771  

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 771 :: پنجشنبه 4 مرداد 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

ارسال SMS بدون افتادن شماره برای فرد مورد نظر

سلام!
مطمئنأ برای شما نیز پیش آمده که دوست داشته باشید گاهی ناشناس بمانید. این ترفند روشی را به شما معرفی میکند که میتوانید پیام کوتاه متنی SMS ارسال کنید به شکلی که شماره شما برای فرد مورد نظر نمایش پیدا نکند و کاملأ مخفی میمانید. این ترفند خصوصیاتی دارد که باید گوشی فرستنده و دریافت کننده آن را دارا باشد. پیشنهاد میکنیم این ترفند را حدأقل یکبار تست کنید تا نتیجه را ببینید.
ابتدا به این نکات دقت کنید:
این ترفند تنها روی گوشی هایی قابل اجراست که قابلیتی به نام Email gateway را دارا باشند. گوشی هایی که این قابلیت رو دارند اکثرأ سونی اریکسون هستند همانند W800 , W810 , W550 ,K750 , K700 , S700 و ... .
برای استفاده از این ترفند باید هر دو گوشی فرستنده و دریافت کننده قابلیت Email gateway را دارا باشند. پس پیش از هرکاری این موضوع رو یقین پیدا کنید.
اکنون همانند دستورالعمل زیر مراحل را طی کنید ، تنها ممکن است بسته به تنوع گوشی شما مقداری تغییرات وجود داشته باشد:
ابتدا از منوی اصلی وارد قسمت Messaging شوید. سپس به قسمت Settings رفته و به بخش Text Messaging وارد شوید. در قسمت بعد به Email gateway رفته و شماره فردی که میخواهید SMS را برایش ارسال کنید را وارد کرده و Add کنیم.
حالا به عقب بازگردید ، پس از وارد شده مجدد به بخش Messaging ، قسمت Write New را انتخاب کنید. Text Message را انتخاب کنید ، متن مورد نظر را تایپ نمایید و Continue را انتخاب کنید. اکنون گزینه اول یعنی Enter Email Address را انتخاب کرده و يک ادرس ايميل (مثلا: myname@mysite.com) را وارد نمایید. در پایان پیام را ارسال کنید.
اکنون فرد مورد نظر به هنگام دریافت پیام به جای شماره شما آدرس ایمیلی که وارد کردید را مشاهده خواهد کرد.

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (770) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • ارسال SMS بدون افتادن شماره برای فرد مورد نظر
  • معرفي و دانلود فيلم : هيچ بزرگ
  • دانلود انيميشن Screwball Squirrel
  • آلبوم جدید و زیبای شهریار به نام بچه طلاق با دو کیفیت
  • آهنگ زيباي مستانه باصداي علاء الدين باباشهابي
  • نرم افزار تاکسی تلفنی مدیریت آژانسهای تاکسی سرویس 6.4
  • Periodic Table
  • باكس خوفناك می‌شود
  • پولیپکتومی جورج بوش
  • از کوله پشتی تا کوچه پشتی!
  • در خانه دوم هوگو چاوز چه مي‌گذرد؟
  • گفت وگو با محبوب ترین جوان سال بنیامین
  • جديدترين شماره از ماهنامه Animation
  • قاجاریه، انگلستان و قراردادهای استعماری
  • موضوع انشا: كامپیوتر
  • بهداشت رواني
  • تعطيلات آخر هفته با فيلم‌هاي سينمايي
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

فتوكاتور ورزشي:جام ملت‌هاي آسيا و حذف ایران
در؛ یک فلش جلب که باهاش حسابی می روید سر کار!
مسابقه وبلاگ نويسي طليعه ظهور
گزارش تصويري نمایشگاه اتومبیل نیویورک
آيا شما نيز يک معتاد اينترنتی هستيد؟
با انجام اين تست به درجه اعتياد خود پی ببريد

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

رئيس جمهوري در گفت‌و‌گوي تلويزيوني:
افزايش ناگهاني قيمت بنزين، اقتصاد را برهم مي‌زند
 

رئيس جمهوري با تشريح تبعات منفي عرضه بنزين به نرخ آزاد اعلام كرد : افزايش ناگهاني قيمت بنزين ، معادلات اقتصادي و زندگي مردم را مخدوش مي‌كند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از واحد مركزي خبر، احمدي نژاد با شركت در گفت‌وگوي ويژه خبري شبكه دوم سيما در پاسخ به اين سوال كه با توجه به بازگشايي مدارس در دو ماه آينده و افزايش برداشت مردم از سهميه مقرر دولت چه تدابيري انديشيده شده است گفت:مصرف سوخت در كشور ما چند برابر ميانگين جهاني است و هميشه برنامه ريزان و مردم و دلسوزان از اين مشكل ابراز گله كرده اند و به عنوان يك مشكل اظهار داشته اند كه منابع كشور در حال سوختن است و در ازاي آن اتلاف وقت و آلودگي هوا داريم.
وي تصريح كرد: در چند سال اخير به طور متوسط 50 ميليارد دلار درآمد نفتي داشته ايم اما معادل 55 ميليارد دلار در داخل سوخت مصرف كرده ايم ، كه به اين رقم سالي 8تا10 درصد اضافه مي شود و اين قابل تحمل نيست.
احمدي نژاد گفت:‌دولت براي حل ريشه اي اين موضوع در بودجه سال 85 تبصره 13 را طراحي كرد كه در آن برنامه جامعي صورت گرفت.
رئيس جمهور گازسوز كردن خودروها ، خارج كردن خودروهاي فرسوده، توسعه حمل و نقل عمومي و مديريت حمل و نقل و تغيير ساعات را از فعاليت و پيش بيني هاي دولت برشمرد و گفت: ما اميدواريم با اين اقدامات بتوانيم 5 سال ديگر بنزين را از سبد حمايتي خارج كنيم.
وي خاطر نشان كرد : بنزين با مصرف بالايش جزو متغيرهاي اقتصاد ماست و دست كاري قيمت بنزين تبعات اقتصادي فراوان دارد.
رئيس جمهور گفت: تا قبل از سال 85 كل خودروي گاز سوز 100 هزار تا بود و در سال 85 چهارصد هزار تا شد و امسال بيش از 500 هزار خودرو به ان اضافه مي شود و به معني انتقال از مصرف بنزين به گاز است.
وي افزود: تعداد اتوبوس ها در يكسال به 4500 رسيده است و امسال نيز اين تعداد به 6 هزار و 500 دستگاه خواهد رسيد.
رئيس جمهور يادآورشد:‌براي حمل و نقل ريلي نيز مطالعات تكميلي و خطوط جديد آغاز شده است.
وي توليد كپسول را در خط گاز سوز شدن خودروها نيازي كليدي دانست و افزود: بخش خصوصي و غير خصوصي در اين بخش فعال شده است و كارخانجات خودرو سازي موظف شده اند از مرداد امسال خودروي دو گانه سوز توليد كنند.

* احمدي نژاد: بايد رفت و آمدها مديريت شود
رئيس جمهور گفت: بايد بنزين را به سوخت پرثبات تر و كم هزينه تر تبديل كنيم.
احمدي نژاد در برنامه گفت و گوي ويژه خبري در پاسخ به سئوالي در مورد سهميه بندي بنزين افزود:‌حتي اگر همه مصرف سوخت كشور گاز شود باز مشكل خواهيم داشت بنابر اين بايد رفت و آمد‌ها مديريت شود.
وي كليد خوردن موتور پايه گاز سوز براي نخستين بار در كشور ، جريمه كارخانجات داراي توليد خودرو با مصارف بالا و پاداش براي كارخانجات توليد خودرو با كاهش مصرف را از جمله برنامه‌هاي دولت دانست و تصريح كرد: تشخيص مجلس اين بود كه سهميه بندي زودتر اعمال شود زيرا سال آينده 6 ميليارد دلار براي واردات بنزين بايد هزينه مي شد.
رئيس جمهور گفت: مجلس شوراي اسلامي زمان اجراي سهميه بندي بنزين را از اول خرداد تصويب كرد در حالي كه ما مي خواستيم 2 يا سه ماه ديرتر انجام شود اما مجلس روي اول خرداد پافشاري كرد و ما هم سعي كرديم در اجراي اين قانون به مردم فشار نيايد.
وي با اشاره به اينكه سيستم هوشمند بايد در 2 هزار و 300 جايگاه و نزديك به 20 هزار پمپ نصب مي شد افزود: اين كار سختي بود اما انجام شد.
احمدي نژاد با اشاره به توزيع 10 ميليون كارت اعتباري از سوي بانكها در مدت هشت سال ، ارائه ميليونها كارت هوشمند را در حدود دو ماه ،كاري سنگين دانست و گفت: در همين مدت كوتاه 15 ميليون كارت سوخت صادر شده است و اين درحاليست كه در بسياري از مراحل نياز به آزمايش بيشتري بود اما با اين حال در مجموع كار خوب پيش رفت.
رئيس جمهور تصريح كرد: سهميه اي كه اعلام شد نياز 85 درصد مصرف كنندگان را تامين مي كند و 15 درصد نيز به دلايل گوناگون مصرف بالاتري دارند كه بايد سعي كنيم مشكل آنها را در حد مقدورات حل كنيم.
وي گفت: در هر كالايي كه يارانه زياد مي‌گيرد دو مشكل بوجود مي آيد يكي سوء استفاده در خريد و مصرف و ديگري قاچاق و اين مسئله درباره بنزين هم وجود داشت كه يكي از اهداف سهميه بندي حل اين دو مشكل است.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

هيچ بزرگ
Big Nothing



کارگردان: ژان باتيست آندرئا. فيلمنامه: ژان باتيست آندرئا، بيلي آشر. مدير فيلمبرداري: ريچارد گريترکس. تدوين: آنتوان واري. طراح صحنه: سوفي بکر، کيت مکسول. بازيگران: سايمون پگ[گاس]، ديويد شويمر[چارلي]، آليس ايو[جوزي مک بروم]، ناتاشا مک الهون[پنلوپ وود]، جان پوليتو[مامور هايمز]، ميمي راجرز[خانم اسمالز]، بيلي آشر[معاون کلانتر گرام]، ميچل مولن[کشيش اسمالز]. ٨٦ دقيقه. محصول ٢٠٠٦ انگلستان، کانادا.
چارلي بعد از مدت ها شغلي پيدا کرده است. همسرش پنلوپ که در اداره پليس کار مي کند، آرزو دارد که چارلي اين شغل را از آن خود کند. اما چارلي در اولين روز کاري و بعد از آشنايي با همکاري به نام گاس، شغل تازه را از دست مي دهد. گاس از وي مي خواهد تا عصر با او در باري ملاقات کند. گاس به او مي گويد که دختري به شدن مرض و نيازمند عمل جراحي گران قيمت در خانه دارد و راهي براي به دست آوردن پولي هنگفت پيدا کرده که مي تواند زندگي دختر مريض اش و همچنين زندگي نابسامان چارلي را نجات دهد. نقشه گاس باج خواهي از کشيشي محترم به نام اسمالز است که از طريق سايت هاي پورنوگرافي، رابطه جنسي پنهاني با بعضي ها برقرار کرده و به نظر کاري عملي و ساده مي آيد. گاس دختري به نام جوزي را به چارلي معرفي مي کند که قرار است در اين کار با آنها همکاري کند. اما شبي که گاس براي گرفتن ٢٠٠ هزار دلار باج درخواست شده به منزل کشيش مي روند، با لوله هفت تير روبرو مي شود. چارلي که از شنيدن صداي تير هراسان شده، پس از ورود به خانه کشيش و ديدن جسد تصميم مي گيرد تا از شر آن خلاص شود. او جسد را به داخل چاه فاضلاب مي اندازد. با آمدن مامور پليسي به نام گرام مشخص م شود کشيش در مکاني ديگر کشته شده است. گرام که به حضور چارلي در خانه کشيش مظنون شده، تصميم به بازرسي خانه مي گيرد. گاس و چارلي ناچار او را نيز گرفتار کرده و دست و پايش را مي بنند. آشفتگي با سر رسيدن همسر کشيش کامل مي شود. با حرف هاي خانم اسمالز معلوم مي شود جسد داخل چاه متعلق به معشوقه اوست که با همکاري همديگر قصد سرقت از شوهر وي را داشته اند. آنها بعد از کشتن کشيش قصصد داشتند تا يک ميليون دلار پولي را که او از راه ساختن فيلم هاي خشن پورنو به چنگ آورده بود، تصاحب کنند. به نظر مي رسد چارلي و گاس به کاهدان زده اند و بايد باقي سال هاي عمر را-اگرزنده ماندند- به خاطر جنايتي که متکب نشده اند، در زندان سپري کنند. ولي سر و کله جوزي پيدا شده و بعد از کشتن خانم اسمالز آنها را نجات مي دهد. گاس، چارلي و جوزي بعد از يافتن پول ها از خانه خارج مي شوند و تصادف رانندگي کوچکي همه چيز را دوباره به هم مي ريزد و سرکارشان با سرکار پنلوپ وود همسر چارلي مي افتد...

چرا بايد ديد؟
هيچ بزرگ دومين فيلم بلند ژان باتيست آندرئا متولد ١٩٧١ سن ژرمن د ليل، فرانسه است. آندرئا در زمينه اقتصاد و علوم سياسي تحصيل کرده و با ساختن فيلم کوتاه و نويسندگي و ترجمه کتاب وارد عالم سينما شده است. اولين فيلم او بن بست محصول مشترک آمريکا و فرانسه نام داشت که آن را با همکاري فابريس کانپا کارگرداني کرده بود. بن بست فيلم خوش ساخت ترسناک، راز آميز و مهيجي با رگه هاي کمدي بود که ٧ جايزه بين المللي-از جمله جايزه بزرگ جشنواره فيلم هاي فانتزل بروکسل و جايزه تماشاگران جشنواره سن سباستين- براي آنان به ارمغان آورد. هيچ بزرگ يک فيلم کم و بيش مستقل و کم هزينه[٨ ميليون دلار بودجه] محسوب مي شود. هيچ بزرگ همچون بن بست به مايه کميک و مهيج خود را از گرفتار شدن شخصيت ها در موقعيت هاي غير منتظره مي گيرد. بن بست هايي که هر گونه تلاش براي خروج از آنها مترادف با دردسرهايي تازه است. هيچ بزرگ يک کمدي جنايي خوش ساخت همراه با بازي هاي خوب از دو سبک متفاوت از بازيگري [بريتانيايي و آمريکايي] است که در ترکيب با ذائقه فرانسوي کارگردانش به کمدي ديوانه وار از حوادث تبديل شده که مي تواند هجويه اي بر آثار امثال تارنتينو به شمار رود. اکثر حوادث فيلم در يک شب واحد اتفاق مي افتد و پاياني تقريباً غير منتظره براي تماشاگر تدارک ديده شده است. پيرنگ هاي فرعي هوشمندانه فيلم و همين پيچ و چرخش هاي فيلمنامه از نقاط قوت فيلم هستند. اگر مدت هاست کمدي جنايي مقبولي نديده ايد و از کارهاي سايمون پگ[پليس سخت گير مثلاً] خوش تان مي آيد، وقت را تلف نکنيد!
ژانر: کمدي، جنايي، مهيج.


براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد


لينکهاي دانلود: (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
Big.Nothing.LiMiTED.PROPER.DVDRip.XviD-DoNE.avi.001
Big.Nothing.LiMiTED.PROPER.DVDRip.XviD-DoNE.avi.002
Big.Nothing.LiMiTED.PROPER.DVDRip.XviD-DoNE.avi.003
Big.Nothing.LiMiTED.PROPER.DVDRip.XviD-DoNE.avi.004
Big.Nothing.LiMiTED.PROPER.DVDRip.XviD-DoNE.avi.005
Big.Nothing.LiMiTED.PROPER.DVDRip.XviD-DoNE.avi.006
Big.Nothing.LiMiTED.PROPER.DVDRip.XviD-DoNE.avi.007 

 رمز فايل: ندارد
پس از دانلود، توسط نرم افزار HJ Split فايلها را به هم Join کنيد.

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد


 

دانلود انيميشن

Tex Avery
Screwball Squirrel


 
 

لينکهاي دانلود (حجم فايل در حدود 100 مگابايت و به زبان انگليسي)
http://rapidshare.com/files/23159903/TA0108.part1.rar
http://rapidshare.com/files/23162396/TA0108.part2.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

بچه طلاق
باصداي شهريار
 

آلبوم جدید و زیبای شهریار به نام بچه طلاق با دو کیفیت
 

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زيباي مستانه باصداي علاء الدين باباشهابي

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

نرم افزار تاکسی تلفنی
مدیریت آژانسهای تاکسی سرویس 6.4


 


امکانات نرم افزار:
ايجاد اشتراک - ايجاد راننده- ايجاد سرويس هاي ثابت - ايجاد مسير(تعرفه) تهيه کپي پشتيبان
ايجاد دوره ( سال مالي)
حضور و غياب راننده گان
انجام سرويس بر اساس نوبت راننده گان
رزرو سرويس
هشدار براي انجام سرويسهاي رزرو شده در ساعت مشخص شده
تعريف کاربر ها با دسترسي هاي متفاوت
دفترچه تلفن و دفترچه يادداشت کاملا پيشرفته
ايجاد پيام روز - و تذکرات جهت چاپ در فاکتور انجام سرويس
مشاهده کل کارکر آژانس در دوره هاي مختلف
گزارشات :
گزارش از راننده هاي در حال انجام سرويس با جزئيات سرويس
گزارش از انجام سرويس هاي راننده گان به طور جداگانه
گزارش از انجام سرويسهاي کل راننده گان
گزارش از راننده گان قبلي( راننده گاني که قبلا در آژانس بوده اند وديگر نيستند)
گزارش از سرويسهاي در خواست شده مشترکين( به طور جداگانه)
گزارش از سرويس هاي ثابت
گزارش از وضعيت سرويس هاي ثابت انجام شده
گزارش از مشترکين آژانس
گزارش از راننده گان آژانس
گزاش از وضعت مالي رانندگان( تاريخ تسويه حسابها مبلغ تسويه حساب و...)
گزارش از وضعت مالي مشترکين( واريز به حساب ، برداشت از حساب ، تاريخ )
گزارش از وضعيت مالي کاربران
گزارش از مسيرهاي تعريف شده ( تعرفه ها)
جستجوي سرويس هاي انجام شده بر اساس کد سرويس - نام مشترک - کد مشترک - نام راننده
جستجوي مشترکين
امکان چاپ کليه گزارشات
و...

 

 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 10 مگابايت و فايل کرک در داخل فايل zip قرار داده شده است)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

طريقه فعالسازي : بعد از اینکه نرم افزار رو نصب کردید کرک رو اجرا میکنید و exe اصلی رو انتخاب و Replace میکنید بعد از اینکار برنامه رو اجرا میکنید و به منوی (پرونده) میرید و از اونجا ثبت نرم افزار رو انتخاب میکنید و 123456789 رو وارد میکنید بهتون میگه برنامه رو دوباره اجرا کنید بعد از اجرای دوباره کد مکمل میخواد برای اجرا شدن !!!
خب اینجا هم 1234567890 رو وارد و Enter کنید علامت قفل باز میشه و یه دکمه اجرا ظاهر میشه روی اجرا کلیک کنید.
برنامه کامل رجیستر شده و دیگه ثبت نرم افزار رو نمیبینید فقط یه مورد که برای کد کاربر 101 رو وارد میکنید و برای کلمه عبور 1

 

دنياي موبايل

Periodic Table

جدول تناوبی عناصر شیمی ؛ این برنامه اطلاعات کامل عناصر شیمی را دارا می باشد و در سر جلسه امتحان بهترین کمک برای شما محسوب می شود !

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد . لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید .

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

پيامبر خدا (صلى الله عليه وآله) فرمودند:
أزهَدُ الناسِ مَنِ اجتَنَبَ الحَرامَ.
زاهدترين مردم، كسى است كه از حرام دورى مى كند.
(أمالي الصدوق : 27 / 4)

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

سونیا از شوهرش که در انتخابات شرکت کرده بود پرسید : چند رای آوردی ؟
گفت : با رای تو و خودم جمعا سه رای آوردم .
خانم با عصبانیت فریاد کشید : من میدونستم غیر از من زن دیگری هم در زندگی تو وجود دارد !!!!!!!


روبرت که تازه ازدواج کرده بود با زنش در خیابانی گردش می کرد ولی نگاهش متوجه زنانی بود که در خیابان عبور می کردند .
زن گفت : آخر خجالت بکش ! تو خودت زن داری ، نباید به زنهای دیگر نگاه کنی .
روبرت جواب داد : چرا ؟ مگر کسی که یک درخت در منزلش داشت دیگر نباید جنگل را تماشا کند ؟


منشی خنده کنان خطاب به خانمی که می خواست رئیس اداره را ببیند گفت : مطمئن باشید که آقای رئیس شما را خواهند پذیرفت ، چون ایشان با وجود گرفتاری زیاد همیشه برای پذیرائی زن های خوشگل آمادگی دارند .
خانم پس از شنیدن این حرف گفت : حال که اینطور است به آقای رئیس بگوئید خانمش برای ملاقات آمده است !!

 

 

شادى، نشاط، جوانى، اسلام‏
zahra4066@yahoo.com

احساسات و انفعالات‏
احساسات و انفعالات، سطحى‏ترين و آشكارترين مرتبه از مراتب‏نفس است؛ يعنى اگر عميق‏ترين نقطه روح و نفس انسانى را، عميق‏ترين نقطه‏وحدت و سباطت نفس تلقى كنيم و از آن نقطه وحدت، به سوى كثرت واز اعماق پيچيده به طرف ظواهر سطحى آن بالا بياييم، از مراتب مختلف نفس‏مى‏رسيم.
اگر انسان چيزى را دوست داشته باشد، براى رسيدن به آن تلاش مى‏كند،اما اگر به خواسته خود نرسد، حالتى انفعالى در سطح نفس وى پديد مى‏ايد كه»حزن و اندوه« نام دارد. در مقابل اگر به خواسته خود برسد، احساس ديگرى‏به وى دست خواهد داد كه »شادى« است، ولى اگر اصلاً خواسته‏اى نداشته‏باشد تا براى رسيدن به آن، سعى و تلاش كند، نفس و روانش از هر دو حالت‏غم و شادى عارى مى‏شود. نيز اگر شخص احساس كند كه خواسته هايش به‏خطر افتاده است و يا متوجه شود كه احتمالاً بايد از محبوب و مطلوب خودجدا شود و آنچه با رنج و تلاش به دست آورده است را از دست بدهد، حالت‏انفعالى ديگرى پيدا مى‏كند كه »خوف« ناميده مى‏شود. در مقابل اگر خطرى‏وى و خواسته‏هايش را تهديد نكند و يا عامل خطرناكى را در مسير زندگى‏خويش نيابد، احساس امنيت به وى دست خواهد داد. چنانچه شخص تلاش‏هاى‏خود را در رسيدن به هدف و مطلوب خويش مؤثر تشخيص دهد، حالت »رجاء«و »اميد« و يا دلگرمى به كار، در نفس وى حاصل مى‏آيد و اگر آنها را بى ثمربداند، نااميد مى‏شود. 

ادامه دارد ...

 

 

آرايشي-بهداشتي
amoozesh_v_sh@yahoo.com

معجـــزه نوشيدن آب
اگر ميخواهيد پوست شادابي داشته باشيد روزي 6تا 7 ليوان آب بنو شيد ، بدن شما به آب نياز دارد و روزانه به مقدار كافي بايد آب در يافت كند.
پوست هم بخشي از بدن است و در صورت نرسيدن آب به بدن رطوبتش را از دست مي دهد و خشك و پژمرده مي شود علاوه بر نو شيدن آب بايد پوست را از طريق كرمهاي مرطوب كننده نيزمرطوب نگه داشت . بهترين زمان استفاده از كرم مرطوب كننده بعد از شستشو ي صورت است چون پوست ميتواند بيش از هر وقت ديگري رطوبت را جذب كند .

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

ایرانیان شوریده بخت روی به زابلستان نهادند و پیغام به رستم فرستادند
دریغ است ایران که ویران شود
کنام پلنگان و شیران شود
کنون چاره ای باید انداختن
دل خویش از رنج پرداختن
رستم که مظهر نیروی پایداری ایران در برابر اثیران بود ؛ مهاجمان را تار و مار کرد و ایرانیان را نجات داد
پس از آن هم تا پایان عمر نگهبان ایران بود. حتی وقتی پسرش سهراب به تورانیان پیوست اگر چه هدفش از میان بردن افراسیاب خونخوار و کاووس سبکسر بود اما به دست پدر اگر چه ناشناخته ؛ کشته شد.
در شاهنامه ؛ هجومهای سه قوم تازی ؛ رومی و تورانی به ایران را میخوانیم .
نخستین و باز پسین دشمنان تازیان هستند که با چیرگی هزار سالۀ ضحاک ؛ جنگ کاووس با شاه هاماوران ؛ حملۀ شعیب در عهد داراب و حملۀ طایر عرب در عهد شاپور یکم بیان میشود

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الأنفال آيات: 75 محل نزول: مدینه

 
يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّمَن فِي أَيْدِيكُم مِّنَ الأَسْرَى إِن يَعْلَمِ اللّهُ فِي قُلُوبِكُمْ خَيْرًا يُؤْتِكُمْ خَيْرًا مِّمَّا أُخِذَ مِنكُمْ وَيَغْفِرْ لَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ 70 وَإِن يُرِيدُواْ خِيَانَتَكَ فَقَدْ خَانُواْ اللّهَ مِن قَبْلُ فَأَمْكَنَ مِنْهُمْ وَاللّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ 71 إِنَّ الَّذِينَ آمَنُواْ وَهَاجَرُواْ وَجَاهَدُواْ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَالَّذِينَ آوَواْ وَّنَصَرُواْ أُوْلَـئِكَ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاء بَعْضٍ وَالَّذِينَ آمَنُواْ وَلَمْ يُهَاجِرُواْ مَا لَكُم مِّن وَلاَيَتِهِم مِّن شَيْءٍ حَتَّى يُهَاجِرُواْ وَإِنِ اسْتَنصَرُوكُمْ فِي الدِّينِ فَعَلَيْكُمُ النَّصْرُ إِلاَّ عَلَى قَوْمٍ بَيْنَكُمْ وَبَيْنَهُم مِّيثَاقٌ وَاللّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ 72 وَالَّذينَ كَفَرُواْ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاء بَعْضٍ إِلاَّ تَفْعَلُوهُ تَكُن فِتْنَةٌ فِي الأَرْضِ وَفَسَادٌ كَبِيرٌ 73 وَالَّذِينَ آمَنُواْ وَهَاجَرُواْ وَجَاهَدُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَالَّذِينَ آوَواْ وَّنَصَرُواْ أُولَـئِكَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا لَّهُم مَّغْفِرَةٌ وَرِزْقٌ كَرِيمٌ 74 وَالَّذِينَ آمَنُواْ مِن بَعْدُ وَهَاجَرُواْ وَجَاهَدُواْ مَعَكُمْ فَأُوْلَـئِكَ مِنكُمْ وَأُوْلُواْ الأَرْحَامِ بَعْضُهُمْ أَوْلَى بِبَعْضٍ فِي كِتَابِ اللّهِ إِنَّ اللّهَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ 75

 

ترجمه فارسي مکارم

اى پيامبر! به اسيرانى كه در دست شما هستند بگو: «اگر خداوند، خيرى در دلهاى شما بداند، (و نيات پاكى داشته باشيد،) بهتر از آنچه از شما گرفته شده به شما مى‏دهد; و شما را مى‏بخشد; و خداوند آمرزنده و مهربان است!» «70» اما اگر بخواهند با تو خيانت كنند، (تازگى ندارد) آنها پيش از اين (نيز) به خدا خيانت كردند; و خداوند (شما را) بر آنها پيروز كرد; خداوند دانا و حكيم است! «71» كسانى كه ايمان آوردند و هجرت نمودند و با اموال و جانهاى خود در راه خدا جهاد كردند، و آنها كه پناه دادند و يارى نمودند، آنها ياران يكديگرند; و آنها كه ايمان آوردند و مهاجرت نكردند، هيچ گونه ولايت ( دوستى و تعهدى) در برابر آنها نداريد تا هجرت كنند! و (تنها) اگر در (حفظ) دين (خود) از شما يارى طلبند، بر شماست كه آنها را يارى كنيد، جز بر ضد گروهى كه ميان شما و آنها، پيمان (ترك مخاصمه) است; و خداوند به‏آنچه عمل مى‏كنيد، بيناست! «72» كسانى كه كافر شدند، اولياء (و ياوران و مدافعان) يكديگرند; اگر (اين دستور را) انجام ندهيد، فتنه و فساد عظيمى در زمين روى مى‏دهد «73» و آنها كه ايمان آوردند و هجرت نمودند و در راه خدا جهاد كردند، و آنها كه پناه دادند و يارى نمودند، آنان مؤمنان حقيقى‏اند; براى آنها، آمرزش (و رحمت خدا) و روزى شايسته‏اى است «74» و كسانى كه بعدا ايمان آوردند و هجرت كردند و با شما جهاد نمودند، از شما هستند; و خويشاوندان نسبت به يكديگر، در احكامى كه خدا مقرر داشته، (از ديگران) سزاوارترند; خداوند به همه چيز داناست «75»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

masoudarya@yahoo.com

پروردگارا
خود را تقدیم تو میدارم
با من کن و از من ساز
آنچه خود اراده می کنی
از اسارت نفس رهایم کن
تا انجام اراده ات را بهتر توانم.
مشکلاتم را بگیر
تا پیروزی بر آنها شاهدی باشد،
برای کسانیکه با قدرت تو،عشق تو
و راه تو یاریشان خواهم داد
باشد که همیشه بر اراده تو گردن نهم
"آمین"

 

 

helia_k48@yahoo.com

If a drop of water falls on lake, it loses its identity;

If it falls on a rose, it shines;

If it falls on a shell, it becomes a pearl;

The drop is the same, but the company matters.

======

“Beautiful pictures are developed by negatives in a dark room. So if u see darkness in your life assume that God is making a beautiful picture for you.”

 

 

aak13592000@yahoo.com

Before the marriage:

He: Yes. At last. It was so hard to wait.

She: Do you want me to leave?

He: NO! Don't even think about it.

She: Do you love me?

He: Of course!

She: Have you ever cheated on me?

He: NO! Why you even asking?

She: Will you kiss me?

He: Yes!

She: Will you hit me?

He: No way! I'm not such kind of person!

She: Can I trust you?

Now after the marriage you can read it from bottom to the top!!!!

 

 

komeil_fa84@yahoo.com

انتقاد شديد آيت‌الله خامنه‌اي از برگزاری جشن تولد براي رهبري
 

رهبر انقلاب پس از شنيدن خبر گرفتن جشن تولد براي ايشان در يكي از استانها، به شدت از اين اقدام و صرف بودجه و وقت براي آن انتقاد كرده‌اند.
به نوشته يك روزنامه صبح، از مدتي پيش روز 24 تيرماه شماري از ارادتمندان رهبر انقلاب فرارسيدن اين روز را به عنوان روز تولد رهبري به يكديگر تبريك مي گويند و امسال در تفاوتي با گذشته علاوه بر ارسال شاخه هاي گل، كارت تبريك، پخش شربت و شيريني، تهنيت از طريق پيام هاي تلفني و... برخي از روزنامه ها نيز، ستون و صفحه و يادداشت به اين روز اختصاص دادند.
اين روزنامه مي‌افزايد: چند سال پيش وقتي براي اولين بار سبدهاي گل و نامه هاي تبريك ميلاد به ايشان رسيد، در چند كلمه خطاب به يكي از نزديكان خويش نوشته بودند «اولاً، مولود اين حقير در تيرماه نيست و ثانياً؛ من و روز تولدم ارزش اين محبت ها را نداريم و اينها موجب شرمندگي من است، در عين حال لازم است از همه آنها تشكر شود.»
براساس اين گزارش در اقدامي بي‌سابقه، امسال در يكي از استان ها به مناسبت سالروز تولد رهبر انقلاب جشني برپا و از برخي مسوولان براي حضور در اين مراسم دعوت كرده بودند.
پس از رسيدن اين خبر به آيت‌الله خامنه‌اي، ايشان در حاشيه برگه‌اي كه حاوي آن خبر بود نوشته‌اند:
«اين كار غلط است، اين تولد و امثال آن هيچ جشني ندارد، برگزاركنندگان مسئول وقت و عمر و اموالي هستند كه در اين كار صرف و ضايع مي شود. من از كسي كه براي تولد من جشن مي گيرد به هيچ وجه متشكر نمي شوم و او را مسئول زيان هاي اين كار هم مي شناسم»...

 

 

mhmazidi@gmail.com

باكس خوفناك می‌شود

با سايت باكس دات نت آشنا هستيد؟ يك سايت بسيار عالی برای اپلود فايل‌هايتان به صورت رايگان تا حجم يك گيگابايت. مدتی قبل وردپرس دات كام يك ويجت برای باكس منتشر كرد كه تمام كاربران وردپرس مي‌توانند ان را در سايدبار وبلاگشان قرار داده و خواننده‌های وبلاگ مستقيما از درون وبلاگ به تمام فايلها به صورت كامل به انها دسترسي داشته باشند و حتي از همانجا فايلها را دانلود يا اجرا كنند.
اما چيزی كه باعث شد تيتر بالا را بنويسم حركت امروز باكس بود.در وبلاگشان اعلام كردند كه صفحه جدیدی به امكانات سايت اضافه شده.در اين ادرس شما به ليستي از اپليكيشن‌ها دسترسي خواهيد داشت كه برای اتصال باكس با ساير نرم‌افزارها طراحي شده‌اند.از جمله: فوتوشاپ، اكروبات، 3d max, office , open office,….
چند روز قبل نيز يك اپليكيشن برای موبايل ايفون طراحی كردند.همچنين يكي برای كاربران فيس‌بوك.نتيجه: شما در هرجايي كه باشيد، هرنوع فايلي كه توليد كنيد، تنها با يك اپليكيشن ساده و كوچك مي‌توانيد فايل مربوطه را به باكس دات نت بفرستيد.حتي اكستنشن فايراپلودر ( كه قبلا معرفي كردم) نيز برای فايرفاكس وجود دارد كه مستقيما از داخل فايرفاكس فايل خود را اپلود خواهيد كرد.
همه اينها نشان مي‌دهد كه باكس دات نت - با اين كه يك سايت اپلود فايل است- اما از تجربه شيرين موفقيت فيس‌بوك درسهای لازم را گرفته است.فيس‌بوك تنها يك سايت دوست‌يابي صرف نيست.فيس‌بوك دارد تمام وب را متاثر از خود مي‌كند.يكي از بهترين علائم ان رواج اپليكيشن‌ها در قسمت‌هاي مختلف وب است.
راستي، شما هم با شنيدن عبارت «اپليكيشنهای فيس‌بوك» ياد «اكستنشنهای فايرفاكس»  مي‌افتيد؟ شباهت زيادی دارند، نه؟

 

 

dena30002001@yahoo.com

در شماره 769 نوشته اي از دوست عزيزمان با نام ارش کماندار خواندم و بسيار متاسف شدم.
تا ديروز اينگونه نگارشها مخصوص ابوذر و عاشورا و ... بود و امروز اسطوره هاي ما هم به خيل ابوذر و عاشورا اضافه شده اند. يادمان باشد که ارش کماندار براي اين ميهن با تمام مردم خوب و بدش جانش را داد.
دوست عزيز در ابتدا يک خواهش دارم و ان اينکه نامت را از ارش کماندار به نامي ديگر تغيير بده چرا که تير کمانت مردمان اين سرزمين را نشانه گرفته وبا اعتقادات تو که داعيه دفاع از اين ميهن را داري منافات دارد. پيشنهاد ميکنم که نامي هم رديف با ديگر دوستانت که يک سبک نگارش داريد و ان توهين به ديگران است داشته باشي
دوست عزيز ، ارش جان، چرا فکر ميکني که فرزاد حسني گستاخي کرده؟ چرا فکر ميکني که سردار رادان نبايد در برابر اعمالش مورد سوال واقع بشه؟ چرا همه دنيا را از نگاه کوچک خود ميبيني ؟ و چرا وسعت ديدت تا نوک بيني خودت هست؟
دوست گرامي ايا به اين اعتقاد داري که به سن 18 تا 30 سال جوان گفته ميشود؟ و ايا ميداني برابر با امار بيشترين تعداد افراد که در اين سن و سال قرار ميگيرند بعد از انقلاب به دنيا امده اند ( يعني کسي که در بهمن 57 به دنيا امده الان در 29 سالگي اش هست) و اينکه بعد از انقلاب همه جوانها با اموزه هاي ديني بزرگ شده اند برکسي پوشيده نيست پس چرا جواني که با تعاليم ديني بزرگ شده است اينگونه به قول شما برخلاف دين عمل ميکند؟ ايا غير از اين است که نحوه اموزش ما اشتباه بوده است؟ نميخوام در اين باره صحبت کنم ميخواهم بگويم که ايا تا به حال ديده اي پدر و مادري دلسوز بچه شان رو دور بندازند؟ پس چرا حکومت ما به جوانان خودش که در عصر اين حکومت به دنيا امده اند و بزرگ شده اند اينگنه برخورد ميکند؟ ايا فکر نميکني بازم داريم راه را به خطا ميرويم؟ ايا فکر نميکني چند سال بعد اثراتي به مراتب بدتر خواهيم ديد؟ از خودت ميپرسم ، چند سال هستش که با مسئله مواد مخدر مبارزه ميکنيم؟ (حتما طرحهاي والعاديات رو يادت هست؟) الان به کجا رسيديم؟ الان ديگر با يک معتاد به عنوان يک مجرم برخورد نميکنيم بلکه او را به عنوان يک بيمار ميشناسيم. ولي تا الان فکر کرده اي چندين نفر رو به خاطر همين بيماري بي ابرو کرده ايم و مانند يک مجرم به دست قضا داده ايم؟ قصد حمايت از اين بيماران رو ندارم بلکه ميخواهم بگويم تازه راه درست مقابله رو ياد گرفته ايم .اگه راه قبليمون درست بود ميبايد تا الان هيچ معتادي نميداشتيم و خودت ميبيني که اينطور نيست.
پسر خوب راه مقابله با ناهنجاريهاي اجتماعي اين نيست که مامور حکومتي با زور و بازو با تو به عنوان معضل اجتماع برخورد کند بلکه ميبايست ريشه اين نا بسمانيها شناخته شود و انگاه با ان مبارزه کرد ( البته ميتوانيم مانند هميشه عنوان کنيم که اين بيماري از طرف دشمنان و استکبار جهاني هست و خودمان را مبرا از هرگونه اشتباه بدانيم و همانند اين چندين سال گناه را به گردن ديگري بياندازيم و خود اسوده به محاکمه انان بپردازيم)
القصه ، دوست عزيز، اين داستان سر دراز دارد و ما همه بازيگران اين داستان هستيم . بايد اميدوار باشيم که از دين استفاده ابزاري نشود.
به اميد ان روز

 

.

alirezamajidi@gmail.com

پولیپکتومی جورج بوش

سی‌ان‌ان - واشنگتن : پزشکان روز شنبه پنج پولیپ کوچک را از کولون (روده بزرگ) بوش برداشتند. سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که به نظر نمی‌رسد هیچ کدام از این پولیپ‌ها مایه نگرانی باشند.
پولیپ‌های برداشته شده به مرکز پزشکی ملی نیروی دریایی واقع در بتسدای مریلند به منظور بررسی‌های میکروسکوپی معمول فرستاده شدند. انتظار می‌رود نتایج این بررسی‌ها ظرف دو تا سه روز اعلام شود.

سخنگوی کاه سفید -اسکات استنزل- می‌گوید ، همه این پولیپِها کوچک‌ بوده‌اند و کمتر از یک سانتیمتر اندازه داشته‌اند. بوش در وضعیت خوبی است و به فعالیت‌های خود در کمپ دیوید ادامه می‌دهد.
در طی عمل دیک چینی - معاون رئیس جمهور- به طور موقت وظایف رئیس جمهور را به عهده گرفت. بعد از عمل دو ساعته ، ساعت
9:21 صبح ، بوش مجددا قدرت را در دست گرفت.
برای عمل پزشکان از بیهوشی «کنترل شده» استفاده کردند. بوش خوابیده بود ولی ناهشیاری عمیق یک بیهوشی عمومی را نداشت.
قبل و بعد از عمل بوش با بانوی اول آمریکا -لورا بوش- که برای جشن تولد مادرش در مریلند تگزاس است ، صحبت کرد. بعد از آن بوش با سگ‌های شکاری اسکاتلندی‌اش -بارنی و میس بیزلی- بازی کرد. او قصد دارد نهار را در کمپ دیوید صرف کند و به گزارشات مشاور امنیت ملی -استفان هادلی- و رئیس ستاد کاخ سفید-جوش بولتون- گوش کند. بعد از ظهر هم ، بوش قصد دارد دوچرخه‌سواری کند.

art.bush.bolten.ho.ap.jpg

دکتر ریچارد تاب -پزشک بوش- بر جریان عمل نظارت می‌کرد. این عمل به وسیله تیمی از پزشکان مرکز ملی پزشکی نیروی دریایی انجام شد.
آخرین کولونوسکوپی بوش قبل از این در سال 2002 انجام شده بود که چیز غیرطبیعی نشان نداده بود.
گفته می‌شود بوش ، قبل از ریاست جمهوری هم مورد کولونوسکوپیس قرار گرفته بود و پولیپ‌هایی از کولونش خارج شده بود.
انجمن ملی سرطان آمریکا توصیه می‌کند که افرادی که فاکتورهای خطر برای سرطان کولون و راست‌روده را ندارند و علامت خاصی هم از بیماری از بروز نمی‌دهند ، در 50 سالگی به وسیله کولونوسکوپی مورد بررسی غربالگری قرار گیرند.
کولونوسکوپی حساس‌ترین تست برای تشخیص سرطان کولون و راست‌روده است.

منبع

 

 

hussein_rfa@yahoo.com

در باب افاضات آقای مجری
از کوله پشتی تا کوچه پشتی!


اصولا ادا در آوردن كار ساده‌ای است، چه در برنامه زنده تلویزیونی باشد و چه در یك روزنامه مكتوب. قیافه گرفتن هم همینطور چه در مقام یك مسئول ناكارآمد و چه در جایگاه یك مجری تلویزیونی. ساده‌تر از همه این‌ها برنامه‌سازی در روزهای گرم تابستان است، حالا چه برنامه‌های زنده تو در توی شبكه‌های مختلف باشد و چه مسابقه‌های آبكی و جایزه‌های پولكی! حالا حسابش را بكنید در یك برنامه زنده تلویزیونی كه "تنها" _ تاكید می‌كنم_ تنها از گفتگو تشكیل شده (ساده ترین نوع برنامه‌سازی) هیچ نویسنده، اتاق فكر و یا شورای سیاست‌گذاری وجود نداشته باشدو برنامه تنها و "تنها" با قول و قیافه مجری بچرخد... همین می‌شود كه آقای مجری جوان دغدغه نسل سوم انقلاب را گردش شبانه _ بعد از ساعت 12 _ در خیابان و ماشین‌سواری برای تخلیه هیجانات عنوان می‌كند(اینكه ایشان در كدام فرهنگ و كشور و با چه سطح طبقاتی زندگی می‌كنند اصلا به طرح سوال ارتباطی ندارد!) حالا به اینها چاشنی اطلاعات(!) هم می‌زند و از فیلم هامون (حد اعلای سینمای ایران در منظر روشنفكرنماهای خیلی هنرمند!) مثال می‌زند، كه بازهم كاری نداریم در آن فیلم "جوان" چه كسی است و رانندگی در شب و تخلیه هیجانات در كدام سكانس‌اش! همین می‌شود كه در ادامه، آقای مجری در یك تئاتر طنز تلویزیونی (بخوانید روحوضی آرسن لوپنی) از برخورد بد نیروی انتظامی با خودش(!) مثال می‌زند و اینكه چگونه یك تیم ارشادی نیروی انتظامی را دور هم جمع كرده(!) و آنها را مورد پند و اندرز قرار داده است!! و در انتهای این خیمه‌شب‌بازی هم رو به فرمانده نیروی انتظامی پایتخت جمهوری اسلامی ایران می‌كند و طی دستورالعملی(!) به ایشان می‌گوید: "این رفتار شما باید درست شود!" توجه كردید چقدر ساده است كه آنتن را پر كنید؟! از دو مثال علمی _ تخیلی همراه با پانتومیم بدن(!) به یك نتیجه گیری كلی و ملی همراه با یك دستورالعمل شفاهی رسیدن خیلی هنر می‌خواهد، نه؟
نكته دیگر اینكه در ادامه، افاضات مجری جوان (بخوانید كودك) در مورد منتقد هم بسیار جالب توجه است، بویژه برای ریاست سازمان! "ما حتی اگر یك منتقد هم داشته باشیم، در برنامه حرفش را منعكس می‌كنیم." این جمله اگرچه نشاندهنده اوج نافهمی ایشان و دست‌اندركاران برنامه كوله پشتی از مفهوم انعكاس نظر مخالف و موافق در رسانه است، موید این نكته نیز هست كه دوستان نه تنها فهمی از رسانه و كاركرد آن ندارند بلكه حضور در رسانه جمهوری اسلامی ایران را هم درك نكرده‌اند، كه باید گفت مرحبا! لابد با وجود این تفكر خنده‌دار _ بخوانید افه روشنفكری _ باید در روزهای آینده منتظر حضور و یا دفاع از اشخاصی چون مریم رجوی‌ها باشیم چرا كه آنها هم جزو منتقدان این نظام هستند!
نكته دیگر برخورد متناقض مجری و گردانندگان برنامه با همین مثلا ایده "منتقد محوری" برنامه‌شان است، علی رغم ادعاهای عجیب و غریب ایشان در دفاع از منتقد (حتی یكی!) برخورد(بخوانید بی‌تفاوتی و بی‌خیالی) با اعتراضات شدید مردمی و انبوه تماس‌ها و اس ام اس های ارسالی به برنامه، روابط عمومی شبكه سه و سازمان صدا و سیما، آواز دهل برنامه كوله پشتی را به گوش همه رساند؛ كه به شدت از دور خوش بود و بس. قطع تماس تلفنی دو نفر از منتقدان در برنامه یكشنبه شب و تمسخر ایشان در برنامه دوشنبه شب كه مجری در ابتدای برنامه گفت: "امشب دیگر تلفن خنده‌دار نداریم! " ( امیدواریم منظورشان جناب میری نبوده باشد) به خوبی نشان می‌دهد كه آمارها، خواندن اس ام اس ها و پخش تلفن‌ها فقط زمانی به كار این برنامه می‌آید كه تعریف و تمجید از برنامه باشد و شخص مجری. دقت دارید كه برنامه‌سازی چقدر ساده است؟! جالب‌تر آنكه بعد از انتقادات دادستان نظامی تهران و بیان منطقی ایشان در ارائه آمار شكایاتی كه هنوز هم به صدور رای منجر نشده است، آقای مجری در كمال وقاحت می‌گوید: همین‌كه شما قبول می‌كنید اشتباه كردید، كافیه! و تلفن قطع می‌شود...آیا این یعنی یك برنامه حرفه‌ای؟ آیا این مجری آدم منصفی است و این برنامه بی‌طرف است؟ بهتر نیست آقای مجری غرض‌ورزی و عناد خود با اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی نیروی انتظامی و نیروی مقاومت بسیج را كمی زیركانه‌تر در برنامه زنده تلویزیونی عیان كند؟!
و نكته آخر اینكه عذرخواهی مجری و دست‌اندر كاران برنامه مذكور از پیشگاه مردم و نیروی انتظامی كمترین خواسته‌ای است كه "باید" چشم در چشم مردم و در مقابل دوربین انجام شود، حتی اگر كمی دیر شده باشد كه هم در اخلاق رسانه‌ای و حرفه‌ای مرسوم است و هم در آداب اجتماعی و اخلاق اسلامی. اگر البته این اصول مورد قوبل آقایان باشد!
گفتنی كه بسیار است اما از آنجا كه این برنامه ارزش چندانی برای چرخش قلمی كه بسیار مقدس است(مانند همان صندلی اجرا در قاب رسانه تنها حكومت اسلامی مستقل جهان) ندارد، سطرهای بالا تنها در دفاع از مظلومیت نیروی پرتلاش انتظامی كشورعزیزمان قلمی شد.
راستی با توجه به آنچه ذكر شد و توهین های پی در پی گردانندگان این برنامه به مخاطبان خود، بهتر نیست نام برنامه از كوله پشتی برای پرواز به سوی فردا به "كوچه پشتی" و مختصات خاص خودش تغییر یابد؟
و یك سوال پایانی، آقای ضرغامی! خروجی دانشكده صدا و سیما چیست؟ چند درصد از فارغ التحصیلان آن مجموعه علمی وابسته به سازمان صدا و سیما وارد جریان حرفه‌ای تولید در این سازمان می‌شوند؟ آیا حضور افراد غیرحرفه‌ای، بی‌سواد، ناآگاه و بعضا مغرض در آن رسانه، به معنی ضعف اساسی در آن نهاد علمی در تربیت نیروهای خبره نیست؟

 

 

gollenamak@yahoo.com

سلام ای بی وفا ،‌ ای بی ترحم
سلام ای خنجر حرفای مردم
سلام ای آشنا با رنگ خونم
سلام ای دشمن زیبای جونم
بازم نامه می دم با سطر قرمز
آخه این بار شده من با تو هرگز
نمی خوام حالتو حتی بدونم
تعجب می کنی آره همونم
همونی که زمونی قلبشو باخت
همون که از تو یک بت ،‌ یک خدا ساخت
همونی که برات هر لحظه می مرد
که ذکر نامتو بی جون نمی برد
همونم که می گفتم نازنینم
بمیرم اما اشکاتو نبینم
همون که دست تو ،‌ مهر لباش بود
اگه زانو نمی زد غم باهاش بود
حالا آروم نشستم روی زانوم
ولی دیگه گذشت اون حرفا ،‌ خانوم
تعجب می کنی آره عجیبه
می خوام دور شم ازت خیلی غریبه
خیال کردی همیشه زیر پاتم ؟
با این نامردیات بازم باهاتم ؟
برات کافی نبود حتی جوونیم
تموم شد آره گم شد مهربونیم
دیگه هر چی کشیدم بسه دختر
نمی بینیم همو این خوبه ،‌ بهتره
دیگه بسه برام هر چی کشیدم
فریبی بود که من از تو ندیدم ؟
دروغی هست نگفته مونده باشه ؟
کسی هست تو خیال تو نباشه ؟
عجب حتی دریغ از یک محبت
دریغ از یک سر سوزن صداقت
دریغ از یک نگاه عاشقونه
دریغ از یک سلام بی بهونه
نه نفرینت چرا ، این رسم ما نیست
اگر چه این چیزا درد شما نیست
گل بیتا چرا اخمات توهم شد؟
چیه توهین به ذات محترم شد ؟
دیگه کوتاه کنم با یک خدافظ
که عشق ما رسید به سد هرگز

 

 

nobodyman1978@yahoo.com

در خانه دوم هوگو چاوز چه مي‌گذرد؟

در حالي که رئيس‌جمهور، ايران را خانه دوم هوگو چاوز رئيس‌جمهور ونزوئلا خوانده بود و وي با چفيه بر مزار شهداي دفاع مقدس حضور پيدا کرد، گوشه‌هايي از فساد اخلاقي موجود در سفارت ونزوئلا در تهران افشا شد.
به گزارش خبرنگار «بازتاب»، پس از تغيير کنسول سفارت ونزوئلا در تهران، به دليل يک رسوايي اخلاقي، تعداد زيادي از دختران جوان زير ۲۵ سال ايراني در اين سفارت استخدام و هرچند توانايي زيادي در مترجمي و انجام فعاليت‌هاي ديپلماتيک دارند، در عوض زينت‌دهنده مجالس و ميهماني‌ها و بزم‌هاي شبانه کارکنان اين سفارتخانه شده‌اند.
در ميهماني‌هاي اين سفارتخانه که با سرو مشروبات الکلي همراه است، دختران ايراني با وضع زننده‌اي حضور پيدا مي‌کنند. کارکنان سفارت ونزوئلا همچنين دختران جوان ايراني را طبق رسم خاصي بين خود قرعه‌کشي مي‌کنند.
اين در حالي است که هنوز آثار اقدامات کنسول سابق ونزوئلا در تهران که پس از رسوايي اخلاقي رابطه وي با يک زن شوهردار ايراني اخراج و موجب تغيير ناگهاني تمام اعضاي اين سفارتخانه شد، باقي مانده است.
گفته مي‌شود ديپلمات‌هاي جديد سفارت ونزوئلا که اکثرا بدون سابقه ديپلماتيک هستند، با انداختن چفيه و گرفتن تسبيح، به مزاح مي‌پردازند.
دبير اول سفارت نيز که از کارکنان لجستيک شرکت HP در ونزوئلا بوده، فاقد هرگونه سابقه ديپلماتيک مي‌باشد و گفته مي‌شود اين وضعيت حتي مورد طعنه ديگر ديپلمات‌هاي کشورهاي آمريکاي لاتين شده است.

منبع: بازتاب

 

 

haleh_ab2@yahoo.com

گفت وگو با محبوب ترین جوان سال بنیامین

از اینکه عنوان پدیده سال را به خود اختصاص دادی چه احساسی داری؟
بعد از گذشت یک سال و چنئد ماه به جرات میگم احساس خوبی دارم البته من منتظر اتفاقات بهتری بودم
اما دیدم همین اتفاق هم اتفاق خیلی خوبی است.
این لقب چه قدر راضی کننده است و چه احساسی را به تو منتقل میکند؟
حس غرور البته نه اینکه فکر کنید غرور شخصی،حس اعتماد به نفس زیادی به من دست داده.از سال 80 به این طرف در
موسیقی پاپ اتفاقی نیافتاده بود.این موضوع من رو خیلی خوشحال کرد البته نه تنها من بلکه تمام دوستان من را.
چه قدر در انتخاب ترانه هایت وسواس به خرج می دهی؟
این نکته قابل ذکر است که یک خط محکم بین من و فرید احمدی شکل گرفته که برای خود ما هم عجیب بود.و برای پیدا کردن علتش دچار مشکل شدیم.
که چرا این ارتباط این قدر محکمه و در نهایت ضلع سوم ان زمان نیما وارسته بود.
چرا ان زمان؟
خب امروز تشخیص دادیم جایگزین داشته باشیم.
جایگزین؟
در مجموعه دوم تصمیم گرفتیم با پیام شمس همکاری کنیم.
و با همان سبک و سیاق بنیامین 85؟
در کار جدید قالب ها را شکستیم و عوض کردیم و به نقطه های تازه تری رسیدیم.
علت شکست قالبها چه بود؟
به هر حال دو سال از اتفاق بنیامین 85 گذشته است.
راست بگو مغرور شده ای؟
غرور تا اندازه معقولش همیشه خوبه تا حدی که ادم کمتر دچار خطا بشه،حتی در رفتار های روزمره ی اجتماعی.یکی از دوستانم که تحصیلات
روانشناسی دارد همیشه به من میگفت:این غرور و خودپرستی که تو داری خیلی کمکت میکنه به خاطر این که ادم هایی مثل تو مرتکب خطاهای
پیش پا افتاده اجتماعی نمیشن یا اگر هم بشن اونقدر اضطراب و دلهره دارند که سریع از اون خطا فاصله میگیرند که مبادا کسی به انها تو بگوید.
پس مغروری؟
یک وقتی غرور و بهره برداری از ان خوبه من مغرور هستم البته ذاتا مغرورم هیچ ربطی به البوم نداره،کسانی که از نزدیک من رو میشناسند
و با روحیه ی بنده اشنا هستند و با من زندگی کردند میدانند که بنیامین امروز همان بنیامین چند سال پیش است.من همون ادم سابقم و خیلی تغییر نکردم.
نوع لباس و تیپ و قیافه خیلی برات مهمه؟
خیلی جالبه این سوالرا خیلی زیاد از من میپرسند.در مورد پوشش،کاری که همه انجام میدهند من هم انجام میدم.حالا چراکار من زیادی به چشم میاد
نمیدونم.(با خنده)البته اقای رجب پور درتمام امور حساسیت دارند ضمن اینکه اعتقاد دارند درگیری با کار نباید از مسائل شخصی دورمون کند.
چرا کنسرت برگزار نمیکنی؟این سوال را بر حسب چیزی نگذار اما خیلی ها شایعه کردند که تو در اجرای زنده تبحر نداری؟
من در یکی از بین المللی ترین استیج های دنیا که جایی مناسب برای ازمون و خطا بود اجرا داشتم و از خوش روزگار اون روز همه چی خوب بود.
خود من خوب بودم،اخبار خوبی هم از خبرگزاری های بزرگ در مورد کنسرت استکهلم دادند.این قدر این خبرگزاری های بین المللی بزرگ و معتبر بودند
که یک جور شوخیه اگه ما بگیم که چیزی نشنیدیم .نمیدونم چرا هنوز بعضی از این افراد اصرار دارند که ثابت کنند من توانایی اجرای زنده ندارم.ببینید اونجا
یک ضهرستان کوچک نبود که مثلا بشه کسی راگول زد .یک استیج بین المللی شوخی بردار نیست،نمیشد برای خبری که پوشش میدهند ممیزی بگذاریم.
هر چند من هم نباید راضی باشم به طور مطلق.
چرا؟
چون در این صورت استپ خواهم کرد. در کل راضی بودم و خدا روشکر میکنم.بعد از پنج،شش ماه شانتاژهای تبلیغاتی که مثلا بنیامین نمیتونه اجرای
زنده داشته باشه و...من موفق بودم،مطلب قابل ذکر و مهم اینکه افکت و دیگر امکانات برای همه هست تا برن توی استودیو،کار انجام بدن و مردم
هم استقبال کنند.
اگر قرار باشه دیگر فعالیت موسیقیایی نداشته باشی چه کار میکنی؟
اگر به هر دلیلی نتونم کار موسیقی انجام بدم چیزی از من گرفته نشده،من هنر رو دوست دارم یک زمانی به ادبیات علاقه داشتم و امروز به موسیقی،
ممکنه روز دیگر نقاشی رو دوست داشته باشم ولی در کل به لحاظ حرفه ای خیلی مراقبم اتفاقی نیافتد که مجبور باشم کار موسیقی انجام ندهم.
نقش محسن رجب پور در موفقیت تو چه قدر بوده؟
خیلی زیاد.اقای رجب پور یک مدیر برنامه موفق با اندیشه های کارساز و درست هستند.به نظر من پشت هر هنرمند موفق چه بازیگر چه موزیسین
یک مدیر برنامه خوب و توانا هست.
اولین باری که عکس خودت رو روی بیلبورد دیدی چه احساسی داشتی؟
نمی خوام بگم بی تفاوت بودم بلکه خوشحال هم شدمولی من همیشه نگران این هستم که شهرت،معروفیت و اسم و رسم باعث دوری از محبوبیت بشه
یعنی صرفا مردم تو رو بشناسند ولی دوستت نداشته باشند.البته من هم به شهرت دل نمیبندم چون هیچ جیز این دنیا ماندنی نیست فقط دوست دارم تا هر زمان
که هستم محبوب باشم.
اگر حرف نگفته ای هست که باید مطرح بشه میشنویم...
دلم میخواد از همین جا اعلام کنم من تنها یک البوم با نام بنیامین (بنیامین 85)منتشر شده در بازار دارم و هیچ قطعه دیگری که با صدای من منتشر شده باشه
وجود ندارد به غبر از سه قطعه کار که در فیلم گرگ و میش خواند و این قطعات توسط خود مردم راکورد و پخش شد به صورت کاملا شخصی و من انتشار انها را
به واسطه خودم به شدت تکذیب میکنم. از شما هم می خواهم مردم رو از این اشتباه بیرون بیارید و اینکه بنیامین هیچ البوم تازه ای منتشر نکرده.
حرف اخر؟
از شما تشکر میکنم و امیدوارم همه مردم و دوستان به خصوص اهالی هنر موفق باشند و به هر انجه که ایده اشان هست برسند.

 

 

afagh_m51@yahoo.com

هو


عاشقی جرم قشنگی ست

اي نگاهت نخي از مخمل و از ابريشم
چند وقت است که هر شب به تو مي انديشم

به تو آري ، به تو يعني به همان منظر دور
به همان سبز صميمي ، به همبن باغ بلور

به همان سايه ، همان وهم ، همان تصويري
که سراغش ز غزلهاي خودم مي گيري

به همان زل زدن از فاصله دور به هم
يعني آن شيوه فهماندن منظور به هم

به تبسم ، به تکلم ، به دلارايي تو
به خموشي ، به تماشا ، به شکيبايي تو

به نفس هاي تو در سايه سنگين سکوت
به سخنهاي تو با لهجه شيرين سکوت

شبحی چند شب است آفت جانم شده است
اول اسم کسی ورد زبانم شده است

در من انگار کسی در پی انکار من است
یک نفر مثل خودم ، عاشق دیدار من است

یک نفر ساده ، چنان ساده که از سادگی اش
می شود یک شبه پی برد به دلدادگی اش

آه ای خواب گران سنگ سبکبار شده
بر سر روح من افتاده و آوار شده

در من انگار کسی در پی انکار من است
یک نفر مثل خودم ، تشنه دیدار من است

یک نفر سبز ، چنان سبز که از سرسبزیش
می توان پل زد از احساس خدا تا دل خویش

رعشه ای چند شب است آفت جانم شده است
اول اسم کسی ورد زبانم شده است

آی بی رنگ تر از آینه یک لحظه بایست
راستی این شبح هر شبه تصویر تو نیست؟

اگر این حادثه هر شبه تصویر تو نیست
پس چرا رنگ تو و آینه اینقدر یکیست؟

حتم دارم که تویی آن شبح آینه پوش
عاشقی جرم قشنگی ست به انکار مکوش

آری آن سایه که شب آفت جانم شده بود
آن الفبا که همه ورد زبانم شده بود

اینک از پشت دل آینه پیدا شده است
و تماشاگه این خیل تماشا شده است

آن الفبای دبستانی دلخواه تویی
عشق من آن شبح شاد شبانگاه تویی

از بهروز یاسمی

 

 

mamaam110@yahoo.com

بلاهاى طبيعى، زيان‏هاى روحى و آزمايش الهى
(بخش دوم)


وظيفه بازماندگان
فرد مصيبت‏ديده بايد اين واقعيت را در نظر گيرد كه بلاها و حوادث ناگوار، بيرون از اراده حق و سرنوشت آدمى نمى‏باشد، بنابراين جزع و فزع و بى‏تابى‏هاى شديد كه از اندوه عميق مايه مى‏گيرد و نيز سخط و خشم و نارضايى در برابر اين گونه مصايب نسبت به خدا موجب سقوط و انحطاط انسان از مقام و مرتبت رضا به قضاى الهى مى‏شود. اگر چنين خصوصيتى از فردى گرفته شود خطر بزرگى، شخصيت آدمى را تهديد مى‏كند و او مزيّت شكوهمندى از دست مى‏دهد. تسليم بودن در برابر تقدير الهى بيانگر وجود اراده مصمم و استوار انسان است. البته گريستن و ناله و اندوه سر دادن با رضاى حق منافاتى ندارد بلكه معيار آن، حالات درونى، نگرش‏ها و باورهاست. در فرهنگ اسلامى توصيه شده هر كس دچار مصيبتى شده و بر جان خويش بيمناك است، اشك بريزد تا او را تسكين دهد. روايات منقول از ائمه هدى (ع) اين واكنش را نتيجه عادى خروش عواطف مى‏دانند. وقتى فردى رابطه نزديكى با امورى از دست رفته دارد بخصوص وقتى اين جدايى غير قابل بازگشت باشد طبيعى است كه مى‏تواند با گريه تا حدودى اندوه خويش را كاهش دهد.(9)
برخى پژوهشگران عقيده دارند اشك ناشى از تنش‏هاى عاطفى، ارزش شفابخش دارد، بدين ترتيب كه مواد سمّى را برطرف كرده و تعادل مواد شيميايى بدن را برقرار مى‏نمايد. نوحه‏سرايى با سخنانى مناسب و توأم با نكاتى كه بر درستى و راستى تكيه دارد، در مصايب رواست. رسول اكرم(ص) دستور داد بر شهادت حمزه(ع) نوحه‏سرايى كنند و در سوگ او بگريند. حضرت فاطمه زهرا(س) با رحلت پدرش، بر سر مزار آن وجود مبارك رفت و مشتى خاك از مزار رسول اكرم(ص) برداشت و اشعارى را سرود كه ترجمه‏اش چنين است: «چه باك است كسى را كه خاك مزار احمد را ببويد. آرى، در غير اين صورت آن فرد در تمام روزگار رايحه‏اى آرام‏بخش‏تر از آن را نبوييده است. آسيب‏هايى بر من باريد كه اگر بر روز روشن فرو مى‏ريخت به شب تيره مبدّل مى‏گرديد.»
البته نوحه‏گرى به سخنان باطل براى فرد از دست رفته حرام است. منع عبارت است از بازگويى خصلت‏هايى كه در فرد متوفا نبوده است، نيز مردان بيگانه از صداى شيون زنان بهره جويند يا آنكه بر چهره با اسبابى ضربه زنند و زخم و زار كنند، گريبان چاك نمايند، موى بر كنند و امثال آنها كه نارواست.(10)
البته لازم است كسى كه عزيزى را از دست داده و به شدت به او وابستگى داشته، غم و غصّه‏هاى خود را بروز دهد و درد جانكاه را در مسير طبيعى خود، به پايان رساند. اگر از ابراز ناراحتى‏ها و اندوه وى جلوگيرى شود امكان دارد سوگوار در ماجراى مذكور به سوى امورى يأس‏آور و خطرناك سوق داده شود. به عبارت ديگر، عدم احساس حادثه فقدان نزديكان و به تعويق انداختن آن، وضع دردناكى به دنبال دارد. آنان كه اندوه خويش را انكار مى‏كنند، دير يا زود با نوعى افسردگى از پاى در مى‏آيند. همخوانى با محيط جديد با توجه به رابطه بازمانده با متوفا و نقش‏هايى كه او ايفا مى‏كرده است، براى افراد معانى متفاوتى پيدا مى‏كند. براى اشخاصى كه همسر خود را از دست داده‏اند اين وظيفه مستلزم مواجه شدن با تنهايى، بزرگ كردن فرزندان بدون همسر و اداره امور مالى است؛ نقش‏هايى كه احتمالاً تا قبل از فقدان متوفا، قبلا با آنها چندان آشنا نبوده‏اند. گسترش مهارت‏هاى تازه و تقابل اين نقش‏ها باعث اكراه و رنجش بسيارى از بازمانده‏ها مى‏شود كه آنان را بايد در كاهش ناگوارى‏هاى نگران كننده، يارى داد. كناره‏گيرى عاطفى از متوفا و سرمايه‏گذارى دوباره انرژى روانى براى اوضاع جديد به طورى كه اين نيرو بتواند در وضع جديدى ترميم‏كننده خلل‏هاى پيش آمده باشد، از ديگر دشوارى‏هاى افراد بازمانده است، زيرا بايد در اوضاع جديد اميدها و خاطرات خود را از فرد فوت شده، جدا كند و تعلقات و عواطف خويش را در جاى ديگرى به كار گيرد. چسبيدن به وابستگى گذشته و ممانعت از علاقه‏هاى جديد اين وضع را دردناك‏تر مى‏كند چنان كه برخى اين فقدان را چنان دردناك مى‏يابند كه با خود پيمان مى‏بندند هرگز دوباره به كسى عشق نورزند زيرا امكان دارد او هم به سرنوشت فقيد از دست رفته دچار شود. چنين شيوه‏اى براى فرزندان مشكلات عاطفى و رفتارى به وجود مى‏آورد و آنان را در حالتى تعارض‏آميز قرار مى‏دهد. مشاوران مى‏توانند در اين موارد به كمك خانواده فرد از دست رفته بشتابند و كانون آشفته را به ساحل آرامش برسانند. در هر حال پيشگيرى از پيچيده شدن اندوه و فراهم ساختن زمينه براى جلوگيرى از متلاشى شدن شخصيت روحى و روانى بازماندگان با بازسازى مناطق آسيب‏ديده، اهميت افزون‏ترى دارد و نبايد اين ضرورت اجتناب‏ناپذير، فراموش شود.(11)
براى كسى كه مبتلا به مصايب و بلاهايى گردد پاداش‏هاى خوبى در جهان ابدى در نظر گرفته شده است. اصولاً در خور كمال ذات و جمال صفات خداوند نيست آسيبى را متوجه بنده‏اى كند مگر آنكه پاداش و عوضى بهتر و مرغوب‏تر از آن را براى وى در نظر گيرد. در روايات و احاديث ائمه هدى (ع) بر اين واقعيت تاكيد شده است كه اگر فرد مؤمن بداند خدا چه امورى را در برابر مصيبت‏هايى كه به او رسيده، پيش‏بينى كرده است، آرزو مى‏كرد، او را در دنيا با قيچى قطعه قطعه مى‏كردند! نيز در منابع روايى تصريح گرديده است هر كسى فرزند يا فرزندانى را از دست بدهد در حجاب و پوششى قرار مى‏گيرد كه او را از آتش حفظ مى‏كند. نيز امام صادق (ع) فرموده‏اند:
«كسى كه از بلايى آسيب ببيند و بر آن حادثه صبر كند، پاداش آن بهشت است.»
اگر بازماندگان متوجه اين حقايق شوند از آلام و حزن‏هاى آنان كاسته مى‏شود.(12)
اگر چه شِكْوه كردن و احساس نارضايتى از بلايا منع گرديده امّا جايگزين آن در فرهنگ اسلامى مطرح شده است و آن نيايش، راز و نياز با خداوند، گريه و زارى به درگاه او، درخواست شكيبايى از پروردگار براى جبران صدمات به هر شيوه‏اى كه خير و صلاح است مى‏باشد. پاداش كسى كه شكايات حال خويش را براى مردم بازگو نكند مغفرت الهى است.(13) به علاوه مصيبت‏ديدگان بايد به اين امر آگاه باشند كه درد و رنج ناشى از حوادث مخرّب در مقابل برخى ضايعات ديگر مى‏تواند پايان‏پذير باشد و كسى كه دچار ضايعه‏اى بزرگ شد، مى‏تواند رنج‏هاى زندگى را تحمل كند؛ نيز بداند تنها او گرفتار ضايعه نيست، بلكه در زلزله‏هاى شديد، سيلاب‏هاى وحشتناك و طوفان‏هاى مهيب، شدت حادثه آنقدر گسترده است كه بسيارى را مبتلا كرده است. توجه به اين نكات مى‏تواند از فشار روانى و هيجان‏هاى منفى رنج‏ديدگان در حوادث طبيعى به نحو قابل ملاحظه‏اى بكاهد.
مسئوليت ما در برابر مصيبت‏ديدگان‏
طبيعى است فقدان عزيزان، دشوار بوده و مسائلى را به دنبال دارد كه از مهم‏ترين آثار آن اثرات روحى و عاطفى بازماندگان است. بخصوص در مورد كودكان كه تأمين و برآوردن نياز عاطفى آنان از مهم‏ترين مسائل است، بنابراين بايد تدابيرى انديشيد كه اين خلأ تا حدودى ترميم گردد. در روايات رسيده از معصومين(ع) به مسلمانان توصيه شده است در زدودن اندوه از دل برادران و خواهران خود بكوشند و از شاد كردن دل خانواده‏هاى رنج‏ديده غافل نشوند. رسول اكرم(ص) فرموده:
«كسى كه با گفته‏اى برادر مؤمن خود را گرامى بدارد و او را از بلاها و سختى‏ها برهاند، وقتى اين كار را انجام مى‏دهد، زير سايه گسترده رحمت و لطف خداوند خواهد بود».
نيز در روايتى آمده است:
«بهترين كارها نزد خداوند آن است كه مؤمنى را شاد كنى، گرسنگى او را برطرف سازى و براى رفع سختى‏ها و غم‏هايش بكوشى.»(14)
در حديث ديگرى تأكيد شده است:
«هر كس دلسوخته‏اى را تسّلا دهد، روز قيامت حُلّه و لباسى بر او پوشانيده مى‏شود كه به آن مزيّن و مفتخر مى‏گردد. نيز هر كس مصيبت‏زده‏اى را دلدارى دهد همانند او اجر خواهد داشت.»(15)
پس از حوادث طبيعى، يافتن جنازه‏ها و اجراى مراسم سوگوارى براى بازماندگان اهميت بسيارى در پذيرش رخداد فاجعه، در درازمدت از يك سو، و در احساس اداى دَين نسبت به رفتگان از سوى ديگر دارد. ايجاد امنيت و كمك به بازسازى حس امنيت درونى بازماندگان نيز ضرورى به نظر مى‏رسد زيرا صدمات جدّى، آرامش روانى افراد را در هم مى‏ريزد و آنان را در نوعى اضطراب شديد و عميق قرار مى‏دهد. در وهله نخست، با قرار دادن افراد در قرارگاهها و يا اماكنى كه بدين منظور در نظر گرفته شده، مى‏توان تا حدودى اين امنيت را به آنان داد. براى بازسازى زندگى عاطفى و روانى آسيب ديدگان بايد تماس آنان را با ساير بازماندگان يا خويشاوندانى كه در شهرهاى ديگر زندگى مى‏كنند برقرار كرد و تسهيلات لازم را در اين خصوص تدارك ديد. در جامعه‏اى مانند ايران كه بخش عمده‏اى از حمايت‏هاى اجتماعى توسط گروههاى خانوادگى، طايفه‏اى و فاميلى انجام مى‏گيرد از ميان رفتن يا لطمه ديدن هويت اجتماعى فرد موجب مى‏شود كه مكانيسم‏هاى دفاعى او دچار آسيب شود و وى در برابر ضربات روحى و روانى سست شود. برقرارى ارتباط وى با اقوام و آشنايان در حداقل حالت آن، در اين لحظات آشفته مى‏تواند به او كمك بزرگى كند.
براى اينكه افراد بتوانند براى مدّت طولانى ضربه‏هاى شديد روحى و عاطفى را هضم كنند و مورد پذيرش قرار دهند بايد به آنان كمك كرد تا حوادث را در زندگى فردى و اجتماعى خويش جاى دهند و براى آنها حكمت و معنايى در نظر گيرند. ارزش‏ها و اعتقادات افراد در توجيه اين امور نقش مهمى ايفا مى‏كنند. چنان كه عده‏اى آنها را تقدير الهى و گروهى عذاب آسمانى تلقى مى‏كنند و بعضى آنها را آزمايشى براى سنجش ميزان ايمان افراد به حساب مى‏آورند. به هر حال هر كدام از اين نكات مى‏توانند مطرح شوند. بايد براى بلاديدگان توضيح داد كه در برابر مصايب، اجر اخروى و پاداش سراى جاويد را دريافت خواهند كرد و اگر هم آسيب‏هاى طبيعت به دليل گناهانى است كه افراد مرتكب مى‏شوند، در واقع مقصد نهايى پالايش درونى است و مصايب مى‏تواند جان‏ها را از گرد و غبار و آلودگى‏هاى گناه پاك كند و زمينه‏اى براى رشد و هدايت و تكريم بنده فراهم نمايد و اين حركت تربيتى به نفع انسان است، نه اهانتى به او. بلاها مى‏توانند آدمى را از گرداب غفلت برهانند و او را در مسير هدايت قرار دهند. گاه خداوند جايگاهى رفيع و بلندمرتبه را براى بندگان خويش در نظر گرفته است كه رسيدن به چنين منزلتى با عبادت و عمل صالح به دست نمى‏آيد بلكه بلايى نازل مى‏گردد تا بنده با صبر بر آن، اجر گيرد و ارتقا يابد؛ بر اساس اين نگرش دوران تلخ و مرارت‏بار بلا، شيرين مى‏شود. همچنين برخى تصور مى‏كنند نعمت و شادمانى و مصون بودن از مصايب، اكرام خداوند در خصوص بندگان است. با چنين بينشى افراد به هنگام روبه‏رو شدن با صدمات و حوادث مصيبت‏بار خود را ملامت مى‏كنند و نوعى احساس حقارت در زواياى روح و روان آنان جاى مى‏گيرد.
ما وظيفه داريم احساس مصيب‏ديدگان را اصلاح كنيم و نبايد اجازه دهيم اين ايده به شكل خودخورى و افسردگى، خود را نشان دهد زيرا گاهى بلا در واقع نعمتى است كه در لباس نقمت آشكار گرديده و علامت محبت و لطف خداست كه اسباب اهانت از سوى خالق هستى در خصوص بندگان، حتى در مواردى وفور نعمت، عذاب است نه كمبود آن. رسول اكرم (ص) فرمود:
«چون خداوند عبدى را دوست بدارد، وى را مبتلا مى‏سازد و چون علاقه و حبّ افزايش يابد، وى را به باد فنا قرار دهد.» پرسيدند: يعنى چه؟ فرمود: «مال و ثروت و فرزندى برايش باقى نمى‏گذارد.»

ادامه دارد ....

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

4 تير / 26 جولاي / 11 رجب

Mobin_s2004@yahoo.com
4 مرداد ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
خزرها و اولويت سركوبي آنان

در دهه سوم ژوئيه سال199 ميلادي و طبق نوشته برخي از مورخان بر پايه تطبيق تقويمها 26 ژوئيه، بلاش چهارم شاه اشكاني ايران اقوام مهاجر خزر را كه از آسياي ميانه به سوي غرب به حركت در آمده و دسته اي از آنها وارد برخي از مناطق ساحلي درياي مازندران شده و در حال دست اندازي بيشتري بودند به آن سوي دربند قفقاز عقب راند. بلاش با اين كه در معرض حمله نيروهاي «سه وروس» امپراتور روم بود كه وارد ساحل شرقي مديترانه شده و قصد پيشروي به سوي شرق را داشتند، به بيرون راندن خزرها اولويت داده بود و با ارسال يك پيام صلحجويانه به «سه وروسSeverus»، ارتش ايران را مامور بيرون راندن خزرها كرده بود و موفق شد. «خزر» در لغت به معناي «آواره و سرگردان» است. مهاجرت اين قوم در جريان مهاجرت آوارها، بلغارها و هون ها از آسياي ميانه به سوي اروپا صورت گرفته بود. بلغارها از پامير (شرق تاجيكستان) و در اصل فارسي زبان بودند. بلغارهاي ولگا هنوز واژه هاي فارسي قديم را بكار مي برند. از ميان اين اقوام مهاجر آسياي مركزي، خزرها از ميان رفته اند. خزرها در همان زمان به دين يهود گرويدند و گفته شده است كه يهوديان «اشكنازي» كه در اروپاي شرقي و نقاط ديگر پراكنده اند همين خزرها هستند كه روسهاي «كي افي» آنان را پراكنده ساختند. اعراب مسلمان پس از تصرف ايران در صدد حمله به اروپا از طريق قفقاز بودند كه همين خزرها مانع اين كار شده بودند كه بعدا مسلمانان عرب از طريق جنوب غربي اروپا (اسپانيا) قدم به اين قاره گذاشتند. با اين كه خزرها ديگر وجود نداشتند، روسها (پس از ايجاد امپراتوري)، از قرن 16 به اين سوي، بر پايه منافع سياسي خود درياي مازندران را «خزر» خوانده اند. يونانيان باستان، اين دريا را به نام قوم ايراني «كسپين ـ كاسپين» ساكن ساحل جنوب غربي آن كه شهر قزوين به نام ايشان است درياي «كسپيان»( Caspian Sea )ناميده بودند كه بين المللي شده است. در قرن جاري هجري سه بار به روزنامه هاي ايران و مولفان كتب درسي و معلمان مدارس توصيه اكيد شده بود كه خزر را درياي مازندران بگويند و بنويسند، يكبار در 1307، بار ديگر پس از ملي شدن نفت و از سال 1330 و بار سوم از سال 1335 و تاسيس سازمان هواشناسي و انتشار اخبار پيش بيني وضع هوا در رسانه ها.

 

محاكمه مديركل آلماني بانك ملي ايران به اتهام گزارش خلاف واقع!

محاكمه دكتر «ليند بلات» مديركل آلماني بانك ملي ايران كه با جعل ترازنامه و حسابهاي سود و زيان مرتكب گزارش خلاف واقع و اختلاس شده بود از 25 ژوئيه سال 1929 (1308 خورشيدي) در دادگستري تهران آغاز شده بود .
     وي و 25 آلماني ديگر در سال 1307 (سال پيش از محاكمه) براي اداره امور بانك ملي ايران كه به موجب قانون سال 1306 استخدام شده بودند كه لايحه آن 14 ارديبهشت آن سال به مجلس داده شده بود . بانك ملي ايران كه با هدف پيشرفت امور بازرگاني، صنعت و كشاورزي تأسيس شده بود 17 شهريور سال 1307 خورشيدي با سرمايه دو ميليون تومان آغاز به كار كرده بود و مجلس در مرداد ماه سال 1307 نخستين هيأت نظارت بر آن را برگزيده بود. همراه با «ليندبلات» چند همكار آلماني او نيز محاكمه شدند.

 

اجباري شدن ثبت ازدواج و طلاق در ايران

بحث در باره لايحه اجباري شدن ثبت نكاح و طلاق كه سوم مرداد سال 1310 به مجلس تسليم و با مخالفت هايي رو به رو شده بود از چنين روزي آغاز گرديده بود . مخالفان و از جمله روحانيون مي گفتند كه امر ازدواج و طلاق به «لفظ» و حضور دو شاهد استوار مي شود و ثبت آن اختياري بايد باشد، ولي «داور» وزير دادگستري وقت پاسخ مي داد كه بسيار ديده شده كه يك طرف ازدواج پس از فوت شهود دبه درآورده و حتي پس از تولد طفل ، منكر ازدواج شده است. مخالفان لايحه، افزايش تشريفات نكاح را باعث فرار افراد مجرد از ازدواج و در نتيجه گسترش فساد و فحشاء اعلام مي كردند. از آنجا كه اصرار رضا شاه پشت اين لايحه بود بالاخره پس از جلسات متعدد بحث و كشمكش با اكثريت ضعيفي تصويب شد.
    به موجب اين قانون ، هرگونه نكاح ــ دائم و يا منقطع ــ و نيز طلاق بايد به ثبت مي رسيد و اگر ازدواج در جايي انجام مي گرفت كه امكان ثبت آن نبود ، زوجين بايد در اولين فرصت پس از دستيابي به دفاتر مربوط ، آن را به ثبت مي رساندند.
    

 

تهران و 409 خودرو شخصي!

چهارم مرداد سال 1307 خورشيدي، دو ماه و يازده روز پس از اجباري شدن شماره گذاري وسائط نقليه، اعلام شد كه تهران داراي 1589 خودرو است كه تنها 490 دستگاه آن شخصي است. بقيه وسائط نقليه تهران عبارت بودند از گاري و درشكه. ايران از 23 ارديبهشت سال 1307 داراي آيين نامه رانندگي شده است.
    

درضلع شرقي ميدان توپخانه تهران مقابل ساختمان بانك شاهي انگلستان (كه بعدا بانگ بازرگاني شد) تنها خودرو ديده مي شود

درضلع شرقي ميدان توپخانه تهران مقابل ساختمان بانك شاهي انگلستان (كه بعدا بانگ بازرگاني شد) تنها خودرو ديده مي شود

 

دستور امير کويت

در جريان جنگ عراق با ايران ، امير كويت 26 ژوئيه 1984 ( 1363 ) به نيروي هوايي اين كشور دستور داد كه به هر هواپيماي نظامي كه وارد حريم كويت شود شليك كنند .بي ترديد منظور او هواپيماهاي ايران بود.
 

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

04/05/58
صدام طي نامه‌اي به شوراي انقلاب ادعا كرد كه شركت خرابكاران عراقي در خوزستان به تلافي مداخله ايران در كردستان عراق بوده است.
04/05/60
عمليات شهيد چمران محور شمالي آبادان.

بمباران “ صالح‌آباد “ ايلام ، مناطق عملياتي سومار و ميمك در حمله‌ هواپيماهاي عراقي .
حمله مجاهدين خلق به مقر لشكر 81 باختران در سرپل‌ذهاب .

درگيري ميان دو حزب كومه‌له و دمكرات در منطقه بيساران و كشته شدن توفيق الياسي .
اسارت 28 تن از افراد كومه‌له در درگيري با نيروهاي سپاه در منطقه “ دزلي “ مريوان .

اقدامات و برنامه‌هاي عراق براي مقابله با گروه‌هاي مبارز شمال اين كشور .
برگزاري سمينار توجيهي “ مانور شهادت “ در چالوس و سخنان “ حسين علايي “ فرمانده نيروي دريايي سپاه .

مصاحبه مطبوعاتي سخن‌گوي شوراي‌عالي دفاع ( هاشمي ) در مورد تحركات عراق در ميمك ؛ سياست “ مقابله به مثل “ ايران ؛ برخورد بريجتون به مين ، نقطه‌ضعف‌هاي امريكا در خليج‌فارس ، و نيز بازار اسلحه .
تهديدات واينبرگر عليه مسبب مين‌گذار ؛ گزارش راديو بي . بي . سي . و آسوشيتدپرس مبني‌بر اين‌كه شمال خليج‌فارس به بهشت مين‌گذاران تبديل شده و دو قايق تندرو چند ساعت قبل از عبور كاروان امريكا مين ريخته بودند.

دستور دولت فرانسه مبني‌بر اعزام گروه دريايي “ تولون “ به مقصد خاورميانه .
نگراني كويت از توقف محافظت از كشتي‌هاي كويتي پس از برخورد بريجتون به مين و مذاكره اين كشور با انگلستان و چين براي استفاده از پرچم آنها .

گفت‌وگوي دكتر ولايتي و “ كوراناري “ وزير خارجه ژاپن ، در ژنو درباره قطع‌نامه 598 و پايان جنگ .
اظهارات “ گنشر “ ( وزير خارجه آلمان ) مبني‌بر متجاوز بودن عراق ؛ بازتاب سخنان گنشر در مطبوعات آلمان .

تفسير راديو بي . بي . سي . در مورد روابط ايران و فرانسه .
هشدار وزير كشور عربستان در مورد فعاليت‌هاي سياسي در مراسم حج .

افزايش ناگهاني قيمت نفت در پي حادثه نفت‌كش بريجستون (كه در هر بشكه به ميزان 10 الي 12 سنت بود.)
04/05/67
ورود هيئت كارشناسيا سازمان ملل به تهران براي مهيا ساختن زمينه اجراي آتش‌بس
ورود منافقين به شهرهاي اسلام آباد و كرند غرب

عقب نشيني نيروهاي عراقي از گيلانغرب و صالح آباد
اعزام طارق عزيز وزير خارجه عراق به نيويورك

پيشروي منافقين در منطقه حسن آباد واقع در 40 كيلومتري غرب شهر باختران
عصمت كتاني سفير عراق در سازمان ملل: كليه نيروهاي عراقي روز سه شنبه در ساعت 4 جي ام تي (8 به وقت تهران) خاك ايران را ترك خواهند كرد
 

 

 افتتاح مجتمع آب سنگین اراک

4 مرداد 1385 - افتتاح مجتمع آب سنگین اراک

Mobin_s2004@yahoo.com
26 جولاي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

در قلمرو انديشه

راه سالوادور آلنده براي رسيدن به سوسياليسم

26 ژوئيه زادروز « دكتر سالوادور آلنده » راد مرد بزرك شيليايي است كه در 1908 به دنيا آمد و در 1973 در جريان كودتا كشته شد. او كه يك پزشك بود در سال 1933 حزب سوسياليست شيلي را تاسيس كرد كه اينك دختر او را بر كرسي رياست
    مجلس مقننه اين كشور نشانيده است.افكار سوسياليستي آلنده عملي ترين راه را براي برابري اجتماعي ــ اقتصادي مردم به دست مي دهد و مخالفت شديد كاپيتاليستها با او به همين دليل بود. برخلاف سوسياليسم شوروي ، نظر وي اين بود كه به جاي ملي كردن صنايعي كه مادر محسوب نمي شوند كارگران و مهندسان در مالكيت آنها شريك شوند و دولت با افزايش ماليات بر آنها، پول حاصله را صرف رفاه عمومي از جمله آموزش و بهداشت رايگان و بازنشستگي همگاني كند و هركارخانه كه در طول سال پيشرفت نداشته باشد آن را مصادره و سپس به كساني كه قول پيش برد بدهند واگذار كند . در زمينه اراضي ، وي معتقد به اجاره دادن آنها براي كشاورزي و ساختمان بود ، اجاره مادام العمر به شرط بهره برداري . وي مي گفت كه تجارت خارجي و سياست پولي كشور بايد در اختيار شوراهاي كثير العضو مركب از كارشناسان باشد.
    آلنده كه با آراء چپهاي شيلي از جمله كمونيستها رئيس جمهوري شده بود با ملي كردن منافع آمريكائيان در آن كشور و نزديك شدن به چين ، كره شمالي و كوبا كه در ليست سياه آمريكا بودند بر دشمني اين دولت نسبت به خود افزود و دولت او پس از سه سال حكومت با كودتاي ژنرال پينوشه كه طبق برخي اسناد با نقشه و كمك « سيا » انجام گرفت ساقط ، و خودش هم كشته شد.
    

در دنياي تاريخ‌نگاري

دانش «تاريخ نگاري» با شرح فعاليت ايرانيان آغاز شد

هرودوت

كار توزيع تاريخ هرودوتوس Herodotus (هرودوت) كه مهمترين قسمت آن «جنگهاي ايرانيان Persian Wars» است به صورت نوار ضبط صوت ميان كتابخانه هاي عمومي كشورهاي انگليسي زبان از 26 ژوئيه 2002 (طبق بعضي گزارشها 22 ژوئيه) آغاز شد. اين كتاب شامل بيست نوار 90 دقيقه اي و جمعا 1800 دقيقه (سي ساعت) است. تاريخ هرودوت از نخستين كتاب هايي است كه پس از اختراع ماشين چاپ توسط ماشين، چاپ و به همه زبانها ترجمه شده است. هرودوت كه تاريخ نويسي با او متولد شده و به پدر تاريخ نگاري شهرت دارد, تاريخ خود را در 9 كتاب به رشته تحرير درآورده و مردم كشورهاي دور دست از طريق همين كتاب با امپراتوري توانمند ايران و در زمان هرودوت، تنها ابر قدرت جهان آشنا شده اند. در كتابهاي درسي مدارس همه كشورها به تاريخ هرودوت و جنگهاي ايرانيان اشاره شده است. ممكن است كه تاريخ هرودوت زياد دقيق نباشد، اما با اين كتاب است كه دانش تاريخ نويسي كه روزنامه نگاري هم در همان زمينه به وجود آمده پا به عرصه وجود گذارد. هرودوت كه در يك شهر يوناني آسياي صغير (غرب تركيه امروز) به دنيا آمده بود پس از ديدار از سرزمينهاي اطراف درياي سياه و درياي اژه، بين النهرين (بابل) و مصر در آتن سكونت گزيد و سپس به يك مهاجر نشين يوناني در جنوب ايتاليا رفت و تا پايان عمر همانجا ماند و تاريخ خود را هم در آنجا نوشت. وي كه در 481 پيش از ميلاد به دنيا آمده بود در 56 سالگي درگذشت. او در شهري متولد شد و دوران جواني را گذراند كه در قلمرو ايران بود و يك زمان در شورش بر ضد حاكم شهر زادگاهش كه مورد قبول ايران بود شركت كرده و فراري شده بود و به اين جهت در نوشتن شرح جنگهاي ايران با يونانيان «بي طرف» نبوده است. با وجود اين، كتاب وي در زمينه اين جنگها وسيعا مورد استناد قرار گرفته و از آن نقل شده است. كتاب نواري هرودوت توسط «بيل كلسي Bill Kelsey» گويندگي شده است. ذكر اين نكته لازم است كه هم اكنون «در صد» چشمگيري از مراجعان كتابخانه هاي عمومي، كتابهاي نواري را عاريه مي گيرند و به همين لحاظ و نيز آساني تهيه و كمي هزينه، توليد كتابهاي نواري و كتابهاي روي ديسك سريعاً رو به افزايش است. همين طور انتشار كتاب در اينترنت، براي كساني كه به دلايل سياسي و اقتصادي نتوانند تأليف خود را به چاپ برسانند.

ساير ملل

شهر كاراكاس و زادروز آن

26 ژوئيه در سال 1527 شهر كاراكاس پايتخت جمهوري 27 ميليوني بوليواري ونزوئلا توسط «ديه گو دو لوسادا» از صاحبمنصبان اسپانيايي در قاره آمريكا در دره زيبايي و در كنار يك رشته كوه در نزديكي درياي كارائيب بنا نهاده شد كه اينك با شهركهاي اطرافش بيش از پنج ميليون جمعيت دارد. امريگو وسپوسي نام ونزوئلا (ونيز كوچك) را بر اين سرزمين گذارد زيرا كه بمانند ونيز ايتاليا، بوميان آن ( اصطلاحا سرخپوستان) كلبه هاي خود را روي ستونهاي چوبي در دريا ساخته بودند.
     كاراكاس كه 35 سال پس از رسيدن كريستوف كلمب به قاره آمريكا ساخته شد از نخستين شهرهايي است كه اروپاييان مهاجر در قاره غربي ساخته اند. كاراكاس زادگاه دو انقلابي و انديشمند بزرگ، فرانسيسكو ميراندا (متولد 1750) و سيمون بوليوار (متولد 1783) است. كاراكاس در يك منطقه زلزله خيز ساخته شده و زمين لرزه هاي متعدد را از سر گذرانيده كه شديدترين آنها در 26 مارس 1812 روي داد و اين شهر را ويران ساخت و هزاران تن از ساكنانش را از ميان برد.

 

تاسيس سازمانهاي امنيتي آمريکا

26 ژوئيه1947 ترومن رئيس جمهوري وقت آمريکا با امضاي مصوبه امنيت ملي، آن را به صورت قانون در آورد كه برپايه آن «سيا (سازمان اطلاعات خارجي آمريكا)»، شوراي امنيت ملي (مستقر در كاخ سفيد)، و دستگاههاي اطلاعاتي ديگر آمريكا از جمله سازمان ضد جاسوسي نيروهاي مسلح به وجود آمدند.
    آمريكا در 26 ژوئيه سال 1908 سازماني را که بعدا اف.بي .آي ( امنيت داخلي ) نام گرفت تاسيس كرده بود. تا سال 2004 ،در آمريکا 14 سازمان اطلاعايي ـ امنيتي به صورت مستقل و يا در چاچوب شش وزارتخانه با بودجه اي جمعا حدود 40 ميليارد دلار سرگرم کار بوده اند که در اين سال پيشنهاد شد که اين سازمانها به منظور بازدهي بهتر و جلوگيري از دوباره کاري زير نظر يک وزير و يا مديريت واحد قرار گيرند. ناموفق بودن اين سازمانها در پيشگيري از رويداد 11 سپتامبر 2001 باعث شده است که کميسيون رسيدگي به اين رويداد نيز از تمرکز سازمانهاي اطلاعاتي آمريکا حمايت و آن را در گزارش خود توصيه کند. اين مديريت واحد در نيمه اول سال 2005 به وجود آمده است.

 

زن افسانه اي آرژانتين

26 ژوئيه 1952، اواپرون Eva Peron، بانوي افسانه اي آرژانتين و همسر خوان پرون رئيس جمهوري اين كشور در33 سالگي از بيماري سرطان درگذشت و پيراهن پاره هاي اين كشور را كه خود، آنان را «Descamisados» يعني «بدون پيراهن ها» مي ناميد متأثر ساخت.
     «اوا» كه در نوجواني يك خواننده بود آن چنان نفوذ كلامي در مردم فقير داشت كه با يك اشاره مي توانست صدها هزار تن از آنان را به خيابانها بكشاند. وي با همين نفوذ كلام باعث پيروزي سياسي شوهرش شد كه قبلا يك سرهنگ ناسيوناليست بود. حزب پرونيست هنوز حكومت آرژانتين را به دست دارد. «اوا» با اين كه مقام رسمي در دولت نداشت، به منظور حفظ منافع و تأمين رفاه طبقه فقير عملا امور وزارت بهداشت و وزارت كار و رفاه عمومي آرژانتين را به دست داشت. وي در كودكي يك دختر فقير بود.
    

 

روزي كه انقلاب كوبا آغاز شد

كاسترو در سال 1953 موفق نشد ولي مقدمه پيروزي او در سالهاي بعد بود. عكس ، وي را پس از پيروزي هنگام ورود به هاوانا در ميان استقبال مردم نشان مي دهد

كاسترو در سال 1953 موفق نشد ولي مقدمه پيروزي او در سالهاي بعد بود. عكس ، وي را پس از پيروزي هنگام ورود به هاوانا در ميان استقبال مردم نشان مي دهد

26 ژوئيه سالگرد انقلاب كوبا است. در اين روز در سال 1953 (24 روز پيش از كودتاي 28 مرداد سال 1332) فيدل كاسترو حقوقدان جوان و پسر يك مهاجر اسپانياني با 200 همفكر خود- همه تحصيلكرده و روشنفكر- مسلحانه به پادگان «مون كادا Moncada» در شهر سانتياگوي كوبا حمله برد تا نه تنها جهانيان را متوجه جنبش خود و هدفهاي آن كند، بلكه نور اميدي در دل كوباييان بتاباند. اين حمله به دليل كثرت سربازان پادگان و تجهيزات برتر آنان، به همان گونه كه كاسترو و پيش بيني كرده بود شكست خورد و ضمن آن زد و خورد پنجاه تن از انقلابيون كشته شدند و فيدل كاسترو زخمي و دستگير شد، اما با اين عمل جنبش وارد دوران تازه حيات خود شد كه بالاخره شش سال بعد به پيروزي انجاميد. روز 26 ژوئيه از سال 1960 روز ملي كوبا است و هر سال به اين مناسبت مراسم متعدد برگزار مي شود. فيدل كاسترو در سال 1998 در مراسم اين روز ضمن نطقي گفت: «انقلاب كردن» حق مردمي است كه تحت ستم داخلي و سلطه خارجي قرار دارند و انقلاب كوبا با وجود گذشت دو نسل به راه خود ادامه مي دهد و تا روزي كه در اين راه گام بردارد و مشعل فروزان خود را بر زمين نگذارد، زنده و پيروز خواهد ماند. ما در ادامه راهمان از شكست تجربه ديگران (تاريخ) پند مي گيريم. سوسياليسم كه برابري واقعي انسانها را نويد مي دهد و تأمين مي كند پس از عبور از پستي و بلنديهاي بسيار، سرانجام فراگير و جهاني شد و ... زيرا پاسخگوي دشواريهاي انسان امروز است.
    

 

ناصر آبراه سوئز را ملي کرد

جمال عبدالناصر رئيس جمهوري وقت مصر در اين روز در سال 1956 آبراه سوئز را كه در كنترل انگلستان و فرانسه بود ملي اعلام كرد و از اين دو كشور خلع يد بعمل آورد كه بلافاصله مورد تحريم مالي انگستان ، فرانسه و آمريكا قرار گرفت و چندي بعد در همين سال انگلستان ، فرانسه و اسرائيل به مصر حمله نظامي كردند كه با تهديد شوروي كه ارتش سرخ را به كمك مصر خواهد فرستاد مجبور به قطع پيشروي و سپس تخليه مصر شدند.

 

آيا اطميناني که سفير آمريکا به صدام حسين داد، يک فريب بود؟

در جريان اختلاف عراق و كويت بر سر نفت منطقه مرزي دوكشور، بسيج نيرو و تهديد عراق به تصرف اين منطقه ، 26 ژوئيه 1990 سفير وقت آمريكا در بغداد به صدام حسين اطمينان داد كه آن دولت در جريان اختلاف عراق و كويت جانب هيچكدام را نمي گيرد. عراقي ها بعدا مدعي شدند كه همين اطمينان كه شايد يك فريب بود باعث شد كه صدام تصميم به تصرف كويت بگيرد و.... در پي تصرف كويت به دست ارتش عراق كه اين دولت از قديم مدعي مالكيت آن بود دولت آمريكا فرصت يافت كه با هدف استوار كردن جاي پاي خود در منطقه نفتخيز و حساس خاور ميانه پرچم حمايت از كويت و سعودي را به دوش بگيرد و با توسل به نيروي نظامي، عراق را بيرون راند . 13 سال پس از آن واقعه، دولت آمريکا به تكميل سياست خود كه اشغال نظامي عراق و بركناري صدام بود دست زد و به هر دو هدف دست يافت.

برخي ديگر از رويدادهاي 26 جولای

  • 1835:   كشت نيشكر در هاوايي آغاز شد.

  • 1847:   ليبريا كه از سال 1820 به بعد از سياهپوستان آزاد شده آمريكايي و باز گشت آنان به قاره آفريقا به وجود آمده بود با حفظ زبان انگليسي و برخي روشهاي زندگي آمريكايي، وابستگي خود را به واشنگتن قطع و اعلام استقلال كامل كرد. ليبريا اينك سه و نيم ميليون جمعيت دارد و پايتخت آن مونرويا است.

  • 1887:   دكتر زامنهوف خود آموز زبان بين المللي «اسپرانتو» را كه خود ساخته بود تا با يكي شدن زبانها، صلح و صفا ميان ملتها برقرار شود منتشر ساخت.

  • 1891:   فرانسه « تاهيتي » در منطقه اقيانوس آرام را ضميمه مستعمرات خود كرد!.

  • 1941:  

    «ماركس درموي Dormoy» سوسياليست معروف فرانسوي در اين روز در سال 1941 بر اثر انفجار يك بمب ساعتدار كشته شد.

  • 1918:   شورش نژادي در شهر فيلادلفيا ي آمريكا 4 كشته( 3 سفيد پوست ) برجاي گذاشت.

  • 1945:   با وجود اين كه چرچيل در جنگ دوم جهاني با سياست هاي خود باعث پيروزي انگلستان شده بود، در انتخابات ژوئيه 1945 كه نتايج آن 26 ژوئيه اعلام شد از رقيب خود حزب كارگر شكست خورد و كنار رفت. از پايان جنگ در اروپا هنوز سه ماه تمام هم نگذشته بود.

  • 1974:   كميسيون قضايي مجلس نمايندگان آمريكا رأي به محاكمه و بركناري ريچارد نيكسون رئيس جمهوري وقت اين كشور كه سناد «واترگيت» را پنهان كرده بود به اتهام جلوگيري از اجراي عدالت و اخلال در امور قضايي داد.

  • 1926:   دولت آمريكا با تقاضاي فيليپيني ها مبني بر دادن استقلال به آنان موافقت نكرد.

  • 1942:   نيروي هوائي انگلستان بندر هامبورگ آلمان را زير حملات ويرانگر قرارداد.

  • 1945:   آمريكا ، چين و انگلستان از ژاپن خواستند كه تسليم شود.

  • 1947:   سازمان اطلاعات مركزي آمريكا ( سيا ) آغاز بكار كرد.

  • 1957:   شوروي يك موشك قاره پيماي چند مرحله اي آزمايش كرد.

  • 1963:   يك زمين لرزه شديد بيش از يك هزار تن از مردم شهر« سكوپجه» پايتخت مقدونيه را بي جان كرد.

  • 1965:   جزاير «مولديو» خود را از استعمار انگلستان خلاص كرد.

  • 1974:   در پي سرنگون شدن حكومت هفت ساله سرهنگها در يونان ، كنستانتين كارامانليس نخست وزير تازه اين كشور كه از خود تبعيدي به وطن بازگشته بود كابينه اش را تشكيل داد.

  • 1991:   حزب كمونيست شوروي پذيرفت كه در نظام اين كشور تجديد نظر شود.

  • 2004:

    «الي ابلElie Abel» روزنامه نگار قديمي و مدير دانشكده روزنامه نگاري دانشگاه كلمبيا كه بر خبرنگاري تعريف تازه نوشت در 83 سالگي درگذشت

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    11 رجب هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    تولد «ابن انباري» اديب ، نحوي و مفسّرعلوم قرآني

    11 رجب 271 - «ابن انباري» اديب ، نحوي و مفسّرعلوم قرآني دربغداد قدم به عرصه حيات نهاد . اوابتدا ادب ، لغت و علوم قرآني را فراگرفت و سپس باآموختن حديث و نحو به تكميل دانسته هاي خودپرداخت . بارزترين خصوصيت ابن انباري حافظه قوي وي بود بطوريكه به يُمن حافظه نيرومند خود به سرعت درعلم سرآمد شد و چند صدهزاربيت شاهد شعري براي قرآن ازحفظ كرد. ازجمله آثارابن انباري كه بصورت خطي و چاپي موجوداست، اَدَبُ الكاِتب، اَلاَضداد و المذ كر و المونث رامي توان نام برد.

     

     درگذشت « ابن عساكر» مورخ بزرگ و محدّث برجسته

    11 رجب 571 - «ابن عساكر» مورخ بزرگ و محدّث برجسته دمشقي درگذشت . اوآموختن رابايادگيري قرآن كريم و سپس حديث ، فقه و اصول آغازكردو درادامه براي تكميل تحصيلات خود سفري طولاني آغازكرد. ابتدا ازمراكز علمي بغداد، كوفه، موصل، دياربكر، همچنين نيشابور ، مرو ، اصفهان و همدان ديدن كرد. بخش دوم سفرابن عساكر 40سال بطول انجاميد و اودراين مدت به تاليف آثارخود و فعاليتهاي آموزشي - تعليمي اهتمام كرد. دردوران زندگي ابن عساكرعلماي حديث بسيار بودند و گردآوري حديث رونق فراوان داشت و اودراين زمينه چهره اي درخشان بشمار ميرفت . ازميان 134اثرابن عساكر تاريخ دمشق را ميتوان نام برد كه ازجامع ترين كتابهاي جغرافيايي تاريخي و زندگينامه دانشمندان بويژه محدثان دمشق است. همچنين الاربعون، في الجهاد و فضل علي ابن ابيطالب ازديگر آثار ابن عساكر است .

     

     درگذشت «حاج ميرزا علي شهرستاني » ازعلماي بزرگ و گرانقدر

    11 رجب 1344 - «حاج ميرزا علي شهرستاني » ازعلماي بزرگ و گرانقدر قرن اخير هجري قمري درگذشت . اين عالم فرزانه درپايان تحصيلات و پس از تحقيق و مطالعه فراوان از مشايخي شد كه بزرگاني چون آيت الله سيد شهاب الدين مرعشي نجفي از او روايت كرده اند. ازتاليفات پرارزش آيت الله شهرستاني« البيان في تفسير غريب القرآن ، تحفه المومنين و الاعراضيّه» را ميتوان نام برد.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    26
    33

    اهواز

    31
    46

    تبريز

    23
    36

    شيراز

    24
    37

    مشهد

    20
    33

    بندرعباس

    31
    35

    کرمان

    21
    36

    اصفهان

    21
    36

    يزد

    27
    38

    کرمانشاه

    20
    37

    اراک

    20
    31

    رشت

    21
    26

    دبی

    32
    37


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1289 تومان
    934 تومان
    1920 تومان
    770 تومان
    250 تومان
    255 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    170000 تومان
    79000 تومان
    43000 تومان
    152000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.11

    اذان مغرب : 19.34

    اذان صبح فردا : 3.28

    طلوع آفتاب فردا : 5.07

     

     

     

     

     

     Ãهديه روزانه

     

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Animation
    ماه آگوست

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Animation

    تاریخ انتشار: آگوست 2007
    تعداد صفحات مجله: 68
    حجم فایل: 7 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم فايل اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    سینمای خانگی کوچک DAV-IS10
    از شرکت سونی   
     


    همان طور که در شکل ملاحظه میکنید این سینمای خانگی 5:1 کانال دارای 5 بلندگوئ بسیار کوچک (به اندازه توپ گلف) که هر کدام 50W خروجی دارند طراحی بسیار منحصر به فردی دارد. این سینمای خانگی از تکنولوژی BRAVIA Theatre Sync برای ارتباط با تلویزیون های BRAVIAاز طریق HDMI عمل میکند. قدرت خروجی کل 450W می باشد( 5x 50W + 2 x 100W). این سینمای خانگی در 2007-07 با قیمت 800$ به بازار می آید.
    منبع


    پیانو جدید یاماها با پورت های USB و Ethernet برای تبادل موسیقي


    مدت ها است که کیبیرد ها و پیانو ها مجهز به تجهیزاتی برای نقل و انتقال فایل های موسیقی شده اند اما این امکان معمولا به صورت محدود و توسط فلاپی و یا دیگر ابزار های غیر مناسب بوده است. این پیانو که جدیدترین محصول شرکت یاماها است و مدل PSR-S900 نام دارد مرز ها را شکسته و دارای پورت USB و همچنین پورت شبکه یا همان Etherent برای اتصال مستقیم با کامپیوتر است. این پیانو که دارای صدای 392 ساز مختلف حقیقی و 305 استیل مجازی است قادر به اجرای انواع فایل های MIDI است. این پیانو 61 کلاویه ای ( کلید ) دارای یک LCD 5.7 اینچی و حافظه داخلی 1.4 مگابایتی از نوع فلش است. البته شما میتوانید هر چقدر دیگر به این حافظه با متصل کرد هارد های USB اضافه کنید. امکانات این پیانو به همینجا محدود نمیشود. این پیانو توانایی ضبط صدا از طریق USB - خروجی ویدئو - اتصال مستقیم به اینترنت برای دانلود فایل های موسیقی و به روز رسانی آنلاین را نیز دارد. مدل S900 این پیانو با قیمت 1815 دلار در ماه June به بازار عرضه خواهد شد.
     صفحه خبر  
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    قاجاریه، انگلستان
    و قراردادهای استعماری
     


    تالیف: راعي گلوجه، سجاد
    تاریخ انتشار: فروردين 1380
    قيمت: 16000 ريال
    نوبت چاپ: اول
    شمارگان: 2000


    معرفی کتاب: از نخستین روزهای قرن نوزدهم كه با سالهای اولیه حكومت قاجاریه همزمان بود، كشور ایران به دلیل همسایگی با هند، انگلیس و روسیه تزاری، در سیاست بین المللی و جغرافیای سیاسی منطقه جایگاه مهمی پیدا كرد و ناخواسته وارد گردونه سیاست جهانی گردید. ضعفهای ساختاری حكومت ایران در این دوره باعث شد كه كشورهای استعماری قراردادهای سیاسی و اقتصادی یك جانبه ای را بر آن تحمیل كند.
    این كتاب تلاشی در جهت تبیین علل و زمینه های سیاسی، اقتصادی و نظامی تحمیل قراردادهای استعماری انگلستان بر ایران در این دوره است.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه


    موضوع انشا: كامپیوتر
     

    کامپيوتر چيز بسيار خوبي مي‌باشد و براي ما خيلي لازم داريم. پدرم به من قول داده که براي هر نمره بالاي 12 در کارنامه‌ام يک تکه از آن را بخرد.
    پدرم در کامپيوتر خيلي مي‌فهمد و حتي توانسته يک بار به اينترنت وارد شود! مادرم در برخورد با کامپيوتر خيلي شاس مي‌باشد و روزي 2 بارموس من را با جارو و بيل مي‌زند، حتي تازگي‌ها در خانه ما تله موش هم کار گذاشته است به همين خاطر انگشت شصت هر دو پاي پدرم قطع شده مي‌باشد.
    پدرم شبها به کافي شاپ مي‌رود و چت مي‌کند! مادر و پدر، هميشه در حال چک و لقد مي‌باشند و مادرم به پدرم مي‌گويد: تو مگه خودت خواهر مادر نداري که مي‌روي با دخترهاي خارجکي چت مي‌کني؟
    پدر من تازگي‌ها در اورکات مي‌باشد و من ميدانم که اورکات خيلي بي‌ناموس مي‌باشد و شنيده‌ام که خيلي دختر دارد و خيلي بدحجاب مي‌باشند.
    پدرم چند روزيست که موس مرا قايم کرده و ميگويد مزاحم درس خواندن من مي‌باشد. خواهرم خيلي وقت است شوهرش را كرده و الان هم بچه دارند. من گاهي به خانه آنها مي‌روم و از آنجا کانکت مي‌کنم و با آي‌دي دخترانه با پدرم چت مي‌کنم و لاو مي‌ترکانم. پدرم خيلي دروغ مي‌گويد و در کامپيوتر مي‌گويد بچه جردن بوده است و يک روز صبح بلند شده و ديده در جوب دروازه دولاب است. او ميگويد: آب زده ما رو آورده پايين.
    کامپيوتر بسيار مفيد است و من آن را خيلي دوست دارم.اين بود انشاي من! 
     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    بهداشت رواني
     

    بهداشت رواني چيزي بيش از فقدان بيماري رواني است. اغلب افراد جامعه از سلامت روان خود غافل بوده و نسبت به آن بي اعتناء ميباشند. ويژگيها و معيارهاي بهداشت روان را ميتوان اينگونه برشمرد:

    1- كيفيت انديشيدن توام با آرامش با رويكردي خنثي و يا مثبت است. در مقابل انديشه پر تنش، آزار دهنده و منفي.

    2- افكار بدون هيچ مقاومتي مي آيند و مي روند، بدون آنكه تنش قابل توجهي ايجاد كنند. در مقابل تفكر وسواسي و تكرار شونده.

    3- فرد در زمان حال زندگي ميكند و تمام حواسش معطوف كاري است كه در حال انجامش است. در مقابل فردي كه غالب اوقات در خشم از گذشته و ترس از آينده بسر ميبرد.

    4-احساس آرامش، امنيت، شفقت، شوخ طبعي، قدر شناسي، رضايت و كنجكاوي. در مقابل احساس تنش، خشم، نا امني و نفرت.

    5- زندگي كنترل پذير مي نمايد. در مقابل احساسي كه زندگي از كنترل شما خارج است.

    6- مشكلات قابل حل بنظر ميرسند و فرد خوشبينانه به مشكلات خود مينگرد. در مقابل مشكلات حل ناپذير بنظر رسيده و فرد بدبينانه به مشكلات خود نگاه ميكند.

    7- عزت نفس و اعتماد بنفس بالا. در مقابل اعتماد بنفس پايين و احساس اضطراب و نا اميدي.

    8- فرد احساس خوبي نسبت به خود دارد. فرد نقاط ضعف و قوت خود را بخوبي ميشناسد.

    9- فرد اجازه نميدهد احساساتي مانند ترس، خشم، عشق، حسادت، گناه و اضطراب تمام وجودش را در برگيرند.

    10-توان برقراري روابط اجتماعي و بين فردي رضايت بخش و پايدار.

    11-توانايي خنديدن به خود و با ديگران.

    12- فرد با وجود اختلاف عقايد، تفاوتها و كاستي ها براي خود و ديگران احترام قائل است.

    13-توانايي پذيرش مشكلات و ناكاميهاي زندگي.

    14- استقلال در تصميم گيري. عدم هراس از مشكلات و توانايي در حل بهنگام آنها.

    15-توانايي سازگاري با محيط پيرامون و تغييرات.

    16- داشتن روحيه شاد و با نشاط.

    17-توانايي تامين نيازهاي شخصي.

    18-توانايي لذت بردن از زندگي.

    19- توانايي برقراري تعادل و توازن: ميان كار و تفريح، خواب و بيداري، استراحت و فعاليت بدني، تنهايي و معاشرت با ديگران، داخل خانه ماندن و از منزل خارج شدن.

    20- انعطاف پذيري: افرادي كه داراي عقايد خشك بوده و در هيچ شرايطي حاظر به تغيير عقايد خود نيستند (حتي با استدلالهاي روشن و متقاعد كننده) در واقع خود را معرض استرس زيادي قرار ميدهند. انعطاف پذيري در انتظارات و احساسات نيز ضرروي است. افرادي كه برخي احساسات و هيجانات خود را سركوب كرده و از ابراز آنها نگراني دارند خود را در معرض بيماريهاي رواني قرار ميدهند. فرد ميبايست توانايي تغيير كردن، رشد كردن و تجربه كردن طيف وسيعي از احساسات را همگام با تغيير شرايط زندگي دارا باشد.

    21- (قابليت ارتجاعي) تاب آوري: در فيزيك به توانايي بازگشت به شكل اوليه پس از خم شدن، كشيده شدن و يا فشرده شدن ميباشد. اما در روانشناسي به مفهوم بازگشت به وضعيت عادي و طبيعي پس از مواجهه با ناملايمات روزگار، تغييرات و استرسها با حداقل درد و رنج است. يعني همان تاب آوردن زير فشار رواني و حفظ ثبات احساسي و سلامت رواني. توانايي كنار آمدن با ناملايمات و سازگاري با تغييرات. بيرون آمدن از شرايط سخت. ميزان مقاومت و تحمل شما.

    22-توانايي دوست داشتن و عشق ورزيدن و همچنين دوست داشته شدن.

    23-خلاق و بهره ور بودن.

    24- توانايي بهره گيري از قوه تخيل. خيالپردازي نيز براي سلامتي روان ضروري است. اما تا حدي كه فرد قادر باشد ميان تخيل و واقعيت تفاوت قائل شود و آن دو را از هم تميز دهد.

    25-فرد احساسات خود را ميشناسد.

    چند نكته براي حفظ سلامت رواني

    1- مهارتهاي حل مسائل و اختلافات را فرا گيريد.

    2-اعتماد بنفس و عزت نفس خود را افزايش دهيد.

    3-هرگز خود را قرباني قلمداد نكنيد.

    4- روشهاي مديريت زمان را بياموزيد.

    5- اجازه ندهيد احساسات شما در درونتان انباشته گردند. احساسات خود را با ديگران در ميان گذاريد.

    6-از بحثها و نزاع هاي غير ضروري اجتناب ورزيد.

    7-عواملي كه در شما ايجاد استرس ميكنند را شناسايي كرده و مواجهه با آنها را به حداقل برسانيد.

    8-تكنيك هاي تمدد اعصاب و آرامش يافتن را فرا گيريد.

    9-به اطرافيان خود بي توجه نبوده و در صورت لزوم ياري دهنده آنان باشيد و در حد توانايي خود بكوشيد مشكلاتشان را رفع كنيد.

    10- از زندگي خود لذت ببريد. كاري را انجام دهيد كه به آن علاقمند هستيد. جايي برويد كه دوست داريد آنجا باشيد. براي خودتان زندگي كنيد و نه براي ديگران.

    11- تنها با افراد شاد و هم عقيده با خود معاشرت كنيد. جدا از افرادي كه اعتماد بنفس شما را كاهش ميدهند دوري كنيد. (افرادي كه ناعادلانه از شما انتقاد كرده و يا تحقيرتان ميكنند)

    12-از كمال گرايي بپرهيزيد.هيچ كس كامل نيست.

    13- براي خود اهداف معقول، واقع گرايانه و در حد توانايي تان تعيين كنيد.

    14- چيزهايي كه قادر نميباشيد در خود و ديگران تغيير دهيد را بپذيريد. ديگران را همانگونه كه هستند بپذيريد.

    15-خشم خود را كنترل كنيد.

    16-اشتباهات خود و ديگران را مورد بخشش قرار دهيد.

    17-به قدر توانايي خود كار كنيد.

    18- در زمان حال زندگي كنيد. از گذشته درس بگيريد و براي آينده برنامه ريزي كنيد.

    19- رژيم غذايي متعادل لازمه بهداشت روان است. از مصرف الكل وكافئين بپرهيزيد. سيگار نكشيد و فعاليت بدني را ترك نكنيد. خواب كافي داشته باشيد.

    20- تاب آوري، انعطاف پذيري و ايجاد توازن را فراموش نكنيد.

    21- مسئوليت زندگي خود را بپذيريد. از ديگران انتظار نداشته باشيد تمام نيازهاي شما را تامين كنند. خودتان اين كار را مي بايست انجام دهيد.

    * بهداشت روان همان پندار نيك، گفتار نيك و كردار نيك است .
     

     

     

     

     

     

    Ãاس.ام.اس روزانه

    روزهاي فرد هفته منتظر ما باشيد
    roozane_sms@yahoo.com

    691- Dear cute...Love is the best medicine,and there is more than enough to go around,once u open ur heart,Plz,open ur heart for me with love.... (9176-0912)

    692- آزمون سنجش عشق، دوست داشتن کسانيست که عليرغم توقع تو پاسخت را با عشق نميدهند. وين داير(2763-0912)

    693- اگه يه روز فکر کردی نبودن يکی بهتر از بودنشه، چشماتو ببند و لحظه ای رو به ياد بيار که اون کنارت نباشه، اگه دلت گرفت و چشمت تر شد بدون داری به خودت دروغ ميگی و هنوز دوسش داری! (2763-0912)

    694- اخر يه روز پرينت قلبم رو ميگيرم تا باورت بشه که با هر نفسم صد بار ميگم دوستت دارم. (8190-0918)

    695 اگه ميدونستی چقدر دوست دارم هيچ وقت براي اومدنت بارون رو بهونه نميکردی... رنگين کمون زندگيه من...! (2763-0912)

    696- اگه خوابی بيدار شو اگه بيداری بشين اگه نشستی پا شو اگه پا شدی راه برو اگه را ميری پشتک بزن خوشحال باش که از طرفه من اس ام اس داری (7793-0912)

    697- ابر بارنده به دريا ميگفت : من نبارم تو کجا دريايی؟ در دلش خنده کنان دريا گفت : ابر بارنده تو خود از مايی. (5901-0917)

    698- کاش در دنيا 3 چيز نبود.1-غرور.2-دروغ.3-عشق.انسان با غرور مي تازد. با دروغ مي بازد. با عشق مي ميرد.(0892-0915)

    699- در عشق اگر عذاب دنيا بكشي با اشك به ديد طرح دريا بكشي تا خلوت من هزار غربت باقي است تنها نشدي كه درد تنها بكشي (5901-0917)

    700- زرد است که لبريز حقايق شده است،-تلخ است که با درد موافق شده است،-عاشق نشدی و گرنه مي فهميدی- پاييز بهاريست که عاشق شده است!!!(5901-0917)

    شماره براي ارسال مسيج : 09125698059

     

     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    تعطيلات آخر هفته با فيلم‌هاي سينمايي

    شير در زمستان (آنتوني ماروي)، شيرهاي جوان (محسن محسني‌نسب)، فيات سفيد (ميشل سواوي)، ناخدا خورشيد (ناصر تقوايي)، برزيل (تري گيليام)، زن بدلي (مهرداد ميرفلاح)، ارزش بازي (جري سيكوريتري)، يك قدم تا خدا (علي عطشاني)، گاهي خوشي گاهي غم (ياش جوهر)، از شنبه تا پنجشنبه (حجت قاسم‌زاده اصل)، باشگاه ببر و اژدها (ييپ واي شون)، 23 گرم (جواد مزدآبادي) و انيميشن ماشين‌ها عنوان فيلم‌هاي تعطيلات آخر هفته تلويزيون است.

    ارزش بازي
    امروز ساعت 10 صبح مي‌توانيد از شبكه يك به تماشاي فيلم سينمايي «ارزش بازي»‌بنشينيد.
    اين فيلم ساخته جري سيكوريتري و محصول 1995 كاناداست. ايدان دوين، ال وكسمن، كوين كانوي، رابين گمل و كارل ماروت از بازيگران ارزش بازي هستند.در اين فيلم يك تيم هاكي روي يخ، عضو جام ملي آمريكا هستند و موفقيت‌هاي زيادي را كسب مي‌كنند اما آنها دچار مشكلاتي مي‌شوند. بازيكنان هاكي متوجه مي‌شوند مسوولان بلندپايه جام ملي هاكي و روساي باشگاه‌هاي مختلف حساب‌هاي مالي بزرگي دارند و سوءاستفاده‌هايي از بازيكنان مي‌كنند. بازيكنان هم شروع به تلاش براي تشكيل اتحاديه حمايت از بازيكنان‌ هاكي مي‌كنند.اين فيلم جوايز «جميني 4» براي عنوان‌هاي كارگرداني، بازيگري و بهترين فيلم تلويزيوني را گرفته است.

    ماشين‌ها
    كودكان و نوجوانان مي‌توانند امروز ساعت 13:30 از برنامه تماشاخانه شبكه 5 بيننده فيلم انيميشن «ماشين‌ها» باشند. اين فيلم محصول كشور آمريكاست.در اين فيلم پرهيجان تمام موجودات ماشين هستند و داستان حول محور مسابقه رالي است و تلاش براي پيروزي همراه با جوانمردي. ولي بعضي از ماشين‌ها از هر وسيله‌اي براي پيروز شدن استفاده مي‌كنند حتي اگر اين پيروزي منجر به از بين رفتن يا صدمه ديدن بقيه باشد. «ماشين‌ها» برنده اسكار براي موسيقي و انيميشن بوده و به عنوان بهترين انيميشن برگزيده گولدن گلوب نيز بوده است.

    شيرهاي جوان
    «شيرهاي جوان» عنوان فيلم سينمايي پنجشنبه شب شبكه 3 سيماست كه ساعت 20:15 پخش خواهد شد.اين فيلم به نويسندگي و كارگرداني محسن محسني‌نسب ساخته شده است و جعفر دهقان، مهدي صباحي، فاطمه صامتي، نصرالله رادش و توران قادري بازيگران آن هستند.«صدرا» قهرمان كاراته، براي انجام مسابقات همراه تيم ملي راهي پايتخت اوكراين مي‌شود در آنجا به پيشنهاد يكي از دوستان قديمي خود حاضر مي‌شود در مسابقات حرفه‌اي براي شرط‌بندي شركت كند تا پولي به دست آورد.

    شير در زمستان
    «شير در زمستان» فيلم سينمايي اين هفته‌ برنامه سينما يك است. اين فيلم محصول 1968 انگلستان است. آنتوني ماروي كارگرداني اين فيلم را برعهده داشته است. پيتر اوتول، كاترين هپبرن، جان كستل و نايجل تري بازيگران اين فيلم هستند.كريسمس سال 1183 هنري دوم و الينور 3 پسرشان را در كريسمس مي‌بينند و تصميم مي‌گيرند يكي را براي پادشاهي پس از مرگ هنري انتخاب كنند. در اين ميان 2 پسر دوست دارند بر تخت پادشاهي بنشينند. فيلم در اصل براي نمايشنامه تنظيم شده بود؛ به همين جهت قسمت اعظم فيلم را ديالوگ تشكيل مي‌دهد. اين فيلم براي بهترين هنرپيشه زن (كاترين هپبرن)، بهترين موسيقي (جان بري) و بهترين فيلمنامه (جيمز گلدمن) برنده اسكار بوده است. برنامه سينما يك ساعت 22 روي آنتن مي‌رود.

    فيات سفيد 1 و 2
    قسمت دوم فيلم سينمايي «فيات سفيد» امشب ساعت 24 از شبكه 2 سيما پخش مي‌شود.
    اين فيلم محصول 2001 ايتالياست. ميشل سواوي اين فيلم را در ژانر درام ساخته است و بازيگراني چون كيم روسي استوارت، دينو آبرشيا، برونو آرماندو و پيترو بونتمپو در اين فيلم به ايفاي نقش پرداخته‌اند.بيش از يك سال است كه گروه گانگستر فيات سفيد را نابود كرده‌اند. آنها عمليات خشن انجام مي‌دهند، يك روز بانك را مي‌زنند، روز ديگر به پمپ بنزين حمله مي‌كنند، آيا آنها تروريست هستند؟ آيا خارجي‌اند؟ آيا با مافيا مرتبطند؟ ساعت 13 امروز مي‌توانيد شاهد تكرار «فيات 1» از همين شبكه باشيد.

    زن بدلي
    «زن بدلي» ساخته مهرداد ميرفلاح فيلم سينمايي بعد از ظهر جمعه (ساعت 13:30) شبكه 5 است. ماهايا پطروسيان، رامبد جوان، بهزاد فراهاني، رضا شفيعي‌جم و رابعه اسكويي بازيگران آن هستند.
    شادي پارسي و آرش سپهري به يكديگر علاقه دارند، آرش موسيقي كار مي‌كند، او هنگام خواستگاري از شادي متوجه مي‌شود كه او تصميم دارد براي ادامه تحصيل به لندن برود و ...

    يك قدم تا خدا
    «يك قدم تا خدا» ساخته علي عطشاني فردا ساعت 15:50 از شبكه يك پخش مي‌شود. سيدمحسن طباطبايي تهيه‌كنندگي اين اثر را برعهده داشته است. دختر خردسالي به قصد متبرك كردن انگشتر مادربزرگش كه در بستر بيماري است، به امامزاده مي‌رود. اما ناگهان انگشتري از دستش به ضريح مي‌افتد. در اين لحظات پسر بچه‌اي كه از بيماري هموفيلي رنج مي‌برد به كمك دختر مي‌شتابد. او نخست با برداشتن كليد ضريح به دور از چشم متولي امامزاده سعي مي‌كند در را باز كند اما موفق نمي‌شود. سپس با استفاده از يك اهرم فلزي قفل را شكسته و داخل ضريح مي‌شود و انگشتري را به دختر مي‌دهد. در همان لحظه روحاني محل به همراه متولي امامزاده وارد حرم مي‌شود و او مجبور مي‌شود كه براي پنهان شدن به داخل ضريح برود.

    از شنبه تا پنجشنبه
    جمعه بعد از ظهر ساعت 17:30 دقيقه مي‌توانيد به تماشاي فيلم «از شنبه تا پنجشنبه» ساخته حجت قاسم‌زاده بنشينيد. آتنه فقيه‌نصيري، فرهاد قائميان و حميدرضا پگاه در اين فيلم بازي دارند.موضوع فيلم اختلافات يك زن و شوهر جوان است. زن استاد دانشگاه و شاعر معاصر و همسرش كارمند يك شركت است و همين موضوع عاملي براي شروع يك اختلاف بزرگ مي‌شود چرا كه مرد احساس مي‌كند همسرش بدون او هم مي‌تواند زندگي كند و او هيچ جايگاهي در زندگي همسرش ندارد.

    برزيل
    برنامه اين هفته سينما چهار به پخش فيلم سينمايي «برزيل» ساخته تري گيليام اختصاص دارد. اين فيلم محصول 1985 آمريكاست. جاناتان پرايس، رابرت دنيرو، كاترين هلمند و ايان هلم از بازيگران اين فيلم هستند. در زمان‌هاي آينده در دنياي مستبد و منضبطي كه جايي براي روياها و بلندپروازي‌هاي فردي نمانده (سام لوري) يك آمارگير عادي است و در وزارت اطلاع‌رساني كار مي‌كند، در اين حين بروز اشكالاتي در سيستم كامپيوتري باعث مي‌شود تا نام تروريستي به نام تاتل، باتل خوانده شود. لوري طي تحقيقاتي درباره اين هويت اشتباهي، دختر روياهايش را در عالم واقعي به نام جيل ليتل كشف مي‌كند. «برزيل» برنده نامزد بهترين اسكار فيلمنامه است و جزو بهترين 10 فيلم نيويورك تايمز وتايمز انتخاب شده است. در نظر منتقدان نيويورك نيز بسيار مقبول افتاد.

    ناخدا خورشيد
    برنامه صد فيلم، ساعت 22:35 فيلم سينمايي «ناخدا خورشيد» ناصر تقوايي را پخش مي‌كند. داريوش ارجمند، علي نصيريان، سعيد پورصميمي، پروانه معصومي، جعفر والي، فتحعلي اويسي و... بازيگران آن هستند.در يكي از بنادر جنوب، دلالي به نام «فرهان» با «ناخدا خورشيد» تماس مي‌گيرد تا عده‌اي فراري سياسي را كه در ترور «حسنعلي منصور»، نخست‌وزير دست داشته‌اند، از مرز خارج كند. ناخدا خورشيد كه در تنگناي مالي قرار دارد، اين پيشنهاد را مي‌پذيرد.

    گاهي خوشي، گاهي غم
    «گاهي خوشي، گاهي غم» عنوان فيلم هندي جمعه‌شب شبكه تهران است كه راس ساعت يك بامداد از برنامه نماي نزديك پخش مي‌شود. اين فيلم ساخته ياش جوهر بوده و آميتاب باچان، جايا باچان و شاهرخ‌خان بازيگران اصلي آن هستند.رائول، جواني كه فرزند يك خانواده ثروتمند است، عاشق دختري از طبقه متوسط به نام آنجلي مي‌شود، در حالي كه پدرش دختر ديگري از طبقه اشراف به نام نينا را براي او در نظر گرفته است.

    باشگاه ببر و اژدها
    «باشگاه ببر و اژدها» شنبه از شبكه 3 سيما پخش مي‌شود. اين فيلم محصول 2006 هنگ‌كنگ است كه ييپ واي‌شون كارگرداني آن را برعهده داشته است.دوني ين، نيكلاس تسه، شان يو، جي دونگ و... از بازيگران اين فيلم هستند. 2 برادر كه در كودكي از هم جدا مانده‌اند، در باشگاه كنگ‌فو تربيت شده‌اند. برادر بزرگ نزد پدرخوانده خلافكار بزرگ مي‌شود و اكنون محافظ شخصي اوست، برادر كوچك‌تر تلاش مي‌كند تا او را به باشگاه برگرداند ولي...

    23 گرم
    تله فيلم «23 گرم» ساخته جواد مزدآبادي شنبه ساعت 15:50 از شبكه يك پخش مي‌شود.
    اين تله‌فيلم با موضوعي اجتماعي به ثروتي كه تنها 23 گرم وزن دارد، مي‌پردازد و زندگي پيرمردي تنها را دچار تنش مي‌كند.ابراهيم آبادي، شهرام عبدلي، زهره فكور‌صبور، سحر زكريا و.. از بازيگران اين فيلم هستند.

     

     

     

     

     

     

    Ãتبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 


    روز تولدتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

     tehranredstar

     

    30

    4

    1346

    mehrdad Abdarbashi

    mehrdad_sky2002

     

    31

    4

    1359

    شبنم دوستدار

    shabnam_today

    تهران

    31

    4

    1360

    اسدي

    angeleyes666mf

    تهران

    31

    4

    1360

    شبنم

    shabnam_today

    تهران

    31

    4

    1360

    رامین ستایش

    tehranredstar

    تهران

    31

    4

     

    حسن عظیمی

    azimi_hassan

    تهران

    1

    5

    1351

    سید هادی نیکوور

    nikovar

    کیش

    1

    5

    1354

    EHSAN  JALALI

    HOSAYN7

    SHIRAZ

    1

    5

    1359

    علي مخلصي

    alimokhlesi1366

    تهران

    1

    5

    1366

    تورج موسوی

    t59_moosavi

    تهران

    3

    5

    1358

    aida harati

    fidder2003

    tehran

    3

    5

    1360

    معصومه كمال كندزي

    masi8531

    تهران

    5

    5

    1358

    Elham Mirzaei Fard

    emf_6078

     

    5

    5

    1360

    محمد علي خادم الفقرا

    mosafere_qazwsxedc

    كاشان

    5

    5

    1367

     

    پيوندتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    لیلا باقری

    bagherieh2003

    تهران

    29

    4

    1385

    نسرین زمانی راد

    n_zamanirad

     تهران

    1

    5

    1379

    Dn  الهام

    dn_e65

    مشهد

    5

    5

    1384



    با سلام
    يک قسمت در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه شده.
    بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر

     

     

     گروه اینترنتی مشکان