به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 736 :: پنجشنبه 3 خرداد 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

بمناسبت سوم خرداد


«مدافعان ايراني چنان مقاومت سرسختانه اي در اکتبر 1980 از خود نشان دادند که پس از سقوط شهر، ايران نام خرمشهر را به خونين شهر تغيير داد، بلافاصله پس از سقوط خرمشهر، سرفرماندهي عراق برنامه‌اي براي بازديد خبرنگاران غربي ترتيب داد. خبرنگاران شدت و حدت نبردي را که صورت گرفته بود مشاهده کردند. در شهر يک صد و پنجاه هزار نفري، به سختي مي‌توان خانه اي يافت که آثار خمپاره و گلوله بر ديوارهاي آن نباشد، و اين شواهد، حاکي از آن بود که مدافعان ايراني چگونه خانه به خانه، از اين شهر دفاع کرده‌اند. يک فرمانده ارشد عراقي در آن زمان اذعان کرد که ايراني‌ها که اغلب آن‌ها جوانان پاسداران و فاقد تجربه هستند، تا پاي جان براي دفاع از خرمشهر مقاومت کرده‌اند».

سلام!
مطالب بالا گزارش «آلکس افناي» خبرنگار آسوشيتدپرس در مورد «مقاومت مردمي خرمشهر» بود که امروز بمناسبت سوم خرداد در اين قسمت قرار دادم. نيروهاي مسلح ايران در اين روز در سال 1361 هجري خورشيدي و 20 ماه پس از تعرض نظامي عراق، با از جان گذشتگي و فداكاري تحسين آميز و تاريخساز خود خرمشهر را از نيروهاي متجاوز پس گرفتند و مسير جنگ را تغيير دادند. در اين پيروزي - كه براي برخي كه تاريخ پر عظمت ايران را نخوانده اند غير منتظره بود - تلفات سنگيني به عراقي ها وارد آمد و بيش از 30 هزار عراقي به اسارت گرفته شدند. آزادكردن خرمشهر كه رويدادي بزرگ و چشمگير در تاريخ طولاني وطن ماست، «روز ايستادگي و ازجان گذشتگي (مقاومت و ايثار)» نام گرفته است.
در همين رابطه، ديروز يکي از دوستان گروه يعني آقا حامد (البته اين حامد، اون حامدي که آيات قرآن را مي فرسته نيست، اين حامد quantacrustal است) لينک چند فايل ويدئويي را فرستاده بود که عينا در زير قرار مي دهم. فايلهاي ويدئويي ديدني و خوبي هستند که توصيه مي کنم حتما نگاهشون بکنيد. مخصوصا اون فايلي که مصاحبه ديدني با جوانترین متخصص مین روبی جهان، که يک سردار 14 ساله هست.

تا يادم نرفته دو نکته را هم بگم: اولا امروز در قسمت هديه روزانه، مجموعه کامل فيلمهاي بروسلي (7 فيلم) + يک فيلم مستند در مورد زندگي اين قهرمان چيني را براي دانلود گذاشته ام. دوم اينکه آقا ايمان يا همون «گير3پيچ» خودمون يه مسابقه اي ترتيب داده که در قسمت مطالب ارسالي اعضا نوشته شده.

خب اينم اون فايلهاي ويدئويي که در بالا گفتم:


اينم يه فايل ديگه:

صدام حسین: دادگاهی که جهان هرگز نخواهد دید.
مستندی از +CANAL فرانسه درباره حمایتهای غرب از صدام حسین.

بخش اول
بخش دوم
بخش سوم
بخش چهارم
بخش پنجم
بخش ششم
بخش هفتم
بخش هشتم

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (735) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • ۱۰۰ محصول برتر آی تی از نظر PC World
  • کاندیداهای راننده زن برتر سال 2006!
  • فتح بهشت
  • معرفي و دانلود فيلم : گرباويسا: راز اسما
  • دانلود انيميشن : Cinderella
  • آلبوم وحید رادی و نریمان محسنی به نام زمونه ی غریب با 2 کیفیت
  • تبدیل عکس به متن تایپ شده فارسی با Readiris pro 11 Me
  • طریقه نصب بازی و برنامه jar
  • قصه کانال
  • "خرمشهر را خدا آزاد کرد" یعنی چه؟
  • مسابقه گير3پيچ
  • مجموعه کامل فيلمهاي «بروس لي»
  • جديدترين شماره از ماهنامه
  • Animation Magazin
  • notebook خود را به دوش بگیرید و ایمیلتان را چک کنید
  • یک آدم خوش شانس!
  • چگونه پاهايي قوي و عضلاني داشته باشيم؟
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

۱۰۰ محصول برتر آی تی از نظر PC World
کاندیداهای راننده زن برتر سال 2006!
فتح بهشت
ويژه نامه الکترونيکي بمناسبت سالروز فتح خرمشهر (تبيان 85)

شهري در آسمان
ويژه نامه الکترونيکي بمناسبت سالروز فتح خرمشهر (تبيان 86)

ویژه نامه سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر (ساجد)


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بر اساس گزارش جديد البرادعي
ايران به 1312 سانتريفوژ گاز اورانيوم تزريق كرده است

مدير كل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در گزارش جديد خود اعلام كرد ايران در تاسيسات نطنز به 1312 دستگاه سانتريفوژ گاز اورانيوم لازم براي غني‌سازي را تزريق كرده است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، در گزارش محرمانه محمد البرادعي كه نسخه‌اي از آن بدست اين خبرگزاري رسيده، آمده است: «ايران فعاليت‌هاي مربوط به غني‌سازيش را به حال تعليق درنياورده است.»
در عين حال يك مقام ارشد نزديك به آژانس بين‌المللي انرژي اتمي گفت ايران مي‌تواند به هدف خود در توليد صنعتي سوخت هسته‌اي با سه هزار سانتريفوژ تا پايان ماه ژوئن دست يابد.
آژانس اتمي در گزارش خود آورده است به دليل فقدان دسترسي، نظارت بر برنامه هسته‌اي ايران «كاهش يافته است.»
در ادامه اين گزارش آمده است: «به دليل آنكه آژانس به مدت بيش از يك سال به اطلاعاتي كه قبلا از ايران دريافت مي‌كرد، دسترسي نداشت، سطح اطلاعات درباره جنبه‌هاي خاصي از فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران كاهش يافته است.»
اين گزارش در حالي ارائه مي‌شود كه آمريكا نسبت به اظهارات مثبت البرادعي درباره مسئله هسته‌اي ايران كه گفته بود بايد به اين كشور اجازه غني‌سازي محدود داده شود، اعتراض كرد.
در همين راستا «گرگوري شولته»، سفير آمريكا در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي چند ساعت پيش از انتشار اين گزارش با البرادعي در روز چهارشنبه ديدار كرد اما مليسا فلمينگ، سخنگوي آژانس اتمي آن را ديداري «صميمانه» خواند.
در عين حال شوراي حكام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي قرار است گزارش البرادعي درباره برنامه هسته‌اي ايران را در نشست ماه ژوئن خود بررسي كند و انتظار مي‌رود اين گزارش منجر به نشست تازه شوراي امنيت درباره ايران شود.
اين در حالي است كه برخي ديپلماتها درباره احتمال توافقي صحبت مي‌كنند كه در آن به ايران اجازه داده مي‌شود تحقيقات خود در زمينه غني‌سازي را در زماني كه ابتكار ديپلماتيك آمريكا و اتحاديه اروپا درباره ايران در جريان است، ادامه دهد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

گرباويسا: راز اسما
Grbavica- Esma's Secret

فيلمنامه و کارگردان: ياسميلا زبانيچ. موسيقي: انس زلاتار. مدير فيلمبرداري: کريستين ا. ماير. تدوين: نيکي موسباک. طراح صحنه: کمال هروستانوويچ.بازيگران: ميريانا کارانوويچ[اسما]، لونا مي يوويچ[سارا]، لئون لوچف[پلدا]، کنعان چاتيچ[سامير]، ياسنا بري[سابينا]، دژان اچيموويچ[چنگا]، بوگدان ديکيليچ[ساران]، امير حاجي حافظ بگوويچ[پوسکا]، ارمين براوو[پروفسور موها]. ١٠٧، ١٠٠، ٩٥ و ٩٠ دقيقه. محصول ٢٠٠٦ اطريش، بوسني-هرزه گوين، آلمان، کرواسي. برنده خرس طلا، جايزه صلح و کليساي جهاني از جشنواره برلين، نامزد بهترين بازيگر زن از جشنواره فيلم هاي اروپايي، نامزد جايزه بزرگ داوران جشنواره سندنس.
اسما به همراه دخترش سارا در ساريوواي بعد از جنگ زندگي سختي را مي گذراند. او براي گذران زندگي خود و دخترش از انجام هيچ کار سختي روي گردان نيست و به تازگي شغلي در يک کاباره به عنوان پيشخدمت يافته است. سارا مي پندارد که پدرش در جنگ شهيد شده و گاه درباره وي از مادرش سوال مي کند. تا اين که يک روز با اعلام گردش دسته جمعي دانش آموزان از طرف مدرسه، سارا براي استفاده رايگان از اين سفر خواستار برگه اي دال بر شهادت پدرش از اسما مي شود. اما اسما با دفع وقت قصد دارد تا با هر زحمتي شده، پول مورد نياز را تهيه کرده و دخترش را در ازاي پول به سفر دسته جمعي بفرستد. اسما همزمان با محافظ شخصي مدير کاباره آشنا شده و متوجه نقاط مشترک خود با او شده و کم کم رابطه اي عاطفي ميان آن دو شکل مي گيرد. اما سوال هايي پي در پي سارا درباره برگه فوت پدر و کيستي او باعث مي شود تا تمام دروغ هايي که اسما در طول ساليان گذشته به دخترش گفته، برملا شود...

چرا بايد ديد؟
زماني نه چندان دور کشوري به نام يوگسلاوي وجود داشت. خيلي ها اين کشور را با تيتو مي شناختند و بسياري از ما با فيلم هاي پارتيزاني خوش ساختي که بازارهاي بين المللي راه يافته بودند. فيلم هاي چون جنگ رودخانه نرتوا يا نهضت مقاومت، فاتحين پل و پارتيزان که در کنار بازيگران خوش سيماي بين المللي، هنرپيشگاني چون ولاديمير باتا زيوينوويچ يا راده مارکوويچ را به ما معرفي کردند. شخصيت هايي که در اوايل دهه ١٣٦٠ براي بسياري از جوانان ايراني تبديل به بت هايي شدند که قدم گذاشتن در راه جنگ چريکي يا نبرد با دشمن خارجي و اشغالگر را سهل تر کردند. اما زمانه عوض شد و جنگ قومي بعد از فروپاشي شوروي در بالکان آن چنان صدماتي به بار آورد که امروز شنيدن ستايش جنگ يا قهرمانان جنگ از زبان فيلمسازان اين منطقه بعيد به نظر مي رسد. گرباويسا يکي از محصولات دوره اخير است.
اولين فيلم بلند ياسميلا زبانيچ متولد ١٩٧٤ سارايووا، بعد از ساخت اپيزودهايي از فيلم هاي گمشده و پيدا شده[٢٠٠٥] و ساخت ساريووا[١٩٩٨] فيلمي به شدت ديدني، جدي و نويدبخش ظهور کارگرداني تواناست. گرباويسا همچون بسياري از فيلم هاي توليد شده در بوسني، فيلمي کم هزينه با بودجه اي محدود است و به پس لرزه هاي جنگ در بالکان مي پردازد. جنگ در بالکان به پايان رسيده، اما جسم و جان هاي بسياري هنوز پر از زخم هاي خون چکان است. زخمي هايي که به راحتي التيام نمي يابند و آينده فرزندان جنگ را تباه خواهد کرد. گرباويسا راه هايي براي رهايي از درد و رنج هاي آن نبرد پيشنهاد مي کند، رويارويي با واقعيت ها و کوشيدن در کنار آمدن با آنها که کار چندان سهل و ساده اي هم نيست. کساني که نسل کشي در بالکان دهه ١٩٩٠ در فلب اروپاي مدرن و متمدن را زيسته اند، يا همچون اسما تجاوز سيستماتيک را تجربه کرده اند کوله باري پر از درد را بر شانه هاي نحيف خود حمل مي کنند. در پشت سر آنها فقط اجساد بستگان شان قرار ندارد، ثمره تجاوز دشمن نيز حي و حاضر است. اما اسما و بسياري چون او ميوه اين رفتار وحشيانه را با مهر پرورده اند. سارا براي او تا سال ها بعد و عصيان او يک حرامزاده چتنيک نيست. سارا فقط دختر اوست، پاره جگرش که او را با مشقت بزرگ کرده و حاضر نيست رازش را با او در ميان بگذارد. اسما يکي از ٢٠ هزار زني است که مورد تجاوز مردان حيوان صفتي قرار گرفته که شايد نتوانند در آينده ديد مثبتي به جنس مخالف داشته باشد يا رابطه اي احساسي و عاطفي را با آنها تجربه کنند.
تماشاي گرباويسا يک تجربه پالايش دهنده و رواني است. تلاش زناني است که مي کوشند از درد و رنج، اشک و بي عدالتي رهايي يابند و اين ميراث ناميمون را به فرزندان شان منتقل نکنند. سهم اصلي در پيروزي فيلم و کارگردان اش بر دوش ميريانا کارانوويچ بازيگر نقش اسما است. او را با نقشي کوچک در کاباره بالکان به ياد مي آورم و شباهتي که به ليزا مينه لي دارد. اما از امروز در ميان بازيگران قدرتمند اروپاي شرقي جايگاهي ويژه نزد من خواهد داشت.
داستان گرباويسا در هوايي سرد رخ مي دهد، شخصيت هايش نيز چندان گرم نيستند. اما در دل فيلم و شخصيت هايش آتشي گرمابخش از عشق به زندگي، شهر و ديار و هم نوع زبانه مي کشد که قابل چشم پوشي نيست. سارايووا براي اسما سرزمين روياها و براي سارا و دوستانش عشق من نام دارد. پس سلام بر سارايووا و فيلمي که رازهاي اين شهر و عشق را بر ما عرضه مي کند!
ژانر: درام.


لينکهاي دانلود
http://rapidshare.com/files/14103426/Grb.1.rar 
http://rapidshare.com/files/14104105/Grb.2.rar 
http://rapidshare.com/files/14104159/Grb.3.rar 
http://rapidshare.com/files/14107401/Grb.4.rar 
http://rapidshare.com/files/14107464/Grb.5.rar 
http://rapidshare.com/files/14266232/Grb.6.rar 
http://rapidshare.com/files/14274687/Grb.7.rar 
http://rapidshare.com/files/14284194/Grb.8.rar 
http://rapidshare.com/files/14292327/Grb.9.rar 
http://rapidshare.com/files/14398917/Grb.10.rar

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دانلود انيميشن

Cinderella

 

کارتون مشهور و قديمي سيندرلا

Runtime:74 min
Country:USA
Language:English
Color:Color (Technicolor)
Aspect Ratio:1.37 : 1 more
Sound Mix:Mono (RCA Sound System)
Certification:Brazil:Livre / Canada:F (Ontario) / Canada:G (Manitoba/Nova Scotia/Quebec) / USA:Approved (PCA #14083) / Australia:G / USA:G / Argentina:Atp / Chile:TE / Finland:S / Peru:PT / Portugal:M/6 / UK:U / USA:G (1973)
MOVIEmeter: 5% since last week
Company:Walt Disney Pictures


براي مشاهده عکسهايي از اين کارتون اينجا را کليک کنيد

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال، و به زبان انگليسي):
http://rapidshare.com/files/11921179/x00 
http://rapidshare.com/files/11923358/x01 
http://rapidshare.com/files/11928787/x02 
http://rapidshare.com/files/12269150/x03 
http://rapidshare.com/files/12277971/x04 
http://rapidshare.com/files/12313318/x05 
http://rapidshare.com/files/12321101/x06 

بعد از دانلود فايلها، توسط نرم افزار hjsplit فايلها را بهم هم join کنيد.

  لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

زمونه غريب

آلبوم وحید رادی و نریمان محسنی به نام زمونه ی غریب با 2 کیفیت

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

 

نام موزیک

خواننده

دانلود

ممد نبودي ببيني...

کويتي پور

دانلود

پيروزي خرمشهر

گروه كر

دانلود

خاك خوب

امير تاجيك

دانلود

خونين شهر

محمد عبدالحسيني

دانلود

سرود خرمشهر

ساكوتو كاميان

دانلود

فتح خرمشهر

علي تفرشي

دانلود

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

تبدیل عکس به متن تایپ شده فارسی با
 
Readiris pro 11 Me

 

OCR چیست؟ فرض کنید که ما متنی را روی کاغذ داریم و می‌خواهیم آن را وارد رایانه کنیم. اولین روشی که به ذهن می‌رسد این است که متن را به تایپیست بدهیم تا با کامپیوتر تایپ کند. اما آیا می‌شود عین همان متن را وارد رایانه بکنیم تا نیازی به تایپ نباشد؟ البته دستگاه «اسکنر» می‌تواند تصویری از آن متن را وارد رایانه کند، تا اینجا بخشی از مشکل ما حل شده است. اما رایانه که نه عقلی دارد و نه «زبان» می‌فهمد، نمی‌تواند حروف و کلمات را از هم تشخیص دهد. مثلاً اگر از کامپیوتر بخواهیم به ما بگوید که در متن اسکن‌شده کلمه «علی» چند بار آمده است، بی‌آنکه شرمنده شود، می‌گوید نمی‌توانم تشخیص بدهم! در واقع این «تصویر دیجیتال‌شده» باید به «تصویر قابل پردازش» تبدیل شود. موضوع اصلی OCR همین است. OCR سرنام اصطلاحی است که صورت کامل آن در واژه‌نامه‌های انگلیسی به دو صورت آمده است:
1. Optical Character Recognition
2. Optical Character Reader

نرم افزار Readiris يکي از قويترين نرم افزارهاي OCR است، اين نرم افزار معمولاً به صورت رايگان بر روی دستگاه هاي اسکنر ارائه ميشود ، تاکنون در سراسر جهان بیش از 10 میلیون نسخه از این نرم افزار به فروش رفته است، نسخه جدید این نرم افزار که مخصوص کشور های خاور میانه عرضه شده است علاوه بر زبان های لاتین از زبان های عربی ، فارسی ، اردو و ... نیز پشتیبانی میکند و شما میتوانید با اسکن کردن صفحات کتاب ها و مجلات مورد نظرتون آن ها را به متن تبدیل کنید.

راهنمایی هایی برای بهره مندی بهتر از این نرم افزار
- پس از نصب ، اسکنر خود را در نرم افزار تنظیم کنید و عملیات اسکن کردن متون را توسط همین نرم افزار انجام دهید.
- برخی از فونت های غیر استاندارد فارسی با شکل های پیچیده هندسی ممکن است توسط این نرم افزار قابل شناسایی نباشند.
- این نرم افزار بهترین انتخاب برای پرداخت نکردن بهای بالا نرم افزارهای OCR تولید داخل کشور است، و البته ممکن است در برخی موارد دارای نقص هایی باشد که این گونه نقص ها در نرم افزارهای ایرانی نیز کاملاً مشاهده میشود. (قيمت نرم افزار 597,99 دلار آمریکا)

لينکهاي دانلود
http://rapidshare.com/files/32958685/Readiris.pro.11.Me.part1.rar
http://rapidshare.com/files/32970377/Readiris.pro.11.Me.part2.rar

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دنياي موبايل

طریقه نصب بازی و برنامه jar

بطور کلی دو نوع فرمت رایج برای برنامه و بازیهای گوشیهای موبایل معمولی داریم
sis و jar
sis سیس (سیمبین): این زبان برنامه نویسی که از سال 1991 با ورژن 1 شروع به کار کرد و اوج استفاده این سیستم عامل روی گوشیهای موبایل در سال 2003 با اومدن ورژن 7 این سیتم عامل بود که به چند سری تقسیم شد که مهمترین اونها سری 60 مثل گوشیهای نوکیای 7650-3650-6600-7610-6670-3230-6690-6681-6682-6630-N-Gage QD
و زیمنس SX1 و تعدادی از گوشیای سامسونگ و پاناسونیک بودن
نسل بعدی سری 60 هم که به سری N معروف هستن هم مثل N70 , N90 , و بقیه گوشیهای این سری
یکی دیگه از نسلهای مهم هم Uiq هست مثل گوشیهای P800-P900-P910-P990-W950-M600 و تعدادی موتورولا
jar جار (جاوا): گوشیهایی که دارای سیستم عامل نیستن و از پلاتفرم جاوا استفاده میکنن مثل تمام گوشیهای سری k و w سونی اریکسون که توی این وبلاگ هم تمام بازیها و برنامه های همین دو سری گذاشته میشه البته این به این معتی نیست که گوشیهای دیگه که سیستم عامل دارن نتونن از اینها استفاده کنن بلکه یکی از مزایای گوشیهای دارای سیستم عامل اینه که علاوه بر برنامه های خودشون میتونن تمام برنامه های جاوا رو هم نصب و اجرا کنن
نکته: گوشیای قدیمی تر فقط ورژن 1 جاوا رو ساپورت میکنن مثل 6600 اما گوشیای جدید وژن 2 جاوا رو هم ساپورت میکنن مثل همین w800 یا k750 یا N70
بخاطر همینه که یکسری از بازیهای جدید روی گوشیهای قدیمیتر نصب نمیشن
اما طریقه نصب بازی و برنامه های jar:
اگر شما فایلی رو که دانلود میکنید پسون jar داشته باشه براحتی همونو بدون آنزیپ کردن داخل فولدر other گوشیتون بریزید و بعد از طریق خود گوشی و اونو نصب و بازی کنید
اما اگر فایلی که دانلود میکنید پسوند zip یا rar داشته باشه اول اونو با یکی از برنامه های آنزیپ مثل winrar یا winzip بازش کنید اگر داخل اون فایل با پسوند jar بود که همون jar رو بردارید و مثل مراحل بالا عمل کنید اما گر بعد از آنزیپ کلی فولدر و فایل با پسوندهای class و ….. پیدا کردید همه رو پاک کنید و همون فایل zip یا rar رو روش راست کلیک کنید و پسوند اون رو بصورت دستی به jar تبدیل کنید و دوباره به داخل گوشی متقل و نصب کنید.

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


دو یار زیرک و از باده کهن دومنی

دو یار زیرک و از باده کهن دومنی
من این مقام به دنیا و آخرت ندهم
هر آن که کنج قناعت به گنج دنیا داد
بیا که رونق این کارخانه کم نشود
ز تندباد حوادث نمی​توان دیدن
ببین در آینه جام نقش بندی غیب
از این سموم که بر طرف بوستان بگذشت
به صبر کوش تو ای دل که حق رها نکند
مزاج دهر تبه شد در این بلا حافظ

 

فراغتی و کتابی و گوشه چمنی
اگر چه در پی ام افتند هر دم انجمنی
فروخت یوسف مصری به کمترین ثمنی
به زهد همچو تویی یا به فسق همچو منی
در این چمن که گلی بوده است یا سمنی
که کس به یاد ندارد چنین عجب زمنی
عجب که بوی گلی هست و رنگ نسترنی
چنین عزیز نگینی به دست اهرمنی
کجاست فکر حکیمی و رای برهمنی

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

جمله روزانه
saheledoosti@yahoo.com

3 خرداد
راههای پر مخاطره و تجاربی دیگر را امتحان کن که خود، راهی برای رشد و آموختن است.
دورین ویرچو

 

 
 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام علي (عليه السلا) فرمودند:
ما جَفَّتِ الدُّموعُ إلاّ لِقَسوَةِ القُلوبِ، وما قَسَتِ القُلوبُ إلاّ لكَثرَةِ الذُّنوبِ .
امام على(عليه السلام) : اشك ها نخشكيد مگر به سبب سختدلى و دل ها سخت نشد مگر به سبب گناهان زياد.
(علل الشرائع : 81 / 1)

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

روزی مردی نزد روانپزشک رفت و گفت : آقای دکتر ، مثل این که زن من دیوانه شده است . دکتر پرسید : چطور ؟
جواب داد : می خواهد یک بزغاله بخرد و آنرا توی اتاق بیاورد .
دکتر گفت : تصور نمی کنم بزغاله خریدن و در اتاق آوردن دلیل کامل برای دیوانگی همسرتان باشد .
مرد گفت : آخر آقای دکتر ، هوای اتاق را کثیف می کند .
دکتر گفت : پنجره را باز کن ، مرد جواب داد : آنوقت تمام کبوترهای من فرار خواهند کرد ..

خانم از بازار ماهی خریده بود . آقا گفت : این ماهی که تازه نیست !
خانم جواب داد : وقتی من آنرا خرید م ، هنوز زنده بود .
آقا در جواب گفت : اگرزنده بودن دلیل تازگی و طراوت است ،
پس توهم زنده ای.

زن : وقتی پدرم این خانه را می ساخت من بچه بودم .
شوهر : درست است . چون این خانه هفتاد سال قبل ساخته شده !

 

 
 

آرايشي-بهداشتي
amoozesh_v_sh@yahoo.com

استفاده از يك رنگ روشن كننده قبل از رنگ قرمز:
هرگز رنگي بالاتر و تيره تر از نارنج? بدست نخواهد آمد.

وقتي كه بلوند قرمز روشن كمرنگ شده و تبديل به نارنجي مي شود:
مقدار كمي رنگ طلايي، قرمز براي هايلايت كردن اضافه كنيد.

خطوط صورتي در موهاي سفيدي كه با رنگ قرمز رنگ شده:
به مقداري رنگ قهوه اي طبيعي به همان درجه و تون و يا تيره تر نياز داريم. از پشت سر شروع به رنگ زدن مي كنيم وبعد آن رنگي كه رنگ قهوه اي به آن اضافه شده به قسمت هاي خط مويي كه صورتي شده اند مي زنيم.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

فرمان پدر و فرمان شاه را می توان شکست ولی پیمان را نمی توان شکست، پس به افراسیاب می گوید

زپیمان تو سر نکردم تهی
و گر چه بمانم زتخت مهی

یکی راه بگشای تا بگذرم
بجایی که کرد ایزد آبشخورم

یکی کشوری جویم اندرجهان
که نامم زکاوس ماند نهان

ز خوی بد او سخن نشنوم
ز پیکار او یک زمان بغنوم

می گوید راه بروی من بگشا تا بروم به هرجایی که اینجا نیست ، به جایی که فرمان ِ شکستن ِ پیمان در کار نباشد، بادا که از ناراستکاریهای پدر بیاسایم.
افراسیاب با مهری پدرانه سیاوش را به توران فرامی خواند و دختر خود فرنگیس را هم به همسری به او می دهد ،

بیامد فرنگیس چون ماه نو
به نزدیک آن تاجور شاه نو

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الأعراف آيات: 206 محل نزول: مکه

 
سورة الأعراف

 
المص 1 كِتَابٌ أُنزِلَ إِلَيْكَ فَلاَ يَكُن فِي صَدْرِكَ حَرَجٌ مِّنْهُ لِتُنذِرَ بِهِ وَذِكْرَى لِلْمُؤْمِنِينَ 2 اتَّبِعُواْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكُم مِّن رَّبِّكُمْ وَلاَ تَتَّبِعُواْ مِن دُونِهِ أَوْلِيَاء قَلِيلاً مَّا تَذَكَّرُونَ 3 وَكَم مِّن قَرْيَةٍ أَهْلَكْنَاهَا فَجَاءهَا بَأْسُنَا بَيَاتًا أَوْ هُمْ قَآئِلُونَ 4 فَمَا كَانَ دَعْوَاهُمْ إِذْ جَاءهُمْ بَأْسُنَا إِلاَّ أَن قَالُواْ إِنَّا كُنَّا ظَالِمِينَ 5 فَلَنَسْأَلَنَّ الَّذِينَ أُرْسِلَ إِلَيْهِمْ وَلَنَسْأَلَنَّ الْمُرْسَلِينَ 6 فَلَنَقُصَّنَّ عَلَيْهِم بِعِلْمٍ وَمَا كُنَّا غَآئِبِينَ 7 وَالْوَزْنُ يَوْمَئِذٍ الْحَقُّ فَمَن ثَقُلَتْ مَوَازِينُهُ فَأُوْلَـئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ 8 وَمَنْ خَفَّتْ مَوَازِينُهُ فَأُوْلَـئِكَ الَّذِينَ خَسِرُواْ أَنفُسَهُم بِمَا كَانُواْ بِآيَاتِنَا يِظْلِمُونَ 9 وَلَقَدْ مَكَّنَّاكُمْ فِي الأَرْضِ وَجَعَلْنَا لَكُمْ فِيهَا مَعَايِشَ قَلِيلاً مَّا تَشْكُرُونَ 10 وَلَقَدْ خَلَقْنَاكُمْ ثُمَّ صَوَّرْنَاكُمْ ثُمَّ قُلْنَا لِلْمَلآئِكَةِ اسْجُدُواْ لآدَمَ فَسَجَدُواْ إِلاَّ إِبْلِيسَ لَمْ يَكُن مِّنَ السَّاجِدِينَ 11

 

ترجمه فارسي مکارم
سورة الأعراف
 
به نام خداوند بخشنده بخشايشگر
المص «1» اين كتابى است كه بر تو نازل شده; و نبايد از ناحيه آن، ناراحتى در سينه داشته باشى! تا به وسيله آن، (مردم را از عواقب سوء عقايد و اعمال نادرستشان) بيم دهى; و تذكرى است براى مؤمنان «2» از چيزى كه از طرف پروردگارتان بر شما نازل شده، پيروى كنيد! و از اوليا و معبودهاى ديگر جز او، پيروى نكنيد! اما كمتر متذكر مى‏شويد! «3» چه بسيار شهرها و آباديها كه آنها را (بر اثر گناه فراوانشان) هلاك كرديم!و عذاب ما شب‏هنگام، يا در روز هنگامى كه استراحت كرده بودند، به سراغشان آمد «4» و در آن موقع كه عذاب ما به سراغ آنها آمد، سخنى نداشتند جز اينكه گفتند:«ما ظالم بوديم! (ولى اين اعتراف به گناه، ديگر دير شده بود; و سودى به حالشان نداشت) «5» به يقين، (هم) از كسانى كه پيامبران به سوى آنها فرستاده شدند سؤال خواهيم كرد; (و هم) از پيامبران سؤال مى‏كنيم! «6» و مسلما (اعمالشان را) با علم (خود) براى آنان شرح خواهيم داد; و ما هرگز غايب نبوديم (بلكه همه جا حاضر و ناظر اعمال بندگان هستيم)! «7» وزن كردن (اعمال، و سنجش ارزش آنها) در آن روز، حق است! كسانى كه ميزانهاى (عمل) آنها سنگين است، همان رستگارانند! «8» و كسانى كه ميزانهاى (عمل) آنها سبك است، افرادى هستند كه سرمايه وجود خود را، بخاطر ظلم و ستمى كه نسبت به آيات ما مى‏كردند، از دست داده‏اند «9» ما تسلط و مالكيت و حكومت بر زمين را براى شما قرار داديم; و انواع وسايل زندگى را براى شما فراهم ساختيم; اما كمتر شكرگزارى مى‏كنيد! «10» ما شما را آفريديم; سپس صورت بندى كرديم; بعد به فرشتگان گفتيم: «براى آدم خضوع كنيد! » آنها همه سجده كردند; جز ابليس كه از سجده‏كنندگان نبود «11»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

ashege_shahadat_84@yahoo.com

قصه کانال
(بسيار زيبا ... حيفه گوش نديد)

آي دونه دونه دونه
نون و پنير و پونه
قصه بگم براتون
قصه اي عاشقونه
...

براي شنيده ادامه اين شعر زيبا اينجا را کليک کنيد
(حجم: يک مگابايت)

 

 

donya_lotfabadi@yahoo.com

مرا صدبار از خود براني دوستت دارم...... به زندان خيانت هم کشاني دوستت دارم...... چه سود از مهر ورزيدن چه حاصل از وفا
کردن........مرا لايق بداني يا نداني دوستت دارم

 

 

fmnamp7@yahoo.com

کاشکی "مونیتورت" بودم که همیشه رخ به رخت بودم.
کاشکی "کیبوردت" بودم که همیشه زیر انگشتات بودم.
کاشکی" هدفونت" بودم که همیشه توی گوشت بودم.
کاشکی" موست" بودم که همیشه توی مشتت بودم.
کاشکی "پسوردت" بودم که همیشه توی فکرت بودم.

 

 

cherchil1986@yahoo.com

تابستان

 انعكاس سرخ گيلاس و سبزي سايه بود
انعكاس هفت سنگ و تب بعد از ظهر
به كنار هر گلي كه مي رسيدم
مي خواستم تمام پروانه هاي جهان را خبر كنم
بر شاخه ها که مي نشستم
سرود سبز سوت و سكوت را
براي جوجه هاي كوچك گنجشك مي خواندم
تا مادر بزرگ بيايد
و از بيم سقوط و سستي شاخه بگويد
تابستان كودكي ام تنها
با گيلاس سرخ باغ و مهر مادربزرگ
معنا مي گرفت
حالا ، از انعكاس سرخ گيلاس ها خبري نيست
شاخه ها توان وزن مرا ندارند
و گنجشك هاي شوخ شاخه نشين
به زباني غريب سخن مي گويند
خيلی غريب ...

be omid didare U IN
WwW.cherchil1986.blogfa.com

 

 

aliakbar_313@yahoo.com

خرمشهر!

ویران به خون نشسته ی دیروزهای جنگ!

خون خلعت دوباره ی توست...نه! خون خلقت دوباره ی توست!

خرمشهر!

آزاد از حصار تملک،آزاده از محاصره ی ظلمت!

خونین جامه!

آنی که شاهدی بر عهد و پایبندی رزم آوران سخت نبرد،شاهد بوده ای بر میثاق های عاشقانه ای که هنوز رد تیر و ترکش دشمن بر دیوارهای تو امضای جاودانه ی آنهاست.

خرم زمین!

آنی که شاهدی بر شوربختی اصحاب کفر آنان که هنگامه ی موهوم پیروزیشان به بن بست های خفت وتسلیم ختم شد.

خرمشهر!

زیبای پر حماسه و مردی!

شاهد به باران های یکسره رحمت! شاهد به صبر ساکت مردم! شاهد به شور شهادت...شاهد به شوق وصال...

توفنده بر شوکت شب های جنگ! بالنده در هوای صادق صبح!

در امتداد جاده های گرم جنوب،شهری بنا شده بر عزم های سخت؛شهری به هیئت عشق ،نوری به دامن میهن، تویی..

پیوسته باد استقامت دلهات،

پاینده باد نام بلندت

 

.

mamani_1385@yahoo.coom

یک فرشته ی کوچک

کودکی که آماده تولد بود نزد خدا رفت و از پرسید می گویند که فردا مرا به زمین
می فرستی اما من به این کوچکی و ناتوانی چگونه می توانم برای زندگی آنجا
بروم؟ خداوند پاسخ داد از میان فرشتگان بیشمارم یکی را برای تو در نظر گرفته ام
او در انتظار توست و حامی و مراقب تو خواهد بود.
کودک همچنان مردد بود و ادامه داد : اما من اینجا در بهشت جز خندیدن و آواز و
شادی کاری ندارم.
خداوند لبخند زد: فرشته تو برایت آواز خواهد خواند و هر روز به تو لبخند خواهد زد
تو عشق او را احساس خواهی کرد و شاد خواهی بود.
کودک ادامه داد : من چطور می توانم بفهمم که مردم چه می گویند در حالی که
زبان آنها را نمی دانم؟
خداوند او را نوازش کرد و گفت: فرشته تو زیباترین وشیرین ترین واژه هایی راکه
ممکن است بشنوی در گوش تو زمزمه خواهد کرد و با دقت و صبوری به تو یاد
خواهد داد که چگونه صحبت کنی.
کودک با ناراحتی گفت: اما اگر بخواهم با تو صحبت کنم چه کنم؟
و خداوند برای این سوال هم پاسخی داشت: فرشته ات دستهای تو را در کنار
هم قرار خواهد داد و به تو می آموزد که چگونه دعا کنی .
کودک سرش را برگرداند و پرسید: شنیده ام در زمین انسانهای بد هم زندگی
می کنند؛ چه کسی از من محافظت خواهد کرد.
خدا گفت فرشته ات از تو محافظت خواهد کرد، حتی اگر به قیمت جانش هم
تمام شود.
کودک ادامه داد: اما من همیشه به این دلیل که نمی توانم تو را ببینم غمگین
خواهم بود. خداوند لبخند زد و گفت: فرشته ات همیشه درباره من با تو صحبت
خواهد کرد، اگر چه من همشه در کنار تو هستم.
در آن هنگام، بهشت آرام بود اما صداهایی از زمین به گوش می رسید. کودک
می دانست که بزودی باید سفر خود را آغاز کند. پس سوال آخر را به آرامی از
خداوند پرسید: خدایا، اگر باید هم اکنون به دنیا بروم لااقل نام فرشته ام را به من
بگو. خداوند او را نوازش کرد و پاسخ داد: نام فرشته ات اهمیئت ندارد ولی
می توانی او را مادر صدا کنی ...

 

 

shadow_1352@yahoo.com

نیمه شب بود و غمی تازه نفس؛
ره خوابم زد و ماندم بیدار.
ریخت از پرتو لرزنده شمع
سایه دسته گلی بر دیوار
همه گل بود ولی روح نداشت
سایه ای مضطرب و لرزان بود
چهره ای سرد وغم انگیز وسیاه
گوئیا مرده سرگردان بود!
شمع خاموش شد از تندی باد
اثر از سایه به دیوار نماند!
کس نپرسید کجا رفت؛ که بود
که دمی چند درین جا گذراند!
این منم خسته درین کلبه تنگ
جسم درمانده ام از روح جداست
من اگر سایه خویشم ، یارب
روح آواره من کیست؛کجاست؟
فریدون مشیری

یاعلی - رزا

 

 

hussein_rfa@yahoo.com

"خرمشهر را خدا آزاد کرد" یعنی چه؟

خرمشهر را خدا آزاد کرد.
این جمله‌ای بود که امام خمینی(ره) پس از سوم خرداد 1361 فرمود. الحمد لله که در آن زمان مدعیان جرأت نداشتند امام (ره) را به جوگیر شدن و بیانات احساساتی شماتت کنند. اما به راستی این جمله یعنی چه؟ جمله‌ای که بارها شنیده‌ایم و برای‌مان تکراری شده است.
آیا واقعا امام جوگیر شد؟ آیا منظور امام این بود که منطقه فتح المبین و آبادان را خدا آزاد نکرد؟ آیا یعنی اینکه خود خدا آمد و آزاد کرد؟ و ...
همه‌گی ما امام را می‌شناسیم. او مجتهدی جامع و مفسر و فیلسوفی عارف بود. او هرگز دروغ نگفت و هرگز اغراق نکرد. حتی در خاطرات امام هست که او وقتی نامه‌ای را برای رزمندگان به صدا و سیما فرستاده بود، آن را از نیمه‌ی راه برگرداند تا لفظ «من هر شب به شما دعا می‌کنم.» را به «من بیشتر شب‌ها به شما دعا می‌کنم.» تغییر بدهد. او هرگز کلامی اغراق‌آمیز به‌کار نمی‌برد حتی اگر دیگران آن را اغراق‌آمیز می‌دانستند.
خرمشهر را خدا آزاد کرد.
برای شناخت این جمله باید با برخی از حقایق و واقعیات «عملیات بیت المقدس» آشنا شویم که اگر چه نمی‌توان کامل اما می‌توان اندکی از آن را شناخت.
بیت المقدس از نظر وسعت آزادسازی سرزمین بعد از عملیات فتح المبین در رتبه اول قرار دارد. این عملیات که در سه مرحله انجام شد، در سوم خرداد 61 منجر به آزادی خرمشهر شد.
مهم این بود که تقریبا هیچ «عقلی» نمی‌توانست بپذیرد که خرمشهر آزاد شدنی است زیرا امریکا در آن زمان بعد از پیروزی فتح المبین فهمیده بود که صدام کسی نیست که بتواند در مقابل سیل اراده رزمندگان ایران اسلامی بایستد. تا فتح المبین ما فقط با عراق می‌جنگیدیم از فتح المبین به بعد جنگ ما بین المللی شد. کمک‌های امریکا و شوروی و اروپا و حتا امریکای لاتین سرازیر شد.
مسئله‌ی دیگر پیچیده‌گی عملیات بود. عملیاتی عظیم با عبور از رودخانه، عبور از موانع پیچیده و مقابله با ماشین جنگی تقویت شده دشمن آن هم به فاصله‌ی کوتاهی (نزدیک 3 ماه) از عملیات فتح المبین این‌ها همه دلایلی بود که امیدواری به فتح خرمشهر را نزدیک می‌کاست.
اما واقعیتی دیگر هم بود. در آن زمان واقعا کسی به نتیجه فکر نمی‌کرد. بد نیست که از رزمنده‌گان قدیمی بپرسید که واقعا برای چه می‌جنگیدند و کشته می‌شدند؟ آیا هرگز فکر می‌کردند که به خرمشهر نخواهند رسید و این تلاش بی‌هوده است؟ آیا هرگز جان خود را برای خرمشهر به خطر می‌انداختند؟
هرگز! همه‌ی رزمندگان و فرماندهان در آن زمان فقط به یک چیز می‌اندیشیدند: «انجام تکلیف». این انجام تکلیف بود که به آنان می‌گفت اکنون باید برای آزادی خرمشهر عملیات کنیم. شکی نیست که اگر عملیات شکست هم می‌خورد در درستی راه تردیدی حاصل نمی‌شد. موتور محرک رزمندگان افکاری بود که امام آموزش می‌داد: اسلام و فتح ارزش‌های اسلامی. مقاومت در برابر کفر و شرک. تلاش برای نابودی الحاد و کفر و مبارزه با مظاهر ظلم و تجاوز. این آموزه‌ها بود که ایران را از حضیض ذلت به عزیز عزت نشاند. فتح خرمشهر به خودی خود ارزشی نداشت بلکه ارزش‌ها و تفکری که توانست محاسبات مادی را در هم بشکند و آن را آزاد کند، مهم است.
فتح خرمشهر نقطه‌ی عطفی در هویت و شخصیت ایران اسلامی بود. روزهایی تاریخ ساز و آینده ساز که به دید تنگ نظران فتح خاک بود و اگر بنا بود فتح خاک باشد پس چرا نتوانستیم خاک فاو را حفظ کنیم؟ اگر فتح خاک بود پس چرا در پایان جنگ شکست‌های مهلک را یکی پس از دیگری دریافت کردیم؟ چون مغزهای‌مان مادی شد. چون انجام تکلیف الهی و توکل به ذات مقدس سبحان، از محاسبات‌مان خارج شد. این سنت الهی را هزاران بار آزمودیم و دیدیم که درست است ولی باز امروز فراموش می‌کنیم. باز هم از پایداری و مقاومت در پرونده‌ی هسته‌ای برای انجام تکلیف (یعنی ایستاده‌گی در مقابل جهان کفر و ظلم) می‌ترسیم. چرا؟ چون منافع مادی‌مان اجازه نمی‌دهد که تکلیف الهی فکر کنیم. چون فراموش کردیم که اگر در راه خدا مجاهده کنیم خداوند ارمغان‌های والای آسمانی بر ما فرو خواهد فرستاد که کوچک‌ترینش فتح خرمشهر است. عزت ایران اسلامی کجا و یک شهر کوچک کجا؟
به‌ترین درسی که می‌توان از فتح خرمشهر گرفت، اتکال به خدا و وارد کردن متغیر اصلی در معادلات است و آن خدا است.
لااقل اگر به همه چیز جز خدا «لا» نمی‌گوییم، گاهی خدا را هم در محاسبات‌مان وارد کنیم.
روح همه‌ی شهدای موحدی که در عملیات بیت المقدس به فرمان نایب امام خود لبیک گفتند و جهت فتح ارزش‌های انسانی مجاهدت کردند و انسانیت و شرف را به ملت ایران هدیه دادند و به ما راه را نشان دادند شاد باد.
به نظر بنده ارزش شهدای عملیات بیت المقدس بیش از پیروزی ظاهری است که در آن کسب شد. روحتان شاد و راه‌تان هرگز بی ره‌رو نباد.

شهدا را ياد کنيم حتي با ذکر يک صلوات

 

 

mo_sh666@yahoo.com

MISSING YOU

A candle burns at both ends,

Fire racing flame.

My mind is cluttered-full of lies,

All your answers sounds the same.

I do not know what to think,

Too much is on my mind.

Nothing seems the way it should,

And I am running out of time.

The wick is disappearing,

Someone please tell me what to do.

My mind tells me that its over,

But I am still missing you.

 

 

mr_gir3pich@yahoo.com

مسابقه گير3پيچ

دوستاي گل منگليم سلام عليكم ..
خوبين
خوشين
چه خبرا ..
خب .. مي بينم كه يه ذره فعاليت نداشته باشيم روزانه مي شه مثل سوپ دوران سرماخوردگي ..
راستي ام ها .. فقط سياسي و شعر و مطالب لوس و تي تيش ماماني .. بابا يه كم فعال باشين و شاد بنويسين ..
در همين راستا يه مسابقه ي بدون جايزه رو اعلام مي كنم .
يه سري سوال اين پايين براتون مي ذارم شما جواب مي دين و براي من مي فرستين .. من مثل جلسه ي ميزگرد كه داشتم مديريتش مي كنم و اينا ( لينك نوشته هاي ميزگرد رو ندارم .. مبين جان اگه داري اينجا بذارش كه ملت برن يه بار ديگه بخونن و دستشون بياد كه داستان چيه .. )
خب .. اما قبل از سوالا اينو بگم كه اين سوالا توي يه مجله بود به اسم نسل برتر كه آقاي محمد علي ساعدي اينا رو نوشته بود .. حالا شايد توي اينترنت هم ديده باشينشون .. ولي سعي كنين از ذوق و سليقه ي خودتون استفاده كنين و جواب بدين .. لازم هم نيست كه دقيق و كارشناسي باشه .. مي تونين مسائل بي ربط رو هم بهش گره بزنين ولي بايد مربوط به سوالا باشه ..
اينم كه ديگه خودتون مي دونين فاميلام در اولويتن ، بعدش دوستاي عزيزم ، بعدش بقيه اگه وقت شد .. ( به تيريپ اداره ها و باقي مسائل ولي نه فرقي نداره .. ) اين دفعه مسابقه رو عمومي گذاشتم كه تلافي ميزگرد در بياد كه يه عده شاكي شده بودن كه چرا ما رو بازي ندادي و تلافي مهموني املت در پارك هم در بياد كه بعضي ها از اون شاكي بودن كه چرا ما رو دعوت نكردين ..
خب بريم سراغ سوالا . ( تقلب هم ممنوع )
فرق موارد زير رو با هم بگين
1- باربر هتل با پسر مجرد در مهماني
2- پزشك جراح با بعضي از خانومها
3- چرخ گوشت با كارمند دولت
4- فراش مدرسه با موبايل
5- يك انسان قبل و بعد از ضايع شدن
6- كبابي با مترو
7- آشپزخانه با شوهر كله شق
8- آپارتمان با زن خوب
9- شانس با عقل
10- دزار گوش پخمه با جوان عاشق
خب . از حالا وقت شما شروع شد .. تا روز جمعه عصر وقت دارين كه جواباتون رو به ايميل من بفرستين .. بعدش جواباي هر شخص رو با ايميلش مي گم .. . اگه هم نمي خواين كه ايميلتون رو بگم يادتون نره كه يه اسم مستعار برا خودتون انتخاب كنين و بگين بهم .
خب منتظر جواباتون هستم .

