745

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 745 :: پنجشنبه 17 خرداد 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

تبدیل ویندوز XP به نسخه نهایی ویندوز ویستای Ultimate

سلام!
وقتی نسخه آزمایشی ویندوز ویستا ارائه شد برنامه های زیادی برای تبدیل نمای ظاهری ویندوز ایکس پی به ویندوز ویستا وارد بازار شد ولی همه ی آنها به اندازه ی برنامه ی نام آشنای Vista Inspirat محبوبیت پیدا نکردند. این برنامه چون بر اساس نسخه آزمایشی ویندوز ویستا طراحی شده بود آن امکانات و قسمت هایی که در نسخه نهایی ویندوز ویستا عرضه شد را نداشت.(مخصوصا نسخه Ultimate ویندوز ویستا)
جدیدا نسخه شماره 2 برنامه Vista Inspirat (بروز رسانی شده) با نام تجاری Vista Inspirat Ultimate 2 عرضه شده است که مانند نسخه قبلی رایگان است و کاملا ویندوز ایکس پی شما رو به نسخه نهایی ویندوز ویستا Ultimate تبدیل می کند. از خوبی های اصلی این برنامه به این صورت است که مانند برنامه های دیگر نیست که ویندوز با همان شکل و شمایل قبلی بالا بیاید و بعد از گذشت زمانی کوتاه تازه تغییرات را اعمال کند و به شکل جدید قالب ویندوز تبدیل شود. این برنامه قبل از اینکه ویندوز به ما خوش آمد گویی کند همه تغییرات را اعمال کرده است. در حال حاضر که زمان زیادی از ارائه این نسخه نمی گذرد حدود یک میلیون و دویست هزار بار دانلود شده است. (یکیش هم خودم واقعا که شبیه ویندوز ویستا می شه و خیلی نسبت به نسخه قبلیش بهتر شده. توصیه می کنم حتما این برنامه را دانلود کنید و ویندوز ویستا واقعی را احساس کنید.)
برای اینکه ببینید چه تغییراتی پس از نصب این نسخه جدید برنامه در ویندوز شما اعمال می شه فقط کافی است این عکس را ببینید. البته این عکس تمام تغییرات را نشان نمی دهد چون از صفحه ورود گرفته تا تصاویر متحرک کپی کردن فایل ها و هزاران قسمت دیگر را تغییر می دهد. خودتان بهتر می دانید چه تغییراتی می کند ولی با توجه به اینکه این تغییرات بیشتر است نسبت به نسخه قبلی.
می توانید نسخه جدید این نرم افزار را از لینک مستقیم زیر با حجم 27 مگابایت دانلود کنید.(دوتا لینک قرار داده شده که در صورت خراب بودن یکی از دیگری استفاده کنید. هر دوی لینکها مستقیم است و FTP می باشد و به راحتی می توانید دانلود کنید.)

لینک دانلود شما ره 1: BricoPack Vista Inspirat Ultimate 2

لینک دانلود شماره 2: BricoPack Vista Inspirat Ultimate 2

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (744) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • پروژه اسکی دوبی 
  • هتلهاي عجيب و لوكس آينده 
  • پروازهای نمایشی بسیار دیدنی
  • معرفي و دانلود فيلم : اکلاويا: محافظ سلطنتي
  • دانلود انيميشن : Tokyo Godfathers
  • آلبوم جدید و بسیار زیبای Issaf به نام Maah Alby
  • آهنگ جدید و زیبای امیر حسین به نام واسه تولد تو  
  • بدست آوردن پسورد فایلهای Rar با نرم افزار RAR Password Cracker
  • «قطار سریع السیر قطبی» براي موبايل
  • من مسلمان امامم
  • فرق حمام کردن آقايون و خانمها
  • خرمشهر خرم يادت بخير
  • جديدترين شماره از ماهنامه علميPopular Science
  • خندمين‌تر افسانه
  • یک تست روانشناسی 
  • ايجاد تعادل بين كار و خوشي
  • از پانزدهم تا پایان خرداد بر شما چه خواهد گذشت؟
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

پروژه اسکی دوبی 
بازی جالب فلش
هتلهاي عجيب و لوكس آينده 
سایت پرسش از اسلام
پروازهای نمایشی بسیار دیدنی

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

مناطق ساحلي حاشيه خليج فارس نگران طوفان گونو نباشند

كارشناس سازمان هواشناسي كشور گفت: مردم مناطق مسكوني چابهار، بندرجاسك و ديگر مناطق ساحلي خليج فارس نگران افزايش شدت طوفان گونو نباشند.
حميد رضا اصغري در گفت‌وگويي گفت: طوفان گونو اتفاقي طبيعي است كه همه ساله بر روي اقيانوس هند تشكيل مي شود و بدليل شكل گيري اوليه در مالديو به طوفان گونو شهرت دارد.
وي گفت: تفاوت طوفان گونو در سال جاري با طوفان‌هاي قبلي تغيير مسير ناگهاني آن به‌‌سوي سواحل خليج فارس است كه از لحاظ نزديك شدن به سواحل ايران در 100 سال گذشته سابقه نداشته است.
اين كارشناس سازمان هواشناسي كشور افزود: سرعت مركز اين طوفان 250 كيلومتر در ساعت است كه شب گذشته عمان را پشت سر گذاشت و با نزديك شدن به سواحل ايران قدرت و سرعت آن كاهش يافت و پيش‌بيني مي‌شود تا صبح پنجشنبه سرعت آن به پائين‌ترين سطح ممكن برسد.
وي با بيان اينكه مردم مناطق ساحلي ايران نگران طوفان گونو نباشند گفت: شرايط جوي اقيانوس هند امري طبيعي است و نبايد اين طوفان را با سونامي مقايسه كرد و چون اين رويداد طبيعي امسال تغيير مسير داده امري غير طبيعي تصور مي‌شود.
وي پيش‌بيني كرد: صبح پنجشنبه طوفان گونو با پشت سر گذاشتن تنگه هرمز به جزاير قشم، لار، هنگام، تنب كوچك و بزرگ و ابوموسي نزديك مي‌شود كه به دليل خاكي بودن زمين‌هاي اين جزاير و رطوبت بالا از سرعت آن كاسته خواهد شد.
اصغري با اشاره به اين‌كه ارتفاع طوفان گونو در برخي مناطق به 15 متر رسيده بود افزود: اين شرايط بدجوي در تماس با سواحل خاكي ايران انرژي خود را از دست داده و كاهش مي‌يابد.
وي گفت: مردم مناطق چابهار و بندر جاسك نگران افزايش قدرت و سرعت طوفان گونو نباشند و بزودي اين شرايط بدجوي پايان مي‌يابد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

اکلاويا: محافظ سلطنتي
Eklavya: The Royal Guard
 


 

کارگردان: ويدهو وينود چوپرا. فيلمنامه: ويدهو وينود چوپرا، آبهيجيت جوشي، سواناند کيرکيره. موسيقي: شانتانو مويترا. مدير فيلمبرداري: ناتاريا سوبرامانيان. تدوين: راويرانجان مايترا. طراح صحنه: نيتين چاندراکانت دسايي. بازيگران: آميتاب باچان[اکلاويا]، سيف علي خان[شاهزاده هارشواردهان]، سانجي دات[پانالال چوهار]، ويديا بالان[راجه شواري سينگ]، جکي شروف[رانا جيوتيواردان]، بومان ايراني[رانا جاي واردهان]، جيمي شرگيل [اوديواردهان]، رايما سن[شاهزاده ناندينيدوي]، شرميلا تاگور[راني سوهاسينديوي]، پاريکشات ساهني[اومکار سينگ]. ١٠٥ دقيقه. محصول ٢٠٠٧ هندوستان،
راجستان، هند، زمان حال. سوهاسينداوي ملکه بيمار ايالت دويگار هنگام نزع نام اکلاويا، محافظ سلطنتي را بر زبان مي راند که جد اندر جد در خدمت خاندان پادشاه بوده اند. اين امر باعث خشم شوهرش جاي واردهان شده و پادشاه در برابرچشمان نانديني دختر نامتعادل خود ملکه را خفه مي کند. به زودي پسر بزرگ آن دو هارشواردهان و برادر دوقلوي نانديني براي شرکت در مراسم سوگواري ملکه از راه مي رسد. ملکه نامه اي از خود بر جاي گذاشته که در آن راز بزرگ زندگي خود و فرزندانش را فاش کرده است. پادشاه عقيم است و پدر واقعي ناندنيني و هارشواردهان کسي نيست جز اکلاويا، محافظ سلطنتي که براي آبستن کردن ملکه مفتخر شده بود. هارشواردهان همزمان از طريق خواهرش چگونگي مرگ مادرش را نيز کشف مي کند و بار ديگر با عشق دوران کودکي اش-راجه شواري دختر راننده خانواده سلطنتي- برخورد مي کند. اما اوقات خوش به هم پيوستن مجدد دو عاشق ديري نمي پايد. چون پادشاه و برادرش تصميم به قتل اکلاويا گرفته اند. آنها براي آغاز طرح خود چنين مي نمايند که پادشاه پيام هاي تهديد اميزي از سوي کشاورزان دريافت کرده است. فرداي آن روز افسر گستاخ پليس پانالال چوهاربه کاخ آمده و اعلام مي کند که براي محافظت از پادشاه تعدادي پليس در اطراف کاخ نگهباني داده و خود نيز در يان مورد تحقيق خواهد کرد. به زودي آرامش شکننده قلمرو پادشاه با شنيده شدن صداي چند گلوله به هم مي ريزد و روند وقايع زندگي همه ساکنان قصر را دستخوش تغييراتي شگرف مي کند...

چرا بايد ديد؟
کمتر تماشاگر ايراني است که لااقل يک بار فرصت تماشاي فيلمي از آميتاب باچان [فرقي نمي کند که از روي ميل بوده يا اجبار!]نصيب اش نشده باشد. باچان متولد ١٩٤٢ الله آباد، هندوستان بازيگري که از اول دهه هفتاد وارد سينماي هند شده و تاکنون متجاوز از ١٥٠ فيلم بازي کرده، ١٨ جايزه محلي و بين المللي برده و حکم دپارديو براي سينماي هند را دارد. اما به خاطر حضور در بدنه سينماي تجاري هند هرگز نتوانسته جايگاهي در خور کسب کند. البته در دنياي سياست با حمايت از راجيو گاندي شهرتي به سزا کسب کرده و ازدواج با جايا بهادري بازيگر نيز براي مردم هند همواره موضوعي در خور اعتنا بوده است. اما سخن بر سر کارنامه بازيگري باجان نيست، بلکه آخرين فيلم اوست که توانسته به دليل ظاهر متفاوتش به بازارهاي غير معمول خارجي دست يابد. اکلاويا مانند ديگر فيلم هاي هندي سه ساعته نيست، رقص و آواز[منهاي لالايي که راجه مي خواند] ندارد و در عوض کوشيده تا به داستان ملودرام خود کيفيتي مدرن[لااقل در زمينه استفاده از دوربين و تدوين و کارگرداني] بدهد. تيتراژي ديدني دارد و ارجاعات اش به مهاباهاراتا خالي از لطف و زورکي نيست. حرکت هاي زايد معمول بازيگران کنترل شده[از کله تکان دادن هاي معمول خبري نيست!] پرهيز شده و سعي در صحنه پردازي مشهود است. اما نکته اصلي از قلم افتاده و آن قصه اي در خور است. پيرنگ پدر فيزيولوژيک فرزندان پادشاهي فرمايشي در زمانه ما چيزي در حد قصه هاي سيندرلا در نيم قرن پيش و ديرهنگام است. اما يک چيز تماشاي اين قصه را تحمل پذير مي کند و آن سعي کارگردانش ويدهو وينود چوپرا براي خلق روايت درست و با وقار است.
وينود چوپرا فيلمساز پرکاري نيست. ثمره حضور او در سينما از سال ١٩٧٨ تا امروز ٩ فيلم بلند است. در سريناگار بزرگ شده و در انستيتوي سينماي هند تحصيل کرده، تهيه کننده است و صاحب کمپاني وينود چوپرا پروداکشنز و در سال ١٩٧٩ نامزد دريافت اسکار فيلم کوتاه زنده براي An Encounter with Faces بوده و جايزه بزرگ فستيوال تامپره را به دست آورده است. فيلم هايش [کبوتر، ١٩٤٢:يک داستان عاشقانه و ماموريت کمشير] همگي با استقبال تماشاگران محلي و بين المللي روبرو بوده، اما فراموش نکيند که هنگام تماشاي اکلاويا نبايد توقع يک ساتياجيت راي يا ديپا مهتاي ديگر را داشته باشيد. فيلم هاي او ميان آثار اين دو کارگردان و سينماي عامه پسند هندوستان است و يقيناً مي تواند [وتا امروز توانسته] تا سليقه تماشاگر هندي را ارتقاء دهد. اگر مانند من از فيلم هاي هندي دلخوشي نداريد، يا مانند بسياري شيفته سينماي هند و هر چه که توليد کند هستيد، توصيه مي کنم اکلاويا را ببينيد. تجربه تازه و غريب است!
ژانر: درام، اکشن، مهيج.


لينکهاي دانلود  (نسخه اورجينال)
Eklavya-2007-DVD-RIP-By-Deejam.001 
Eklavya-2007-DVD-RIP-By-Deejam.002 
Eklavya-2007-DVD-RIP-By-Deejam.003 
Eklavya-2007-DVD-RIP-By-Deejam.004 
Eklavya-2007-DVD-RIP-By-Deejam.005 
Eklavya-2007-DVD-RIP-By-Deejam.006 
Eklavya-2007-DVD-RIP-By-Deejam.007 
Eklavya-2007-DVD-RIP-By-Deejam.008 

رمز فايل: ندارد
بعد از دانلود توسط نرم افزار hjsplit به هم join کنيد.

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

دانلود انيميشن

 Tokyo Godfathers (2003)

 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي):
http://rapidshare.com/files/24453814/T1023o6054G7089o.Def.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/24453800/T1023o6054G7089o.Def.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/24454152/T1023o6054G7089o.Def.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/24454143/T1023o6054G7089o.Def.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/24454561/T1023o6054G7089o.Def.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/24454571/T1023o6054G7089o.Def.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/24454902/T1023o6054G7089o.Def.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/24454644/T1023o6054G7089o.Def.part8.rar 

رمز فايل: ندارد
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: عربي

Maah Alby
با صداي Issaf

آلبوم جدید و بسیار زیبای Issaf به نام Maah Alby با 2 کیفیت

 

نام آهنگ / حجم

MP3
192Kbps

MP3
64Kbps

Ana Menak

5.6M

1.8M

Andy Amal Feek

5.7M

1.9M

E'mel Haga

6.0M

1.9M

El Wa't Sara'na

5.9M

1.9M

Entahet Hekayetna

6.1M

2.0M

Ereft El Hak

6.3M

2.1M

Fadaltak

6.4M

2.1M

Kol Youm

6.0M

1.9M

Lessa Wallah

5.7M

1.9M

Ma'ah Alby

5.4M

1.7M

Mush Ady

6.2M

2.0M

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ جدید و زیبای امیر حسین به نام واسه تولد تو  

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

 بدست آوردن پسورد فایلهای Rar با نرم افزار
 RAR Password Cracker

اگر پسورد فایلهای Rar خود را فراموش کرده اید نرم افزار RAR Password Cracker آخرین امید شما خواهد بود.تست های صورت گرفته توسط ما نشان داد این برنامه برای یافتن یک پسورد سه حرفی بیش از یک ساعت به جستجو پرداخت که شاید مدت زمان زیادی باشد اما با توجه به اینکه RAR Password Cracker هنگام اجرا مقدار بسیار جزئی از حافظه کامپیوتر را اشتغال می کند می توانید بدون نگرانی از کاهش سرعت سیستم، آنرا برای مدت زمان طولانی فعال نگاه دارید تا به جستجوی پسورد فایل Rar اقدام کند.
این نرم افزار دارای یک محیط ظاهری کاربرپسند و بسیار راحت است. در هنگام اجرا نرم افزار پیش بینی می کند که چه مدت زمان لازم است تا پسورد فایل Rar شکسته شود. ضمن آنکه همیشه می توانید با کلیک بر روی آیکون کوچک شده ی برنامه، مقدار زمان باقی مانده را مشاهده کنید.
در صورتیکه پس از زمان مشخصی نرم افزار نتوانست پسورد فایل Rar را تشخیص دهد و شما نیازمند خاموش کردن سیستم خود بودید، این برنامه می تواند در راه اندازی بعدی ویندوز مجددآ جستجوی خود را از همان مقدار قبلی ادامه دهد.
آخرین نسخه از این نرم افزار RAR Password Cracker 4.12 می باشد که با استفاده از دو روش به یافتن پسوردها اقدام می کند روش نخست "bruteforce" و روش دوم "dictionary" است. هرچند که فایل های "dictionary" بصورت پیش فرض در برنامه وجود ندارند و شما باید خود آنها را به نرم افزار اضافه کنید.
نرم افزار RAR Password Cracke برنامه ای کارآمد برای تمامی کاربرانی است که روزانه با تعداد زیادی فایل های فشرده Rar سر و کار دارند.

 

لينک دانلود  (لينک دانلود مستقيم)
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

رمز فايل: www.mobin-group.com

 

دنياي موبايل

«قطار سریع السیر قطبی» براي موبايل

کارتون زيباي «قطار سریع السیر قطبی» با دوبله فارسي با فرمت 3gp براي استفاده در موبايل، با کيفيت بالا.

لينک دانلود

لينک دانلود غير مستقيم مي باشد. بعد از کليک روي لينک دانلود و بازشدن صفحه جديد، بعد از 5 ثانيه لينک اصلي دانلود ظاهر مي گردد.
(با تشکر از آقا محسن).

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


بلبل ز شاخ سرو به گلبانگ پهلوی

بلبل ز شاخ سرو به گلبانگ پهلوی
یعنی بیا که آتش موسی نمود گل
مرغان باغ قافیه سنجند و بذله گوی
جمشید جز حکایت جام از جهان نبرد
این قصه عجب شنو از بخت واژگون
خوش وقت بوریا و گدایی و خواب امن
چشمت به غمزه خانه مردم خراب کرد
دهقان سالخورده چه خوش گفت با پسر
ساقی مگر وظیفه حافظ زیاده داد

 

می​خواند دوش درس مقامات معنوی
تا از درخت نکته توحید بشنوی
تا خواجه می خورد به غزل​های پهلوی
زنهار دل مبند بر اسباب دنیوی
ما را بکشت یار به انفاس عیسوی
کاین عیش نیست درخور اورنگ خسروی
مخموریت مباد که خوش مست می​روی
کای نور چشم من بجز از کشته ندروی
کآشفته گشت طره دستار مولوی

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

 

 

جمله روزانه
saheledoosti@yahoo.com

17 خرداد
خداوند دوست دارد که خواسته ها، نگرانیها و حمد و ثنای تو را بشنود. پس صداقت به خرج بده و در عوض چشم به راه بصیرت او باش.
بروس ویل کنسن

 

 
 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام علي (عليه السلام)  فرمودند:
إذا أحَبَّ اللهُ عَبداً ألهَمَهُ حُسنَ العِبادَةِ .
هر گاه خداوند بنده اى را دوست بدارد، نيكويى عبادت را در دل او افكند.
(غرر الحكم : 4066)

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

فرانسوا از فلیکس که مدت درازی وی را ندیده بود صمیمانه پرسید : بگو ببینم زن تو همچنان زیبا و دلربا مانده است ؟
فلیکس جواب داد : آری ، لیکن اکنون برای حصول این مقصود ساعتی بیشتر از سابق وقت صرف می کند ، ولی در نهایت آنچه نصیب من می گردد ، تحمل است و بس چون تا امثال تو دوست با وفا متوجه زیبائی و دلربائی او بشوند ، دیگر چیزی از زحماتش در جلوی آینه باقی نمانده است !!!!!!!!
مردی در اداره به دوستش می گفت : باور کن که تنها ساعت استراحت من یک ساعت بعد از نهار است .
دوستش پرسید : چطور ؟ تو که می گفتی بعد ازظهرها نمی خوابی ؟
جواب داد : درست است . من نمی خوابم ولی خانمم که می خوابد .
دوستش پرسید : پس تو کی بخواب میروی ؟
مرد جواب داد : تو که باید بهتر بدانی !! هر وقت که خانم به خیال خودش مرا خواب میبیند ، و به دنبال احوال پرسی از دوستان میرود ، می بینم بهتر است واقعا بخوابم ، زیرا جای دوری نمیرود !!
 

 

 

آرايشي-بهداشتي
amoozesh_v_sh@yahoo.com

ليزر بيماري هاي لا‌علا‌ج را درمان مي كند
يك ويژگي مهم ليزر در ميان روش‌هاي درماني، اين است كه ليزر تنها در محل آسيب مورد استفاده قرار مي‌گيرد. بنابراين هر اتفاق خوب و بدي كه در اثر كاربرد ليزر مي‌خواهد بيفتد، در همان محل رخ مي‌دهد و كاري به كل بدن ندارد. علاوه بر اين، درمان با ليزر در نهايت طي 10-12 جلسه به پايان مي‌رسد و آدم راحت مي‌شود. اين ويژگي‌ها را مقايسه كنيد با روش‌هايي مثل كورتون كه بيمار بيچاره گاهي مجبور است براي سال‌هاي طولاني هر روز از آن استفاده كند و عوارض جانبي آن را هم تحمل كند. بنابراين، طبيعي است كه پزشكان براي درمان بيماري‌هاي صعب‌العلاج پوستي، دنبال وسيله‌اي مثل ليزر باشند كه هم بيمارانشان را راحت‌ كنند و هم خودشان را. برخي از اين بيماري‌‌ها كه ليزر توانسته در درمان آنها جايگاهي پيدا كند، پسوريازيس، اگزما و ويتيليگو هستند.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

شاهنامه تاريخ پيشينيان، و به منزلۀ تاريخ سرگذشت ايران است در زمان و ردّ پاى زمان است در ايران.

شاهنامه در قرن چهارم‏هجرى سروده شد، چهار صد سال پس از شكست ايرانيان از عرب‏ها؛ زمانى كه ايرانيان خراسان مى‏كوشيدند تا در شرايط تازه و در برابرخلافت بغداد سرنوشت سياسى و فرهنگى خود را باز سازند.

سلسله‏هاى ايرانى از چندى پيشتر تشكيل شده و زبانشان،
فارسى، به‏عنوان زبان دين و دولت پذيرفته و شالوده
فرهنگ ويژه ما، در پهنه تمدن اسلامى، ريخته شده بود.
فردوسى در چنين روزگارى «تاريخ»ايران را سرود. در
شاهنامه تاريخ و زبان با هم و درهم ساخت و سامان
مى‏يابند. هم طرح هر دو افكنده مى‏شود و هم مرز و
ميزانشان‏معين مى‏شود.
بناهاى آباد گردد خراب‏
ز باران و از تابش آفتاب‏
پى افگندم از نظم كاخى بلند
كه از باد و باران نبايد گزند
برين نامه بر عصرها بگذرد
همى خواندش هر كه دارد خرد

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الأعراف آيات: 206 محل نزول: مکه

 
وَاذْكُرُواْ إِذْ جَعَلَكُمْ خُلَفَاء مِن بَعْدِ عَادٍ وَبَوَّأَكُمْ فِي الأَرْضِ تَتَّخِذُونَ مِن سُهُولِهَا قُصُورًا وَتَنْحِتُونَ الْجِبَالَ بُيُوتًا فَاذْكُرُواْ آلاء اللّهِ وَلاَ تَعْثَوْا فِي الأَرْضِ مُفْسِدِينَ 74 قَالَ الْمَلأُ الَّذِينَ اسْتَكْبَرُواْ مِن قَوْمِهِ لِلَّذِينَ اسْتُضْعِفُواْ لِمَنْ آمَنَ مِنْهُمْ أَتَعْلَمُونَ أَنَّ صَالِحًا مُّرْسَلٌ مِّن رَّبِّهِ قَالُواْ إِنَّا بِمَا أُرْسِلَ بِهِ مُؤْمِنُونَ 75 قَالَ الَّذِينَ اسْتَكْبَرُواْ إِنَّا بِالَّذِيَ آمَنتُمْ بِهِ كَافِرُونَ 76 فَعَقَرُواْ النَّاقَةَ وَعَتَوْاْ عَنْ أَمْرِ رَبِّهِمْ وَقَالُواْ يَا صَالِحُ ائْتِنَا بِمَا تَعِدُنَا إِن كُنتَ مِنَ الْمُرْسَلِينَ 77 فَأَخَذَتْهُمُ الرَّجْفَةُ فَأَصْبَحُواْ فِي دَارِهِمْ جَاثِمِينَ 78 فَتَوَلَّى عَنْهُمْ وَقَالَ يَا قَوْمِ لَقَدْ أَبْلَغْتُكُمْ رِسَالَةَ رَبِّي وَنَصَحْتُ لَكُمْ وَلَكِن لاَّ تُحِبُّونَ النَّاصِحِينَ 79 وَلُوطًا إِذْ قَالَ لِقَوْمِهِ أَتَأْتُونَ الْفَاحِشَةَ مَا سَبَقَكُم بِهَا مِنْ أَحَدٍ مِّن الْعَالَمِينَ 80 إِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجَالَ شَهْوَةً مِّن دُونِ النِّسَاء بَلْ أَنتُمْ قَوْمٌ مُّسْرِفُونَ 81

 

ترجمه فارسي مکارم

و به خاطر بياوريد كه شما را جانشينان قوم «عاد» قرار داد، و در زمين مستقر ساخت، كه در دشتهايش، قصرها براى خود بنا مى‏كنيد; و در كوه‏ها، براى خود خانه‏ها مى تراشيد! بنابر اين، نعمتهاى خدا را متذكر شويد! و در زمين، به فساد نكوشيد!» «74» (ولى) اشراف متكبر قوم او، به مستضعفانى كه ايمان آورده بودند، گفتند: «آيا (براستى) شما يقين داريد كه صالح از طرف پروردگارش فرستاده شده است؟!» آنها گفتند: «ما به آنچه او بدان ماموريت يافته، ايمان آورده‏ايم» «75» متكبران گفتند: «(ولى) ما به آنچه شما به آن ايمان آورده‏ايد، كافريم!» «76» سپس «ناقه‏» را پى كردند، و از فرمان پروردگارشان سرپيچيدند; و گفتند: «اى صالح! اگر تو از فرستادگان (خدا) هستى، آنچه ما را با آن تهديد مى‏كنى، بياور!» «77» سرانجام زمين لرزه آنها را فرا گرفت; و صبحگاهان، (تنها) جسم بى‏جانشان در خانه‏هاشان باقى مانده بود «78» (صالح) از آنها روى برتافت; و گفت: «اى قوم! من رسالت پروردگارم را به شما ابلاغ كردم، و شرط خيرخواهى را انجام دادم، ولى (چه كنم كه) شما خيرخواهان را دوست نداريد!» «79» و (به خاطر آوريد) لوط را، هنگامى كه به قوم خود گفت: «آيا عمل بسيار زشتى را انجام مى‏دهيد كه هيچيك از جهانيان، پيش از شما انجام نداده است؟! «80» آيا شما از روى شهوت به سراغ مردان مى‏رويد، نه زنان؟! شما گروه اسرافكار (و منحرفى) هستيد! «81»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

mamani_1385@yahoo.com

بی تو

دفترم از اسمت چه فالها که نداره
حافظ رو طاقچه بی تو اخه فال نداره
آسمون شب بی تو خالییه از ستاره
دل ماه شبام از رفتن تو لکه داره
آسمون چشمام بی تو پر ابر سیاه
بغض کال گلویم هوای باریدن نداره
شقایق توی خوابم بی تو رنگی نداره
گل کاغذی آخه رنگ و بو نداره
سفر بی تو هیچ جا معنی نداره
آخه رفتن بی تو که رسیدن نداره
شعرام جز تو مخاطب نداره
شعر که بی یاد تو نوشتن و خوندن نداره

 

 

m.kalantary@snowa.ir

هر کجا هستم، باشم به درک!
من که بايد بروم! پنجره، فکر، هوا، عشق، زمين، مال خودت!
من نمي دانم نان خشکي چه کم از مجري سيما دارد!
تيپ را بايد زد! جور ديگر اما... کار را بايد جست.
کار بايد خود پول. کار بايد کم و راحت باشد!
فک و فاميل که هيچ...
با همه مردم شهر پي کار بايد رفت!
بهترين چيز
اتاقي است که از دسته چک و پول پر است!
پول را زير پل و مرکز شهر بايد جست!
سيد خندان يه نفر!
سوئيچم کو؟ چه کسي بود صدا کرد تاكسي؟

 

 

helia_k48@yahoo.com

TOUNG TWISTERS(1)

1.If you understand, say "understand". If you don't understand, say "don't understand". But if you understand and say "don't understand".How do I understand that you understand? Understand!
2 .I wish to wish the wish you wish to wish, but if you wish the wish the witch wishes, I won't wish the wish you wish to wish.
3 .Sounding by sound is a sound method of sounding sounds.
4 .A sailor went to sea to see, what he could see. And all he could see was sea, sea, sea.
5.Purple Paper People, Purple Paper People, Purple Paper People
 

 

 

nima_5572@yahoo.com

سلام بر دوستان كولم اميد وارم كه همتون خوب باشيد مدتى بود كه بي خبر بودم ولى الان يك جيزه خوب راى شما بيدا كردم اميد وارم كه ازش خوشتون بياد
خوب ببينيم اين جيز جيست
يك زيارت نامه صدام حسين است اميد وارم كه خوشتون بياد از خوندنش
هيوا از كوردستان عراق

http://i10.tinypic.com/61t8fp0.jpg

 

 

ahmadak_110@yahoo.com

من مسلمان امامم

سلام

این ها دستنوشته های یه آدمیه که چند وقته خودشو گم کرده.....

هر کسی میتونه منو  تو پیدا کردن خودم کمک کنه، دست یاریشو ميفشارم

اما در خصوص این عنوانی که برای این پست انتخاب کردم.من مسلمان امامم

واقعا اگر کسی میتونه ادعا کنه با نفس مسیحایی امام مسلمون نشده بگه. اگر نفس قدسی اون پیر جماران رو استشمام نکرده بودیم معلوم نبود الان به جای شرکت توی هیات و نماز جمعه و ... مهمون کدوم کاباره بودیم و داشتیم کجا توی لجن شهوت دست و پا میزدیم.

اگر از باده الهی اون پیر می فروش سر مست نبودیم معلوم نبود به جای دغدغه فلسطین و غصه لبنان و غم همه ملت های مظلوم ، داشتيم دغدغه و غصه و غم انتخاب دختر برتر و جشنهاي ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهي رو ميخورديم.

امام آمد تا ما در اين وانفساي آخرالزمان پرچمدار اسلام باشيم و پرچم اسلام را در دورترين نقاط اين كره خاكي بكوبيم.

جاي همگي خالي امسالم مث سال گذشته توفيق شد در ديدار اعضاي ستاد مركزي ارتحال امام خدمت مقام معظم رهبري شرف ياب بشيم.

 

ماجراي دوست عزيز كمونيست  رو كه يادتون هست. امسال هم آقا اشاره اي به اين موضوع داشتند. اما نكته اي كه در ميان سخنان آقا دلمو لرزوند اين بود كه آقا فرمودند: امروز فقط در دورترين نقاط جهان هم نام امام بر سر زبانهاست و  آرمانهاي ايشان دغدغه همه ملت هاست.

حال به امروز خودمون نگاه ميكنم و ميبينم كه داريم روز به روز از راه امام فاصله ميگيريم و هر روز دور تر و دور تر ميشيم.

راستي ديدار رييس جمهور هم مث ديدار سال گذشته بود و همون حرفا تكرار شد. حتي خاطره اي كه در پست امام بين المللي كه از ديدار پارسال با دكتر بود باز تكرار شد .

به ما هم سري بزنيد

www.ahmadak.blogfa.com

 

.

mis_gir3pich@yahoo.com

فرق حمام کردن آقايون و خانمها

سلام
چطور متورين خوشكل عسلا؟
چه خبرا ؟ ميبينم كه حسابي خوشگذروندين . خوش به حالتون كه حسابي حالش را بردين
و اما مطلب امروز در رابطه با تفاوت هاي حمام كردن قند عسلاست با خوشگل خانم ها.

فرق حمام کردن آقايون و خانمها
يك دختر در حمام
ساعت ۴ بعد از ظهر
۱ـ لباساشو رو درمياره٬ رنگ روشن ها رو تو يك سبد و تيره ها رو تو يكي ديگه ميگذاره
۲ـ در حموم رو از تو قفل ميكنه٬ جلوي آيينه مي ايسته٬ شكمش رو كه تمام مدت داده بود تو٬ ميده بيرون و شروع ميكنه به غر غر و ايراد گرفتن از نقطه نقطه بدنش
۳ـ در كمد رو باز ميكنه انواع شامپو و صابون معطر مخصوص پوست صورت٬مو٬ بدن٬ كف پا و ... رو بيرون مياره و مي چينه رو لبه وان
۴ـ موهاش رو با شامپوي نارگيلي تقويت كننده٬ پرپشت كننده٬ براق كننده و...ميشوره و هفده دقيقه ماساژ ميده
۵ـ يكبار ديگه با همون شامپو موهاشو ميشوره
۶ـ نرم كننده معطر پرتقالي رو به موهاش ميماله تا ۶۰ ميشماره
۷ـ سي و پنج دقيقه زير دوش مي مونه.خوب آخه بايد خيالش راحت بشه كه تمام مواد شيميايي از موهاش پاك شده. وگرنه بعد از حموم موها وز ميكنه
۸ـ خمير ريش داداشي رو كش ميره و شيش كيلو خالي ميكنه رو ساق پا و دست و پشت لب. بعد يه تيغ بر ميداره و يا علي. آي
۹ـ موهاش رو حسابي مي چلونه٬ حوله رو مثل عمامه مي پيچه دور سرش. تو آيينه خودشو ورانداز ميكنه.
۱۰ـ خوشحاليش زياد دوام نمياره. چون يه جوش سرسياه بي اجازه نوك دماغش سبز شده
۱۱ـ تمام نقاط بدنش رو معاينه ميكنه و با ناخن و موچين ميره به جنگ جوشها و موهاي زائد بي تربيت
۱۲ـ حوله ش رو مي پوشه و ميره به اتاقش.تمام بدنش رو با لوسيون چرب ميكنه
۱۳ـ چهل بار لباس مي پوشه و در مياره تا انتخاب كنه
۱۴ـ ۴۸ دقيقه پشت ميز توالت مي شينه و آرايش ميكنه
ساعت ۸ شب
يك پسر در حمام
ساعت ۴ بعد از ظهر
۱ـ همون طور كه رو تخت نشسته ٬ لباساشو ميكنه. هر كدوم رو پرت ميكنه يه گوشه اتاق
۲ـ نيم وجب حوله رو ميگيره دور باسنش و ميره به سمت حموم
۳ـ مي ايسته جلوي آيينه. شكمش رو ميده تو. بازو ميگيره. فيگور چپ٬ فيگور راست٬ نيم ساعت قربون صدقه خودش ميره٬ (اين قدوبالا رو ببين چه كرده .لاي لاي لالاي لاي)مامان جونش هم از تو آشپزخونه تاييد ميكنه
۴ـ زير بغلش رو بو ميكنه و رنگ چهره ش بر ميگرده. سبز٬ آبي٬ بنفش
۵ـ در كمد شامپو ها رو باز نميكنه چون اصلا توش چيزي نداره
۶ـ با قالب صابون سبزش زير بغلهاشو كف مالي ميكنه. يه عالمه مو مي چسبه به صابون
۷ـ با همون صابون صورت و مو و بدنش رو هم ميشوره
۸ـ نرم كننده مو؟؟؟ برو بابا
ـ 9حوله فسقليش رو مي پيچه دور باسنش و همون طور خيس خيس ميره تو اتاق
-ـ 10حوله خيس رو پرت ميكنه رو تخت و ۲ دقيقه اي لباس مي پوشه
ساعت ۴:۱۵ بعد از ظهر

 

 

mahdi66_ab@yahoo.com

سلام بر دوستان عزيز مسلمون و حزب اللهي خواننده مجله نمي‌دونم شما يادداشتهاي همين جوري را خوانده‌ايد يا نه . نگران نشويد اگر تا حالا نخوانده‌ايد چيزي از دست نداده‌ايد! . فقط اين را مي‌خواستم بگويم ايشان لطف فرموده بودند در يادداشتشان به مطلب من در مورد داستان شتر و پنبه دانه نقد نوشته بودند البته نقد كه نمي‌شه گفت اعتراض كرده بودند كه من با چه دليل و مدركي از تندروي دوم خرداد حرف مي‌زنم. اين طور كه اين متن را نوشته اند واين سؤال را مطرح مي‌كنند فقط يك چيز به ذهن انسان مي‌رسد دست پيش را گرفتن ، براي پس نيافتادن با اين سؤال خواسته‌اند به خواننده طوري القاء كنند كه هيچ مدركي وجود ندارد .
اما انگار در اين كشور زندگي نكرده‌اند شايد هم سنشان قد نمي‌دهد كه به ياد بياورند در اين هشت سال چه اتفاقي افتاد من در مورد مدارك بحث نمي‌كنم كه تمام اين مدارك به صورت كتاب با جزئيات در صورت تمايل براي دانستن و كسب آگاهي در دسترس علاقمندان هست كه به راحتي مي‌توانند تهيه كنند. مانند كتاب بازي ترور در مورد خودزني سعيد حجاريان ... يا پايان داستان غم‌انگيز در دوجلد در مورد قانون مطبوعات. كه در اين كتاب هم در مورد قانون تصويب شده در مجلس انقلابي پنجم و هم مطرح شدن دوباره آن براي ابطال و تغيير در مجلس خائن ششم كه از تريبون اين مجلس عنواع و اقسام حملات به نظام صورت گرفت كه اين حملات انقدر شور بود كه حتي صداي كروبي را هم در آورد! بعد اين دوستمون مي‌گه كدوم تندروي!!! كدوم حركت ضد ارزشي !! نه اصلا !‌ ...نه!!... هيچ اتفاقي نيفتاد... كنفرانس برلين كي گفته انجام شد .... پارك لاله را كه اصلاً حرفش را نزن ... كي گفته حادثه كوي دانشگاه اتفاق افتاد . خيلي دروغگوييد اگه بگيد كوي دانشگاه براي رسيدن به مقاصد مشخص يعني رأي نياوردن طرح قانون مطبوعات و بعد از انتشار نامه ... رخ داد!!. حالا يه لحظه صبر كنيد!! مگه اين قانون مطبوعات چي بود؟ هيچي! جلوي روزنامه‌هاي ضد انقلابي و ضد ارزشي به فرموده رهبر انقلاب پايگاه دشمن، گرفته مي‌شد. همين.
شما خواب ديديد كه روزنامه‌هاي قدس و خرداد و آيندگان و ..... پايگاه آمريكا بودند و بودجه آنان از جانب آنها تأمين مي‌شد.... يك روز مي‌نوشتند كه امام حسين u كشته شد چون پدرش تندرو بود... يك روز عليه مقاومت لبنان و فلسطين صحبت مي‌كردند و روز ديگر بي‌شرمانه از رژيم غاصب صهيونيستي حمايت.يك روز ولايت فقيه را ديكتاتور خوانده روز ديگر منكر عصمت امامان عليهما السلام و پيامبر e مي شدند. اينها كه تندروي و حركات ضد ارزشي نبود! اينها توهّم بود همان طور كه خاتمي تهاجم و شبيخون فرهنگي را توهم دانسته و مدعي بود آنها يك فرهنگي دارند و ما هم يك فرهنگي با هم گفتگو مي كنيم!. زرشك!! بر كناري نيروهاي غير دوم خردادي ...نزديك به پانزده هزار نفر از مديران به خاطر رأي ندادن به خاتمي و منتصب نبودن به اين جريان بركنار شدند به حدي كه به صورت طنز گفته مي‌شد مبصر كلاسها را هم عوض مي‌كنند!!.... ماجراي تحصن نمايندگان منتصب به اين جريان در مجلس ششم در اعتراض به رد صلاحيتشان در انتخابات مجلس هفتم و تهديد به خروج از حاكميت.... جنگهاي قدرت در شوراي شهر اول كه منجر به انحلال اين شورا از طرف مجلس ششم شد!! ببينيد چه افتضاحي بوده كه مجلس ششم اين شورا را منحل كرد(انتخابات و زمان اين شوراها دست مجلس است) نامۀ برخي از نمايندگان اين طيف به رهبر انقلاب و دادن پيشنهاد براي نوشيدن جام زهر ارتباط با آمريكا.... افتضاح در شوراي شهر دوم در تأييد صلاحيت تمامي مطرودين اين نظام از جبهه ملي كه امام فرمود محكوم به ارتداد هستند، گرفته تا نهضت آزادي كه امام به وزير وقت كشور فرموده بودند: ضرر نهضت آزادي از ضرر منافقين اين فرزندان عزيز مهندس بازرگان بيشترو بالاتر است.و تمام تابلوداران كه منجر به اعتراض رهبر فرزانه انقلاب شد و ايشان در اين انتخابات شركت نكردند. و اين تندروي كه ديگه از اين تابلوتر نمي‌شه با نظام دشمني كرد موجب شد همان تعداد كمي هم كه در انتخابات شركت كردند به عوامل دوم خردادي رأي ندهند و پرونده دوم خرداد بسته شد بهتراست بگوييم ميخ آخر به تابوت اصلاحات آمريكايي به رهبري دوم خرداد كوبيده شد. نه حتماً اشتباه مي‌كنيد اينها كه با محمدرضا خاتمي برادر رئيس جمهور كه رابطه نداشتند .... باز هم دنبال تندروي بگرديد... اووفففففففف . من كه خسته شدم شايد خيلي اتفاقات ديگه افتاده باشه كه ذهن من ياري نمي‌ده. من از دوستاني كه اطلاع دارند و دوست ندارند اين همه هجمه به فراموشي سپرده بشه و به اين راحتي منكر تندروي هاي اصلاح طلبان آمريكايي بشوند. دعوت مي‌كنم اگه مواردي از اين دست به خاطر دارند بيان كنند. چون انگار جرياني در كار است كه با استفاده از غفلت و عدم روشنگري در اين زمينه سعي در كتمان آن فجايع دارند . يا علي.
فأن حزب الله هم الغالبون...

  

 

jenaze64@yahoo.com

درمورد نوشته شما در موردنوشته ماهواره در شماره 742

دوست گرامي
با درود و آرزوي سرسلامتي و تندرستي براي شما هموطن عزيزم از اين كه به نوشته بي مقدار اين حقير توجه داشته ايدسپاسگذارم
البتة تا حدودي با نظر شما موافقم شايد بعضي از كلمات و جملاتم رابايد تصحيح ميكردم و در اين زمينه حق با شماست كه خوب همانطور كه فرموده بوديد اين از كم هوشي من است بازهم خداوند رفتگان شما را بيامرزد كه اعتراض فرموديد چند نفر قبلي كه مرا تهديد به مرگ كردند
در مورد نــام انتخابي من بايد بگويم اگر توجه نمائيد از واژه جنازه 64 در ياهو و
آواره 86 در گوگل استفاده كرده ام كه حتما با ذكاوتتان ميتوانيد اين تمثيل را (منظور م جنازه در زمان جنگ و آواره در سال فعلي) درك نمائيد درابتدا بايد اينرا بگويم كه من يك فرد ناسيونال افراطي نيستم ولي به ايراني بودنم افتخار ميكنم و همينطور به عرب نبودنم بيشتر مباهات مينمايم شايد شما بهتر باشد كمي به مسائل اعراب و شرايط فعلي اعراب بيشتر توجه بفرمائيد و به اين نكته نيز توجه بيشتري داشته باشيد كه اعراب فعلي هيچ ربطي به اعراب زمان پيامبر و ائمه معصومين ندارند و مطمئنا وجه تشابهي مابين آنچه كه امروز اعراب برسر و تن ميكنند با زمان پيامبر عليه السلام و ائمه معصومين عليهما اجمعين سلام وجود ندارد در مورد اعراب قصه زيـــاد است اين حضرات را حتي معصومين عليهما سلام ونوادگان محترمشان هم نتوانستند تحمل كنند و توجه داريد كه اكثراين بزرگواران بدست همين اعراب شهيد و يا مورد آزار قرار گرفته اندو ترك وطن نموده اند كه البته در اين زميــنه توجهتان را به اين نكته جلب مينمايم كه در اكثر روستا ها و محل هاي سكني در كشورما امامزاده گان غريبي مدفون هستند و حتي محل دفن اين بزرگواران براي ما ايرانيان مهم و قابل توجه است در صورتيكه چنين مواردي در كشورهاي عربي بسيار كم و اگر باشد ناشناسند. از آن طرف نوادگان همين اعراب كه امامان مارا در بدترين شرايط و بدترين موضع قرار داده بودند دست بدست هم دادند و در هشت سال جنگ بهترين دوستان من و شما را بزير خاك فرستادند چطور اعرابي كه در زمان جنگ دست بدست هم داده بودند و ميهن مارا بزير تازيانه جنگ فروبرده بودند را فراموش كنم آيا تمام جان اعراب در دنيا با يك تار موي شهيدانمان قابل تعويض است از شما سوال ميكنم هموطنان جنوب كشور ما اعرابند يا ايراني البته اينان همه ايراني هستند و تاج و سرور من
از كجاي اين اعراب برايتان بگويم كه قصه طولاني است و درد فراوان
بعنوان مثال سوريه دارد خون مارا ميمكد و ما پشتشان ايستاده ايم و خواهيد ديد كه در آينده نزديك بمحض اين كه سودي برايش نداشته باشيم بصف دشمن خواهد پيوست مطمئن باشيد كه اين رسم اعراب است
همين فلسطينيان كه ما بخاطرشان با دنيا در افتاده ايم روزگاري خواهد رسيد كه به ما پشت خواهند نمودو توجه شما هموطن عزيزم را به همسر مرحوم ياسر عرفات جلب مينمايم كه طبق آماري كه در روزهاي وفات ايشان در روزنامه هاي كشورمان درج شده بود روزانه فقط يكصد هزار دلارجهت سكونت در لابي هتل هاي معروف اروپا ومحافظت و ساير موارد ايشان هزينه ميشود مگر فلسطينيان چه در آمد و يا توليدي دارند كه همسر يكي از رهبرانشان اين چنين پادشاهي ميكند و اين ولخرجيها از كجا هزينه ميشود
مگر پادشاه عريستان همين چند وقت پيش به نماينده ايران در شرم الشيخ نگفته بود كه مسئله فلسطينيان يك مسئله عربي است و به ايران ربط ندارد(و اين هم از مزاياي ماهواره كه بعضي خبرها را به آدم ميرساند)
دوست خوبم من اگر بدست شما هموطنم سرم هم بريده شود آخ نخواهم گفت ولي اگر يك عرب به شما هموطنم ريگي پرتاب كند دودمانش را به آتش ميكشم حتي اگر شما مرا متهم به هرچه كه دلتان خواست كنيد
لطفا با اين قسمت از نظرات من اگر مخالفيد برايم علتش را بگوئيد كه بسيار خوشحال خواهم شد. من از سخن منطقي لذت بسيار ميبرم هرچند كه از هوش بي نصيبم . باقي مصيــبت اعراب را حوالــت ميدهــم به زمــان بعد از خواندن نظرات جنابعالي
لبت هميشه بخندد و تنت سالم مدام
ببرد نفسش هر آنكه ايرانم را نخواهد
با احترام
Jenaze64@yahoo.com
Avare86@gmail.com

ضمنا يك ويدئو كليپ با نمك هم بيمن دوستي با شما هموطن عزيزم ارسال ميكنم كه البته جنبه شوخي آن بيشتر مد نظر من است ولي اين اتفاق واقعي است

 

 

nima_5572@yahoo.com

خرمشهر خرم يادت بخير

((همه بدانند كه اين بچه فقيرها و پاپتي ها بودند كه از خرمشهر دفاع كردند و آن را آزاد كردند نه بچه پولدارها ))

شهيد دكتر عبدالرضا موسوي
 فرمانده اسبق سپاه خرمشهر

 تو همچون سپري در برابر تمامي تيروكين دشمنان ايستادي و جوانانت همچون لاله هائي در كوچه هايت يكي پس از ديگري پرپر شدنت و رفتن و هيچ نامي از تو و بچه هايت ياد نمي شود به جز در روز سوم خرداد كه شاهد ريخت و پاش هاي بي خود و بي جا و اجراي مراسم جشن شادي فتح مي باشي. البته حق دارند يه جوري بايد افراد سودجو از اين موضوع استفاده نمايند و سايز شكمهايشان را بزرگتر كنند. چرا بايد به جاي اين هم شعار و جشنها و هزينه هاي هنگفت كه در سراسر ايران انجام مي شود براي آبادي اين شهر گوهر خيز هزينه نمي شود و فايده اين همه هزينه و برنامه هاي تلويزيوني چيست؟ چرا از اين بندر بزرگ تجاري كه در دنيا جزو معدودترين بنادري ميباشد كه لنگرگاهش داراي آب شيرين مي باشد هيچ استفاده اي نمي شود و نسل جديد فقط بايد با خاطرات خوش گذشته حسرت آن زمان را بخورند و از زندگي كردن در اين شهر افسوس بخورند و به دنبال فرصتي باشند تا كوچ نمايند.شهري كه بعد از 25 سال از آزاديش هنوز يك خيابان درست و حسابي و استاندارد ندارد و از متخصصان شهر سازي براي ايجاد يك شهر كلاسيك استفاده نكردند، از آن زمان تاكنون اين شهر از فقدان يك شهردار ( شهر ساز ) باكفايت و علمي در رنج است و مسئولين اين شهر اينگار كه چشم و گوش ندارند و يكي بعد از ديگري با پاي پياده مي آيند و با زانتيا و ماكسيما مي روند. آيا اين است عدالت اجتماعي و اسلامي. به نظر من اين چپاول و پا روي گردن مردم گذاشتن است . مردمي كه در هر خانواده حداقل يكي دو شهيد و جانباز داده اند. آيا به نظر شما آنان نمي توانستند مقاومت نكنند و پا به فرار بگذارند و جان خود را حفظ نمايند. در حاليكه با مقامت 45 روزه خود با چنگ و دندان باعث عدم سقوط خوزستان و شايد ايران و عدم چپاول كل ثروت ايران يعني نفت شدند.صحبتها و گله ها زياد است و درباره بدختي اين شهر جنگ زده و مردم دل سوخته اين شهر مي توان كتابها نوشت.

با اين همه بدبختي ها كنترل در اين شهر زير صفر است. گراني در شهر بيداد مي كند و هيچ كس و هيچ سازماني آن را كنترل نمي كند. خدا را خوش مياد مردم اين شهر سيب را كيلوئي 1500 تا 1700تومان بخرند و موارد ديگر كه اگر زنده ماندم به تفكيك مي نويسم و خودتان با شهرهاي ديگر و تهران مقايسه كنيد. شهردار تهران به اون عظمت انتخاب شد ولي انتخاب شهردار خرمشهر هنوز در حال رايزني آقايون مي باشد و شهر 2 ماه است كه شهردار ندارد. ( البته بود و نبود شهردار هم زياد مهم نيست )

پس كجايند آن مسئولين مملكت كه ادعاي عدالت اجتماعي سر مي دهند. شايد آب و هواي خوش پايتخت باعث شده كه منطقه اي مثل خرمشهر را از ياد ببرند . البته حق دارند هروقت قرار است يكي از مسئولين براي بازديد بياد خرمشهر همه چيز را ماست مالي مي كنند تا آب از آب تكون نخرد. كجاست آن رئيس جمهور قاطع و انقلابي تا با شمشير عدالت خود كمر مسئولين بي لياقت اين شهر را قطع نمايد. اي ملت اين شهر بعد از 25 سال از آزاديش آب آشاميدني ندارد و مردم، هم پول آب بد بو و متعفن سازمان آب كه به قيمت آب تصفيه شده است را بايد پرداخت نمايند و هم براي خود بايد آب آشاميدني بخرند. كجايند آن مردان بي ادعا كه ببينند چه بر سر خرمشهر آمده است و براي چي از شهر دفاع كردند. چي  بود و چه شد.

 

 

nsh_yuo2010@yahoo.com

با سلام خدمت مدیریت محترم مجله ی مبین
میخواستم مطالب جالب و در خور تفکری را در مورد جشنهای 2500 ساله شاهنشاهی به عرضتون برسونم. در واقع این مطلب را در جواب آقای غفاری مینویسم.(مقاله ایشون در شماره ی 740 با عنوان یادداشت های همینجوری) گفته ایشون رو کاملاً نقل می کنم و اون این بود "جشن های دوهزار و پانصد ساله ای که امروزه آنرا ولخرجی می نامیم ( در حالیکه نسبت به باج هایی که به روسیه و اکراین و لبنان و سوریه و فلک زده های دیگر می دهیم ، هیچ است!!!)حسن هایی داشت که نمونه کوچکش این بود که تمام ایرانیها در هر سنی با تاریخ شان از نزدیک آشنا می شدند و جایگاه ایران و ایرانی را می دانستند ." در جواب ایشون می خواستم بگم که این جشن ها چه خرج های مهملی را بر عامه ی مردم تحمیل کردند در صورتی که در اون زمان عامه ی مردم در فقر به سر می بردند شاه و همسرش حق برپا داشتن چنین جشنهایی رو نداشتند. ایشون فرمودند که " ایرانی ها در هر سنی با تاریخشان از نزدیک آشنا می شدند" می شه ایشون بفرمایند که چگونه مثلاً نوجوان 13 ساله عادی می تونست اون مراسم رو تماشا کنه در حالیکه اکثر مردم ایران از داشتن نعمت داشتن برق محروم بودند(من در خوشبینانه ترین حالت فرض کردم که مردم اون مراسم رو از تلویزیون ببینند- فکر کنم اونا اصلا نمی دونستن که تلویزیون چی هست که بخوان تماشاش کنن-) در ضمن مدعوین این جشنها صدها تن از میهمانان خارجی و گروهی از خواص مورد اعتماد دستگاه بودند ولی مردم ایران در آن هیچ حضوری نداشتند. حتی راه هایی که به پرسپولیس و تخت جمشید منتهی می شد از سوی نیروهای انتظامی و نظامی بسته شده بود و در آن روزها صدها مرد و زن ایرانی که نسبت به آنها سوظن می رفت دستگیر شده یا تحت نظر قرار گرفته بودند. حتی دیوید هاوسگو خبرنگار روزنامه تایمز در این مورد گفته بود:" یکی از نکات به شدت غم انگیز تمام این جشنها این است که این همه اقدامات شدید امنیتی بسیاری از جاذبه های مردمی آن را ازبین برده است."
در ادامه می خواستم گوشه ای از خرجها رو براتون بیارم و اونوقت این شما باشید که به قضاوت بشینید:
1. ساخت کیک نیم میلیون دلاری به ارتفاع سه متر. شاهکار "مسیو برانش" بزرگترین شیرینی ساز جهان که یک هواپیمای یخچال دار اجزای آن را از پاریس آورده بود.
2. ساختن تاجی برای شاه آنهم از شکلات فرانسوی.
3. بالا رفتن شاه از یک صندلی مخمل آبی فقط برای بریدن کیک آنهم با شمشیر تمام طلا و مرصع اقبال سلطنه ماکویی( که رضا خان پس از کشتن وی آن را تصرف کرده بود)
4. پخش سمفونی آندره کاستلو و لوریس چکناواریان با تناول خاویارهای طلایی در شب 10 میلیون دلار
5. خرید پنج هزار کیلو پشم و مو برای آرایش سربازان تاریخ ایران
6. اظهارات تدی کولک، رئیس اتحادیه توریستی اسراییل و شهردار بعدی اورشلیم مبنی بر اسرافکاری در جشن
7. آرایشگران طراز اول از سالنهای کاریتا و الکساندر پاریس به تخت جمشید پرواز کردند. الیزابت آرون یک نوع کرم صورت تولید کرد که نام آن را فرح گذاشت تا در جعبه های مخصوص به مهمانان اهدا شود.
8. مهمانان در ظروف چینی لیموژ غذا می خوردند و در جامهای بلورین باکارا می نوشیدند. نیروگاهی که مخصوص همین مناسبت ساخته شده بود بعدها برق پنجاه دهکده را می داد.
9. جالب تر از همه اعتراض سوئیسی ها به اعزام نماینده بود. سوئیسی ها در پاسخ به دعوت شاه فقط به اعزام یک عضو بازنشسته شورای حکومت فدرال اکتفا کرد. ولی همین اقدام بحث های بسیار تندی را در پارلمان برانگیخت. نمایندگان از دولت می پرسیدند: چرا سوئیس باید نماینده ای برای شرکت در یک نمایش مسخره بفرستد و یا اگر سوئیس در جشن شاه شرکت نکند چه چیزی را ازدست می دهد؟ آنها به خصوص تاکید می کردند:" وقتی مردم ایران از فقر رنج می برند، نماینده سوئیس نباید در جشنی حضور یابد که خوراک شاه و مهمانان ثروتمندش را خاویار تشکیل می دهد!"
یک سند هم از اسناد ساواک شیراز موجوده که می گه:" در تمام محافل شیراز بحث ازبین رفتن احشام عشایر و گرسنگی آنهاست.وقتی که این بحث به میان می آید سخن از هزینه جشنهای2500 ساله می شود و هرکس میزان هزینه جشنها را رقمی ذکر می کند عده ای می گویند هزینه جشن ها در حدود2000 میلیون تومان بعضی ها هم می گویند1000میلیون تومان و ... اکثراً هم می گویند فقط65 میلیون تومان صرف هزینه راه بین تخت جمشید و شیراز شده و بعداً هم می گویند با این همه هزینه سنگین مردمجنوب آب و نان ندارند و زارعین و عشایر اغنام و احشام خود را از دست داده و کسی به فکر نیست و همه گونه انتقادی در این مورد می کنند"و نکته ی جالب قضیه اینه که اسدالله اعلم در مورد خرجها گفته بود: حالا که داریم، اگر هم نداشتیم مردم ایران باید لحاف و تشک هایشان را می فروختند و این جشن را برگزار می کردیم. بذارید این شاهکار رو هم بگم و مقاله ام رو تموم کنم. عجیب ترین و سخت ترین کار،کار مورخان بود. شجاع الدین شفا به همراه جمعی از محققان و پژوهشگران فرزند رضاخان و نوه داداش بیگ را به کوروش پیوند بزنند و این یعنی یک شاهکار به تمام معنا.
خیلی چیزاست که می خوام بگم ولی از حوصله ی من و شما و بقیه خارجه که بخواییم یه مطلب طولانی رو بخونیم پس من به گفتن همین نکات بسنده می کنم.
با تشکر ص- ی

 

 

ebgh_80@yahoo.com

یادداشت های همین جوری

ابتدا مطلب دوست گرامی با آیدی میبدی با نام داغی که پول بر دلهامان گذارده در شماره 744
این مطلب اشاره به زوجی دارد که در صمیمیت زندگی می کنند ولی یک چشم و هم چشمی باعث می شود که مسیر زندگی شان عوض شود و پسرشان عاقبت نماز نخواند و معتاد شود !
چشم و هم چشمی یکی از مسایلی است که در خانواده های امروز ایرانی بسیار به چشم می خورد ، اما چشم و هم چشمی هم دو نوع دارد . یعنی هم می تواند خوب باشد که به آن می گویند رقابت سالم یا پیشرفت و هم می تواند بد باشد که عموما اولین دست آورد این نوع چشم و هم چشمی فراموشی ریشه ها و فرهنگ اصیل است . اما این دوستمان در غالب داستان نکته اصلی را که در نقد این عادت بد اجتماعی در نظر نگرفته است ، نقد اصولی آن است . یا بهتر بگویم ، فقط بیشتر هدفشان این بوده که بگویند ، هر کس فرضا یخچال سایت بای ساید دارد ، دیگر نماز نمی خواند و معتاد می شود ! نگاه سطحی ایشان به این قضیه فراگیر و بسیار مهم ، تا جایی پیشرفته است که بیشتر شبیه به سریالهای خانوادگی در زمان ظهر است که عموما به نمایش رادیویی بیشتر شباهت دارد تا تلویزیونی . دلیلش هم این است که خانم های خانه دار ، صدای تلویزیون را زیاد می کنند و در آشپزخانه به امور جاری می پردازند و جالب اینجاست که از روی صدا می توانند تصویرش را حدس بزنند . شعارهای سطحی این نوع برنامه ها هم نه تنها آموزش فرهنگی محسوب نمی شود ، بلکه به نوعی شور کردن یا بی نمک کردن قضیه است و تکرار آن ، گاها تهوع آور . مطلب این دوستمان هم از یک مساله کاملا اساسی اجتماع ما ، فقط جنبه سطحی و شعار زده گی به خود گرفته است و از پایه بی اساس است . یعنی مخاطب در انتها نگاهی به دور و بر خود که بیاندازد ، می بیند مبل داشتن که دلیل بر نماز خواندن یا نخواندن نمی شود ! به هر حال نگاه سطحی ایشان به این قضیه کاملا هدف ایشان را خنثی می کند .
اما موضوع دوم در مورد مطلب دوست گرامی با آیدی علی اکبر است که زحمت انتشار مطلبی را با عنوان مصحف فاطمیه در این ایام می کشند که جای تقدیر دارد . اما نکته ای که به نقد آن ( خصوصا در شماره 744 روزانه ) می پردازم ، مشابهت این قسمت از مطلب ایشان با مطلب دوست گرامی که در بالا توضیحاتی بر مطلبشان نوشتم می باشد . یعنی شعار زده گی احساسی و نه عقلانی .
ایشان نوشته اند که در جاهلیت امروز و قدیم ، مد ، زیور آلات ، آرایش ، جواهرات و غیره کاملا نشان از جاهلیت و عبث بودن برای زن ها دارد تا حدی که نور حضرت زهرا ، این موضوعات را تحت تاثیر قرار داده و ذوب می کند ! اگر بخواهیم همین قسمت از سخن ایشان را از روی خرد و منطق بررسی کنیم باید بگویم که جمعیت مسلمان دنیا ، به طور تقریبی یک ششم ، جمعیت دنیا می باشد . اگر چنین تفسیری از زیور آلات و آرایش و غیره درست باشد ، پس لا جرم ، پنج ششم زن های جهان ، در جاهلیت به سر می برند و مسیر را اشتباه گام بر می دارند ، چون مسلمان نیستند و مطمینا حضرت زهرا را نمی شناسند که همین دلیل به نظر من کافی است که سخن ایشان را شعار بداند . و در مقطعی بالاتر ، شان حضرت مریم را زیر سوال ببریم ، چون ایشان هم الگوی شان ، حضرت زهرا نبوده است .
اما نکته بعدی ، این است که برای نشان دادن چیزی خوب ، احتیاج به تخریب احساسی چیز دیگری نیست . چون آن چیز به ذات خود خوب است . مثلا اگر شما بخواهید زیبایی یک گل را نشان دهید ، مطمینا با کود مقایسه اش نمی کنید ، چون گل به ذات خود ، خوب است و نیازی به مقایسه نیست . کاری که این دوستمان کرده اند و مقام زن را در زمان پهلوی ، به قهقرا کشانده اند . ایشان گفته اند که در زمان پهلوی ، نیاز دانش اندوختن زنان و مسیر علمی داشتن زنان در آن برهه زمانی ، در بی حجابی بوده است که ابدا اینطور نبوده است . اولا حجاب هیچ منع یا لزومی نداشت و ثانیا مطلب این دوستمان را اساسا می توان نفی کرد ، چون مادر بزرگ های خودمان مثال های بسیار خوبی هستند . هم حجاب دارند ( عموما چادر ) و هم فرهنگ قرآن خوانی و مفاتیح جوانی و نماز خواندن هم از آنها به ما فرهنگ شده است . قاعدتا مادربزرگ های ما هم متعلق به نسل بعد از انقلاب نیستند . از طرفی زن های بزرگی که حتی تا امروز هم در قید حیات هستند و یا از دنیا رفته اند ، هم بسیاری شان ( اگر از حق نگذریم ، اکثرشان ) متعلق به آن دوره اند . پروین اعتصامی ، فروغ فرخزاد ، سیمین بهبهانی ، سیمین دانشور ، شیرین عبادی ، فریده لاشایی و اسامی ای که تعدادشان بسیار فراتر از چندین صفحه می شود . اما اگر بخواهیم آن زمان را با زمان حال مقایسه کنیم ، باز هم تصور ایشان از هرزه بافی های مردم نسبت به زنان آن دوره ، کاملا منتفی است . صفحات حوادث روزنامه ها و ظاهر اجتماع کاملا بر این قضیه گواه است که امنیت اجتماعی زنان بسیار پایین تر از حدی است که در زمان پهلوی بوده است . ایست ماشین ها در مقابل پای هر زن و دختری ، امنیت در زمان تاریکی هوا ، متلک ، مزاحمت و اسید پاچی ، قتل ، تجاوز و ... همگی نشان از عدم امنیت زنان در جامعه است که سابقا نبوده است . اما مثال دیگری که می توان در نقد مطلب این دوستمان بیان کرد ، وجود افرادی است که منصب هایی ( فارغ از بحث خوب یا بد بودن ) داشته اند . مریم رجوی که از قضا حجابش هم بسیار کامل بوده است ، زن هایی که در احزاب مختلف فعالیت های کلیدی داشتند ، زن هایی که در زمینه هنر ، فرهنگ و ادبیات پیشرو بوده اند . زن هایی که در بحث علم و طب بسیار پیشرفته بوده اند که هم اکنون هم در دانشگاه ها به تعلیم و آموزش مشغولند و افرادی بسیاری که محصول آن دوره هستند و بسیار هم در بحث حجاب ، همگی می توانند الگو باشند . اما در مورد جایگاه زن در غرب هم این دوستمان کاملا به بیراهه رفته اند . اگر در کشورهای غربی ، مساله سکس برای زنان آزاد است ، ابدا دلیل استفاده ابزاری از جنس زن نیست . بلکه نشان از آزادی های فردی و دموکراسی است که به زن یا مرد اجازه می دهد هر طور کا میل به زندگی هستند ، زندگی کنند نه آنطور که دولت آن ملت ها می پسندد . در تمامی کشورهای غربی زن دارای حقوق اجتماعی و فردی است و حتی حقوق مادی که در کشور ما ابدا نیست . بهترین دلیل ، اگر زنی تحت بدترین شرایط بخواهد از همسرش متارکه کند ، تا مرد اجازه ندهد ، این اتفاق نمی افتد . حضانت کودک همواره با پدر است مگر پدر رضایت بدهد . حقوق اجتماعی زن در ایران صفر است و مواردی که زن را از ابزار هم پست تر برده است . در کشورهای غربی ، زنان باردار ، از کار معاف و حقوق شان را دریافت می کنند . در هر ماه برای دوره سیکل ماهانه ، زن ها مرخصی دارند و حقوق شان پا بر جاست . چیزی که در ایران اصلا کسی به آن اهمیتی نمی دهد . یعنی در هر ماه ، چند روزی که متعلق به سیکل ماهانه خانم ها است ، اصلا نه برای همسر آن زن ، نه برای جامعه و نه برای کشور اهمیتی دارد . یعنی حساس ترین دوره عاطفی و روحی زن از جانب هیچکس نه تنها توجهی نمی شود ، بلکه حتی پیش پا افتاده هم قلمداد می شود و همه به چشم بد نگاه می کنند . طبیعی ترین حقوق زن این است که بتواند بسیار راحت ، از داروخانه یا فروشگاه ، نوار بهداشتی بخرد ، ولی دیدگاه مردم ( فروشنده مخصوصا ) ، دیدگاه اجتماع و دیدگاه کلی و فرهنگ اجتماع این را به کدامین چشم نگاه می کند ؟ آیا به جز این است که غربی ها بسیار زن را ارج می نهند تا ما ایرانی ها ؟ ما زن های ایران را از تمامی حقوق مادی و معنوی و بالخصوص حقوق طبیعی اش ، طرد کرده ایم ، آنها را باور نداریم و زن را بعنوان جنس دوم می پذیریم . همواره در خانواده ایرانی زن نقشش فقط اطاعت از اومر مرد است ، حق هیچ اظهار نظری را ندارد و زن عملا در جامعه ایرانی کسی است که فقط خانه داری بکند . از دید مردم اجتماع و مردان ، زنی خوب است که دست پختش خوب باشد ، خوب لباس بشورد و خیلی مترقی که باشیم ، زن را در تربیت بچه سهیم می کنیم . اکنون هم همینطور است ، در اکثر خانواده های سنتی ، زن هیچ جایگاهی به جز یک ماشین تولید مثل و ابزاری برای تخلیه مرد نیست . حتی علمای دینی تا حدی پیشرفته اند که زن را فقط برای متعه می پسندد و هیچ ارزشی برای ایشان قایل نیستند و هرگاه حرف از زن می خنواهند بزنند ، می گویند : زنی خوب است که خانه داری بکند ، بچه تربیت کند و ... یعنی زن هیچ جایگاهی در اجتماع ندارد و همیشه باید محبوس خانه باشد و جوراب بشوید . راه دور چرا برویم ، اگر اهل سفر باشید کافی است به مناطقی مثل بندر ترکمن یا برخی از شهرهای عربی بروید . زن عملا خرید و فروش می شود . قیمت یک زن ، بر اساس بهای معنوی اش نیست ، بلکه بر اساس تعداد فرشی است که می تواند در سال بدوزد !!! و این یعنی فاجعه . یعنی در همین امروز ، می توانید در این کشور جاهای فراوانی را پیدا کنید تا ببینید نوع برخورد با زن ها چگونه است . اما مطلب مهمی که در پایان به آن اشاره می کنم این است ، این مطالبی که دوست عزیز مان نقل کرده اند ، مربوط به سخنرانی است که در سال شصت و هشت گفته شده است . مطمیمنا جامعه ای که ما امروز در آن زندگی می کنیم ، کاملا از هر حیث با آن دوران متفاوت است . سال های بین انقلاب تا اواخر جنگ ، از سال هایی است که ایران معنوی ترین سال هایش را طی می کرد و معنویات جای همه چیز را گرفته بود . زن و مرد ، دست در دست هم ، برای هدفی واحد که همانا دفاع از خاک و فرهنگ و ارزش ها بود ، حرکت می کردند . صحبت هایی که از جانب من شد ، نقدی بر سخنان آنزمان رهبری نیست ، بلکه مقایسه آن سال با سالهای کنونی است که جایگاه مقام زن ، افول و تنزل کرده است . به هر حال منصف باشیم و احساستمان را در هر بحثی دخیل نکنیم . همین .

 

 

ashoora63.ht@gmail.com

68 ستاره از كهكشان نوراني حضرت روح الله

قسمت دوم


35- چه شيرينى بالاتر از اينکه ملت بزرگ ايران مثل يک صاعقه بر سر امريکا فرود آمده است. چه شيرينى بالاتر از اينکه ملت ايران س قوط ارکان و کنگره هاى نظام ستمشاهى را نظاره کرده است و شيشه حيات امريکا را در اين کشور شکسته است و چه شيرينى بالاتر از اينکه مردم عزيزمان ريشه هاى نفاق و مليگرايى و التقاط را خشکانيده اند و انشاءاللّه شيرينى تمام ناشدنى آن را در جهان آخرت خواهند چشيد.

36- تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستيم .

37- ما بر سر شهر و مملکت با کسى دعوا نداريم. ما تصميم داريم پرچم لا اله الا اللّه را بر قلل رفيع کرامت و بزرگوارى به اهتزاز درآوريم.

38- وظيفه اوليه ما و انقلاب اسلامى ماست که در سراسر جهان صدا زنيم که اى خواب رفتگان! اى غفلتزدگان! بيدار شويد و به اطراف خود نگاه کنيد که در کنار لانه هاى گرگ منزل گرفته ايد. برخيزيد که اينجا جاى خواب نيست! و نيز فرياد کشيم سريعا قيام کنيد که جهان ايمن از صياد نيست! امريکا و شوروى در کمين نشسته اند، و تا نابودى کاملتان از شما دست بر نخواهند داشت.

39- راستى اگر بسيج جهانى مسلمين تشکيل شده بود، کسى جرات اينهمه جسارت و شرارت را با فرزندان معنوى رسول اللّه - صلى اللّه عليه و آله و سلم - داشت? امروز يکى از افتخارات بزرگ ملت ما اين است که در برابر بزرگترين نمايش قدرت و آرايش ناوهاى جنگى امريکا و اروپا در خليج فارس صفآرايى نمود.

40- نکته مهمى که همه ما بايد به آن توجه کنيم و آن را اصل و اساس سياست خود با بيگانگان قرار دهيم اين است که دشمنان ما و جهانخواران تا کى و تا کجا ما را تحمل مى کنند و تا چه مرزى استقلال و آزادى ما را قبول دارند. به يقين آنان مرزى جز عدول از همه هويتها و ارزشهاى معنوى و الهىمان نمى شناسند. به گفته قرآن کريم، هرگز دست از مقاتله و ستيز با شما بر نمى دارند مگر اينکه شما را از دينتان برگردانند. ما چه بخواهيم و چه نخواهيم صهيونيستها و امريکا و شوروى در تعقيبمان خواهند بود تا هويت دينى و شرافت مکتبى مان را لکه دار نمايند.

41- بعضى مغرضين ما را به اعمال سياست نفرت و کينه توزى در مجامع جهانى توصيف و مورد شماتت قرار مى دهند، و با دلسوزيهاى بيمورد و اعتراضهاى کودکانه مى گويند جمهورى اسلامى سبب دشمنيها شده است و از چشم غرب و شرق و ايادىشان افتاده است! که چه خوب است «به » اين سؤال پاسخ داده شود که ملتهاى جهان سوم و مسلمانان، و خصوصا ملت ايران، در چه زمانى نزد غربيها و شرقيها احترام و اعتبار داشته اند که امروز بى اعتبار شده اند!

42- نبايد از اين مسئله غفلت كنيم كه امروز روز آماده باش همه دشمنان اسلام است، روز بيدارباش همه جهانخواران است. آن روزي كه استعمار شرق و غرب مسلمانان را خواب كرده بود و بر مركب مراد سوار بود. از خطر بزرگ و بالقوه اي به نام اسلام و قرآن سخن مي گفت. و اما امروز كه شوروي و آمريكا به دنبال انقلاب مقدس اسلامي ايران صدها ضربه سياسي، نظامي و فرهنگي خورده اند و در همه جاي عالم خطر اسلام عليه منافع حياتي شان به صدا درآمده است، بايد با دقت تمام كيد و فريب استكبار شرق و غرب را شناخت و خنثي كرد. ملت هاي مسلمان بايد اصل را بر دشمني و فريب ابرقدرت ها با خود بگذارند.

43- اگر ملت ايران از همه اصول و موازين اسلامى و انقلابى خود عدول کند و خانه عزت و اعتبار پيامبر و ائمه معصومين - عليهم السلام - را با دستهاى خود ويران نمايد، آن وقت ممکن است جهانخواران او را به عنوان يک ملت ضعيف و فقير و بى فرهنگ به رسميت بشناسند، ولى در همان حدى که آنها آقا باشند ما نوکر، آنها ابرقدرت باشند ما ضعيف، آنها ولى و قيم باشند ما جيره خوار و حافظ منافع آنها.

44- ما بايد خود را آماده کنيم تا در برابر جبهه متحد شرق و غرب، جبهه قدرتمند اسلامى - انسانى با همان نام و نشان اسلام و انقلاب ما تشکيل شود، و آقايى و سرورى محرومين و پابرهنگان جهان جشن گرفته شود.

45- من به صراحت اعلام مى کنم که جمهورى اسلامى ايران با تمام وجود براى احياى هويت اسلامى مسلمانان در سراسر جهان سرمايه گذارى مى کند. و دليلى هم ندارد که مسلمانان جهان را به پيروى از اصول تصاحب قدرت در جهان دعوت نکند و جلوى جاه طلبى و فزونطلبى صاحبان قدرت و پول و فريب را نگيرد. ما بايد براى پيشبرد اهداف و منافع ملت محروم ايران برنامه ريزى کنيم. ما بايد در ارتباط با مردم جهان و رسيدگى به مشکلات و مسائل مسلمانان و حمايت از مبارزان و گرسنگان و محرومان با تمام وجود تلاش نماييم و اين را بايد از اصول سياست خارجى خود بدانيم.

46- ما اعلام مى کنيم که جمهورى اسلامى ايران براى هميشه حامى و پناهگاه مسلمانان آزاده جهان است و کشور ايران به عنوان يک دژ نظامى و آسيبناپذير نياز سربازان اسلام را تامين و آنان را به مبانى عقيدتى و تربيتى اسلام و همچنين به اصول و روشهاى مبارزه عليه نظامهاى کفر و شرک آشنا مى سازد

47- خدا مى داند که راه و رسم شهادت کور شدنى نيست، و اين ملتها و آيندگان هستند که به راه شهيدان اقتدا خواهند نمود و همين تربت پاک شهيدان است که تا قيامت مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفاى آزادگان خواهد بود.

48- خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنان که در اين قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنهايى که اين گوهرها را در دامن خود پروراندند! خداوندا، اين دفتر و کتاب شهادت را همچنان به روى مشتاقان باز، و ما را هم از وصول به آن محروم مکن

49- آنهايى که در اين چند سال مبارزه و جنگ به هر دليلى از اداى اين تکليف بزرگ طفره رفتند و خودشان و جان و مال و فرزندانشان و ديگران را از آتش حادثه دور کرده اند مطمئن باشند که از معامله با خدا طفره رفته اند، و خسارت و زيان و ضرر بزرگى کرده اند که حسرت آن را در روز واپسين و در محاسبه حق خواهند کشيد.

50- من در ميان شما باشم و يا نباشم به همه شما وصيت و سفارش مى کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد و نگذاريد پيشکسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگى روزمره خود به فراموشى سپرده شوند.

51- چه بسا آنهايى که تا ديروز در برابر اين نظام جبهه گيرى کرده بودند و فقط به خاطر سقوط نظام و حکومت جمهورى اسلامى ايران از صلح و صلحطلبى به ظاهر دم مى زدند، امروز نيز با همان هدف سخنان فريبنده ديگرى را مطرح نمايند، و جيره خواران استکبار، همانها که تا ديروز در زير نقاب دروغين صلح، خنجرشان را از پشت به قلب ملت فرو کرده بودند، امروز طرفدار جنگ شوند و مليگراهاى بى فرهنگ براى از بين بردن خون شهداى عزيز و نابودى عزت و افتخار مردم، تبليغات مسموم خويش را آغاز نمايند

52- خداوندا، در جهان ظلم و ستم و بيداد، همه تکيه گاه ما تويى ، و ما تنهاى تنهاييم و غير از تو کسى را نمى شناسيم و غير از تو نخواسته ايم که کسى را بشناسيم. ما را يارى کن، که تو بهترين يارى کنندگانى.

53- فرزندان انقلابى ام، اى کسانى که لحظه اى حاضر نيستيد که از غرور مقدستان دست برداريد، شما بدانيد که لحظه لحظه عمر من در راه عشق مقدس خدمت به شما مى گذرد. مى دانم که به شما سخت مى گذرد، ولى مگر به پدر پير شما سخت نمى گذرد؟ مى دانم که شهادت شيرينتر از عسل در پيش شماست، مگر براى اين خادمتان اينگونه نيست؟ ولى تحمل کنيد که خدا با صابران است.بغض و کينه انقلابى تان را در سينه ها نگه داريد، با غضب و خشم بر دشمنانتان بنگريد، و بدانيد که پيروزى از آن شماست.

54- کسى تصور نکند که ما راه سازش با جهانخواران را نمى دانيم ولى هيهات که خادمان اسلام به ملت خود خيانت کنند .

55- که اگر بندبند استخوانهايمان را جدا سازند، اگر سرمان را بالاى دار برند، اگر زنده زنده در شعله هاى آتشمان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستيمان را در جلوى ديدگانمان به اسارت و غارت برند هرگز اماننامه کفر و شرک را امضا نمى کنيم.

56- فرهنگ دانشگاهها و مراکز غيرحوزه اى به صورتى است که با تجربه و لمس واقعيتها بيشتر عادت کرده است، تا فرهنگ نظرى و فلسفى. بايد با تلفيق اين دو فرهنگ و کمکردن فاصله ها، حوزه و دانشگاه درهم ذوب شوند، تا ميدان براى گسترش و بسط معارف اسلام وسيعتر گردد

57- فرهنگ دانشگاهها و مراکز غيرحوزه اى به صورتى است که با تجربه و لمس واقعيتها بيشتر عادت کرده است، تا فرهنگ نظرى و فلسفى. بايد با تلفيق اين دو فرهنگ و کمکردن فاصله ها، حوزه و دانشگاه درهم ذوب شوند، تا ميدان براى گسترش و بسط معارف اسلام وسيعتر گردد

58- آن چيزى که روحانيون هرگز نبايد از آن عدول کنند و نبايد با تبليغات ديگران از ميدان به در روند حمايت از محرومين و پا برهنه هاست، چرا که هر کسى از آن عدول کند از عدالت اجتماعى اسلام عدول کرده است

59- شما بايد نشان دهيد كه چگونه مردم عليه ظلم و بيداد و تحجر و واپس گرايي قيام كردند و فكر اسلام ناب محمدي را جايگزين تفكر اسلام سلطنتي، اسلام سرمايه داري، اسلام التقاط و در يك كلمه اسلام آمريكايي كردند

60- فرزندان عزيز جهادي ام، به تنها چيزي كه بايد فكر كنيد به استواري پايه هاي اسلام ناب محمدي -صلي الله عليه و آله و سلم است. اسلامي كه غرب و در رأس آن آمريكاي خونخوار و شرق در رأس آن شوروي جنايتكار را به خاك مذلت خواهد نشاند. اسلامي كه پرچمداران پابرهنگان و مظلومين و فقراي جهانند و دشمنان آن ملحدان و كافران و سرمايه داران و پول پرستانند اسلامي كه طرفداران واقعي آن هميشه از مال و قدرت بي بهره بوده اند و دشمنان حقيقي آن زراندوزان حيله گر و قدرت مداران بازيگر و مقدس نمايان بي هنرند.

61- مگر بيش از اين است كه ما ظاهراً از جهانخواران شكست مى‌خوريم و نابود مى شويم؟ مگر بيش از اين است كه ما را در دنيا به خشونت و تحجر معرفى مى كنند؟ مگر بيش از اين است كه با نفوذ ايادى قاتل و منحرف خود در محافل و منازل، عزت اسلام و مسلمين را پايكوب مى كنند؟ مگر بيش از اين است كه فرزندان عزيز اسلام ناب محمدى در سراسر جهان بر چوبه هاى دار مى روند؟ مگر بيش از اين است كه زنان و فرزندان خردسال حزب اللّه در جهان به اسارت گرفته مى شوند؟ بگذار دنياى پست ماديت با ما چنين كند ولى ما به وظيفه اسلامى خود عمل كنيم.

62- راستي مگر ما فراموش كرده ايم كه ما براي اداي تكليف جنگيده ايم و نتيجه فرع آن بوده است.

63- جناب آقاي گورباچف! براي همه روشن است كه از اين پس كمونيسم را بايد در موزه‌هاي تاريخ سياسي جهان جستجو كرد، چرا كه ماركسيسم جوابگوي هيچ نيازي از نيازهاي واقعي انسان نيست، چرا كه مكتبي است مادي، و با ماديت نمي توان بشريت را از بحران عدم اعتقاد به معنويت، كه اساسي ترين درد جامعه بشري در غرب و شرق است، به در آورد.

64- ما مسلمانان جهان را مانند مسلمانان كشور خود دانسته و هميشه خود را در سرنوشت آنان شريك مي‌دانيم. فرياد برائت ما از مشركان و كافران، فرياد از ستم ستمگران و فرياد امتى است كه جانشان از تجاوزات شرق و غرب و در راس آنان امريكا و اذناب آن به لب رسيده است و خانه و وطن و سرمايه اش به غارت رفته است

65- فرياد برائت ما، فرياد امتى است كه همه كفر و استكبار به مرگ او در كمين نشسته اند و همه تيرها و كمانها و نيزه ها به طرف قرآن و عترت عظيم نشانه رفته اند و هيهات كه امت محمد (ص) و سيراب شدگان كوثر عاشورا و منتظران وراثت صالحان به مرگ ذلت بار و به اسارت غرب و شرق تن در دهند

66- هيهات كه خمينى، در برابر تجاوز ديوسيرتان و مشركان و كافران به حريم قرآن كريم و عترت رسول خدا و امت محمد (ص) و پيروان ابراهيم حنيف ساكت و آرام بماند و يا نظاره گر صحنه هاى ذلت و حقارت مسلمانان باشد. من خون و جان ناقابل خويش را براى اداى واجب حق و فريضه دفاع از مسلمانان آماده نموده ام و در انتظار فوز عظيم شهادتم.

67- قدرتها و ابرقدرتها و نوكران آنان مطمئن باشند كه اگر خمينى يكه وتنها هم بماند به راه خود كه راه مبارزه با كفر و ظلم و شركت و بت‌پرستى است ادامه مى دهد و به يارى خدا در كنار بسيجيان جهان اسلام، اين پابرهنه هاى مغضوب ديكتاتورها، خواب راحت را از ديدگان جهانخواران و سرسپردگانى كه به ستم و ظلم خويشتن اصرار مى نمايند سلب خواهد كرد.

68- پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا مملكت شما آسيب نبيند.

 

 

aliakbar_313@yahoo.com


 

 

 

فاطمه‌ی زهرا(س)، یک سرمشقی نورانی در مقام عمل برای ما

در مقام‌ تنزل‌ وجود، آن‌جایی‌ كه‌ عظمتهای‌ ملكوتی‌ به‌ واقعیتهای‌ عالم‌ جسم‌ و ملك‌ می‌پیوندد و این‌ قالبهای‌ بشری‌، حامل‌ آن‌ معنویتها و روحها می‌شود; آن‌وقت‌، هر حركت‌ و هر اشاره‌ و هر حرف‌ از زبان‌ آنها، برای‌ ماها كه‌ عقب‌ هستیم‌، یك‌ سرمشق‌ نورانی‌ می‌شود. این‌ كافی‌ نیست‌ كه‌ ما بدانیم‌ فاطمه‌ی‌ زهرا(سلام‌الله‌علیها) در چه‌ اوجی‌ و با چه‌ عظمتی‌ در این‌ عالم‌ بوده‌ و در عالم‌ معنا و ملكوت‌ خواهد بود. البته‌ دانستنش‌ برای‌ ما یك‌ معرفت‌ است‌ و اگر معرفت‌ روشنی‌ گیر كسی‌ بیاید ـ كه‌ آن‌ هم‌ جز در سایه‌ی‌ عمل‌ به‌ دست‌ نمی‌آید ـ خیلی‌ قیمت‌ دارد.
معرفت‌ خالص‌ روشن‌ گویای‌ از آن‌ معنویتها، گیر همه‌ نمی‌آید. اولیای‌ بزرگ‌ خدا هستند كه‌ می‌توانند گوشه‌هایی‌ از آن‌ را درك‌ كنند و ببینند. آن‌ مقداری‌ كه‌ ما درك‌ می‌كنیم‌ و می‌فهمیم‌، باید برای‌ ما سرمشق‌ حركت‌ و عمل‌ باشد. شیعیان‌، این‌ نكته‌ را باید فراموش‌ نكنند. البته‌ همه‌ی‌ مسلمین‌ سهیمند; منتها شاید این‌طور معرفتی‌، در غیر از شیعه‌ كمتر هست؛ نه‌ این‌كه‌ هیچ‌ نیست‌. بعضی‌ از كسانی‌ كه‌ شیعه‌ هم‌ نیستند، در مقام‌ معرفت‌ نسبت‌ به‌ اهل‌بیت‌، خیلی‌ جلو هستند; اما در این‌ حد، غالبا و عموما متعلق‌ به‌ شیعه‌ است‌.
باید هر حرف‌ و كلمه‌ و هر اشاره‌ای‌ در زندگی‌ این‌ بزرگوار، برای‌ ما یك‌ سرمشق‌ باشد. به‌ محبت‌ دورادور و احساس‌ محبت‌ اكتفا نكنیم؛ این‌ احساس‌ را در زندگی‌ پیاده‌ نماییم‌. اگر محبت‌ نباشد، این‌ رابطه‌ی‌ عملی‌ به‌ وجود نمی‌آید. در سایه‌ی‌ آن‌ محبت‌، می‌شود این‌ پیوند و پیوستگی‌ عملی‌ را به‌ وجود آورد; اما بدون‌ این‌ پیوستگی‌ و پیوند عملی‌، اصل‌ آن‌ محبت‌ زیر سؤال‌ خواهد رفت‌. "قل‌ ان‌ كنتم‌ تحبون‌الله‌ فاتبعونی‌ یحببكم‌الله‌". دنباله‌ی‌ محبت‌، باید اطاعت‌ و متابعت‌ باشد‌.

فرازی از بیانات مقام عضماي ولايت حضرت آيت الله خامنه اي
‌در دیدار با مداحان ‌اهل‌ بیت‌(ع‌)، به ‌مناسبت‌ میلاد مبارك‌ صدیقه‌ی ‌كبری‌ فاطمه‌ی‌ زهرا(س‌)17/10/1369

-----------------------------------

حديث فاطمي:

قالَتْ فاطِمَةُ الزَّهْراء ( سلام الله عليها) :
وَاللّهِ يَابْنَ الْخَطّابِ لَوْلا أنّى أكْرَهُ أنْ يُصيبَ الْبَلاءُ مَنْ لا ذَنْبَ لَهُ، لَعَلِمْتَ أنّى سَأُقْسِمُ عَلَى اللّهِ ثُمَّ أجِدُهُ سَريعَ الاْجابَةِ.

حضرت فاطمه زهرا (سلام الله عليها) به عمر بن خطّاب فرمود: سوگند به خداوند، اگر نمى ترسيدم كه عذاب الهى بر بى گناهى، نازل گردد; متوجّه مى شدى كه خدا را قسم مى دادم و نفرين مى كردم. و مى ديدى چگونه دعايم سريع مستجاب مى گرديد.

اصول كافى: ج 1، ص 460، بيت الأحزان: ص 104، بحارالأنوار: ج 28، ص 250، ح 30.


 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

17 خرداد / 7 ژوئن / 21 جمادي الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
17 خرداد ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
حفظ نظم تهران به ژنرال روس ، پالكونيك ، سپرده شد

محمد عليشاه قاجار در پي استقرار در باغ شاه ( پادگان حر ) و بازداشت گروهي از سران كشور و تبعيد پاره اي از آنان به خراسان و اشغال نظامي سازمانهاي پست و تلگراف ، از 17 خرداد 1287 خورشيدي حفظ نظم تهران را به پالكونيك ، ژنرال روس ، و نيروي قزاق سپرد . مجاهدان مسلح مشروطيت هم در بهارستان و مجلس سنگر بندي كردند تا از نمايندگان حفاظت كنند و به اين ترتيب ، شهر تهران در داخل حصار و باروي خود چهره يك منطقه نظامي را به خود گرفت. اين اقدام محمد عليشاه سقوط او را تسريع كرد.

 

تشكيل كميته انقلاب سرخ در گيلان

ميرزا كوچك خان

ميرزا كوچك خان و همفكرانش 17 خرداد 1299 ( 7 ژوئن 1920 ) در گيلان كميته انقلاب سرخ تشكيل داده بودند . وي يك روز پيش از اين ، روساي ادارات دولتي گيلان را زنداني كرده و 18 خرداد تشكيل يك دولت محلي را در رشت اعلام داشته بود. ميرزا كوچك فرزند ميرزا بزرگ رشتي كه مخالف سلطه انگليسي ها بود هنگام تاسيس كميته انقلاب گيلان 40 ساله بود.
    
    
    

 

پرده برداري از مجسمه فردوسي در تهران

17 خرداد 1338 خورشيدي با برپايي مراسمي با شكوه ، از مجسمه ابوالقاسم فردوسي در ميدان فردوسي شهر تهران پرده برداري شد. ترديد نيست که فردوسي بيش از هر كس ديگر به ايران و ايراني خدمت بي شائبه كرده است . فرق فردوسي با ساير ايراندوستان بنام ، در اين بوده است كه بدون چشمداشت عمر خود را وقف خدمت به وطن و زبان فارسي كرد. او بسال 1020 ميلادي در توس در گذشت و ايرانيان هر روز كه مي گذرد بيشتر متوجه عمق و عظمت خدمات بي دريغ فردوسي مي شوند. 23 بهمن 1357 ــ چندساعت پس از پيروزي انقلاب ــ گروهي سر مجسمه فردوسي را در ميدان او قطع كردند!! كه پس از اعتراض عمومي مردم ، مجسمه مرمت شد.
    
    
    

 

شكست كامل ناآرام كنندگان خوزستان

دريادار دكتر احمد مدني كرماني

پس از شكست كامل نا آرام كنندگان خوزستان ، 17 خرداد 1358 به خواست دريادار دكتر احمد مدني كرماني استاندار وقت خورستان، همه شوراها و كميته ها و كانونها در اين استان منحل و حفظ نظم صرفا به پليس و ژاندارمري سپرده شد. در جريان نا آرامي هاي خوزستان كه بوي ضد ميهني از آن به مشام مي رسيد عده اي كشته و مجروج شده بودند و دريادار مدني با بكارگيري واحدهاي ارتش با يك تاكتيك ماهرانه به غائله پايان داد كه خدمت چشمگيري به حفظ تماميت وطن محسوب مي شود. دريار دكتر مدني پس از انقلاب ، در سمت وزير دفاع كابينه ، تلاش بسيار براي سر و سامان دادن به نيروهاي مسلح كشور كرد . اين كوشش در وضعيتي صورت گرفت. دكتر مدني كه يك ملي گراي بنام است در نخستين انتخابات رياست جمهوري ايران دوم شد و سپس به نمايندگي از زادگاه خود ــ كرمان ــ به مجلس رفت.

 

وقايع جنگ هشت ساله در چنين روزي

17/03/58
آغاز فعاليت روزمره در خرمشهر ؛ ادامه تعطيلي بعضي از مغازه‌ها ، ادارة بندر و مدارس ؛ تيراندازي‌هاي پراكندة شبانه .

اطلاعيه جبهه ملي ( تشكيلات خوزستان ) درباره حوادث اخير خوزستان ، عناصر تجزيه‌طلب و مماشات دولت ، تيره‌سازي روابط با دنيا به خاطر كمك به فلسطين و اعراب و علت استعفاي دكتر سنجابي رهبر اين جبهه .
گزارش جانبدارانه نشريه “ رزم خونين “ ( ارگان ماركسيست ـ لنينيست جنوب ) از درگيري‌هاي خوزستان تحت عنوان “ فاجعه به خون كشيدن خلق عرب خوزستان “ .

دعوت علامه احمد مفتي‌زاده از صاحب‌نظران براي شركت در كنفرانس 20 خرداد در سنندج براي مذاكره درباره “ چارچوب خودمختاري كردستان “ و سخنراني وي در ميدان آزادي اين شهر در مورد خودمختاري و تكذيب كانديدا شدن خود .
بيانيه سازمان مجاهدين خلق ايران در تأكيد بر ضرورت تشكيل مجلس مؤسسان از طريق انتخابات عمومي سراسري و تقبيح هرگونه عملكرد ناصواب تحت نام امام .

اظهارات سرلشكر فربد رئيس ستاد ارتش در خصوص بلامانع بودن شركت نظاميان در تظاهرات ، ميتينگ‌ها و عضويت آنان در احزاب و گروه‌ها در خارج از ساعات كار با لباس شخصي و همچنين توجه به تشكيل شوراهاي نظامي هماهنگ با نوسازي ارتش .
گزارش و انتقاد دفتر هماهنگي استان‌هاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از عدم همكاري ارتش و دولت موقت در تأمين و تدارك نياز واحدهاي سپاه در مركز استان‌ها .

مصاحبه وزير امورخارجه ايران با يونايتدپرس دربارة چگونگي اجرا و يا لغو قراردادهاي ايران و آمريكا و عدم پذيرش سفير آن كشور .
تحليل و گزارش كاردار سفارت آمريكا در تهران به وزارت امور خارجه آن كشور از آينده انقلاب اسلامي : جنبش اسلامي خميني هم سرانجام شكست خورده و يا حداقل موفق نخواهد شد . نقطه نظر خميني براي تشكيل يك جمهوري اسلامي در ايران بر پايه عدل ايده‌آل 1300 سال پيش با واقعيات ايران قرن بيستم متناقض است .

تلفنگرام قرارگاه سيا در تهران به مركز سيا در واشنگتن دربارة موافقت آيت الله شريعتمداري با برقراري تماس با دولت آمريكا جهت برخورداري از حمايت آن كشور ضمن تأكيد بر سرّي و محدود بودن اين ارتباطات .
گزارش آسوشيتدپرس از تصميم دولت كارتر براي ايجاد يك نيروي ضربت صد هزار نفري به منظور حراست از منافع آمريكا در ماوراء بحار و خليج فارس ؛ گزارش القبس از طرح وزير امور خارجه آمريكا از ايجاد يك فرماندهي خاورميانه‌اي در پنتاگون و نامزدي ژنرال رالف لاورنس كه سه ماه در عربستان حضور داشته براي تصدي فرماندهي نيروي يكصد هزار نفري در خليج فارس .

پاسخ روزنامه‌هاي جمهوري اسلامي و آيندگان به جنگ تبليغات شديد رسانه‌هاي عراق عليه ايران ؛ گزارش روزنامه جمهوري اسلامي از اوضاع ناآرام عراق و پيش‌بيني اينكه رژيم عراق مانندآخرين روزهاي رژيم شاه در وضع سختي قرار گرفته است . گزارش آيندگان از مشكلات رژيم عراق در مناطق كردنشين آن كشور .
17/03/60
اعلام جزئيات اعزام نيرو براي جنگ با اسرائيل توسط آيت الله خامنه‌اي.
17/03/63
هواپيماهاي سعودي با حمايت ناوهاي آمريكايي در خليج فارس به هواپيماهاي اف-4 ايران حمله كرده و موجب سقوط آن شدند.
وزير خارجه شوروي آمادگي كشورش را براي روابط با ايران اعلام داشت.

17/03/64
عمليات ظفر 1 در منطقه جزيره مينو
چند محموله نظامي حاوي موشكهاي روسي "سام" تحويل ايران داده شد.
 

 

 سومين يورش نظامي حكومت ستمگر پهلوي به مدرسه فيضيه قم

17 خرداد 1354 - سومين يورش نظامي حكومت ستمگر پهلوي به مدرسه فيضيه قم صورت گرفت. در آن ايام رژيم پهلوي تبليغات عوام فريبانه گسترده اي در راه رسيدن به دروازه هاي تمدن بزرگ به راه انداخته بود و در همين مسير حزب دستاخيز را تشكيل داد . امام خميني(ره) به مناسبت برگزاري مراسم بزرگداشت دوازدهمين سالگرد شهداي 15 خرداد 1342 اعلاميه اي صادر فرمودند كه در آن ضمن تحريم حزب رستاخيزازروحانيون و طلاب خواسته بودند تا مراسم اين روزرا هرچه با شكوه تر برگزار كند . ازاين جهت روز 15خرداد جنب و جوش وتظاهرات در اطراف و داخل مدرسه فيضيه آغاز شد؛ و سرانجام روز 17 خرداد نيروهاي پليس و ساواك ضمن محاصره مدرسه، پس ازقطع جريان آب و برق آن مكان، به درون مدرسه هجوم بردند و جمعي را مضروب و دستگير ساختند. در اين ميان عده اي هم به شهادت رسيدند. مطبوعات خارجي تعداد شهدا را در اين روز 45 تن و مجروحان را بسيار زياد و دستگيرشدگان را 500 تن ذكر كردند .

 

 اعلام تصميم شوراي انقلاب مبني بر ملي شدن كليه بانكها

[17 خرداد 1380] - بنابر تصميم شوراي انقلاب، كليه بانكها در كشور ملي اعلام شد . به دنبال اين تصميم 24بانك خصوصي و بانكها مختلط به صورت ملي درآمدند.قبل ازپيروزي انقلاب اسلامي بانكها درايران به عنوان شريانهاي حياتي ابرقدرتها عمل مي كردند وبا افزايش قيمت نفت و نفوذ سرمايه هاي خارجي رشد فراوان يافتند. اين رشدبي رويه بيانگر ميزان وابستگي اقتصادي رژيم حاكم،به امپراياليسم خارجي بود. پس از ملي شدن بانكها تحولات مثبتي در اقتصاد داخلي و خارجي كشور پديد آمد.

Mobin_s2004@yahoo.com
7 ژوئن ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
مرگ ممتاز محل

تصويرممتاز محل

تصويرممتاز محل

«ممتاز محل » همسر « شاه جهان » امپراتور تيموري ( مغول ) هند هفتم ژوئن 1631 هنگام وضع حمل پانزدهمين فرزند خود درگذشت و « شاه جهان » كه به وي علاقه فراوان داشت تصميم گرفت به يادبود او يك ساختمان باشكوه بسازد و بناي «تاج محل» سال بعد آغاز شد و پس از 23 سال به پايان رسيد. اين بناي باشكوه كه از سنگ مرمر ساخته شده توسط استاد عيسي ، معمار مشهور ايران طراحي و بنا گرديده و هنوز از يكي از ابنيه زيباي جهان بشمار مي رود. همين ساختمان نام بانو « ممتاز محل » را با خود وارد تاريخ كرده است.

عمارت تاج محل

عمارت تاج محل


    

 

دو رويداد مهم در منطقه بالكتيك

شكست نظامي دانمارك از سوئد در هفتم ژوئن 1660 باعث باز شدن درياي بالتيك به روي كشتي هاي جنگي همه كشورها شد. دانمارك مانع اين كار بود.
    در همين روز در سال 1905 نروژ از سوئد جدا شد كه در سال 1814 به صورت واحد در آمده بودند. تصميم به جدايي را نروژ گرفته بود. نروژ يك كشور ثروتمند داراي نفت است. اين نفت سالها پس از جدايي دو كشور به بهره برداري رسيد.

برخي ديگر از رويدادهاي 7 ژوئن

  • 1494:   اسپانيا و پرتغال با امضاي عهد نامه TORDESILLAS موافقت كردند كه قاره آمريكا را ميان خود قسمت كنند . اين تصميم برپايه اعلاميه قبلي پاپ اتخاذ شد.
        

  • 1557:   انگلستان به فرانسه كه با اسپانيا متحد شده بود اعلان جنگ داد.
        

  • 1863:   سپاه اعزامي فرانسه به مكزيك، مكزيكو سيتي را تصرف كرد.

  • 1898:   حزب سوسيال دمكرات ايالات متحده براي نخستين بار از جانب خود نامزد رياست جمهوري تعيين كرد.

  • 1942:   ناو امريكايي« يورك تاون» در جريان جنگ« ميدوي» توسط نيروهاي ژاپني غرق شد.

  • 1967:   نيروهاي اسرائيل ارتش مصر در صحراي سينا را تا آبراه سوئز عقب راندند.

  • 1981:   در جريان جنگ عراق با ايران ، نيروي هوايي اسرائيل تاسيسات اتمي و توليد پلوتونيوم عراق را بمباران و از ميان برد.

  • 1990:   مجلس نمايندگان آمريكا با تصويب طرحي دولت اين كشور را از فروش تكنولوژي پيشرفته به شوروي مادام كه با استقلال ليتواني نكند منع كرد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    21 جمادي الاول هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     تولد «ابوجعفراحمدبن ابراهيم قيرواني» مشهور به« ابن جَزّار»

    21 جمادي الاول 320 - «ابوجعفراحمدبن ابراهيم قيرواني» مشهور به« ابن جَزّار» از پزشكان نامدار مغرب درقرن چهارم هجري قمري متولد شد. ابن جزّار طب را ابتدا نزد پدر و عمويش فراگرفت و پس ازسالها تجربه و دانش اندوزي طبيبي حاذق شد. او بيش از70سال از عمر طولاني خود را به قناعت و گوشه نشيني گذراند و برخلاف پزشكان آن دوره با وابستگان حكومتي انس و الفتي نيافت. درمنابع ثبت شده است كه ابن جزّار درمانگاهي براي مداواي بيماران دايركرده بود و رايگان طبابت مي كرد. ازآثار ابن جزّار« زادُ المُسافر، اَلاِعتماد و اَلتّعريف بِصَحيح التّاريخ» را مي توان برشمرد.

     

     درگذشت « بُرهانُ الدّين اَبوالفَتح علي مُطَرَّزي» فقيه و اديب و لغت شناس ايراني

    21 جمادي الاول 610 - « بُرهانُ الدّين اَبوالفَتح علي مُطَرَّزي» فقيه و اديب و لغت شناس ايراني قرن 7 هجري درخوارزم بدرود حيات گفت. ازدوران تحصيل او چندان اطلاعي در دست نيست اما به يقين مي توان گفت كه ازجمله شاگردان جارُ الله زَمَخشري و جانشين او درامرتدريس بود. مُطَرّزي از اديبان نامي و مشاهير لغت بشمار مي رفت و آثاري چند در زمينه هاي شعر و لغت از خود بجاي گذاشته است.« كتاب مختصر، اَلمغربُ في لُغَةِ الفَقيه و اَلايضاحُ في شرحِ مقاماتِ الحَريري از آثار ارزشمند مُطَرّزي» بشمار مي رود.

     

     درگذشت « محمد بن احمد بن علي فاكهي مكّي»

    21 جمادي الاول 922 - « محمد بن احمد بن علي فاكهي مكّي» در69سالگي درگذشت. وي از علماي حنبلي مذهب مكه بود و درمدت تحصيل فقه مذاهب چهارگانه را مطالعه كرده بود. فاكهي سالهاي متمادي در سرزمين هند بسر برد.او تاليف متعدد و ارزشمندي دارد كه ازآن ميان تفسير آيه الكرسي را ميتوان نام برد.همچنين نورالابصار في شرح مختصر الانوار از ديگر كتابهاي فاكهي است.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    24
    35

    اهواز

    30
    45

    تبريز

    15
    28

    شيراز

    21
    35

    مشهد

    17
    30

    بندرعباس

    19
    35

    کرمان

    19
    33

    اصفهان

    19
    35

    يزد

    23
    37

    کرمانشاه

    15
    34

    اراک

    18
    32

    رشت

    22
    25

    دبی

    30
    36

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1260 تومان
    931 تومان
    1856 تومان
    762 تومان
    250 تومان
    255 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    170000 تومان
    77000 تومان
    40500 تومان
    151500 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.03

    اذان مغرب : 19.39

    اذان صبح فردا : 3.03

    طلوع آفتاب فردا : 4.48

     

     

     

     

     

     Ãهديه روزانه

     

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Popular Science
    ماه جولاي


     

    جديدترين شماره از ماهنامه علمي
    Popular Science
     

    تاریخ انتشار: جولاي 2007
    تعداد صفحات مجله: 116
    حجم فایل: 24 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم فايل اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    استفاده موتورولا از انرژی خورشیدی برای شارژ موبایل


    در حال حاضر بیشتر تلفن های همراه دارای عمر باتری نسبتا بالائی هستند. اما شرکت Motorola امیدوار است که این قابلیت را با ترکیب LCD موبایل با صفحات خورشیدی بهبود ببخشد. موتورولا یک حق ثبت اختراعات دارد که بر اساس آن گوشی های موبایل میتوانند از طریق یک صفحه خورشیدی کار کرده و درعین حال باطری داخلی خود را شارژ بکنند. امیدواریم که این ایده هرچه زودتر وارد بازار بشود تا در هنگام کمبود شارژ با گرفتن گوشی در مقابل خورشید بتوانیم از آن استفاده کنیم


    نمایشگر LCD هولوگرام 

     یک تیم از محققین انجمن MIT موفق شدند که راهی برای ساخت نمایشگر ویدیویی هولوگرام که قابل استفاده برای کلیه افراد و با قابلیت کاربرد برای کلیه کنسول های بازی- PCهاو... پیدا کنند. به گفته محققان این تیم نمایشگر LCD به اندازه ای کوچک خواهد بود که بتواند به راحتی بر روی وسایل بازی شما نصب شود و تصاویر را مطابق با رزولوشن تلویزیون شما نیز نمایش دهد. نکته جالب توجه در مورد این محصول این است که قادر است نشان MARK III را به خود اختصاص دهد.Mark III پرو تکل استاندارد پردازش گرافیکی دیتا و تبدیل آن به سیگنال های تصویریست. سازندگان آن امیدواند که بتوانند تفکر خود را در جهت تولید نمایشگر های هولوگرام با ویژگی های تصویری نظیر رزولوشن- دقت و ظرافت و تنوع رنگ بهتر نیز گسترش دهند و سایز آن را به سایز نمایشگر LCD کامپیوتر های شخصی برسانند.

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    خندمين‌تر افسانه
     


    شاعر: اسماعیل امینی
    تعداد صفحات: 135
    شابک: 3 ـ 089 ـ 506 ـ 964
    نوبت چاپ: اول: 1385
    شمارگان: 2200


    معرفی کتاب: كتاب حاضر، بررسي جلوه‌هاي طنز در مثتوي معنوي خداوندگار بلخ است كه آن را اسماعيل اميني طنزپژوي خوب كشور در 135 صفحه و شش فصل گرد آورده است. دل‌نشيني طنز، همراه با شيوايي حكايات مثنوي هر صاحب دلي را به وسوسه مي‌اندازد كه در دنياي پر حلاوت مثنوي به تفرج بپردازد و در سيلاب امواج خروشان انديشه، هنر و بيان مولانا به آب زند، اما بي‌كرانگي وبي‌سويي درياي بي‌پايان انديشة عظيم مولاناي، وي را از اين دل به ديا زدن باز مي‌دارد.
    ظرافت و رندي طنازانة مولانا در حكايت‌هاي مثنوي چنان بزرگ و ظريف است كه كوچكترين انحراف و برداشت سطحي، پژوهنده را به بيراهه مي‌برد و از نعمت‌ بي‌كرانگي انديشه خود محروم مي‌كند. صاحب هنري مي‌خواهد كه با كنكاش و كشف زيبايي‌هاي ناشناخته مثنوي معنوي، در ديگري بگشايد و خادمان درگة حق را معشوق دربار خود سازد. اسماعيل اميني با يافتن جلوه‌هاي طنز در مثنوي معنوي مولاناي بزرگ، از پس اين سختي به خوبي بر آمده است كه نعمت بزرگي است براي دوستداران مولاناي رومي. اين جستجو كه حاصلش در قالب شش فصل ارائه شده است، به ارزيابي طنز و جلوه‌هاي آن در مثنوي معنوي مي‌پردازد و در صدد پاسخگويي به اين پرسش است كه: طنز و انواع آن چه كاركردي در مثنوي دارد و تا چه اندازه در جهت اهداف غايي مولانا از انشاي مثنوي هستند؟
    فصل نخست مروري است بر ملاحظات نظري دربارة طنز و شوخ‌طبعي و شاخه‌هاي آن.
    اما فصل دوم به مثنوي معنوي اختصاص دارد كه در آن طنز در داستانهاي مثنوي به بررسي گرفته شده است، مروري است بر كتاب تلخند.
    فصل سوم به اهداف عالي طنز در مثنوي مي‌پردازد كه در قالب‌هاي هزل‌‌آميز، حكايتهاي بي‌پروا آمده‌اند.
    فصل چهارم روش طبقه‌بندي طنز و شوخ‌طبعي در مثنوي است و در فصل پنجم خلاصه‌اي از حكايتهاي طنزآميز مثنوي آورده شده كه در آن به شگردهاي مطايبه ونقاط پيوند حكايت‌هاي طنزآميز بستر اصلي انديشه و ساختار حاكم بر مثنوي بازنماينده شده و چگونگي تلفيق ميان صورتگاه به شدت نازل و مبتذل با معاني بلند و ارجمند مطرح شده است.
    فصل ششم به طبقه‌بندي حكايت‌هاي طنز مثنوي بر اساس اهداف مورد تهاجم اختصاص يافته كه عبارتند از 1ـ مسايل جنسي و قبايح افعال و اسافل اعضاء. 2ـ باورهاي مذهبي ظاهربينان. 3ـ روشهاي استدلال و مباحثه اهل فلسفه و منطق. 4ـ خصلتهاي نكوهيده انسان. خوانش اين كتاب را به دوستداران مولانا كه گاهي از آمدن كلمات تلخ و مبتذل با معاني بلند در مثنوي، شوكه مي‌شوند، توصيه مي‌كنيم كه به آن به ديدة طنز بلندي بنگرند كه پر از معاني عميق و ارجمندند.

     

     

     

     

     

     Ãطنز روزانه


    یک تست روانشناسی

    سوالی رو که در پایین مشاهده می کنید و یک تست روانشناسی CSI:Crime Scene Investigation است. متن را با دقت بخوانید، تک تک کلمات در جواب نهایی تاثیر دارند:
    یک زن در مراسم ختم مادر خود، مردی را می بیند که قبلا او را نمی شناخت. او با خود اندیشید که این مرد بسیار جذاب است. او با خود گفت او همان مرد رویایی من است و در همان جا عاشق او می شود. اما هیچگاه از او تقاضای شماره نمی کند و دیگر آن مرد را نمی بیند. چند روز بعد او خواهر خود را می کشد. به نظر شما انگیزه ی او از قتل خواهر خود چه بوده است؟
    چند دقیقه با خود فکر کنید
    پاسخ صحيح در پايين همين ستون نوشته شده
    v
    v
    v
    v
    v
    v
    v
    v
    v
    v
    v
    v
    v
    v
    v
    v
    v
    v
    v
    v
    v
    v
    v
    v
    v
    v
    v
    v
    v
    v
    v
    v
    v
    v
    و اما پاسخ: ان زن امید داشت که در مراسم ختم خواهرش شاید ان مرد را دوباره ببیند. اگر توانستيد به این سوال پاسخ صحیح بدهید احتمالا شما یک بیمار روانی یا psychopath هستید. یکی از بزگترین روانشناسان آمریکایی این تست را بر روی افراد زیادی انجام داد تا به این نتیجه برسد که چه کسانی پاسخ صحیح می دهند. نکته ی جالب اینکه اکثر قاتل های سریالی به راحتی و سرعت توانستند جواب صحیح بدهند. بنابراین اگر پاسخ شما صحیح بود احتمالا شما یکی از قاتل های سریالی آینده خواهید بود! مبارک است.
     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    ايجاد تعادل بين كار و خوشي

    وجوه مهم زندگی
    در دنیای کنونی که ساختار کار و تجارت به طور کلی دگرگون شده است، ساعات کاری طولانی تر و بی نظم تر شده اند. برای مثال در برخي مناطق که ساعات کاری به طور روزانه گاهی تا 24 ساعت نیز می رسد، کار کردن از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر فقط به صورت یک خاطره دور دست در آمده است. تمام این موارد اثبات می کنند که برقراری تعادل میان زندگی شغلی و زندگی لذت بخش اجتماعی امر خطیری است. واضح و مبرهن است که افراد حرفه ای اما جوان و کم سن و سال، باید نسبت به سایرین ساعت های طولانی تری کار کنند تا بتوانند از نردبان موفقیت های شغلی بالا رفته و توسط مدیران ارشد شناسایی شوند.
    پیگیری مکرر کارها برای افراد بسیار زیادی به صورت وسواس فکری در می آید و منجر می شود تا آنها خانواده، دوستان و افراد مهمی که در زندگی پشتیبانشان هستند را به دست فراموشی بسپارند. هر چند انسان تنها با شبی 3 ساعت خواب هم میتواند به زندگی ادامه دهد، اما تنظیم برنامه ای مناسب برای انجام اولویت ها، تقریبا در نظر همه افراد دشوار است. تحقیقات نشان می دهد کارخانه هایی که نیازهای خانوادگی کارکنان خود را در نظر گرفته و به آنها احترام می گذارند، کارکنان خوشحال تر و خلاق تری دارند. همچنین استراحت کافی یکی از مهمترین فاکتورها در ارتباط با افزایش خلاقیت و قدرت تفکر به شمار می رود.
    همچنین عوامل غیر شغلی بسیار زیادی نیز وجود دارند که تاثیر چشمگیری بر روی موفقیت های کلی ما می گذارند؛ چه در محل کار و چه در خارج از آن. در کنار کار، شما باید به همسر، نامزد، دوستان، سلامتی و تفریح خود نیز اهمیت بدهید. متاسفاته اغلب افراد از درک صحیح این مطالب عاجز هستند. خانواده و دوستان یکی از فاکتورهای مهم در حمایت از شما به شمار می روند و در پستی ها و بلندی ها همواره به همراهتان خواهند بود.

    مدیریت زمان
    خط فکر و دورنمای بزرگتری را در ذهن خود مجسم کنید. همیشه با این دید زندگی کنید که ممکن است موقعیتی پیش بیاید که همه چیز را از دست بدهید. سپس از خود سوال کنید که اگر یک چنین تراژدی پیش بیاید، باید چه کاری انجام دهید؟ چه کسی در کنارتان باقی خواهد ماند؟ چه چیز برایتان می ماند؟ بی توجهی نسبت به افرادی که از شما پشتیبانی می کنند، باعث می شود در زمان بروز مشکلات بی کس، نا مطمئن و پر مخاطره باقی بمانید. به علاوه در زمان هایی که به طور مثال دچار شکست های عاطفی شده اید، استرس بیش از اندازه ای احساس می کنید، و یا از کوره در رفته باشید، انسان هایی که در سیستم پشتیبانی شما قرار دارند به راحتی می توانند به شما در فراموش کردن مشکلاتتان کمک کنند.
    نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید سلامت جسمی و تناسب اندام است. ورزش کردن به اندازه کافی، باعث می شود میزان استرس کاهش پیدا کرده، انرژی لازم برای سپری کردن ساعات طولانی کاری مهیا شود، و رویهم رفته سلامت کلی تان بهبود پیدا کند. به علاوه ورزش و نرمش ذهن شما را پاک می کند و باعث می شود خواب راحت تری داشته باشید. برای بسیاری از آقایون ورزش های تفریحی باعث میشوند تا قدری خودشان را از مشغولیت های فکری که در مورد کارشان دارند، دور نگه دارند. مثلا بازی فوتبال بعد از ظهر جمعه، تنها موقعیتی است که آقایون در حین آن به مسائل کاری فکر نمی کنند.
    سرگرمی و تفریح نیز برای استمرار سلامت روانی ضروری است. به منظور حفظ طراوت روحی، شما نیاز به سرگرمی و تفریح دارید. افرادي که در زندگی خود هیچ گونه تفریحی ندارند، کارشان به مستی کشیده می شود و اغلب از این که هر روز باید به محل کار خود بروند، نفرت پیدا می کنند. رفتن به سینما برای تماشای یک فیلم خوب و خندیدن از جمله مواردی هستند که می توانند شما را برای مدت زمانی هر چند کوتاه، از مشکلات و مسائل زندگی دور کنند.

    اولویت بندی نیازها
    یک راه حل کاربردی این است که خواست ها و نیازهایتان را در زندگی اولویت بندی کرده و به هر کدام مدت زمان معینی را اختصاص دهید. برای هر یک از فعالیت های خود زمان مشخصی را معین کنید، و همانقدر که برای مسائل تجاری ارزش قائل هستید به سایر فعالیت هایتان نیز اهمیت بدهید. سعی کنید تا آنجایی که برایتان مقدور است، انجام آنها را به تاخیر نیندازید.
    برای مثال اگر صرف نهار به همراه خانواده، برایتان جزء اولویت ها به شمار می آید، سعی کنید هر روز در زمان معین در منزل حضور به هم رسانید. حتی اگر باعث شود که بعد از ظهر چند ساعت بیشتر کار کنید، باز هم سعی کنید از آن کوتاهی نکنید. حتی می توانید قسمتی از کارهای خود را به منزل بیاورید تا هم چند ساعت در کنار خانواده باشید و هم به کارهایتان رسیدگی کنید.
    یکی دیگر از راهکارها این است که صبح ها کمی زودتر از خواب بلند شوید و به جای اینکه پس از اتمام کار به باشگاه بروید، قبل از آن این کار را انجام دهید. این کار نه تنها شما را از آغاز صبح سرحال و پر انرژی می نماید، بلکه بعد از ظهرتان نیز برای انجام سایر کارها خالی می شود. از آنجایی افراد گرایش دارند در ساعات اولیه روز در محل کار خود اندکی آهسته و کند کار کنند، ورزش صبحگاهی باعث می شود شما به طور کامل از خواب بیدار شده و ذهنتان بارور تر عمل کند. این امر باعث می شود که کارهای بیشتری را در مدت زمان کمتری انجام دهید.
    مدیریت زمان برای ایجاد و افزایش وقت آزاد امری حیاتی است. به این منظور باید اولویت هایتان را به روشنی دسته بندی کنید و تلاش متمرکزی برای وقت گذاشتن در مورد سایر فعالیت ها از خود نشان دهید. حفظ تعادل میان شغل و خوشی شما را به سمت زندگی شادتر و پر ثمر تری هدایت می کند .

     

     

     

     

     

    Ãداستانک روزانه

    ebgh_80@yahoo.com 


    کافه ال چه

    تمام بندر پر از پلیس شده بود . جسد ی را از دریا بیرون کشیده بودند که یک شبه تمام بدنش را ماهی ها خورده بودند و قابل شناسایی نبود . هر کس بنا بر وضعیت مستی اش داستانی برای جنازه می تراشید .
    ***
    دو سالی می شد که در این شهر بندری ، برای تحصیل آمده بودم . آب و هوایش زیاد شرجی نبود ولی همیشه برای فرار از گرما باید تیشرت می پوشیدی . عادت کرده بودم . راس ساعت شش ، هر غروب به کافه ال چه می رفتم که فوسراداره اش می کرد . کافه ای تقریبا خلوت که گهگداری چند جاشوی کشتی برای لب تر کردن و رفع نیازهای جسمانی شان ، از اتاق زیر شیروانی اش استفاده می کردند و همیشه خدا سر چند پاپاسی اینور و آنور، دعوا می شد . گاها هم دو سه پیرمرد برای لب تر کردن و یادی از گذشته و تعریف خاطرات به این کافه می آمدند . کلا مسیو فوسر مشتری غریبه نداشت و اکثرا آشناها بودند . از بدو ورود تنها خلوتگاهم شده بود کافه . اول سفارش یک قهوه فرانسه ، دو سیگار برگ هاوانایی که معمولا ناخداهای کشتی برای فوسر می آوردند تا درآمدی اضافه داشته باشد و یک روزنامه صبح بنام اگزوپری می دادم . سیگار برگ اول را با قهوه دخلش می آوردم وسیگار دوم را با اندیشه هایم مخلوط می کردم . خوب یادم است که وقتی برای اولین بار به اینجا آمدم ، مبهوت شدم . تمام دیوارهای کافه عکس های ال چه و دار و دسته انقلابی اش بود . فوسر آنروز برایم دو ساعت کامل با هیجانی غیر قابل وصفی از رهبرش ارنستو و دیگر هم رزمانش گفت . حتی چند عکس هم برای باور من از دوران جوانی اش با ارنستو داشت که آنها را هم به من نشان داد . این منم ، این ال چه ، این سالواتوره ، این یکی هم که کچله ، آلبرتو . آهان ، اون سیبیل کلفته هم ماتسو بودش که یک تیر صاف خورد تو پیشونیش و مرد . اون روز ال چه یکساعت کامل براش گریه کرد و ... .
    همان روز اول از این کافه متنفر شدم . من اصلا اهل سیاست و مبارزه نبودم و معتقد بودم که باید با حرف زدن مشکلات را حل کرد و نه با گلوله . ولی روز دوم ، تمام عقایدم فراموشم شد . فردای روز اول در یک غروب کلافه کننده بطور اتفاقی از نزدیک کافه رد می شدم و بدنبال پاتوقی برای خلوتم می گشتم که یک زن سراپا مشکی پوشیده و کلاهی که توری اش ، صورتش را پوشانده بود ، وارد کافه شد . کنجکاوی ام باعث شد که من هم وارد کافه شوم . در این محله پرت و پاتوق جاشوها ، وجود این زن برایم کاملا عجیب می نمود . فوسر با علاقه از حضورم در کافه اش استقبال کرد و حتی یادم است که پول قهوه را هم از من نگرفت ، می توانستم درکش کنم که بعد از سال ها توانسته گوشی برای خاطراتش پیدا کند . روی یک صندلی نشستم و فوسر برایم قهوه ای آورد و کنارم نشست و شروع به بازخوانی خاطراتش کرد . اثری از زن نبود . تمام آن زمان بین غروب تا شب را فوسر یک روند خاطره تعریف کرد و من بدنبال زن ، چشم می گرداندم . شش ماه هر غروب به آن کافه رفتم ولی آن زن را ندیدم . حتی هفته ای دو جلسه هم از دروسم را حذف کرده بودم تا شاید بتوانم در روز ردی از آن زن پیدا کنم ولی باز هم فایده ای نداشت تا اینکه یکروز او آمد . فوسر به قسمت تیرباران ال چه رسیده بود و گریه می کرد ولی من تمام حواسم متوجه بانویی بود که در مقابلم ، روی یک میز یکنفره به عکس ها خیره بود . فوسر اشک هایش را پاک کرد و از پشت میزم بلند شد ، برایش نوشیدنی برد و کلامی لاتین به او گفت ، زن کلاهش را کمی پایین آورد و صورتش کاملا پوشیده شد . فوسر کنارم آمد و دوباره شروع کرد به اینکه وضعیت ال چه بعد از تیرباران چگونه بود . شاید فوسر هیچگاه درک نمی کرد که من حاضر بودم در آن لحظه تمام انقلاب های دنیا را برای دیدن صورت آن زن به او ببخشم .
    ***
    علاقه عجیبی به فوسر پیدا کرده بودم . اصلا کافه شده بود خانه دومم . وقتی یک سال تمام گوش شنوای کسی باشی ، مطمینا بخشی از وجودت شخصی می شد که تو را امین خاطراتش می دانست و فوسر برای من همان حکم را پیدا کرده بود . شاید فقط به خاطر دیدن آن زن بود ولی قطعا فوسر در زندگی ام نقش پر رنگی پیدا کرده بود . دو سال از کافه رفتن من می گذشت . یک شب در بندر بانویی که تسخیرم کرده بود را بی جان و تا خرخره مست دیدم و بهترین موقعیت برای ارتباط را دریافتم . آنشب به منزل دانشجوییم بردمش و چند باری لگن های استفراغش را خالی کردم . روی تخت چوبی ام خوابیده بود و نزدیک های صبح در آغوش گرفتمش و ...
    نزدیک ظهر بیدار شد . نگاهی به پیراهن نیمه بازش کرد و سپس به من خیره شد . همان دقیقه لباسش را پوشید و بیرون رفت و دیگر ندیدمش . غروب که به کافه رفتم ، فوسر را پشت دستگاه قهوه زنی دم . فوسر من باید باهات حرف بزنم .
    وقتی پشت میز نشستیم فوسر گفت : کی ؟ گفتم : امشب . فوسر گفت : کجا ؟ خونه و فوسر سرش را پایین انداخت .
    ***
    فوسر را صدا کنید . کمیسر به یکی از نگهبانان ساحلی گفت . فوسر آمد . کمیسر گفت : فوسر ، این از اقوام توست ؟ فوسر ملحفه را کنار زد . پایش سست شد و کنار جنازه نشست . کمیسر سری تکان داد و جنازه را در آمبولانس گذاشتند . وقتی همه رفتند ، فوسربه کمیسر گفت : آلخاندر می خوام بدونم از کجا فهمیدی که این جنازه ، بچه منه ؟ کمیسر از جیبش چیزی را در آورد و به فوسر داد . این توی جیبش بود . فوسر کاغذی را که کمیسر داده بود را گرفت و آنرا خواند . آنرا بوسید و در جیبش گذاشت . فوسر ! این پسر چه نسبتی با تو داشته ؟ دو سال بود که عاشق سیلویا بود . از روز اول اینو فهمیدم . می خواستم غافلگیرش کنم و برایشان عروسی بگیرم .
    فوسر به کافه برگشت و سیلویا هیچگاه نگذاشت پدرش بفهمد که قبلا ایزاک دامادش شده است . همین .
     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    طالع بینی
    از پانزدهم تا پایان خرداد بر شما چه خواهد گذشت؟

    متولدین فروردين‌
    شايد دوست داشتن براي عده‌اي از متولدين اين ماه ايجاد دردسر كند، بنابراين اگر مي‌‌بينيد كه توانايي تحمل دردسرهاي آن را نداريد، فراموشش كنيد. احتمالا در راهي كه پيش مي‌‌رويد، دچار مشكلاتي خواهيد شد ولي زود قضاوت نكنيد و زود از كوره در نرويد كه در نهايت، تحمل اين مشكلات نتيجه‌بخش خواهد بود. نظرات شما در مورد اطرافيان و دوستان نزديك‌تان تغيير خواهد كرد. شما از طرف آنان مورد لطف قرار مي‌‌گيريد و براي آنان كارهايي انجام خواهيد داد كه شما را تشويق خواهند كرد. پيشنهادي خواهيد داشت كه شروعي براي پيروزي‌هاي شما خواهد بود، فقط بايد با احتياط عمل كنيد و پله‌هاي ترقي را باحوصله و بدون عجله طي كنيد. تا آن‌جا كه براي شما مقدور است خود را با اعضاي خانواده درگير نكنيد و سعي كنيد اگر بين شما و هر يك از اعضاي خانواده مشكلي وجود دارد، آن را با صحبت كردن برطرف كنيد. در اين بين خبر خوشحال‌كننده و اميدوار‌كننده‌اي به شما مي‌‌رسد. عاشق هم باشيد و روزهاي خوش‌تان را با هم تقسيم كنيد.

    متولدین ارديبهشت‌
    چرا آنقدر با خودتان كلنجار مي‌‌رويد و مدام با ديگران برخورد نامناسب داريد. زندگي را سخت نگيريد كه هرچه سخت‌گير باشيد، زندگي هم براي‌تان سخت خواهد گذشت. اهداف‌تان را گم كرده‌ايد. باز هم مي‌‌توانيد براي خود اهدافي تعيين كنيد و در جهت رسيدن به آنها گام برداريد. كسالتي داريد كه به اميد خدا به زودي برطرف خواهد شد. فعلا از اين‌كه چيزي را به زندگي خود اضافه يا كم كنيد خودداري كنيد كه زمان مناسبي براي اين تغييرات نيست. عده‌اي از خوش‌قلبي شما مي‌‌خواهند سوء استفاده كنند، به شدت مراقب باشيد و با چشماني باز به اطراف نگاه كنيد و بي‌‌جهت به كسي اطمينان نكنيد. براي تحقق آرزوي‌تان در تلاش هستيد. در اين راهي كه قدم گذاشته‌ايد به سختي‌هايي برخورد مي‌‌كنيد كه با تفكر و بدون عجله بايد آنها را از سر راه خود برداريد. براي برداشتن اين موانع مي‌‌توانيد از خانواده و دوستان نزديك‌تان كمك بگيريد ولي آنها را زياد از آرزويي كه داريد مطلع نكنيد. او هميشه به فكر شماست، شما‌ چه‌‌طور؟

    متولدین خرداد
    نبايد بگذاري كه ديگران با دخالت‌هاي‌شان روابط تو و دوستدارت را از بين ببرند. آنها معتقدند كه از روي دلسوزي مي‌‌خواهند به تو كمك كنند ولي چنين نيست. اگر باطرف مقابلت مشكلي هم داري به كسي مراجعه كن كه صلاحيت آن را داشته باشد. تو داراي قدرتي هستي كه به راحتي مي‌‌تواني با شرايط جديد، خود را سازگار كني پس از اين قدرت در جهت مثبت استفاده كن. با دوستي قديمي دوباره برخورد خواهي كرد كه ديدن او تحولاتي در تو به وجود مي‌‌آورد. در مورد مسائل كاري مي‌‌تواني با او مشورت كني و از كمك‌هاي او استفاده كني. زياد خودت را غرق در كار كرده‌اي ولي كمي هم بايد به فكر خودت باشي و به خودت و ذهنت استراحت بدهي. پيشنهاد شراكتي به تو شده كه آن را قبول نكن حتي اگر در مورد اين پيشنهاد به تو اسرار شود. خودمحوري و خودرايي در زندگي بعضي مواقع انسان را به راه‌هاي باريكي مي‌‌كشاند كه گذشتن از آنها بسيار مشكل و گاهي غيرممكن است...
    تولدتان مبارك.

    متولدین تير
    تعدادي از كارهاي‌تان را نيمه‌كاره رها كرده‌ايد. سريع‌تر بايد به آنها برسيد چون هر چقدر زمان مي‌‌گذرد كارهاي جديدتر را بايد انجام دهيد و اين روند نظم كارهايتان را برهم خواهد زد. به زودي گشايشي در كارتان خواهد شد و كارهاي‌تان سر و سامان خواهد گرفت. تجربيات جديدي پيش روي شما است كه بايد آنها را خوب بررسي كنيد. ذهن خود را از اتفاقات تلخ گذشته منحرف كنيد. فكر كردن به اين اتفاقات در پيشرفت شما تاثير منفي خواهد داشت. احساس مي‌‌كنيد كه همان‌ فرصت‌هايي كه دنبالش بوديد، پيش آمده پس از آنها نهايت استفاده را بكنيد. در جمعي كه قرار مي‌‌گيريد سعي‌تان اين باشد كه خود را از بحث اعضاي آن جمع دور نكنيد و به هر شكلي كه شده در بحث آنها شركت بجوييد. به يك فعاليت فرهنگي دست خواهيد زد كه اين فعاليت، چهره واقعي شما و توانايي‌هاي شما را به ديگران نشان خواهد داد. زمان مناسبي براي انجام فعاليت‌هاي اقتصادي بزرگ نيست، آنها را براي مدتي به تعويق بيندازيد.

    متولدین مرداد
    گاهي مواقع مشكلات را نمي‌‌توان در يك لحظه خاص حل كرد بنابراين بايد موقتا حل آنها را به تعويق انداخت زيرا گذر زمان خود مي‌‌تواند تاثيرات خوبي بر روي آن مشكلات بگذارد و در نهايت اثر آنها را كم كند. به زودي در يك مهماني حضور خواهيد داشت و با كسي در اين مهماني آشنا مي‌‌شويد كه مي‌‌تواند روند زندگي شما را تغيير دهد. اگر .واقعا به كاري كه مي‌‌خواهيد انجام دهيد، ايمان داريد مدام تحت‌تاثير حرف‌هاي منفي ديگران قرار نگيريد و در رابطه با آن، با كساني كه شما را به انجام آن كار تشويق كرده‌اند مشورت كنيد. جديدا با مسئله‌اي برخورد كرده‌ايد كه حتي فكر كردن به آن هم در شما ايجاد نگراني مي‌‌كند ولي سرانجام بايد با آن مواجه شويد، بنابراين نگراني و ناراحتي را كنار بگذاريد و با عزمي راسخ و قدمي استوار به استقبال آن برويد و اگر درجايي لازم ديديد با خانواده آن را در ميان بگذاريد. راهنمايي‌هاي آنها بي‌‌فايده نخواهد بود. با كسي ملاقات خواهيد كرد كه مدت‌ها انتظارش را مي‌‌كشيديد ولي ملاقات با او شرايطي خواهد داشت كه شما بايد آنها را بپذيريد. پس دست به كار شويد.

    متولدین شهريور
    تخيلات را كنار بگذاريد و با واقعيات رو‌به‌رو شويد. سعي كنيد كارهايي را كه به شكست منتهي شده را بررسي كنيد و علل شكست آنها را بيابيد و اگر قصد تكرار دوباره آنها را داريد سعي كنيد اشتباهات گذشته را دوباره تكرار نكنيد. به احساسات خود توجه كنيد. كسي در حال تحريك احساسات عاطفي شما است. اين تحريك مي‌‌تواند ايجاد‌كننده روابطي باشد كه شايد تا به حال به آن فكر هم نمي‌‌كرديد ولي در هر حال برایتان خوشايند خواهد بود. در محيط كار، حسن مسئوليت‌پذيري شما باعث مي‌‌شود كه از طرف مديران، مسئوليت‌هاي ديگري به شما داده شود، آنها را رد نكنيد. تصميم داريد چند روزي به سفر برويد. اين كار را انجام دهيد. زيرا در اين سفر خبرهاي خوشي به شما خواهد رسيد و شايد در تصميمي كه داشتيد تغيير ايجاد كند. كسي از دست شما دلخور است. هرچه اين كدورت و دلخوري كهنه شود، بازگشت سخت‌تر مي‌‌شود. پس سعي كنيد اين كدورت را برطرف كنيد و دل او را به دست آوريد. حتي اگر او اشتباه كرده است.

    متولدین مهر
      كسي در مورد شما اشتباه كرده، ولي خجالت مي‌‌كشد بيان كند. شما هم به رويش نياوريد و سعي كنيد روابط خود را با او مانند سابق ادامه دهيد. در رفتار خود تغييراتي ايجاد كنيد زيرا اين تغيير رفتار براي شما لازم و ضروري است و مي‌‌تواند نتايج تعيين‌كننده‌اي در زندگي شما و در رابطه با كسي كه دوستش داريد داشته باشد. يادتان باشد، گذشت بهتر از انتقام است...
        شما در كنار فردي كه دوستش داريد مي‌‌توانيد به موفقيت‌هاي چشمگيري برسيد؛ فقط بايد از فرصت‌ها به بهترين شكل استفاده كنيد. موقعيت مالي شما زياد تغيير نخواهد كرد ولي جاي نگراني نيست، در حال حاضر به همين بسنده كنيد. سوءتفاهمي بين شما و يكي از دوستان ايجاد شده كه سعي دربرطرف كردن آن داشته باشيد. از طرف كسي كمكي دريافت خواهيد كرد كه بسيار به موقع و ضروري است.
        از راه پرفراز و نشيبي كه در پيش رو داريد نهراسيد. با توكل به خدا قدم برداريد، مطمئنا به نتيجه خواهيد رسيد. موقعيتي پيش خواهد آمد كه تمام زندگي شما را تحت‌الشعاع قرار مي‌‌دهد.

    متولدین آبان‌
        كسي كه مدت‌هاي طولاني با شما در ارتباط بوده به شما علاقه داشته ولي شما متوجه علاقه او نشده‌ايد. عجله نكنيد و از قضاوت عجولانه خودداري كنيد. به زودي نامه‌اي به دست شما خواهد رسيد. مبادا از خواندن مطالب درون آن ناراحت و نگران شويد و اميد به خداوند را فراموش كنيد. مي‌‌توانيد راجع به اين نامه با كسي كه به شما نزديك‌تر است صحبت كنيد و از او در اين مورد كمك بخواهيد. در مورد آنچه دردل داريد، با هر كسي سخن نگوييد چرا كه ممكن است با تجربيات ناكافي خود به شما پيشنهادي دهند و شما را در يك گرفتاري بزرگ بيندازند. امتحان سختي در پيش داريد و نتيجه اين امتحان در زندگي شما تاثير بسزايي خواهد داشت. موفقيت در اين امتحان، زياد دور از دسترس نيست، لازمه آن تلاش و پشتكار خود شماست. پس دست روي دست نگذاريد و تلاش كنيد كه روزهاي روشن خوشي نزديك است. اگر در فكر مسافرت و تفريح هستيد آن را براي چند روزي به تعويق بيندازيد.

    متولدین آذر
    بين شما و عده‌اي ديگر بر سر فعاليت‌هاي شغلي‌تان توافقاتي ايجاد مي‌‌شود بنابراين تمام فكر و ذكر خود را معطوف اين كار كنيد و تا مي‌‌توانيد از كارهاي ديگر در حيطه شغلي، خودداري كنيد. با افراد مهمي رو‌به‌رو خواهيد شد كه آينده شغلي و اجتماعي شما را رقم خواهند زد. بعضي مواقع احساس تنهايي مي‌‌‌كنيد و حس مي‌‌كنيد كه به حمايت ديگران احتياج داريد. در اين مواقع لازم است كمي غرور خود را بشكنيد و از دوستان نزديك و خانواده خود كمك بخواهيد، مطمئنا كمك آنان به نفع شما خواهد بود. به كسي كه دوستش داريد پيشنهادي مي‌‌كنيد ولي او ابتدا اين پيشنهاد را رد مي‌‌كند، نگران نباشيد و به او حق بدهيد. او بايد كمي در مورد پيشنهاد شما فكر كند و بعد به شما پاسخ بدهد. شايد اگر شما هم به جاي او بوديد، همين كار را مي‌‌كرديد. كمي از توقعات خود كم كنيد. زيرا اين توقعات، گاهي ناراحتي ديگران را به دنبال دارد. براي گرفتن جواب از طرف مقابلتان زياد عجله مي‌‌كنيد كه اين عجله كردن ممكن است عواقب ناگواري براي شما به همراه داشته باشد.

    متولدین دي
    بعد از مدت‌ها تلاش مداوم، ديگر بايد كمي به خود استراحت بدهيد و كمي از آرامش موجود لذت ببريد. موقعيتي برايتان پيش خواهد آمد كه مجبور به قضاوت در مورد موضوعي مي‌‌شويد. سعي كنيد اين كار را به دور از هرگونه سوگيري و پشتيباني انجام دهيد. نتيجه اين قضاوت اثرات روحي براي شما به دنبال خواهد داشت. با يك قضاوت درست، اثرات روحي مثبت را براي خود به ارمغان بياوريد. اتفاقاتي براي‌تان خواهد افتاد كه سعي كنيد در اين اتفاقات، اعتماد به نفس خودتان را به بوته آزمايش بگذاريد و آن را بسنجيد. توانايي‌هاي خود را بشناسيد و از آنها استفاده كنيد. با همين توانايي‌ها است كه مي‌‌توانيد پله‌‌هاي ترقي را به سرعت طي كنيد. اطرافيان بيش از گذشته به شما محبت خواهند كرد و اين محبت را شما درك خواهيد كرد. سعي در جبران اين محبت‌ها داشته باشيد. كسي به شما مراجعه مي‌‌‌كند و از شما تقاضاي كمك دارد. اگر توانايي كمك كردن به او را داريد به او كمك كنيد ولي اگر اين توانايي را در وجود خود نمي‌‌بينيد او را با قول‌هاي بي‌‌خودي، دلگرم نكنيد.

    متولدین بهمن‌
    در موقعيتي قرار گرفته‌ايد كه بايد از بين دو چيز، يكي را انتخاب كنيد. پس خوب سبك سنگين كنيد و اگر باز هم احساس مي‌‌كنيد كه در انتخاب يكي از آنها مشكل داريد، سعي كنيد با افراد مجرب مشورت كنيد. قدر سلامتي فعلي خود را بدانيد و خداوند را به خاطر سلامتي كه به شما داده شاكر باشيد. به كسي وعده‌اي داده بوديد و او هر روز را در انتظار جواب شما مي‌‌گذراند، قبول كنيد كه انتظار سخت است، پس او را از اين وضعيت بيرون بياوريد. در مورد مسئله‌اي با كسي كه دوستش داريد به تندي رفتار كرده‌ايد. شايد در آن مسئله حق با شما بوده باشد، اما لزومي ندارد براي اثبات حرف‌هاي‌تان به ديگران پرخاش كنيد.
    زود به سراغ او برويد و با يك شاخه گل، ناراحتي را از دل او بيرون بياوريد. او با اين‌كه از دست شما ناراحت است ولي در انتظار پيش قدم شدن شما است. پس، اين كار را انجام دهيد، عجله كنيد، وقت تنگ است.

    متولدین اسفند
    راهي را انتخاب كرده‌اي، ولي در آن دچار سردرگمي شده‌اي. لازم نيست نگران باشي، كسي كه تو را وارد اين راه كرده، مطمئنا به تو كمك خواهد كرد و راهنماي تو خواهد بود. از كسي كه انتظارش را نداري، هديه‌اي دريافت مي‌‌كني، گرچه ارزش چنداني ندارد ولي براي تو بسيار بااهميت خواهد بود، چون در پي اين هديه كوچك، دنيايي از عواطف زيبا نهفته است و مي‌‌تواند روابط عاطفي زيبايي را برقرار كند. لازم است كمي در برابر ناملايمات روزگار تحمل داشته باشي. روزگار آنچنان كه انسان مي‌‌خواهد پيش نمي‌‌رود و انسان بايد در بسياري مواقع خود را با تغييرات و ناملايمات روزگار هماهنگ كند. براي تغيير شغل به هيچ وجه زمان مناسبي نيست، همچنين اگر در فكر انجام يك معامله هستي سعي كن آن را به تعويق بيندازي چون به هر صورت اين معامله به ضرر تو خواهد بود. البته پيش از هر عملي احتمال ضرر و سود آن را خوب در نظر بگير، به ياد داشته باشيد كه او سال‌ها به انتظار شما نشسته است، خودتان چه فكر مي‌‌كنيد؟

     

     

     

     

     

    Ãتبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 

    روز تولدتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    زهرا قشقايي

    z_matin2005

     

    12

    3

    1355

    Sara

    shytoonak_21

    tehran

    12

    3

    1362

    samira hatamipour

    samira2ooo

     

    12

    3

     

    دریا

    daryaj_2006

     

    13

    3

    1356

    فریبا

    yalda_asemani63

    یزد

    13

    3

    1363

    خ س

    kh_s444

    اميديه

    14

    3

    1361

    mohammad reza nazari

    mornazari143

    tehran

    14

    3

    1364

    زهرا مرادي

    saranaz3000@yahoo.com

    شيراز

    15

    3

    1357

    علیرضا راهنمائی

    rahnamaei

    تهران

    15

    3

    1359

    zary d

    khafan_j

    shiraz

    15

    3

     

    نفيسه رسولي

    ghoroob_t

    تهران

    16

    3

    1358

    alireza ahmadi

    ali_ahmadi_nadoshan

     

    17

    3

    1355

    seid hossein musavian

    hovalmahbob2004

     

    17

    3

    1364

    Seyyed Ali Ghaemi

    seyyedali_ghaemi

     

    18

    3

    1357

     

    پيوندتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    محمد حسين بناء بازي

    mh_banabazi

    كرج

    12

    3

    1373

    ريحانه گلابچيان

    reyhaneh_golabchian

    كرج

    12

    3

    1373

    hadi barati

    barati1

     

    17

    3

    1371

    Mehri Shariati

    davoodi_mohsen

     

    18

    3

    1358

     

    با سلام
    يک قسمت در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه شده.
    بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان