731

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 731 :: شنبه 29 ارديبهشت 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

توضيح در مورد بخش قرآن

سلام عرض شد
از حدود 5 ماه پيش در قسمت مطالب ارسالي اعضا و در بخش نويسندگان ثابت، هر روز يک صفحه از قرآن به همراه معني فارسي آن نوشته مي شد که فرستنده اين مطالب آقا حامد مي باشند.
اما از حدود يک هفته پيش اين بخش در روزانه قرار نمي گيرد که دوستاني بسيار زيادي در طول هفته گذشته ايميل زده و علت اين مسئله را جويا مي شدند.
در پاسخ بايد عرض کنم مشکلي براي آقا حامد بوجود آمده و ايشان ارسال اين آيات را متوقف کرده اند که باعث شده اين بخش موقتا از روزانه حذف بشود. به محض اينکه مشکلي فني بوجود آمده بر طرف بشه و آقا حامد آيات جديد را بفرستند، اين بخش مجددا در روزانه راه اندازي خواهد شد.
راستي هديه امروز، پشت صحنه فيلم «مرد عنکوبتي3» مي باشد که از کانال آلمان ضبط شده و از قسمت «هديه روزانه» در ستون سمت چپ مي تونيد دانلود کنيد.

باقي بقايتان!
 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (730) اينجا را کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • تبليغ هم تبليغهاي جديد!
  • تصاویری جالب از مراحل شلیک یک گلوله
  • معرفي و دانلود فيلم : بعدي
  • دانلود انيميشن : Over the Hedge
  • آلبوم جدید مهدی مدرس به نام بای بای
  • آهنگ زيباي آتش پنهان باصداي جمال الدين منبري
  • آماده سازی تصاویر برای صفحات وب با Adobe Fireworks CS3
  • SplinterCell-Pandora Tomarrow
  • مثلا می خواهند جريانسازی کنند، ‌عليه خودشان جريان ساخته می شود !
  • نظرسنجی آنلاین به کمک سایت polldaddy
  • حسن خيلي غريبي حسن!!
  • روزنامه‌ي جمهوري اسرائيل !
  • پشت صحنه فيلم «مرد عنکبوتي 3»
  • عوارض مصرف ساندیچ laptab
  • پنهان زير باران
  • After Shave
  • حقايقي در مورد حاملگي و ناباروري
  • گوگل چگونه زبانها را ترجمه مي کند؟
  • مشاهدات يک خبرنگار از چگونگي اجراي عمليات دستگيري اراذل و اوباش‌
  • رقابت‌ميليونرهاي جهان براي خريد خانه‌هاي مركز لندن
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

تبليغ هم تبليغهاي جديد!
تصاویری جالب از مراحل شلیک یک گلوله
گزارش تصويري از سومين شب جمع آوري اراذل و اوباش

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

سازمان بازرسي 6/5 ميليارد تومان مناقصه مخدوش را باطل كرد

سازمان بازرسي كل كشور 4 مناقصه عمراني به مبلغ 6/5 ميليارد تومان را در شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي كشور ابطال كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي سازمان بازرسي كل كشور، بازرسان اين سازمان در راستاي برنامه نظارتي و بازرسي‌هاي مستمر خود، ضمن اعمال نظارت قانوني، بر روند برگزاري مناقصه‌هاي شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي كشور و با حضور فعال در جلسات و كميسيون‌هاي مربوطه، در چند مورد عدم تطابق روند برگزاري مناقصه‌ها با قانون مناقصات و آيين‌نامه‌هاي مربوطه را مشاهده و ضمن ارائه تذكرات قانوني به اعضاي كميسيون مناقصات اقدام به ابطال 4 مناقصه عمراني با مبلغ كل 56727041464 ريال نمودند.
اين گزارش حاكي است انتخاب پيمانكار تاييد نشده، تغيير در ماهيت مناقصه، دعوت نكردن از مناقصه‌گري كه بالاترين امتياز را احراز كرده، انتخاب گزينش شده پيمانكاران، غير متعارف بودن قيمت‌هاي پيشنهادي مناقصه گران، ارائه قيمت تجميعي و عدم تشكيل كميته فني ارزيابي مناقصه‌گران، از دلايل ابطال اين مناقصه بوده است.
خاطرنشان مي‌شود مراتب ابطال اين مناقصه‌ها كه در استان‌هاي آذربايجان غربي، همدان، كرمان و قزوين بوده طي نامه‌اي از سوي شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي به سازمان بازرسي كل كشور اعلام شده است.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

 بعدي
Next
 

Photo of Sublime,

کارگردان:لي تاماهوري. فيلمنامه: گري گلدمن، جاناتان هنسلي، پل برنباوم بر اساس داستان The Golden Man اثر فيلپ کي. ديک. موسيقي: مارک ايشام. مدير فيلمبرداري: ديويد تاترسال. تدوين: کريستين چيمين. طراح صحنه: ويليام سندل. بازيگران: نيکلاس کيج[کريس جانسون]، جولين مور[کالي فريس]، جسيکا بيل[ليز]، تامس کرتشمان[آقاي اسميت]، تروي کيتلز[کاوانا]، خوزه زونيگا[روي بال]، جيم بيور[ويزدام]. ٩٦ دقيقه. محصول ٢٠٠٧ آمريکا.
کريس جانسون صاحب توانايي شگرفي است، اما به خاطر داشتن همين ويژگي همچون فراري ها زندگي سختي را مي گذراند. او قادر به ديدن حوادثي است که دقايقي بعد رخ خواهد داد، از اين رو ماموران دولت به دنبال او هستند تا از توانايي کريس استفاده کنند. اما کريس شغلي کوچک به عنوان شعبده باز در لاس وگاس پيشه خود کرده و تصميم دارد تا از چنگ آنها فرار کند. کريس از توانايي خود سر ميزهاي قمار براي برد بيشتر استفاده مي کند و همين امر باعث مي شود رد پاي او توسط کالي فريس، مامور دولت کشف شود. کالي مي خواهد براي يافتن محل بمب هسته اي که قرار است به زودي در لس آنجلس منفجر شود، از کريس استفاده کند. اما کريس از چنگ او مي گريزد. در حين فرار با دختري به نام ليز آشنا مي شود و در مي يابد عشق حقيقي خود را يافته است. تروريست ها نيز که پي به وجود کريس برده و او را خطري بالقوه براي خود مي دانند، تصميم به کشتن او گرفته اند...

چرا بايد ديد؟
فيليپ کي. ديک از نويسندگاني است که داستان هاي علمي تخيلي اش الهام بخش کارگردان هاي بسياري بوده و منجر به خلق فيلم هاي ماندگاري از قبيل بليد رانر، يادآوري کامل، گزارش اقليت و پويش در تاريکي شده است. او در کنار ري برادبري، ايزاک آسيموف و رابرت هينلين از نام هاي برتر داستان هاي علمي تخيلي مدرن به شمار مي رود و نويسنده اي است که برگردان سينمايي داستان هايش کار ساده اي نيست.ديک نويسنده اي راديکال، انسان گرا و اصيل است که تنها به کاوش در پيامدهاي فيزيکي تکنولوژي بسنده نمي کند، بلکه ابعاد فلسفي اين پيامدها را نيز در نظر مي گيرد. از اين داستان هاي وي بر اصل پيشگيري تکيه دارد و گاه همچون گزارش اقليت مخاطرات و راه يابي فساد در امر پيشگيري را نيز هدف مي گيرد. بعد آخرين اقتباس از داستان هاي اوست که با سرمايه اي ٧٠ ميليون دلاري توسط يکي از زبردست ترين کارگردانهاي هاليوود به فيلم برگردانده شده است.
لي تاماهوري متولد ١٩٥٠ ولمينگتون، نيوزيلند تجربه اي طولاني و موفق در ساختن فيلم هاي تبليغاتي و تلويزيوني به مدت يک دهه داد. اولين فيلمش Once Were Warriors در ١٩٩٤ جوايز زيادي از جشنواره هاي معتبر براي او به ارمغان آورد. فيلم دوم او Mulholland Falls يک درام جنايي خوش ساخت بود که در ميانه دهه ١٩٩٠ او را به عنوان کارگرداني قابل اعتماد به تهيه کنندگان هاليوود شناساند. اما سومين فيلمش مرز نتوانست اقبال مالي چنداني کسب کند و ناچار چهار سال براي ساختن فيلم بعدي صبر کرد. عنکبوتي آمد بازگشت دوباره و موفقيت آميز تاماهوري به صحنه بود که او را تا کارگرداني فيلمي از مجموعه باند به نام روزي ديگر بمير رساند. اما xXx: State of the Union نيز با وجود بودجه اي ٨٧ ميليون دلاري نتوانست توقع سرمايه گذاران را برآورده کند و اينک بعد از دو سال تاماهوري با فيلم ديگري بازگشته که هنرپيشه پر کار و پولساز امروز سينماي آمريکا نقش اصلي آن را بازي مي کند.
اين يک اصل بديهي است که سينماي هاليوود تا زماني که شيره جان چيزهايي را که در اختيارش گذاشته مي شوند، به تمامي مکيده نباشد از آن دست بردار نيست. قصه هاي ديک نيز در حال حاضر در زمره همين چيزها هستند و بعد با وجود کارگرداني خوبي تاماهوري ثابت کننده اين ادعا است که با چه بي مبالاتي دستاورد ديک تبديل به يک اکشن صرف شده است.
فيلم روي بي علاقگي کريس در همکاري با مامورين دولتي توقف چنداني نمي کند و بيشتر به نمايش فرارهاي پر زرق و برق و چشمگير او که توجه هر پليسي را جلب مي کند، دلخوش است. از طرف ديگر به نظر مي رسد با وجود مامورين باهوشي چون کالي فريس، ضرورت استفاده از توانايي غير عادي کريس متنفي است. اما توجه به اين مسائل تماشاگر را از پيگيري قصه باز مي دارد، پس منطق را فراموش مي کنيم و به تعقيب حوادث عاري از هوشمندي ادامه مي دهيم. فقط کافي است به شباهت هاي انکار ناپذير بعد با پيرنگ داستاني فيلم Deja Vu که به تازگي اکران شد، توجه کنيد تا برتري دومي را دريابيد. Deja Vu در کنار نمايش ناتواني قهرمانان داستان در پيشگيري از وقوع حوادث و نبود نيروهاي غير عادي در نزد آنان بر اعتماد يکسويه مامورين دولت به توانايي دستگاه هاي پيشرفته نگاهي کم و بيش انتقادي داشت، اما بعد قصه ديک را گرفته و آن را به فيلمي براي نمايش قهرماني هاي نيکلاس کيج تبديل کرده است. بازيگري که بعد از حضور در فيلم هاي معتبري چون ترک لاس وگاس، رد راک وست و.... تصميم گرفت تا به بازيگر فيلم هاي اکشن و تجاري تبديل شود و چند سالي است تلاش مي کند تا اين موقعيت را حفظ کند. شخصاً ترجيح مي دهم او را در فيلم هايي مانند Adaptation ببينم و تا Ghost Rider!
اين گفته ها درباره جولين مور نيز صدق مي کند که از بازيگران خوب روزگار ماست و نيازي به حضور در پروژه هايي اين چنيني ندارد و تاسف و افسوس بر تاماهوري که از راه خود در فيلم هاي اولش بسيار دور شده است. هفته هاي بعد فيلم هاي خوبي اکران خواهد شد، اما تا آن روز مي توانيد از اين پروسه تبديل طلا به مس ديدن کنيد. بعد در حکم يک تفريح ارزان قيمت چيز بدي نيست، مشروط به آن که توقع تفکر و هوشمندي از آن نداشته باشيد!
ژانر: اکشن، علمي تخيلي، مهيج.

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد


لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي):
NEXT.TS.XViD.RockDemon2007.part1.rar 
NEXT.TS.XViD.RockDemon2007.part2.rar 
NEXT.TS.XViD.RockDemon2007.part3.rar 
NEXT.TS.XViD.RockDemon2007.part4.rar 
NEXT.TS.XViD.RockDemon2007.part5.rar 
NEXT.TS.XViD.RockDemon2007.part6.rar 
NEXT.TS.XViD.RockDemon2007.part7.rar 
NEXT.TS.XViD.RockDemon2007.part8.rar

رمز فايل: WwW.FoRuMw.OrG

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دانلود انيميشن

Over the Hedge


Runtime:USA:83 min
Country:USA
Language:English
Color:Color
Aspect Ratio:1.85 : 1 more
Sound Mix:SDDS / Dolby Digital / DTS
Certification:Portugal:M/4 / Brazil:Livre / France:U / USA:PG (certificate #42591) / Australia:G / Switzerland:7 (canton of Geneva) / Germany:o.Al. / Iceland:L / Philippines:G / Malaysia:U / Argentina:Atp / UK:U / Hong Kong:I / Finland:K-7 / Ireland:G / Singapore:G / USA:PG / Switzerland:7 (canton of Vaud)
Filming Locations:Los Angeles, California, USA
Company:DreamWorks Animation

براي مشاهده عکسهايي از اين کارتون اينجا را کليک کنيد

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي):
http://rapidshare.com/files/33106326/Over_The_Hedge.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/33106589/Over_The_Hedge.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/33106840/Over_The_Hedge.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/33107169/Over_The_Hedge.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/33107590/Over_The_Hedge.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/33107879/Over_The_Hedge.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/33108207/Over_The_Hedge.part7.rar

رمز فايل: ندارد
 

  لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

باي باي
با صداي مهدي مدرس

آلبوم جدید مهدی مدرس به نام بای بای

 

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زيباي آتش پنهان
باصداي جمال الدين منبري

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

آماده سازی تصاویر برای صفحات وب با
Adobe Fireworks CS3
 

 

تا پیش از ادغام دو شرکت بزرگ Macromedia و Adobe از دو نرم افزار Fireworks محصول مایکرومدیا و ImageReady محصول ادوبی به منظور آماده سازی و بهینه ساختن تصاویر جهت انتشار بر روی وب و ساخت انمیشن های GIF استفاده میشد و تقریباّ این دو نرم افزار رقیب یکدیگر بودند اما پس از ادغام این دو شرکت دیگر خبری از نرم افزار ImageReady که همراه با فتوشاپ نصب میشد نیست و از این پس شاهد گسترش FireWorks خواهیم بود.

قابلیت های اصلی نرم افزار FireWorks عبارتند از:
- ساخت و ويرايش تصاوير پيکسلي و وکتور
- ساخت و ایجاد انیمشن های GIF
- قابلیت ایجاد Image Map به روی عکس ها ( قسمتی از یک عکس به صورت مستطیل و یا یک شکلی نا منظم را بدون تکه تکه کردن عکس به صورت لینک در آورد )
- قابلیت Slice و یا تکه تکه کردن تصاویر به قطعات کوچک برای سبک شدن و بارگذاری سریعتر صفحات وب
- بهینه سازی و کاهش حجم تصاویر برای انتشار روی وب
- توانایی ساختن منوهای Popup به زبان برنامه نویسی معروف JavaScript
- طراحی Layout سایت وب
- قابلیت ساخت Template برای وب سایت ها با امکان کنترل از طریق XML

از ویژگی های جدید Fireworks CS3 به موارد زیر میتوان اشاره کرد:
- قابلیت وارد نمودن فایل های ایلاستریتور و ویرايش این فایل ها
- قابلیت وارد نمودن فایل های فتوشاپ به همراه لایه ها و حفظ کلیه خصوصیات لایه ها
- پانل جدید New Page برای ایجاد چند صفحه درون یک سند و به اشتراک گذاشتن لایه ها بین آنها
- سازمان دهی سلسله مراتبی لایه ها برای سازمان دهی و مدیریت الگوهای اولیه
- اعمال lighting effects, shadow effects, styles, blend modes روی متون و سمبل ها
- کتابخانه عمومی شامل سمبل های گرافیکي، متني و انيميشنی
- امکان کپی هر شی به درون نرم افزار Dreamweaver CS3
- ساختن منو های pop-up و توانایی ذخیره با فرمت CSS و HTML
- توانایی گرفتن خروجی مستقیم برای نرم افزار Flash CS3 و ويرایش عناصر در Flash CS3
- ابزار Adobe Bridge CS3 برای مدیریت بهتر فایل های یک پروژه و استفاده در سایر محصولات ادوبی

 

لينکهاي دانلود:
Adobe_Fireworks_CS3_9.0.0__1188__FINAL.part1.rar
Adobe_Fireworks_CS3_9.0.0__1188__FINAL.part2.rar
Adobe_Fireworks_CS3_9.0.0__1188__FINAL.part3.rar
Adobe_Fireworks_CS3_9.0.0__1188__FINAL.part4.rar
Adobe_Fireworks_CS3_9.0.0__1188__FINAL.part5.rar

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

دنياي موبايل

SplinterCell-Pandora Tomarrow

نسخه دیگری از بازی محبوب و زیبای اسپلینتر سل با ماموریتهای مخفی و جالبش

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


احمد الله علی معدله السلطان

احمد الله علی معدله السلطان
خان بن خان و شهنشاه شهنشاه نژاد
دیده نادیده به اقبال تو ایمان آورد
ماه اگر بی تو برآید به دو نیمش بزنند
جلوه بخت تو دل می​برد از شاه و گدا
برشکن کاکل ترکانه که در طالع توست
گر چه دوریم به یاد تو قدح می​گیریم
از گل پارسیم غنچه عیشی نشکفت
سر عاشق که نه خاک در معشوق بود
ای نسیم سحری خاک در یار بیار

 

احمد شیخ اویس حسن ایلخانی
آن که می​زیبد اگر جان جهانش خوانی
مرحبا ای به چنین لطف خدا ارزانی
دولت احمدی و معجزه سبحانی
چشم بد دور که هم جانی و هم جانانی
بخشش و کوشش خاقانی و چنگزخانی
بعد منزل نبود در سفر روحانی
حبذا دجله بغداد و می ریحانی
کی خلاصش بود از محنت سرگردانی
که کند حافظ از او دیده دل نورانی

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

 

 

جمله روزانه
saheledoosti@yahoo.com

29 ارديبهشت
رشد شخصی می تواند دردناک باشد زیرا در مواجه با تاریکی های زندگی، احساس شرمندگی و حقارت به ما دست می دهد. اما هدف معنویمان: سیر و سفری بدون ترس و عاری از هر نوع درگیری ذهنی زجر آور به سوی عشق و صلح است.
مری آن ویلیوسن

 

 
 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

پيامبر خدا(صلى الله عليه وآله) فرمودند:
لا تَنظُرُوا إلى صِغَرِ الذَّنبِ ولكنِ انظُرُوا إلى مَنِ اجتَرَأتُم .
به خُردى گناه منگريد بلكه بنگريد كه به چه كسى گستاخى كرده ايد.
(البحار : 77 / 168 / 16)

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

آقای خوش سلیقه
آقای میان سال و خوش سلیقه ای وارد موسسه کاریابی شد و گفت :
کلفتی می خواهم که سنش بیست و پنج سال باشد . آشپزی و خیاطی و اتو کشی بداند ، خندان و خوش اخلاق باشد که آدم از دید نش خوشش بیاید . . . . . لاغر و کوتاه قد هم نباشد ، سواد هم داشته باشد خیلی خوب است ، خوب متوجه هستید که چه می خواهم ؟
- (( بله . فقط نفرمو دید که جهیز چقدر همراه بیاورد .

پسرک که خیلی ساده و کم رو و محجوب بود بالاخره تصمیم گرفت راز دل را به دختر بگوید . آب دهانش را قورت داد و لرزان لرزان گفت :
- عزیزم . . . . . بله ، می خواستم بگویم که میل داری مادر بچه های من باشی ؟
دخترک که از آن دختر های آخرین مدل بود فورا جواب داد :
- (( بسیار خوب ، چند تا بچه داری ؟ !! ))

رئیس : تعجب می کنم که چرا تو نمی خواهی رسما زن من بشوی ؟
دختر ماشین نویس : برای اینکه آنوقت ناچارم در منزل مادر بچه ها بشوم و تو یک ماشین نویس دیگر استخدام کنی !!      

ادامه دارد ...

 

 
 

آرايشي-بهداشتي
amoozesh_v_sh@yahoo.com

مختصري از درمان:
روشهاي درماني متنوعي در اين زمينه وجود داردکه با نظر پزشک انتخاب ميگردند. از درمانهاي دارويي ميتوان به محلول موضعي ماينوکسيديل اشاره نمود. اين دارو با اتساع عروق در موضع مورد نظر جريان خون را در آن نقطه افزايش داده رشد فوليکوئهاي مو را تحريک مينمايد. حداقل دوره درمان با اين دارو چهار ماه است و با توجه به اينکه در صورت جذب پوستي منجر به بروز عوارض جانبي نظير افت فشار خون ميشود، بايد توجه داشت که پوست سر عاري از هر گونه زخم يا خراشيدگي باشد.
در ابتداي درمان با اين دارو تارهاي مو نازک و کمرنگ هستند ولي به تدريج ضخيم ميگردند.
از ساير داروها ميتوان به آنتي آندروژنها (داروهاي ضد هورمونهاي مردانه) نظير سيپروترون استات، فلوتامايد و اسپيرونولاکتون اشاره کرد.
توجه: مصرف داروي فيناسترايد يا پروپشيا کهبه مردان به عنوان يک آنتي آندروژن تجويز ميگردد، براي زنان باردار يا زناني که قصد بارداري دارند منع مصرف دارد.
قرصهاي ضدبارداري نيز براي درمان ريزش موي ناشي از اختلالات هورموني تجويز ميشوند.
از درمانهاي طبيعي ميتوان به مصرف چاي سبز، خرما، ويتامين B6 اشاره کرد.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

سیاوش را، بر خویشش مى‏خواند، به او وعدۀ گنج و جاه میدهد، حاضر است دخترش رابه همسرى او در آورد، از عشقش به او می گوید، از زیبایى و بر و بالایش سخن می گوید، وسرانجام تهدیدش میكند كه اگر سر از پیمان او پیچد و درد او را درمان نسازد روزگارش را تیره وپادشاهى را بر او تباه كند. سیاوش بهیچ وجه به این كار تن در نمی دهد.

سیاوش بدو گفت هرگز مباد
که از بهر دل سر دهم من به باد

چنین با پدر بیوفایی کنم
ز مردی و دانش جدایی کنم

از آن پس نبرد براى نابودى سیاوش‏آغاز می شود.

سودابۀ ناكام، که جان و جهانش را سیاوش به آتش کشیده است،انتقام‏سركشى و سرپیچیش را جامه می درد، چهره‏ با ناخن مى‏خراشد تا سیاوش را متهم كند.
سودابه حتی زن‏ساحرى را وادار میكند كه فرزندان دو قلویى را كه در شكم دارد سقط كند تا شاه گمان كند كه‏سودابه آبستن بوده است و سیاوش باعث سقط فرزندان او گشته است .
آنگاه كه تمامى‏ترفندهاى سودابه بى‏اثر مى‏افتد و هر بار بیگناهى سیاوش آشكار میگردد، او را به آزمون آتش(وَر) می سپارد. این بار نیز سیاوش پیروز و سر بلند بیرون مى‏آید. داستان بر آتش رفتن سیاوش، نمونه های دیگری در اساتیر جهان نیز دارد. پس از اثبات بی گناهی،سیاوش از شاه می خواهد كه‏سودابه را ببخشد و خود به توران می شتابد .

ادامه دارد ...

 

 
 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

donya_lotfabadi@yahoo.com

وقتي سرت رو رو شونه هاي کسي ميگذاري که دوستش داري بزرگترين آرامش دنيا رو تو خودت احساس ميکني و  وقتي کسي که دوستش داري سرش رو رو شونه هات ميذاره  احساس مي کني قوي ترين موجود جهانی

 

 

bidari57@yahoo.com

وقتی کروبی آلزایمر سیاسی می گیرد


کروبی:
هاشمی رفسنجانی چهره ای اصلاحاتی و مترقی است (خبرگزاری مهر ۱۲/۲/۸۶)

از قدیم و ندیم گفته اند آدم دروغ گو کم حافظه است. (خصوصا" اینکه از شهرام جزایری هم پول گرفته باشد - نسخه لندن). مصاحبه بالا را که خواندید ، زحمت بکشید و نامه دو سال پیش کروبی به هاشمی را هم بخوانید و ببینید که چطور شیخ کروبی سرمنشاء تمام مشکلات سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی ایران را به گردن حضرت «نهاد استوانه» و دولت سازندگی انداخته است.

نمی دانم آن موقع شیخ کروبی دروغ گفته یا الان دروغ می گوید.یا اینکه اصولا" از نگاه ایشان آدم اصلاحاتی و مترقی یعنی کسی که این بلاها را سر کشور بیاورد.شاید هم شیخ ، مثل انتخابات ریاست جمهور یک ساعت خوابیده و خواب نما شده. خدا شفایش بدهد جسما" و روانا" به حق پنج تن.

ضمنا" شیخ مزبور در دیدار با اعضای سازمان ادوار تحکیم وحشت ، فتوا صادر کرده که سوابق مسئولان چهار نشریه ای که در دانشگاه امیرکبیر به مقدسات توهین کرده اند نشان می دهد که کار ، کار آنها نبوده است! کسی می داند این چهار نفر پشت پرده چه سوابقی با شیخ مهدی داشته اند؟

 

 

leila_kea@yahoo.com

دلـم بـرای ـسـی تـنـ اسـت
ه ـشـمـهـای قـشـنــش را
به عـمـق آبـی دریـای واـون می دوخـت
و شعـرهـای خـوشی ـون ـرنـدـان می خـوانـد

دلـم بـرای ـسـی تـنـ اسـت
ه هـمــو ـود معـصـومی
دلـش بـرای دلـم می سـوخـت
و مهـربـانـی را
نـثـار مـن می ـرد

دلـم بـرای ـسـی تـنـ اسـت
ه تـا شمال تـریـن ِ شمال بـا من رفـت
و در جـنـوب تـریـن ِ جـنـوب بـا من بـود
سی ه بـی من مانـد
سی ه بـا من نیست
سی . . .

 

 

aboozar.mr@gmail.com

مثلا می خواهند جريانسازی کنند،
‌عليه خودشان جريان ساخته می شود !

اگر یادتان باشد ، مدتها قبل در مطلبی به تجزیه و تحلیل وضعیت تحرکات سیاسی گروه سایتهای پرشین بلاگ پرداختم. در این مطلب ، بر ارتباطات قطعی میان بوترابی و ابطحی و سایر جریانات سیاسی ویژه و حتی فمینیست های مشارکتی نیز اشاره ای شده بود. 

 

چند روزی است که خبر دستگیری مهدی بوترابی – که بر خلاف ادعای برخی دوستانش فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته تاریخ است و نه حائز مدرک دکتری ! – منتشر شده است. برخی علت دستگیری او را به ربوده شدن آقای عسگری تاجر ایرانی و مقام سابق نظامی در ترکیه مرتبط می دانند. برخی دیگر نیز پرونده های مفاسد اقتصادی او را عامل دستگیری وی بیان می کنند. گروهی دیگر ، مشکلات امنیتی سایتهای اینترنتی وی را عامل این بازداشت می دانند و برخی دیگر نیز مسائلی بغایت جدی تر در حوزه امنیت ملی مطرح می کنند که گاها در حوزه پرونده هسته ای نیز وارد می شود. 

 

بارها به بسیاری از دوستان گفتم ، با وجود اینکه متن وبلاگ خود بنده مشحون از نکات منفی عملکرد این جریان است ، لیکن تا زمانی که قوهء قضائیه یا نهاد بازداشت کننده و بررسی کننده اتهامات وی ، رسما اعلما نظر نکند ، من به شخصه هیچ نظری در خصوص نوع اتهامات ایشان ندارم .خصوصا اینکه بر اساس مقررات نظام اسلامی ، متهم تا وقتی به دادگاه نرفته و جرمش اثبات نشود ، صرفا "متهم" است و ممکن است تبرئه هم بشود. پس از نظر من ، اعلما نظر قطعی نهادهای امنیتی و قضایی ملاک است. نه اظهار نظرهای شفاهی پراکنده . 

 

اما چیزی که در این حیص و بیص افشا شد ، فریاد وا وبلاگا و وا آزایای همان جریاناتی بود که در مطلب تحلیلی گذشته ، از ارتباط قطعی وعلنی آن با این آقا مطلب نوشته بودم . 

 

محمد علی ابطحی ، همان فردی است که همانگونه که در مطلب قبلی نیز گفتم ، عامل ارتباط جوانان گروه اولیه پرشبن بلاگ با بوترابی بوده است. البته ابطحی بسیار تلاش نمود تا با واکنش رسمی نشان ندادن به مطلب مذکور از فشار بیشتر به خود و بوترابی برسر افشای لابی سیاسی پشت عملکرد منفی پرشین بلاگ بکاهد ، اما امروز که بازداشت بوترابی برای وی ، به عنوان زنگ خطری برای منافع مالی وسیاسی اش در پرشین بلاگ بصدا در آمده ، از او بعنوان "دکتربوترابی" و "رزمنده " نام می برد. 

 

عجیب نیست ؟ 

 

کجا سراغ دارید که امثال این آقا ، در دعوایی میان جمعی بسیجی و رزمنده و جانباز با هم قبیله ای های خودشان ، برای جهاد و شهادت و جبهه و دفاع ، ارزشی قائل باشند ؟ اما مثل همیشه و همانطور که بارها گفتم، وقتی که چیز دیگری برای گفتن ندارند، از دین و ارزشهایش علیه دین وارزشها سود می برند و می خواهند تا با چاقوی جبهه و جهاد ، سر انقلاب اسلامی را ببرند. 

 

آقای بوترابی کسی است که تا به ایشان از سوی امثال بنده فشار نیامد ، حاضر نبود حتی شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها را در سایتش تسلیت بگوید اما برای هشتم مارس روز زنان در دنیا روی صفحه اول وبسایتش خبر تبریک درج می کرد ! آقای بوترابی کسی است که حتی منایبتهای ملی را هم به رسمیت نمی شناخت اما وقتی به او علامت تخت جمشید نصب شده روی سردر پرشین بلاگ را تذکر دادم و کمی هم فشار استدلالی چاشنی اش شد ، مجبور شد تا برای مناسبت های ملی و مذهبی هم تره خورد کند ! آقای بوترابی همان کسی است که تا با خطر فیلتر شدن و برخورد قانونی از طریق دستگاه قضایی مواجه نشد ، خودش اقدام به پاکسازی وبلاگهای آلوده مستهجن و مبتذل و آنتی فیلتر نکرد. بگذریم که برای حفظ ظاهر البته گاها وبلاگهای غیر همسو با منافعش را می بست . 

 

نخیر آقا ! 

 

شما که عنصر اصلی "گروه سرمایه گذاران " پشت پرده پرشین بلاگ بودید که بوترابی به نمایندگی از آنها با جوانان پرشین بلاگ قرار گذاشت ، لطفا از این عناوین استفاده نکنید. البته برای من روشن است که شما مختان منجمد تر از آن است که این تذکر همیشگی بچه مسلمانها توی کله تان برود. اما این را هم بدانید که بیش از حد این رفتار ، نخ نما و کپک زده است. شما نگران وبلاگ و وبلاگ نویسی نیستید. اعتراف کنید که شما نگران حدود 60 میلیون تومان سرمایه گذاری اولیه و سود سرشاری هستید که از طریق پرشین بلاگ به جیب شما از ناحیه این شراکت واریز می شد. پس بدانید که این ادای دردمندی و آه و ناله و فغان برای آزادی وادبیات و وبلاگ نویسی ، ماسک مسخره ای است که اتفاقا کش آن هم در رفته و فقط نیمی از چهره تان را می پوشاند ! 

 

البته این موضوع هم مثل موضوعات دیگر باعث شد تا پرده دیگری از سناریوی تزویر و فریب افکار عمومی برملا شود. مطالب اخیر مندرج در وبلاگ آقای ابطحی و اظهارات فخرالسادات محتشمی پور که ارتباطات همگی آنها با بوترابی در آن مطلب بررسی شده بود ، امروز مهر تاییدی شد بر پیشانی مطلب این وبلاگ در وابستگی های عمیق سیاسی و اقتصادی و تبلیغتی بین گروههای سیاسی جریان غیر ارزشگرا ، با این سایت و سرویس وبلاگ نویسی و نشانه ای بود از اغراض سیاسی پشت پرده مدیران این سرویس اینترنتی .

 

نشد قربتا الی الله حتی یک بار ، یک مجرمی ، کسی ، چیزی را از این جریان سیاسی بگیرند و رفقای فریاد وا اسلاما و وا آزادیا سر ندهند. حتی خود ابطحی هم که بخاطر آلودگی های کمر شکن اخلاقی اش ، توسط خود خاتمی کنار زده شد ، کنار رفتنش را به بهانه های سیاسی مرتبط نمود ! از آن شهرام جزایری و کرباسچی دزد بگیر و برو تا جاعلان نظرسنجی و فروشندگان اطلاعات محرمانه نظام اسلامی به بیگانه مانند عباس عبدی و حسینعلی قاضیان و بهروز گرانپایه و بیا تا همین موسویان و حضرت بوترابی. اگر مصداقی خلاف این بود ، خیلی متشکر می شوم یاد ما هم بیاندازید!

 

 

alirezamajidi@gmail.com

نظرسنجی آنلاین به کمک سایت polldaddy

وقتی می‌خواهیم نظر خوانندگان وبلاگ‌هایمان را در مورد وبلاگمان بدانیم و یا می خواهیم نظر آنها را در مورد موضوع خاصی جویا شویم ، یکی از بهترین ابزارها «نظرسنجی» است.

خوشبختانه در اینترنت سرویس‌های رایگان زیادی وجود دارند که امکان ایجاد نظرسنجی را به ما مي‌دهند. شاید سرویس نظرسنجی وبگذر آشناترین آنها برای کاربران ایرانی باشد ، ولی من در این پست می‌خواهم بهترین سرویس ایجاد نظرسنجی آنلاین -به اعتقاد خودم- را معرفی کنم.

سایت polldaddy به شما امکان می‌دهد که در کمترین زمان یک فرم نظرسنجی بسازید و در وبلاگتان قرار دهید:

PollDaddy.com

- نخست وارد سایت شوید و ثبت‌نام کنید.
- حالا روی
my polls کلیک کنید و در صفحه ظاهر شده روی creat poll کلیک دیگری انجام دهید.
- سؤال اصلی خودتان را بپرسید و جواب‌ها را یکی یکی وارد کنید.
- ظاهر یا استایل پرسشنامه را انتخاب کنید.
- دست آخر کدی به شما داده خواهد شد که می توانید در وبلاگتان بگذارید.

اما مزایای این سایت نسبت به سایر سرویس‌های داخلی و خارجی چیست و چه چیز باعث شده است من استفاده از این سرویس را به شما توصیه کنم؟!

- امکان تعریف استایل یا همان ظاهر پرسشنامه : وبگذر فقط اجازه می‌دهد رنگ پرسشنامه را عوض کنید ، سایت‌های خارجی دیگر هم چندان امکانی برای تغییر ظاهر پرسشنامه به شما نمی‌دهند ، اما سایت polldaddy به شما امکان می دهد که هم یکی از قالب‌های پیش‌فرض را انتخاب کنید و یا اینکه بهتر از آن ، استایل خودتان را ایجاد کنید. به علاوه استایل شما ذخیره می‌شود و در موارد بعدی می توانید بدون زحمت از همین استیال استفاده کنید.

- امکان انتخاب نحوه نظرسنجی : متأسفانه کسانی هستند که با ارسال رای‌های متعدد باعث مخدوش شدن صحت و دقت هر نظرسنجی اینترنتی می‌شوند. معمولا سایت‌های معتبر نظرسنجی از دو روش برای مقابله با این بی‌نظمی استفاده می‌کنند.
- یا به یک آدرس آی‌پی اجازه می دهند که تنها یک بار نظر بفرستد.
- و یا اینکه از کوکی‌ استفاده می‌کنند.
روش اول امن‌تر است ولی در مقابل اگر چند نفر از یک سیستم استفاده کنند ، دچار مشکل می‌شوند. در مقابل روش دوم را می‌شود با پاک کردن کوکی ، به راحتی دور زد.
سایت polldaddy به شما اجازه می‌دهد یکی از این دو روش را برگزینید.

- خروجی فید : نظرسنجی‌های شما خروجی فید خواهند داشت.

- اگر هیچ یک از گزینه‌ها از نظر خوانندگان شما جواب سؤال شما نباشد ، polldaddy  به آنها اجازه می‌دهد ، جواب درست از نظر خودشان را در پاسخ به سوال شما بنویسند.

کد فلش و جاوا اسکریپت : بعضی از سیستم‌های وبلاگ‌نویسی با جاوا اسکریپت مشکل دارند ، polldaddy هم کد جاوا به شما می دهد و هم کد فلش.

- ظاهر کاربرپسند و سرعت.

- سازگار بودن با فارسی

- محدودیت نداشتن از نظر طول سوال‌ها و گزینه‌ها و همچنین تعداد نظرسنجی‌ها

- امکان مشاهده نتیجه نظرسنجی در همان صفحه وبلاگ

- امکان پنهان کردن نتایج نظرسنجی

- تغییر ترتیب نمایش گزینه‌ها در هر بار بارگزاری نظرسنجی برای بازدیدکنندگان مختلف : به این ترتیب میزان دقت نظرسنجی بالاتر می‌رود ، چون گاهی گزینه‌های پایین‌تر کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

 

.

mr_gir3pich@yahoo.com

گير3پيچ

دوستاي عزيز سلام ..
چند وقت پيش تولد يكي از دوستام بود .. يه دوستي كه مي شه گفت صميمي ترين دوست تمام زندگيمه ..
اين قدر كه گاهي اوقات فكر مي كتم همزادمه …
اين اميد آقاي ما خيلي جوون خوبي بود .. .. بود ؟ نه منظورم اينه كه هنوزم هست ..
سال هشتاد و سه بود .. يه روز ماه شهريور بود . يه گفتگوي دبش با هم داشتيم …
عصري زنگ زدم كارش داشتم .. نبود ... يعني گوشيش جواب نمي داد .. جل الخالق .. اين بشر كه اين قدر به دوستاش اهميت مي داد و هيچ وت روي گوشيش ميس كال نداشت چي شده بود .. دلشوره داشتم ... بي خيال گوشيش شدم و زنگ زدم خونه شون .. كاش دستم مي شكست و زنگ نمي زدم .. چيزايي كه مي شنيدم باورم نمي شد .. چي ؟ اميد من ؟ با چي ؟ ماشين ؟ مگه چقدر سرعت داشته ؟ چهل تا … نه خدا .. ولي صداي گرفته ي اون طرفيه شكستم و خوردم كرد . اميد تصادف كرده بود .. با يه ماشين .. ماشينه چهل تا سرعت داشته .. سرش مي خوره كف خيابون و …….. يعني به اين زودي بايد مي رفتي ؟
چقدر پياده ول چرخيدم و اشك ريختم .. سخته … كمرم شيكست .. چقدر باهم برنامه چيده بوديم براي آينده .. تك فرزند بود و من جاي برادرش بودم….
از تموم دوستام كناره گرفتم ... توي درس و كار خودم رو غرق كردم .. چقدر از روز رو غرق بودم يادم نيست .. تنها همدم يه فهرست از ابي بود و بس .. . نه مي شد با اين قضيه كنار بيام نه مي شد به مصلحت خدا ايراد بگيرم .
يه سد ساختم دور خودم .. تنهايي هم عاملي داشت .. تا اينكه يه روز كم آوردم .. ديگه نمي تونستم ادامه بدم . رفتم يه جاي خلوت كه مي تونستم شهر رو زير پام ببينم .. آخرش كه چي ؟ چي رو مي خواستم ثابت كنم ؟‌ داشتم از مشكل فرار مي كردم .. از اين كه ديگه اميد حضور فيزيكي كنارم نداره .. ولي يه چيزي حس مي كردم .. آره .. اميد اونجا بود .. و من كور اين همه وقت نمي ديدمش .. ازم يه سوال پرسيد .. گفت چرا جاي من زندگي نمي كني .. تا كي مي توني اين روال رو ادامه بدي .. پس تكليف زندگيت و جووني ايت چي مي شه ..
و من جوابي براش نداشتم .. دلايلم براش قانع كننده نبود..
ازم مي پرسيد اون ايمان شر و تخس و شيطون چي شد ؟
ازم پرسيد اطرافيانت چه گناهي كردن كه بايد به اين آتيش بسوزن و نتونن از اين سد محكمي كه دور خودت كشيدي رد بشن ..
واقعا هم درست مي گفت .. يادمه اين قدر آرزو داشت كه نگو نپرس .. بعد از اون روز منم عوض شدم .. سخت بود ... ولي شدني بود .. حالا دارم به جاي جفتمون زندگي مي كنم و آتيش مي سوزونم و شر بازي در مي يارم ..
آره دوستان .. خيلي ها هستن كه چنين روالي رو طي مي كنن .. اميد كه اينجا پيشمه مي گه بنويس " دارين زندگيتون رو با اين روش حروم مي كنين .. فرداي قيامت بايد جواب بدين اساسي ... فكر كردين همين طور مفت و الكي در مي رين .. نوچ اين جوري نيست . اين تيريپ زندگي كه به تعبيري مي شه يه جوري خودكشي تدريجي گناه داره و اون دنيا پدرتون رو در مي يارن .. شما چرا جاي اون سفر كرده زندگي نمي كنين ؟ "
اي داد .. اميد جان بسه ديگه .. وقت برنامه داره تموم مي شه .. اون وقتا هم كه زنده بودي خيلي حرف مي زدي ها .. برو رد كارت پسر جان ... منم برم غذام نسوزه .
تا بعد . ( اميد : يادتون نره چي گفتم ها )

 

 

hussein_rfa@yahoo.com

حسن خيلي غريبي حسن!!


طھظٹط²ط±ط´ط±ع©طھ ع¯ط§ط²

"حسن روستاي ما گازکشي شده  حسن "، "حسن خيلي خطرناکه حسن " ، "حسن اينجا که چيزي نيست طناب روبه اون ببنديم حسن " اينها جملاتي آشنا است براي کساني که درماههاي اخيرتيزرشرکت گازرادرخصوص رعايت نکات ايمني گازرساني به روستاهاي کشورازسيماي جمهوري اسلامي مشاهده مينمايند.

به اين جملات لطيفه هاي اخيرمنتشرشده ازطريق شبکه پيام کوتاه ارتباطات سيار رانيزبايداضافه کردکه برملا کننده واقعيتي فراترازآنچه مديران شرکت گازبدنبال آن هستند،ميباشد.

زيرابه راحتي ميتوان به اين درک رسيدکه بيشترازآنچه فرهنگ استفاده ازگازشهري ورعايت نکات ايمني ازاين آگهي ها درذهن مردم جاي گرفته باشد فرهنگ تخريب اسماء متبرک است که هدف قرارميگيرد.

ناپختگي آشکار دراين انميشن به راحتي برهربيننده اي اين نکته را القاء ميکندکه توليدکنندگان اين تيزر باطراحي چهره فردي که ازنظرظاهرنه تنها سيماي حسنه اي ندارد بلکه برحسب اتفاق ! فردي کچل وداراي شاخصه ساده لوحي است نه به پيشينه اين اسم ونه به بازخوردهاي روانشناسي وجامعه شناسي ازاين تيزرکمي فکرکرده اند.

بدترازآن زماني است که شورايي به نام شوراي نظارت برتوليدوپخش تيزرهاي تبليغاتي درصداوسيماي جمهوري اسلامي نيزبراثرتخريبي اين چنين پيامهايي کمترين توجهي نکرده وباتائيدپخش اين آگهي برغربت نام "تنها ترين سردار" مي افزايند.

کارشناسان ديني واجتماعي براين مسئله متفق القول هستندکه پيامهاي پخش شده ازرسانه ملي بسيارفراترازبرنامه هاي ديگراين رسانه ويا هروسيله فرهنگي واطلاع رساني  ازجمله کتاب ، روزنامه ،نرم افزار،اينترنت و... برجامعه تاثيرگذاربوده ودراين ميان کودکان ونوجوانان بيشترازهرکسي دربرابراين تيرنقش هدف وسيبل مقابل راايفا ميکنند.

طھظٹط²ط±ط´ط±ع©طھ ع¯ط§ط²

نکته اينجاست که اسمها بايدبيانگروتداعي کنندشخص وکارکتر اجرايي آن باشدنه آنکه برخلاف شخصيت اصلي نام به ايفاي نقش بپردازند.اسم ها نزدافرادداراي ارزش وبهاي خاصي است بطوريکه شايدهرگزکسي حاضربه عوض کردن اسم خودبانام ديگري حتي اگرداراي معناي لطيف تري هم باشدنشود.

نه تنها درايران وفرهنگ اجتماعي مردم آن  نامگذاري کودکان ازجايگاه بالايي برخورداراست بلکه اين سنتي فراگيردرتمام اقصي نقاط جهان بوده وهرپدرومادري روزهايي اززندگي خودراصرف تعيين نام فرزندخودمينمايد.

اين اصل درميان مادران ازارزش بسياربالاتري برخورداراست زيراکمتري مادرپيداميشودکه ازدوران نوجواني خودبه اين مسئله فکرنکندکه براي فرزندخودچه نامي خواهدگذاشت .

درميان ايرانيان نامهاي اسلامي واصيل ايراني برخلاف برخي ملل جهان نه تنها ازقواعدواصول خاصي پيروي ميکندبلکه اين نامها يادآوررشادتها , ازخودگذشتي وسلحشوري افرادي است که گاه درغربت تاريخ وناملايمات فرهنگي بسرميبرند

مطبوعات ورسانه هاحداقل بايدازنامهاي مذهبي "محمد" مهرباني ومهرورزي، "علي" عدالت وحکومت پاک ،" حسن " حلم ،بردباري وذکاوت دراداره جامعه اسلامي،"حسين " ازخودگذشتگي وايثار،"سجاد" عبوديت وانتقال فرهنگ ،" باقر"کشف علم و....وازنامهاي ملي "کاوه" ظلم ستيزي ،"رستم " خصلت پهلواني ومرزباني ازآب وخاک ميهن وطهماسب ،کورش وداريوش و...عدالت درحکومت وتکيه براصالتهاي مثبت وکهن ايران زمين رامتصورسازند.

اگرچه خصلتهاي يادشده ونامهاي برده شده بخش کوچکي ازفرهنگ بزرگ واصيلي است که درجامعه ايران وتاريخ پرگهر آن که با اسلام آوردن ايرانيان به تعالي هرچه باشکوه ترنزديک ونزديکترشده ولي بايدديدکه درحفظ ،نگهداري وگسترش اين فرهنگ اين ابزارهاي فرهنگي چه نقشي داشته وميتوانندداشته باشند.

طھظٹط²ط±ط´ط±ع©طھ ع¯ط§ط²

قطعا توليدوپخش تيزرها وانميشن ها نه تنها نقطه منفي رسانه نيست بلکه آيتمي باپتانسيل بالاست که ميتواند به راحتي برهدفي که گوشه اي ازآن دربالايادآورشدنقش به سزايي ازخودبرجاي بگذاردودستندرکاران آن با تسلط ويا استفاده ازعلم جامعه شناسي و روانشناسي اجتماعي ازاين ابزاربراي بهبود اين مهم بهره ببرند.

همانگونه که درتيرزهاي تبليغاتي پليس افرادساده لوح ومتخلف داراي نامهايي هستندکه مخرب فرهنگ جامعه نيست ميتوان ازاين الگوبراي ديگرپيامهاي کوتاه وبلنددررسانه ملي بهره بيشتري گرفت.

بدنيست مديران صداوسيما که درجمع آوري نظرسنجي هاي متفاوت دست طولايي دارنديک نظرسنجي کوچک ازجامعه ايران بافرهنگ شيعي اش رابااين موضوع ترتيب دهندکه پس ازپخش اين تيزروياکارتون هايي براساس داستانهاي ضدفرهنگي "حسن کچل "و"حسن بقال " ،چنددرصد خانواده هاي ايراني حاضرهستند اين نام زيبا که ازلطافت وارزش خاصي برخورداراست رابراي فرزندان خودانتخاب نمايند.

 

 