 

 

mamaam110@yahoo.com

بياد سردار عشق محمد جهان آرا سدار فاتح خرمشهر
ممد نبودي ببيني شهر آزاد گشته
خون يارانت پر ثمر گشته


تولد و كودكي:
به سال 1333 در خانواده‌اي مستضعف، مسلمان، متعهد و دردكشيده در خرمشهر متولد شد. پايبندي خانواده او (بويژه پدرش) به اسلام عزيز باعث گرديد كه از همان كودكي عشق به خدا و خاندان عصمت و طهارت(ع) در جان و قلب محمد ريشه دواند. از همين ايام وي تحت نظر پدر بزرگوارش به فراگيري قرآن مجيد پرداخت.

فعاليتهاي سياسي - مذهبي:
فعاليتهاي سياسي - مذهبي شهيد جهان‌آرا از شركت در جلسات مسجد امام صادق(ع) خرمشهر شروع شد. واز همان زمان مبارزه جدي او عليه طاغوت آغاز شد. در سال 1348 - در سن 15 سالگي - تحت تاثير جنبش اسلامي به رهبري حضرت امام خميني(ره) همراه عده‌اي از دوستان فعال مسجدي‌اش وارد مبارزات سياسي شد. ابتدا به برپايي جلسات تدريس و تفسير قرآن در مساجد پرداخت؛ ضمن آنكه در مبارزات انجمنهاي اسلامي دانش‌آموزان نيز شركتي فعال داشت. در اواخر سال 1349 همراه برادرش به عضويت گروه مخفي حزب‌الله خرمشهر درآمد. افراد اين گروه با هم ميثاقي را نوشته و امضاء كردند و در آن متعهد شدند كه تحت رهبري حضرت امام خميني(ره) تا براندازي رژيم منفور پهلوي از هيچ كوششي دريغ نكرده و از جان و مال خويش براي تحقق اين امر مضايقه نكنند. بعد از آن، براي عمل به مفاد عهدنامه و به منظور خودسازي، روزه مي‌گرفتند و به انجام عباداتشان متعهد بودند. اين گروه براي انجام نبردهاي چريكي، يكسري از ورزشها و آمادگيهاي جسماني را در برنامه‌هاي روزانه خود قرار داده بودند تا در ابعاد جسماني و روحاني افرادي خود ساخته شوند. در سال 1351 اين تشكل به وسيله عوامل نفوذي از سوي رژيم منحوس پهلوي شناسايي شد و شهيد جهان‌آرا، به همراه ساير اعضاي آن دستگير گرديدند. پس از مدتي شكنجه و بازجويي در ساواك خرمشهر، سيد محمد به علت سن كم به يكسال زندان محكوم و به زندان اهواز منتقل گرديد. مدتي كه در زندان بود در مقابل شديدترين شكنجه‌ها مقاومت مي‌كرد، به همين جهت دوستانش هميشه از طرف او خاطر جمع بودند كه هرگز اسرار و اطلاعات را فاش نخواهد كرد. ايشان با اخلاق و رفتار پسنديده و حسن برخوردش، عده‌اي از زندانيان غيرسياسي را نيز به مسير مبارزه و سياست كشانده بود.
پس از آزادي از زندان، پرتلاشتر از گذشته به فعاليت خود ادامه داد و ساواك او را احضار و تهديد كرد تا از فعاليتهاي سياسي و اسلامي كناره‌گيري كند. تهديدي بي‌نتيجه، كه منتهي به نيمه مخفي شدن فعاليتهاي او و دوستانش گرديد.
پس از اخذ ديپلم (در سال 1354) براي ادامه تحصيل راهي مدرسه عالي بازرگاني تبريز شد و براي شكل‌گيري انجمن اسلامي اين مركز دانشگاهي تلاش نمود. در اين زمان در تكثير و پخش اعلاميه‌هاي امام امت(ره) و نيز انتشار جزوه‌ها و بيانيه‌هاي افشاگرانه عليه سياستهاي سركوبگرانه رژيم فعاليت مي‌كرد. در سال 1355 به دليل ضرورتي كه در تداوم جهاد مسلحانه احساس مي‌كرد به گروه منصورون پيوست. از همين دوران بود كه به دليل ضرورتهاي كار مسلحانه مكتبي، ناچار به زندگي كاملاً مخفي روي آورد.
سال 1356 مامور جابجايي مقاديري سلاح از تهران به اهواز شد. در حالي كه گروه توسط عوامل نفوذي ساواك شناسايي شده و گلوگاههاي جاده تهران - قم توسط مامورين كميته مشترك ضدخرابكاري كنترل مي‌شد، وي ماهرانه خودرو حامل سلاحها را از تور ساواك عبور داد و به اهواز رساند با همين سلاحها محمد و دوستانش دست به اجراي تعدادي عمليات مسلحانه (هماهنگ با اعتصاب كارگران شركت نفت در اهواز) زدند. در كنار فعاليتهاي مسلحانه، امور سياسي - تبليغي را نيز از ياد نمي‌برد و دامنه فعاليتهايش را به شهرهاي تهران، قم، يزد، اصفهان و كاشان گسترش داد.
در تاريخ 2/2/1357 سيدعلي جهان‌آرا، برادر سيدمحمد نيز توسط ساواك به شهادت مي‌رسد.

فعاليتهاي دوران انقلاب:
در بهار و تابستان سال 1357 محمد تصميم مي‌گيرد تا به منظور گذراندن آموزش و كسب تجارب نظامي بيشتر همراه با عده‌اي از دوستان خود به سوريه و اردوگاههاي مقاومت فلسطين برود. شهيد حجت‌الاسلام سيدعلي اندرزگو مسئوليت اعزام سيد محمد و دوستانش را عهده‌دار مي‌شود. پس از اعزام گروهي از ياران محمد و همزمان با راهي شدن خود او، كشتار مردم تهران در ميدان ژاله سابق توسط رژيم صورت مي‌گيرد كه محمد را از رفتن به خارج منصرف مي‌نمايد. او تصميم مي‌گيرد در ايران بماند و به مبارزه در شرايط حاد آن دوران ادامه دهد.
در پاييز سال 1357 در پي اعزام تانكهاي ارتش رژيم شاه به خيابانهاي اهواز و كشتار مردم، سيد محمد و دوستانش تصميم به دفاع مسلحانه از مردم تظاهر كننده مي‌گيرند. در يك درگيري سنگين با نيروهاي زرهي رژيم، حدود 30 نفر از مزدوران و چماقداران شاهنشاهي را مجروح مي‌كنند و سالم به مخفي‌گاه خويش باز مي‌گردند. با پيروزي انقلاب اسلامي در بيست و دوم بهمن 1357 سيد محمد پس از دو سال و نيم زندگي مخفي به خرمشهر باز مي‌گردد.

تشكيل كانون فرهنگي نظامي خرمشهر:
به منظور حراست از دست‌آوردهاي فرهنگي، سياسي انقلاب اسلامي و تلاش در جهت تعميق و گسترش آنها و جلوگيري از تحقق توطئه‌هاي عوامل بيگانه، كه با طرح مساله قوميت و مليت سعي در ايجاد انحراف در ادامه مبارزه و مسير انقلاب داشتند، شهيد جهان‌آرا همراه عده‌اي از ياران خويش كانون فرهنگي نظامي انقلابيون خرمشهر را تشكيل داد تا با بسيج مردم و نيروهاي جوان و تشكل حركت سياسي‌شان، آنان را در دفاع از انقلاب و مقابله با توطئه‌هاي دشمنان آماده نمايد.
شهيد جهان‌آرا خود مسئوليت شاخه نظامي كانون را عهده‌دار گرديد و با توجه به تجربيات و آگاهيهاي نظامي، به آموزش برادران و سازماندهي آنان پرداخت و با عنايت به اطلاعاتي كه از جنگ چريكي و شهري داشت، شهر را به چندين منطقه تقسيم كرد و مسئوليت حفاظت از هر منطقه را به عهده تيمهاي مشخص نظامي گذارد كه شاخه نظامي كانون به عنوان واحد اجرايي دادگاه انقلاب عمل مي‌كرد. كانون توانست به ياري دادگاه انقلاب، عده‌اي از عمال حكومت نظامي و برخي از سرمايه‌داران بزرگ را، كه عوامل مزدور بيگانه توسط آنان كمك مالي مي‌شدند، دستگير و به مجازات برساند.

تشكيل سپاه خرمشهر و مقابله با توطئه‌ها:
شهيد جهان‌آرا در شكل‌گيري سپاه خرمشهر نقش فعال و اساسي داشت و ابتدا مدتي مسئوليت واحد عمليات را به عهده گرفت.
در آن زمان با توجه به ضعف عملكرد دولت موقت در تامين خواسته‌هاي طبيعي و اوليه مردم محروم منطقه،‌ گروهكهاي چپ و راست تلاش داشتند تا با طرح ضعفهاي ناشي از حكومت ستمشاهي، نظام و كل حاكميت آنرا زير سئوال برده و مردم را نسبت به انقلاب و رهبري آن بدبين و به مقابله با آن بكشانند. جريان منحرف و وابسته "خلق عرب" نيز به عنوان يكي از ابزارهاي استكبار جهاني، در منطقه قد علم كرده بود تا براي اشاعه اهداف استكبار، با پشتيباني حزب بعث عراق، اعلام موجوديت نمايد و عملاً با طرح اختلاف شيعه و سني،‌ براي تجزيه خوزستان و رويارويي همه جانبه با نظام جمهوري اسلامي ايران برخيزد. شهيد جهان‌آرا در اين شرايط به فرماندهي سپاه خرمشهر منصوب شد.
شهيد جهان‌آرا با بكارگيري پاسدارن انقلاب و همكاري مردم، اين آشوب را سركوب و با عناصر فرصت‌طلب قاطعانه برخورد كرد و به لطف خداي تبارك و تعالي بساط اين گروهك ضدانقلابي برچيده شد. از اقدامات مهم و حياتي شهيد در اين زمان، تشكيل يك واحد عمراني در سپاه بود؛ زيرا جهادسازندگي در اين شهر هنوز راه‌اندازي نشده بود. ايشان برادران سپاه را براي حفاظت از دست‌آوردهاي انقلاب و ايستادگي در مقابل عوامل بيگانه تشويق و ترغيب مي‌كرد تا به خدمت و امداد برادران روستايي و عرب ساكن در نقاط مرزي كه در معرض تهاجم فرهنگي عوامل بيگانه قرار داشتند، بشتابد و با كار عمراني و فرهنگي زمينه‌هاي عدم پذيرش در مقابل نفوذ دشمن را در مردم تقويت كنند. در واقع وي دو عامل فقر و جهل را زمينه اساسي فعاليت ضدانقلاب در منطقه مي‌دانست و با درك اين مساله ضمن تكيه بر مبارزه پيگير عليه عوامل بيگانه، به ضرورت كار فرهنگي و تامين نيازهاي مردم منطقه اصرار فراوان داشت.

نقش شهيد در خنثي‌سازي كودتاي نوژه:
شهيد جهان‌آرا در جريان كودتاه نوژه به منظور جلوگيري از هرگونه حركت و اقدام ضدانقلاب در پايگاه سوم دريايي خرمشهر، از سوي شوراي تامين استان خوزستان به سمت فرماندهي اين پايگاه منصوب گرديد و به كمك نيروهاي مومن و معتقد، تا تثبيت اوضاع و كشف بخشي از شبكه كودتا در ميان عناصر نيروي دريايي، اين مسئوليت را عهده‌دار بود. ايشان ضمن اينكه با زيركي و درايت در خنثي كردن اين توطئه عمل مي‌كرد، در بين پرسنل نيروي دريايي نيز از مقبوليت خاصي برخوردار بود و همه مجذوب اخلاق، رفتار و برخوردهاي اصولي وانقلابي او شده بودند.

حماسه خونين‌شهر:
در غروب روز 31 شهريور 1359 شهر خرمشهر را زير آتش گرفتند و مطمئن بودند كه با دو گردان نيرو ظرف مدت 24 ساعت خواهند توانست آن را به تصرف خود درآورند و بعد از آن، از طريق پل ذوالفقاريه، به آبادان دسترسي پيدا كنند و در فاصله كوتاهي به اهواز رسيده و خوزستان عزيز را از كشور جمهوري اسلامي جدا نمايند. اما پيش بيني متجاوزين بعثي به هم ريخت و آنها در مقابل مقاوت دليرانه مردم خرمشهر، مجبور شدند بخش زيادي از توان نظامي خود را (بيش از دو لشكر) در اين نقطه، زمين گير كرده و 45 روز معطل شوند و در نهايت پس از عبور از دو پل كارون و بهمنشير، آبادان را به محاصره در آورند. شهيد جهان آرا در مورد يكي از صحنه هاي اين حماسه عاشورايي مي گويد:"اميدي به زنده ماندن نداشتيم. مرگ را مي ديديم. بچه ها توسط بي سيم شهادتنامه خود را مي گفتند و يك نفر پش بي سيم يادداشت مي كرد. صحنه خيلي دردناكي بود. بچه ها مي خواستند شليك كنند، گفتم: ما كه رفتني هستيم، حداقل بگذاريد چند تا از آنها را بزنيم، بعد بميريم. تانكها همه طرف را مي زدند و پيش مي آمدند. با رسيدن آنها به فاصله صد و پنجاه متري دستور آتش دادم. چهار آرپي جي داشتيم، با بلند شدن از گودال، اولين تانك را بچه ها زدند. دومي در حال عقب نشيني بود كه به ديوار يكي از منازل بندر برخورد كرد. جيپ فرماندهي پشت سر، به طرف بلوار دنده عقب گرفت، با مشاهده عقب نشيني تانك، بلند شدم و داد زدم: الله اكبر، الله اكبر، ... حمله كنيد؛ كه دشمن پا به فرار گذاشته بود..."
جانباز عزيز جنگ، برادر محمد نوراني در اين باره مي گويد:"وارد حيات مدرسه شدم. بوي باروت شديد مي آمد. در داخل ساختمان ديدم قتلگاه روز عاشورا است. همين طور بچه ها در خون خودشان مي غلطند. اسلحه ام را برداشتم آمدم بيرون، شهيد جهان آرا تازه رسيده بود. گفتم: ديدي همه بچه ها را از دست داديم! در حالي كه شديداً متأثر شده بود، مثل كوه، استوار و مصمم گفت: اگر بچه ها را داديم اما امام را داريم، ان شاء الله امام خميني(ره) زنده باشد."آنها بادست خالي در حالي كه اسلحه و مهمات نداشتند و سياست بازاني چون بني صدر ملعون و مشاورين جنگي او معتقد بودند كه خرمشهر و آبادان ارزش سياسي - نظامي ندارد، بايد زمين داد تا از دشمن، زمان گرفت و ... با چنگ و دندان شجاعانه قدم به قدم و كوچه به كوچه با مزدوران بعثي جنگيدند و به فرمان رهبر و مقتداي خود، مردانه ايستادگي كردند و با توجه به اينكه پاسداران سپاه خرمشهر كم بودند با عده اي از مردم مسلمان و مؤمن، مانع اشغال شهر شدند. تا اينكه رزمندگان، خودشان را در گروه هاي كوچك (در حد دسته و گردان) به آنها رسانده و تحت فرماندهي اين سردار دلاور اسلام عليه دشمن وارد عمل شدند.
در اين مرحله شهيد جهان آرا با سازماندهي مناسب نيروهاي سپاه و مردمي و به كارگيري به موقع رزمندگان اسلام، عرصه را بر نيروهاي عراقي تنگ كرده بود. اما فشار دشمن هر روز بيشتر مي شد و ادوات و تجهيزات جنگ زيادي را وارد عمل مي كرد.
برادري تعريف مي كند:"روزهاي آخر اين مقاومت بود كه بچه‌ها با بي سيم به شهيد جهان‌آرا اطلاع دادند كه شهر دارد سقوط مي‌كند. او با صلابت به آنها پيام داد كه بايد مواظب باشيم ايمانمان سقوط نكند."
شهيد جهان‌آرا مي‌گفت: "آرزو مي‌كنم در راه آزاد كردن خونين‌شهر و پاك كردن اين لكه از دامان جوانان شهيد شوم." او و همرزمانش با توكل به خدا، خالصانه جانفشاني كردند. در برابر دشمن ايستادند و با فرهنگ شهادت‌طلبي در برابر دشمن تا دندان مسلح، مقاومت كردند و زير بار ذلت نرفتند و يكبار ديگر حماسه حسيني را در كربلاي ايران اسلامي تكرار نمودند.
سردار غلامعلي رشيد در ارتباط با اين حماسه به لحاظ نامي مي‌گويد: "مقاومت در خرمشهر نه تنها در وضعيت مناطق مجاورش مثل آبادان اثر مستقيم داشت، بلكه در سرنوشت كلي جنگ نيز تاثير گذاشت و باعث تاخير حمله عراقيها به اهواز گرديد و آنها نتوانستند در ادامه جنگ، به اهداف خود برسند. برادر عزيز شهيد جهان‌آرا با الهام از سرور آزادگان جهان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و يارانش به ما آموخت كه چگونه بايد در برابر دشمن مردانه جنگيد."

ويژگيهاي اخلاقي:
شهيد جهان‌آرا در كنار فعاليتهاي گسترده نظامي، به مسئله خودسازي و جهاد با نفس و كوششهاي عرفاني در جهت تقرب هرچه بيشتر به خداوند با تلاوت پيوسته قرآن، دعا و تلاش براي افزايش ميزان آگاهيهاي سياسي و اجتماعي توجه ويژه‌اي داشت.
از قدرت تجزيه و تحليل بالايي برخوردار بود و نفوذ كلام عجيبي داشت.
خوش خلقي، قاطعيت، خلوص، تقوي، توكل، فداكاري، اعتماد عميق به ولايت فقيه و حضرت امام(ره) و خستگي‌ناپذيري از خصوصيات بارز وي بود.
به برادران مي‌گفت: "انقلاب بيش از هرچيز براي ما يك امتحان الهي و يك آزمايش تاريخي و اجتماعي است و در جريان آن امتحان بايد رنج، محروميت، مصايب و ناملايمات را با آغوش باز بپذيريم و در برابر آشوبها و فتنه‌ها با خلوص و شهامت، محكم بايستيم و از طولاني شدن دوران امتحان و افزايش سختيها و ناملايمات نهراسيم، زيرا علاوه بر اينكه خود را از قيد افكار شرك‌آلود و وابستگيها، پاك و خالص مي‌كنيم، ريشه و نهال انقلابمان عميق و استوارتر مي‌شود و از انحراف و شكست مصون مي‌ماند." در مبارزات، هيچ‌گاه به مسير انحرافي گام ننهاد و هميشه از محضر علما و روحانيون كسب فيض مي‌كرد. عشق و علاقه زيادي به حضرت امام خميني(ره) داشت و تكه كلامش اين بود: من مخلص و چاكر امام هستم. از جمله سخنانش اين بود كه: مادامي كه به خدا اتكا داريم و رهبريت بزرگي چون امام داريم، هيچ غمي نداريم. سيد محمد داراي روحيه‌اي عرفاني بود و بسياري از اوقات ديده مي‌شد كه در حال راز و نياز با خداي خود است. زماني كه در زندان به سر مي‌برد، از نماز شب غفلت نمي‌كرد.
تواضع و فروتني در سيد موج مي‌زد. با وجود اينكه فرماندهي سپاه خرمشهر را به عهده داشت خود را يك بسيجي مي‌دانست و در حالي كه فرماندهي قاطع بود اما رابطه عاطفي و برادرانه خود را با نيروهاي تحت امر حفظ كرده بود. او به تربيت كادرهاي كارآمد توجه خاصي داشت و در رشد دادن نيروهاي مردمي، تلاش چشمگيري نمود. صبر و استقامت، فداكاري و شهادت‌طلبي از خصايص بارزي بود كه وجود سيد را بسان شمعي در انقلاب ذوب نمود و جان شيرينش را فداي جانان كرد.

نحوه شهادت:
در ساعت 30/19 دقيقه سه شنبه هفتم مهرماه 1360 (بعد از عمليات ثامن‌الائمه) يك فروند هواپيماي سي-130 از اهواز به مقصد تهران در حركت بود تا بدن پاك و مطهر شهدا را به خانواده‌هايشان و مجروحين عزيز جنگ را به بيمارستانها برساند، كه در منطقه كهريزك تهران دچار سانحه شد و سقوط كرد. از جمله شهداي اين سانحه تيمسار سرلشكر شهيد ولي الله فلاحي (جانشين رئيس ستاد مشترك آجا)، سرتيپ شهيد موسي نامجو (وزير دفاع)، سرتيپ خلبان شهيد جواد فكوري (مشاور جانشين رئيس ستاد مشترك آجا)، سردار سرلشكر پاسدار شهيد يوسف كلاهدوز (قائم مقام فرماندهي كل سپاه) و سردار سرلشكر پاسدار شهيد سيد محمد علي جهان‌آرا (فرمانده سپاه خرمشهر) بودند. شهيد سيد محمد علي جهان‌آرا پس از سالها مبارزه، تلاش و فداكاري خالصانه در سخت‌ترين شرايط، به آرزوي ديرين خود رسيد و به شرف شهادت نايل آمد.

تجليل مقام معظم رهبري از شهيد محمد جهان آرا :
من مايلم اينجا يادي بكنم از محمد جهان آرا، شهيد عزيز خرمشهر و شهدايي كه در خرمشهر مظلوم آن طور مقاومت كردند. آن روزها بنده در اهواز از نزديك شاهد قضايا بودم. خرمشهر در واقع هيچ نيروي مسلح نداشت. نه كه صد و بيست هزار (مانند بغداد) نداشت بلكه ده هزار، پنج هزار هم نداشت. چند تانك تعميري از كار افتاده را مرحوم شهيد اقارب پرست - كه افسر ارتشي بسيار متعهدي بود - از خسروآباد به خرمشهر آورده بود، تعمير كرد. (البته اين مال بعد است، در خود آن قسمت اصلي خرمشهر نيرويي نبود) محمد جهان آرا و ديگر جوانهاي ما در مقابل نيروهاي مهاجم عراقي - يك لشكر مجهز زرهي عراقي با يك تيپ نيروي مخصوص و با نود قبضه توپ كه شب و روز روي خرمشهر مي باريد - سي و پنج روز مقاومت كردند. همانطور كه روي بغداد موشك مي زدند، خمپاره ها و توپهاي سنگين در خرمشهر روي خانه هاي مردم مرتب مي باريد، اما جوانان ما سي و پنج روز مقاومت كردند. بغداد سه روزه تسليم شد ملت ايران، به اين جوانان و رزمندگانتان افتخار كنيد. بعد هم كه مي خواستند خرمشهر را تحويل بگيرند، دوباره سپاه و ارتش و بسيج با نيرويي به مراتب كمتر از نيروي عراقي رفتند خرمشهر را محاصره كردند و حدود پانزده هزار اسير در يكي دو روز از عراقيها گرفتند. جنگ تحميلي هشت ساله ما، داستان عبرت آموز عجيبي است. من نمي دانم چرا بعضي ها در ارائه مسائل افتخار آميز دوران جنگ تحميلي كوتاهي مي كنند.
مقام معظم فرماندهي كل قوا 22/1/1382 نماز جمعه تهران

گوشه اي از وصيتنامه:
انقلاب بيش از هرچيز براي ما يك ابتلاي الهي و يك آزمايش تاريخي و اجتماعي است و در جريان اين ابتلا بايد رنج، محروميت، مصايب و ناملايمات را با آغوش باز بپذيريم و در برابر آشوبها و فتنه‌ها با خلوص و شهامت بايستيم و از طولاني شدن اين ابتلا و افزايش سختيها و ناملايمات نهراسيم، زيرا علاوه بر اينكه خود را از قيد آلودگيهاي شركين و وابستگيها، پاك و خالص مي‌كنيم، انقلابمان و حركت امت شهيدپرور، عميقتر و استوارتر مي‌شود و از انحراف و شكست مصون مي‌ماند
براي شادي روحش ذكر صلواه
ويك حمد ويك توحيد

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

3 خرداد / 24 مي / 7 جمادي الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
3 خرداد ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
قيام المقنع

قيام المقنع در خراسان 24 ماه مه سال 766 ميلادي آغاز شد كه از نخستين بپاخيزي هاي ايرانيان براي احياي استقلال و حاكميت وطن بشمار مي آيد.
     المقنع كه از دير باز در صدد قيام بر ضد سلطه اعراب بود از موضوع قتل ابومسلم در توطئه خليفه عباسي وقت استفاده كرد و به خونخواهي او در خراسان به پا خاست. با توجه به محبوبيت ابومسلم در ميان ايرانيان به ويژه مردم خراسان، در اندك مدتي صدها هزار تن در اطراف المقنع جمع شدند. المقنع كه به سبب نقاب زدن ـ نقابي شبيه مقنعه كه تا شانه ها ، او را مي پوشانيد ـ به اين نام معروف شده بود كسي جز هاشم ابن حكيم نبود كه مردي دانشمند بود و داستان « ماه نخشب » وي كه برپايه تسلط او بر علوم فيزيك و شيمي شكل گرفته بود معروف است. پيروان المقنع كه جامه سپيد مي پوشيدند به سپيدجامگان ( كفن پوشان ) معروفند. قيام المقنع كه براي رهايي ايران دست كه ضمن آن دست به چند ابتكار كاملا تازه زده بود بيش از چهار سال طول كشيد. سرانجام خليفه عباسي سپاهي را به جنگ او فرستاد كه در دومين برخورد دو نيرو ، المقنع شكست خورد و خودكشي كرد.
    

 

زد و خورد نيروهاي پليس و امنيت با گروه پرويز پويان

سوم خردادماه سال1350 خورشيدي، در زد وخورد سخت يك گروه از چريكهاي كمونيست و نيروهاي پليس و امنيت وقت در محله دوشان تپه ( شرق تهران ) پرويز پويان ( برادر حسن پويان نويسنده ، مترجم و روزنامه نگار معروف ) ، رحمت پيرو نديري و صادقي نژاد جان سپردند . اين زد و خورد كه در ساعات روز روي داد پس از محاصره خانه اي كه اين گروه از آن به عنوان پايگاه استفاده مي كردند توسط نيروهاي پليس و امنيت آغاز شده بود. در اين زدو خورد به ماموران دولت وقت نيز تلفات وارد آمد . اعضاي گروه كه همگي روشنفكر و تحصيلكرده بودند سلاحهاي خود را در زد و خورد ديگري با ماموران دولت و نيز گارد سلطنتي به دست آورده بودند. قتل پويان و دوستانش سر آغاز يك رشته زد و خوردهاي مشابه در تهران و شهرهاي ديگر شد كه تا پايان كار شاه ادامه داشت. دفن پنهاني اجساد پويان و همفكرانش و ايجاد مزاحمت براي كساني كه در جستجوي محل دفن اجساد بودند خشم مردم را در تهران و مشهد ( پويان از خراسان بود ) برانگيخته بود كه به چند اعتراض گروهي منجر شد.

 

وقايع دفاع مقدس در چنين روزي

03/03/58
كيسينجر: بهترين فرصت بري اقدام نظامي آمريكا عليه ايران 4 – 3 ماه بعد از گروگانگيري بود.
دولت كانادا از روز پنجشنبه صادرات كليه كالاهي خود را به ايران ممنوع اعلام كرده است.

دولت مكزيك از روز پنجشنبه تحريم هاي اقتصادي عليه ايران را بمورد اجرا مي‌گذارد.
03/03/60
قاسملو: در مبارزه مسلحانه عليه رژيم جمهوري اسلامي با مجاهدين خلق به توافق رسيده ا‌يم.
03/03/61
فتح خرمشهردر عمليات الي بيت المقدس

03/03/67
دكوئيار: با توجه به عقب‌نشيني اخير ايران بخصوص از دست دادن فاو ممكن است ايران خط مشي مليمتري در پيش گيرد
ورود پنج ناو جنگي امريكا به خليج و خروج چهار واحد دريايي انگليس از خليج

 

 

 عمليات بيت المقدس (آزادى خرمشهر)


سوم خرداد 1361
بعد از عمليات در تاريخ 10 / 1 / 1361 جلسه مشترك فرماندهان ارتـش وسـپـاه تـشـكيل وبه كليه يگان ها ابلاغ گرديد كه طى دوهـفـتـه آيـنده باز سازى يگان ها وطرح ريزى عمليات آتى را انجام داده ونتيجه را اعلام نمايند.
سـر انـجـام پس از بحث وبررسى هاى فراوان ، از سوى قرارگاه مركزى كربلاماءموريت دارند كه در ساعت (س ) روز در منطقه عمومى جـنـوب رودخـانـه كـرخـه وغـرب رودخـانـه تـك نـموده وضمن ان حد نـيروهاى موجود دشمن وآزاد سازى شهرهاى خرمشهر وهويزه خط مرزبـيـن المـللى را تـاءمـيـن كـنـند واز حلمله مجدد احتمالى به كشورهاىاسلامى جلوگيرى نمايد.
سرانجام عمليات بيت المقدس در 30 دقيقه بامداد روز 10 ارديبهشت1361 با قرائت رمز عمليات
((بسم الله الرحمن الرحيم ، بسم الله القاصم الجبارين ،
يا على بن ابى طالب
از سـوى فـرمـانـدهـى قـرارگـاه كـربلا، آغاز شد ((شهيد آيت اللهصـدوقـى ومـشـكـيـنـى )) نـيـز در كـنـار فـرمـاندهان سپاه وارتش درقـرارگاه كربلاحضور داشتند هر يك به طور جداگانه پيام هايى را بـه وسـيـله بـى سـيـم خطاب به رزمندگان اسلام قرائت كردندعـمـليـات بـيـت المـقـدس را بـه چهار دوره زمانى به شرح زير مى توان تقسيم كرد.
مرحله اول از روز 9 تا 16 ارديبهشت :
در ايـن مـرحـله رزمـنـدگـان اسـلام ضـمـن تـصـرف وتـحـكـيـم سـرپـل تـلاش كـردنـد تـا نـيـروهـاى عراقى رادر جبهه كرخه نوروفـكـه در گـيـر نـگـه دارنـد دشـمـن بـا شـروع مـرحـله اول عـمـليـات اقدام به اعزام نيرووتقويت نيروهايش در شلمچه وخط مـرزى كـرد وابـتـدا تـلاش ‍ نـمـودنـدكـه بـا انـجـام يـك تـك مـنطقه سـرپـل را بـاز پـس گيرد ويا حداقل سازماندهى نيروهاى خودى رابـر هـم بـزنـد. ومـانـع از تـثـبـيـت مـنـطـقـه سرپل وانجام مرحله دوم عمليات شود.
مرحله دوم از 17 تا 21 ارديبهشت
تـاكـتـيـك رزمـنـدگـان اسـلام در عـبـور از رودخـانـه ، دشمن را كاملاًغـافـلگـيـر كـرد، بـه گـونـه اى كه دشمن دچار آشفتگى واز نظرروحـى در شـرايـط بـحـرانـى قـرار گرفت ورزمندگان اسلام بهپـيـشـروى خـود از سـرپـل ادامـه وبا موفقيت قسمتى از خط مرزى راتاءمين كردند ونيروهاى دشمن را منهدم ساختند.
نـيـروهـاى عـراقـى از جـبهه كرخه نور عقب نشينى كردند وقرارگاه نصر تلاش كرد تا خرمشهر را احاطه كند در شرايط به وجود آمده دشـمـن دچـار سردرگمى ، واز سه طرف احساس خطر مى كرد بدين ترتيب كه عقبه لشكرهاى 5 و6 در معرض تهديد جدى قرار داشت ،عقبه كليه نيروهايى كه در خرمشهر استقرار داشتند، تهديد مى شد،هـمـچنين در شرايطى كه هيچ گونه مواضع دفاعى مستحكمى براى حـفـظ شـهـر بـصـره وجـود نـداشت ، اين شهر در برابر رزمندگان اسـلام قـرار گـرفته بود. از اين رو فرماندهى دشمن دچار ترديدشده بود كه براى حفظ مناطق اشغالى وخرمشهر تلاش كند يا براى حفظ بصره .
مرحله سوم عمليات از 22 تا 31 ارديبهشت
پس از مرحله دوم عمليات ، برترى رزمندگان اسلام نسبت به دشمن قطعى شد واتبكار عمل به طور كامل در اختيار رزمندگان اسلام قرارگـرفـت . از ايـن پس تصميم گيرى در جبهه خودى به آسانى ودرجـبـهـه دشـمن با سختى وسردرگمى صورت مى گرفت . نيروهاىاسـلام پـيـشـروى مـى كـردنـد ودشـمـن مـردد ومـرتـب درحال عقب نشينى وفرار بود.
بـا پـيـدايـش شـرايـط جـديـد وآگـاهـى ازاضـمـ حـلال دشـمـن ، فـرمـ فرمانـدهـان در قـرارگـاه مـركـزى كـربـلاتـشـكـيـل جـلسـه دادنـد تـا عـلاوه بـر تـجـزيـه وتـحـليـل وبـررسى علل عقب نشينى دشمن وشرايط جديد، نسبت به ادامـه عـمـليـات نـيز تدابير لازم اتخاذ شود. سرانجام تصميم به انجام مرحله سوم عمليات گرفتند.
در ايـن مـرحـله عـلاوه بـر خـسـتـگـى نـيـروهـا، بـاتعجيل در عمليات شناسايى هاى لازم انجام نشده بود ولى دونتيجه مهم در پى داشت .
1 ـ انهدام دشمن : در محورهاى مختلف ، نيروهاى دشمن در اثر تهاجمپـى در پـى رزمندگان اسلام دچار ضعف شديد روحى و جسمى شد و قادر به مقاومت نبوده ومنهدم شدند.
2 ـ واكـنـش دشـمـن : در طـى سـوم عمليات دشمن در تاريخ 24 / 2 /1361 بـه پـاسـگـاه شـهـابـى كـه شـبقـبـل بـه دسـت نـيروهاى خودى فتح شده بود حمله كرد به نظر مى رسـيـد كـه دشمن قصد دارد مانع تحكيم مواضع رزمندگان در منطقه شـمـالى و گـسـتـرش آنها به سمت جنوب بشود،بلافاصله در شب بعد رزمندگان اسلام طى حمله اى به دشمن مجدداً پاسگاه مزبور رابه تصرف خود در آوردند.
مرحله چهارم عمليات از 1 تا 4 خرداد 1361
سر انجام در ساعت 30/22 اول خرداد 1361 تلاش رزمندگان اسلام براى آزاد سازى خرمشهر با رمز ((بسم الله القاصم الجبارين يامـحـمـد بـن عـبـدالله )) آغـاز شـد. در برابر تك سرع غافلگيرنه رزمـنـدگـان اسـلام نيروهاى عراقى دچار وحشت وسرگردانى شديدشـدنـد ونـتوانستند واكنش مهمى از خود نشان دهند وارتباط يگان هاى دشـمـن بـا يـكـديـگـر قـطـع شـد وفـرار افـسـران و درجـه داران وسـربـازان عـراقـى از مـنـطـقـه خـرمشهر گوياى از هم پاشيدگى سازمان يگان هاى دشمن در خرمشهر بود.
در روز دوم خـرداد نـتـيـجـه پـيـكـار بـسـيـار درخشان بود وقرارگاه كـربـلابـه هـدف خـود كـه احـاطـه كـامل خرمشهر بود، رسيد. تعداداسـراى عـراقـى در اين روز 2830 نفر تجاوز كرد ويگان هايى ازدشـمـن در مـنـطقه بين نهر عرايض وشلمچه مستقر بودند، زياد منهدم شدند.
عـلى رغـم حـضـور گـسـتـرده هـواپـيـمـاهاى عراقى در آسمان منطقه ،عـقـابـان تيزپرواز نيروى هوايى ارتش در پشتيبانى از يگان هاى رزمـنـده ، در صـحـنـه عـمـليـات بـيـت المـقـدس حـضـورى فعال داشتند وبا بمباران پل شناور عراقى ها بر روى شط العربومـنـاطـق تـجـمـع آنـان در آن سـوى رودخانه ، نقش ارزنده اى در آزادسازى خرمشهر ايفا كردند.
در اواخـر روز 2 خـرداد قـرارگـاه كـربـلاپـس از بـررسـى آخـرين وضعيت احاطه كامل خرمشهر، تصميم گرفت تا رزمندگان اسلام باورود بـه شهر، آن را از لوث وجود نيروهاى عراقى پاك گردانند.سـرانـجـام در سـاعـت 3 بـامداد روز 3 خرداد واحدهايى از رزمندگان ايران به آن سوى رودخانه وارد شدند.
تـعـداد زيـادى نـيروهاى عراقى با قايق اقدام به فرار كردند كه اكثر قايق ها مورد اصابت موشك تكاوران قرار گرفت .
عراقى ها از ساعت 50/3 دقيقه بامداد تا 30/1 بعدالظهر روز سوم خـرداد از سـمـت شـلمـچـه 3 بار اقدام به پاتك كردند كه با مقاومت روبـه روشـدند واقدام به فرار كردند. در ساعت 11 صبح روز 3خـرداد در نـاحـيـه نـهـرخـيـن درگيرى شديدى جريان داشت سرانجامساعت 12 نيروهاى ايرانى شمال شرق نيز وارد شدند.
در سـاعـت 2 بـعـدالظـهـر خـرمـشـهـر بـه طـوركـامـل آزاد شـد وپـرچـم جـمـهـورى اسـلامـى بـر فـراز مـسـجـد جامع و پل تخريب شده خرمشهر به اهتزاز در آمد.
شهر خرمشهر پس از 35 روز پايدارى ومقاومت در 4 آبان 1359 به اشـغـال دشـمـن در آمـد وپـس از 19 مـاه اسـارت بـه آغوش گرم ميهن اسلامى بازگشت .
نتايج نظامى عمليات بيت المقدس
1 ـ آزاد سـازى 5400 كـيـلومـتـر مربع از سرزمين كشور اسلامى ازجمله خرمشهر وتاءمين 180 كيلومتر خط مرزى .
2 ـ 19 هزار اسير و16 هزار كشته از دشمن
3 ـ انـهدام 60 فروند هواپيما، 3 فروند هلى كوپتر، 418 دستگاه تانگ ونفربر 30 قبضه توپ ، 49 دستگاه خودرو.
4 ـ غـنـايـم بـه دسـت آمـده از دشـمـن : يـك فروند هلى كوپتر، 105دستگاه تانك ونفربر و56 دستگاه خودرو.
يگان هاى ذيل در خرمشهر مندم شدند:
1 ـ تيپ 20 ماءموريت ويژه ، تيپ 9 گاردمزدى ، تيپ 10 گاردمرزى، تيپ هاى 22، 44، 55، 60، 238، 113 پياده
2 ـ هـمـچـنـيـن تـعـداد زيـادى از نيروها تيپ ها ولشكرهاى زير كشته شـدنـد ويـا اسير شدند. تيپ هاى 420، 416، 28، 23 پياده ، تيپ104 گـارد مـرزى ، تـيـپ 31 نـيـروى مـخـصوص ، تيپ 10 زرهى ،لشكر 3 زرهى ، لشكر 6 زرهى ، لشكر 11 پياده ، لشكر 7 پياده.

 

درگذشت محمد رضا آقاسي شاعر دفاع مقدس

3 خرداد 1384 - محمد رضا آقاسي - شاعر معاصر و متعهد که آثار متعددي در حوزه ادبيات عاشورايي و اهلبيت ( ع ) سرود ، سرانجام دعوت حق را لبيک گفت .

اين شاعر و نغمه سراي شناخته شده دفاع مقدس و ادبيات عاشورايي ، چند هفته در بيمارستان بهارلوي تهران بستري بود ، علت بستري شدن وي بيماري قلبي و عارضه تنفسي عنوان شده بود .

وي چندي پيش از کم توجهي مسئولان فرهنگي نسبت به اهل قلم و رفع مشکلات جامعه ادبي ايران انتقاد کرده بود .

پيكر مرحوم محمد‌رضا آقاسي، بعد از تشييع از مقابل معراج شهداي تهران، در كنار شاعر بسيجي، ابوالفضل سپهر به خاك سپرده مي‌شود.

Mobin_s2004@yahoo.com
24 مي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

در قلمرو انديشه

ناسيوناليسم در ذات است و ارتباط به ايدئولوژي ندارد

ميخائيل گورباچف كه در روسيه و ميان كمونيستهاي جهان يك خائن و در غرب، به دليل فروپاشانيدن بلوك شرق و اتحاد شوروي ( بدون جنگ ) يك دوست خطاب مي شود 23 ماه مه 2004 از رهبري( اسمي ) حزب سوسيال دمكرات روسيه كناره گيري كرد و اعلام داشت كه كناره گيري او به دليل نزديك شدن اين حزب به حزب هوادار پوتين بوده است كه برنده دو انتخابات اخير شده است. گورباچف گفت كه هدف از تاسيس حزب سوسيال دمكرات روسيه را دور ساختن مردم از سوسياليسم و نيز ليبراليسم افراطي بوده است كه در طول زمان نارسايي هاي خود را نشان داده اند ولي اين حزب متمايل به ناسيوناليستهاي هوادار پوتين شده و دارد از هدف اصلي دور مي شود. وي اشاره كرده است كه اگر ناسيوناليسم روسيه جان بگيرد با ابزارهاي اتمي موشكي كه در اختيار دارد ممكن است جهان را به آتش و خون بكشاند. منابع نزديك به حزب سوسيال دمكرات روسيه گفته اند كه برجستگان اين حزب در باطن از كناره گيري گورباچف خرسند شده اند زيرا كه اين حزب با ايدئولوژي ملايم خود كه هركس را مي تواند راضي و جذب كند به خاطر حضور گورباچف در آن، از احزاب كم عضو روسيه بوده است و به همين دليل، سعي شده است كه كناره گيري گورباچف را بزرگ كنند تا به گوش همه روسها برسد و در نگرش خود نسبت به حزب تجديد نظر كنند. اين منابع در عين حال گفته اند كه ملي گرا بودن ، بمانند دوست داشتن والدين، در ذات افراد است و ارتباط به ايدئو لوژي آنان ندارد.

در دنياي تاريخ‌نگاري

تست " تاريخ " از نامزدهاي انتخاباتي و داوطلبان مقامهاي انتصابي

24 مه در سال 1908 مايكل رابرتز تاريخدان آمريكايي زاده شد. رابرتز تاكيد بر اهميت استفاده از تجربه گذشتگان داشت. وي گفته بود: وقوف بر تجربه بشر در زمان گذشته به قدرتي اهميت دارد كه او اگر قدرت داشت شرط نامزد شدن براي مقامهاي انتخابي و داوطلب شدن براي پستهاي انتصابي را قبول شدن در تست ( امتحان ) تاريخ قرار مي داد. فارابي انديشمند ايراني قرون وسطي شرط دولتمرد شدن را ترسيدن از خدا ؛ معتقد بودن به روز جزا و كيفر الهي ( معاد ) قرار داده و من ترسيدن از قضاوت تاريخ را بر آن اضافه مي كنم. قضاوت تاريخ حتي يك روز پس از انجام يك كار ممكن است انجام گيرد و حكم آن كه مشمول عفو و بخشودگي قرار نخواهد گرفت اعلام شود.
    

ساير ملل

زادروز« ژان پل مارا » انقلابي راديكال فرانسه

مارات انقلابي

« ژان پل مارا marat » انقلابي راديكال فرانسه 24 مه 1743 به دنيا آمد و 50 سال عمر كرد. وي يك پزشك بود كه با نوشته هايش مردم فرانسه ترغيب به تغييرات كلي در وضعيت اجتماعي و سياسي وطن خود كرد. كتاب هاي متعدد نوشت كه يكي از آنها « زنجيرهاي بردگي » است . وي با انتشار روزنامه خود «L’ amie du peuple» دلايل كافي در اختيار مردم فرانسه گذارد تا برضد سلطنت و حكومتي كه داشتند بپاخيزند. اين روزنامه كه براي نخستين بار ، مردم عادي در آن جايي براي بيان رنجها و درد دل خود يافته بودند آن چنان مورد توجه واقع شده بود كه در روز دوبار چاپ مي شد كه در قرن 18 كار بي سابقه اي بود.
    مارا در آستانه انقلاب به ژاكوبن ها پيوست . او بود كه در جريان انقلاب به كاخ سلطنتي حمله برد و لوئي شانزده و همسرش ماري آنتوانت را دستگير كرد و آنقدر پافشاري كرد تا اعدام شدند.
    "مارا" در عين حال يك ناسيوناليست بود و ناپلئون اعتراف كرده بود كه تحت تاثير افكار مارات قرار گرفته و تا اين حد عاشق فرانسه شده بود . ناسيوناليسم مارا بر پايه ملي و رفاه و سربلندي همه ملت بود و فرد را به تنهايي در نظر نمي گرفت . از عقايد ديگر مارات كه باقي مانده و مورد توجه است تاكيد بر« شايسته سالاري» بود . وي نوشته است كه پيشرفت ملت ميسر نخواهد شد مگر اين كه كارها به دست كاردانان سپرده شود و روي اين اعتقاد خود كه ريشه در احساسات ملي اش داشت شديدا ايستادگي مي كرد و مانع از آن مي شد كه هر كس تنها به دليل شركت در انقلاب به مقام برسد. عقيده ديگر او كه در همه آثار و نوشته هايش منعكس است اين بود كه به هر وسيله ، بايد صداي مردم ــ ولو مخالف ــ شنيده شود . وي مي گفت كه شنيده شدن نظرات دليل پذيرفتن آنها نيست.
    "مارا" با اين عقايد و نيز تنفر از اشرافيت ، مخالفان فراوان مخصوصا در ميان ژيروندن ها كه ميانه روهاي انقلاب فرانسه بودند داشت و سرانجام 13 ژوئيه 1893به دست «شارلوت كورداي» دختر يکي از اشراف سابق كشته شد. شارلوت در اين روز وارد خانه "مارا" شده بود و اورا كه در وان حمام بود با دشنه كشته بود.

 

شكست نظامي مكزيك در كاليفرنيا از ايالت متحده و از دست دادن مونتري

ژنرال تايلر

نيروهاي مكزيك در كاليفرنيا 24 مه 1846 در جنگ با واحدهاي نظامي ايالات متحده شكست خوردند و « مونتري » را ازدست دادند و طولي نكشيد كه همه كاليفرنيا به تصرف دولت واشنگتن در آمد و كاليفرنيا بعدا ضميمه آن كشور شد كه اينك ار حيث جمعيت بزرگترين ايالت عضو اتحاديه است. كاليفرنيا قبلا متعلق به مكزيك بود. ژنرال زكاري تايلر فرمانده نيروهاي آمريكا در جنگ بر سر مونتري بود كه بعدا به رياست جمهوري برگزيده شد. تايلر قبلا در فكر رئيس جمهوري شدن نبود ، ولي وقتي كه احساس كرد «پالك» رئيس جمهوري وقت نسبت به او كه فاتح كاليفرنيا شده و مورد توجه آمريكائيان قرار گرفته حسادت مي كند و قدردان او نيست ، در دوره بعد خود را نامزد آن مقام كرد و پيروز شد.

 

روسيه خود را حامي اسلاو ها اعلام كرد

24 مه 1911 دولت روسيه به دولت عثماني اخطار كرد كه به سرزمين هاي اسلاو نشين اروپا نزديك نشود و نيروهاي خود را از مرزهاي« مونته نگرو» دور سازد. دولت روسيه در يادداشت خود به دولت عثماني تصريح كرده بود كه در غير اين صورت با تعرض نظامي روسيه به عنوان بزرگترين كشور اسلاو و حامي تمامي اسلاوها رو به رو خواهد شد.

 

روزي كه بيسمارك رزمناو انگليسي « هود » را با يك شليك غرق كرد

رزمناو انگليسي هود

رزمناو انگليسي هود

24 مه سال 1941 رزمناو آلماني بيسمارك در جريان نخستين ماموريت جنگي خود رزمناو انگليسي « هود » را با همان شليك اول غرق كرد. قبلا گفته شده بود كه «هود» شكست ناپذير است. درجريان انفجار و غرق شدن هود ، 1416 تن از خدمه آن كشته شدند . تنها سه تن از خدمه اين كشتي زنده ماندند.

 

جان فاستر دالس درگذشت

24 مه سال 1963 جان فاستر دالس وزير امور خارجه آمريكا از سال 1953 تا 1959 ( دوران رياست جمهوري ژنرال آيزنهاور از حزب جمهوريخواه ) در 71 سالگي درگذشت . وي كه با شاه روابط دوستانه داشت در زمان براندازي حكومت دكتر مصدق وزير امور خارجه آمريكا بود و چند بار با شاه ديدار كرده بود. در آن زمان، برادر دالس نيز مديريت سازمان اطلاعات مركزي آمريكا ( سيا ) بر عهده داشت.

 

زمين لرزه در شرق تركيه

در نخستين لحظات 24 مه1971 در شرق تركيه زمين لرزه شديدي روي داد كه بيش از هزار نفر را كشت .32 سال بعد درست در همان روز و همان ماه در الجزاير زلزله اي با همان شدت بيش از يك هزار و يكصد تن را بي جان ساخت.

 

رابطه تحصيلات با دود كردن سيگار

شبكه «ان. بي. سي.» آمريكا 23 مه 2005 آمار منتشره از سيگاري هاي اين كشور را تحليل كرد كه نشان مي دهد در آمريكا هرچه تحصيلات افراد بالاتر باشد اعتيادشان به سيگار كمتر است.
    از اين آمار چنين بر مي آيد كه تنها 7 درصد دانشگاه ديده هاي آمريكايي سيگار دود مي كنند.

برخي ديگر از رويدادهاي 24 مي

  • 1218:   گروه پنجم صليبيون از «اكره (عكا)» عازم مصر شدند تا مانع كمك مصريان به ايوبيان سوريه شوند و به اين ترتيب فلسطين را بار ديگر تصرف كنند كه در مصر شكست خوردند و باقيمانده آنان به اروپا باز گشتند. اين گروه را پاپ «اينوسنت سوم» به خاورميانه فرستاده بود.

  • 1498:   (23 مه) «جيرولامو ساوونارولا» كشيش معروف ايتاليايي به دستور پاپ الكساندر ششم اعدام شد. اين كشيش علنا با دستگاه سلطنتي پاپ به مخالفت برخاسته و تشريفات دستگاه پاپ را مغاير آيين مسيحيت كه سادگي را ندا مي دهد خوانده بود.

  • 1543:   نيكلاس كوپرنيكوس ( كوپرنيك ) فضا شناس شهير لهستاني ديده از جهان فرو بست.

  • 1689:   پارلمان انگلستان آزادي مذهب براي پيروان پروتستانيسم را تضمين كرد.با وجود اين، جمع كثيري از آنان به آمريكا مهاجرت كردند.

  • 1794:   ويليام هه ول فيلسوف انگليسي و مولف كتاب تاريخ مقايسه اي( استنتاجي )زاده شد.

  • 1844:   نخستين تلگرام توسط «ساموئل مورس» مخابره شد. وي با دستگاه تلگرافي كه ساخته بود نخستين پيام را از شهر بالتيمور به شهر واشنگتن فرستاد.

  • 1866:   شهر« بركلي » در كاليفرنيا به اسم اسقف جورج بركلي نامگذاري شد. بركلي كه يك شعبه بزرگ و معروف دانشگاه كاليفرنيا در آن فعاليت دارد به ليبرال ترين شهر آمريكا معروفيت دارد..

  • 1883:   عبدالقادر قهرمان ملي الجزاير كه در برابر استعمار وطنش توسط فرانسويان، مردانه ايستادگي كرده بود درگذشت.

  • 1905:   ميخائيل شولوخوف نويسنده روس و مولف « دن آرام » و برنده جايزه ادبي نوبل سال1965 چشم به جهان گشود.

  • 1911:   كتابخانه عمومي نيويورك كه از كتابخانه هاي بزرگ جهان است گشايش يافت.

  • 1915:   (دوران جنگ جهاني اول) ايتاليا كه اتحاد خود را با آلمان و اتريش فسخ كرده بود به اتريش اعلان جنگ داد.

  • 1940:   «ايگور سيكورسكي» روس تبار در آمريكا يك هلي كوپتر كامل ساخت كه از آن پس توليد انبوه آن آغاز شد. واژه «هلي كوپتر»، همان زمان از تركيب دو واژه يوناني هليكس (مارپيچ ـ حلزوني) و پترون (بال) ساخته شد.

  • 1950:   ژنرال آركادي ويول كه ايران را در جريان جنگ جهاني دوم با اعزام نيرو از هند متصرف شده بود درگذشت.

  • 1958:   از ادغام دو خبرگزاري يونايتدپرس و اينترنشنال نيوز سرويس، خبرگزاري يونايتدپرس اينترنشنال به وجود آمد كه سه دهه بعد ورشكست شد و يك عرب آن را در حراج دادگاه در نيويورك خريداري و از تعطيل شدنش جلوگيري كرد.

  • 1965:   ديوان عالي آمريكا راي داد كه اخلال در كار رساندن اوراق تبليغاتي كمونيستي و كمونيستها عملي مغاير قانون اساسي آن كشور است.

  • 1968:   دانشجويان فرانسوي بورس پاريس را به عنوان نماد كاپيتاليسم آتش زدند تا مانع از آن شوند كه پول حرف اول را بزند و سرنوشت انسانها را تعيين كند.

  • 1993:   اريتره از اتيوپي جدا شد و استقلال يافت.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    7 جمادي الاول هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com
    نداريم!

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    21
    33

    اهواز

    28
    43

    تبريز

    17
    28

    شيراز

    18
    33

    مشهد

    15
    27

    بندرعباس

    27
    40

    کرمان

    15
    31

    اصفهان

    16
    32

    يزد

    21
    35

    کرمانشاه

    14
    32

    اراک

    15
    30

    رشت

    18
    23

    دبی

    29
    38


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1255 تومان
    929 تومان
    1830 تومان
    760 تومان
    250 تومان
    254 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    166000 تومان
    77000 تومان
    39500 تومان
    149000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.01

    اذان مغرب : 19.29

    اذان صبح فردا : 3.12

    طلوع آفتاب فردا : 4.54

     

     

     

     

     

     Ãهديه روزانه

    مجموعه کامل فيلمهاي
     «بروس لي»

    مجموعه کامل فيلم هاي «بروس لي» را براي امروز آماده کرده ام (مجموعا 7 فيلم) و همچنين فيلمي مستند از زندگي «بروس لي» را نيز در انتها قرار داده ام.

     

    The Green Hornet

    green_hornet.part01.rar  
    green_hornet.part02.rar  
    green_hornet.part03.rar  
    green_hornet.part04.rar  
    green_hornet.part05.rar  
    green_hornet.part06.rar  
    green_hornet.part07.rar  
    green_hornet.part08.rar  
    green_hornet.part09.rar  
    green_hornet.part10.rar  
    green_hornet.part11.rar  
    green_hornet.part12.rar  
    green_hornet.part13.rar

     

    Black Beauty

    black_beauty.part1.rar  
    black_beauty.part2.rar  
    black_beauty.part3.rar  
    black_beauty.part4.rar  
    black_beauty.part5.rar  
    black_beauty.part6.rar

     

    The Big Boss

    big_boss.part1.rar  
    big_boss.part2.rar  
    big_boss.part3.rar  
    big_boss.part4.rar  
    big_boss.part5.rar  
    big_boss.part6.rar  
    big_boss.part7.rar  
    big_boss.part8.rar

     

    Fist Of Fury

    fistsofury.part1.rar  
    fistsofury.part2.rar  
    fistsofury.part3.rar  
    fistsofury.part4.rar  
    fistsofury.part5.rar  
    fistsofury.part6.rar  
    fistsofury.part7.rar  
    fistsofury.part8.rar

     

    Way Of The Dragon

    waydragon.part1.rar  
    waydragon.part2.rar  
    waydragon.part3.rar  
    waydragon.part4.rar  
    waydragon.part5.rar  
    waydragon.part6.rar  
    waydragon.part7.rar  
    waydragon.part8.rar

     

    Enter the Dragon

    ETD.part1.rar  
    ETD.part2.rar  
    ETD.part3.rar  
    ETD.part3.rar  
    ETD.part4.rar  
    ETD.part5.rar  
    ETD.part6.rar  
    ETD.part7.rar  
    ETD.part8.rar

     

    Game Of Death

    god.part1.rar 
    god.part2.rar 
    god.part3.rar 
    god.part4.rar 
    god.part5.rar 
    god.part6.rar 
    god.part7.rar 
    god.part8.rar

     

    Legacy Of The Dragon The Documentry
    (فيلمي مستند از زندگي بروس لي)

    legacyofdragon.part1.rar 
    legacyofdragon.part2.rar 
    legacyofdragon.part3.rar 
    legacyofdragon.part4.rar 
    legacyofdragon.part5.rar 
    legacyofdragon.part6.rar 
    legacyofdragon.part7.rar 
    legacyofdragon.part8.rar

     

     
    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Animation Magazin 
    ماه ژوئن


     

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Animation Magazin  

    تاریخ انتشار: ژوئن 2007
    تعداد صفحات مجله: 60
    حجم فایل: 5 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم فايل اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    notebook خود را به دوش بگیرید و ایمیلتان را چک کنید

    چنین به نظر می رسد که شرکت Intel در آینده ای نه چندان دور محصولات PC خود را به گو نه ای قابل حمل و حتی پوشیدن برای مصرف کنندگان به بهترین و ظریف ترین شکل ممکن به بازار عرضه خواهد کرد. UMPC محصول جدید Intel نسلی از notebook های قابل حمل است که دارای قالبیت نمایش تقویم و استفاده از دیتای مو جود در محیط ویندوز و نمایش email در شرایطی که laptab خاموش است می باشد. تنها با همان شارژ اولیه 12 ساعته سیستم شما می توانید از نمایشگر LCD تعبیه شده بر روی آن نیز استفاده کنید. این محصول بسیار ظریف و دقیق طراحی شده است و تنها به اندازه 0.7inch ضخامت دارد. 


    امکان اندازگیری قند خون
    با استفاده از تجهیزات ورزشی

    آیا شما هم از افزایش وزن خود رنج می برید؟ برای جلوگیری از چاقی بیشتر طرفدار استفاده از محصولات ورزشی هستید یا استفاده از رژیم های طاقت فرسا؟ چند هفته ای از به بازار آمدن MX9 Workout Master ساخت شرکت Mativatrix نگذشته بود که پنج کمپانی معروف دنیا در زمینه ساخت وسایل و تجهیزات پزشکی و بهداشتی نظیر Mitsubishi – Citizen – Sharp – Tanita – Hitachi در یک گردهمایی در رابطه با تبادل آخرین پرو تکل های موجود در ساخت اینگونه محصولات شرکت کردند.تفکر اصلی در ساخت محصول جدید امکان اندازگیری فشار خون – وزن افراد و قند موجود در خون در حین فعالیت و استفاده از وسایل ورزشی خانگی ست. تاکنون کلیه موارد مشابه موجود در بازار تنها توانایی اندازگیری فشار خون و نهایتا وزن افراد را دارند. پرو تکل مورد توافق بین کمپانی های مذکور قابلیت سرویس دهی به صورت با سیم و همچنین Wireless را دارد و امید دارند که بتوانند محصول خود را تا بهار 2008 برای استفاده شخصی افراد در منازل به بازار عرضه کنند. 

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    خرمشهر؛کوجهان آرا
     


    نویسنده: مرتضی سرهنگی
    تعداد صفحات: 35
    شابک: 4-5-92919-964
    قطع: پالتویی
    نوبت چاپ: چاپ چهارم: 1381


    معرفی کتاب: جلد پنجم از مجموعه «بانوى ماه» به گفتگو با همسر «محمدجهان‏آرا» فرمانده شهيد سپاه خرمشهر اختصاص دارد كه درارديبهشت 1377 صورت گرفته است.
    مبارزات و فعاليتهاى سياسى «صغرا اكبرنژاد» در زمان رژيم پهلوى‏و زندانى شدن وى و نحوه آشنايى و ازدواج وى با جهان‏آرا وخاطراتى از دوران كوتاه زندگى مشترك با ايشان، عقايد وويژگى‏هاى روحى و اخلاقى جهان‏آراء و ماجراى شهادت ايشان،ازدواج مجدد با يكى از دوستان نزديك شهيد جهان‏آرا و...موضوعات مطرح شده در اين گفتگو است.
    این کتاب از مجموعه(بانوی ماه )که گفتگو با همسران سرداران شهید است منتشر شده است.
    يادداشت:چاپ اول و دوم اين كتاب در سالهاى 1379 و 1380
    این کتاب توسط سوره مهر تدوین وبا جلد شمیز منتشر شده است.

     

     

     

     

     

     Ãطنز روزانه


    یک آدم خوش شانس!

    از بدو تولد موفق بودم، وگرنه پام به اين دنيا نمي رسيد.
    از همون اول كم نياوردم، با ضربه دكتر چنان گريه‌اي كردم كه فهميد جواب «هاي»، «هوي» است.
    هيچ وقت نگذاشتم هيچ چيز شكستم بدهد، پي‌درپي شير ميخوردم و به درد دلم توجه نمي كردم!
    اين شد كه وقتي رفتم مدرسه از همه هم سن و سالهاي خودم بلندتر بودم و همه ازم حساب مي‌بردند.
    هيچ وقت درس نخوندم، هر وقت نوبت من شد كه برم پاي تخته زنگ مي‌خورد. هر صفحه‌اي از كتاب را كه باز مي کردم، جواب سوالي بود كه معلمم از من مي‌پرسيد. اين بود كه سال سوم، چهارم دبيرستان كه بودم، معلمم كه من را نابغه مي‌دانست منو فرستاد المپياد رياضي!
    تو المپياد مدال طلا بردم! آخه ورق من گم شده بود و يكي از ورقه‌ها بي اسم بود، منم گفتم اسممو يادم رفته بنويسم!
    بدون كنكور وارد دانشگاه شدم هنوز يك ترم نگذشته بود كه توي راهروي دانشگاه يه دسته عينك پيدا كردم، اومدم بشكنمش كه خانمي سراسيمه خودش را به من رسوند و از اين كه دسته عينكش رو پيدا كرده بودم حسابي تشكر كرد و گفت: نيازي به صاف كردنش نيست زحمت نكشيد اين شد كه هر وقت چيزي از زمين برمي‌داشتم، يهو جلوم سبز مي شد و از اين كه گمشده‌اش را پيدا كرده بودم حسابي تشكر مي كرد. بعدا توي دانشگاه پيچيد: دختر رئيس دانشگاه، عاشق ناجي‌اش شده، تازه فهميدم كه اون دختر كيه و اون ناجي كيه!
    يك روز كه براي روز معلم براي يكي از استادام گل برده بودم يكي از بچه‌ها دسته گلم رو از پنجره شوت كرد بيرون، منم سرك كشيدم ببينم كجاست كه ديدم افتاده تو بغل اون دختره! خلاصه اين شد ماجري خواستگاري ما و الان هم استاد شمام!
    كسي سوالي نداره؟

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    چگونه پاهايي قوي و عضلاني
     داشته باشيم؟

    در ایـــن مقاله قصد داریم تمرینات ورزشی را بشما آموزش دهیم که بــه کمک آن بتـــــوانید پـاهایی قوی و عضلانی با سایز، قدرت و استقامت بسیار بالا داشتـه باشید. مطمئناً در مجلات و کتاب ها با انواع مختلفی از اینـــگونه تــمرینات که مخصوص بزرگ و عضلانی کردن پاهاست برخورد داشته اید. بــــعضی از این تـــمرینات خوب است، اما رمز پیشرفت مداوم در این راه این است که از عـــــادت کـردن پاهایتان به این ورزش ها جلوگیری کنید. منظورم این اســـت کــه تکرار مداوم چند تمرین ورزشی خوب همیشه مثمر ثمر نیـست. اگر می خواهید عضلاتتان رشد کند باید مداوماً تمریناتــتان را تـــغییر دهیـــد، امـا اگر درست برنامه ریزی نکنید، ممکن است فقط وقتتان را هدر دهید.
    اگر تمریناتتان را به درستــی بـــرنامه ریزی کنید، هر تمرین مکمل تمرینات قبلی شما میشود و هـر روز رو به پیشرفت خواهید داشت، به جای اینکه با تغییر تمـــریناتتان هر دفعه به عقب برگردید. نمونه ی خوبی که می توان در این زمینه
    مثال زد، تمرینات وزنه برداران طی دهه های قبل است. آنها کار خود را با وزنه های سبک تر و تکرارهای بیشتر شروع می کنند. اولین هفته ها احتمالاً 5 سِت 5 تکراره انجام می دهند و به مرور زمان وزنه هایشان را بیشتر کرده و از تعداد تکرارها کم میکنند تا اینکه برای انجام تمرینات یک تکراره آماده شوند. این روش برای آنها که هدف اصلیشان برداشتن وزنه ای تا حد ممکن سنگین در یک تکرار است، بسیار خوب کار می کند.
    در بدنسازی، بخصوص وقتیکه هدف تمرین بزرگتر و عضلانی تر کردن پاها باشد، لزومی ندارد که وزنه هایتان به همان میزان سنگین باشد. برای رسیدن به این هدف، بهتر است که از تمرینات کشش عضلانی برای افزایش و تحریک رشد ماهیچه ها استفاده کنید. یک بدنساز ممکن است 4 نوع تمرین متفاوت را برای یک گروه عضلانی انتخاب کرده و هر تمرین را در 4 تا 6 ستِ 8 تا 12 تکراره انجام دهد. با چنین تمرینی قادر خواهید بود که حجم عضلانیتان را افزایش داده و شکل و فرم آنها را نیز بهبود بخشید.
    از آنجا که ورزشکاران سه گانه استقامت بسیار بالایی به ویژه در ناحیه پاها دارند، قادرند برای ساعت های متمادی با شدت بسیار زیاد شنا کنند، بدوند، یا دوچرخه بزنند. البته شایان ذکر است که پاهای آنها به هیچ وجه بزرگ، قوی و عضلانی نیست. سایز عضلات آنها خیلی زیاد نیست و وزنه های سنگین هم نمی توانند بالا ببرند. آنها طوری روی بدنشان کار می کنند که بتوانند آنرا با سرعت هرچه تمامتر حرکت دهند، از اینرو قدرت زیاد چندان به دردشان نمی خورد و بزرگ بودن عضلات هم مانع انجام کارشان است.
    همه ی این ورزش ها یک نقطه مشترک دارند. تمرینات آنها با یک هدف خاص انجام می گیرد. برای دست یافتن به بهترین نتیجه ممکن در این ورزش ها، هم باید چنین هدفی داشته باشند. این مسئله به ویژه در ورزشکاران سه گانه نمود بیشتری نسبت به بدنسازان و وزنه برداران پیدا می کند.
    من در انواع ورزش های بدنسازی، وزنه برداری، قوی ترین مردان و مسابقات کشوری و استانی مسابقه داده ام. برای هر کدام از این ورزش ها به طور متفاوتی تمرین میکردم. در مسابقات قوی ترین مردان از همه ی این ورزش ها بیشتر موفقیت کسب کردم. بدون قدرت کافی شما قادر به انجام این مسابقات نخواهید بود. اگر جثه کوچکی داشته باشید، قادر به اجرای برخی عملیات ها نیستید. اگر بتوانید وزنه ها را بلند کنید اما خیلی زود خسته شوید، مطمئناً از مسابقه خیلی زود کنار می روید. قدرت ذهنی و انگیزه تان هم باید خیلی قوی باشد تا موفق شوید. و یکی از مهمترین ویژگی ها برای موفقیت در این مسابقات داشتن پاهایی بزرگ، قوی و عضلانی است. سایز، قدرت و استقامت در این مسابقات حرف اول را می زند و این مسئله برای پاها بیشتر از سایر اندام های بدن صدق می کند. این مسئله همچنین در ورزش های دیگری که هم محتاج سرعت و هم قدرت است نیز کاربرد دارد. فوتبال امریکایی، بیسبال، رگبی، فوتبال ساکر و اتومبیل رانی جزء این نوع ورزش ها هستند. برای این مسابقات نمیتوانید مثل وزنه برداران فقط روی قدرتتان کار کنید، یا وقتتان را فقط صرف بزرگ کردن اندامهایتان کنید. همچنین اگر می خواهید به سایز و قدرتی که می خواهید برسید، نباید همه ی وقت شنا کنید، بدوید یا دوچرخه سواری کنید. من با تجربه سالها ورزش، تمرینی را به شما معرفی می کنم که با انجام آن می توانید سایز، قدرت و استقامت مورد نظرتان را به دست آورید. این تمرین که مخصوص بزرگ و قوی کردن پاهاست فقط شامل تمرینات اسکات پا فقط و فقط یکبار در هفته است.
    دو هفته اول بین هر ست 10 تا 2 دقیقه استراحت می کنید. 10 ست 10 تکراره کاملاً روتین و واقعاً دشوار است. من خودم این تمرین را فقط دو هفته انجام می دهم چون می خواهم روی قدرتم هم کار کنم. این تمرین برای بالا بردن استقامت بدنی و همچنین رشد عضلات بسیار عالی است. البته یادتان باشد که ممکن است چند روز بعد از اولین هفته تمرین عضلاتتان دردناک باشند. هفته دوم، باید بتوانید کمی وزنه به میلتان اضافه کنید و احساس درد هم کمتر خواهد بود. البته نمی خوم زیاد وارد بحث تغذیه این تمرینات شوم، اما خوب است بدانید که برای افزایش رشد عضلانی بهتر است میزان بیشتری پروتئین و غذاهای خوش کیفیت بخورید.
    دو هفته بعدی تمرینات شما 8 ستِ 8 تکراره اسکات خواهد بود. این تمرین برای رشد ماهیچه ها بسیار عالی است چون از نظر سِت و تکرار کمتر از تمرینات دو هفته اول است و می توانید از وزنه های بیشتری استفاده کنید. و مثل دو هفته اول، در هفته دوم باز هم وزنه هایتان را افزایش دهید.
    هفته های پنجم و ششم تمرینات سنگین تر می شود و هدفتان از کار کردن روی سایز به کار کردن روی قدرت تغییر می کند. این دو هفته نیز 5 ستِ 5 تکراره اسکوات کار می کنید. حالا که تمریناتتان سنگین تر شده است، حفظ فرم صحیح اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند. دقت کنید که پشتتان حتماً قوسی شکل قرار بگیرد و به سمت عقب بنشینید تا اینکه جلو بیایید و زانوهایتان از نوک پنجه جلو بزند. بهتر است قبل از انجام تمرینات سنگین 5 ستِ اسکات بدنتان را به نحو صحیح گرم کنید. اگر کمربند وزنه برداری نمی بندید، در این مرحله از برنامه تمرینیتان حتماً باید اینکار را بکنید. در این مرحله نیز مثل مراحل قبل باید بتوانید در هفته دوم میزان وزنه ها را افزایش دهید.
    هفته های هفتم و هشتم کاملاً تمرینات قدرتی هستند. این تمرینات باید در 3 ستِ 3 تکراره بسیار سنگین انجام گیرد. قبل از انجام تمرین گرم کردن بدن فراموشتان نشود. پس از اتمام این 2 هفته، شما چرخه 8 هفته ای خود را برای افزایش سایز، قدرت و استقامت پاهایتان به اتمام رسانیده اید. اگر این تمرینات را برای شرکت در مسابقات وزنه برداری انجام داده اید می توانید یک هفته دیگر هم به این تمرینات اضافه کنید و در آن یک ستِ 3 تکراره اسکوات بزنید و بعد برای حداقل 10 روز قبل از مسابقه استراحت کامل داشته باشید. اما اگر برای مسابقه تمرینات را انجام نداده اید، دوباره با 10 ستِ 10 تکراره کار را آغاز کنید. اما اینبار باید تمریناتتان را با قدرت و دقت بیشتری انجام دهید. یادتان باشد که کمی هم پول پس انداز کنید چون مجبورید برای پاهای بزرگ و عضلانیتان شلوارهای نو بخرید!
    با امید موفقیت شما!

     

     

     

     

     

    Ãداستانک روزانه

    ebgh_80@yahoo.com 


    این روزها

    نمی دانم از كی اينطور شدم . شايد از ديشب ، شايد هم چند ساله . اصلا نمی توانم تمركز كنم ، فراموشی گرفته ام . پرده بين خيال و حقيقتم پاره شده . چيزهايی را كه در خواب می بينم نمی دانم واقعی است يا رويا . افسردگی ، انزوای شديد ، ريزش موهای سرم و هزاران درد كوچك و بزرگ ديگر در وجودم . بی انگيزه شده ام . بی هدف و سرگردان ، وسط بيابانی به اسم زندگی . اول بيابان نبود ، اتفاقا كلی هم سر سبز بود . كاش يادم می آمد از كی اينطور شدم . سخت است ، خيلی هم سخت است كه ندانی چه مرگت است و چه می خواهی . از روحت ، جسمت و بالخصوص خودت . حتی نمی دانم تقصير را به گردن كی بياندازم . خودم ، روح بلند پروازم ، خاكم ، كارم ، دوستهايم يا حتی خدا . شايد شيطان ! ولی به اين يكی اصلا اعتقادی ندارم . مطمينا اگر شيطانی وجود داشت خيلی سريع با شناختی كه از خودم داشتم ، جذبش می شدم .
    از خودكشی هم بدم می آيد . مساله جسارت انجامش نيست ، مساله اين است كه بهش اعتقادی ندارم و الا زودتر از اين ها خودم را خلاص كرده بودم . خودكشی نوعی كم آوردن است و در مرام من نيست . شايد هم در عقل من نمي گنجد كه توانايي درك اين عمل را داشته باشم .
    سخت است فراموش كنی خاطراتت را . عطر تند پدر ، عطر مادر ، خواهر و برادر ، اگر متاهل بودم شايد زن و بچه ام . باور كنيد سخت است .
    شايد دليل اين رفتار غير طبيعی ام ، ماه تولدم باشد . شايد هم حركت ماه در آسمان . شايد خرچنگ های زير سنگ های بزرگ كنار دريا و ميليون ها شايد ديگر .
    از هيچ چيزی لذت نمی برم . نه از سكس و نه از خوردن و نه از خوابيدن . كمی فكر می كنم و به اين نتيجه می رسم كه از خواب ديدن لذت می برم .
    از روزمرگی بدم می آيد . از كسانی كه روزمره گی زندگی می كنند بيشتر .
    پاك ديوانه شده ام . شايد دليلش رسيدن زود هنگامم به قله هايی بود كه آرزويم بود . كاش هيچگاه نمی رسيدم .
    سالها از تمام لذت های زندگيم زدم تا به اين قله رويايی ، افلاطونی و اتوپيايی برسم . لعنت بر ايده آل و لعنت بيشتر بر نوستالژی . تمام تلاشهايم يك شبه باد شد ، دود شد و رفت . بالای قله جسد آرمانگراهای ديگری شبيه خودم را ديدم كه تكه استخوانهايی بيشتر از آنان نمانده بود .
    كاش هيچگاه به قله نمی رسيدم .
    موسيقی فيلم ساعت ها را در درون دستگاه پخش موزيك می گذارم و به آشپزخانه می روم تا قهوه ای درست كنم . شايد در اين نخوابيدن هايم كه تا ابد همراهم است ، پاسخی برای اين دردم پيدا كنم . همین .
     

     

     

     

     

    Ãاس.ام.اس روزانه

    روزهاي فرد هفته منتظر ما باشيد
    roozane_sms@yahoo.com

    دوستاي گلم سلام
    اميدوارم كه حالتون خوب باشه

    611- يك نصيحت: مواظب خودت باش . يك خواهش: اصلاً عوض نشو يک آرزو: فراموشم نکن يک دروغ: دوست ندارم . يك حقيقت : دلم برات تنگ شده يک رويا:تو رو داشتن(2537-0913)

    612- خوشبختی مانند توپ فوتبال است. وقتی ميرود ما به دنبال آن هستيم. وقتی می ايستد به آن لگد ميزنيم. (4191-0913)

    613- امروز روز جهاني بلاياي طبيعي است (روزت مبارک بلا). 6041-6017+

    614- خود را خوشبخت بدان تا به خوشبختی برسی. (2375-0912)

    615- امروزبیرون نرو چون خوش تیپها را می گیرند ....... و تو ضایع میشوي!! (3057-0914)

    616- يدت باشه دنيا گرده. هر وقت احساس کردی به آخر رسيدی، شايد در نقطه شروع باشی... (5940-0912)

    617- گردنم منتظر حلقه دستان تو بود، ليک ديدم به دو چشم نگران... دستهاي تو گذشت همچون آبی که روان بود به سوي دگران(5940-0912)

    618- محّت مثل سکه ميمونه.اگه بيفته تو قلک قلب ديگه در نمياد.اگه بخوای درش بياری بايد بشکنيش. (0892-0915)

    619- وقتی خدا داشت بدرقه ام مي کرد بهم گفت :جايي که ميری مردمی داره که ميشکننت ، نکنه غصه بخوری.من همه اونجا باهاتم ، تو تنها نيستی (0892-0915)

    620- تو کوله بارت عشق ميريزم که بگذری ، قلب ميريزم که جا بدی ، اشک ميدم که همراهيت کنه و مرگ که بدونی باز برميگردی پيشم . . . (0892-0915)


    شماره براي ارسال مسيج : 09125698059
     

     

     

     

     

     

    Ãتبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 

    روز تولدتان مبارک!

     

    نام    و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    محسن دانادیمان

     

    کرج

    29

    2

    1361

    شمیم شادمان

    Shamim_Shadman

    شیراز

    30

    2

    1355

     سيد مهدي سيد حجازي

    SMS.Hejazi

    تهران

    30

    2

    1363

    فرزانه طربي

    ftarabi@yahoo. com

     

    31

    2

    1357

     

    sepehr_darya_del

     

    1

    3

    1347

    محبوبه مخبری

    monir57b

    شیراز

    1

    3

    1357

    mehdi rezaiei

    shervin_8060

    tehran

    1

    3

    1360

       

    محمدرضا مرادپور

    tanhatarin662 

     

    1

    3

    1362

    هومن خسروی

     

     

    2

    3

    1384

    oscurita_2004

     

    3

    3

    1362

    سولماز عبادی

    so_ebadi@yahoo.com

    تهران

    4

    3

    1360

     

    پيوندتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    شبنم دوستدار

    shabnam_today

     تهران

    31

    2

    1383

      نیکو تقی زاد

    nikoo_taghizad

     تهران

    31

    2

    1383

    farhad karami

    apadana_834

     

    4

    3

    1384

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان