504

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 504 :: پنجشنبه 12 مردادماه 1385

Mobin_s2004@yahoo.com


از رونالدو تا اسرائیل!

من فکر کردم فقط ایرانیها هستند که کمپین راه می‌اندازند که به «علی دایی» «علی کریمی» توی سایت فیفا رای بدهند و از رونالدو و زیدان جلو بزنند. نگو این اسراییلها رو دست ایرانیها بلند شدند و یک نرم افزار درست کردن که حامی‌های اسراییل دانلود کنند و از تمام رای‌های اینترنتی و بحثهای اتاق چتی خبردار شوند و سریع بروند و نتیجه را به نفع اسراییل عوض‌کنند.
فکر نمی‌کنم چنین مدلی برای ایرانیها کار کند چون غضنفرشان زیاد است و بخودشان گل می‌زنند. مثل یکی از دوستان که زمان کمپین برای علی کریمی بعد از گرفتن بیش از بیست ایمیل از دوستان غیور ایرانی بالاخره لینک را دنبال کرد و رفت و به رونالدو رای داد!

مجله Webuser

تاریخ انتشار: می 2006
تعداد صفحات مجله: 75
حجم فایل: 7 مگابايت
رمز فايل: www.mobin-group.com
برای دانلود اینجا را کلیک کنید


 

عناوين برخي از  مطالب اين شماره از مجله الکترونيکي «روزانه»

  • کلیپ زیبای اولین شب آرامش
  • معرفي فيلم: آخرين ٿرود
  • دانلود فيلم: Clerks II
  • دانلود آلبوم: التماس نکن با صدای علیرضا جانفدا
  • آهنگ جدید و زیبای علی حسینی به نام پری پروانه
  • نسخه 8.0 نهايي از پيام رسان قدرتمند و محبوب كمپاني Yahoo! با امكناتي جديد عرضه شد !
  • Image Converter
  • يعقوب ليث و خليفه عباسى
  • شیخ فضل الله نوری
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


بیچاره بچه!

 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

کلیپ زیبای اولین شب آرامش
تصاویر جدید از لبنان!
تصاویر جدید از طرح مبارزه با بدحجابی !!

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

آخرين تحولات لبنان
حملات موشكي حزب‌الله به شرقي‌ترين منطقه‌ي اسراييل
تلاش صهيونيست‌ها براي ربودن سيدحسن نصرالله
اسراييل درپي گسترش حملات هوايي به كل لبنان

شبكه‌ي تلويزيوني الجزيره از حملات موشكي جديد حزب‌الله لبنان به عمق خاك اسراييل و افزايش تلفات اسراييلي‌ها در اين مناطق خبر داد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خبرنگار اين شبكه خبري اعلام كرد: پس از حملات موشكي حزب‌الله لبنان به مناطق نهاريا، عكا، طبريه، صفد، كريات شمونه و كرمئيل، چندين فروند موشك حزب‌الله از نوع "خيبر 1" منطقه‌ي بيسان، شرقي‌ترين منطقه‌ي اسراييل را هدف قرار دادند.
بر اساس اطلاعات موثق از سوي مقامات امنيتي اسراييل، موشك‌هاي "خيبر 1 " حزب‌الله از نوع دوربرد توانست براي اولين بار شرقي‌ترين نقطه‌ي اسراييل يعني منطقه‌ي بيسان و نيز منطقه‌ي نظامي حامور در شرق طبريه را هدف قرار دهد.
اين منابع تاكيد داشتند، بر اساس اطلاعات بدست آمده حزب‌الله لبنان از مرحله‌ي دوم جنگ به مرحله‌ي سوم وارد شده است و حمله به منطقه‌ي بيسان و حامور نويد شومي براي دولت اسراييل و به معناي آغاز حملات جديد حزب‌الله به دورترين مناطق اسراييلي است كه مي‌تواند تل‌آويو را نيز هدف قرار دهد.
اين منابع هم چنين تصريح كردند: در حملات موشكي امروز حزب‌الله به بسياري از مناطق شمالي اسراييل تاكنون بيش از 30 تن زخمي شدند كه حال برخي از اين زخمي‌ها وخيم گزارش داده شده است.
اين در حالي است كه حزب‌الله لبنان با صدور بيانيه‌اي ضمن تاييد اين خبر اعلام كرد: اين حزب‌ امروز بيش از 300 موشك به سوي مناطق اسراييلي شليك كرده است و براي اولين بار دورترين منطقه‌ي اسراييل را هدف قرار داده است.
در اين بيانيه آمده است: موشك‌هاي "خيبر 1" منطقه‌ي بيسان و منطقه‌ي نظامي حامور را هدف قرار داده و منجر به خسارت‌هاي گسترده‌اي به رژيم صهيونيستي شده است.
اين در حالي است كه نيروهاي امنيتي اسراييل اعلام كردند عمليات روز سه‌شنبه‌ي اسراييل در پياده كردن نيروهاي چترباز در مناطق بعلبك و اطراف آن با هدف ربودن سيد حسن نصرالله دبيركل حزب‌الله لبنان انجام گرفت كه با دخالت‌ نيروهاي ارتش لبنان و مقاومت نيروهاي حزب‌الله اين عمليات شكست خورد؛ اما هم چنان ادامه خواهد يافت.
اين منابع تاكيد داشتند، اسراييل بيش از 300 تن از نيروهاي ويژه‌ي خود را در مناطق بعلبك و عيتاشعب پياده كرده است و اين نيروها درگيريهاي بسيار سختي را با نيروهاي حزب‌الله لبنان و بعضا ارتش لبنان داشته‌اند.
دان حالوتس، رييس ستاد مشترك ارتش اسراييل نيز اعلام كرد: اسراييل درصدد بررسي موضوع انجام حملات هوايي گسترده به قلب لبنان است كه اين حملات مي‌تواند بيروت را نيز در بر بگيرد.
وي تاكيد كرد: اين موضوع به صورت جدي از سوي مقامات مسوول ارتش اسراييل در حال بررسي است و اين مقامات در انتظار موافقت اعضاي دولت اسراييل جهت آغاز اين حملات و گسترش آنها مي‌باشند.
رييس ستاد مشترك ارتش رژيم صهيونيستي گفت: البته انجام اين اقدام مستلزم تصويب و تاييد دولت است.
حالوتس گفت: من تصور مي‌كنم اين موضوع ظرف يكي دو روز آينده به تاييد برسد.
وي هم‌چنين در كنفرانس مطبوعاتي در پايگاه نظامي بيت هلال گفت: آتش بس يك‌جانبه ميان اسراييل و حزب الله لبنان خارج از بحث است.
وي افزود: قصد اوليه‌ي ارتش اسراييل دستگيري اعضاي حزب‌الله نبوده بلكه مبارزه با افرادي است كه ما را تهديد مي‌كنند.
خبرنگار الجزيره اظهار داشت: به رغم شكست عمليات روز گذشته‌ي نيروهاي ويژه‌ي اسراييل در بعلبك و عيتاشعب و تلفات و خسارات گسترده‌ي اين نيروها كه بر اساس اطلاعات اوليه به بيش از 36 كشته و زخمي رسيده است، نيروهاي زميني اسراييل درگيري‌هاي بسيار سختي را با نيروهاي حزب‌الله لبنان در مناطق كفرحمام داشته‌اند.
هم‌چنين منابع بيمارستاني اسراييلي اعلام كردند كه بيش از 120 تن از اسراييلي‌ها امروز زخمي شدند كه بسياري از آنها به علت ترس و وحشت از حملات حزب الله و در حين فرار زخمي شدند.
بر اساس اطلاعات اوليه، واحد توپخانه‌يي اسراييل از عمليات زميني نيروهاي اسراييل حمايت مي‌كنند و جنگنده‌هاي اسراييلي تمام مناطق اطراف اين درگيري را كه اكثرا مناطق مسكوني يا در حال تخليه از سوي مردم مي‌باشند را هدف حملات موشكي قرار داده است.
جنگنده‌هاي اسراييلي شهرك طيبه و منطقه‌ي كفر كلا را مورد حملات موشكي گسترده قرار دادند و در اين درگيري‌ها دو خودروي حامل آوارگان لبناني كه در حال تخليه‌ي منازل مسكوني خود بودند، هدف قرار گرفت و تمام سرنشينان اين دو خودرو به شهادت رسيدند.
منطقه‌ي يارون نيز هدف حملات گسترده‌ي جنگنده‌هاي اسراييلي قرار گرفته است و تقريبا تمام روستاهاي اطراف منطقه‌ي يارون به دليل حملات موشكي گسترده‌ي جنگنده‌هاي اسراييلي و واحد توپخانه‌يي آن با خاك يكسان شده‌اند.
اين در حالي است كه عمليات دفن قربانيان حملات موشكي اسراييل در قانا به دليل امنيتي به تاخير افتاده است و امدادرسانان و نيز مردمي كه جهت شركت در اين مراسم تدفين حضور به هم رسانده بودند به اين دلايل امنيتي سريعا اين منطقه را تخليه كرده‌اند.
همچنين قربانيان حملات جنگنده‌هاي اسراييلي از شب گذشته تاكنون به منطقه‌ي بعلبك به بيش از 45 تن رسيده است و شمار اين قربانيان باتوجه به ادامه حملات جنگنده‌هاي اسراييلي هم چنان در حال افزايش است.
خبرنگار الجزيره تصريح كرد: نيروهاي چترباز اسراييلي كه بر اساس اظهارات مقامات امنيتي اسراييل و نيز شاهدان عيني به بيش از 300 تن مي‌رسند، به رغم آنكه از مناطق مركزي بعلبك عقب نشيني كرده‌اند؛ اما هم چنان درگيري‌هايي را با گروه‌هاي حزب‌الله لبنان در مناطق اطراف بعلبك و عيتاشعب دنبال مي‌كنند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي فيلم

آخرين ٿرود
The Last Drop

 کارگردان: کالين تيگ. ٿيلمنامه: کالين تيگ، گري يانگ. موسيقي: ديويد جوليان. مدير ٿيلمبرداري: ماکسيم الکساندر. تدوين: مايکل اليس. طراح صحنه: مايکل کين. بازيگران: بيلي زين[اٿوتيس]، کارل رودن[بک]، مايکل مدسن[سرهنگ جي. تي. کولت]، الکساندر اسکارسگارد[ستوان وولر]، لارنس ٿاکس[سرگرد کسلر]، شون پرتوي[گروهبان مک ميلان]، نيل نيوبرون[سرجوخه پاول]، تامي ٿلانگان[سرجوخه بيکر]، نيک موران[سرجوخه ايوز]، اندرو هاوارد[سرگرد بنکز]، استيون اسپايرز[گوستاو هانسٿلد]، کورال بيد[ساسکيا]، راٿ اسپال[سرباز ديويد ولينگز]، لوسي گسکل[بنيتا]، نيل جکسون[سيمکينز]، ديويد گينولا[سرباز ديتر ماکس]، جک دي[وارن]، لوئيس دمپسي[اشتاينر]. ١١٠ دقيقه. محصول ٢٠٠٥ انگلستان.
در روزهاي سرنوشت ساز جنگ جهاني دوم، چرچيل و امراي ارتش متٿقين تصميم مي گيرند تا بزرگ ترين حمله عليه نيروهاي نازي را سازماندهي کنند. هدٿ اين عمليات که مارکت گاردن ناميده مي شود، ٿرود آوردن ٣٥٠ هزار سرباز در پشت خطوط نازي ها در هلند است. در جريان عمليات يکي از هواپيماها که تحت هدايت اٿوتيس قرار دارد، مورد اصابت آتشبار ضد هوايي آلماني ها قرار گرٿته و سقوط مي کند. اٿوتيس که به همراه شش سرباز ناهمگون ديگر از سقوط جان به در برده اند، به راه مي اٿتند تا به نيروهاي خودي بپيوندد. اما ستوان وولر، اٿسر اطلاعاتي بريتانيايي از آنها مي خواهد تا به او در انجام ماموريتي مخٿي کمک کنند. گروه به راه مي اٿتد تا مانع از دستيابي و انتقال مقادير زيادي تابلوهاي نقاشي گران قيمت به آلمان توسط سرگرد کسلر شود. اما گروه کوچک ديگري نيز هستند که مشتاق دستيابي به اين گنجينه هستند و به زودي جنگي پر دامنه ميان آنها در مي گيرد.

چرا بايد ديد؟
چگونه مي توان از دل بزرگ ترين و ناموٿق ترين عمليات نظامي قرن بيستم يک ٿيلم قابل ديدن بيرون کشيد؟ کالين تيگ سعي کرده پاسخي قابل قبول به اين وسوسه بدهد و با داشتن گوشه چشمي به ٿيلم قهرمانان کلي[١٩٧٠ برايان جي. هاتن] و سه پادشاه[١٩٩٩ ديويد او. راسل] ٿيلمي قابل قبول به نام آخرين ٿرود را بسازد که براي پر کردن دو ساعت از وقت نازنين شما يکي از بهترين انتخاب هاي هٿته به شمار مي رود. البته براي پرهيز از تشابه بيش از اندازه پيرنگ کميک سرقت گروهي از سربازهاي نخاله ارتش آمريکا تبديل به تلاش يک مامور مخٿي بريتانيايي براي جلوگيري از سرقت گنجينه نازي ها توسط دوست و دشمن شده است.
از ماجراي واقعي شکست مارکت گاردن که آن را تبديل به ٿاحش ترين اشتباه نظامي همه دوران ها کرده، در سال ١٩٧٧ ٿيلمي پرخرج و سه ساعته - و به اندازه عمليات اصلي جاه طلبانه و ناموٿق- به نام پلي در دوردست توسط ريچارد آتن بارو ساخته شد که به تمامي مراحل اين عمليات نگاهي جدي و دقيق اٿکنده، اما آخرين ٿرود تقريباً اين عمليات را به عنوان پس زمينه انتخاب مي کند و از پرداختن به جزئيات مي گريزد.
کالين تيگ دانش آموخته انستيتو ٿيلم لندن است که پيشينه قابل توجهي در تلويزيون دارد. او در ١٩٩٩ با ٿيلم North West One وارد سينما شد و آخرين ٿرود چهارمين ٿيلم بلند او محسوب مي شود. دو ٿيلم ديگر او تيرانداز و مٿتخورها از تريلرها تجاري و موٿق سينماي انگلستان در سال هاي گذشته هستند.
آخرين ٿرود براي سرگرمي انتخاب خوبي است، منوط به اين که به دنبال ياٿتن قهرمان نگرديد. چون در طول ١١٠ دقيقه مدت نمايش ٿيلم کالين تيگ از اين شاخه به آن شاخه مي پرد و روي شخصيت خاصي زوم نمي کند. شايد همين اتقٿاق براي دوستداران بيلي زين خوش آيند نباشد، اما يقيناً از شوخي تيگ با مايکل مدسن- سرهنگي که موناليزا را به غنيمت مي برد- از خواهند برد. راستي چه زماني بهتر از دوران شلوغ و پلوغ جنگ براي سرقت است؟


دانلود فيلم

Clerks II [2006, TS]

لینک های دانلود فیلم:
http://rapidshare.de/files/27857189/Klerki_2_TS.part1.rar
http://rapidshare.de/files/27857264/Klerki_2_TS.part2.rar
http://rapidshare.de/files/27857058/Klerki_2_TS.part3.rar
http://rapidshare.de/files/27857266/Klerki_2_TS.part4.rar
http://rapidshare.de/files/27857122/Klerki_2_TS.part5.rar
http://rapidshare.de/files/27857310/Klerki_2_TS.part6.rar
http://rapidshare.de/files/27857479/Klerki_2_TS.part7.rar
http://rapidshare.de/files/27857431/Klerki_2_TS.part8.rar

یادتون باشه برنامه کمکی برای دانلود (مثل Dap) حتما غیر فعال باشد!

  لينکهای دانلود غير مستقيم مي باشد.
راهنمای دانلود: بعد از اینکه روی لینک فایل مربوطه کلیک کردید، صفحه ای باز می شود که وارد سایت Rapidshare می شوید. در صفحه باز شده جدولی را مشاهده می کنید که در انتهای آن دو کلید وجود دارد: Free و Premium
باید روی Free کلیک کنید تا صفحه مربوط به دانلود باز شود. در وسط صفحه شمارنده ای بصورت معکوس از عدد 60 شروع به شمارش می کند. وقتی شمارنده به صفر رسید، در همان قسمت منوی جدیدی باز می شود، بعد از وارد کردن کد امنیتی که در همانجا نوشته شده است (و معمولا 3 کاراکتری می باشد)، روی Download From Mirror کلیک کنید تا شروع به دانلود فایل مورد نظرتان کند.
تذکر مهم: در هنگام دانلود از سایت Rapidshare و سایتهای اینچنینی، حتما باید نرم افزار مخصوص دانلود مثل (DAP و ... ) غیرفعال باشند و نباید توسط چنین نرم افزارهای دانلود کنید، چون موفق نخواهید شد!

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه ایرانیان عزیز خارج کشور !
باطلاع می رساند از این پس روزهای جمعه و ایام تعطیل با همکاري دوست بسیار عزیزم «Benz223@gmail.com» یک فیلم سینمائی ایرانی برای مشاهده و دانلود در این قسمت معرفی خواهد شد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

التماس نکن
با صدای علیرضا جانفدا

آلبوم جدید و زیبای علیرضا جانفدا به نام التماس نکن با دو کیفیت

 

براي دانلود، روي لينکهای بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.

 


 

تک موزیک

آهنگ جدید و زیبای علی حسینی به نام پری پروانه

لینک دانلود آهنگ
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

نسخه 8.0 نهايي از پيام رسان قدرتمند و محبوب كمپاني Yahoo! با امكناتي جديد عرضه شد !

Yahoo! Messenger به عنوان يكي از پرطرفدار ترين و قدرتمندترين نرم افزار هاي گفتگوي اينترنتي رايج در دنيا در كشورما از طرفداران بي شماري برخوردار است و مي شود گفت بيش از 90% سيستم ها به اين نرم افزار مجهز مي باشند و به گونه اي اكثر علاقمندان منتظر ارائه ي نسخه ي جديدتر و با امكاناتي از اين نرم افزار رايگان و بسيار قدرتمند ارتباطي دنيا هستند .

سرانجام پس از گذشت چندين ماه از عرضه ي نسخه ي آزمايشي 8.0 نرم افزار Yahoo! Messenger كمپاني Yahoo! چند روزيست كه نسخه ي نهايي اين نرم افزار نيز عرضه كرده است كه ايرادهاي احتمالي آن همگي رفع شده است .

برخي از ويژگي هاي جديد نرم افزار Yahoo! Messenger 8.0 :

Contact Search Bar : روش نوين جستجوي تمامي ليست دوستان و مشخصات آنها براي يافتن شخص مورد نظر كه با تايپ حرف اول اسم يا عدد اول شماره تلفن تمامي اسامي يا شماره هاي آن چنيني نمايش داده مي شوند .

PC-to-Phone Calls : ايجاد تماس از كامپيوتر شخصي به موبايل و يا تلفن شخصي در سرتاسر دنيا با تنها دقيقه اي يك سنت .

Phone-to-PC Calls: قابليت تعيين شماره ي شخصي براي سيستم شما بنابراين دوستانتان مي توانند از هركجاي دنيا به سيستم شما و Yahoo! Messenger شما تماس گيرند !

IM with friends on Windows Live (MSN) Messenger : قابليت چت از داخل نرم افزار Yahoo! Messenger و ايجاد ارتباط با تمامي كاربران كمپاني MSN و پيغام رسان محبوب آن شركت !

Plug-ins : قابليت اقزودن پلاگين هاي مختلف و يا ساختن و پخش پلاگين ها براي افزودن فعاليت هاي مورد نياز خود به محيط فراگير نرم افزار  Yahoo! Messenger .

و .....

براي مشاهده ي ليست كامل ويژگي هاي نرم افزار قدرتمند Yahoo! Messenger 8.0 حتما سري به اين صفحه از سايت بزنيد .

يكي ديگر از مشكلات رايج طرفداران نرم افزار ياهو با آخرين نسخه هاي ارائه شده ي اين شركت افزايش چشمگير ميزان تبليغات در داخل محيط نرم افزار بوده كه در پاره اوقات آزار دهنده به شمار مي رود تا جايي كه نرم افزار قدرتمند و مطرح كمپاني Yahoo! در بسياري از سايتهاي نرم افزار مطرح جهان به عنوان "Adware" يا همان نرم افزار تبليغاتي شناخته شده است .

براي رفع اين مشكل مي بايستي كليد هاي تبليغاتي اين نرم افزار را از داخل رجيستري ويندوز حذف نموده كه شما عزيزان به راحتي مي توانيد با دريافت نرم افزار Y.AddsRemover تبليغات غير ضروري ياهو را حذف و از نمايششان جلوگيري به عمل آوريد .

Yahoo! Messenger 8.0 Final را مي توانيد از اينجا :

دانلود كنيد نسخه ي 8.0.0.683 را با حجم 9.57 مگابايت

نرم افزار Yahoo.AddsRemover را مي توانيد از اينجا :

دانلود كنيد نسخه ي 1.0 را با حجم 0.4 مگابايت

English Explanations



 

نرم افزار موبایل

Image Converter

   

برنامه ای جالب برای گوشی های ۳۲۵۰ که فرمت های مختلف تصویری رومی تونه به هم تبدیل کنه.

 لینک دانلود برنامه
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


روی بنمای و وجود خودم از یاد ببر

روی بنمای و وجود خودم از یاد ببر
ما چو دادیم دل و دیده به طوفان بلا
زلف چون عنبر خامش که ببوید هیهات
سینه گو شعله آتشکده فارس بکش
دولت پیر مغان باد که باقی سهل است
سعی نابرده در این راه به جایی نرسی
روز مرگم نفسی وعده دیدار بده
دوش می​گفت به مژگان درازت بکشم
حافظ اندیشه کن از نازکی خاطر یار

 

خرمن سوختگان را همه گو باد ببر
گو بیا سیل غم و خانه ز بنیاد ببر
ای دل خام طمع این سخن از یاد ببر
دیده گو آب رخ دجله بغداد ببر
دیگری گو برو و نام من از یاد ببر
مزد اگر می​طلبی طاعت استاد ببر
وان گهم تا به لحد فارغ و آزاد ببر
یا رب از خاطرش اندیشه بیداد ببر
برو از درگهش این ناله و فریاد ببر

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

info@shahryarnews.com

همايش دوچرخه سواري شهردار با جوانان

همايش دوچرخه سواري شهردار تبريز با جوانان شهر، به ميزباني مشاوران جوان شهردار تبريز.
زمان: روز جمعه 13 مردادماه، ساعت 8 صبح
مکان: جلوي عمارت شهرداري تبريز

 

 

fery_bi_kalak@yahoo.com

هفت نصيحت مولانا

 • گشاده دست باش، جاري باش، كمك كن (مثل رود) • باشفقت و مهربان باش (مثل خورشيد) • اگركسي اشتباه كرد آن رابه پوشان (مثل شب) • وقتي عصباني شدي خاموش باش (مثل مرگ)
قانون شاد زيستن 1)هرگز متنفر نشو حتي از اون کسی که دوستش داشتی ولی حال نداری 2)بسيار بخند حتي براي کسی که در بقلش گريه کردی 3)هميش لبخند بزن حتي بکسی که ازش متنفری 4)نگران نباش حتي اگر ديدی دست رفيقت تو دست ديگريه 5)از ديگران کم انتظار داشته باش 6)ساده زندگی کن 7)دوست خوبی داشته باش چون تنها دوسته که برات ميمونه

 

 

shadow_1352@yahoo.com

زيبايي به سيما و صورت نيست زيبايي به نوري است كه در دل ميتابد
هر انساني به واقع دو انسان است: يكي انكه در تاريكي بيدار است و ديگري انكه در روشنايي همچنان خواب است

 

 

shervin_zakaria@yahoo.com

بسم‌الله
در حوالي بساط شيطان

ديروز شيطان را ديدم. در حوالي ميدان بساطش را پهن كرده بود؛ فريب مي‌فروخت. مردم دورش جمع شده‌ بودند،‌ هياهو مي‌كردند و هول مي‌زدند و بيشتر مي‌خواستند.
توي بساطش همه چيز بود: غرور، حرص،‌دروغ و خيانت،‌ جاه‌طلبي و ... هر كس چيزي مي‌خريد و در ازايش چيزي مي‌داد. بعضي‌ها تكه‌اي از قلبشان را مي‌دادند و بعضي‌ پاره‌اي از روحشان را. بعضي‌ها ايمانشان را مي‌دادند و بعضي آزادگيشان را.
شيطان مي‌خنديد و دهانش بوي گند جهنم مي‌داد. حالم را به هم مي‌زد. دلم مي‌خواست همه نفرتم را توي صورتش تف كنم.
انگار ذهنم را خواند. موذيانه خنديد و گفت: من كاري با كسي ندارم،‌فقط گوشه‌اي بساطم را پهن كرده‌ام و آرام نجوا مي‌كنم. نه قيل و قال مي‌كنم و نه كسي را مجبور مي‌كنم چيزي از من بخرد. مي‌بيني! آدم‌ها خودشان دور من جمع شده‌اند.
جوابش را ندادم. آن وقت سرش را نزديك‌تر آورد و گفت‌: البته تو با اينها فرق مي‌كني.تو زيركي و مومن. زيركي و ايمان، آدم را نجات مي‌دهد. اينها ساده‌اند و گرسنه. به جاي هر چيزي فريب مي‌خورند.
از شيطان بدم مي‌آمد. حرف‌هايش اما شيرين بود. گذاشتم كه حرف بزند و او هي گفت و گفت و گفت.
ساعت‌ها كنار بساطش نشستم تا اين كه چشمم به جعبه‌اي عبادت افتاد كه لا به لاي چيز‌هاي ديگر بود. دور از چشم شيطان آن را برداشتم و توي جيبم گذاشتم.
با خودم گفتم: بگذار يك بار هم شده كسي، چيزي از شيطان بدزدد. بگذار يك بار هم او فريب بخورد.
به خانه آمدم و در كوچك جعبه عبادت را باز كردم. توي آن اما جز غرور چيزي نبود. جعبه عبادت از دستم افتاد و غرور توي اتاق ريخت. فريب خورده بودم، فريب. دستم را روي قلبم گذاشتم،‌نبود! فهميدم كه آن را كنار بساط شيطان جا گذاشته‌ام.
تمام راه را دويدم. تمام راه لعنتش كردم. تمام راه خدا خدا كردم. مي‌خواستم يقه نامردش را بگيرم. عبادت دروغي‌اش را توي سرش بكوبم و قلبم را پس بگيرم. به ميدان رسيدم، شيطان اما نبود.
آن وقت نشستم و هاي هاي گريه كردم. اشك‌هايم كه تمام شد،‌بلند شدم. بلند شدم تا بي‌دلي‌ام را با خود ببرم كه صدايي شنيدم، صداي قلبم را.
و همان‌جا بي‌اختيار به سجده افتادم و زمين را بوسيدم. به شكرانه قلبي كه پيدا شده بود...

 

 
hoseinniki@yahoo.com

Ba salam va arze tashakor babate Emailhaye por mohtava
va mofidetoon .
in haghir narmafzare daftarche telephoni sakhtam ke
mayelam hame hamvatanam betoonan az oon majani
estefade konan .
Dar sorate tamayol link oon ro dar shomarehaye
baditoon be digaran elam namaid .

Link :
http://rapidshare.de/files/27041600/Phone_book.mde.html

eradatmand
Hosein niki
tehran

 

 

daneshjo_13821@yahoo.com

خداحافظ همين حالا، همين حالا که من تنهام خداحافظ به شرطي که بفهمي تر شده چشمام خداحافظ کمي غمگين به ياد اون همه ترديد به ياد آسموني که منوووووو از چشم تومي ديد اگه گفتم خداحافظ نه اين که رفتنت سادست نه اين که مي شه باور کرد دوباره آخر جادست خداحافظ واسه اينکه نبنديم دل به رويا ها بدونيم بي توو با تو همييين جسم اين دنيا ،خداحافظ خداحافظ همين حالا خدا حافظ

*****

مهم اين نيست که تو اَد ليست مسنجرمون چند نفر اَدد شدن. مهم اينه که تو قلبمون فقط 1 نفر ادد شده باشه که با هم آن بشيم، باهم آرشيو زندگي رو دوره کنيم و با هم آف بشيم. امّا بايد يادمون باشه پسورد دوستيمون رو جوري بسازيم که کسي نتونه هکمون کنه

 

 

eshghe_man14@yahoo.com

دختر با نا امیدی و عصبانیت به پسر که روبرویش ایستاده بود نگاه می کرد کاملا از او نا امید شده بود از کسی که انقدر دوستش داشت و فکر می کرد که او هم دوستش دارد ولی دقیقا موقعی که دختر به او نیاز داشت دختر را تنها گذاشت از بعد از پیوند کلیه در تمام مدتی که در بیمارستان بستری بود همه به عیادتش امده بودن غیر از پسر چشمهایش همیشه به دری بود که همه از ان وارد می شدند غیر از کسی که او منتظرش بود حتی بعد از مرخص شدن از بیمارستان به خودش گفته بود که شاید پسر دلیل قانع کننده ای داشته باشد ولی در برابر تمام پرسشهایش یا سکوت بود یا جوابهای بی سر و ته که خود پسر هم به احمقانه بودنش انها اعتراف داشت تحمل دختر تمام شده بود به پسر گفت که دیگر نمی خواهد او را ببیند به او گفت که از زندگی اش خارج شود به نظر دختر پسر خاله اش که هر روز به عیادتش امده بود با دسته گلهای زیبا بیشتر از پسر لایق دوست داشتن بود دختر در حالت عصبی به پهلوی پسر ضربه ای زد زانوهای پسر لحظه ای سست شد و رنگش پرید چشمهایش مثل یخ بود ولی دختر متوجه نشد چون دیگر رفته بود و پسر را برای همیشه ترک کرده بود
دختر با خود فکر می کرد که چه دنیای عجیبی است در این دنیا که ادمهایی مثل ان غریبه پیدا می شوند که کلیه اش را مجانی اهدا می کند بدون اینکه حتی یک تومان پول بگیرد و حتی قبول نکرده بود که دختر برای تشکر به پیشش برود و یا پسر خا له اش با ان همه احساس و ابراز محبت و انوقت او عاشق بی احساس ترین ادم دنیا شده بود در همین حال پسر از شدت ضعف روی زمین نشسته بود و خونهایی را که از پهلویش می امد پاک می کرد و پسر همچنان سر قولی که به خودش داده بود پا بر جا بود او نمی خواست دختر تمام عمر خود را مدیون او بماند

 

 

ali_leo_akh@yahoo.com

گل صداقت

دويست و پنجاه سال پيش از ميلاد در چين باستان شاهزاده اي تصميم به ازدواج گرفت با مرد خردمندي مشورت کرد و تصميم گرفت تمام دختران جوان منطقه را دعوت کند تا دختري سزاوار را انتخاب کند .
وقتي خدمتکار پير قصر ماجرا را شنيد بشدت غمگين شد چون دختر او مخفيانه عاشق شاهزاده بود ، دخترش گفت او هم به آن مهماني خواهد رفت . مادر گفت : تو شانسي نداري ، نه ثروتمندي و نه خيلي زيبا .
دختر جواب داد: مي دانم هرگز مرا انتخاب نمي کند ، اما فرصتي است که دست کم يک بار او را از نزديک ببينم روز موعود فرا رسيد و شاهزاده به دختران گفت : به هر يک از شما دانه اي مي دهم ، کسي که بتواند در عرض شش ماه زيباترين گل را براي من بياورد ، ملکه آينده چين مي شود
دختر پيرزن هم دانه را گرفت و در گلداني کاشت .
سه ماه گذشت و هيچ گلي سبز نشد ، دختر با باغبانان بسياري صحبت کرد و راه گلکاري را به او آموختند ، اما بي نتيجه بود ، گلي نروييد
روز ملاقات فرا رسيد ، دختر با گلدان خالي اش منتظر ماند و ديگر دختران هر کدام گل بسيار زيبايي به رنگها و شکلهاي مختلف در گلدان هاي خود داشتند .
لحظه موعود فرا رسيد شاهزاده هر کدام از گلدان ها را با دقت بررسي کرد و در پايان اعلام کرد دختر خدمتکار همسر آينده او خواهد بود .
همه اعتراض کردند که شاهزاده کسي را انتخاب کرده که در گلدانش هيچ گلي سبز نشده است . شاهزاده توضيح داد : اين دختر تنها کسي است که گلي را به ثمر رسانده که او را سزاوار همسري امپراتور مي کند : گل صداقت ...
همه دانه هايي که به شما دادم عقيم بودند ، امکان نداشت گلي از آنها سبز شود.
برگرفته از کتاب پائولو کوئليو

 

 

sweetnim074@yahoo.com

نامه هایی برای تمام زنان جهان ...64

! خنجرت را از سینه ام بیرون بکش
.... بگذار زندگی کنم
! عطرت را از پوست تنم بگیر
..... بگذار زندگی کنم
بگذار زنی را بشناسم
که نامت را از خاطرم پاک کند
و کلاف حلقه شدهء گیست را
! از دور گلویم بگشاید
بگذار بی تو راه بروم
.... بی تو بر صندلی ها بنشینم
! در قهوه خانه هایی که تورا به یاد ندارند

بگذار نام زنانی را که به خاطر تو کشته ام
! به خاطر بیاورم
! ... بگذار زندگی کنم

تو که هستی بانو؟
آرزو کردم که در ساعات تب و عصب
جنگلی از کودکان را در تو بکارم
تا از قانون قبیله ؛
و شعر و عشق های زمینی
.... محافظت کنی

بگذار شعری بسرایم ازعطر شانه ات
از گلدان های یاس پیراهنت ؛
بگذار بگذرم از ایستگاه چشمانت ؛
بگذار عبور کنم
.... بگذار زندگی کنم

« نزار قبانی »

 

 

behzad_s1361@yahoo.com

شيعه خالص

متن حديث:
قال الامام: الفرق انّ شيعتنا هم الذين يتبّعون آثارنا و يطيعونا فى جميع أوامرنا و نواهينا فاولئك شيعتنا (پيروى از آثار و تمام اوامر و نواهى، به صورت موجبه كليّه) فامّا من خالفنا فى كثير ممّا فرضه اللّه عليه فليسوا من شيعتنا...(1)

ترجمه و شرح حديث:
«آثار» اشاره به سنّت هايى است كه بعد از انسان هم مى ماند كه گاهى سنّت حسنه و گاهى سنت سيّئه است. امام مى فرمايد شيعيان ما غير از اوامر و نواهى، سنّت هاى ما را هم حفظ مى كنند. مثلا سنّت ائمه(عليهم السلام)اين بود است كه مستقيماً به مردم كمك مى كردند، همچنين شبها به در خانه نيازمندان رفته و به آنها كمك مى كردند، سنّت ديگر آنها تواضع آنها بود و يا در مقابل برخوردهاى خشن، ملايم بودند و دفع سيّئه به حسنه مى كردند نه دفع سيّئه، پس مطابق فرمايش امام كسانى كه سنّتها را زنده بدارند و تمام اوامر و نواهى را عمل كنند، آنها شيعيان ما هستند، در صدر روايت امام(عليه السلام)مى فرمايد جميع اوامر و نواهى يعنى اگر يكى را هم مخالفت كند شيعه نيست در حالى كه در ذيل روايت مى فرمايد آنها كه كثيرى را اطاعت نكنند شيعه نيستند، آيا اين تناقض بين صدر و ذيل است؟
به نظر ما قليل در اينجا هم كثير است شبيه اين تعبير را در قرآن هم داريم «يشترون به ثمناً قليلا» كه اين تعبير در قرآن كراراً به كار رفته است. آيا منظور آيه اين است كه اگر براى تحريف آيات تورات رشوه سنگينى بگيرند اشكال ندارد؟
جواب داده شده كه كثير در اينجا هم قليل است يعنى اگر دنيا را بدهند تا آيه اى را تحريف كنيد كم است و گاهى كم هم زياد است يعنى با توجّه به مقامات ائمه معصومين(عليهم السلام) يك ذرّه مخالفت هم زياد است و اگر غير از اين باشد صدر و ذيل تناقض دارد پس معناى روايت اين است كه اگر مخالفت كنند در قليلى كه خود به منزله كثير است شيعه نيستند.
اين روايت هم به دنبال يك حادثه تكان دهنده اى است كه در دو روايت قبل مشابه آن آمده بود كسى دچار مشكلى شده و كمك خواسته و خود را شيعه اهل بيت(عليهم السلام) معرفى كرد، از امام پرسيدند كه آيا او شيعه است؟ امام فرمود شيعه نيست; او بعد از خلاصى از امام پرسيد چرا فرموديد من شيعه نيستم؟ حضرت فرمود چون بر اين مسئله خيلى پافشارى نداشتى از مشكل خلاص شدى و شما محبّ هستيد نه شيعه پس اين ادّعايى بيش نيست و بايد بگوييد محبّ هستيم.
انسان از اين روايت مأيوس نمى شود بلكه اميدوار مى شود و مى فهمد كه بايد براى شيعه بودن خيلى زحمت كشيد، چرا كه محبّ بودن آسان و شيعه بودن مشكل است و ما در ابتداى راه هستيم و بايد از آنها كمك بخواهيم تا شيعه شويم.
رواياتى كه خوانده شد، نشان مى دهد كه ادّعاى تشيّع در صورتى كه اين صفات نباشد فقط يك ادّعاى باطل نيست بلكه مجازات دارد. حال اگر يك مملكت ادّعا كند كه شيعه على(عليه السلام) است آيا با اين وضع مطبوعات يا همايش هايى كه براى بزرگداشت بعضى كه يقين به الحاد آنها داريم با مفاسدى كه در جامعه هست و با كسانى كه در كنار خيابان ها مى خوابند آيا با اين وضع مى توان گفت اين مملكت شيعه است؟!
اميدوارم به بركت ائمه(عليهم السلام) بتوانيم در خط تشيّع باشيم.

1. بحار، ج 65، ص 162.

 

 

zhila_1361@yahoo.com

آنکه به نهایت ِ خوشایند ها رسیده است باید در انتظار ِ نهایت ِ ناخوشایند ها باشد
آنچه بودنش انگیزه ی ِ شادیست نبودنش انگیزه ی ِ اندوه خواهد بود
کسی دوست ِ توست که با تو راست گوید نه آنکه سخن ِ تو را راست شمرد
(آنچه که کهنه اش بهتراست دوست است ** امام علی (ع
خشم کردن به خواری ِ عذر خواهی نمی ارزد
مرگ بر آرزو می خندد
دوستی ِ کم و پایدار نیکوترست تا زیاد ِ اندوهبار ... امام علی (ع
به نزد ِ آنکس که دشمن ِ توست مرو ، اگر رفتی ... سلام گوی
خدمتگر ِ تو ، چون خدا را نافرمانی کرد او را بزن وچون تو را نافرمان شد ، ببخش
آنکه دیر زیَد ، مرگ ِ دوستان ِ خود بیند و آنکه دیر نزیَد ، خود به مصیبت درمانَد & خوارزمی
اگر با دوستی خلف وعده کردی و تو را بر آن نکوهش نکرد ، دیگر به او باز مگرد ! که دوستی اش تکلفی بیش نیست & ادیبی
نمی خواهیم بی توبه بمیریم و تا نمیریم توبه نکنیم ^^^^ ابوحازم
هرگاه همنشین ِ تو از کسی به بدی یاد کند ، بدان که تو دومینی
کسی را که پیش از شناختن ِ تو در حقت کوتاهی کرد ، نکوهش مکن ## محمدبن مکی
شما بدون تسلط بر خود نمي توانيد فاتح ديگران باشيد كيم وو چونگ
بهترين راه پيش بيني آينده ، ساختن آن است . • برايان تريس
آسمان براي گرفتن ماه تله نمي گذارد ، آزادي خود ماه است كه او را پايبند مي كند .• تاگور
زنانيكه مي خواهند مرد باشند ، زناني هستند كه نمي دانند زن هستند .• الكساندر دوما
شانس هرگز كافي نيست .• اندرو متيوس
قانون احتمالات يادت نره ، بلاخره يك نفر خواهد گفت بله .آنتوني رابينز
اگر فكر مي كنيد كه موفق مي شويد يا شكست مي خوريد، در هر دو صورت درست فكر كرده ايد .آنتوني رابينز
وقتي انسان آرامش را در خود نيابد ، جستجوي آن در جاي ديگر كار بيهوده اي است .لارو شفوكو
موفقيت ، يك درصد نبوغ ، 99 درصد عرق ريختن .توماس اديسون
مهم اين نيست كه در كجاي اين جهان ايستاده ايم ، مهم اين است كه در چه راستايي گام بر مي داريم .هولمز
سعي نكنيم بهتر يا بدنر از ديگران باشيم ، بكوشيم نسبت به خودمان بهترين باشيم .ماركوس گداوير
مغز ما يك دينام هزار ولتي است كه متاسفانه اكثرمان بيش از يك چراغ موشي از آن استفاده نمي كنيم .ويليام جيمز
در درون جسارت ، نبوغ و قدرت سحر آميزي نهفته است .• گوته
زنانيكه مي خواهند مرد باشند ، زناني هستند كه نمي دانند زن هستند .• الكساندر دوما

 

 

setayesh_new@yahoo.com

نده ترین کلمه" گذشت" است... آن را تمرین کن
پر معنی ترین کلمه" ما" است...آن را بکار ببند.
عمیق ترین کلمه "عشق" است... به آن ارج بنه.
بی رحم ترین کلمه" تنفر" است...از بین ببرش.
سرکش ترین کلمه" هوس" است...بآ آن بازی نکن.
خود خواهانه ترین کلمه" من" است...از ان حذر کن.
ناپایدارترین کلمه "خشم" است...ان را فرو ببر.
بازدارترین کلمه "ترس"است...با آن مقابله کن.
با نشاط ترین کلمه "کار"است... به آن بپرداز.
پوچ ترین کلمه "طمع"است... آن را بکش.
سازنده ترین کلمه "صبر"است... برای داشتنش دعا کن.
روشن ترین کلمه "امید" است... به آن امیدوار باش.
ضعیف ترین کلمه "حسرت"است... آن را نخور.
تواناترین کلمه "دانش"است... آن را فراگیر.
محکم ترین کلمه "پشتکار"است...آن را داشته باش.
سمی ترین کلمه "غرور"است... بشکنش.
سست ترین کلمه "شانس"است... به امید آن نباش.
شایع ترین کلمه "شهرت"است... دنبالش نرو.
لطیف ترین کلمه "لبخند"است...آن را حفظ کن.
حسرت انگیز ترین کلمه "حسادت"است... از آن فاصله بگیر.
ضروری ترین کلمه "تفاهم"است... آن را ایجاد کن.
سالم ترین کلمه "سلامتی"است... به آن اهمیت بده.
اصلی ترین کلمه "اطمینان"است... به آن اعتماد کن.
بی احساس ترین کلمه "بی تفاوتی"است... مراقب آن باش.
دوستانه ترین کلمه "رفاقت"است... از آن سوءاستفاده نکن.
زیباترین کلمه "راستی"است... با ان روراست باش.
زشت ترین کلمه "دورویی"است... یک رنگ باش.
ویرانگرترین کلمه "تمسخر"است... دوست داری با تو چنین کنند؟
موقرترین کلمه "احترام"است... برایش ارزش قایل شو.
آرام ترین کلمه "آرامش"است... به آن برس.
عاقلانه ترین کلمه "احتیاط"است... حواست را جمع کن.
دست و پاگیرترین کلمه "محدودیت"است... اجازه نده مانع پیشرفتت بشود.
سخت ترین کلمه "غیرممکن"است... وجود ندارد.
مخرب ترین کلمه "شتابزدگی"است...مواظب پلهای پشت سرت باش.
تاریک ترین کلمه "نادانی"است...آن را با نور علم روشن کن.
کشنده ترین کلمه "اضطراب"است...آن را نادیده بگیر.
صبورترین کلمه "انتظار"است... منتظرش باش.
بی ارزش ترین کلمه "انتقام"است... بگذاروبگذر.
ارزشمندترین کلمه "بخشش"است... سعی خود را بکن.
قشنگ ترین کلمه "خوشروئی"آست... راز زیبائی در آن نهفته است.
تمیزترین کلمه "پاکیزگی"است... اصلا سخت نیست.
رساترین کلمه "وفاداری"است... سر عهدت بمان.
تنهاترین کلمه "گوشه گیری"است...بدان که همیشه جمع بهتر از فرد بوده.
محرک ترین کلمه "هدفمندی"است... زندگی بدون هدف روی آب است.
.... و هدفمندترین کلمه "موفقیت"است... پس پیش به سوی آن.

 

 

ghalbe_khazoonzade@yahoo.com

جوابیه!

dear mobin lotfan ino dar javabe moshakhasate ye dokhtare khoob bezarin mamnoon misham .

مشخصات پسر خوب

يک پسر خوب امضاء گواهي نامه اش خشک نشده به رانندگي خانمها گير نميدهد

يک پسر خوب کمتر با اين جمله مواجه ميشود"مشتري گرامي دسترسي شما به اين سايت مقدور نمي باشد"

يک پسر خوب بعد از تک زنگ سراغ تلفن نميره

يک پسر خوب پشت چراغ قرمز با ديدن يه خانم رديف چشماش مثه چراغهاي فولکس نميزنه بيرون

يک پسر خوب روزي چند بار به سازندگان ياهو مسنجر لعنت ميفرسته

يک پسر خوب سر کلاس تا شعاع 3 متريِ هيچ خانمي نميشينه

يک پسر خوب وقت برگشتن به خونه ماشينش بوي ادکلن زنونه نميده

يک پسر خوب هيچ وقت پاي تلفن از اين کلمات استفاده نميکنه:"ساعت چند" "کي مياي" "کجا" "دير نکني

يک پسر خوب وقتي مياد خونه قرمزي رژ در هيچ نقطه از صورتش مشاهده نميشه

يک پسر خوب زماني که کسي ميخواهد از عرض خيابان عبور کند تعداد دنده را از 1 به 4 ارتقاء نداده و قصد جان عابر را نميکند

يک پسر خوب زماني که يک دختر خانم راننده ميبيند ذوق زده نشده و در صدد عقده اي بازي بر نمي آيد

يک پسر خوب که ژيان سوار ميشود روي بنز همسايه با سوئيچ ماشين نقاشي نميکشد

يک پسر خوب زماني که تصادف ميکند همانند قبائل زامبي وحشي بازي در نمي آورد

يک پسر خوب هر روز بعد از کلاس درس به نمايندگي از راهداري و شهرداري خيابانهاي شهر را متر نميکند

يک پسر خوب به محض ديدن يک دختر خانم متين با شلوار برمودا و مانتو تنگ کوتاه و شال باز دهانش به سان آبشار و چشمانش همانند چشمان وزغ نميشود

يک پسر خوب دکمه هاي پيراهنش را از يک متر زير ناف تا زير چانه کاملا بسته و با سنجاق قفلي محکم ميکند

يک پسر خوب به محض ديدن دختر همسايه رنگش لبوي شده و چشمش را به آسفالت ميدزود

يک پسر خوب روزي 10بارهوس بردن نذري به دم در خانه همسايه که تصادفا دختر دم بخت دارند را نميکند

يک پسر خوب بيشتر از 5 دقيقه در دستشوئي نميماند . ( نکته کنکوري)

يک پسر خوب 5ساعت در حمام آهنگ جواد يساري نخوانده وبراي همسايگان آلودگي صوتي ايجاد نميکند

يک پسر خوب اگر درد عشق گرفت در کوي و برزن عرعر عشق نکرده و آبروي خانوادگي خود را نميبرد

يک پسر خوب با دوستاني که مشکوک به چت و لا ابالي گري هستند معاشرت نميکند

يک پسر خوب به جاي اينکه پول خود را در باشگاه بيليارد و گيم نت و غيره دور بريزد بهتر است حساب آتيه جوانان باز کند و به فکر 100 سالگي خود باشد

يک پسر خوب همواره به اسم خود افتخار ميکند و به هر کس که ميرسد نميگويد که بجاي اصغر به او رامتين و آرش و ... بگويند

يک پسر خوب در اثر ديدن افراد غرب زده جو گير نشده و لحاف کرسي قرمز خال خال يشمي را به پيراهن تبديل نکرده و سر زانو خود را جر نميدهد

يک پسر خوب تقاضاي وسايل نا مربوطي از قبيل موبايل را از خانواده ندارد

يک پسر خوب در صورتي که با نامزد خود بيرون رفت و کسي به خانم متلک گفت فورا با پليس 110 تماس حاصل مي کند

يک پسر خوب براي احياي حقوق خود از زور بازو استفاده نکرده و کلمات رکيک مانند خر و الاغ به کار نميبرد

يک پسر خوب از معاشرت با دوستان بسيار خودماني که عادت به بيان شوخي هاي نا مربوط از قبيل حراج لفظي عمه و همچين خواهر مادر هستند امتناع ميکند

يک پسر خوب براي بيرون رفتن از خانه 1 ساعت جلوي آئينه نايستاده و بزک نميکند

يک پسر خوب تنها جوکهايي را بيان ميکند که مورد تائيد وزارت 1) ارشاد اسلامي 2) وزارت بهداشت 3) وزارت مبارزه با تبعيضات استاني و ... باشد

يک پسر خوب در جشنهاي فاميلي جو گير نشده و نميرقصد تا ابروي کل خاندان رابر باد دهد

يک پسر خوب در مهماني هاي خانوادگي نوشدني هاي غير مجاز از قبيل ماءالشعير را تنها با رضايت نامه رسمي و کتبي پدر محترم استعمال ميکند

يک پسر خوب هر زمان که عشقش کشيد با زير شلواري کردي چين پيليسه دار و يا شرت مامان دوز و رکابي همانند قورباغه به وسط کوچه نميپرد

يک پسر خوب تنها براي رضاي خدا و کاهش بار سنگين ترافيک و حمل و نقل درون شهري و برون شهري هر کجا که دختر خانم يا خانمي را در رده سني 15 تا 25 سال ديد سوار کرده و به مقصد مي رساند

يک پسر خوب تا به حال مشاهده نشده . . .

 

 

hussein_rfa@yahoo.com

پيام مهم امام خامنه اي به جهان اسلام:
«راه مقابله مقاومت فداكارانه»

بسم الله الرحمن الرحيم

فاجعه سهمگين قانا دلهاي ما را لبريز از درد و اندوه کرده و ما و ديگر ملتهاي مسلمان و همه آزادگان جهان را سوگوار و خشمگين ساخته است.
آن کودکان معصوم ، آن تن هاي ضعيف و رنجور، آن دلهاي وحشت زده و کوچک به چه گناهي کشته شدند؟‌ دل آتش گرفته ي مادران و پدران آنان چرا بايد به دست صهيونيستهاي خونخوار و حاميان و مست ومغرور آمريکايي، اين چنين کباب مي شد؟
‌ بيست روز بمباران بي وقفه لبنان ،‌بيست روز جنايت در حجم انبوه، ‌ويرانسازي يک کشور و قتل عام غير نظاميان در آن ‌و فاجعه ئي همچون کشتار قانا، از کدام پشتوانه ي منطقي واستدلال برخوردار است که دنياي مدعي تمدن و سازمان ملل و دولتها ، سازمانهاي مدعي حقوق بشر، اينگونه در برابر آن خونسرد و بي تفاوتند ؟ دنياي اسلام تا کي بايد وجود سراپا فتنه و شر رژيم صهيونيستي را تحمل کند؟ دولتهاي اسلامي تا کي بايد دست آمريکاي جنگ افروز و مستکبر را در اين منطقه ي حساس باز بگذارد؟
‌ آنچه در لبنان اتفاق افتاد حقوق بشر آمريکايي را براي همه معنا کرد ‌و خاورميانه ئي را که دولت آمريکا در پي آن است ،‌ نشان داد.
امروز براي همه روشن شده است که تهاجم به لبنان ،‌نقشه ئي از پيش طراحي شده و اقدامي آمريکايي - صهيونيستي به عنوان گامي اساسي در راه تسلط بر خاورميانه و جهان اسلام بوده است.
بوش و همکاران آمريکايي وي به همان اندازه در فجايع لبنان گناهکارند که سران خبيث و روسياه رژيم صهيونيستي و سکوت سازمان ملل و بيشتر دولتهاي غربي و حمايت برخي از دولتها همچون دولت بدسابقه و بدنام انگليس ،‌آنان را نيز به اندازه هاي مختلف در قضاوت امروز و فرداي بشريت ودر مواخذه وعقوبت عظيم الهي ،‌مسئول و شريک جرم مي سازد.
امروز ملتهاي مسلمان بيش از هميشه از آمريکا متنفر و بر آن خشمگينند. دولتهاي آنان نيز حتي آنها که ملاحظات سياسي موجب محدوديت آنها است ، از اينهمه تعدي وقاحت آميز و مستکبرانه ، بيزار و بر آن معترضند. رژيم آمريکا با حمايتش از جنايتها و جنايتکاران صهيونيست و با تجاوز آشکارش به حقوق ملتهاي مسلمان بايد منتظر سيلي سخت و مشت کوبنده ي امت اسلامي باشد.
ايستادگي ملت لبنان و مجاهدت قهرمانانه ي حزب ا... و اقتدار برخاسته از ايمان و صبر وتوکل آنان نماد ديگري از بيداري دنياي اسلام و عزم راسخ آن در برابر دشمني ها و کين توزي ها است.
مشت پولادين جوانان مومن و شجاع و مظلوم لبناني اکنون بر چهره ي زشت متجاوزان فرود آمده و شيشه ي غرور مستانه آنان را شکسته است.
سياست راهبردي آمريکا ،‌ايجاد ناامني و بحران و جنگ در اين منطقه است. بدانند که هر چه ناامني راگسترش دهند. ملتها را بر خود خشمگين تر ودنيا را براي خود ناامن تر خواهند کرد. رفتار و خوي تجاوزگرانه ي آمريکا واسرائيل ، روح مقاومت را پيش از پيش در دنياي اسلام زنده خواهد کر دو ارزشهاي جهاد را براي آنان نمايانتر خواهد ساخت.
دنياي اسلام و جوانان مسلمان درهمه کشورهاي اسلامي بدانند که راه مقابله با گرگ وحشي صهيونيزم و تجاوزگري شيطان بزرگ ،‌جز مقاومت فداکارانه نيست.
تسليم وانقياد در برابر دولتمردان ماجراجو و فتنه گر آمريکا ، بر طمع و جسارت آ‌نان مي افزايد و کار را بر ملتها سخت تر مي کند.
اگر لبنان تسليم تجاوز اسرائيل و آمريکا مي شد واگر جوانان مجاهد حزب ا... و مردم مظلوم جنوب رنج اين دفاع مقدس را به جان نمي خريدند. محنتي بلند مدت و ذلتي روز افزون ،‌همه ملت لبنان را تهديد مي کرد وادامه ي اين روند تهاجمي تمام اين منطقه را در برمي گرفت. امروز حزب ا... خط مقدم دفاع از امت اسلامي و همه ملتهاي اين منطقه است.
براي دشمن صهيونيستي ،‌دين و آئين مسجد و کليسا و شيعه و سني فرق نمي کند.رژيمي است نژاد پرست و متجاوز و سفاک. اگر مانعي در راه خود نبيند از هيچ جنايتي به هر گروه و هر ملت روگردان نيست. ملتهاي منطقه و فرقه هاي اسلامي و پيروان دينهاي مختلف در لبنان و در همه کشورهاي اسلامي بايد دست اتحاد به يکديگر دهند ونگذارند تفرقه ي آنان موجب قوت دشمن شود.
ايران اسلامي مقاومت در برابر زورگويي ها وتجاوزگري هاي آمريکا و شرارت هاي رژيم صهيونيستي را وظيفه خود مي داند و د رکنار همه ملتهاي مظلوم به ويژه مردم عزيز لبنان و ملت مبارز فلسطين خواهد ايستاد.
آمريکا که با حمايت صريح خود از کشتار غير نظاميان لبناني و مخالفت صريح با آتش بس در لبنان و کمک تسليحاتي و مالي و سيا سي به متجاوزان صهيونيست ، عملا مجرم صحنه ي اين فجايع بزرگ است، اکنون در صدد آن است که با تحميل شرايط خود بر ملت ودولت لبنان ظلمي مضاعف را بر آنان وارد آورد.
بي شک آن ملت مقاوم و آن مجاهدان شجاع زير بار چنين ظلمي نخواهند رفت و جز بر اساس مصالح خود تصميمي نخواهند گرفت.
اينجانب مصائب وارد آمده بر ملت لبنان به ويژه فاجعه بزرگ قانا را به آن ملت عزيز و به مجاهدان نستوه و به برجستان و مسئولان سياسي آن کشور تسليت مي گويم و همدردي ملت بزرگ ايران را با آنان اعلام مي کنم.
سلام بر ملت لبنان ،‌سلام بر حزب ا... پيروز و سلام بر رهبر و دلاور و مومن عربي سيد حسن نصرالله.
قال الله تعالي: فاصبر ‌انّ وعدالله حق و لا يستخفنک الذين لايوقنون....

سيد علي خامنه اي
دهم مرداد 1385

 

 

hra62302@yahoo.com

بلوک های سر خیابون
(قسمت دوم)

نویسنده: فرنوش زنگوئی
   farnoosh_z66@yahoo.com

 پنجم

- سلام مامان خانوم . خوبی ؟
- سلام .
- چی شده باز شاکی ای ؟!
- امروز زن عموت زنگ زد .
- ok باز دختر کدوم خاله قزی شوهر کرده . نه شاید هم خواستگار براش اومده شاید هم ... .
- این از بخت بد من که ... .
- از بخت بد شما دختر بزرگتون اون قدر زشته که هیچ کس حاضر نیس بیاد خواستگاریش . الان 21 سالشه ولی فقط 3 تا خواستگار داشته . ولی ماشاا... دختر عمو آذر تا حالا 15 نه 16 تا خواستگار داشته . از وقتی سوم راهنمایی بوده براش می اومدن و می رفتن ولی آذی جون هیچ کدوم رو قبول نکرده . آخه می دونی ... .
- بله می دونیم . آخه آذر که تو مسجد نیفتاده که ..... . ا...اکبر دهن آدم رو باز می کنی . هر کی اومد یه عیب گذاشتی روش . تو دانشکده هم که بلا نسبت مثه سگ با همه رفتار می کنی . هر کی میاد جلو پاچشو می گیری تا طرف دیگه آفتابی نشه .
- آره مامان جان من سگ پاچه گیر . امروز هم از صبح تا حالا پاچه ی هیچ کسو نگرفتم . پس مراقبه خودت باش . نخورمت !!!!!!!!
- نه اگه دروغ می گم بگو دروغ می گی .
- آره می گی .
- اون پسر یزدیه چش بود که با هاش اون جوری کردی .
- هیچی پولدار بود . آقا بود . خوش تیپ بود . ولی من ازش خوشم نمیومد . از پسر عمو عرشیا هم بدم میاد . اسم خواهر زاده ی زن عمو رو هم که بیاری کهیر می زنم . حالا خوب شد !!!!!!
- همه می گن لابد دختره عیب و ایرادی داره .
- مامان ول کن بی خیال شو .
- آخه بی خیال چی بشم . تا ابد که نمی تونی بمونی ور دل من !!!!!!!!!!
- مامان جان شما همون آیین رو شوهر بده بسه .
- ای خدا من چه گناهی به درگاهت مرتکب شدم . بخت من بدبخت از همون اول سیاه ... .
- نه مادر من . بخت من نه شما . دیوونم کردی . هر کی اومد جلو که نباید بهش بگم به به چه پسر خوبی . زن نمی خوای ؟ بر فرض هم اگه بخواد بیاد خواستگاری بگم بابام کجاس ؟ من اگه رو دستت بمونم بترشم زن عرشیا نمی شم که از رو ترحم بیاد دختر عموشو بگیره . زن اون پسره ی دیلاق دراز کیوان هم نمی شم که تا تقی به توقی بخوره زن عمو بگه ... . حالا بس می کنی . دیوونم کردی . بابا هر کی اومد خواستگاری بگم بابام کجاس ؟! هان !!!!! حالا این بخت منو یا شما ؟ حرف دیگه ای نداری اعصاب مارو داغون کنی ؟!!!!!!!
- برو دست و صورتتو بشور . ناهار حاضره .
- نمی خورم به امدازه کافی میل کردم .
- آیدا وایسا کارت دارم .


ششم

- چی شده ناراحتی ؟
- هیچی فقط یه کم خسته ام .
- خسته برا چی دیشب بد خوابیدی ؟ با مامانت دعوات شده ؟
- نه حوصله ندارم .
- من غریبه ام ؟ !!!!
- خواهش می کنم . به خدا حوصله ندارم . راستی اون کار رو چی کار کردی ؟ گفتی می خوای سعید رو هم ببری پیش خودت ؟
- اه کوچه علی چپ همین بغله !!!!! آره سعید از فردا میاد شرکت . جای شما . بعد هم ... . چی شد به موضوع کار سعید علاقه مند شدی ؟! هان ؟!!
- نیما خودتو لوس نکن . می خواستم ببینم اون طفلی هم رفت سر کار یا نه ؟ !
- آره اون طفلی هم اومد سر کار . ولی شما نیومدید . زبونم مو درآورد . بس که گفتم هم با همیم . هم کار یاد می گیریم . هم برامون سابقه می شه . حالا ماهی 150 هزار تومن باشه . برا پول تو جیبی که بسه .
- گفتم که بابام نمی ذاره .
- بابات که همه اش مسافرته . مامانت هم که مخالف نیست .
- راستی مینا چی شد ؟ با خواستگارش چی کار کرد ؟
- امروز هی داری می پیچونی ها !!!!!!! هیچی ردش کرد . تیپ آقا ایده آل خانوم نبود .
خب لابد خوشش نیومده بوده . خیابون رو رد کردی . بپیچ بالایی . دیروز بلوک های سر خیابون رو برداشتن .


هفتم

- وای مامان نمی دونی مریم اینا دران برا عید میرن دبی .
- اه جدا . بهشون نمیومد .
- خرمایه دارن بابا . ولی مامانش مثه گدا گدول ها می چرخه .
- خرمایه دار نه و پولدار . به مادر دوستت هم توهین نکن .
- ما کجا می ریم ؟ مثله هر سال تهران می مونیم ؟
- آره . عید باید خونه ی خودت باشی . نمی شه که شب عید ...
- چرا واسه مردم می شه . واسه ما نمی شه ؟!!
- من دوست دارم عید تو خونه ی خودم باشم .
- ما چی پس ؟
- شما چی پس ؟!!!!!!!
- مگه منو آیدا تفریح نمی خوایم ؟
- اینو به بابات بگو . نه به من . حالا هم پاشو برو سر درست .
- تا میام حرف بزنم می گی پاشو برو سر درست . آخه بابا کجاس که بهش بگم عید بریم مسافرت . تازه اگه اون پول بده خودت می گی بدون مرد نمی شه رفت جایی . من نمی دونم ما این وسط چه گناهی کردیم که باید چوبه ...
- می ری تو اتاقت یا نه ؟! خسته ام کردی . از صبح تا حالا تو خونه جون کندم . اینه دستمزدم .
- همش همینو می گی . اه اینم شد زندگی . کاش من جای مریم بودم .
- برو تو اتاقت .


هشتم

- آخه به عمو چه که واسه ما تعیین تکلیف کنه ؟
- مامان جان اون که بد تونو نمی خواد . گفته اگه آیدا و آیین می خوان عید با ما بیان بریم شمال . بد گفته ؟
- آره که بد گفته . شما چی ؟ شما آدم نیستی ؟ آره دیگه اگه اون بابای نامرد تو رو این جوری کنار نمی ذاشت اون وقت عمو هم این اجازه رو به خودش نمی داد بگه شما برو خونه ی داداشت بچه ها با ما بیان . به عمو بگو بچه ها با شما هیچ جا نمیان . مرتیکه ی .... .
- بس کن . خب نرو . چرا قیل و قال راه می ندازی .
- بابا زنگ نزد ؟
- چرا صبح زنگ زد پنج شنبه میاد .
- میاد عیدی بده . این هم شانس ماست دیگه .
- ناشکری نکن .
- آخه چیشو شکر کنم . اینم سهم ماست از زندگی . لابد وقتی اون بالا تو صفه شانس وایساده بودیم به ما نرسیده.
- امروز موبایلتو باز گذاشته بودی رو ویبره . صبح کلی زنگ زدم .
- سر کلاس بودم . مگه چی شده بوده ؟!
- می خواستم سر راه داری میای برام پماد رزماری بخری . ارتوپده امروز تو تلویزیون گفت برای درد مفاصل خیلی خوبه .
- الان می رم برات می گیرم . عطاری داره یا داروخانه ؟
- داروخانه .

 

 
mary_vp2006@yahoo.com

مسیر مرگ مرموز (فصل چهارم)
قسمت اول

the way to dusty death
نوشته: آلیستر مک لین
ترجمه: مریم واثقی پناه

بالاخره وقتی که هارلو به هتل برگشت لابی که از آن بعنوان بار ( محل فروش نوشیدنی ) هم استفاده می شد کاملاٌ پر بود و هیچ جای خالی نداشت و حداقل 12 نفر کنار هم جلوی بار ایستاده بودند. مک آلپین و یاکوبسن نیز با دانت پشت یک میز نشسته بودند. مری ، هنری و راری نیز در جای خود بودند .به محض اینکه هارلو در هتل را پشت سر خود بست زنگ شام هم به صدا در آمد.
این هتل از آن هتل های ییلاقی کوچک بود که در آن همه باید با هم غذا می خوردند و این البته باعث راحتی کامل مدیریت و کارکنان بود تا میهمانان. وقتی هارلو راه خود را از لابی به طرف پله ها باز می کرد میهمانان در حال بلند شدن از جای خود بودند اما هیچ کدام هارلو را تحویل نگرفتند و خوش و بشی با او نکردند. و به غیر از شمار معدودی ، بقیه حتی زحمت اینکه به او نیم نگاهی بیاندازند را هم به خود ندادند.
مک آلپین، یاکوبسن و دانت نیز اصلا به او محل نگذاشتند. راری ، به وضوح اخمی به او کرد. مری هم نیم نگاهی به او انداخت ، لبش را گاز گرفت و به سرعت نگاهش را بر گرفت. تا دوماه پیش همیشه 5 دقیقه طول می کشید تا جانی هارلو به پله ها برسد اما این بار 10 ثانیه هم نکشید. حتی اگر هم از این رفتارها دلسرد شده بود ، ناراحتی و نگرانی اش را کاملاٌ مخفی می کرد. صورتش مثل مجسمه های چوبی سرخپوستی ، بی احساس و خونسرد بود. وقتی داخل اتاق خوابش شد دست و صورتش را سرسری و با عجله شست ، موهایش را شانه کرد و به طرف کمد رفت ، دستش را به سمت یکی از قفسه های بالایی دراز کرد و دو بطری اسکاچ پایین آورد. به طرف حمام رفت . یک جرعه از اسکاچ خورد و آن را دور دهان خود ریخت و بعد شکلکی در آورد و آن را تف کرد.
لیوان را با محتویات دست نخورده اش روی لبه دستشویی گذاشت ، بطری به کمد برگرداند و به سالن غذاخوری رفت.
هارلو آخرین نفری بود که به سالن وارد می شد. حاضرین آنجا حتی به یک غریبه هم بیشتر توجه نشان می دادند تا به هارلو. هارلو دیگر شخصی نبود که کسی بخواهد با او دیده شود.
تقریباٌ سالن پر بود. پشت اکثر میزها 4 نفر و پشت تعدادی هم دو نفر نشسته بودند. از بین میزهای دو نفری فقط هنری تنها نشسته بود. هارلو ناگهان تغییر فکر داد ، البته شاید هم از روی اجباری که بیشتر می توانست تصور شود تا به چشم آن را دید و بعد بدون کمترین تردیدی بلافاصله از وسط سالن گذشت و به طرف میز هنری رفت.
هارلو گفت : ممکنه منهم بنشینم ، هنری ؟
-خواهش می کنم آقای هارلو. بفرمایید.
هنری ذاتاٌ فردی صمیمی و مهربان بود و در طول شام نیز همچنان صمیمی ماند و به طور مفصل در مورد مسائل زیادی حرف زد که موضوعات آنها برای هارلو جالب نبود. طرز فکر هنری بطور طبیعی محدود بود و هارلو با زحمت توانست تا آخر به حرفهای خسته کننده هنری گوش بدهد.
از همه بدتر اینکه هارلو مجبور بود از فاصله6 اینچی به حرفهای او گوش بدهد- یک کار شاق برای هارلو – هنری حتی از فاصله چند یاردی هم خوش مشرب خوانده نمی شد. . اما هنری معلوم بود که این صحبت صمیمانه از فاصله نزدیک را در این شرایط ، ضروری دانسته است و هارلو هم با نظر اون مخالف نبود. سکوت در سالن غذاخوری آن شب بیشتر شبیه بود به سکوت کلیسا و نمی شد آن را به لذت شادی بخش صرف غذا که یکی از معیار اطریشی ها بود نسبت داد.
برای هارلو نیز درست مانند بقیه حاضران آشکار بود که حضورش تاثیر بسزایی روی صحبتهای عادی گذاشته است.
هنری بالاخره متوجه شد که باید صدایش را تا حد نجوایی پایین بیاورد که از مرز میز کوچکشان فراتر نرود و همین هم منجر به یک گفتگوی شخصی رو در رو شده بود. هارلو پس از اتمام غذا راحت شد اما نشان نداد که چقدر احساس راحتی می کند . دهان هنری بوی خیلی بدی می داد .
هارلو جز آخرین نفرهایی بود که از جایش بلند می شد و بی هدف همراه با بقیه به لابی رفت که باز شلوغ شده بود. هارلو ایستاد در حالی که کاملا ٌ معلوم بود مردد است. بقیه او را نادیده می گرفتند و او فقط همینطوری به اطراف نگاه می کرد. اول مری و راری را دید و بعد متوجه مک آلپین شد که در طرف دیگر لابی مشغول انجام یک سری صحبت بی سرو ته با هنری بود.
مک آلپین گفت : خوب ؟
هنری چهره حق به جانبی به خود گرفته بود. : عین یک کارخانه مشروب سازی بو می داد آقا.
مک آلپین لبخند کمرنگی زد : تو که از گلاسکو آمدی ، باید در مورد این چیزها بدونی. کارت عالی بود. من بهت یک معذرت خواهی بدهکارم هنری.
هنری سرش را خم کرد : خواهش می کنم آقای مک آلپین
هارلو سرش را از این منظره برگرداند . حتی یک کلمه هم از حرفهای آنها را نشنیده بود اما مجبور هم نبود بشنود. ناگهان انگار که تصمیم خود را گرفته باشد ، به طرف خیابان رفت.
مری او را دید، به اطراف نگاه کرد که بیند آیا کسی متوجه او هست یا نه ، به بعد دو چوبدستی اش را برداشت و پشت سر او راه افتاد. راری نیز به نوبه خود 10 ثانیه صبر کرد تا خواهرش خارج شد و بعد بی هدف به طرف در راه افتاد. 5 دقیقه بعد هارلو وارد یک کافه شد و روی یک صندلی پشت یک میز خالی نشست.
یک پیشخدمت بسیار جوان جلو آمد و با شادمانی لبخندی زد. تعداد خیلی کمی از جوانان در اروپا بودند که هارلو را از نزدیک نمی شناختند.
هارلو نیز در جوابش لبخندی زد و گفت : تونیک با آب لطفاٌ.
چشمان دخترک باز تر شد : ببخشید آقا ؟
-تونیک با آب.
پیشخدمت که نظرش در مورد رانندگان قهرمان جهان به وضوح دگرگون شده بود نوشیدنی را آورد.
هارلو گاهی یک جرعه از آن را می خورد و چشمانش را به در ورودی دوخته بود.
ناگهان با باز شدن در و دیدن مری که کاملاٌ معلوم بود خیلی نگران است ، اخمهایش در هم رفت. مری هارلو را بلافاصله دید َ، بطرفش رفت و پشت میزش نشست و گفت : سلام جانی.
صدایش نشان می داد که او هنوز مطمئن نیست جانی او را پذیرفته باشد.
-باید بگویم که انتظار کس دیگری را داشتم.
-چی ؟ کس دیگری ؟ من نمی فهمم. کی ؟
-فراموشش کن.
آهنگ صدای هارلو همچون کلماتش خشن و خیلی تند بود. : کی تو را فرستاده تا جاسوس منو بکنی ؟
-جاسوسی تو ؟ جاسوسی تو ؟
مری بهش خیره شد. چهره اش بیشتر نشان می داد که نفهمیده است تا این که ناباوری آشکاری را نشان بدهد.
منظورت چیه ؟
هارلو همچنان خشن و سنگدل باقی ماند : مطمئناٌ می دانی که کلمه جاسوسی چه مفهومی دارد ؟
-اوه جانی.
رنجش در چشمان و لحن صدای مری کاملا مشخص بود.
-تو می دونی که من هیچوقت جاسوسی ات را نمی کنم.
هارلو اندکی از سنگدلشی اش کم کرد. اما فقط اندکی.
-خوب پس اینجا چکار می کنی ؟
-تو خوشحال نیستی منو می بینی؟
- نه اینجا و نه آنجا. در این کافه چکار داری ؟
-من – فقط داشتم می گذشتم.... "
-و منو دیدی و آمدی تو .
هارلو ناگهان صندلی اش را عقب زد و بلند شد. : همینجا منتظر باش.
به طرف در رفت ، نگاهی کرد َ، در را باز کرد و قدمی بیرون گذاشت. برگشت و چند ثانیه ای به بالا که از آن آمده بود نگاه کرد و بعد رو برگرداند و به سمت پایین نگاه کرد. اما منظورش هیچکدام از اینها نبود. بلکه مستقیم روبروی خود ، آن طرف خیابان را زیر نظر داشت. هیکلی آنجا ایستاده بود. بدون اینکه بروی خودش بیاورد برگشت ، وارد کافه شد و در را بست.
و سرجای خود نشست. گفت : تو شانس داشتن چشمهای مجهز به اشعه ایکس را نداری. سراسر شیشه های بیرون پر از شبنم یخ زده است و آن وقت باز هم منو می بینی که اینجا نشسته ام.  

ادامه دارد ...

 

 

مشکان
hra62302@yahoo.com

پنجشنبه: ترفند

مروري بر مهمترين تنظيمات Internet Explorer

بخش دوم
ـ گزينه Use Blank ( صفحه خالي ) ، هيچ آدرسي را معرفي نمي كند .
ب) فريم دوم Temporary Internet Files مي باشد كه براي تنظيم صفحات و محل ذخيره آنها بر روي هارد ديسك كامپيوترتان ، براي سهولت مرور آنها در زماني كه به اينترنت متصل نيستيد به كار مي رود .
در داخل اين فريم سه گزينه مي بينيد .
ـ گزينه اول Delete cookies .. مي باشد . با اجراي اين گزينه كوكي هاي ذخيره شده در دايركتوري Cookies مي باشد پاك خواهد شد . اين دايركتوري در ويندوزهاي 2000 به بالا در مسير C:\Document and Settings\\cookies و در ويندوز 98 و 95 در مسيرC:\Windows\Cookies و در ويندوز NT در مسير C:\WinNT\Administrator\Cookies مي باشد . ( در مورد كوكي ها در تب Privacy توضيح داده شده است )
ـ با اجراي گزينه دوم Delete files تمام فايلهاي ذخيره شده در دايركتوري Temporary Internet Files پاك خواهد شد . محل ذخيره شدن اين فايلها را مي توانيد با كليك بر روي گزينه View Files ببينيد .
ـ با اجراي گزينه Setting مي توانيد مديريت مربوط به اين فريم را انجام دهيد . با اجراي اين گزينه ، يك پنجره محتوي دو بخش مجزا ظاهر مي شود . در بخش فوقاني شما بايد تعيين كنيد كه در زماني كه يك لينك يا آدرسي را مي خواهيد باز كنيد آيا مرورگر آن لينك يا صفحه را مجدداً به روز آوري نمايد يا نه ؟
چهار پاسخ براي كاربر تعيين شده است : الف) در هر بازديد ، ب) در هنگامي كه مرورگر گشوده مي شود ، ج) اتوماتيك ، د) هرگز . مسلم است كه براي كاربراني كه از خطوط تلفن براي اتصال به اينترنت استفاده مي كنند انتخاب گزينه Never براي سرعت بخشيدن به نمايش مجدد صفحات مفيد است . در قسمت دوم اين بخش كه در داخل يك فريم قرار گرفته است در سطر اول محل ذخيره سازي فايلهاي موقت مشخص شده است كه مي توانيد اين آدرس را با كليك بر روي گزينه Move Folder تغيير دهيد . در بخش Amount of disk space to use مي توانيد با توجه به ظرفيت درايوتان مقداري فضا براي اين كار اختصاص دهيد . براي رويت فايلهايي ذخيره شده اند بر روي گزينه View Files كليك كنيد و براي رويت موضوعات يا فايلهايي كه دانلود شده اند بر روي گزينه View Objects كليك نماييد .
ج) فريم سوم History مي باشد . در اين بخش مي توانيد تعيين كنيد كه تاريخچه مرورگر تا چند روز باقي بماند . بديهي است كه پس از سر آمدن روزهاي تعيين شده تاريخچه بطور اتوماتيك پاك خواهد شد . هرچند كه مي توانيد تاريخچه مرورگر خود را با كليك بر روي گزينه Clear History به صورت دستي نيز پاك كنيد .
در انتهاي تب General چهار گزينه مي بينيد .
الف) گزينه Colors : با انتخاب پنجره اي حاوي دو فريم ظاهر مي شود . در فريم سمت چپ ( Colors )مي توانيد با برداشتن تيك Use Windows Colors رنگ نوشته ( Text ) و زمينه ي( Background ) حالت Use blank و يا صفحات وبي كه براي آنها رنگ خاصي تعريف نشده است را در پالت رنگها مشخص نماييد . در فريم سمت راست ( Links ) مي توانيد در بخش Visited رنگ لينكهايي را كه قبلاً ديده ايد و در بخش Unvisited رنگ لينكهايي كه بازديد نشده اند را مشخص نماييد . با نهادن تيك Use hover color مي توانيد تعيين كنيد كه زمان عبور ماوس از روي يك لينك آن لينك به چه رنگي درآيد .
ب) با انتخاب گزينه Fonts مي توانيد نوع زبان و فونتهايي را كه مرورگر شما از آنها استفاده مي كند را ديده و انتخاب نماييد .
ج) با انتخاب گزينه Languages مي توانيد زبانهاي مختلفي را انتخاب نماييد . با اين كار مرور سايتهايي كه با زبانهاي مختلف سايتهاي خود را ارائه مي دهند ، راحت تر خواهد بود .
د) با انتخاب گزينه Accessibility پنجره اي حاوي دو فريم پنجره ظاهر مي شود :

 


 
saheledoosti@yahoo.com

جمله روزانه

12 مرداد
ذهن آشتی جو، ذهنی که نمی خواهد دیگران آسیب ببینند، قوی تر از هر نیروی مادی در دنیاست.
وین دایر

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، جون مادر زنتون فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

12 مرداد / 3 آگوست / 8 رجب

Mobin_s2004@yahoo.com
12 مرداد ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
مهاجرت قوم ايراني به جنوب روسيه

مهاجرت سكاها (به نوشته مورخان يونان باستان: سيتي ها) به جنوب روسيه كه يك قوم ايراني بودند در تابستان 700 سال پيش از ميلاد پايان يافت. سكاها از سغد و بقيه نقاط تاجيكستان امروز و مناطق اطرافشان به حركت درآمده بودند. دسته اي از آنان راهي جنوب شده بودند كه در سيستان مستقر شده اند و نام سيستان ( سكاستان ـ سكستان) از نام اين قوم گرفته شده است. سكاها در پي پارسها، مادها و پارتها كه يك قبيله آريايي را تشكيل مي دادند از آسياي ميانه وارد مناطق جنوبي تر فلات ايران و جنوب روسيه شده بودند. مادها قبلا پس از عبور از جنوب روسيه خود را به شمال غربي فلات ايران رسانده بودند. سكاهاي مهاجر كوشيدند كه وارد منطقه اي كه امروز مسكو نام دارد نشوند زيرا كه اين منطقه قبلا توسط اقوام فينو ـ يوگريك كه غير آريايي بودند اشغال شده بود. اين دو قوم از اورال به حركت در آمده بودند و اينك عمدتا در فنلاند و استوني زندگي مي كنند. از خصوصيات اقوام ايراني از جمله سكاها اين بود كه از اسب براي سواري استفاده و با كمان تيراندازي مي كردند و مردگان را در اطاقكي در طبقه بالا (دخمه) قرار مي دادند و اين رسم تا افتادن فلات ايران به دست اعراب مسلمان ادامه داشت. از خصوصيات ديگر قوم ايراني علاقه مندي وافر به بستگان و متعهد بودن به نگهداري از سالخوردگان فاميل، حفظ پاكيزگي بدن و محيط، پوشش كامل بدن و پرهيز از فساد و دروغ بود. كمانداران را « سكوزا ـ اسكوزا» مي خواندند كه واژه اسكود ( يك نوع موشك ساخت روسيه) از همان كلمه گرفته شده است. بسياري از مردمان ساكن ميان دو رود «دن» و «دنيپر» با اين كه چند قرن حكومت مغولها را تحمل كردند، هنوز واژه هاي پارسي باستان را بكار مي برند و رسوم كهن قوم ايراني را مراعات مي كنند.

 

حذف القاب و عناوين از نام ايرانيان و تلاش براي لاتين كردن الفبا

12 مرداد سال 1314 هجري شمسي تصميم نهم مرداد (3 روز پيش از اين) دولت مبني بر حذف عناوين اضافي از اسامي از جمله خان، ميرزا ، سيد، سلطنه ، دوله و ... به اجرا در آمد و ادارات و مراكز صدور شناسنامه مكلف به اجراي آن شدند و در مكاتبات رسمي و نطقها نيز بكار بردن القاب و عناوين جز " آقا " و " بانو " براي خطاب كردن ممنوع شد. خطاب کردن وزيران و نخست وزير قرار دادن واژه " جناب " بر نام آنان بلا مانع اعلام شده بود . روزنامه ها فراتر رفتند و از بكار بردن فعل جمع براي مقامات مفرد جز شاه و گاهي اوقات نخست وزير خودداري كردند كه تا اوايل انقلاب مرسوم شده بود. در آن زمان ، دليل اين اقدام که در " تاريخ " صفت «مهم» به دست آورده است و کاري مهم خوانده شده رفع تبعيض و تشخص اعلام شده بود.
    متعاقب اين اقدام ، 19 روز بعد ، از سي ام مرداد 1314 نيز تعيين نام خانوادگي براي افرادي كه اسم پدر خود را به عنوان نام خانوادگي به كار مي بردند اجباري شد كه بازگشتي به رسم عهد باستان بود و قرار شد كه به كار بردن نامهاي خانوادگي مشابه بايد با اجازه بزرگ خانواده اي باشد كه اين نام را دارد .
    در همين زمان دولت وقت از سوي گروهي زير فشار قرار گرفت كه ايران نيز بمانند تركيه الفباي نوشتن خود را به الفبايي تغيير دهد كه داراي حروف مصوت باشد از جمله لاتين تا تلفظ همه مردم ايران يكسان شود و از غلظت لهجه هاي محلي كاسته شود كه اين تلاش به جايي نرسيد. يکي از ايراد هايي که به خانواده پهلوي گرفته مي شود همين لاتين نکردن حروف کتابت زبان فارسي بود که الفباي عربي است.

 

"برنامه اتمي" دارد غرور ملي ايرانيان مي شود

در روز هاي منتهي به سوم اوت 2004 گزارشهاي مربوط به برنامه انرژي اتمي ايران از رسانه ها ،در سراسر جهان ، قطع نمي شد و آخرين آنها چنين عناويني داشته است: مذاكره ايران با 3 بزرگ اتحاديه اروپا نتيجه اي به بار نياورد( هرالد تريبيون بين المللي ) ، ايران تسليم نشد و ساختن سانتريفوژ را از سر گرفت( نيويورك تايمز) ، ايران رجز خوان اعلام كرد كه به تلافي خلف وعده سه بزرگ اروپاي غربي كه پرونده اتمي ايران را خواهند بست، ساخت سانتريفوژ را از سر گرفته است ( تمامي رسانه هاي يكشنبه آمريكا به نقل از اسوشيتدپرس )، آمريكا نگران است كه هدف نهايي ايران غني سازي اورانيوم و توليد بمب باشد( سي ان ان )، ادامه حمايت روسيه از برنامه انرژي اتمي ايران، برغم مخالفت آمريكا ، غرور روسها را كه شكسته شده بود زنده ساخته كه دولتشان « نه گفتن » به آمريكا را آغاز كرده است ( اورازيا از درون ) و ....
     بر اين گزارشها بايد مقالات مفسران را اضافه كرد كه عموما اشاره كرده اند برنامه اتمي ايران اينك به صورت قسمتي از غرور ملي ايرانيان درآمده است و گمان نمي رود كه دولت ايران بخواهد اقدامي برخلاف آن انجام دهد. به همين دليل هم دولت پاكستان نتوانست دكتر خان پدر بمب اتمي اين كشور را حتي توبيخ كند. هرچه دولت آمريكا فشار را سخت تر كند تعلق خاطر و اشتياق ملتها به دست يافتن بر علوم اتمي و تكنولوژي آن بيشتر مي شود و اگر به صورت غرور ملي در آيد كه در مورد ايرانيان به اين مرحله رسيده است مخالفت با آن، مبارزه با يك ملت است كه مي دانيم ايرانيان سابقه طولاني در ناسيوناليسم دارند و در حال حاضر نيز داراي پارلماني هستند كه به آساني زير بار نخواهد رفت.
    

وقايع دفاع مقدس در چنين روزي

12/05/66
دفع پاتك دشمن در ارتفاعات ميمك و اهداف عراق از اين تحركات .
درگيري شديد ميان حزب دمكرات و نيروهاي خودي در روستاي “ كلاشين “ سقز . كمين افراد گروهك ضدانقلابي “ رزگاري “ در مريوان .

شكست منافقين در منطقه “ كاني‌شيخ “ به هنگام تلاش براي ورود به ايران .
گزارش ژاندارمري در مورد احتمال حمله شيميايي عراق به شهرهاي مرزي اشنويه ، پيرانشهر و سردشت .

پاسخ امام امت به پيام حجت‌الاسلام والمسلمين كروبي درباره فاجعه مكه . تأكيد امام بر بي‌لياقتي آل‌سعود در اداره حرمين .
آغاز مانور دريايي “ شهادت “ و اطلاعيه ستاد كل سپاه مبني بر منع تردد كليه كشتي‌ها و هواپيماهاي نظامي و مسافربري در آب‌هاي محدود مانور .

موضع امريكا و انگلستان در برابر مانور شهادت .
تفسير هفته‌نامه نيوزويك ، اينديپندنت و وزير جنگ اسبق امريكا از طرح‌ها و اهداف حمله احتمالي امريكا و خطرات محافظت از كشتيها و احتمال يك حمله پيش‌گيرانه عليه ايران . اعزام سه فروند كشتي نظامي انگليسي به خليج‌فارس براي جايگزين كردن آنها با كشتي‌هاي موجود .

ديدار “ يولي ورنتسف “ معاون وزير خارجه شوروي با رئيس جمهور ، وزير امورخارجه و نخست‌‌وزير و گفت‌وگوهاي آنها درباره لزوم خروج نيروهاي بيگانه‌ از خليج‌فارس ، پايان جنگ ايران و عراق ، سفر دبيركل سازمان ملل به ايران و روابط اقتصادي دوجانبه .
تحليل سفر ورنتسف به منطقه ديدار و گفت‌وگوهاي وي با مقامات عراق و ايران از ديدگاه راديو بي . بي . سي ، يك نشريه داخلي سپاه ، كتاب “ گذر از بحران 67 “ .

تلاش امريكا در شوراي امنيت سازمان ملل براي تصويب قطع‌نامه جديد عليه ايران و بي‌ميلي چين و اروپا در اين مورد .
روزنامه الابناء و “ صلاح خلف “ ( ابواياد ) مرد شماره 2 الفتح خواستار اقدام مشترك اعراب عليه ايران شدند .

تحليل يك نشريه داخلي سپاه در مورد واكنش‌هاي كشورهاي اسلامي در مقابل فاجعه مكه .
تأثير كشتار مكه و مانور شهادت بر افزايش قيمت نفت و گزارش راديو امريكا در اين باره .

بركناري وزيران كشور و بازرگاني عراق به دستور صدام .
12/05/67
برگزاري كميته هفتگانه اتحاديه عرب براي صلح در بغداد

 

 برگزاري انتخابات مجلس خبرگان به منظور تدوين قانون اساسي

[12 مرداد 1358] - انتخابات مجلس خبرگان به منظور تدوين قانون اساسي در سراسر كشور برگزار شد . در اين انتخابات مردم انقلابي و مسلمان ايران ، خبرگان و معتمدان خود را براي تدوين بزرگترين دست آورد انقلاب اسلامي برگزيدند . سرانجام با حضور گسترده مردم مؤمن د رصحنه انتخاب ، مجلس خبرگان براي تدوين قانوني كه هيچيك از مفاد و مواد آن مخالف با اسلام نباشد با حضور74تن از خبرگان برگزيده مردم گشايش يافت ، و طي چند ماه قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران را در 175اصل تصويب كرد .

 

 تاءسيس شوراى هماهنگى تبليغات اسلامى

[12 مرداد 1359] - شوراى هماهنگى تبليغات اسلامى به عنوان مركز هماهنگى و مشاركت جمعى ارگانهاى مربوطه رسميت يافت و با تاءئيد امام خمينى (ره ) و سـرپـرسـتـى حجت الاسلام والمسلمين حقانى مركز موجوديت رسمى يافت .
شـوراى هـمـاهـنـگـى تـبـليـغـات اسـلامـى در حـال حـاضـر بـه عـنوان نهدى مستقل تحت نظارت و هدايت عاليه مقام مـعـظـم و بـا مـسـؤ ليـت نـمـايـنده ولى فقيه و دبير اين شورا و با هـمـراهـى مـؤ سـسـيـن ايـن نـهـاد (بـنياد شهيد، سپاه پاسداران ، جهاد سـازنـدگـى ، سـازمـان تـبليغات اسلامى ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسـلامـى ، سـازمـان صـدا و سـيـماى جمهورى اسلامى ايران و جامعه روحانيت تهران ) انجام وظيفه مى كند.

Mobin_s2004@yahoo.com
3 آگوست ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
همينگوي چند ماه پيش از خودكشي

همسر ارنست همينگوي داستان نويس شهير كه پس از خودكشي او در سوم ژوئيه 1961 اعلام كرده بود شوهرش هنگام پاك كردن تفنگ براثر در رفتن گلوله كشته شده است سوم اوت ( يك ماه بعد ) اين عكس را كه عكاس لايف چندماه پيش از آن از همينگوي گرفته بود براي اثبات حرف آن روز خود شاهد آورد.
    عكس ، همينگوي را هنگام قدم زدن روزانه در يك راه كوهستاني در ايالت آيداهو آمريكا نشان مي دهد كه يك قوطي خالي نوشابه را كه در كنار راه افتاده بود شوت مي كند و شاد به نظر مي رسد.
    همينگوي نويسنده داستانهاي «خورشيد هميشه مي درخشد»، «پير مرد و دريا» ، « زنگها براي كه به صدا در مي آيند » و... ظاهرا از ترس پيري و از كار افتادگي با شليك گلوله در خانه اش در كچوم ايالت آيداهو خودكشي كرد . پدر او هم در آغاز سالخوردگي خودكشي كرده بود. همينگوي مردي شجاع بود و جريان جنگ جهاني اول كه در جبهه هاي اروپا خبرنگار نظامي بود خطرات متعدد از سر گذرانيده بود و از دو سانحه هوائي جان سالم به در برده بود.

 

مرگ روزنامه نگاري كه عاشق حرفه اش بود

امروز زادروز ارني پايل Ernie Pyle روزنامه آمريكايي است كه سوم اوت 1900 در نيومكزيكو به دنيا آمد و 18 آوريل 1945 هنگام تهيه عكس و خبر از ميدان جنگ در جزيره اي نزديك به اوكيناوا هدف گلوله ژاپني ها قرار گرفت و كشته شد.
    وي پس از آغاز جنگ جهاني دوم ، از تهيه خبرهاي آسان شهري دست كشيد و داوطلب پوشش اخبار و عكسهاي جنگ از صحنه شده بود و كار خود را از جبهه هاي شمال آفريقا آغاز كرده بود. او در آخرين نامه اش به خانواده خود نوشته بود : ترديد نيست كه همه شما را دوست دارم ، ولي روزنامه نگاري را بيشتر . در پايان جنگ در باره سختي هاي آن يك كتاب مصور خواهم نوشت تا شايد كمك شود كه جنگ ديگري رخ ندهد و اين تنها كاري است كه از دست من برمي آيد.

ساير ملل

روزي كه كلمبوس سفر دريايي خود را آغاز كرد

كريستوفر كلمبوس سوم اوت سال 1492 با سه كشتي و گروهي كه بيشترشان را زندانيان تشكيل مي دادند سفر دريايي تاريخي خود را از بندر « پالوس » اسپانيا آغاز كرد. وي كه متوجه كروي بودن زمين شده بود مي خواست كه از راه درياهاي غرب خود را به هند برساند ، زيرا پرتغاليها قبلا راه شرق ( جنوب آفريقا ) را يافته بودند.
    كلمبوس 71 روز بعد به جزاير آنتيل در قاره آمريكا رسيد و گمان كرد كه به نزديكي هند رسيده است و بوميان اين جزاير را كه مردمي آرام بودند و برهنه زندگي مي كردند هنديان ناميد. وي سپس به يافتن زمين هاي بيشتري مشغول شد و در نخستين سفر كوبا و جزيره اي را هم كه اينك دوكشور دومينيكن و هائيتي در آن واقع اند مورد بازديد قرار داد.
    رسيدن كلمبوس به آمريكا كه در پاره اي از نقاط آن از جمله مكزيك و پرو تمدنهاي پيشرفته و درخشان وجود داشت راه را براي استعمار اين قاره به روي اروپائيان و انتقال بيماري هايي كه در آنجا نبود از جمله بيماري هاي مقاربتي باز كرد . دروغ ، فريب و جرم نيز از جمله سوغات اروپائيان به قاره آمريكا بود. اروپائيان مخصوصا در شمال قاره آمريكا بوميان را تا مي توانستند نابود كردند كه جاي مهاجران اروپايي باز شود. مهاجران اروپايي آن بي گناهان را با قشاوت تمام کشتند تا اراضي شان تصرف و تملک کنند که اينک با پول همين اراضي و منابع غارت شده ثروتمندان جهان شده اند و....

 

درنيمه راه

نخستين سفر با اتومبيل از سانفرانسيسكو تا نيويورك 51 روز طول كشيد. دو مسافر اين راه طولاني كه در سال 1903 با يك اتومبيل پاكارد ( عكس بالا ) عرض آمريكا از اقيانوس آرام به اقيانوس اطلس را پيودند سوم اوت 1903 دوسوم راه را طي كرده بودند . آنان كه از راههاي مالرو عبور مي كردند نمي توانستند در شبانه روز بيش از 80 مايل طي كنند. مسافران اين سفر، خسته و نيمه جان 21 اوت 1903 به شهر نيويورك رسيدند. اين مسافرت در عين حال ثابت كرد كه خودروها تا آن حد تكامل يافته بودند كه بتوانند راهي تا اين حد طولاني را طي كنند.

 

المپيك 1980 مسكو

بازي هاي تابستاني المپيك 1980 كه در مسكو برگزار شده بود در اين روز به پايان رسيد. اين بازيها دو هفته پيش از اين ( 19 ژوئيه ) گشايش يافته بود. بازيكنان آمريكا ، ژاپن و آلمان فدرال ( غربي ) اين بازي ها را به دليل اعزام نيرو از جانب شوروي به افغانستان تحريم كرده بودند. دولت شوروي اعلام كرده بود كه به خواست دولت افغانستان نيرو به آن كشور اعزام داشته و مداخله اي در كار نبوده است. به اين ترتيب « سياست » وارد امر ورزش شد كه بايد جاي رقابت هاي غير سياسي و مسالمت آميز باشد. با وجود اين ، بازيكنان 81 كشور در اين مسابقه هاي شركت كرده بودند. برژنف رهبر وقت شوروي بازي ها را در استاديوم يكصد وچند هزار نفري لنين در مسكو كه ورزشكاران شوروي با آرايش صف، پرچم اين كشور را ساخته بودند ( عكس بالا ) گشوده بود.

برخي ديگر از رويدادهاي 3 اوت

  • 1843:   روزنامه "رفورم La Reforme" با هدف پاسداري از دمكراسي فرانسه در پاريس تاسيس شد.

  • 1882:   كنگره آمريكا نخستين قانون محدود ساختن مهاجرت به اين كشور را تصويب كرد.

  • 1902:   حبيب بورقيبه نخستين رئيس جمهوري تونس به دنيا آمد و98 سال عمر كرد.

  • 1914:   در اين روز در آغاز جنگ جهاني اول ، آلمان به بلژيك حمله ور شد و به فرانسه هم اعلان جنگ داد.

  • 1960:   سرزمين آفريقايي نيژر استقلال خود را از فرانسه به دست آورد.

  • 1972:   قرارداد محدود كردن شبكه دفاع ضد موشك باليستيك ( ا. ام . بي.) ميان شوروي و آمريكا امضاء كه در سال 2002 آمريكا از آن بيرون آمد. از همان آغاز كار هم اين قرارداد مورد ايراد اصحاب نظر قرار گرفته بود كه آيا مي شود سلاحهاي صرفا دفاعي يك ملت را محدود كرد!.

  • 1975:   يك جت بوئينگ 707 (قديمي ترين نوع جت مسافر بر كه اينك عمدتا از رده خارج شده اند) در اقادير مراكش به كوه اصابت كرد و 188 تن كشته شدند.

  • 1981:   جنبش همبستگي (Solidarity) در لهستان كه بر ضد نظام وقت لهستان بپاخاسته بود از گران شدن بهاي مواد غذايي استفاده كرد و هواداران خود و ناراضيان را به خيابانها آورد و خيابانهاي مركزي شهر ورشو را به روي ترافيك بست.

  • 1981:   13 هزار تن كاركنان ترافيك هوايي در آمريكا با هدف دريافت دستمزد بيشتر دست به اعتصاب زدند و به اخطار رونالد ريگن رييس جموري وقت آمريكا كه به كار بازگردند توجه نكردند و در نتيجه همگي اخراج شدند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    8 رجب هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     درگذشت سيّد اجلّ حسين بن جعفرخوانساري

    [8 رجب 1191] - سيّد اجلّ حسين بن جعفرخوانساري عالم بزرگ و روحاني متعهد بدرود حيات گفت. خوانساري عالمي ربّاني و حكيمي فرزانه بود و شاگردان بسياري تربيت كرد كه هريك بعدها دررديف علماي بزرگ عصرخود قرارگرفتند. ازجمله اين بزرگان «بَحرُالعُلوم و ميرزاي قمي» را مي توان نام برد. خوانساري ادعيه اي چون «دعاي ابوحمزه و زيارت عاشورا» را شرح كرده است. همچنين بر«شرح لُمعه و ذخيره محقق خوانساري سبزواري» حاشيه نوشته است.

     

     

     

     

     

    گفتنيهاى تاريخ


    يعقوب ليث و خليفه عباسى

    در سال 264 يعقوب در جندى شاپور خوزستان به تهيه سپاه براى حمله به بغداد مشغول بود كه به درد قولنج مريض افتاد. معتمد خليفه عباسى در اين ايام رسولى پيش او فرستاد و به طريق تملق به او پيغام داد: كه اكنون ما را معلوم شده كه تو مردى ساده بودى و به سخن اين و آن فريفته شدى و قصد ما كردى و اينك كه خداوند ما را بر تو غلبه داده گناه تو را بخشوديم و براى اينكه مرحمت خود را بار ديگر تجديد كنيم تو را كماكان به امارت خراسان و فارس مى گماريم . يعقوب امر داد، قدرى نان خشك و ماهى و تره و پياز بر طبق چوبين نهاده پيش آورند. رسول خليفه را گفت : به مخدوم خود بگو من رويگر زاده ام و از پدر رويگرى آموخته ، خوراك من نان جوين و پياز و ماهى و تره بوده و اين دولت و شوكت كه مى بينى از راه دلاورى و شير مردى به دست آورده ام نه از ميراث پدر و نعمت تو، تا خاندانت برنيندازم از پاى ننشينم ، اگر مردم از جانب من خواهى آسود، اگر ماندم سر و كارت با اين شمشير است و اگر مغلوب شدم به سيستان بازمى گردم به اين نان خشك و پياز بقيه عمر را به انجام مى رسانم .

    منبع:
    اقبال آشتيانى عباس تاريخ مفصل ايران ، ص 200.
     

     

     

     

     

     

    فارسي شکر است

    amirrousta52@yahoo.co.uk

    كاريكلماتور
    مرحوم پرويز شاپور

    پرنده تصميم گرفت به سيم آخر بزند.
     


    قند و نمك

    مرحوم جعفر شهري
    ضرب المثلهاي تهراني
    (به زبان محاوره)

    آزي به اوزم بزنه، چنبر به گوزم بزنه
    پيغام به تهديد كننده، در جواب خط و نشان و تهديد كسي.
     

     

     

     

     

     

    معرفي آثار انديشمندان

    shamim_shadman@yahoo.com

    دکتر علي شريعتي
    پدر! مادر! ما متهميم (6)

    تلخیص: شمیم شادمان

    بابا ، مامان !
    من با تو خيلي فرق دارم ، خدايي كه تو و همه كساني مثل تو مي انديشند و مي سازد خدايي است كه مسووليتهاي ترا ، اراده ترا و همه وظيفه هاي انساني ترا در اين دنيا و در جامعه و در بابر مردم تكفل مي كند و تو با چاپلوسي و نذر و نياز به آن خدا ، خودت را از عواقب هر جرمي و جنايتي معاف مي بيني ! درست مثل زندگي اجتماعيت است كه هر وقت كارت گير مي كند ، حقه بازي مي كني ، يك قانون ماياتي وضع مي شود ، يك حكم قضايي و حقوقي از دادگستري براي مي آيد ، اين را مي بيني ، آن را مي پزي ، تملق مي گويي ، تلفن مي كني ، رشوه مي دهي ، پول وپارتي فراهم مي كني ، واسطه مي تراشي ! در دينت هم همين كارها را مي كني و همچنانكه در زندگي اجتماعي ،با پارتي و پول و كلاه و كلك و با توسل به آدمهاي متنفذ و نزديكان و يا رفقاي خصوصي و قوم و خويش هاي خودماني جناب والي يا قاضي ، هيچ قانوني ترا از پليدي و جنايت و حق كشي و مال مردم خوري و خيانت قانون شكني باز نمي دارد ، همچنين با توسل و شفاعت و جلب محبت و نظر يكي از مقربان و حاشيه نشينان سلطان كائنات ! دينت هم ترا در دنيا ، از خطا و گناهي كه خودت هم به آن معتقدي و مي داني كه دينت هم ترا از آنها بر حذر مي كند ، باز نمي دارد !
    باري پدر ، مادر ! اين مسير ديني است كه تو به من نشان مي دهي و من نمي خواهم كه در اين دنيا زنداني بدبخت و اسير باشم ، مي خواهم آزاد ، عزيز و سرافراز باشم . من كفري را كه خودت مي گويي در اين دنيا آزادي و عزت و سعادت و بهشت مي دهد ، بر دين تو كه زنداني و اسارت و رنج و فقر را موجب مي شود و حتي توصيه مي كند ، ترجيح دادم . تو هي فحش بده ، نق بزن ، نفرين كن!

    ادامه دارد ...
     

     

     

     

     

     

    کمکهای اولیه و امداد
    First Aid and Relief

    motlagh3d@yahoo.com


    جلسه چهل و یکم
    گرفتگی عضلانی

    به گرفتگی و انقباض خودبخودی عضلات یا اسپاسم کنترل نشده که منجر به درد شدید، محدودیت در حرکات و یا عدم حرکت شود. گرفتگی عضلات را کرامپ می گویند. رژیم غذایی یا از دست دادن مایعات و املاح بدن اصلی ترین علل کرامپ هستند.
    اقدامات و کمکهای اولیه
    1- با کشیدن ملایم عضله مصدوم سعی کنید تا گرفتگی عضلانی را کاهش دهید.
    2- کسیه آب سرد را روی عضله گرفته قرار دهید تا عضله شل شود.
    3- عضله مبتلا را فشار دهید تا حالت خلصه ایجاد شود . ماساژ ندهید!
    4- به مصدوم بگویید تا مقدار زیادی آب بنوشد چون علت اکثر گرفتگی ها کمبود املاح بدن است.
    5- نمک زیاد مصرف نکنید چون می تواند مایعات داخل بدن را از سیستم خون خارج کند.
    درجه بندی آسیبهای عضلانی و استخوانی
    الف) آسیبهای خفیف
    پیچ خوردگی ، رگ به رگ شدن ، شکستگی انگشتان ، در رفتگی انگشتان
    ب) آسیبهای متوسط
    شکستگی های باز انگشتان، شکستگی استخوانهای بلند، شکستگی لگن، پیچ خوردگی شدید مفصل اصلی
    ج) آسیبهای جدی
    شکستگی استخوانهای بلند با جابجایی، شکستگی متعدد پا و سر، در رفتگی مفاصل بزرگ ، قطع انگشتان
    د) آسیبهای تهدید کننده جدی حیات
    شکستگی بسته متعدد ، قطع یک عضو بزرگ
    هـ) آسیبهای بحرانی
    شکستگی باز متعدد یک اندام ، شکستگی لگن همراه با تغییر در وضعیت گردش خون
    نکته: اصول صحیح بانداژ و آتل بندی در بخش های بعدی ارائه خواهد شد.

    دوستان خوبم امیدوارم مباحث ارائه شده مفید واقع شده باشند. لازم می دانم تا به اطلاع علاقه مندان برسانم که طی هماهنگی با جمعیت هلال احمر از بین افرادی که این مباحث را با دقت پیگیری نمایند و در آزمونهای این بخش نمره قابل قبول کسب نمایند، نفراتی جهت همکاری با جمعیت هلال احمر انتخاب خواهند شد.
    لازم به توضیح هست امتحان دوم بعد از پایان جلسه 41 برگزار خواهدشد

    نظرات و پیشنهادات
    >>>>>emdadgar_2109@yahoo.com<<<<<<<
     

     

     

     

     

     

    این قسمت
    شیخ فضل الله نوری

    در یکی از خانه های طهران شیخی زندگی می کرد که عمامه سفید بر سر داشت و خال سیاهرنگی بر گونه چپش دیده می شد. شیخ در خیابان راه می رفت تا به مسجد برسد. هنوز صبح نشده بود. شیخ فضل الله نوری مانند هر روز در حالیکه نعلین هایش را به کف خیابان می کشید و به سلام ها جواب می گفت، راهی مسجد شده بود.

    از دور کسی به پیش او دوید و گفت: سلام علیکم حضرت شیخ!
    شیخ سری تکان داد.
    مرد گفت: حضرت شیخ، انگار در گوشه و کنار شهر سر و صدا به پا شده است. مردم معترضند... به هیجان آمده اند...
    شیخ در حالیکه نگاه را بر زمین انداخته بود گفت: مقصودشان چیست؟
    - گویا هنوز از بابت به چوب بستن سید هاشم قندی ناراضی اند... گویا به تحریک آیت الله طباطبائی به اعتراض می پردازند... کلماتی ناشناخته می گویند... گویا از دست عبدلمجید عین الدوله شاکی اند... می گویند (( ما مشروطه می خواهیم!))
    - مشروطه می خواهند؟...
    - بله حضرت شیخ... مشروطه می خواهند...
    - خدا کند مشروعه هم بخواهند... بدون آن نمی شود...
    - نظر شما چیست حضرت شیخ؟... همه منتظرند تا نظر شما را بشنوند... موافقید یا...؟
    شیخ بی توجه راهش را به سمت مسجد پیش گرفت...
    روزها می گذشت و شیخ هر روز راهش را از مسجد به خانه و از خانه به مسجد طی می کرد. اما طهران به انتظار بود تا شیخ فضل الله نظرش را راجع به مشروطه اعلام کند. از طرفی آیت الله طباطبائی و آیت الله بهبهانی علم مخالفت را برداشته بودند و صد البته برای ادامه اعتراضشان به حمایت شیخ فضل الله نیاز داشتند... از طرفی عین الدوله و درباریان به انتظار شیخ بودند تا با شنیدن نظر شیخ راجع به مشروطیت تصمیم به اقدامی سرکوب گرایانه بگیرند. شیخ در ذهن خویش به بررسی زوایا و خفایا می پرداخت. مشروطه... دین... شریعت.. اسلام... و... مردم؟؟؟
    شیخ فکر می کرد...
    قیام ها جدی تر شد. شیخ همچنان سکوت کرده بود. در مسجد جامع تحصن به پا شده بود... متحصنین تصمیم گرفتند به قم مهاجرت کنند... آخرین نفر به دنبال شیخ فضل الله فرستاده شد تا شاید شیخ را راضی به همراهی آیت الله طباطبائی و بهبهانی کند... شیخ عاقبت سکوت را شکست و همراه مشروطه خواهان عازم قم شد... البته با رضایت... و شاید با کمی دودلی...
    حالا مشروطه خواهان قدرتمند بودند. شاه نمی توانست در مقابل تمام روحانیون طهران بایستد، بنابراین مجبور شد به تمام خواسته های انقلابیون پاسخ مثبت دهد: عین الدوله برکنار شد، عدالتخانه تاسیس شد و از همه مهمتر نمایندگان نخستین دوره مجلس شورای ملی انتخاب شدند...
    مظفرالدین شاه مشروطه را به ملت هدیه داد و یک روز بعد درگذشت...
    ***
    انقلاب مشروطیت را افراد بسیاری به پیروزی رسانده بودند. افراد زیادی که دیدگاه های خود را با همدیگر مشترک کرده بودند تا در راه پیروزی متحد شوند. اینک که انقلاب پیروز شده بود اختلاف نظر ها در باب اداره کشور نمایان می شد. سه جبهه پدیدار شده بود. نخست درباریان به رهبری محمد علی شاه که آشکار و نهان در راه برانداختن نظام مشروطیت می کوشیدند. دوم جبهه روشنفکران و فرنگ رفتگان که در راه برقراری جامعه دموکراتیک و سکولار می کوشیدند و سوم جبهه روحانیون که در این هیاهو به دنبال حفظ اعتلای اسلام و برقراری قوانین شریعت در جامعه اسلامی بودند. شیخ فضل الله از دسته سوم بود...
    ***
    مجلس شورای ملی، جلسه غیر علنی
    - ما مشروطه نمی خواهیم! آنچه در متمم قانون اساسی آورده اید کفر است. حرام است. خلاف شریعت است... ما مشروعه می خواهیم!! در خودتان نگاه کنید... پولی را که می توانید در راه خدا خرج کنید بهر چه کارهایی می دهید... این کفر شما را فنا می کند... قانون و متمم و مجلس و مشروطه را دور بریزید... قانون قانون اسلام است... یک کلام... ما مشروعه می خواهیم...
    ***
    منزل شیخ فضل الله نوری
    - روزگار کفر و ارتداد فرا رسیده است. قانون خدا و پیغمبر به کنار رفته است و قانون دیگری جای آن را گرفته است. حکم آن کس که امروز ساکت بنشیند مانند حکم کسی است که در قیام عاشورا حسین (ع) را یاری نکند. دیگر این وضع برای ما قابل تحمل نیست. قصد تحصن داریم. به عبدالعظیم می رویم و بست می نشینیم. پناهگاه ما خانه خداست...
    ***
    شیخ فضل الله و یارانش در حرم حضرت عبدالعظیم بست نشسته بودند و نظراتشان را در خصوص مساله قانون و مشروطیت به طهران می رساندند. از طرفی مردم تبریز و دیگر مناطق کشور به نمایندگان فشار می آوردند تا هر چه سریعتر متمم قانون اساسی تصویب گردد. جنجال ادامه داشت اما هیچ کس از طوفانی که در راه بود خبر نداشت... دو اتفاق بزرگ افتاد تا شیخ به تحصنش پایان دهد و در خانه اش به انتظار وقایع جدید بنشیند...
    نخستین اتفاق کشته شدن امین السلطان اتابک، صدر اعظم مقتدر ایران بود. جوانی به نام عباس آقا تبریزی که خود را فدایی ملت نامیده بود امین السلطان را در مقابل در مجلس شورا به قتل رسانید. این هشداری برای کسانی بود که می خواستند در راه مخالفت با مشروطه گام بردارند. چندی نگذشت که از سوی مخالفین به سمت کالسکه شاه نارنجک پرتاب شد. همین ها کافی بود تا شیخ فضل الله به تحصن خویش پایان دهد و گرنه قربانی بعدی می توانست خود او باشد...
    اتفاق دوم به توپ بستن مجلس توسط محمد علی شاه و به فرماندهی کلنل لیاخوف بود که به کشته شدن و دستگیری و فرار عده زیادی از مشروطه خواهان انجامید. آیت الله طباطبائی و بهبهانی تبعید شدند، ملک المتکلمین و صور اسرافیل کشته شدند و امثال تقی زاده و دهخدا گریختند. استبداد شدیدی حاکم شد. شیخ فضل الله نوری راه خانه را در پیش گرفت و خانه نشینی اش یک سال به طول انجامید. در این مدت در ایران نه نامی از مشروطه بود و نه نامی از قانون.
    ایران در مقابل این استبداد سکوت کرده بود. ترس بر همه جا حاکم بود. اما در تبریز مردم ساکت ننشستند. اکنون زمان آن بود که به رهبری ستارخان و باقرخان بر حکومت این پادشاه بی کفایت خاتمه داده شود. محمد علی شاه سیل نیرو ها را به تبریز گسیل کرده بود تا شاید این آخرین محل اغتشاش را هم خاموش کند. اما تبریز خاموش نشدنی بود. نیروهای مردمی تبریز را از سویی غیرت و ایران دوستی ستار خان و باقر خان و از سویی فرامین دینی آخوند خراسانی از نجف به شور آورده بود. آنچنان که در طی یک سال جنگ نه از رحیم خان کاری بر آمد و نه از عین الدوله و نه از صمد خان... قوای سلطنتی عاقبت شکست خورد و سیل نیروهای آزادی خواه وارد طهران شد... ایران دوباره زنده شده بود...
    محمد علی شاه به روسیه گریخت. شیخ فضل الله حالا متهم بود که از مردم و مشروطه حمایت نکرده است. از نظر فاتحان ِ آن روز شیخ باید محاکمه می شد...
    کوته نظری ها و کج بینی ها در ایران آن روز بیش از اندازه بود. تصمیم ها از روی نابخردی و بی سیاستی بود و البته آنقدر هنوز میان آزادی خواهان شکاف وجود داشت که مستبدی همچون عین الدوله که سالهای عمر خویش را در نبرد با مردم و آزادی گذرانده بود خود را به میان آزادی خواهان وارد کرد و از اعضای دولت جدید شد. چشمان مردم این حقایق را نمی دید...
    روزگار به قتل شیخ فضل الله حکم داد... شیخ بر بالای چوبه دار رفت و آنگاه که صندلی از زیر پایش لغزید جسد روحانی بر دار ماند که جانش را بر سر دین و شریعت می داد... شیخ فضل الله دین را بر همه چیز برتری داده بود و تنها راه شریعت را می شناخت... شاید تا آن اندازه که مردم را در مقابل آن نادیده انگاشته بود...
    شیخ فضل الله روحانی پاکی بود. گذشت در وجودش موج می زد آنگونه که ضارب خویش را که به جانش سوء قصد کرده بود بخشید. شیخ فضل الله هیچگاه پسر مشروطه خواهش، شیخ مهدی را به اتهام عقایدش محکوم نکرد و در راه بیان عقایدش هیچ گاه راه زور و خشونت را پی نگرفت...

    ***
    کوچه آرام و تاریک بود... هر قدر هم صدای اذان از مسجد ندا می داد کسی در خانه شیخ را نمی گشود تا راهی مسجد شود... کوچه به انتظار بود تا شیخ برای نماز به مسجد برود... اما... شیخ قربانی پیشرفت یک مملکت شده بود...
     

     

     

     

     

    راهبرد
    دشمن شناسي (فصل اول: نظامي)

    shahram_38@yahoo.com

    قسمت سي و چهار

    صنايع  نظامي اسراييل (IMI)

    صنايع نظامي آمريكا يك مجتمع توليدي، اداري صنعتي است كه اخيرا" به نهاد هاي دولتي تبديل شده است .  IMI بزرگترين توليد كننده وتأمين كننده تسليحات " وارد نانس " براي نيروهاي دفاعي اسراييل . IMI چند هزار كارگر در ده ها كارخانه و واحد هاي عملياتي سرتاسر كشور ، به ويژه در نواحي صنعتي به كارگفته است . IMI برخي از پيشرفته ترين  تسليحات ،اردنانس ،سيستم هاي تاكتيكي وسلاح هاي سنگين جهان را توليد مي كند . IMI كه در سال 1933 پايه گذاري شد، با توليد وسيعي از تسليحات شامل بوسترهاي ماهواره اي( تقويت كننده هاي ماهواره )  وVAV هاي پيشرفته ، تانك هاي سوخت خارجي وموشك هاي هوا به زمين اسراييل را در خط مقدم توسعه تسليحات مدرن سيستم دفاع قرار داده است اهداف اوليه صنايع اسراييل مشتمل است بر : توليد وتحقيق وتوسعه تسليحات ، اردنانس ،سيستم هاي تسليحاتي وتجهيز براي دفاعي و حفظ ظرفيت توليد براي ذخيره وانبار سريع تسليحات پس از جنگ . اهداف بعدي عبارتند از : توليد وتوسعه تسليحات ، اردنانس وسيستم هاي تسليحاتي براي صادرات ، فعاليت در صنايع شيميايي وفلز وغير نظامي ،و عمليات  در اماكني كه توسعه بيشتر كوژ نياز دارد . صنايع نظامي اسراييل در برگيرنده 9 قسمت توليد تخصصي است كه در قسمت با دارا بودن چندين كارخانه ، نيازهاي كلي را تأمين مي نمايند. كارخانجات IMI در حال حاضر داراي اين توليدات است .

    مسلسل يوزي ، كلت (Galil) ، مواد منفجره ، مواد مولد فشار، گلوله توپخانه ومهمات جنگي سبك .

    افزون بر IMI در ارتقاوتغيير تانك ها وساير وسايل نقليه زرهي تخصص دارد .[1]

     

     صنايع هوايي اسراييل
    IAI= Israel Aircraft Industries

    صنايع هوايي اسراييل بزرگترين شركت با تكنولوژي پيشرفته در اسراييل و يكي از  صنايع سرشناس جهان درزمينه فناوري هوا – فضاي دفاعي  وغير نظامي است . اين صنايع ، فناوري هاي باصرفه و  بي نظير را در طيف وسيعي از نيازهاي هوايي ، زميني ودريايي در اختيار دارد . حدود 200/14 پرسنل متخصص اين شركت ها ، صدها محصول و خدمات توليد كرده توسعه مي دهند . فروش كلي صنايع هوايي اسراييل در سال 1998 بالغ بر 874/1 ميليارد دلار بوده كه 80 درصد از آن ، از صادرات به پنج قاره و بيش از 80  كشور حاصل آمده است :

    -        گروه هواپيما سازي "بدك "(Bedek)

    -        گروه هواپيما هاي نظامي ،

    -        گروه هواپيما هاي تجاري ،

    -        ودو واحد مشترك :بخش  MHT    وبخش MAMAN

    اين گروه ها مشتمل است بر ماهواره تجاري تبديل  B-747، A-300 ،Dc-10 ،B-737  به  Comdi و هواپيماهاي باري ، توليد هواپيما هاي بازرگاني ، نظامي وغير نظامي ، همراه آموزش هر بخش . از حوزه هاي جديد مي توان به محصولات و خدمات فضايي غير نظامي  اشاره كرد .

    محصولات دفاعي و حفاظتي صنايع هوايي اسراييل  عبارتند از : وسايل بدون سرنشين هوايي وزميني ، ارتباطات مطمئن ، سيستم هاي موشكي تدافعي وتهاجمي ، رادارها ،مهمات هدايت شوندة دقيق سيستم ها ثابت Pptronic   ، سيستم هاي نفوذدرموانع ومين ، EW ،SIGINT ،COMIN/COMJAM .، اين طيف وسيع  گسترده   ازمحصولات گواهي نامه ايزو9001 دارند واز طراحي كامپيوتري ، مهندسي وفرآيند هاي توليدي ، هم چنين برنامه هاي پشتيباني آموزشي وخدمات كامل پس از فروش برخوردار هتسند.


    [1] - http://www.Fas.org/ Israel Military Industries(IMI)

    ادامه دارد ...
     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان