضا را پر از وسايل عتيقه كنيد. تنها تعدادي وسايل عتيقه مي تواند براي هويت بخشي به دكوراسيون اتاق نشيمن كافي باشد. براي مثال يك گرامافون و تلفن عتيقه روي يك ميز گوشه اتاق نشيمن مي تواند بسيار با نفوذ و موثر باشد. و يا دو صندلي به همراه يك ميز آنتيك و يا يك ميز كنسول با آينه و شمعدان عتيقه نيز از ديگر وسايل مناسب و ايده آل براي قرار دادن در چيدمان اتاق نشيمن است.

    • براي استفاده از وسايل آنتيك در آشپزخانه نيز مي توانيد طبقاتي را در نظر بگيريد و روي آن يك سرويس عصرانه خوري قديمي و آنتيك را قرار دهيد و آن را با نور پردازي متمركز برجسته سازيد. هم چنين در صورت وجود فضاي كافي مي توانيد يك سماور عتيقه را روي كانتر آشپزخانه بگذاريد و ببينيد كه چگونه جلوه دكوراسيون آشپزخانه شما پربار و قوي مي شود.

    اين نكته را فراموش نكنيد كه وسايل عتيقه به دكوراسيون رسميت مي بخشند و ذاتا داراي سبكي اصيل و كلاسيك هستند بنابراين چنانچه علاقه مند به جوي رسمي و كلاسيك براي قسمت هاي مختلف خانه خود هستيد حتما توصيه مي كنيم از چنين وسايلي در دكوراسيون خانه خود ستفاده نماييد.

     

     

     

     

     
      u آرايشي و زيبايي


    هماهنگ کردن اندازه لب به وسیله آرایش

    ۷ نکته برای هماهنگ کردن اندازه لب و یا فرم دادن به آنها به وسیله آرایش:

    ۱ - هنگامیکه لب پایین نازک است، خط لب را پایینتر از خط معمولی لب میکشیم و آن را با رژ لب پر میکنیم. همچنین کمیوازلین یا برق لب به وسط لب پایین بمالید تا آن را برجسته تر جلوه دهد.

    ۲ - وقتی لب بالا نازک است، خط لب بالا را بالاتر از خط معمولی لب میکشیم تا پهتر جلوه کند و با لب پایین تناسب داشته باشد.

    ۳ - هنگامیکه لبهای پایین و بالا نازک هستند، اندازه لبها را در بالا و پایین با مداد لب زیاد میکنیم و داخل خط را با رژ لب پر میکنیم که لبها پرتر به نظر آیند.

    ۴ - برای لبهای پر و بزرگ نباید رژ لب خیلی روشن و جلب نظر کننده استفاده کرد. رژ لب مات برای این لبها بهتر از رژ لب براق است.

    ۵ - دهان و لبهای کوچک را میتوان با کشیدن خطوط در اطراف دهان بزرگتر نشان داد.

    ۶ - در فرم دهانیکه گوشه های افتاده دارد میتوان خط لب را رو به بالا کشید و فرم دهان را اصلاح کرد.

    ۷ - لبهای نامساوی را نیز میتوان با کشیدن خطوط در جاهای لازم یکنواخت نمود.

    برای جلوگیری از مالیده شدن رژ لب بر روی دندانها میتوان از روش زیر استفاده کرد:
    - انگشت اشاره خود را در دهانتان قرار دهید و لبهایتان را ببندید. سپس انگشت خود را بیرون بکشید.
    - به این ترتیب رنگ اضافه رژ لب از داخل لبهایتان پاک شده و از مالیده شدن آن به دندانهایتان جلوگیری میکند.
     

     

     

     

     

     
      u مد و لباس


    آقایان، چرا و چگونه جلیقه بپوشید؟

    جلیقه از کت و شلوار قابل تفکیک و مستقل است و شما می توانید آن را به تنهایی نیز بپوشید. در اینجا پنج روش مطابق مد روز برای پوشیدن جلیقه به عنوان یک لباس مستقل را پیشنهاد می کنیم.
      
    1- زیبایی یک جلیقه ساده مشکی را با جفت کردن آن با شلواری متناسب و هماهنگ و یک پیراهن سفید با دوخت عالی افزایش بدهید. یک کراوات ابریشمی زغال سنگی به آن اضافه کنید، تا با نفوذترین شخصیت و حضور را در اداره یا برسر میز شام رسمی داشته باشید.

    2: برای پوشیدن جلیقه ای مناسب برای شرایطی غیررسمی، یک جلیقه پشمی تیره را بر روی یک تی شرت راه راه و به همراه شلوار جین مشکی بپوشید. جواهرات و تزئینات خود را به یک ساعت محدود کنید.

    3: شما می توانید با یک شلوار جین سنگشور شده، جلیقه ای با طرح زیگراگی و جناقی خاکستری رنگ بپوشید. با پوشیدن یک پیراهن با یقه ای بدون آهار، ظاهر آرام و خونسرد خود را تقویت کنید، و آستین های خود را به سمت بالا تا بزنید.

    4: جلیقه اندام شما را لاغر و باریک نشان می دهد، خصوصا اگر با یک پیراهن شطرنجی روشن پوشیده بشود. از کراوات صرفنظر کنید و شلوار دوخته مناسبی به رنگ مشکی و زغال سنگی انتخاب کنید.

    5: ترکیب جلیقه و شلوار همیشه شیک و سرزنده و جوان پسند است؛ خصوصا با یک طرح و الگوی چهارخانه سفید و مشکی کلاسیک که با یک کراوات جسورانه با رنگ تند پوشیده بشود.

     

     

     

     

     

     
      u تغذيه، سلامتي و تناسب اندام


    ۱۵نکته که باید در مورد پستان زنان بدانید

    ۱. متوسط وزن پستان ۱.۱ پاوند بوده و شامل ۵-۴٪ از چربی‌های کل بدن است.

    ۲. مشابه آلت مردانه، پستان‌ها نیز در هنگام تحریک برجسته می‌شوند.

    ۳. در هنگام نعوظ، متوسط طول نوک پستان‌ها حدود ۱ سانتیمتر است.

    ۴. متوسط اندازه پستان‌ها در امریکا 36C است. (۱۵ سال پیش این اندازه 34B بود).

    ۵. در قرون وسطی این اندازه‌ها جذاب نبودند و پستان‌های کوچک و بافاصله محبوبیت بیشتری داشتند.

    ۶. در سال ۲۰۰۸،‌ ۳۰۷،۲۳۰ مورد عمل کاشت پستان در امریکا صورت گرفت که رده اول عمل‌های زیبایی را (بیش از جراحی بینی و لیپوساکشن) به خود اختصاص داد.

    ۷. هزینه متوسط یک جراحی [پستان] حدود ۳،۷۰۰ دلار است.

    ۸. حدود ۲۰،۹۶۷ عمل کوچک‌سازی پستان در سال ۲۰۰۸ صورت گرفت.

    ۹. ابتدائاً، جراحان کاشت مواد گوناگونی را همچون عاج، توپ‌های شیشه‌ای، پلاستیک خرد شده، غضروف گاو و سیلیکون درون پستان‌ها امتحان کردند که اغلب منجر به نتایج ناخوشایندی گردید.

    ۱۰. شیلا هرشی دارنده بزرگترین پستان کاشت شده جهان با حجمی معادل ۱۰ لیتر است. (او پستان‌بندی با اندازه 38KKK استفاده می‌کند).

    ۱۱. پوشاک مخصوص پستان‌ها از قرن هفتم پیش از میلاد برای خانم‌ها وجود داشته است اما تولید انبوه آنها از سال ۱۹۳۰ آغاز شد. (امروزه این صنعت ۱۶ میلیارد دلار در سال سود‌آوری دارد).

    ۱۲. زنان در ایالات نیویورک، اوهایو، تگزاس، هاوایی و مین قانوناً مجاز به عدم پوشش پستان‌های خود هستند.

    ۱۳. شیر انسان نسبت به شیر گاو شیرین‌تر، حاوی ویتامین E، آهن و اسید‌های چرب بیشتر و سدیم کمتر است.

    ۱۴. پنج درصد نوزادان (مستقل از جنسیت) در دوماهه اول تولدشان شیر می‌دهند.

    ۱۵. اگر می‌خواهید از آویزان شدن پستان‌هایتان جلوگیری کنید، از استعمال دخانیات بپرهیزید.

    منبع

     

     

     

     

     
      u راهنماي خريد


    چگونه یک کیف نوت بوک بخریم؟

    خرید کیف نوت بوک به دلیل بازار متنوعی که دارد بسیار هیجان انگیز است یکی از مزیت‌های اصلی کیف نوت بوک تو چشم بودن آن است، بعد از نوت بوک یا حتی قبل از آن کیف نوت بوک جلب توجه می‌کند از همین رو شاید اهمیتش از نوت بوک هم بیش تر باشد!
    در بازار تقریباً 7 برند اصلی, کیف‌های نوت بوک را به انحصار خود در آورده اند. در واقع اکثریت کیف‌های مطرح در بازار ایران در اختیار مارک تجاری چون تارگوس، دی کوتا، کیس لاجیک، بل کین، ساندکس، وکس ، آباکاس قرار دارد. البته اکثر برندهای مطرح عرضه کننده لب تاب نیز کیف‌هایی را برای برند خاص خود معرفی می‌کنند که در اکثر موارد با کیف‌های معمولی بازار تفاوتی ندارند و پیشنهاد می‌کنیم از خرید آن‌ها اجتناب کنید.


    Ùانواع کیف
    اگر روزی اکثریت افراد مجبور بودند کیف‌های دستی مشکی رنگ برای نوت بوک خود انتخاب کنند امروزه می‌توانند کیف‌های کوله، طرح سامسونت و کیف‌های سفری را به عنوان کیف مورد نظر خود انتخاب کنند حتی کیف‌های زنانه لپ تاب نیز در بازار به وفور یافت می‌شود .
    همچنین تنوع رنگ‌ها در کیف‌های لپ تاب به حد مطلوبی رسیده است در حال حاضر علاوه بر رنگ مشکی رنگ‌های شادی مانند قرمز ، سفید و نارنجی از رنگ‌های موجود برای کیف لپ تاب هستند. یکی دیگر از مشخصه‌های ظاهری کیف‌های لپ تاب جنس این کیف‌هاست . در حال حاضر جنس‌های مختلفی چون چرم ، پلیمرهای نایلونی، برزنت و ... در بازار کیف لپ تاب موجود است که هر کدام یک نوع از گروه‌های لب تاب را به خود اختصاص می‌دهند . به طور مثال اکثر کیف‌های رسمی جزو کیف‌های چرمی و یا حتی طرح چرمی به شمار می‌آیند و کیف‌های اسپرت و کوله‌های لپ تاب از جنس برزنت هستند. موضوعی که نباید آن را فراموش کرد وزن کیف است ، هر چه وزن خود کیف سبکتر باشد خیلی طبیعی است که حمل و نقل آن نیز آسان تر است چون خود لب تاب به اندازه کافی سنگین هست حال اگر کیف آن هم وزن محسوسی داشته باشد حمل و نقل آن بسیار دشوار خواهد بود .
    از سوی دیگر باید در نظر داشته باشید که از کیف لب تاب فقط به عنوان یک محافظ لب تاب استفاده خواهید کرد یا اینکه می‌خواهید وظیفه کیف شما را نیز بر دوش بکشید ، در چنین شرایطی باید سراغ کیف‌هایی بروید که از فضای بیشتری برخوردارند . در این نوع کیف‌ها هر وسیله جای مخصوص به خود دارد از قبل دوربین عکاسی ، پخش کنندهای موسیقی و ... اما باید توجه داشته باشید که بزرگ شدن کیف یعنی سنگین تر شدن آن و نتیجه آن سخت تر حمل شدن آن خواهد بود .


    Ùنقش اول
    اگر از ظاهر کیف بگذریم اصلی ترین وظیفه کیف لب تاب نقش محافظتی آن است. در اصل کیف باید لب تاب را از آسیب‌های محیطی محافظت کند که این آسیب‌ها می‌تواند ضربه، رطوبت و یا سایر موارد باشد.
    ضربه: اولین وظیفه کیف محافظت لب تاب از ضربه است. چرا که ضربه دشمن اول لب تاب به شمار می‌آید از همین رو باید کیفی برای لب تاب انتخاب کرد که در برابر این گونه ضربه‌ها (ضربه‌های محیطی) مقاوم باشد.
    رطوبت: کیف لب تاب باید یتواند لپ تاب را از رطوبت‌های محیطی مانند باران، آب و ... حفظ کند.
    سایر موارد: کیف لپ تاب باید بتواند لب تاب را از امواج مغناطیسی محافظت کند و زمانی که در محفظه کیف قرار می‌گیرد کاملاً ارتباطش با محیط بیرون قطع شود. لایه‌های محافظتی در کیف‌ها متفاوت است برخی از آن‌ها اسفنج و ابرهای فشرده هستند و برخی دیگر سلول‌های هوا ، به تازگی ترکیب جدیدی از سلول‌های هوا با قابلیت تخلیه هوا و فوم فشرده مخصوص که در اتاقک نگهدارنده لب تاب نصب می‌شود تولید می‌شود که به خوبی از ضربه محافظت می‌کند . بهتر است در کف و روی (سقف) کیف هم پوشش‌هایی وجود داشته باشد تا از هرگونه ضربه لب تاب را محافظت کند.
    در پایان باید گفت اگر از خود کیف لپ تاب به خوبی محافظت نشود بعد از مدتی خود تبدیل به دشمن لب تاب می‌شود این نوع کیف‌ها باید به صورت مرتب تمیز شوند چون اگر گرد و غبار در محفظه‌های آن جمع شود باعث بروز مشکلاتی برای لب تاب خواهد شد. در حال حاضر کیف‌های لب تاب با قیمتی حدود 15 هزار تومان تا 200 هزار تومان به فروش می‌رسند که هر کدام خصوصیات خاص خود را دارند. سعی کنید کیف را با گارانتی خریداری کنید تا بعداً دچار مشکل نشوید.
     

     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    ريزه کاري هاي نخستين روزهاي
    زندگي مشترک

    به عقيده بسيارى از فلاسفه و دانشمندان، انسان موجودى مدنى است. به همين دليل محتاج به پناه و ياور و نيز يارى دلدارى است تا با او معاشرت داشته و در مسير پرپيچ و خم زندگى، غمخوارش باشد. ازدواج با رعايت اصول و شرايط لازم، استفاده از كمك مشترك را براى دختر و پسر جوان تسهيل مى‏نمايد و به آنها كمك مى‏كند تا در زندگى فردى و اجتماعى موفقيت‏هاى بيشترى به دست بياورند. حال آنكه دختران و پسران جوان مجرد از كمك‏هاى همسر خود بى‏نصيب مانده و از بسيارى موقعيت‏ها و فرصت‏هاى مناسب كه در زندگى به وجود مى‏آيند بى‏بهره مى‏مانند. بنابراين امر ازدواج براى زوج‏هاى جوان امرى ممدوح و پذيرفتنى است به گونه‏اى كه دختران و پسران جوان به محض رسيدن به شرايط و سن ازدواج بايد مبادرت به آن كنند. با اين وجود آمارهاى نگران‏كننده‏اى كه از اختلافات و جدايى‏ها در ميان زوج‏هاى جوان حكايت دارند نشان‏دهنده اين نكته است كه بسيارى از دختران و پسران جوان راه و رسم همسردارى و همسرگزينى را نيافته و ندانسته‏اند و اين بر بزرگ‏ترهاى خانواده است كه الگوها و نمونه‏هاى موفق را براى زوج‏هاى جوان نمونه آورده و راه و رسم زندگى آنها را بازگو دارند. علاوه بر اين، همسران جوان بايد به نكاتى سخت توجه داشته و آنها را رعايت داشته تا زندگى‏شان در همان آغاز راه دچار تلاطم و تلخى نشود. برخى از اين نكات كه لازم است دختر و پسر جوان به كار گيرند و آنها را آويزه گوش دارند به ترتيب زير است:

    1ـ زندگى مشترك عرصه كمال است نه صحنه پيكار. بنابراين يار و ياور هم باشيد و سعى نكنيد بر همسرتان تسلط يابيد. به عبارت ديگر با هم و در كنار هم باشيد نه جدا از هم و رو در روى هم! خانواده زمانى موفق خواهد بود كه در آن هماهنگى وجود داشته باشد و همه اعضا در يك محفل انس با كمال صميميت و شادى زندگى كنند. بنابراين همسران جوان بايد از هر نوع رفتارى شامل طعنه‏زدن، تحقير و مقايسه كردن همسر با ديگران و ... پرهيز نمايند.

    2ـ از ابراز محبت نسبت به يكديگر دريغ نورزيد. ابراز محبت به‏موقع در زندگى مشترك، نشاط و طراوت و علاقه را به دنبال خواهد داشت. اين امر فقط لازمه چند روز نخستين ازدواج نيست بلكه با گذشت زمان نهال نوپاى زندگى به درختى تناور تبديل مى‏شود كه نياز بيشترى به آبيارى دارد. با ابراز محبت و نشان دادن عشق و علاقه به هم، مى‏توان اين درخت تناور را براى هميشه بارور و باطراوت نگاه داشت و بر نشاط آن افزود.

    3ـ عاشقانه به هم نگاه كنيد. نحوه نگريستن هر يك از ما به ديگرى، به «چگونه بودن ما» بستگى دارد نه به «چگونه بودن او».
    شيفتگى زمانى حاصل مى‏شود كه فكر كنيد همسرتان فردى باشكوه، ناب، صميمى، خوش‏خُلق و خوش‏برخورد است. اين شيوه نگرش به همسران جوان مى‏آموزد به جاى اينكه عشق را جستجو كنند، با عشق و محبت به زندگى نگاه كنند.
    زبان نگاه، زبان مؤثرى است. شما با نگاه كردن به طرف مقابل به او مى‏فهمانيد به صحبت كردن با وى علاقه‏مند هستيد. حالات نگاه كردن اثر معجزه‏انگيزى در ايجاد صميميت ميان زوجين جوان دارد. ميل به صميميت نه تنها جنبه جسمى بلكه جنبه روانى نيز دارد.

    4ـ وقتى زن يا مرد جوان اشتباه مى‏كنند، صادقانه و صميمى اعتراف كنند. صداقت و اظهار پشيمانى و ندامت تنها علاج واقعه است. قبول نكردن اشتباه و نپذيرفتن خطا، اختلافات را دامن خواهد زد.
    5ـ در مطرح كردن مسائل ناخوشايند و نامطلوب سعى كنيد خود را هم دخالت دهيد. مثلاً به جاى اينكه بگوييد «چرا با فلانى اين طور برخورد كردى»، بهتر است بگوييد: «كاش با فلانى اين طور برخورد نمى‏كرديم.»

    6ـ اگر خطايى از همسر خود مشاهده نموديد، زود از كوره در نرويد و سفره دل‏تان را نزد هر كسى باز نكنيد. بخصوص پيش پدر و مادرتان درددل نكنيد زيرا اين كار موجب سرافكندگى همسرتان شده و امكان آشتى را بسيار ضعيف مى‏ كند.

    7ـ اگر مى‏خواهيد عشق و علاقه‏تان تداوم داشته باشد، نخست بايد بدانيد زمان كافى را براى با هم بودن و ابراز محبت كردن اختصاص بدهيد. سعى كنيد به انگيزه عشق و ازدواج‏تان بينديشيد؛ با همسرتان در باره نخستين روزهاى آشنايى و دوران خوشِ اولين روزها گفتگو كنيد. يادآورى شادى‏ها و رويدادهاى شيرين، هم وجودتان را گرم كرده و هم تازگى و طراوت رابطه شما را با همسرتان حفظ خواهد كرد.

    8ـ انعطاف‏پذيرى يكى از ويژگى‏هاى مهم براى ايجاد سازگارى بيشتر و سلامت روانى است. با چشم‏پوشى و نرمش نسبت به برخى رفتارهاى كودكانه و لجبازى‏ها نه تنها مى‏توان از تنش‏هاى بى‏دليل پيشگيرى نمود، بلكه مى‏توان از همان اول زندگى بنياد خانواده را مستحكم نمود. زوج‏هاى جوان بايد به خاطر داشته باشند كه مسائل و موارد اختلاف و يا اختلاف‏برانگيز را براى رسيدن به يك ديدگاه مشترك طرح نمايند، نه به تكرار و تثبيت كدورت‏ها و دشمنى‏ها.
     

     

     

     

     

     
      u دانش و فناوري


    دیدن اجسام پشت دیوار هم
    امکان‌پذیر شد

    دیدن اجسام از پشت موانع، یکی از آرزوهای بشر در طول تاریخ محسوب می‌شود. به تازگی فیزیک‌دانان موفق شده‌اند با پیش‌بینی الگوی پراکندگی پرتوهای نور عبوری از مواد مات، تصویر اجسام پشت آنها را بازسازی کنند.
    بهنوش خرم‌روز: شاید فکر کنید فناوری تازه رویت اجسام از پشت اجسام کدر همان استفاده از پرتوهای ایکس باشد، اما این طور نیست. این روش، راه تازه‌ای است که برای انتقال تصاویر ساده از میان اشیا کدر با استفاده از نور معمولی پیدا شده است. فیزیکدانان از این روش برای انتقال تصویر از میان شیشه‌ای که با رنگ پوشانده شده استفاده می‌کنند.
    هر جسمی یا شفاف است، یا کدر محسوب می‌شود،‌ یعنی ما نمی‌توانیم از پشتش چیزی ببینیم؛ و یا کمی مات است و می‌تواند بعضی نورها را از خود عبور بدهد. با این حال،‌ نور هنگام عبور از شبکه‌بندی اتمی این مواد مات، پراکنده می‌شود و فیزیکدانان معتقدند همین مسئله،‌ نکته کاربردی برای دیدن اشیا از پشت اجسام کدر است.
    به گزارش نیوساینتیست، در سال 2007/ 1386 آزمایشی برای تمرکز نور و عبور آن از پوست تخم‌مرغ و دندان انسان ترتیب داده شد که نشان داد چنین کاری عملی نیست. اما این بار فیزیکدانی به نام سیلوین گیگان با همکارانش در موسسه فیزیک و شیمی صنعتی پاریس،‌ موفق شده برای اولین بار تصاویر ساده را از اجسام کدر عبور دهد به طوری که در طرف دیگر بتوان تصویر را دید.


    ²رسیدن به تصویر
    این گروه با معکوس کردن فرایند پراکنده شدن نور،‌ توانستند از نوری که از لایه‌های رنگی و کدر عبور کرده بود، تصویر را بازسازی کنند. فرایند پراکندگی نور پیچیده است، ‌اما پیش‌بینی‌پذیر هم هست،‌ چون یک موج نوری مشخص همیشه یکسان پراکنده می‌شود.
    نحوه‌ای که هر شی نور را پراکنده می‌کند به عنوان ماتریس انتقال آن شی شناخته می‌شود. به گفته گیگان، اگر لایه رنگ را به عنوان یک ماز برای نور در نظر بگیریم،‌ آن وقت می‌توان ماتریکس انتقال شی را به صورت نقشه در نظر گرفت.
    گروه گیگان با 1000 بار تاباندن باریکه‌های لیزر ضعیف،‌ توانستند ماتریکس انتقال شیشه رنگ‌شده خودشان را به دست بیاورند،‌ بدین صورت که شکل باریکه لیزر را هر بار با استفاده از یک تعدیل‌کننده نور فاصله‌ای تغییر می‌دادند.
    تعدیل‌کننده نور فاصله‌ای همان دستگاهی است که برای کنترل نور خروجی ویدئو پروژکتور به کار می‌رود. در طرف دیگر شیشه کدر هم یک دوربین‌ دیجیتال الگوهای متفاوت پراکندگی نوری که در هر زمان تولید می‌شود را تشخیص می‌دهد. با مقایسه آن‌چه دوربین با اعمال تغییرات روی باریکه لیزر می‌بیند، ماتریکس انتقال شی با رنگی که دارد محاسبه می‌شود.


    ²تصویر نامرئی
    بدین ترتیب،‌ اگر یک تصویر ساده به شیشه رنگی تابانده شود، یک فرد عادی می‌تواند تنها درخششی را در آن حس کند. اما با دانستن ماتریس انتقال، این گروه می‌توانند کد رد کم‌نور و نامشخصی که به دوربین دیجیتال می رسد را شناسایی کنند و به تصویر مورد نظر برسند.
    گیگان در این مورد می‌گوید: « وقتی ماتریس انتقال شناخته شده باشد، بازسازی تصویر به سرعت عملی می‌شود. بدین ترتیب ما می‌توانیم به تصویری را کیفیت برسیم.»
    با این حال تصاویری که در این آزمایش‌ها مورد استفاده قرار گرفتند بسیار ساده بودند و هنوز تا رسیدن به امکان انتقال تصاویر جالب زمان زیادی مانده است. تصاویر به کار رفته 256 پیکسلی بودند و با بالا بردن پیکسل‌ها،‌ کیفیت تصویر بازسازی شده به سرعت کاهش می‌یابد چون نسبت سیگنال به نویز کاهش می‌یابد. با این وجود به گفته گیگان هنوز جا برای پیشرفت با مطالعات بیشتر در این زمینه وجود دارد.
    کسانی که آزمایش 2007/ 1386 را ترتیب داده بودند، الارد موسک و همکارش ولکوپ در هلند، بسیار تحت تاثیر نتایج این مطالعه قرار گرفته‌اند. آن‌ها می‌گویند:‌ » ما می‌توانیم ببینیم که این مطالعه آغاز راهی بلند و جذاب است.» موسک هم در تایید نظر گیگان می‌گوید: « با این که در حال حاضر این تکنیک برای تصاویر 256 پیکسلی جواب می‌دهد،‌ اما گروه‌های دیگر در سراسر جهان می‌توانند با الهام از این کار تصاویر بزرگ‌تر و پیچیده‌تری را از اجسام کدر عبور بدهند.»
     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    چرا برخي سايت‌ها را فيلتر مي‌كنند؟


    .: سوال:

    ما که با سانسور خبری غرب مخالفیم، و در ضمن به حقانیت خود معتقد هستیم، چرا سایت‌های مخالفین و ضد انقلاب را فیلتر می‌کنیم؟ مگر خداوند نفرموده «فَبَشِّرْ عِبَادِ - الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَه»؟
     

    .: پاسخ:

    بحث و اختلاف بر سر فیزیک یک عمل نیست، بلکه بر سر جهت و اهداف آن است. چنان چه در جنگ نیروهای هر دو طرف می‌جنگند، می‌کشند و کشته می‌شوند، اما اگر بین حق و باطق باشد، یکی را متجاوز و جنایتکار و دیگری را مجاهد و شهید می‌نامند.
    فیلترینگ در همه کشورها رایج است و میزان و شدت آن در حکومت‌های پلیسی آمریکا و اروپا بسیار گسترده‌تر و شدید‌تر است. تا آنجا که امروزه در آمریکا و اغلب کشورهای قدرتمند اروپایی، نه تنها اخبار به صورت سانسور شده و هدفمند منتشر می‌گردد و نیز بسیاری از سایت‌های خبری و یا علمی و نیز بسیاری از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و ... فیلتر می‌شوند، بلکه حتی با کد گزاری کلمات مورد نظر، تمامی ایمیل‌ها و حتی گفتگوهای تلفنی (به هر زبانی) ره‌گیری می‌شود و در صورت لزوم به بازداشت و حبس طولانی مدت بدون محاکمه همراه با شکنجه (با مجوز دولت و دادگاه‌های آمریکا) می‌انجامد. تازه اگر منجر به ترور از نوع انفجار و یا تصادف با خودرو (روش متداول در آمریکا) نیانجامد! چه شده است نوبت به ایران در دفاع از تهاجمات که می‌رسد، به یاد دمکراسی و شعور مردم می‌افتند و مدعی می‌شوند که هیچ فیلتری [سپری] نباید برای حملات آنان وجود داشته باشد؟!
    البته همان‌طور که اشاره نمودید در جمهوری اسلامی ایران، سایت‌های ضد انقلاب، ضد دین و مستهجن فیلتر می‌شوند و چنان چه شاهدید، آن چه نامش را سایت خبری گذاشته‌اند، بدون این که خبر مهمی داشته باشند، به ستاد هدایت جریان‌های ضد انقلاب مبدل شده‌اند و اساساً به همین منظور نیز تأسیس گردیده‌اند! و اکنون ناخوشنودند که چرا این ستادها فیلتر می‌شوند؟!
    باید دقت نمود که «جنگ»، جنگ است و به سلاح گرم در میدان محصور و محدود نمی‌باشد و شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی، ماهواره‌ای و اینترنتی و هم چنین بسیاری از سایت‌ها به نام خبری یا غیر خبری، ستاد و ابزار جنگی دشمن است و بودجه‌ی آنان نیز از مأخذ پنتاگون، سیا، موساد و ... تأمین می‌شود. لذا مقابله با آن‌ها بدیهی و اهمال در این مقابله نوعی بلاهت سیاسی و حماقت در استراتژی جنگ نرم است.
    سؤال معترضانه در مقابل فیلتر نمودن سایت‌های ضد انقلاب و یا در واقع ستاد‌های شایعه‌پراکنی و هدایت جریانات ضد انقلاب و برانداز به بهانه‌ی توانمندی در پاسخ، مانند این است که سؤال کنیم: اگر به قدرت نظامی خود اطمینان داریم، چرا از ورود دشمن به خاک خود نگرانیم و جلوگیری می‌کنیم؟ یا اگر به قدرت اطلاعاتی خود اطمینان داریم، چرا نمی‌گذاریم جاسوسان خارجی یا عوامل داخلی به عملیات مقدماتی خود جهت ایجاد یک فتنه یا بحران که به براندازی می‌انجامد ادامه دهند؟ یا اگر به قدرت انتظامی خود اطمینان داریم، چرا برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به داخل کشور این همه در مرزها هزینه می‌کنیم و یا شهید می‌دهیم؟ یا اگر در عرصه‌ی پزشکی قدرت علمی داریم، چرا مردم را واکسینه می‌کنیم؟!
    این بهانه‌ی تحریک کننده و به ظاهر آراسته «که ما بر حق هستیم، ما منطق داریم، ما قدرتمندیم ... و می‌توانیم متقابلاً پاسخ دهیم، پس باید در جنگ سایبری مرزها را بگشائیم تا دشمن به راحتی سازماندهی و فتنه کند»، یک بهانه‌ی حیله‌گرانه است. البته در جهان اسلام تازگی ندارد. مأمون نیز به بهانه‌ای این که ما مسلمانیم و منطق اسلام قوی است و امام رضا (ع) هم که نزد ما هست عالم به جمیع علوم است، تحت عنوان «گفتگوی ادیان و تمدن‌ها» مرزهای جهان اسلام را به صورت بی‌رویه جهت تهاجم فرهنگی یونان، هندوستان، غرب و شرق گشود و در نهایت حتی اجازه‌ی یک خطبه به امام (ع) نداد و او را به شهادت رساند.
    همین سیاست در زمان خاتمی و وزارت مهاجرانی (پناهنده به انگلیس) که امروزه در همین به اصطلاح سایت‌های خبری خدمتگزاری می‌کند مطرح و اجرا شد و هجمه‌ی گسترده‌ی اندیشه‌های غرب، فرهنگ و تمدن منحط غربی و ... با ابزارهای متفاوت به داخل ایران شروع شد و خسران‌های جبران ناپذیری پدید آورد.
    این بهانه که این قدر به ظاهر عالمانه و دمکراسی مآبانه مطرح می‌گردد، همان سکولاریزه کردن نظام اسلامی است و فقط به فیلترینگ منحصر نمی‌گردد. چنان می‌گویند و خواهند گفت: مشروب فروشی را باز کنید، اسلام غنی است و مشروب را حرام کرده است و مسلمانان خود می‌دانند که چه کنند! روسپی‌ها خانه را هم دایر کنید، چرا مردم را مجبور می‌کنید، خودشان شعور دارند و می‌فهمند که زنا حرام و خانمازسوز است! قمارخانه و سایر مراکز فساد و فحشا نیز از این قاعده مستثنیٰ‌ نیستند! و بدیهی است که فساد فرهنگی و قتل عام هویتی، به مراتب خطرناک‌تر از فساد رفتارهای شخصی و تباهی تن است.
    اما در خصوص استناد به آیه‌ی مبارکه‌‌ای که استناد نمودید، آیه همان چند کلمه نیست، بلکه چنین است:
    «وَ الَّذِينَ اجْتَنَبُواْ الطَّغُوتَ أَن يَعْبُدُوهَا وَ أَنَابُواْ إِلىَ اللَّهِ لهَُمُ الْبُشْرَى‏ فَبَشِّرْ عِبَادِ (17) الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئكَ الَّذِينَ هَدَئهُمُ اللَّهُ وَ أُوْلَئكَ هُمْ أُوْلُواْ الْأَلْبَابِ(18 - الزمر)
    و برای كسانى كه از پرستش بتان پرهيز كرده‏اند و به خدا روى آورده‏اند بشارت است. پس بندگان مرا بشارت ده - آن كسانى كه به سخن گوش مى‏دهند و از بهترين آن پيروى مى‏كنند، ايشانند كسانى كه خدا هدايتشان كرده و اينان خردمندانند.
    دقت بفرمایید که در حق این آیه‌ی کریمه و مفهوم آن بسیار ظلم شده و مورد سوء استفاده‌ی تبلیغاتی قرار گرفته است! اگر آیه را تکه تکه ننموده و تمام آن را تلاوت کنیم، متوجه می‌شویم که اولاً در باره‌ی کسانی حرف می‌زند که از بندگی و سرسپردگی طاغوت رها و وارسته شده‌اند و به خداوند گرویده و به سوی او انابه می‌کنند و به «عباد» خود بشارت می‌دهد. ثانیاً نفرمود که «یستمعون الاقوال»‌، یعنی هر حرفی را گوش می‌کنند، بلکه فرمود: « يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ» یعنی حرف گوش می‌کنند. یعنی شنوای حرف حق هستند و نه مانند «صم بکم»ها و انسان‌های عنود و لجوج کر و کور باشند. مثل کفاری که به پیامبر اکرم(ص) گفتند:
    وَ قالُوا قُلُوبُنا في‏ أَكِنَّهٍ مِمَّا تَدْعُونا إِلَيْهِ وَ في‏ آذانِنا وَقْرٌ وَ مِنْ بَيْنِنا وَ بَيْنِكَ حِجابٌ فَاعْمَلْ إِنَّنا عامِلُونَ (فصلت - 5)
    و گفتند قلب‏هاى ما، در رابطه با آن چه شما ما را براى آن دعوت مي كنيد در غلاف و تحت سرپوش است [نفوذی بر آن نتوان نمود]. و گوش‌هاى ما سنگين مي‌باشد. و بين ما و شما حائل و پرده وجود دارد. تو هر چه كه مي‌خواهى انجام بده! ما هم انجام مي‌دهيم‏.
    آری، مؤمنین گوش شنوا دارند و حرف حق را می‌شنوند و بین بهتر و بهترین، بهترین را انتخاب می‌کنند. البته نه به این معناست که هر حرف لغوی را گوش می‌کنند و نه بدین معناست که از اندیشه‌ها و توطئه‌های دشمنان غافلند، بلکه آنها رصد می‌کنند و مواظب آنها هستند. اما معنای رصد کردن این نیست که تمامی سنگرهای جنگ سایبری یا تبلیغاتی به هر نوع را به روی آنان بگشایند تا همگان را مورد هجمه و حمله قرار دهند.
    استناد این بلاهت سیاسی به قرآن کریم و کلام وحی [العیاذ بالله] ، از آن ترفندهای خطرناک و خائنانه‌ی دشمن است. چگونه معقول می‌آید که گمان کنیم خداوندی که از هر گونه پلیدی پرهیز می‌دهد، به انسان بفرماید که برو و در هر منجلابی که می‌خواهی فرو برو و بفهم که منجلاب است، سپس بیرون بیا! از کجای این آیه فهمیدند که خداوند بشارت داده به کسانی که به هر حرفی اگر چه باطل، لغو یا مبتذل گوش می‌دهند و سپس بهترین آنها را انتخاب می‌کنند و حال آن که یکی از صفات بارز مؤمن، اعراض از لغو (در گفتار، در عمل و ...) می‌باشد.
    اگر کسی اهل قرآن است، به طور مسلم نه تنها به یک بخش از یک آیه، آن هم با ترجمه‌ی ناقص و برداشت غلط استناد نمی‌کند، بلکه در ما بقی آیات کریمه نیز تأمل و تعمق می‌نماید. مگر خداوند کریم در قرآن نفرمود:
    «وَ قَدْ نَزَّلَ عَلَيْكُمْ فِي الْكِتابِ أَنْ إِذا سَمِعْتُمْ آياتِ اللَّهِ يُكْفَرُ بِها وَ يُسْتَهْزَأُ بِها فَلا تَقْعُدُوا مَعَهُمْ حَتَّى يَخُوضُوا في‏ حَديثٍ غَيْرِهِ إِنَّكُمْ إِذاً مِثْلُهُمْ إِنَّ اللَّهَ جامِعُ الْمُنافِقينَ وَ الْكافِرينَ في‏ جَهَنَّمَ جَميعاً» (النساء - 140)
    اين معنا را بر شما نازل كرد كه هر گاه شنيديد به آيات خدا كفر ورزيده مى‏شود و به آن استهزاء مى‏كنند با آنان منشينيد تا به سخنى ديگر بپردازند و گر نه شما نيز مثل آنها خواهيد بود و بدانيد كه خدا كافران و منافقان را در جهنم فراهم خواهد آورد.
    آیا این سایت‌های خبری و غیر خبری که ضد اسلام، ضد وحدت مسلمین، ضد انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران، ضد قرآن و دست‌نشانده هستند، مصداق همان کفر ورزیدن و استهزاء کردن نیستند؟! آیا نه این است که اگر شنونده نداشته باشند، اینهمه سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و آیا نفرمود هر که با آنان نشیند، خود نیز از آنان است. نکند با ساده‌انگاری گمان نماییم که با آنان نشستن، یعنی با هم در یک اتاق یا یک رستوران دور هم نشستن است. چه نشستنی نزدیک‌تر از خطاب کننده (شبکه) با مخاطب (کاربر یا بیننده) است؟ مگر خداوند متعال نفرموده:
    «وَ إِذا رَأَيْتَ الَّذينَ يَخُوضُونَ في‏ آياتِنا فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ حَتَّى يَخُوضُوا في‏ حَديثٍ غَيْرِهِ وَ إِمَّا يُنْسِيَنَّكَ الشَّيْطانُ فَلا تَقْعُدْ بَعْدَ الذِّكْرى‏ مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِمينَ (الانعام - 68)
    و هنگامى كه ديدى آن كسانى را كه از روى سخريه، در آيات قرآن گفتگو كرده بر آن طعنه مى‏زنند، پس اعراض كن از آنان تا آن كه به سخنى ديگر بپردازند، و اگر شيطان اين معنا را از يادت برد و بعدا به يادت آمد، فورا برخيز و با قوم ستمگر منشين.
    آیا اینان همان‌هایی نیستند که «خوض» در آیات الهی می‌کنند، آیات الهی و کل اسلام و مسلمین را به مسخره گرفته‌اند و دائماً بر علیه‌شان توطئه می‌کنند(؟!)
    مگر خداوند کریم نفرمود:
    «... وَ لا تَقْرَبُوا الْفَواحِشَ ما ظَهَرَ مِنْها وَ ما بَطَن ...» (الانعام – 151)
    ... و به كارهاى زشت چه پنهان و چه آشكارا نزديك مشويد.
    آیا نزدیکی بیش از آن است که او در خانه‌ی من و در آسایش من حضور یافته و هر چه دلش می‌خواهد بی‌اختیار من بگوید و نشان دهد؟! بعد من هم با او بنشینم و در حین زهر‌آلود شدن خود را توجیه کنم که خداوند فرموده: «يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَه»؟!
    آیا این آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها، اسرائیلی‌ها و اذناب خارجی و نوکران داخلی آنها، همان دشمنانی نیستند که خداوند مؤمنین را از دوست و ولیّ گرفتن آنها پرهیز داده و مکرر فرموده:
    «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَ النَّصارى‏ أَوْلِياءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِياءُ بَعْضٍ وَ مَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمينَ» (المائده - 51)
    اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد، يهود و نصارا را به دوستى برمگزينيد. آنان خود دوستان يك‌ديگرند. هر كس از شما كه ايشان را به دوستى گزيند در زمره آنهاست. و خدا ستمكاران را هدايت نمى كند.
    آیا خداوند نفرمود:
    «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا بِطانَهٔ مِنْ دُونِكُمْ لا يَأْلُونَكُمْ خَبالاً وَدُّوا ما عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضاءُ مِنْ أَفْواهِهِمْ وَ ما تُخْفي‏ صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الْآياتِ إِنْ كُنْتُمْ تَعْقِلُونَ» (آل عمران - 118) ‏
    اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد، دوست همرازى جز از همكيشان خود مگيريد، كه ديگران از هيچ فسادى در حق شما كوتاهى نمى‏كنند و خواستار رنج و مشقت شمايند. و كينه‏توزى از گفتارشان آشكار است و آن كينه كه در دل دارند بيشتر است از آن چه به زبان مى‏آورند. آيات را برايتان آشكار ساختيم، اگر به عقل دريابيد.
    آیا این سایت‌ها مصداق غیر هم کیشان کینه‌توز نیستند و آیا گفتارشان دشمن و کردارشان دشمن‌تر نیست؟!
    اینها هم همگی آیات قرآن کریم هستند و آیات امر به معروف [که از سنخ امر و دستور است و نه ارشاد] و نهی از منکر [که از سنخ بازدارندگی امری است و نه نصیحت] و آیاتی که امر به قتال، یعنی جنگ و کشتن فتنه‌گران تا آخرین نفر را می‌دهد نیز آیات قرآن کریم هستند. حال آیا این شبکه‌ها و سایت‌ها مصداق «منکر» و «فتنه و فتنه‌گر» نیستند؟! چرا گمان می‌کنیم که فتنه و فتنه‌گر حتماً باید به صورت یک انسان مقابل ما ایستاده و بجنگد؟ این جنگی که امروزه آن را «جنگ نرم» می‌نامند، همان «قتال فتنه» است که خداوند متعال در قرآن کریم بدان اشاره نموده و فرمود:
    «وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّى لا تَكُونَ فِتْنَهٌ وَ يَكُونَ الدِّينُ لِلَّهِ فَإِنِ انْتَهَوْا فَلا عُدْوانَ إِلاَّ عَلَى الظَّالِمينَ» (البقره -193)
    و با ايشان كارزار كنيد تا فتنه به كلّى ريشه‏كن شود و دين تنها براى خدا شود و اگر به كلّى دست از جنگ برداشتند ديگر هيچ دشمنى و خصومتى نيست مگر عليه ستمكاران‏.
    آیا جنگ فتنه و فتنه‌گر، الزاماً به صورت جنگ گرم و در یک میدان مشخص است و آیا جنگ نرم با تسلیحات سایبری جنگ فتنه نیست؟!
    کجا خداوند فرمود بنشینید و حرف‌های فتنه‌گران را گوش کنید و سپس مابقی حرف‌های عالم را هم گوش کنید و سپس بهترین آنها را انتخاب کنید؟! این چه ترجمه و برداشت ظالمانه و القای شیطنت‌آمیزی است که بر اذهان عمومی تحمیل می‌کنند؟!
    البته شاید آنها بگویند که خداوند کریم نیز حرف‌های دشمنان را فیلتر می‌کند و اجازه نمی‌دهد که مؤمنین به هر حرف لغو، استهزاء، معصیت، فتنه، منحرف کننده و کلاً شیاطین جن و انس [مانند ابلیس یا آمریکا] گوش کنند! اما مهم نیست که آنها چه می‌گویند، چون اصلاً خدا و اسلام را قبول ندارند و اگر به آیه‌ای نیز اشاره کنند و یا سخنی از اسلام بگویند، حتماً یا تحریف شده و یا با تفسیر به رأی سوء استفاده می‌کنند و یا هر دو.
    پس، ما باید بصیرت داشته باشیم و فریب این شانتاژها را نخوریم و به بهانه‌‌ی این که حرف منطقی داریم و پاسخ داریم، سنگرهای جنگ نرم یا سایبری را دو دستی تقدیم ننماییم. از مرزهای خود در عرصه‌های گوناگون حفاظت کنیم. نگران جان و مال و اعتقاد و امنیت و آینده‌ی دنیوی و اخروی کودکان، نوجوانان، جوانان و ... باشیم و به بهانه‌ی این که در شهر آتش‌نشانی داریم، اجازه ندهیم که شهر ایمان، شهر اعتقاد، شهر ملیت، شهر هویت و شهر استقلالمان در عرصه‌های متفاوت فرهنگی، سیاسی، ملی، نظامی، اقتصادی و ... را به آتش بکشند.
     

     

     

     

     

     
      u گردشگري


    دبی؛
    رشد و شكوفایی با سرعت شگفت‌آور

    دبی خیره كننده، مفرح و كمی فراواقعی است. از شن و آفتاب و خرید برخواسته، آنچه دیروز شهرﻯ كوچك و آرام با خانه‌هاﻯ حیاط دار گچی مرجانی ساخته تجار پارسی و خانه‌هاﻯ نخلی ماهیگیران و غواصان مروارید بود، امروز، آسمانخراش‌هایی درخشان و بازارهاﻯ مدرن پوشاك و عطریات و محصولات بهترین تولید‌كنندگان جهان است.
    شجاعت رهبران شهر ستودنیست؛ ساخت هتل‌ها در دریا، ایجاد جزایر مصنوعی وسیع با ۱۲۰ كیلومتر ساحل جدید، پیست اسكی مسقف با برف مصنوعی و دو تله‌سیژ... ساخت فرودگاه بین‌المللی ستایش شده در ۱۵ سال.
    دبی در چند ساله اخیر مقصد جهانگردﻯ بسیارانیست، این محبوبیت از طریق سیاست‌هاﻯ لیبرال (با توجه به استاندارد‌هاﻯ منطقه) و امنیت عالی كسب شده است. دبی استراحتی كوتاه براﻯ خرید، حمام آفتاب، غذاﻯ خوب، تماشاﻯ كنسرت‌ها و رویداد‌هاﻯ ورزشی و حتی برخی لذت‌هاﻯ گناه‌آلود است!
     

    .: معرفي
    دُبی یا دوبی یکی از امیرنشین‌های هفت‌گانه امارات متحده عربی است. دبی بیشترین جمعیت را در میان این هفت امارت دارد و دومین امارت بزرگ آن، و با تنها ۵ درصد از مجموع وسعت خاک امارات عربی متحده (۴٬۱۱۴ km²) بعد از بزرگترین امارت ابوظبی (۶۷٬۳۴۰ کیلومتر مربع) با بیش از ۸۵ درصد از کل مساحت امارات متحده عربی می‌باشد. امیرنشین دبی در جنوب کشور ایران و در حاشیه خلیج فارس قرار دارد و جزئی از کشور امارات متحده عربی است. بسیاری از مردم ایران برای تجارت و تفریح به دبی سفر می‌کنند.
    دبی از دیگر امارت‌های امارات متحده عربی متمایز می‌باشد از این لحاظ که درآمد نفت آن تنها ۶٪ از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد و اکثر درآمد امارت دبی از منطقه آزاد جبل علی، فروش ملک به اتباع خارجی در مناطق آزاد، اعطای اقامت، صدور مجدد کالا، ترانزیت مسافر و کالا و همچنین قسمت بزرگی نیز از گردشگری و دیگر خدمات مالی و تجاری تشکیل می‌گردد. تأسیسات و پیشرفتهای زیاد در صنایع و فعالیتهای مختلف در دبی باعث شده تا توجهات جهانی را در تمام زمینه‌ها و پروژه‌ها جلب کند، از جمله رویدادهای ورزشی و همایش‌ها.
     

    .: نام
    وجه تسمیه و اصل نام « دبی » از دو حرف (د) و (با) تشکیل شده، یعنی (دبا) « دُبا » نام نوعی ملخ کوچک است قبل از اینکه بال در آورد، این نوع ملخ در زمان گذشته در این منطقه وجود داشته، به همین جهت نام منطقه را (دُبا) گذاشته بودند که به مرور زمان به (دبی) تبدیل شده‌است. مدتی هم این شهر «الوصل» نامیده می‌شد.
    در فارسی برخی به‌نادرست و به خاطر آوانویسی از روی زبان‌های اروپایی نام این شهر را «دوبی» نوشته‌اند.

    .: تاریخچهٔ دبی
    دبی تا قبل از سال ۱۸۳۳ میلادی دهکده ای از توابع مشایخ ابوظبی بوده‌است، در سال ۱۸۳۳ شیخ مکتوم بن بطی آل مکتوم به همراه ۸۰۰ نفر از خویشاوندان و وابستگان وهمراهان خود، از امارت ابوظبی به این دهکده می‌کوچند واز آن تاریخ دوران حکمرانی قبیلهٔ آل مکتوم، وتأسیس امارت دبی آغاز می‌شود. قبل از این تاریخ دبی یک روستای کوچک بیش نبود وهیچ امتیازی از سایر روستاهای اطراف خود نداشته بود.
    نسبت قیبلهٔ آل مکتوم به قبیلهٔ آل بوفلاسه یکی از فروع قبائل بزرگ (بنی یاس) می‌رسد. وأصل نام این قبیله از نام «فلاسة» (خواهر فلاح بن هلال الیاسی جد آل نهیان) حکام امارت ابوظبی گرفته شده‌است. تاریخ نویسان چنین نوشته أند که «فلاسة» (خواهر فلاح آل نهیان) به ازدواج پسر عموی خود (راشد بن عامر بن هلال الیاسی) در می‌آید، وصاحب چند پسر می‌شوند که به (الرواشد) معروف می‌شوند. و از آنجائیکه «فلاسة آل نهیان» از شخصیت برجسته‌ای بین عشیرهٔ خود برخور دار بود و از نفوذی قوی برخوردار بود، فرزندانش نام آل بوفلاسه برخود می‌گیرند وبه قبیلهٔ «آل بوفلاسه» مشهور می‌شوند، نسب به نام مادرشان فلاسة آل نهیان. و قبیلهٔ بنی یاس از چند قبیلهٔ بزرگ تشکیل یافته بود وبه نام ( حلف بنی یاس ) «پیمان بنی یاس» معروف بود. که بیشتر آنان از قبیلهٔ (فضاعه) نوادگان و عموزادگان (یاس) بودند، که جد مستقیم ( آل نهیان ) و ( آل مکتوم) می‌باشد. قبیلهٔ بنی (یاس) از نفوذ وتمیز خاصی در منطقه برخوردار بوده‌اند، ودر قیام اتحاد دولت امارات متحده عربی نقش مهمی داشته أند.
     

    .: زبان و دین
    زبان رسمی عربی است اما انگلیسی، هندی، اردو، مالایی و تمیل نیز بصورت گسترده صحبت می‌شود. اسلام، مذهب و دین رسمی می‌باشد. تعداد زیادی هندی و سیک و مسیحی در دبی وجود دارد. گروههای غیر مسلمان می‌توانند خانه‌ها و عبادتهای خودشان را داشته باشند. درحالیکه دولت امارات متحده مجوز قانونی به گروههای مذهبی نمی‌دهد، ممکن است برخی از امارتها استقلال داخلی به برخی از مذاهب بدهند. برای مثال در دبی مجوز قانونی به کلیسای مسیح مقدس نوین داده شده. دبی نیز تنها امارتی است که معابد هندو و گوردوارا (معابد سیک‌ها) دارد. طبق سرشماری اخیر افراد ملت هندوستان بیشترین جمعیت مستقر در دبی را تشکیل می‌دهند. گروههای غیر مسلمان، کمکهای نقدی را تنها می‌توانند از بین خود جمع آوری کرده و یا از خارج دریافت کنند و می‌توانند در ملا عام دینشان را تبلیغ کنند. اما از دین برگشتن یا توزیع نشریات مذهبی به شدت خلاف قانون بوده و علاوه بر جریمه نقدی و پیگرد قانونی، به خاطر رفتار توهین آمیز به آئین اسلام، فرد مجرم را از کشور اخراج می‌کنند.

    .: جاذبه‌ها
    خرید مهمترین جاذبه دبی است؛ درواقع دبی بهشت خریداران است، تعداد بیشمار مراكز خرید و تنوع محصولات دل هر خریداری را شاد می‌كند. اجراهای موسیقی گوناگون، امكانات ورزشی و تفریحی متنوع، و هتل‌های دیدنی نیز بخشی دیگر از جذابیت‌های دبی را تشكیل می‌دهند. وجود كنسولگری ایالات متحده در شارجه نیز خود به تنهایی یكی از انگیزه‌های سفر ایرانیان به دبی است. علاوه بر این‌ها، عجایب دنیای جدید نیز به جلب سیاحان كمك می‌كنند؛ جزایر مصنوعی، رستوران‌های زیر آب و مرتفع‌ترین برج جهان.
     

    .: برج خليفه (دبى)

    برج خلیفه آسمانخراشی است که در شهر دبی در امارات متحدهٔ عربی قرار دارد. این برج با ۱۶۰ طبقه و ارتفاع ۸۲۸ متر، در حال حاضر عنوان بلندترین سازه ساخته شده به دست بشر را به خود اختصاص داده‌است. برج خلیفه در روز چهارم ژانویهٔ ۲۰۱۰ گشایش یافت.
    این برج در خیابان شیخ زاید در دبی واقع شده و دارای بخش‌هایی با کاربردهای تفریحی، مسکونی، تجاری و اداری می‌باشد و بخشی از آن نیز به عنوان هتل درنظر گرفته شده‌است.

    وب سايت:
    http://www.burjdubai.com


    .: پارك آب وایلد وادى

    هیچ روشى براى فرار از گرمای دبى بهتر از رفتن به وایلد وادى نیست. این پارك آبى محبوب بچه‌ها و بزرگتر‌هاست. مجموعه‌اى از امكانات تفریحى و ورزشى چون موج سوارى. یكى از مهیج‌ترین امكانات آن Jumeirah Sceirah است.

    آدرس: امارات متحده عربی، دبی، جمیرا، جاده جمیرا
    تلفن: ۳۴۸ ۴۴۴۴ (۴ ۰۰۹۷)
    ساعات كار: نوامبر تا فوریه ۱۱:۰۰ تا ۱۸:۰۰ / مارس تا مى و سپتامبر تا اكتبر ۱۱:۰۰ تا ۱۹:۰۰ / ژوئن تا آگوست ۱۱:۰۰ تا ۲۱:۰۰
    بهاى بلیط: بزرگسالان ۱۸۰ درهم / كودكان زیر ۱۱۰ سانتى‌متر قد ۱۵۰ درهم.
    وبسايت: www.wildwadi.com 
    نكته: در هنگام استفاده از Jumeiran Sceirah پاهاى خود را جمع كنید و دیگر شناگران همراه خود را بگیرید.


    .: هتل برج العرب

    عموماً به عنوان اولین هتل ۷ ستاره جهان شناخته مى‌شود اما هتل ۵ ستاره دولوكس است. این ساختمان بادبان شكل نماد دبى و یكى از پر امكانات‌ترین هتل‌هاى جهان است، ۳۲۱ متر ارتفاع دارد و در جزیره‌ای مصنوعی ۲۸۰ متر دورتر از خشکی بنا شده‌ است. کوچكترین اتاق هتل برج‌العرب ۱۶۹ و بزرگترین اتاق آن ۷۸۰ متر مربع مساحت دارند. هفت طبقه از این هتل به صورت آکواریوم در زیر دریا وجود دارد. اگر مى‌خواهید در برافراشته‌ترین هتل جهان با لوكس‌ترین و مجهز‌ترین امكانات اقامت كنید نباید هرگز از خود بپرسید كه آیا ارزش بهایى كه مى‌پردازید را دارد یا نه. اگر به دنبال یك هتل ۵ ستاره در جمیرا مى‌گردید به جستجو ادامه دهید. اما اگر به دنبال تجربه‌اى یك بار براى همیشه در زندگى خود هستید اجازه دهید تا رولزرویس به آرامى شما را تا ورودى هدایت كند. گرچه ساختمان نمایى مدرن دارد اما به خود آمادگى دهید تا چشمانتان میزبان جشن مبهوت‌كننده فضاى پرزرق و برق عربى شود. ۲۰۲ سوییت دو طبقه رویایى و هركدام با نمایى دل‌انگیز میزبان خاطره‌انگیز‌ترین اوقات براى شماست.

    آدرس: امارات متحده عربی، دبی، جمیرا، جاده جمیرا
    تلفن: ۳۰۱ ۷۷۷۷ (۴ ۰۰۹۷)
    وبسايت: www.burj-al-arab.com 
    بهاى اتاق: از ۷0 دلار به بالا


    .: مركز خرید امارات

    بزرگترین مركز خرید (پاساژ) دنیا در خارج از ایالات متحده، بیش از ۲۰۰ فروشگاه، سینماها، و مركز آسمان دبى. شعبات گران‌قیمت‌ترین مارك‌هاى دنیا و رستوران‌ها و كافه‌هاى بسیار. هتل كمپینسكى با رستوران‌هایى كه مجوز سرو مشروبات الكلى را دارند به این مركز خرید متصل است. یك هایپرماركت بسیار عظیم نیز در كنار آن است. فروشگاه‌هاى عرضه سوغات خاورمیانه و عربى نیز در طبقات فوقانى هستند.

    آدرس: امارات متحده عربی، دبی، جاده شیخ زاید
    تلفن: ۴۰۹ ۹۱۰۰ (۴ ۰۰۹۷)
    وبسايت: www.malloftheemirates.com 
    ساعات كار: كلیه ایام سال (بجز رمضان): یك‌شنبه تا چهارشنبه ۱۰ صبح تا ۱۰ شب، پنج‌شنبه تا شنبه ۱۰ صبح تا ۱۲ شب. / ماه رمضان: یك‌شنبه تا چهارشنبه ۱۰ صبح تا ۱ پس از نیمه شب.


    .: منطقه بستكیه

    بادگیرهاى عربى برافراشته در كنار آب. جایى جادویى براى گشت و گذار، فضایى محسور كننده.
    آخرین بازمانده‌هاى آنچه زمانى دبى قدیم بود، بنای این محله توسط ایرانیان مهاجر از شهرستان بستک استان هرمزگان از سال ۱۸۹۰ به بعد صورت گرفته است. شغل اصلی ساكنان آن صید مروارید بود. در دهه نود میلادی اكثر ساكنان منطقه خانه‌های خود را به دولت دبی فروختند و در اواخر همان دهه دولت دبی اقدام به بازسازی و ترمیم ساختمان‌ها به سبك سنتى كرد و به همراه آن نگارخانه‌ها و كافه‌هایی نیز در آن گشایش شده است. هتل‌هایی نیز با در‌های كوتاه در این منطقه بنا شده. بستكیه میزبان چندین بنای مهم نیز هست؛ قلعه الفهیدی، كهن‌ترین بنا در دبی برجای‌مانده از دهه ۱۷۸۰، بیت‌الوكیل، اولین ساختمان اداری در دبی، گالری مجلس، مركز مطالعات فرهنگی شیخ محمد، و گالری هنری XVA. جایی دلپذیر برای یك پیاده‌روی فرح‌بخش برای علاقه‌مندان به هنر و فرهنگ.
    آدرس: امارات متحده عربی، دبی، شرق سوق بور دبى

     

     

     

     

     

     
      u گزارش روزانه


    دیپلماسی روباه

    مصطفی غفاری

    برخی بر این باورند كه رادیو بی‌بی‌سی در جریان انقلاب اسلامی بهمن 1357 نقش مؤثری در اطلاع‌رسانی به مردم درباره‌ی اخبار سیاسی ایران داشته است. این نقش تا اندازه‌ای برجسته بوده كه به تازگی مركز اسناد انقلاب اسلامی به بازنشر كتاب "انقلاب ایران به روایت رادیو BBC" به كوشش عبدالرضا هوشنگ مهدوی پرداخته است.
    پس از انقلاب، با افتادن رادیو و تلویزیون (نیرومندترین و پرمخاطب‌ترین رسانه‌ در ایران) به دست نیروهای انقلابی و مسلمان و باتوجه به رویكرد مزوّرانه‌ای كه بنگاه سخن‌پراكنی بریتانیا در قبال تحولات داخلی و سیاست‌خارجی جمهوری اسلامی در پیش گرفت، نام رادیو فارسی بی‌بی‌سی نیز در شمار "رادیوهای بیگانه" قرار گرفت و عملاً مخاطبان گسترده‌ی خود را در ایران از دست داد.
    این روند كمابیش ادامه داشت تا آن‌كه با گسترده شدن امكانات فضای مجازی در ایران و اقبال عمومی مردم به استفاده از آن، بی‌بی‌سی بخش فارسی سایت خود را فعال كرد. در حالی كه این سایت در مدت فعالیت خود هیچ‌گاه با استقبال گسترده‌ی كاربران ایرانی- آن‌چنان كه مورد انتظار گردانندگان بی‌بی‌سی بود- مواجه نشد، در سال 1387 نسخه‌ی جدیدی از این سایت با ویژگی‌های ظاهری، فنی و محتوایی به‌روزتر و جذاب‌تر ارائه شد اما هنوز استقبال كاربران ایرانی در حد انتظار نبود.
    در ۱۴ ژانویه ۲۰۰۹ (25 دی 1387) و در حالی كه كم‌تر از پنج ماه به برگزاری انتخابات دهم ریاست‌جمهوری در ایران مانده بود، مراحل ابتدایی راه‌اندازی تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی نیز به اتمام رسید و این تلویزیون با پخش برنامه‌هایش بر روی ماهواره‌ی هاتبرد برای چند ساعت محدود در روز، آغاز به‌كار كرد.


    @كوتاه درباره‌ی بی‌بی‌سی
    BBC (بنگاه سخن‌پراكنی بریتانیا با مسؤولیت محدود) در سال ۱۹۲۲ بنیان گذاشته و در ۱۹۲۷ پس از دریافت پروانه‌ی سلطنتی تبدیل به یك شركت دولتی شد. در حال حاضر نیز بی‌بی‌سی یك شركت دولتی نیمه‌خودمختار است كه توسط یك "هیأت امنا" اداره می‌شود. ادعای گردانندگان ‌بی‌بی‌سی‌ این است كه این شركت تحت هیچ‌گونه نفوذ تجاری و سیاسی نیست و تنها به مخاطبان خود پاسخگو است؛ زیرا بودجه‌ی تمام بخش‌های آن غیر از "بخش جهانی"، از هزینه‌ای كه مردم بریتانیا برای تماشای تلویزیون می‌پردازند، تأمین می‌شود. اما بودجه‌ی بخش جهانی بی‌بی‌سی توسط دولت و وزارت خارجه بریتانیا تأمین می‌شود. زمینه‌ی فعالیت این بخش، رادیو، تلویزیون و اینترنت است.
    بخش جهانی از نظر اداری زیر مجموعه‌ی دستگاه دیپلماسی لندن به شمار می‌رود و سیاست‌های كلان آن همواره تحت نظارت مسؤولان دولتی یا نمایندگان آنان قرار دارد. گرچه مسؤولان بی‌بی‌سی اصرار بر استقلال سرویس جهانی خود دارند اما برای تصویب و اجرای برنامه‌های گوناگون، نیازمند ارائه‌ی طرح‌های خود به مسؤولان قانون‌گذاری و اجرایی و بررسی و تأیید مستقیم پارلمان از طریق بخش دیپلماسی عمومی كمیسیون خارجی و وزارت خارجه آن كشور هستند.
    بنابراین به نظر می‌رسد تولید و پخش برنامه‌های بخش‌ خارجی بی‌بی‌سی در راستای "دیپلماسی عمومی" انگلستان انجام می‌شود؛ به‌گونه‌ای كه وزارت خارجه‌ی بریتانیا نام "سرویس جهانی بی‌بی‌سی" را در میان 4 محور اساسی دیپلماسی عمومی این كشور قرار داده است.1
    دیپلماسی عمومی شیوه‌ای نوین در راستای تحقق سیاست‌خارجی كشورهاست كه در آن بر ارتباط بی‌واسطه و تأثیرگذاری بر افكار عمومی ملت‌ها به‌جای رابطه با دولت‌ها برای پیشبرد اهداف و منافع یك كشور تأكید می‌شود. تعریف پایگاه رسمی اینترنتی وزارت امور خارجه بریتانیا از دیپلماسی عمومی، "دستیابی به اهداف سیاسی از طریق كار با عموم مردم در كشورهای خارجی" است.
    این روش هزینه‌ی اجرای تصمیمات و پی‌گیری منافع در مقصد را به حداقل می‌رساند و سد مقاومت‌ها در برابر "دیگران" یا "بیگانگان" را می‌شكند. در این میان، رسانه‌هایی كه مخاطبانی بیرون از مرزهای جغرافیایی یك‌ كشور دارند، بیشترین كمك را به پیشبرد منافع ملی خواهند داشت. از همین روست كه بودجه‌ی بخش خارجی بی‌بی‌سی از سوی دولت انگلستان تأمین می‌شود.
    به گفته نیكلاس كال، كارشناس تاریخ دیپلماسی عمومی، یكی از مشكلات گریبان‌گیر بی‌بی‌سی در این راستا، عدم امكان رهایی از خاطره‌ی ناخوشایند مخاطبان ایرانی از گذشته‌ی نه چندان قابل دفاع این شبكه و پرداختن صرف به آینده‌ای پر زرق و برق است. شبكه‌ی تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی برای جذب مخاطبان بیشتر و نشان دادن آشنایی و نزدیكی خود به فرهنگ ایرانی و فارسی، روش‌های گوناگونی را به‌كار می‌گیرد. برای نمونه شبكه‌ی تلویزیونی فارسی بی‌بی‌سی در اولین روزهای آغاز به‌كار خود، كوشید در برنامه‌هایش ذهنیت برخی ایرانیان پیرامون "دست پنهان انگلیس در سیاست ایران!" را در چارچوب توهم توطئه بازخوانی كند و عملاً تصویری قابل استناد و بی‌طرف از خود نزد مخاطبان بسازد كه در ایران امروز به دنبال هیچ منفعتی جز ارمغان صلح و حقوق بشر برای ایرانیان نیست.
    بی‌بی‌سی حتی فونت فارسی جدیدی را برای نوشتار به‌كار می‌گیرد. گرچه بسیاری معتقدند این فونت تقلید ناشیانه‌ای از فونت‌های گذشته‌ی فارسی و عربی است. برخی منابع در وب می‌گویند بی‌بی‌سی طراحی و اجرای این فونت را به یك لبنانی هلندنشین سفارش داده است. یعنی سفارش انگلیسی، با سلیقه‌ی عربی، برای مخاطب فارسی!


    @پوشش اخبار ایران در انتخابات
    مردم‌سالاری دینی در ایران، بی‌شك پدیده‌ای نو در عالم سیاست است كه باید آن را به گونه‌ای متفاوت از سایر نظام‌ها و ساختارهای سیاسی شناخته شده‌ی دنیا درك كرد. با گذشت سه دهه از استقرار جمهوری اسلامی و با نگاهی به تجربه‌ی 30 ساله‌ی آن، چنین می‌نماید كه سیاست در ایران اسلامی بر سه پایه‌ی اصلی استوار است: اسلام، مردم و رهبری. ساختارهای حقوقی سیاسی پیش‌بینی شده در قانون اساسی نیز عملاً بازتابنده‌ی رابطه‌ی مردم با رهبری (ولی فقیه) بر اساس و در چارچوب آئین اسلام هستند و باتوجه به روح قانون اساسی، پیش‌برنده‌ی جامعه‌ی ایران در راستای كمال الهی خواهند بود.
    در مورد انتخابات نیز جدا از رفتار نخبگان سیاسی، گردانندگان رسانه‌ها، نامزدهای انتخاباتی و هواداران سازمان‌یافته‌ی آن‌ها در قالب ستادهای انتخاباتی، آنچه بیش از همه شایسته‌ی توجه است، رفتار عامه‌ی مردم و رهبری در ایران است.
    بی‌بی‌سی كه در "بین دو خط نوشتن" و موش‌ دواندن در عین محافظه‌كاری مهارت دارد، در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری دهم نیز سیاست‌های تأمل‌بر‌انگیزی در پوشش اخبار ایران و تحلیل رویدادهای پس از آن، در پیش گرفت كه البته پرداختن به همه‌ی جنبه‌های آن در این نوشتار نمی‌گنجد. بنابراین تنها به یك سوژه‌ی خبری یعنی نماز جمعه‌ی 29 خرداد تهران- كه توسط آیت‌الله خامنه‌ای و با حضور میلیونی مردم برگزار شد- و پوشش خبری و تحلیلی آن از سوی بی‌بی‌سی می‌پردازیم.


    @مدیریت یا تشدید بحران؟
    به نظر می‌رسد رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران توانستند تا اندازه‌ی زیادی در مهار جنبش خیابانی معترضان كه با تحریك رسانه‌های بیگانه و بر پایه‌ی توهم تقلب گسترده در انتخابات شكل گرفته بود، موفق باشند.2 می‌توان خطوط كلی رهنمودهای ایشان در آن سخنرانی تاریخی را این‌گونه دسته‌بندی كرد:
    1. یادخدا و درخواست آرامش از او با بازخوانی ماجرای صلح حدیبیه
    2. سپاس‌گذاری از نقش‌آفرینی بی‌مانند مردم در حاكمیت بر سرنوشت خویش و برجسته‌سازی الگوی مردم‌سالاری دینی
    3. آگاهی‌بخشی پیرامون مسأله‌ی انتخابات و رد شبهه‌ی تقلب گسترده با تبیین اهمیت سلامت انتخابات در اعتماد مردم و این‌كه جمهوری اسلامی اهل خیانت در آرای مردم نیست. بنابراین اگر اعتراضی هست، باید در چارچوب قانون پیگیری شود، نه با زورآزمایی خیابانی!
    4. نقد و بررسی نكات مثبت و منفی رقابت‌های انتخاباتی
    5. اعاده‌ی حیثیت از شخصیت آقایان هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری
    6. دعوت به وحدت و همدلی مؤمنان به اسلام و انقلاب باوجود اختلاف سلیقه‌ها
    7. تبیین خطوط قرمز نظام و صف خودی و غیرخودی و جداسازی آشوب‌گران از معترضان
    8. اظهار تأسف عمیق از حمله به كوی دانشگاه و برخوردهای ناشایست با دانشجویان به نام رهبری
    9. تهدید به افشاگری بیشتر متخلفان از قانون در برابر مردم؛ پس از تبیین راه حل قانونی برای رفع شبهه‌ی تقلب
    10. ایراد اتهام علیه دشمنان و پرده‌برداری از نیات آن‌ها در ادعاهای حقوق بشری به سود شهروندان ایرانی
    {این سخنرانی بارها در رسانه‌های نوشتاری، دیداری و شنیداری ایران و جهان به‌صورت كامل یا گزینشی بازتاب داشته؛ برای مقایسه‌ی آنچه هست و آنچه بی‌بی‌سی ‌كوشید بسازد، بار دیگر بشنوید}

    @تصویرسازی بی‌بی‌سی
    بی‌بی‌سی در گزارش صوتی- تصویری كوتاهی، به بازتاب این سخنان كه در واقع نشان‌گر گونه‌ای مدیریت بحران بود، پرداخت و در میان پوشش برخی نقاط آن، از "آنچه كه او (آقای خامنه‌ای) سران استكبار و رسانه‌هایی كه آن‌ها اداره می‌كنند، نامید" یاد كرد. همچنین از قول ایشان نقل كرد كه "من از همه می‌خواهم كه به زورآزمایی خیابانی خاتمه دهند. اگر نه مسؤولیت تبعات و هرج و مرج آن برعهده‌ی آن‌هاست."
    سپس بلافاصله جمشید برزگر سردبیر سایت و رادیو فارسی بی‌بی‌سی این سخنان را نشانه‌ی تصمیم‌ و جهت‌گیری كلی نظام در برابر اعتراضات و امید اندك به شورای نگهبان برای تغییر در نتایج انتخابات عنوان كرد! در حالی كه رهبر انقلاب علاوه بر خطبه‌های نماز جمعه، در دیدار با یكی از نامزدهای معترض و نیز دیدار با نمایندگان ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست‌جمهوری، بارها تأكید كرده بودند كه معترضان، باید از مسیر قانون به دنبال احقاق حق خود باشند.
    پیش‌فرض بی‌بی‌سی كه می‌كوشید آن را به مخاطبان خود نیز منتقل كند، "مسلّم بودن تقلب گسترده در انتخابات" بود. برزگر بدون اشاره به مقدمه‌چینی رهبر انقلاب كه از تبعات زیان‌بار هرج و مرج برای اعتماد و امنیت عمومی یاد كرده بودند، تنها با یادآوری این عبارت كه "مسؤولیت خون و خشونت زورآزمایی خیابانی برعهده‌ی ادامه‌دهندگان این روش خواهد بود" كوشید صدور مجوز خشونت علیه مخالفان را در سخنان رهبری القا كند.
    بی‌بی‌سی همچنین پیامد مهم سخنان رهبر جمهوری اسلامی ایران را ارتقای میزان و سطح درگیری‌ها پیش‌بینی كرد! در حالی كه سخنان رهبری تنها در مقابل یك روش بود نه حتی اصل اعتراض. ایشان در خطبه‌ها به باز بودن راه برادری و قانون برای پیگیری اعتراضات احتمالی تأكید كرده بودند. در نتیجه‌ی سخنان رهبر انقلاب شمار معترضان خیابانی در تهران از صدها هزار نفر در روزهای گذشته، به كم‌تر از 70 هزار نفر آن‌هم به روایت كاربران توییتر از بی‌بی‌سی رسید! گرچه روز شنبه‌ درگیری‌هایی خونین میان معارضان مسلح و نیروهای انتظامی در سطح شهر رخ داد اما سخنان آیت‌الله خامنه‌ای توانست به تدریج آرامش را به خیابان‌های تهران بازگرداند و امنیت میلیون‌ها شهروند را تأمین كند.
    بی‌بی‌سی در ادامه‌ی راه و در برنامه‌های گوناگون خود به تحلیل سخنان رهبر انقلاب و ابعاد تأثیرات آن پرداخت. در این برنامه‌ها بی‌بی‌سی، رهبر ایران را به فرافكنی بحران داخلی ایران و دشمن‌تراشی در پی ناتوانی از مهار بحران، خشونت علیه مردم و نقض حقوق بشر و شهروندی، رویارویی مستقیم با طرفداران نامزدهای معترض و تهدید آن‌ها، سقوط از عدالت به روایت آنچه آقایان منتظری، كدیور و سروش دفاع بی‌منطق از رئیس‌جمهور و نتایج انتخابات می‌نامیدند، متهم نمود! بی‌بی‌سی همچنین در 40 روز پرتنش پس از انتخابات، تلاش كرد سَرخوردگی مردم ایران از نتایج انتخابات و برخورد نیروهای انتظامی و امنیتی و سلب اعتماد مردم از نظام و نیز شكاف و دو دستگی عمیق در اركان نظام و جنگ قدرت میان آن‌ها را القا كند و البته در تمامی خبرها و تحلیل‌ها آشكار و پنهان بر طبل تقلب بزرگ بكوبد!

    به چند نمونه‌ از القائات بی‌بی‌سی كه در بخش فارسی سایت بی‌بی‌سی آمده، توجه كنید:

    "آیت‌الله خامنه‌ای كسانی را كه دشمن می‌خواند، متهم كرد كه پس از مشاركت گسترده‌ی مردم در انتخابات اخیر، درصدد برآمد نسبت به نتیجه‌ی این انتخابات ایجاد بدبینی كند و گفت كه دیپلمات‌های غربی كه قبلاً با نقاب احترام با نظام جمهوری اسلامی برخورد می‌كردند، این نقاب را كنار زده‌اند و به خصوص دولت بریتانیا را به خباثت در این زمینه متهم كرد."

    "وی 11 میلیون تقلب در انتخابات را غیرممكن دانست و هشدار داد كه اگر سیاستمداران منتقد انتخابات به تظاهرات و راهپیمایی‌های خیابانی خاتمه ندهند، فرماندهان پشت صحنه‌ی این اعتراضات تلقی خواهند شد و مسؤول خونریزی‌های احتمالی خواهند بود."

    همچنین بی‌بی‌سی در یك فضاسازی رسانه‌ای برای كم‌رنگ جلوه دادن نماز جمعه‌ی تاریخی 29 خرداد تهران، مدعی شد: "اتوبوس‌های حامل نمازگزاران از سرتاسر كشور برای شركت در این مراسم به تهران اعزام شده بودند!"
    بی‌بی‌سی حتی نتوانست خرسندی خود را از وضعیت پیش‌آمده پس از انتخابات ایران و سوژه‌‌سازی برای رسانه‌های بیگانه پنهان كند: "تجمعات چندصدهزار نفری اعتراضی و نیز خشونت نیروهای مدافع دولت علیه معترضان، بارها و بارها به خبر یك رسانه‌های معتبر دنیا تبدیل شد و به زعم برخی ناظران رسانه‌ای در عرض یك هفته، بیش از تمام دوران پس از جنگ، تصاویر مستند علیه جمهوری اسلامی تولید كرد."
    چند روز پس از اظهارات رهبری، ابعاد بسیاری از مداخلات انگلستان در ماجراهای انتخابات ایران توسط وزیر امور خارجه‌ی ایران و نیز تحلیل‌گر ارشد سفارت انگلستان در تهران، روشن شد اما برداشت‌های مخدوش و تصویرسازی‌های جهت‌دار بی‌بی‌سی از صحبت‌های رهبر انقلاب، همچنان ادامه یافت. این شبكه ایستادگی رئیس‌جمهور در برابر مستكبران را به آنچه خود "دشمنان داخلی" می‌خواند، تعمیم داد و آن را از دلایل حمایت رهبری از رئیس‌جمهور عنوان كرد: "آقای احمدی‌نژاد در مقابله با دشمنان داخلی هم از چنین الگوی سازش‌ناپذیری تبعیت می‌كند... دیگر برای كمتر كسی تردیدی در این نكته باقی مانده كه رهبر جمهوری اسلامی ایران، به هر دلیل، متقاعد شده است كه اصلاح‌طلبان، به دلیل حركت آگاهانه یا ناآگاهانه در مسیر خواسته‌های قدرت‌های جهانی در ابعاد سیاسی، امنیتی و بین‌المللی، برای بقای نظام جمهوری اسلامی ایران خطرناك هستند و بنابراین، ملاحظات مربوط به حفظ نظام ایجاب می‌كند كه با قاطعیت در مقابل تحركات آن‌ها و ورود مجددشان به قدرت جلوگیری شود."3
    این در حالی است كه آیت‌الله خامنه‌ای پیش از انتخابات، همه‌ی نامزدها را صالح معرفی كرده بودند، در نماز جمعه، رقابت آن‌ها را در چارچوب نظام اسلامی دانسته و در روزهای پس از انتخابات نیز این‌گونه دعواها را دعوای خانوادگی در درون نظام اسلامی عنوان كردند.
    در اقدام حساب‌شده‌ی دیگر، بی‌بی‌سی كوشید با پوشش گسترده‌ی واكنش‌های پراكنده‌ی بین‌المللی به سخنان آیت‌الله خامنه‌ای، خطوط اصلی القائات خود را برای فشار بر مقامات و افكار عمومی ایران، پررنگ‌تر سازد و بار دیگر حمایت رهبری از منتخب ملت را بی‌منطق و سخنان ایشان مبنی بر پایان دادن به اردوكشی خیابانی و لزوم پیگیری اعتراض‌ها از مسیر قانونی را ایستادن در برابر خواست مردم نشان دهد و ایران را در اوج بحران مشروعیت تصویر كند!
    به این نمونه‌ها توجه كنید: "روزنامه‌ی فایننشال تایمز نوشت كه آقای خامنه‌ای با پیامی سازش‌ناپذیر به مصاف مخالفان خود رفت: اعتراض‌ها را همین حالا متوقف كنید وگرنه عواقب آن برعهده‌ی شما خواهد بود!"، "فایننشال تایمز در مطلبی دیگر از قول برخی از معترضان به نتایج انتخابات ۲۲ خرداد می‌نویسد كه آیت‌الله خامنه‌ای با این حرف‌ها مقابل مردم ایستاد!"
    "روزنامه‌ی گاردین ضمن تحلیل و تفسیر سخنان دیروز آقای خامنه‌ای، از قول عیسی سحرخیز نوشته است كه این سخنرانی، بحران را از مناقشه بر سر نتایج انتخابات به محكی برای اقتدار سیاسی رهبر جمهوری اسلامی تبدیل كرد!"، "گاردین در ادامه می‌نویسد: آیت‌الله خامنه‌ای اكنون راه خود را بسته است؛ زیرا از تظاهركنندگان توقع دارد از فرمانش برای نیامدن به خیابان اطاعت كنند!"
    تلاش رسانه‌ای بخش جهانی بی‌بی‌سی برای مخدوش ساختن تصویر ایران و رهبری آن در افكار عمومی پس از فروكش كردن اردوكشی‌ها و درگیری‌های خیابانی نیز ادامه یافت. شبكه‌ی بی‌بی‌سی با پوشش گسترده‌ی نماز جمعه‌ی 26 تیرماه حجت‌الإسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی برای نمایاندن آن به مثابه صف‌آرایی در برابر نماز جمعه‌ی 29 خرداد آیت‌الله خامنه‌ای، مدعی شد: "نماز ۲۶ تیر با نماز ۲۹ خرداد هریك صحنه نمایش قدرت یك جناح در برابر دیگری است."4
    فرخ نگهدار همچنین در تحلیل خود مدعی شد: "بسیاری از شهروندان، هیچ‌گاه جمهوری اسلامی را نپذیرفته‌اند!" در حالی كه تنها چند روز پیش از آن، افكار عمومی در سراسر جهان شاهد ثبت ركورد مشاركت 85 درصدی ایرانیان در انتخابات ریاست‌جمهوری بود.
    در ماجرای انتصاب آقای مشایی به معاونت اولی رئیس‌جمهور و سپس دستور عزل وی توسط رهبر انقلاب، بی‌بی‌سی بار دیگر به ارائه‌ی تحلیل‌هایی جانب‌دارانه برای تضعیف جایگاه رهبری پرداخت و در حالی كه تحلیل‌گران سیاسی، این اقدام را نشانه‌ی انصاف و بی‌طرفی رهبر انقلاب و تلاش ایشان برای حفظ چارچوب و اصول كلی نظام دانستند، كوشید آن را نشانگر اقتدارطلبی مطلق رهبری نشان دهد: "مداخله‌ی مستقیم رهبر جمهوری اسلامی در تعیین مناصبی كه حتی نیازمند رأی نمایندگان مجلس نیز نیستند، به معنای آن است كه حتی فردی كه به بنا به تأیید آقای خامنه‌ای رأی نزدیك به ۲۵ میلیون نفر یا ۶۳ درصد از رأی‌دهندگان را به دست آورده، قادر نیست خود معاونان و اعضای كابینه‌اش را برگزیند!"5
    این شبكه در پوشش اخبار مراسم تنفیذ ریاست‌جمهوری توسط رهبر انقلاب نیز تلاش كرد به‌گونه‌ای كنایه‌آمیز دشمن‌تراشی را مهم‌ترین وجه سخنان رهبری بنمایاند: "آیت‌الله خامنه‌ای در جریان تنفیذ حكم ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد، گفت: دشمنان در این خیال نباشند كه با تقلید مغلوط از حضور عظیم مردم در انقلاب پرشكوه ‌١٣٥٧ و در یك كاریكاتور از آن حركت عظیم، می‌توانند به نظام اسلامی ضربه بزنند؛ چرا كه این نظام مقتدر و ریشه‌دار با این كارها شكست نخواهد خورد."6
    بی‌بی‌سی همچنین با به‌كارگیری ادبیات جیمی كارتر در سفر دی‌ماه 1356 به ایران و اظهارات دور از واقع او در "جزیره‌ی ثبات خاورمیانه" خواندن ایران تحت حكومت شاه، تلاش كرد رهبر ایران را نیز مستبد و وضعیت جمهوری اسلامی را همچون رژیم شاهنشاهی در آن سال‌ها، در آستانه‌ی سقوط نشان دهد: "رهبر جمهوری اسلامی در حكم تنفیذ خود جمهوری اسلامی ایران را در وضعیتی تصویر می‌كند كه با جزیره‌ی آرامش و ثبات شباهت‌های بسیار دارد. دیگران چنین تصوری ندارند. برخی وضع موجود را نامطلوب می‌بینند، عده‌ای دیگر از بحران صحبت می‌كنند. عده‌ای هم جمهوری اسلامی را در پایان خط می‌انگارند!"7
    به نظر می‌رسد بخش جهانی شبكه‌ی بی‌بی‌سی با دریافت بودجه‌های هنگفت دولتی از طرف امور خارجه‌ی بریتانیا، می‌كوشد رهبر جمهوری اسلامی را كه با هوشمندی به ردگیری انگیزه‌ها و تلاش‌های بیگانگان در ماجراهای اخیر پرداخته است، دچار توهم توطئه و دشمن‌تراشی و فرافكنی بحران‌های درونی جلوه دهد، شكفاف گسترده در اركان نظام و ناكارآمدی جمهوری اسلامی را القا كند و مردم ایران را از مردم‌سالاری دینی، سَرخورده و نسبت به حاكمیت، بی‌اعتماد بنمایاند. گویا بی‌بی‌سی با این‌ كارها تلاش می‌كند ماجرای خباثت انگلیس را از خاطر مخاطبانش محو كند!

    @بی‌طرفی به سبك بی‌بی‌سی!
    امروزه مسؤولان شبكه‌ی جهانی بی‌بی‌سی ترجیح می‌دهند نام پیشین بخش بین‌الملل بی‌بی‌سی یعنی "سرویس امپراتوری بی‌بی‌سی "(BBC Empire Service) را به‌ خاطر مخاطبان خود نیاورند یا آن را این‌گونه توجیح كنند: "این نام نه برای پیشبرد اهداف امپریالیستی كه برای متحد كردن مردم انگلیسی زبان كشوری كه در آن زمان امپراتوری بریتانیا نامیده می‌شد، انتخاب شده بود!" از این رو گردانندگان بخش جهانی بی‌بی‌سی، از سال 1988 نام جدید "سرویس جهانی بی‌بی‌سی" را جایگزین آن كرده‌اند.
    گذشته از وابستگی سرویس جهانی بی‌بی‌سی به وزارت خارجه‌ی بریتانیا و نام تأمل‌برانگیز آن تا پیش از 1988، زمان تأسیس رادیو، تلویزیون و سایت فارسی بی‌بی‌سی، میزان استقلال و بی‌طرفی این شبكه را آشكار می‌كند. بخش فارسی رادیو بی‌بی‌سی در دسامبر 1940 درست هشت ماه پیش از سوم شهریور 1320، آغاز به كار كرد. با توجه به نگرانی بریتانیا از نفوذ تبلیغاتی آلمان‌ در ایران، سه ماه پس از آغاز جنگ جهانی دوم ضرورت تأسیس بخش فارسی بی‌بی‌سی از سوی سِر ریدر بولارد به لندن گزارش شد. چهل روز بعد این پیشنهاد، تأیید و به بولارد ابلاغ شد كه وزارت خارجه و خزانه‌داری، بودجه‌ی لازم برای تأسیس بخش فارسی را آماده كرده‌اند. بی‌بی‌سی فارسی از ابتدای تأسیس تا پایان تابستان 1320 درگیر كارزار بی‌وقفه‌ای برای بدبین كردن ایرانیان نسبت به آلمان هیتلری و توجیه و آماده‌سازی افكار عمومی برای اشغال ایران بود.
    با آغاز جنبش ملی شدن صنعت نفت، بی‌بی‌سی بار دیگر استثنائاً و بر اساس مصالح ملی بریتانیا، آشكارا با سیاست‌های تأمین‌كننده‌ی مالی خود همراه شد: نخست با تهیه‌ی گزارش‌ها و تفسیرهایی در ارائه‌ی تصویر مثبت از كارنامه‌ی شركت نفت انگلیس و ایران و سپس در همگامی كامل با دولت لندن برای مقابله با ملی شدن صنعت نفت. پرده‌ی آخر نمایش بی‌بی‌سی فارسی نیز، همكاری مستقیم این شبكه در كودتای 28 مرداد 1332 و سرنگونی حكومت مصدق بود.
    در آگوست 2005، شبكه‌ی چهار رادیوی بی‌بی‌سی، برنامه‌ای از سری برنامه‌های "داكیومنت(سند)" و با عنوان "یك كودتای خیلی بریتانیایی" پخش كرد! در این برنامه كه بعدها چندین جایزه‌ی رسانه‌ای نیز دریافت كرد، تصریح شد كه گوینده‌ی خبر بی‌بی‌سی فارسی با اعلام "اكنون ساعت دقیقاً 12 نیمه‌شب است" به جای جمله‌ی همیشگی "اكنون ساعت 12 نیمه‌شب است" پیامی رمزی به شاه و همراهانش برای اطمینان‌بخشی به آنان و نشان دادن آمادگی لندن برای كودتا دادند.
    بی‌بی‌سی همچنین در مورد مسأله‌ی مالكیت ایران بر جزایر سه‌گانه‌ی خلیج فارس در زمان محمدرضا پهلوی نیز رسماً و علناً از موضع اعراب حمایت می‌كرد؛ تا آن‌جا كه آنتونی پارسونز سفیر بریتانیا در تهران در گزارش‌نامه‌ای در مرداد 1354 كه به شدت مورد اعتراض لندن واقع شد، به دخالت بی‌بی‌سی در امور كشورهای خاورمیانه برای تأثیرگذاری بر دولت‌ها اعتراف كرده و از مسؤولان وزارت خارجه‌ی كشورش خواست از اعمال فشار و مداخله در كشورهای خاورمیانه از طریق سرویس جهانی بی‌بی‌سی خودداری كنند.
    در سال‌های پس از انقلاب بهمن 57، بی‌بی‌سی فارسی همواره جایگاه فعالیت افرادی بوده كه با انقلاب و جمهوری اسلامی برآمده از آن، سر ناسازگاری داشته و حتی به‌طور فعال در سازمان‌های سیاسی و شبه‌نظامی عضو بوده و یا هوادار آن بوده‌اند. چیزی كه با همه‌ی منشورهای گذشته و كنونی بی‌بی‌سی و ادعای بی‌طرفی و عدم جانب‌داری آن در تضاد است.8
    در دهه‌ی 1980 سرویس جهانی بی‌بی‌سی و بخش فارسی در رقابت با شبكه‌های رقیب بین‌المللی، تا اندازه‌ی زیادی از نخبه‌گرایی دست كشید و به تولید برنامه‌های عامه‌پسند روی آورد اما دیپلماسی عمومی بریتانیا، بار دیگر سرویس جهانی بی‌بی‌سی را متأثر نمود و با آن‌كه این شبكه در اوج مشكلات اداری و مالی در حال كاستن از برنامه‌های خود بود، در اكتبر 2006 با چراغ سبز وزارت خارجه و پارلمان انگلستان، ناگهان تأسیس یك شبكه‌ی تلویزیونی فارسی زبان در سال 2008 اعلام شد.
    گرچه افكار عمومی بریتانیا درباره‌ی تأسیس این تلویزیون فارسی زبان و پرداخت هزینه‌ی آن از جیب مالیات‌دهندگان آن كشور، چندان خشنود نبوده و نیستند اما "چپمن" رئیس سرویس جهانی بی‌بی‌سی در نشست ژوئن 2007 كمیسیون روابط خارجی مجلس عوام، از تأسیس تلویزیون فارسی زبان بی‌بی‌سی به عنوان "بالاترین اولویت در برنامه‌ی پیشنهادی به وزارت خارجه كه دارای پرونده‌ا‌ی بسیار قوی است" یاد كرده بود!


    @همیشه دروغ نگو!
    برخی تصور می‌كنند همه‌ی كاركنان سرویس جهانی و بخش فارسی آن، موظف به نوكری روزمره و اطاعت مداوم از دستورات مقامات ارشد سیاسی بریتانیا هستند! اما واقعیت این است كه خدمت‌گذاری این شبكه به منافع ملی انگلستان تنها در مواقع حساس و سرنوشت‌ساز آشكار می‌شود. بی‌بی‌سی آن‌قدر حرفه‌ای هست كه در هر مورد ناچیزی، اعتبار رسانه‌ای خود را هزینه‌ نكند.
    هر رسانه‌ای برای اعتبار یافتن نزد مخاطبان و فضاسازی برای القای موارد لازم در مواقع ضروری، نخست باید این باور را در ذهن‌ها نهادینه كند كه راست‌گو و بی‌طرف است؛ زیرا دروغ‌گویی همیشگی، اعتماد مخاطبان را سلب خواهد نمود. چرخ تبلیغات راهبردی و دیپلماسی عمومی بریتانیا نیز با دروغ‌پراكنی مستقیم و مداوم نمی‌چرخد. بنابراین بی‌بی‌سی نیازی به دروغ‌گویی همیشگی ندارد و با ارائه‌ی گزارش‌های نسبتاً درست، همواره در جلب اعتماد مخاطبانش می‌كوشد. ارائه‌ی تصاویر نادرست و ناقص به مخاطبان، تنها در بزنگاه‌ها صورت می‌گیرد.
    در این‌باره، دیدگاه محمدرضا زائری روحانی فعال ایرانی در عرصه‌ی مطبوعات و وب كه اكنون در لبنان تحصیل می‌كند، جالب توجه است: "آمریكا كوپن دروغ‌گویی خود را برای چیزهای بزرگ هزینه می‌كند... می‌گوید می‌خواهم دموكراسی منتشر كنم و دروغ می‌گوید اما چون در چیزهای كوچك همیشه راست گفته، مردمش دروغ بزرگ را باور می‌كنند و او به ادعای سلاح كشتار جمعی، جنگ ویرانگر عراق را آغاز می‌كند. آمریكا می‌گوید القاعده تهدیدی برای امنیت بین‌المللی است؛ در حالی كه اصل القاعده را خودش درست كرده اما چون در چیزهای كوچك راست گفته، مردمش دروغ بزرگ را باور می‌كنند و او به افغانستان حمله می‌كند."
    دیپلماسی عمومی انگلستان نیز برای اهداف گوناگون راهبردی و درازمدت خود، به بخش جهانی بی‌بی‌سی نیازمند است. بنابراین نباید توقع داشت كه لحظه به لحظه فعالیت‌های كوتاه‌مدت و روزمره این شبكه، منطبق بر سیاست‌های اعلام شده دولتی بنماید. رسیدن به هدف نهایی در شكار افكار عمومی، تنها در میان‌مدت و درازمدت است كه باید تأمین شود.


    @به كه اعتماد كنیم؟
    از كارنامه‌ی بی‌بی‌سی چنین برمی‌آید كه این شبكه هیچ‌گاه گامی بیرون از حیطه‌ی تأمین منافع ملی انگلستان در آن سوی مرزهای بریتانیا برنداشته است. نمایش گاه‌گاه صداقت و بی‌طرفی این رسانه نیز برای جلب اطمینان و همراهی مخاطبان و استفاده از آن در بزنگاه‌های آینده است.
    برخی تحلیل‌گران سیاسی انگیزه‌ی دولت انگلستان را از سامان‌دهی‌ها و برنامه‌سازی‌های كنونی رسانه‌ای علیه ایران، همراهی با آمریكا برای براندازی جمهوری اسلامی ایران و دست‌كم تضعیف قدرت رو به فزونی ایران و امتیازگیری در مسائلی چون انرژی هسته‌ای و حقوق بشر می‌دانند.
    30 سال پس از این، كه اسناد وزارت خارجه‌ی بریتانیا منتشر شود، بی‌شك بخشی از این انگیزه‌ها و تلاش‌ها برای افكار عمومی فاش خواهد شد اما مردم ایران در آستانه‌ی دهه‌ی عدالت و پیشرفت، نیازی به این‌همه انتظار ندارند. درك دشمنی‌ها و كارشكنی‌های قدرت‌های بیگانه در راه دشوار و البته در گام‌های نهایی ایران اسلامی برای تبدیل شدن به قدرت اول منطقه، چندان دشوار نیست.
    ‌در عین حال و در دنیایی كه راه‌های گوناگون دسترسی به اطلاعات برای بیشتر مردم هموار شده است، مخاطبان رسانه‌هایی چون بی‌بی‌سی، بهتر است با بهره‌گیری از منابع گوناگون خبری و مقایسه‌ی اخبار و تحلیل‌ها، درك درست‌تری از همه‌ی ابعاد واقعیت‌های اجتماعی ایران و جهان داشته باشند. رسانه‌ها و منابع خبری داخلی، اگرچه با اشتباه‌ها و كاستی‌های فراوانی از جمله برخی ملاحظات محافظه‌كارانه و گاه سیاسی‌كاری در پوشش و پردازش اخبار ایران و جهان درگیرند اما هنوز هم انتظار حركت در چارچوب منافع ملی ایران، از آن‌ها خردمندانه‌تر به نظر می‌رسد تا بنگاه سخن‌پراكنی انگلیس!


    @تكرار تاریخ یا بازی جدید؟
    هنوز تنور بحران پس از انتخابات در ایران برای رسانه‌های بیگانه تا اندازه‌ای گرم بود كه صادق صبا رئیس تلویزیون، رادیو و وب‌سایت بی‌بی‌سی فارسی، در یك اظهار نظر دور از انتظار در گفت‌وگو با برنامه‌ی "جام جهان‌نما" گفت: "اگر ما این روزها شاهد فروكش كردن اعتراضات به نتایج انتخابات هستیم، دلیل عمده‌اش این است كه مردمی كه به آقای موسوی رأی دادند، در مورد وقوع تقلب در انتخابات قانع نشده‌اند! اصلاح‌طلبان تاكنون نتوانسته‌اند دلیلی برای تقلب در انتخابات ارائه دهند و نامزد شكست‌خورده‌ی این جریان دیگر نباید بر موضوعی مانند تقلب و ابطال انتخابات ریاست‌جمهوری ایران كه اكنون به فراموشی سپرده شده است، اصرار كند. شخص موسوی هم به خوبی می‌داند كه در این انتخابات نهایتاً 13 میلیون نفر به وی رأی داده‌اند، نه بیشتر."
    مسؤول بخش فارسی بی‌بی‌سی تصریح كرد: "ما شاهد تغییر رویكرد از سوی نامزدهای معترض به انتخابات ریاست‌جمهوری ایران هستیم و آن‌ها باید به سمت پذیرش نتایج این انتخابات قدم بردارند."9 
    سال‌ها پیش، اصرار مسؤولان وزارت خارجه‌ی بریتانیا و بخش جهانی بی‌بی‌سی به پخش برنامه‌های تبلیغی علیه ملی شدن صنعت نفت در ایران و حكومت مصدق موجب شد كه حتی تهیه‌كنندگان و كاركنان فارسی این شبكه در اعتراض به این سیاست، برای مدتی دست از كار بكشند... اكنون می‌توان پرسید: تاریخ دارد تكرار می‌‌شود یا بازی جدیدی در راه است!؟
     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان