Text Link Ads

 

 

 

720

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 720 :: دوشنبه 17 ارديبهشت 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

داستان زمين


سلام!
داستان زمين، نام مجموعه تلويزيوني هست که اين روزها از کانال BBC Prime در حال پخش شدن هست. اين مجموعه مستند سعي دارد پيدايش و تولد کزه زمين را مورد بررسي قرار دهد. قسمتهاي 1 تا 8 اين مجموعه ديدني آماده دانلود مي باشد که مي توانيد از طريق لينک زير به صفحه دانلود در سايت رپيدشر مراجعه کنيد. تعداد فايلها 63 عدد و حجم کل هشت قسمت، 6 گيگابايت مي باشد.
اين قول را هم همينجا مي دم که مجموعه هاي مستند زيباي ديگر که توسط کانال BBC تهيه شده را در روزهاي اينده براي دانلود خواهم گذاشت. مجموعه هايي مانند: سياره زمين (Planet Earth)، سياره آبي (Blue Planet) و ...

براي مشاهده صفحه اي که فايلهاي دانلود در آن قرار دارند اينجا را کليک کنيد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دانلود مجلات و کتب خارجي


US News & World Report
14 مي

جديدترين شماره از هفته نامه خبري
 US News & World Report

تاریخ انتشار: 14 مي 2007
تعداد صفحات مجله: 134
حجم فایل: 12 مگابايت
رمز فايل: www.mobin-group.com

برای دانلود مستقيم فايل اینجا را کلیک کنید


 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (719) اينجا را کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • داستان زمين
  • جديدترين شماره از هفته نامه خبري US News & World Report
  • همه چيز درياره کراک، کريستال، اکستازي و ...
  • عکس هایی از سنت وحشتناک چینی ها
  • الشرق الاوسط : موسويان براي انگليسي ها كار مي كرد
  • معرفي و دانلود فيلم : کتاب سیاه
  • کارتون زيباي پرنسس مونونوک
  • دانلود آلبوم: Malek W Sultan باصداي Joe Ashkar
  • آهنگ زيباي دل بي قرار باصداي فريدون خالقي
  • Vista Transformation Pack 6 Final
  • Call of duty 2
  • امسال فاطميه چه زود رسيد
  • 24 ساعت از زندگی در فلیکر
  • این هم از اون عشق هاست
  • تاریخ ایران در بیمارستان نیمه کاره!
  • فيلترينگ اس-ام-اس هاي غيراخلاقي
  • گربه در جوراب زنانها
  • نمایشگاه اسلامی کتاب!
  • پخت غذا با روغنهاي مختلف
  • بیست نکته ویندوزی
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

همه چيز درياره کراک، کريستال، اکستازي و ...
عکس هایی از سنت وحشتناک چینی ها
در این عکس ها میبنید که بخاطر یک رسم مبنی بر اینکه دختران جوان پاهای کوچکتری داشته باشند پای خود را می شکستند ...
فیلم مستندی از سقوط هواپیمای ایران ایر توسط ناو وینسنس
موسسه نشنال جئوگرافیک در این فیلم مستند شرایط داخلی ناو وینیس هنگام شلیک دو موشک به هواپیمای ایران ایر (پرواز 655 بندر عباس-دبی) را به تصویر میکشد.

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

الشرق الاوسط :
موسويان براي انگليسي ها كار مي كرد
 

روزنامه الشرق الاوسط به صورت تلويحي اتهام حسين موسويان را همكاري اطلاعاتي با سرويس هاي امنيتي انگليس دانست كه جزئيات آن، توسط سرويس هاي اطلاعاتي روسيه در اختيار مقامات ايراني گذاشته شد.
به گزاش عصرايران، روزنامه فرامنطقه اي "الشرق الاوسط" چاپ لندن در شماره امروز ،يكشنبه، خود به قلم "علي نوري زاده" خبرنگار خود، از دخالت سرويس اطلاعاتي و امنيتي يك كشورنزديك به ايران در پشت ماجراي بازداشت "حسين موسويان" ديپلمات ارشد سابق عضوهيات مذاكره كننده هسته اي ايران خبر داد.
بنابر اين گزارش، ‌سرويس اطلاعاتي و امنيتي كشوري دوست و نزديك به دولت ايران،‌ اطلاعاتي را درباره ارتباطات حسين موسويان در اختيار دولت ايران قرار داد كه منجر به بازداشت وي شد.
به ادعاي الشرق الاوسط ، يكي از همكاران موسويان در مركز تحقيقات استراتژيك نيز در اين باره گفت : انتقال اطلاعاتي محرمانه درباره موسويان به وزارت اطلاعات ايران در راستاي انتقام گيري از حادثه اي صورت مي گيرد كه 25 سال پيش به منافع اين كشور در ايران ضربه اساسي وارد كرد.
در آن سال، سرويس امنيتي بريتانيا،‌ اطلاعاتي را درباره برخي از رابطان و مزدوران دولت وقت شوروي در حزب توده در اختيار تهران قرار داد كه در نتيجه، صدها نفر از سران و اعضاي حزب توده ايران از جمله دريادار" افضلي پور" فرمانده وقت نيروي دريايي ارتش،‌ "نورالدين كيانوري" دبيركل حزب توده،‌ "رحمان هاتفي" سردبير وقت كيهان و تعدادي از افسران ارتش بازداشت و دهها نفر از ميان آنها نيز اعدام شدند.
موسويان پس از روي كار آمدن كابينه جديد در ايران به رياست "محمود احمدي ن‍ژاد"، ‌مسئوليت معاونت مركز"تحقيقات استرات‍ژيك" وابسته به "مجمع مصلحت نظام" را برعهده گرفت و تا زمان بازداشت، اين مسئوليت را عهده دار بود.
رياست اين مركز نيز برعهده"حسن روحاني" دبير وقت شوراي عالي امنيت و مسئول پيگيري پرونده هسته اي ايران در دوره رياست جمهوي "سيد محمد خاتمي" بود.
پيش از اين نيزچند سايت خبري داخلي نزديك به دولت در خبرهايي از ايراد اتهام جاسوسي به حسين موسويان خبر داده بودند.
براين اساس، يك منبع ايراني نزديك به "آيت الله هاشمي شاهرودي" رئيس قوه قضائيه نيز، ماهيت اقتصادي اتهامات موسويان كه پيش از اين مطرح شده بود را رد كرد.
اين منبع همچنين افزود كه قوه قضائيه ايران هيچ گونه دخالتي در ماجراي بازداشت موسويان نداشته است.
بنابه گفته اين روزنامه، حسين موسويان دوشنبه شب گذشته توسط تعدادي از نيروهاي وزارت اطلاعات و حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در منزل شخصي خود بازداشت شد.
ماموران ضمن بازداشت موسويان ،‌ حجم زيادي از اسناد، ‌مدارك، ‌تصاوير و سي دي هاي حامل اطلاعات را از منزل شخصي وي ضبط و به همراه خود بردند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

کتاب سیاه

Zwartboek / Black Book

کارگردان: پل ورهوفن. فیلمنامه: جرارد سوئتمان، پل ورهوفن. موسیقی: آنه دادلی. مدیر فیلمبرداری: کارل والتر لیندن لوب. تدوین: یوب تر برگ، جیمز هربرت. طراح صحنه: والتر وان دروپ. بازیگران: کاریس وان هوتن[راخل اشتاین/الیس د وریس]، سباستین کوخ[لودویگ مونتزه]، توم هافمن[هانس آکرمانز]، هالینا ریجین[رونی]، والده مار کوبوس[گونتر فرانکن]، درک د لینت[گره بن کوئپرس]، کریستین برکل[ژنرال کوئتنر]، دولف د وریس[ویم سامل]، پیتر بلوک[وان گین]. ١٤٥ دقیقه. محصول ٢٠٠٦ هلند، بلژیک، انگلستان، آلمان.
جنگ جهانی دوم و حمله نازی ها به بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله هلند زندگی را برای یهودیان آنجا نیز تبدیل به کابوس کرده است. راخل اشتاین و خانواده اش برای گریز از دستگیری و اعزام به اردوگاه ها تصمیم به فرار از هلند می گیرند. اما در طول راه کشتی حامل وی و افراد خانواده اش توسط نازی ها متوقف و همگی مسافران به رگبار بسته می شوند. راخل تصادفاً از این کشتار نجات یافته و از دور شاهد به یغما رفتن دارایی مسافران نگون بخت کشتی می شود. راخل به هلند بازمی گردد و به نیروی مقاومت می پیوندد. هدف وی از این کار کشف این نکته است که چگونه آلمانی ها از سفرشان اطلاع یافته اند. او نام الیس د وریس را برای خود برگزیده و به یکی از افسران عالی رتبه ارتش آلمان به نام مونتزه نزدیک می شود. بعد از به وجود آمدن رابطه ای عاشقانه میان آن دو، الیس در ستاد نازی ها استخدام می شود. او خیلی خود مورد اطمینان قرار گرفته و به اسرار زیادی پی می برد. اما میکروفونی که توسط وی کار گذاشته شده بود ،کشف و نقشه پارتیزان ها برای فراری دادن مبارزین از زندان با ناکامی روبرو می شود. همزمان عشق میان مونتزه و الیس هر روز شدیدتر می شود، اما مونتزه به دلیل مذاکره با افراد نیروی مقاومت برای آتش بس از طرف مافوق خویش-ژنرال کوئتنر- متهم به خیانت شده و زندانی می شود. الیس نیز بعداز کشف میکروفون دستگیر می شود. اما به همراه مونتزه می گریزد. انها با پایان یافتن جنگ به شهر بازمی گردند. ولی بر اثر یک سو تفاهم هر دو دستگیر می شوند. مونتزه به خاطر دشمنی ژنرال کوئتنر که با نیروهای متفقین در حال همکاری است، اعدام می شود. اما الیس توسط یکی از بزرگان نهضت مقاومت-دکتر آکرمان- نجات می یابد و به زودی کشف می کند که قاتل اصلی و طراح نقشه مرگ یهودیان بسیاری از جمله خانواده وی، همین منجی اش- دکتر آکرمان – است....

چرا باید دید؟
پل ورهوفن متولد ١٩٣٨ برای بسیاری از سینما دوستان نامی آشناست که نمایش هر فیلم تازه اش حادثه ای به شمار می رود. اغلب این سینما دوستان او را با روبوکاپ/پلیس آهنین[١٩٨٦] و بعدها با یادآوری کامل و غریزه اصلی می شناسند. او بعد از توفیق های خیره کننده تجاری کارنامه چندان موفقی نداشته است. شکست دختران نمایش و توفیق نسبی سپاهیان کشتی فضاپیما و Hollow Man که با فاصله زمانی طولانی از یکدیگر ساخته شده اند، در کنار کهولت سن نشان از بی خریداری سکه او دارد. شاید از همین روست که بعد از ٢٠ سال به کشور خود بازگشته و قصه ای همچون یکی از فیلم های موفق خود در دهه ١٩٧٠[Soldier of Orange] ساخته است. البته به اقتضای روز قصه ای را برگزیده که رنگ و بویی یهودی نیز دارد و ادعای واقعی بودن را نیز یدک می کشد. کتاب سیاه یا بهتر گفته شود کتابچه سیاه قصه دیگری مانند خاطرات آن فرانک نیست. بلکه قرار است مانند قیام گتوی ورشو[که بر خلاف سنت یهودیان شورش در برابر ظالم را در قالب نهضت مقاومت زیرزمینی پیش گرفتند] داستان دخترک یهودی انتقام جویی باشد که لحظه ای از مراتب انسانیت خود نزول نمی کند. اما تراژدی زندگی او سال ها بعد حتی در ارض موعود نیز به پایان نمی رسد.
فیلم در قالب فلاش بکی طولانی عرضه شده است. در آغاز گروهی توریست به یک کیبوتض اسرائیلی پا می گذرانند و یکی از زنان گروه با خانم معلمی برخورد می کند و او را بعد از سال ها شناسایی می کند. او راخل است که بعد از جنگ به اسرائیل رفته و اینک با دیدن دوست ایام جنگ به یاد مصایب آن دوران و عشق نافرجامش با مونتزه [آلمانی خوب] می افتد. اما در پایان فیلم و بعد از گذشت دو ساعت و نیم او را می بینیم که به همراه فرزندان و شوهر جدیدش به پشت سیم های خاردار کیبوتض پناه می برد، جایی سربازان مسلح آماده دفاع از آن در برابر مهاجمین هستند!
کتب سیاه بر خلاف فیلم های قدیمی و حتی هالیوودی ورهوفن به دلیل گزینش داستانی که کم و بیش آشنا است، از هیجان اندکی برخوردار است. یقین دارم کسانی که با فیلمهای علمی تخیلی و پر هیجان او یا فیلم های جنایی پر دلهره اش دم خور بوده اند، از دیدن کتاب سیاه یکه خواهند خورد. سعی وروهوفن در ساختن حال و هوای آن دوران و افزودن سکس به شکلی معقول به پیرنگ قصه اش قرار بوده در کنار بازگشت به وطن مقدمه ای برای گریز از انتخاب های چند سال قبل برای دریافت تمشک طلایی باشد. اتفاقی که هر چند از نظر بصری ظاهری شسته و رفته دارد، اما به شدت کهنه و نخ نماست. تنها نکته قابل توجه در قصه فیلم حضور آلمانی خوب با شرکت سباستین کوخ بازیگر خوش سیمای آلمانی در نقش مونتزه است و آلمانی شریر که دست کمک به سوی متفقین پیروز دراز کرده و همین!
البته بازی خوب خانم کاریس وان هوتن که از هنرپیشگان مطرح سینمای هلند است را فراموش نمی کنیم که در کنار فیلمبرداری خوب فیلم، از نقاط تمایز کتاب سیاه است. اما هیچ کدام از اینها نمی تواند خاطره Turkish Delight را زنده کند!
ژانر: مهیج، جنگی.

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد


لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي):
CD1
http://rapidshare.com/files/28188700/black.book-cd1-dvdrip.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/28188699/black.book-cd1-dvdrip.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/28188697/black.book-cd1-dvdrip.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/28188702/black.book-cd1-dvdrip.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/28188673/black.book-cd1-dvdrip.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/28188695/black.book-cd1-dvdrip.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/28188665/black.book-cd1-dvdrip.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/28188515/black.book-cd1-dvdrip.part8.rar 

CD2
http://rapidshare.com/files/28189834/black.book-cd2-dvdrip.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/28189817/black.book-cd2-dvdrip.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/28189824/black.book-cd2-dvdrip.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/28189823/black.book-cd2-dvdrip.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/28189839/black.book-cd2-dvdrip.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/28189825/black.book-cd2-dvdrip.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/28189810/black.book-cd2-dvdrip.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/28189654/black.book-cd2-dvdrip.part8.rar


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دانلود انيميشن

Princess Mononoke

کارتون زيباي پرنسس مونونوک
يک انيميشن زيبايي ژاپني که البته زبان فيلم انگليسي است.
 ضمنا فايلهاي دانلود هر کدوم کمتر از 50 مگابايت هستند.

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي):
http://rapidshare.com/files/4191251/Monoke_DVDrip_DivX6.part01.rar  
http://rapidshare.com/files/4191248/Monoke_DVDrip_DivX6.part02.rar  
http://rapidshare.com/files/4186496/Monoke_DVDrip_DivX6.part03.rar  
http://rapidshare.com/files/4186495/Monoke_DVDrip_DivX6.part04.rar  
http://rapidshare.com/files/4180383/Monoke_DVDrip_DivX6.part05.rar  
http://rapidshare.com/files/4180382/Monoke_DVDrip_DivX6.part06.rar  
http://rapidshare.com/files/4112709/Monoke_DVDrip_DivX6.part07.rar  
http://rapidshare.com/files/4112708/Monoke_DVDrip_DivX6.part08.rar  
http://rapidshare.com/files/4097746/Monoke_DVDrip_DivX6.part09.rar  
http://rapidshare.com/files/4097744/Monoke_DVDrip_DivX6.part10.rar  
http://rapidshare.com/files/4081178/Monoke_DVDrip_DivX6.part11.rar  
http://rapidshare.com/files/4081177/Monoke_DVDrip_DivX6.part12.rar  
http://rapidshare.com/files/4078567/Monoke_DVDrip_DivX6.part13.rar

  لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: عربي

Malek W Sultan
باصداي Joe Ashkar

01 - Assef [24Kps] [128Kps]

02 - Betrajaki [24Kps] [128Kps]

03 - Khalik [24Kps] [128Kps]

04 - Ma Rid [24Kps] [128Kps]

05 - Waynik [24Kps] [128Kps]

06 - Nassi [24Kps] [128Kps]

07 - Malek W Sultan [24Kps] [128Kps]

08 - Hanoun [24Kps] [128Kps]

09 - Elli Jayi [24Kps] [128Kps]

10 - Zay El Amar [24Kps] [128Kps]

11 - Shou Akhbarak [24Kps] [128Kps]

12 - Shou Byehlali El Sahar [24Kps] [128Kps]

13 - Be3tal Hamik [24Kps] [128Kps]

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زيباي دل بي قرار
باصداي فريدون خالقي

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

Vista Transformation Pack 6 Final

 

با استفاده از اين برنامه مي توانيد ظاهر ويندوز XP را تا حد زيادي شبيه به ويندوز ويستا کنيد. تمام آيکونها ، صداها ، نوار ابزارها و اسکينها شبيه به ويندوز ويستا مي شود. فقط ذکر يک نکته ضروري است که به دليل اينکه اين برنامه در فايلهاي سيستمي ويندوز تغييرات اساسي مي دهد بهتر است آن را به احتياط نصب و مورد استفاده قرار دهيد و براي برداشتن نيز از قسمت Add or Remove programs‌ آن را Uninstall کنيد.

لينک دانلود (حجم فايل در حدود 30 مگابايت مي باشد. كرك برنامه در لینک دانلود گنجانده شده است)
لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد




 

دنیای موبایل

Call of duty 2

يه بازی جنگی خوب دیگه با موضوع جنگ جهانی

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


کتبت قصه شوقی و مدمعی باکی

کتبت قصه شوقی و مدمعی باکی
بسا که گفته​ام از شوق با دو دیده خود
عجیب واقعه​ای و غریب حادثه​ای
که را رسد که کند عیب دامن پاکت
ز خاک پای تو داد آب روی لاله و گل
صبا عبیرفشان گشت ساقیا برخیز
دع التکاسل تغنم فقد جری مثل
اثر نماند ز من بی شمایلت آری
ز وصف حسن تو حافظ چگونه نطق زند

 

بیا که بی تو به جان آمدم ز غمناکی
ایا منازل سلمی فاین سلماک
انا اصطبرت قتیلا و قاتلی شاکی
که همچو قطره که بر برگ گل چکد پاکی
چو کلک صنع رقم زد به آبی و خاکی
و هات شمسه کرم مطیب زاکی
که زاد راهروان چستی است و چالاکی
اری موثر محیای من محیاک
که همچو صنع خدایی ورای ادراکی

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

 

 

جمله روزانه
saheledoosti@yahoo.com

17 ارديبهشت
کار می تواند توجیه کننده اجحاف در حق خودت و دیگران باشد. کار می تواند ابراز کننده خلاقیت و معنویت تو باشد. انتخاب با تو است.
آن ویلسون

 

 
 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام سجاد(ع) فرمودند:
كَثرةُ النُّصْحِ یدْعو إلی التُّهمَةِ.
نصیحت زیاد، موجب بدبینی می‌شود.
بحار الأنوار، ج72، ص66   

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

دو خانم پاریسی در رستوران بالای برج ایفل شام می خوردند و حرف می زدند :
لیدا : (( اگر یک پیر ثروتمند و یک جوان فقیر هر دو تو را دوست می داشتند چه می کردی ؟))
روزالین : (( اولی را برای ادواج نگاه می داشتم و دومی را برای روز مبادا .))

از کنیزی پرسیــد نــد : حــا ل آ قــا یــت چــگو نـــه اســــت ؟
کنیــز گفـــت : چــه بــگو یـــم ، نمـــاز را نشستـــــه مــی خـــوانـــد و آمیــزش ایستــــاده قـــرآ ن را تنـــد و بـــه غلـــط مــی خـــوا نـــد ، و دشنـــام را بــه قرائـــت می دهـــد

دختر : (( پدرم وقتی جوان بود برای بدست آوردن ثروت هنگفتی نقشه کشید . می خواهی بدانی چگونه این کار را کرد ؟))
پسر (( البته . اما اول بگو آیا پدرت بالا خره آن ثروت را بدست آورد یا نه؟ ))

ادامه دارد ...

 

 
 

آرايشي-بهداشتي
amoozesh_v_sh@yahoo.com

ادامه ماسکهای از بین برنده
جوشهای چرکی یا دمل

25 - کمپرس با جوشانده زنجبيل شامي، خارش و جوش هاي عفوني را التيام مي بخشد.
26 - پوست خردل سياه، توام با سرکه درمان کننده جوش ها و کهير ها مي باشد.
27 - استفاده از ماسک توت فرنگي درمان کننده جوش ها و التهابات پوستي مي باشد.
28 - آب تره باعث درمان جوش ها و کهير مي گردد.
29 - ضماد بادام تلخ توام با سرکه موجب درمان جوش مي گردد.
30 - مالش پوست با ضماد سرکه التهاب جوش هاي خارش دار را برطرف مي کند.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

فريدون يک ميل مانده دژ ضحاک را ديد . دژ ضحاک چنان سربه آسمان می کشيد که گويی می خواست ستاره از آسمان برباید .
فريدون بی درنگ به يارانش می گوید که جنگ را آغاز کنند و خود با گرز گران در دست و سوار بر اسب تيزتک، چو زبانۀ آتش از برابر دژبانان ضحاک جهيد و به درون دژ رفت . فريدون ، نشان ضحاک را که جز به نام پرودگار بود ، به زيرکشيد. با گرزگران سردمداران ضحاک را نابود کرد و برتخت نشست

فریدون هنگامی که بر ضحاک ماردوش چیرگی پیدا می‌کند به ناگاه سروشی بر وی فرو آمده و او را از کشتن ضحاک اژدهافش باز می‌دارد و از فریدون می‌خواهد که او را در کوه به بند کشد.
در کوه نیز، هنگامی که او قصد جان ضحاک می‌کند، سروش، دیگر بار، از وی می‌خواهد که ضحاک را به کوه دماوند برده و در آن جا به بند کشد.
فرجام آنکه، ضحاک به‌ دست فریدون کشته نمی‌شود، بلکه او را در شکافی بن‌ناپدید، با میخ‌های گران بر سنگ فرو می‌بندد.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الأنعام آيات: 165 محل نزول: مکه

وَلِكُلٍّ دَرَجَاتٌ مِّمَّا عَمِلُواْ وَمَا رَبُّكَ بِغَافِلٍ عَمَّا يَعْمَلُونَ 132 وَرَبُّكَ الْغَنِيُّ ذُو الرَّحْمَةِ إِن يَشَأْ يُذْهِبْكُمْ وَيَسْتَخْلِفْ مِن بَعْدِكُم مَّا يَشَاء كَمَآ أَنشَأَكُم مِّن ذُرِّيَّةِ قَوْمٍ آخَرِينَ 133 إِنَّ مَا تُوعَدُونَ لآتٍ وَمَا أَنتُم بِمُعْجِزِينَ 134 قُلْ يَا قَوْمِ اعْمَلُواْ عَلَى مَكَانَتِكُمْ إِنِّي عَامِلٌ فَسَوْفَ تَعْلَمُونَ مَن تَكُونُ لَهُ عَاقِبَةُ الدِّارِ إِنَّهُ لاَ يُفْلِحُ الظَّالِمُونَ 135

 

ترجمه فارسي مکارم

و براى هر يك (از اين دو دسته)، درجات (و مراتبى) است از آنچه عمل كردند; و پروردگارت از اعمالى كه انجام مى‏دهند، غافل نيست «132» پروردگارت بى‏نياز و مهربان است; (پس به كسى ستم نمى‏كند; بلكه همه، نتيجه اعمال خود را مى‏گيرند;) اگر بخواهد، همه شما را مى‏برد; سپس هر كس را بخواهد جانشين شما مى‏سازد; همان‏طور كه شما را از نسل اقوام ديگرى به وجود آورد «133» آنچه به شما وعده داده مى‏شود، يقينا مى‏آيد; و شما نمى‏توانيد (خدا را) ناتوان سازيد (و از عدالت و كيفر او فرار كنيد)! «134» بگو: «اى قوم من! هر كار در قدرت داريد بكنيد! من (هم به وظيفه خود) عمل مى‏كنم; اما بزودى خواهيد دانست چه كسى سرانجام نيك خواهد داشت (و پيروزى با چه كسى است! اما) به يقين، ظالمان رستگار نخواهند شد!» «135»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

masoud_jafarbeglo@yahoo.com

ياد پدر

پدرم اين جوري بود وقتي من :
4 ساله كه بودم فكر مي كردم پدرم هر كاري رو مي تونه انجام بده .
5 ساله كه بودم فكر مي كردم پدرم خيلي چيزها رو مي دونه .
6 ساله كه بودم فكر مي كردم پدرم از همة پدرها باهوشتر.
8 ساله كه شدم ، گفتم پدرم همه چيز رو هم نمي دونه.
10 ساله كه شدم با خودم گفتم ! اون موقع ها كه پدرم بچه بود همه چيز با حالا كاملاً فرق داشت.
12 ساله كه شدم گفتم ! خب طبيعيه ، پدر هيچي در اين مورد نمي دونه .... ديگه پيرتر از اونه كه بچگي هاش يادش بياد.
14 ساله كه بودم گفتم : زياد حرف هاي پدرمو تحويل نگيرم اون خيلي اُمله .
16 ساله كه شدم ديدم خيلي نصيحت مي كنه گفتم باز اون گوش مفتي گير اُورده .
18 ساله كه شدم . واي خداي من باز گير داده به رفتار و گفتار و لباس پوشيدنم همين طور بيخودي به آدم گير مي ده عجب روزگاريه .
21 ساله كه بودم پناه بر خدا بابا به طرز مأيوس كننده اي از رده خارجه
25 ساله كه شدم ديدم كه بايد ازش بپرسم ، زيرا پدر چيزهاي كمي درباره اين موضوع مي دونه زياد با اين قضيه سروكار داشته .
30 ساله بودم به خودم گفتم بد نيست از پدر بپرسم نظرش درباره اين موضوع چيه هرچي باشه چند تا پيراهن از ما بيشتر پاره كرده و خيلي تجربه داره .
40 ساله كه شدم مونده بودم پدر چطوري از پس اين همه كار بر مياد ؟ چقدر عاقله ، چقدر تجربه داره .
50 ساله كه شدم حاضر بودم همه چيز رو بدم كه پدر برگرده تا من بتونم باهاش دربارة همه چيز حرف بزنم ! اما افسوس كه قدرشو نتونستم خيلي چيزها مي شد ازش ياد گرفت !

 

 

leila_kea@yahoo.com

تو آفتاب من بودی
تابیدی بی دریغ
و من چون نهالی عاشق
در آرزوی روییدن و رستن
رسیدن به آسمان
به نهایت
و به تو

تابیدی بی دریغ
در روزهای تب دار تابستانی
و خاطره ی ظهر های داغ را
بر تنم حک کردی
نمی دانستم
زمستان را
سرما را

خزان شد
و اینک مانده ام تنها
در انتظار بهار
و شاخه هایم همه از یاد تو لبریز
و تمنای آفتاب بر لبانشان
و گرمای تو در قلبشان

ابرهای سیاه زمستانی
تو را و مرا
در دو سوی آسمان نامتناهی
به انتظار نشانده اند

می ایستم در برابر طوفان ها
در برابر بادها باران ها
تسلیم نخواهم شد
با یادت گرم خواهم شد
با خاطره هامان
زمستان سر خواهد شد

انتظار خواهم کشید
و در فکرم
به طلوع تو می اندیشم.

 

 

nadja_mirghasemi@yahoo.se

از دلنوشته ها

Ba name dost va salami dobare!
Miyhmannavazi az bargozide sefate ma Parsiyan bode o
hast. Taghdim be soma ke ba khobihaton negini hastid
bar angoshtare khoshnami...
"Miyhmane nakhande"
Mikeshad khterate doro deraz
zehne ashofteam be sheydayi
mineshinad be kame teshnee man
naqhshe an rozhaye royayi

Mizanad dar azize rafte ze yad
kamadeh miyhmane nakhande
qhadame miyhman mobarak bad
che kasi miyhman ze khod rande

Mitapad eshqhe kohne dar sineh
ta mara dar khodash mozab konad
beshkanad shishee saboriye ma
baz del ra por eshtiyaqh konad

Shor o hali be khane mibakhshad
eshvehaye fosongaranee uo
fareqh az aqhl miseparam del
dar peye naqhshe maheranee uo

Mishavad tar o pode del roshan
az siyahye zolfe shabtabash
miravam ta ke parde bargiram
az roqhe mahlaqhaye ranayash

Mikhoroshad zabane qhasere aqhl
ke vafa kardi o jafa didi
"yar", an yare kohnekare riyast
anche didi nago khata didi

Mikesham jame bade bar sare aqhl
ta ke alkan konam zabansh ra
nashnavam darshaye tajrobeash
cheshmesaran konam sarabash ra

baz minosham az shrabe havas
bi del o din o, aqhl shoride
mishavam asheqhi kharabe kharab
ba omidi ke taze royideh
94/11/05 Kalmar- Sweeden

 

 

ashoora63_ht@yahoo.com

امسال فاطميه چه زود رسيد
 

رسول اكرم (ص) فرمودند:در آخرالزمان نگه داشتن ايمان براي يك مومن از نگه داشتن گوي اتشين در دست هم سخت تر است . (نقل به مضمون)
خیلی وقت است که اگر بخواهی باحجاب باشی باید منتظر نگاههای تحقیر آمیز هم باشی
خیلی وقت است که اگر بخواهی از حق دفاع کنی به تو پوز خند می زنند
خیلی وقت است که اگر بخواهی امر به معروف کنی توی سرت می زنند که این حرفها خرافات است
خیلی وقت است که اگر بخواهی نهی از منکر کنی باید تحمل نگاههای عصبی و فحشهایش را هم داشته باشی
خیلی وقت است اگر بخواهی از خدا و خوبی ها بگویی می گویند: چه ریا کاری و بی معنی
خیلی وقت است که اگر بخواهی دینت را حفظ کنی گویی آتشی بر کف دست داری
خیلی وقت است که اشکهای حضرت زهرا سلام الله علیها فراموش شده اند
خیلی وقت است آه امیرالمومنین (ع) دیگر بی معنا شده است
خیلی وقت است کسی را که بخواهد از مظلومترین فرد عالم فرزند یاس کبود بقیع بگوید خرافاتی می نامند
خیلی وقت است که جغدهای شوم شب در کمین یاس های پاک عصمتند
یاسهایی که تنها گناهشان این است که می خواهند پاک بمانند
امسال فاطميه چه زود رسيد ...

 

 
alirezamajidi@gmail.com

24 ساعت از زندگی در فلیکر

فلیکر امروز پروژه‌ای را با عنوان «24 ساعت از فلیکر» شروع کرده است ، در این پروژه کاربران فیلکر عکس‌هایی از زندگی شخصی خود را در روز «پنجم می» یعنی همین امروز ، می‌گیرند و به کامیونیتی که به این کار اختصاص داده شده است ، می‌فرستند.

 

نخست باید عضو گروه بشوید ، از روز 21 می به بعد می‌توانید تنها یک عکس که در همین روز گرفته شده است ، بفرستید. بهترین عکس‌ها در یک کتاب به وسیله فلیکر چاپ خواهد شد. این کتاب به رایگان برای افرادی که عکس‌هایشان انتخاب شده است ، فرستاده خواهد شد.
این گروه فعلا بیش از 21 هزار عضو دارد.

شاید شما هم جزو منتخبان باشید!

دکتر عليرضا مجيدي

 

 

jenaze64@yahoo.com

+ واي واي واي ! ميدوني چي شده ؟
- نه!
+ نميدوني چي شده ؟
- نه !! چي شده ؟
+ بجون مامانم اينا يه اتفاق خيلي بدي افتاده
- چرا نميگي خب بگوببينم چي شده ؟
+ نميتونم بگم خيلي بده, واقعا بده , بجون مامانم اينا خيلي خيلي اتفاق بدي افتاده
- بابا اگه نميتوني بگي ديگه چرا ميپرسي كه ميدونم يا نه؟
+ ام م م م . آخه يه اتفاق خيلي بدي توي دانشگاه ..
- آهان همون پسر ه كه 32 نفر رو كشته
+ نه بابا اون كه تو فرنگ بوده خودشم تازه اون كشت و كشتار در مقابل اين اتفاق هيچه
- يعني مگه چقدر آدم كشته شده
+ ايكاش كشته شده بودن اين كه چيزي نيست بجون مامانم اينا خيلي بدتره
- خوب بگو ببينم ديگه دارم نگران ميشم
+ بجون مامانم اينا اگه بدوني همين الان سكته ميكني مي افتي ميميري
- تو خودت چرا تا حالا سكته نكردي و نمردي
+ اخه بجون مامانم اينا.....
- جون مامانت اينا اينقدر اين كلمات رو هي تكرار نكن خفم كردي
+ احتمالا استاد رو خفش ميكنن
- كدوم استاد رو .. يعني چه خفش ميكنن ..
+ آخه توي يكي از اين دانشگاه هاي خودمون يه استاد زده تو كاسه و كوزه يه دختره
- يعني چه استاد دانشگاه, دختره رو....
+ نه بابا كلاس نقاشي بوده داشتن فرشته ميكشيدن يه دختر خانم يه فرشته كچل كشيده
- چون فرشته رو كچل كشيده استاده هم بله؟
+ نه بابا استاده گفته كه فرشته مگه كچل ميشه بعدش..
- اهان بعدش دختره رو برده خونشون و ..
+ نه بابادستشو كرده تو..
- دستشو كجاه برده جون مامانت اينا زودباش يگو كلافم كردي
+ هيچي بابا دستشو به موهاي دختره زده و گفته ببينين اين فرشته كچل نيست
- همين يعني استاده دستشو توي روسري
+ نه بابا مقنعه ..
- خوب باشه توي مقنعه دختره دستشو برده و زلف دختره رو...
+ .....
- زلف دختره ... ببين سركارم گذاشتي خوب مگه دختره ماست بوده كه وايستاده مرد نامحرم دستشو
- ببره توي مقنعش ودر ثاني اون از ما بهترونها كه هميشه يه چوبي و چماقي دارن واسه يه همچين وقتائي
- چرا گذاشتن كه استاده دستشو ببره تو مقنعه دختره ماشالا ماشالا همشونم كه كاراته بازن
+ بجون مامانم اينا..
- ودر ضمن مگه استاده از فرنگي جائي اومده كه جلو اين همه آدم دستشو بزنه به ذلفاي يه نامحرم
+ بجون مامانم اينا..
- تازه مگه بعد اينهمه سال استاده اگر هم تهش بادميداده ديگه بايد حاليش باشه چه كارهائي رو كجا انجام بده
+ بجون مامانم اينا..
_ حالا اينم هيچي پس تو اين همه سالها يه استاد دانشگاه رو نتونستند آدم كنند پس واي به حال بقثيه
+ بجون مامانم اينا
- اما خودمونيم كاشكي ميشد فهميد كه اين بامبولو براي سرپوش گذاشتن رو چه گندكاري ديگه اي سرهم كردن
+ بجون مامانم اينا..
- بيخيال بابام جان مگه استاد دانشگاه ها دل ندارن بيخيال جون مامانت اينا

بجون مامانم اينا

 

.

ghasemsoori@yahoo.com

این هم از اون عشق هاست ...

ديگه داشتم پير ميشدم همه بهم ميگفتن كي ميخواي زن بگيري داري به 30 سال ميرسي ، بابا دست به كار شو. ولي من كه دردم بي پولي بود جرات ازدواج كردن رو نداشتم ، مونده بودم معطل كه چيكار كنم . آخر سر به توصيه يه كارشناس رفتم بالاي شهر. با يه تيپ خوب و موهاي روغن زده براي ابراز عشق به يه دختر پول دار البته شخصا'' از اين كار خوشم نميومد ولي چاره اي نبود
زياد معطل نشدم سوژه موردنظر رو پيدا كردم دختري بودخوش لباس و ظاهري آراسته رفتم جلو و با متانت خاصي سلام كردم و گفتم عذر ميخوام من تازه از خارج آمدم و خيابونها رو بلد نيستم ميتونم ازشما كمك بگيرم اونم از خدا خواسته با لبخند رضايت تاييد كرد که بله .....
و به همين سادگي دوستي ما آغاز شد و كار به عشق و علاقه هاي رمانتيك كشيده شد اون از دارايي هاي پدرش تعريف ميكرد و من از ثروت بيشماري كه در خارج داشتيم ميگفتم بعداز يك ماه بهش گفتم من ميخوام از تو خواستگاري كنم دل تو دلش نبود من كه فكر ميكردم بدجوري عاشقم شده و اگه حقيقت رو بهش بگم جا نميزنه بهش گفتم من يه رازي دارم كه بايد بهت بگم اونم گفت بگو ولي من هم ميخوام يه چيزي بهت بگم
گفتم چيه اول تو بگو
در كمال ناباوري گفت من دختري هستم از طبقه پايين جامعه و بهمين خاطر تصميم گرفتم خودمو دختري پول دار جا بزنم!!! من كه بد جوري رو دست خورده بودم مونده بودم گريه كنم يا بخندم!!!
وقتي راز منو شنيد مثل آدماي فلفل خورده شده

 

 

roozitalab@gmail.com

تاریخ ایران در بیمارستان نیمه کاره!

این سفرهای استانی هم پدیده عجیبی است.
در شهرستان زرین دشت(حاجی آباد) یک بیمارستان نیمه کاره وجود دارد می تواند بیانگر کل تاریخ ۱۸ سال گذشته ایران باشد:
شهرستان حاجي آباد يا زرين دشت فارس 70 هزار نفر جمعيت دارد
اين شهرستان كه شامل 3 بخش و دهها دهستان ميشه 2 درصد كل گندم ايران توليد مي كنه،
در 300 كيلومتري شيراز واقع است.
اين شهرستان درمانگاه ندارد، بيمارستان هم ندارد، فقط يك مركز درمان دارد متعلق به سال 45 با دو تختخواب!
و سه پزشك عمومي كه در خانه شان مطب زده اند.
مردم براي درمان بايد 40 كيلومتر تا داراب بروند و صدها نفر به خاطر اين مساله در 40 سال گذشته درگذشته اند
در سال 69 يكبار براي ساخت يك بيمارستان 32 تخت خوابي كلنگ زده اند در سال 75 هم دوباره همانجا كلنگ زده اند و با تخصيص اعتباري كار 8 درصد پيشرفت فيزيكي مي كند يعني 6 عدد ستون برپا مي شود!
در دوران سيد محمد خاتمي كسي يادي از اين بيمارستان نمي كند به گونه اي كه مردم محلي به ستونها مي گفتند: تخت جمشيد!
در آخر سال 84 با تخصيص اعتباري در متمم بودجه يعني يك ميليارد تومان كار دوباره شروع مي شود.
تا ابتداي سال 86 بيمارستان 80 درصد پيشرفت فيزيكي مي كند!
در جلسه هيات دولت در شيراز مقرر شد تا با پرداخت 400 ميليون تومان ديگر كار بيمارستان تمام شود و در نيمه دوم سال 86 افتتاح شود.
جالب اين كه مردم اين منطقه كه خود حاجي آباد كه مركز زرين دشت است تا جاده اصلي(شيراز-داراب) 20 كيلومتر جاده خاكي دارد!
اين جاده به مناسبت سفر استاني اسفالت شد!
باز هم درباره سفرهای استانی خواهم نوشت.

 

 

ebgh_80@yahoo.com

یادداشت های همین جوری

روزانه شماره 719
اول ) در بخش طنز روزانه ، جملات زنیکه ، احمق ، خفه شو ، تف به رویت ، پدر سگ ، حیوون ، پهن ( همون پشکل ! ) ، مردیکه ، تف تمام مستاجریتم به ریش پدرت و ... حقیر را با قسمتی دیگر از زبان شیرین پارسی تحت نام طنز آشنا کرد . نویسنده آن سطور اگر چند فحش با پسوند و پیشوندِ کش ! هم می گذاشت ، آش شان خوشمزه تر می شد .
دوم ) اما نمایشگاه کتاب . وقتی بیلبورد تبلیغاتی بیستمین نمایشگاه کتاب را دیدم ، شک نکنید که زدم توی سرم . با وقاحت تمام نوشته شده ، مکان ؛ شبستان مصلای تهران ! بابا صفار خان هرندی امسال گل کاشتی عمو . پیشنهاد می کنم از این به بعد در نمایشگاه بین المللی هم نماز عید فطر به جا بیاورید و شب های قدر ، مثلا در غرفه آلمان یا سالن مبنا ، قرآن سر بگیریم .
سوم ) و اما مستر ابوذر یا همان ویکتور هوگوی عدالت محور ! عرض دارم خدمتتان که مستر عزیز ، گیرم نورالدین زرین کلک کاری کرده که شما را خوش نیامده ! به رضا شاه چی کار دارید ؟ حداقل نصف مملکتی که الان دارید از زحمات همان بنده خدایی است که شما او را آژان می نامید . باور نداری ، کدام دولت بعد از رضا شاه تونسته دانشگاه تهران بسازه ؟ بعد هم می شود از یک منظر دیگر هم این مساله را دید که زمانیکه ملت عقلشان به باسن لختی جمیله در کاباره ها بود ، یک مردی پیدا شد که به جای کاباره ، انیمیشن بسازه . می دونی اون سال ها این کار یعنی چی ؟ جان ابوذر ، این خندق و احد رو ول کن و بیا این زمون .
چهارم ) و اما دوست افراطی مان آقا جواد متولد 61 ! آقا جواد جان ، وقتی مطلبت را خواندم ، احساس کردم که حمله نظامی آمریکا به ایران شروع شده و حداقل سه تا استان هم زیر بمب های متجاوزین ! از بین رفته است . به جان خودم از ترس غالب تهی کردم ولی وقتی آخر نوشته ات رسیدم دیدم گیرت سر زرین کلکه . بابا شمشیر از رو بستن کجا بود ؟ اصلا چرا انقدر مساله را گنده می کنید ؟ رابطه استاد شاگردیه عزیز ، مثل مرید مرادی . کی به دار و ندارمون جسارت کرده ؟ اصلا اصلاح طلبا اگر صاحاب داشتند ، که عدالت طلبا سبز نمی شدند . راستی جواد خان ، وقتی توی دانشگاه ها بهشت زهرا درست می کنند و شهید گمنام دفن می کنند ، به نظرت بهتر نیست توی بهشت زهرا ها هم ، آزمایشگاه فیزیک و شیمی راه بیاندازند ؟ حالا داداش من می خوای کوتاه نیای ، می خوای انقلاب فرهنگی بکنی ، اول از شیخ غدالت شروع کن . نمی شه هم مملکت رو اداره کرد و هم تو دانشگاه ( اونم توی رشته مهندسی ترافیک ! ) از هولوکاست و نقشه جهان در سی سال پیش صحبت کرد . راستی بیچاره این دانشجوهای دکتر ، به جای درس خوندن در زمینه ترافیک ، می شینن در مورد هولوکاست و نقشه جهان صحبت می کنند ! فکر کنم واسه همینه انقدر ترافیک تو تهران است . چون اینجوری تاریخ دانها مجبور شدند ، ترافیک تهران رو حل کنند ! بابا سال دو هزار و خورده ای هستیم . انقدر جان مادرتان به انقلاب و براندازی و اپوزسیون و پوپولیسم و شومبولیسم فکر نکنید .
پنجم ) و اما شیخ العارفین و نور الاصول گران ، حاج آقای روزی طلب دامت برکاته .
" بسیج دانشجویی یک تشکل ارزشی است و هیچگاه از چنین وسیله های نامشروع استفاده نخواهد کرد " . حتما فکر می کنید این بنده خدا منظورش از وسایل نامشروع شیشه ویسکی ، کلاشینکف ، دینامیت ، ماهواره ، بیلیارد ، تخت نرد و پاسور بوده ولی زهی خیال باطل . این بنده خدا منظورش مجله است !!! آخه در دولت اصول گرایی ، مجله جزو اشیا محسوب می شود و نامشروع است !
اما در بخش دیگری صحبت از ادب در ادبیات رسانه ای کرده اید . راستی اگر منتقدی ، منتقد دیگری از رجا نیوز ( دو همکار رسانه ای ) را زیر نقد ببرد ، اساعه ادب به ادیان و مقدسات اسلامی است ! و حاصل هشت سال تسامح و تساهل و کفر در این بلاد . ولی اگر خانم رجبی با بدترین فرمایشات ، ناموس همه مملکت را بشورند و آویزان کنند ، نهایت ادب در امر رسانه انجام گرفته است ! بابا بی خیال جان مادرتان . راستی در زمان تساهل و تسامح بحث گفتگو بود و گفتمان که اینک شما به آن می گویید ، اراذل اوباشی ! در این زمانه اصول گرایی که همش حرف از جهاد و انتحار است ، نامش را چه می توان گذاشت ؟ احتمالا گفتگو و گفتمان !!!
و اما در مورد مطلبی که از سحر نقل کرده اید . بنده بعنوان یکی از انسانهایی که شدیدا با دوران هخامنشیان عناد دارم ( اینو جدی گفتم ) ولی نمی توانم چشم بر این حقیقت ببندم که اسلام با نقل و نبات و دسته گل به سمت ایران آمد ! آتش زدن کتابخانه ها ، از بین بردن علوم ، دو قرن سکوت ( یعنی در مملکت خودمان محبور بودیم به عربی بنویسیم و بخوانیم و حرف بزنیم ) ، شمشیر کشی بر روی مردمان و ... شما اینها را هدیه اعراب به ایران می دانید ؟ بحث اسلام با هجوم اعراب را چرا با هم قاطی می کنید ؟ شاید اسلام باعث شکوفایی شد ولی اعراب ابدا و اصلا .
داروگ : " در این برهه حساس ، همه دانشجویان و اساتید باید در یک جنبش دانشگاهی ، با آگاهی و تلاش ، حقوق پایمال شده خود را طلب کنند " . شما چه عنادی با ایمه و رهبری و ریاست جمهوری و عدالت محوری و پول نفت سر سفره مردم در این جمله می بینید ؟؟؟
و اما در مورد رفراندم ، بیست و هشت سال پیش پدران ما جمهوری اسلامی را پذیرفتند . اگر واقعا عدالت محوری شعار این دولت است ، بار دیگر رفراندمی را برگزار کند تا مردم خود بر سرنوشتشان تصمیم بگیرند . مگر به جز اینست که همواره این مردم انقلابی و هشیار بوده اند ؟ پس از چه چیزی می ترسند ؟ از اینکه مبادا رای هخا بیشتر از آقای احمدی نژاد شود ؟ اصلا بشود ، جمهوری یعنی همین . مردم خود برای سرنوشت شان تصمیم بگیرند . مطمین باشید اگر شما مردم را هشیار و انقلابی می دانید ، مردم خود بلدند چه حکومتی را انتخاب کنند . حقوق بشری هم یعنی همین . ولی متاسفانه با برگزاری رفراندم ، پرده هایی کنار می رود که صلاح انقلابی ما در آن نیست . خود حدیث مفصل بخوان از این حکایت تا انتهایش .
ششم ) راستی آن فیلمی که برایتان در نوشته قبلی ا گذاشته بودم را دیدید ؟ امیدوارم دوستان اصول گرا نگویند که با فوتوشاپ درست کرده بودیم !!! تا شرم الشیخی دیگر ، فعلا همین .

 

 

masoudkhatir123@yahoo.com

مبارك ،مبارك !!!!!!!!

سلام
من مسعود هستم . شايد كمي مضحكانه باشه ، اما از شنيدن انتقاد و تمسخر و ريشخند بابت اعتقاداتم لذت مي برم . چون ميزان پايبنديم به اونا محك مي خوره .
شايد باور نكنيد ولي ، موقع نوشتن اين مطلب به روح مطلب اشراف داشتم ولي رو بافتش نه !!
بنا به اعتقاداتم اگر نوشتنش درست باشد ، بايد خودش دربياد. ( تا چه افتد )
مجبورم كه همين اول يك چيزي از خودم بگم ؛ من تو زندگيم سعي ميكنم دايره اعتقاداتم را آهسته آهسته وسيع كنم ولي در قبالش چيزي كه بدست آوردم را مثل باد هوا نميدونم و ازش مراقبت مي كنم . وقتي آدم به چيزي اعتقاد داره بايد براش هزينه بپردازه تا معلوم شه كه به اون اعتقاد داره يا نه ؟. مثال هم كه الا ماشاء الله .... از آدم نخستين گرفته تا پيامبران ، مخترعين ، دانشمندان و آدم هاي معمولي اطرافمان ولي معتقد كه همشون چون بابت اعتقاداتشون مايه گذاشتند براي ما محترمند. مثال زياد است . يك مثال ميزنم كه ان قلت توش نباشه و كسي نتونه ادعا كنه كه اين طور نيست.
حسين ، نشناختيد ؟؟؟؟؟؟ حسين بن علي ، بازم نشناختيد ؟؟؟ بابا امام حسين ،آها !!!! كم كم داره يه چيزايي يادتون مياد مگه نه ؟ الووووووووو ... هموني كه تقريباً همه تو محرم يه كاري براش ميكنن !!! ، هموني كه خيلي ها تو محرم براش سينه ميزنن ، سياه ميپوشن ، نذري ميدن و هزار و يك كار ديگه ميكنن ... از همون آدم اگه هيچ چيز ندونيد اينو خوب ميدونيد كه به لشكر مقابل رو كرد و گفت : " اگه دين نداريد ، لااقل آزادمرد و جوانمرد باشيد " اين جمله رو هموني گفت كه براش سياه ميپوشين ها !!! .يعني چي؟ يعني اگه توي زندگيتون به مذهب و مسلك خاصي اعتقاد نداريد ، عيبي نداره !! بابا !! حداقل انسان كه ميتونيد باشيد ، به صداي وجدانتون كه گوش ميتونيد بكنيد !!
ميخام چي بگم ؟ ميخوام اينو بگم كه اگه كسي يك داستاني مثل داستان دين دار بودن پدر انيميشن ايران رو بشنوه ، ولي در قبالش ساكت بشينه ، به ذره ذره اعتقادات مشتركمون قسم ميخورم كه مخاطب سخن امام حسينه !!! حالا هي سينه بزن ، هي اشك بريز ، هي نذري بده و بگو يا حسين !!!! ( فقط بايد شكر كنيم امام حسين الان نيست اين بي غيرتي ايروني جماعت رو ببينه ) همون امام حسيني كه وقتي سر مباركشو ميبريدند نگران هيچ چيزي نبود مگه اينكه سرشو كرده بود طرف خيمه و نگران اهل اون بود . حاشا به غيرتت ايروني ، حاشا !!!!
يه مثال ديگه بزنم و تمام . تا اينجا براي كساني بود كه دين براشون اهميت نداره ولي آدم بودن و انسان بودن چرا !!!!!
حالا مسلمونا گوش كنن !!!!!! يه نفر يه جايزه از من طلبكار ميشه اگه بتونه ثابت كنه امام علي (ع) حرف بيخود ميزنه و حرفاش در راستاي وحي و نور الهي نيست !!!! همين امام علي كه همه عاشقشن از جمله خودم ( داستان كلاف آوردن پيرزن براي خريد يوسف كه يادتون هست ) وقتي بهش خبر دادن ( خواهش ميكنم با تمام وجود بخوانيد!! ) كه در محدوده امت اسلامي از پاي يك زن يهودي !!!!!! خلخال به زور بيرون كشيدند فرمود : كه اگر انساني از شنيدن اين خبر دق كند و بميرد ، جاي سرزنش و ملامت نداره !!!!!!!! آره درست شنيديد اگر از ناراحتي كشيدن زيور از پاي يك زن يهودي بميرد جاي نكوهش نداره . حالا من نمي گم هر كي اين داستان آقاي زرين كلك رو شنيد دق كنه بميره ( اون وقت امام علي شرمنده مسلموني شما مي شه ) بابا لااقل يه كاري بكنيد !! مگه مسلمون نيستيد ، مگه ادعاي شيعه علي بودن رو يدك نميكشيد ، ها ؟ پس چي شد ؟ چرا ساكتيد ؟؟ چرا حرف نميزنيد !!!! چرا از كنارش ساده ميگذريد !!! مسلموني كجا رفت ؟؟ بازم ميگم ، من ادعاي داشتن باور هاي ديني خيلي قوي رو نمي كنم ولي ... دوباره به خداي احد و واحد قسم ميخورم كه اگر به روز قيامت اعتقاد داريد ، من ميگم ما اون دنيا بايد جواب بديم . حالا فرض كن ( به گفته امام صادق كه سوال و جواب با امام علي باشه كه هست ) امام علي داره ازت ميپرسه : فلاني ! ( لطفاً اسم كوچيكتو بذار و دوباره بخون ) تو وقتي شنيدي يك نامحرم دست كرد زير روسري يك دختر و موهاشو بيرون كشيد و مسخرش كرد ، چي كار كردي ؟؟ شما رو به امام حسين قسم يه لحظه تصور كنيد !! اصلاً ميتونيم از شرمندگي سرمونو بالا بگيريم ؟؟ من همين الان هم آب شدنمو جلوي اونا ميبينم ، چون من هم كاري نكردم كه فردا ازش دفاع كنم . بچه ها ، دوستاي خوبم تو گروه ، بياييم يه خورده از يخ غيرتامونو بشكونيم ، يه كمي هم از اعتقاداتمون دفاع كنيم ، حتي به قيمت بر چسب امل بودن و متجدد نبودن . باور كنيد چيزي رو از دست نميديم . در موردش فكر كنيد . اگه يه روزي بهتون بگن به آبجي تون يا اصلاً هركسي كه دوستش داريد ، توهين شده و مسخرش كردن ، اونم به خاطر اعتقاداتش ، چي كار ميكنيد !!! ساكت ميشينيد و فقط اخبار را دنبال مي كنيد ببينيد چي شد آخر ؟؟؟ اگه ساكت ميشينيد و هيچ كاري نميكنيد ؛ پس ؛
مسلمون ، مسلمونيت مبارك !!!!
ايروني ، غيرتمنديت مبارك !!!!!!!!! ( چه بزن و بكوبي اينجا !!! آها !! يكي بياد وسط !!!! يه تكون !!!! )
در پناه حضرت ازلي و ابدي ، برقرار و جاويدان باشيد .
مسعود
Masoudkhatir123@yahoo.com

 

 

jaraghe_1986@yahoo.com

فيلترينگ اس-ام-اس هاي غيراخلاقي


شوراي عالي انقلاب فرهنگي از فيلتر شدن smsهاي غيراخلاقي خبر داد.
اين شورا در آخرين نشست خود كه پس از تعطيلات نوروزي انجام شده با تاييد اعضاي آن از جمله وزير ارتباطات، وزير ارشاد و رئيس سازمان صدا و سيما تصميم گرفت، ابزار لازم را دراختيار وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات قرار دهد تا جلوي ارسال smsهاي غيراخلاقي را بگيرد.
البته در حال حاضر تنها مشتركان اپراتور دوم (ايرانسل) از اين سرويس استفاده كنند و اپراتور اول (ارتباطات سيار 0912) نيز قرار است تا پايان شهريورماه اين سرويس را براي مشتركان خود فعال كند. اين سرويس كه توانايي ارسال چند متن همراه عكس و موسيقي مورد نظر مشتركان را دارد، مورد توجه دوستداران تلفن همراه قرار دارد كه با اين تصميم به نظر مي‌رسد اعتماد به سيستم براي استفاده از اين سرويس كاهش يابد. البته 3 سال پيش همزمان با انتخابات رياست‌جمهوري نيز بحث‌هاي مختلفي براي فيلتر شدن سرويس SMSهاي مشتركان مطرح شد كه در آن زمان اين امر با مخالفت‌هاي متعددي از سوي كارشناسان امر مواجه شد و بالاخره پس از مدتي از منتشر شدن اين بحث، وزير ارتباطات وقت از غيرعملي بودن اين طرح خبر داد و به اين ترتيب به جو موجود پايان داد و اين امر موجب شد تا ميزان SMSها با افزايش قابل توجهي مواجه شود. به نظر مي‌رسد اپراتورهاي فعال تلفن همراه با پيش‌بيني درآمد از محل smsها سعي دارند هرچه سريع‌تر اين سرويس را براي مشتركان خود فعال كنند.
با اين اوصاف و با وجود انتشار خبر تصويب فيلتر شدن smsهاي غيراخلاقي از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي، روابط عمومي شركت مخابرات از ابلاغ چنين مصوبه‌اي اظهار بي‌اطلاعي كرد.
دكتر داوود زارعيان در گفت‌و‌گو با خبرنگار «تهران امروز» در اين باره گفت: هنوز مصوبه‌اي در اين خصوص به ما ابلاغ نشده است.
مدير روابط عمومي مخابرات در مورد ميزان اجرايي بودن اين تصميم افزود: اين امر از لحاظ فني و تكنولوژي قابل اجراست ولي بايد تجهيزات مورد نياز آن خريداري شود كه با ابلاغ مصوبه اطلاعات دقيق‌تري را ارائه مي‌كنيم. همچنين در اين باره رمضانعلي صادق‌زاده شيخان، رئيس كميته مخابرات مجلس شوراي اسلامي با اظهار بي‌اطلاعي از تصويب اين مصوبه گفت: اين كار از نظر فني، علمي و تئوري امكان‌پذير است ولي باتوجه به حجم SMS و smsهاي مشتركان تلفن همراه كار بسيار سختي است.
وي تصريح كرد: در حال حاضر تكنولوژي مورد نياز آن در دنيا وجود دارد ولي باتوجه به اينكه براي اجراي اين مصوبه بايد smsها كنترل و سپس ارسال شود مشتركان با يك تاخير smsهاي خود را دريافت خواهند كرد. به گفته صادق‌زاده ميزان عملي بودن اين مصوبه جاي سوال دارد و باتوجه به اينكه در جهان و هم در ايران تاكنون بازخواني sms و SMS و حتي شنود تلفني از طريق حكم قضايي انجام مي‌شد منطقا بايد براي انجام اين كار نيز از حكم قضايي استفاده كرد.
وي تصريح كرد: تجربه قبلي براي كنترل سايت‌هاي اينترنتي نشان داده كه با همكاري وزارت اطلاعات و وزارت ارشاد و سازمان صدا و سيما انجام چنين طرح‌هايي عملياتي است ولي حجم وسيع مشتركان تلفن همراه نقطه مجهول اجراي اين تصميم خواهد بود.
با اين اوصاف و با تجربه قبلي وزارت ارتباطات براي اظهار نارضايتي مشتركان از تاخير در ارسال SMSهاي مشتركان به نظر مي‌رسد با اجراي مصوبه جديد بايد منتظر تاخيرهاي بيش از پيش ارسال SMS و smsهاي تلفن همراه باشيم.
بررسي خبرنگار ايستنا در آرشيو مصوبات شورايعالي انقلاب فرهنگي هم به جايي نرسيد.
روز گذشته خبرگزاري فارس با انتشار خبري با عنوان "sms هاي غير اخلاقي موبايل‌ها فيلتر مي‌شود" مدعي شد، در اين خبر آمده بود "با تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي، sms هاي غير اخلاقي تلفن همراه فيلتر خواهد شد.
به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس طبق مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي كه به تاييد اعضاي آن از جمله وزير ارتباطات ، وزير ارشاد و رئيس سازمان صدا و سيما رسيده است مسوولان اجرايي اين مصوبه كه قطعا وزارت ارتباطات خواهد بود با خريد تجهيزات لازم و براي جلوگيري از سوء استفاده احتمالي و اعمال غير اخلاقي از سرويس sms و نيز جلوگيري از بروز مسايل اجتماعي اين طرح را اجرا خواهند كرد.اين جلسه پس از تعطيلات نوروز برگزار شده است

 

 

salman_yavar@yahoo.com

سيد حسن نصرالله:
آمريكا نه راه پس دارد نه راه پيش!


دبيركل مقاومت اسلامي لبنان تاكيد كرد آمريكا در منطقه خاورميانه گير افتاده و نه راه پس دارد و نه راه پيش و نه توقف در وضع فعلي را به صلاح مي داند.
سيد حسن نصرالله در يك گفت وگوي 5/2 ساعته اختصاصي با شبكه العالم ديدگاه هاي خود را درباره مسائل مختلف بين المللي، منطقه اي و داخلي تشريح كرد.
وي با اشاره به گزارش كميته وينوگراد گفت آنچه منتشر شده تنها بخش كوچكي از اين گزارش است كه منجر به زلزله سياسي در داخل رژيم صهيونيستي شده و در صورت انتشار ديگر بخش هاي آن كه همچنان محرمانه باقي مانده، بسياري از اسرار مرتبط با حمايتهاي منطقه اي و حتي لبناني از تجاوز اسرائيل به لبنان روشن خواهد شد.
دبيركل حزب الله لبنان تاكيد كردگزارش وينوگراد به روشني بر شكست رژيم صهيونيستي در تجاوز به لبنان تاكيد دارد و اين شكست سنگين آثار مستقيمي بر تمامي اركان اين رژيم بر جاي خواهد داشت. سيد حسن نصرالله با اشاره به اين كه حكومت اولمرت نماينده مهمترين احزاب و جريان هاي سياسي داخل اسرائيل بوده و شكست رژيم صهيونيستي در تجاوز به لبنان را شكست كل حكومت اسراييل و تمامي اجزاي آن دانست و تاكيد كرد: مسئوليت شكست تنها به عهده اولمرت و پرتز و حالوتس نيست بلكه كل اجزاي تشكيل دهنده حكومت اولمرت در آن سهيم هستند.
وي مشكل فعلي رژيم صهيونيستي را فقدان رهبران و مسئولان هوشمند دانست و گفت: به همين دليل صرف تلاش براي كشف عوامل شكست و عبرت گيري حلال مشكل اسرائيل نخواهد بود و مشكل آن است كه اين رژيم قدرت كافي براي حل مشكلات ريشه اي خود را ندارد.
آقاي نصرالله افزود البته اين بدين معنا نيست كه كشف دلايل شكست منجر به تجاوزهاي آينده نخواهد شد، زيرا به هر حال خوي رژيم صهيونيستي طبيعت تجاوزگري است و در هر صورتي بايستي جانب احتياط و آمادگي را در برابر تجاوزات احتمالي اين رژيم رعايت كرد.
دبيركل حزب الله تصميم گير اصلي در آغاز جنگ را آمريكا دانست و گفت آمريكا براي تحقق بخشيدن به طرح جديد خود در خاورميانه اسرائيل را وادار به آغاز تجاوز به لبنان كرد و در حقيقت اسرائيل ابزار بي اراده آمريكا در اجراي تصميم جنگ لبنان بود.
سيد حسن نصرالله با بازخواني اهداف واقعي آمريكا در منطقه خاورميانه وجود منابع عظيم نفت در اين منطقه، بحران خيزي خاورميانه و وجود رژيم صهيونيستي به عنوان يك پايگاه نظامي و سياسي آمريكا در قلب اين منطقه را مورد اشاره قرار داد و گفت نقشه پراكندگي نيروهاي آمريكا در منطقه خليج فارس پس از پيروزي انقلاب اسلامي و سقوط پايگاه عمده آمريكا در منطقه يعني ايران تغيير كرد و نگراني از انتشار تفكر مقاومت در برابر قدرت هاي بزرگ و در نهايت سرنگوني نظام هاي فاسد موجب افزايش بي سابقه حضور نظامي آمريكا در منطقه شد و از اين رو است كه بهانه گسترش دمكراسي كه ادعاي آمريكا است تنها دروغي بزرگ است و هدف اصلي آمريكا از حضور در منطقه دستيابي به منابع انرژي و جلوگيري از رواج تفكر انقلابي بود.
دبيركل حزب الله لبنان افزود: اكنون تمامي پيش بيني هاي آمريكا در منطقه اشتباه از آب درآمده است. حمله به عراق به هيچ وجه اهداف مورد نظر آمريكا را كه شامل سيطره سياسي كامل بر اين كشور و ايجاد پايگاه هاي نظامي دائمي بود تامين نكرد. سوريه برخلاف پيش بيني آمريكا در انزوا قرار نگرفت و برعكس نقش مهم سوريه در منطقه مورد تاكيد همه از جمله خود آمريكائيها قرار گرفته و سوريه در آينده نزديك رئيس كنفرانس سران عرب خواهد شد. ايده حمله به ايران يا انزواي ايران نيز راكد شده و حداقل در حال حاضر در بايگاني قرار گرفته و از دستور كار خارج شده است. بنابراين نظام و حكومت آمريكا در بن بست است نه مي تواند عقب نشيني كند نه راه پيشروي دارد و نه توقف در اين مرحله به صلاح است. لذا اگرچه طرح همچنان همان طرح سابق است اما آمريكا در حال حاضر به فكر راه حل هاي فوري خروج از بحران است. دبيركل حزب الله لبنان تنها پيروزي جزئي را در طرح آمريكا راه اندازي فتنه مذهبي ارزيابي كرد و از اين رو مرحله بعدي يعني تلاش آمريكا براي احياي فتنه هاي مذهبي را بسيار خطرناكتر از مراحل قبلي دانست.
اين رهبر عربي با اشاره به بحران سياسي در لبنان طرح آمريكا در لبنان را نيز شكست خورده توصيف كرد و گفت خط قرمز معارضه در لبنان پس از شكست طرح آمريكا و همراهان آن در لبنان، فتنه مذهبي است و بهمين سبب است كه معارضه در صورت ناگزيري از دو گزينه ورود در جنگ داخلي و فتنه مذهبي از يكسو و صبر و تحمل براي پايان طبيعي عمر حكومت غيرقانوني فعلي از سوي ديگر قطعاً گزينه دوم را انتخاب مي كند.
سيدحسن نصرالله با يادآوري تحولات سياسي اخير در تركيه و اوكراين از عدم الگوگيري گروه حاكم در لبنان از اين تحولات ابراز تعجب كرد و گفت اين گروه به جاي اين كار از اسرائيل الگو مي گيرند و لذا با وجود اثبات ناكارآمدي و از دست دادن حمايتهاي مردم همچنان اصرار به باقي ماندن در خدمت دارند.
دبيركل حزب الله با اشاره به شكست مرحله مذاكرات ميان سران سياسي و نيز مرحله مشاوره بين اين سران پس از جنگ و نيز شكست گفت وگوهاي اخير ميان نبيه بري رئيس پارلمان و سعد حريري رئيس گروه مستقبل براي برون رفتن از بحران و نيز شكست طرح مصالحه اتحاديه عرب گفت: با رسيدن به اين مرحله طبيعي ترين گزينه مراجعه به افكار عمومي از طريق همه پرسي و يا انتخابات زودهنگام است كه معارضه با آن موافق است. اما گروه حاكم زير بار اين روند دمكراتيك نمي روند و حاضر به مراجعه به افكار عمومي نيستند.
سيدحسن نصرالله پيشنهاد اخير ژنرال ميشل عون درخصوص انتخاب رئيس جمهور آينده از طريق راي مستقيم مردم را در همين راستا و راه حلي نهايي براي حل بحران و بن بست سياسي ارزيابي و از حمله شديد گروه مقابل (14 مارس) به اين پيشنهاد ابراز تعجب كرد و گفت: با توجه به تجربه هاي سابق در تعديل قانون اساسي براي خروج از بحران هاي جدي از جمله تعديل قانون اساسي در مرحله انتخاب الياس هراوي بعنوان رئيس جمهور، پيشنهاد فعلي عون نيز مي تواند راه برون رفت مناسبي براي پايان دادن به بحران سياسي باشد. دبيركل حزب الله با محكوم كردن تلاش هاي جاري براي انتخاب رئيس جمهور آينده از طريق كاهش حدنصاب جلسه پارلمان از دو سوم به نصف به اضافه يك، اين تلاش ها را مخالف عرف و قانون توصيف كرد و آن را در راستاي سوء استفاده گروه حاكم از قدرت دانست.
نصرالله با اشاره به وضع خاص طايفه اي در لبنان گفت: اگر گروه حاكم با منطق اكثريت و اقليت بحث مي كنند بايستي پيشنهاد همه پرسي يا انتخابات زودهنگام را به عنوان راه حل بپذيرند و اگر با منطق طوايف صحبت مي كنند بايد درخواست تشكيل حكومت وحدت ملي با مشاركت واقعي همه طوايف را بپذيرند.
دبير كل حزب الله لبنان با تأكيد بر اينكه لبنان بدون شراكت كامل همه طيف ها و طايفه ها قابل حكمراني نيست گفت: در صورت عدم قبول اين مشاركت از سوي گروه حاكم پيشنهاد مؤكد معارضه برگزاري همه پرسي است و در همه پرسي مي توان همه نقاط مورد اختلاف اعم از مشاركت، سلاح مقاومت و... را مورد سؤال قرار داد.
رهبر مقاومت اسلامي لبنان با رد احتمال درگيري هاي مذهبي در لبنان به حوادث اخير از جمله ربوده شدن و قتل دو جوان لبناني اشاره كرد و گفت: فتنه مذهبي و جنگ داخلي همواره خط قرمز معارضه ملي لبنان باقي خواهد ماند.
دبير كل حزب الله لبنان با رد اتهامات وارد شده به دكتر عزمي بشاره نماينده عرب كنيست اسرائيل كه با مواضع شجاعانه خود مورد پيگيري قانوني رژيم صهيونيستي قرار گرفته گفت: دكتر عزمي بشاره بدليل مواضع منطقي خود در دفاع از مقاومت مورد غضب قرار گرفته و اتهام جاسوسي براي حزب الله دروغي غير قابل قبول است.
سيدحسن نصرالله در خصوص حضور حزب الله در جنوب لبنان گفت: مقاومت و حزب الله گروهي نظامي مانند ارتش يا مانند آن نيست بلكه كل ساكنان جنوب لبنان حزب الله هستند و از اين رو اين حزب همچنان در تمامي مناطق جنوب حضور دارد.
وي با اشاره به استراتژي مقاومت پس از صدور قطعنامه 1701 گفت: در حال حاضر استراتژي حزب الله دفاع است و نه هجوم و طي 8 ماه پس از پايان جنگ نيز تمامي موارد نقض قطعنامه از سوي اسرائيل بوده و نه مقاومت.
دبير كل حزب الله در خصوص روند پيگيري موضوع اسرائيل لبناني در اسرائيل و نيز دو اسير اسرائيلي نزد حزب الله لبنان بر استمرار گفت وگوهاي محرمانه در اين خصوص تأكيد كرد و گفت به درخواست حزب الله و با هدف حصول نتيجه، اين گفت وگوها با طرح هاي ميانه براي حل و فصل مسئله اسيران كاملا محرمانه است.
سيدحسن نصرالله با اشاره به اجماع تمام گروه هاي سياسي در لبنان بر لبناني بودن مزارع شبعا گفت دولت لبنان تا 6 سال پس از آزادي جنوب لبنان زمان براي آزادسازي اين مزارع از طريق سياسي داشته و همچنان اين فرصت فراهم است. اما حزب الله نسبت به امكان بازپس گيري اين منطقه اشغالي از طرق سياسي بدبين است و حتي در صورتي كه گفت وگوهاي سياسي منجر به آزادي اين مزارع شود قطعا با هدف پايان دادن به مقاومت خواهد بود از اين رو باز هم به بركت مقاومت مزارع شبعا آزاد خواهد شد.
سيدحسن نصرالله در بخش پاياني اين گفت وگو با تشريح جزئيات طرح موسوم به «طرح وعد» براي بازسازي مناطق آسيب ديده از تجاوز سال گذشته رژيم صهيونيستي با اشاره به جزئيات كم كاري و مسامحه دولت لبنان در پرداخت پول به ساكنان مناطق آسيب ديده گفت با كمك كشورهاي دوست و نيز برنامه ريزي دقيق به زودي اين طرح صورت رسمي آغاز خواهد شد و مناطق مسكوني آسيب ديده و ساير مناطق بهتر از قبل بازسازي خواهد شد. وي همچنين با انتقاد شديد از حكومت (دولت) لبنان در كم كاري شبه عمدي در اين خصوص آن را در راستاي تنبيه ملت به خاطر طرفداري آنان از گزينه مقاومت و گرايش سياسي آنان دانست.
دبيركل حزب الله لبنان همچنين در اين گفت وگوي ويژه و اختصاصي با شبكه العالم از تلاش هاي اين شبكه در انعكاس صادقانه مقاومت مردم لبنان و جانفشاني هاي مقاومت قدرداني كرد و گفت من در طول جنگ با وجود تمام مشكلات به طور دائم شبكه العالم را پيگيري مي كردم و از تلاش هاي اين شبكه تشكر مي كنم. وي در نهايت در دست نوشته اي در تشكر از شبكه العالم براي اين شبكه آرزوي موفقيت كرد.

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

17 ارديبهشت / 7 مي / 19 ربيع الثاني

Mobin_s2004@yahoo.com
17 ارديبهشت ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
شكست نيروهاي دولتي از سالارالدوله و كشته شدن يپرم حان

سالارالدوله

شانزدهم ارديبهشت سال ۱۲۹۱ هجري خورشيدي در زد و خورد نيروهاي دولتي با افراد مسلح سالارالدوله پسر مظفرالدين شاه كه ادعاي سلطنت داشت در نزديكي همدان، نيروهاي دولتي شكست خوردند و با برجاي گذاردن مقدار زيادي اسلحه و مهمات فراركردند.
     در پي اين شكست، از تهران يپرم خان رئيس نظميه (پليس) كه از مجاهدان مشروطيت بود و در شكست دادن محمدعلي شاه مشاركت فعال كرده بود، با افرادش عازم جنگ با مدعيان سلطنت شد.
     پيرم 29 ارديبهشت در نبرد با هواداران مسلح سالارالدوله كشته شد. سالارالدوله سال ها در مناطق غرب ايران با نيروهاي دولتي زد و خورد مي كرد و تا شهر ساوه هم پيشروي كرده بود كه بالاخره شكست خورد. يپرم از ارامنه بود.

يپرم خان

يپرم خان

 

بازداشت 53 تن رهبران جنبش كمونيستي ايران، و ريشه آن

دکتر اراني

ارديبهشت سال ۱۳۱۶، ماهي بود كه رضاشاه به خفه كردن جنبش كمونيستي ايران در نطفه، كمر بسته بود و شانزدهم اين (روزي چون ديروز) دكتر تقي اراني، دكتر بهرامي، عباس آذري و ضياء الحوتي دستگير شدند.
     سه روز بعد عبدالصمد كامبخش قزويني نيز بازداشت شد و شمار دستگير شدگان تا ۲۳ ارديبهشت به ۵۳ تن رسيد.
    از نوشته مورخان تاريخ عقايد درباره اين موضوع چنين بر مي آيد: قدرت هاي اروپايي (غرب) كه از ديرزمان مشاوران تاريخ، روانشناسي، جامعه شناسي، اقتصاد و حتي زبان شناسي داشته اند؛ پيش از هرگونه اقدام در خاورميانه كه در آنجا منافع بسيار دارند و درعين حال بر سر اين منافع رقيب يكديگرند، از نظر اين مشاوران دانشمند خود بهره گرفته اند. بر پايه همين روال (كه جورج بوش درمورد عراق آن را رعايت نكرد و به درد سر افتاد)، پس از بلشويك (توده اي) شدن روسيه، انگلستان در ايران به ملي گرايي توجه كرد. تجربه تاريخ نشان داده است كه در ايران، جمع شدن ملي گرايي و مذهب گرايي در يك و يا چند دولتمرد، منجر به توليد قدرتي شگرف شده است ـ قدرتي كه نتيجه اش نيرومند شدن كشور بوده است (مثال: ساسانيان، بوئيان، صفويان و ...). بنابراين، هرقدر كه رضاشاه به سوي ملي گرايي گام بر مي داشت، سعي مي شد كه به همين نسبت از سران مذهب دور شود و احيانا با آنان درگيري پيدا كند تا تاريخ تكرار نشود و به صورت اردشير ساساني در نيايد. از سال 1315 كه در ايران چپها و اين بار به نام «كمونيست» سربلند كردند، باتوجه به اين كه عدالت خواهي در خون ايرانيان است (و به همين دليل هم شيعه هستند كه «عدل» از اصول اين مذهب است) و مزدك باني سوسياليسم از اين كشور برخاسته بود، همان قدرت خارجي كوشيد كه رضاشاه و دولتش را برضد كمونيستها برانگيزاند تا اتحاد چپ و ملي با هم جمع نشوند و ايران قويتر نگردد، و قلع و قمع كمونيست ها در ايران در ماه مه 1927 به همين دليل بود. اين سه تجربه؛ اين قاعده كلي را درقبال ايران به دست قدرت هاي برتر جهاني داده است كه نبايد بگذارند كه ايران دولتمرد تواما «مذهبي ـ ملي گرا ـ چپگرا» داشته باشد و يا دست كم داشتن دو صفت از اين سه خصلت.

کامبخش قزويني

کامبخش قزويني

تنها پس از شهريور 1320 و تبعيد رضاشاه بود كه جنبش كمونيستي ايران (در سايه قدرت مسكو كه نيروي نظامي در ايران داشت) احياء و حزب توده تاسيس شود و تا بهمن ماه ۱۳۲۷ (رويداد «احتمالا ساختگي» تيراندازي به شاه در دانشگاه تهران) فعاليت آزاد (اصطلاحا قانوني) داشته باشد. در طول حکومت دکتر مصدق، فعاليت حزب توده عملا آزاد بود و عناصر اين حزب در جريان انقلاب سال 1357 هجري خورشيدي و تا دو سه سال پس از آن هم فعاليت تقريبا آزاد داشتند.

 

درپي اعتصاب معلمان، علي اميني نخست وزير شد

در پي اعتصاب و تظاهرات خياباني معلمان تهران و كناره گيري شريف امامي از نخست وزيري، شانزدهم ارديبهشت 1340 دكتر علي اميني مأمور تشكيل كابينه شد و ضمن نطقي كشور را در وضع بد اقتصادي و در آستانه ورشكستگي مالي توصيف كرد كه تحت تأثير اين اظهارات بهاي زمين و خانه ظرف چند روز به كمتر از نصف قيمت سابق پايين آمد.
     برخي مدعي شده بودند كه تظاهرات معلمان به اشاره آمريكا صورت گرفته بود تا با تغيير كابينه، اصلاحاتي كه از شاه خواسته شده بود عملي شود. دولت آمريكا مي خواست كه با انجام يك رشته اصلاحات در ايران، بهانه تبليغات از دست كمونيستها و شوروي خارج شود.

 

روز اسناد ملي

17 ارديبهشت - روز اسناد ملي
 

 

وقايع جنگ هشت ساله در چنين روزي

17/02/58
افزايش تقابل جريان قومي و جريان مذهبي ـ انقلابي در خرمشهر ؛ گزارش مأمور اعزامي دفتر هماهنگي سپاه پاسداران از : حوادث اخير و اوضاع كنوني خوزستان بخصوص خرمشهر ، نقش و اقدامات عراق ، قاچاق اسلحه ، نقش شبير خاقاني و اطرافيان وي در منطقه ، موقعيت كانون فرهنگي ـ نظامي انقلابيون خرمشهر و پيشنهاد درباره چگونگي اصلاح امور .

تحصّن حدود 2 هزار نفر از مردم نقده و روستاهاي تابعه در اداره مخابرات شهر و جلوي منزل حجت الاسلام محرر نماينده امام و درخواست تأمين امنيت كامل منطقه با ادامه استقرار نيروهاي نظامي تا استقرار عملي هنگ ژاندارمري ، شناسايي مسبّبين وقايع نقده و تحريم مذاكره با گروه‌هاي سياسي و نظامي .
بروز ناامني در جاده‌هاي كردستان ( از جمله سنندج ـ كرمانشاه ) و كاهش رفت و آمد شبانه در آن .

هشدار اسدالله امير قهرماني استاندار جديد ايلام از وجود اسلحه بسيار در دست مردم منطقه و قاچاق فزاينده آن از عراق به ايران و لزوم اجراي خلع سلاح عمومي .
گزارش خصمانه نشريه پيكار ( ارگان سازمان پيكار در راه آزادي طبقه كارگر ) از نقش پاسداران كميته‌هاي انقلاب اسلامي در كردستان و تركمن صحرا و “ ابزار امپرياليسم “ خواندن آن .

مقاله اعتراض‌آميز روزنامه مردم ( ارگان حزب توده ايران ) به سكوت ارگان‌هاي انقلابي ، دولت و راديو تلويزيون در مورد نقش حزب توده در پيروزي انقلاب و تبعيض قائل شدن بين سازمان‌هاي سياسي از جمله در روز كارگر .
اعتراض وحدت‌طلبانه “ حزب توده “ و واكنش تند “ اتحاديه كمونيست‌هاي ايران “ در مورد انتساب ترور سرلشكر قره‌ني و استاد مطهري به گروه‌هاي كمونيستي در تظاهرات مردمي و سخنان آقاي هاشمي رفسنجاني .

گزارش مفصل روزنامه بامداد از وضعيت خريدهاي تسلحاتي ارتش در رژيم گذشته و آمار قراردادهاي ملغي شده پس از پيروزي انقلاب اسلامي .
مصاحبه مطبوعاتي امير انتظام معاون نخست وزير و سخنگوي دولت و اعلام نظر درباره دو موضوع مهم : قراردادهاي دو جانبه ايران و آمريكا و فعاليت گروه‌هاي ضد انقلاب در كشور .

مصاحبه دكتر يزدي وزير امور خارجه با هفته‌نامه تايم درباره آينده روابط ايران و آمريكا و اهداف و خط‌مشي سياسي خارجي جمهوري اسلامي .
تسليم پيام قذافي رهبر ليبي به امام خميني ، توسط جلّود نخست وزير آن كشور و اعلام حمايت ليبي از انقلاب اسلامي ايران و نيز ابراز اشتياق قذافي براي ملاقات با امام تحت عنوان نخستين ديدار رهبران انقلاب ايران و ليبي . پاسخ امام به پيام قذافي و مسكوت گذاشتن درخواست ليبي و سفارش و تأكيد بر “ اسلام ” و “ وحدت مسلمين ” .

ديدار سفير سومالي با امام خميني و تأكيد امام بر لزوم تحكيم روابط بين دولت‌هاي اسلامي و اشاره به اختلاف موجود به واسطه قرارداد مصر و اسرائيل .
اظهارات سعود الفيصل وزير خارجه عربستان درباره تأمين امنيت خليج فارس توسط دولت‌هاي محلي و روابط عربستان و آمريكا پس از پيمان كمپ ديويد .

گزارش سفارت آمريكا در تهران به وزارت امورخارجه آن كشور از ملاقات كاردار و رايزن سياسي سفارت با مهندس بازرگان نخست وزير و امير انتظام معاون وي و گفت‌و‌گو درباره بهبود مناسبات اقتصادي و سياسي ايران و آمريكا ، سياست خارجي دولت موقت و رفت و آمدها ، مناسبات كنوني و برخي مسائل دو جانبه .

17/02/60
بمباران زندان «دوله تو» توسط هواپيماهاي عراقي

17/02/61
آغاز مرحله دوم نبرد الي بيت المقدس با هدف رسيدن به مرز بين المللي در شمال دشت شلمچه

تصرف دژهاي مرزي کوت سواري

17/02/62
اعلام انحلال حزب توده

17/02/65
حمله هواپيماهاي عراقي به پالايشگاه تهران و بمباران آن.

17/02/67
اعتراف عراق به استفاده از سلاح شيميايي. طارق عزيز، عراق وظيفه خود مي‌داند با بكارگيري همه امكانات موجود و از جمله سلاح‌هاي شيميايي هرگونه تغرضي را دفع نمايد.

 

 

بمباران زندان دوله تو را درمنطقه سردشت

17 ارديبهشت 1360 - هواپيماهاي جنگي رژيم بعثي عراق، زندان دوله تو را درمنطقه سردشت بمباران كرد. دراين بمباران بيش از170تن ازبرادران كرد سپاه و جهاد سازندگي كه دراين زندان دراسارت حزب منحل شده دمكرات بودند، به شهادت رسيدند.

 

 درگذشت محمد رضا رحماني مشهور به مهرداد اوستا شاعرپژوهشگرايراني

17 ارديبهشت 1370 - محمد رضا رحماني مشهور به مهرداد اوستا شاعرپژوهشگرايراني درگذشت. اين هنرمند گرانقدرابتدا با سمت مشاورادبي و برنامه ريزدروزارت فرهنگ مشغول به كارشد و بعدها دردانشكده معماري دانشگاه شهيد بهشتي و دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران تدريس كرد. استاد اوستا سالهاي متمادي را صرف تحقيق دراشعارشاعران ايران زمين چون حافظ، سنايي، مولوي و خاقاني كرد. استاد اوستا همچنين اشعاري زيبا دررثاي حضرت امام خميني(ره) سروده است. تصحيح «ديوان سلمان ساوجي، پژوهشي دردستورزبان فارسي، امام حماسه اي ديگرو ازكاروان رفته» ازآثاراستاد اوستا بشمارمي روند.

Mobin_s2004@yahoo.com
7 مي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

در قلمرو دانش

كشف عامل بيماري «سل»

«رابرت كخ» زيست شناس آلماني در روزي چون امروز در سال 1882 ميكروب سل را كشف كرد و موفق شد آن را مهار كند. دانشمندان جهان به پاس اين خدمت، بر ميكروب سل نام «باسيل دو كخ» گذارده اند.
     اين ميكروب در برابر دارو مقاومت مي كند و تا كشف پني سيلين مخصوص درمان آن (استرپتوماسين)، اين ميكروب از قاتلين عمده بشر بود. ميكروب بيماري سل مي تواند سال ها در بدن بدون فعاليت باقي بماند و هنگامي كه زمينه را مهيا ببيند شروع به تاخت و تاز كند. ضعف بدن بر اثر بيماري هاي ديگر، سوء تغذيه و يا فعاليت جسماني شديد، زمينه فعاليت اين ميكروب را آماده مي سازد.

ساير ملل

دموستينز بر ضد قدرت مركزي ، چرا؟

دموستينز

به نوشته مولف دائرة المعارف دمكراسي، ششم ماه مه سال ۳۳۵ پيش از ميلاد اسكندر مقدوني كه سرگرم انحلال «كشور - شهرها»ي يونان و تأسيس يك حكومت مركزي بود «دموستينز» حقوقدان يوناني را متهم به طرح توطئه نسبت به جان خود كرد و از صحنه خارج ساخت.
     «دموستينز» معتقد به ادامه استقلال كشور ـ شهرهاي يوناني و نيز كنفدراسيون بود و شعار مي داد: يك دولت مركزي که اختيارات وسيع داشته باشد، پس از اندك مدتي، تبديل به يك ماشين بوروكراتيك و چاهي ويل براي بلعيدن و اتلاف پول عمومي و وسيله اي براي تضييع حقوق مردم خواهد شد و با نطق هايش اسكندر را درمانده و كلافه كرده بود.

 

به من آزادي و استقلال بدهيد و يا مرگ

پاتريك هنري

ششم ماه مه سال 1775 ، پاتريك هنري انديشمند و مبارز آمريكايي از مهاجر نشينان انگليسي اين سرزمين خواست كه بپاخيزند و آزادي و استقلال خود را از انگلستان ـ انگليسي كه با آنان پنج هزار مايل فاصله دارد و از چنين مسافتي حق حكومت كردن بر آنان را ندارد بگيرند.
     وي براي تحريك مهاجرنشينان به قيام، اين جمله مشهور خود را كه در «تاريخ» باقي مانده است بيان داشت: به من آزادي و استقلال بدهيد، و يا مرگ.
    پاتريك هنري كه 29 ماه مه 1736 به دنيا آمده و ششم ژوئن 1799 درگذشت يك خطيب راديكال بود. مورخان، هنري را كه از راه وكالت در دادگاه امرارمعاش مي كرد در رديف ساميوئل آدامس و توماس پين قرارداده اند. هنري كه در ويرجينيا (كلني قديمي انگليسي ها در آمريكاي شمالي) زندگي مي كرد برخلاف بيشتر همشريان خود از آغاز كار ضد سلطنت، و يك جمهوريخواه بود. در آن زمان و در آغاز انقلاب، بيشتر مهاجر نشينان انگليسي خواهان استقلال امور خود بودند، ولي برضد سلطنت انگلستان نبودند. پاتريك هنري در عين حال عضو مجلس محلي ويرجينيا بود. در آن زمان بابت عضويت در شوراها و پارلمانها دستمزد پرداخت نمي شد و كاري داوطلبانه و خدمت به جامعه به حساب مي آمد.

Mobin_s2004@yahoo.com
19 ربيع الثاني هجري قمري
Mobin_s2004@yahoo.com

درگذشت«علي بن خلف قيرواني قابسي» دانشمند محدث

[19 ربيع الثاني 403] - «علي بن خلف قيرواني قابسي» دانشمند محدث و فقيه بزرگ عالم اسلام وفات يافت. او از اهالي قيروان بود و در فقه و اصول از دانش بسيار بهره داشت . قابسي در جواني نابينا شد اما با اين وجود احاديث بيشماري را همراه با اسناد مربوط به آنها از بر داشت. از آثار وي مي توان به كتب« الممهد در فقه و الرسالةالمفصلة لاحوال‏المعلمين و المتعلمين» اشاره كرد.

 

 درگذشت «امير الدين ابهري» فيلسوف ؛ منجم و رياضيدان بر جسته ايراني

[19 ربيع الثاني 663] - «امير الدين ابهري» فيلسوف ؛ منجم و رياضيدان بر جسته ايراني بدرود حيات گفت . او از مشاهير حكماي اسلامي و از شاگردان امام فخر رازي و كمال الدين ابن يونس بود. تاريخ ولادت او بطور دقيق ذكر نشد اما مسلم است كه پس از بروز فتنه مغول به بلاد روم گريخت و مدتي در آنجا بسر برد. ابهري بيشتر اوقات وقت خود را به تدريس علوم و تأليف كتب مي پرداخت و آثار او با توجه به صاحب نظر بودن وي در منطق ، حكمت، رياضي و نجوم از ارزش بسياري بر خوردار است و اكثر آثار وي مربوط به رياضيات و نجوم مي باشند. از جمله آثار اين فيلسوف و منجم ايراني كتاب اصلاح اصول اقليدس را مي توان ذكر كرد كه مؤلف در 13 مقاله آن را تنظيم و تأليف كرده است. همچنين« رسالة في بركار القطوع » از آثار امير الدين ابهري بشمار مي روند.

 

 تولد حاج محمد ابراهيم فراهاني معروف به كرباسي

[19 ربيع الثاني 1180] - حاج محمد ابراهيم فراهاني معروف به كرباسي از علماي فاضل شيعي مذهب در اصفهان متولد شد. او تحصيلاتش را در اصفهان آغاز كرد اما در حوزه نجف آن را به پايان رسانيد آيت الله كرباسي پس از بازگشت به زادگاهش به تعليم و تدريس مشغول شد و به تأليف آثار متعدد نيز همت نمود. اين عالم فاضل كه بسيار عابد ،زاهد و متقي بود كتب و رسالات ارزنده اي از خود به يادگار گذاشته است كه مناسك حج اشارات الا صول و منهاج الهدايه در فقه از آن جمله اند . آيت الله كرباسي در سال 1292 قمري در زادگاهش اصفهان در گذشت و در همانجا به خاك سپرده شد.

 

در گذشت آيت الله سيد صدر الدين صدر

[19 ربيع الثاني 1373] - در گذشت آيت الله سيد صدر الدين صدر

 

 

 

 

 

 

 Ãاطلاعات روزانه

 

آب و هوا

مکه


 

تهران

16
26

اصفهان

15
28

تبريز

12
25

مشهد

13
27

زاهدان

20
35

کيش

26
38

پاريس


 

لندن


 

نيويورک


 

توکيو


 

دوبی


 


 

نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

1262 تومان
930 تومان
9760.34 واحد
61.93 دلار
15480 تومان

يورو اروپا:
دلار آمريکا:
بورس:
نفت:
طلا:

153000 تومان

يک بهار آزادی:
 


 

اوقات شرعی (به افق تهران)

اذان ظهر : 12.01

اذان مغرب : 19.15

اذان صبح فردا : 3.32

طلوع آفتاب فردا : 5.07

 

 

 

 

 

 

 

 Ãتکنولوژي روزانه


Powerizer

تصور کنید که شما قادر باشید تا 2 متر در هوا بپرید و یا هر گام شما 3 متر طول داشته باشد و یا اینکه بتوانید با سرعت 20 مایل در ساعت بدوید نیاز نیست که فقط تصور کنید چون محصول powerizers این امر را برایتان ممکن می سازدشما به کمک این جفت کفش فنری که قابلیت ارتجاع پذیری را دارد می توانید بر نیروی جاذبه زمین غلبه کنید. Powerizer به عنوان یک محصول نهایی برای مقاصد ورزشی این امکان را به شما می دهد که بتوانید در ارتفاعات تخیلی خود بپرید و یا با سرعت هایی که همیشه برایتان خنده دار بود بدوید.
. این محصول به عنوان یک ماهیچه یدکی است که می تواند کشش اندام های شما را بیشتر و راحتتر ممکن سازد. نکته جالب تو جه در مورد این محصول امکان شارژ آن است که می تواند وزن شما را نادیده گرفته و بر نیروی جاذبه زمین غلبه کند. و شاید در آینده ای نه چندان دور راه رفتن و یا پریدن شما را بر روی کره ما امکانپذیر سازد. فقط باید اندکی تلاش کنید که بتوانید به کمک این کفش ابتدا ایستادن و بعد قدم زدن آهسته را یاد بگیرید. به شما پیشنهاد می کنیم که این کار را به همراهی چند نفر با داشتن محافظ برای مفاصل زانو و آرنج و سر و گردن خود آغاز کنید. نگران اندازه بودن سایز کفش برای پاهایتان نباشید. حالت فنری و ارتجاعیت آن می تواند متناسب برای هر نوع سایز پا باشد. اما وزن شما یک فاکتور اصلی در انتخاب این محصول برای پای شما به حساب می آید. این کفش برای وزن های متفاوت در انواع مختلف طراحی شده است.  


**********
 

USB cup warmer

همیشه وقت پیدا کردن برای درست کردن یک فنجان چای یا قهوه برای آدمهای پر مشغله در یک روز کاری یک معضل به حساب می آید. نهایتا حتی اگر فرصتی برای درست کردن آن پیدا کنند فرصت نو شیدن ندارند!! تصور کنید که شما توانستید یک فنجان چای و یا قهوه در طول روز آماده سازید ناگهان شما را به کار دیگری فرا می خوانند و یا تلفنتان زنگ می خورد و یا اینکه مجبور به داشتن یک ملا قات اور ژانسی می شوید و چای شما سرد می شود!! USB cup warmer یک محصول جالب برای افرادیست که به علت کمبود وقت از محرومیت کافئین رنج می برند و با سر درد های مزمن دست و پنجه نرم می کنند. تنها کافیست که این زیر لیوانی جادویی را به پورتUSB کامپیو ترتان متصل کنید تا فنجان چای یا قهوه شما را برایتان گرم نگه دارد تا در زمان فراغت از امور رو زانه آن را بنو شید. هیچ محدودیت کاری برای کارکرد این زیر لیوانی تهریف نشده است. مادام اینکه شما از کامپیو تر تان استفاده می کنید می توانید فنجان چای یا قهوه خود را گرم نگه دارید. در ضمن نگران ریختن آن بر روی میز کار خود نیز نخواهید بود.
 

 

 

 

 

 

 

 Ãکتاب روزانه



گربه در جوراب زنانها
 

نویسنده: شهرام شفیعی .
تعداد صفحات: 71
قيمت: 800 تومان
شابک: 7 ـ 039 ـ 506 ـ 964
نوبت چاپ: اول:1385
شمارگان: 3300

معرفی کتاب: كتاب حاضر، مجموعه داستانهاي طنز شهرام شفيعي طنزپرداز خوب كشور است كه در 71 صفحه به تصويرگري رضا مكتبي به چاپ رسيده است. شهرام شفيعي با آن قد و قامت بلند، جديت و البته نزاكت رسمي خودش، در ذهن اكثر كساني كه او را ديده‌اند به يك خلبان جدي و مقرراتي شبيه است تا يك طنزنويس خودماني، اما شفيعي از طنزنويسان كشور است كه داستانهاي طنزي وي مورد توجه اكثر منتقدان جدي طنز قرار گرفته است. كتاب حاضر از سري مجموعه‌هاي قصه‌هاي غرب وحشي است كه شمارة سوم آن به گربه در جوراب زنانه اختصاص يافته است. شخصيتهاي داستاني وي مانند ساير كتابهاي او «كلانتر بازنشسته» كه هنوز توي ننوي زمان بچگي‌اش مي‌خوابد. مادربزرگ كلانتر محكوم به حبس ابد افتخاري به خاطر يك عمر خلافكاري. گربه كه هميشه ساده‌ترين راه حل را پيدا مي‌كند. فرماندار شهر كه هميشه مي‌گويد: فرصتي براي تشريفات نداريم، اسب تيز روي كلانتر كه مي‌تواند در جا روي يك پا دور بزند و قوز بزرگ مالك موسسه خدمات كفن و دفن شهر به همراه برادرش قوز كوچك. شفيعي در طنزهايي كه محتواي بيشتر آنها مسايل سياسي و اجتماعي‌اند، كژيها و نارساييهاي اجتماعي و سياسي را با زبان طنز به سخره مي‌گيرد و زيبا انتقاد مي‌كند تا كژيهاي اجتماعي به رسايي گرايش يابد. زبان وي رساست و از نثر زيبا و فخامت استوار ادبي برخوردار است. از متن كتاب به جهت آشنايي با زبان طنز شفيعي مي‌خوانيم:
يه بار وقتي خيلي كوچولو بودم، رفتم توي يك سوپر ماركت و گفتم: من يه دونه مامان مي‌خوام ... فروشنده كه داشت چرت مي‌زد،‌ گفت: به بچه‌ها چيزي نمي‌فروشيم. برو با بزرگترت بيا ... خب من بزرگتر نداشتم و از اونجا بود كه ديگه قيد خريدن مامان رو زدم ...
 

 

 

 

 

 

 

 Ãطنز روزانه


نمایشگاه اسلامی کتاب!

حامد تأمّلی

خطاب آمد: بلند شو کتابت رو تموم کن که نمایشگاه در پیشه.
گفتیم: کدامین کتاب؟
خطاب آمد: دِ همین خزعبلاتی که می نویسی دیگه.
گفتیم: ما مدتهاست که ننوشته ایم.
خطاب آمد: من این چیزها رو نمی فهمم. وزیر دست تنهاست. برای تو هم تو نمایشگاه جا رزرو کردم. باید نمایشگاه رو پُر کنیم.

اینطور شد که ما نیز به صرافت افتادیم در این چند روزه باقیمانده تا آغاز نمایشگاه بین المللی کتاب تهران چندین کتاب در آوریم. البت مدتها بود که می خواستیم در راستای ارتقای سطح فرهنگی امت چندین مجلد به چاپ برسانیم که مشغله ها فرصت ندادند لذا به امر خطاب آمده، دست به قلم شدیم.
چندی پیش خدمت جناب وزیر نامه ای نوشته بودیم و عرض ارادت خویش را خدمت ایشان رسانده بودیم که به حمدالله والمنه نظرات مطلوب افتاد و در راستای نامه ما چندین مجلد از اوراق شیطانی که قصد انحراف امت را داشتند از گردونه نشر و چاب و مطبوعات خارج گشت. حتی جناب وزیر چنان از ما پیشی گرفتند که در نشر الکترونیک دست برده و سایت خبر رسانی ضاله ای را نیز که در نشر مطالب کذب و وسوسه انگیز شهره عام و خاص بود را نیز فیلتر کردند. ما نیز خوشمان آمد و لذا دست مریزادی خدمت آن جناب عرض می کنیم. جناب وزیر چنان در این مسیر گام های استواری بر می دارند که حتمی به ایشان هم خطاب می آید. بعید هم نیست. مگر ما خود چگونه به نبوت طنازی رسیدیم؟
مگر می شود کسی در این دوره و زمانه چنین کراماتی داشته باشد و به او خطاب نشود؟ محال است! مگر کرامت فقط روی آب راه رفتن و طی الارض است؟ گویی اینکه ایشان ره صد ساله را یک شبه طی می کنند. مگر این خود طی الارض نیست؟ به عقل ناقص کدام ابوالبشری می رسید که بیاید و نمایشگاه کتاب را در مصلا برگزار کند؟ کدام فریضه بالاتر از این و کدام کار فرهنگی پر محتواتر؟ چه کسی به مخیله اش خطور می کند که می توان نمایشگاه کتاب را هم اسلامی کرد؟
(ها؟ دِ یا الله... . اگر کسی جوابی دارد بگوید. چرا سکوت کرده اید ای معاندان؟)
لکن چندیست که این نمایشگاه خاطر عزیز ما را مکدر کرده است و ترس آن می رود که نا اهلان و کج اندیشان چوب لای چرخ اینگونه فرایض کنند لکن به اجتهاد خود و عقل سلیم بر آن شدیم که در راستای تاثیرات بیشتر فرهنگی و نیز هر چه احسن برگزار شدن این مقوله اصلاحاتی را پیشنهاد دهیم که کارها رنگ و بوی قربت الی الله بگیرند:
1- نمایشگاه از حالت یکپارچه در آمده و دو پارچه و یا چند پارچه شود. ما نمی خواهیم غرفه مان در نمایشگاهی باشد که چند قدم آن ور تر از ما اجانب علی الخصوص جیره خواران آن آمریکای مزدور غرفه داشته باشند.
2- اگر قرار بر این است که نمایشگاه یکپارچه باشد، برود و همانجای قبلی قرار گیرد. مگر مسئولین نمی دانند که ورود و خروج غیر مسلمان به مسجد و مصلا حرمت دارد. ما چطور در جایی نماز بخوانیم که یک اجنبی در آن قدم می زند و سوت می زند و به خرید و بیع مشغول است.
3- ما پیشنهاد می کنیم که مِن بعد نمایشگاه کتابهای داخلی در مصلا برگزار شود و نمایشگاه کتب خارجی در کلیسا یا کنیسه و یا معبدی در همان نزدیکی ها بر قرار گردد.
4- ما وساطت می کنیم که آن 300، 400 ناشری را که به علت سرپیچی و اغتشاش تنبیه شده اند را ببخشید تا بیایند و در این فریضه بزرگ شریک شوند که به تدبیر جناب وزیر در محل مقدسی چون مصلا برگزار می شود که هر چه صفوف جماعت بیشتر باشد، اجر و ثواب آن فریضه والاتر است.
5- در درهای ورودی نمایشگاه برای تبلیغات و ترویج معارف تابلوهای با وضو وارد شوید نصب گردد. نا سلامتی خلق الله وارد مصلا می شوند.
6- در راستای طرح جدید مبارزه با بد حجابی معتقدیم که هنگام ورود به تمامی زنانی که چادر به سر ندارند، چادرهایی با آرم «وقف نمایشگاه بین المللی کتاب تهران» داده شود.
7- نظر به اینکه کلا مصلا مکانی است که در آن نماز جمعه بر پا می شود و طی سه دهه ماضی این امر بر گُرده مجتمع فرهنگی-عبادی-سیاسی-علمی دانشگاه تهران بوده است و هنوز هم این قابلیت و توانایی در این مجتمع مشاهده می شود لذا بهتر است مصلای کنونی تغییر کاربری داده و به نمایشگاه دایمی فرهنگی- عبادی تبدیل گردد. لازم به ذکر است که پسوند «عبادی» حتما قید گردد وگرنه مکان مناسبی برای اقامه نماز عید فطر موجود نخواهد بود.
8- اگر خدای ناکرده، نعوذا بالله پای اجانب از خدا بی خبر به مصلا باز شد، بهتر می بینیم طی هماهنگی با حوزه علمیه عده ای از مبلغین در جای جای نمایشگاه حضور داشته باشند که به ارشاد آنها بپردازند که ایشان نیز به آغوش اسلام تشرف یابند.
9- برای جلوگیری از اختلاط زنان و مردان که شایسته چنین مکان مقدسی نیست، لازم می بینیم پرده عظیمی در مصلا نصب گردد که زنان و مردان را از هم جدا کند لکن اگر مقدور نبود سانس آقایان و سانس بانوان تعیین گردد.
10- تمام سالن هایی که غرفه ها در آنها قرار دارند موکت یا فرش شود و در ورودی هر یک، یک کفشداری بزرگ احداث گردد که خلق الله با طیب خاطر کفشها را در آورده و کتاب بخرند. البت به علت فرصت کوتاه باقیمانده می توان از کیسه های پلاستیکی برای قرار دادن کفشها بهره برد.
مع هذا در راستای برگزاری نمایشگاه اسلامی کتاب این نکات که البت خود بهتر می دانیم که جناب وزیر و مشاوران و دوستانشان خود به کفایت واقف بر این امور هستند، می تواند ما را هر زودتر به اهداف عالیه خودمان برساند. جناب وزیر هم خاطر خود را مکدر نکنند و نگران عدم حضور آن 300، 400 ناشر نباشند. خیلی دلشان بخواهد. اگر باز نیامدند، خود دست به کار شده تا شروع نمایشگاه چندین مجلد کتاب می نویسیم و حتی کتابخانه خود و اقوام و ایضا مریدان را بار یک خاور کرده و بدآنجا می آوریم که گوش شیطان کر، کتاب کم نیامده و این فریضه عبادی نیز مقبول گردد.
باشد که جناب وزیر در این عرصه باقی و پاینده گزدند.
طناز نبی
 

 

 

 

 

 

 

 Ãزندگي روزانه

کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


پخت غذا با روغنهاي مختلف

همه ی ما می دانیم چه غذاهایی برای سلامتیمان مفید است—اما طریقه ی پختن این غذاها هم به همان اندازه اهمیت دارد. با اینهمه تنوع در روغن ها و کره ها که هر کدام ادعای توجه کردن به سلامتی ما را دارند، از کجا باید بدانیم که کدام بهتر است و از کدام باید استفاده کنیم؟ در این مقاله شما را با انواع روغن ها، کره ها و مارگارین آشنا می کنیم، و طریقه ی استفاده ی هرکدام را برایتان شرح می هیم.

1-  روغن کانولا
روغن کانولا محصولی است که از هیبریداسیون کردن تخم شلغم روغنی به دست می آید، اخیراً یکی از محبوب ترین روغن ها برای متخصصین تغذیه و پزشکانی که ادعا میکنند خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد شده است.

فواید:

  • حاوی میزان کمی روغن اشباع می باشد.

  • حاوی میزان زیادی روغن غیر اشباع مونو می باشد.

  • حاوی میزان زیادی اسید چرب امگا 3 می باشد.

  • در مقایسه با روغنهای دیگر، بهترین ترکیب اسید چرب را دارا می باشد.

همه ی ما طبق تجربیاتمان می دانیم، چیزی که یکسری فایده برای سلامتیمان داشته باشد، از طرف دیگر مضراتی نیز برایمان دارد. روغن کانولا هم همینطور است. باوجود فواید زیاد آن، باعث مشکلات سلامتی زیادی هم می شود.

مضرات:

  • قابلیت فاسد شدن آن نسبت به سایر روغن ها بیشتر است.

  • وقتی در دمای بالا به آن گرما داده شود، دود ناشی از آن باعث ابتلا به سرطان ریه می شود.

  • تحقیقات و آزمایشات نشان می دهد که وقتی این روغن را در دمای بالا گرما دهیم، سم ایجاد می شود.

طریقه ی استفاده از این روغن:  از روغن کانولا می توان برای سرخ کردن غذا استفاده کرد. اما باید میزان کم تا متوسط به آن گرما دهیم.

غذاهای مناسب برای این روغن: روغن کانولا مزه و بویی ملایم دارد، به همین دلیل برای غذاهای پر ادویه روغن مناسبی محسوب می شود چون مزه ی این روغن به هیچ وجه با مزه ی غذا مخلوط نمی شود.   

2-  روغن زیتون
روغن  زیتون که همه جا به حافظ سلامتی معروف است، پرفروشترین روغن در آمریکا و سایر نقاط جهان شناخته شده است. آنچه باعث محبوبیت این روغن شده است، طعم و بوی خاص و ترکیبات مفید آن برای سلامتی می باشد.

فواید:

  • حاوی میزان زیادی روغن غیراشباع مونو می باشد.

  • حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که باعث کاهش کلسترول و خطرا ابتلا به سرطان می شود.

  • حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان است.

  • دوام و مدت نگاهداری آن نسبت به روغن های دیگر بیشتر است و حتی می توان آن را فریز کرد.

گرچه فواید روغن زیتون بسیار بیشتر از مضرات آن است، اما این محصول هم ضررهایی دارد.

مضرات:

  • با گرم شدن، کمی از طعم و بوی این روغن از دست می رود.

  • گرم شدن در دمای بالا می تواند باعث بی ثباتی و ناپایداری روغن شود، که باعث ایجاد بیماری های قلبی در مصرف کنندگان شود.

طریقه ی استفاده از این روغن:  گرچه می توان از این روغن برای آشپزی استفاده کرد، اما اگر به صورت نپخته استفاده شود، سالم تر است مثلاً با سالاد یا در سُس های مختلف.اگر می خواهیم از این روغن برای غذا پختن استفاده کنیم، بهتر است از حرارت کم تا متوسط استفاده کنیم.

غذاهای مناسب برای این روغن:  روغن زیتون طعم و بویی قوی دارد که باعث میشود بتوانیم آن را در سُس های مختلف چه گرم و چه سرد ترکیب کنیم. همچنین هنگام استفاده آن در غذا پختن، می تواند طعم خوبی کنار غذاهای مدیترانه ای (مثل غذاهای ایتالیایی و یونانی) باشد.

3-  روغن سویا
همانطور که از نامش پیداست، این روغن روغنی گیاهی است که از سویا به دست می آید. به خاطر فوایدی که برای سلامتی دارد، این روغن هم اخیراً جزء روغن های محبوب محسوب می شود.

فواید:

  • حاوی میزان زیادی اسید چرب امگا3 می باشد.

  • منبع خوبی برای ویتامین E محسوب می شود.

  • حاوی میزان زیادی اسید چرب غیر اشباع پلی می باشد.

این روغن هم مثل سایر انواع روغن های گیاهی، درکنار فوایدش، مضراتی نیز برای سلامتی دارد.

مضرات:

  • در دمای بالا قدرت پایداری ندارد.

  • تحقیقات و آزمایشات نشان می دهد که وقتی این روغن را در دمای بالا گرما دهیم، سم ایجاد می شود.

طریقه ی استفاده از این روغن:  از این روغن در مایونز و مارگارین استفاده میشود، به همین خاطر ممکن است بدون اینکه اطلاع داشته باشید از این روغن به کرات استفاده کرده باشید. این روغن برای سرخ کردن گوشت و سبزیجات انتخاب بسیار مناسبی است (البته فراموش نشود، در دمای بسیار کم). استفاده ی آن همراه با سالاد خوب نیست.

غذاهای مناسب برای این روغن:  غذاهای آسیایی، هندی و سایر غذاهای ادویه دار

4-  کره
بخوریم یا نخوریم؟ سالهاست که این سوال فکر متخصصین تغیه و پزشکان را به خود مشغول کرده است. با اینکه این ماده دشمن قلب شناخته شده است، اما این روزها مصرف بسیار کم آن توصیه می شود، چون در مقایسه با مارگارین بسیار راحت تر در بدن تجزیه می شود.

فواید:

  • مزه ی خوبی دارد.

  • منبعی برای ویتامین A و ویتامین های حلال چربی مثل E، K و D می باشد.

  • حاوی سلنیوم می باشد که یک آنتی اکسیدان است. همچنین حاوی ایودین می باشد که برای غده ی تیروئید مفید است.

  • با مواد طبیعی ساخته می شود.

باوجود این فواید، کره مضرات بیشماری دارد. با توجه به چربی و کلسترول بالای آن، همیشه توصیه می شود که به میزان بسیار کم استفاده شود.

مضرات:

  • حاوی میزن زیادی روغن اشباع و کلسترول است.

  • کالری بسیار بالایی دارد.

طریقه ی استفاده از این روغن:  از کره می توان در غذا پختن استفاده کرد. همچنین از آن در سُس ها مختلف نیز بهره گرفت.   

غذاهای مناسب برای این روغن:  سُس های خامه ای، ماریناد گوشت، غذاهای پخته و نان

5-  مارگارین
مارگارین به عنوان جایگزینی برای کره ی پرچربی و پرکلسترول به جهان معرفی شد. هنگامی که این ماده ساخته می شد، در آن از چربی ترنس استفاده شد که این روزها متخحصصین تغذیه آن را یکی از عوامل بالا بردن کلسترول بد و پایین آوردن کلسترول خوب می شناسند.

گرچه بسیاری از تولیدکننده های مارگاری امروزه دیگر از چربی ترنس استفاده نمیکنند، اما هنوز هم مارگارین های ساخته شده با چربی ترنس در بازار موجود است.

فواید:

  • مزه ی خوبی دارد.

  • نسبت به اکثر روغن ها و کره، چربی کمتری دارد.

  • استفاده ی آن آسان است.

  • منبع ویتامین E محسوب می شود.

مضرات:

  • گرچه نسبت به کره چربی کمتری دارد، اما اکثر مارگارین ها با روغن های هیدروژن دار شده درست می شوند که باعث بالا بردن کلسترول می شود.

طریقه ی استفاده از این روغن:  از مارگارین می توان به عنوان جایگزینی برای کره در بسیاری از غذاها استفاده کرد. برای سرخ کردن گوشت و سبزیجات نیز می توان از آن استفاده کرد.

غذاهای مناسب برای این روغن:  مارگارین طعم بسیار خوشایندی دارد که باعث می شود بتوان آن را با غذاهای مختلف ترکیب کرد. مارگارین با غذاهای نپخته مثل نان بسیار خوب است و همچنین اضافه کردن آن به گوشت سرخ شده یا سبزیجات و یا سُس های مختلف خوب است.

6.  اسپری روغن گیاهی مخصوص آشپزی
این روغن، برای آشپزی بسیار آسان است، چون می توان بسیار ساده روغن را در کف ماهیتابه یا روی غذا اسپری کرد.

فواید:

  • استفاده ی آسان

  • میزانی که از بطری بیرون می آید بسیار کم است به همین دلیل چربی زیادی به غذا نخواهد داد.

 مضرات:

  • اکثر این اسپری ها حاوی روغن هایی بسیار پرچربی می باشد. به همین دلیل اگر میزان زیادی از آن را اسپری کنید کالری بسیار بالایی مصرف خواهید کرد.

طریقه ی استفاده از این روغن:  به جای ریختن روغن از درون بطری روی ماهیتابه به میزان زیاد، می توانید هر اندازه که مایل بودید از این روغن روی غذا یا ماهیتابه اسپری کنید.

غذاهای مناسب برای این روغن:  بهتر است از این نوع روغن به عنوان پایه استفاده کنید تا مطمئن شوید که غذا به ماهیتابه یا قابلمه نچسبد. برای پختن سبزیجات یا گوشت بهتر است از کره با روغتن های دیگر استفاده کنید.

غذاهایتان را با بهترین روغن بپزید 
حال با خود فکر می کنید که کدام نوع روغن را باید استفاده کنید. بهتر است انواع مختلف را خودتان آزمایش کنید. ما معمولاً ترکیبی از همه ی روغن ها را برای داشتن یک رژیم متعادل توصیه می کنیم.  استفاده از هر چیز در حد تعادل خوب است. روغن، کره یا مارگارین همه چربی و کالری بسیار بالایی دارند. پس بهتر است با توجه به نوع غذایتان، روغن مصرفیتان را انتخاب کنید. و به یاد داشته باشید: همان اندازه که نیاز دارید، نه کمتر و نه بیشتر
.

 

 

 

 

 

 

 

 

 Ãستون آزاد

بیست نکته ویندوزی


شما ممكن است كار با كامپيوتر را از زمان سيستم عامل DOS شروع كرده باشيد يا تازه واردهايي باشيد كه كامپيوتر را با ويندوز XP شناخته ايد. در هر صورت همچنان چيزهاي زيادي وجود دارند كه بتوانيد درباره سيستم عامل بياموزيد . بيست نكته اي كه مي خواهيم در اين جا به آن اشاره كنيم از جمله همين كارهايي هستند كه ممكن است شما بعضي از آن ها را بدانيد و بعضي ديگر برايتان تازگي داشته باشد. اغلب اين نكات را مي توانيد در ويندوز هاي ۹۸ ، Me ، ۲۰۰۰ يا XP به كار بگيريد. نكته ديگر آن است كه صفحه كليد را از ياد نبريد. درست است كه ويندوز همه چيز با منوها و ماوس و آيكون كار مي كنند، اما …
اگر ماوس از كار بيفتد چه كار مي كنيد؟ حداقل اين است كه براي رفع اشكال درايور ماوس بايد از صفحه كليد استفاده كنيد. پس صفحه كليد را فراموش نكنيد.

۱. از تركيب Alt+tab استفاده كنيد
با كليك كردن روي برنامه هاي موجود در نوار ابزار مي توانيد آن ها را فراخواني كنيد اما اگر آيكون برنامه ها كوچك باشند يا نام برنامه هاي فعال به طور كامل ديده نشوند،آن وقت استفاده از اين روش كمي سخت مي شود. به جاي آن مي توانيد از تركيب كليدهاي Alt+tab به طور متناوب امكان حركت بين برنامه هايي كه در taskbar ديده نمي شوند را هم در آنجا ملاحظه كنيد.

۲. كليد ويندوز و كليد Application
اگر از صفحه كليد استفاده مي كنيد ولي كليد ويندوزو Application ( كه به جاي كليك سمت راست ماوس كار مي كند ) در آن وجود ندارد يا كار نمي كند، مي توانيد از تركيب Ctrl+Esc و Shift+F۱۰ استفاده كنيد.

۳. پنجره هاي گم شده را پيدا كنيد
گاهي اوقات بعضي از پنجره ها، خارج از كادر قابل ديدن دسكتاپ قرار مي گيرند. تنها راه برگردادن آن ها، استفاده از صفحه كليد است. كليدهاي Alt+space منوي سيستمي ويندوز را ظاهر مي كنند كه معمولا” در گوشه چپ بالاي صفحه قرار دارد. با زدن كليد M براي حركت و استفاده از كليدهاي مكان نما مي توان آن را به محدوده قابل ديدن دسكتاپ آورد. البته ميان برهاي زيادي براي انجام دادن كارها با استفاده از صفحه كليد وجود دارند كه مي توانيد براي آشنايي با آن ها به راهنماي ويندوز مراجعه كنيد.

۴. استفاده از «پاكسازي ديسك»
سيستم هاي كامپيوتري معمولا” داراي انبوهي از فايل هاي بدون استفاده هستند كه سيستم را كند مي كنند و يافتن فايل هاي مورد نظر را نيز دشوار مي سازد. براي رفع اين مشكل به منوي start رفته و مسير programs و بعدAccessories و بعدTool System و سپسDisk Cleanup را طي كنيد. «پاكسازي ديسك» مقدار فضايي كه در اثر اين پاكسازي آزاد مي شود را محاسبه مي كند و به شما اعلام مي كند. خالي كردن سطل بازيافت و حذف فايل هاي موقت اينترنتي از جمله راه هاي آزاد سازي فضاي كامپيوتر هستند. موارد مودر نظرتان را علامت زده و OK را بزنيد تا بقيه كار انجام شود.

۵. اندازه سطل بازيافت را تغيير دهيد
ممكن است از ديدن فضايي كه پس از خالي كردن سطل بازيافت به كامپيوترتان بر مي گردد، شگفت زده شويد. به طور پيش فرض ويندوز حدود۱۰ درصد از هر درايو را به سطل بازيافت اختصاص مي دهد. اين موضوع مربوط به زماني بود كه ظرفيت ديسك ها كم بود اما اكنون اگر شما يك درصد از يك درايو بزرگ را به اين كار اختصاص دهيدهم ، باز فضاي زيادي در اختيار سطل بازيافت قرار داده ايد. پس براي تغيير اين اندازه، روي سطل بازيافت كليك راست كرده و به properties برويد و اندازه جديد را تعيين نموده و OK كنيد.

۶. برنامه هاي بدون استفاده را كنار بگذاريد
براي حذف برنامه هايي كه اصلا” استفاده نمي كنيد يا به ندرت مورد استفاده قرار مي دهيد، از طريق Control Panel به AddRemove Programs برويد. ممكن است بعضي برنامه هاي نا شناخته را از آن جا ببينيد كه توسط خود سيستم مورد استفاده قرا مي گيرند. اما اگر برنامه هاي كاربردي داريد كه مدت طولاني بلااستفاده مانده اند، در حذف آن ها ترديد كنيد.

۷. برنامه Outlook Express را پاكسازي كنيد
بهتر است نگاهي به فولدر پيام هاي برنامه Outlook Express بيندازيد. وقتي شما پيامي را حذف مي كنيد يا به فولدر ديگري مي فرستيد، برنامهOE فقط آن را علامت گذاري مي كند و به واقع آن را حذف نمي كند. پس روي فولدر Deleted ltems در برنامه OE كليك راست كنيد و آن را به طور كامل تخليه نماييد.

۸. از جزييات سخت افزارها مطلع باشيد
در بسياري از مواقع دانستن جزييات سخت افزاري كامپيوترتان به رفع مشكلات پيش آمده كمك مي كند. براي اين كار نياري به باز كردن بدنه كامپيوتر نيست. روي My Computer كليك راست كنيد properties را انتخاب كنيد. يا مي توانيد از Control panel روي آيكون System كليك كنيد. با توجه به نسخه ويندوز شما روي زبانه Device Manager يا دكمه Device Manage در زبانه Hardware كليك كنيد. در اين حالت فهرستي از سخت افزارهاي موجود روي كامپيوترتان ظاهر مي شود كه بر اساس type مرتب شده اند. با دوبار كليك روي دستگاهي كه مي خواهيد جزئياتش را بدانيد ، صفحه مربوط با اطلاعات آن ظاهر مي شود.

۹. درباره سخت افزار بيشتر بدانيد
براي آن كه اطلاعات بيشتري از سخت افزارهاي كامپيوترتان داشته باشيد، دستور DXDLAG را از كار Run در منوي استارت اجرا كنيد. زبانه هاي System ،Sound و Display اطلاعات مفيدي را از CPU ، حافظه، كارت صدا، كارتVGA و مقدار حافظه آن به دست مي دهند . همچنين از اين ابزار مي توان براي رفع مشكلات Directx نيز استفاده كرد.

۱۰. از System information بيشتر ياد بگيريد
يكي از جاههايي كه مي توان از اطلاعات خوبي راجع به سيستم به دست آورد همان System information است. از منوي استارت مسيرprograms و Accessories و System Tools و System information را طي كنيد تا به منابع سخت افزاري و گروه بندي اجرا برسيد. ممكن است كه نتوانيد تمامي اطلاعات آن را مطالعه كنيد يا همه آنها را متوجه نشويد، ولي مي توانيد اطلاعات آن را در يك فايل متني ذخيره كنيد و براي مراجعات بعدي نگهداري نماييد .

۱۱. چه چيزهايي در حال اجرا هستند
بعضي برنامه ها خودشان نصب مي كنند تا به طور خودكار از start-up اجرا شوند و چه بخواهيد چه نخواهيد بخشي از حافظه و پردازنده را اشغال مي كنند. در ويندوزهاي ۹۸ و xp و me مي توان برنامه هايي را كه مايل نيستند را از طريق زبانه startup از برنامه MSCONFIG حذف نماييد. ( اين برنامه را از طريق كادر Run مي توانيد اجرا كنيد). در ويندوز ۲۰۰۰ بايد از برنامه هاي كمكي ديگري استفاده كنيد. از طريق برنامه MSCONFIG مي توانيد برنامه هاي زيادي را غير فعال كنيد اما اگر System tray را هم غير فعال كنيد انگاه چيزهايي مثل ساعت را نيز از دست خواهيد داد.

۱۲. استفاده بهتر از پردازنده
با زدن كليدهاي Ctrl+Alt+Del مي توانيد Task Manager را اجرا كنيد تا ببينيد كه چه برنامه هايي در حال اجرا هستند. در ويندوز ۹۸ و Me فهرست ساده اي از برنامه هاي در حال اجرا را مي بينيد و در ويندوز xp و ۲۰۰۰ ، فهرست پروسه هاي فعال ، ميزان حافظه مورد استفاده و زمان اشتغال شده از CPU نيز ديده مي شود.

۱۳. از راهنماي ويندوز استفاده كنيد
اگر با كامپيوترتان مشكلي داريد، مي توانيد از راهنمايي خود ويندوز كمك بگيريد. براي اين كار از منوي start به Help برويد و موضوع مورد اشكال را در كادر مربوط تايپ كنيد.اگر جواب مورد نظرتان را پيدا نكرديد سعي كنيد عبارات ديگري را امتحان كنيد. تا به جواب مورد نظرتان نزديك تر شويد.

۱۴. پيام هاي خطا را يادداشت كنيد
هنگام بروز بعضي اشكالات در كامپيوتر ، پيام هاي خطايي نيز صادر مي شود گاهي بهتر است اين پيام ها را يادداشت كنيد تا درباره آن ها مطالعه نماييد. در ويندوز ۲۰۰۰ و xp با زدن كليد هاي ctrl+c مي توانيد اغلب پيام هاي خطا را در clipboard ذخيره كنيد و بعد آن را در برنامه اي مانند Notepad ثبت كنيد، مي توانيد پيام خطا را يادداشت كنيد يا با زدن Alt+printscreen يك نماي گرافيكي از آن را ثبت كنيد و در برنامه اي مانند paint آن را ذخيره نماييد تا مورد استفاده مراجعات بعدي باشند.

۱۵. استفاده از پايگاه دانش مايكروسافت
محل بعدي كه براي كسب راهنمايي مي توانيد به آن مراجعه كنيد، پايگاه دانش مايكروسافت يا Microsoft Knowledge Base است. به نشاني http://support.microsoft.com برويد و مشكل خود را با چند كلمه تايپ كنيد مثلا”shutdown problem و يا قسمتي از پيام خطايي كه دريافت كرده ايد را بنويسيد تا اين پايگاه اطلاعات مناسبي را در همان رابطه در اختيارتان قرار دهد.

۱۶. خط فرمان قديمي
همه دانش آموزان قديمي مدرسه DOS ، به خاطر دارند كه همه برنامه ها و عمليات مديريت فايل ها از طريق خط فرمان ( Command prompt ) انجام مي گرفت. هنوز هم كارهاي زيادي را مي توان از طريق همان پنجره تك رنگ خط فرمان در ويندوز انجام داد. پنجره ويندوز اكسپلورر مي تواند نمايش خوبي از وضعيت فايل هاي موجود در سيستم بدهد اما با خط فرمان كارهاي بهتري مي توان انجام داد. البته از هر دوي آنها مي توان به طور تركيبي استفاده كرد. وقتي شما يك فايل يا فولدر را از اكسپلورر بكشيد و داخل پنجره خط فرمان بيندازيد نام مسير كامل آن در خط فرمان ظاهر مي شود. مثلا” مي توانيد در خط فرمان بنويسيد CD ( به معناي Change Directory ) و سپس فولدر مورد نظر را به درون آن پنجره بكشيدو رها كنيد. سپس Enter را بزنيد تا داير كتوري جاري به نحوي كه گفته ايد تغيير كند. و بر عكس اگر در خط فرمان بنويسيد explorere,. , پنجره ويندوز اكسپلورر در فولدري كه شما داخل آن هستيد باز خواهد شد.

۱۷. از دستور DlR استفاده كنيد
دستور DlR ( به معناي Directory ) فهرستي از فايل هاي موجود در فولدر جاري را نشان مي دهد. اما اگر بخواهيد فايل هاي پنهان و فايل سيستمي نيز نشان داده شوندبايد از DlRA استفاده نماييد. همچنين مي توانيد از فرمان ATTRlB براي نمايش يا تغيير مشخصه ها يا Attribute فايل ها استفاده نماييد.

۱۸. استفاده از Xcopy
ويندوز اكسپلورر مي تواند فايل ها يا فولدرهاي مورد نظرتان را به محل ديگري كپي نماييد. براي آن كه كنترل بهتري روي اين كار داشته باشيد مي توانيد از دستور Xcopy در خط فرمان استفاده نماييد. Xcopy اين امكان را به شما مي دهد كه فايل هايي را كپي كنيد كه داراي يك يا چند مشخصه خاص باشند يا فايل هايي را كپي كنيد كه بعد از تاريخي خاص ايجاد شده اند يا تغيير كرده اند و يا حتي فقط فايل هايي را كپي كنيد كه مثلا” خصوصيت آرشيوي دارند. به غير از اينها با اين دستور مي توانيد فايل هاي خاص را داخل زير شاخه ها پيدا و كپي كنيد و يا فقط فايل هاي آرشيوي را دوباره نويسي كنيد. با نوشتن فرمان xcopy? مي توانيد فهرست همه كاربردهاي اين دستور را ببينيد. چون تعداد سوييچ هايي كه اين دستور را به خود مي گيرند زياد است و در يك صفحه جا نمي گيرد مي توانيد با فرمان xcopy?xcopy.txt همه دستورات در فايل متني با نام xcopy ذخيره نماييد.

۱۹. اجراي برنامه ها از خط فرمان
براي اجراي يك برنامه از خط فرمان فقط كافي است كه نام آن را بنويسيد. براي باز كردن فايل هاي داده اي مي توانيد از فرمان START XCOPY.TXT تا فايل مورد نظر در برنامه Notepad باز شود.

۲۰. خط فرمان براي يافتن فايل ها
همان گونه كه فرمان DlR مي توانيد فايل هايي مورد نظر شما را پيدا كند. فرمان FOR نيز مي تواند عمل گفته شده را روي فايل هاي گفته شده اجرا نمايد، به عنوان نمونه دستور زير همه فايل هاي موجود در دايركتوري جاري كه نامشان project۱ است را پيدا مي كند و هر كدام را در برنامه متناظرشان باز مي كند : DO START %۷ ( PROJECT۱.* ) FOR %۷ IN علامت ۷% نشان دهنده يك متغير است كه به جاي آن مي توانيد هر حرفي بگذاريد . هر فايلي كه با فايل درون پرانتز منطبق باشد، دستور بعد از DO تكرار مي شود . در ويندوزهاي ۲۰۰۰ و XP ، فرمان FOR كارهاي بيشتري هم انجام مي دهد. براي ديدن همه ويژگي هاي اين دستور و ذخيره آن در يك فايل متني تايپ كنيد: FOR?FORHELP.TXT
براي ديدن همه دستوراتي كه در خط فرمان قابل استفاده هستند بنويسيد HELP>HELP.TXT و فايل ايجاد شده را در ويرايشگري مانند Notepad بخوانيد

 

 

 

 

 

 

 

 Ãتبريک روزانه

faranegah@gmail.com 

روز تولدتان مبارک!

نام    و نام خانوادگي

ايميل

محل سکونت

روز

ماه

سال

zahra feraghi

z_feraghi@yahoo.com

Tehran

16

2

1360

مجتبي   شه ستا

milad49@yahoo.com

 

19

2

1349

 Jila azimifard

azimifard2000@yahoo.com

tabriz

20

2

1361

 

پيوندتان مبارک!

نام     و نام خانوادگي

ايميل

محل سکونت

روز

ماه

سال

 Jila azimifard

azimifard2000@yahoo.com

tabriz

16

2

1384

Linda

mahnaz_mohamadiyekta@yahoo.com  

tabriz

16

2

1385

***************

با سلام
از اين به بعد در نظر داريم يک قسمت در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه گردد امیدوارم از این ایده استقبال گردد.
بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد
 

نام :

نام خانوادگی :

جنسیت :

محل سکونت :

هجری شمسی

روز تولد :

ماه تولد :

سال تولد :

میلادی

روز تولد :

ماه تولد :

سال تولد :

وضعیت تاهل :

ID yahoo :

Email :

نوع فعالیت :

عکس دوران کودکی :

 

سالروز ازدواج

روز :

ماه :

سال :

لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
با تشکر
 

 

 

 

 

 

 

 گروه اینترنتی مشکان

Text Link Ads