ebgh_80@yahoo.com

یادداشت های همین جوری

نسبت به مطلب من در چند شماره پیش ، یکسری از دوستان لطف کردند و موافقت خودشان را ابراز کردند و گروهی دیگر هم لطف کردند و انزجارشان را از من و یادداشت های همین جوری ابراز کردند که از ایشان هم ممنونم . اما در پاسخ به منتقدین ( که گاها هم اصول را به کمال رسانده و ما را کلا شستشوی آبا اجدادی می دهند ! ) باید بگویم که دوستان منتقد ، چه شما خوشتان بیاید و چه خوشتان نیاید ( که همیشه هم شکر خدا شما مخالف هر گونه انتقادی هستید ، چه احساسی و چه عقلانی و کلا مرغهایتان یک دانه پا دارد ! ) این دولت ، بدترین دولت در کل تاریخ بعد از انقلاب بوده است . دلایلش بسیار است و خود شما هم به این امر واقفید . عدم صلاحیت و مدیریت ایشان را در جا بجای این مملکت می توانید ببینید . انتخاب وزیرانی که در حد و اندازه وزارت نیستند و انتخاب مدیرانی که در بهترین حالت ، اصلا تجربه ای از کاری که به ایشان سپرده شده است ندارند . در بحث مدیریت سیاسی که ضعیف ترین دولت در بعد از انقلاب بوده است . آزادی جاسوسان انگلیسی ، پذیرش گفتگو ( توجیه اینکه فقط دلش شور عراق را می زند ، از آن حرفاست ! بالاخره این کاغذ پاره ها یک روزی یقه ایران را می گرفت و ایران مجبور می شد این کار را بکند ) ، انواع و اقسام توهین هایی که از اطراف به ایران و ایرانی می شود ، نوع برخورد دیگر کشورها با اتباع ایرانی و ... . در بحث مدیریت اقتصادی هم که چه بگویم ، قیمت سکه ، ارز ، طلا ، لبنیات ، گوشت ، مرغ ، خواربار ، بنزین ، برق ، آب ، نفت و کلا هر چیزی که قرار بوده برای این مردم ، تامین اقتصادی نام بگیرد ، از بین رفته است . البته دوستان اصول گرا خودشان را به کوچه علی چپ می زنند ، چون با تغاری ماست و نان خشک هم سیر می شوند ، ولی اشکال اینجاست که همه اصول گرا نیستند و بیش از هفتاد درصد مردم اصلا کاری به چپ و راست و غیره ندارند و خواهان خوردن برنج هستند . در بحث مدیریت اجتماعی هم که نور علی نور است . با خمپاره و توهین روسری سر مردم می کنند . به مدل مو ، ریش ، لباس ، نوع رنگ ، ماهواره و همه آزادی های فردی و اجتماعی و حقوق اجتماعی مردم تعرض می شود و در کارنامه متعرضین بعنوان اسلام و دین داری نام برده می شود و جالب اینجاست که همین آقای احمدی نژاد در پاسخ به خبرنگاران خارجی بارها گفته است که همگان حق استفاده از هر نوع پوششی را دارند ، زیرا جزو آزادی ها و حقوق فردی هر کس است ( می دانم تمام دوستان اصول گرا اصلا چنین حرفی را از دهان رییس جمهور نشنیده اند ، زیرا زمانیکه خبرنگار فرانسوی این جواب را می شنید ، دوستان اصول گرا برق نداشتند و یا مشغول خواندن دعای پر فیض ندبه یا کمیل بوده اند ! ) . به هر حال انواع و اقسام شعارهای تبلیغاتی ایشان هم که یا شوخی مطبوعاتی نام گرفت ، یا شیطنت خبرگزاری های خارجی و یا توطیه دشمنان که ماشالله کم هم نیستند و سی ساله مانع شده اند تا ایرانی ها ، جایگاهی در دنیا پیدا کنند . ادبیات دیپلماتیک هم قربانش بروم . به تمام دنیا توهین می کند این دولت فخیمه و همه را شیطان و پست و زورگو و جاهل و شوت می نامد و فقط شخص شخیص شان از تمام دنیا بیشتر می فهمد . نامه هایی که ایشان به اقصی نقاط دنیا ارسال می دارند و جوک روز دنیا می شوند ، نشان از فهم ایشان در امور بین المللی دارد و قطعا شعور بوش ، آل مکتوم ، مرکل ، پاپ ، بشار اسد ، مالکی ، کرزای ، مشرف ، شیراک ، پوتین و دیگر سیاستمداران با آن همه دبدبه و کبکبه به این نامه نگاری ها قد نمی داده است ! از دیگر نشان های مردمی بودن ایشان ، فوتبال بازی با تیم ملی ، پوشیدن لباس تکواندو ، لباس های عشایری و غیره است که نمی دانم چرا تا کنون عقل بقیه دولتمردان دنیا نرسیده است که با این کار خود را مردمی نشان بدهند و مواردی دیگر که مانند روز بر هم شما و هم بر من و هم بر دوستان خواننده دیگر روشن است و از حوصله خارج است بازگویی هزاران مرتبه این اعمال .
ولی صحبت اصلی این است که بر اساس چیزی که من و شما بعنوان مسلمان قبول داریم از ما پرسیده می شود ( شب اول قبر ) که عمرت را در چه راهی صرف کردی ؟ به شخصه هر چه فکر می کنم ، می بینم هیچ جوابی ندارم بدهم ( هر چند می دانم اگر بگویم در ایران بوده ام ، حل است و روادید بهشت صادر می شود ! ) . از کودکی که چیزی نفهمیدیدم . نوجوانی را هم در مدرسه بودیم . جوانی را هم کار کردیم برای مسنی . مسنی هم به این فکر کردیم که چه عمری را تلف کردیم و هیچ نفهمیدیدم . پیری هم می شینیم خانه سالمندان و به این فکر می کنم که از کودکی و نوجوانی و جوانی و متاهلی و مسنی هیچ نفهمیدیم . حتما می گویید می شود اینطور نبود . من هم قبول دارم که می شود زندگی کرد ولی انسانهایی که در دنیا زندگی می کنند ، دولتمردانی دارند که امنیت اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی شهروندان را تامین می کنند یا شرایطی هست که خودشان تامین کنند . ولی متسفانه حق مسلم من و شما بعنوان ایرانی یا خرج تیر و گلوله در لبنان و فلسطین و بوسنی و افغانستان می شود یا شده است ، یا در جیب اکراین و روسیه و یک مشت گداتر از خودمان شده است تا هوایمان را به خاطر گند کاری هایمان داشته باشند . هر گونه اعتراضی هم مشخص است با چه چیزی همراه است و طلب حق مسلم مان هم مطینا در اوین داده می شود . متاسفانه دولتمردان ما از هر قشری به تنها چیزی که فکر می کنند شکم خودشان و فک و فامیل هاست و اگر خیلی خدا جو و خداپرست باشند که به شکم فکر نکنند ، حق مسلم من و شما ، خرج جناح بازی شان می شود تا فرضا فلان رقیب را برکنار یا برایش پرونده سازی کنند و تیتر روزنامه های خودی شان بکنند . دولتمردانی که نان شب مردم و امنیت اجتماعی و اقتصادی مردم و رفاه اجتماعی و اقتصادی مردمش ، آخرین مرحله از کلیه محاسباتش است و اصلا هم نیست ! باور کنید نیست . مگر یک هفته مانده به انتخابات که همه دولتمردان از خودشان خاطره خوب باقی می گذارند . به هر حال من یک نفر از اوضاع کنونی اصلا راضی نیستم . باور بفرمایید دوستان منتقد من ، این اوضاع را برای من و امثال من و حتی شما ، آمریکا و اسراییل و انگلیس درست نکرده اند . عدم صلاحیت مدیران و دولتمردان کشور ما را به اینجا رسانده است و در هر دوره ای هم بدتر شده است . سفرهای استانی ، نان شب مردم نمی شود . وقتی این سفرها نتیجه بخش است که شهرستانی ها در شهرستانشان زمین خوردن کلنگ را برای احداث بیمارستان ، کارخانه ، مدرسه و غیره ببینند و نه فقط برویم در استادیوم و شروع کنیم به امید های واهی دادن و کلی تشویق شویم و بعد هیچ . این ها مردم داری نیست و مسلمانی هم نیست . اگر مسلمانید بروید خطبه امیرالمومنین را به مالک اشتر برای زمامداری حکومت مالک در مصر بخوانید . ببینید کدامین دولتمرد ایرانی ، یک مورد از نکات امیرالمومنین را رعایت کرده است . ما عادت کرده ایم ریش را مسلمانی بدانیم و چادر . ولی دین داری به دل و عمل است و نه حرفهای صد من یک غاز زدن ، زیرا اگر چنین بود ، عمروعاص و ولید و ابوبکر و عثمان از همگان مسلمان تر بودند . حکایت دولت اصول گرای ما مانند زمانی است که قرآن ها را سر نیزه ها کردند و این دولت هم همین کار را کرده است و مردم امیدوار هم بدنبال این نیزه ها راه افتاده اند ، زیرا امید دارند که قرآن های سر نیزه کمکشان کند و رفاهشان را تامین کند . سفرهای استانی ، حرف از حقوق مسلم مردم زدن و دیگر موارد همگی مانند همان نیزه و همان قرآن است . عمل ، بی عمل و تاریخ هم ثابت کرده است که ملت ایران همواره در امید به شعار های واهی بستن ، حرف اول و آخر دنیا بوده است و هیچگاه نخواسته اند بفهمند که نامزدها را از روی تجربه مدیریتی و شایستگی شان انتخاب کنند و نه از روی شعار هایی که دو روز بعد می شود توطیه دشمنان اسلام و ایران و یا شیطنت های خبرنگاران و خبرگزاری ها . به هر حال چه اصول گرا و چه سوسول گرا و چه وسط گرا ، در تاریخ این مملکت بی شمار بوده اند و آمده اند و رفته اند و همواره مردم در انتها سرشان کلاه رفته است و آه افسوس کشیده اند که چه انتخاب غلطی داشته اند . حالا دوستان اصول گرا و مدافع دولت ، یک بار هم که شده برای رضای خدا سرتان را از برف بیرون بیاورید و دور و برتان را خوب ببینید . اصلا چرا راه دوری برویم ، بروید یخچالتان را باز کنید و بسته های گوشت و مرغتان را بشمارید ! یا نوع میوه هایی که در یخچال دارید را بشمرید ، اورانیوم و سانتریفوژ به خدایی که می پرستید این یخچال را پر نمی کند و بوش و اولمرت گوشت هایتان را برنداشته ، بلکه پول گوشت و مرغی که باید در یخچالتان باشد ، در لوله های تفنگ لبنانی ها یا فلسطینی ها و یا در شیشه ودکای پوتین و رفقایش که به سلامتی حماقت ما جماعت می نوشند ، قرار دارد . راستی زیر خط فقر با صندوق مهر رضا حل شد ؟ کارگران با سفرهای استانی حقوق و بیمه شان درست شد ؟ معلم ها و اتوبوسی ها چی ، الان راضی هستند ؟ حقوق معوقه زنان چی شد ؟ دانشجوها و استید دانشگاه ها کجایند ؟ آخ اصلا یادم نبود که این هایی که نام بردم را اولمرت و بوش و تونی بلر بردند گوانتانامو تا بهشان بفمانند که ملتی که انرژی هسته ای دارد ، ناشکری نمی کند که حقوق مان و نان سر سفره مان چی شد !!! همین .

 

 

salman_yavar@gmail.com

روزنامه‌ي جمهوري اسرائيل !

در اين كه "مسيح مهاجري" در قالب "كارگزاريِ قيصر" يا وظيفه و تكليف اجرايِ توطئه‌ها و فتنه‌هاي كارگزاراني حدود 2 سال است عمل مي‌كند، هيچ شبهه‌اي وجود ندارد. و اين كه اين "كارگزار قيصر" بنا به دستور ارباب خود، در "مصلوب كردن احمدي‌نژاد" حتي يك لحظه غفلت نكرده است نيز بر هيچ‌كس پوشيده نيست. اين كه بغض و كينه و حسد شكست هاشمي رفسنجاني و پيروزي احمدي‌نژاد، اين "مأمور معذور" را از حالت عادي خارج ساخته، و هر چه بر پيروزي‌هاي شگفت‌آور احمدي‌نژاد افزوده مي‌شود، اين "عدم تعادل روحي" در "ارباب" و "رعيت" بيشتر مي‌شود نيز ترديدناپذير است.
هيهات كه "مافياي هفت‌سر قدرت و ثروت يك لحظه آرام بگيرد، و آن "خود سردار خوانده‌هاي سازندگي" با افشا شدن برنامه‌هاي رسوا، و عملكرد رسواترشان، به ويژه در فرزندان رشوه‌خوار و وابسته و ... دمي از تهاجم به احمدي‌نژاد غافل شوند، و كدام ابزار بهتر از روزنامه جمهوري ارگان هاشمي رفسنجاني، كه با پليدترين شكل گوي سبقت را از پليدترين قلم‌ها ربوده است؟
سرمقالة ننگين ديروز اين روزنامه در واقعيت امر يك "كودتاي همه‌جانبه" و يك ننگين‌نامه پر كينه و حسد و فتنه و آشوب‌گري تمام‌عيار بوده است، كه "قلم‌به ‌مزدي" را با تصويري آشكار نمايش مي‌دهد.
مخالفت با شعار عدالت‌محوري از كسي چون "كارگزار قيصر" بعيد نيست، و چرا نباشد؟
1. از قلمي كه براي رئيس مافياگران، واژه "آيت‌الله" به كار مي‌برد، و فساد رسواي خانداني او، و تباهي انديشه‌‌ي ضدولايتي او را تطهير مي‌كند، و چون يك مأمور اجنبي بر حضرت آيت‌الله مصباح يزدي به جرم "رواج انديشه‌‌‌ي اسلام ناب" مي‌تازد، چه انتظاري بايد داشت كه عدالت را تحمل كند.
2. مخالفت، تقابل و فتنه‌گري واژگونه نسبت به افتخار‌آفرين‌ترين مديريتِ احمدي‌نژاد در ماجراي تجاوزگران نظامي انگليسي، يكي از پليدترين و سياه‌ترين نقاط انديشه‌اي اين مأمور قيصر است كه در كارنامه‌ي او درج شد.
چگونه اين "كارگزار قيصر" بي‌پروا فساد سياسي، روابط پنهان و حمايت خارجي از ارباب خود را در انتخابات و هم‌اكنون نمي‌بيند، يا به آن افتخار دارد، اما عظمت‌‌آفريني احمدي‌نژاد را در ديپلماسي عزتمند، چونان لشكريان اموي به يورش مي‌گيرد؟
3. كارگزار قيصر با تحريك منافقانه، بي‌آبرويي وسيع را به تصوير مي‌كشد. قلم او چون دست‌هاي بمب‌گذار منافقان با حسد و بغض و كين اربايش آغشته گرديده، و طرح يك كودتاي همه‌جانبه را با ايجاد "تحريك" و "فتنه" و "شورش" عليه احمدي‌نژاد در كلمات گنجانيده است. زهي تاسف كه اين مأمور، چنين سرسپرده وارد كارزار شده و آخرين گام خود را با "خودكشي براي رفسنجاني" و اميدهاي برباد رفته او برداشته است.
4. كارگزار قيصر كه از بيان ديپلماتيك رئيس‌جمهور پيرامون رابطه با مصر مسلمان، از وحشت پيروزي ديگر احمدي‌نژاد در جهان اسلام، به يك بيمار روحي تبديل گرديده 3 نكته را فراموش كرده است:
الف – برداشت منافقانه از رهنمودهاي حضرت امام سلام الله عليه و فتنه‌گري آشكار در اين زمينه، در حالي كه اربابش "وعده رابطه با امريكا" را در انتخابات نهم در پيشگاه ملت آشكارا اعلان داشت، مشخص است.
ب – كارگزار قيصر فراموش كرده كه "قيصر يا همان ارباب او" در 16 سال گذشته، شاهد، ناظر و حامي ملاقات‌ها، روابط و ... پنهان با امريكا بوده، كه طشت اين رسوايي پس از روي كار آمدن احمدي‌نژاد از بام به زمين افتاد. آيا دست‌گيري "حسين موسويان" سبب اين عدم تعادل روحي گرديده است؟ چرا كه پي‌گيري پرونده او شاه‌كارهاي شخصيت‌هاي برجسته‌ي نظام !!! را در ارتباط با بيگانگان روشن مي‌كند.
ج – كارگزار قيصر به دليل عدم تعادل روحي و رنج از حذف كامل اربابش از صحنه‌هاي فكري و سياسي توسط ملت، و پيروزي‌هاي سياسي چشم‌گير احمدي‌نژاد دين‌مدار در جهان اسلام، و حتي جهان غرب، بياد بياورد، "قيصر" چگونه در برنامه‌ي زنده‌ي تلويزيوني به حضرت امام – كه درود خدا بر او باد – توهين كرده و با دروغ‌پردازي، براي «مَنِ» خود، هر آنچه پليدي بود را ارايه كرد.
همچنين به ياد بياورد ارباش براي آراي غيرمشروع و غيرمقبول جمع‌شده توسط دخترانش در خبرگان رهبري، به هر وسيله‌اي آويخت و حتي "ولايت فقيه را اصل مطرود" خواند. آيا شرمندگي اين رفتار و گفتار پليد، اين كارگزار قيصر را حتي يك لحظه به خود متوجه نمي‌كند؟
آيا بازگشت مافياگران قدرت و ثروت، خويشاوندسالاران غارتگر، سياست‌بازان پنهان‌كار و ذلت‌پذير، و آنان كه ملت كمترين اعتمادي به آن‌ها در عرصه‌ي فكري، سياسي و عملي ندارند، تا اين حد ضروري است كه اين كارگزار قيصر چنين ديوانه‌وار صفحات روزنامه "جمهوري اسرائيل" را سياه كند؟
واقعيت آْن است كه سرمقاله مذكور را تنها مي‌توان در روزنامه‌هاي "هاآرتص" يا مانند آن ديد. آنان كه دشمني با امام عصر عجل‌الله تعالي فرجه‌الشريف را در مبارزه با احيا كننده‌ي دعاي فرج – احمدي‌نژاد – خلاصه‌كرده‌اند، و حتي "كشتن" او را يك "واجب شرعي" اعلان داشته‌اند.
كارگزار قيصر بايد شرمنده باشد، شرمندگي ويژه از همه‌ي بغض‌ها، كينه‌ها، فتنه‌گري‌ها و مأموريت‌هاي كودتاگرانه‌اش. شرمنده باشد كه در روزي چنين ننگين‌نامه‌اي نوشت كه مقام معظم رهبري علت دشمني "روزنامه‌هاي داخلي و خارجي" با احمدي‌نژاد را پاي‌فشاري رئيس‌جمهور بر اصل انقلاب و راه و آرمان‌هاي حضرت امام خميني سلام‌الله عليه و ابراز عشق و علاقه به ارزش‌ها و امام دانستند.

 

 

nadali1984@gmail.com

To My Friends
تقديم به تمام دوستانم


If you should die
before me, ask if you
could bring a friend.
-- Stone Temple Pilots
اگر تو خواستي قبل از من بميري
بهم بگو که مي خواي يه دوست رو هم همراه خودت ببري يا نه .

If you live to be a hundred,
I want to live to be
a hundred minus one day,
so I never have to live
without you.
-- Winnie the Pooh
اگر مي خواي صد سال زندگي کني
من مي خوام يه روز کمتر از صد سال زندگي کنم
چون من هرگز نمي تونم بدون تو زنده باشم.

True friendship is
like sound health;
the value of it is
seldom known
until it is lost.
-- Charles Caleb Colton

دوستي واقعي مثل سلامتي هست
ارزش اون رو معمولا تا وقتي که از دستش بديم نمي دونيم.

A real friend
is one who walks in
when the rest
of the world walks out.
يک دوست واقعي اوني هستش که وقتي مياد
که تموم دنيا از پيشت رفتن.

Don't
walk in front of me,
I may not follow.
Don't walk behind me,
I may not lead.
Walk beside me and
be my friend.
-- Albert Camus
جلوي من قدم بر ندار،
شايد نتونم دنبالت بيام.
پشت سرم راه نرو،
شايد نتونم رهرو خوبي باشم.
کنارم راه بيا و دوستم باش.

Friends are God's way of taking care of us.
دوستان، روش خدا براي محافظت از ما هستن.

Friendship is one mind
in two bodies.
-- Mencius
دوستي يعني يک روح در دو بدن .

I'll lean on you and
you lean on me and
we'll be okay
-- Dave Matthews
من به تو تکيه مي کنم و تو به من
و اونوقت همه چيزمون مرتبه.

If all my friends were
to jump off a bridge,
I wouldn't jump with them,
I'd be at the bottom to
catch them.
اگر تمام دوستام بخوان از يه پل رد بشن،
من با اونا عبور نخواهم کرد،
بلکه اون طرف پل خواهم بود براي کمک به اونا.

Everyone hears
what you say.
Friends listen to
what you say.
Best friends
listen to what you don't
say.
هر کسي چيزايي رو که شما مي گين مي شنوه.
ولي دوستان به حرفاي شما گوش مي دن.
اما بهترين دوستان
حرفايي رو که شما هرگز نمي گين مي شنون.

My father always used
to say that when you die,
if you've got five real friends,
then you've had a great life.;
-- Lee Iacocca
پدرم هميشه بهم مي گه موقع مردن ،
اگر پنج تا دوست واقعي داشته باشي ،
اونوقت هست که زندگي بزرگي داشتي.

Hold a true friend with both your hands.;
-- Nigerian Proverb
يک دوست واقعي رو دو دستي بچسب.

A friend is someone who knows
the song in your heart
and can sing it back to you
when you have forgotten
the words.;
-- Unknown
يه دوست، فردي هست که آهنگ قلبت رو مي دونه
و مي تونه وقتي تو کلمات رو فراموش مي کني
اونا رو واسه ات بخونه.

Pass this on to all of your FRIENDS,even if it means
sending it to the person that sent it to you.
And if you receive this e-mail many times from
many different people, it only means that you have
many FRIENDS. And if you only get it but once, do not be
discouraged for you will know that you have
AT LEAST ONE GOOD FRIEND.
اين فايل رو واسه تموم دوستاتون ارسال کنين
حتي اگر بايد اون رو واسه دوستي بفرستين که فايل رو ازش دريافت کردين.
و اگه شما اين ايميل رو به تعداد زياد و از آدماي متفاوت دريافت کردين
اين يعني اينکه شما دوستاي فراووني دارين.
و اگه فقط يه بار واسه تون ارسال شد
دلسرد نشين ، چون شما مي دونين که حداقل يه دوست خوب دارين.


مواظب خودتان باشيد
خدا نگهدار

 

 

azaltaabad2000@yahoo.com

بررسي کامل تمامي دلايلي که باعث کاهش سرعت کامپيوتر ميشوند

قسمت سوم

سازگاري كنترل كننده و نوع ديسك
برخي از كاربران پس از مشاهده افت سرعت سيستم به اميد بهبود وضعيت كامپيوتر خود اقدام به تغيير هارد ديسك مي نمايند ، ولي ممكن است در عمل چنين اتفاقي نيافتد و تلاش آنان تاثير چنداني بر روي بهبود كارآئي سيستم نداشته باشد . اين موضوع مي تواند دلايل متعددي داشته باشد . عدم حمايت مادربرد از تمامي پتانسيل هاي هارد ديسك جديد ، يكي از متداولترين دلايل در اين زمينه مي باشد. بديهي است در چنين مواردي با هارد ديسك جديد همانند هارد ديسك هاي قديمي برخورد خواهد شد . بنابراين لازم است در زمان نصب تجهيزات جديد سخت افزاري نظير هارد ديسك ، دفترچه راهنماي مادربرد به دقت مطالعه شود تا مشخص گردد كه مادربرد از چه نوع اينترفيس IDE حمايت مي نمايد .
استفاده از كابل هاي نامطلوب و گاها" فرسوده نيز مي تواند يكي از دلايل عدم افزايش كارآئي هارد ديسك هاي جديد نصب شده بر روي يك سيستم باشد . در بسياري از موارد ممكن است با تغيير كابل هاي درايو شاهد افزايش و يا بهبود كارآئي سيستم باشيم .
فناوري توليد هارد ديسك ها معمولا" در بازه هاي زماني يك سال تا 18 ماه تغيير و بهبود پيدا مي نمايد و علاوه بر اين كه ظرفيت آنها بطرز قابل توجهي افزايش مي يابد ، سرعت و كارآئي آنها نيز افزايش چشمگيري پيدا مي نمايد . با استفاده از هارد ديسك هاي جديد ، سرعت سيستم بطرز كاملا" ملموسي افزايش خواهد يافت . ديسك هاي سريال جديد SATA ( برگرفته از Serial ATA ) ، بمراتب سريعتر از ديسك هاي موازي قديمي از نوع ATA مي باشند .

سرويس هاي ويندوز
تعداد زيادي از سرويس هاي ويندوز به صورت پيش فرض فعال مي گردند كه به برخي از آنها به منظور عملكرد صحيح سيستم نياز نمي باشد . در اولين فرصت مي بايست اينگونه سرويس ها بررسي و نسبت به غيرفعال كردن سرويس هاي غيرضروري اقدام گردد .
براي آشنائي با سرويس هاي در حال اجراء از روش هاي متعددي استفاده مي گردد . استفاده از از Service Applet ( دستيابي از طريق منوي Administrative Tools ) ، يكي از امكانات موجود در اين رابطه است . با استفاده از برنامه فوق مي توان اطلاعات مناسبي در خصوص نام سرويس ، وضعيت آن و اين كه در زمان راه اندازي به چه صورت فعال و اجراء مي گردد را مشاهده نمود . به منظور مشاهده جزئيات مربوط به يك سرويس مي توان با كليك ( سمت راست ) بر روي سرويس مورد نظر ، صفحه Properties آن را فعال و جزئيات سرويس را مشاهده نمود .
براي توقف يك سرويس مي توان از دكمه Stop استفاده نمود . در صورت عدم نياز به اجراي يك سرويس مي توان از طريق گزينه Startup type آن را غيرفعال نمود.در صورت عدم اطمينان از ضرورت اجراي يك سرويس در زمان راه اندازي، مي توان وضعيت اجراي آن را در زمان راه اندازي از طريق گزينه Startup type به Manual تغيير داد . در صورتي كه پس از راه اندازي سيستم به خدمات سرويس فوق نياز باشد ، مي توان آن را به صورت دستي فعال نمود .
يكي ديگر از روش هاي تشخيص و مديريت سرويس هاي در حال اجراء ، استفاده از برنامه MsConfig است . براي اجراي برنامه فوق پس از فعال كردن جعبه محاوره اي Run ، از دستور MsConfig استفاده مي گردد . ستون essential ضروري بودن وجود سرويس را براي سيستم نشان مي دهد . توجه داشته باشيد كه تعداد زيادي از سرويس ها به عنوان سرويس هاي ضروري در پنجره System Configuration Utility نشان داده نمي شوند .
Index Service يكي از سرويس هائي است كه داراي نقشي غيرقابل انكار بر روي سرعت سيستم است . سرويس فوق محتواي هارد ديسك را به منظور جستجو و يافتن سريعتر فايل ها ايندكس مي نمايد . در مواردي كه استفاده از فرآيند جستجو به منظور بازيابي اطلاعات يك امر حياتي باشد ( نظير وجود وب سايت ) ، استفاده از سرويس فوق توجيه پذير است و در غير اينصورت پيشنهاد مي گردد كه به منظور بهبود كارآئي سيستم آن را غيرفعال نمود .

پردازه ها ي ناقص و يا داراي مشكل
تمامي پردازه هاي ناقص و يا داراي مشكل زماني را از پردازنده خواهند گرفت كه در بسياري از موارد ممكن است زمان اندكي هم نباشد . درايورهائي كه به درستي طراحي نشده و يا عناصر باقيمانده حاصل از يك نصب ناموفق بر روي سيستم دو نمونه متداول از اينگونه پردازه ها مي باشند .براي مشاهده پردازه هاي در حال اجراء مي توان از Windows Task Manager استفاده نمود . هر پردازه كه درصد بسيار بالائي از زمان پردازنده را بدون هيچگونه دليل منطقي به خود اختصاص داده باشد ، احتمالا" از جمله پردازه هائي است كه ناقص و يا دچار مشكل شده است . در صورت وجود اينچنين پردازه هائي مي توان با كليك ( سمت راست ) بر روي پردازه و انتخاب گزينه End Task به حيات آنها خاتمه داد .

تكه تكه شدن ديسك
به موازات اضافه كردن ، حذف و يا اعمال تغييرات بر روي فايل هاي موجود بر روي يك ديسك ، در چيدمان و ساختار سكتورهاي اختصاص داده شده به يك فايل تغييراتي ايجاد مي گردد و اين احتمال وجود خواهد داشت كه محتويات يك فايل در چندين سكتور غيرهمجوار ذخيره گردد . با استمرار وضعيت فوق كه به "تكه تكه شدن فايل " موسوم است ، فايل ها با وضعيتي نامطلوب بر روي ديسك نگهداري خواهند شد چراكه در زمان استفاده از يك فايل در مقابل بازيابي آن از طريق مجموعه اي از سكتور همجوار ، مي بايست اطلاعات مربوط به يك فايل از طريق سكتورهاي متعددي كه الزاما" در مجاورت فيزيكي هم نمي باشند ، بازيابي گردد . پيامد اين موضوع ، كاهش سرعت ذخيره و بازيابي فايل ها بر روي رسانه ذخيره سازي خواهد بود . چراكه هدهاي ديسك مي بايست بدفعات براي ذخيره و بازيابي هر يك از بخش هاي يك فايل بر روي رسانه ذخيره سازي حركت نمايند .
برخي از سيستم هاي عامل داراي امكانات مناسبي براي defrag كردن فضاي ذخيره سازي مي باشند . به عنوان نمونه در ويندوز xp مي توان از برنامه defrag.exe استفاده نمود . يكي از مشكلاتي كه ممكن است باعث عدم اجراي موفقيت آميز فرآيند فوق گردد ، عدم وجود ظرفيت خالي بر روي رسانه ذخيره سازي است . بديهي است در چنين مواردي نمي توان انتظار انجام عمليات defrag موفقيت آميزي را داشته باشيم . براي استفاده از برنامه defrag مي بايست بين 20 تا 25 (گاهي ا درصد از فضاي رسانه ذخيره سازي خالي باشد تا برنامه هاي defrag بتوانند پس از بررسي وضعيت موجود ، آن را بهينه نمايند . بنابراين در صورتي كه ظرفيت يك رسانه ذخيره سازي تكميل شده باشد و عملا" بر روي آن فضاي خالي چنداني وجود نداشته باشد ، مي بايست برخي از فايل هاي موجود را حذف و يا به مكان ديگري منتقل نمود .

برنامه هاي background
قطعا" تاكنون سيستم هاي متعددي را مشاهده نموده ايد كه داراي آيكون هاي متعددي در بخش system tray مي باشند . هر آيكون نشاندهنده يك فرآيند در حال اجراء به صورت foreground و يا background است .اكثر فرآيندها به صورت background اجراء مي گردند و كاربران نسبت به اين موضوع آگاهي ندارد چراكه برخي از برنامه ها به صورت اتوماتيك و در زمان راه اندازي سيستم اجراء مي گردند .
براي آگاهي از اينگونه برنامه ها مي توان فولدر Startup ( دستيابي از طريق منوي Start ) را بررسي نمود . تعداد زيادي از برنامه ها عناصر مورد نياز خود را در اين فولدر قرار مي دهند تا به صورت background اجراء شوند . برخي از برنامه ها نظير Microsoft office FindFast بطرز قابل ملموسي باعث كاهش سرعت سيستم مي گردند . پيشنهاد مي گردد هر يك از آيتم هاي موجود در فولدر Startup بررسي و موارد غيرضروري حذف گردد .
توجه داشته باشيد كه تمامي برنامه هائي كه در زمان راه اندازي سيستم اجراء مي گردند صرفا" در فولدر Startup نمايش داده نخواهند شد . يكي ديگر از مكان هائي كه با استفاده از آن مي توان از وجود چنين برنامه هائي آگاهي يافت ، بررسي كليد هاي ريجستري زير مي باشد :
HKEY_LOCAL_MACHINE/ Software/ Microsoft/ Windows/CurrentV ersion/Run
HKEY_LOCAL_MACHINE/ Software/ Microsoft/ Windows/CurrentV ersion/RunOnce
با اجراي برنامه msconfig.exe و مشاهده Startup Tab مي توان از وضعيت برنامه هائي كه در زمان راه اندازي سيستم بطور اتوماتيك اجراء مي شوند نيز آگاهي يافت .

ادامه دارد ...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

29 ارديبهشت / 19 مي / 2 جمادي الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
29 ارديبهشت ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
شکست نهايي امويان از ابو مسلم خراساني

19 مه سال 749 و دو سال پس از آغاز بپاخيزي ابومسلم خراساني بر ضد امويان، ارتش مروان آخرين خليفه اموي شرق (دمشق) در جنگ منطقه زاب از او شكست خورد و شيرازه حكومت امويان (كه مورد تنفر شيعيان هستند) در خاورميانه از هم گسيخت و عباسيان با كمك ابومسلم بر جاي آنان نشستند و دارالخلافه را از دمشق به بغداد منتقل كردند. از آن پس، حكومت امويان تا مدتي منحصر به اندلس (اسپانيا) و گوشه دور دست آفريقاي شمال غربي بود.

 

زادروز دكتر محمد مصدق

مصدق

مصدق

بيست و نهم ارديبهشت زادروز دكتر محمد مصدق،  است كه به سال ۱۲۵۸خورشيدى (1879 ميلادي) در تهران به دنيا آمد و در ۱۴ اسفند ۱۳۴۵(مارس 1967) فوت شد.
     دولت مصدق با براندازي ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ ساقط و خود او پس از سه سال زندان تا پايان عمر به حالت تبعيد در روستاى احمدآباد ساوجبلاغ (نزديك كرج) تحت نظر بسر برد. دكتر مصدق تبعيد خود در احمد آباد را غير قانوني اعلام كرده بود زيرا حكم قضايي بر تبعيد او وجود نداشت.
     دكتر مصدق پيش از نخست وزيري بارها به نمايندگى تهران در مجلس انتخاب شده بود. وي براي نخستين بار از شهر اصفهان به نمايندگي مجلس انتخاب شده بود. مصدق قبلا هم پست وزارت و سمت استاندار هم داشت. او در دانشگاه تهران حقوق نيز تدريس مي كرد.

 

اعلاميه دولت آمريكا در خودداري از معامله نفت با ايران

19 ماه مه سال 1951 دولت وقت آمريكا تحت فشار شديد انگلستان اعلام كرد كه شركتهاي نفتي آمريكا در شرايط موجود كه اختلاف ايران و انگلستان بر سر نفت ادامه دارد مايل به مشاركت در فعاليتهاي نفتي ايران ازجمله بستن قرارداد خريد نيستند و درصدد آن برنخواهند آمد. اين اعلاميه غير منتظره كه در پي ديدار يك هيات انگليسي از واشنگتن صادر شده بود دولت وقت ايران را متوجه فروش نفت خود به كشورهاي كوچكتر نظير ايتاليا ساخت كه عملي هم نشد. دولت انگلستان كه عامل بزرگي در بازارهاي بين المللي نفت بوده است اخطار كرده بود كه نمي گذارد نفت ايران صادر شود.

 

برخورد تاريخي دکتر ملکي در کنفرانس ژنو با انگلستان بر سر بحرين

دکتر ملکي

19 مه 1953تيتر بزرگ روزنامه ها در سراسر جهان مربوط به اعتراض شديد دكتر محمدعلي ملكي وزير بهداري وقت ايران و پرخاش او به نماينده انگلستان در كنفرانس جهاني بهداشت در ژنو بود كه به برخورد لفظي طرفين انجاميده بود. صداي اعتراض فريادگونه دكتر ملكي هنگامي بلند شد و نطق نماينده انگلستان را در جلسه كنفرانس قطع كرد كه نماينده انگلستان از بحرين به عنوان جزيره تحت الحمايه آن كشور كه از لحاظ مناطق بهداشتي جهان بايد در عداد نواحي شرق مديترانه قرار گيرد نام مي برد. دكتر ملكي ضمن قطع اظهارات نماينده انگلستان گفت كه بحرين يك گوشه از خاك ايران است و اين ايران است كه در مجامع بين المللي بايد از طرف بحرين سخن بگويد نه انگلستان استثمارگر كه آن قطعه از خاك ميهن ما را اشغال نظامي كرده است و در اين كنفرانس او (دكتر ملكي) بايد پيشنهاد دهد كه بحرين در چه ناحيه بهداشتي جهان قرار گيرد، نه نماينده دولت اشغالگر. بحرين در منطقه اي قرار بايد بگيرد كه كشور مادر، ايران ، قرار گرفته است. چون برخورد لفظي طرفين شديد و طولاني بود جلسه كنفرانس به عنوان تنفس تعطيل شد و دكتر ملكي بقيه حرفهاي خود را در خارج از جلسه به خبرنگاران كه وي را احاطه كرده بودند زد و گفت كه جهان «روشن شده» امروز (نيم قرن پيش) نبايد از متجاوز حمايت كند و تنها، حرف زورگويان سلطه گر را بشنود. انگلستان قدرت دريايي داشت و جزاير ما از جمله بحرين را تصرف كرد و .... اعتراض بي سابقه و متن اظهارات دكتر ملكي در جلد دوم تاريخ مبارزات ملل عينا درج شده است. دكتر ملكي به خاطر همين اقدام، دربازگشت به تهران مورد استقبال باشكوه و دلگرم كننده مردم قرار گرفت كه يك قدرداني بزرگ از شجاعت او بود.

 

ميزان حقوق کارمندان دولت در سال 1332 خورشيدي

اشل ترميم شده حقوق پايه( بدون مزايا، از جمله دستمزد كار اضافي كردن) كارمندان دولت ايران در سال 1332 ( استخدام رسمي ها ) سي ام ارديبهشت اين سال جهت پرداخت به خزانه داري كل ابلاغ شد . در اين اشل، حقوق كارمند پايه يك ( تازه استخدام ) 150 تومان ( 1500 قران و كمتر از يك پانصدم چنين دستمزدي در سال 1383 ) تعيين شده بود. طبق اين جدول، حقوق آخرين پايه آن زمان ( پايه 9 ) ششصد و نود و دو تومان بود.

 

Mobin_s2004@yahoo.com
19 مي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

در قلمرو انديشه

از مارکسيسم به ناسيونال سوسياليسم

Verner Sombart

Verner Sombart

«ورنر زومبارت» فيلسوف و اقتصاددان آلماني و مولف كتاب هاي «چرا سوسياليسم در ايالات متحده موفق نمي شود؟»، «زندگاني در محيط كاپيتالسم و محيط سوسياليسم»، «چرا اديان الهي كاپيتاليسم را تاييد نكرده اند»، «اقتصاد ماركسيستي» و ... 19 ماه مه 1941 در 65 سالگي فوت شد. وي به همان گونه كه در خود ديده و تجربه كرده بود؛ عقيده داشت كه افراد چپگرا، نخست تمايل ماركسيستي دارند ولي به تدريج كه تجربه كسب مي كنند و پا به سن مي گذارند اين ايده به سوسياليستي، سپس سوسيال دمكراسي و از اين مرحله به ناسيونال سوسياليستي تحول پيدا مي كند. وي ثابت كرده است كه تمايلات يك چپگرا، در پايان تحول خود به ناسيونال سوسياليسم تا پايان عمر در او باقي خواهد ماند و سلب شدني نخواهد بود و به اين ترتيب همه راهها به ميهندوستي (ناسيوناليسم) ختم مي شود.
     گذشت زمان، درستي انديشه زومبارت را ثابت كرده است.
    پس از زومبارت، انديشمندان نظر او را به اصحاب ساير ايدئولوژي ها و نيز مسلك هاي حاكم تعميم داده اند.
    در ماه مه 2005 به مناسبت شصت و چهارمين سالگرد درگذشت «ورنر زومبارت»، برخي از اصحاب نظر كه درباره افكار او با رسانه ها مصاحبه كرده بودند ضمن اشاره به تحولات 20 سال گذشته و نگاهي به عملكرد رهبران تازه چند كشور داراي نظامهاي ايدئولوژيك گفته بودند كه پيش بيني اين فيلسوف تحقق يافته و ايدئولوژي هايي كه پايه جهاني داشته اند با ناسيوناليسم هر ملت درآميخته و صورت ملي به خود گرفته اند به ويژه در چين و روسيه.
    به نظر پاره اي از رسانه ها، «هو» رهبر كنوني چين با در پيش گرفتن روشهاي ملي گرايانه و آميزش هرچه بيشتر سوسياليسم چيني با فرهنگ و خواست و روحيه چيني ها محبوب چيني هاي جهان شده است و به نظر مي رسد كه ولاديمير پوتين رئيس جمهوري روسيه فدراتيو به همين راه گام گذارده است.
    نيكلاس كريستف مفسر آمريكايي نيز در مقاله اش كه 18 ماه مه 2005 انتشار يافت از «هو» رهبر چين به عنوان مرد اول جهان نام برده بود.

 

ساير ملل

زادروز ملکم ايکس

ملکم ايکس

مالك شباز (در افواه معروف به: ملكم ايكس) رهبر جنبش ناسيوناليستي سياهان آمريكا و بنيادگذار «ملت اسلام» در ايالات متحده 19 ماه مه 1925 به دنيا آمد و با مبارزات پيگير خود در سياهپوستان اين كشور كه بيش از سي ميليون نفرند غرور، هويت سياسي و تشخص اقتصادي ايجاد كرد كه آنان را به زندگاني بهتر و پيشرفت رهنمون شد. وي در 21 فوريه 1965 در نيويورك در مراسم نخستين روز هفته برادري ملي به قتل رسيد!.

 

سالگرد مرگ سرهنگ لورنس (عربستان) كه اعراب را به دام استعمار انگلستان افكند

سرهنگ لورنس

19 ماه مه 1935 سرهنگ تي. اي. لورنس (شاو) معروف به لورنس عربستان در 46 سالگي جان سپرد. وي چند روز پيش از آن در «دورست» انگلستان بر اثر افتادن از موتوسيكلت دچار ضربه مغزي شده بود. وينستون چرچيل پس از آگاه شدن از مرگ سرهنگ لورنس گفته بود: از دست رفتن لورنس به امپراتوري انگلستان چنان آسيبي زده است كه تا سالها جبران نخواهد شد. من اميدوار بودم كه در روزهاي بحراني كه دارند دوباره در افق آشگار مي شوند، لورنس را در كنارمان مي ديدم. از مغز بزرگ او خيلي كارها بر مي آمد. او از چهره هاي بزرگ امپراتوري ما بود.
     چرچيل مي دانست كه لورنس در جريان جنگ جهاني اول با چه مهارتي اعراب را به دام استعمار انگلستان انداخت، دامي كه به نظر مي رسد هنوز كاملا برچيده نشده است و اعراب هنوز با همان آتشي كه لورنس برافروخته مي سوزند. در نيمه جنگ جهاني اول، پس از توافق 15 مه 1916 انگلستان و فرانسه (معروف به قرارداد محرمانه سايكس ـ پيكوت كه لنين پس از پيروزي انقلاب روسيه آن را فاش ساخت و باعث آبروريزي انگلستان و فرانسه شد) بر سر اداره سرزمين هاي عربي امپراتوري عثماني و تقسيم آنها ميان خود در صورت شكست عثماني در جنگ، لورنس كه در قاهره افسر اطلاعاتي انگلستان بود و اطلاعات زياد در باره اعراب عربستان و سرزمين هاي آنان داشت مامور برانگيختن شان برضد عثماني شد و به حجاز و نجد رفت، زيرا كه در توافق انگلستان و فرانسه، جز سوريه و لبنان بقيه سر زمين هاي عربي شرق سوئز و حوزه نيل سهم انگلستان شده بود. لورنس موفق شد اعراب عربستان را ترغيب به قيام مسلحانه برضد عثماني كند و با كمك آنان عثماني را براند و بعدا پيش نويس نقشه خاور ميانه از جمله تاسيس كشور اردن و انتقال خانواده هاشمي به آنجا و نصب امير فيصل (پسر شريف حسين) به حكومت سوريه و ... را تهيه كرد و در مذاكرات مارس 1921 قاهره به وينسون چرچيل وزير وقت مستعرات و «سر پرسي كاكس» معروف به قبولاند از جمله انتصاب امير فيصل كه سوري ها او را اخراج كرده بودند به پادشاهي كشور عراق كه اين كشور هم با نقشه كاكس و لورنس خلق شده بود. وقايع بعدي تا به امروز نتيجه همين تغييرات بوده است. لورنس پس از پيدايش هيتلر نگران بقاء امپراتوري استعماري انگلستان شده بود و اصرار داشت كه انگلستان براي حفظ قدرت خود تا مي تواند نيروي هوايي اش را تقويت كند و شخصا داوطلب كمك به انجام اين طرح شده و به نيروي هوايي منتقل گرديده بود. وي بود كه
    دولت انگلستان را تشويق به برسميت شناختن استقلال كشور سعودي (اعلاميه جده مورخ ماه مه 1927) كرده بود و ....

برخي ديگر از رويدادهاي 19 مي

  • 1536:   هنري هشتم پادشاه انگلستان به جاي طلاق دادن كه منع مذهبي داشت، همسر دوم خود آن بولين را به جلاد سپرد و گردن زده شد.

  • 1649:   قانون كامان ولت (مشترك المنافع) شدن انگلستان به تصويب پارلمان اين كشور رسيد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    2 جمادي الاول هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com
     

     

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    19
    27

    اهواز

    27
    41

    تبريز

    13
    21

    شيراز

    17
    30

    مشهد

    11
    22

    بندرعباس

    26
    38

    کرمان

    13
    27

    اصفهان

    13
    26

    يزد

    18
    30

    کرمانشاه

    11
    27

    اراک

    12
    23

    رشت

    16
    19

    دبی

    27
    37


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1260 تومان
    929 تومان
    1842 تومان
    770 تومان
    250 تومان
    254 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    168000 تومان
    77000 تومان
    40000 تومان
    149700 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.01

    اذان مغرب : 19.25

    اذان صبح فردا : 3.17

    طلوع آفتاب فردا : 4.57

     

     

     

     

     

     Ãهديه روزانه

     
    چگونه يک فيلم شگفت انگيز ساخته مي شود
    پشت صحنه فيلم
    «مرد عنکبوتي 3»
     
     



     

    اگر مي خواهيد پشت صحنه فيلم ديدني «مرد عنکوبتي 3» را ببيند و از چگونگي ساختن چنين فيلمهاي جذابي آشنا بشيد، توصيه مي کنم حتما اين فيلم را دانلود کرده و تماشا کنيد.

    لينکهاي دانلود:
    Part 1
    Part 2
    رمز فايل: ValleyUnion

      لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد


    ********

    راستي اگر تا حالا موفق نشديد خود فيلم مرد عنکبوتي 3 را که هنوز اکران جهاني آن تمام نشده را ببينيد، مي تونيد اين فيلم جذاب و ديدني را از طريق لينکهاي زير دانلود کنيد (با کيفيت عالي)

    لينکهاي دانلود:
    part1.rar 
    part2.rar 
    part3.rar 
    part4.rar 
    part5.rar 
    part6.rar 
    part7.rar 
    part8.rar

      لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

     

     
     
     
    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Science
    18 مي

    جديدترين شماره از هفته نامه معتبر علمي
    Science

    تاریخ انتشار: 18 مي 2007
    تعداد صفحات مجله: 144
    حجم فایل: 30 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم فايل اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    دیکشنری الکترونیکی 20 گیگابایتی شارپ

    این مترجم با حافظه 20 گیگابایتی داخلی و امکان اضافه کردن آن از طریق حافظه های SD توجه افراد زیادی را به خود جلب خواهد کرد. این مدل که RD-CX300 نام دارد دارای نرم افزار دیکشنری مشابه مدل قبلی CX200 است با یک نمایشگر 4.3 اینچی رنگی و قابلیت پخش MPEG-4 - WMV و MP3 . دو مورد جالب دیگر از امکانات این دیکشنری رادیو FM و نمایش کتاب های الکترونیکی است. از CX300 برای ضبط صدا هم میتوان استفاده کرد. البته این مترجم پر استفاده با این همه امکانات ارزان هم نیست و در پایان ماه آپریل با قیمت 500 دلار عرضه خواهد شد.  



     

    عوارض مصرف ساندیچ laptab

    آیا تا کنون ساندویچ LAPTAB خورده اید؟ علاوه بر اینکه ممکن است با خوردن این ساندویچ روانه دندانپزشکی شوید ممکن است به خاطر و جود عناصری مانند برلیومMotherboard دچار سرطان و یا جیوه مو جود بر روی سطح نمایشگر LCD دچار نار سایی مغزی شوید!!PC MAGAZINE در یک مقاله از کلیه دارندگان LAPTAB که به دستگاه خود به شدت علاقمند هستند و در برخی موارد هوس خوردن آن را دارند در خواست کرد که به جای اینکه دندان های خود را از دست بدهید و یا اینکه Motherboard شما به جای کتترل پروسه Data برای شما مقداری برلیوم و نمایشگر LCD شما به جای نمایش دیتا مقداری جیوه به سمت چشمان و دهان شما پرتاب کند به فکر بر داشتن یک بر گه سفید و یک مداد معمو لی ساخته شده از گرافیت باشید و لذت نوشتن با انگشتان خود را بار دیگر تجربه کنید!   
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    پنهان زير باران
     


    نویسنده: قاسم یاحسینی
    تعداد صفحات: 496
    قيمت: 4500 تومان
    شابک: 4ـ 245ـ 506 ـ 964
    نوبت چاپ: اول:1385
    شمارگان: 2200



    معرفی کتاب: كتاب حاضر، خاطرات سردار علي ناصري از سرداران هشت سال مقاومت دفاع مقدس است كه به همت سيد قاسم ياحسيني از پژوهشگران دفتر ادبيات و هنر مقاومت تدوين و تأليف گرديده است. گفت‌وگو با سردار علي ناصري هفتاد ساعت طول مي‌كشد و در نتيجه حرفهاي نگفته و خاطرات سالهاي دفاع مقدس از لابه‌لاي سخنان وي جان مي‌گيرند و بازگو مي‌شوند. وي در گفته‌هايش از گذشتة پدرانش سخن مي‌گويد كه پيش از انقلاب در ميان عربهاي خوزستان در شجاعت و دليري شهره بوده‌اند. اصل خانوادة سردار از طايفة طلاور است كه يكي از طوايف ايل بزرگ بختياري است. هم‌اكنون اين طايفه در نواحي ايذه، باغ ملك و رامهرمز زندگي مي‌كنند. سردار در دهم مردادماه 1339 خورشيدي در روستاي بريچه، در 35 كيلومتري غرب اهواز و شرق رودخانه كارون متولد شده است. وي كلاس اول را در روستاي پلين با موفقيت مي‌گذراند و در سال 1359 ديپلم مي‌گيرد و با شروع جنگ در سي و يكم شهريور 1359 به بسيج محله در اهواز مي‌پيوندد و شروع به فعاليت مي‌كند، وي شبها به كوچه‌ها و خيابانها نگهباني مي‌دهد و از خانه‌ها و اموال مردم محافظت مي‌كند، وقتي دشمن مرتب شهر اهواز را بمباران هوايي مي‌كند، وي فعاليتش را جدي‌تر دنبال مي‌كند و به حميديه مي‌رود و به اطلاعات عمليات مي‌پيوندد و در اواخر سال 1359 نخستين عمليات شناسايي‌اش را انجام مي‌دهد. پس از آن همكاري با سپاه سوسنگرد را آغاز مي‌كند و در آزادي خرمشهر و عقب‌نشيني وسيع دشمن از خاك ايران سهم مي‌گيرد. از آن پس به عمق هور مي‌رود و به فعاليت شناسايي ادامه مي‌دهد. وي در هور حدود سيصد مأموريت جهت آماده‌سازي عمليات انجام مي‌دهد.
    عمليات خيبر و بدر انجام مي‌شود و وي در آذرماه 1364 پس از انجام عمليات شناسايي و مأموريتهاي نفس‌گير اسير مي‌شود و به كمپ 9 اردوگاه رمادي برده مي‌شود و در (آشيكاه 2) كه مخصوص معلولان جنگي، ‌قطع نخاعيها و قطع عضويها است جا داده مي‌شود. سرانجام پس از ده سال دوري از وطن، به عنوان آزاده‌اي سرافراز به ايران برمي‌گردد. كتاب حاضر به خوبي توانسته گوشه‌هايي از رشادتها و دلاوريهاي مردان دفاع مقدس را در دوران دفاع و در اسارت بازگو كند و پرده از ناگفته‌هاي جنگ بردارد. اين كتاب براي علاقمندان دفاع مقدس و آزادگان پس از جنگ بسي سودمند است.
     

     

     

     

     

     Ãطنز روزانه


    After Shave

    صبح به سختي از خواب بيدار مي شويد. راديو را روشن مي کنيد:
    "به به...! چه روز قشنگي است امروز. يک روز عالي! دوستي مي گفت..."
    اما شما معتقديد که امروز، روز بسيار زشت و چرت و پرتي است. دوست آن گوينده هم غلط کرده که گفته هوا بهاري است. اصلا غلط کرده هر کسي درباره امروز حرف زده! يکي از دلايل ناراحتي تان اين است که از اصلاحات متنفر هستيد و امروز مجبور هستيد که ريش تان را مرتب کنيد. ماشين ريش تراش را بر مي داريد. با عصبانيت جلو آينه حمام مي ايستيد و عليه خودتان شعار و فحش مي دهيد. ناگهان ماشين ريش تراش از مسير منحرف مي شود و قسمتي از ريش تان را مي زند. مي خواهيد ريش بلند خود را کوتاه و همسطح قسمت خراب شده کنيد. ولي آن قسمت سه تيغه و صاف شده است. به ناچار کاملا اصلاحات مي کنيد. در آخر هم کرم
    "افتر شيو" پسرتان را به صورتتان مي ماليد امروز کنفرانس مطبوعاتي داريد. شما رئيس اداره اي هستيد که اگر با آن قيافه ديده بشويد، فاجعه رخ خواهد داد. تصميم مي گيريد با منشي خود تماس بگيريد و جلسه را کنسل کنيد. ولي بهانه اي براي اين کار نداريد. از طرفي نيز مطمئن هستيد که اگر همسرتان قضيه را بفهمد، آنرا همه جا پخش مي کند. چون برادر بي سواد و معتاد او را در اداره مدير يکي از بخش ها کرده ايد ولي حالا پسرعمويش را استخدام نمي کنيد. همسرتان قهر کرده و به خانه مادرش رفته است. به ناچار تصميم
    مي گيريد که بلايي سر خودتان بياوريد تا آن را بهانه کنيد و تا ريش تان مثل روز اول نشده در انظار حاضر نشويد. به آشپزخانه
    مي رويد و کارد را بر مي داريد. ولي نمي دانيد آن را به کجايتان بزنيد. مي ترسيد که از شدت خونريزي بميريد. از طرفي هم مطمئن هستيد که در هر حال اگر با آن شکل و شمايل به اداره برويد، به زودي مجبور به خودکشي خواهيد شد. فکر مي کنيد مسموم شدن هم خوب است. در يخچال به دنبال يک ماده خوراکي مي گرديد که تاريخ مصرف آن گذشته باشد. ولي همه چيز را تازه خريده ايد. از فکر مسموم شدن هم بيرون مي آييد. فکري به ذهنتان مي رسد. با خودتان فکر مي کنيد که مي شود يک جايي از بدن خود را عمل جراحي کنيد. اينجوري در بيمارستان بستري مي شويد و کسي را به حضور نمي پذيريد. با يکي از دوستانتان که پزشک است تماس مي گيريد. او عمل آپانديس را پيشنهاد مي کند. شما قبلا اين کار را کرده ايد. به دکتر مي گوييد که دوران استراحت پس از عمل جراحي بايد به اندازه اي باشد که ريش تان در اين مدت در بيايد. دکتر مي گويد که چون کاملا سالم هستيد
    تنها دو راه داريد. زايمان کنيد، يا مثل مايکل جکسون عمل کنيد.
    از دکتر خداحافظي مي کنيد. تصميم مي گيريد که سکته قلبي کنيد. براي اين کار بايد حسابي عصباني بشويد. به منزل مادر خانم تان زنگ مي زنيد و هر آنچه که در اين چند سال نگفته ايد را مي گوييد. سپس گوشي تلفن را مي گذاريد و تلفن را از پريز مي کشيد. بجاي عصباني بودن احساس سبکي مي کنيد. کنفرانس مطبوعاتي تا دو ساعت ديگر شروع مي شود.
    تنها يک راه برايتان باقي مانده و آن اين است که در مسير اداره تصادف کنيد. پشت چراغ قرمز توقف کرده ايد. بيلبورد سر تقاطع را نگاه مي کنيد. تبليغ يک کرم مو بر صورت است که براي هميشه موها را از بين مي برد. خنده تان مي گيرد. شيشه کرم برايتان آشنا است. شبيه کرم "افتر شيو" پسرتان است. دقت مي کنيد و متوجه مي شويد که خودش است. صورت صاف تان را در آينه مي بينيد و فرياد مي زنيد:
    - خوشگل...!!!...
    راننده خودرو کناري فکر مي کند که به همسر او متلک انداخته ايد. با عصبانيت مي گويد:
    - الان خوشگل را نشانت مي دهم!
    سپس پياده مي شود و به طرف اتومبيل شما مي آيد. گاز مي دهيد و فرار مي کنيد. او هم به دنبالتان مي آيد. تعقيب و گريز آغاز
    مي شود. نمي توانيد از دستش فرار کنيد. در يک خيابان ناگهان متوجه مي شويد که پشت سرتان نيست و گم تان کرده است.
    مي بينيد که ورودي يک پارکينگ باز است. داخل آن مي پيچيد و تصميم مي گيريد که مدتي در آنجا بمانيد تا مطمئن بشويد که راننده عصباني شما را گم کرده است. يک گوشه از پارکينگ پارک مي کنيد. سرتان را روي فرمان مي گذاريد و نفس راحتي
    مي کشيد. کسي به شيشه مي زند. نگاه مي کنيد. نگهبان اداره است. شما را بدون ريش نمي شناسد. راننده آن خودرو که تعقيب تان
    مي کرد خبرنگار است و با همسرش براي شرکت در کنفرانس مطبوعاتي شما به اداره تان مي آيد.

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    حقايقي در مورد حاملگي و ناباروري

    1- باردار شدن سهل است. خير اينطور نيست شانس حاملگي در يك زوج بارور تنـها 25% در هر ماه است.

    2- اگر بطور مرتب مقاربت داشته باشيم حاملگي رخ ميدهد. خير برنامه ريزي زماني در امر بارداري بسيار مهم است. اسپرم قادر است 5-3 روز درون بدن زن زنده باقي بماند. بهترين زمان مقاربت هنگام تخمك گذاري زن ميباشد (معمولا 12 تا 15 روز پيش از آغاز قاعدگي بعدي). توصيه ميشود كه اين آميزش جنسي يك روز درميان صورت گيرد.

    3- ناباروري مشكل زنان است. ثابت گرديده 35% زنان ، 35% مردان،20% هر دو و 10% عوامل ناشناخته، عامل ناباروري ميباشند.

    4- ناباروري به مرور زمان رفع ميگردد. خير ناباروري يك نارسايي سيستم توليد مثلي بوده و نياز به درمان پزشكي دارد.

    5- ناباروري يك اختلال روانشناختي است. خير اينگونه نيست كه با القاء ذهني بتوان ناباروري را درمان كرد.

    6- ناباروري يك اختلال نادر است. خير از هر 7 زوج يكي مشكل ناباروري دارند. اما با پيشرفت علم درمان 80 تا 90 درصد اين زوجها موفقيت آميز بوده و ميتوانند صاحب فرزند شوند.

    7- سن و ناباروري ارتباط چنداني با هم ندارند. خير اوج قدرت باروري زن در سن 20 سالگي ميباشد كه اين وضعيت تا سن 30 سالگي تقريبا ثابت مي ماند. اما از 35 سالگي به بعد قدرت باروري زن با سرعت بيشتري كاهش مي يابد. يك زن 25 ساله كه رابطه جنسي غير محافظت شده دارد در ظرف يك سال 86% شانس حاملگي دارد. اين شانس در سن 35 سالگي به 52% و در سنين 40 تا 45 سال به 50 تا 10 درصد كاهش مي يابد. احتمال ناباروري، افزايش نواقص ژنتيكي در نوزاد و عوارض بارداري پس از سن 35 سالگي در زنان و سن 50 سالگي در مردان افزايش مي يابد.

    8- بلافاصله پس از قطع قرصهاي ضد بارداري حاملگي روي ميدهد. خير پس از قطع مصرف اينگونه قرصها 1 تا 6 ماه (بطور متوسط 3 ماه) طول ميكشد تا زن قدرت باروري خود را باز يابد.

    9- چنانچه زوجي پس از چند ماه موفق نشدند بچه دار شوند نابارور تلقي ميگردند. خير زوجي نابارور تلقي ميگردند كه پس از يك سال تلاش زن باردار نشده باشد.بنابراين چنانچه تا يكسال نزديكي جنسي (بدون پيشگيري و به قصد توليد مثل) موفق به بچه دار شدن نشديد نگران نشويد اما پس از يكسال به پزشك مراجعه كنيد.

    10- اگر نخستين فرزند براحتي متولد شده باشد احتمال ناباروري در زوج منتفي ميگردد. خير بسياري از زوجين پس از متولد شدن نخستين فرزندشان دچار مشكلات ناباروري ميگردند.


    چند نكته مهم در رابطه با حاملگي:

    1- اگر تصميم داريد صاحب فرزند شويد حين مقاربت از مواد لغزنده كننده (حتي محلول در آب) و يا بزاق دهان استفاده نكنيد. زيرا كه اين دو موجب كشته شدن اسپرم ميشوند.

    2- براي باردار شدن زن، رسيدن به مرحله ارگاسم (اوج لذت جنسي) در مردان ضروري اما براي زنان غير ضروري ست.

    3-كشيدن سيگار جنبندگي و تحرك اسپرمها را كاهش ميدهد-مصرف الكل از كيفيت و كميت اسپرم ميكاهد-مصرف مواد مخدر شمار و كيفيت اسپرمها را تا 50 درصد كاهش ميدهد-بنابراين مرداني كه قصد دارند پدر شوند حداقل از 6 ماه قبل از حاملگي همسرشان مي بايست از استعمال سيگار، الكل، هر گونه مواد مخدر و كافئين جدا خودداري كنند. همچنين مردان بايد رژيم غذايي و تناسب اندام خود را بهبود بخشيده و از مصرف هر گونه دارو (مگر به تجويز پزشك) خودداري كنند. همچنين مردان بايد سعي كنند كمتر در معرض محيطهاي آلوده به مواد سمي قرار گيرند. وان آب داغ، جكوزي و سونايي كه بيش از 30 دقيقه بطول انجامد بطور موقت توليد اسپرم را كاهش ميدهد. مصرف ويتامين E و روي توليد اسپرم را افزايش ميدهد.

    4- زنان نيز ميبايست شديدا از سيگار، مشروبات الكلي، كافئين و هر گونه مواد مخدر حداقل از 6 ماه پيش از باردار شدن اجتناب كنند. تناسب اندام در زنان از اهميت بيشتري برخوردار است اضافه وزن و يا كاهش وزن در كيفيت زايمان تاثير گذار است. زنان مي بايست در رژيم غذايي خود حتما كلسيم، فوليك اسيد، روي، آهن و ويتامينها را بگنجانند و از مصرف غذاهاي دريايي خودداري كنند (به علت تجمع جيوه در بدن آبزيان). زنان پيش از حاملگي ميبايست تست پاپ اسمير و معاينات لگني را انجام دهند. همچنين بايد از سلامتي دندانهاي خود اطمينان يابند.

    5- پيش از بارداري زن و مرد هر دو مي بايست از سلامتي جسمي و رواني برخوردار باشند. نبايد به هيچ يك از بيماريهاي منتقله از راه جنسي مبتلا باشند. و حتما مشاوره ژنتيكي را انجام داده باشند.

    6- توصيه ميگردد زنان پيش از بارداري واكسن سرخك وسرخجه، آبله مرغان، يادآور كزاز-ديفتري و هپاتيت B را بزنند. فاصله واكسيناسيون و حاملگي بايد حداقل 3 ماه باشد.

    7-با آزمايش ادرار و تعيين سطح hCG خون ميتوانيد از باردار بودن خود مطمئن گرديد. تست حاملگي ادرار پس از دو هفته (10 تا 14 روز) از لقاح قابل انجام است. تست حاملگي از طريق خون نيز ميسر است. تست خون دقيق تر بوده و پس از گذشت 7 تا 12 روز حاملگي قابل تشخيص است.

    8- زناني كه از فشار خون بالا، ديابت و صرع رنج ميبرند ميبايست زير نظر پزشك اقدام به بارداري كنند.

    9-فاصله زماني ميان دو زايمان حداقل بايد 3 سال باشد.

    10-چنانچه قصد داريد صاحب فرزند شويد حداقل از 6 ماه قبل خود را آماده كرده و براي اين امر سرنوشت ساز برنامه ريزي كنيد. حتما از 6 ماه قبل و تا بدنيا آمدن فرزندتان تحت نظر يك متخصص زنان و زايمان قرار گيريد.

     

     

     

     

     

     Ãداستانک روزانه

    ebgh_80@yahoo.com 


    دختر میرزا

    هیچکس باور نمی کرد . وقتی نعش میرزا رو توی قبر گذاشته بودند ، وقتی روش خاک می ریختند ، همه صدای ضجۀ میرزا رو شنیده بودند . کسی جرات نکرده بود ، کفن را پس بزند و ببیند صدا از چیست . عاقبت مراد دل به دریا زد و رفت توی قبر . وقتی کفن را پس زد ، صورت میرزا را انگار هزار جانور خورده بودند . مراد دل آشوب شد و بالا آورد ، روی صورت ِنماندۀ میرزا . پای همه را انگار به زمین غل و زنجیر کرده بودند . سلمان با داد گفت که نسا را از بام ببرند ، ناسلامتی بارداره . ملیحه بردش . شاید حیدر بود که داد زد صلوات . یخ مردم آب شد و همه صلوات فرستادند .
    باز حیدر گفت : شومه ... خوبیت نداره میرزا بمانه روی خاک ... های دلیر ، خاک بریز ... معصیت داره ، ناسلامتی آدم خدا بوده این بنده خدا .
    دلیر نگاهی به مردم کرد و بیل را انداخت و گفت : کار ما نیست .
    حیدر بیل را برداشت و کپه ای خاک ریخت . دوباره ضجۀ میرزا بلند شد . این بار زنهای روی بام ، جیغ زدند . هانیه ، هاجر ، نوبه غش کردند . فاطمه کف بالا آورد و سروناز ، صورتش را خراشید .
    حیدر بیلی دیگر ریخت . میرزا این بار فریادی گوشخراش زد . مردم لختی عقب رفتند . هاشم دست حیدر را گرفت و گفت :
    - شاید معصیت داره روی این بنده خدا خاک ریختن ... کدخدا تو یه چیز بگو .
    کدخدا نگاهی به حیدر و هاشم کرد و گفت : عقلم ما قدیمیه و قد نمی ده ... من چه می دانم چه خاکی بر سرمان شده ...
    فتاح گفت : یکی بره آقا رو از بالا رودخانه بیاره ... سیده ، نفسش حقه .
    همه راضی بودند . حیدر بیل را انداخت و رفت تا قاطرش را زین کند .
    ***
    آقا دستی به ریش سفیدش کشید و عمامه اش را جابجا کرد .
    - کسی نفرینی کرده ؟
    صدا از آبادی بلند نشد .
    - اگر نگید این بنده خدا همینطور زجر می کشه ... مرده معصیت داره رو خاک بمونه ... هر کی بدی دیده از این بنده خدا ، یک فاتحه براش بخونه و حلالش کنه .
    حیدر گفت : آقا این بنده خدا آزارش به یک مورچه هم نرسیده بود ... بدی اش کجا بود پیرمرد !؟
    آقا دوباره عمامه اش را شل و سفت کرد . کدخدا گفت :
    - سید این بیچاره اهل نماز روزه بوده ...
    آقا نگاهی به مردم کرد و درخواست بیل کرد . هاشم بیل را بدستش داد . آقا بسم اللهی گفت و کپه ای خاک ریخت . زجۀ میرزا ، سکوت را شکست . این بار ضجه اش تا بالا ده هم رسید . آقا صلواتی فرستاد و بیل را انداخت .
    کدخدا جلو تر آمد و در گوش آقا گفت : سید چه کنیم ؟
    آقا دستی به عمامه اش کشید و سر تکان داد .
    ***
    شب شده بود . صدای سگ ها از کنار رودخانه بلند شده بود . همه نشسته بودند ، زن ها روی بام و مردها رو زمین . فانوس ها روشن شده بود و نصف بدن میرزا توی خاک بود . دختر میرزا آرام به آقا نزدیک شد .
    - آقا ؟
    کدخدا نگاهی به دختر میرزا کرد . آقا بلند شد و عمامه اش را روی سر گذاشت . دختر میرزا او را آنسوتر برد . هاشم و عطار نگاه به آنها می کردند . کدخدا گفت :
    - هی هاشم ، هی عطار ... خوبیت نداره ... سرتونو بندازید پایین .
    هاشم و عطار سر برگرداندند . آقا برگشت . چهره اش بر آشفته بود .
    - هر کی وضو نداره ، بگیره .
    آبادی هاج و واج نگاهش کردند .
    - نشنیدید چی گفتم مگه ؟ ... کدخدا به زنهاتون هم بگید وضو بگیرند .
    کدخدا دستی به کمرش زد و بلند شد و آنطرف تر رفت .
    - سکینه ... هی سکینه ...
    - بله آقا جان ؟
    - بگو همه وضو بگیرند ... هر کی به جز بچه ها و اونایی که مشکل شرعی داره نمازشون .
    - چشم آقا جان .
    ***
    نماز که تمام شد ، آقا عبایش را در آورد و عمامه اش را زمین گذاشت . بیل را برداشت و بالای سر میرزا رفت . کپه ای خاک روی میرزا ریخت . ضجه میرزا بلند شد . آقا بی توجه به ضجه ها آنقدر خاک ریخت که صدای میرزا دیگر شنیده نشد . آقا به سمت کدخدا آمد و در گوش کدخدا چیزی گفت . کدخدا رنگش پرید .
    - سید تو رو به امام هشتم نگو این حرفو .
    - حکم شرع باید انجام بشه .
    - سید جان ما نداشتیم این حرفا را ، دستم به دامنت آبروی آبادیه .
    - مشتی با من جر نکن ، نمی گی خودم بگم .
    کدخدا سست به طرف زن ها رفت .
    - یاالله ... یاالله ... سکینه به ننت بگو بیاد .
    - چشم آقا جان
    زن کدخدا از بام پایین آمد . کدخدا در گوشش چیزی گفت . زن کدخدا محکم توی صورتش کوبید .
    - الهی قربونت برم مشتی ... من رو ندارم بخوام از این زن ها .
    - دختر میرزا رو بیارید میدون .
    همهمه بین زن ها پیچید .
    کدخدا بین مردها رفت .
    - حیدر هی ... یکی دیگه بکن .
    حیدر : چی چی مشتی ؟
    - قبر دیگه .
    بین مردها همهمه شد . زن ها از بام امامزاده پایین آمدند .
    آقا رو به زن ها کرد و گفت :
    - حکم بیشتر از یک سنگ نیست ... اگر وضو ندارید نزنید ... یاالله تا سحر وقتی نمونده .
    دختر میرزا تو بغل ملیحه از حال رفت . همین . 

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    گوگل چگونه زبانها را ترجمه مي کند؟


    در اواخر قرن نوزدهم ميلادي L. L. Zamenhof زبان اسپرانتو را ابداع کرد با اين اميد که يکروزي تمامي انسانها به زباني مشترک صحبت کرده و رابطه برقرار کنند و نهايتا اينهمه سوتفاهم و درگيريهايي که بشر با آنها امروزه روبروست بتدريج برطرف شود. اما نهايتا اين زبان انگليسي بود که بويژه با ورود اينترنت به صحنه ارتباطات جهاني، زبان اول دنيا شده: امروزه انگليسي در بيش از 30 کشور دنيا زبان رسمي و اول است و در بسياري کشورهاي ديگر هم بعنوان زبان دوم در مدارس و جامعه تدريس و استفاده مي شود. تصور کنيد هرگاه که به وبلاگ/سايتهاي خارجي مثلا چيني ژاپني عربي اسپانيول و غيره وارد مي شويد همانجا متوقف مي شويد چرا که مطالب ارزنده شان با زبان شما يکي نيست.
    کمپاني IBM سالها پيش ادعا کرده بود که بزودي در اختراع سيستم ترجمه کامپيوتري حرف اول را خواهد زد اما اين گوگل بود که IBM را پس زد و حتي در ترجمه مستقيم و درست زبانهاي عربي و چيني به انگليسي IBM را مغلوب کرد. بطور کلي دو روش براي ترجمه زبانها وجود دارد: ترجمه گرامري و ترجمه(یا مشابه یابی) آماري ( statistical match ).
    البته هر دو سيستم نقاظ ضعف و قوت خود را دارند. مثلا روش گرامري ( سختگيرانه ) را بيشتر در نوشتن و ترجمه کتابهاي راهنماي فني ، مثلا کتاب راهنماي مکانيک و غيره استفاده مي کنند و روش آماري/آناليزي را بيشتر براي گفتگوهاي محاوره اي...مثلا ترجمه عبارت " چنين گفت زردشت " که در انگليسي "Thus Spoke Zarathustra" و به آلماني "Also sprach Zarathustra" است را با مساوي فرض کردن دو قسمت "thus spoke" و Also sprach و با استفاده ي ديتابيسي از هر دو کتاب ميتوان براحتي ترجمه کرد. گوگل بيش از 200 ميليارد کلمه را با استفاده از هزاران مدرک و متن موجود در سازمان ملل متحد وارد ديتابيسش کرده و با استفاده آماري-مقايسه اي ، نزديکترين و پر استفاده ترين اصطلاحات و جملات را بعنوان ترجمه به کاربران ميدهد. و اين در حاليست که لزومي ندارد که هيچيک از مهندسان و متخصصان قسمت ترجمه گوگل با اين زبانها آشنايي داشته باشند..تمام کارها را ماشين و کامپيوتر عظيم گوگل انجام مي دهد بي آنکه اين ماشين برايش مهم باشد که گرامر چه اهميتي دارد و يا مثلا رابطه راه رفتن و پا چيست.....
    سايتهاي AOL, Alta Vista, Babblefish و حتي گوگل از تکنولوژي ترجمه اي شرکت Systran که در شهر سن ديه گو (امريکا) و پاريس دفتر دارد و سابقه 30 ساله دارد ، استفاده و روزانه تقريبا 25 ميليون صفحه وب ترجمه مي کنند.
    اما سيستم ترجمه ماشيني گوگل ( MT system ) ، با مديريت دکتر Franz Josef Och فرانز جوزف اوچ ، فارغ التحصيل دانشگاه کاليفرنياي جنوبي(که تصويرش را اينجا مي بينيد) مدارک سازمان ملل را ، مثلا قوانين و سخنرانيها ، به اين دليل استفاده مي کند که در اين سازمان يک متن يا سخنراني بايد هميشه به دهها زبان مختلف به شکل دقيق و هم معنا و قابل فهم ترجمه شوند. بنابرای یکچنین مدل ترجمه ای ، برای کاربر، رایج تر و قابل فهم تر و امروزی تر است چرا که نمایندگان خودش (کاربر) در سازمان ملل هم همین نوع واژه ها و اصطلاحات را بکار می برند و یا مثلا در کتابهای شعر و ادبیات هم بیشتر همین کلمات/اصطلاحات استفاده شده و اینجا دیگر گرامر و دستور زبان ملاک و متراژ اصلی نیستند و ترجمه از آن حالت خشک و رسمی دستور زبانی خارج ، و محاوره ای تر میشود.
    فرض کنید که بخواهیم متنی را از انگلیسی به فارسی ترجمه کنیم: اين مدل گوگلي، زبان هدف (یعنی target - زبانی که کاربر میخواهد به آن ترجمه شود ، یعنی فارسی) را بعنوان یکنوع هدف و کد ناشناس فرض می کند و درست مثل اینکه بخواهد آنرا دی کد deCode (رمز گشایی) کند عمل کرده و رایج ترین و پر استفاده شده ترین کلمات و اصطلاحات رایج در هزاران کتاب و متن های آن زبان مورد نظر کاربر را ( که در دیتابیس گوگل ذخیره شده) بارها با يکديگر مقايسه کرده و درين مقايسه ها به بهترين و پر استفاده ترین کلمات و اصطلاحات زبان دوم (هدف) امتياز بيشتري مي دهد ( اسکور score مي دهد و آپتيمايز optimize مي کند) و اینکار را آنقدر ادامه می دهد تا اينکه به يک ترجمه برتر و نهايي برسد و تمام این پروسه فقط چند ثانیه طول می کشد..
    اين مدل درست شبيه مدل مغز آدمهاست که دايما خودش را با جذب اطلاعات جديدتر (هرچند کوچک و جزيي) بهبود مي بخشد و هر چيز و پديده اي را بلافاصله مقايسه و تحليل آماري ( Statistical analysis ) مي کند و بهترينش را انتخاب مي کند : چرا که اگر بخواهيم خودمان را صرفا به يکسري قوانين و سنتهاي گرامري محدود کنيم کمتر نتيجه مي گيريم اما مقايسه و آناليز آماري و احتمالاتي و متريک و بالنده بيشترين نتيجه را ميدهد. البته این محک و متراژ (برای مقایسه) هم باید قبلا به درستی تعریف شده و مشخص باشد.
    نکته جالب اينکه چرا گوگل زبانهاي عربي و چيني (ماندرين) را بعنوان نخستين پروژه ترجمه زبانهايش برگزيد ؟ دکتر مايلز آزبورن Miles Osborne استاد دانشگاه ادينبورگ که روي اين پروژه براي گوگل کار کرده مي گويد که ارتش و اداره امنيت امريکا بخاطر مسايل امنيتي و ضد تروريستي در اين دو منطقه از جهان، نياز فوري به ترجمه از اين دو زبان داشتند و کمک مالي هنگفتي به گوگل درين پروژه کردند تا سريعتر به نتيجه برسد. او مي گويد که دولت امريکا به ترجمه هايي که توسط آدمها و مترجمانش مي شد اطمينان نداشت ولي به ماشين ترجمه گوگل - بخاطر بي نظر بودنش- اعتماد دارد. ..نوشته: اکبر شیخ زاده- تورنتو-.....

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    مشاهدات يک خبرنگار از چگونگي اجراي عمليات دستگيري اراذل و اوباش‌


    سردار رادان در ساعت 23:15 شب گذشته با حضور در مركز كنترل و فرماندهي دستور اجراي مرحله دوم طرح امنيت اجتماعي را صادر و سپس تيم‌هاي مختلف پليس تهران با طرح ضربتي وارد مخفيگاه ها و منازل اراذل و اوباش شده و كار دستگيري آنان را آغاز كردند.
    بر مبناي مشاهدات خبرنگار اجتماعي فارس از چگونگي اجراي اين‌ طرح، ‌وي در پيام بيسيم خود به تمامي واحدها گفت: با رعايت قوانين و مقررات برخورد قاطع، سريع و سرعتي با اراذل و اوباش را آغاز كنيد.
    پس از صادر شدن دستور اجراي طرح، 21 اكيپ پليسي در مناطق مختلف تهران از جمله جنوب، مركز، جنوب شرق و شرق با استفاده از تجهيزات كامل پليسي كار جمع‌آوري اراذل و اوباش كه منازل و مخفيگاه آن‌ها از قبل شناسايي شده بود را آغاز كردند.
    بر مبناي مشاهدات خبرنگار فارس سردار محمودي فرمانده يگان امداد تهران كه به همراه اكيپ‌هاي كامل پليسي در ابتدا وارد منطقه پيروزي تهران شده بود، كار خود را آغاز كرد.
    نيروهاي يگان‌هاي ويژه پليس با محاصره مخفيگاه تعدادي از اراذل و اوباش در محله پيروزي وارد منزل تيمي شده و در درگيري بين مأموران پليس و اوباش ‌آغاز شد كه در نهايت 2 نفر از اراذل و اوباش دستگير و با خودرو به پايگاه ششم پليس اطلاعات و امنيت تهران منتقل شدند‌.
    مكان بعدي حضور نيروي انتظامي براي دستگيري اراذل و اوباش شناسايي شده در خيابان‌هاي جيحون و خوش بود كه نيروهاي يگان ويژه پس از محاصره منزل، وارد مخفي‌گاه اين افراد شدند و چندين تن از اراذل و اوباش مشهور منطقه كه خود را در محاصر پليس ديدند اقدام به درگيري با مأموران براي ايجاد فرصت فرار كردند كه نيروهاي پليس تمامي آن‌ها را كه تا 4 نفر بودند، دستگير كردند.
    علي‌رغم اين‌كه اجراي عمليات‌ در نيمه‌شب صورت گرفته بود ولي ساكنان محلاتي كه در آن عمليات پليس در حال اجرا بود، متوجه سر و صداي درگيري شده و با خارج شدن از منازل خود صحنه‌هاي درگيري را تماشا مي‌كردند كه در اين هنگام عوامل اطلاع‌رساني پليس تهران با توزيع برو‌شورهايي كه براي اطلاع‌رساني درباره اجراي طرح آماده شده بود آن را در بين اهالي توزيع كردند. ‌
    پس از دستگيري اراذل و اوباش و در هنگام انتقال اين افراد به مقر هشتم پليس اطلاعات و امنيت تهران مردم از اقدام نيروهاي انتظامي براي مبارزه با اشرار تشكر و قدرداني كردند.
    با انتقال اراذل و اوباش دستگير شده به پايگاه امنيت پليس تهران كار بازجويي از اين افراد آغاز شد.
    سرهنگ احمدي رئيس مركز اطلاع‌رساني پليس تهران‌ مقارن ساعت 3 بامداد و در پايگاه پليس امنيت تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس تعداد اراذل و اوباش دستگير شده تا آن ساعت‌ را بالغ بر 52 نفر ذكر كرد و گفت: اين افراد همگي از اراذل و اوباش مشهورند كه با قمه و قداره موجب ناامني در شهر مي‌شدند.
    مشاهدات خبرنگار فارس حاكي از آن بود كه تمام تيم‌هاي ضربت پليس در مناطق مختلف تهران مشغول به پاكسازي شهر از اراذل و اوباش بودند.
    ساعت 4 بامداد پايگاه چهارم پليس امنيت تهران طرح دستگيري اراذل و اوباش مناطق تهران پارس، هفت‌حوض، نارمك، نظام‌آباد و مجيديه را آغاز كرد كه در اجرا يكي از اراذل و اوباش معروف منطقه مجيديه كه توسط مأموران شناسايي شده بود در هنگام دستگيري مقاومت زيادي كرد كه در نهايت با شليك 16 تير از سوي مأموران و در حالي‌كه آسيبي به وي نرسيده بود، دستگير و به پايگاه چهارم پليس امنيت منتقل شد.
    دستگيري اراذل و اوباش از سوي يگان‌هاي امنيت آگاهي و مواد مخدر تا صبح ادامه داشت و در پايان سردار رادان فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ در جمع‌بندي اين طرح به خبرنگار فارس و صدا و سيما گفت: طرح برخورد با اراذل و اوباش در راستاي اجراي مرحله دوم طرح ارتقاي امنيت اجتماعي برگزار مي‌شود و در اين راستا ‌نيز برخورد با افرادي كه به عنوان اراذل و اوباش موجب ناامني در اجتماع مي‌شود، افرادي كه به نوعي نوچه‌هاي گروه اول هستند و كساني كه مبادرت به ايجاد مزاحمت براي مردم مي‌كنند، انجام مي‌شود.
    وي با اشاره به عمليات گسترده پليس تهران در دستگيري اراذل و اوباش گفت: در هر 3 لايه دستگيرهاي مطلوبي داشتيم و اعلام مي‌كنيم كه نيروي انتظامي اجراي اين طرح را تا زماني كه اراذل و اوباش در تهران وجود داشته باشد، ادامه مي‌دهد.
    رادان گفت: ضمن تشكر از همكاري‌هاي مردم در خواست مي‌كنيم چنانچه از مخفيگاه افراد شرور اطلاعاتي دارند مراتب را به پليس 110 اعلام كنند.
    رئيس پليس تهران گفت: برخورد پليس با اراذل و اوباش برخوردي خشن و قاطعانه است.

    براي مشاهده گزارش تصويري دستگيري ارازل و اوباش اينجا را کليک کنيد

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    رقابت‌ميليونرهاي جهان براي خريد خانه‌هاي مركز لندن


     شايد اين ميراث دوران جنگ جهاني دوم باشد‌، عرب‌ها و روس‌ها و آمريكايي‌ها با هم رقابت مي‌كنند تا كنترل زمين‌هاي ارزشمند را به دست آورند.
    آيا اين يك بحران تازه است كه باعث بروز تشنج در نشست سازمان ملل مي‌شود؟ به هيچ وجه اين تنها توصيف صحنه‌اي است در مركز لندن كه در آن ثروتمندان و چهره‌هاي مشهور با يكديگر براي به دست آوردن ملكي خوب در منطقه‌اي بسيار عالي رقابت مي‌كنند.
    بازار مسكن و املاك در لندن در حال حاضر بسيار داغ است و متوسط قيمت مسكن در اين شهر نزديك به 397‌هزار دلار است. اما در مركز و غرب لندن و شمال هايدپارك اين شرايط به نقطه جوش رسيده است. آمار و ارقام نشان مي‌دهد كه متوسط قيمت مسكن در اين منطقه از يك‌ميليون پوند فراتر رفته ‌است. افزايش غيرطبيعي قيمت مسكن در اين منطقه دو دليل دارد. اولين دليل آن كاملا اقتصادي است. اين منطقه بيش از تعداد خانه‌هاي قابل فروشش، ثروتمند دارد. دليل دوم موقعيت اين منطقه است.
    وقتي ثروتمندترين خريداران دنيا مي‌خواهند يك ملك ديگر به فهرست اموالشان اضافه كنند به جاي پاريس و منهتن به سراغ مركز لندن مي‌روند. اين يك حدس و گمان نيست و آمار اين را ثابت كرده است.
    لندن همه ويژگي‌هايي را كه مردم ثروتمند دنيا خواستار آن هستند، دارد. يعني امنيت، زبان ساده و مدارس خوب، نظام مالياتي راحت براي صاحبان خارجي ملك و بزرگ‌ترين پايتخت مالي دنيا.
    از سوي ديگر بنگاه‌داران املاك در لندن كار بازاريابي را به خوبي در نقاطي چون سنگاپور، دبي، آمريكا و شانگهاي كه سرمايه‌گذاران ثروتمندي دارد، انجام داده اند تا سرمايه خريداران را جذب كنند.
    شمار ثروتمندان در شمال آمريكا بسيار بيشتر از اروپا شده و اين اولين بار است كه چنين اتفاقي مي‌افتد. همزمان تعداد ثروتمندان در سنگاپور، آفريقاي جنوبي، هنگ كنگ، هند و استراليا افزايش يافته است.
    در اين شرايط انگليسي‌ها تنها نيمي از خانه‌هاي گران قيمت لندن را خريداري مي‌كنند و نيمي ديگر را خارجي‌ها مي‌خرند. همين علاقه فوق‌العاده خارجي‌ها به مسكن و مستغلات مركز لندن موجب شده تا اين منطقه و به طور كلي شهر لندن تابع قوانيني متفاوت از ديگر نقاط كشور باشد. به همين دليل سير صعودي قيمت‌ها در اين شهر بسيار پرشتاب‌تر و رقابت‌ نزديك‌تر است.
    سيستم امنيتي خانه‌هاي مركز لندن بسيار پيشرفته‌تر از خانه‌هاي ديگر نقاط شهر و ديگر شهرهاي اروپايي است. خانه‌هايي كه به تازگي ساخته مي‌شود پيشرفته‌ترين امكانات امنيتي را دارند و خانه‌هاي مربوط به سال‌هاي گذشته مورد نوسازي قرار گرفته و به اين امكانات مجهز شده اند. لندن هيچ گاه تا اين اندازه جاذبه اقتصادي نداشته است. در سال گذشته 60‌درصد سود اقتصادي شهر لندن به سود حاصل از بازار املاك تعلق داشته است.
    اين رونق باعث رونق موسسات مالي اين شهر هم شده به طوري كه امسال اين موسسات 12700 كارمند ديگر به نيروي كار خود اضافه خواهند كرد. از 500 شركت جهاني كه در آمارهاي سالانه مجله «فورچون» مطرح مي‌شوند، 65‌درصد آنها لندن را براي فعاليت‌هاي مالي خود انتخاب مي‌كنند. پايتخت انگليس همچنين بيشتر از هر شهر ديگر در دنيا بانك خارجي دارد.
    قيمت مسكن در مركز لندن يكسان نيست و بعضي مناطق، قيمتي بالاتر از نقاط ديگر دارند. به همين نسبت ميزان علاقه خارجي‌ها به اين مناطق هم متفاوت است. مثلا در وست مينيستر قيمت متوسط مسكن بين 5/1 تا 5‌ميليون پوند است و بيشتر ايتاليايي‌ها مشتاق خريد مسكن در اين منطقه هستند.
    «بلگراويا» خانه‌هايي با قيمت 8/1 تا 2/9‌ميليون پوند دارد و روس‌ها، خاورميانه‌اي‌ها‌ و بعضي اروپايي‌ها مشتاق خريد خانه در اين مناطق هستند. در «ميفير» خانه‌هاي بزرگتري نسبت به ديگر مناطق لندن وجود دارد و قيمت مسكن در اين منطقه بين 4/2 تا 4‌ميليون پوند است. فرانسوي‌ها، آمريكايي‌ها و خاورميانه‌اي‌ها به دنبال خريد خانه در اين منطقه هستند.
    در چلسي قيمت مسكن بين 3/2 تا 7/3‌ميليون پوند است. مشتاقان خريد مسكن در اين منطقه به نقطه و كشور خاصي محدود نمي‌شود و مردم از سراسر جهان در اين منطقه به خريد خانه روي مي‌آورند.

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان