525

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 525 :: پنجشنبه 2 شهريورماه 1385

Mobin_s2004@yahoo.com


ایمیلی از مشاور

با سلام به همه شما عزیزان
دیروز ایمیلی را از طرف دوست خوبمون «ایمان» (moshaver62@yahoo.com) که بعضا مطالبی را تحت عنوان «مشاور» به گروه می فرستند دریافت کردم. ایمیل ایشان را عینا در زیر قرار داده ام.
راستي خدا بگم اين مسئولين مخابرات چکار نکنه! ديشب اينترنت کشور به کل مرده بود! به همين دليل امروز شرمندتون شدم و خبرنامه نداريم.
خب به اميل گروه مشاوز توجه بفرمائید:

زندگي براي خيلي از ما شيرينه . كلي خرج خودمون مي كنيم . كلي اين طرف و اون طرف مي ريم كه خوش بگذرونيم . هميشه هم فكر مي كنيم كه هر چي بلاي بده براي همسايه اس . تا اينكه زندگي چهره ي واقعيش رو به ما نشون مي ده . زندگي درست مثل يك گل سرخ مي مونه . هم لطيف و زيبا و خواستنيه هم خار و تيغ تيز داره . ولي ما عادت كرديم كه فقط گلبرگ ها رو ببينيم .
رسم زندگي اين نيست . رسم زندگي نه فقط ديدن گلبرگه و نه فقط ديدن تيغه . رسم زندگي ديدن گل و تيغ با همه .
چند روز پيش ايميلي براي گروه مشاور اومد . فرزند خانمي دچار سرطان پيشرفته ي خون شده . دكتر معالجشون گفتن كه سه سال بايد شيمي درماني بشه و مسائل جانبي . اين پسر جوون ما سيزده سال بيشتر نداره و طبق آخرين خبرهاي ما بستره ..
مي دونيد دوستان عزيز . انواع و اقسام بيماري ها هم پديده هايي هستند و همه در حيطه ي قدرت ناشناختني بزرگ .
در حديثي خونده بودم اگه با با دل صاف و اخلاص در دعا مي شه خيلي راحت تقدير رو عوض كرد .
مي دونم تو گروه مبين و مارشال عزيز همه ي دوستان لوح ضميرشون پاك و درخشانه .
ما ، بچه هاي گروه مشاور ازتون خواهش مي كنيم وقت دعا ، وقت عبادات و نيايش با خالق هستي دوست جوون ما رو از ياد نبرين . و ما يقين داريم كه وقتي خدا دعاي اين همه جوون پاك و مهربون رو ببينه مطمئنا خواسته ما رو مستجاب مي كنه .
پيشاپيش از تك تكتون تشكر مي كنيم .
از طرف بچه هاي گروه مشاور : نگار – ايمان – اميد ..
با آدرس هاي زير مي توانيد با ما در تماس باشيد
moshaver62@yahoo.com
moshaver62@gmail.com
و مطالب قبلي ما را در وبلاگ مشاور بخوانيد
Http://moshaver62.persianblog.com

 

عناوين برخي از  مطالب اين شماره از مجله الکترونيکي «روزانه»

  • گالری عکس‌های ماهواره‌ای گوگل ارث
  • معرفي فيلم: جهان زيرين: تکامل
  • دانلود فيلم:  The Sentinel
  • دانلود آلبوم: گریت رو در میارم باصدای حامد و مهدی
  • آهنگ جدید و زیبا از شایان به نام نمیشه
  • Guitar Pro 5.1 نرم افزاری حرفه ای و محبوب برای پیشرفت، آهنگسازی و ادامه ی مسیر گیتاریست ها !
  • Need For Speed
  • فصیح
  • من «شاهتره» هستم !
  • حكومت هاى ناحيه اى قبل از خامنشيان
  • آشنايي با 15وب‌سايتي كه دنياي وب را متحول كردند
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

کنفرانس بین المللی استراتژی ها و تکنیکهای حل مسئله
خداییش آخر عکسه!
گالری عکس‌های ماهواره‌ای گوگل ارث
بر طبق برنامه‌ی اعلام شده هر یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه در این وب‌ سایت یک عکس ماهواره‌ای از نقاط دیدنی جهان که به کمک نرم‌افزار گوگل ارث رصد شده است، قرار خواهد گرفت.

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

شرکت نيروهاي احتياط بسيج
در رزمايش ضربت ذوالفقار

در چهارمين روز از برگزاري رزمايش بزرگ ضربت ذوالفقار ، طرح به کارگيري و مشارکت نيروهاي احتياط بسيج در ترکيب يگان هاي عملياتي ارتش جمهوري اسلامي ايران در سراسر کشور به مرحله اجرا درآمد.
به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، امير سرتيپ دکتر سيد عبدالرحيم موسوي، رئيس ستاد مشترک ارتش در گردهمايي جمع کثيري از بسيجيان نيروهاي احتياط در مرکز آموزش تکاور نيروي زميني ارتش با ابراز خرسندي از عملياتي شدن طرح نيروهاي احتياط بسيج گفت: اين طرح ارزشمند مدتها در دستور کار مسئولان ارتش قرار داشت و پس از بررسي و برنامه ريزي هاب بسيار به حول و قوه الهي امروز به مرحله اجرا درآمد.
وي در ادامه افزود: شما عزيزاني که در اين گردهمايي باشکوه حضور يافته ايد و افتخار پوشيدن لباس مقدس سربازي را در قالب نيروهاي احتياط پيدا کرده ايد بدانيد که جهاد دري از درهاي بهشت است که خداوند به فضل خود و براي نزديکترين بندگان خود باز کرده است و شما بسيجيان مخلص و دانشجويان سرافرازي که با لباس مقدس جهاد، صف در صف با اراده هاي پولادين و چشمهايي که به دورترين نقاط جبهه دشمن دوخته شده است، آمده ايد که يک بار ديگر اعلام کنيد: «لبيک يا حسين».
دکتر علوي همچنين افزود: امروز به جهانيان ثابت شد نه تنها ملت 70 ميليوني ايران اسلامي بلکه جمعيتي محدود همچون حزب‌الله لبنان با تکيه بر ايمان، هويت اسلامي و پشتوانه مردمي خواهند توانست در برابر بزرگترين قدرتها و جهانخواران عالم با عزت و سربلندي بايستند و دشمن را به خاک مذلت بکشانند.
رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش، در سخنان خود حضور بسيجيان را به عنوان نيروهاي احتياط در يگانهاي مختلف ارتش در شرايطي که ارتش جمهوري اسلامي ايران بالاترين ميزان آمادگي دفاعي و رزمي قرار دارد به فال نيک گرفت و افزود: تا زماني که ارتش، سپاه و بسيج ما دست به دست داده و با هم متحد و يکصدا باشند همه قدرتها و جهانخواران عالم در برار ملت ايران هيچ خواهند بود.
در گردهمايي بزرگ نيروهاي احتياط بسيج در تهران که در مرکز آموزش تکاور نيروي زميني ارتش برگزار گرديد، علاوه بر رئيس ستاد مشترک و رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش، جانشين فرمانده نيروي زميني، فرمانده دانشگاه افسري امام علي(ع) و فرمانده مرکز آموزش تکاور نزاجا نيز حضور داشتند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي فيلم

جهان زيرين: تکامل
Underworld: Evolution

کارگردان: لن وايزمن. فيلمنامه: دني مک برايد بر اساس داستاني از لن وايزمن و خودش. موسيقي: مارکو بلترامي. مدير فيلمبرداري: سيمون داگان. تدوين: نيکلاس د توت. طراح صحنه: پاتريک تاتوپولوس. بازيگران: کيت بکينسل[سلين]، اسکات اسپيدمن[مايکل کوروين]، توني کوران[مارکوس]، درک جيکابي[کوروينيوس]، بيل ناگي[ويکتور]، استيون مکينتاش[تانيس]، شين برولي[کريون]، برايان استيل[ويليام]، زيتا گورگ[آمليا]. ١٠٥ دقيقه. محصول ٢٠٠٦ آمريکا. نام ديگر: جهان زيرين ٢ Underworld ٢.
دنباله جهان زيرين که ريشه درگيري ميان دو گروه مرگ فروشان[خون آشام ها] و لايکون ها[مردان گرگ نما] را تا قرن ها پيش رديابي مي کند. سلين[جنگجوي خون آشام] و مايکل[لايکن] هر دو به دنبال يافتن ريشه جنگ ميان دو گروه و خواهان پايان دادن به اين نبردها هستند. تلاش آنها منجر به ملاقات با مردي به نام کوروينيوس مي شود. کوروينيوس به آنها مي گويد که جد آنهاست و براي حفاظت دنيا از شر دو فرزند خود- مارکوس و ويکتور- زنده مانده است. مارکوس که از قرن ها پيش در سياه چالي زنداني شده، بر اثر حادثه اي بيدار شده و ويکتور نيز قصد رها ساختن او را دارد. سلنا و مايکل سعي دارند تا جلوي ويکتور و در نتيجه رهايي مارکوس را بگيرند. اما ويکتور موفق مي شود تا مارکوس را آزاد کند. مارکوس که قوي تر از قبل شده، به ديدار کوروينيوس رفته و او را مي کشد. کوروينيوس در آخرين لحظه چگونگي نابود کردن مارکوس را براي سلين و مايکل آشکار مي کند و نبردي سهمگين ميان سه نفر در مي گيرد.

چرا بايد ديد؟
دومين فيلم لن وايزمن متولد ١٩٧٤ - که پيشينه اي طولاني در ساخت آگهي براي پلي استيشن، تايم وارنر، اورکل و اينتل و ويدئو کليپ هاي متعدد براي گروه هايي چون مگادث، ان ووگ، استاتيک ايکس، پل اوکنفولد و بروک آليسون دارد و جوايزي نيز دريافت کرده و دومين ثمره همکاري اش با همسر خود خانم بکينسل که در قالب يک تجارت خانوادگي قرار است به عنوان سرمايه اي با قابليت هاي سودآور به کار گرفته شوند، خوراک تازه اي براي طرفداران اين گونه و دوستداران قصه هاي مصور است. هر چند سلين قهرماني مانند بتمن، اسپايدرمن و ديگران نيست، اما مونث بودنش در کنار قصه پر پيچ و خم اين محصول ٥٠ ميليون دلاري باعث افزايش آدرنالين تماشاگر و خانم بکينسل مي شود که خواستار بازي در فيلمي مانند ترميناتور و بيگانه بوده است. احتمالاً دختر کوچولوي ايشان ليلي مو شين ثمره ازدواج خانم بکينسل با مايکل شين نيز از حضور در نقش سلين خردسال دچار ارضاي خاطر وصف ناپذيري شده و اين گونه که از فروش ٦١ ميليون دلاري فيلم و اخبار رسيده پيداست، اين خانواده سخت کوش در حال ساختن قسمت سوم جهان زيرين [دنياي مردگان در اساطير يوناني]هستند تا آبي بر آتش دل خود و طرفداران شان بنشانند. اجرشان ماجور!
ژانر: اکشن، درام، فانتزي، ترسناک.


دانلود فيلم

  The Sentinel [2006, DVDRip]

لینک دانلود فیلم:
http://rapidshare.de/files/29710177/Oxrannik.DVDRip.XviD.Rus.2006_CPR_.part3.rar.html
http://rapidshare.de/files/29710269/Oxrannik.DVDRip.XviD.Rus.2006_CPR_.part1.rar.html
http://rapidshare.de/files/29710270/Oxrannik.DVDRip.XviD.Rus.2006_CPR_.part4.rar.html
http://rapidshare.de/files/29710425/Oxrannik.DVDRip.XviD.Rus.2006_CPR_.part2.rar.html
 

  لينکهای دانلود غير مستقيم مي باشد.

راهنمای دانلود: بعد از اینکه روی لینک فایل مربوطه کلیک کردید، صفحه ای باز می شود که وارد سایت Rapidshare می شوید. در صفحه باز شده جدولی را مشاهده می کنید که در انتهای آن دو کلید وجود دارد: Free و Premium
باید روی Free کلیک کنید تا صفحه مربوط به دانلود باز شود. در وسط صفحه شمارنده ای بصورت معکوس از عدد 60 شروع به شمارش می کند. وقتی شمارنده به صفر رسید، در همان قسمت منوی جدیدی باز می شود، بعد از وارد کردن کد امنیتی که در همانجا نوشته شده است (و معمولا 3 کاراکتری می باشد)، روی Download From Mirror کلیک کنید تا شروع به دانلود فایل مورد نظرتان کند.
تذکر مهم: در هنگام دانلود از سایت Rapidshare و سایتهای اینچنینی، حتما باید نرم افزار مخصوص دانلود مثل (DAP و ... ) غیرفعال باشند و نباید توسط چنین نرم افزارهای دانلود کنید، چون موفق نخواهید شد!

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه ایرانیان عزیز خارج کشور !
باطلاع می رساند روزهای جمعه و ایام تعطیل فیلمهای ایرانی برای مشاهده و دانلود در این قسمت معرفی خواهد شد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

گریت رو در میارم
باصدای حامد و مهدی

براي دانلود، روي لينکهای بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.
 


 

تک موزیک

آهنگ جدید و زیبا از شایان به نام نمیشه

 لینک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

Guitar Pro 5.1 نرم افزاری حرفه ای و محبوب برای پیشرفت، آهنگسازی و ادامه ی مسیر گیتاریست ها !

Guitar Pro 5 نسخه ی جدیدی از یکی از قدرتمندترین و محبوب ترین نرم افزار های کمکی برای گیتار، این ساز محبوب و رایج در تمام دنیاست .نسخه ی 5 این نرم افزار قدرتمند که در کمتر از یک سال گذشته از عرضه ی خود در حدود 2 میلیون بار توسط علاقمندان دانلود شده است، ویراستار قدرتمند Tablature در دستگاههای گیتار، بانجو و باس است .

در کنار دادن نمره به شما و درج ان در محیط نرم افزار این نرم افزار منبعی بسیار ارزشمند برای تمامی گیتاریست ها از مبتدی تا مجرب هاست که به پیشرفت، آهنگسازی و ادامه مسیر هنری بسیار کمک می کند .

نسخه ی 5 از نرم افزار Guitar Pro ویژگی های بسیار جدید در خود داراست که در ادامه با هم با آنها آشنا می شویم :

موتور قدرتمند RSE یا Realistic Sound Engine که به خلق صدا طبیعی و زیبا مانند آلات موسیقی طبیعی بسیار کمک می کند .

ظاهر گرافیکی زیبا  و جدید که بسیار اشناست و کاربر به آسانی با آن ارتباط برقرار می کند .

4 حالت مختلف نمایش Page, Parchment, Vertical Screen, Horizontal Screen .

صفحه نمایش نمره به طور کامل تغییر کرده و زیبا تر شد ه است .

افکت های پیشرفته effects, beams, stem direction .

قابلیت وارد کردن انواع نوت و فرمت های ASCII .

پشتیبانی کامل هارمونی مصنوعی .

حالات مختلف 8va, 8vb, 15ma و 15mb .

پشتیبانی کامل صدا، oda, Segno (simple and double), Fine همراه با 14 Jump ممکن .

و بسیاری قابلیت های کوچک بزرگ جدید و قدیمی نرم افزار ....

جزییات کامل تر به زبان سایت سازنده ......

Guitar Pro را مي توانيى از اینجا :

دانلود کنید نسخه ی 5.1 را با حجم حدود 10 مگابایت

تصاویری از محیط نرم افزار

English Explanations

برای دریافت کیجن نسخه ی 5.1 نرم افزار اینجا را کلیک کنید

سریال مور نیاز :
Name : P30WORLD
Key ID : EEAAE-AZ180-0AAAZ


 

نرم افزار موبایل

Need For Speed

 لینک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


دارم از زلف سیاهش گله چندان که مپرس

دارم از زلف سیاهش گله چندان که مپرس
کس به امید وفا ترک دل و دین مکناد
به یکی جرعه که آزار کسش در پی نیست
زاهد از ما به سلامت بگذر کاین می لعل
گفت​وگوهاست در این راه که جان بگدازد
پارسایی و سلامت هوسم بود ولی
گفتم از گوی فلک صورت حالی پرسم
گفتمش زلف به خون که شکستی گفتا

 

که چنان ز او شده​ام بی سرو سامان که مپرس
که چنانم من از این کرده پشیمان که مپرس
زحمتی می​کشم از مردم نادان که مپرس
دل و دین می​برد از دست بدان سان که مپرس
هر کسی عربده​ای این که مبین آن که مپرس
شیوه​ای می​کند آن نرگس فتان که مپرس
گفت آن می​کشم اندر خم چوگان که مپرس
حافظ این قصه دراز است به قرآن که مپرس

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

aminiparham@yahoo.com

راه حلی برای نصفه باز شدن ایمیلها

baraye didane email ha be soorate tamam safhe mitoonid be ghesmate profiletoon rafte va dar paeen safhe (Message Preference) bejaye fully featured gozineye traditional ra entekhab karde va save setting konid

Parham Amini

 

 

fkh1974@yahoo.com

عشق نمي پرسه تو کي هستي؟ عشق فقط ميگه: تو ماله مني
. عشق نمي پرسه اهل کجايي؟ فقط ميگه: توي قلب من زندگي مي کني
عشق نمي پرسه چه کار مي کني؟ فقط ميگه: باعث مي شي قلب من به ضربان بيفته
عشق نمي پرسه چرا دور هستي؟ فقط ميگه: هميشه با مني
عشق نمي پرسه دوستم داري؟ فقط ميگه: دوستت دارم

 

 

mfgp2003@yahoo.com

آدمخوارها در يك شركت كامپيوتري

پنج آدمخوار به عنوان برنامه‌نويس در يك شركت خدمات كامپيوتري استخدام شدند. هنگام مراسم خوشامدگويي رئيس شركت گفت: "شما همه جزو تيم ما هستيد. شما اينجا حقوق خوبي مي گيريد و مي‌توانيد به غذاخوري شركت رفته و هر مقدار غذا كه دوست داشتيد بخوريد. بنابراين فكر كاركنان ديگر را از سر خود بيرون كنيد." آدمخوارها قول دادند كه با كاركنان شركت كاري نداشته باشند.
چهار هفته بعد رئيس شركت به آنها سر ‌زد و ‌گفت: "مي دانم كه شما خيلي سخت كار مي‌كنيد. من از همه شما راضي هستم. امّا يكي از نظافت چي هاي ما ناپديد شده است. كسي از شما مي‌داند كه چه اتفاقي براي او افتاده است؟" آدمخوارها اظهار بي‌اطلاعي ‌كردند.
بعد از اينكه رئيس شركت رفت، رهبر آدمخوارها از بقيه پرسيد: "كدوم يك از شما نادونا اون نظافت چي رو خورده؟"
يكي از آدمخوارها با اكراه دستش را بالا آورد. رهبر آدمخوارها ‌گفت: "اي احمق! طي اين چهار هفته ما مديران، مسئولان و مديران پروژه‌ها را خورديم و هيچ كس چيزي نفهميد و حالا تو اون آقا را خوردي و رئيس متوجه شد! از اين به بعد لطفاً افرادي را كه كار مي‌كنند نخوريد."

 

 

shadow_1352@yahoo.com

بگو يا رب
يارب
بگو يا رب
چه بد گفتم،، چه بد كردم
كه نزدت خويشتن را ديو و دد كردم
مرا يا رب نمي خواهي،
گناه از تو ،
اگر نفرين به اين دنياي بد كردم
به حرفم گوش كن يا رب ،به دردم گوش كن يارب
اگر بيهوده مي گويم،مرا خاموش كن يا رب
بگو يا رب ،
چه بد گفتم، چه بد كردم
كه نزدت خويشتن را ديو و دد كردم
به جز عشقي كه دردش را به من دادي
به من يا رب چه بخشيدي كه رد كردم
فقط در عاشقي يا رب،
مدد گفتم ،
شدم عاشق،
تمناي مدد كردم
شب مستي اگر يك توبه بشكستم
سحر تكرار توبه، صد به صد كردم
به سيلابم كشاندي، زير و بم ديدم
تحمل در عذاب جذر و مد كردم
برايم آتش دوزخ، فرستادي
برايت لاله ها را در سبد كردم
گرفتي جامه فخر مرا از من
صبورانه كُله را از نمد كردم
نشانم ده اگر يك مور آزردم
اگر يك دانه گندم را لگد كردم
مرا يا رب نمي خواهي،
گناه از تو ،
اگر نفرين به اين دنياي بد كردم
به حرفم گوش كن يا رب ،به دردم گوش كن يارب
اگر بيهوده مي گويم،مرا خاموش كن يا رب

 

 
ranginkamaan2000@yahoo.com

تصور کن اگه حتی تصور کردنش سخته
جهانی که هر انسانی تو اون خوشبخت خوشبخته
جهانی که تو اون پول و نژاد و قدرت ارزش نیست
جواب هم صدایی ها، پلیس ضد شورش نیست
نه بمب هسته ای داره، نه بمب افکن نه خمپاره
دیگه هیچ بچه ای پاش رو روی مین جا نمی زاره
همه آزاد آزادند
همه بی درده بی درداند
تو روزنامه نمی خونی
نهنگ ها خوکشی کردند
جهانی رو تصور کن بدون نفرت و باروت
بدون ظلم خودکامه بدون وحشت و تابوت
جهانی رو تصورکن پر از لبخند آزادی
لبالب از گل و بوسه پر از تکرار آزادی
تصور کن اگه حتی تصور کردنش جرمه
اگه با بردن اسمش گلوت پر می شه از سربه
تصور کن جهانی رو که توش زندان یه افسانه است
تمام جنگ های دنیا شدند مشمول آتش بست
کسی آقای عالم نیست برابر با هم اند مردم
دیگه سهم هر انسانی تن هر دونه گندم
بدون مرز و محدوده وطن یعنی همه دنیا
تصور کن تو می تونی بشی تعبیر این رویا

 

 

akh_lion@yahoo.com

زندگی دگرگون شده

لویس لاوس در سال 1921 رییس زندان سینگ سینگ شد در ان زمان زندانیان خیلی خشن بودند 20 سال بعد زمانی که لاوس بازنشسته شد ان زندانی به مو سسه ای بشردوستانه بدل شد کسانی که وضعیت انجا را بررسی کردند امتیاز بهبود وضع را به لاوس دادند ولی وقتی که در باره ان دگرگونی پرسیدند او گفت من همه ان را مدیون همسر خوبم کاترین هستم که خارج از دیوارها ی زندان به خاک سپرده شده است
وقتی که لویس رییس زندان شد کاترین ما در جوانی بود که سه فرزند کوچک داشت همه به او هشدار دادند مباداپایش را داخل زندان بگذارد ولی ان
حرفها مانع او نشد زمانی که نخستین مسابقه بستکبال انجام شد او نیز به تماشا رفت کاترین با سعه بچه زیبایش داخل ورزشگاه شد و با سایر زندانیان برروی سکو نشست
کاترین اصرار داشت که با انان و سوابقشان اشنا شود او دریافت که یکی از محکومان قاتلی نابیناست کاترین به دیدارش رفت و از او پرسید ایا الفبا ی ویژه نابینایان را بلدی زندانی پرسید الفبای نابینا دیگر چیست
و کاترین به او اموخت چگونه ان الفبا را بخواند کاترین بعد فرد کر و لایی را در زندان پیدا کرد اورا به مدرسه رفت تا چگونگی زبان علامت را به او بیاموزد و بسیاری می گفتند کاترین لاوس جسم عیسی مسیح است که از سال 1921 تا 1971 به سینگ سینگ امده است کاترین بعد از مدتی در یک حادثه اتومبیل کشته شد روز بعد لویس لاوس در محل کارش حاضر نشد از این رو معاون زندان جا اورا گرفت معاون زندان در لحظه ای بنطرش رسید که در کار زندان اشکالی وجود دارد روز بعد جسد کاترین را در خانه اش واقع در یک کیلو متری دورتر از زندان می گذاشتند وقتی معاون زندان بازدید روزانه اش را شروع کرد از دیدن شمار فراوان جنایتکاران خشن که گلهای از حیوانات در مقابل در اصلی منتظر ایستاده بودند تکان خورد او می دانست انان کاترین را دوست دارند ولی برگشت در مقابل انان ایستاد و گفت بسیار خوب اقایان می توانید برید ولی شب حتما برگردید سپس در بزرگ زندان را باز کرد و خیل عظیم مردان خبیث و جانی بدون محافظ یک کیلومتر را ÷یاده رفتند تا در صف بایستند و برای اخرین بار از به کاترین لاوس ادای احترام کنند شب همگی انان به زندان برگشتند همه انان

 

 

elitahery@yahoo.com

گیر تو گیربازار

با وضع که روزانه پیش میره به نظرم فقط به هم گیر بدیم و جوابیه باسه همدیگه صادر کنیم. ظاهرا آقایی غفاری پروژه دیدار برو بچز گروهشون به هم خورده و میخوان یه جوری شده برا خواهرزادشون زن دایی پیدا کنن و ایمیل های خودشون رو به قول خودشون مصور به عکس خودشون کنن. آقای غفاری میگم شما هم رو فیلمنامهای که درباره لبنان هست سرمایه گذاری کنید اینجور که بوش میاد( اون بوش نه! بو) میخوان آتش بس رو به هم بزنن تهیه کنندها قند تو دلشون آب میشه (البته اونایی که سرمایه گذاری کردن و شاید بقیه هم بگن فرصت خوبیه تا ما هم یه پولی به جیب بزنیم)
و همچنان سرعت اینترنت پایین هست و ما همچنان ایمیل هارو نصفه میگیریم به نظر شما اون خل وچلی که کلنگ رو این کابلا زده زیر دسته آمریکایی ها نبوده یا همون پرتقال فروشه که آقای غفاری دنبالش میگردن( امان از دست این پرتقال فروش)؟!
و اقای سه پیچ با این همه بلایی که تو مملکت و برای خودش اتفاق افتاده هنوز هم حالشون خوبه آدم چقدر میتونه صبر داشته باشه ( تمثیل صبر ایوب) خدا رو شکر که مقاومت میکنن.
و درباره تکراری نویسی ها هم, حتی عکسهای سردر مجله هم تکراریه چه برسه به مطلبها,من موندم اگه شعرا حافظ تموم شه مبین میخواد چیکار کنه شاید دوباره از اولین شعر دیوان حافظ شروع کنه.

 

 

mr_gir20@yahoo.com

گیر 3پیچ

آقا يعني چي . من شيكايت مي كنم . مگه من مسخره ام . دوبار زحمت كشيدم ايميل نوشتم . انگشتم درد گرفت اون وقت نصفه نيمه
چاپ مي شه . شك دارم كه كار مبين باشه .
همش زير سر اين ياهوي ايكبيريه . مرض داشتي POP3 رو پولي كردي . دلت مي خواد بازم yammer بگيري .
آقا محكوم مي كنم .
آها . يه چيز ديگه . مبين جان . عزيز دل بابايي . مگه شما نگفتي كه اگه مي خواي عكس توي ايميل هاي كوفتي كه برات مي فرستيم بزاريم لينكش رو برات بفرستيم . اونوقت مي يام ميبينم همون لينك رو گذاشتي قشنگ . بابا يه سازي بزن كه بتونيم باهاش برقصيم . ( توضيح : بي زحمت تو رده رقصاي ايراني شامل باباكرم ، بندري ، لزگي ، كردي و غيره + هندي ، بيريك و يه چندتايي رقص اجنبي ها موزيك بزارين)
بابا خيلي جالب داره مي شه . چي ؟ ازدياد دخترا نسبت به پسرا . يادمه يه بار بد جور خبر تو بورس بود . مي گفتن به ازاي هر يه پسر كاكل زري چهارتا دختر به دنيا مي ياد .
فيلم هايي هم كه تازگي ها ساخته مي شه حتما يه جايي يه تيكه اي در رابطه با اين موضوع مي اندازند . حتي تو گروه خودمون اين ميترا خانوم هم يه نظري داشت به اين ماجرا .
ياد يه مقاله ي طنزي افتادم كه تو مجله ي سپيد و سياه قبل از انقلاب چاپ شده بود .
نويسنده گفته بود فكر كنين يه روز همه چيز وارونه بشه .
و بنده ي خدا نمي دونست كه چند سال بعد اين قضيه داره واقعيت پيدا مي كنه . وقتي خوندمش گفتم مگه چنين چيزي هم ممكنه ..
فكرش رو بكن . با آيدي پسرونه بري تو چت رووم يه دفعه هزارتا پي ام با آيدي دخترونه بياد كه با من دوست مي شي ؟
يا توخيابون دخترا بيفتن دنبال پسرا و اونا رو بي سيرت بكنن . همين الانش هم به من بنده ي خداي بچه مثبت روزانه كلي متلك مي گن و من خيس عرق . احسان جان شما كه دست به طنزت خوبه . بد نيست يه فيلمنامه اي چيزي راجع به اين موضوع پياده كني .
اين پيشنهاد احسان هم خوب چيزيه ها . آقا يه جلسه بزاريم هميدگه رو ببينيم . مبين جان پيش قدم نمي شي؟ مطمئن هستم با اين همه مناظره و جوابيه و خط و نشون كشيدن ها جلسه ي ويژه و توپي مي شه . من به شخصه با جليقه ضد گلوله و شات گان خ

 

 

sweetanim074@yahoo.com

نامه هایی برای تمام زنان جهان ... 77

! تور آبی دریا بر سر یک دختر
تو چون یک ماهی از آب بیرون افتاده ای
من در ماسه ها جست و جویت می کنم
الک می کنم ماسه ها را
و صدفی پیدا کردم و تورا نه ، مرواریدکم .... ا
تمام ماسه ها را گشتم و کُنج ها را کاویدم
پس پشیمان به دامانت برگشتم
.... چون دانش آموزی مردود

صدف کوچک عشق صدامان می زند
و من غرق شده به گیس تو چنگ می زنم
نمی توانم از این بیشتر آرام بگیرم ! ماهی کوچکم
نباید به من پناه می آوردی ؛
من دیوانه ام اگر با خود به عمق دریایت نبرم
دو کشتی مغروق آنجا هست
!که کسی نشانی شان را نمی داند

بعد از آن روز دریایی
رفتی و کف و موج بر تنم رقصید
رفتی و آفتاب بر پیشانی ام تازیانه زد
می خواستم تو و دریا را بازگردانم
دریا را توانستم و تورا نه ....ا
دریا چیزی را که بُرده را پس نمی دهد
خواستم آن روز دریایی را در ذهنم بازسازی کنم
و چیز دیگری به آن اضافه کنم
! ... مانند حبّه های تسبیح

یک مرد بود
... و یک زن
و من دریا بودم ....ا

«نزار قباني»

 

 

behzad_s1361@yahoo.com

حقايق ايمان
(قسمت دوم)

حال كه مطلب به اينجا رسيد، كمى در باره موقعيّت دانشمندان و مقام آنها و وظيفه بزرگى كه دانشمندان و علما سنگينى مى كند و همچنين در باره نشر علم به نيازمندان بحث نماييم:

1ـ موقعيّت دانشمندان:
در روايتى از امام صادق(عليه السلام) به علما«مرابط» اطلاق شده است: «عُلَماءُ شيعَتِنا مُرابِطوُنَ فِى الثَغَرِ الَّذى يَلى اِبْليسَ وَ عِفاريتِهِ وَ يَمْنَعُونَه عَنِ الْخُروجِ عَلى ضُعَفاِء شيعَتِنا وَعَنْ اَنْ يَتَسَلَّطَ عَلَيْهِمْ اِبْليس; دانشمندان پيروان ما همانند مرز دارانى هستند كه در برابر لشكر ابليس صف كشيده اند و از حمله آنان به افرادى كه قدرت دفاع ندارند، جلوگيرى مى كنند».
در ادامه اين حديث، مقام و موقعيّت آنها برتر و بالاتر از افسران و مرزدارانى كه در برابر هجوم دشمنان اسلام پيكار مى كنند، شمرده شده است و اين براى آن است كه آنان نگهبان عقايد و فرهنگ اسلامند، در حالى كه اينان حافظ مرزهاى جغرافيايى هستند، مسلّماً ملّتى كه مرزهاى عقيده اى و فرهنگى او، مورد حملات دشمن قرار گيرد و نتواند به خوبى از آن دفاع كند در مدّت كوتاهى از نظر سياسى و نظامى نيز شكست خواهد خورد.(5)

2ـ مقام علما:
مى دانيم كه مقام شهيد در اسلام والاترين مقام است، در عين حال در حديثى از پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) مى خوانيم: «فَضْلُ الْعالِمِ عَلىَ الشَّهيدِ دَرَجَةٌ...،; عالم يك درجه از شهيد بالاتر است، و شهيد يك درجه از عابد. و برترى عالم بر ساير مردم مانند برترى من بر كوچكترين آنان است».
در حديث ديگرى از امير مؤمنان على(عليه السلام) مى خوانيم: «مَنْ جائَتْهُ مَنيتَّهُ وَ هُو يَطْلُبُ الْعِلْمَ فَبَيْنَهُ وَ بَيْنَ الاَنْبياء دَرَجَةٌ; كسى كه مرگ او فرا رسد، در حالى كه در طلب علم است، ميان او و پيامبران يك درجه فاصله است».
مى دانيم در شبهاى ماهتابى مخصوصا شب چهاردهم ماه كه «بدركامل» است، ستارگان در نور ماه محو مى شوند، و جالب اين كه در مقايسه عالم و عابد در حديث ديگرى از پيامبر(صلى الله عليه وآله) آمده: «فَضْلُ الْعالِمِِ عَلَى الْعابِدِ كَفَضْلِ الَقَمرِ لَيْلَةَ الْبَدرِعَلى سائِرِ الْكَواكِبِ; برترى عالم بر عابد همچون برترى ماه در شب بدر، بر ساير ستارگان است».
جالب اين كه عابد عبادتى را انجام مى دهد كه هدف آفرينش انسان است، ولى از آن جا كه روح عبادت، معرفت است عالم بر او برترى فوق العاده دارد. آن چه در باره برترى عالم بر عابد در روايات فوق آمده، منظور از آن فاصله عظيم ميان اين دو است و لذا در حديث ديگرى تفاوت ميان اين دو به جاى يك درجه، يك صد درجه ذكر شده كه فاصله هر درجه با درجه ديگر، مقدار حركت سريع اسب در هفتاد سال است.
اين نيز واضح است كه مقام شفاعت در قيامت از آن هر كس نيست، بلكه مقام مقرّبان درگاه خداست; امّا در حديثى از پيامبر(صلى الله عليه وآله)مى خوانيم:(6) «يَشْفَعُ يَوْمَ الْقِيامَةِ ثَلاثَةٌ: اَلاَْنْبِياءُ ثُمَّ الْعُلَماءُ ثُمَّ الشُّهَداءُ; سه گروه در قيامت شفاعت مى كنند، پيامبران، علما و شهيدان».

3ـ وظيفه بزرگ دانشمندان:
از پيغمبر گرامى اسلام(صلى الله عليه وآله) نقل شده كه فرمود:«مَنْ كَتَم عِلْماً عَنْ اَهْلِهِ ألْجَمَ يَوْمَ الْقِيامَةِ بِلِجامِ مِنْ نار; هر كس كه علم و دانشى را از آنها كه اهل آن هستند (و نياز به آن دارند) كتمان كند خداوند در روز رستاخيز، دهنه اى از آتش به دهان او مى زند».
حسن بن عمّار مى گويد: روزى نزد (زهرى) رفتم، بعد از آن كه نقل حديث را براى مردم ترك گفته بود، به او گفتم: احاديثى كه شنيده اى براى من باز گو، به من گفت: مگر تو نمى دانى كه من ديگر براى كسى حديث نقل نمى كنم گفتم: به هر حال، يا تو براى من حديث بگو يا من براى تو حديث نقل مى كنم، گفت: تو حديث بگو، گفتم: از على(عليه السلام)نقل شده كه مى فرمود: «ما أَخَذَاللّهُ عَلى أَهْلِ الْجَهْلِ أَنْ يَتَعَلَّمُوا، حَتّى أَخَذَ عَلى أَهْلِ الْعِلْمِ أَنْ يُعلّمُوا; خداوند پيش از آن كه از افراد نادان پيمان بگيرد كه دنبال دانش بروند از علما پيمان گرفته است كه به آنها علم بياموزند»(7) هنگامى اين حديث تكان دهنده را براى او خواندم، سكوت خود را شكست وگفت: اكنون بشنو تا براى تو بگويم و در همان مجلس، چهل حديث براى من روايت كرد.

ارزش و مقام و وظيفه دانشمندان در روايات اسلامى:
1ـ از حضرت على(عليه السلام) نقل شده است كه پيامبر خدا(صلى الله عليه وآله) فرمود: «أَلْعالِمُ بَيْنَ الْجُهّالِ كَالْحَىِّ بَيْنَ الاَمْواتِ; دانشمند در ميان نادانان مانند زنده در ميان مردگان است».(8)
2ـ حضرت رسول(صلى الله عليه وآله) فرمود: «اِنَّ مَثَلَ الْعُلَماءِ فِى الاَرْضِ كَمَثَلِ النُّجومِ فِى السَّماءِ يُهْتَدى بِها فِى ظُلُماتِ الْبَرِّ وَالْبَحْرِ فَاذا طَمَسَتْ اَوْشَكَ أَنْ تَضِلَّ الْهُداة; مثل دانشمندان در روى زمين مثل ستارگان است كه در تاريكيهاى خشكى و دريا، وسيله راهيابى مردمند، ولى هرگاه ناپديد شدند راه يافتگان در معرض گمراهى قرار مى گيرند».(9)
3ـ حضرت رسول(صلى الله عليه وآله) فرمود: «اَلْمُؤمِنُ اِذاماتَ وَ تَرَكَ وَرَقَةً واحِدَةً عَلَيْها عِلْمٌ تَكوُنَ تلك الْوَرَقَةُ يَوْمَ الْقيامَةِ سِتْراًفيما بَيْنَهُ وَبَيْنَ النّارِ وَ أَعْطاهُ اللّهُ- تبارك و تعالى- بِكُلِّ حَرْف مَكْتُوب عَلَيْها مَدينَةً أَوْسَعَ مِنَ الدُّنْيا سَبْعَ مَرّات...; هر گاه مؤمن بميرد و برگه اى كه در آن دانشى هست از خود به جاى بگذارد روز قيامت، آن برگه ميان او و آتش پرده اى خواهد بود و خداوند براى هر حرفى كه روى آن نوشته شده شهرى ـ كه هفت برابر دنياست ـ به او خواهد داد».(10)
4ـ حضرت رسول (صلى الله عليه وآله) فرمود: «النَّظَرُ الى وَجْهِ الْعالِمِ عِبْادَةٌ; نگاه به چهره دانشمند عبادت است»(11)
5 ـ از محمد بن ابى عمير عبدى نقل شده كه گفت: امير المؤمنين على(عليه السلام)فرمود: «ماأَخَذَاللّهُ ميثاقَاًمِنْ أَهْلِ الْجَهْلِ بِطَلَبِ تِبْيانِ الْعِلْمِ حَتّى أَخَذَ ميثاقَاً مِنْ أَهْلِ الْعِلْمِ بِبَيانِ الْعِلْمِ لِلْجُهّالِ، لِاَنَّ الْعِلْمَ كانَ قَبْلَ الْجَهْلِ;خداوند از مردم پيمان نگرفته كه در جستجوى آشكار شدن دانش باشند مگر آن كه از دانشمندان پيمان گرفته كه دانش را براى آنان بيان كنند، زيرا دانش پيش از جهل بوده است»(12)

1. ج 6، ص 5389، ذيل آيه 42.
2. تفسير نمونه، ج 18، ص 126.
3. تفسير نمونه، ج 3، ص 96ـ97.
4.بحارالانوار، ج 2، ص 78.
5.تفسير نمونه،ج3،ص234ـ235.
6. تفسير نمونه، ج 23، ص 242ـ 243.
7. بحار الانوار، ج 2، ص 78.
8. وسائل الشيعه، ج 18، ص 15.
9. المحجّة البيضاء، ج 1، ص 21.
10. بحارالانوار، ج 2، ص 144.
11. بحارالانوار، ج 1، ص 195.
12. امالى مفيد، ص 49.

ادامه دارد ....

 

 

ali_alipour2010@yahoo.com

يه سری جوک

به یارو مي گن شنيدي اسراييل لبنانو زده ؟یارو مي گه:مگه ايتاليا اول نشد؟

یارو باباش ميميره ميخواسته خاكش كنه جو ميگيرتش باراندازش ميكنه

یارو زنگ ميزنه 118 ميگه يه 110 بفرستين بقيه اش رو هم آدامس بدين

یارو يه بسته هزار تومني ميشمره، 250 تومن كم مياره

يه روز يه یارو داشته دنده عقب با ماشين از كوه مي رفته بالا بهش مي گن چرا دنده عقب ميري مي گه اخه مي ترسم بالا جا نباشه نتونم دور بزنم بعدا وقتي مي
خواسته پايين بياد باز مي بينن داره دنده عقب مي ياد مي گن الان چرا دنده عقب مي ياي مي گه آخه بالاي كوه جا بود تونستم دور بزنم


بنيامين جديد : شرکت ، خلوت ، منشي ، خوشگل ، با حال ، نمي خواي؟ نمي ياي؟ نمي ياي؟

ازیارو ميپرسن: امام اول كيه؟ يخورده فكر ميكنه، ميگه: بابا يك راهنمايي بكنيد... ميگن: شمشيرش معروفه.. ميگه: آها زورو

یارو مي ره مسابقه قرآن خواني سوره بني اسرائيل بهش مي افته انصراف مي ده

به یارو ميگن نظرت در مورد گل چيه؟ ميگه : خيلي خوبه... خوش بو... قشنگه... همانظور که خدا در قرآن مي فرمايد : گل هوالله احد

سه تاسياه پوست بودن يک چراغ جادو پيدامي کنند غولش را در مي آورند غول ميگه هرکدوم يک آرزوبکنيد اولي ميگه منوسفيدکن دومي ميگه منوسفيد کن سومي ميگه اين دوتاروسياه کن

به غضنفر مي گن: با " ارتش کوفه " جمله بساز
مي گه : عرط شکوفه داري...مثل گل بهاري

از یارو مي پرسن: فرق يخمک با آتروپات چيه؟ مي گه: يخمک خوشمزه تره

فرق باتري با مادر زن در چيست ؟ باتري حداقل يک قطب مثبت دارد اما مادر زن هيچ چيز مثبتي ندارد

درجات شوتي: 1 گيج 2 خنگ 3 پپه 4 يول 5 اسکول 6 شاسکول 7 گاگول 8ميرزاپور

دو تا ترک با هم همسايه بودن هر سي ثانيه برق يکيشون مي رفت تحقيق مي کنن مي بينن از چراغ راهنمايي برق دزديدن

 

 

mitramrz@yahoo.com

نامه ای به گضنفر

گضنفر جان سلام! ما اينجا حالمان خوب است. اميدوارم تو هم آنجا حالت خوب باشد. اين نامه را من ميگويم و جعفر خان كفاش برايد مينويسد. بهش گفتم كه اين گضنفر ما تا كلاس سوم بيشتر نرفته و نميتواند تند تند بخواند،‌ آروم آروم بنويس كه پسرم نامه را راحت بخواند و عقب نماند.
وقتي تو رفتي ما هم از آن خانه اسباب كشي كرديم. پدرت توي صفحه حوادث خوانده بود كه بيشتر اتفاقا توي 10 كيلومتري خانه ما اتفاق ميافته. ما هم 10 كيلومتر اينورتر اسباب كشي كرديم. اينجوري ديگر لازم نيست كه پدرت هر روز بيخودي پول روزنامه بدهد. آدرس جديد هم نداريم. خواستي نامه بفرستي به همان آدرس قبلي بفرست. پدرت شماره پلاك خانه قبلي را آورده و اينجا نصب كرده كه دوستان و فاميل اگه خواستن بيان اينجا به همون آدرس قبلي بيان.
آب و هواي اينجا خيلي خوب نيست. همين هفته پيش دو بار بارون اومد. اوليش 4 روز طول كشيد ،‌دوميش 3 روز . ولي اين هفته دوميش بيشتر از اوليش طول كشيد
گضنفر جان،‌آن كت شلوار نارنجيه كه خواسته بودي را مجبور شدم جدا جدا برايت پست كنم. آن دكمه فلزي ها پاكت را سنگين ميكرد. ولي نگران نباش دكمه ها را جدا كردم وجداگانه توي كارتن مقوايي برايت فرستادم.
پدرت هم كه كارش را عوض كرده. ميگه هر روز 800،‌ 900 نفر آدم زير دستش هستن. از كارش راضيه الحمدالله. هر روز صبح ميره سر كار تو بهشت زهرا،‌ چمنهاي اونجا رو كوتاه ميكنه و شب مياد خونه.
ببخشيد معطل شدي. جعفر خان كفاش رفته بود دستشويي حالا برگشت.
ديروز خواهرت فاطي را بردم كلاس شنا. گفتن كه فقط اجازه دارن مايو يه تيكه بپوشن. اين دختره هم كه فقط يه مايو بيشتر نداره،‌اون هم دوتيكه است. بهش گفتم ننه من كه عقلم به جايي قد نميده. خودت تصميم بگير كه كدوم تيكه رو نپوشي.
اون يكي خواهرت هم امروز صبح فارغ شد. هنوز نميدونم بچه اش دختره يا پسره . فهميدم بهت خبر ميدم كه بدوني بالاخره به سلامتي عمو شدي يا دايي.
راستي حسن آقا هم مرد! مرحوم پدرش وصيت كرده بود كه بدنش را به آب دريا بندازن. حسن آقا هم طفلكي وقتي داشت زير دريا براي مرحوم پدرش قبرميكند نفس كم آورد و مرد!‌شرمنده.
همين ديگه .. خبر جديدي نيست.
قربانت .. مادرت.
راستي:‌گضنفر جان خواستم برات يه خرده پول پست كنم، ‌ولي وقتي يادم افتاد كه ديگه خيلي دير شده بود و اين نامه را برايت پست كرده بودم.

قربان همگی
میترا

 

 

farbod198012@yahoo.com

جوابيه اي به جوابيه در مورد «زن دوم»

salam
dost azizemmon
tak_3da@yahoo.com
javabie raje be matn zan dovam neveshte bodan.man mikhastam tavajoh eishooon roo be chand nokte jalb konam.avl inke aghd movaghat joz yeki az masaeli ast ke betoor sarih dar ghoran be oon eshare shoode va baray man jalebe ke shoma chizi roo ke tooghoran halal daneste shode kasif midonid .
shoma eshare karde bodid ke dar sorat bardary emkan darad pedar tefl moshakhas nashe.uni ke toosh pedar tefl moshakhas nemishe fahsha hast na aghd movaghat .choon dar aghd movaghat ham zan bayad ede negah darad va ye ki az dalael nagahdary ede ine ke moshakhas beshe zane bardar nabashe .farzandy ke az in ezdavaj bevoojod miad farghy ba farzandan rasmi nadare va ham pedar vaham madar dar ghebal bache movazafand va bayad az oun mova zebat konan.
va intory nist ke zan babache tooshekamesh be amon khoda raha beshe ouni ke dochar in vaziate kasy hast ke bekar fahsha vared shode na kasy ke sighe shode.
shoma ke mikhay chiziroo naghd koni behtare aval motaleh karde bashi bad harf bezeni va az rooy bazy az khastha va moshkelat daroonit say dar hamle dashte bashy.

 

 

salman_yavar@yahoo.com

در اتوبوس خط انقلاب
ايستادن
مقدمه اي ست براي نشستن
و قيام
انتظاري براي توقف در ايستگاه هاي پيش رو
و پياده شدن آنهايي که زياد بر صندلي هاي چرمي تکيه زده اند
و بر در و ديوار صندلي هاي اتوبوس انقلاب
بيش از حد يادگاري نوشته اند
و صندلي هايش را جويده اند
و پوسته هاي تف آلود تخمه هايشان را
به کف اتوبوس هديه داده اند
... و حالا
تو!
اين آسياب
به نوبت به نوبت به نوبت به نوبت به نوبت
مي چرخد
اين!
قانون اتوبوس خط انقلاب است
اگر مي خواهي بنشيني
بايد
محکم و استوار
بايستي
قيام کرده
دستهايت را بالا ببري
محکم گره کني
ميله ها را
که
پياده شدن نشستگان نزديک است
ونشستن
سهم
حق
و البته
وظيفه ي قيام کنندگان است...
فرقي نمي کند کدام ايستگاه سوار شده باشي
اگر شرق سوار شده اي
شرق شرق
يادت نرود
و اگر
امام حسين
حسين حسين
و اگر
ميدان فردوسي
ايران ايران
و اگر
چهارراه وليعصر
آقا آقا...
فرقي نمي کند
اين خط ويژه اي که امتداد داده اند
رو به غرب مي رود
و سرانجام
به آزادي مي رسد
و از آنجا باز هم غرب
ملالي نيست
فقط يادت باشد
از ايستادن خستگي به خودت راه ندهي
و با نشستگان
دست به يقه و گلاويز نشوي
و بداني که بعضي ها براي بچه ها يشان جا گرفته اند
براي کساني که خارج از اتوبوس انقلابند
اما
ايستگاه کالج سوار خواهند شد
يادت باشد
نخواهي اتوبوس را به آتش بکشي
صبري!
که سرکه ي قيام
حلواي قعود را در خمره دارد
شيرين!
فاتحه ي که؟
و چه؟
به ما چه...؟!

به نقل از وبلاگ عين القضات

 

 

minislat56@yahoo.com

جوابیه ای دیگر در مورد «زن دوم»

سلام عزیزان
بعد خوندن مقاله در مورد زن دوم بسیار دلزده و متاسف شدم . نمیدونم نویسنده مقاله در چه رده سنی و چه فرهنگ یا ....هست فقط میتونم بگم بسیار از ایرانی بودنم متاسف شدم. نه اشتباه نکنید من یک ایرانیم و مثل تمام مردم دنیا به ریشه خودم افتخار میکنم و اونو دوست دارم . ولی وقتی این سنخ صحبتهارو میخونم و میشنوم فکر میکنم چرا ما به اینجا رسیدیم .دوست دارم به این مسئله به عنوان یک انسان نگاه کنیم بدون جنسیت
1- راستی دوست عزیز فکر میکنی دین برای چی بوجود آمده است؟ ادیان از انسانها چی میخوان مسیحیت چی گفته ؟ اسلام چی گفته ؟ ....... . توی هر دین و آیینی یکسری قوانین ومقررات هست حالا به دین خودمون نگاه کنیم .محمد زن را از گور بیرون کشید و اونو زنده نگهداشت به نظر شما تو اون شرایط میشد گفت زن و مرد هردو انسانند زن با مرد برابر است . آیا در آن وحله انسان آن زمان آمادگی پذیرش اینو داشت محمد قوانینو جور دیگه ای وضع کنه و بگه خوب خانم شما حق داری وقتی مردت به تو خیانت کرد به اون تذکر بدی اگه نشد تندتر کنی .......... . زن آن زمان تازه از گور دراومده بود نه خودش به اون نقطه رسیده بود نه یک مرد عرب اون اجازه رو میداد این مرد تازه از موضع زنده بگور کردن پایئن آمده بود به نظر شما توی اون مرحله قبول میکرد. به نظر به من نتها قبول نمیکرد بلکه دوباره بسمت بربریت میرفت.
2- تا اونجایکه من میدونم توی قرآن از روسری و... حرفی نزده و حرف از حجاب هست و این حجاب تنها برای زن نیست بلکه برای مرد نیز هست .عرب آن روز چه میپوشید چه مرد چه زن؟ به علت موقیت جغرافیای سرزمین عرب لباسهای بلند گشاد و نخ برای محفوظ نگداشتن بدن چه مرد چه زن . الان که داد از پوشش فاطمه زهرا میزنند چرا داد از پوشش علی نمیزنند. چون پوشش علی با فرهنگ با آب و هوای ایران جور در نمیاد با سال 2006 جور در نمیاد ولی به زنان ایرانی مجبور به رعایت آن هست .چرا چون ..............
3- در زمان عرب چقدر جنگ رخ داد ؟ میدونید فلسفه پیامبر برای چندین زن گرفتن چی بود؟ میدونید چرا زنان پیامبر را قبول میکردند. با آنهمه جنگ عرب و مرگ و میر مردان و جوانان عرب و اینهمه بی سرپرست شدن زنان و دختران عرب چه کار میکردند ؟ میدونید که این صحبت برای چندینن سال قبل است برای زمانی است که زن عرب نمی توانست مثل زن امروز کار کند یعنی کاری وجود نداشت چطور میتوانست از پس زندگی بر آید؟ پس پیامبر یکسری را به عقد خود در آورد و عرب را تشویق به این موضوع نمود تا رنج این خوانواده ها بکاهد . زنان پیامبر هم افتخار به زناشویی با محمد میکردند.
*** محمد دین اسلام را باز گذاشت تا با شرایط زمانه و رشد آن تغییر کند وعوض شود نه اینکه قوانین آن زمان برای این قرن اجرا شود

4- دوست عزیز شما فکر میکنید دختران دل ندارند و بعد دیدن یک جوان رعنا با آن پوشش و.... دلشون نمیره فکر نمیکنید آقایان هم باید پوشش داشته باشند این کت شلوارهای بدن نما این لباسهای تنگ این ...... بهتر نیست آقایان هم لباس بلند و عبا بپوشند . بر موهای خود کلاه یا هر چیزی که عرب میگذارد را بگذارند تا دختران ما منحرف نشوند؟

5- فکر نمیکنید بعضی از زنان بهتر از یک مرد یک خانواده یا چندین خانواده را میچرخانندو اگر از جنبه قوانین دین الان بگذریم به عنوان شوهر آن خانم میتونید بپذیرید زن شما یک شوهر دیگر هم داشته باشد ؟ یا برای تامین خود یا آن مرد موقتا با آن باشد ؟ آیا احساسا روحا میتوانید؟

6- شما فکر میکنید فحشا برای زنان است؟ نه دوست عزیز توی دنیا مردان نیز به این مسئله روی آوردن واین مسئله تازه ای نیست. حال وقتی این مسئله به ایران رسید چه باید کرد ؟ باید این مردان را به عقدد زنان در آورد؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دوست عزیز اینجا ایران است الان سال 85 و2006 است دیگه وقت این حرفا نیست.

 

 
hussein_rfa@yahoo.com

مباني اعتقادي صهيونيسم
و سازش سران ارتجاع عرب

ارواح يهود از ارواح ديگران افضل است زيرا ارواح يهود جز خداوند است . همچنان كه فرزند جز پدرش مي باشد. ارواح يهود نزد خدا عزيزتر است زيرا كه ارواح ديگران شيطاني و مانند ارواح حيوانات است .
بهشت مخصوص يهود است و هيچ كس به جز آنها داخل آن نمي شود ولي جهنم جايگاه مسيحيان و مسلمانان است و در آنجا فايده اي جز گريه عايد آنها نمي گردد زيرا زمينشان از گل و بسيار تاريك و بدبوست .
خاخام هاي صهيونيست , طي سال هاي متمادي شرح ها و تفسيرهاي متعددي بر تورات , كتاب آسماني يهود , نوشتند كه معروفترين و مهمترين اين تفسير كتاب « تلمود » يعني كتاب تعليم ديانت و آداب يهود است . اين كتاب نزد صهيونيست ها بسيار مقدس و در رديف تورات و كتاب « عهد عقيق » قرار دارد. يكي از خاخام هاي صهيونيست به نام « گرافت » مي گويد : گفتار خاخام « تلمود » از گفتار تورات پيامبر بالاتر است . اين كتاب در واقع دستورالعمل زندگي سياسي اعتقادي صهيونيسم و دولت ددمنش اسرائيل مي باشد. براي اين كه بيشتر به آرمان ضد انساني صهيونيسم پي ببريم در زير به جملاتي از اين كتاب اشاره مي شود :
1 ـ ارواح يهود از ارواح ديگران افضل است زيرا ارواح يهود جز خداوند است . همچنان كه فرزند جز پدرش مي باشد. ارواح يهود نزد خدا عزيزتر است زيرا كه ارواح ديگران شيطاني و مانند ارواح حيوانات است .
2 ـ بهشت مخصوص يهود است و هيچ كس به جز آنها داخل آن نمي شود ولي جهنم جايگاه مسيحيان و مسلمانان است و در آنجا فايده اي جز گريه عايد آنها نمي گردد زيرا زمينشان از گل و بسيار تاريك و بدبوست .
3 ـ بر يهود لازم است املاك ديگران را خريداري كند تا ديگران صاحب ملك نباشند و هميشه سلطه اقتصادي در دنيا براي يهود باشد و چنانچه غير از يهود بر يهود تسلط پيدا كند آنها بايد برخود گريسته و بگويند : « واي بر ما اين چه ننگي است كه ما جيره خوار ديگران باشيم . »
4 ـ پيش از اينكه يهود نفوذ و سلطه كامل خود را به دست آورد , لازم است جنگ جهاني برپا شود تا دوسوم بشر نابود شوند و در زمينه سلطه ما بر همه زمين فراهم گردد.
5 ـ كشتن مسيحي از واجبات مذهبي ماست و پيمان بستن با او , يهودي را ملتزم به ادا و انجام پيمان نمي كند.
6 ـ اگر يهود نباشد بركت از روي زمين برداشته مي شود , آفتاب ظاهر نشده و باران نمي بارد.
7 ـ همچنان كه انسان بر حيوانات فضيلت دارد , يهود نيز بر اقوام ديگر فضيلت دارد.
8 ـ اجانب (غيريهود) مانند سگ هستند و براي آنها عيدي نيست زيرا كه عيد براي اجنبي و سگ خلق نشده است .
9 ـ سگ از غيريهودي افضل است زيرا در اعياد بايد به سگ نان و گوشت داد ولي نان دادن به اجنبي (غيريهود) حرام است .
10 ـ خانه هاي غيريهود به منزله طويله است .
11 ـ اجانب غيريهود دشمن خدا هستند و مثل خوك و گرازند و قتلشان مباح است .
12 ـ اجانب غيريهود براي خدمت كردن به يهود به صورت انسان خلق شده اند.
13 ـ هرگاه يهودي و اجنبي شكايت داشته باشند , بايد حق را به جانب يهودي داد گرچه ادعاي او باطل باشد.
14 ـ اگر يكنفر يهودي , كمكي به غيريهودي بكند , گناه نابخشودني مرتكب شده است .
15 ـ اگر يكي از اجانب (غيريهود) را بكشيد مثل اين است كه در راه خدا قرباني كرديد.
16 ـ غيريهودي هرچند كه صالح و نيكوكار باشد بايد او را كشت و حرام است او را نجات دهيم و اگر در چاهي بيفتد بايد سنگي بر در آن چاه گذاشت .
17 ـ بر يهود واجب است روزي سه مرتبه مسيحيان و مسلمانان را لعن كنند و دعا كنند تا خداوند آنان را نابود سازد.
18 ـ تعدي كردن به ناموس غيريهودي مانعي ندارد . زيرا كفار مثل حيوانات هستند و حيوانات را زناشويي نيست .
19 ـ تا مي توانيد از غيريهود بكشيد و چنانچه دستتان به كشتن او رسيد و او را نكشتيد مرتكب خلاف شرع شده ايد.
20 ـ مسيحيان و مسلمانان و بوداييان حيوانات ناطق و باشعورند كه خداوند براي خدمت به ما آنها را آفريده است .
آنچه كه در بالا نقل شد , احتياج به تحليل و بررسي دقيق ندارد زيرا خود اين عبارات بهترين گواه بر انحراف مباني اعتقادي صهيونيسم مي باشد. اين تعمليات و مباني را در تجاوزهاي اخير يهود به مسلمانان و مسيحيان تمام جهان به ويژه در فلسطين و لبنان شاهد بوده ايم . صهيونيسم يك حزب خطرناك است كه براي فريب مردم به لباس مذهب درآمده است . به همين خاطر است كه تاريخ يهود از عجيب ترين و پرحادثه ترين تواريخ جهان به شمار مي رود. اين ملت كوچك به دليل وجود چنين فرهنگ و چنين تعاليمي آنقدر نيرنگ و توطئه از خود نشان داده كه از حد و حصر خارج است .
بنابر اين و با توجه به اين تعاليم و اين تاريخ پر از توطئه اين ملت منحرف خود را ملت برگزيده خداوند و بقيه را حيوانات انسان نما مي داند و از ارتكاب هيچ حرم و جنايتي دريغ نكرده و نمي كند و به هر عمل ناشايست و خطرناكي دست مي زند. خداوند در قرآن آنان را به خاطر كشتن انبيا , ترويج دروغ و افترا و تحريف , مكر و خدعه و نيرنگ , مال اندوزي و ثروت پرستي و پيمان شكني و نقض عهد , فساد اخلاق و رباخواري در بيش از 20 آيه در سوره هاي مختلف مورد نكوهش و مذمت قرار داده و آنان را در قساوت قلب بي نظير دانسته است . اين دولت متجاوز و اشغالگر در چرخه ديوانه وار عمليات نظامي خود در واقع ساير كشورهاي منطقه را مورد هدف قرار داده است . دامنه عمليات اين گرگ وحشي اگر مجال پيدا كند محدود به لبنان و فلسطين نيست بلكه تمام كشورهاي مسلمان و عرب را در برخواهد گرفت چرا كه اين دولت به دنبال تحقق خواب تشكيل دولتي از نيل تا فرات است . اكنون وقت آن رسيده كه مسلمانان متحد و يكدل با تكيه بر تعاليم قرآن , ماشين جنگي اسرائيل را متوقف و شرف بزرگ مقاومت را از آن خود كنند. حيرت آور است كه با اين همه توطئه و با اين همه ننگ و ددمنشي كه صهيونيسم از خود نشان داده مسلمانان و اعراب عبرت نمي گيرند و با اين دولت كوچك سياست مسالمت آميز و سازش در پيش گرفته و بدون توجه به تعاليم قرآن و اسلام روابط دوستانه اي با آنان برقرار مي نمايند.
(ولن ترضي عنك اليهود والاالنصاري حتي تتبع ملتهم ) : يهود و نصاري از تو راضي نخواهند شد مگر اينكه از ملت آنها پيروي و تابع محض شوي .

-----------------
منابع
1 ـ كتاب خطر اليهوديه العالميه تاليف عبدالله التل
2 ـ كتاب الكنزالمرصود قواعدالتلمود تاليف دكتر روهليخ ترجمه يوسف نصرالله ـ بغداد 1899
3 ـ اليهودي العالمي تاليف هنري فورد
4 ـ خطر اليهوديه العالميه علي الاسلام والمسيحيه
5 ـ نحن و اليهود
6 ـ اليهود في تاريخ الحضارات الولي ترجمه عادل چاپ 1950
7 ـ تاريخ الاسرائيلين تاليف شاهين مقاريوس 1904
8 ـ دنياي يهود ترجمه سيدهادي مدرسي
صهيونيسم يك حزب خطرناك است كه براي فريب دادن مردم به لباس مذهب درآمده است
خاخام هاي صهيونيست : پيش از آنكه يهود سلطه و نفوذ كامل خود را به دست آورد , لازم است جنگ جهاني برپا شود تا دو سوم بشر نابود گردند و زمينه سلطه ما بر همه زمين فراهم گردد
تفسير كتاب تلمود : اجانب غير يهود , دشمن خدا هستند و مثل خوك و گرازند و قتلشان مباح است
هرگاه يهودي و اجنبي شكايت داشته باشند , بايد حق را به جانب يهودي داد گرچه ادعاي او باطل باشد
گرگ وحشي صهيونيسم اگر مجال پيدا كند , دامنه عمليات ماشين جنگي خود را به ساير كشورهاي اسلامي گسترش خواهد داد. بنابر اين وقت آنست كه مسلمانان با اتحاد و همدلي ماشين جنگي صهيونيسم را متوقف سازند

 

 

مشکان
hra62302@yahoo.com

پنجشنبه: ادبی

شاد ... مثل همیشه

 توی تاریکی نشستی چشمتو رو دنیا بسی
همه ی قشنگیا رو واسه قلبت بد دونسی
شدی یه خواب پریشون توی کابوس زمسون
همه لحظه های عشقو داری از دس میدی آسون
آره یه دنیا سرابه همه رویاهات بر آبه
پاشو یه لحظه نگاه کن زندگیت همش بهاره
منتظر رو ایوون شب لحظه ها رو می شماره
زندگی خیلی قشنگه وقتی نبض تو رو داره
واسه آهنگ نفس هات تا همیشه جون میذاره
زندگی تو دستای تو پابه پات قدم میذاره
واسه ی خواب و خیالات همه عمرشو میذاره
توی تاریکی نشینی دل زندگی میگیره
از خدا میخوام ببینم تو رو شاد مثل همیشه

 


 
saheledoosti@yahoo.com

جمله روزانه

2 شهريور
پیشنهاد می کنم در برخورد با خودت ملایم باشی و خود را بدون قید و شرط دوست بداری.
وین دایر

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، جون مادر زنتون فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

2 شهريور / 24 آگوست / 29 رجب

Mobin_s2004@yahoo.com
2 شهريور ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
شهر قزوين قتلگاه خاندان صفوي!

24 اوت در سال 1577 ميلادي، شاه اسماعيل دوم از سلسله صفوي كه مردي سفاك بود و شهر قزوين را به قتلگاه خاندان صفوي و رجال وقت تبديل كرده بود، ناگهان درگذشت. وي كه دو سال سلطنت كرده بود جانشين شاه طهماسب شده بود كه 43 سال سلطنت كرد. شاه طهماسب شهر قزوين را پايتخت ايران كرده بود. شاهان صفوي در عين حال خود را، ولو اسما رئيس مذهبي كشور نيز مي پنداشتند؛ زيرا شاه اسماعيل اول شيعه اثني عشري را مذهب رسمي ايران اعلام كرده بود و شاهان بعد از او خود را پاسدار اين مذهب مي دانستند. به لحاظ اهميتي كه صفويه براي خراسان قائل بود، يكي از پسران شاه وقت بايد در شهر هرات، مركز حكومتي خراسان، مي زيست. پس از مرگ شاه اسماعيل دوم مقامات دولت و فرماندهان واحدهاي قزلباش برادرش محمد را كه قبلا به دستور شاه اسماعيل دوم كور شده بود به سلطنت برداشتند تا كسي مانع سوء استفاده ايشان از قدرت نشود. كار خودمختاري قزلباش به جايي رسيده بود كه زن شاه (مادر شاه عباس) را از قصر ربودند و در بيابانهاي قزوين قطعه – قطعه كردند و به همين سبب، شاه عباس كه در هرات بود با لشكر خراسان به قزوين آمد و بر ضد پدر كودتا كرد و سپس دست به اصلاحات اداري و نظامي زد و با ايجاد يك ارتش ملي براي ايران، قزلباش را كه يك قشون متعلق به ايلها و عشاير بود مرخص كرد. شاه عباس بعدا پايتخت را از قزوين كه در آنجا مادرش را كشته بودند به اصفهان انتقال داد.

 

يك روز پيش از تعرض نظامي، تهران هنوز در بي خبري و ابهام بود!

دو بازيگر اصلي صحنه: ريدرز بولارد سفيرلندن و آندره اسميرنوف سفير مسكو در تهران

دو بازيگر اصلي صحنه: ريدرز بولارد سفيرلندن و آندره اسميرنوف سفير مسكو در تهران

دوم شهريور 1320، يك روز پيش از تعرض نظامي انگلستان و شوروي كه طراح آن انگليسي ها بودند، تهران هنوز در بي خبري و ابهام بود ؛ تنها ريدرز بولارد سفير انگلستان در تهران و آندره اسميرنوف سفير تازه شوروي و چند نفري از رجال سياسي و مقامات نظامي كه با انگلستان مربوط بودند و يا اين كه در چند هفته اخير تطميع شده بودند از نقشه تعرض خبر داشتند. اسميرنوف حتي شايعه تعرض نظامي را رسما تكذيب كرده بود. در اين روز واحدهاي شوروي پشت خطوط مرزي ايران در شمال و نيروهاي انگليسي در عراق در مرزهاي غربي ايران مستقر و آماده دريافت دستور حمله بودند. نگراني چرچيل نخست وزير وقت انگلستان از اين بود كه اگر برنامه تطميع مقامات ايران طبق نقشه عملي نشود از چند هزار نيروي هندي در حمله به ايران كاري ساخته نخواهد بود و در اين صورت آلماني ها همه تلاش خود را بكار بخواهند برد تا با گرفتن قفقاز به كمك ايران برسند. در آن روز نيروهاي المان در پيشروي در خاك شوروي به اواسط اوكراين رسيده بودند. آلمان به نقشه انگلستان و شوروي مبني بر حمله به ايران پي برده بود ، ولي نمي خواست با انتقال اين خبر به تهران مقامات ايران را دچار ترس و شتابزدگي كند . آلماني ها باور نمي كردند كه چند مقام نظامي بدون نظر شاه، ارتش ايران را مرخص كنند!.
    «خيانت» به وطن به مفهوم همكاري با بيگانه در اجراي برنامه ها و سياستهاي آن ، از اواسط حكومت شاه سليمان صفوي در ايران مشاهده شده است كه با يك وقفه در دوران افشاريه و زنديه ، از زمان سلطنت فتحعلي شاه قاجار ادامه يافته است. اروپاييان پس از يافتن راههاي دريايي شرق از اين اندرز منظوم داخلي « به دو چيز گيرند مر مملكت را ؛ يكي پول و رشوه ( خريدن طرف ) و ديگري شمشير آبديده يماني ( جنگ ) » به خوبي استفاده كرده و چون برنده شده اند هنوز هم به استفاده از آن ادامه مي دهند.
    در اين ميان چشم مردم ايران به ارتششان بود كه در باره انضباط و روحيه آن داستانها شنيده و زرق و برق لباس و نشان و واكسيل افسرانش و مراسم سان و رژه ها را به چشم ديده بودند ، ولي ....
 

 

 آغاز هفته دولت

[2 شهريور هر سال] - بزرگداشت شهيدان رجايي و باهنر، هفته دولت


 

 

وقايع جنگ هشت ساله در چنين روزي

02/06/60
سركوب حمله كماندوها و تانك‌هاي دشمن به سوسنگرد.
02/06/65
بررسي طرح مانور لشكر7، مشكلات توپخانه61 محرم و معضلات لجستيكي يگانهاي عملكننده در عمليات جزيره مجنون و مسائل حفاظت در قرارگاه نصرت. عمليات هواپيماهاي عراقي در منطقه فاو، بمباران پل اروند و تجاوز به حريم هوايي خارك. بازرسي كشتيهاي خارجي در خليجفارس توسط نيروي دريايي ارتش جمهورياسلامي. اسارت پنج تن از نيروهاي خودي در محور سنندج مريوان به دست عناصر كومهله. ارسال كمكهاي مردمي از شهرري و بخشهاي آن به مناطق جنگي. امام خميني: مقدسين[صلح را به امام علي] تحميل كردند... ما بايد به حسب رأي ملتمان جنگ را ادامه دهيم. اگر بخواهيد كه كشورتان آباد بشود، اسلامي بشود، بايد مجهز شويد تا اين كه كلك اين مرد[صدام] را بكنيد. صدام الان گيج است، بايد يك سيلي ديگري بخورد و برود سراغ كارش. گشايش دومين سمينار سراسري "لبيك يا امام" ستادهاي پشتيباني جنگ استانها با سخنراني آقايان هاشميرفسنجاني و محسن رضايي و با حضور جمعي از وزيران، اعضاي شوراي عالي جنگ، ستاد مركزي و ستادهاي پشتيباني جنگ استانها، ائمه جمعه، استانداران سراسر كشور، فرماندهان سپاه و ارتش و مسئولان جهاد سازندگي؛ سخنان مطرح شده دربارة اهميت پشتيباني از جبهه ها؛ دستگيري حجاج ايراني به اتهام داشتن مواد منفجره؛ ضرورت تداوم حملات و همكاري جدي تمام ارگانها و نهادها براي رسيدن به هدف نهايي. صدام در مصاحبه با يك روزنامه عراقي: «تبعيت و وفاداري ملت عراق در جنگ مشهود است. من تمام زندگيام را فداي ملت كردهام.» گفتوگوي عرفات با صدام. گزارش تحقيقي يك گروه دولتي آلمان غربي از اقتصاد ايران. عزيمت دكتر ولايتي به دمشق براي شركت در اجلاس وزيران خارجه ايران، ليبي و سوريه. در مصاحبه آقاي هاشمي رفسنجاني با روزنامه مصري الشعب مطرح شد: فعاليت احزاب در كشور، تركيب نيروها در مجلس، اختلاف نظر بين مسئولان، رابطه ايران با فرانسه و امريكا، رابطه سوريه با عراق، رد هرگونه دعوت از ياسر عرفات براي ميانجيگري.
02/06/66
استقرار نيروهاي امريكايي، انگليسي و فرانسوي در خليج فارس و ورود بيش از 60 فروند ناو جنگي مين‌روب بلوك غرب به خليج فارس.
بسته شدن سفات خانه‌هاي ايران در فرانسه و انگليس

پيام دكتر ولايتي به دبيركل سازمان ملل متحد در مورد حملات هوايي عراق به مناطق مسكوني جمهوري اسلامي ايران .
اعزام نيروهاي مردمي به جبهه‌هاي جنگ از استان خوزستان ، قم ، بوشهر ، يزد ، نهاوند و جيرفت .

سومين سمينار پشتيباني جنگ تحت عنوان “ لبيك‌ يا امام “ با شركت آقايان خامنه‌اي هاشمي ، مهندس موسوي ، محسن رضايي ، تيمسار سهرابي و ديگر مقامات كشوري و لشكري و سخنان آنها در مورد مسائل مختلف جنگ و اوضاع خليج‌فارس .
ديدار معاون وزارت امورخارجه جمهوري اسلامي ايران با دبيركل سازمان ملل متحد و رييس شوراي امنيت در نيويورك . گزارش خبرگزاري فرانسه ، مصاحبه رجايي‌خراساني و سخنان “ فيليپس اوكلي “ سخن‌گوي وزارت خارجه امريكا در اين مورد .

ديدار آقايان معيري ، لواساني و سرمدي از كشورهاي مختلف اروپايي ، آسيايي و افريقايي و تشريح موضع جمهوري اسلامي ايران در قبال پايان جنگ .
اعلام برهم خوردن آرامش كاروان نفت‌كش‌هاي كويتي تحت حفاظت امريكا به‌وسيله يك فروند ناوچه ايراني پس از عبور از تنگه هرمز . ايران هرگونه برخورد را با اين كاروان تكذيب كرد .

پيدا شدن لاشه هلي‌كوپتر امريكايي از بستر دريا كه بر اثر برخورد با ناو “ لاسال “ سقوط كرده بود .
ثبت چهار فروند نفت‌كش جديد كويت در امريكا و انگلستان .

مخالفت مجدد شوروي با اعمال تحريم تسليحاتي عليه ايران و انتقاد از حضور نظامي امريكا در منطقه .
مصاحبه شيرين هانتر در مورد اهداف امريكا در خليج‌فارس : جلوگيري از نفوذ شوروي ، پشتيباني از اعراب و فشار ايران .

مطالب ديلي‌ اكسپرس و تايم هلند در مورد سود بردن ايران از آرامش به‌وجودآمده در خليج‌فارس .
تشديد اختلافات در اجلاس فوق‌العاده وزيران خارجه كشورهاي عضو اتحاديه اعراب و تعليق آن براي چند ساعت . موضع كشورهاي مختلف در مورد قطع‌رابطه با ايران يا اقدام به ميانجي‌گري ميان ايران و عراق در گزارش گاردين ، خبرگزاري فرانسه ، راديو بي . بي . سي .

دعوت روزنامه كويتي “ الانباء “ از شوراي همكاري خليج‌فارس براي ورود به جنگ عليه ايران و سخن ميشل عفلق در مورد مسئوليت كل اعراب در قبال جنگ ايران و عراق .
مصاحبه مطبوعاتي حجت‌الاسلام والمسلمين مهدي كروبي در تهران و سخنان وي در تشريح جزئيات توافق ايران و عربستان براي مراسم “ برائت از مشركين “ و حمله مأموران عربستان سعودي به صفوف حجاج‌ بيت‌الله‌الحرام . دعوت عربستان از خبرنگاران خارجي براي تهيه عكس و خبر
 

 

 تولد استاد حاج احمد رائض هنرمند گرانقدر ميناكاري، مينياتور و تذهيب

[2 شهريور 1298] - استاد حاج احمد رائض هنرمند گرانقدر ميناكاري، مينياتور و تذهيب درشهرهنرپروراصفهان به دنيا آمد. احمد رائض عاشق هنربود و در12سالگي به شوق آموختن نقاشي به شاگردي استاداني چون حاج منصورُ المُلك درآمد. بدين ترتيب ايشان رموزنقاشي و تذهيب كاري را فراگرفت. استاد احمد رائض موضوع كارهاي مينياتور خود را از خمسه نظامي انتخاب مي كرد كه جزو دشوارترين موضوعات نقاشي بشمار مي رود. ايشان پس ازپيروزي انقلاب اسلامي مدتها سرپرست كارگاه مينياتور و ميناي وزارت فرهنگ و آموزش عالي بود. استاد رائض درسال1959ميلادي درنمايشگاه بين المللي بروكسل جايزه دوم نمابشگاه را دريافت كرد.

Mobin_s2004@yahoo.com
24 آگوست ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

در قلمرو انديشه

گاس مردي كه «مزدك» را بنيادگذار سوسياليسم مي دانست دبير كل حزب كمونيست آمريكا شد

24 اوت 1966 اعضاي كميته مركزي حزب كمونيست آمريكا «گاس هال» را به سمت دبيركلي اين حزب انتخاب كردند. وي كه در كتابش «مزدك» را بنيادگذار سوسياليسم در جهان اعلام داشته است با رهبران وقت شوروي روابط دوستانه داشت. در كشورهاي سوسياليستي از «گاس» همانند رئيس يك كشور استقبال مي كردند. با وجود اين، گاس عقيده داشت كه در پياده كردن سوسياليسم در روسيه عجله شده بود زيرا اين كشور آمادگي و شرايط آن را نداشت. ايراد ديگر گاس به رهبران شوروي اين بود كه صدور كمونيسم را سرلوحه سياست هاي خود تعيين كرده بودند كه اين كار نه تنها خصومت آمريكا را برانگيخت بلكه خزانه آن دولت را تهي ساخت و ناچار شد به جاي اقدام، همه اش به مردم وعده زندگاني بهتر بدهد. گاس اخيرا درگذشت.

 

عقايد دو آنارشيست كه اعدام شدند

نيكلا ساكو ـ بارتلمو وانزتي

نيكلا ساكو ـ بارتلمو وانزتي

23 اوت 1927« نيكلا ساكو» و «بار تلمو وانزتي» در يك زندان ايالت ماساچوست آمريكا با صندلي الكتريك اعدام شدند. هر دو از مهاجران ايتاليايي و پيرو آنارشيسم بودند. متهم به حمله مسلحانه به بانك شده بودند ولي هرگز اين اتهام را نپذيرفتند و آن را رد كردند. آن دو مي گفتند: درست است كه بانكها و سازمانهاي معاملات پول در در ادامه بدبختي طبقه كارگر سهيمند ، ولي به بانك حمله مسلحانه نكرده اند. عقيده اين دو همانند آنارشيست هاي ديگر، انهدام نظام هايي بود كه به برقراري عدالت اجتماعي توجه نداشتند. اين دو مي گفتند كه اختيارات دولتها (حاكمان) بايد به حد اقل برسد. در زمينه نظام اجتماعي خواهان سوسياليسم تعاوني بودند و مي گفتند كه انسان طبيعتا سوسياليست است. اختلاف نظر آنان با كمونيسم اين بود كه مي گفتند كه نظامهاي كمونيستي با زور و اجبار مردم را به زندگاني سوسياليستي وادار مي كنند حال آن كه اين عمل بايد داوطلبانه و از صميم قلب باشد. با وجود اين براي رسيدن به عدالت اجتماعي معتقد به خشونت انقلابي بودند و در زمينه عواطف انساني مي گفتند انسان خوب كسي كه نگران ديگران باشد و براي تامين منافع جامعه اولويت قائل شود. هردو در لحظه پيش از اعدام گفتند كه مرتكب حمله مسلحانه به بانك نشده بودند و به آنارشيسم وفادار هستند.

در دنياي تاريخ‌نگاري

تاثير اقتصاد و اوضاع جغرافيايي در تكوين تاريخ

Ferdinand Braudel

امروز زادروز فرديناند (فردينان) برودل تاريخنگار بزرگ قرن 20 فرانسه است كه 24 اوت سال 1902 به دنيا آمد و 27 نوامبر سال 1985 در گذشت. بسياري از اصحاب نظر وي را بزرگترين مورخ قرن 20 فرانسه مي دانند. وي معتقد به تاثير اقتصاد و اوضاع جغرافيايي در تكوين تاريخ بود. در تاريخنگاري تاكيد بر انعكاس كامل و روشن نتيجه هر رويداد داشت تا از آن پند گرفته شود. برودل مي گفت كه دمكراسي پس از تكامل، جامعه را به سوسياليسم گرايش مي دهد. به عبارت ديگر؛ دمكراسي واقعي به سوسياليسم ختم مي شود.
     برودل كارشناس «تاريخ اقتصاد ـ اجتماعي» بود . مهمترين تاليفات او عبارتند از: كتاب سه جلدي تمدن و كاپيتاليسم در قرون 15 تا 18 (پيش از دوران صنعتي شدن)، دنياي مديترانه باستان، دنياي مديترانه در قرون جديد، برتري اسپانيا (دوران فيليپ دوم)، درباره تاريخ، خارج از ايتاليا، تاريخ تمدن، هويت فرانسه و ....

ساير ملل

3 شهر ايتاليا زير مواد آتشفشان مدفون شد

كوه وزوويوس

24 اوت سال 79 ميلادي كوه وزوويوس Vesuvius در جنوب ايتاليا ناگهان دست به آتشفشاني زد و سه شهر آباد پمپي، هركولائوم و ستابيانه را با همه آثار تمدن و دهها هزار سكنه در زير مواد مذاب و خاكستر آتشفشاني مدفون كرد. ايتاليا آن سال تابستان بسيار گرمي داشت و پيش بيني يك فاجعه طبيعي مي رفت.

 

زوال امپراتوري روم غربي

تئودوسيوس آخرين امپراتور روم در غرب

24 اوت سال 410 ميلادي ويزيگتها ( Visigoth دسته اي از ژرمن ها ) شهر رم را تصرف كردند و ويران ساختند و با اين رويداد عمر امپراتوري روم در قلمرو غربي آن پايان يافت، ولي قسمت شرقي (قسطنطنيه) تا چندين قرن بعد از آن ( سال 1453 ) به حيات خود ادامه داد. پس از ويزيگتها ، وندالها به رم حمله بردند و دوباره آنجا را خراب کردند .شهر رم كه روزگاري پايتخت يك امپراتوري بزرگ بود بعدا به مقر پاپ تبديل شد و باز هم مركز قدرت بود، ولي ايتاليا تا قرن نوزدهم يكپارچه نشد. از تئودوسيوس به عنوان آخرين امپراتور روم غربي که با ويزيگتها و وندالها هردو جنگيد نام مي برند.

 

خونين ترين قتل عام مذهبي يكروزه در تاريخ

كاترين دو مديسي

24 اوت 1572 ميلادي كه در فرانسه به روز “Bartholomew” معروف است كاتوليكهاي اين كشور كه داراي اكثريت مذهبي هستند از بامداد تا شامگاه اين روز در شهر پاريس هفتاد هزار پروتستان – مرد، زن و كودك – را سر بريدند؛ زيرا كه شاهزاده پروتستان به نام "هانري ناوار" با خواهرشاه كاتوليك فرانسه ازدواج كرده بود و كاتوليكها از آن بيم داشتند كه سلطنت به دست پروتستانها افتد و سرانجام در شامگاه "هانري ناوار" را دستگير كردند و او را مجبور ساختند كه از پروتستانيسم دست بكشد و كاتوليك شود و وي كه بعدا شاه فرانسه شد از ترس جان همان لحظه كاتوليك شد. به نوشته پاره اي مورخان، اين قتل عام به دستور شارل نهم شاه وقت فرانسه صورت گرفت. بعضي ديگر نوشته اند كه شارل به توصيه مادرش، كاترين دو مديسي، دستور داده بود كه رهبر پروتستانها مقتول شود و با اين عمل، قتل عام شروع شد. قتل عام از سپيده دم آغاز شده بود.

 

امضاي اسناد نهايي تاسيس «ناتو»

 24 اوت 1949 هري ترومن رئيس جمهوري وقت آمريكا اسناد نهايي سازمان پيمان اتلانتيك شمالي (ناتو) را امضاء كرد. 18 مارس(5 ماه پيش از اين) با چگونگي تاسيس اين اتحاديه موافقت و اصول آن مورد تصويب قرار گرفته بود كه در يكي از اين اصول تصريح شده است كه حمله نظامي به يك كشور عضو به منزله حمله به همه اعضاء تلقي خواهد شد.
در پي امضاي اسناد نهايي «ناتو »، اين اتحاديه از 27 ژانويه 1950 آغاز بكار كرد و اول آوريل همين سال وزيران كشورهاي عضو در لاهه اجتماع و طرح مقابله با گسترش شوروي را تصويب كردند.
 ترومن 19 دسامبر 1950 ژنرال آيزنهاور را به سر فرماندهي نيروهاي ناتو تعيين كرد . اين اتحاديه در جريان تاسيس با مخالفت ها و تظاهرات متعدد در كشورهاي عضو رو به روشد ، ازجمله در هفتم ژانويه 1951 كه آيزنهاور 60 ساله فرمانده كل نيروهاي ناتو وارد پاريس شد با تظاهرات خياباني گسترده اي رو به رو گرديد. با وجود اين ، وي در بارگشت به آمريكا در جلسه اول فوريه كنگره اين كشور حضور يافت و خطاب به نمايندگان گفت كه اگر نمي خواهند جنگ سرد جاري به جنگ گرم مبدل شود در اعزام نيرو به اروپا و اختصاص بودجه امساك نكنند.
ايالات متحده. فرانسه، آنگلستان، كانادا، هلند، بلژيك و لوكزامبورگ اعضاي اوليه اين اتحاديه بودند كه نخستين مقر آن پاريس بود . اتحاديه اعلام كرده بود كه درهايش به روي ايتاليا، نروژ، دانمارك، ايسلند و پرتغال باز است.

 

جنجال کشيش هاي "بچه باز" در آمريکا :يک كشيش بچه باز در زندان كشته شد!

John Geoghan

جان گيگان كشيش سابق كه به جرم «بچه بازي» به ده سال زندان محكوم شده بود و در يك زندان ايالت ماساچوست آمريكا نگهداري مي شد ظهر روز 23 اوت 2003 هنگام صرف ناهار مورد حمله يك زنداني ديگر كه از شنيدن اعمال او خشمگين شده بود قرار گرفت و كشته شد.
    گيگان به مدت 30 سال در ناحيه بوستون كشيش كليساهاي كاتوليك بود. وي بر اثر شكايت يك پسر كه در ده سالگي در استخر شنا مورد تعرض وي قرار گرفته بود دستگير شده بود. انتشار خبر دستگيري گيگن در رسانه ها جنجال بزرگي بپا كرد به گونه اي كه در سال 2003 در سراسر آمريكا از 325 كشيش كاتوليك شكايت و متهم به «بچه بازي» و همجنس بازي شده اند. تعداد شكايات از گيگان به 130 مورد رسيده بود.
    سران منطقه اي كليسا ها نيز متهم به پرده پوشي از اين اعمال شده اند؛ زيرا شاكيان گفته بودند كه جريان را قبلا به روساي مناطق خبر داده بودند ولي اقدامي نشده بود. سر كشيش منطقه بوستون كه متهم به پرده پوشي شده بود از سمت خود كناره گيري كرد و جانشين او اعلام كرده است كه حاضر است 65 ميليون دلار بدهد تا شاكيان شكايات خود را پس بگيرند زيرا با هر محاكمه و انتشار اخبار در رسانه ها به اعتبار كليسا لطمه بيشتري مي خورد و مردم نسبت آن و دين دلسرد مي شوند.
    آسيب ديگري كه در طول سال 2003 به كليسا وارد آمده فرار يك كشيش از صحنه تصادف منجر به مرگ در ايالت نيومكزيكو آمريكا بود. اين كشيش كه رانندگي اتومبيل را برعهده داشت پس از تصادف منجر به مرگ از محل فرار كرده بود!.

 

پينوشه ، از كجا آورده اي ؟

دولت شيلي ، برخي از احزاب و گروهي از مردم اين كشور تا كنون دهها اعلام جرم عليه ژنرال پينوشه ديكتاتور سابق شيلي كه پس از كودتاي سال 1973 به مدت 17 سال با استبداد بر اين كشور حكومت كرد تسليم دادگستري كرده ولي او كه اينك 88 ساله و به ضعف حافظه دچار است قادر به حضور در دادگاه و دفاع از خود نيست. وي كه با كمك « سيا » كودتا كرد و قتل مرد محبوبي چون آلنده را به پاي او نوشته اند قبلا چند بار در لندن و سانتياگو در خانه تحت نظر قرار گرفته بود.
    مخالفان پينوشه اخيرا در بانك « ريگز » در شهر واشنگتن و نه چندان دور از كاخ سفيد حسابي با هشت ميليون دلار موجودي به نام وي كشف كرده اند كه اداره ماليات بردرآمد آمريكا هم آن را تاييد كرده است . از نيمه اوت 2004 دولت شيلي و مخالفان پينوشه تلاش مي كنند تا بدانند كه اين پول را چه عاملي در دو نوبت به حساب پينوشه كه در زمان قدرت با ارسال وكالتنامه آن را باز كرده واريز كرده است. پينوشه كهنسال به علت ضعف شديد حافظه متوجه سئوالات نمي شود كه پاسخ گويد.
    

برخي ديگر از رويدادهاي 24 اوت

  • 1814:   نيروهاي انگليسي شهر واشنگتن را تصرف كردند و كاخ سفيد را آتش زدند.

  • 1912:   كنگره آمريكا با تصويب يك قانون اجازه داد كه كاركنان ادارات بدون ترس از انتقامگيري بتوانند بر ضد مقامات بالا دست خود به دادگاه شكايت و يا افشاگري كنند.

  • 1954:   كنگره آمريكا قانون كنترل كمونيستها را به تصويب رسانيد و بر پايه همين قانون ورود كمونيستها به آمريكا ممنوع شد.

  • 1966:   دانشمندان شوروي سفينه لونا ـ 11 را در مدار ماه (قمر زمين) قرار دادند.

  • 1991:   گورباچف كهبا استفاده از پلكان حزب كمونيست شوروي صاحب مقام شده بود ، هنگامي كه اين حزب وارد دوران ضعف خود شده بود از رياست آن كنارگيري كرد. اعمال گورباچف باعث تضعيف اين حزب و در نتيجه فروپاشي شوروي شد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    29 رجب هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     درگذشت ابوعبدالله محمّد بن سليمان حَلَبي ملقّب به شمسُ الدّين

    [29 رجب 879] - ابوعبدالله محمّد بن سليمان حَلَبي ملقّب به شمسُ الدّين، فقيه، اصولي و مفسّر بزرگ حَلَب درگذشت. وي به ابن اميرحاج مُكنّي و مشهوربود. ابتدا قرآن و سپس ديگر علوم رايج عصر خود را آموخت و سالها به تدريس پرداخت. ابن اميرحاج آثاري هم تأليف كرده است كه ازآن ميان« اَلتَّقرير وَ التَّعبير» را مي توان نام برد.

     

     

     

     

     

    کشکول ممتاز

    از کتاب «گنجينه جواهر» (كشكول ممتاز)

    فصیح

    يكى از شعرا در كتابى كه در علم عروض تاءليف نموده است گفته است هر كه به سرعت تمام چند مرتبه پشت سر هم بگويد: «خواجه تو چه تجارتى دارى ؟ به تو چه كه چه تجارتى دارم».
    باز گويند:
    هر كه پشت سر هم با سرعت تمام بگويد: «سر شير و سركه هر سه سير، سيرى سى شاهى» و اشتباه نكند فصيح است .
     

     

     

     

     

     

     

    فارسي شکر است

    amirrousta52@yahoo.co.uk

    كاريكلماتور
    مرحوم پرويز شاپور

    ماه و خورشيد وقتي مي خواهند لباسشان را عوض كنند پشت ابر مي روند.
     


    قند و نمك

    مرحوم جعفر شهري
    ضرب المثلهاي تهراني
    (به زبان محاوره)

    آش جو مُخورُمو ابرو تُو مِِِدُم
    يار نو ميگيرُمو تو رو پِِِرتو مِِِدُم
    در طعنه و متلك به زني كه هوايي يا زير سرش بلند شده با شوهر سر بد سري گذارده باشد.
     

     

     

     

     

     

     

    زبان خوراکیها

    دكتر غياث الدين جزايرى


    من «شاهتره» هستم !

     زادگاه من ايران است و يك نوع ديگرم در اروپا مى رويد و كم و بيش به من شباهت دارد و به زبان فرنگى به آن ((فومتر)) مى گويند و در ايران ديده نشده است ، جوهر آن با جوهر گوگرد توليد رنگ بنفش مى كند بنابراين آنچه را در اينجا مى گويم مربوط به خودم بوده ، و ممكن است در نوع خارجى من نباشد.
    اعراب نام مرا معرب كرده ((شاهترج )) گويند و القابى نظير بقلة الملك و سلطان البقول و شجره الدم به من داده اند. و اين لقب با اينكه درخت نيستم به علت آن است كه خون را تصفيه و پاك مى نمايم . من سبزه اى به غايت سبز و خرم بوده ، كمى تلخ مى باشم ، بازكننده گرفتگى كبد و اسپرز هستم ، مقوى معده و كبد بوده ، آنها را دباغى مى كنم . سودا را از بين مى برم . صفرا كم مى كنم . پيشاب آور هستم . خشك من در تقويت معده بهتر از تازه من است . درمان تب هاى سودايى و بلغم مى باشم . به علت داشتن ويتامين ((ث )) مقوى لثه بوده ، از خونريزى آن جلوگيرى مى كنم . با سركه جلوگير از قى صفراوى و قى بلغمى و پاك كننده روده ها از فضولات آنها هستم ، آب برگ من با عسل و تمر هندى جهت پاك كردن معده و روده ها و گرفتگى كبد و طحال و رفع يرقان و درمان جرب و خارش تجويز شده است .
    آب مقطر من ضد عفونى كننده بوده ، و مانع اسهال است . سرمه عصاره برگ من به چشم جهت تقويت قوه بينايى توصيه شده است ، و آب ريزش چشم را كم مى كنند. عصاره برگ من مخلوط با عسل جهت منع روييدن مژه هاى برگشته كه كنده باشند به كار مى رود. مضمضه جوشانده من بهترين وسيله براى برطرف كردن جوشهاى دان و زخم هاى آن است ، ضماد خشك من مخلوط با حنا مفيد است . يكى از پزشكان قديم ايران ، به نام ((ابن ماسويه )) مرا جهت معالجه گزيدن زنبور نافع دانسته است و صاحب كتاب شفاءالامقام نوشته است ، براى گزش زنبور برگ تازه من بهتر از خشك است . بذر من در تمام احوال قوى تر از ساير اعضاى من مى باشد. ريشه نوع اروپائى مرا آمريكايى ها براى درمان سيلفيس و امراض پوستى بكار مى برند.
    وجه مشترك من و نوع فرنگى در تقويت معده - تحريك اشتها و درمان امراض جلدى است . براى تصفيه خون نيز هر دو نوع ما به كار مى رود و معمولا از دم كرده شاخه هاى گلدار ما كه 20 در هزار تهيه مى شود، استفاده مى كنند.
     

     

     

     

     

     

     

    معرفي آثار انديشمندان

     تلخیص: شمیم شادمان
    shamim_shadman@yahoo.com

    دکتر علي شريعتي
    پدر! مادر! ما متهميم (24)

    گفتند قرآن را از ريشه " قرء " مگيريد ، از " قرن " بگيريد و نتيجه اش اينكه "كتاب خواندن " نيست ، كتاب " همراه داشتن " و " به خود چسباندن " است . گفتند : اسراري را كه فقط در زير " ب " در بسم الله نهفته است ، اگر كسي بخواهد تفسير كند يك عمر كفاف نمي دهد ! گفتند : قرآن هفتاد " بطن " دارد و هر بطن آن باز هفتاد بطن و همين طور ! اين درست است اما اين طوري معني كردند كه يعني نبايد نزديكش رفت ، يعني هركس قرآن را گشود و خواند و درآن انديشيد و از آن چيزي فهميد محكوم شود و هر چه از آن فهميده مطرود و مشكوك علام شود.
    گفتند : اين معني واقعي قرآن نزد ائمه است ، در كتاب مخصوصي است كه مخفي است و هيچ كس از آن خبر ندارد و آن در خانواده پيغمبر بود و بعد پنهاني ، دست به دست ميان ائمه گشته و بالاخره در دست امام غائب است . از اين خبر – كه درست هم هست و به اين معني است كه آنها بهتر از ديگران اين كتاب را مي فهميده اند و اين طبيعي و منطقي است – چنين نتيجه گرفته اند كه قرآن يك كتاب معمايي اسرار آميز و براي بشر غيرقابل فهم است .
    گفتند : " هر كس قرآن را با عقل خويش تفسير كند ، بايد در نشيمنگاهش آتشي فرود آيد " ، در حالي كه سخن پيغمبر ...." هر كس با نظر خودش و راي خودش قرآن را تفسير كند ... ، و اين سخني بسيار علمي و منطقي است و اصل تحقيق است كه محقق در جستجوي حقيقت بايد ذهنش را از نظريات شخصي و عقايد قبلي و به اصطلاح دانشمندان اروپايي از " پيشداوري " خالي كند تا وقتي متني را تفسير مي كند معني حقيقي آن را بتواند دريابد ، نه اينكه هر كلمه اي و تعبيري را با راي قبلي خود به زور تطبيق دهد و با سليقه و عقيده خاص خود آن را توجيه و تاويل نمايد .

    ادامه دارد ...
     

     

     

     

     

     

     

    کمکهای اولیه و امداد
    First Aid and Relief

    motlagh3d@yahoo.com


    جلسه پنجاه و یک
    آسیب های ناشی از گرما
    (خستگی گرمایی)

    شایع ترین نوع گرمازدگی محسوب می شود و در زمانی که فردی در محیط های گرم و مرطوب به کار زیاد اشتغال می ورزد ، روی داده و در گردش خون اختلال ایجاد می کند . در واقع نوعی شوک خفیف ناشی از منحرف شدن خون به سمت پوست روی می دهد تا پوست به صورت یک رادیاتور ، خون را خنک کند . در این نوع گرمازدگی به دلیل تعریق شدید ، بدن مقادیر زیادی آب و املاح از دست داده که باید هر چه سریعتر جایگزین شوند . ادامه خستگی گرمایی به دلیل دفع بیش از حد املاح بدن ، ممکن است به کرامپ گرمایی منجر شود .
    در کل دو نوع خستگی گرمایی وجود دارد :
    1- از دست رفتن املاح بدن (به ویژه سدیم) : که در طی آن فرد دچار گرمازدگی که تعریق شدید کرده ، تنها آب خالص می نوشد و املاح مورد نیاز به بدنش نمی رسد .
    2- از دست رفتن آب بدن : این حالت بیشتر در افرادی مسن یا افرادی که شدیداً بیمار هستند روی داده که مایعات مورد نیاز بدنشان را دریافت نمی دارند .
    به یاد داشته باشید که مهمترین مشکل مصدومین دچار خستگی گرمایی ، از دست رفتن آب بدن (دهیدراتاسیون) است و از دست رفتن املاح بدن به آن افزوده خواهد شد .

    علائم ونشانه های خستگی گرمایی :
    1- پوست مرطوب وخمیری 2- پوست رنگ پریده 3- مردمک های گشاد 4- درجه حرارت طبیعی یا پائین 5- ضعف و بی حالی 6- غش 7- سر درد 8- بی اشتهایی و تهوع
    علائم ونشانه های حمله گرمایی :
    1- پوست داغ و خشک 2- پوست قرمز 3- مردمک های تنگ 4- درجه حرارت بسیار زیاد
    5- اغما 6- نبض تند و قوی
    اقدامات و کمک های اولیه :
    1- مصدوم را از محیط گرم خارج نمائید – مطمئن شوید که او لرز ندارد – مصدوم را در معرض جریان هوای خنک قرار داده و از کمپرس سرد استفاده کنید .
    2- مصدوم را به پشت خوابانیده و پاهای او را 20 تا 25 سانتی متر از سطح زمین بالا نگه دارید ، تا خون بهتر به مغز و قلبش برسد . تا حدامکان البسه مصدوم را کم کرده یا شل نمائید . او را در وضیعت راحت بخوابانید .
    3- اگر مصدوم هوشیار بود ، هر 15 دقیقه تا یک ساعت به او نصف لیوان سرم خوراکی یا محلول ORS بخورانید .
    4- اگر مصدوم بیهوش بود لباس هایش را در آورده و بدنش را با یک اسفنج خیس ، مرطوب نمائید .
    5- اگر مصدوم استفراغ کرد ، علاوه بر کنترل استفراغ و ABC سریع برای او یک سرم تزریق کنید .
    6- علائم حیاتی را هر 15 دقیقه یک بار بررسی کرده و هر چه سریع تر مصدوم را به مرکز درمانی منتقل کنید .


    گرفتگی عضلات ناشی از گرما (کرامپ گرمایی) :
    نادرترین و در حین حال کم اهمیت ترین نوع آسیب در جریان گرمازدگی محسوب می شود . کرامپ عضلانی به حالتی اطلاق می شود که انقباض عضلانی بدون شل شدن مجدد روی داده و منجر به تغییر قوام (سفتی) و شکل عضله گردد . گرفتگی عضلانی و اسپاسم ، در ادامه خستگی گرمایی و به دنبال تعریق شدید و از دست دادن مایعات و املاح بدن ( به ویژه سدیم ، پتاسیم و کلسیم ) روی می دهد . زمانی که کلسیم خون کاهش یابد ، اسپاسم عضلات و کرامپ روی داده و عضلات نیز شروع به تولید اسید لاکتیک می نمایند . این حوادث منجر به آسیب هر چه بیشتر عضلات شده و درد عضلانی خفیف تا شدید روی می دهد . با نوشیدن سرم خوراکی یا محلول ORS درست تهیه شده ، املاح و آب بدن جایگزین گردیده و بهبودی حاصل می شود . کرامپ عضلانی بیشتر در عضلات بازو ، ساق پا و شکم اتفاق می افتد . ضرورتاً هوای گرم ، عامل اصلی ایجاد کرامپ گرمایی نیست ، بلکه فعالیت شدید فرد در هوای سرد و تعریق بسیار او یکی از عوامل اصلی این آسیب به شمار می آید .

    علائم ونشانه های گرفتگی عضلانی ناشی از گرما
    1- غش ، ضعف ، خستگی 2- شکم سفت 3- تهوع و استفراغ 4- وضعیت روانی طبیعی
    5- گرفتگی ودرد شدید عضلانی
    اقدامات و کمک های اولیه
    1- مصدوم را فوری از محیط گرم خارج نمائید .
    2- هر 15 دقیقه ، نصف لیوان سرم خوراکی یا محلول ORS به او بدهید . اگر سرم خوراکی در اختیار نداشتید ، یک قاشق چای خوری نمک و یک قاشق غذاخوری شکر یا دو حبه قند را در یک لیوان بزرگ آب جوشیده سرد شده ریخته و حل کنید و به صورت سرد به مصدوم بخورانید . این عمل را تا زمانی ادامه دهید که مصدوم میل به خوردن محلول را از دست دهد .
    3- عضلات گرفته را ماساژ ندهید ، زیرا این عمل درد را افزایش می دهد . برای کاهش درد عضلانی ، این عضلات را کمی بکشید . برخی مولفین معتقدند که ماساژ را تا زمانی که درد را افزایش نداده ، ادامه دهید .
    4- به مصدوم اطلاعاتی در مورد کرامپ گرمایی بدهید تا مجدداً در معرض این مشکل قرار نگیرید . همچنین به او خاطر نشان کنید که کرامپ گرمایی ، چندان مسئله مهمی نیست و به راحتی با اقدامات فوق قابل رفع می باشد . بعضی از بیماران از لخته شدن خون یا پارگی عضله می ترسند .
    5- به مصدوم اجازه فعالیت شدید را در ظرف 24 ساعت آینده ندهید .
    6- در مواقعی که بهبودی پس از اقدامات فوق حاصل نگردید یا وضعیت مصدوم بدتر شد یا جراحات و آسیب های دیگری نیز وجود داشت ، او را به مراکز درمانی انتقال دهید .

    • دوستان خوبم امیدوارم مباحث ارائه شده مفید واقع شده باشند. لازم می دانم تا به اطلاع علاقه مندان برسانم که طی هماهنگی با جمعیت هلال احمر از بین افرادی که این مباحث را با دقت پیگیری نمایند و در آزمونهای این بخش نمره قابل قبول کسب نمایند، نفراتی جهت همکاری با جمعیت هلال احمر انتخاب خواهند شد.

     

    قابل توجه کلیه دوستان و علاقه مندان به مباحث امداد و کمکهای اولیه

    با توجه به برگزاری دوره تئوری این کلاس ها و نظر به گذراندن ساعات عملی این دروس لازم است به اطلاع دوستان برسانیم که شروع دوره عملی این کلاسها از 85/6/1 خواهد بود . لذا علاقه مندان لازم است فرم ثبت نام در این دوره ها را تکمیل و اعلام آمادگی خود را برای کلاسهای عملی و اردوهای مرتبط اعلام نمایند .
    لازم به یادآوری است که این کلاسها زیر نظر جمعیت هلال احمر برگزار می گردد.
    لطفا براي هماهنگي فقط با آدرس motlagh3d@yahoo.com  تماس بگيريد.

    نظرات و پیشنهادات
    >>>>>emdadgar_2109@yahoo.com<<<<<<<

     

     

     

     

     

     

     

     

    تاريخ اجتماعى ايران
    از آغاز تا مشروطيت

    دكتر عزت الله نوذرى


    قسمت هشتم
    حكومت هاى ناحيه اى قبل از خامنشيان

    عيلام و ماد
    پيش از پيدايش امپراتورى هخامنشيان كه مناطق بسيار وسيعى از دنياى قديم را در بر مى گرفت ، در فلات ايران حكومت هاى ناحيه اى مختلفى تشكيل گرديده بود.
    اين حكومت ها كم و بيش داراى جنبه ها و ويژگى هاى يك حكومت قبيله اى و در شكل تكامل يافته تر، دولت هاى متشكل و متمركز بوده اند. بى گمان از آن ميان مهم ترين و قابل توجه ترين اين حكومت ها، تمدن هاى عيلام و ماد هستند كه هر يك داراى اهميت بسزايى در زمينه بسط و گسترش تمدن و فرهنگ دنياى قديم داشته اند و تاثير و نفوذ آن ها بر تمدن ها و فرهنگ هاى همجوار و در طول زمان بسيار چشمگير و قابل توجه بوده است . بنابراين ، شناخت تمدن هاى عيلام و ماد لازم است زيرا، بدون آگاهى از تمدن هاى مذكور، شناخت تمدن هخامنشى امكان پذير نمى باشد.

    دولت عيلام
    حدود جغرافيايى
    دولت عيلام در گستره ى تاريخى خود از اوايل هزاره سوم تا اواسط هزاره اول ق .م . بخش وسيعى از مناطق غربى و جنوبى سرزمين امروزى ايران را در بر مى گرفته و بر اساس تقسيمات جغرافياى سياسى عيلام باستان ، سرزمين هاى خوزستان ، بخشهايى از استان هاى لرستان ، كردستان و فارس ‍ و كرمان را در بر مى گرفت ، اين سرزمين در حقيقت يكى از چهار بخش ‍ دنياى قديم محسوب مى شود. كه شامل آكاد در شمال ، سوپارو در مشرق ، امورو در مغرب و عيلام در جنوب قرار داشته اند. (23)
    دوران حيات تمدن عيلام را دانشمندانى چون رابينز آمريكايى و هينتز آلمانى به تفاوت ، از 000،3 سال تا 500،1 و 250،1 ق .م .برآورد نموده اند. اكنون با كشفيات جديدى كه در نتيجه حفريات باستانشناسى در سال 1347 ش . در منطقه ى هفت تپه به دست آمده ، حدود زمانى تمدن عيلام ، بينابين اين دو نظر، مورد تاييد قرار گرفته است .
    دمرگان در مورد نژاد مردم عيلام معتقد است كه آنان از نژاد آسيايى با زاگروعيلامى - يعنى نه هند و اروپايى و سامى - مى باشند. در حالى كه برخى ديگر از دانشمندان ، مانند ديولافوا اعتقاد دارند كه عيلاميان جزو بخشى از اقوامى از نژاد و زبان قفقازى و يا خزرى مى باشند. (24)
    حكومت عيلام
    حكومت عيلاميان - اصولا حكومت ايالات خودمختار، يا بهتر بگوئيم نوعى حكومت فدرال بوده است . بدين معنى كه هر يك از ايالات داراى حكومت هاى جداگانه بوده اند زمانى كه دولت مركزى اهميت و اقتدار كافى نداشت هر يك از آنان با استقلال مى زيسته و هنگامى كه دستگاه حكومت مركزى قدرت مى يافت ، موفق مى شد دوباره اين حكومت هاى خودمختار را تحت قدرت واحد خود درآورد. هر چند اين حكومت ها استقلال داخلى خود را هرگز از دست نمى دادند، و از اين رو تاريخ عيلام گاه بسيار مغشوش ‍ و درهم مى نمايد.
    سلسله هايى كه به ترتيب در عيلام حكومت نموده اند عبارتند از:
    1 - سلسله آوان از حدود 700،2 تا 200،3 ق .م . داراى قدرت بوده اند تاكنون نام دوازده نفر از پادشاهان اين سلسله ثبت گرديده است .
    2 - سلسله سيماتش : اين سلسله در حدود 300 سال و از 000،3 تا 850،2 ق .م . حكومت كرده اند از پادشاهان اين سلسله تاكنون نام ده نفر ثبت شده است .
    3 - سلسله انزان : انزانيان از سال 350،1 تا 210،1 ق .م . حكومت نموده اند. (25)
    عيلاميان براى پادشاهان خود تقدس و الوهيت خاصى قايل بودند و آنان را پدر - شاه انزان و شوش مى خواندند.
    عيلام از ابتداى تولد تا واپسين دم حيات در كنار همسايگانى مى زيست كه هر يك داراى تمدن هاى بسيار پيشرفته اى بوده اند. فى المثل آكاديان و سومريان كه پس از مدتى درهم آميخته و تشكيل دولت بابل را دادند و از آن زمان است كه بابل وحدت يافته ، تمدن درخشان خود را به عيلام عرضه داشت بى گمان دولت آشور نيز در اين نقل و انتقال داراى سهم بسزايى بوده است ؛ و يا كشور اورارتو (واقع در سرزمين ارمنستان كنونى ) كه داراى تمدنى بسيار معتبر بوده است كه هر چند دور از عيلام قرار گرفته بود، ولى از طريق معابر كوهستان زاگرس و توسط اقوام واسط و مسكون در سر راه - چون لولوييان و گوتيان - و يا از راه تجارت و تماس هاى اقتصادى ، تمدن خود را به عيلام عرضه مى نمود. (26)
    به عبارت ديگر مى توان گفت علاوه بر آن كه عيلاميان تحت تاثير تمدن هاى پيشرفته اى همچون سومر و اكد و بعد بابل و آشور قرار گرفته بودند، نقش ‍ رابط ميان تمدن كوه نشينان شمالى و دشت نشينان نواحى جنوب را نيز داشتند. اين تماس ها و ارتباطات ، گاه دوستانه و مسالمت آميز، و زمانى ديگر خصمانه و شديد بوده است .
    سرانجام با سلطه آشور بر بابل ، آشوريان با عيلام در همسايگى قرار گرفتند كه در نهايت منجر به اضمحلال تمدن عيلام گرديد. (27)
    مهم ترين شهرهاى عيلام ، شهرهاى شوش ، ماداكتو و خايلدالو بوده اند، از اين ميان شهر شوش از اهميت و قدمت بيش ترى برخوردار بوده است . اين شهر در پيشرفت حيات اقتصادى و اجتماعى دنياى قديم نقش مهمى داشته و داراى شهرت فراوان در تمدن دنياى آن روز بوده . دمرگان شهر شوش را به چند بخش تقسيم نموده است :
    1 - ارگ يا قلعه شوش كه از زمان بنا تا حمله اسكندر به ايران مسكونى بود.
    2 - محله تجارى
    3 - محله اى در بخش راست رود كرخه كه تالار آپادانا، قصرهاى داريوش و اردشير سوم را نيز در بر مى گرفت .
    4 - شهر دورانتاش نزديك شوش كه در زمان اونتاش گال پادشاه عيلامى بنا گرديد. از اين شهر، زيگورات (28) معروف به چغازنبيل در محلى به همين نام باقى مانده كه باستان شناسان فرانسوى توانسته اند طى چند سال طبقاتى از اين زيگورات را از زير خاك بيرون آورند.

    ادامه دارد ....

     

     

     

     

     

     

     

     

    ستون آزاد

    آشنايي با 15وب‌سايتي كه دنياي وب را متحول كردند

    نزديك به سه دهه از راه‌اندازي وب جهاني مي‌گذرد، اما هيچكس به درستي از گستردگي و وسعت اين پديده‌ي بزرگ تحول برانگيز آگاه نيست، هرچند طي جديدترين مطالعات، برآورد محققان حاكي از وجود 40 ميليارد صفحه‌ي وب در سطح جهان است.
    با وجود پيشرفت خيره‌كننده در توسعه‌ي وب جهاني،‌ بسياي از ما پيشينه‌ و گذشته‌ي آن را به فراموشي سپرده‌ايم؛ اما كافي است نگاهي به آنچه دنيا 15 سال قبل بود‌ بيندازيم.
    آمازون يك رودخانه‌ي بزرگ در جنوب آفريقا بود و Ryanair نام خطوط هوايي ايرلند بود كه به مكان‌هايي پرواز مي‌كرد كه هيچكس نامي‌ از آن نشنيده بود؛ ياهو نيز واژه‌اي برگرفته از سفرهاي گاليور بود و گوگل اشاره به رقم بسيار بزرگ رياضي داشت؛ eBay نوعي خط نگارشي بود و ...
    اما امروزه هريك از آن‌ها قدرت بزرگي در دنياي وب محسوب مي‌شوند كه نمي‌توان از تحولي كه در جهان اينترنت ايجاد كرده‌اند به سادگي گذشت؛ روزنامه‌ي معتبر و قديمي‌ گاردين انگليس پانزدهمين سال راه‌اندازي وب‌سايت خبري خود را جشن مي‌گيرد و به همين مناسبت اقدام به معرفي 15 سايت برتر جهاني كرده است كه به معناي واقعي كلمه، دنياي وب را متحول كرده‌اند.

    1- eBay.com
    راه‌اندازي: سال 1995 در آمريكا توسط "پير اميديار"
    تعداد اعضا: 168 ميليون نفر
    نوع سرويس‌دهي: مركز خريد و مزايده‌ي آنلاين
    يكي از بزر‌گ‌ترين وب‌سايت‌هاي اينترنتي كه به كاربران امكان خريد و فروش هركالايي را مي‌دهد؛ شهروندان انگليسي بيشتر از هر وب‌سايت ديگري به آن مراجعه مي‌كنند، به طوري كه بيش از 10 ميليون عضو انگليسي دارد و دو سرويس پرداخت آنلاين paypal و skype متعلق به آن است.

    2- wikipedia.com
    راه‌اندازي: سال 2001 در آمريكا توسط "جيمي ‌ولز"
    تعداد مراجعه‌كننده: 912 هزار نفر در روز
    نوع سرويس‌دهي: لغت‌نامه‌ي آنلاين
    اگرچه اولين لغت‌نامه‌ي اينترنتي در جهان نيست، اما نخستين لغت‌نامه‌ي رايگان آنلاين است كه همه امكان دسترسي و ويرايش آن را دارند،‌ به طوري كه كابران مي‌توانند اقدام به تصحيح يا اضافه كردن مدخل كنند كه در مدت چند ثانيه،‌ نرم‌افزار لغت‌نامه را به‌روز مي‌كند.

    3- napster.com
    راه‌اندازي: سال 1999 در آمريكا توسط "شاون فانينگ"
    تعداد اعضا: 500 هزار مشترك پولي
    نوع سرويس‌دهي: سايت اشتراك فايل
    هدف اصلي دانشجوي دانشگاه بوستون آمريكا از طراحي اين وب‌سايت، به اشتراك گذاشتن فايل‌هاي موسيقي بود. اوج محبوبيت "نپ‌استر" در سال 2000 بود كه بيش از 70 ميليون نفر در آن عضويت رايگان داشتند؛ اما ورشكستگي آن موجب شد تا پس از آن كاربران اقدام به پرداخت مبالغي براي دانلود قطعات موسيقي كنند.

    4- youtube.com
    راه‌اندازي: سال 2005 در آمريكا توسط "چاد هورلي"، "جواد كريم" و "استيون چن"
    ميزان مراجعه: 100 ميليون كليپ در روز
    نوع سرويس‌دهي: سايت اشتراك ويدئويي
    كارمندان سابق شركت eBay فكر آن را نمي‌كردند كه با راه‌اندازي اين وب‌سايت در فوريه‌ي 2005 آن را به يكي از محبوب‌ترين سايت‌هاي اينترنتي تبديل كنند، به طوري كه اكنون روزانه 100 ميليون كليپ آن مورد تماشاي كاربران قرار مي‌گيرد؛ نمايش ويديوهاي موسيقي قديمي ‌و رخدادهاي ورزشي قرن هفدهم از امكانات ويژه‌ي آن است و علاوه بر آن،"يوتيوب" محلي شناخته ‌شده براي بروز استعداد كارگردان‌هاي آماتور است.

    5- blogger.com
    راه‌اندازي: سال 1999 در آمريكا توسط "ايوان ويليامز"
    تعداد اعضا: 5/18 ميليون نفر
    نوع سرويس‌دهي: سيستم راه‌اندازي وبلاگ
    در حال حاضر تعداد دقيق بلاگ‌هاي موجود در جهان مشخص نيست، اما ميليون‌ها بلاگ اكنون كاربران را وارد خانه‌هاي شخصي آنلاين كرده است و در هر دقيقه يك بلاگ راه‌اندازي مي‌شود و اين انقلاب اينترنتي را بايد مديون blogger دانست كه ايده‌ي اوليه‌ي بلاگ را در ذهن كاربران ايجاد كرد.

    6- Friendsreunited.com
    راه‌اندازي: سال 1991 در انگليس توسط استيو و جولي پانك هورست
    تعداد اعضا: 15 ميليون نفر
    نوع سرويس‌دهي: وب سايتي براي گردهم آوردن همكلاسي‌هاي قديم
    گرچه در ابتداي راه‌اندازي تعداد مراجعان به اين سايت به زحمت دو رقمي ‌مي‌شد، اما محبوبيت آن چنان سريع افزايش يافت كه در سال 2001 به علت ميزان بالاي مراجعه تنها سرور آن از كار افتاد؛ هم اكنون هزاران كاربر بطور همزمان از آن استفاده مي‌كنند و اين نتيجه‌ي تلاش زوجي است كه براي راه‌اندازي آن 18 ساعت در روز سختي كشيدند.

    7- Drudgereport.com
    راه‌اندازي: سال 1994 در آمريكا توسط "مت دراج"
    ميزان مراجعه: 8 تا 10 ميليون صفحه در روز
    نوع سرويس‌دهي: سايت خبري
    درابتدا تنها به عنوان بولتن خبري ايميل كار خود را آغاز كرد، اما اكنون به يكي از پرنفوذترين رسانه‌هاي خبري در سياست‌گذاري آمريكا تبديل شده و در طول 12 ماه گذشته بيش از 5/3 ميليارد مراجعه داشته است و اولين منبع آنلاين اخبار فوري به شمار مي‌آيد.

    8- Myspace.com
    راه‌اندازي: سال 2003 در آمريكا توسط "تام اندرسون" و "كريس دي ولف"
    تعداد كاربران: 100 ميليون نفر
    نوع سرويس‌دهي: سايت شبكه‌ي اجتماعي
    از محبوبيت "ماي اسپيس" همين كافي كه ميزان مراجعه به آن در انگليس از شبكه‌ي خبري BBC نيز بيشتر است. اين وب سايت 100 ميليون عضوي تمامي ‌ويژگي‌هاي جوامع اينترنتي را دارد و به كاربران امكان برنامه‌ريزي براي رخدادها را مي‌دهد. "ماي‌اسپيس" اكنون چهارمين وب‌سايت پربيننده در جهان است كه امكان آپلود و گوش‌ كردن به موسيقي را مي‌دهد و اكنون 2/2 ميليون گروه موسيقي و خواننده جذب آن شده‌اند.

    9- Amazon.com
    راه‌اندازي: سال 1994 در آمريكا توسط "جف بزوس"
    تعداد كاربران: بيش از 35 ميليون نفر از 250 كشور جهان
    نوع سرويس‌دهي: فروشگاه اينترنتي، عمدتا كتاب، CD , DVD
    بزرگ‌ترين فروشگاه كتاب جهان است كه ابتدا "كادابرا" نام داشت، اما نام آمازون به عنوان چيزي غير قابل ‌توقف و بزرگ براي آن انتخاب شد كه اكنون درآمد هفت ميليارد دلاري آن در سال به خوبي اثبات كننده‌ي نام آن است؛ موفقيت آمازون تا جايي پيش رفت كه موسس آن در سال 1999 از سوي مجله‌ي آمريكايي "تايم" مرد سال جهان لقب گرفت.

    10- Slashdot.org
    راه‌اندازي: سال 1997 توسط "راب مالدا"
    تعداد كاربران: 5/5 ميليون نفر در ماه
    نوع سرويس‌دهي: وب‌سايت اخبار فن‌آوري
    يكي از پرمراجعه‌ترين وب‌سايت‌هاي جهان كه امكان گفت‌وگو و بحث براي متخصصان و دانشمندان را فراهم ساخته و منبع مرجع اخبار فن‌آوري محسوب مي‌شود؛ بيشتر قسمت‌هاي سايت توسط كاربران نوشته و تنظيم مي‌شود و برخي مواقع اظهارنظرهاي كاربران در خصوص يك موضوع مورد بحث از 10 هزار مورد نيز مي‌گذرد.

    11- Salon.com
    راه‌اندازي: سال 1995 در آمريكا توسط "ديويد تالبوت"
    تعداد كاربران: 5/2 ميليون تا 5/3 ميليون بازديدكننده در ماه
    نوع سرويس‌دهي: مجله‌ي اينترنتي
    اولين وب‌سايت جهان كه به‌دست چند روزنامه‌نگار و با هدف ترويج روزنامه‌نگاري آنلاين راه‌اندازي شد؛ مقالات و يادداشت‌هاي اين سايت در خصوص مرگ پرنسس دايانا و رسوايي اخلاقي بيل كلينتون همچنان در يادها‌ زنده است و استفاده از آن به صورت حق اشتراك است.

    12- Craigslist.org
    راه‌اندازي: سال 1995در آمريكا توسط "كريك نيومارك"
    تعداد كاربران: چهار ميليارد صفحه در ماه
    نوع سرويس‌دهي: يك وب‌سايت ويژه براي جوامع شهري آنلاين
    يكي از ساده‌ترين وب‌سايت‌هاي اينترنت است و البته يكي پرقدرت‌ترين آن‌ها؛ سادگي آن از اين جهت است كه تنها‌ يك تابلوي اعلانات رايگان است، اما محبوببيت آن است كه قدرت‌اش را چشمگير ساخته است؛ اجاره‌ي آپارتمان، فروش خودرو، پيدا كردن كار، گذراندن اوقات فراغت وغيره؛ در اين سايت به همگي سوالات پاسخ داده مي‌شود و به طور كلي اين سايت زندگي شهري را در آمريكا متحول كرده است.

    13- Google.com
    راه‌اندازي: سال 1998 در آمريكا توسط "لري پيج" و "سرگئي برين"
    ميزان مراجعه: يك ميليارد جست‌وجو در روز
    نوع سرويس‌دهي: جست‌وجوي اينترنتي، منبع خبري و ...
    هم اكنون نام گوگل به لطف شهرت بي‌نظير آن به عنوان فعل در لغت‌نامه‌ي آكسفورد قرار داده شده است؛ گوگل بزرگ‌ترين موتور جست‌وجوي اينترنتي در جهان است كه سريع‌ترين رشد را در ميان ساير شركت‌هاي جهان داشته و ارزش سهام آن اكنون فراتر از 13 ميليارد دلار است؛ سرويس‌هاي متعدد پست الكترونيك (Gmail)، سرويس نقشه (google map)، مقايسه‌ي قيمت (froogle)، تلفن رايگان (Google Talk) وغيره آن را به دومين وب‌سايت پرمراجعه‌ي جهان تبديل كرده است.

    14- Yahoo.com
    راه‌اندازي: سال 1994 در آمريكا توسط "ديويد فليو" و "جري يانگ"
    تعداد كاربران: 400 ميليون نفر
    نوع سرويس‌دهي: پورتال اينترنت و سازمان رسانه‌اي
    ياهو با 4/3 ميليارد صفحه مراجعه در روز، بالاترين تعداد بازديدكننده‌ي اينترنت را در جهان دارد؛ سرويس‌هاي پيام فوري، اخبار و ايميل آن در جهان بالاترين سطح محبوبيت را دارند و گوگل تنها رقيب جدي ياهو محسوب مي‌شود.

    15- Easyjet.com
    راه‌اندازي: سال 1995 در انگليس توسط "‌هاجي لوآنو"
    تعداد كاربران: 30 ميليون مسافر در سال گذشته
    نوع سرويس‌دهي: هزينه‌ي خطوط هوايي
    اولين مكان آنلاين براي رزرو بليط هواپيما كه در ابتدا تصور نمي‌شد بتواند تعداد كافي مسافر براي پروازهواپيماها تهيه كند؛ در اين سايت علاوه بر رزرو بليط، مي‌توان هتل محل اقامت، اجاره‌ي خودرو در شهر مقصد و ديگر خدمات مربوطه را به صورت آنلاين انجام داد.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان